Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Odgovor Antoniću i Vukadinoviću

Komentari (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 11 septembar 2010 14:05
Pavle
Poštovani eks ambasadore, mislim da ovakav vokabular ne dolikuje ni osrednjem srednjoškolcu, a kamo li piscu (ili još gore diplomati). Možda bi bio pogodan Vojinim (sasvim sve jedno da li je Š ili je K) jurišnicima jer jedni kunu i proklinju, a drugi nariču nad svojom (pod firmom srpskom) sudbinom. Nažalost, mislim da ste i ovoga puta promašili temu.
Naravno narodna kaže:"Ko gubi ima prava i da se ljuti", samo bi bilo dobro da znamo dokle ćete Vi da se ljutite, kao i da konačno malo razmislite o svojim izjavama i istupanjima.
S poštovanjem,
Pavle
Preporuke:
0
0
2 subota, 11 septembar 2010 14:39
"Adults Only"
Ovakvi tekstovi se u civilizovanom svetu objavljuju uz odgovarajuće upozorenje. U zapadnim zemljama to je čak i zakonom regulisano. Molim vas, imajte u vidu da vaš sajt prati i omladina! Evo, moja deca su gimnazijalci i kažu mi kako i njihovi drugari iz razreda redovno prate NSPM. Dakle, molim vas da moju decu poštedite ovakvih (Basarinih) opscenosti! Preddlažem da Basarine i slične tekstove uokvirite pink bojom ili da napravite novu rubriku koja bi mogla da nosi naziv "Adults Only", ili "XXX" ili "18+" ili već nešto tome slilčno...
Preporuke:
0
0
3 subota, 11 septembar 2010 14:58
nataša
Ja ne bih davao nikakve kvalifikacije ovom, ni drugim tekstovima njihovog autora Basare, nego bih samo bacio malo svetla na pisanje i poziciju autora. Očigledno da na našoj pre svega političkoj, a zatim i medijskoj slici postoje dve grupacije ljudi. Jedna slovenske orjentacije, a druga je koalicionog karaktera i pronemačke i proturske orjentacije. Unutar proturske grupe postoji i proalbanska čiji je naistaknutiji politički predstavnik politička stranka LDP. Ta grupa kao svoju medijsku perjanicu ima Basaru. U tehnologiji njihove borbe protiv slovenski orjentisanih pojedinaca, bez obzira na njihovu političku i svaku drugu poziciju dominira metod ruganja. Polazeći od inače tačne predpostavke da je ruganje, kao vulgarna forma humora najdestruktivniji metod borbe, oni kao najveći mogući kompliment ističu sposobnost ismevanja. Oni se oduševljavaju kako "ih Basara ismejava". E sad meni kao pripadniku slovenske opcije, kako političke, tako i civilizacijske, je strano da se ismeva čovek, može se ismevati delo, ali proturska politička i civilizacijska pozicija ima u svojoj tradiciji upravo to, da se ismeva, i to davanjem pogrdnih naziva drugoj ili suprotnoj opciji, u ovom slučaju slovenskoj, negativnih kvalifikacija, od pogrdnih reči kao što su "isprdak" i slično do pogrdnih političkih kvalifikacija kao što su "desničar" što naravno nema veze sa stvarnom političkom pozicijom, reč je intelektualnoj destrukciji, ili samodestrukciji, ostavljam drugima da procene.
Dakle, razlika između proslovenski i protursko-albanski orjentisanih ljudi danas ovde u Srbiji, postoji i treba da postoji i dobro je što postoji.
Samo zašto su jedni sami po sebi obojeni i opisani tako kako ih boji Basara, a drugi su obojeni tako kako Basara boji i opisuje samoga sebe?
Slažem se da Basara iskreno misli tako kako piše, ali se pitam zašto?
Preporuke:
0
0
4 subota, 11 septembar 2010 16:02
Carpe Diem
Gospodin Svetislav Basara jedino što radi je promocija primitivizma i prostaštva,što je moderno u Srbiji zemlji u kojoj je bezakonje jedino sprovodiv zakon.Za sva svoja primitivna pisanija i lične uvrede koje godinama upućuje ljudima što hleb mu pružiše trebalo bi mu oduzeti mogućnost javnog obraćanja zbog štetnog i ne moralnog uticaja na sadašnje i buduće stanje duhovnog prostora.Dece radi.Kad pomislim da je bio ambasador mislim da mu je trebalo dati tih 200.000 evra da sedi i ne pojavljuje se nigde.
Preporuke:
0
0
5 subota, 11 septembar 2010 16:29
Simić Manojlo
Savršen nesklad između očigledne vještine pisanja
( ispekao z a n a t ,kako sam kaže ),i potpunog
odsustva ideja ,osim najprizemnijih koje drugima
spočitava .
Za zabavu, nije loše čitati ga, ako se čovjek
unaprijed pripremi na nedostatak substance .

P.S.: Ako ne zna razliku između Gogolja i Čehova,
onda sigurno više zna o komšijskim odnosima
Tolstoja i Čehova. Trebali bi da mu je
tračerski blisko.
Preporuke:
0
0
6 subota, 11 septembar 2010 17:09
Jos jedan anoniman
Izvinjavam se Antonicu i Vukadinovicu, ali mi stvarno nije jasno zasto njih dvojica ulaze u bilo kakvu polemiku sa ovakvim likovima? Sa Basarom se ne moze diskutovati, sa njim se moze samo svadjati.
Preporuke:
0
0
7 subota, 11 septembar 2010 17:17
Zoran
Ovakvu uvredu kao što je Basara prozvao nas da smo geđovani, skoro nisam doživeo.Nije mi jasno čiji je on ambasador bio ali se nadam da nije bio ambasador Srbije.Prvo bi gospodin Basara morao da zna da mi imamo književnike a ne spisatelje to je nešto osnovno što bi svaki iole intelektualac na naqšim prostorima trebalo da savlada.
O njegovoj polemici sa Antonićem ne želim da polemišem posle ove dve po meni strašne uvrede.
Preporuke:
0
0
8 subota, 11 septembar 2010 18:23
Miloje
U suštini, moj odgovor Basari, i svima basarama, sadržan je u mom komentaru na tekst, na koji Basara „odgovara“. S obzirom da sam ubeđen da to Basara ne može razumeti, iz razloga koji se mogu temeljno navoditi ali je nepotrebno iz prostog razloga što na Basaru ne treba trošiti vreme i snagu, ja ću, ipak, dati samo deliće od onoga što Basari treba predočiti ili objasniti.
1) Basarin odgovor je na niskom nivou, u svakom pogledu, i kulturnom, i logičkom, i moralnom, itd. Koristi mnogo atributa, bukvalno ih gomila, (kao: „opsesivna lakejska“ ; „opskurna“; „gedžovanska“, itd) jer misli da ovako nagomilani atributi mogu zamenitu jednu akademsku analizu određene situacije ili pojave, kojoj, očigledno, Basara NIJE dorastao. Jedini mogući rezultat je još jedno izdanje jednog od izanđalih basara iz raznih BASARIJADA, što su ponikle kao pečurke posle kiše, odnosno razmileli se, i prenosno i bukvalno, kao puževi posle kiše, koja je došla sa hiljadama tona „milosrdnih“ BOMBI, koje je na SRPSKE GLAVE bacio „milosrdni“ NATO „anđeo“ – doleteo sa „plemenitog demokratskog Zapada“ .
2) Među „anonimnim komentatorima sajta NSPM“ je bar 80% koji u svakom pogledu nadmašuju Basaru, a među onih 20% komentatora Basarinog nivoa su upravo razni zaduženi propagatori iz basarijada, koji imaju jedinu ulogu da „navijaju“ za svoje.

3) Sajt NSPM je jedna od retkih svetlih tačaka na zamračenom medijskom nebu Srbije, koje „demokratska“ vlast još nije uništila uz svesrdnu podršku moćnika sa „slobodnog i demokratskog“ Zapada. O negativnoj ulozi Danasa i Vremena u medijima Srbije ne treba trošiti reči.

4) Basara apsolutno nema ni jednu referencu, niti je pokazao znanje i sposobnost za to, da određuje ko je „srednjoškolski“ a ko „univerzitetski“ profesor. Misli Basara da će svojim agresivnim i neosnovanim ocenjivanjem drugih sebe uzdignuti. Ne zna Basara da tako ne može, pa zato i čini.
Preporuke:
0
0
9 subota, 11 septembar 2010 18:26
Gedžovan Desimir
Ovakvim tumačenjem reči gedžovan ona dobija pozitivno značenje (mada sam se oduvek pitao kako neko ko pošteno i sa mukom dolazi do hleba može biti doveden u negativan kontekst, ali evo nam primera). Ovakvi tekstovi ne zaslužuju komentar, a ja ovim pisanjem samo dajem na potvrdu moju anonimnost i postavljam pitanje da li i postojim.
Kad su nam ovakve starlete (pisci i diplomate) mnogo se komotnije osećam u društvu anonimnih.
Preporuke:
0
0
10 subota, 11 septembar 2010 18:27
Skeljzen
Ovaj Basara umesto sto landara okolo bolje da se pripremi za gej paradu dok jos ima vremena.
Preporuke:
0
0
11 subota, 11 septembar 2010 18:32
Miloje
Sve ono što je Basara napisao, i što piše, kada se proseje kroz rešeto, ili izvuče nekakva vrednosna suština, NEMA težinu jednog dela SAMO jednog članka (teksta) Antonića ili Vukadinovića. Među komentatorima sajta NSPM ima univerzitetskih profesora, pa bi Basara da se umeša među njih. Basara i sve basare su na suprotnoj strani od nas, na onoj strani koja počiva na snazi i ulozi navedenih bombarderskih „anđela“. Bez njih bi basare bile u zapećku, gde im i jeste mesto.
5) Osionost koju pokazuju sve basare, iz basarijada, nije zasnovana na pameti ili moralnom integritetu već, kako rekoh, na snazi bombarderskih “anđela“. Lako je biti na strani jakih, onih koji u imperijalnim pohodima prelaze desetine hiljada kilometara i BOMBAMA, i uopšte silom, krče puteve. Na tim i takvim putevima rastu basarijade.
Neka znaju da mi to znamo, i neka znaju da našu slobodu, naše slobodno mišljenje ne mogu poništiti nikakve sile.
Preporuke:
0
0
12 subota, 11 septembar 2010 18:47
Ja sam onaj
sto cita Basarine tekstove do reci "Kostunica". Ni ovaj nisam procitao do kraja, stadoh na 3. pasusu. A stvarno pokusavam.
Preporuke:
0
0
13 subota, 11 septembar 2010 19:10
Neofit77
Izgleda da nije bio trezan dok je pisao tekst, ukoliko je bio trezan, onda je to još gore, piće bi bilo barem kakvo-takvo opravdanje za ovakav tekst.
Preporuke:
0
0
14 subota, 11 septembar 2010 19:53
Urednik
Slažem se sa ostalim čitaocima o utiscima koje izaziva ovo kratko sočinjenije „Lučonoše“. Na kraju kad sam izbacio suvišne reči ostao je ovaj zanimljiv iskaz pomenutog:

„I pravo govoreći moja opsesivna lakejska zloba samozvanog velikana, banalnost i beznačajnost bila je puka lakrdija.“
Preporuke:
0
0
15 subota, 11 septembar 2010 19:55
visarion
Gospodin Pavle je već rekao kakav je "vokabular"velikog bicikliste i njegove duhovne piste na kojoj ševrda ovaj "pijani brod" već mnogo godina, večno na tankim guslama negacije svega što u Srbiji vredi, što nešto znači.Literarna veličina ovog velikomaligana je izmišljena kad je "smutno vreme"zamaglilo sve vidike i svima je malo vrućina udarila u glavu.On je bio protivu , svih, i samog sebe i to se u tom trenutku kotiralo.A ovo sa tim argumentima "farsični sunovrat u palanaštvo", sa tim "beznačajni gimnazijski profesori"( kakav je velikoškolac on sam bog zna)sa tim "burleskna satiričana zajebancija" ili "Sumanute političke doktrine"s tim kvalifikativima sa ivice prostaštva i ošamućenosti, kad nemaš ništa sem uvreda u tobolcu, i svoju umišljenu veličinu koja se tetura po književnim budžacima kao neki bivši ratoborni prostakluk bez zazora vezan i podupiran svim tim knjigama bez smisla i značaja koje je politika a ne vrednost izbacila na književno žalo ,sve je to takvo da ovoj dvojici poštenih tragalaca za istinom ovog doba treba da bude čast što takve knjige nisu napisali.Uostalom njih (te knjige)odavno više niko i ne čita, niti pamti.,A to kako je ove komentarore NSPMa nazvao to tek treba da mu se obije o glavu.
Preporuke:
0
0
16 subota, 11 septembar 2010 20:07
Nada iz Srpske
Njegova ekscelencija ambasador se opet bavi "anonimnim komentatorima sa opskurnog sajta
NSPM"? Zanimljivo je čitati tekstove jednog ambasadora, istovremeno i književnika, spoj ljepote
izraza, diplomatskog jezika i stila. Bijahu li ono
naši ambasadori, a književnici, jedan Andrić, Dučić?

Bože, Srbijo, na šta si spala! OVO te je predstavljalo u svijetu?
Preporuke:
0
0
17 subota, 11 septembar 2010 21:31
Bozja basta trpi svasta
Znamo svi da svake rdje i svakog zla ima u Bozijoj Basti, i od tog se moramo braniti sami. A ima ponesto i u Bajinoj Basti, a od tog nas brane Vukadinovic i Antonic! Da odmah kazem - Bajina Basta je jedno lepo mesto, ali tako ne misli Basara, rodjen u nekom cosku tog lepog mesta, kome nikako ne moze oprostiti sto se rodio bas tamo, a ne bar u Berlinu ili Briselu! Kad za Antonica i Vukadinovica kaze da su se "relativno (...) brzo sunovratili u palanaštvo, banalnost i beznačajnost iz kojih su i potekli" - Basara to oplakuje svoju sudbinu! On mrzi svoje cak ni palanacko nego seosko poreklo - ne shvatajuci da su i palanka i selo lepa mesta i lepe reci! Da, ali nisu po meri evromana i grandomana Basare! Usput, ova poslednja rec lepo smesta Basaru - on je na knjizevnoj sceni taman toliko vredan koliko Grand na muzickoj sceni. Tojest: ima ga svuda, a ne vredi ni onog "isprdnog gasa", o kojem poetski govori u svom "odgovoru" ljudima koji ga podsecaju da je bio i ostao nisci duhom! A Bajinoj Basti svaka cast, bas mi se jedan drug vratio odatle, kaze da je prelepo leto proveo. U staroj, kraljevskoj Jugoslaviji prestupnike su za kaznu vracali, tj. proterivali u mesto rodjenja! Ih, sto bi to bila lepa i vaspitna kazna za zlopisca Basaru!
Preporuke:
0
0
18 subota, 11 septembar 2010 23:07
kosanka
Gospodine Basara,bez obzira sto ste neki bajni
intelektualac,recnik kojim se sluzite je ispod
nivoa normalnog i kulturnog coveka.Vi ste za
badava pisac,kad nemate kulturu ponasanja.Da li
je normalno da pisete takve vulgarnosti u novinama
kao da se nalazite u selu na prelu.Prvo mislim
da se ne radi o tome da Vam Vukadinovic i Antonic
nisu dali adekvatne odgovore,nego da ste Vi kao
covek ogorceni,jer ih intelektualno ne mozete
stici.Drugi Vas problem je ,sto ne zelite biti
netko kome je stalo do srpskog nacionalnog
identiteta,jer ste se opredelili za EU i uopste
globalizam.Nama mnogima je drago da mozemo
biti istomisljenici Vukadinovica i Antonica nego
Vas.Ako netko misli da je gospodin,treba se i
gospodski ponasati i ne treba se potcenjivati
nijedan komentator ovog sajta.
Preporuke:
0
0
19 subota, 11 septembar 2010 23:34
saša r.
S obzirom da pripadam primitivcima, tj gedžama, želim prvo da pozdravim pilote dirižabla. Upravljanje takvim plovilom zahteva pre svega inteligenciju, a boravak u vazduhu uvek pruža osećaj one prave slobode, koja se nikada ne može osetiti u zagušljivim podrumima zapadnih ambasada. Iz tog razloga, potpuno razumem žargon gospodina Basare, jer intoksikacija bilo koje vrste često ostavlja trajne posledice.
Preporuke:
0
0
20 subota, 11 septembar 2010 23:48
Mihailo
Problem je ovde u nerazumevanju literarne samovolje, koju Basara demonstrira dok diskutuje o najvažnijim državnim pitanjima. Antonić i Vukadinović ukazali su čast ovom književniku time što su njegove invektive, parodiju i sprdačinu posmatrali kao racionalan diskurs. To bi bilo kao da pišete ustav neke države i polemišete sa Rableovim grotesknim slikama i replikama. Na stranu to što Basara nije Rable ni u nagoveštaju.
Smatram da su sociolog Antonić i filozof Vukadinović podlegli javnom mnjenju koje Basaru predstavlja kao čoveka koji ima šta da kaže. Zemlja u kojoj se takav čovek „za nešto pita” ne može se smatrati civilizovanom.
Preporuke:
0
0
21 nedelja, 12 septembar 2010 00:00
Jedan pažljivi čitalac
Koliko li je samo puta, ovaj lik pomenuo Koštunicu? Kakva opsesija?!
Preporuke:
0
0
22 nedelja, 12 septembar 2010 00:01
Basari od gedzovana
..."Ako ste slabasni, ne nosite tesko breme. Ako su vam reci prazne, ne delite pridike"...
..."Ljudi koji ne mogu vladati svojim srcem, jos manje mogu vladati svojim jezikom"...
Preporuke:
0
0
23 nedelja, 12 septembar 2010 04:42
DRAGAN
šta reči posle ovakvoh teksta? verovatno se tako razgovara u njekovoj kući i da je tako vaspitan od svojih roditelja,ipak bi pre bilo ono "komunističko doba" koje spominje.Vidim da u tekstu pominje i nas kao "anonimni poštovaoci ili istomišljenici" mi ipak svojim komentarima se ne možemo spustiti tako nisko kao ON ipak na NSPM mogu svi da postave komentare ,a tako nešto ne važi za žutu štampu gore postavljeni komentari ne bi prošli u žutoj štampi pa bilo da se neko potpiše kao "anoniman" ili da svoje ime i prezime
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 12 septembar 2010 04:57
alan ford
nadam se da basara cita NSPM
Preporuke:
0
0
25 nedelja, 12 septembar 2010 07:02
Miloš M.
Zapravo ne znam čemu i u čemu je problem za tako puno ostrašćenih komentara.S.Basara je čovek pisac i čovek monologa.On se najbolje oseća kad ode kod “barda“ srpskog novinarstva na STB Sarape, a i još na jednu televiziju sa brojevima. Tamo se uvali u fotelju, kada sam kao pubertetlija tako sedeo govorili su mi – sedi lepo nisi u kafani- i može da priča do mile volje o čemu god hoće. “Bard“ pomno sluša i sa smeškom upija svaku reč. Valjda utuvljuje gradivo. Apsolutno uživam u njegovim kontrukcijama i spajanjima termina. Kako je S. Basara pisac pretpostavljam da mu matematika nije jača strana, jer pokušava jednom rečenicom da reši mnogo nepoznatih. Ipak kako god da okrene i obrne ima tri nepoznate koje ne ume da reši. V.Koštunica ,Đ.Vukadinović i S.Antonić. U svakom razgovoru, dijalogu u kome nije vičan, i monologu , koji traje, ove tri nepoznate su mu nešto što mu apsolutno ne da mira. Zašto ?. Onomad izjavi u televizor V.Koštunica je mene i V.Batića izbacio iz DSS. Da li je to ključ koji otvara ta vrata razumevanja za delovanje S.Basare. Ima B.Crnčević jedan song koji je pevan svojevremeno - drži gaće da ne spadnu same-. Inače kada je u Srbiji bilo dobre sočne i nadasve intelektualne polemike ?. Zato predlažem. U poslednje vreme Srbijom kruže “JADE“ ; kupusijade, pasuljijade, mudrijade, crevcijade, škembićijade ima još. Uvedimo i Basarijadu. Ko najviše može da opanjka, okleveta, olajava ima još. Nagrade nema radi se za DŽ. U ostalom to je najomiljeniji Srpski sport. “Slušaj Živka niko ne može gore da te olajava nego familija ( svoj ) rod reče ujka Vasa“.
Preporuke:
0
0
26 nedelja, 12 septembar 2010 08:04
XY
I tako, pošto su komentatori anonimni, Basara je uskraćen i ne može da se bavi svojim omiljenim sportom - njuškanjem po tuđim biografijama.
Preporuke:
0
0
27 nedelja, 12 septembar 2010 08:16
nenovinar
Kod Basare psovke su najmanji problem. Isti je slučaj i sa ostalim drugosrbijanskim vulgarisima. Na primer Lukovićem ili Vidojkovićem(mada je ovaj treći, za razliku od Basare i Lukovića ne samo vulgaran već i znatno intelektualno inferiorniji).
Da mi smetaju samo njihove psovke bio bih ograničeni puritanac.
Mnogo mi više smetaju njihova ubeđenja i stavovi. Sa psovkama nemam problem.
Preporuke:
0
0
28 nedelja, 12 septembar 2010 09:14
Zoran Tucaković
Dobro je što je tekst ektoplazmatičara S.B. (koji je nekako uspeo da mu se srednje slovo D. izbriše iz evidencije) objavljen na sajtu NSPM. Još bolja je odluka redakcije:
Ovom "transparentnom" ilustracijom NSPM do daljnjeg okončava svaku raspravu i "stručnu debatu" sa Svetislavom Basarom.


Mudri Konfučije ukazivao je na razmišljanje, vaspitanje i iskustvo kao na tri puta koja vode do mudrosti. S.(D.)B. je na putu razmišljanja odavno zalutao, dok mu je put iskustva bio obeležen međusobno isključivim saobraćajnim znakovima. No, S.(D.)B. je neustrašivo koračao izabranim (odnosno izmoljenim) putem, i na isti postavljao znakove obaveznog pravca kretanja, kružnog kretanja, levog skretanja, presretanja, susretanja ... i vraćao se, da obrne turu od početka. Samo što početak nikako nije mogao da dosegne - vazda su ga ometali znakovi koje je sam postavio. Uz to, sa indignacijom je odbio prolaženje putem vaspitanja, iako je vaspitanje najlakše, makar po Konfučiju.

Redakcija NSPM se, očigledno, rukovodila onom Senekinom: "Kad god se sa đubretom borim, bilo da pobedim ili da sam pobeđen, uvek se ukaljam." Ovo malo nečistoće do sada bilo je potrebno da bismo jasnije uočili glavnog zagađivača, i sagledali razmere deponije koja bi mogla da "sakupi" sve ono što "glavni" velikodušno rasipa oko sebe.
Preporuke:
0
0
29 nedelja, 12 septembar 2010 10:21
300 + 1
Neuki, neobavesteni, provincijalni arivisti. Luconose druge Srbije. Psovaci. Srbija je nisko, nize od potkazivackog dna sedamdesetih, gora je nego ikad. A mislio sam da gora biti ne moze. Zato se i ne vracam. Niti hocu, dok se ne oslobodite. Ne pada mi na pamet da kupujem dnevne novine i gledam TV programe u kojima se ne koristi jezik, vec se pliva kroz kloaku najprizemnijih izraza.

Okupirana Srbija je izopstila kulturu (dijaloga), knjizevnost, umetnost, ali pre svega, PRISTOJNOST kao i najosnovnije KUCNO VASPITANJE.
Preporuke:
0
0
30 nedelja, 12 septembar 2010 10:55
Novosađanka
@Pavle
On i jeste samo srednjoškolac.
Otud sva ta žuč koju bljuje po boljima od sebe, umesto da je zagrejao stolicu.
Preporuke:
0
0
31 nedelja, 12 septembar 2010 11:00
nemanja tomovic
.Toliko prizemnosti ne moze se cuti ni u ciganskoj mahali.Definitivno je pokazao svoje zablje lice.Moram u ovakvom tonu pisati jel bolje i ne zasluzuje.
Preporuke:
0
0
32 nedelja, 12 septembar 2010 11:13
CHE
Na CHEmu je ovaj?
Preporuke:
0
0
33 nedelja, 12 septembar 2010 12:06
dragoslav pavkov@Nada iz Srpske
Nado,"ekselencija" je najbolja srpska šljivovica a gospodin Basara je - ne smem reći,inače mi neće objaviti...
Preporuke:
0
0
34 nedelja, 12 septembar 2010 15:32
Jovica
Priznajem da me, čitajući Basarine tekstove, čovek zaista uveseljava. Evo, ja mu zaista od srca priznajem pisalački talenat. Ide mu to pisanje od ruke. Meni, ovako sa strane gledajućem, i ne izgleda to što je on napisao-jako strašno, vulgarno, necivilizovano itd. Neću da se prenemažem kao da nisam čuo ni pročitao i gore od toga...
Međutim, ako bi zamislio da sam kojim slučajem ja napisao i objavio tekst koji Basara piše, e, onda mislim da od sramote ne bih izašao na ulicu. Ne znam u koju mišju rupu bih se sakrio. Ali, ni to nije najveći problem. Najveći problem je to što se Basara diči i ponosi svojim tekstovima, pa sad zamislite, ako možete, te vrednosne korelate u piščevom karakteru.
Preporuke:
0
0
35 nedelja, 12 septembar 2010 16:20
Zekovic Miladin
Gospodine Basara!
Potpuna je istina da ste menjali stranke i da ste dugo bili u DSS-e. U to vreme ste bili veliki nacionalista pa vam je nacionalna opcija DSS bila blaga. Sećam se jedne vaše izjave da nebi mogli da budete ambasador u Hrvatskoj jer bi ih kad se napijete( čudna mi čuda) oterali u p.... m....... ustašku.Sada vam je za sve kriv Vojislav Koštunica i NSPM.Dobićete vi od Tadića neki položaj ne brinite.
Preporuke:
0
0
36 nedelja, 12 septembar 2010 22:38
Peter RV
Bez ikakve namjere da se stavim na iciju stranu u ovoj raspravi, moram da zakljucim da je ovaj covjek, kolikogod da je uspjeo da savlada srpsku gramatiku, ocigledno, neko koga treba ignorisati.
Da je bio 'nas' ambasador, to je bila jos jedna otezavajuca okolnost za rezim koji mu je dao tako pocasno mjesto.
Nikad nijesam cuo za Basuru prije nego sto sam poceo da citam NSPM, ma da se ne protivim da ga objavljujete. Jedna stvar je medjutim sigurna- poslije ove njegove zadnje egzibicije, nemam namjeru da citam bilo sto, sto on pise.
Preporuke:
0
0
37 nedelja, 12 septembar 2010 23:43
Stevan Milosevic
Najveci je, zapravo, apsurd da se svi komentatori i analiticari koji brane evroatlankse interese, oslanjajuci se na postovanje slobode, pluralizma i prava, sluze prizemnim i agresivnim jezikom koji poziva na linc svih neistomisljenika.
Preporuke:
0
0
38 ponedeljak, 13 septembar 2010 00:13
Dušan Ariljević
Ako se g. Basari "odbije" način, stil kako se izražava ostaje suština a ona je važna. Ali pošto se g. Antonić i g. Vukadinović ni u čemu ne slažu sa g. Basarom prevaga u njihovom odgovoru je data u Basarinom "izražavanju". Oni ne polemišu sa njegovim političkim stavovima već sa njegovim izborom reči. No to je njihova stvar. Šta je sporno u delu ove rečenice na primer:"Uprkos tome što su Braća Blues mislila da su udarna intelektualna pesnica Koštuničine hunte - sa kojom sada negiraju bilo kakvu povezanost - njih dvojica su u stvari bili meki trbuh jedne sumanute političke doktrine i prakse". Može to i drugačije da se kaže ali je „nezavisnost“ ova dva politička analitičara naginjala (kako to sam gospodin Antonić reče za neke medije) onoj političkoj opciji koju na domaćoj sceni oličava g. Koštunica, nacionalno-demokratskoj. Svidelo to nekome ili ne! Čak sasvim prirodno, kao što neki, drugi, „nezavisni“ politički analitičari, demokratsko-nacionalnog opredeljenja sa dozom tolerancije kvalifikuju stavove i uopšte delovanje DS. I kao što je neko evroskeptik to ne znači automatski da brine više o sudbini države od onih koji se zalažu sa učlanjenje Srbije u EU ili NATO. Komntari čitalaca u većini su jasni, nagnuti su ka gospodi Antoniću i Vukadinoviću ali ima i prejakih reči „odanosti“prema njima. Stvar ukusa pojedinaca. Ima i izraza koji su neprimereni javnoj komunikaciji. Usmereni su ka g. Basari sa namerom da ga diskredituju kao čoveka i pisca Nepotrebno, jer ako mi se kao čovek ne dopada-neću se družiti sa njim ako mi njegov knjižnjvni rad nije po ukusu-neću ga čitati. Sasvim dovoljno da mu stavim do znanja „da nije društvo za mene“. Sve preko toga je ispod crte.
Preporuke:
0
0
39 ponedeljak, 13 septembar 2010 09:08
thinking maize@ autoru i komentatorima
Uvaženi "g-dine" Basara, bilo bi veoma dobro da objasnite, kako meni, komentatorima "beznačajnog sajta NSPM", kao i narečenoj g-di Antoniću i Vukadinović, kako se (parafraziram Vaše reči!): "Znaju oni dobro kako se to radi i kako se od beznačajnih gimnazijskih profesora bez ijedne napisane knjige postaje Predsednikom Države." Ukoliko mi to objasnite, onda bi mogli da sednemo i razmotrimo konsekvence Vaše "literarne slobode". Iskreno, Bogdan Nikolić, doktor bioloških nauka i "anonimni komentator beznačajnog sajta NSPM" narečen na istom kao thinking maize.
Preporuke:
0
0
40 ponedeljak, 13 septembar 2010 12:41
Slobodan
Dušane,

Verujem da se niko vaspitan ne bi složio sa izborom reči koje koristi g. Basara, ali to sigurno nije suština njihove polemike, kako Vi navodite, već upravo različiti politički stavovi.A njih mislim danije potrebno opet objašnjavati.
Dalje, mislim da je do sada sasvim jasno postalo većini da EU, NATO i srpski nacionalni interes nikako ne mogu da imaju iste ciljeve.
Razumem i strast koju ispoljavaju samosvesni građani kojima i vlast i g. Basara vređaju inteligenciju.
Vaš komentar, ipak, prepoznajem kao neuspeli pokušaj objektivne diskreditacije g. Bukadinovića i g. Antonića.

O samom članku g. Basare nemam komentara, uličarski rečnik nikako mi ne leži.
Preporuke:
0
0
41 ponedeljak, 13 septembar 2010 13:39
XY
Pošteno rečeno, nisam pročitao ni tekst ni ovih 40 komentara za sada.
Zato što bih hteo da se vratim na početak, na prvu lekciju, pa tek onda na napedno gradivo: Da li mi neko može reći nešto o književnom opusu g. Basare?
Kao što je Ita Rina više proslavljena u ukrštenim rečima nego u filmovima, tako mi se čini da je i pomenuti pisac više poznat po političkom nego književnom angažmanu.
Uz ogradu da spadam među one koje je prozaičnost borbe za egzistenciju odvojila od knjige, ali priznajem da ne znam ama baš ništa o njemu kao književniku.
A zanm sve o njemu kao "drugosrbijancu", to jest- političkom komesaru i jurišniku.

Pre nego su njegovi došli na vlast, negde je pominjan književnik Arsić-Basara. Ne znam o kome je reč, to jest ne znam da li mu je to Basara prezime, umetniko ime ili šta već.
Preporuke:
0
0
42 ponedeljak, 13 septembar 2010 21:38
Slobodan Djokovic
Citajuci ovaj tekst pocinjem da se pitam da li ljudi imaju prag ili granicu do koje idu , gde je kultirni nivo coveka koji pise knjige tj. jednog knjizevnika ,,,,,Zasto vredjati postenog srpskog gedzu ,ili bili koga u jednoj razmeni misljenja,rekao bih da je to deo novog politickog folklora koji nazalost koristi i doticni koga ne mogu nazvati naravno gospodinom...Tuzno je u ovoj i ovakvoj zemlji Srbiji ......Nazalost
Preporuke:
0
0
43 ponedeljak, 13 septembar 2010 22:26
Boki
Basarin fenomenalan tekst je, vidim, pogodio u centar. Bravo za Basa.
Preporuke:
0
0
44 utorak, 14 septembar 2010 12:05
Velja
I taj nas je predstavljao kao njegova ekselencija ambasador!

Ovaj tekst kod kompradorske vrhuške preporučuje za ministra kulture.
Preporuke:
0
0
45 utorak, 14 septembar 2010 15:20
thinking maize@ Bokiju
Poštovani g-dine Boki, gledate li Vi "Farmu"? Koliko vidim, delite, zajedno sa "g-dinom" Basarom, takve "vrednosti". No dobro, sve je stvar izbora. Ili možda "izbora"?! Svako Vam dobro "farmeru". Ja sam ipak za ono Vukovo: "u Srba nema građana, svi su seljaci"!
Preporuke:
0
0
46 utorak, 14 septembar 2010 19:29
Boki
@thinking maize,
otkud sad "Farma"?? Ne, uospte ne gledam Pink televiziju. Ovde je rec o Basari, jednom od najboljih srpskih pisaca, meni najomiljeniji, i Vukadinovicu i Antonicu, s druge strane. Ja, ipak, stajem u odbranu Basare, jer mi je njegov pogled na stvari u danasnjoj Srbiji najblizi. Naime, delim isto misljenje kao i on. Svaku njegovu kolumnu i ja bih potpisao.
Otkud sad vama Farma, to samo vi znate...
Preporuke:
0
0
47 sreda, 15 septembar 2010 12:27
Dušan Ariljević
Slobodanu!
Vi navodite da moj komentar: "Vaš komentar, ipak, prepoznajem kao neuspeli pokušaj objektivne diskreditacije g. Bukadinovića i g. Antonića." Na sonovu čega to tvrdite? Navedite mi jednu jedinu reč ili stav kojim ja njih diskreditujem. Ja koristim sasvim pristojne izraze i nikoga ne vređam ali ste Vi uvređeni jer moje neslaganje sa političkim pogledima gospode Antonića i Vukadinovića proglašavate diskreditacijom!
Preporuke:
0
0
48 sreda, 15 septembar 2010 13:18
ludi skretničar
Odavno sam primetio da ekipu iz tkzv. 2. srbije, osim autorskih tekstova, jednako dovode do ludila i komentari na NSPM, jer se po kvalitetu i obrazovnom nivou (jeste hvalimo se, pa šta) prevazilaze sve što se može pročitati na E-nov., B92 i sl.

Mislim da se značaj ovog časopisa i trn u oku vladajuće kaste, ogleda kroz i komentare.
Preporuke:
0
0
49 petak, 17 septembar 2010 17:17
Joko
Svetislav, ni lepšeg imena, ni pogrešnijeg čoveka koji ga nosi, ni svet ni slav.
Preporuke:
0
0
50 subota, 18 septembar 2010 10:49
Bojan Todorović
Kada neko sa ovoliko duha i stila ( a reklo bi se „jednom rukom“ i onako ...usput ) komunicira – ja ne mogu da prikrivam divljenje. Morao bih da sve gurnem u stranu i - „zgražavam“ se nad nekonvencionalnim rečnikom.
Uostalom – Basara je pisac, a u ozbiljnim i priznatim delima sam nailazio na kud i kamo sočnije izraze.
Ne, rekao bih da oponenti nemaju šta da zamere, a još manje da demantuju pa se hvataju onog što im se čini najzgodnije. Preciznost i efektnost upotrebljenih izraza međutim toliko puta nadmašuje nelagodu koju oni izazivaju, da bi bilo greh ne koristiti ih.
Naravno – nije ovo književno veče, ali Basara je jednostavno u tolikoj prednosti da nikako ne shvatam šta je trebalo Antoniću i Vukadinoviću da se upuštaju u unapred izgubljenu bitku.
Može se diskutovati o Basarinom političkom angažmanu ( uvek sam bio skeptičan prema učešću umetnika u politici ) , možda i o moralnoj strani, o životnim navikama i načinu komunikacije, ali nikako na ovaj način na koji to oni čine.
Kako stoje stvari – bili bi poraženi i da su nekim čudom sasvim u pravu a Basara zalutao i promašio.
Obzirom da je situacija daleko od te, da oni treba da nas uvere u nešto što je jako teško usvojiti i progutati – nikako im nije trebao oponent ovog kalibra.
Nije dobro dokazivati svoje stavove trkajući se sa Boltom ili tukući se sa Tajsonom.
Manite ga se. Prejak je.
Preporuke:
0
0
51 subota, 18 septembar 2010 21:42
Miloje
"Todoroviću",
Izvanredno: poklanjamo vam Basarov duh "velikog kalibra", pa uživajte, a nama, a ni Srbiji, taj duh NIJE potreban.
Potreban je baš onima za koje Basara radi, a za šta ga nagrađuju. Ovo tim pre i tim bolje, što verujete da i vi spadate u taj i toliki "kalibar"
I da budem konkretan, s obzirom da ste nisko rangirali Antonića i Vukadinovića naspram Basare, dakle:
Narodnim jezikom rečeno, Basara ne može čistiti cipele Antoniću i Vukadinoviću.
Eto, i narodni jezik je sočan i objašnjava suštinu koliko treba i kako treba.
Preporuke:
0
0
52 ponedeljak, 20 septembar 2010 00:01
Odbrana i poslednji dani
A što se tiče njegovog jezika on je u redu. Postmodernistička naklapanja i ne mogu bez anarhije i destrukcije u samom tekstu. Ne zameram mu jezik koji koristi.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner