Reljiću, kao pametan čovjek i elitni novinar morate znati da Nijemci gledaju i poznaju samo interese. To šti su Grčka, Bugarska, Rumunija, etc. primljene u EU korespondira sa geopolitikom i SSSR-om. Danas su prilike nešto drugačije. Na čelu Njemačke su racionalni pragmatičari. Uporedite njihove kvalifikacije sa našim. To su dva svijeta. Činjenica da Nijemci poneke Srbe (i ne samo Srbe) obasipaju komplimentima ne znači ništa. Nema širenja EU bez ispunjavanja strogih kriterijuma.
Preporuke:
0
0
2
petak, 04 jun 2010 16:29
simonida
SJAJNO!i zalosno jer je DEBELA ISTINA!pride MERKELOVA je pala na nemackoj rang listi politicara za jos jedno mesto!Grci mogu jos i da prodaju ostrva, kako ih je savetovala, ali mi nemozemo vise nista. najbolje bi nam bilo kada bi neko hteo da kupi MLADJU,jednim udarcem ubili bi dve muve...
Preporuke:
0
0
3
petak, 04 jun 2010 17:07
Aleksandar
Bodrijar nema veze sa filozofijom. To je uvreda. Uostalom i citirana recenica je cista besmislica sto svako moze da vidi. Manite se tih postmodernista i njihovih modernih ( usmislu "fashionable") besmislica (nonsense). Predlazem vam knjigu iz koje to mozedte uvideti: Alan Sokal i Zan Brikmon "Fashionable Nonsense" ili na francuskom "Impostures intellectuelles"
Preporuke:
0
0
4
petak, 04 jun 2010 17:31
Ultravisitor
Slazem se ovo za Bodrijara, zvanicnog filozofa postmodernizma i lakaniste kao sto je danas dobro placeni slovenacki kvazifilozof Zizek. Dobar tekst g. Reljica ali previse usmeren ka otrezvenju onih koji su samo prividno u zabludi. Reljicu oni koji vode Srbiju znaju vrlo dobro sta rade. Oni zaista nemaju alternativu. Njihov put je zacrtan i njima nema nazad. Svako razjasnjenje njihove toboznje iluzije deluje previse naivno. Ostavimo se pozivanja na razum nego na nesto drugo a to je akcija spasavanja Srbije iz zle kobi njenih kvazi politikanata koji rade za interese okupatora i koji svoj zadatak pripisuju nama kao nasu jedinu alternativu.
Preporuke:
0
0
5
petak, 04 jun 2010 17:45
prorok
Sve ovo sto se desava u Evropskoj uniji sada,desavace se buducim unijama drzava Azije,Afrike,J. Amerike...i krize i ekonomski prosperiteti.Evropa ima ogroman naucni potencijal
koji je trenutno usmeren u pravcu uvodjenja robotske
revolucije,mislim na uvodjenje robotskog upravljana od usisivaca u kuci do automobila itd.
Ovo je trenutak pred smenu tehnologije,zatisije pred
novu tehnolosku revoluciju.Mnoga velika trzista u svetu jos nisu spremna da inkorporiraju tu novu tehnologiju,pa je napravljen mali zastoj dok se okolnosti koliko toliko ne ujednace.
Preporuke:
0
0
6
petak, 04 jun 2010 17:51
Bane B
Da je DS htela iskreno u EU nebi Srbiji tolike dugove nabila. Ko će nas primiti sa rasčerupanom privredom i sa debelim minusom?
Preporuke:
0
0
7
petak, 04 jun 2010 18:05
hroničar
Od svih pameti najgora je naknadna pamet.
Ovaj tekst je realan, napisan u nekom ironičnom tonu, međutim razumljiv je i jasan, odražava jedan deo realnosti koji je relevantan za naše, naše, đavolje, težnje ka evrointegracijama.
Ali, zar Reljiću, pa i onima manje upućenim od njega nije odavno jasno da oni nas zamajavaju.
Dodao bih jednu misao koja je takođe izgleda opštepoznata, ali malo korištena u komentarima o tekućoj "krizi".
Kriza nije ni slučaj ni zades, ni neočekiana ni neplanirana. kriza je sredstvo ili metod da se raspodela društvene moći i kontrola nad resursima ne bi slučajno promenila i da oni koji imaju moć i kontrolu nad resursima ne bi bili promnenjeni.
Dakle ovom krizom će bogati, treba li da pomonjem nezasluženio bogati, postati još bogatiji, i pojedinci i države, a sironmašni još siromašniji.
Hajde, da pošaljem komentasr kad sam ga već napisao, ali i ovo je naknadna pamet kao i Reljićev tekst.
Preporuke:
0
0
8
petak, 04 jun 2010 18:46
@Ultravizor
Ultravizor kaže:
Reljicu oni koji vode Srbiju znaju vrlo dobro sta rade.
Mislim da je ovo potpuno pogrešan rezon. Oni koji kao prividno vode Srbiju obavljaju samo parcijalne zadatke, neko manje-neko veće, sve zavisi. Mislim da niko od njih nema uvid u ceo kontekst već su obični "šarafi u mašini". Ovde smo jako raskrinkali i to konkretnim primerima i dokazima dvojaku i licemernu ulogu medija kad kao prvo gledaocu uskraćuju neke za moje pojmove važne informacije i kao drugo zatupljuju ga nekim tamo bingom tj. emisijama tipa hleba i igara a da ne pominjemo političke odn. ja bi ih nazvao politikantske emisije. Neću ih pominjati ovde konkretno. Dakle narod je potpuno zombiran putem TB programa dok ga sa druge strane optužuju kao nedavno onaj novinar D.Ž. kako je ovakav i onakav. Dakle, misle da će jednim udarcem ubiti dve muve - zombirati narod tj. uskratati mu osnovnu kulturu a onda ga još optužiti kako je ovakav i onakav. To je ako se ne varam ceo kontekst a lično verujem da mnogi u ovom slučaju novinari ni neznaju ulogu koju zapravo igraju.
A g. Reljiću bih pored srdačnih pozdrava i poručio neka prouči šta je to pisao Silvio Gesel {Silvio Gesell}.
Preporuke:
0
0
9
petak, 04 jun 2010 19:00
Posmatrač
Pa šta bi čovek zaključio : Mi divni, krasni svi ostali ne valjaju! Upravo obrnuto gospodine !
Preporuke:
0
0
10
petak, 04 jun 2010 19:28
MP
Predlažem(pošto sam sličnog mišljenja kao autor o Tadićevim savetnicima,samo mislim da oni znaju a da namerno rade kako svi vidimo)da napravimo komisiju od pet članova koja će svake subote slati na adresu Tadića u Presedništvu Srbije par članaka koji u toku nedelje osvanu na stranama NSPM ,kako ne bi posle bilo "nisam bio obavešten".Kao za satelit i sve drugo mnogo važnije.Jer polagaće se računi.
Preporuke:
0
0
11
petak, 04 jun 2010 19:35
jova(mali)
Evropa nema nikakav interes da integrise Srbiju!
Nema proizvodnje, zaposlenosti, znaci ni potrosnje.
Po nalogu USA je zato i unistena srpska privreda, sve da taj ekonomski interes, eventualni, ne postoji.
Danas Srbija nije ni geostrateski EU interesna zona, jer EU jednostavno nije igrac takvog kapaciteta.
Srbija je od 90.ih USA interesna zona, a od 2000.te, USA teritorija unutar EU, i to za dz.
Dakle, niti ekonomski niti politicki interes.
Pod ciji mi interes potpadamo, nakon slabljenja USA, to je vec ono o cemu bi trebali da razmisljaju i pisu analiticari.
Da li Rusija, da li Nemacka, a sve da bi se nekako spasili svilenog gajtana.
Preporuke:
0
0
12
petak, 04 jun 2010 20:24
bez reci
Na zalost, suocavamo se sa istinom koju izbegavamo vec vise od 30 godina. Nalazimo se u trenutku kada je industrija unistena, vojni potencijali unisteni, drzava prezaduzena, demografski devastirana, bez kadrova i najvaznije sa atrofiranom voljom stanovnistva za promene.
Mada je bombardovanje Srbije 1999. godine bilo strasno posao koji su obavili domaci je naneo vecu stetu drzavnosti Srbije nego agresorske bombe. To pokazuje obim industrijske proizvodnje, nezaposlenost i tako dalje.
Ako neko poziva da se otreznimo i preduzmemo nesto poput radikalnih promena rezima i pravca kojim ide nasa drzava moram da pitam za savet: sa cim, sa kim, kuda?
Prezaduzeni, bez proizvodnje, bez poljoprivrede, bez kadrova, bez opreme, matori i sedi. To je nasa istina.
Nema "pozicije" i nema "opozicije" svi su na vlasti i svi dele bez cenzure javnosti novac koji se otima od poreskih obveznika.
A svi samo gledamo u politicare nadajuci se da ce nesto uciniti. Nece jer ne smeju i nece jer ne umeju.
Vreme je da platimo racun za negativnu kadrovsku selekciju u politici, drzavi, skolama.
Na svakom mestu gde smo cutali kada je trebalo govoriti i za svaki trenutak kada smo okretali glavu a kada je trebalo videti.
Sramota me je sta sam od svojih roditelja nasledio a kako malo ostavljam svojoj deci.
Nadam se da ce istorija pravilno suditi o svim licnostima koji su unistili ono za sta je 2 miliona ljudi dalo svoje zivote u poslednjih 200 godina stvarajuci i sanjajuci drzavu Srbiju.
Preporuke:
0
0
13
petak, 04 jun 2010 20:43
Ljubitelj cirkusa
Nijednom niko ozbiljan nije doveo u pitanje dokument - pismo Vilija Vimera svome kancelaru.
Opasni su ovi tipovi na vlasti i baš se trude da nas
ubede kako im nema alternative!
Bar od tada i oni znaju sve što bi trebalo znati i ništa ih ne ometa da nas zamlaćuju!
I koliko su uspeli, koliko nas se primilo?
Rekao bih: mnogo!
Preporuke:
0
0
14
petak, 04 jun 2010 22:05
srbin iz cg
Ne znam koliko ljudi danas čita ovo što se piše na ovakvim portalima i koliko uopšte razmišnja kuda ih vodi ovakva vlast,zar ne vidite da je naš narod izgubio kopas .Svugdje u svuijetu kriza a na lokalnim izborima koji se održavaju po Srbiji ova vlast samo pobjeđuje.Neka mi to čudo neko objasni ako umije.
Preporuke:
0
0
15
petak, 04 jun 2010 22:20
Ultravisitor
@Ultravizor
Ultravizor kaže:
Reljicu oni koji vode Srbiju znaju vrlo dobro sta rade.
Mislim da je ovo potpuno pogrešan rezon. Oni koji kao prividno vode Srbiju obavljaju samo parcijalne zadatke, neko manje-neko veće, sve zavisi. Mislim da niko od njih nema uvid u ceo kontekst već su obični "šarafi u mašini".
Postovani, stojim iza onoga sto sam rekao. Kontrola vlasti podrazumeva kontrolu medija. Ko to nema nema ni vlast. Demokratija o kojoj mastamo ne postoji i nikada nije i nece postojati. Ne treba biti posebno pametan i promocuran pa ne videti kako je nasilno preuzeta kontrola medija nakon drugog kruga predsednickih izbora u Srbiji. Jalava opozicija je dodatni hendikep u borbi. Vlast vrlo uspesno kontrolise medije a pokusava i pravosudje. Mnogo uspesnije nego sto kontrolise vojsku i policiju. Stoga je odlucila da ove dve potpuno osakati. Danas Srbija nema ni vojsku a policija je ono oko Dacica sto se mota. Kontrola medija je glavna stavka. Glavnu rec vode RTS, B92, Blic, Danas, Politika, NIN i Vreme. Srpsko novarstvo je izumrlo. Ono sto sam komentarom hteo reci je to da ovu vlast nije potrebno ubedjivati u suprotno jer ona ne rade iz ubedjenja nego po zadatku i za novac.
Preporuke:
0
0
16
subota, 05 jun 2010 00:24
Bojan
@bez reci
Direktno rečeno, iskreno i tačno.
Preporuke:
0
0
17
subota, 05 jun 2010 05:26
bez reci
Mislim da ne postoji snaga koja bi pokrenula niti ideja koja bi okupila narod da se nacine vise bilo kakve promene.
Svako ko ima znanje i harizmu da to ucini je ili proteran iz zemlje ili je pod pritiskom sudstva ako je ostao u zemlji.
Na zalost sve vise primecujem da ljudi radikalnu ljubav prema zapadu zamenjuju radikalnom ljubavi prema istoku.
Da li mislite da ce neko bolje da uredi nasu drzavu od nas samih? Da li ce neko drugi da misli o nama umesto nas? Da li ce biti boljitak ako starog gospodara zameni novi?
Preporuke:
0
0
18
subota, 05 jun 2010 05:30
bez reci
Najvise nas sramoti to sto vec 10 godina svaka politicka partija pokusava da jednostavno "uvali" srpsku drzavu Evropi sa svim problemima koji postoje prikazujuci takav cin kao vrhunac svoje politicke vestine.
Drzava o kojoj su mi govorili moji dedovi i otac je domacinska drzava, koja je sposobna da resava svoje probleme, koja cuva ono sta je nasledila od predaka, koja obradjuje i kultivise svoju imovinu i gaji i brine se o svom potomstvu.
U jednoj reci-slicna domacinskoj porodici.
Kakve li su porodice odakle dolaze narodni "becar"-prvaci?
Kakva nam je sada drzava?
Preporuke:
0
0
19
subota, 05 jun 2010 06:41
Drago Sten
Dokle god postoji narod ima se s kim.Pitanje je kako narod pokrenuti i kako ujediniti?
Političke elite svih partija su ulitane.Gde god zagrebeš - debele krađe.Odgovara sitnež.
A oni okolo nam od sankcija preko bombardovanja,do Haga i privida od EU uzimaju meru i čekaju kad ćemo da baldišemo.Na kraju će nas naterati jedne protivu drugih da ne prljaju ruke.EU im služi kao mamac za ono drevno :"Babo daj glavu".I mi nasedamo.Sve bi oterali u Hag.A narod?Narod odvajkada sanja alternative.I onih dva milona koji su izginuli u prošlom veku bili su san o alternativama.I Albanska golgota je bila neka i tada ne jedina ali najstrašnija alternativa i neprestano nas stavljaju u stupiuce da gubimo tražeći alternative.
Samo, kako, nas sve iz rubrike "POšalji komentar", recimo ujediniti.?Svi smo negde uglavnom međusobno blizu a imamo sto načina i sto uglova i sto izlaza i još više bezizlaza.Čini se da nema onoga ko je kadar da nas povede bilo kom cilju.Rogovi u vreći.Ali kad zađete iza kulisa - svi smo negde zapućeni, svi znamo da moramo da tražimo, svi gledamo kako da sa žeravice uteknemo ili da se ne predamo ili da već jednom na njoj sagorimo.Znate šta je nevolja?Nevolja je kad se toliko sve nakupi i kad nas ujedini nagon za rušenjem.Demokratija očito nije za nas.Nije ni za neke druge, Šiptare recimo.Demoktaratija je tu za svet .Unutar toga naroda vlada Savet staraca.Ostali slušaju.A mi pišemo "Načertanija" i ne pomaže.Pišemo "Memorandume" ne pomaže.Nama ne trebaju nacrti niti neššto protivu nečega, nama treba sloga i vizija.Pa ako je to zemlja kao Holandija da idemo tu, ako je to slovenačka kolonija i ako nas nije sramota - idimo tu.Švabama nismo potrebni i odavno im smetamo.Moramo li uopšte s nekim.Ili postoji način za ono -u se i u svoje kljuse.Dok ima naroda - ima se s kim.Nađimo putovođu.Ovi što ih uzalud glasamo . to nisu.A ni ja nisam.Mora među nama da postoji onaj ko jeste.
Preporuke:
0
0
20
subota, 05 jun 2010 09:24
bez reci
Drago mi je da se otvorila tema promena u Srbiji.
Misim da je istorija dokazala da revolucije, kao oblik promena u drustvu, imaju koristaqn efekat samo po vodje revolucije dok srednji i donji sloj drustva, koji u sustini cini drzavu, imaju minimalnu, kratkorocnu ili nikakvu korist. Potsecam na korist koju je imao vecinski deo populacije od revolucije koja je donela komunizam, revolucije osamdesetih godina ili revolucije 2000.godine.
Nikakva revolucija nece nam ni danas doneti bolje. Samo novu grupu koja ce preoteti od prethodne i uzjahati potencijal resursa poreskih obveznika.Potsecam na narodnu izreku: "Sjasi Kurta da uzjase Murta".
Mislim da promene moraju da budu evolutivne i nenasilne. Da li to mozemo sami ili nam treba ponovo pomoc drugih?
Preporuke:
0
0
21
subota, 05 jun 2010 09:37
bez reci
Zao mi je kada vidim da je neko izgubio veru u demokratiju.
Slazem se da oni koji se staraju i pricaju o demokratiji to cine ne zbog demokratije vec zbog novca koji ide zajedno sa demokratijom.
Slazem se da su kadrovska resenja losa, da ne kazem ocajna, i da veoma cesto vise odgovaraju neprijateljima Srbije nego narodu koji ih placa. Slazem se da trenutno zivimo "osvetu losih djaka" najpre zato sto smo dozvolili da se vise nigde ne govori o strucnosti vec o politickoj podobnosti. Slazem se da je najlakse pobeci u monopartijski sistem pri prbom problemu koji se javi u sprovodjenju demokratije.
Ali, uz sve mane i mnogobrojne zloupotrebe, kao drustveni ideal, kao koncepcija uredjenja zajednice, mislim da ne postoji savrseniji sistem nego demokratija.
Za nju se vredi boriti, zalagati, zrtvovati i najvaznije - tesko se dostize a lako se gubi.
Preporuke:
0
0
22
subota, 05 jun 2010 10:49
Cernisevski
Ovih dana novine su objavile da se Nemačka protivi ubrzanom primanju Srbije u Evropsku uniju.
- Ma zar je moguce da nas nasi evropski saveznici ne zele u svom okrilju ?!?
Kako ove novinare nije sramota da iznose tolike lazi o nasoj jedinoj alternativi ?!?
Preporuke:
0
0
23
subota, 05 jun 2010 11:08
faca
Ovo je samo blaga slika razmisljanja Evrope prema nama.Ovi politikanti to vrlo dobro znaju,ali ih uopste nije za to briga,dok god curi u njihove dzepove,iz ko zna kojeg razloga.(Rasprodaja je pri kraju(((((()
Preporuke:
0
0
24
subota, 05 jun 2010 11:29
Dejan
Jer, ti ljudi uopšte ne razmišljaju šta će da rade, nego samo sanjaju kako su se prikačili na predpristupne fondove da isisavaju neku pomoć, a i svom narodu ne govore kako će u Uniji morati da se radi, nego kako se tu uživa.
Najbolji deo celog teksta, objašnjava razlog fanatične ljubavi prema EU u Srbiji. Treba nam novi Tito, mi bez grebanja i zajmova ne možemo da zamislimo život. Uostalom i Đeliću su puna usta predpristupnih fondova, kad god priča o pristupanju EU.
@ srbin iz cg
Ne znam koliko ljudi danas čita ovo što se piše na ovakvim portalima i koliko uopšte razmišnja kuda ih vodi ovakva vlast,zar ne vidite da je naš narod izgubio kopas .Svugdje u svuijetu kriza a na lokalnim izborima koji se održavaju po Srbiji ova vlast samo pobjeđuje.Neka mi to čudo neko objasni ako umije.
Jeste, narod je izgubio kompas. Svojim glasom su već prilično uništili ovu zemlju. Spalili su sve mostove, pa sad nemaju gde nego napred. Inače bi bili suočeni sa poraznom istinom šta je njihov glas učinio od Srbije zbog praznih obećanja.
Drugi razlog je pravljenje koalicija na lokalnom nivou. Opozicione stranke izlaze samostalno. Nekad ne pređu cenzus. U Aranđelovcu je SRS dobio 4,9% glasova, sasvim dovoljno da omoguće strankama vladajuće koalicije da osvoje vlast. Odnos je bio 21-20 na kraju.
Razlog za sve je što je opozicija beznadežno i trajno razjedinjena. Pošto ne primaju instrukcije, ponašaju se kao tipični razjedinjeni Srbi.
Puleni Zapada postupaju po nalogu, dakle kao tipični Amerikanci ili Nemci, racionalno. Zaborave sve razlike i oforme koaliciju.
Preporuke:
0
0
25
subota, 05 jun 2010 13:49
Miki
Kad diskutujemo o EU ili bilo cemu , moramo definisati pojmove. Izgleda da ovdje ostase u daljini pa se ne vidi citava slika. EU je zajednica interesa formiranih prevashodno od Francuske i Njemacke pa i Engleske pomalo.Svi ostali su se nasli tamo da poklope koji svoj periferni interes. Ti interesi su ekonomski a da bi se to odvijalo dugorocno po njihovom planu i vojni. Zasto na precac primise Rumuniju i Bugarsku. Pa da nas vojno odsijeku
da ne bi imali drugu varijantu. Ova financijska kriza otreznjava Njemacku pa su shvatili da ne treba da idu sa svom "ruljom" u daljne integracije. Prihvatljivi za daljne integracije su samo oni iz zajednickog njemackog "korpusa". Citaj - zemlje koje su uvijek bile na njihovoj strani. Iz tih razloga Srbija im vise nije bitna. Ona je zaokruzena sa svih strana i ne moze vise da vuce ni jedan geopoliticki potez. To ne znaci da mi ne trebamo da u takvoj situaciji da trazimo svoj ekonomski interes okrecuci se polako Rusiji pa i Turskoj, naravno ne odbijajuci nista sto nam moze koristiti iz EU takodje. Sadasnja politicka elita je ocigledno izgubila tlo pod nogama. Nema ekonomske i nacionalne politike. Po diskusijama Tadica izgleda da je voljan da zrtvuje citav narod zarad nekog "bezalternativnog cilja". Cilj po svaku cijenu pa iako nas vise ne bude. Radoje Domanovic bi mu zavidio na "genijalnim" pricama .
Preporuke:
0
0
26
nedelja, 06 jun 2010 01:04
kosanka
Odlican tekst gospodine Relicu.Pitanje je dali je
EU sada stalo do novih clanica,narocito nakon krize
u Grckoj a moguce i u nekim drugim zemljama EU.EU i
SAD su odradili svoj deo posla u vezi rasturanja
Jugoslavije a potom Srbije.Netko rece,da ljudi,koji
vode Srbiju,znaju to da rade i da to nema
alternativu.Naravno da nasa vladajuca elita zna kako
da vodi Srbiju,samo je pitanje,za koga vodi.Sta je
konkretno dobio srpski narod u poslednjih 10 godina?
Gde nam je ekonomija,sta je sa teritojalnim
integritetom Srbije,kakva nam je socijalna politika?
Ovo su samo neka od pitanja,koja su nezaobilazna,ako
treba da idemo u EU.
Preporuke:
0
0
27
nedelja, 06 jun 2010 11:21
fracuska revolucija
Misim da je istorija dokazala da revolucije, kao oblik promena u drustvu, imaju koristaqn efekat samo po vodje revolucije dok srednji i donji sloj drustva, koji u sustini cini drzavu, imaju minimalnu, kratkorocnu ili nikakvu korist.
Smatram da su maltene manje-više sve revolucije namerno proizvedene ili zloupotrebnjene osim malog broja ali njih gde kao što vidimo ubacuju provokatore odn. izgrednike radi diskreditovanja pokreta koji nije po volji nekih moćnika. Setimo se paljenja džamija kad je istovremeno na Kosmetu izvršen pogrom. Dakle nekom je bio potreban taj incident radi preusmerenja pažnje javnosti itd.
Setimo se šta je dobio narod za izazivanje francuske revolucije. Rusku zimu. Dakle vidimo da je masa zloupotrebljena radi nekih drugih planova. Setimo se kako je završio Roberspijer-inicijator revolucije. Kad su ga upotrebili on je završio na giljotini! Kao i Z.Đ. I to posle 200 g.!
Dakle, slabo učimo iz istorije!
Preporuke:
0
0
28
ponedeljak, 07 jun 2010 07:23
Vukadin
Odlično, Reljiću!
Nadam se da više ne pišete za NIN. Usudiću se da vam predložim "Pečat". Treba prekinuti stare sukobe, ako ih je uopšte bilo...
Ostavimo se pozivanja na razum nego na nesto drugo a to je akcija spasavanja Srbije iz zle kobi njenih kvazi politikanata koji rade za interese okupatora i koji svoj zadatak pripisuju nama kao nasu jedinu alternativu.
Ponoviću ono što sam rekao. Uloga NSPM. Ponuda platforme političarima i iznošenje činjenica koje bi mogle biti otrežnjujuće. Recimo ako bude rasprave ono novom direktoru "javnog servisa" da se ponudi dokument za skupštinsku raspravu - gde se sve RTS ogrešio o činjenice, njihov značaj i uopšte elementarnu objektivnost.
Preporuke:
0
0
29
ponedeljak, 07 jun 2010 15:43
"slobodan medij"
Recimo ako bude rasprave ono novom direktoru "javnog servisa" da se ponudi dokument za skupštinsku raspravu - gde se sve RTS ogrešio o činjenice, njihov značaj i uopšte elementarnu objektivnost.
Setimo se samo izjave A.T. u tadašnjem NIN-u, broj 3010 - septembar 2008, kako je "RTS poslednji slobodan medij".
Ni posle dve godine postali smo svedoci smo prave komedije ili šta već. Zanima me da li bi isto izjavio i danas?
Preporuke:
0
0
30
ponedeljak, 07 jun 2010 19:43
Nikola Turajlić
Velika je sreća što se EU defetizam širi samo na NSPM i drugim marginalnim medijima, dok su svi značajni slobodni i nezavisni mediji, promoteri jednosmernog puta bez povratka (alternative).
Dok Predsednik i njegovi saradnici, tako rekući, ginu u ostvarenju zacrtanog cilja, ne štedeći snage i ne pitajući za cenu, kojekakvi belosvetski novinari nastoje uneti crv sumnje u ispravnost i ostvarivost najvažnijeg srpskog koridora.
koji je trenutno usmeren u pravcu uvodjenja robotske
revolucije,mislim na uvodjenje robotskog upravljana od usisivaca u kuci do automobila itd.
Ovo je trenutak pred smenu tehnologije,zatisije pred
novu tehnolosku revoluciju.Mnoga velika trzista u svetu jos nisu spremna da inkorporiraju tu novu tehnologiju,pa je napravljen mali zastoj dok se okolnosti koliko toliko ne ujednace.
Ovaj tekst je realan, napisan u nekom ironičnom tonu, međutim razumljiv je i jasan, odražava jedan deo realnosti koji je relevantan za naše, naše, đavolje, težnje ka evrointegracijama.
Ali, zar Reljiću, pa i onima manje upućenim od njega nije odavno jasno da oni nas zamajavaju.
Dodao bih jednu misao koja je takođe izgleda opštepoznata, ali malo korištena u komentarima o tekućoj "krizi".
Kriza nije ni slučaj ni zades, ni neočekiana ni neplanirana. kriza je sredstvo ili metod da se raspodela društvene moći i kontrola nad resursima ne bi slučajno promenila i da oni koji imaju moć i kontrolu nad resursima ne bi bili promnenjeni.
Dakle ovom krizom će bogati, treba li da pomonjem nezasluženio bogati, postati još bogatiji, i pojedinci i države, a sironmašni još siromašniji.
Hajde, da pošaljem komentasr kad sam ga već napisao, ali i ovo je naknadna pamet kao i Reljićev tekst.
Mislim da je ovo potpuno pogrešan rezon. Oni koji kao prividno vode Srbiju obavljaju samo parcijalne zadatke, neko manje-neko veće, sve zavisi. Mislim da niko od njih nema uvid u ceo kontekst već su obični "šarafi u mašini". Ovde smo jako raskrinkali i to konkretnim primerima i dokazima dvojaku i licemernu ulogu medija kad kao prvo gledaocu uskraćuju neke za moje pojmove važne informacije i kao drugo zatupljuju ga nekim tamo bingom tj. emisijama tipa hleba i igara a da ne pominjemo političke odn. ja bi ih nazvao politikantske emisije. Neću ih pominjati ovde konkretno. Dakle narod je potpuno zombiran putem TB programa dok ga sa druge strane optužuju kao nedavno onaj novinar D.Ž. kako je ovakav i onakav. Dakle, misle da će jednim udarcem ubiti dve muve - zombirati narod tj. uskratati mu osnovnu kulturu a onda ga još optužiti kako je ovakav i onakav. To je ako se ne varam ceo kontekst a lično verujem da mnogi u ovom slučaju novinari ni neznaju ulogu koju zapravo igraju.
A g. Reljiću bih pored srdačnih pozdrava i poručio neka prouči šta je to pisao Silvio Gesel {Silvio Gesell}.
Nema proizvodnje, zaposlenosti, znaci ni potrosnje.
Po nalogu USA je zato i unistena srpska privreda, sve da taj ekonomski interes, eventualni, ne postoji.
Danas Srbija nije ni geostrateski EU interesna zona, jer EU jednostavno nije igrac takvog kapaciteta.
Srbija je od 90.ih USA interesna zona, a od 2000.te, USA teritorija unutar EU, i to za dz.
Dakle, niti ekonomski niti politicki interes.
Pod ciji mi interes potpadamo, nakon slabljenja USA, to je vec ono o cemu bi trebali da razmisljaju i pisu analiticari.
Da li Rusija, da li Nemacka, a sve da bi se nekako spasili svilenog gajtana.
Mada je bombardovanje Srbije 1999. godine bilo strasno posao koji su obavili domaci je naneo vecu stetu drzavnosti Srbije nego agresorske bombe. To pokazuje obim industrijske proizvodnje, nezaposlenost i tako dalje.
Ako neko poziva da se otreznimo i preduzmemo nesto poput radikalnih promena rezima i pravca kojim ide nasa drzava moram da pitam za savet: sa cim, sa kim, kuda?
Prezaduzeni, bez proizvodnje, bez poljoprivrede, bez kadrova, bez opreme, matori i sedi. To je nasa istina.
Nema "pozicije" i nema "opozicije" svi su na vlasti i svi dele bez cenzure javnosti novac koji se otima od poreskih obveznika.
A svi samo gledamo u politicare nadajuci se da ce nesto uciniti. Nece jer ne smeju i nece jer ne umeju.
Vreme je da platimo racun za negativnu kadrovsku selekciju u politici, drzavi, skolama.
Na svakom mestu gde smo cutali kada je trebalo govoriti i za svaki trenutak kada smo okretali glavu a kada je trebalo videti.
Sramota me je sta sam od svojih roditelja nasledio a kako malo ostavljam svojoj deci.
Nadam se da ce istorija pravilno suditi o svim licnostima koji su unistili ono za sta je 2 miliona ljudi dalo svoje zivote u poslednjih 200 godina stvarajuci i sanjajuci drzavu Srbiju.
Opasni su ovi tipovi na vlasti i baš se trude da nas
ubede kako im nema alternative!
Bar od tada i oni znaju sve što bi trebalo znati i ništa ih ne ometa da nas zamlaćuju!
I koliko su uspeli, koliko nas se primilo?
Rekao bih: mnogo!
Reljicu oni koji vode Srbiju znaju vrlo dobro sta rade.
Mislim da je ovo potpuno pogrešan rezon. Oni koji kao prividno vode Srbiju obavljaju samo parcijalne zadatke, neko manje-neko veće, sve zavisi. Mislim da niko od njih nema uvid u ceo kontekst već su obični "šarafi u mašini".
Postovani, stojim iza onoga sto sam rekao. Kontrola vlasti podrazumeva kontrolu medija. Ko to nema nema ni vlast. Demokratija o kojoj mastamo ne postoji i nikada nije i nece postojati. Ne treba biti posebno pametan i promocuran pa ne videti kako je nasilno preuzeta kontrola medija nakon drugog kruga predsednickih izbora u Srbiji. Jalava opozicija je dodatni hendikep u borbi. Vlast vrlo uspesno kontrolise medije a pokusava i pravosudje. Mnogo uspesnije nego sto kontrolise vojsku i policiju. Stoga je odlucila da ove dve potpuno osakati. Danas Srbija nema ni vojsku a policija je ono oko Dacica sto se mota. Kontrola medija je glavna stavka. Glavnu rec vode RTS, B92, Blic, Danas, Politika, NIN i Vreme. Srpsko novarstvo je izumrlo. Ono sto sam komentarom hteo reci je to da ovu vlast nije potrebno ubedjivati u suprotno jer ona ne rade iz ubedjenja nego po zadatku i za novac.
Direktno rečeno, iskreno i tačno.
Svako ko ima znanje i harizmu da to ucini je ili proteran iz zemlje ili je pod pritiskom sudstva ako je ostao u zemlji.
Na zalost sve vise primecujem da ljudi radikalnu ljubav prema zapadu zamenjuju radikalnom ljubavi prema istoku.
Da li mislite da ce neko bolje da uredi nasu drzavu od nas samih? Da li ce neko drugi da misli o nama umesto nas? Da li ce biti boljitak ako starog gospodara zameni novi?
Drzava o kojoj su mi govorili moji dedovi i otac je domacinska drzava, koja je sposobna da resava svoje probleme, koja cuva ono sta je nasledila od predaka, koja obradjuje i kultivise svoju imovinu i gaji i brine se o svom potomstvu.
U jednoj reci-slicna domacinskoj porodici.
Kakve li su porodice odakle dolaze narodni "becar"-prvaci?
Kakva nam je sada drzava?
Političke elite svih partija su ulitane.Gde god zagrebeš - debele krađe.Odgovara sitnež.
A oni okolo nam od sankcija preko bombardovanja,do Haga i privida od EU uzimaju meru i čekaju kad ćemo da baldišemo.Na kraju će nas naterati jedne protivu drugih da ne prljaju ruke.EU im služi kao mamac za ono drevno :"Babo daj glavu".I mi nasedamo.Sve bi oterali u Hag.A narod?Narod odvajkada sanja alternative.I onih dva milona koji su izginuli u prošlom veku bili su san o alternativama.I Albanska golgota je bila neka i tada ne jedina ali najstrašnija alternativa i neprestano nas stavljaju u stupiuce da gubimo tražeći alternative.
Samo, kako, nas sve iz rubrike "POšalji komentar", recimo ujediniti.?Svi smo negde uglavnom međusobno blizu a imamo sto načina i sto uglova i sto izlaza i još više bezizlaza.Čini se da nema onoga ko je kadar da nas povede bilo kom cilju.Rogovi u vreći.Ali kad zađete iza kulisa - svi smo negde zapućeni, svi znamo da moramo da tražimo, svi gledamo kako da sa žeravice uteknemo ili da se ne predamo ili da već jednom na njoj sagorimo.Znate šta je nevolja?Nevolja je kad se toliko sve nakupi i kad nas ujedini nagon za rušenjem.Demokratija očito nije za nas.Nije ni za neke druge, Šiptare recimo.Demoktaratija je tu za svet .Unutar toga naroda vlada Savet staraca.Ostali slušaju.A mi pišemo "Načertanija" i ne pomaže.Pišemo "Memorandume" ne pomaže.Nama ne trebaju nacrti niti neššto protivu nečega, nama treba sloga i vizija.Pa ako je to zemlja kao Holandija da idemo tu, ako je to slovenačka kolonija i ako nas nije sramota - idimo tu.Švabama nismo potrebni i odavno im smetamo.Moramo li uopšte s nekim.Ili postoji način za ono -u se i u svoje kljuse.Dok ima naroda - ima se s kim.Nađimo putovođu.Ovi što ih uzalud glasamo . to nisu.A ni ja nisam.Mora među nama da postoji onaj ko jeste.
Misim da je istorija dokazala da revolucije, kao oblik promena u drustvu, imaju koristaqn efekat samo po vodje revolucije dok srednji i donji sloj drustva, koji u sustini cini drzavu, imaju minimalnu, kratkorocnu ili nikakvu korist. Potsecam na korist koju je imao vecinski deo populacije od revolucije koja je donela komunizam, revolucije osamdesetih godina ili revolucije 2000.godine.
Nikakva revolucija nece nam ni danas doneti bolje. Samo novu grupu koja ce preoteti od prethodne i uzjahati potencijal resursa poreskih obveznika.Potsecam na narodnu izreku: "Sjasi Kurta da uzjase Murta".
Mislim da promene moraju da budu evolutivne i nenasilne. Da li to mozemo sami ili nam treba ponovo pomoc drugih?
Slazem se da oni koji se staraju i pricaju o demokratiji to cine ne zbog demokratije vec zbog novca koji ide zajedno sa demokratijom.
Slazem se da su kadrovska resenja losa, da ne kazem ocajna, i da veoma cesto vise odgovaraju neprijateljima Srbije nego narodu koji ih placa. Slazem se da trenutno zivimo "osvetu losih djaka" najpre zato sto smo dozvolili da se vise nigde ne govori o strucnosti vec o politickoj podobnosti. Slazem se da je najlakse pobeci u monopartijski sistem pri prbom problemu koji se javi u sprovodjenju demokratije.
Ali, uz sve mane i mnogobrojne zloupotrebe, kao drustveni ideal, kao koncepcija uredjenja zajednice, mislim da ne postoji savrseniji sistem nego demokratija.
Za nju se vredi boriti, zalagati, zrtvovati i najvaznije - tesko se dostize a lako se gubi.
- Ma zar je moguce da nas nasi evropski saveznici ne zele u svom okrilju ?!?
Kako ove novinare nije sramota da iznose tolike lazi o nasoj jedinoj alternativi ?!?
Najbolji deo celog teksta, objašnjava razlog fanatične ljubavi prema EU u Srbiji. Treba nam novi Tito, mi bez grebanja i zajmova ne možemo da zamislimo život. Uostalom i Đeliću su puna usta predpristupnih fondova, kad god priča o pristupanju EU.
@ srbin iz cg
Jeste, narod je izgubio kompas. Svojim glasom su već prilično uništili ovu zemlju. Spalili su sve mostove, pa sad nemaju gde nego napred. Inače bi bili suočeni sa poraznom istinom šta je njihov glas učinio od Srbije zbog praznih obećanja.
Drugi razlog je pravljenje koalicija na lokalnom nivou. Opozicione stranke izlaze samostalno. Nekad ne pređu cenzus. U Aranđelovcu je SRS dobio 4,9% glasova, sasvim dovoljno da omoguće strankama vladajuće koalicije da osvoje vlast. Odnos je bio 21-20 na kraju.
Razlog za sve je što je opozicija beznadežno i trajno razjedinjena. Pošto ne primaju instrukcije, ponašaju se kao tipični razjedinjeni Srbi.
Puleni Zapada postupaju po nalogu, dakle kao tipični Amerikanci ili Nemci, racionalno. Zaborave sve razlike i oforme koaliciju.
da ne bi imali drugu varijantu. Ova financijska kriza otreznjava Njemacku pa su shvatili da ne treba da idu sa svom "ruljom" u daljne integracije. Prihvatljivi za daljne integracije su samo oni iz zajednickog njemackog "korpusa". Citaj - zemlje koje su uvijek bile na njihovoj strani. Iz tih razloga Srbija im vise nije bitna. Ona je zaokruzena sa svih strana i ne moze vise da vuce ni jedan geopoliticki potez. To ne znaci da mi ne trebamo da u takvoj situaciji da trazimo svoj ekonomski interes okrecuci se polako Rusiji pa i Turskoj, naravno ne odbijajuci nista sto nam moze koristiti iz EU takodje. Sadasnja politicka elita je ocigledno izgubila tlo pod nogama. Nema ekonomske i nacionalne politike. Po diskusijama Tadica izgleda da je voljan da zrtvuje citav narod zarad nekog "bezalternativnog cilja". Cilj po svaku cijenu pa iako nas vise ne bude. Radoje Domanovic bi mu zavidio na "genijalnim" pricama .
EU sada stalo do novih clanica,narocito nakon krize
u Grckoj a moguce i u nekim drugim zemljama EU.EU i
SAD su odradili svoj deo posla u vezi rasturanja
Jugoslavije a potom Srbije.Netko rece,da ljudi,koji
vode Srbiju,znaju to da rade i da to nema
alternativu.Naravno da nasa vladajuca elita zna kako
da vodi Srbiju,samo je pitanje,za koga vodi.Sta je
konkretno dobio srpski narod u poslednjih 10 godina?
Gde nam je ekonomija,sta je sa teritojalnim
integritetom Srbije,kakva nam je socijalna politika?
Ovo su samo neka od pitanja,koja su nezaobilazna,ako
treba da idemo u EU.
Smatram da su maltene manje-više sve revolucije namerno proizvedene ili zloupotrebnjene osim malog broja ali njih gde kao što vidimo ubacuju provokatore odn. izgrednike radi diskreditovanja pokreta koji nije po volji nekih moćnika. Setimo se paljenja džamija kad je istovremeno na Kosmetu izvršen pogrom. Dakle nekom je bio potreban taj incident radi preusmerenja pažnje javnosti itd.
Setimo se šta je dobio narod za izazivanje francuske revolucije. Rusku zimu. Dakle vidimo da je masa zloupotrebljena radi nekih drugih planova. Setimo se kako je završio Roberspijer-inicijator revolucije. Kad su ga upotrebili on je završio na giljotini! Kao i Z.Đ. I to posle 200 g.!
Dakle, slabo učimo iz istorije!
Nadam se da više ne pišete za NIN. Usudiću se da vam predložim "Pečat". Treba prekinuti stare sukobe, ako ih je uopšte bilo...
Ponoviću ono što sam rekao. Uloga NSPM. Ponuda platforme političarima i iznošenje činjenica koje bi mogle biti otrežnjujuće. Recimo ako bude rasprave ono novom direktoru "javnog servisa" da se ponudi dokument za skupštinsku raspravu - gde se sve RTS ogrešio o činjenice, njihov značaj i uopšte elementarnu objektivnost.
Setimo se samo izjave A.T. u tadašnjem NIN-u, broj 3010 - septembar 2008, kako je "RTS poslednji slobodan medij".
Ni posle dve godine postali smo svedoci smo prave komedije ili šta već. Zanima me da li bi isto izjavio i danas?
Dok Predsednik i njegovi saradnici, tako rekući, ginu u ostvarenju zacrtanog cilja, ne štedeći snage i ne pitajući za cenu, kojekakvi belosvetski novinari nastoje uneti crv sumnje u ispravnost i ostvarivost najvažnijeg srpskog koridora.