петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Да ли су врата опасним заразама широм отворена?

Kоментари (49) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 05 фебруар 2009 16:01
Ненад
Анти-српски министар пољопривреде се брине о увезеном месу. То неће изаћи на добро. Да је рекао како га брине колико ће његова Храватска произвести дувана ове године, то бих могао и да разумем. Али свака његова брига за доробит Србије ме јако брине.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 05 фебруар 2009 17:09
potrosac
Treba zbilja uvesti red u poljuprivredu, Ali kako?
Kada se samo covek podseti na ministre-eksperte od Ivane Dulic pa na ovamo nema razloga za optimizam. Stize racun za naplatu za predhodnu nebrigu i nemar a ministri pricaju i dalje o evrointegracijama.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 05 фебруар 2009 23:58
irena
Kad se na opsti metez u poljoprivredi, posebno u oblasti veterine, kontrole namirnica, doda haos u zdravstvu, jer ovde su lose radile, ne samo trzisna i veterinarska, vec i sanitarna inspekcija, onda je jasno da nam se dobro ne pise. Kljucna ministarstva koja bi trebalo da brinu o zdravlju, u najsirem smislu, neprekidno su u rukama G17+. Besmislice kojih smo se nagledali u vreme Ivane Dulic i gospodina Krnjajica, a poslednjih meseci kolo vodi gosp. Tomica Milosavljevic (najnoviji biser - Obama kopira srpsko zdravstvo!!??) mogle bi mirno konkurisati za visoko mesto u nekoj antologiji besmisla, ukoliko postoji tyako nesto, ukoliko ne, onda je treba izmisliti, samo zbog njih. Nema nam pomoci.
Препоруке:
0
0
4 петак, 06 фебруар 2009 23:53
rade
Veterinari su katastrofalno prosli u proteklih nekoliko godina - struku nije niko nista pitao, a politika je napravila pravi haos.NIkada ranije u ovom sektoru nije bilo toliko problema. neka nam je bog u pomoci.
Препоруке:
0
0
5 субота, 07 фебруар 2009 12:50
istomisljenik
Svi segmenti drzave funkcionisu na ovaj nacin,samo sto ce cena nestrucnosti, mesanje politike ... u ovom segmentu biti previsoka.
Препоруке:
0
0
6 субота, 07 фебруар 2009 13:57
Danica
U zrdavoj hrani zdrav duh!

Citajuci clanak i posto sam upoznata sa strukturnim promena drustva u Srbiji sam zabrinuta za buducu generaciju.

Zivim u Svedskoj preko trideset godina, koja se isto nalazi u fazi strukture promene drustva. Kada odrovorni politicari dignu ruke od STRUCNJAKA u Srbije onda se pitam:

-Kojim putem ide Srbija u razvoj!

Nesvesnost da Srbija ima svetske strucnjake u vererini i u puno drugih struka, guse se kvalitetni kadrovi, otkupiju nestrucnjaci vazne objekte i prizvodnju koja je vazna za zivote sadasnje generacije i potomstva.

Srbija izvozi besplatno kadrove sa velikim kapacitetom a i ne brine za kadrove koji su ostali i koji su na barikadama i na udarnom polozaju iz godine u godinu.

Probudi se Srbijo, u zdravoj hrani zdrav duh!
Препоруке:
0
0
7 субота, 07 фебруар 2009 14:02
Srđan
Leševi pasa i mačaka lutalica leže pored puta, trihinelozne svinje i klanični konfiskat se bacaju po seoskom ataru, veterinarske stanice se zatvaraju, broj zaraznih bolesti se povećava, veterinarski inspektori nemaju goriva da stignu na lice mesta, švrcuje se meso i stoka, DOKTORI VETERINARSKE MEDICINE rade za 150-200 evra (u zavisnosti od kursa), program mera se ne sprovodi, jer veterinarskim stanicama Ministarstvo ne plaća...To verovatno nije dovoljno za gospodina ministra!
Препоруке:
0
0
8 субота, 07 фебруар 2009 14:36
Dusan
Neshvatljivo je da je drzava TOLIKO nezainteresovana za veterinare i veterinarsku struku. U EU kao i u SAD veterina spada u vrhunska zanimanja, fantasticno placen i odgovoran posao a samo najbolji veterinari prolaze u sluzbu terenske veterine. O terenskim veterinarima se drzava brine, potpuno su opremljeni i SVE im je dato samo da dobro rade i paze na stocni fond, a time i na ljude. Ovde u Srbiji, terenski veterinari izgibose po kisi i snegu, goli i bosi sa platom od koje ne mogu nahraniti psa, bez opreme i sredstava za rad. Stocni fond propada a cini se da zdravstvo na celu sa ministrom zdravlja imaju velike apetite da preuzmu poslove veterinarske sluzbe. Moc moc, pare pare, a sto ce zvotinje poumirati od bolestina, a time i ljudi, nikoga nije briga. Ljude treba osvestiti, narod samo kupuje jaja, mleko i meso kao da se te namirnice proizvode na automatma za koka-kolu, kao da jaja ne lezu kokoske i kao da mleko ne daju krave, ljudi ne misle ko leci te zivotinje i od cega i kako zivi taj koji ih leci.
Препоруке:
0
0
9 недеља, 08 фебруар 2009 02:09
Aca
Kuda vodi ovolika nebriga drzave? Jel to neko namerno unistava ovu sluzbu? Katastrofa.
Препоруке:
0
0
10 недеља, 08 фебруар 2009 12:08
Dr Nedeljković
Žalostan segment našeg društva!Još jedna istina koja potvrđuje da državni aparat nikada nije bio glomazniji i skuplji a toliko neefikasan.Pravi amaterizam.Što je sistem manje uređen to je šansa za kriminal veća.U virtuelnoj Srbiji sve je dobro ali takva država postoji samo na televiziji,realno stanje je katastrofalno!
Препоруке:
0
0
11 недеља, 08 фебруар 2009 12:48
Dragan
Nista novo u drzavi danskoj
Nastavlja se i dalje politikantsko vodjenje politike i organizacije u sluzbama koje su vazne za zdravlje i ljudi i zivotinja.
Jos od 1961. godine kada u Vojvodini dolazi do ukidanja samostalnih veterinarskih stanica i pripajanja istih Zem.zadrugama socijalistickog tipa, veterinarska struka strmoglavop gubi ugled i neminovno i permanentno se gura na margine drustvenog i strucnog rada. Posebno je to izrazeno jer je kao struka relativno malobrojna i koherentna u odnosu na srodnu zdravstvenu sluzbu.
To se moze videti i ma primeru Vojske , koja je kao ogledalo jedne drzave, samo sto je ogranicena kao slika u jednom "ramu".
Nazalost kao,struka dozivljavamo i to da nasi zapadni prijatelji intervenisu i spasavaju stku od nasih strucnjaka "politicara".
Препоруке:
0
0
12 недеља, 08 фебруар 2009 22:23
mladen
Да није трагично, било би смешно!
Господо ветеринари,запитајте се ко нам седи у министарству? Ко нам доноси законе о ветерини и сточарству? Mноги од њих никада нису узели шприц и скалпел у руке,а неки вероватно нису ни краву видели уживо,а прописују и контролишу спровођење програма мера!А тек тзв.Генерални инспекторат?!Екипа која доноси прописе који се директно косе са прописима У ЕУ!Одузимају нам надлежности контроле намирница животињског порекла,приписују их разним пољопривредним инспекцијама?!А нелегалан промет лекова за употребу у ветерини!Па то драге колеге радимо ми себи.Немојте се жалити на политику.У тој политици има много ветеринара, који прстом не мичу не би ли се зауставио суноврат струке.Они вероватно седе у својим канцеларијама и мисле да су,већ,У ЕУ!
П.С.Неко рече, једном, да су аматери и најстарији занат на свету упропастили!
Препоруке:
0
0
13 недеља, 08 фебруар 2009 23:53
Nata
Ovu temu ne treba komentarisati, o njoj treba urlati na sav glas... Samo, posramljena struka nema snage da urla, nema motiva da upozorava!
A hiperprodukcija veterinara?! Kaže li neko toj deci da ni generacije koje su odavno izašle iz škole nemaju pristojnog, pa ni nepristojnog zaposlenja, a ne oni koji sada upisuju veterinu... Čast izuzecima, većinu je sramota da izgovore svoju stručnu spremu na glas...
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 09 фебруар 2009 10:45
Dr. Veterinarske medicine
Kao što neko već napisa bilo bi smešno da nije žalosno šta se dešava u veterini. Još od dve hiljadite situacija u Veterini je sve gora i gora. Svi mi koji smo u veterini očekivali smo da će krenuti na bolje. Nažalost naše nade su i dalje ostale nade.Donošenjem "EVROPSKIH" zakona u oblasti veterine dobili smo ne Evropu već Zanzibar i širom otvorili vrata nelegalnoj trgovini svim proizvodima životinjskog porekla, lekovima i vakcinama. Na opštu žalost velike većine kolega mi i danas nemamo kome da se obratimo i ukažemo na probleme i pokušamo da ih zajedničkim snagama rešavama za opšte dobro nacije.U Ministarstvu Poljoprivrede osim par kolega koje možemo izbrojati na prste jedne ruke i koji znaju posao ali nisu "obojeni u prave boje"sede ljudi koji su se na razno razne načine tu uhlebili i odlučuju o našoj sudbini. Na osnovu svega šta se dešava ne bi me začudilo da jedini krivci u slučaju neke epidemije ili još gore pandemije budu Veterinari jer definitivno nemamo nekoga ko SME da lupi rukom o sto i kaže AMAN LJUDI VETERINARI SU PRVA ZAŠTITA LJUDSKOG ZDRAVLJA SLUŠAJTE ŠTA NAM PRIČAJU.
Za kraj mogu samo da kažem neka nam je BOG u pomoć.
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 09 фебруар 2009 10:58
veterinar
Na žalost pomislio sam da će neka nova tema vezana za veterinu biti svetla, ali od nje ni traga ni glasa. Cela naša priča gubi na smislu jer nema ko da je čuje. Prešli su i veterinari i preko toga da im se ne plaćaju redovno zaostale obaveze od strane države, da sami finansiraju programe mera, da im prodaju stanice ljudima koji nisu u struci, ali kako će prevazići to što im broj "pacijenata" tj. broj stoke rapidno pada- koga će lečiti, kome će veterinari davati lekove, čime i ljudi koji se bave trgovinom lekovima i vakcinama imati veliki problem, a da ne govorimo o naučnim institucijama- šta će oni raditi.
Da li je potrebno da se s'vremena na vreme vidi kako je neko švercovao stoku preko Drine ili meso iz Brazila da bi se pokrenula tema o veterini u Srbiji. Nedavno malobrojno okupljanje veterinara ispred Vlade nije ni spomenuto bilo gde u medijima. Da li se neko zapitao da li je veterinar uopšte potrebno zanimanje u zemlji Srbiji gde se veterinom može baviti svako iako nije iz veterinarske struke ? Da li će je shvatiti ?
Mnogo je pitanja ali nema ni jednog odgovora.
Pad stočnog fonda, koji je iz godine u godinu sve evidentniji će tek imati uticaja na već trulo stanje u veterini, a nigde ni jednog znaka da bi se možda to moglo promeniti.
Dobili smo i licence, jupiiiii. A šta da radimo sa njima ???? Skupljaj bodove po seminarima a niko ne pita da li je veterinar uspeo i pored svega da zaradi da ode na taj seminar, a ako ne skupi dovoljno bodova za licencu teško njemu. Pa za čega skupljamo bodove- za Merkator jer sem toga ne vidim drugu svrhu.
Na žalost ponekad pomislim da je bolje biti zanatlija nego doktor veterinarske medicine...
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 09 фебруар 2009 11:08
Braja
Evo samo jednog minornog primera neozbiljnosti i bezobrazluka "stručnjaka" koji trenutno vode i brinu se o budućnosti naše veterinarske struke:
Predhodnog vikenda bio sam učesnik edukacije veterinara u organizaciji vet.komore u Novom Sadu.Kao prvo moram da naglasim da se slažem sa stavom da veterinarska kao i sve ostale struke treba da se usavršava u smislu usvajanja novih znanja ,metoda lečenja ... Međutim sve kad se pogleda iz perspektive jednog terenskog veterinara izgleda veoma smešno.Nemam zamerku ni na jednog predavača,teme... Jedina zamerka je nemogućnost sprovođanja usvojenih znanja,npr. prof.Sava Lazić sat i po vremena priča o enzootskoj pneumoniji kod goveda, o vakcinama,neophodnosti vakcinacije... da bi na kraju predavanja naglasio da na našem tržištu,nažalost, postoji samo jedna vakcina koja se primenjuje kao preventiva ovog oboljenja.KATASTROFA.Znanje bez mogućnosti primene nema nikagvog smisla. Dao bih još jednu primedbu čelnim ljudima koji vode veterinarsku struku:uvođenjem ovog sistema sakupljanja bodova za buduće obnavljanje licenci otvorila se mogućnost mnogima da PLJAČKAJU i ovako osiromašene i degradirane veterinare.Kao jedan od primera navodim tzv Inovacije koje su se svake godine besplatno održavale na Veterinarskom fakultetu.Besplatno naravno do ove godine.Najžalosnije je sto više nije smisao svega usvajanje novih znanja nego otimanje para.SRAMOTA
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 09 фебруар 2009 15:20
terenski veterinar
Blaga katastrofa em zbog dugovanja prema stanicama koje su odradile sav posao narucen od drzave i pri tome platile ogroman pdv doprinose za radnike benzin usne markice za svinje i ovce i jos mnogo toga a te iste stanice i dalje moraju da odrade odredjene poslove da bi stoka mogla u promet i naravno odmah dolazi pdv za to Na stranu to sto je zbog cene mleka u otkupu od 14,00 dinara u zadnjih 60 dana prodato bar 10% krava muzara a nova rasprodaja se tek najavljuje uzmite racunicu naseg poljoprivrednog proizvodjaca - ako se tako moze nazvati za 20 l mleka dobije 280 dinara posle dva meseca strasno da strasnije nemoze biti oni ce otici iz ministarstva a trebaju godine da se obnovi stocni fond posebno u govedarstvu, a da kazem ito 80% krava je u vlasnistvu staraca koji ih drze ne da bi zaradili vec iz navike kao neki kucne ljubimce da nepadne paucina u stalu a i sta ce selo reci ako je prodaju . Pa dobro uvozicemo mleko iz Kine ili Brazila sto da ne jeftinije je sigurno a nase prebogate livade ce zarasti u ostrugu ... Subvencija drzave treba da bude ogromna
Препоруке:
0
0
18 понедељак, 09 фебруар 2009 19:30
dr vrabac
ja predlazem da se napravi jedan sajt na kome cemo mi veterinari moci da komentarisemo ovakve stvari i barem opljujemo one sto su nas doveli ovde gde jesmo a njih je mnogo i iz nase branse a i iz drugih.
tekst je odlican i trebalo bi sto vise kolega da ga vidi....a inace moje misljenje je da
dok se mi medjusobno ...... oni ce nas da ........
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 09 фебруар 2009 19:46
privatizovani veterinar
Tekst je odlican i trebalo bi sto vise kolega da ga procita kao i komentare,a ja bih voleo da neko od nas napravi jedan sajt na kome bi mogli da komentarisemo ovakve stvari i barem opljujemo one koji su nas doveli u ovu situaciju.Cini mi se da ovo nije kraj i da ono STRASNO tek sledi.
A jos na fakultetu su pominjali kakvi smo mi jedni prema drugima i dok to ne promenimo mislim da nam nema spasa od onih iz drugih bransi.
Dovoljan primer vam je Zlatibor,gde su se neki hvalili kako je dosla gomila veterinara na simpozijum,tacnije oko 800,a u VELIKOJ sali za predavanja je bilo 40-tak stolica....otuda se vidi cemu je sluzio taj seminar.....svaki dalji komentar je suvisan i na kraju,ako mi VETERINARI KOJI SE BAVE VETERINOM ne pomognemo sami sebi...niko nece
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 09 фебруар 2009 22:11
критика критицизма
Да, сви смо ми драге колеге у праву, само да ли смо заиста тако и толико управу? Често је човек спреман у Србији да "пљуне и запева" по другима али ретко када чисти испер свог дворишта. Истина је да су многе ствари баш онакве какве су их многи на овој страни изнели, али шта ради наше репрезентативне ветеринарске организације које се хвале дугогодишњом традицијом постојања или су недавно настале? Најлакше је прозивати и тражити кривце у другима. Често ти други заиста и умеју да буду криви, како неко горе рече: они који никад шприц (стара српска реч за бризгалицу) у руци нису држали, али има ли грешке и у намa? Одкуд црно тржиште лековима, одкуд шверца,одткуд многих других проблема међу нама?Да ли то увек раде неки други а ми о томе немамо појма?Нама је често, чак и кад је нешто добро, проблем да то похвалимо али смо експерти да критикујемо друге како су баш они криви за нешто што можда ми сами нисмо урадили или нисмо хтели или смели да урадимо. Да ли смо сами учинили довољно да нечег чега има међу нама не буде више? Бојим се да нисмо. Ко то брани ветерину данас? Да ли су тo они исти "бранитељи" који су је бранили и 90'тако што су делили неке чланске карте по српској ветерини? Како су је тада бранили тако ће је и данас одбранити. Посебно ако у све то петљају и политику.Мислите о томе драге колеге. Не очекујте да ће нам ико осим нас самих решити НАШЕ проблеме. Знате, честа је пракса код нас да кад год нешто неваља или удари "град" да је најодговорнији онај ко седи највише.Тачно, апсолутно је одговоран. Само кад се прозива први човек Управе треба мало размислити и о томе кад су проблеми настали.Да ли су баш сви проблеми настали онда када је тај неко дошао на чело Управе или су можда ти проблеми настали мало раније?Нисам баш сигуран да смо све одговорне овде прозвали.Чиними се да смо неке прозвали без много аргумаената а да нека имена нису поменута или још горе, да си исти ти којих овде нема чак можда и писали коментаре на овај текст силно "забринути" за српску ветерину
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 09 фебруар 2009 22:25
JOS RADI ZA DRZAVU A DOKLE CE NE ZNAMO !!
Boze mili cuda velikoga , koga briga za kuknjavu , pa nas svih zajedno ima ko pola Zastave pa kad su njih sredili i nas ce , a ako nam ne bude pravo ima bre da nas ukinu ko samoupravljanje !
i zato ne treba dramiti , mi cemo za pacijentima pravac klanica pa nam se mozda desi da nas izvezu za Brazil , dosta su uvozili od tamo .
Препоруке:
0
0
22 понедељак, 09 фебруар 2009 22:46
ceska
Katastrofa ali konačno da se negde pojavi tekst o istini. Apsolutno nestručan i korumpiran kadar sedi u upravi i tzv. inspektoratu, ulaznica je clanska karta DS i slični.Bez kriterijuma bez kvaliteta, plan je samo dalje uništavanje stočarstva. Do skora su na udaru bile glavne svinje a sad je ušlo u modu da se uvozi mleko u prahu.
A o edukaciji za bodove i o eminentnim predavacima ..bolje ih zaboraviti
Препоруке:
0
0
23 уторак, 10 фебруар 2009 00:08
Dr Aleksandar Kusturić
Moje kolege su rekli isto što i ja vidim i mislim.Radim u Čurugu i stanje je poražavajuće.Starci drže stoku, mladosti je sve manje kao i stočnog fonda za 50 posto. Na televiziji pričaju kako sve cveta A ONO SVE PROPADA i moje mišljenje je DA NAS VODE NEODGOVORNI LJUDI I TO CELU DRŽAVU I SVA MINISTARSTVA, kao da su rođeni i žive na MARSU.Mesto da stave prst na čelo i počnu da rade za dobrobit naroda a onda će biti i ZA NJIH. A ovako uvoze i varaju proizvođače i pune đžepove uvozničkom lobiju.
Eto uveli su nam i licence i lepo uvukli ruku u naše đžepove, a ne pitaju dali smo u mogućnosti da ispunimo te hirove.Prate zapad a plate nam nisu takve.
Prestavnici komore bi trebali da budu u Skupštini i da svaki dan budu DOSADNI za govornicom.Pa valda bi se tada nešto POMERILO.
Препоруке:
0
0
24 уторак, 10 фебруар 2009 15:15
Razočaran,DVM
Poštovane kolege i istomišljenici,
katastrofalna situacija u Srpskoj veterini traje već jako dugo.Kao mlad veterinar sa puno entuzijazma sam krenuo u terenski posao po selima i u početku sam bio ponosan što radim ovaj izuzetno težak posao ali nadasve lep.Izuzetno savesno sam vodio ambulantni protokol,izdavao priznanice sa tačnim količinama aplikovanih lekova u terapiji,razgovarao sa farmerima,pokušavao da ih edukujem o novim, savremenijim načinima ishrane životinja.Bio sam srećan jer sam radio pravu stvar.Mislio sam-Završio sam fakultet,ajde sad da radim ovaj posao koji mnogo volim, savesno i odgovorno.Prvi problem sa kojim sam se susreo bili su VETERINARSKI TEHNIČARI sa prevelikim ingerencijama,posebnim statusom,sopstvenim cenovnikom veterinarskih usluga u kojem su cene bile daleko niže od propisanih od strane veterinarske komore.Obavljali su poslove za koje nisu imali prava a naravno ni stručnost da rade,ali su ipak bili jeftiniji,što je čoveku na selu jedna od najbitnijih stavki.A onda,kada dođe do problema i kad se u toku lečenja poremeti u potpunosti klinička slika obolele životinje,zovu nas DOKTORE VETERINARSKE MEDICINE,da rešavamo situaciju iz koje često nije bilo izlaska.Pošto su često sebe nazivali doktorima,ljudi su se često pitali kakva je razlika između njih i nas,koji smo završili fakultet.A sada kad čujem da se školuju i neki novi STRUKOVNI VETERINARI(ne znam kakve će oni imati ingerencije),zapitam se šta ćemo raditi mi koji smo zavšili Fakultet Veterinarske Medicine u Beogradu.Da li će nas izjednačiti sa tim kursistima ili ćemo se izboriti za normalan staus kakav imaju svi veterinari u evropskim zemljama.
Препоруке:
0
0
25 уторак, 10 фебруар 2009 17:45
Finko
Neka nasa komora pogleda kako se komore Farmaceuta, Lekara i Zubara bore za njihova prava. Mada mozemo i mi da pruzimo otpor, ne radeci program mera, ili ne izdavajuci zdravstvena uverenja. Neka stane promet stoke. Jedino pritiscima se u Srbiji moze nesto postici!
Препоруке:
0
0
26 уторак, 10 фебруар 2009 21:40
sta je starije kokoska ili jaje?
mnogo je teskih reci izreceno, mnogo je porzivki ali je malo pravih reci upotrebljeno da se neke stvari nazovu pravim imenom? Na mikrobiologiji nas ucili da je preventiva pola medicine ili pola zdravlja, sta god. Neko se od kolega dotakao rada na crno, mlad covek krenuo na teren, hoce da radi, i treba, kad ce ako nece sada, i natrcao na obucene veterinarske tehnicare koji rade pola veterinarskih poslova obaraju cene itd. Tacno, bilo bi licemerno reci da toga nema, verovatno ga ima dosta, samo me jedan stvar zanima: otkud to da tehnicari znaju da rade carske rezove, laparatomije, lece indigestije, neki rade i omentopexiju. Svasta nesto. Samo ko je to njih naucio? Ko njima daje lekove da rade to sto rade? Da li je neko nekog prijavio komori za rad na crno? Dal je komora nekom oduzela licencu za to? Ja nisam cuo nista slicno da se desilo, ali stalno slusamo da su svi "uzasno" zabrinuti i da to neko drugi treba da uradi: inspekcija, uprava, veterina, svevisnji bog ko god. Jeste i oni treba da rade svoje i verovatno i rade, neki vise neki manje, kako ko ume i zna ali da se razumemo sta je starije: kokoska ili jaje? Otkud to da ima takvih stvari na terenu, otkud tehnicaru lekovi i znaje da to mogu da rade, e to je pitanje svih pitanja? Da im slucajno mi nismo to dozvolili, da ih mi nismo tome naucili ili mu nedaj boze neko prodao lekove? A napimer sta se desava u lekarskoj komori? Pre neki dan na vestima 6 lekara nije dobilo licence, odnosno izgubise ih zbog nesavesnog lecenja. A sta je snama? Da li mozda opet treba nesto da ucimo od lekara? Kako se stiti profesija i spolja i iznutra. I od toboze zabrinutih mangupa u nasim redovima i od onih koji nas nerazumeju pa umeju da izjave nesto sto naravno nestoji.
Препоруке:
0
0
27 уторак, 10 фебруар 2009 21:53
dr.vet .med
Strucnost,moral,savest,profesionalizam.Neki su znacenje ovih reci zaboravili.Neki ih nikad nisu ni znali, a neki su ih zloupotrebili.Drage kolege,
ma koliko vas je ostalo pitam vas samo kolika je vasa cena za koju se prodajete? Imam utisak da smo izgubili kompas.Ako jos ima onih dostojanstvenih,hrabrih i strucnih neka vrate Veterinu u Srbiju. Do tada d o v i dj e nj a.......
Препоруке:
0
0
28 уторак, 10 фебруар 2009 22:21
dobro pitanje. Sta radi veterinarska komora?
Ne radi nista? Pitajte ih kolike dnevnice su naplatili do sada od nasih clanarina, za putovanja sto u zemlji sto u inostranstvu? Mnogo se brinu za struku pa moraju da se setkaju po Srbiji a bogami i po zemljama koje bas i nisu nas komsiluk. Sta ce, moraju da nam obezbede nova znaja u okviru edukacije, pa ce da nam sve to lepo prepricaju za nase pare. Pogledajte samo sta vam se boduje za licencu, koje edukacije? samo one koje organizuje komorica. Sta mislite zasto? meni se cini da za pare koje im dajemo te stvari trebaju oni da resavaju a ne da sastance po Beogradu i da nam serviraju mlaka saopstenja o tome kako su silno zabrinuti za zdravlje zivotinja i potrosaca. Pitajte se zasto? Uterali nas sve na silu u komoru a onda nas uce pameti, i taj protest pred novu godinu za nase pare nije organizovala komora vec beogradski odbor veterinarske komore.
Препоруке:
0
0
29 уторак, 10 фебруар 2009 23:02
vetrinarska komora
dok u komori ne bude sedeo profesionalac nista se nece desiti. Samo ako komoru vodi profeionalac koji nema nijedan drugi interes (preklapanje funkcija itd) komora moze da radi posao kako treba.
Препоруке:
0
0
30 среда, 11 фебруар 2009 01:12
dr Jihad Mo
"stamping out" -svega[goveda,svinja,ovaca,zivine i kucnih ljubimaca]ce nas resiti svih problema.
Препоруке:
0
0
31 среда, 11 фебруар 2009 02:18
VKS
Slazem se za profesionalca u Komori (ali obavezno i na drugim pozicijama). Ovaj sadasnji ne bi nesto uradio ni za zivu glavu. Odmah bi leteo sa mesta direktora instituta ali i iz nekih upravnih odbora. Sve to ima i svoju nominalnu vrednost koju placaju citaoci ovog teksta.
Препоруке:
0
0
32 среда, 11 фебруар 2009 09:55
Dragan
Ili stamping out nas, veterinara.Manje nas je, mozda je lakse za izvesti. Na kraju, to bi nas ucutkalo. Radim u gradu, ali svestan sam problema koje kolege imaju i van njega. Sto se tice licenci, plata, bodova, rada nase Gomore vec je sve receno (sto se moze recima izraziti, ono sto cuvamo u sebi je neobjasnjivo). Pripadam mladjoj generaciji veterinara, koje mnogi ne shvacaju ozbiljno, a misljenja sam da smo suvise kivni na stanje u veterini za nase godine (staza, mozda da ukljucimo i ono dzaba staziranje u to (koje, gle cuda, svi zovu staz, a nema veze s tim)). Moze ovo da se napise u jos mnogo zagrada i zagradica, kako sam poceo, ali nadam se da cemo iz zagrada svih vrsta izaci (uskoro). Podrska savesnim kolegama!
Препоруке:
0
0
33 среда, 11 фебруар 2009 13:09
macvanski okrug
Koliko smo se puta zapitali koliko je Nas/Vas odgovorno za to sto se desava, sto je veterinarska delatnost prepustenai ruglu ne rada i pohlepe za parama od Programa mera. Program mera ce trajati jos nekoliko godina i sta cete/cemo posle raditi? Davace te dijagnoze ,,samo,, ne osnovu klinickih simptoma..( jer po nekima/mnogima je laboratorijsko dijagnostikovanje nepotrebno)...
Naravno da treba da postoji Komora, i gospodin Rasic je jedan od retkih koji je olicje savesnog, visoko strucnog diplomiranog veterinara koji nije zapostavio svoje obrazovanje( sa ili bez komore)..A na koji nacin mislite da komora funkcionise, ako smatrate da su putovanja nepotrebanA? Imali smo svi sansu da protestujemo protiv njihovih dnevnica, a iznosi su svima dostupni..Mladje generacije su prepustila, starijim kolegama koji i ne zele da menjaju bilo sta , da cine vecimu u komori i odborima.
Cast izuzecima!
Ko je odgovoran sto je 95% inspektora mito i korupcija , ko je odgovoran sto se kolege ( zbog terena) ponizavaju i mrze, spremni su svasta da cine i ucine, ko je kriv za masovnu prodaju lekova, za tehnicare i etc.
DRAGA GOSPODO MI SAMI!!!!
Potrebno je nauciti da postujemo sami sebe , da bi nas postovali i cenili!!!
p.s. nadam se da ce biti jos mnogo tekstova i polemike na ovu i slicne teme..
Politika je ....
Препоруке:
0
0
34 среда, 11 фебруар 2009 19:10
macvanski okrug
Slazem se sa Finkom ..
Masovni OTPOR!!! Nema izdavanja uverenja, nema pregleda mesa i etc...Ali,da li su SVE kolege spremne za takav korak i da li su spremni da zrtvuju zaradu i musterije ....
Potreban je JEDINSTVEN PROTEST SVIH VETERINARA u Srbiji!!!
Препоруке:
0
0
35 среда, 11 фебруар 2009 23:26
dr Jihad mo
Protest svakako,samo da ne bude znate ono{glava smrdi od glave a cisti se od repa}
Препоруке:
0
0
36 среда, 11 фебруар 2009 23:44
Prihvatam status quo
Meni je sasvim u redu sto je neko napravio milijardu dinara duga veterinarima. Nama to ne znaci puno a njemu je sigurno super. Priznajte da vam prija da budete dobrotvori i da necete nista uraditi sa tim.
Препоруке:
0
0
37 среда, 11 фебруар 2009 23:48
Vojage vojage
kakva je vajda bila od svih putovanja nasih dragih kolega iz komore po belome svetu osim sto su se malo mozda osuncali na zapadnom suncu? Ja kao i mnoge kolege iz moje generacije, nema posao ali mi je neko smislio da moram da placam clanarinu komori od koje nemamo nikakave koristi. Sto taj "fina" gospoda koji lepo trose nase pare na dnevnice po belom svetu, ne ucine nesto da mi koji smo juce zavrslili fakultet nadjemo svoje parce hleba. Njima je super, s druge strane hiperprodukcija kadrova, svake godine stotine novih veterinara izlazi sa fakulteta, sto u Beogradu sto u Novom Sadu i ceka posao. Poljprivrdne srednje veterinarske skole na sve strane, stancuju nadri veterinare a komora ni prstom da mrdne. Da li neko tamo razmislja o tome gde ce svi ti ljudi da rade? Naravno i sto bi se sekirali kada svaki novi veterinar u Srbiji mora da placa reket komori. Da puknes od besa.
Препоруке:
0
0
38 четвртак, 12 фебруар 2009 00:06
procenti
Pa kolega koji prica podatke o procentima kao sto je da je 95% inspekcije korumpirano trebalo bi da se malo zapita sta radi i sta prica. Takve optuzbe su vrlo ozbiljne a bas me zivo intresuje kako je to izracunao? Sto ne rece onda 100% posto da ne sitnicarimo. Takvi koji olako etiketiraju i daju pausalne procene su nas i doveli dovde da nas zbog pojedinaca sve ostale branse trpaju u kos gde ne pripadamo. Kolega bi trebao malo da nauci sta su ozbiljne izjave i procene a sta je najobicnije cesanje jezika radi zabave. Lepo je sto je zabrinut za struku i sto kapira da su mnogi ovde doprineli da nam se desavaju neke ruzne stvari ali kolega pre nego sto nekog izvredjate da je korumpiran pronadjite dokaze pa ih onda posaljite na pravu adresu ili javno iznesite. Ili ih posaljite komori koju svesrdno branite. Ne bi me iznenadilo da i vi slucajno ne sedite tamo sa njima u drustvu a pucate po inspekciji i onima koji koliko toliko nesto i rade za razliku od vas gospodo iz komore koji se samo i bavite politikom i prezivljavanjem jos od vremena "jula" u Srbiji pa do danas. inspektor
Препоруке:
0
0
39 четвртак, 12 фебруар 2009 00:19
VKS
Kolege pa jel se sjecate kako se izabrasmo za clanstvo u komori? Kod mene u mojoj javnoj sada privatizovanoj stanici na onom "transparentnom" drugom krugu izbora, ujutro prije glasanja skupio nas direktor i rece, "kolege mislim da ne treba mnogo da vam objasnjavam ko je nas kandidat. Kome se ne svidja nek trazi drugi posao!" I tako i bi. Prodje "nas" kandidat i sad svmo svi "srecni" i "vjeseli". Kako smo sijali tako i zanjemo. Krivimo politiku, a kod nas je ima najvise!
Препоруке:
0
0
40 четвртак, 12 фебруар 2009 17:04
dvm
Drage kolege, naspram svih žalbi na nesavesnost, neodgovornost itd, koliko vas je spremno da se zameri i zavadi sa bliskim kolegama, i da kaže: ti, XY, omogućavaš tehničaru da radi kurativu, ti radiš ispod cene, itd. Malo je onih koji su spremni na to, sve zarad mira u kući.
A naše milo ministarstvo i uprava se o nama brinu koliko o lanjskom snegu. Sve što nam se obećava je - ne lipši magrče do zelena trave. Ko je spreman da iz čistog altruizma radi za dž, štaviše da iz svod džepa finansira ono što je posao i nadležnost države, ima moje divljenje. Samo još da vidimo kolko će to stoke da ostane u ovoj državi...i koliko ljudi će da bude ugroženo eventualnom pojavom zaraza.
Препоруке:
0
0
41 четвртак, 12 фебруар 2009 19:36
sta smo mi?socijalna kategorija?
Cekaj te ljudi, pa jel radimo mi jos nesto osim programa mera? Ako je to jedini nacin kao veterinar u Srbiji moze da zaradi onda dovidjenja i vidimo se u sledecem zivotu. Aman ljudi dajte vise, a sta cemo primati za neku godinu kad Programa mera vise nebude? Osim toga tamo gde mi valjda idemo, drzava ne placa program mera.
Препоруке:
0
0
42 четвртак, 12 фебруар 2009 19:46
VKS
Ljudi a sta vi ocekujete od coveka koji se sve ove godine bavio "prezivljavanjem"? Da se zalozi za nasu stvar? Tesko. Pa predsednik komore je 90' godina bio svesno opredeljenji direktor instituta i funkcioner JUL-a. Uspeva da "pliva" i dalje. Sta mislite kako? Pa nece valjda da se kaci sa nekim pa da ga oduvaju.
Препоруке:
0
0
43 четвртак, 12 фебруар 2009 20:04
JUL?
E svasta. Dakle mi stvarno patimo od ozbiljnog i neizleciovog hronicnog "preloma" mozga ako mi zaista nemomao nista bolje od kadrova JUL-a!! Tako nam i treba.
Препоруке:
0
0
44 четвртак, 12 фебруар 2009 20:47
dvm
Veterinari svakako rade i druge poslove osim program mera. Poenta je u tome da: a) ugovoreni i izvršenim poslovi mesecima nisu plaćeni, b) ne može se planirati poslovanje za tekuću godinu (da li upošljavati ili otpuštati radnike, što je verovatnije,) i c)sa ovakvom podrškom celokupnoj stočarskoj proizvodnji, kojim ćemo se to poslovima baviti? Čisto sumnjam da svi možemo živeti od male prakse.
Препоруке:
0
0
45 петак, 13 фебруар 2009 11:23
Svaka cast!
Vidim da postoji mnogo postenih ljudi koji su spremni da promene stvari u veterini na bolje. Trebali biste da napravite veterinarski blog i da tamo nastavite sa diskusijom, to je jedini nacin da se nesto u ovoj zemlji promeni - zajednickim snagama.
Препоруке:
0
0
46 субота, 14 фебруар 2009 00:00
javicu se kasnije
upravo sam se vratio sa jos jednog Velikog skupa veterinara-tzv inovacija - odrzanog na fakultetu Veterinarske medicine... na zalost, tema nisu bile INOVACIJE, vec katastrofa u struci, kao sto je vec receno Dzaba predavanja i diskusije ( svaka cast Vanja !!! ) kada smo kao struka pred totalnim kolapsom (sto zbog nas samih a jos VISE zbog njih)
Inace ja sam jedan od nesretnika koji su KUPILI firme u kojima su radili vise desetaka godina (konkretno 15), a sada trpim izivljavanja Agencije za privredne registre, Agencije za privatizaciju, Uprave za ono, Uprave za ovo, Agencije za smisljanje sto glupljih propisa itd itd kao da sam ja, VETERINAR, kupio firmu da bih je ugasio ili otvorio stovariste gradjevinskog materijala, kafanu ili gas station... a ne DA BIH SE BAVIO VETERINARSKIM POSLOM !!!sto inace i dalje zelim
no, bilo kako bilo nece nas ONI spreciti nece nas ONI zaustaviti-nastavljamo dalje ( iako mi u ovom momentu duguju cirka sest milioncica + naknade za pretrpljen dusevni bol itd )( +PDV) jer bez pdv-a ne moze
Препоруке:
0
0
47 субота, 14 фебруар 2009 09:34
rado ide srbin u vojnike
Rado ide srbin u vojnike dva ga vuku a trojica tuku! Svi bi hteli red ali ne u svojoj kuci. U mutnome se mnogo bolje lovi. 2007 ako si hteo program mera znas kome si trebao da se javis? Pa komori zna se, i sve ti ljudi zavrse! A oni sto te godine dobise program mera bez konkursa? Ziveo rad i red ali ne u mojoj kuci?
Препоруке:
0
0
48 субота, 14 фебруар 2009 13:14
komora
Poštovane kolege.Čitajući Vaše komentare,kao predsednik Upravnog Odbora VKS-e,odgovorno tvrdim da činimo sve da stanje u našoj struci popravimo a sve u granicama zakonskih mogućnosti sa kojima komora raspolaže.Naravno,spremni smo i na nepopularne načine borbe za očuvanje naše struke ukoliko takvu odluku članovi VKS-e donesu.Što se tiče komentara uvaženih kolega o troškovima putovanja Predsednika komore,Predsednika UO,i članova UO,tipičan su primer zlonamernog odnosa prema svojoj strukovnoj organizaciji.Pisci ovih komentara, koje uzgred rečeno po načinu pisanja mogu i da prepoznam dobro znaju da za ova putovanja izabrani predtsavnici VKS-e nisu potrošili NI JEDAN DINAR KAO NI ZA REPREZENTACIJU. Žao nam je što neke naše kolege zaposlene u državnim organima umesto da pomognu rad VKS-e čine sve da napore koje čini rukovodstvo NAŠE KOMORE omalovaže i u skladu sa svojim mogućnostima-ometu.Što se tiče komentara o licencama,one nisu zla namera,već obaveza koja je proizašla iz ZAKONA O VETERINARSTVU,koji je donela Narodna Skupština.Kvalitetom edukacije niko ne može biti ni razočaran niti oduševljen i zato Stručni Odbor VKS-e čini i učiniće sve da uz pomoć SVIH članova komore u narednom periodu zadovolji interesovanja NAŠIH UVAŽENIH DVM ako ne kod države Srbije, a ono sigurno kod NAŠIH CENJENIH DRZALACA ZIVOTINJA koji se nalaze skoro u bezizlaznoj situaciji.Naša strukovna organizacija osim borbe za unapređenje svog statusa u društvu ima obavezu(moje lično mišljenje kao i mnogih kolega koji svoju sudbinu vezuju za stočare)da se aktivno uključi i pomogne nezadovoljnim poljoprivrednicima da od trgovačkog lobija zaštite svoju proizvodnju.Naši problemi nisu izolovani i zato smatram da VKS uz puno razumevanja NAŠIH članova mora zajedno sa Upravom za Veterinu, Min.polj.šum.vod.i svim udruženjima poljoprivrednika učiniti sve u cilju očuvanja naše poljoprivrede.O radu VKS mozete se informisati kako kod Predsednika vašeg RO i na adresi www.wetks.org.yu
Vidimo se 20.02.2009 u BG
Препоруке:
0
0
49 четвртак, 19 фебруар 2009 20:15
profesor FVM
sto ljudi sto cudi. Svako ima pravo na svoje missljenje i pogled ali niko ne vidi da i on doprinosi krahu struke. Dok se struka glozi o tome st i zasto Komora, niko ne vidi da je jedinstvo najpotrebnije. Trba videti da vecina veterinara nema kompjuter ili ga koristi za nesto drugo... Edukacija je svakodnevna pojava i ide uz svakodnevni rad, komentari su neophodni i treba ih slati. Misljenja se mogu upotrebiti analiticki.. Sada kao nikada pre potrebno je jedinstvo struke ali ne bukvalno nego ljudi koji prati kretanja u zemlji i inostranstvu... Kvalitetni predlozi i zajednicki stav svih veterinara ce staviti drzavi na uvid trbali joj i kakvu veterinarsku struku zeli. Nasa struka je uvek bila za ponos i u SFRJ i u okruzenju. do tada mozemo nakolektivni odmor....
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер