Autor:"Međutim, nemačko učešće u agresiji na našu zemlju 1999. godine je potvrdilo da se Nemci ipak ne uzdržavaju previše od vojnih avantura. "
Počinje i preispitivanje "Milosrdnog anđela" u Americi,Engleskoj,Nemačkoj za sada niskog intenziteta.Polako se stvaraju uslovi da to jednog ne tako dalekog dana postane veoma interesantna tema ne samo u tim zemljama.
Preporuke:
0
0
2
sreda, 05 maj 2010 11:35
Svetislav Kostić
Njemačko francuski publicist i politički analitičar Peter Scholl Latour (Peter Šol Latur) u jednoj knjizi o njemačkom angažmanu u Afganistanu, citira kritički jednog njemačkog generala, koji očigledno po ocjeni ovog iskusnog i uglednog dugogodišnjeg korespondenta u kriznim područjima i stručnjaka za geostrateška pitanja Scholl Latoura, taj general pred uključenim TV kamerama tvrdi ne trepnuvši okom, „da se njemačke trupe ne smiju povlaćiti iz Avganistana, inace Avganistan dolazi u Njemačku“. U tom kontekstu, Scholl Latour savjetuje njemačkom generalskom ignorantu da baci jedan pogled na geografsku kartu. Jer, po ocjeni ovog priznatog i neprikosnovenog stručnjaka Scholl Latoura, sve sto se danas odigrava u Iraku. Bliskom Istoku, i USKORO na Balkanu, za Evropu je neizmjerno važnije od držanja položaja po svaku cjenu u izolovanim vojnim bazama u poslednjem kutku Zentralne Azije. „Peter Scholl Latour je Evropu namjerno podvukao, a Ameriku izostavio“ - stoji u predgovoru izdavača. O tome vredi da se razmisli. Kao i o kriticnoj primjedbi Autora koja podsjeca i na aktuelne odnose u Srbiji. Naime, da u Njemačkoj većina stanovništva optira za što skorije povlačenje iz Avganistana. Međutim u poslednje vreme postala je moda kod parlamentaraca, da se mišljenje gradjana ignorise shodno vulgarnoj izreci „vox populli, vox Rindvieh“ (glas naroda – glas stoke). Aludirajući na Pruskog kralja Fridriha „velikog“ (rast 151 cm). Nasi domaći ignoranti su, doduše, stasitiji. Ali u ignorisanju volje naroda Fridrihu ravni.
Preporuke:
0
0
3
sreda, 05 maj 2010 11:44
Pavle
Celom svetu je postalo jasno da Nemačka služi Americi za pranje para i pride je koristi u svakom pogledu. To je njen glavni stub za dominaciju nad Evropom. Ipak ni Nemci nisu tako glupi i iz dana u dan se sve više okreću protiv Amerike. Za sada samo postavljajući pitanja šta traže nemački vojnici u Avganistanu, ali za par dana, meseci, pitanja će biti znatno teža, pa će samim tim i Amerika da dobije po prstima i konačno će "Vlasi" da se sete i postave neugodno pitanje:
@ MP
Preispitivanje "Milosrdnog anđela" u Americi, Engleskoj, Nemačkoj ... uopšte nije niskog intenziteta. Uslovi su već stvoreni da to ne jednog dana postane veoma interesantna tema nego se to već nagovestava i biće veoma brzo.
Ipak sve zavisi kako će da se odvijaju stvari sa Kosovom i koliko će para biti u igri.
Preporuke:
0
0
4
sreda, 05 maj 2010 13:00
ip man
meni smeta način na koji naši mediji prenose dešavanja iz afganistana. tamo je rat, a ne intervencija. tamo isti manijaci rade ono što su radili nama, samo još gore. ubijaju civile,izmišljaju neprijatelje, plaše sopstveni narod praveći ga gomilm psihopata i paranoika, iživljavaju se, medijski su pokriveni dovoljno od strane najvećih svjetskih medija, pa ne vidim zašto ni jedan srpski medij to ne bi nazvao okupacijom umjesto intervnecijom. ubijanjem civila umjesto akcijom. da li bi bilo cenzurisano kada bih se ja stavio na stranu Afganistanaca i rekao da im želim da poraze svoje neprijatelje, tako što će njihovim vladama poslati što više plastičnih vreća, jer drugačije ne mogu?
Preporuke:
0
0
5
sreda, 05 maj 2010 13:08
Vozi Miško
Nešto se ne sećam da su se nemački vojnici "trzali" prilikom intervencije "Milosrdnog anđela", a još manje da su na bilo koji način manifestovali svoje "antiratno opredeljenje". Izgleda da žrtve među njima menjaju i njihove stavove...
Preporuke:
0
0
6
sreda, 05 maj 2010 13:35
@"Pavle" i "Vozi Miško"
Jedno pitanje za gorepomenutu gospodu: Ko ono prvi reče: "Naši nemački prijatelji" i koja stranka insistira na tom oksimoronu?! Kada odgovorite na to pitanje, biće Vam jasnije i mnoge druge stvari, ovde, u zemlji Srbiji!
Preporuke:
0
0
7
sreda, 05 maj 2010 16:35
Petrushin
Zanimljivo da na NSPM-u preovladava jedna ista struktura misljenja (vidi tekst B. Pavlovica), koji opisuju Merkelovu kao jakog autokratskog lidera, zaboravljajuci pri tom jednom da nas podsjete da se u Nemackoj odluke donose unutar vrlo slabih koalicija i kao takve su produkt kompromisa i dogovora medju partijama.
Merkelova je rodjena i odrasla u istockoj nemackoj i kao "outsider" nikada ne bi ni dolsa gdje je danas da nije imala za dugogodisnjeg mentora Helmuta Kola.
Preporuke:
0
0
8
sreda, 05 maj 2010 17:46
Petrushin
Jedno pitanje za gore pomenutu gospodu: Ko ono prvi reče: "Naši nemački prijatelji" i koja stranka insistira na tom oksimoronu?! Kada odgovorite na to pitanje, biće Vam jasnije i mnoge druge stvari, ovde, u zemlji Srbiji!
Slazem se!
Bolje je bilo da smo odmah sve prozvali NEPRIJATELJIMA!
I podigli jedan LEPI i VELIKI "kineski zid" - da niko ne mozu u/na nasu "Svetu zemlju"!
Preporuke:
0
0
9
sreda, 05 maj 2010 19:03
Cernisevski
ip man
meni smeta način na koji naši mediji prenose dešavanja iz afganistana. tamo je rat, a ne intervencija.(...) pa ne vidim zašto ni jedan srpski medij to ne bi nazvao okupacijom umjesto intervnecijom.
- pa da rizikujemo da se zamerimo nasim osvedocenim prijateljima i strateskim partnerima ? Ajte molim vas. Ne, to je humanitarna intervencija u cilju borbe protiv terorizma, kao i oslobadjanja podjarmljenih naroda od diktatorskih rezima, zastite ljudksih prava, sirenja demokratije itd...Bas kao sto je i kod nas bila.
BTW, posle duzeg odsustva primecujem da su NSPM moderatori u medjuvremenu posteno naostrili makaze...ili se samo varam ?
Preporuke:
0
0
10
sreda, 05 maj 2010 21:17
KninjaNIN
Prvi ko mi je pao na pamet čitajući ovaj tekst bio je Peter Šol Latur.Vidim,nisam sam.Sjećam se jednog starog intervjua iz NINa u kojem na pitanje novinara:Zašto Njemačka ima ovako katastrofalnu politiku? odgovara:"Zato što nemamo državu". Danas više niko nema državu pa ni Amerika. Puno ih je pokušalo porobiti svjet ali današnji virtuelni DŽingis kan je najbliže cilju. Da li će i uspjeti?Iskustvo govori da neće..ali i da će cjena sigurno biti astronomska..
Preporuke:
0
0
11
četvrtak, 06 maj 2010 05:08
Srboljub Savic
Mnogo reci oko sudbine g. Merkel,a ona samo dobro
"radi svoj zadatak".
Niti je ona razvila danasnju Nemacku, niti je ucinila americkom cizmom, nad Evropom ali ona dobro zna da je "nemacki doprinos borbi protiv terorizma i svetski mir", a u Avganistanu cena
nemackog komada "NATO (++) kolaca". U svemu, ona
nije ni bitna, al' je dobila visoke ocene u skoli i "zgodna za poneti i upotrebiti".
Ono sto je daleko tragicnije od ucesca Nemacke u
agresiji na Avganistan i Srbiju, je izostanak
osnovnog pitanja u svetskoj javnosti i UN (najcrnje)- zasto?
Ratovi protiv Srbije, Iraka, Avganistana (ne zaboravimo Vijetnam, Grenadu, Koreju, Somaliju,...)
su zasnovani na iskonstruisanim "slucajevima",
izmisljenim pricama-lazi. Ni stradalnici, ni svi
dusebriznici i "borci" za ljudska prava, ne govore
"popu-pop, bobu-bob".
Clanak lamentira nad politickom sudbinom (neugrozenom) g. Merkel, iako svima jasnoj-sluzeci
SAD, sluzi Nemackoj. Kao sto su nemacki vojnici
"kolateralna" steta tog odnosa (pored Avganistana
bice i drugih), nama nase nevine zrtve nisu cak ni
steta. U svemu, narodi koji stradaju, cak se i ne
pominju. "Analiziramo" "kancelarku" od A do Z, i nazad, pa ponovo ...
Ponosni smo zbog pogibije na Kosovu Polju, dobijali
nimalo naivne batine od sopstvene milicije, zbog
Konga, pa zbog "vodje", a sada ni "analiticari"
ne mare za ociglednu nepravdu.
Verovatno je i nas moral, daleko "odtranzitirao".
S. Savic
Preporuke:
0
0
12
četvrtak, 06 maj 2010 06:51
Nina
Nema ni pomena da iko razmatra ili se čak kaje zbog Milosrdnog anđela. Ne budimo naivni. Vlade većine ”država” uključujući i Nemačku su ucenjene, jer inače ne bi došle na vlast. ”Demokratija”, ili nazovi demokratija, onemogućava stvaranje prave većine koja može da donosi odluke u nacionalnom interesu. Stvaraju se namerno slabe koalicije koje je onda lako uceniti. Nemačka nema šta da traži u Avganistanu, kao ni Amerika. Pitanje je ko ih je gurnuo u taj rat? Ko stvara krize, zastrašuje narod i gura globalizaciju?
Vladajuća struktura u Srbiji nije dorasla velikim svetskim igrama, i gube i ono malo pozicija koje su stekli. Negativna dugogodišnja selekcija je na površinu dovela nesposobne, nemoralne ljude, i dok god je tako mi cemo nastaviti da tonemo. Isto važi i za Nemačku. Ekonomska kriza je izašla na površinu, jer više nisu mogli da prepravnjaju knjige. Grčka je samo početak.
Preporuke:
0
0
13
četvrtak, 06 maj 2010 14:08
Vukadin
Petrušine slažem se, ali samo delimično. Zid dizati prema zapadu, mislim političkom zapadu, nemam ništa protiv Srpske koja je zapadno. Može i prema jugoistoku, tačnije Turskoj. Ali ne vidim što bi zid dizali prema BRIK-u koji predstavlja veći deo sveta.
Želim svaki uspeh avganistanskom pokretu otpora.
Preporuke:
0
0
14
četvrtak, 06 maj 2010 19:06
Petrushin
Gospodine Vukadine,
malo sam se salio kad sam pisao o "neprijateljima" i "zidovima", jer sam uvjerenja da neprijatelje uvijek treba drziti blize sebi, nego prijatelje!
Isto tako sam uvjerenja da nema trajnih neprijatelja i da proglasavanje i oglasavanje istih, vodi samo licnoj paranoji i propasti.
Zato je bolje pozvati sve prijateljski i trezveno pripremiti strategiju za buduce okrsaje - kako za jedne tako i za druge!
Preporuke:
0
0
15
petak, 07 maj 2010 08:11
Vladimir Dž
U prilogu FOX news-a (01.05.10, We Tolerate The Cultivation Of Opium Poppies – Mi tolerišemo uzgajanje opijuma) njihov poznati izveštač Geraldo Rivera obrazlaže zašto njihovi marinci moraju da tolerišu uzgoj maka. U tek osvojenom gradu u provinciji Helmand, marinci su stavljeni u “nezgodan položaj” da gledaju kako seljaci uzgajaju mak jer su novčano dužni nevaljalim talibanima koji su ih navodno stavili u ovakav zavisnički položaj. Izveštač govori “kako marinci nesmu da unište polja jer bi to izazvalo revolt lokalnih seljaka i to bi ugrozilo njihovu bezbednost” Komandujući oficir odgovara “kako mu je mučno u stomaku da gleda polja maka, ali to je deo njihove kulture i oni su tu radi zaštite nevinih. Oni im daju resurse, zaštitu i alternative. Oni im mogu obezbediti druge kulture za uzgoj ako žele. Oni im čak i kupuju na pijaci male alatke za obradu maka, ali se nadaju da će seljaci preći na druge kulture. Oni mogu da prepoznaju talibane od seljake, razlikuju dobre od zlih koji su naterali dobre da rade ovakve stvari. Oni su tu ipak da pokažu dobrima kako da budu još bolji i da pređu na druge kulture. Da nema loših, oni ne bi morali da rade to što rade”. U prilogu ima i vojnika iz EU.
Interesantan je podatak da su Talibani očistili sva polja i da je bilo nešto malo opijuma u nekim džepovima (20 tona) u godini koja je predhodila 11 Septembru. Opijum iz Avganistana sačinjava veliki deo svetskog narko tržista danas, koji se procenjuje po analizi UN na otprilike 500-600 milijardi dolara. Droga predstavlja treću po redu globalnu robu po obrtu keša odmah posle nafte i oružja. Odnosno učestvuje od 2-5% u ukupnom globalnom bruto proizvodu ($1.5-2 biliona). Ovo procentualno predstavlja osrednji pad od svog zenita iz 1880 godine kada je British East India Company držao trgovinski monopol i opijum bila roba kojom se najviše trgovalo, odmah posle čaja. Posle više vekovnog prisustva droge kao dominante robe u međunarodnoj trgovini, postavlja se logično pitanje: gde su pare ?
Preporuke:
0
0
16
petak, 07 maj 2010 08:12
Vladimir Dž
II. Gledajući istorijski, cele kulture i nacije su bile izvitoperene i promenjene da bi se udovoljile želje britanske imperije. Britanski ekonomski interesi su prisilno promenili mnoge zajednice i mesta. Na primer, britanci su prinudili Irance da umesto svoje kafe piju čaj. Iranska zajednica je odustala od svog nacionalnog pića kafe za čaj koji je dolazio iz Indije jednostavno jer to bio ekonomski interes Britanije. Do dana današnjeg, iranske kafane se nazivaju “kafane” ali prevashodno služe čaj.
Tokom 19 veka, britanski izvoz opiuma iz Indije je sistematski doprineo slabljenju kineskog otpora prema stranim silama. Britanske korporacije upravljajući indijom ne samo što su uspele da u Kini rasplamsaju zavisnost od droge, nego su i prisili indijske seljake da samo gaje opium. U stvari uzgoj opiuma je bila nenormalna praksa među indijskim seljacima. Britanci su efikasno naterali mnoge indijske seljake da postanu zavisni od uzgoja opiuma kao način preživljavanja. Lokalne ekonomije mnogih zajednica u Indiji su sistematski bile sputane od uzgoja redovnih kultura za prehranu zarad prodaje onog sto su britanski trgovci hteli da otkupe, a to je bio samo opium. Kulture za prehranu su davale farmerima izvesnu formu autonomije u odnosu na tržište i garantovale opstanak, dok su ih novčane-kulture (opium) napravile zavisnim u odnosu na britanske interese. Tako se Indija duboko zakopala u britansku kontrolu i eksploataciju od strane britanskih kompanija.
Jedan od razloga kolapsa kineskog carstva je bilo britansko sponzorisana trgovina drogom i zavisnost od nje u aziji. Zavisnost od droge je postalo neverovatno u kini i uskoro su kinezi bili prinuđeni da zabrane upotrebu opiuma za svoje stanovništvo zbog razarajućeg efekta na njihovo društvo. Zavisnost od droga je takođe upotrebljavano za eksploataciju stanovništva i njihovih ekonomija. Opijum je bio veoma značajan i unosan za britance do te mere da su objavili rat kini jer su ovi uveli zabranu na trgovinu opijuma.
Preporuke:
0
0
17
petak, 07 maj 2010 08:13
Vladimir Dž
III. Kina je krenula putem ekonomskog ambisa jer su kineske rezerve zlata i srebra upotrebljavane za kupovinu opijuma, što je dovelo do enormnog odliva kapitala iz Kine u Britaniju. Kinezi više nisu mogli sebi da priušte da tolerišu britansku narko industriju. Kinezi su odbili da prihvate bilo kakav nov uvoz narkotika u svoju državu koje je sprovodila britanska vlada ignorišući kineske zakone.
Britanija je objavila rat Kini 1939 i poslala je svoju ratnu mornaricu i trupe iz Indije. Kina je bila poražena i primorana da potpiše nepravedan ugovor o miru, ugovor iz Nanjinga (1842). Ovo je dovelo do novog talasa eksploatacije kineza i drugog rata. Drugi opijumski rat je vođen zbog ugovora iz Nanjinga i on je doveo do potčinjavanja Kine stranim kolonijalnim silama, uključujući stacioniranje stranih trupa u kinesku prestonicu, prepuštanje Hong Konga i Macaa te gubitka dela teritorija.
Lord Palmerston, britanski premijer, je dao važnu izjavu u vezi potpisivanja primirja u Nanjingu na kraju prvog opijumskog rata koja samo potvrđuje važnost narkotika u britanskoj ekonomiji:
“Nema sumnji da će ovaj događaj stvoriti epohu progresa civilizovanog dela sveta, da će voditi računa o najvažnijim komercijalnim interesima Engleske.”
U dokumentarcu: The Truth And Lies Of 9-11 (Istine i laži u vezi 11 Sep) bivši američki policajac Micheal Ruppert iz Los Anđelesa navodi prave razloge osvajanje Avganistana. Posle 27 godina traganja za razlozima zašto enormne količine droge ulaze u Ameriku i posle dva neuspešna atentata na njega, ovaj hrabri i veoma obrazovani policajac razobličuje pozadinu svega. Ovaj 2.5 satni dokumentarac predstavlja njegovo predavanje na Portland University, tu on hronološki i veoma dokumentovano daje genezu nastanka ovog događaja. Pogledajte zašto je uvek u vrhu CIA bilo ljudi sa Wall Street, svi direktori ili njihovi zamenici su uvek dolazili odande. Da li tu leži odgovor na moje pitanje iz prvog dela teksta ?
Preporuke:
0
0
18
petak, 07 maj 2010 09:01
Vladimir Dželetović
Drago mi je što objavljujete moje komentare. Zahvaljujem se NSPM i njihovim Moderatorima.
Srdačan Pozdrav od Vladimira
Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
Preporuke:
0
0
19
ponedeljak, 10 maj 2010 10:40
Kiza
Osvetlase nam obraz afganistanski talibanci i naplatise nas racun Medjunarodnoj Zajednici.
Počinje i preispitivanje "Milosrdnog anđela" u Americi,Engleskoj,Nemačkoj za sada niskog intenziteta.Polako se stvaraju uslovi da to jednog ne tako dalekog dana postane veoma interesantna tema ne samo u tim zemljama.
@ MP
Preispitivanje "Milosrdnog anđela" u Americi, Engleskoj, Nemačkoj ... uopšte nije niskog intenziteta. Uslovi su već stvoreni da to ne jednog dana postane veoma interesantna tema nego se to već nagovestava i biće veoma brzo.
Ipak sve zavisi kako će da se odvijaju stvari sa Kosovom i koliko će para biti u igri.
Merkelova je rodjena i odrasla u istockoj nemackoj i kao "outsider" nikada ne bi ni dolsa gdje je danas da nije imala za dugogodisnjeg mentora Helmuta Kola.
Slazem se!
Bolje je bilo da smo odmah sve prozvali NEPRIJATELJIMA!
I podigli jedan LEPI i VELIKI "kineski zid" - da niko ne mozu u/na nasu "Svetu zemlju"!
meni smeta način na koji naši mediji prenose dešavanja iz afganistana. tamo je rat, a ne intervencija.(...) pa ne vidim zašto ni jedan srpski medij to ne bi nazvao okupacijom umjesto intervnecijom.
- pa da rizikujemo da se zamerimo nasim osvedocenim prijateljima i strateskim partnerima ? Ajte molim vas. Ne, to je humanitarna intervencija u cilju borbe protiv terorizma, kao i oslobadjanja podjarmljenih naroda od diktatorskih rezima, zastite ljudksih prava, sirenja demokratije itd...Bas kao sto je i kod nas bila.
BTW, posle duzeg odsustva primecujem da su NSPM moderatori u medjuvremenu posteno naostrili makaze...ili se samo varam ?
"radi svoj zadatak".
Niti je ona razvila danasnju Nemacku, niti je ucinila americkom cizmom, nad Evropom ali ona dobro zna da je "nemacki doprinos borbi protiv terorizma i svetski mir", a u Avganistanu cena
nemackog komada "NATO (++) kolaca". U svemu, ona
nije ni bitna, al' je dobila visoke ocene u skoli i "zgodna za poneti i upotrebiti".
Ono sto je daleko tragicnije od ucesca Nemacke u
agresiji na Avganistan i Srbiju, je izostanak
osnovnog pitanja u svetskoj javnosti i UN (najcrnje)- zasto?
Ratovi protiv Srbije, Iraka, Avganistana (ne zaboravimo Vijetnam, Grenadu, Koreju, Somaliju,...)
su zasnovani na iskonstruisanim "slucajevima",
izmisljenim pricama-lazi. Ni stradalnici, ni svi
dusebriznici i "borci" za ljudska prava, ne govore
"popu-pop, bobu-bob".
Clanak lamentira nad politickom sudbinom (neugrozenom) g. Merkel, iako svima jasnoj-sluzeci
SAD, sluzi Nemackoj. Kao sto su nemacki vojnici
"kolateralna" steta tog odnosa (pored Avganistana
bice i drugih), nama nase nevine zrtve nisu cak ni
steta. U svemu, narodi koji stradaju, cak se i ne
pominju. "Analiziramo" "kancelarku" od A do Z, i nazad, pa ponovo ...
Ponosni smo zbog pogibije na Kosovu Polju, dobijali
nimalo naivne batine od sopstvene milicije, zbog
Konga, pa zbog "vodje", a sada ni "analiticari"
ne mare za ociglednu nepravdu.
Verovatno je i nas moral, daleko "odtranzitirao".
S. Savic
Vladajuća struktura u Srbiji nije dorasla velikim svetskim igrama, i gube i ono malo pozicija koje su stekli. Negativna dugogodišnja selekcija je na površinu dovela nesposobne, nemoralne ljude, i dok god je tako mi cemo nastaviti da tonemo. Isto važi i za Nemačku. Ekonomska kriza je izašla na površinu, jer više nisu mogli da prepravnjaju knjige. Grčka je samo početak.
Želim svaki uspeh avganistanskom pokretu otpora.
malo sam se salio kad sam pisao o "neprijateljima" i "zidovima", jer sam uvjerenja da neprijatelje uvijek treba drziti blize sebi, nego prijatelje!
Isto tako sam uvjerenja da nema trajnih neprijatelja i da proglasavanje i oglasavanje istih, vodi samo licnoj paranoji i propasti.
Zato je bolje pozvati sve prijateljski i trezveno pripremiti strategiju za buduce okrsaje - kako za jedne tako i za druge!
Interesantan je podatak da su Talibani očistili sva polja i da je bilo nešto malo opijuma u nekim džepovima (20 tona) u godini koja je predhodila 11 Septembru. Opijum iz Avganistana sačinjava veliki deo svetskog narko tržista danas, koji se procenjuje po analizi UN na otprilike 500-600 milijardi dolara. Droga predstavlja treću po redu globalnu robu po obrtu keša odmah posle nafte i oružja. Odnosno učestvuje od 2-5% u ukupnom globalnom bruto proizvodu ($1.5-2 biliona). Ovo procentualno predstavlja osrednji pad od svog zenita iz 1880 godine kada je British East India Company držao trgovinski monopol i opijum bila roba kojom se najviše trgovalo, odmah posle čaja. Posle više vekovnog prisustva droge kao dominante robe u međunarodnoj trgovini, postavlja se logično pitanje: gde su pare ?
Tokom 19 veka, britanski izvoz opiuma iz Indije je sistematski doprineo slabljenju kineskog otpora prema stranim silama. Britanske korporacije upravljajući indijom ne samo što su uspele da u Kini rasplamsaju zavisnost od droge, nego su i prisili indijske seljake da samo gaje opium. U stvari uzgoj opiuma je bila nenormalna praksa među indijskim seljacima. Britanci su efikasno naterali mnoge indijske seljake da postanu zavisni od uzgoja opiuma kao način preživljavanja. Lokalne ekonomije mnogih zajednica u Indiji su sistematski bile sputane od uzgoja redovnih kultura za prehranu zarad prodaje onog sto su britanski trgovci hteli da otkupe, a to je bio samo opium. Kulture za prehranu su davale farmerima izvesnu formu autonomije u odnosu na tržište i garantovale opstanak, dok su ih novčane-kulture (opium) napravile zavisnim u odnosu na britanske interese. Tako se Indija duboko zakopala u britansku kontrolu i eksploataciju od strane britanskih kompanija.
Jedan od razloga kolapsa kineskog carstva je bilo britansko sponzorisana trgovina drogom i zavisnost od nje u aziji. Zavisnost od droge je postalo neverovatno u kini i uskoro su kinezi bili prinuđeni da zabrane upotrebu opiuma za svoje stanovništvo zbog razarajućeg efekta na njihovo društvo. Zavisnost od droga je takođe upotrebljavano za eksploataciju stanovništva i njihovih ekonomija. Opijum je bio veoma značajan i unosan za britance do te mere da su objavili rat kini jer su ovi uveli zabranu na trgovinu opijuma.
Britanija je objavila rat Kini 1939 i poslala je svoju ratnu mornaricu i trupe iz Indije. Kina je bila poražena i primorana da potpiše nepravedan ugovor o miru, ugovor iz Nanjinga (1842). Ovo je dovelo do novog talasa eksploatacije kineza i drugog rata. Drugi opijumski rat je vođen zbog ugovora iz Nanjinga i on je doveo do potčinjavanja Kine stranim kolonijalnim silama, uključujući stacioniranje stranih trupa u kinesku prestonicu, prepuštanje Hong Konga i Macaa te gubitka dela teritorija.
Lord Palmerston, britanski premijer, je dao važnu izjavu u vezi potpisivanja primirja u Nanjingu na kraju prvog opijumskog rata koja samo potvrđuje važnost narkotika u britanskoj ekonomiji:
“Nema sumnji da će ovaj događaj stvoriti epohu progresa civilizovanog dela sveta, da će voditi računa o najvažnijim komercijalnim interesima Engleske.”
U dokumentarcu: The Truth And Lies Of 9-11 (Istine i laži u vezi 11 Sep) bivši američki policajac Micheal Ruppert iz Los Anđelesa navodi prave razloge osvajanje Avganistana. Posle 27 godina traganja za razlozima zašto enormne količine droge ulaze u Ameriku i posle dva neuspešna atentata na njega, ovaj hrabri i veoma obrazovani policajac razobličuje pozadinu svega. Ovaj 2.5 satni dokumentarac predstavlja njegovo predavanje na Portland University, tu on hronološki i veoma dokumentovano daje genezu nastanka ovog događaja. Pogledajte zašto je uvek u vrhu CIA bilo ljudi sa Wall Street, svi direktori ili njihovi zamenici su uvek dolazili odande. Da li tu leži odgovor na moje pitanje iz prvog dela teksta ?
Srdačan Pozdrav od Vladimira
Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli