петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Одговор Антонићу и Вукадиновићу

Kоментари (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 11 септембар 2010 14:05
Павле
Поштовани екс амбасадоре, мислим да овакав вокабулар не доликује ни осредњем средњошколцу, а камо ли писцу (или још горе дипломати). Можда би био погодан Војиним (сасвим све једно да ли је Ш или је К) јуришницима јер једни куну и проклињу, а други наричу над својом (под фирмом српском) судбином. Нажалост, мислим да сте и овога пута промашили тему.
Наравно народна каже:"Ко губи има права и да се љути", само би било добро да знамо докле ћете Ви да се љутите, као и да коначно мало размислите о својим изјавама и иступањима.
С поштовањем,
Павле
Препоруке:
0
0
2 субота, 11 септембар 2010 14:39
"Adults Only"
Ovakvi tekstovi se u civilizovanom svetu objavljuju uz odgovarajuće upozorenje. U zapadnim zemljama to je čak i zakonom regulisano. Molim vas, imajte u vidu da vaš sajt prati i omladina! Evo, moja deca su gimnazijalci i kažu mi kako i njihovi drugari iz razreda redovno prate NSPM. Dakle, molim vas da moju decu poštedite ovakvih (Basarinih) opscenosti! Preddlažem da Basarine i slične tekstove uokvirite pink bojom ili da napravite novu rubriku koja bi mogla da nosi naziv "Adults Only", ili "XXX" ili "18+" ili već nešto tome slilčno...
Препоруке:
0
0
3 субота, 11 септембар 2010 14:58
nataša
Ja ne bih davao nikakve kvalifikacije ovom, ni drugim tekstovima njihovog autora Basare, nego bih samo bacio malo svetla na pisanje i poziciju autora. Očigledno da na našoj pre svega političkoj, a zatim i medijskoj slici postoje dve grupacije ljudi. Jedna slovenske orjentacije, a druga je koalicionog karaktera i pronemačke i proturske orjentacije. Unutar proturske grupe postoji i proalbanska čiji je naistaknutiji politički predstavnik politička stranka LDP. Ta grupa kao svoju medijsku perjanicu ima Basaru. U tehnologiji njihove borbe protiv slovenski orjentisanih pojedinaca, bez obzira na njihovu političku i svaku drugu poziciju dominira metod ruganja. Polazeći od inače tačne predpostavke da je ruganje, kao vulgarna forma humora najdestruktivniji metod borbe, oni kao najveći mogući kompliment ističu sposobnost ismevanja. Oni se oduševljavaju kako "ih Basara ismejava". E sad meni kao pripadniku slovenske opcije, kako političke, tako i civilizacijske, je strano da se ismeva čovek, može se ismevati delo, ali proturska politička i civilizacijska pozicija ima u svojoj tradiciji upravo to, da se ismeva, i to davanjem pogrdnih naziva drugoj ili suprotnoj opciji, u ovom slučaju slovenskoj, negativnih kvalifikacija, od pogrdnih reči kao što su "isprdak" i slično do pogrdnih političkih kvalifikacija kao što su "desničar" što naravno nema veze sa stvarnom političkom pozicijom, reč je intelektualnoj destrukciji, ili samodestrukciji, ostavljam drugima da procene.
Dakle, razlika između proslovenski i protursko-albanski orjentisanih ljudi danas ovde u Srbiji, postoji i treba da postoji i dobro je što postoji.
Samo zašto su jedni sami po sebi obojeni i opisani tako kako ih boji Basara, a drugi su obojeni tako kako Basara boji i opisuje samoga sebe?
Slažem se da Basara iskreno misli tako kako piše, ali se pitam zašto?
Препоруке:
0
0
4 субота, 11 септембар 2010 16:02
Carpe Diem
Gospodin Svetislav Basara jedino što radi je promocija primitivizma i prostaštva,što je moderno u Srbiji zemlji u kojoj je bezakonje jedino sprovodiv zakon.Za sva svoja primitivna pisanija i lične uvrede koje godinama upućuje ljudima što hleb mu pružiše trebalo bi mu oduzeti mogućnost javnog obraćanja zbog štetnog i ne moralnog uticaja na sadašnje i buduće stanje duhovnog prostora.Dece radi.Kad pomislim da je bio ambasador mislim da mu je trebalo dati tih 200.000 evra da sedi i ne pojavljuje se nigde.
Препоруке:
0
0
5 субота, 11 септембар 2010 16:29
Симић Манојло
Савршен несклад између очигледне вјештине писања
( испекао з а н а т ,како сам каже ),и потпуног
одсуства идеја ,осим најприземнијих које другима
спочитава .
За забаву, није лоше читати га, ако се човјек
унапријед припреми на недостатак субстанце .

P.S.: Ако не зна разлику између Гогоља и Чехова,
онда сигурно више зна о комшијским односима
Толстоја и Чехова. Требали би да му је
трачерски блиско.
Препоруке:
0
0
6 субота, 11 септембар 2010 17:09
Jos jedan anoniman
Izvinjavam se Antonicu i Vukadinovicu, ali mi stvarno nije jasno zasto njih dvojica ulaze u bilo kakvu polemiku sa ovakvim likovima? Sa Basarom se ne moze diskutovati, sa njim se moze samo svadjati.
Препоруке:
0
0
7 субота, 11 септембар 2010 17:17
Zoran
Ovakvu uvredu kao što je Basara prozvao nas da smo geđovani, skoro nisam doživeo.Nije mi jasno čiji je on ambasador bio ali se nadam da nije bio ambasador Srbije.Prvo bi gospodin Basara morao da zna da mi imamo književnike a ne spisatelje to je nešto osnovno što bi svaki iole intelektualac na naqšim prostorima trebalo da savlada.
O njegovoj polemici sa Antonićem ne želim da polemišem posle ove dve po meni strašne uvrede.
Препоруке:
0
0
8 субота, 11 септембар 2010 18:23
Милоје
У суштини, мој одговор Басари, и свима басарама, садржан је у мом коментару на текст, на који Басара „одговара“. С обзиром да сам убеђен да то Басара не може разумети, из разлога који се могу темељно наводити али је непотребно из простог разлога што на Басару не треба трошити време и снагу, ја ћу, ипак, дати само делиће од онога што Басари треба предочити или објаснити.
1) Басарин одговор је на ниском нивоу, у сваком погледу, и културном, и логичком, и моралном, итд. Користи много атрибута, буквално их гомила, (као: „опсесивна лакејска“ ; „опскурна“; „геџованска“, итд) јер мисли да овако нагомилани атрибути могу замениту једну академску анализу одређене ситуације или појаве, којој, очигледно, Басара НИЈЕ дорастао. Једини могући резултат је још једно издање једног од изанђалих басара из разних БАСАРИЈАДА, што су поникле као печурке после кише, односно размилели се, и преносно и буквално, као пужеви после кише, која је дошла са хиљадама тона „милосрдних“ БОМБИ, које је на СРПСКЕ ГЛАВЕ бацио „милосрдни“ НАТО „анђео“ – долетео са „племенитог демократског Запада“ .
2) Међу „анонимним коментаторима сајта НСПМ“ је бар 80% који у сваком погледу надмашују Басару, а међу оних 20% коментатора Басариног нивоа су управо разни задужени пропагатори из басаријада, који имају једину улогу да „навијају“ за своје.

3) Сајт НСПМ је једна од ретких светлих тачака на замраченом медијском небу Србије, које „демократска“ власт још није уништила уз свесрдну подршку моћника са „слободног и демократског“ Запада. О негативној улози Данаса и Времена у медијима Србије не треба трошити речи.

4) Басара апсолутно нема ни једну референцу, нити је показао знање и способност за то, да одређује ко је „средњошколски“ а ко „универзитетски“ професор. Мисли Басара да ће својим агресивним и неоснованим оцењивањем других себе уздигнути. Не зна Басара да тако не може, па зато и чини.
Препоруке:
0
0
9 субота, 11 септембар 2010 18:26
Геџован Десимир
Оваквим тумачењем речи геџован она добија позитивно значење (мада сам се одувек питао како неко ко поштено и са муком долази до хлеба може бити доведен у негативан контекст, али ево нам примера). Овакви текстови не заслужују коментар, а ја овим писањем само дајем на потврду моју анонимност и постављам питање да ли и постојим.
Кад су нам овакве старлете (писци и дипломате) много се комотније осећам у друштву анонимних.
Препоруке:
0
0
10 субота, 11 септембар 2010 18:27
Skeljzen
Ovaj Basara umesto sto landara okolo bolje da se pripremi za gej paradu dok jos ima vremena.
Препоруке:
0
0
11 субота, 11 септембар 2010 18:32
Милоје
Све оно што је Басара написао, и што пише, када се просеје кроз решето, или извуче некаква вредносна суштина, НЕМА тежину једног дела САМО једног чланка (текста) Антонића или Вукадиновића. Међу коментаторима сајта НСПМ има универзитетских професора, па би Басара да се умеша међу њих. Басара и све басаре су на супротној страни од нас, на оној страни која почива на снази и улози наведених бомбардерских „анђела“. Без њих би басаре биле у запећку, где им и јесте место.
5) Осионост коју показују све басаре, из басаријада, није заснована на памети или моралном интегритету већ, како рекох, на снази бомбардерских “анђела“. Лако је бити на страни јаких, оних који у империјалним походима прелазе десетине хиљада километара и БОМБАМА, и уопште силом, крче путеве. На тим и таквим путевима расту басаријаде.
Нека знају да ми то знамо, и нека знају да нашу слободу, наше слободно мишљење не могу поништити никакве силе.
Препоруке:
0
0
12 субота, 11 септембар 2010 18:47
Ja sam onaj
sto cita Basarine tekstove do reci "Kostunica". Ni ovaj nisam procitao do kraja, stadoh na 3. pasusu. A stvarno pokusavam.
Препоруке:
0
0
13 субота, 11 септембар 2010 19:10
Неофит77
Изгледа да није био трезан док је писао текст, уколико је био трезан, онда је то још горе, пиће би било барем какво-такво оправдање за овакав текст.
Препоруке:
0
0
14 субота, 11 септембар 2010 19:53
Уредник
Слажем се са осталим читаоцима о утисцима које изазива ово кратко сочињеније „Лучоноше“. На крају кад сам избацио сувишне речи остао је овај занимљив исказ поменутог:

„И право говорећи моја опсесивна лакејска злоба самозваног великана, баналност и безначајност била је пука лакрдија.“
Препоруке:
0
0
15 субота, 11 септембар 2010 19:55
висарион
Господин Павле је већ рекао какав је "вокабулар"великог бициклисте и његове духовне писте на којој шеврда овај "пијани брод" већ много година, вечно на танким гуслама негације свега што у Србији вреди, што нешто значи.Литерарна величина овог великомалигана је измишљена кад је "смутно време"замаглило све видике и свима је мало врућина ударила у главу.Он је био противу , свих, и самог себе и то се у том тренутку котирало.А ово са тим аргументима "фарсични суноврат у паланаштво", са тим "безначајни гимназијски професори"( какав је великошколац он сам бог зна)са тим "бурлескна сатиричана зајебанција" или "Сумануте политичке доктрине"с тим квалификативима са ивице просташтва и ошамућености, кад немаш ништа сем увреда у тоболцу, и своју умишљену величину која се тетура по књижевним буџацима као неки бивши ратоборни простаклук без зазора везан и подупиран свим тим књигама без смисла и значаја које је политика а не вредност избацила на књижевно жало ,све је то такво да овој двојици поштених трагалаца за истином овог доба треба да буде част што такве књиге нису написали.Уосталом њих (те књиге)одавно више нико и не чита, нити памти.,А то како је ове коментароре НСПМа назвао то тек треба да му се обије о главу.
Препоруке:
0
0
16 субота, 11 септембар 2010 20:07
Нада из Српске
Његова ексцеленција амбасадор се опет бави "анонимним коментаторима са опскурног сајта
НСПМ"? Занимљиво је читати текстове једног амбасадора, истовремено и књижевника, спој љепоте
израза, дипломатског језика и стила. Бијаху ли оно
наши амбасадори, а књижевници, један Андрић, Дучић?

Боже, Србијо, на шта си спала! ОВО те је представљало у свијету?
Препоруке:
0
0
17 субота, 11 септембар 2010 21:31
Bozja basta trpi svasta
Znamo svi da svake rdje i svakog zla ima u Bozijoj Basti, i od tog se moramo braniti sami. A ima ponesto i u Bajinoj Basti, a od tog nas brane Vukadinovic i Antonic! Da odmah kazem - Bajina Basta je jedno lepo mesto, ali tako ne misli Basara, rodjen u nekom cosku tog lepog mesta, kome nikako ne moze oprostiti sto se rodio bas tamo, a ne bar u Berlinu ili Briselu! Kad za Antonica i Vukadinovica kaze da su se "релативно (...) брзо суновратили у паланаштво, баналност и безначајност из којих су и потекли" - Basara to oplakuje svoju sudbinu! On mrzi svoje cak ni palanacko nego seosko poreklo - ne shvatajuci da su i palanka i selo lepa mesta i lepe reci! Da, ali nisu po meri evromana i grandomana Basare! Usput, ova poslednja rec lepo smesta Basaru - on je na knjizevnoj sceni taman toliko vredan koliko Grand na muzickoj sceni. Tojest: ima ga svuda, a ne vredi ni onog "isprdnog gasa", o kojem poetski govori u svom "odgovoru" ljudima koji ga podsecaju da je bio i ostao nisci duhom! A Bajinoj Basti svaka cast, bas mi se jedan drug vratio odatle, kaze da je prelepo leto proveo. U staroj, kraljevskoj Jugoslaviji prestupnike su za kaznu vracali, tj. proterivali u mesto rodjenja! Ih, sto bi to bila lepa i vaspitna kazna za zlopisca Basaru!
Препоруке:
0
0
18 субота, 11 септембар 2010 23:07
kosanka
Gospodine Basara,bez obzira sto ste neki bajni
intelektualac,recnik kojim se sluzite je ispod
nivoa normalnog i kulturnog coveka.Vi ste za
badava pisac,kad nemate kulturu ponasanja.Da li
je normalno da pisete takve vulgarnosti u novinama
kao da se nalazite u selu na prelu.Prvo mislim
da se ne radi o tome da Vam Vukadinovic i Antonic
nisu dali adekvatne odgovore,nego da ste Vi kao
covek ogorceni,jer ih intelektualno ne mozete
stici.Drugi Vas problem je ,sto ne zelite biti
netko kome je stalo do srpskog nacionalnog
identiteta,jer ste se opredelili za EU i uopste
globalizam.Nama mnogima je drago da mozemo
biti istomisljenici Vukadinovica i Antonica nego
Vas.Ako netko misli da je gospodin,treba se i
gospodski ponasati i ne treba se potcenjivati
nijedan komentator ovog sajta.
Препоруке:
0
0
19 субота, 11 септембар 2010 23:34
саша р.
С обзиром да припадам примитивцима, тј геџама, желим прво да поздравим пилоте дирижабла. Управљање таквим пловилом захтева пре свега интелигенцију, а боравак у ваздуху увек пружа осећај оне праве слободе, која се никада не може осетити у загушљивим подрумима западних амбасада. Из тог разлога, потпуно разумем жаргон господина Басаре, јер интоксикација било које врсте често оставља трајне последице.
Препоруке:
0
0
20 субота, 11 септембар 2010 23:48
Михаило
Проблем је овде у неразумевању литерарне самовоље, коју Басара демонстрира док дискутује о најважнијим државним питањима. Антонић и Вукадиновић указали су част овом књижевнику тиме што су његове инвективе, пародију и спрдачину посматрали као рационалан дискурс. То би било као да пишете устав неке државе и полемишете са Раблеовим гротескним сликама и репликама. На страну то што Басара није Рабле ни у наговештају.
Сматрам да су социолог Антонић и филозоф Вукадиновић подлегли јавном мњењу које Басару представља као човека који има шта да каже. Земља у којој се такав човек „за нешто пита” не може се сматрати цивилизованом.
Препоруке:
0
0
21 недеља, 12 септембар 2010 00:00
Један пажљиви читалац
Колико ли је само пута, овај лик поменуо Коштуницу? Каква опсесија?!
Препоруке:
0
0
22 недеља, 12 септембар 2010 00:01
Basari od gedzovana
..."Ako ste slabasni, ne nosite tesko breme. Ako su vam reci prazne, ne delite pridike"...
..."Ljudi koji ne mogu vladati svojim srcem, jos manje mogu vladati svojim jezikom"...
Препоруке:
0
0
23 недеља, 12 септембар 2010 04:42
ДРАГАН
шта речи после оваквох текста? вероватно се тако разговара у њековој кући и да је тако васпитан од својих родитеља,ипак би пре било оно "комунистичко доба" које спомиње.Видим да у тексту помиње и нас као "анонимни поштоваоци или истомишљеници" ми ипак својим коментарима се не можемо спустити тако ниско као ОН ипак на НСПМ могу сви да поставе коментаре ,а тако нешто не важи за жуту штампу горе постављени коментари не би прошли у жутој штампи па било да се неко потпише као "анониман" или да своје име и презиме
Препоруке:
0
0
24 недеља, 12 септембар 2010 04:57
alan ford
nadam se da basara cita NSPM
Препоруке:
0
0
25 недеља, 12 септембар 2010 07:02
Милош М.
Заправо не знам чему и у чему је проблем за тако пуно острашћених коментара.С.Басара је човек писац и човек монолога.Он се најбоље осећа кад оде код “барда“ српског новинарства на СТБ Сарапе, а и још на једну телевизију са бројевима. Тамо се ували у фотељу, када сам као пубертетлија тако седео говорили су ми – седи лепо ниси у кафани- и може да прича до миле воље о чему год хоће. “Бард“ помно слуша и са смешком упија сваку реч. Ваљда утувљује градиво. Апсолутно уживам у његовим контрукцијама и спајањима термина. Како је С. Басара писац претпостављам да му математика није јача страна, јер покушава једном реченицом да реши много непознатих. Ипак како год да окрене и обрне има три непознате које не уме да реши. В.Коштуница ,Ђ.Вукадиновић и С.Антонић. У сваком разговору, дијалогу у коме није вичан, и монологу , који траје, ове три непознате су му нешто што му апсолутно не да мира. Зашто ?. Ономад изјави у телевизор В.Коштуница је мене и В.Батића избацио из ДСС. Да ли је то кључ који отвара та врата разумевања за деловање С.Басаре. Има Б.Црнчевић један сонг који је певан својевремено - држи гаће да не спадну саме-. Иначе када је у Србији било добре сочне и надасве интелектуалне полемике ?. Зато предлажем. У последње време Србијом круже “ЈАДЕ“ ; купусијаде, пасуљијаде, мудријаде, цревцијаде, шкембићијаде има још. Уведимо и Басаријаду. Ко највише може да опањка, оклевета, олајава има још. Награде нема ради се за Џ. У осталом то је најомиљенији Српски спорт. “Слушај Живка нико не може горе да те олајава него фамилија ( свој ) род рече ујка Васа“.
Препоруке:
0
0
26 недеља, 12 септембар 2010 08:04
XY
И тако, пошто су коментатори анонимни, Басара je ускраћен и не може да се бави својим омиљеним спортом - њушкањем по туђим биографијама.
Препоруке:
0
0
27 недеља, 12 септембар 2010 08:16
nenovinar
Kod Basare psovke su najmanji problem. Isti je slučaj i sa ostalim drugosrbijanskim vulgarisima. Na primer Lukovićem ili Vidojkovićem(mada je ovaj treći, za razliku od Basare i Lukovića ne samo vulgaran već i znatno intelektualno inferiorniji).
Da mi smetaju samo njihove psovke bio bih ograničeni puritanac.
Mnogo mi više smetaju njihova ubeđenja i stavovi. Sa psovkama nemam problem.
Препоруке:
0
0
28 недеља, 12 септембар 2010 09:14
Зоран Туцаковић
Добро је што је текст ектоплазматичара С.Б. (који је некако успео да му се средње слово Д. избрише из евиденције) објављен на сајту НСПМ. Још боља је одлука редакције:
Овом "транспарентном" илустрацијом НСПМ до даљњег окончава сваку расправу и "стручну дебату" са Светиславом Басаром.


Мудри Конфучије указивао је на размишљање, васпитање и искуство као на три пута која воде до мудрости. С.(Д.)Б. је на путу размишљања одавно залутао, док му је пут искуства био обележен међусобно искључивим саобраћајним знаковима. Но, С.(Д.)Б. је неустрашиво корачао изабраним (односно измољеним) путем, и на исти постављао знакове обавезног правца кретања, кружног кретања, левог скретања, пресретања, сусретања ... и враћао се, да обрне туру од почетка. Само што почетак никако није могао да досегне - вазда су га ометали знакови које је сам поставио. Уз то, са индигнацијом је одбио пролажење путем васпитања, иако је васпитање најлакше, макар по Конфучију.

Редакција НСПМ се, очигледно, руководила оном Сенекином: "Кад год се са ђубретом борим, било да победим или да сам побеђен, увек се укаљам." Ово мало нечистоће до сада било је потребно да бисмо јасније уочили главног загађивача, и сагледали размере депоније која би могла да "сакупи" све оно што "главни" великодушно расипа око себе.
Препоруке:
0
0
29 недеља, 12 септембар 2010 10:21
300 + 1
Neuki, neobavesteni, provincijalni arivisti. Luconose druge Srbije. Psovaci. Srbija je nisko, nize od potkazivackog dna sedamdesetih, gora je nego ikad. A mislio sam da gora biti ne moze. Zato se i ne vracam. Niti hocu, dok se ne oslobodite. Ne pada mi na pamet da kupujem dnevne novine i gledam TV programe u kojima se ne koristi jezik, vec se pliva kroz kloaku najprizemnijih izraza.

Okupirana Srbija je izopstila kulturu (dijaloga), knjizevnost, umetnost, ali pre svega, PRISTOJNOST kao i najosnovnije KUCNO VASPITANJE.
Препоруке:
0
0
30 недеља, 12 септембар 2010 10:55
Новосађанка
@Павле
Он и јесте само средњошколац.
Отуд сва та жуч коју бљује по бољима од себе, уместо да је загрејао столицу.
Препоруке:
0
0
31 недеља, 12 септембар 2010 11:00
nemanja tomovic
.Toliko prizemnosti ne moze se cuti ni u ciganskoj mahali.Definitivno je pokazao svoje zablje lice.Moram u ovakvom tonu pisati jel bolje i ne zasluzuje.
Препоруке:
0
0
32 недеља, 12 септембар 2010 11:13
CHE
Na CHEmu je ovaj?
Препоруке:
0
0
33 недеља, 12 септембар 2010 12:06
драгослав павков@Нада из Српске
Надо,"екселенција" је најбоља српска шљивовица а господин Басара је - не смем рећи,иначе ми неће објавити...
Препоруке:
0
0
34 недеља, 12 септембар 2010 15:32
Јовица
Признајем да ме, читајући Басарине текстове, човек заиста увесељава. Ево, ја му заиста од срца признајем писалачки таленат. Иде му то писање од руке. Мени, овако са стране гледајућем, и не изгледа то што је он написао-јако страшно, вулгарно, нецивилизовано итд. Нећу да се пренемажем као да нисам чуо ни прочитао и горе од тога...
Међутим, ако би замислио да сам којим случајем ја написао и објавио текст који Басара пише, е, онда мислим да од срамоте не бих изашао на улицу. Не знам у коју мишју рупу бих се сакрио. Али, ни то није највећи проблем. Највећи проблем је то што се Басара дичи и поноси својим текстовима, па сад замислите, ако можете, те вредносне корелате у пишчевом карактеру.
Препоруке:
0
0
35 недеља, 12 септембар 2010 16:20
Zekovic Miladin
Gospodine Basara!
Potpuna je istina da ste menjali stranke i da ste dugo bili u DSS-e. U to vreme ste bili veliki nacionalista pa vam je nacionalna opcija DSS bila blaga. Sećam se jedne vaše izjave da nebi mogli da budete ambasador u Hrvatskoj jer bi ih kad se napijete( čudna mi čuda) oterali u p.... m....... ustašku.Sada vam je za sve kriv Vojislav Koštunica i NSPM.Dobićete vi od Tadića neki položaj ne brinite.
Препоруке:
0
0
36 недеља, 12 септембар 2010 22:38
Peter RV
Bez ikakve namjere da se stavim na iciju stranu u ovoj raspravi, moram da zakljucim da je ovaj covjek, kolikogod da je uspjeo da savlada srpsku gramatiku, оcigledno, neko koga treba ignorisati.
Da je bio 'nas' ambasador, to je bila jos jedna otezavajuca okolnost za rezim koji mu je dao tako pocasno mjesto.
Nikad nijesam cuo za Basuru prije nego sto sam poceo da citam NSPM, ma da se ne protivim da ga objavljujete. Jedna stvar je medjutim sigurna- poslije ove njegove zadnje egzibicije, nemam namjeru da citam bilo sto, sto on pise.
Препоруке:
0
0
37 недеља, 12 септембар 2010 23:43
Stevan Milosevic
Najveci je, zapravo, apsurd da se svi komentatori i analiticari koji brane evroatlankse interese, oslanjajuci se na postovanje slobode, pluralizma i prava, sluze prizemnim i agresivnim jezikom koji poziva na linc svih neistomisljenika.
Препоруке:
0
0
38 понедељак, 13 септембар 2010 00:13
Душан Ариљевић
Ако се г. Басари "одбије" начин, стил како се изражава остаје суштина а она је важна. Али пошто се г. Антонић и г. Вукадиновић ни у чему не слажу са г. Басаром превага у њиховом одговору је дата у Басарином "изражавању". Они не полемишу са његовим политичким ставовима већ са његовим избором речи. Но то је њихова ствар. Шта је спорно у делу ове реченице на пример:"Упркос томе што су Браћа Блуес мислила да су ударна интелектуална песница Коштуничине хунте - са којом сада негирају било какву повезаност - њих двојица су у ствари били меки трбух једне сумануте политичке доктрине и праксе". Може то и другачије да се каже али је „независност“ ова два политичка аналитичара нагињала (како то сам господин Антонић рече за неке медије) оној политичкој опцији коју на домаћој сцени оличава г. Коштуница, национално-демократској. Свидело то некоме или не! Чак сасвим природно, као што неки, други, „независни“ политички аналитичари, демократско-националног опредељења са дозом толеранције квалификују ставове и уопште деловање ДС. И као што је неко евроскептик то не значи аутоматски да брине више о судбини државе од оних који се залажу са учлањење Србије у ЕУ или НАТО. Комнтари читалаца у већини су јасни, нагнути су ка господи Антонићу и Вукадиновићу али има и прејаких речи „оданости“према њима. Ствар укуса појединаца. Има и израза који су непримерени јавној комуникацији. Усмерени су ка г. Басари са намером да га дискредитују као човека и писца Непотребно, јер ако ми се као човек не допада-нећу се дружити са њим ако ми његов књижњвни рад није по укусу-нећу га читати. Сасвим довољно да му ставим до знања „да није друштво за мене“. Све преко тога је испод црте.
Препоруке:
0
0
39 понедељак, 13 септембар 2010 09:08
thinking maize@ аутору и коментаторима
Уважени "г-дине" Басара, било би веома добро да објасните, како мени, коментаторима "безначајног сајта НСПМ", као и нареченој г-ди Антонићу и Вукадиновић, како се (парафразирам Ваше речи!): "Знају они добро како се то ради и како се од безначајних гимназијских професора без иједне написане књиге постаје Председником Државе." Уколико ми то објасните, онда би могли да седнемо и размотримо консеквенце Ваше "литерарне слободе". Искрено, Богдан Николић, доктор биолошких наука и "анонимни коментатор безначајног сајта НСПМ" наречен на истом као thinking maize.
Препоруке:
0
0
40 понедељак, 13 септембар 2010 12:41
Слободан
Душане,

Верујем да се нико васпитан не би сложио са избором речи које користи г. Басара, али то сигурно није суштина њихове полемике, како Ви наводите, већ управо различити политички ставови.А њих мислим даније потребно опет објашњавати.
Даље, мислим да је до сада сасвим јасно постало већини да ЕУ, НАТО и српски национални интерес никако не могу да имају исте циљеве.
Разумем и страст коју испољавају самосвесни грађани којима и власт и г. Басара вређају интелигенцију.
Ваш коментар, ипак, препознајем као неуспели покушај објективне дискредитације г. Букадиновића и г. Антонића.

О самом чланку г. Басаре немам коментара, уличарски речник никако ми не лежи.
Препоруке:
0
0
41 понедељак, 13 септембар 2010 13:39
XY
Поштено речено, нисам прочитао ни текст ни ових 40 коментара за сада.
Зато што бих хтео да се вратим на почетак, на прву лекцију, па тек онда на напедно градиво: Да ли ми неко може рећи нешто о књижевном опусу г. Басаре?
Као што је Ита Рина више прослављена у укрштеним речима него у филмовима, тако ми се чини да је и поменути писац више познат по политичком него књижевном ангажману.
Уз ограду да спадам међу оне које је прозаичност борбе за егзистенцију одвојила од књиге, али признајем да не знам ама баш ништа о њему као књижевнику.
А занм све о њему као "другосрбијанцу", то јест- политичком комeсару и јуришнику.

Пре него су његови дошли на власт, негде је помињан књижевник Арсић-Басара. Не знам о коме је реч, то јеsт не знам да ли му је то Басара презиме, уметнико име или шта већ.
Препоруке:
0
0
42 понедељак, 13 септембар 2010 21:38
Slobodan Djokovic
Citajuci ovaj tekst pocinjem da se pitam da li ljudi imaju prag ili granicu do koje idu , gde je kultirni nivo coveka koji pise knjige tj. jednog knjizevnika ,,,,,Zasto vredjati postenog srpskog gedzu ,ili bili koga u jednoj razmeni misljenja,rekao bih da je to deo novog politickog folklora koji nazalost koristi i doticni koga ne mogu nazvati naravno gospodinom...Tuzno je u ovoj i ovakvoj zemlji Srbiji ......Nazalost
Препоруке:
0
0
43 понедељак, 13 септембар 2010 22:26
Boki
Basarin fenomenalan tekst je, vidim, pogodio u centar. Bravo za Basa.
Препоруке:
0
0
44 уторак, 14 септембар 2010 12:05
Веља
И тај нас је представљао као његова екселенција амбасадор!

Овај текст код компрадорске врхушке препоручује за министра културе.
Препоруке:
0
0
45 уторак, 14 септембар 2010 15:20
thinking maize@ Bokiju
Поштовани г-дине Boki, гледате ли Ви "Фарму"? Колико видим, делите, заједно са "г-дином" Басаром, такве "вредности". Но добро, све је ствар избора. Или можда "избора"?! Свако Вам добро "фармеру". Ја сам ипак за оно Вуково: "у Срба нема грађана, сви су сељаци"!
Препоруке:
0
0
46 уторак, 14 септембар 2010 19:29
Boki
@thinking maize,
otkud sad "Farma"?? Ne, uospte ne gledam Pink televiziju. Ovde je rec o Basari, jednom od najboljih srpskih pisaca, meni najomiljeniji, i Vukadinovicu i Antonicu, s druge strane. Ja, ipak, stajem u odbranu Basare, jer mi je njegov pogled na stvari u danasnjoj Srbiji najblizi. Naime, delim isto misljenje kao i on. Svaku njegovu kolumnu i ja bih potpisao.
Otkud sad vama Farma, to samo vi znate...
Препоруке:
0
0
47 среда, 15 септембар 2010 12:27
Душан Ариљевић
Слободану!
Ви наводите да мој коментар: "Ваш коментар, ипак, препознајем као неуспели покушај објективне дискредитације г. Букадиновића и г. Антонића." На сонову чега то тврдите? Наведите ми једну једину реч или став којим ја њих дискредитујем. Ја користим сасвим пристојне изразе и никога не вређам али сте Ви увређени јер моје неслагање са политичким погледима господе Антонића и Вукадиновића проглашавате дискредитацијом!
Препоруке:
0
0
48 среда, 15 септембар 2010 13:18
луди скретничар
Одавно сам приметио да екипу из ткзв. 2. србије, осим ауторских текстова, једнако доводе до лудила и коментари на НСПМ, јер се по квалитету и образовном нивоу (јесте хвалимо се, па шта) превазилазе све што се може прочитати на Е-нов., Б92 и сл.

Мислим да се значај овог часописа и трн у оку владајуће касте, огледа кроз и коментаре.
Препоруке:
0
0
49 петак, 17 септембар 2010 17:17
Joko
Светислав, ни лепшег имена, ни погрешнијег човека који га носи, ни свет ни слав.
Препоруке:
0
0
50 субота, 18 септембар 2010 10:49
Bojan Todorović
Kada neko sa ovoliko duha i stila ( a reklo bi se „jednom rukom“ i onako ...usput ) komunicira – ja ne mogu da prikrivam divljenje. Morao bih da sve gurnem u stranu i - „zgražavam“ se nad nekonvencionalnim rečnikom.
Uostalom – Basara je pisac, a u ozbiljnim i priznatim delima sam nailazio na kud i kamo sočnije izraze.
Ne, rekao bih da oponenti nemaju šta da zamere, a još manje da demantuju pa se hvataju onog što im se čini najzgodnije. Preciznost i efektnost upotrebljenih izraza međutim toliko puta nadmašuje nelagodu koju oni izazivaju, da bi bilo greh ne koristiti ih.
Naravno – nije ovo književno veče, ali Basara je jednostavno u tolikoj prednosti da nikako ne shvatam šta je trebalo Antoniću i Vukadinoviću da se upuštaju u unapred izgubljenu bitku.
Može se diskutovati o Basarinom političkom angažmanu ( uvek sam bio skeptičan prema učešću umetnika u politici ) , možda i o moralnoj strani, o životnim navikama i načinu komunikacije, ali nikako na ovaj način na koji to oni čine.
Kako stoje stvari – bili bi poraženi i da su nekim čudom sasvim u pravu a Basara zalutao i promašio.
Obzirom da je situacija daleko od te, da oni treba da nas uvere u nešto što je jako teško usvojiti i progutati – nikako im nije trebao oponent ovog kalibra.
Nije dobro dokazivati svoje stavove trkajući se sa Boltom ili tukući se sa Tajsonom.
Manite ga se. Prejak je.
Препоруке:
0
0
51 субота, 18 септембар 2010 21:42
Милоје
"Тодоровићу",
Изванредно: поклањамо вам Басаров дух "великог калибра", па уживајте, а нама, а ни Србији, тај дух НИЈЕ потребан.
Потребан је баш онима за које Басара ради, а за шта га награђују. Ово тим пре и тим боље, што верујете да и ви спадате у тај и толики "калибар"
И да будем конкретан, с обзиром да сте ниско рангирали Антонића и Вукадиновића наспрам Басаре, дакле:
Народним језиком речено, Басара не може чистити ципеле Антонићу и Вукадиновићу.
Ето, и народни језик је сочан и објашњава суштину колико треба и како треба.
Препоруке:
0
0
52 понедељак, 20 септембар 2010 00:01
Одбрана и последњи дани
А што се тиче његовог језика он је у реду. Постмодернистичка наклапања и не могу без анархије и деструкције у самом тексту. Не замерам му језик који користи.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер