четвртак, 31. октобар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Европска прича 2010.

Kоментари (4) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 06 април 2010 15:35
Баја Патак
“...Данас, када се размишља у стварним категоријама, чини се да су два , или чак више разреда, једина могућност за опстанак ЕУ…”. Оно о “више разреда“ нарочито важи за садашње аспиранте за пријем у ЕУ, посебно за оне чија влада сматра да ЕУ нема алтернативе. На тему разреда, сетио сам се једног свог ранијег коментара. Не знам тачно где је објављен, али није згорег да један део уз мању адаптацију, с вашим допуштењем, поновим: “... После скоро 40-то годишњег живота у ЕУ, желим да вам изнесем једну параболу: ЕУ вам је као „Оријент Експрес“. Ту има и салон вагона, вагона за спавање и за ручавање. У салонском и колима за спавање се вози искључиво висока бриселска бирократија, а у вагон за ручавање залазе и путници I класе када имају да плате (између осталих: Немачка, Француска, Холандија, Аустрија, Италија, Скандинавци). Понекад залазе и Британци, онда када се не возају авионом у САД на реферисање. У II класи путују Ирска, Шпанија, Португалија, Грчка – они су на време ушли у воз и највише профитирали од разних субсидија и попуста док је за то било времена. У III класи: ситна боранија – балтичке земље, Малта, Пољска, Чешка, Словачка, Мађарска, Словенија (ова последња се стално трси да упадне у II класу, али је немилосрдни кондуктери стално враћају у III.) У вагону за багаж, стешњени између сандука и кофера, возају се Румунија и Бугарска, стално се надајући да ће их можда некада пустити и у III класу. На крају воза тандрчу сточни вагони. Само у њима има места, уколико они из салон-вагона и кола за спавање благоизволе да дозволе. Е, сад: да ли је боље возити се, па макар и у сточним вагонима, или стојати на перону и безалтернативно гледати како возови пролазе? Или, можда – отићи са перона и гледати своја посла? “ Ово је писано прошле године. Како време одмиче, она последња алтернатива - јер алтернатива ИМА( гледати своја посла) постаје све реалнија и привлачнија.
Препоруке:
0
0
2 уторак, 06 април 2010 20:15
branko
izvrstan komentar.
Препоруке:
0
0
3 среда, 07 април 2010 14:24
Connors
40:15 за Дарка !
Препоруке:
0
0
4 субота, 10 април 2010 17:52
Petrushin
U kom su vagonu ovi:


The Poor in Developed Countries - Western Europe: Poverty In The United Kingdom And Germany

http://tinyurl.com/y4ywx4d

ili ovi:

Working Poor in Europe: A Partial Basic Income for Workers?

http://www.basicincome.org/bien/pdf/2002Strengmann-Kuhn.pdf

ili ovi:

Poverty Across Europe: A Comparison Between Countries

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/10/081031102640.htm

Are there discrepancies in the rate of poverty between EU Member States? The European Centre for Social Welfare Policy and Research says there are. Latest data show that the rate of poverty varies between 10% and 23% between States. Countries recording the lowest poverty levels are the Nordic states, the Czech Republic, Austria, Slovakia and Slovenia. The Baltic and Mediterranean regions face the highest levels.

The survey consisted of data from 24 EU Member States, as well as Iceland and Norway. Around 75 million people living in the EU are at risk of poverty, the figures show. Germany, Spain, France, Italy, Poland and the UK are the six countries that reported the highest populations of poor.

http://cordis.europa.eu/fetch?CALLER=EN_NEWS&ACTION=D&SESSION=&RCN=30259
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер