петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Клерофобија засењује хомофобију

Kоментари (27) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 08 март 2009 21:22
Petar
Veoma slab pokusaj da se brani skandalozno ponasanje Crkve. Osnovni problem nije u tome sto su tzv. tradicionalne verske zajednice imale primedbe na zakon. Problem je u trenutku i u nacinu na koji su reagovale, kao i u nacinu na koji je potom postupila vlada.
Gde su dosada bili zabrinuti predstavnici verskih zajednica?! Samo mi nemojte reci da nisu znali sta u zakonu pise. Uostalom, poznato je da ministar vera u ovoj zemlji i nije nista drugo do predstavnik SPC u Vladi cija je osnovna funkcija da gura interese Crkve. Nemoguce je da ministar vera nije znao sta u zakonu pise, i nemoguce je da nije o tome obavestio svoje sefove u Patrijarsiji.
Posto je ocigledno da su predstavnici SPC i drugih verskih zajednica unapred znali za sadrzaj zakona, postavlja se pitanje zasto su tek sada reagovali, kada su mogli to da ucine blagovremeno. Jedini moguci odgovor jeste da su hteli da demonstriraju silu i ponize drzavu, u cemu su i uspeli, s obzirom na neverovatno servilnu reakciju Vlade. Dakle nije problem u tome sto SPC ima misljenje, problem je u tome sto se u ovom slucaju SPC ponela osiono i nasilnicki.
Pokusaj autora da nas uveri da su razlozi za brigu opravdani, takodje je neubedljiv. Otprilke, argument glasi "A sta cemo ako se dvojca homoseksualaca pojave pred maticarem i on odbije da ih venca, da li ce to biti diskriminacija?" Naravno da nece, jer Ustav Srbije nedvosmisleno kaze (cl. 62): "Brak se zaključuje na osnovu slobodno datog pristanka muškarca i žene pred državnim organom". Prema tome problem je izmisljen! Autor dalje kaze, sta cemo ako se profesor homoseksualac slobodno ponasa na casu. Koliko ja znam, u ovoj zemlji nijedan profesor, bez obzira na seksualnu orijentaciju ne sme da se "slobodno" ponasa na casu. Dakle sve sami neubedljivi izgovori, iza kojih se u stvari krije podrska homofobiji i diskriminaciji! I SPC i autor ovog teksta u stvari podrzavaju diskriminaciju, samo to ne smeju da priznaju otvoreno!
Препоруке:
0
0
2 недеља, 08 март 2009 21:49
Неофит77
Сјајан текст, коначно тема о којој се мало говори.
Препоруке:
0
0
3 недеља, 08 март 2009 21:52
слађана
Овде није потребан кометар. Одличан текст г-не Анђелковићу!
Препоруке:
0
0
4 недеља, 08 март 2009 23:42
Јован
Коначно, другачији текст од масе пропагандних антицрквених натписа у нашој штампи. Браво, апсолутно се слажем да је наш проблем клерофобија надограђена србофобијом а не хомофобија.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 09 март 2009 01:27
hiraeth
Moja dobra prijateljica, koja ima troje sitne dece, na sve ovo kaze:"Kako je krenulo, da se na konkursu za posao pojave invalid, majka troje dece i homoseksualac/ka, invalid i majka troje dece ostali bi na ulici... Sta je, gospodo, sa samohranim majkama, sta je sa majkama uopste, sta je sa izbeglicama, sta je sa invalidima, paraplegicarima, kvadriplegicarima, zar oni nisu diskriminisani? Sta je sa penzionerima, starim ljudima uopste? I, na kraju, sta je sa pravima Srba koji zive na Kosovu i Metohiji? Pa, ti ljudi su diskriminisani od strane svoje Vlade i svojih sunarodnika, prepusteni na milost i nemilost Siptarima i kojekakvim placenicima i psima rata iz NATO zlocinackog udruzenja?
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 09 март 2009 02:49
Vladimir Djilas
Zaista interesantan tekst koji otvara brojna pitanja. Moram priznati da je citirani stav iz zakona veoma diskutabilan i po mom mišljenju takođe i sporan. "Свако има право да изрази свој идентитет и сексуалну оријентацију, а дискриминаторско поступање због изражавања родног идентитета и сексуалне оријентације је забрањено."
Gospodin autor je uzeo primer transvestita, a ja bih postavio pitanje šta bi se desilo kada bi na nekom javnom mestu u isto vreme strastvene poljubce i nežnosti razmenjivali jedan heteroseksualni i jedan homoseksualni par. Zamislimo dalje, da sve to posmatraju, već prilično,nemoralom, zgroženi prolaznici i da obema parovima policajac, koji se tu u međuvremenu stvorio, nalaže trenutno prekidanje nedolične aktivnosti uz pretnju prekršajne prijave. Homoseksualni par, bi ovo mogao veoma lako predstaviti kao napad na slobodu izražavanja identiteta; jer je zakon protiv diskriminacije i pisan kako bi se manjine zaštitile; uz svu buku tzv. pro-evropskih, liberalnih medija i buljuk nevladinih organizacija. Dok, gotovo sasvim sigurno, heteroseksualni par ne bi imao skoro nikakvu zaštitu javnosti; jer nisu u manjinskoj grupi pa nema ni jedne NVO koja bi štitila njihova prava. Ili, zamislimo jednog nudistu, koji odluči da slobodno izrazi svoj identitet i ode u lagani šoping kao od majke rođen.
Šta u tim slučajevima? Da li je ovo početak nametanja načina života i seksualne orjentacije od strane manjine ka većini? Da li bi heteroseksualne osobe bile prinuđene na TRPLJENJE aktivnosti homoseksualnih osoba, ili još gore da li se ovim zakonom ukida svaka dalja rasprava o seksu (jer bi se posle ovog zakona sve moglo proglasiti normalnim i društveno prihvatljivim, a svaki kritički stav kao atak na pravo slobodnog seksualnog izražavanja) i na taj način uvesti jedna opasna vrsta cenzure? Da li bi se pod udar zakona mogao naći svaki onaj čije bi mišljenje odudaralo od stava homoseksualaca?
I na kraju razmislimo da li nam je i dalje važna sloboda govora ili ne.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 09 март 2009 05:45
Mirko ZR
Pod providnim ruhom demokratije nalaze se ljudi koji svojim neokomunistickim ponasanjem dovode crkvu i svestenstvo u neprijatan polozaj konstantnim vredjanjem svega sto je sveto za svakog pravog vernika.Ljudi koji su bili najveci borci za ljudska prava i slobodu izrazavanja,sada uskracuju to pravo verskim institucijama,koje da podsetim nemaju nikakvu izvrsnu vlast i iskazuju svoje legitimno misljenje po tom pitanju.Necemo valjda prihvatiti homoseksualizam kao nesto normalno samo zato sto je skinut sa liste bolesti svetske zdravstvene organizacije.
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 09 март 2009 09:32
Ана
Петре браво!
Остали (Неофит77, слађана, Јован), ставите прст на чело и макар се претварајте да сте поразмислили пре но што сте пожурили да се сложите са било чиме што је овде написано.
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 09 март 2009 11:36
Стева Надрљански
„.... осионо и насилнички“. Ала сте ви осетљиви, госн Петре.... Насилнички би било да је неко упао у скупштину па почео да бије посланике. Ради се ипак о пуком апелу да се ови чланови преиспитају. То је ипак мирољубивије од упада „Геј стрејт алијансе“ у Сава центар, зар не?
Што се тиче дискриминације, заиста не бих волео да ми деца одрастају у уверењу да је сасвим нормално да нека деца из разреда имају два тате или две маме. Само се бранимо од таквих могућности, океј?
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 09 март 2009 14:12
Rodoljub
Ne Petre, autor je bio više nego ubedljiv. Ko god danas u Srbiji promatra javni diskurs, ima priliku za videti široki front klerofobije čija je protežnost od queeria bloga na znamenitoj B92 do kolumnama Petra Lukovića i pomodnih repertoara BG pozorišta. Da auditorijum istih nije opsednut govorom "druge srbije", ne bi li ih prozvao za "govor mržnje" i "klerofobije".
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 09 март 2009 15:03
Зоран
Да би о некој теми могло да се разложно расправља неопходно је да све чињенице о поступцима свих актера буду неспорне. Покушавам да пратим тему преко интернета али још нисам успео да сазнам хронологију догађаја, процедуру која је прописана и да ли је поштована, ко су СВИ актери...Чини ми се да је једино извесно да је повлачење предлога закона послужило као повод да се води пропагандна кампања против Српске православне цркве. А волео бих да је негде доступна анализа медијског праћења цркве да проверим да ли сам у праву.
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 09 март 2009 15:19
Драгомир Анђелковић - 1. део
Уважени Петре,

Што се тиче Ваше опаске о Уставу Србије и хомосексуалном браку, подсетио би Вас и на члан 21. нашег Устава (а не треба га помешати са истим чланом предлогом закона о коме смо говорили). Он гласи: „Пред Уставом и законом сви су једнаки. Свако има право на једнаку законску заштиту, без дискриминације. Забрањена је свака дискриминација, непосредна или посредна, по било ком основу, a нарочито по основу расе, пола, националне припадности, друштвеног порекла, рођења, вероисповести, политичког или другог уверења, имовног стања, културе, језика, старости и психичког или физичког инвалидитета. Не сматрају се дискриминацијом посебне мере које Република Србија може увести ради постизања пуне равноправности лица или групе лица која су суштински у неједнаком положају са осталим грађанима.“

У складу са вашом аргументацијом, онда нам уопште и не треба спорни члан. Напросто, све што је потребно да се каже о дискриминацији, већ је речено у Уставу. Међутим, није тако. Устав је највиши, оквирни правни акт, а конкретизује се законима. И, у складу са новим потребама и преовлађујућим вредностима, подложан је промени (ако не радикалној, онда доради постојећег Устава путем амандмана). Отуда, ако нејасна формулација око које је дошло до спора буде прихваћена, отвара се простор за тумачење закона у складу са захтевима појединих хомосексуалних активиста и (квази)либералних НВО, и тиме се ствара легитиман простор за настојање да се у истом духу промени и Устав. Ви врло добро знате како ствари у модерном свету функционишу, како делују групе за притисак. Прво се пусти дух из боце, а онда се ради на његовој материјализацији. И то је легитимно, ма колико било манипулативно.
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 09 март 2009 15:20
Драгомир Анђелковић - 2. део
Увиђајући све то, верске заједнице су реаговале. Свакако, да су оне биле благовремено укључене у цео процес, и то искрено а не форме ради (а не тек релативно недавно, реда ради обавештене су), све би било другачије. Међутим, ми живимо у друштву у коме је нормално да „Геј-стрејт алијанса“ и сличне организације буду консултоване од стране власти и да могу да лобирају, а за многе је ненормално да и цркве (које имају подршку много већег броја грађана) имају исти третман. Ваш аргумент да је црква сигурно знала шта у закону пише, јер „министар вера у овој земљи и није ништа друго до представник СПЦ у влади …“, само потврђује ово што сам рекао. Јадна је земља која претендује да буде цивилизована, ако у њој верске заједнице треба да саме сазнају да се закони пишу, док су представници хомосексуалаца укључени у цео процес од стране дела владајућих струкутра!

Још нешто. Ваш љутити тон би био примерен да смо у 16. веку, па као слободоумни интелектуалац устајете против прекомерног црквеног утицаја и прогањања оних који нарушавају теократски поредак. Међутим, данас када је црква, не само код нас, маргинализована, чуде ме толики излив беса и толике оптужбе само зато што се усудила да изнесе свој став, и да се за њега залаже. Некако, тешко је поверовати у либералне мотиве оних који се окоме на неког слабог, и измученог деценијским прогонима од стране комунистичког тоталитарног режима.

Зато, усуђујем се да помислим, да многи који су наводно борци против дискриминације, борбу против ње само инструментализују. У ствари су заговорници ниподаштавање неистомишљеника, а људска права признају само када се ради о следбеницима мондијалистичке и квазилибералне идеологије. Но, то је и нормално, с обзиром да се неретко ради о присталицама титоистичког, нескривено тоталитарног, система.
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 09 март 2009 16:16
Никола Маринковић
Мислим да је овога пута један коментар речитији од текста. Свака част за Ђиласов коментар. Но има ту још нешто! До када више тај блесава , клинички-психијатријска етикета хомофобија. Друга реч која учествује у овој сложеници је грчка реч fobia што значи страх. Ко се плаши квира још/три за грош, три за грош/квира се не бојим ја/ хахахахаха! Мада би за термин клерофобија морао рећи да је у питању добра кованица. Ту страх јесте у питању, јер СПЦ је и даље институција у коју грађани имају највише поверења.
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 09 март 2009 16:30
Марија
Госп. Петре грешите! Црква није била на време обавештена, а и нема ништа против закона, већ само једног његовог сегмента. Можете чак и преко нета да погледате сличне законе других земаља, укључујући и оне у нашем региону, па ћете се уверити и у то да нигде он није тако неодмерено либералан као што је код нас било предложено. Слобода, како је тврдио Мил, мора да има ограничење - а то је право других! Ако је таква да у име права једних, угрожава друге, онда прераста у своју супротност. И то се нажалост дешава са недомереном либераланом идеологијом.
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 09 март 2009 17:58
ДушкоД
Заиста одличан текст, али на жалост у већини медија такав став се практично не чује.
Мишљења сам да је код нас далеко присутнија клерофобија од хомофобије. Клерофобија је на жалост нуз производ комунизма и атеизма који се изродио протеклих деценија, и тај проблем ће нас пратити све док се нове генерације па и наша не врате духовности коју је овај народ неговао вековима, а која је поприлично потиснута у свим сферама живота.
Ако желимо да стварамо пре свега здраво друштво, онда се морамо побринути да не градимо погодно тло за разне девијантности, а хомосексуализам то јесте. Генерално нисам за жигосање и прогањање било кога па ни хомосексуалаца, али основни проблем је што се хомосексуалност доживљава као нешто нормално, уместо да се сагледава као што би требало тј. да се ради о одређеној врсти поремећаја, како са научне тачке гледишта тако и са духовне. А пошто се ради о поремећају односно болести, треба тако и приступати том проблему. Изгледа да је овакав став јерес у данашња времена, али ја заиста не могу да подржим нешто што је против како Божијих тако и природних закона.
Нисам сигуран да је тај закон толика нужност поготово у овом облику. Уосталом Устав као највиши правни акт недвосмислено говори о забрани било какве дискриминације над било ким. Е сад, ако треба тај закон да се залаже за права хомосексуалаца морају нам реци и којих права. Чиме су то они угрожени, и од кога! Мислим да најугроженија категорија постају људи са традиционалним вредностима у себи. Ако се већ говори на сав глас о демократији нека испитају вољу народа по том питању па нека већина одлучи. Мислим да им се не би свидео одговор народа, јер верујем да нисмо толико пропали.
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 09 март 2009 19:11
Дарко Здравковић
Скоро сам морао да се готово сложим с једним ЛДП- овцем. Рече он нешто у стилу Петра (аутора првог коментара), а онда дода: "А заправо није црква крива- крива је власт која је тако и тако брзо реаговала" (сигуран сам да је мислио на Цркву са малим ц, па отуд тако стоји у тексту). Лично и потпуно јасно и гласно кажем да ми одговара то што је предлог закона повучен. Ово би била само перушка која нам недостаје да полетимо на путу за ЕУ, јер све остало имамо, зар не?
Дакле, Црква се напада за нешто што није повукла са дневног реда Скупштине (такође, није једино СПЦ имала замерке на овај закон), већ је то урадио неко други, онај који то може- ВЛАДА. Нико из редова заиста хистеричне, а тзв, "друге Србије" (или бар ја не чух) не напада (или бар приупита за појашњење) Мирка Цветковића, сећате се, премијера. Или Расима Љајића, нетом увређеног и повређеног од Велимира Илића. Или оних неколико министара и министарки (ево и мало родне равноправности) којима само одабрани знају и име и презиме и ресор. Општи напад креће ка Цркви и, много мањим делом, ка другим традиционалним верским заједницама. А тај општи напад траје одавно и потребно је само пронаћи изговор за наставак другосрбијанских офанзива на СПЦ, национално, традиционално, конзервативно... Доказ? Слушајте радио емисије еврофанатика, читајте њихове интернет новине, погледајте карикатуре њиховог најцењенијег карикатуристе..., сетите се изјава Бебе Поповића и биће вам савршено јасно да је напад веома организован и да се темељно спроводи на свим нивоима, уз свесрдну помоћ медија. Текстови и фразе еврофанатика се понављају из медија у медиј, од једног клерофоба до другог- тема је једна једина: унижавање Цркве и њеног угледа.
И тако ће нам и бити. Тадић ће седети на бар две столице- мало ће бити умерено традиционалан, а мало неприкосновено модеран. Мало ће звати ЕУлекс, а мало ће одбијати независност Косова и Метохије. И то јесте проблем: Тадић ради све по мало. Он се ничега не ухвати скроз, већ онако зицерашки- малчице.
Препоруке:
0
0
18 понедељак, 09 март 2009 22:56
dragoslav pavkov
Šta je uopšte "rodni identitet"?Gde je ta kovanica bila pre 20.godina kada sam išao u školu,i može li neko od drugosrbijanskih evrofanatika da mi da nekakvu definiciju tog jezičkog mutanta,ali da ista ima makar malo smisla,da ne bude u stilu:"to je opšte poznato,a ti si homofob "po difoltu"..."Kakvo bi reagovali borci za prava homoseksualaca kada bi došli u situaciju da im recimo sin jedinac jednog dana saopšti da on ima partnera (a ne partnerku) koga će uskoro oženiti (ili omužiti valjda),pa da shodno tome oni eto nikad neće imati unuče,barem ne ono koje će nositi njihove gene.To što je Svetska zdravstvena organizacija odlučila da homoseksualci nisu bolesnici većini ljudi na svetu ne znači ništa,jer ista ta organizacija je neke poremećaje ličnosti do skora nazivanim bahatošću i bezobrazlukom proglasile bolestima,pa ih umesto kaznom smiruju psihološkim seansama.Za skidanje homoseksualaca sa liste bolesnika zaslužni su pre svih sami homoseksualci,pogotovo oni latentni koji su toliko uticajni da pred njihovim lobijima drhte vlade i akademije nauka.
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 09 март 2009 23:54
Petar
Postovni g. Andjelkovicu,

Zahvaljujem Vam se na odgovoru na moj komentar. Kao sto bi se moglo pretpostaviti, nalazim da je Vas odgovor ipak nezadovoljavajuci.
Pre svega, nicim niste uspeli da osporite moj argument da Ustav Srbije definise brak na takav nacin da je priznavanje homoseksualnog braka nemoguce osim ako se ne promeni Ustav. Nikakva zakonska konkretizacija onoga sto stoji u Ustavu ne moze da promeni tu cinjenicu. Vasa teza da bi se pod pritiskom mogao menjati sam Ustav takodje je neubedljiva, s obzirom da je za promenu istog potrebna dvotrecinska vecina u skupstini. Osim toga, s obzirom da clan Ustava o braku spada u odredbe koje definisu ljudska prava, neophodno je da takva promena bude potvrdjena na referendumu. Kakve su sanse da vecina gradjana Srbije glasa za gej brakove, to je unapred jasno. A ako vecina ipak glasa za, tek tada nema nikakvih problema - cista demokratija. Ostali argumenti u slicnom pravcu, o ekstremnim slucajevima koji bi se mogli dogoditi, takodje su sporni. Video sam prilicno sveta, ukljucujuci drzave sa legalizovanim gej brakovima, ali jos nisam cuo da negde transvestiti drze nastavu obuceni po svom ukusu.
Vi i dalje tvrdite da verske zajednice nisu bile ukljucene u proces. Rasim Ljajic, cije je ministarstvo pripremilo zakon, u intervjuu Politici kaze da su sporne clanove bukvalno dobili iz Ministarstva vera, koje sigurno nije nista radilo na svoju ruku, osobito ako se zna da je aktuelni ministar profesor na Bogoslovskom fakultetu i jedan od najpoznatijih paracrkvenih intelektualaca.
E sad sto se tice mog tona. Nalazim da je pomalo bizarno da primedbe mom tonu dolaze od strane nekoga ko pise za internet sajt na kojem se redovno govori o "evrofasizmu", "okupaciji", "neoliberalnim talibanima", na kojem se gradonacelnik Beograda poredi sa Hitlerom. NSPM veliku vecinu svog prostora posvecuje satanizovanju "Druge Srbije", pa shodno tome nije bas najbolja adresa sa koje bi treblo deliti lekcije o "nipodastavanju neistomisljenika".
Препоруке:
0
0
20 уторак, 10 март 2009 10:04
Драгомир Анђелковић - 1. део
Поштовани Петре,

1. Ни у тексту, а ни у коментару, нисам тврдио да се предложеним законом против дискриминације непосредно уводи хомосексуални брак, нити да је то могуће учинити без промене Устава. Мислим да Ви то и тако добро знате, но ипак да поновим, ради се само о покушају, како сам то отприлике рекао, да се на мала врата он дугорочно уведе. Верујем, намерно непрецизне, предложене одредбе, треба да створе правну конфузију и тако трасирају пут за даље активности геј лобиста и поклоника (квази)либералне моде, ма каква она била, да постепено делују у прилог легализације хомосексуалног брака. А подсетио би вас, он није уобичајен ни на западу, чак и Калифорнија која га је раније озаконила, недавно га је укинула. Но, нажалост, код нас се неретко од стране домаћих евроатлантских снага, као западне вредности приказује оно што у њих ни тамо не спада тј. представља само део идеологије екстремних (квази)либерала!

2.Нисам ни ја чуо да, за сада, било где у свету трансвестити држе наставу обучени у складу са својим склоностима, и то сам у тексту и рекао.

3.Закон о коме говоримо припрема се већ 7-8 година. Док је постојала СРЈ односно србијанско-црногорска федерација, на њему се радило на савезном нивоу. Вероватно знате, умногоме на инсистирање европских структура које су тај процес финансирале, у њега су готово од самог почетка укључене невладине организације које, како тврде, представљају разноврсне мањинске групе, односно начелно се боре против дискриминације. СПЦ, и друге верске заједнице, у процес нису биле укључене, већ су накнадно, и то релативно касно, о њему обавештене. Поново вам кажем, једна ствар је шта СПЦ може да сазна преко својих канала, а друга је однос званичних, за израду закона релевантних институција. Оне нису на адекватан начин сарађивале са Црквом! Уосталом, о вишегодишњем раду на закону можете да добијете информације од министарства госп. Расима Љајића. Лако је на основу документације установити ко је, и када, био званично укључен у процес.
Препоруке:
0
0
21 уторак, 10 март 2009 10:06
Драгомир Анђелковић - 2. део
4. Што се тиче сајта НСПМ-а, на њему нећете наћи директне личне увреде упућену било коме. Нико се не назива ђубретом, будалом, идиотом … То што се користе сликовити изрази да би се окарактерисало деловање оних за које аутори текстова мисле да тенденциозно раде лоше ствари, иако некоме може да буде непријатно, не спада у домен класичног вређања. Нико од нас није рекао да је Пешчаник, на пример, гласило НАТО-нацистичких јуришника, или да је ЛДП – Лига деструктивних плаћеника. А, из редова екстремиста тзв. Друге Србије, неретко се чује да се НСПМ назива „Нова српска фашистичка мисао“. Штавише, многи заговорници евроатлантских вредности, често употребљавају говор мржње, чак и када су део владајуће коалиције. Да не говоримо о Н. Чанку, довољно је да потражите шта је рекао пре неки дан Оливер Дулић. Још нешто да додам: на сајту НСПМ никада се не етикетирају друге нације, овде нико није рекао да су Хрвати олош а Албанци смеће, а идите на сајт ЛДП-а или Б 92, па ћете се уверити колико тога ружног је изречено, примера ради, за Русе!

На крају, иако се не слажете са већином текстова, захваљујем Вам се што читате НСПМ. Не морамо да се слажемо, али је добро да комуницирамо.
Препоруке:
0
0
22 уторак, 10 март 2009 18:39
Petar
Gospodine Andjelkovicu, u pravu ste, vazno je da se razgovara. Moje postovanje.
Препоруке:
0
0
23 среда, 11 март 2009 02:13
Dušan Maljković
G. Anđelkoviću, hteo sam da Vam napišem detaljan odgovor, ali iskreno rečeno, nemam ništa posebno novo da kažem, a što neki od prethodnika nisu rekli, posebno u vezi sa vašom manipulacijom u vezi sa mogućnošću da po antidiskriminacionom zakonu nekom sveštenom licu bude suđeno, jer je odbilo da venča dve osobe istog pola. Jasno je da Ustav to isključuje, a to što vi pričate o kreiranju "pravne konfuzije" koja na mala vrata treba da uvede gej-brak deo je paranoične "teorije zavere" koju vi plasirate s ciljem širenja moralne panike. Gej-brakovi ne mogu da se uvedu na "mala vrata", tajno od javnosti i sl. -- za njih je potreban REFERENDUM da bi do promene Ustava došlo, a to je, složićete se, vrlo jasan i transparentan oblik kontrole i zahteva saglasnost većine građana. Pa, ukoliko do saglasnosti dođe, gej-brak će biti uveden jedino kako i može -- NA VELIKA VRATA. A ako vi sumnjate u "zbunjivanje građana" koji nisu sposobni da kritički misle o tome šta im "serviraju liberalni krugovi" onda vi usvajate elitističku retoriku LDP i direktno stojite protiv demokratije.
Препоруке:
0
0
24 среда, 11 март 2009 02:14
Dušan Maljković
Elem, kada već pišete na određenu temu, bilo bi lepo da se informišete, a da vam izvoir informacija gelde gej-brakova ne bude Antonić. Stoga, podsećam vas:

Istopolni brak, priznat na nacionalnom nivou, postoji u Holandiji, Belgiji, Španiji, Kanadi, Južnoj Africi i Norveškoj. Istopolne zajednice, dajući im različita prava (nekim i na usvajane dece), zakon priznaje u Danskoj, Norveškoj, Izraelu, Švedskoj, Grenlandu, Mađarskoj, Islandu, Francuskoj, Nemačkoj, Portugalu, Finskoj, Hrvatskoj, Luksemburgu, Novom Zelandu, Britaniji, Andori, Češkoj, Sloveniji i Švajcarskoj.

Dakle, ne svega tri države kako kažete, već značajno više, s tim što je reč o "registrovanom partnerstvu" de jure. Naravno, vi se možete pozvati na nominalnu razliku, ali znamo da je ovde reč o nečemu drugom -- većina zakonodavstava EU priznaje istolne zajednice. A antidsikriminacioni zakoni odavno postoje.
Препоруке:
0
0
25 среда, 11 март 2009 12:34
Srdjan Kerculj
Moj stav je da homoseksualnost ne treba da bude legalizovana,smatram da je to poremecaj kao i fetisizam,sadizam,mazohizam,sodomizam. Al koga briga sta ja mislim.?
Препоруке:
0
0
26 среда, 11 март 2009 22:42
Богдан
Свако има право да ради шта год хоће, док тиме не угрожава друге. То ипак не значи да је све нормално. Ако неко ужива у томе да га бичују, молим лепо. Али мене нико не може да убеди да то није девијација. Тако је и са хомосексуализмом. Наравно, нико не треба да буде дискримининсан ако је хомосексуалац. Нек ради шта хоће код своје куће. Али не треба ни ја, и моја деца, да будемо дискриминисани тако што ћемо јавно морати да гледамо хомосексуално понашање. Ваљда хетеросексуалци нису мање вредни људи од хомосексуалаца? Ваљда и ми имамо некаква права? Ваљда и ми треба да будемо заштићени од дискриминације?
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 12 март 2009 00:29
Авгеринос Мизијотис
Јасан и транспарентан став. Све честитке аутору текста. Очигледно је да још морамо да се учимо демократији да не би постала демонократија.
Веома је лако и једноставно бити мудар! Прво смислиш нешто страшно бесмислено да кажеш, .... а онда то не кажеш или не напишеш! Свима нам је у овим тешким економско-политичким-транзиционим временима неопходна доста мудрости, о чему би могли да се замисле и писци неких од коментара овог чланка. Оно што нам сигурно није потребно то је ПРЕУВЕЛИЧАВАЊЕ и ЗЛОНАМЕРНО тумачење туђих ставова са којима можемо а не морамо да се сагласимо (лепа демократска тековина). Тако, нпр. у своју продавницу (нароски речено радњу) и морам и хоћу да примим и човека са прљавим ципелама и неписменог и хомосексуалца и свакога ко у мој ЈАВНИ простор дође. Међутим у моју кућу НИКАДА нећу пустити да уђе нити човек са прљавим ципелама нити хомосексуалац. И, гле чуда, и то је МОЈЕ ДЕМОКРАТСКО ПРАВО, није ДИСКРИМИНАЦИЈА!!! НЕОПХОДАН НАМ ЈЕ ЗАКОН ПРОТИВ ДИСКРИМИНАЦИЈЕ, било кога по било ком основу, али заштита нечијих права НЕ СМЕ да УГРОЖАВА права других!!! Е, то је оно што није лепо формулисано у тексту закона и МОРА да се промени, да бисмо СВИ били једнаки пред законом.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер