уторак, 07. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

У Србији ништа ново

Kоментари (58) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 05 јул 2010 21:48
Баш тако
Анализа је на месту. Додуше, сви поменути актери су такође на месту. На ком су одувек и били. Шта рећи, слажем се са аутором. У Србији ништа ново...
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 05 јул 2010 21:49
Биљана Николић
Тачно, у Србији и даље дуга поларна ноћ и Срби не би да се буде из лаковерног сна. У Србију нико, ни од политичара ни од већине гласача не верује у Србију, гласају за могућност своје, најмање, мање или мале, личне користи и ту је крај свих политичких размишљања. А политички победници умеју да обећају...
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 05 јул 2010 22:01
саша р.
То је то, г-дине Вукадиновићу, перфектно! Али шта даље? Имамо НАТО фанове и НАТО домаћине. Имамо и Воју Коштуницу, који спава ли спава, преспаваће цео живот. Имамо Војислава Шешеља, који је утамничен у Хагу, а има тако добру логистику ( судећи по медијима ), да почињем да се питам да ли је 1977. године наложио да ме на Карабурми удари ауто :)) Имамо г-дина Динкића, који се мајсторски држи начела - политика је уметност претварања лажи у истину, као и пораза у победу ( у овом другом надмашио је чак и С.М. ).
Имамо ли човека који ће да издигне ову земљу, и што је још важније предупредити њен крај на историјској сцени, који је, бојим се, врло близу.
Могу само да се потајно надам, слободно могу рећи и маштам, да негде у потаји имамо Карађорђа.
У супротном, нисам нимало оптимистичан.
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 05 јул 2010 22:06
Гаврило
Сјајно.
Само једно питање: Има ли у Србији опозиције? Мислим оне праве која сваку грешку власти вешто користи да би је више срозала и да би се боље политички позиционирала.
Мислим да у Србији тренутно нема праве опозиције.
Опозиционе теме су помало јалове и досадне. Власт вешто навлачи опозицију да се трси тамо где јој није место (на темама које јој власт намеће) а не да власт удара и с леђа и с бока итд.
Политичка партизанштина (шерпе, лонци, перфоманси, итд. већ виђено) је згодно средство за борбу на терену где мало која власт може да сачува живце.
Нажалост наша опозиција је слика у огледалу власти разлика је само у нијансама.
Тренутно је мото опозиционог деловања у Србији "Сјаши Курто да узјаше Мурто". Ако је и од опозиције много је.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 05 јул 2010 22:07
Бб један
Било би занимљиво прочитати Ваше тумачење народњачког успеха. За многе грађане је он једноставно необјашњив.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 05 јул 2010 22:09
Павле
""... а ДСС талац своје, наводне, принципијелности, као и догме о вођиној непогрешивости. А ЛДП, парадоксално, врло слично као ДСС.""
Мислим да ова паралела не стоји.
У свим странкама је лидер најзначајнија фигура и он се никада не мења (осим у случају смрти) па чак ни у случају Хага.
Да ли ико може да замисли Г17 без Млађе, или НС без Веље, ових због Палме, оних без Шешеља.
Па тако је исто и у ДСС, или ЛДП.мада и ту има разлике јер Чеда је мудро дао деци лилихип, оно су наговарали маме и тате, чак и баке и деке, али сада та деца нису више деца. постали су зрелији и виде своје место исклјучиво у ЕУ. Баш их брига за Косово, јер оно је и овако српско само још у нашим папирима.
Влики проблеми ДСС-а и ЛДП-а су у кадровима. И оно мало што је било напустило их је. Тај губитак Воја не може да надокнади јер је како већ рекосте дао неколико аутоголова, али чеда би могао нешто да промени и уместо лилихипа да понуди кока колу и то ону без шећера (као што и сам пије), јер он је спреман на све само да се што пре уђе у ЕУ.
Ипак мислим да му је на дну срца ДС и да би све учинио само када би могао некако да приволи ДС (Бориса) да прихвати либералну фракцију. Уосталом као што кажу напредњаци иде пролеће па ће се већ видети.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 05 јул 2010 22:25
Dragan
Vlada i većina medija se ponaša kao da ovog jubileja nema. A razlog su katastofalni rezultati:
Vlada prihvatila Euleks.
Tadić podržao paradu.
Usvojena deklaracija o Srebrenici.
Potpisana Istambulska deklaracija.
Usvojen statut Vojvodine.
Donet Zakon o informisanju i izvršena čistka sudija...
Po želji nastaviti gotovo beskonačan niz
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 05 јул 2010 22:37
мали
И ?
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 05 јул 2010 23:26
Сања БЛ
Ево како ја из Бањалуке видим ситуацију! Напредњаци и Тадић апсолутно играју у истом тиму, критикују се по потреби, хвале се по потреби. Штрајка глађу и жеђу ће да буде, па се онда одједном у рекордном року похапсе неки, па штрајка нема, буквално све у круг. Коштуница је ријетко поштен човјек у политици, а у њој, врло често, ако не и увијек, мораш да будеш намазан што он није у стању да буде. ДСС је једина странка у Србији којој је стало до Србије и до српског народа и то је безброј пута до сада доказала. ЛДП се изгубио у простору и времену јер БТ сада ради горе ствари него што су они икада мислили да могу да ураде! Очигледно је да се Шешељев излазак из Хага спрема па су сада смислили да га оптуже за убиство Ђинђића, појавили се одједном неки Симовићи који све знају, ко стоји иза Ђинђићевог, ко стоји иза Ћурувијиног убиства! Све једино и искључиво у циљу политичке елиминације. Ситуација катастрофална, земља нема никакву будућност, страни фактор у Србији (више него овде, јер РС се бар јадна некако бори), одређује шта и како се ради. Странци воде сједнице Владе, странци контролишу правосуђе, странци одређују како и кад ће шта од стратешких предузећа бити продано. За то вријеме Рашка област ради посао и припрема се за штошта! Није баш тешко погодити шта! Сањају се снови о европској будућности, доносе декларације, потписују декларације, посјећује се Сребреница, све у циљу европске будућности које нема и неће је бити јер је из Њемачке поручено да нема мјеста! Војводина ради свој посао, усвојен је статут.... У сваком случају, на двогодишњицу Владе орађено је доста, много више него што су очекивали они који од Србије нешто увијек очекују!
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 05 јул 2010 23:40
Zoran G70
Kao i uvek, imamo objašnjenje, za sve, baš za sve. Sve znamo. Baš sve.
Koji je bre, ljudi naš stav?
Šta mi možemo?
Šta još nismo učinili?
Imamo li izlaz,bolju budućnost, vidik, viziju?
Rešenje,alternativu,bre?

Naravno,baš kao i uvek, naravno, učinićemo sve, baš sve, kad nam dogori, dogori- ne do nogu, nego do stopala, baš do stopala.

Nažalost, pitanje je kako ćemo kad nam dogori do stopala, se snaći u 21. veku.Prođe decenija.

Naši preci su bili dorasli svom vremenu, jesmo li i mi?

Šta ovo vreme traži od nas?

Imamo li šta konkretno i kom domenu?

Ja nemam više vremena da zakasnim bilo gde...
Препоруке:
0
0
11 уторак, 06 јул 2010 00:19
Зоран Поповић
Занимљива анализа поражавајуће двогодишње владавине илузиониста. Ипак, Б.Т. није Коштуница па да враћа мандат народу, него ће исцрпети све могућности демократске борбе за власт. Тако да у светлу нових догађаја ( Дачић, Тијанић, Митровић, Вучић, ...) ипак се да наслутити да је пао неки договор и да нам се враћа КОНЗЕРВАТИВНИ ЕШАЛОН политичара. Ако сте помислили да ће то бити неки новији варате се. Биће исти само они који су се мало "убајатили" од седења по разним УО или од "опозиционог" деловања. Не би ме чудило васкрснуће чувеног Вучеле и још неких стручњака за демагогију разних праваца.
Динкић ће прећи у "опозицију" и са још неким "либералним мислиоцима" бити ритам секција. Чеда ће певати терцу.
Како сте сигурно приметили у овој поставци поново нема места за Коштуницу и поново неће бити припремљен, нити ће имати адекватан одговор. Чак неће моћи да конкурише ни за неку од колајни, јер није учествовао у НОБ-у. Зато ће и даље, заједно са Шешељем, бити одговоран што Србија нема море.
Препоруке:
0
0
12 уторак, 06 јул 2010 01:17
Алтернатива
ДСС је данас једина права алтернатива у режиму у смислу конструктивне суштинске критике, како на унутрашњем, тако и на спољашњем плану. Нажалост ДСС нема политичку снагу да то уновчи, напротив, тоне све више и више, јер њихов глас једноставно не допире до народа, опијеног популизмом и медијском машинеријом СНС-а, који ће за мене, заменити садашњи режим само на папиру, никаквих суштинских промена ту неће бити.
Препоруке:
0
0
13 уторак, 06 јул 2010 01:26
драго.ца
Пошто је Сања рекла како то изгледа из БЛ ево да ја кажем како то изгледа из Канаде: Србија ће 2024 сигурно ући у .... Унију Афричких Држава и имаће популацију од око 3 милиона становника.
Препоруке:
0
0
14 уторак, 06 јул 2010 03:14
Srecko
Tekst g. Vukadinovica je korektan tekst koji citaocima ovoga sajta neotkrivaju nista novo. Mejutim ono sto je novo na politickoj sceni Srbije je novi sukob izmedju Radikala i Naprednjaka. Kao sto je verovatno poznato citaocima NSPM g.Nikolic je dobio policijsku zastitu zato sto mu je zivot ugrozen i to od nikog drugog nego od Vojislava Seselja. Tom prilikom Nikolic je dao izjavu koja je prilicno kontraverzna. Da potsetim citaoce, on je izjavio da je Seselj davao instrukcije na nekim papiricima, poverljivim osobama koje su ga posecivale u zatvoru, izmedju ostalog i Vucicu i od njega, Vucica je zahtevao da poruku procita i unisti. Na pitanje novinara,o kakvim se porukama ili instrukcijama radi, Nikolic je odgovorio da nezna ali da to mogu saznati od Vucica ako on, Vucic, zeli da kaze. Ocekivao sam Da ce g. Vukadinovic da se osvrne malo vise na ovaj najnovivji sukob izmedju Raadikala i Naprednjaka, ali na moju zalost on ga je samo uzgred pomenuo.Bilo bimi intersantno da procitam misljenje cenjenih citalaca NSPM o ovom najnovijem sukobue izmedju R.i N.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 06 јул 2010 05:38
Goran Svilanović - lider za 21. vek!
Mislim da je svima jasno da je povlačenjem Gorana Svilanovića na našoj političkoj sceni nastupio mrak. Jedino je Svilanović oličavao takav skup kvaliteta na jednom mestu: čovek vizije, optimizma i iskrenog patriotizma! Bojim se da njegovi nekadašnji partijski drugovi koji danas uglavnom sede u LDP-u, bezu obzira na najbolje namere i lične kvalitete, ipak nemaju Svilanovićevu harizmu, stručnost i virilnost. Da li na našoj sceni postoji partija spremna da Svilanoviću ponudi mesto koje zaslužuje? Da li su naši političari spremni da prevaziđu svoje sujete i da otvore vrata onom najboljem? Da li smo spremni da uđemo u 21. vek?
Препоруке:
0
0
16 уторак, 06 јул 2010 07:10
симонида
све је узалуд Ђорђе,чита се између редова, у вашем тексту!све је притиснуло безнађе, па и Вас!Бог све чује и све види али ћути и МРДА РЕПОМ како написа духовито један коментатор.ми смо осуђени и сада се над нама казна извршава.било коју технику употребе важно је у нас убити митоманско,несрећно-традиционално,светосавско и СЕЋАЊЕ.СЕЋАЊЕ је најопасније. у једној песми песник је сјајно приметио да ко нема ПРОШЛОСТ не може да има ни БУДУЋНОСТ!видите, испирају нам МОЗАК и из историјских читанки за основну школуОНИ су свуда као у Орвелу, све им је под контролом.!знам да нема никакве ЗАВЕРЕ. у то сам "убеђена"!не сликам, атеље ми је празан, боје се суше, не подносим ни сопствене слике!више не одлазим ни у цркву. не могу попове да видим после свега подсећају ме на језуите из средњег века. све нам је загађено, најаче међуљудски односи ако се можемо још тако назвати. чини ми се да више и не личимо на људе. бар ја.
Препоруке:
0
0
17 уторак, 06 јул 2010 07:15
Milos Stankovic
Ovaj tekst je samo ponavljanje istih ili malo promenjenih fraza iz nekoliko poslednjih tekstova autora. Upadljivo u ovom, kao i u ostalim tekstovima, je pomalo povrsna slika koju Dj. Vukadinovic daje o srpskoj politickoj kaljuzi. Mislim da nije potrebno do besvesti ponavljati kako DS rasparcava Srbiju, ili ono sto je od nje ostalo, SNS je preruseni DS, Dinkic ce da se odrzi opet na nogama i srusice i ovu vladu, pa sta kosta neka kosta, Kostunica ne moze nista da uradi...Sve mi to vec vrlo dobro znamo. Postoji, medjutim, osinjak u koji malo ko sme da dirne, a to su pre svih, americki, britanski i ambasadori zemalja EU i domaci tajkuni. Mnogi su pisali o tome, DJ. V. mozda i najvise, ali nikako ne mogu da se otmem utisku da tu postoji jako mnogo kalkulantstva, zadrske, cak i straha.
Препоруке:
0
0
18 уторак, 06 јул 2010 07:24
Guru
Mi smo u Srbiji stigli do dna, ne brinite jos kopamo!
Препоруке:
0
0
19 уторак, 06 јул 2010 07:39
м. -ић
Драги г. Вукадиновићу, хвала лепо на чланку. Некима, можда и већини ваших читалаца и поштовалаца (рачунам, то је исто), ово све што написасте је већ познато, и то не од јуче. Оно што већина још не зна, то је: а шта чинити да се такво стање промени? То би многи волели знати: шта, како, када?

Многи би волели да вас виде на челу некаквог покрета. Можда ви не бисте то волели, и то се јако може разумети. Али, ако вам је јасно да се нешто мора чинити, знате и шта, и желели бисте да неко нешто учини, и изгледа вам да нема никога ни да започне, остаје вам, и нама с вама, или да заћутите, или да заврнете рукаве и нешто сами започнете. Ко се дима не надими, тај се ватре не огреја. Ово све, наравно, важи за све нас, не само за вас, али ви сте у положају да вас људи знају и поштују. Чак и ако сами нећете на трибине, не дај Боже на барикаде, можда знате некога ко би. Ако нећете ви сами да носите бреме, помозите, понесите заједно, дигните макар џак на раме некоме ко би хтео. Размислите!
Препоруке:
0
0
20 уторак, 06 јул 2010 07:53
dragy MG
@Сања БЛ
Браво, и ја из Бање Луке видим идентично, не знам да ли је до угла гледања или је стварно тако. Или је обоје. Рецимо хипотетички да се одвојимо од Федерације, нисам сигуран да бих желио да се прикључимо оваквој Србији. Можда Србију прикључимо нама. Шалим се, наравно, надам се да ће се политичари у Србији уозбиљити и оставити лични интерес по страни а гледати само интерес Србије (зар не би ово двоје требало бити исто?!). Првенствено се надам да ће народ оставити и фарму и сва медијска зла која одвлаче пажњу људима од стварних проблема и поразмислити о томе ко би Србију најбоље водио. Јесте Коштуница спор и успаван, али је чист и поштен. Мислим да би ово друго требало да превагне, има он младе људе око себе, убрзаће и они али је најбитније да је вођа чист. Нажалост, наш народ је доста пута показао да цијени управо супротне вриједности тако да ово што нам се дешава је сасвим заслужено. Нека нам је сретан сан о Европи.
Препоруке:
0
0
21 уторак, 06 јул 2010 08:08
Jasna Simonović
Lepa analiza, ali...

Nije baš tako da "u Srbiji ništa novo"...Počela je analiza farmaceutske levofinansijske stihije koja je prozvala "renomirane svetske kuće" ujedinjene u "blogu" menadžerskih poduhvata, marketinških trikova i nepravnih ogranaka, sve bežeći od sistemske greške po Zakonu o lekovima koja je davno trebalo da bude prepoznata u Ministarstvu zdravlja Srbije na dobrobit svih...Ali nije! Kako to?...

Željno očekujem visprenu reč gdje koja je davala divne tekstove o zdravstvu na ovom sada već "nspm splavu"...Neka mi i ona i vi oprostite što nemam vremena da sada tražim njeno ime...Zorica li je...

Na splavu na kome uvek budno stoji srce bar petnaestak komentatora i autora bilo bi lepo prepoznavati dobre stvari, a ne samo prepotentno očekivati da novo stigne u vidu nove vlasti, punog džepa, revolucije pobednika...ili npr Zapada sa sve Rusijom "na tanjiru"...tako nekako...

Izvinjavam se na pridici, nije mi bila namera da kudim, već da "potaknem"...
Препоруке:
0
0
22 уторак, 06 јул 2010 08:17
Саша
Најоштрији и највећи критичар владе данас је свакако ДСС.
Мени живот прође уз неке штетне а јаке, и уз неке добронамерне а слабе. Не знам какве користи од ДСС и Коштунице, ако нису у стању да лепе жеље преточе у стварност. Слажем се да је ДСС по многим питањима права национална странка, али какве вајде? Коња не јаше онај коме личи, него онај ко га има. ДСС мора кадровски да се освежи и маркетиншки ојача, ако мисли да представља озбиљну снагу. Нека се мане Томе.
Баш их брига за Косово, јер оно је и овако српско само још у нашим папирима.
А ово је кључ. Након овако успешно обављеног задатка од стране Сороша, Коштуница тешко може да избори ишта више од цензуса. Ово је индикатор наше националне свести. Не ради се овде само о Косову, него о нашем ноншалантном односу према будућности. Поред такве националне свести може се све са нама радити. Па се после чудимо што 90% бруцоша уписује факултете који се траже ``тамо негде``. Мало наше омладине везује своје планове за Србију, а то ће бити онај завршни ударац, ако се сада национално не освестимо.
Препоруке:
0
0
23 уторак, 06 јул 2010 08:18
Драган
Питање за све: која је разлика између Тадића и Чеде Јовановића, осим те да је Тадић УРАДИО све што је Чеда причао, само после неколико година! То потврђује и клечање у Сребреници, Декларација о Сребреници, подршка геј паради, прихватање полу сепаратистичког статута Војводине, слоган да ЕУ нема алтернативу, гашење српских институција на Космету, прихватање ЕУлекса, враћање амбасадора у земље које су признале независност Косова и пуна нормализација односа са тим земљама...
Препоруке:
0
0
24 уторак, 06 јул 2010 08:18
необизантинац
Коштуница је сам себи крив што још увек тавори у илузији да може да споји неспојиво и раздвоји нераздвојиво:демократију и државотвоеност на једној страни, са европском унијом на другој страни,а одузимајући и нато пакт из комбинације. Као да еу и нато нису гробари демократије и дражавотворности. И као да еу и нато нису једно те исто. Којина комбинација је јеначина немогућег.
Препоруке:
0
0
25 уторак, 06 јул 2010 08:32
@@
Сања БЛ -потпуно сагласан , међутим , једина добра ствар у целој овој ситуацији је да све , ама баш све - ништа не ваља . Толико , да нешто мора да крене "наопако".
Препоруке:
0
0
26 уторак, 06 јул 2010 09:23
JasnaSimonović
"Goran Svilanović - lider za 21. vek!"

Skinuti zastavu osnivača UN, Jugoslavije verujem da nije nimalo prijatno, čak i kada se to radi iz časnih pobuda...Srećom ostane to kućište i kad nema krova nad glavom...A pod vedrim nebom se lepo spava...Ko izdrži od sunca, uveče može da ugleda i novu zvezdu...U Serbiji...
Препоруке:
0
0
27 уторак, 06 јул 2010 09:43
@goran svilanovic
nadam se da su se mnogi obradovali kada vise nisu morali da gledaju lice Gorana Svilanovica sa TV.njegovo STETOCINSTVO bih mogla povezati samo sa slicnim u rusiji za vreme Jeljcina i kozirjeva.doticnom koji place za njim preporucila bih, ako ne provocira, da za njega vreme radi, on je visoko rangirani politicar na britanskoj i americkoj lestvici,ex-yu, prioritetan kada je u pitanju rastakanje onog sto je jos ostalo od Srbije!
Препоруке:
0
0
28 уторак, 06 јул 2010 09:44
М.И.Т.
Ако је Вукадиновић у праву, ето нама истог министра здравља и у наредној влади. Овај Томица Милосављевић је гори од Тијанића. Или, пак, ипак није. Ко ће га знати. Ужас.
Препоруке:
0
0
29 уторак, 06 јул 2010 14:05
ББ један@драго.ца
А Европска унија ће до 2024. постати евро-афро-азијска унија јер ће дотле Турска и земље Магреба постати чланице.
Препоруке:
0
0
30 уторак, 06 јул 2010 15:05
Nbojša Prpić
Поштовање г. Вукаидновићу. У старом стилу, само што неки нови елементи моју маленкост збуњују.

Међу ретким светлим тачкама у владином двогодишњем билансу издваја се, чини се, само озбиљан почетак борбе против организованог криминала


Овакав степен ироније није својствен г. Вукадиновићу.
А ако је није био ироничан, онда ја имам проблем са поимањем појма "озбиљан". Или он има тај проблем.

Само један пример "озбиљности" борбе против орг.криминала: Сећамо ли се када је тужилац у случају друмске мафије изјавио да су главне "зверке" у БГ остале изван домашаја истраге. Није то рекао неко од оптужених, желећи да себе представи као ситног шрафа који је приморан да буде у тој причи. Него је изјавио државни званичник
Толико озбиљности.
Препоруке:
0
0
31 уторак, 06 јул 2010 15:36
Светислав Скомрачник
Мене брине овај штрајк глађу и жеђу.Да ли то нама Вучић најављује шта нас чека ако они дођу на власт? И што није само одлучио да штрајкује жеђу? Много је теже бити жедан када се наједеш, него кад си гладан.
Препоруке:
0
0
32 уторак, 06 јул 2010 16:04
Симић Манојло
Ја мислим да госп.Вукадиновић , на један пластичан
начин ,указује на сву гротеску на политичкој сцени
јадне земљице Србије .
Само у Србији, од свих демократских земаља, се
Опозиција очајнички труди да своје ставове, што
више приближи ставовима Позиције .
Свуда у демократском свијету, Опозиција профилише
свој став који ,по дефиницији ,мора да буде
диаметрално различит од Позиције ,да јој тражи
пукотине , слабости и погрешне потезе, да је љуља,
подрива и напада у свим приликама, да би то на крају резултирало обарањем са Власти .
Овако ,мени Демократска Странка Бориса Тадића личи
на неку фракцију ужасне Брозове Комунистичке Партије ,а Опозиција личи на фракцију Демократске
Странке .У Србији се још нису догодиле демократске
промјене, а каће не зна се .
Препоруке:
0
0
33 уторак, 06 јул 2010 16:30
МП
А евро 105?
Препоруке:
0
0
34 уторак, 06 јул 2010 16:44
nijedan od ponudjenih odgovora
Многи би волели да вас виде на челу некаквог покрета. Можда ви не бисте то волели, и то се јако може разумети. Али, ако вам је јасно да се нешто мора чинити, знате и шта, и желели бисте да неко нешто учини, и изгледа вам да нема никога ни да започне, остаје вам, и нама с вама, или да заћутите, или да заврнете рукаве и нешто сами започнете. Ко се дима не надими, тај се ватре не огреја. Ово све, наравно, важи за све нас, не само за вас, али ви сте у положају да вас људи знају и поштују. Чак и ако сами нећете на трибине, не дај Боже на барикаде, можда знате некога ко би. Ако нећете ви сами да носите бреме, помозите, понесите заједно, дигните макар џак на раме некоме ко би хтео. Размислите!

pravi komentar. ima onih koji bi nesto da urade, da li cemo uspeti videcemo.
Препоруке:
0
0
35 уторак, 06 јул 2010 17:17
Зоран Туцаковић
Дакако да у Србији има нешто ново!

Само, "београдизација" је толико узела маха, да се ретко ко запита: Шта се заиста то дешава у Краљеву? Оно мало бедних прилога на државној телевизији, који фаворизују једну "страну у сукобу", не може бити ништа више од тога - бедних прилога. Зграду града Краљева чувају полицијске снаге, на сваком улазу "чучи" 7-8 полицајаца, Министарство за државну управу и локалну самоуправу својим дописима (?) "упућује" на то која се седница и које скупштине сматра легалном (у Краљеву се седнице, ако нисте знали, одржавају и у згради биоскопа), прописује се изглед и праве се нови печати органа града Краљева, а на све то, у виду шлага, долази оснивање Привредног друштва "Краљевачке хидроелектране" (оснивачи су Електропривреда Србије и италијанска компанија SECI Energia S.p.A.). Нормално - грађане Краљева нико ни за шта не пита... Управни суд, исцрпљен доношењем силних пресуда о поништавању одлука Скупштине којима су потврђени одборнички мандати, запао је у стање мировања, и не пресуђује по жалбама поднетим на акте Изборне комисије града Краљева којима су ти мандати додељени.

Када сам пре скоро два месеца послао прилог - текст о свим проблемима које ће произвести одлука Уставног суда којом се за неке одредбе Закона о локалним избворима утврђује да нису у сагласности са Уставом Републике Србије, уредништво није нашло за сходно да га објави. Последице су превазишле све оно што сам тада могао да замислим...
Препоруке:
0
0
36 уторак, 06 јул 2010 19:10
Milko G
Слажем се са Симић Манајлом:
Странке .У Србији се још нису догодиле демократске
промјене, а каће не зна се .


Као што написах у коментару на текст "Е да смо" Воје Жанетића, 5 октобар је само ревизија 8 седнице.
Тада (5 октобра)је победила она најригиднија фракицја у СК СРбије. Погледајте само кога су реактивирали: Милоша Минижа. Жику КОвачевића, Бошка Крунића. Уз све поштовање за оне који нису међу живима, зна се какв су политику деценијама спроводили.

Наравно, не треба заборавити све оен досове перјанице чији су очеви били Брозови пулени...

А неки Петар Живадиновић, из те поставе, рекао је пре годину или две генијалну ствар: "Када смо на 8 седници изгубили, ми смо ослучили да се окренемо демократским средствима политиичке борбе."
Ценим искреност.

Да су победили, ко би марио за демократију, шта год се под им појмом подразумевало.
Препоруке:
0
0
37 уторак, 06 јул 2010 20:35
Jasna
Bas tako Djordje ,kako ste po obicaju, sve tacno naveli i inteligentno analizirali,u Srbiji bas onako kako smo zasluzili!
Препоруке:
0
0
38 уторак, 06 јул 2010 21:36
Cernisevski
саша р.
Имамо ли човека који ће да издигне ову земљу, и што је још важније предупредити њен крај на историјској сцени, који је, бојим се, врло близу.

- nas jedino moze da spase neka krupna geo-politicka promena, koja bi nas protiv nase volje "skrenula sa ovog puta". Recimo, da nasa jedina alternativa nestane, zatim sunovrat SAD ili nesto u tom smislu. Jer mi sami, svojom voljom sa njega (puta) skrenuti necemo.
To bi nas onda otreznilo i primoralo da okrenemo curak na drugu stranu, drugacije - bojim se - nikako.
Препоруке:
0
0
39 уторак, 06 јул 2010 22:40
Загор
Заиста, занимљиво је како аналитичари олако прелазе преко свега што се догађа(ло) у Бору и Краљеву.
Видимо да су због лоповлука у Бору напредњаци дигли дреку и, по свему судећи, власт ће, у најмању руку, морати да иде на уступке.
У Краљеву је, пак, на делу отворено кршење Устава земље од стране режима, измишљање "закона" како би се изборни резултати окренули у властиту корист, најбестиднија трговина мандатима одборника (како је то у вечерашњем дневнику на ТВ Пинк лепо приметио и Велимир Илић) - дакле, озакоњена корупција, затим конституисање "власти" ЗЕС коалиције у градском биоскопу(!), најзад, проваљивање припадника те исте коалиције у зграду скупштине Града и - ником ништа. Неколико министара, као и председник Републике, последња три месеца посећивали су Краљево, али не да би решили проблем, него да би држали бахате политикантске говоре подршке својим месним пуленима: приликом тих посета редовно су заобилазили скупштину града.
Напредњаци, наравно, све то безакоње мирно посматрају, јер у овом случају нису угрожени њихови лични интереси - у борби за власт у Краљеву они су ван игре. Изјављују како ту власт не заслужује ни ЗЕС, ни СРС-ДСС-НС-ПЗК коалиција. У последњем бих се и могао сложити с њима, али то је погрешан одговор. Јер питање гласи: на чијој страни су закони државе Србије у овом случају.
Уколико изостане одговор на то пресудно питање, последице ће убрзо осетити и остатак Србије.
Дакле, далеко од тога да се ништа ново не догађа. Итекако се имамо над чиме замислити.
Препоруке:
0
0
40 уторак, 06 јул 2010 23:16
Љубитељ циркуса
У Србији ништа ново, а такав је и овај текст!
Општи замор ...
Ипак, поводом њега прочитали смо изванредни коментар @Сање БЛ.
Препоруке:
0
0
41 среда, 07 јул 2010 05:26
Jasna Simonović
"Nijedan od ponuđenih odgovora"...Sviđa mi se vaš predlog...Evo, što se mene tiče već imam spreman "džakčić"...

"Goran G70"...Svidja mi se komentar...Za vašu informaciju, mi imamo grupicu ljudi Г8 koja više nema ambicije da koristi nspm u promotivne svrhe, ali pokušava dosta uspešno da barem uživa u nekom zajedništvu razumevanja i osećaja neizolovanosti...

Biljana Nikolić...U Norveškoj su mi rekli da kada je "duga polarna noć", onda treba upaliti sva moguća svetla da čovek ne izludi od mraka...
Sve najbolje...

Simonida...Zaista bih volela da vaše "boje" ponovo zažive...Rizikovaću da me osudite, ali ću ipak napisati da poštujem vašu spoznaju da vam pojedini sveštenici deluju mračno, ali bih zaista volela da izađete iz tog mraka do svetlosti i svetosti onih sveštenika koji danonoćno osvetljavaju "mrak" u kome živimo dajući ljudima smernice života...
Rado bih ovde navela čitav spisak, ali nije prilika...
Ipak, napraviću izuzetak, evo bar jednog Imena: Sveštenik o.Đuro, Crkva Svetog Luke u Sokobanjskoj...
Препоруке:
0
0
42 среда, 07 јул 2010 07:26
Станимир Трифуновић, раније, ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
У политичком амбијенту који подстиче и негује медијски петинг између СНС и ДС,давање било каквог простора, понајпре медијског, било коме "трећем", нити је предвиђено нити допуштено јер би то изазвало љубоморне реакције неког од фаворизованог двојца и могло бити схваћено као политичка девијација или склоност политичком неверству.

Елем, то што немамо прилике да приметимо активности ДСС, једине озбиљне, одговорне и ИНСТИТУЦИОНАЛНО АРТИКУЛИСАНЕ ОПОЗИЦИЈЕ, није знак нити доказ да исте не постоје, већ да им није дозвољено да буду адекватно медијски испраћене.
Много је већи проблем то што немамо прилике да видимо активности владајућих странака, јер их објективно нема. Осим наставка творења ултраилузија и патолошке усредсређености на ДСС.
Када би садашња власт успела да уради нешто добро за земљу, када се свакога дана не би изнова показивало колико је, причама о различитим дипломатским подвизима и великим привредним мегапројектима, обмањивала грађане, онда та иста власт не би сву своју снагу трошила доказујући како је увек крив неко други за њене неуспехе.
Препоруке:
0
0
43 среда, 07 јул 2010 08:33
брм
кад нас СВЕ буду занимали проблеми о којима пишу
Загор и Зоран Туцаковић, а престали да млатимо празну сламу о нашим назовиполитичарима, јер о њима је довољно рекао Milko G("Када смо на 8 седници изгубили, ми смо ослучили да се окренемо демократским средствима политиичке борбе.")
а за сва времена напустимо начин размишљања који демонстрира Чернишевски ("nas jedino moze da spase neka krupna geo-politicka promena, koja bi nas protiv nase volje "skrenula sa ovog puta". Recimo, da nasa jedina alternativa nestane, zatim sunovrat SAD ili nesto u tom smislu. Jer mi sami, svojom voljom sa njega (puta) skrenuti necemo.")
тј. у се у у своје кљусе
и сређивање свог дворишта прво
а на САД и геополитику..можемо да утичемо само прављењем добрих хумористичких емисија - духовит смо народ....бројан скоро ко Хондурас а дупло бројнији од Уругваја
Препоруке:
0
0
44 среда, 07 јул 2010 10:11
Cernisevski
@брм
а за сва времена напустимо начин размишљања који демонстрира Чернишевски (...)
тј. у се у у своје кљусе

- vec sam dovoljno izostrio osecaj koji mi govori kada sa nekim nema smisla ulaziti u raspravu, stoga to necu ciniti ni sa Vama. Jedini razlog moga javljanja je da Vas ispravim - ne, ja uospte ne razmisljam po principu "u se i u svoje kljuse". Misljenja sam da bez pravog strateskog partnera Srbiji nema opstanka na duzi rok, jer je ono vreme neutralnosti bivse SFRJ odavno za nama. A politika "u se i u svoje kljuse" je jos pogubnija nego politika da nesto nema alternativu ili "u NATO i u njegove kljuse".

Eto toliko, molim moderatora da objavi ovu moju ispravku, jer ja u dalju raspravu povodom ovoga necu ulaziti.

Pozdrav i sve najbolje,
Cernisevski
Препоруке:
0
0
45 среда, 07 јул 2010 13:14
thinking maize, Milku G., Зорану Туцаковићу, па и аутору
Поштовани Ђорђе, после освежавајуће дискусије о нашим "гурачима лопте", спутили сте нас на земљу причом о "ГОРИМА ОД ЛОШИХ", тј. о србијанским политичарима. Зашто србијанским?! Па Тадић (а и многи са њим!) се може сместити само под ту ружну одредницу, иначе "проналазак" Бењамина Калаја, великог "љубитеља" Срба и Србије! А пошто он коло води, остали се само равнају према његовом "стандарду"! Тиме исказујем слагање са Вашом рекапитулацијом актуелне политичке "сцене" (сцена?! Чини ми се да је то нешто много ниже и горе!) у Србији. Но само бих Вас допунио "гледе" примедби г-де Milkа G. и Зорана Туцаковића. Поменута г-да помињу ситуацију у Краљеву као парадигматичну, као и "Ибарске електране", Бор и остало као нове случајеве "продавања магле" и муљања у pulp fiction. За "пројекат" "Ибарске електране" знам већ два месеца, као и то да ће бити "дат" Талијанима. Пиате како?! Лепо, Србија је мала земља, свако има неку тетку, ујну, која има свога "успешног" зета, који "добро стоји" у очима Тадића! И тако тај зет оде са друштвом на "канабе", где изрекоше "врућу жељу" да помогну "родни крај" (а и мајку Србију) кроћењем Ибра!? Тадић их саслуша (човек има размевања за "пристојно богате" Србе!), али рече да је то због "виших интереса" дато Талијанима!? Сада, шта су добили "пристојно богати" Срби, нисам баш информисан, али ме задивила чињеница да се у Србији и даље све решава на КАНАБЕТУ! Што се тиче локалне краљевачке приче, она је наравно само позадина "разговора угодних" на канабету! Па, према томе, све ће решити г-дин Марковић и његово министарство, који ће ето, на основу одлуке Уставног суда, признати мандате појединих одборника ДСС-а и радикала у СО Краљево, који су се осетили "понуканим", да као "слободни грађани" приђу листи За Европско Краљево и образују проевропску већину у локалној скупштини!
Препоруке:
0
0
46 среда, 07 јул 2010 13:32
thinking maize, Milku G., Зорану Туцаковићу и аутору, КРАЈ!
Тако се то решава у земљи Србији, поштовани Ђорђе, а и колеге Milkо G. и Зоране Туцаковићу! "Убедите" "слободне грађане", , до јуче одборнике ДСС-а и радикала у "општедруштвену корист" стварања "проевропске већине" у локалној скупштини, а за "добро" народа и његову "европску будућност"! ТАКО СЕ ТО РАДИ ДАМЕ И ГОСПОДО! Нушић је и даље ВРЛО, ВРЛО АКТУЕЛАН, само су МЕТОДЕ, МАЛО СОФИСТИЦИРАНИЈЕ! Или можда, пустите Млађу да "одради посао" са "својом" "Унијом региона Србије", као нпр. у Бору!? Наши стари, иначе морално осетљивији, такву "јавну активност" радо су упоређивали са активношћу институција, тако распрострањених у лепом холандском граду Амстердаму!? Уосталом и "трудбенице" тих институција такође су ЈАВНЕ, као и наши ПОЛИТИКАНТИ! Е, сада, као што Ви Ђорђе рекосте, У СРБИЈИ НИШТА НОВО, па да додам једну малу прогнозу, "гледе" Вашег глобалног увида у овдашњу политичку "сцену". Сличан сценарио биће спроведен и на Вождовцу! Мада је тај случај комплекснији! Као што видите драге Даме и Господо, све "демократско", "проевропско" и "нашим" западним "пријатељима" врло угодно! Па где би био крај Западу да има још оваквих "савезника", који тако добро "кувају" своју земљу и народ!
Препоруке:
0
0
47 среда, 07 јул 2010 14:12
јелена
Приметила сам, Ђорђе, да овај пут више има коментара на НСПМ него на ПОЛИТИЦИ!Ви размислите због чега?
Препоруке:
0
0
48 среда, 07 јул 2010 15:23
MIlko Grbović
Само да напоменем thinking maize-у да ја лично нисам помињао ситуаицју у Краљеву, јер нисам упућен.

Него, када помену канабе, да активирам један свој афоризам:
"Бивши председник је дилове склапао на канабету. Данашњи вођа је више за отоманске варијанте."

Мада, та игра речи са отоманом и отоманским царством је прилично стара, али је председник актуелзовао.

Него, његов нови пријатељ, Турчин Гул, даје доста простора за разне игре речи: Гулити, па Гулаг...

*
Као што рекох, нисам се бавио Краљевом, него овим демократама, што су до пре деценију-две причали о даљем подруштвљавању рада и средстава, борби против технолиберала и техноменаџера итд.

И сада просто морам да наведем још један афоризам: "Данашљи акционари су бивши акцијаши."
А то је већ део из неке моје приче "Од ОУРА ди Еура".
Испаде да рекламирам и промовишем своје афоризме. Али шта се може, кад земља Србија нема ни једно сатирично гласило. Чак ни Јеж, какав је да је, шишан или бријан насуво.

А и то нешто говори...
Препоруке:
0
0
49 среда, 07 јул 2010 16:21
thinking maize, Milku Grboviću
Поштовани г-дине Милко, кад већ помињете ОБРИЈАНИ и ОШИШАНИ "Јеж", морам Вам рећи да сте на жалост, АНАХРОНИ! У јутрошњем "24 часа" (читај: билтен "Блица", циљна група: фанови "Фарме" и "Великог Брата") читам (цитирам!): "Да ли сте за хемијску стерилизацију (силоватеља)?" Ако су нам ОВО припремили, ОНДА СМО ОБРАЛИ ЗЕЛЕН БОСТАН! Него, нешто смо заборавили КО смо и ШТА смо!? Што би рекли Шумадинци: "НЕ ТРПИМ ТИ ЈА ТАКИ!" Питање је: "Докле ћемо да их трпимо?"
Препоруке:
0
0
50 среда, 07 јул 2010 18:18
ББ један
Поштовани Milko Grboviću, Ви сте право освежење на овом сајту а афоризми су Вам сјајни.
Поздрављам Вас.
Препоруке:
0
0
51 среда, 07 јул 2010 19:23
@jasna
у пар ваших речи засијаше светла која су давно погашена... и која понекад у мраку узалуд тражимо.јасна, постоји и на овом сајту неписано правило да оставите сопствену интиму јер због искрености можете бити прозивани а онда то умањује дејство ваших коментара јер и сами знате каквих све литерарних воајера овде срећемо...али када сте ви у питању искорачићу у тај "забрањени простор" са ризиком да ме нећете разумети...двадесет година, пуних 20 година у мојој глави одјекује НИКО НЕ СМЕ ДА ВАС БИЈЕ!а од тада сви нас лемају чак и та "шака јада" шесто хиљада црногораца!признаћете да је 20 година једна лепа младост.тих 20 год. требало је да буде део најлепшег и најсрећнијег живота особе која је студирала на два факултета,уписала постдипломске студије чак и вишу школу,затим чекала 7година посао а онда је кренуло...сећам се јасна када сам рано устајала одлазила на "џогинг" и питала се шта ради уча влада поред контејнера у делу града у којем живим а онда сам схватила и када сам одлазила обесила бих једну кесу са храном...после неколико дана учу више нисам видела! схватио је да НЕКО зна шта он ради, да више од стида није смео да дође... а ја сам одлазила у атеље и данима плакалаи... сада нам антонић и вукадиновић сервирају свакоднево СВЕ ОНО ШТО МИ ЗНАМО. Oни пишу...а сви ми писци, песници,сликари,морамо када је народ у пиатању да дамо оно највише шта се од нас тражи...
Препоруке:
0
0
52 среда, 07 јул 2010 19:33
Коњец дело краси
@ Станимир Трифуновић, раније ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ

quote]
У политичком амбијенту који подстиче и негује медијски петинг између СНС и ДС,давање било каквог простора, понајпре медијског, било коме "трећем", нити је предвиђено нити допуштено јер би то изазвало љубоморне реакције неког од фаворизованог двојца и могло бити схваћено као политичка девијација или склоност политичком неверству.

Ух, како ВРУЋА анализа.
Препоруке:
0
0
53 среда, 07 јул 2010 20:02
MIlko Grbović
Пре свега, хвала на похвалама.
Афоризми ми нису специјалнот, имам их неку деестину.
Осим у коментарима, на овом сајту имам 5-6 текстова, мже их пронаћи ко жели. Пошто је моја спецјалнсит рима, та своја прозна писанија скромн називам фронцлама мог некадашњег студентског новинарства, за које сма имао неког талента, али сам ма и пех да ми текстови личили на Тиркетове, па сам дигао руке.
Ваљда иста рецептура, у смислу адитива званих иронија, шала на свој конто, исл.

А за "мислћи кукуруз", ако сам добро превео псеудоним: Не можеш веровати колико се слажемо у погледу "24 часа". Некад је збиља духовит.
Народ сиромашио, шреди на нвинама, и одна добје бесплатно лист у коме прочита реицмо тако значајну вест попут: "Само 16% егзитоваца имало секс на тврђави". Човек без пара, иде у фирму у којој неће примити плату, и онда га докусури тако тужна вест.

Ако бар Гуча не поправи ствар, ништа од нас...

А можда се у ову тему г. Вукадинвића може убацити и моја теза из текста "Старокомпонована музика треће Србије".
Јер, где нас је одвела она "прва", знамо, а такође где нас води и ова "друга"..
Препоруке:
0
0
54 четвртак, 08 јул 2010 08:18
Jasna Simonović
“@jasna”...
Iako je ovaj komentar upucen komentatoru “Jasna”, a ne meni “Jasna Simonović”, sa kojom se slažem u velikom delu njenih komentara (Da, “mi smo sve zaslužili” zajedno, ali pojedinačno nismo isti), ipak ću prokomentarisati vaš komentar koji je na mene ostavio snažan utisak...
Žao mi je što u vašim ušima sve ove godine odjekuje"Niko ne sme vas da bije” (u čemu nema ničeg lošeg, uzgred rečeno)jer u mojim odavno odjekuje pad bivšeg ministra zdravlja Bojića sa telefonske linije sa mojim advokatom Mirom R. do bezdana lične samoobmane i farmaceutskog rasula iz koga se više nije javio na sve apele koje sam mu upućivala...
Neka Bog čuva svetlo koja ste, eto, baš vi primetili...Niste džabe studirali i toliko se mučili!...Učen čovek i treba lakše vidi i spozna, bilo da mu je glava u kontejneru ili u knjizi...Ali svaki učen čovek nema uvek hrabrosti da podigne glavu iz knjige, a smelosti da Bogu (i sebi!) pogleda u oči...tako nekako...
Nemojte zato čekati “Antonića i Vukadinovića da nam servira svakodnevno sve ono što mi znamo”, oni su profesori i analitičari, koliko znam (izvinjavam se ako grešim), i to im je profesionalno da stalno ponavljaju..dok svi ne nauče...a ponekad proradi i mala sujetica kada đaci znaju bolje...ali to će se vremenom izgladiti, čvrsto verujem...
“@jasna”, recite nam šta vi znate....Hvala vam za “Uču Vladu”...Gde je taj gospodin danas?...
Препоруке:
0
0
55 четвртак, 08 јул 2010 08:39
Jasna Simonović
"@Jasna"...Mali dodatak mom prethodnom komentaru vama:

Molim vas nemojte niti nezlonamerno, niti u svrhu opisa, niti nehotično, niti ikako, koristiti uvrede kao "Šaka jada" od 600.000"...(Verujte zgrozila sam se i ja čitav fajl Njegoševih sabranih dela koje imam u svom kompjuteru, iako znam da niste iz zle namere..umalo da ne pročitam ostatak komentara, koji je sjajan)...
Sve najbolje...
ps A i kao učena osoba vi svakako znate da kvantitet i kvalitet nisu isto...
Препоруке:
0
0
56 четвртак, 08 јул 2010 11:02
@Jasna Simonovic
и ја се и данас јежим шта све они раде.да би ме схватили ја сам ту шаку и ставила под наводницима.нажалост, мој цео коментар није објављен и то ценим као допринос слободи штампе...
Препоруке:
0
0
57 уторак, 13 јул 2010 12:01
Branko S.
DSS je bez sumnje slaba tačka g-dina Vukadinovića, i u tome ne vidim ništa loše. Ja to ocenjujem kao svojevrsnu "prozivku" učmalom rukovodstvu i samom predsedniku...koji nije obavešten.
Šta je sve DSS, tj.Koštunica, propustio, svima je poznato, ali je prava nedoumica - zašto?
Uostalom, to je njegov problem, i problem članova njegove stranke. Verovatno je slučajno ostao nepomenut mandat poslanika Šormaza i njegov navod "da nije video predsednika"...a kada će, ne zna se. Sve mi se čini da "najveći kritičar vlasti" polako gubi vlast i u sopstvenoj stranci, a rejting je već pokazao na održanim izborima. U takvoj situaciji V.K. ne može biti broj jedan ni u jednoj koaliciji, pa čak ni sa Veljom Ilićem. Koja je onda njegova računica ?
Što se Dinkića tiče, ne vidim ništa novo-naprotiv. On sve vreme samo dobro eksploatiše svoju (ničim izazvanu) poziciju, i činjenicu da bez njega vlast ne može da bude vlast. Za svaki slučaj, u međuvremenu, koristi položaj i državne resurse da formira ujedinjene regione (to mu je verovatno za penziju), sačuva odličnog đaka Tomicu i nastupa sa Pilotima...Keba je otišao tetki po lekove (kod Tomice, naravno). Ovo su već pitanja za gospodina predsednika (kućnog saveta, stranke, vlade, države)... Čini mi se da i Borisu to više odgovara, nego da se prepucava sa likovima (bez dela) iz sopstvene stranke, jer i tu je neizvesno.
Važno je da se Tadic izljubio sa familijom u C.Gori, da je tradicionalno bio u Srebrenici, i da tradicionalno nije otišao u Bratunac. Rezolucija o zločinima nad Srbima može da sačeka...za nju ne ukidaju vize... Vize su ukinuli Turci. Da li baš slučajno ?
Malo li je za prevremene izbore ?
Препоруке:
0
0
58 четвртак, 15 јул 2010 17:07
Џон Шепард
Стање редовно, што би се рекло.

Кратко и јасно, успут потпуно тачно, што се мене тиче. Волим када се политичка анализа изрекне језгровито и без "мршења". Очигледност политичко-естрадне "сцене" у Србији само олакшава овакве чланке. Али, само код г.Ђорђа.

Успут, свиђа ми се што сте се сасвим лепо оградили од Вама вечито потураних ДСС-оваца.

Него, г.Ђорђе, не споменусте уопште политичку "ситнеж" по Србији, Војводини, разне сепаратисте и опасно и напречац "пробуђене" муслимане и њиховог нарогушеног и безобразног вођу, сада већ не више (само) верског.

Волео бих да и то прочитам.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер