среда, 01. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Браћо Срби, данас је Видовдан

Kоментари (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 28 јун 2010 19:07
Мелкијадес
Било како било, данас ова питања заиста имају другачију тежину него те 2000-те. Само крајње острашћен и загрижен човек то неће (себи) признати!
Синхронизовани интереси Запада "Бога не моле", само покадкад смишљају изговоре!
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 28 јун 2010 19:17
Marioneta(e)
Pa da kada je RSK i Srbe iz Hrvatske "pustio niz vodu" (naravno da je famozni Z4 bio samo loš propagandni trik),i kada je "udario" sankcije RS na Drini i "saglasio" se sa tzv. arbitražom za Brčko i tako formalno teritorijalno podelio Rep.Srpsku itd. bio je "dobar" zapadnjacima,međutim kada je "odradio" posao oko KiM(nisam baš siguran da je i tu delovao samostalno ili je jednostavno "navučen"),e onda su ga odbacili kao potrošenu robu.Zato se današnje "elite" trude da budu dobar kadar i ne talasaju previše kad su u pitanju nacionalni interesi Srbije i Srba na Balkanu.
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 28 јун 2010 20:02
Марко
Заиста многе ствари изгледају другачије сада, него те 2000 и свих тих година и терба тај период сагледати објективније, наравно и критички.П.С. Скидам капу према ономе што је Вучелић урадио са недељником Печат, који је израстао у место окупљања националне и патриотске интелигенције, камо среће да је више таквих медија
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 28 јун 2010 20:14
хиперборејац
`Ајде ,`ајде ... Милораде.
Додуше слажем се да је то требало обавити код куће , никако напољу.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 28 јун 2010 20:19
сава т.
Било би занимљиво прочитати неко разматрање проф.Антонића на овај текст јер је он у време С.Милошевића био оригинална,права друга Србија (по сопственом казивању), а не као ова садашња,плагијат (антинационална),дакле права друга Србија која се борила против Милошевића, а за интересе Србије.
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 28 јун 2010 20:21
Џон Шепард
Ја данас упалио кандило и испричао деци још једном шта им је чинити у својим животима. За мене је, рецимо, доцкан.

Добила су књижице у школи данас. Нису лоши, љуби их тата.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 28 јун 2010 20:27
Tasna masna
@Marioneta(e)" ne talasaju previse,kad su u pitanju srpski nacionalni interesi"
suvise eufemisticki receno za puko izvrsavanje naloga.
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 28 јун 2010 21:12
Горан Јевтовић
Сјајан текст. На жалост бројних "душебрижника".
Но, добро, схватиће и они након још десет година,шта се све дешавало, како и због чега. Историја је ипак фундаментална наука.
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 28 јун 2010 21:34
питам се, питам
Текст је пригодан и коректан. Али било би занимљиво видети, тј подсетити се где је г. Вучелић био, шта је говорио и радио у то време када је Слободан Милошевић смењиван, затваран и изручиван!? И да ли су му, рецимо, тада Зоран Ђинђић и Мило Ђукановић били ближи од Милошевића? Није баш свима памћење краће и плиће од Печата? А чини ми се да је Мило Ђукановић и сада практично поштеђен од сваке озбиљне критике у Вучелићевим новинама. Питате ли се - зашто?!
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 28 јун 2010 21:47
Неофит77
Оно са чиме се не слажем јесте то да сматрам да ни Милошевић није увек бринуо о Србима, посебно о онима из РСК, и да он није ни био прави српски лидер, нити српски националиста, он је нажалост био Југословен и маштао је о Југославији а не Србији.
Признајем да сам га 2000. сматрао есенцијом зла која је одговорна за све што се десило, међутим када су ови наши гувернери колоније звана Србија, који добијају налоге из Брисела, показали право лице, мислим да он можда и није био тако лош.
Оно где је такође задобио део мојих симпатија јесте одбрана у Хагу, где заиста јесте бранио наше интересе и где се држао као човек, а не као кукавица која преклиње за милост западне џелате.
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 28 јун 2010 22:24
Rado
"I najmanji trag srpstva cini ove danasnje sumnjivim i nepoverljivim". Zasto teorijom zavere trujemo ovaj srpski narod? Pa ko jos u nju veruje, osim onih koji su Srbiju doveli do ratova i sankcija. Ostavimo se toga. Okrenimo se sebi i svojim problemima. Drzava Srbija jos nema svoju drzavnu i nacionalnu strategiju, kao kicmu i osnovu programa svih politickih partija. "Srbi, cuvajte se sami od sebe" - koliko je taj mudri savet i danas aktuelan.
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 28 јун 2010 22:25
posmatrač
Bravo Milorade ! Ovakvi nam trebaju kao ti !Fali nam još Brana Crnčević pa da opet povedemo boj!
Možda nam Srbija nakon novog boja bude veća,pametnija i bolja nego sada ? Šta misliš?
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 28 јун 2010 22:28
Зоран Поповић
Овај Вучела је увек на правој страни - његовој.
Стварно, присети ли се накада својих изјава, поступака?!

Колико је пута бежао од Слобе?
У којој је земљи био 5. октобра 2000. године?
На којим је функцијама био последњих тридесет година?
....

"дозвољено претицање преко дупле пуне"
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 28 јун 2010 22:48
Бранислав Александар Јулиус
Сасвим је легитимно данас имати и овакво мишљење и јавно га изразити, иако се оно не слаже са данашњом политиком државног врха, што се ретко догађало у време "Милошевићеве државничке парадигме" (шта год да то значи), посебно не у, рецимо, НИН-у.
Но, важније од тога је што оно у себи садржи суштинску грешку која се налази и довођењу у директну везу те наводне "државничке парадигме" (која се, успут буди речено, урушила сама од себе, и то под тежином сопствене испразности), са историјским значајем Видовдана за Србе и Србију, са српском националном политиком, одбраном њених политичких, економских, културних и сваких других интереса, и са развојем Србије уопште. Политика г. Милошевића никада није ишла у том правцу. Напротив! Осим уколико макркетинг и пропаганду његове политике, неко не сматра самом политиком. То што данашња политичка класа убрзано иде сасвим погрешним путем, није никакав аргумент да је од 1986. до 2000. г. власт радила у корист Србије. Уостало, зар ту данашњу власт не чине и Милошевићеви социјалисти? Зар јој они не омогућавају да ради оно што ради? И оно што не ради, наравно, а требало би да чини.
И ко то не разуме, или неће да разуме, у великом је неспоразуму и са протеклим и са садашњим временом, смртним грехом за свако политичко размишљање и ангажовање. Ту поглед на замућује ни гледање изблиза ни издалека, већ на Ролекс на левој руци, успомену на блиставе дане хиперинфлације, када су Срби данима чекали у редовима пред банкама, које су им уз одобрење тадашњих власти, безочно крале стечену имовину. Да наведем само један од елемената политике коју аутор текста покушава да одбрани.
И нека се аутор слободно и даље на Видовдан сећа г. Милошевића, на то има право. Срећа је велика што има све више Срба који се на данашњи велики дан сећају палих јунака у бици на Косову, који јесу били, а то ће довека и остати, права српска државничка парадигма, а не политичка манипулација изазвана мутним егоистичким интересима. Нека им је зато слава и хвала.
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 28 јун 2010 22:51
саша р.
I део

Г-дине Вучелићу, после свега што се издешавало, како замишљате да неко уопште “прогута” овакав текст?! Све ме ово подсећа на приче Броја Један из Алана Форда, једно пише у тексту, а сасвим супротна ствар се догађа на слици! Ако ће Вам бити лакше, и дан-данас је исто, и даље смо “регионални лидер”, с том разликом што смо код г-дина Милошевића били “мала Швајцарска”, а сад смо “оличење благостања и изобиља за којим Европа чупа косу, лудо нас желећи у својим редовима”. Али, идемо редом.
Прво, ако “тракторијаду” ( ово је термин који Хрвати данас редовно користе кад помињу пад Книна ) називате одбраном Срба од усташког ножа, можда је боље да им нисте помагали, верујем да би се они без Ваше партије много боље одбранили. Признаћете, ако се уђе у рат, онда се он води до потпуног војног слома противника, а не мрцвари се сопствена војска стратегијом крени-стани. Даље, оне ноћи кад је пао Книн, београдске улице су биле пусте, ако изузмемо пераче улица и малобројне грађане који су се окупили око г-дина Коштунице. А тек сутрадан наступа својеврсни бисер, Политика на насловној страни пише о тамилским тигровима?!?!
Друго, да ли и сукоб са генералом Младићем и санкције на Дрини називате “одбраном Срба од усташког ножа”?
Треће, то је оно што је требало бити прво – Космет! Зашто се 9 година оклевало, зашто су пропуштани конвоји са оружјем у земљу, зашто се пред очима Вашег лидера формирала и наоружавала терористичка ОВК, зашто 1998. није извршена акција пуном снагом? Немојте само причати опет “нису нам дали американци”, “у Русији је био пијани Јељцин” итд. Рат је озбиљна ствар г-дине Вучелићу, да ли је могуће да се три пута на исти начин грешило? Или се можда намерно грешило, али је можда г-дин Милошевић тек у Хагу схватио да Америци он више не треба?
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 28 јун 2010 22:55
саша р.
II део

Оно у чему се са Вама слажем, то је понашање појединих приликом испраћаја г-дина Милошевића, но оставимо патолошке ликове психијатрима и Богу. Лично сам био на свим демонстрацијама против г-дина Милошевића, али сам ипак сматрао да је дужност испратити тог човека достојанствено, јер сматрам да се у Хагу заиста борио за Србију, такође сам и мишљења да је тамо убијен. Сем психопатолошких случајева који су присуствовали балонијади, изиритирало ме је и то што покојни председник није смео у ковчегу да прође улицом Кнеза Милоша, јер би то ваљда иритирало становнике оне зграде која личи на велики немачки бункер, а има заставу сличну Звездиној.
Још нешто, приликом хапшења г-дина Милошевића, једино је Живорад Игић био тамо са сиромашним и онемоћалим пензионерима. И дан данас дивим се тим старцима без динара у џепу, који су са штаповима и штакама дошли да га бране, док су његови дојучерашњи сарадници остали кући чврсто загрливши своју касицу – прасицу, коју су добрано препунили искључиво захваљујући том човеку. Да не помињем и оно дегутантно утркивање на аеродрому, приликом доношења тела г-дина Милошевића.
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 28 јун 2010 22:58
Милодан
Брате Милораде! Данас је Видовдан фаталан дан за Србе, који страдаше на Косову пољу, када Србин уби Франца Фердинада и принцезу му Софију због чега настрада пола мушког живља те исте Србије. На исти дан нас 1948. године браћа Руси истераше нас из комунистичке интернационале (хвала им где чули и не чули) да би 1989. године на Газиместану пред милион Срба Милошевић без увијања најавио оружане сукобе у Југославији, потом следи Видовдански сабор ДЕПОС-а 1992. године и 9 година касније "срамно" коднаповање и трансфер Милошевића и Шевенинген. Био сам велики противник Милошевића али се нисам радовао његовој смрти. Узгред, након убиства Ђинђића плаћано је и по неколико тура у српским кафанама. Истина, ономад ми рече један добар другар, велики демократа, рече да ће отићи у Пожаревац под липу, запалити свећу и извинити му се јер су ови сада много гори од њега. Ја се са њим делимично слажем. Ови не ваљају али од Милошевића, нека му је лака земља, горег није било. Садашње стање се може делимично "оправдати" и учешћем СПС у власти на овај или онај начин,ево већ 6 година. Нећу о овоме што си навео као Милошевићеве потезе које га препоручују. Ја бих о пљачки преко откупа станова па макар и за 2-3 ДМ, "старе" девизне штедње, Језде, Дафине, плата, инфлације, затим, покушаја крађе локалних избора у новембру 1996. године, умало да заборавим, уведених санкција РС 4. августа 1994. године, тајних разговора са Туђманом и његовим изасланицима, потом, избора председника РСК (Бабић-Мартић), дозвола да на Косово и Метохију дође Верификациона комисија и против воље народа изражене на референдуму 1998. године, крађа албанских гласова на изборима 1997. године, покушај крађе црногорских гласова 24. 09. 2000. године, оспоравање победе Коштунице на истим изборима, политичка убиства..итд.
Препоруке:
0
0
18 понедељак, 28 јун 2010 23:06
Aна
Не желим да коментаришем текст,али желим да кажем да је мој омиљени сајт НСПМ.Често га посећујем,и информишем се.Поштујем све који пишу за НСПМ,сматрам да је част за сваког мисаоног човека на једном месту читати шта мисли патриотска елита Србије.Једино што не могу да разумем и што баца сенку на моје најпозитивније мишљење о НСПМ је Вучелић.Сви знамо ко је тај човек,не знам шта он тражи међу угледним и некомпромитованим људима који пишу ѕа сајт.Искрено ЗГРОЖЕНА САМ!!!Његово присуство Вас компромитује.Ово треба да буде место моралних и поштених људи,а Вучели овде свакако није место!!!
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 28 јун 2010 23:23
Bijek
Milorad Vučelić izlazi iz mraka.. i pravo u NSPM.
Препоруке:
0
0
20 уторак, 29 јун 2010 07:36
@Милодан
Милодан
Данас је Видовдан фаталан дан за Србе, који страдаше на Косову пољу

kad se svemu pobrojanom pridoda ovaj tvoj tekst ovog Vidovdana - ispada da je zaista fatalan.
Препоруке:
0
0
21 уторак, 29 јун 2010 08:50
м. -ић
Је ли то онај Слободан Милошевић који је потписао капитулацију после 76 дана председничког америчког бомбардовања? Није могао сачекати још 2 недеље па да ствар пређе на амерички конгрес, где би конгрес морао да расправља ко кога бомбардује, и зашто. А сетимо се, негде у то доба је Клинтон за длаку избегао да га не свргну, што због неморала, што због лагања. Према томе, није уопште сигурно да би конгрес легао на Клинтонову руду. И да јесте легао, конгрес би за рат морао да расправља о томе како Србија угрожава безбедност Америке. Овако, Милошевић је таман чекао довољно дуго да цела земља буде разрушена, па онда капитулирао да нарко мафија и њихови окупациони нато гаулајтери умарширају у Србију. Зар за њим да плаче Србија?

Је ли то онај Слободан Милошевић чији је син згрнуо милионе у дане када је народ дословце умирао од глади. Када су професори универзитета, научници светског угледа, табанали по мразу да промене девизе па да брже боље купе нешто још данас, јер ће сутра већ цена отићи горе. Зар је то нека страхота што таквог више нема, не поновио се?

Је ли то онај Слободан Милошевић који је од српске готовине направио србијанску вересију? Који је политички стао на страну побуњеника у Словенији, а против војске сопствене државе? Који је од Срба практично изнуђену прерасподелу територија у Хрватској претворио у Олују, поновљени усташки геноцид? Који је Србима у Босни увео блокаду, па после у преговорима смањио српску територију за трећину, а све пијуцкајући виски у Дејтону? Зар њега треба српски народ да памти?

Није дато више од 2000 слова, али, што је неба да је од хартије, што је мора да је од мастила, што је горе да су калемови, не би исписали јад који је Слободан Милошевић нанео српском народу. Г. Вучелићу, имате ви заслуга за неке врло добре ствари што урадисте, али ово је крајње разочаравајуће.
Препоруке:
0
0
22 уторак, 29 јун 2010 08:51
брм
на човека на плажи коме и даље треба објашњавати да је море слано - не треба губити енергију..

аман браћо Срби оладите више са тим неизлечивим југославистима.
дај да решавамо проблеме..
ми а не ови вајни стручњаци..ко је баш докон и млађи (па могу да га фарбају ко је какав био)нека прочита мемоаре Борисава Јовића да види о ккаквим величинама је реч...пајтоновци плачу
Препоруке:
0
0
23 уторак, 29 јун 2010 09:06
симонида
незнам ни сама колико сам уништила шерпи лупајући и тражећи неку Србију које нема...разапету између истока и запада, Србију коју би подједнако волели сви ми који у њој живимо,равноправну... али такву Србију нису хтели да нам дају,можда такву Србију и не заслужујемо!годинама сам одлазила у цркву,молила се и покушавала да свој грех и кајање које се накупило за свих ових десет несрећних година,десет година безочних лажи,десет година невиђеног лоповлука и обезвређивање свега што нам је како појединцу тако и народу драго,свето, и вредно,што нас напокон и чини другачијим,препознатљивијим од других,не мање вредним а исто тако некако поносним упркос свим негативностима које као и сви други имамо, да искупим себе тамо где постоји само једна истина и где би требали да смо сви једнаки али и тамо више не залазим јер су европске руке и атласке зашле и тамо да све обесмисле,упраљају и загаде, па користим Ваш разуман чланак као као цркву да ми се опрости све оно шта сам урадила ако не због чега другог оно због незнања!чак и ако сам и данас љута на г-дина Преседника и ако би х му и данас много тога замерила све то пада у воду када видим ове данашње хијене ово морално бездно...ОПРОСТИТЕ ПРЕСЕДНИЧЕ!
Препоруке:
0
0
24 уторак, 29 јун 2010 09:14
@@
Могу да разумем коментар текста,он се подразумева али не разумем коментаре "лика и дела"писца текста.А што се коментара текста тиче , за неке изгледа мора проћи барем још десет година сагледавања.
Препоруке:
0
0
25 уторак, 29 јун 2010 11:08
Драган
За све који нападају Вечелића и Печат имам питање где осим у Печату(наравно и НСПМ)могу да читају Антонића, Чавошког, Василија Крестића, Ћосића, Бећковића, Владику Артемија и низ других истакнутих националних деалтника и мислилаца?
Препоруке:
0
0
26 уторак, 29 јун 2010 13:11
nataša
Oko Slobodana Miloševića imaju dva suprostavljena i oba prilično iracionalne stava.
Prvi, po kome je Milošević krivac za raspad Jugoslavije, ratove na teritorijama bivših Republika, zločine koji su se desili u tim ratovima i druga stradanja i nesreće, pa čak i takve interpretacije po kojima je "upropastio" živote generacijama.
Koreni takvog mišljenja i stavova su u: 1.propagandi stvarnih krivaca za sve pobrojane nevolje,2.slabom karakteru i ljudskoj mizeriji apologeta takve politike i propagande 3. fenomenu poistovećivanja sa agresorom, koji zbog ekstremne represije kojoj je naš narod bio i sada je izložen i 4. neukosti, neznanju i neinformisanosti.
Drugoj grupi kojoj i ja pripadam su oni koji u naknadnom svetlu, u svetlu novonastalih događaja sagledavaju Miloševićeve postupke i reči i koji su fascinirani bibklijskom ili mitskom ili ako hoćete antičkom grandioznošću Miloševićeve odbrane srpstva i opštreljudskih humanih principa ne samo u sudu u Hagu nego i pre toga.
Ono što će biti zadatak istoričara i politikologa vremena koje dolazi, da ne budem patetičan i kažen vekova, ali tako mislim je kritičko sagledavanje i ličnosti i dela.
Evo da ja kao neko ko je izvan svake sumnje fasciniran Miloševićem u najpozitivnijem smislu da istaknem jedan njegov krupan nedostatak.
Imao je lošu procenu iskrenosti svojih saradnika, odnosno lošu kadrovsku politiku, naročito u svojoj stranci. Mnogi njegovi bliski saradnici su ga iskoristili u ličnom interesu i na kraju izdali i njega i zajedničke ideale.
Njegovi kritičari bi mogli za početak da priznaju da nema nikakve krivice za na primer događaje u Srebrenici, i da je slučaj Račak potpuno izmišljen.
Препоруке:
0
0
27 уторак, 29 јун 2010 13:49
Гаврило
"Ко није грешан нека први баци камен."
У Србији би камење остало неупотребљено јер су сви грешни: и наши владари и народ. Народ зато што није бирао боље владаре а владари зато што не цене свој народ већ га непримерено третирају (да не употребим неки груб израз).
Али и у грешности постоји градација. Народу се грешке и могу опростити јер је неук-необразован, лаковеран, наиван.
На велику жалост владара њихове грешке није могуће опростити јер они убедише (а боље је рећи преварише) неук и лаковеран народ да су они прави.
Народ своје грешке плаћа и то сваког дана све тежим животом, све већом неизвесношћу и сигурним сиромаштвом.
Владари супротно томе за сваку своју грешку бивају награђени привилегијама, платама и разним другим бенифицијама.
Ако не би грешили онда би били вероватно кажњени а ако су још и морални вероватно би морали да се хитно придруже свом народу.
Па ви браћо срби видите шта вам је чинити.
Препоруке:
0
0
28 уторак, 29 јун 2010 13:54
Сутрадан Глупић
Ово је типичан пример србокомунистичког начина размишљања. Видовдан а Вучела помиње Милошевића! Невероватно, какве везе има Милошиевић с Видовданом? Један партијски апаратчик, који је желео да буде Јосип Броз и који је хеликоптером слетео у Хиландар да би прикупио који поен на "политичком тржишту". Срамотно и јадно. А косовски јунаци, а Гаврило Принцип ништа...само Милошевић. Е зато ћемо стално да шлајфујемо јер спајамо неспојиво.
Препоруке:
0
0
29 уторак, 29 јун 2010 15:40
Марко
У светлу нових чињеница и потоњег понашања актера петооктобарског пуча (да пуча) и њихових наредбодаваца са жаљењем констатујем да сам обманут 5. октобра 2000. јер сам у тим догађајима и сам учествовао
На жалост учествовао сам на погрешној страни - на страни победника.
Улога Милошевића ми је сада много јаснија и сматрам да му треба подићи споменик а у сваком српском граду треба централном тргу дати име Трг Слободана Милошевића или да барем главна улица носи његово име.
И да не заборавим треба му подићи споменик у сваком граду а у Београду највећи. И што не рећи нека тај споменик буде на садашњем Тргу Николе Пашића па нека се тај трг зове Трг Николе Пашића и Слободана Милошевића. А освећење споменика треба обавити управо на Видовдан јер се Слободан Милошевић часно борио и заслужује да буде запамћен као српски херој раме уз раме са нашим прецима од пре 600 година.
Нека је вечна слава Слободану Милошевићу и Косовским јунацима.
Препоруке:
0
0
30 уторак, 29 јун 2010 17:57
Andrej
Svaka cast sto ste objavili clanak. Ali, cudim se raznoraznim, koji i danas, posle toliko godina ne shvataju, ili sta nam se dogodilo i dalje nasedaju na geopoliticke stosove i potrebe svetskih nakaznih vladara. To vazi i za pojence preko Drine, nasu bracu, kojima je i dalje, prema pisanju na vasem portalu, Milosevic kriv za hudu sudbinu. A ko ih je i gde oberucke primio...?.
Dobro je sto ima dosta vasih razloznih citalaca, poput Natase...
Nedavno je veliki istoricar, akademik Ceda Popov, rekao da su u Srba postojala samo dva drzavnika - Nikola Pasic i Slobodan Milosevic, a vreme pokazuje da je Milosevic veci, ziveo je u neuporedivo tezem vremenu i uslovima...
Препоруке:
0
0
31 уторак, 29 јун 2010 19:14
Милорад Ђошић
На Видовдан су Срби,наши преци на Косову Пољу, заробили Цара Мурата, турског Султана. Витешки су му дозволили да се сам убије. То је права истина. Не могу да коментаришем појединце, али стварно су све помешали.
Препоруке:
0
0
32 уторак, 29 јун 2010 19:49
Jasna
Slobodan Milosevic bio je na celu zemlje u najteze vreme,kad je stiglo vreme za resavanje srpskog pitanja i placanja cene svih srpskih zabluda iz proslosti.Medjunarodne okolnosti mu nisu bile naklonjene,a na unutrasnjem planu saplitali su mu noge ko god je mogao i hteo.Jedan je od najocrnjenijih vodja u srpskoj istoriji,ali to nije nista novo za Srbe ,tako su prosle i druge istorijske licnosti koje su bile na celu zemlje u kriznim i ratnim okolnostima kao npr knez Pavle,Milan Nedic...,oko kojih se i dan danas lome koplja,jer Srbima uvek nekakva ideologija zamucuje vidike pa nisu u stanju da budu objektivni.Dokaz za to je da danas mnoge rehabilituju ,a pre pedeset godina su tvrdili da su zlikovci i zlocinci.
Nedavno je na ovom sajtu bila polemika oko uloge Milosevica,bilo je onih koji ga strasno brane i onih koji ga strasno kude,(kao uvek kad je u pitanju SM),jedni ga kude sto je izgubio ratove ,a drugi sto ih je kako oni kazu zapocinjao.Medjutim ja nisam cula od onih koji ga kude,(mislim na kriticare koji smatraju da je pogubio sve ratove,ove druge necu da komentarisem) ,da su pomenuli ijednu licnost (od ondasnjih politicara ,za koju smatraju da bismo s njom bolje prosli u ono vreme.Licno mislim da nije bilo SMilosevica tada, danas ne bi postojala R Srpska.Oni koji smatraju da je sve teritorije izgubio ,zaboravljaju da je Kosovo fakticki izgubljeno mnogo pre Milosevica(Brozovom politikom i njegovih srbijanskih komunista),da je Milosevic bio prvi medju njima,koji je rekao dosta takvoj politici,a da je uspeo da ga makar formalno pravno sacuva,rezolucijom 1244,na koju se ovi danasnji svako malo pozivaju.Pravio je greske,pravio je i mnogima neshvatljive kompromise,ali je bio drzavnik,za razliku od ovih koji su dosli posle njega (mozda bih tu izuzela jedino Kostunicu,a i on je pravio greske).
Nadam se da ce uci u istoriju(jednog dana ako bude ociscena od ideologije) kao patriota i antiglobalista.
Moram priznati da sam i ja neko vreme lupala serpe,sad me je stid.
Препоруке:
0
0
33 уторак, 29 јун 2010 22:03
Џон Шепард
За све који нападају Вечелића и Печат имам питање где осим у Печату(наравно и НСПМ)могу да читају Антонића, Чавошког, Василија Крестића, Ћосића, Бећковића, Владику Артемија и низ других истакнутих националних деалтника и мислилаца?


Где угурасте и њега међ' ове набројане?

Имам у букмарцима педесетак места где се пише мање-више родољубиво и са муком гледа како нам разваљују дедовину и отаџбину. "Печат" јесте међу њима, али није нимало пресудан нити релевантнји.
Препоруке:
0
0
34 среда, 30 јун 2010 00:04
@симонида
Кад би могао, Председник би вам сигурно опростио.
Важније од тога јесте да ли ви себи можете да опростите.
Препоруке:
0
0
35 среда, 30 јун 2010 07:34
@@симонида
баш се радујем да сте у конатакту са Преседником и да знате да би ми опростио.хвала Вам на лепим вестима,ето како је човеку мало потребно да буде срећан!
Препоруке:
0
0
36 среда, 30 јун 2010 08:51
брм
аух, нисам желео да се даље петљам са овим милошевићевцима, али од ових који су били на погрешној страни 5. октобра, па сад дижу споменик Милошевићу, поред свих српских величина које ни улицу немају (попут Меше Селимовић нпр.) ми је стварно лоше.
е па браћо Срби Видовдан је...свети Вид
с обзиром да хришћанство ипак није лењинизам/стаљинизам/титоизм/слобизам као га ви тумачите, тј НЕ ПОЧИЊЕ ИСТОРИЈА ОД хРИСТОСА, као што почиње од Тите/Слобе.... и завршава се с њима, ВЕЋ ЈЕ ХРИШЋАНСТВИО СУБЛИМАЦИЈА СВЕГ ДОБРОГ у ДОТАДАШЊОЈ ТРАДИЦИЈИИ ЧОВЕЧАНСТВА..
тако се св. Вид наславља на Световида, српског бога кога Грци зову Хронос а римљани Сатурн..
е тај Сатурн астролошкки означава муку, труд, рад, препреке с којима свака особа неизбежно мора да се суочи..АКО СЕ ПОНЕСЕ ЧАСНО И ЧЕСТИТО САТУРН НА КРАЈУ ЦИКЛУСА НАГРАЂУЈЕ, У СУПРОТНОМ СУРОВО КАЖЊАВА..јер СВЕ-ТО-ВИДИ шта чинимо...

е па сад мало саберите два и два
Видовдански устав - канонизује југословенство, укида тековине српских националних држава Србије и ЦГ, једног од српских краљева који је извојевао херојску победу на Мојковцу, да би обезбедио одступницу србијанскиој војсци чак проглашавају за издајника, укида демократски поредак увођењем разних смицалица попут јавног гласања и сл..супротно вољи мог и ваших деда са Солунског фронта који се сигурно нису за то борили..и оправдава диктатуру једног од многих српских владара који је умислио да је већи од Бога..како смо радили тако смо и награђени у 2. св. рату, 48. и под титином диктатуром
Видовдан на Гази местану - поново нам се отвара преспектива - а ми опет по старом па онда
Видовдан - испорука Хагу главног и одговорног...
Препоруке:
0
0
37 среда, 30 јун 2010 08:53
брм парт ту
као што се мој деда на Солунском фронту, као доборовољац из Америке, није борио за Југославију, ни ја се 5. октобра нисам борио за Лихтославију..али ми не пада на памет да кажем да је мој деда требао да буде у табору Аустро Уграске војске због оног што се потом догодило без и мало његове кривице
узгред и ђачке књижице се додељују на Све-то-вида - па се награде само вредни, паметни и честити ђаци..а ови остали лажу себе и родитеље да их мрзи учитељица.... понеког себи сличног и убеде у то..
али свети Вид све-то-види
Препоруке:
0
0
38 среда, 30 јун 2010 10:40
@брм
to o Mojkovackoj bitci izgleda da niste u pravu jer je Kralj sve radio kako bi napustio Crnu Goru sto brze a i odbrana na Lovcenu je sva pod znakom pitanja-vojnicki.Cini mi se da sa ove distance istoricari imaju pravo da govore ili misle da su MOJKOVAC zapravo branili Srbi odani SRBSTVU (zna se jako dobro ko je u njoj ucestvovao)a nikako dinastijama sto i jeste propast srbstva!i cijela prica kasnije o sporazumima kralja nikole sa nekim arbanaskim glavarima baca dosta toga nejasnoga i mutnoga na njegovo lik i djelo!a da su mutili i jedni i drugi - JESU!
Препоруке:
0
0
39 среда, 30 јун 2010 11:46
Petar, Holandija
Zaustavicu se samo na Milosevicevoj izjavi "ne napadaju oni Srbiju zbog Milosevica, vec Milosevica zbog Srbije".
Nisam siguran da ce bas tako biti, ali i da jeste tako, zar Milosevicu nije bilo jasno da bi svojim povlacenjem s vlasti izbio taj izgovor (da hoce njega da svrgnu, a da nemaju nista protiv Srba i Srbije) iz ruku Vasingtonu i Briselu? Zar mu nije palo na pamet da u najmanju ruku bio simbol jednog preostalog komunistickog vremena koji je zapadu parao oci? Zar nije imao mudrosti da uvidi da su njegova licnost i vladavina veci balast neko korist Srbiji, zajedno sa njegovom zenom i decom koji su radili sta im se prohtevalo. Zar nije on pustio Srbe niz vodu u Krajini i BiH, kako bi dokazao da je faktor mira i stabilnosti? Zar je vodio uspesnu nacionalnu politiku time sto nije uspeo da spreci bombardovanje Srbije i Crne Gore? Hocu reci, da li se on zrtvovao za Srbiju time sto je posto-poto ostajao na vlasti ili bi veca zrtva bila da je se povukao, zarad bolje buducnosti Srbije?
Ruku na srce, i posle njegovog odlaska bi ostali pritisci, ali bi bili drugacije vrste i drugacijeg intenziteta, to je i Djindjic na kraju uvideo (i svojom glavom platio), ali bi izgovor "mi to radimo zbog balkanskog kasapina" svakako nestao.

E sad, tek kad je bio uvideo da su ga i domace sluzbe pustile niz vodi i kad je video da je vrag odneo salu, tada je tek pokazao da ume da se bori za istinu i pravdu. U Seveningenu on tu borbu nazalost ni teoretski nije mogao da dobije, jer se ovde ne radi o nepristrasnoj sudskoj ustanovi. Bog da mu dusu prosti, sta drugo da kazem...
Препоруке:
0
0
40 среда, 30 јун 2010 12:07
наташа @ brm
Ако сам вас добро схватио онај капетан британског Скотланд Јарда који је одвео Милошевића у Хаг у асистенцији Зорана Мијатовића, Чеде Јовановића и Михајловића ( дивно, не могу да му се сетим имена, не фолирам, да Душан, прерано сам се обрадовао ) су испунили Божију правду и за то су добили награду, не знам колико је било сребрењака, а Милошевић је добио божију казну.

То што нису имали уредан судски налог за хапшење нити законску основу за испоручење то није важно.
Е видите јесте. Зликовци су људи који се служе насиљем да би испунили своје циљве.
Насупрот њима, држава, има ексклузивно право да врши насиље у сврху заштите инститиције права и правде. То насиље због тога мора да буде утемељено на закону, прописима.

Сада нам ви тврдите, да кршење овоземаљске правде има оправдање у божанској правди и активности страног држављанина који у Београду без икаквог овлаштеља хапси. Присутна тројица "браће" Срба су изабрана по свој прилици неслучајно, а били су присутни или само због пара ( Јовановић, Михајловић) или што су морали (Мијатовић).

Видите ли ирационалност вашег става да је британски полицајац извршитељ Божије правде лично.
Препоруке:
0
0
41 среда, 30 јун 2010 12:32
ко зна
Можда је Слоба изручен баш на Видовдан да би му се одала почаст?
Препоруке:
0
0
42 среда, 30 јун 2010 13:18
брм
@ наташа @ brm

ништа ниси схватио - мене дела неких странаца уопште не занимају
на Видовдан када смо изручили Милошевића Хагу вишеструко смо се огрешили
1) нисмо му судили у Србији за злодела која је заиста учинио против српског народа
(евентуална злодела против неких других народа ме не занимају - ја сам националиста)

2) омогућили смо нашим непријатељима да поново креирају нетачну историју у којој он постаје некакав антиглобалистички херој, што је глупост енормних размера..

3) пропустили смо поново прилику да дођемо к себи

а да постоје "елементи" Божје правде - постоје
и врло је предвидљиво шта ће са нама бити неког следећег Видовдана ако ова југословенштина коју поносно демонстрирате и даље остане преовлађујуће мишљење "у Срба"..и ова несебична љубав према Русима, Белорусима, Венецуеланцима, Кинезима, свернокореанцима...и многим другим...и планетарној правди и божјем царству на земљи..замени љубав према Србији
Препоруке:
0
0
43 среда, 30 јун 2010 14:03
@Зоран Поповић
Овај Вучела је увек на правој страни - његовој.
Кад кажете "његовој", то упућује на закључак да је на страни неког другог, а не својој, на шта сте вероватно мислили.
A на чијој страни човек треба да буде ако не на својој?
Препоруке:
0
0
44 среда, 30 јун 2010 15:21
Симић Манојло
Па ко је онда крив да ниједна вијест са српске
стране у току рата ,није могла да прође међународни
филтер у Швајцарској (звао се EUTEL,или слично),док
су истовремено ноторне сарајевске и загребачке лажи
имале неометану проходност до највећих ТВ кућа на
Свијету? Свако у Босни могао је да примијети да
Исламске Власти , не вјерујући у властите лажи ,
не вјерују ни да ће оне да прођу међународни филтер, све док се нису појавиле у свјетским медијима ,као голе истине .Касније ,све је постало
ствар рутине .
Највећу подршку у наметању "истине", Сарајево и
Загреб(па, посредно, и свјетска јавност), нашли су
у овој , до гротеске доведеној, " другосрбијанској" ,поданичкој свијести .
До границе послије које може да се успостави необориво правило :па они баш ни у чему нису у праву .
Милошевић је крив нама Србима зато што није,сједећи у
Београду ко какав Паша, ни покушао да сталним
путовањима по Свијету и убјеђивањима, ствара
пријатеље.
И да ли Председник једне Државе ,има право да
своје личне емоције ,недоумице и фрустрације ,
предпостави интересима Земље (примјер одбијања да
прими Цимермана, једног очигледног непријатеља са
којим је , баш зато, морао да разговара).Велики је
Милошевићев допринос(након оног срамног хапшења),разарању чисто
политичког суда у Хагу, што наставља
можда чак и боље ових дана да ради Радован Караџић.
Биће смијешно кад на крају буду морали да га осуде.
Милошевићева неодлучност у рату, будући Југословен,
Комунист и Титоист(што не може да се доведе у везу
са одбраном српских интереса-једно друго искључује)
дала је замаха србождерству Туђмана и Изетбеговића
чијим злим намјерама ,он једноставно није био дорастао .Црна земљо, не буди му тешка .
Препоруке:
0
0
45 среда, 30 јун 2010 20:01
наташа @ brm
Милошевића нисмо ухапсили никакви "ми". Милошевића је по одлуци донесеној изван Србије ухапсио британски полицијски капетан уз сарадњу тадашњих србијанских власти. Извини, али заиста не могу преко уста да превалим "наших". Душан Михајловић, Чеда Јовановић и Зоран Мијатовић су били у свему томе статисти и никако их не могу аматрати својим, а поготово не српским властима.
Верујем да вам је жао што му нисте судили, али тиме се жалите на властиту неспособност. Што нисте?
Што се нисте пријавили да сведочите против њега било је судских процеса у којима се он помињао, или у Хагу, заиста је штета да нисте дали свој допринос да се истина о злочинима распетља. Можда вам ни сада није касно. Направите неки научни рад, или ако не умете, дајте материјале које имате некоме ко би знао да направи такав рад.
Ја нисам националиста, и то не из политичких разлога, нити економских, правних већ једино из васпитних. Поготово то нисам никада за себе рекао, али јесу други. Не знам зашто. Мене су моји родитељи, и моја бака, учили да предрасуде према другима ништа не ваљају. Такође су ме учили да се чувам и да ништа не верујем "великим" Србима, који су "велики" Срби тек тако без неког видљивог разлога и повода.
Живот ме је научио да је то истина.
Ослободите се предрасуда и пред очима ће вам се отворити један нови свет и један унутрашљи простор који ће од вас учинити и бољег човека, а и моћ запажања ће се побољшати.
Ако ништа друго нећете лажно сведочити, или лупати беу везе, без доказа и аргумената.
Препоруке:
0
0
46 четвртак, 01 јул 2010 11:17
Stanislav
@ Nataša

Ja vam se divim na odličnom komentaru. Bez velikog polemisanja rekli ste suštinu.

@ Marko

I ja sam bio na pogrešnoj strani, na žalost. Moć savremene propagande se ne sme potcenjivati. Imperija i njeni sateliti su od milion čestitih i poštenih ljudi u Srbiji napravili janjičare koji su se borili protiv svojih interesa boreći protiv Predsedinika Miloševica, čoveka koji će uvek ostati svetionik pravde, slobode i dostojanstva.

Kao što rekoh, moć propagande je čudo. Ovaj tekst bi trebao da bude obavezna lektira u školama: http://www.historyisaweapon.com/defcon1/bernprop.html
Препоруке:
0
0
47 четвртак, 01 јул 2010 11:54
jova/objektivan
U vezi S.M., postoje:
-oni koji ga postuju,
-oni koji ga pljuju, ali i
-oni koji zele da se o njemu objektivno govori, kao i uostalom i o bilo kome drugom, na osnovu cinjenica.
Razmislimo sta nas opredeljujuje u zakljucivanju-srce ili mozak, uzrok ili posledica...
Pokusajmo, ali samo pokusajmo da stvari ne posmatramo iz zablje perspektive.
Za objektivno rasudjivanje je neophodna pticja perspektiva.
Za opstanak(!) srpskog naroda je neophodna istina, i o ukupnoj proslosti, ali i o vremenu S.M.
Tu je fokus.
I za tu istinu se sami moramo izboriti.
Препоруке:
0
0
48 четвртак, 01 јул 2010 15:16
брм
@ Nataša
какав Хаг каква сведочења? какви ратни злочини?
ја говорим о корупцији, утајама пореза, пљачки народа..Марковим гајбицама
ја говорим о увозно извозним пословима Мирка Марјановића
ја говорим о изношењу наших пара
ја говорим о топљењу народне имовине хиперинфлацијом..

Хаг су нам и наметнули да би се то о чему ја говорим заташкало..јер то није радио а ни смислио сам, већ помоћу суфлера са мрског запада..
као што многи рекоше пропаганда је чудо - а ви сте баш насели ..и то на најзападнију
Препоруке:
0
0
49 четвртак, 01 јул 2010 18:45
наташа @ brm
Врло добро гос'н брм. У праву сте. Одличне сте теме изабрали, некако животне.
Дајте нешто баш о томе, о том недомаћинском пословању владе коју је именовао Милошевић. И та вам је јако о Марковим гајбицама.
Дајте нешто, дајте неки недозвољени посао, неки шверц. У време санкциоја кад птица није могла да прелети преко границе какве је то увозно-извозне послове могао да ради неко ко није био поверљив онима који су држали границе херметички затворене.
Ако сте мислили на шверц цигарета онда је то Цане и Мило. Могуће да их је неко од Милошевићевих мало рекетирао. Ја се не секирам уопште због тога, жао ми је што није више, само ме чуди шта се ви потресате ако је неко од Милошевићевих мало рекетирао Цанета. Шта фали, нека је. Али, ако ви мислите да је он, МИлошевић, оштетио народ, да је узимао фабрике, а људе истеривао на улицу, онда дајте неки доказ, направите економску студију.
Предлажем да буде компаративна. Видите колико је он и његови ојадио људи поменутим пљачкама, па то упоредите са било којим чланом главног одбора било које садашње владајуће странке па ћете видети да није вредно помена. Маркова пекара и дискотека, не будите смешни. Па толико је просечан министар Г 17 или ДС обезбедио сваком свом брату по "бабине линије". И још једну студију направите, колико се ви потресате због Милошевићеве финансијске политике, а колико због на пример Лабусове и Динкићеве. Упоредите колико је дугова оставио Милошевић вашој деци да враћају некоме у иностранству, а колико Динкић.
Ја ћу вам рећи. Ни динар Милошевићевих дугова ви не морате да враћате, а Динкићеве дугове ваша деца неће одплатити за живота, а враћаће их довијека. И ви се љутите на Милошевића, а не љутите на Динкића, Лабуса, Тадића. Ја то не разумем и питам вас зашто?
Зато што Милошевић није националиста? Имате ли јачи разлчог?
Препоруке:
0
0
50 четвртак, 01 јул 2010 19:46
Dušan
Ne mogu čudu da se načudim koliko još među nama ima slepih i omađijanih ljudi iz vremena lupanja u šerpe i lonce i revolucionarnog zanosa u petookbarskom paljenju i potom linču svih koji nisu na istom fonu. Hej, ovo je polovina 2010, deset i više godina je prošlo kako nema Slobe, zar i vi sa poštenim namerama još niste shvatili kako je u pitanju bila velika PREVARA kako bi se ostvarila i na ovim našim prostorima geopolitička strategija usrećitelja sa zapada. Pročitajte šta je na ovom istom portaslu pre neki dan napisao jedan učesnik prenoseći reči akademika Čede Popova o tome ko je medju Srbima bio državnik - samo Pašić i Milošević. To su već istorijski sudovi, koji će se vremenom još više utvrđivati.
NSPM skidam kapu što je demokratična i dozvoljava šaronolika mišljenja, ja prihvatam, recimo, razmišljanja utemeljena na činjenicama koje iznosi, između ostalih, potpisnik pod imenom Nataša, ali me čude razni kojima analitičnost nije ni na kafanskom nivou. Ali, ne mari i kamo sreće da u Srbiji ima mogućnosti još više za debatu. To je put u demokratiju, slobodu.
NSPM je zračak, Vašim stopama bi mnogi morali da krenu, a ne da se maju demagogijom, izmišljenim optimizmom, nakaradnim podržavanjem vlasti i ignorisanjem opozicije. Ako ste Vi pozitivan primer, onda smem da ukažem i na suprotan pol - to je, nema sumnje, Tijanićev nazovi javni servis...
Препоруке:
0
0
51 недеља, 04 јул 2010 17:59
Зоран Ђорђевић
Није далеко дан када ће се на неким демонстрацијама појавити парола: СЛОБО, ИЗВИНИ.

Пропаганда је чудо. СМ је крив за све, а ЈБТ се не помиње, као да није ни постојао. Испада да је пре СМ све било лепо и красно, уређено и богато, и да је он то часком, он сам, безобзирно растурио из само њему знаних побуда.
Препоруке:
0
0
52 уторак, 06 јул 2010 11:46
Србин
Ми Срби смо дефинитивно народ ограниченог сећања. Довољно нам је било 10год. пљачке(приватизације), губљења достајанства и медијског испирања, па да заборавимо догађаје у којима су аутор текста и споменути били један од главних и главни актер.
Данас смо дозволили себи да о Вучелићу (без господин, јер је он друг) и Милошевићу говоримо као о бранитељу наших интереса.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер