уторак, 14. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Прогрес или прогресија?

Kоментари (40) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 03 јун 2010 20:46
Jasna
Odlicno zapazanje Branka Pavlovica,o kakvoj se kompetenciji radi!
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 03 јун 2010 21:06
Branislav
Iz dobrog teksta sledi dobar zakljucak. Ovde je zakljucak perfektan.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 03 јун 2010 22:13
Нешко
После оваквог изузетног текста стварно је сувишно да ја било шта додатно паметујем.
Шаљем овај коментар само да бих показао поштовање према аутору и да не би злонамјерни могли протумачити недостатак коментара незаинтересованошћу или још горе ставом да је текст неквалитетан.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 03 јун 2010 22:32
Плодови гнева
Човек је психолог. Односно, просветни радник. Обраћа се јавности Србије онако како је причао својим ђацима на часу. Не уме он боље, болан. С обзиром да је добио изборе, ваљда смо тако и заслужили. Уживам да га слушам на националним телевизијама. Када моја жена, која је гласала за њега, за разлику од мене, почне да се буни када га слуша, кажем: ''Ћути, он је председник државе!'' Све што каже, он и његов несретни министар полиције, свакодневно на Јавном сервису (бокте), сјајан је хумористички говор. И, класичан говор мржње. Уживам да их слушам, надајући се и очекујући, да ће, коначно отићи.
Препоруке:
0
0
5 петак, 04 јун 2010 00:38
Горан Јевтовић
Сјајан текст. Каква анализа председничих бисера. Његовим саветницима потребан је хитан одмор.
Препоруке:
0
0
6 петак, 04 јун 2010 07:42
thinking maize
Ајд да кажем понешто увијено, да ме не "исече" модератор. Лепом српском ћирилицом свечано обзнањујем Државну "Тајну": Председник је ГЛУП! Једно је питање да ли ће "широке народне масе" то и увидети!
Препоруке:
0
0
7 петак, 04 јун 2010 08:20
Љубиша Спасојевић
Браво!!! Браво!!! Браво!!! Оно са гасом, балоонима и Бајатовићем је генијално!!!
Препоруке:
0
0
8 петак, 04 јун 2010 08:26
хиперборејац
аутору
Добро репрезентујете наш бес!
Да ... ви сте портпарол нашег немоћног беса.
Препоруке:
0
0
9 петак, 04 јун 2010 09:10
звездарац
Борис Тадић је ишао у Истанбул, Грац и Никозију да прима наређења (мало од тамошњих државника, мало од банкара). У Трговиште је ишао да види на шта му земља личи, а шта је тражио у Азербејџану то ником није јасно. Борис Тадић, сем од страних, наређења прима и од домаћих банкара и крупних привредника, а више га нико не слуша ни у самој Демократској странци. Борис Тадић је величина само у новинама и на телевизији. Зато и даје такве претеће изјаве да народ има утисак да земљом влада председник. А то нема везе са реалношћу.

Иначе, у Бору има бакра. Има га доста, али састав руде је такав да је за експлоатацију потребна скупа технологија. Страни инвеститори неће да дођу јер у Бор треба много уложити да би се добит извлачила дугорочно, а нико не може да буде сигуран каква ће политичка и пословна клима у Србији бити за пар година.
Препоруке:
0
0
10 петак, 04 јун 2010 09:13
Старац Фочо
Овај текст је могао да иде и у рубрику "Само смех Србина спасава"
Јако бритко и духовито.
Духовито, али мало горчи... мало више...
Препоруке:
0
0
11 петак, 04 јун 2010 09:38
Emil
Nije ovo od pre deset dana. Progresira odavno ali niko do sada nije rekao da je car go.
Препоруке:
0
0
12 петак, 04 јун 2010 10:39
врањанац
Свака част и велики поздрав аутору!
Препоруке:
0
0
13 петак, 04 јун 2010 10:43
Теофило Стивенсон
'Заједнички именитељ у свим овим изјавама Тадића је у томе што оне битно одступају од реалности. До мере да са реалношћу готово да немају додирних тачака.'

Ово није тема зе економисту, већ за психолога, господо. Али, Тадић је психолог.

Послое овог постоји само једна реч која се односи на другу Србију. Самоувид.
Препоруке:
0
0
14 петак, 04 јун 2010 10:52
хазар
@хиперборејац
Ех, хиперборејац па немоћан. Немојте да вас чује Херман Вирт или Александар Дугин :)
Препоруке:
0
0
15 петак, 04 јун 2010 10:56
Мари
Браво, најзад да неко каже "цар је го"!
А кад прочитате шта Веља Илић говори о "царевом" разговору с Путином, онда је то тачка на И!
У "дуелу" с Николићем за председника Србије, није знао да састави две оригиналне и смислене реченице.
Питам се само зашто је толико ПАМЕТНИХ људи гласало за њега...
Препоруке:
0
0
16 петак, 04 јун 2010 11:43
@аутору, а од thinking maize-a
2002 г. отишао сам на скуп на Борско језеро. Пошто сам ишао у свом аранжману, решио сам да свратим у Бор код пријатеља са студија. Човека знам добро, један од оних пријатеља кога не видите годинама, а када се сретнете, наставите као да сте малопре попили кафу, преврнули шоље (да учините дамама на вољу!), мало се прошетали , па се вратили да видите "да ли имате пут" (опет женама на вољу!) и наставили, сад са пивом! Са таквим људима се можете и не сложити, али вас неће издати! (Тако бар схватам традиционално српско дружење, што је ваљда и одлика националног менталитета!) Мој друг ме сачека са службеним колима. "Како сад па службена? Знаш, ишао ми је Милошевић на живце, па сам се учланио код Михајловића и ево, после 5-ог октобра, поставили ме за потпредседника општине." Почех са критиком Ђинђића, пријатељ ми не замери (иако је била 2002 г.!), али рече да је стварно тешко и да и то узмем у обзир! Одведе ме до старог површинског копа код Бора и рече да је ту рупа дубља од 600 метара ("Авала може да стане!"). Затворили је "због нерентабилности". Настави: "Знаш многе добре инжењере поставили смо на руководећа места, али људи као да се изгубе! Шта ћете са Бором? Право да ти кажем, не знам! Причао нам је Шаиновић, причају нам и ови сад, да је Борска руда сиромашна, да се не исплати да се вади, па довозе руду из Бурме. Једино што нико не каже колико има уранијума у тој руди! Знаш, ишао сам испред Општине у Шведску, у једну њихову компанију да "удомим" овај рудник који храни Бор и пола Србије! Знаш, главна ствар око Бора врти се око копача, који вреде више десетина милиона долара сваки и оних огромних кипера који возе руду и вреде сваки више милиона долара. Шаиновић је паре намењене за набавку тих машина усмеравао у Слобин опстанак... Швеђани, шта сте се договорили са њима? Знаш, они ваде руду и са мањим процентом метала од наше руде и то са дна Северног мора!" Наставили смо на разне теме, али утисак о "руди са дна мора, коју је исплативо вадити је" остао је до данас!
Препоруке:
0
0
17 петак, 04 јун 2010 11:58
neobavesten
Da nije ovakvih odlicnih tekstova, pomislio bih da s mojom percepcijom stvarnosti nesto nije u redu. Bas sam se pitao zasto je predsednik Srbije zasticen od kritika, cak i na NSPM, kao da je sveta krava. Ako misli da ce time sto luta svetom k`o muva bez glave nekoga pametnog fascinirati, vara se. Ili, ipak, ne?
Препоруке:
0
0
18 петак, 04 јун 2010 12:23
Nikola Turajlić
Poštovani g. Pavlović!
Šta ste raširili dijapaznon Vašeg analitičkog interesovanja.
Bojim se da Predsednik terapeut inklinira i prema statusu pacijenta.
On je još jedan primer, kako je put do pakla posut dobrim namerama.
Ne znam da li netko u Srbiji može biti normalan.
Ako to može nešto olakšati, ostatak sveta korača za Srbijom.
Препоруке:
0
0
19 петак, 04 јун 2010 13:39
Џон Шепард
Ја могу да разумем да некога понесе сујетно одушевљење својим личним успехом, својим дометима или нечим сличним, али не могу да разумем да оно заиста мисли да и ми треба да се тако осећамо или се сложимо са њиме.

Сматрам да је Тадић ПОКЛЕКНУО пред огромном историјском одговорношћу и изазовима којима је суочена Србија у првој деценији ХХI. века! Чак сматрам да он никако није "штоф" за лидера и само је сплетом несрећних околности (за њега срећних!) доспео на позицију да влада готово као деспот. Мада, сам себе овом тврдњом демантујем... хмммм.

Гледате ли "јасера" или ТВ уопште? Како почиње СВАКА емисија са вестима? Да ли се несвесно и нежељено вратите у детињство или барем деведесете? Колико сте пута променили канал и затекли истог човека, како прича исте ствари, само снимљеног различитом камером?

За разлику од његових претходника, који се "сагињали нису" или им/му се сагињао цео свет, овај се сагиње као, Божемепрости, некакав ђерам. А воду не извлачи!

Сматрам да нема оправдања за такво понашање и у чланку је г.Павловић јасно указао на сву "потемкиновштину" (може ли тако да се каже?) коју Тадић носи у себи, али с' том разликом што је он лично самоУВЕРЕН да говори истину.

Ми нисмо.

И да, ово је за "само смех Србина спасава", али на неким "Е-новинама". Није смешно.
Препоруке:
0
0
20 петак, 04 јун 2010 13:40
Џон Шепард
Ја могу да разумем да некога понесе сујетно одушевљење својим личним успехом, својим дометима или нечим сличним, али не могу да разумем да оно заиста мисли да и ми треба да се тако осећамо или се сложимо са њиме.

Сматрам да је Тадић ПОКЛЕКНУО пред огромном историјском одговорношћу и изазовима којима је суочена Србија у првој деценији ХХI. века! Чак сматрам да он никако није "штоф" за лидера и само је сплетом несрећних околности (за њега срећних!) доспео на позицију да влада готово као деспот. Мада, сам себе овом тврдњом демантујем... хмммм.

Гледате ли "јасера" или ТВ уопште? Како почиње СВАКА емисија са вестима? Да ли се несвесно и нежељено вратите у детињство или барем деведесете? Колико сте пута променили канал и затекли истог човека, како прича исте ствари, само снимљеног различитом камером?

За разлику од његових претходника, који се "сагињали нису" или им/му се сагињао цео свет, овај се сагиње као, Божемепрости, некакав ђерам. А воду не извлачи!

Сматрам да нема оправдања за такво понашање и у чланку је г.Павловић јасно указао на сву "потемкиновштину" (може ли тако да се каже?) коју Тадић носи у себи, али с' том разликом што је он лично самоУВЕРЕН да говори истину.

Ми нисмо.
Препоруке:
0
0
21 петак, 04 јун 2010 16:55
Нешко
За thinking maize

Немам појма о квалитету руде у Бору, а ни који је квалитет руде у Шведској. Оно што знам је да је LKAB http://www.lkab.com/ имао рекордне добити у задњих неколико година и већ више година исељавају дио по дио Кируне највећег града у том дијелу Шведске и највећег града по површини у свијету због ширења рудника. У догледно вријеме потпуно ће измјестити центар града.
Гради се и проширује пруга обалом до крајњег сјевера Шведске (бар 500-600 километара) баш ради транспорта руде. То мени говори да је руда доброг квалитета иначе би сви ови трошкови (а они нису баш мали јер због високог стандарда дршаве) буквално упропастили фирму.
Такође могу да те обавијестим да Швеђани ни под разно не ваде руду испод мора. Могуће да су урадили неке тестове али ја гарантујем да не постоји експлоатација већег обима.
Препоруке:
0
0
22 петак, 04 јун 2010 17:30
Scepan
Gospodin Pavlovic je popisao samo dio "bisera" ,gosn predsjednika!
Od sitnih , kicerajskih : vozi kami(j)on u Boru, nosi beli slem, na kom ,zamislite, cirilicom, pise KORIDOR, u majici, prima secernu vodicu u junacku desnicu ,(Fali jos, a docekacemo i to: vozi letece tanjire, etc.)
Pametni bi rekli da nije zalosno...
Do ozbiljnih: Deklaracija,( cime je postao dio Evrope, genocidan jakako, a posljedice ce tek doci, u vidu ratne odstete pajtasu Silajdzicu; pa sve do glavne role u smjeni vladike Artemija i iniciranju raskola u SPC sa nesagledivim posljedicama o kojima ne smijem ni razmisljati!
Negdje u sredini pomenutih "dragulja" je posjeta Grckoj i poziv snaznoj grckoj privredi da investirau BTinog lidera na Zapadnom Balkanu!
Ili konstatacija da "Regi(j)oni ISPRAZNJENI OD LJUDI, ne mogu napredovati!
Doduse trebalo bi povasdan, ljtnji, najduzi sjediti, i pratiti izjave, da bi se sve popisalo, a sumnjam da za to neko ima vremena i volje!
Elem:
Simptomi su nabrojani, pomalo i opisani!
Vec odavno , uporno pisem, a cenzor jos tvrdoglavije brise,da se konacno i javno, poslije simptoma napise i dijagnoza!
Cini mi se da situacija, ipak, na srecu, nije daleko!
Postaje ocito da car nije samo go nego jos mnogo gore!
Ali, da ustedim trud moderatoru, i da ne pisem dijagnozu, koju ce , kao i mnogo puta dosad,obrisati!
Препоруке:
0
0
23 петак, 04 јун 2010 20:32
Goran Jankovic
Odlicno g. Pavlovicu.
Препоруке:
0
0
24 петак, 04 јун 2010 21:34
ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
Ово није прогрес. Ово прогресира.

Или ИНКЛИНИРА?!
Препоруке:
0
0
25 субота, 05 јун 2010 11:36
Perla
Jednom sam glasala za gospodina Pavlovića. I ponovo bih. Pritom nisam mali akcionar. Domaćica sam.
Препоруке:
0
0
26 субота, 05 јун 2010 12:37
Нешко
Допуна мом прошлом коментару пошто сам ја дао линк и коментарисао ЛКАБ који је првенствено орјентисан на вађење и обраду магнетита док је ако се добро сјећам Бор оријентисан на бакар и нуспродукте.
У сваком случају ово је линк на графичку илустрацију експлоатације руде у Киирунавара руднику.

Друга велика шведска компанија која се бави рударством и прерадом руда је Булиден (Boliden) http://www.boliden.com/ која је оријенисана на вађење бакра (и има руднике и ливнице цинка и бакра као и других метала). Експлоатише руду из једног од највећих рудника бакра (површински коп у централном дијелу сјевера земље) у Европи у Аитик-и такође на сјеверу Шведске (посједује и највећи рудник цинка у Европи Тара - Ирска).
Према доступним информацијама руда бакра из Атике је сиромашна бакром (мала концентрација) што се компензира масовном (површински коп) и ефикасном експлоатацијом и обрадом као и екстракцијом бипродуката (сребра и злата).

Једино што сам могао наћи о подводном експлоатисању односно нечему што личи на то је поново активиран рудник и Данемури (Danemora) који је био затворен и поплављен али је после дренирања поново почела експлоатација (2010) и испоручује руду свом бившем власанику SSAB (Шведски челик АД).
SSAB је иначе велики свјетски произвођач челика и посједује неколико рудника али нисам могао наћи детаљније информације о то дијелу производње дочим ни један подводни рудник.
Препоруке:
0
0
27 субота, 05 јун 2010 14:29
Jasna Simonović
Азербејџан...“Никад не реци никад“...Кад „ништа“ може да стане у балон, можда може и „гас“ на „нафту“...
Турска....Можда да Турци поново прочитају хатишериф на лицу београдског места,па да ту буду присутни и Васељенски Патријарх, г Силајджић, а што се мене тиче може и певачица Емина Јаховић коју народ воли и која зна да је „дом тамо где ти је срце“ па да научи и друге...
Трговиште....“Овде је уствари лепо“, па то је истина! То изрекоше многи пре Бориса...Може ли Фарма следећи пут у тај крај?...Шта је то за Пинк? Ккад може на Дедиње, може и у Трговиште...Кад може народ да бира да ли избацује Гранд младе певаче због примитивног изражавања, можда је у реду и да бира где ће милиони од гледања Фарме, што дане?
Кипар...Можда Борис „зна“ да је нама све ОФФ Шор?!....Али добро је што о Кипру „брину“ Немци...И треба да су забринули...(Да ли и у свакој америчкој банци Немци имају по неког службеника?) ...Што се „економског патриотизма“ тиче, мислим да може да се „завали“ у „ријалити“ под клаузулом промптне примопредаје покрадених, отетих и др. послова, профита, итд...
Не слажем се уопште да је нама потребно „оснивање нових фирми“! Нама је потребно расчишћавање „балон фирми“ и повратак фирми са патентним и другим легалним правима...
Тужно је што очитавате држави шта треба да ради...али није на одмет...
И добро је што је Тадић у Аустрији очитао...али зашто у Грацу, кад је требало у Бечу?
И заиста треба ЕУ да се суочи са својом суштином, макар да само Бориса кандидују за чланство у ЕУ!
И зашто да само Борис чита закон, кад закон не чита Србију...
Како „нема у Бору“!? Е, то ми је највеће изненађење вашег текста...Као да се обистинила она народна „да се и за зелену грану ухвати, и она би се осушила“...Али нема везе! За фармацију и суве гране нису суве...Само да још пробудим Савет за борбу против корупције да „мој фармацеутски локално и глобално добробитан предмет“ прогресира у прогрес...
А ваш текст гдине Павловић „прогресирао“ је до сасвим лепе сатире...Хвала...
Препоруке:
0
0
28 субота, 05 јун 2010 15:54
Petrushin
Thinking maize,

Zamislite sledeci scenario:

Drzava kupi te skupe mashine za kopanje i prevoz rude. Izgradi nove puteve za krupna vozila; pruge takodje; plati obuku radnika na kopacima i transpoterima... Zapocne prozvodnja i ustanovi se da prizvodnja moze jedva da pokrije racune iskopavanja i odrzavanja, amortizacije i socijalnog...

U medjuvremenu radnici pokvare par skupih bagera, zbog ne znam cega (lose obuke, zenska posla, napili se na krstenju ili slavi...) a drzava nema para da ih popravi, jos manje da otplacuje vec uzete kredite na kupljenu opremu za ugljenokop.

Sve ide na prodaju i kupuje ga neko za 1 evro da bi preuzeo dugove i nastavio dalje kopanje rude.

U medjuvremenu u Africi, tacnije Mozambiku (Tete) ruda uglja se proizvodi na malim dubinama i u neverovatnim kolicinama, koje prevazilaze sva postojeca nalazista...


--------
*Mood upbeat in clamour for African coal
By Richard Lapper


http://www.ft.com/cms/s/0/44c8e1ee-6e5f-11df-ad16-00144feabdc0.html
Препоруке:
0
0
29 субота, 05 јун 2010 17:31
thinking maize
Поштовани Нешко, хвала за податке које сте доставили, мени и осталим коментаторима и ауторима текстова на НСПМ-у, једином слободном српском елелктронском медију! Информације које сам са Вама и осталима поделио потичу од мог колеге, који је једно време "обнашао" власт у Бору. Човек је молекуларни биолог и специјалиста медицинске биохемије и био је током свог вршења власти у Бору надлежан за послове здравства. Описао сам како се десило да дође до информација које сам Вам пренео, а да ли их је он правилно разумео, пошто је лаик за послове рударства и металургије (иако живи у рударском и металуршком граду!) не знам, сем што могу да гарантујем да је мој другар врло бистар и поштен човек! Па ако његова, ипак лаичка запажања, као и Ваша, чини ми се доста стручна запажања, могу да допринесу разјашњењу проблема Бора, највећег проблема источног дела наше земље, биће добро! Но, Ви током Вашег излагања рекосте ВРЛО БИТНУ СТВАР! Чини ми се да сте поменули да на северу Шведске тече експлоатација рудника бакра, познатог по великим резервама руде, која садржи низак проценат метала!? А ја цитирах пријатеља, који рече: "Паре, које су биле намењене за набавку великих копача за ископавање руде (сваки кошта на десетине милиона долара) и набавку камиона (сваки кошта више милиона долара), намењених за превожење тако ископане руде, Шаиновић је усмеравао не за обнављање те скупе, али неопходне опреме, већ за одржање Милошевића на власти!" Примећујем да мој другар баш и није Слобин фан, али факат је да је поред санкција, на урушавање српске привреде током 90-тих добрим делом утицао и недомаћински приступ Слобиних сатрапа! Који је, опет био много "домаћинскији", него приступ М. Динкића, М. Лабуса, Б. Ђелића, А. Влаховића, Г. Питића, С. Милосављевића, П. Бубала и осталих петоктобарских економских "корифеја"! Но то је тема коју је добро описао г-дин Павловић, али очигледно је да не морамо БАШ СВЕМУ ДА ВЕРУЈЕМО ШТО НАМ ЗАПАД КАЖЕ О ЕКОНОМИЈИ! Питајте Лулу да Силву и Кинезе!
Препоруке:
0
0
30 субота, 05 јун 2010 19:12
Љубиша Бабић
И коначно: Цар је го!
Пуно поздрава и хвала аутору текста!
Гласаћу за тебе на следећим изборима.
Надам се да ће бити ванредни, али правовремени и да ће моћи бар још нешто да се спасе.
Препоруке:
0
0
31 субота, 05 јун 2010 20:47
Нешко
Не бих да превише давим (већ сам довољно скретао са основне теме) већ бих сам да појасним неколико ствари:
- Моје прво јављање није било да дискредитује неки трећи извор већ да упозорим на (и илуструјем) олако прихватање неких непровјерених информација па макар долазило од људи који су поштени и добронамјерни али који баратају полуинформацијама, а које баш и не разумију. Невјероватно је колике су предрасуде и лоше информације присутне у Србији о скоро било којој другој земљи (и о самој Србији и Србима), посебно о западу/ЕУ и земљама бившег СССР. На жалост ваша информација да је један молекуларни биолог ишао у Шведску да представља Рударски комбинат и преговара (спашава ...) у његово име је само по себи ван сваке логике и показује колико су у Србији ствари окренуте на главу.
- Рудник Аитик је у недођији, крају који би могао да се упореди са Сибиром - огромна ненасељена пространства тако да нема потребе да се превише брине о заштити животне околине, али се опет изузетно детаљо брине. Рецимо остаци после обраде као и непродуктивна маса (већина откопаног материјала) се сакупља у огромним базенима из којих се дренира индустријска вода, и који се прекривају са неколико дециметара дубоким слојем масе која је сакупљена у канализацијским депонијама/филтерима из Штокхолма (транспорт од око 1500 км) па се пошумљава што везује масу и спречава контаминацију и отицање тешких метала у околне водотоке.
- Прводбитна експолоатација је била предвиђена до 2016-те али би према новим инвестиционим плановима са потребним улагањима од 5,2 милијарде круна (око 500 милиона еура), чиме би се резерве руде које је могуће експлоатисати утростручиле, експлоатација била продужена до 2025-те. Ове инвестиције су потпуно везане за рудник и не обухватају другу инфраструктуру.
Препоруке:
0
0
32 недеља, 06 јун 2010 01:08
Један пажљиви читалац
Нешко
После оваквог изузетног текста стварно је сувишно да ја било шта додатно паметујем.
Шаљем овај коментар само да бих показао поштовање према аутору и да не би злонамјерни могли протумачити недостатак коментара незаинтересованошћу или још горе ставом да је текст неквалитетан.


- II -
Препоруке:
0
0
33 недеља, 06 јун 2010 22:33
Нешко
Ево мене опет по четврти пут.
Нешто ми управо паде на памет једна ствар у вези подводног вађења руде. Мислим да је колега погрешно разумјео објашњење како се издваја бакар (и остали метали) из сиромашне руде.
Прва фаза процеса обогаћивања руде (окамењене масе) се састоји из мљења у ситна зрнцад која се потапају у воду и седиментацијом добија висококонценрисана руда. Бјероватно је то потапање погрешно протумачено подводном експлоатацијом.
Као што рекох жалосна је она земља у којој један молекуларни биолог добија задатак да врбује пословне партнере за један рударски комбинат.
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 07 јун 2010 09:48
@Нешку, па Petrushinu, а од thinking maize-a
Поштована г-до, слажем се да послове у земљи Србији треба да воде компетентни људи, пре свега, али... Шта је компетенција? Да почнем са оним питањем кинеског цара: "Да размотримо основне појмове!" Елем, видесмо почетком 2000-тих праву оргију "компетентних експерата", који проглашаваше "неисплативим" малтене сваку економску активност у земљи Србији! Да не буде како, овако "некомпетентан",
залазим на "туђи терен" економије, да размотрим један основни појам. Јел хлеб мора да се једе?! Мора, то је основна намирница! А од чега се хлеб прави?! Од брашна! А брашно, од чега се оно прави?! Млевењем зрна жита, пре свега пшенице! А јел се исплати гајити пшеницу?! НЕ ИСПЛАТИ! Сада, да ли ће наша наука и струка да измишљају "рупу у саксији", тј. проналазе "вештачко месо", како нашим научницима "високоумно" сугериса "Џорџ Клуни", на скупу "Научна заједница за будућност Србије" пре три викенда, у Центру "Сава"?! Уосталом, како рече проф. Антонић: "Најлакше је деловати, треба прво добро размислити и смислити како треба!" Као што треба размислити "гледе" огромних наслага угља у Мозамбику, а "и шире", зашто се врши девастација неких наших, на "први (и лажни!) поглед" "неисплативих" привредних делатности?! Да питам: зашто се студира рударство и тропска пољопривреда у нпр. Енглеској и Холандији са занемаривим рударским (сем нафте и гаса са дна Северног мора) и потенцијалима за тропску пољопривреду?! Да ли би "Нафтагас" могли почетком 80-тих могао да почне експлоатацију нафте у Кабинди (енклава Анголе), да није имао школованих стручњака са искуством?! Или да не имасмо Институт за кукуруз и Институт за ратарство и повртарство из Новог Сада, да ли бисмо имали такав извоз не само примарних пољопривредних производа, већ и семенске робе, "софтвера" наше пољопривреде?! А извоз оружја, са нашим поносом, тенком Т-84, да ли би био могућ без машинске индустрије, индустрије алатљика и школованих стручњака са искуством?! То се зове припрема за глобализацију! А ОВО ОВДЕ ЈЕ СВЕ СУПРОТНО ОД ТОГА!
Препоруке:
0
0
35 понедељак, 07 јун 2010 17:08
Нешко
Не бих да улазим у дубљу полемику о компетенцији али ... да је рецимо тај молекуларни биолог (само примјер јер је овдије наведен) радио 15 година у неком рударском комбинату на руководећем положају, да је рецимо дуже живо у Шведској, научио језик(е) и стекао јаке пословне/политичке контакте, да је имао дуго искуство рада у некој велико интернационалној компанији на пословима стратешког пословања, да је ... али вјерујем да није, тада бити молекуларни биолог не би била никаква препрека за врбовање пословних контаката у Шведској.

Такође не бих да погрешно мијешамо "компетентне", а самопроглашене "експерте" (посебно економске) са минималним искуством и никаквим пријашњим резултатима са способним људима.
Препоруке:
0
0
36 понедељак, 07 јун 2010 17:11
Нешко
Требао сам написати "Да је ..., ИЛИ да је ..., ИЛИ да је итд. ..."
Да не буде забуне :)
Препоруке:
0
0
37 понедељак, 07 јун 2010 18:27
Petrushin
Да питам: зашто се студира рударство и тропска пољопривреда у нпр. Енглеској и Холандији са занемаривим рударским (сем нафте и гаса са дна Северног мора) и потенцијалима за тропску пољопривреду?! Да ли би "Нафтагас" могли почетком 80-тих могао да почне експлоатацију нафте у Кабинди, да није имао школованих стручњака са искуством?! Или да не имасмо Институт за кукуруз и Институт за ратарство и повртарство из Новог Сада, да ли бисмо имали такав извоз не само примарних пољопривредних производа, већ и семенске робе, "софтвера" наше пољопривреде?! А извоз оружја, са нашим поносом, тенком Т-84, да ли би био могућ без машинске индустријe...



Postovani thinking maize,

Nigdje nije napisano da treba zapostavljati studije rudarstva, mashinstva ili poljoprivrede, ali da treba uraditi "cost-benefit" analize prije svakog planiranja, vise nego da je potrebno.

Vas prijatelj je sam mogao da izracuna koliko je to isplativo, samo da je izracunao koliki su troskovi obuke i mashina, infrastrukture za te masine, amortizacija, kamata na uzete kredite za sve gore pomenuto - posto je drzava vec u MINUSU, da moze bilo sta od svojih sredstava da planira i kupuje.
Zatim, sve to podijeliti sa prosjecnom vrijednoscu iskopane rude, puta (x) srednja trzisna cijena, minus (-) razni porezi i odmah znate na cemu ste!

Ovako samo idemo u krug: ima rude, nema rude, isplativo je, nije isplativo...?

Ono sto drzava treba da radi je da investira u nauku, a ne u drzavnu administraciju i birokratiju, kao sto to sada radi: broj sluzbenika je uvecan za 300%od cuvenog 5. Oktobra!

To neko mora da zaradi i istima na noge da pokloni. Jos im zdravstveno i penziono obezbijedi!

Ni najbogatija drzava ne moze takve namete da izdrzi a da ne propadne!

Ako vec nema rude, kao sto tvrdi g. Pavlovic, zar nije bolje sredstva i snage usmjeravati ka granama koje su profitabilne i za koje ima nade da mozemo u nekoj skoroj buducnosti da napredujemo i budemo konkurentni na trzistu...!?
Препоруке:
0
0
38 понедељак, 07 јун 2010 20:12
Никодије
Шта вреди истина кад се силни на њу не обазиру. Силни и обесни, бахати и препотентни који мисле да нас сваки дан усрећују својим појављивањем, својим глупим изјавама. Од овог текста Павловића од пре неколико дана Тадић је прогресирао још већим ступидаријумом о непристојно богатим грађанима. А поред њега су тада седели Шапер, Влаховић, Ђилас, људи који имају десетине милиона згрнутих евра! Да га они нису инспирисали на ову метафору о непристојном богатству, јер је испред себе управо гледао стварност?
Лажност и дволичност у залагању за бољитак грађана лако се открива! У лажи су кратке ноге! Види ли наш председник увек уздигнуте главе и чела своје ноге?!
Препоруке:
0
0
39 уторак, 08 јун 2010 07:16
@Petrushinu, од thinking maize-a, 3-ћи (крај!) део
Поштовани г-дине, да Вас обавестим, мој другар од 2003 г., а пре децембарских избора те године, није више у власти. Причао ми је и о односу cost/benefit и о инжењерима и економистима, који су се понашали горе од нпр. "Пере ложача", када су их припустили на одговорна места, тамо где се одлучује о cost/benefit односу. Наравно, већина њих је cost пребацивала на државу или фирму, а benefit је узимала за себе! Мој пријатељ се због таквих ствари и повукао! Што се тиче наше мини-полемике чини ми се да је моја основна теза да не треба БАШ ТОЛИКО да верујемо Западним анализама. Као што видите, навео сам да по тренутно владајућој економској мисли, а и тржишним односима, НЕИСПЛАТИВО ЈЕ ГАЈИТИ ПШЕНИЦУ! Сад ми Ви кажите, да ли Срби мора да престану да једу хлеб или ће по "препоруци" Зорана Дракулића (који држи "Београдску пекарску индустрију" и има бродарску фирму за превоз расуте робе Дунавом) да увозе жито ради хлеба, јер је то "јефтиније"?! Слажем се да треба поштовати однос cost/benefit, али треба да поштујемо и стару народну "ТРИ ПУТ МЕРИ, ЈЕДНОМ СЕЦИ"! Барем тако мислим! Срдачан поздрав и свако Вас добро пратило!
Препоруке:
0
0
40 уторак, 08 јун 2010 15:39
angelina
Da se malo vratimo na temu clanka.

Da, g. Pavlovicu, progresira, progresira, a kao ilustracija (o fotografijama i recima):

http://www.pressonline.rs/upload/boxImageData/2010/5/4/104554/0605-djordje-kojadinovic.jpg

Fotografija je snimljena na "promociji" Prostornog plana Srbije ("od sada do vecnosti")
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер