субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ја, Борис

Kоментари (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 01 април 2009 17:52
Mилан Пурић
Он Борис Тадић.
Уобичајено Председниково познавање(мешање) у све области послова у Србији:градимо коридор 10, набавка гаса усред зиме,и амбасадори са листе ДСС-а има да раде како им се каже или метла, а министрима ће прегледати домаће задатке па ко буде имао лош рукопис лети из Владе(после рече само Демократски).Он ће обезбедити да се пронађу Пешчаникови сајбер криминалци и наравно поставити Дивца за Председника Олимпијског комитета.Гувернеру Народне банке одбрусио је чему слиже девизне резерве земље а посланицима предочио да директни телевизијски преноси и нису баш највеће достигнуће демократије.На то још додаје како нам избори нису потребни усред кризе јер коштају.Колико кошта коалиција на власти?Косово и Метохија,Војводина,ЈАТ,Бор,пензије,без визни режим,плате у јавним предузећима,акцизе,1000 еура акције .......
Препоруке:
0
0
2 среда, 01 април 2009 18:25
Милан, Нови Сад
Одличан текст! Напокон су питања послата на праву адресу. Али та адреса је и до сада показивала потпуну незаинтересованост за све наше животне проблеме.
Препоруке:
0
0
3 среда, 01 април 2009 19:10
Duna
Ako ne zna, neka vidi sta je radio Laza Pacu-neka se informise...
Da Ministarstvo spoljnih poslova od Jeremicevog dolaska naovamo predoci javnosti troskove prekida radnih odnosa,selidbi,postavljanje DS i G17 kadrova,njihove odlaske,selidbe na ista radna mesta.
Odakle su ti ljudi iznikli?Sta su uradili dobro za ovi zemlju?
Препоруке:
0
0
4 среда, 01 април 2009 19:13
Sinisa
Ne samo da bivsa savetnica Predsednika pojma nema sa naftnom industrijom,vec lobira za NABUKO s Energy Observer-urednicom.
Koliko nas je to odugovlacenje kostalo?Kako na to sada gledaju novi vecinski vlasnici?
Препоруке:
0
0
5 среда, 01 април 2009 21:07
Vladimir Djilas
Sviđaju mi se mere koje ste preporučili.
Pogotovo ovo oko izvoza.
Препоруке:
0
0
6 среда, 01 април 2009 21:44
PREDRAG
Odlicno napisano,bravo!Hteo bih da moja malenkost doda jos jedan nacin za efikasan izlazak iz krize(cudno da jos niko nije dosao na tu ideju)a to je sledece.Mislim da bi omiljeni ministar odgovornog BT(Boris Tadic)koji se zove Mladjan Dinkic(neshvaceni ekonomski genije)trbalo da dobije na svoje raspolaganje onih narodu obecanih po 1000 evra.Kad se to pomnozi sa brojem koji je stao u redove bice to celih PET MILIJARDI EVRA.Tako da ja predlazem da se narod odrekne tih para koje mu je Dinkic obecao bas u korist Dinkica.Od naroda dovoljno da da doprinos u cilju resavanja ekonomske krize(koju kako rece Dinkic ni Krkobabic ne pamti),a neshvaceni ekonomski genije iz tih para nek ublazi posledice iste te ekonomske krize.Dinkic je pametan pa ce se sa tim parama izboriti.A sto se tice BT-a,on da preuzme odgovornost za uspesnu realizaciju i izvodjenje tog posla.U najmanju ruku bilo bi posteno prema tom narodu koji je poverovao istom tom Dinkicu.I prema Dinkicu bi bilo posteno da mu se omoguci,da mu se vrati sva ta magla koju godinama prodaje narodu.I na kraju da naglasim da sam jedan od retkih koji nije stao u taj red,vise iz principa...Od takvih se ne uzima ni tih 1000 evra,po cenu da postoje,da su realni...I takvih nas ima...
Препоруке:
0
0
7 среда, 01 април 2009 21:46
sava
Brutalno dobro.
Препоруке:
0
0
8 среда, 01 април 2009 23:20
Jovana
Nisi se pokazao ni na jednom poslu na koji si postavljen i zato si besan na sve koji su uspesniji od tebe. I na Tadica i na Cvetkovica. Zato su oni tu gde jesu, a gde si ti.
Препоруке:
0
0
9 среда, 01 април 2009 23:32
Mrak
@Duna
"Odakle su ti ljudi iznikli?Sta su uradili dobro za ovi zemlju?"
Pa kako neznate? To nema veze sa politikom, to su poznati stručni kadrovi G17. Za dobro ove Zemlje, da pomenem samo nedavne radove nekih od njihovih stručnjaka, snimili su "Turneju" i "Aždahu". Malo li je? Ako tako mislite, proverite samo koliko je tu para utrošeno!
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 02 април 2009 00:24
g 0.17
mala ispravka( neka autor ne zameri):
ovo je vrlo lako moglo da glasi i : ja mladjan!
mladjani!
ipak doticni i njegovi eksperti drze srpsku privredu u dzepu(i bukvalno u dzepu!) 9 godina!
boris, izgleda vise voli da bude dobar drug. ili ti super drug.
trudi se da svima podrobno objasni: i krizu, i korupciju, solidarnost i odlucan istorijski trnutak...
cela srbija je jedan leksikon. mi smo tu samo da napisemo dd. ili bese sd!
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 02 април 2009 10:01
брм
Предраже одлична идеја - ево како би супер хик министар (онај што отима сиромашним и даје богатим)пласирао тих 5 милијарди: 2 милијарде ФИАТ-у да не одустане од пласирања и склапања својих резерних делова изграђених ван Србије, 1 милијарда УС стилу да плаћа раднике још пар месеци за четири радна дана недељно, 1 милијарда свакако филипу МОрису јер шта би Србија без њих, милијарда страним банкама - да извуку из земље..и ето нама среће и весеља..

једно лаичко питање за аутора текста: да ли се и у осталим земљама порези обрачунавају тако што се потрошња грађана не узима у обзир? ја сам у школи схватио суштину пореза као стимулацију производње а против трошења на непродуктивне ствари и луксузну робу, преко стимулисања одређене потрошње грађана, схватио сам да је порез супротно од харач или намет који се узима независно од тога на шта поданик троши зарађено...да ли сам ја утописта ако очекујем и од своје државе да ми одбије од основице све што сам преко рачуна потрошио за издражавање своје породице? Да ли је тако "свуда у свету"?
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 02 април 2009 12:41
коментатор бг
Намера текста је добра: адресирати критике и савете на праву адресу - адресу председника Србије, личност која је искључиво одговорна за састав владе и скупштинску већину.

Сам текст заслужује похвале и критике. Неке од изречених критика су упућене на праву адресу, неке и нису. Неки од изнесених предлога су неопходни, о некима би требало дискутовати. Мислим да пренаглашена (можда и помало злонамерна) критика штети првобитној замисли да текст буде озбиљно схваћен и узет у разматрање на адресираној дестинацији.

Ипак, потпуно се слажем да је Тадићева моћ и самим тим одговорност у овом тренутку огромна.

После 5 година од доласка на чело ДС-а, Тадић је стрпљивим деловањем дошао до стварног чела Србије. Премијер и већина министара из ДС-а су његови људи од поверења, министри из СПС-а су због преваре свог бирачког тела обавезни да направе добре резултате, економска криза тера чак и министре из Г17 да се колико-толико повинују и спроводе неопходне кораке. Дакле, Тадић има тим који је сам саставио у датим околностима после прошлогодишњих избора, тим који у кризној 2009. години мора да вуче промишљене кораке, тим који он може и мора строго да надгледа. Али, као што никад до сада и није сам повлачио конкретне потезе, Тадић ће и надаље то препуштати другима - људима из свог тима. Али сад нема скривања - одговорност је на њему - на Борису Тадићу.

Човек је 5 година радио на узимању власти у своје руке. Тек сад кад је то успео досадашњи циљ се претвара у средство, а нови циљ би требало да буде успешно вођење земље. Да ли Тадић има жеље и капацитета за то - тек ће се видети, и то управо у текућој години.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 02 април 2009 12:55
вук, онај прави
Оволико истине у лице мора да заболи. Очекујете ли писмо господина председника? Од свега ми најопасније делују избори које ће он расписати, када се његовим менторима ћефне. Мислим, када Тома заслужи поверење да одреди мандатара нове владе.
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 02 април 2009 13:11
коментатор бг
Прокоментарисао бих и изречене конкретне критике.
- Притисак на судије у радничким споровима.
Реч је ужасном гафу министарства економије, после кога је Динкић отпустио део својих саветника и пожурио у Белорусију да би се представио у бољем светлу. (Далеко од тога да гајим неке симпатије према овом "експерту", само тумачим след догађаја).
- Наплата застарелих дугова за инфостан.
Као и свака власт у историји, и ова је посегла за пљачком народа по принципу "овце су за шишање". Уплашени ће платити, храбрији неће јер не морају, прича ће се заборавити, а буџет ће се мало поправити.
- Увођење "солидарног" пореза на зараде.
После најшире могуће јавне дискусије од само пар дана предлог је повучен, а влада је изашла са новим бољим предлогом.
- Погрешне пројекције кретања БДП-а и драстичне (и даље погрешне) корекције после само месец дана.
Придружујем се најоштријим критикама на ову тему, ово је страховита грешка која може имати катастрофалне последице, а директна одговорност иде мисији ММФ-а, и нашим министрима који су им веровали и настављају да им верују.
- Запошљавање огромног броја људи у државној администрацији.
Велики проблем, одговорност на свим досадашњим постоктобарским премијерима, садашња влада је данас обећала да ће од 2010. почети отпуштања.
- Плате управе у јавним предузећима.
Сви су ти управници плаћани да би довели предузећа до продаје. НИС је продат, следећи је Телеком, на крају ће на ред доћи ЕПС. Колико је ово добро и да ли је неопходно не бих сад коментарисао.
- Нема изградње коридора 10 и инфраструктуре уопште.
Придружујем се најоштријим критикама, Тадић је чак на челу некаквог савета за инфраструктуру.
- Статут Војводине.
Аутономаши-сецесионисти су покушали "на брзака" да прогурају овај документ. Изгледа да неће успети. Ипак, они озбиљну борбу тек почињу, а једини лек би морала бити уједначена и ефикасна децентрализација, нешто што нико од политичара (још) не помиње.
- Задуживање земље.
Највећи проблем који је аутор само окрзнуо.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 02 април 2009 13:33
sava
@jovana
"Nisi se pokazao ni na jednom poslu na koji si postavljen i zato si besan na sve koji su uspesniji od tebe. I na Tadica i na Cvetkovica. Zato su oni tu gde jesu, a gde si ti."
Pa Gospodjo Jovana gde je g. Pavlovic nije bitno nego vi kazite jel ovo tacno sto je napisano ili ne, a pitanje je kolko je uspeh vredniji od dostojanstva i dal je vredniji.
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 02 април 2009 15:09
Maja
Dakle, Jovana.... Ajde, molim te, prekini svet da gledas iz partijskog ugla. Pokusaj malo objektivno da sagledavas stvari. Pomocice ti u zivotu.
Sve najbolje
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 02 април 2009 20:49
Јован Јанковић
Један сам од ретких који су својевремено гласали за г. Павловића, сматрајући да је он најбоље артикулисао моје тадашње политичке ставове, без обзира на причу ових "великих лидера" типа "гласајте за мене да се не расипају гласови". И данас, сваки пут одштампам његов нови чланак из НСПМ да бих га дао онима који не прате овај лист, а поштују и воле да прочитају г. Павловића. Посебно ми је драго што нуди конкретна решења и то у разумљивој форми.

У овом чланку ми мало сметају две ствари: прво, нека решења делују сувише лакомислена и брзоплета. Нпр. мислим да се непромишљеним отпуштањем најмлађих кадрова може начинити озбиљна штета јер поуздано знам да у бројним установама баш такви носе гро посла, док старији углавном избегавају да раде. Наравно, то није свуда важеће правило, али је веома честа појава и зато ми се чини да би требало пажљивије "пресећи" код таквих питања и за отпуштање, на пример, усвојити неки адекватнији критеријум (који показује ефикасност у раду и сл.). Убеђен сам да би и г. Павловић то брзо сагледао кад би се за нијансу више удубио. Друго што ми мало смета је апсолутно уверење да се сва кривица може приписати искључиво г. Тадићу. Нисам сигуран да је тако. Он можда носи гро одговорности, посебно имајући у виду његов неформални утицај, али да је баш за све крив само он, такву оцену не могу да прихватим. То ми личи на сто година стару паролу "Уа краљ!"... Ја, Тадић, волим власт, признајем, али истовремено радим у јако тешким условима и нпр. мој министар Јеремић је понешто урадио на одбрани Косова и око појединих других ствари; кризу у свету нисам изазвао ја, него Америка; дефицит трговинског биланса направили су грађани бесомучно купујући стране мобилне телефоне и јефтине кинеске крпице.

Завршио бих жељом да г. Павловић, у скорој будућности, добије неку утицајнију функцију, нпр. градоначелника Београда -- ту се располаже значајним средствима и човек његове енергије и инвентивности, уз проверени имунитет на корупцију, може доста да допринесе...
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 02 април 2009 21:35
@Jovana
Знате ли, Јована, за ону пословицу да конац дело краси?
Колико су ти ваши "успешни" успешни, видећемо на крају.
А крај је близу, надам се.
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 02 април 2009 23:56
Бранко Павловић
Драго ми је да сте и сами уочили да ја могу бити и масовни убица, а да ипак буде све тачно што говорим и само две напомене: о одговорности г. Тадића и отпуштањима.
Када говорим о одговорности ја полазим од маркетиншког става самог г. Тадића "Ја преузимам одоговорност за све" одакле следи да је он све у Србији. Насупрот његовој убеђености да не постоје чињенице које би учиниле погубним овакво његово преузимање одговорности, овим текстом указујем да то ни изблиза није тако. Грешеке су тако велике да искључују сваку основу за хвалисање. Дакле не бавим се укупном анализом председниковања г. Тадића.
Што се тиче отпуштања, то нисам учинио непромишљено ( што не значи да сам у праву). Модел таквог отпуштања је законом предвиђен у Шведској. Водите рачуна да ја пре свега мислим на администрацију, у државној структури и привреди. Не говорим о стручним лицима или о одговорним лицима. У погледу њих се заиста морају применити другачији критеријуми. Када је реч о административном особљу онда је квалитет старијих кадрова несумњиво, просечно говорећи наравно, неупоредиво већи. Ти чиновници, службеници, знају шта је ред, прецизност, одговорност за свој део посла,тачност. Младост ту није предност. Али од одлучујућег значаја за сношење терета кризе је примењивање мера које су правичне.А ја овде о томе говорим. Правично је да млад човек буде више на удару тржишне утакмице него неко ко има 55 или више година.Ако томе додамо да масовно такви нови кадрови никада нису ни смели да буду запослени на терет буџета,тј.других грађана, зато што није ни постојала потреба за њиховим радом (нпр. у Србијагасу је број увећан за 800 уместо да буде смањен за 200, у Агенцији за приватизацију је са 340 у 2004. год. повећан на 650 у 2008. иако завршавамо приватизацију друштвене својине итд.) онда ја немам дилеме да ли морамо повући драматичне потезе као што је овај. Није могуће и да се извучемо и да све остане исто. И наравно-хвала.
Препоруке:
0
0
20 петак, 03 април 2009 12:43
Jasna Simonović
Mislim da bi clanak bio mnogo zreliji da ste, umesto da se stavljate u Borisovu kožu uputili zvanicno pitanje g Tadiću sta to znaci SVE u njegovom prihvatanju odgovornosti, kao i da ste ispisali svoj zvanični predlog za resavanje "radničke krize" ...(Usput, ja bih tu krizu zapocela promenom reci radnik u rec zaposlenik, sta mislite?)..
Danas je Boris Tadić apelovao protiv otpuštanja radnika iz ministarstava...(navodno se mora misliti da se zakoni ne krse i da im se spremi otpremnina! ...Pošto već deceniju "oblilazim" institucije osim jedne kafe kuvarice u SMIP-u, jednog telefoniste kod Vladana Batića, pravnice kod Zorana Djindjića, konzula u Belgiji i još nekolicine (nemam sada mogućnosti da sve nabrojim), verujte da bih svima ostalima ne samo dala otkaz vec i uplatnicu sta sve duguju narodu iz koga potiču! Zbog njihovog nerada, neznanja, bezobrazluka su - indirektno - mnogi "otpremljeni" na ovaj svet!)
Nemoguće je ulaziti u sve detalje...Slazem se uglavnom sa Jovanom Jankovićem...Ne slazem se da "zaposlenik" treba da ima sva prava u prelazno državnom sektoru, a nikakva prava u privatnom sektoru ..mislim na onaj pravi privatni a ne na opljačkani državni...Kao osobu koju postuju komentatori nspm-a zelela bih da vi ove napomene iskristalisete u svojoj glavi, jer bih volela da jednoga dana dodjete na poziciju koju zasluzujete...
Препоруке:
0
0
21 петак, 10 април 2009 16:02
Zocha@Jovana
A Vi Jovana kao ne znate da su neki od najtalentovanijih i najboljih ljudi iz svojih oblasti gurnutu na marginu u zemlji Srbiji? Znate li onog momka od 20 i nesto godina koji je osvojio svetsko prvenstvo na takmicenju mladih izumitelja patenata? Eto taj momak ovde ne moze da nadje posao, dok mu iz inostranstva nude kule i gradove. On se jos uvek nosi patriotski i hoce da pomogne Srbiji. Jel se to Vi pravite naivni pa mislite da su najbolji na pozicijama u Srbiji? Dajte...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер