Ovaj clanak ce zaista da doprinese produbljivanju
razumevanja izmedju Srba i "Bosnjaka"
Preporuke:
0
0
2
utorak, 02 mart 2010 19:59
I onda je mrmot zamotao čokoladu
Eto, da mi čovek ne reče, i dalje bih verovao da su Turci ovde došli ubijanjem Srba i da su vekovima palili, ubijali i silovali. Ovako je jasno, mi smo dobrovoljno pristali da nas pokore, i ne samo to, nego smo posle bili toliko drski da smo digli ustanak protiv njih, i tako im vratili za sva ona dobročinstva koja su nam činili vekovima.
Preporuke:
0
0
3
utorak, 02 mart 2010 20:08
Sidarta
Ovo nisu prigovori,ovo su pretnje
Preporuke:
0
0
4
utorak, 02 mart 2010 20:27
bivsi sarajlija
Gospodo muslimani diljem bivse Jugoslavije imam jedno, u stvari dva pitanja za Vas.
Kako to da se tokom "nadmocne islamske kulture na podrucju Balkana od 14-og do 20-og vijeka" niko od Vas nije sjetio da se nazove Bosnjak, nego bas tek krajem 20-og vijeka, raspadom Jugoslavije, i taj cirkus se produzava i u 21-om vijeku?
Posto Sandzak naseljavaju Bosnjaci, po Vasem misljenju, de li je on naseljen imigracijom iz Bosne i Hercegovine, s obzirom na upotrebu imena Bosnjak, i kada? Ili je, ipak, imigracija isla suprotno, tj Sandzak-Sarajevo, pa nazivati se Bosnjak u Novom Pazaru gubi smisao?
Izvinite, evo rodi se i trece pitanje.
Da li je ipak blize istini da je odlaskom Otomanske imperije sa ovih prostora nastala kriza identiteta lokalnog stanovnistva koje je prihvatilo islam na cjelokupnom podrucju Balkana?
Preporuke:
0
0
5
utorak, 02 mart 2010 20:31
Sizif
Islam satanizuje sam sebe, niko mu ne treba u tome ni pomagati. Setimo se samo priče o 70 maloletnih devica koje čekaju u islamskom raju posle dizanja u vazduh sebe i "nevernika".
Možda je istina da Turci nisu nasilno prevodili u islam (u smislu u kojem su ustaše pokrštavale), ali su činili sve da te prinude da pređeš u islam ako bi poželeo da uspeš u takvom društvu.
Druga stvar, zar muftija zaboravlja na janjičare i danak u krvi? Možda misli da je to "srpska propaganda"?
Treće, zna se kako su Turci došli na Balkan i Evropu, nisu sigurno širili veru poput Hristovih apostola ili pismenost poput Ćirila i Metodija.
Stoga, uz svo poštovanje koliko potomak jedne porodice koja je morala da beži u Austriju kako im age i paše ne bi vodile kćerke u hareme i sinove u janjičare može da pruži, muftija bi, kao religiozan čovek, morao biti malo senzitivniji u svojoj "esejistici", a ne da se povodi za nadom da su NVO i strane obaveštajne službe konačno porobile Srbiju.
Preporuke:
0
0
6
utorak, 02 mart 2010 20:45
Pera Detlić
Ćele-kula je spomenik islamske nekulture.
Preporuke:
0
0
7
utorak, 02 mart 2010 20:57
Ala
Sada treba da cujemo i drugu stranu.Autor ne pominje sta je otomanska vlast porusila,popalila,pobila po tadasnjim srpskim zemljama.Kao i kako su crkve prepravljane u dzamije i sl.
Nije jasno i cemu vodi stotine novih minareta po Makedoniji ako je narod gladan i nezaposlen.
Autor nije citao ,mozda najlepse, "Ramazanske price"srpskog pisca i diplomate B.Nusica.Tu nema mrznje vec samo ljubavi.
Ne verujem da su autori imali nameru da minimiziraju islamsku kulturu i njene spomenike u Srbiji-mislim da je,kao i izrada predstavljanja Srbije u svetu(CNN) sve radjeno nestrucno i povrsno.
U Beogradu,inace, gradjani postuju porodicu Jusufspahic.
Srbija je dom mnogim Muslimanima.U egiptu svakodnevno ubijaju Kopte.U nekim arapskim drzavama nema hriscanskih hramova,pa morate da se molite u privatnim dvoristima Grka!
Preporuke:
0
0
8
utorak, 02 mart 2010 22:24
Predrag Milosevic
Povika na Svajcarsku zarad minareta i dalje traje. A niko od vajnih ni ovde ni u celom svetu da se doseti da vec vise od pola milenijuma u muku cekamo da "multikulturni" u bivsem Konstantinopolju, danasnjem Istanbulu, Svetu Sofiju vrate pravoslavnoj crkvi, i to pravo u sluzbu hriscanima, i sve bez njoj nepripadajuca cetiri minareta. Zasto da ne.
Isto cekamo i za ostale u tom gradu, njih cak 136 pravoslavnih crkava koje su stolecima dzamije, ponekad muzeji, ako srusene odavno nisu.
Ne pominjem ovde brojeve koji vrede za celu danasnju Tursku.
Jedan arsin svima treba. Da ne bude niko licemer.
Pa da se, kako to vec nedavno na jednom mestu napisah, hriscanski i muslimanski deo Evrope zaista kulturno prozmu.
Preporuke:
0
0
9
utorak, 02 mart 2010 22:35
Manojlo
Ima ona narodna: "ko može bolje široko mu polje". Ako braća naša Muhamedanske veroispovesti misle da mogu bolje napisati o sopstvenoj istoriji na tlu Srbije, verujem da niko ne bi imao ništa protiv takve jedne publikacije. Međutim, živo me zanima koliko bi ona odražavala pravo činjenično stanje kada je reč o Srpsko Muslimanskim odnosima kroz istoriju, počevši od 1389. godine pa na dalje. Sa moje strane evo samo jedne ispravke očigledne neistine autora ovog teksta kada se radi o broju džamija u negdašnjem Beogradu, i to na osnovu izveštaja turskih pisaca Evlije Čelebije i Hadži Kalfe, kao i na osnovu istraživanja prof. Radovana Samardžića. Naime, učeni turski putopisac Evlija Čelebija ostavio je zaista slikovit opis Beograda u vreme kada ga je on pohodio u 17 veku. Na mestu gde govori o zidanim građevinama on saopštava da je sa minareta jedne od beogradskih džamija izbrojao 65 zidanih zgrada i 70 zadužbinskih građevina, među koje su, pored amama, tekija, karavanseraja, bezistana, saraja, vojničkih zgrada, spadale naravno i džamije. Pri tom treba imati na umu da je Čelebija generalno bio sklon tendenciji preterivanja u brojčanim procenama. Jedan od najuglednijih naših istoričara, pokojni Radovan Samardžić, je u svojem delu "Beograd pod Turcima" izneo podatak zasnovan na relevantnim istorijskim istraživanjima, da je u Beogradu postojalo svega oko 80 džamija. Dok je Turski pisac, Hadži Kalfa, savremenik Evlije Čelebije, zapisao da ih nije bilo više od 100.
Pitam se onda, odakle je g. Plojović izvukao cifru od 350 džamija, što je broj koji se često sreće u tradicionalnim hrišćanskim opisima crkvene arhitekture Carigrada iz doba Vizantije, po kojoj je u Gradu postojalo 350 crkava, ili po drugoj verziji, da je car Konstantin Veliki, pri osnivanju Carigrada podigao upravo 350 crkava unutar gradskih zidina Konstantinopolja.
Preporuke:
0
0
10
utorak, 02 mart 2010 22:45
Uroš
Da li islam propoveda da musliman koji pređe u drugu veru treba da se ubije i za to propisuje nagradu ? Šta je sa Salmonom Ruždijem ili gospođom koja je na pravi način skoro pisala o islamu i položaju žena u islamu ? Ko napiše nešto što nam se ne sviđa ubićemo ga! Vrlo kulturno!
Preporuke:
0
0
11
utorak, 02 mart 2010 23:24
Plodovi gneva
Na Novom groblju u Beogradu već više od jednog veka postoje parcele za pokojnike muslimanske veroispovesti. Autor teksta bi to trebao da zna. Ili,i za njega, od svih muslimanskih grobalja, postoji samo ''Mezarje'' u Srebrnici.
Jedan francuski putopisac iz polovine devetnaestog veka govori o muslimanima na Balkanu kao o ''tužnom ostatku nekadašnje moći Otomanske imprerije''. Danas je situacija drugačija. Nacionalne i verske manjine su svete krave demokratije i globalizma.
Preporuke:
0
0
12
sreda, 03 mart 2010 06:02
Vojislav
Počelo je izgleda drugo poluvreme, za konačno razbijanje Srbije. Lažima, falsifikatima, poluistinama, a kako bi drugo, uz svesrdnu pomoć istorijskih srpskih prijatelja koji nemaju alternativu, kao Nemačke, Vatikan,Turska,Austrija itd. Zločesta Srbija se treba svesti, uz pomoć i domaćih DEMOKRATA koji promarširaše neki dan Novim Sadom sa Vojvođanskim zastavama, da pokažu da su svoji na svome. Kucnuo je čas i Srbiju treba svesti na Beogradski, pašaluk. U ostalom Ćele kula u Nišu je tu,da svedoči o ljepotama i trajnosti islamske arhitekture,i kulture,održala se i do danas.Sada je vreme da se ostvari vekovni san Albanaca, Bošnjaka o probijanju ZETRE, bez obzira na gubitke. Iza leđa je majčica Turska,a, tu negde je i Azija sa miliardu braće i sestara koji čekaju na mig. Žrtve nisu važne kako reče rahmetli Alija u ovom svetom trenutku nakon čega će zavladati svetski kalifat, a hrišćani...Jači neka kači. Materijala za nove Ćele kule, neće manjkati...aferim
Preporuke:
0
0
13
sreda, 03 mart 2010 07:59
hroničar
Privukao me naslom "spomenici islamske kulture", ali o spomenicima ima malo i skoro nimalo, a sav tekst je mišljenje i interpretacije gospodina Plojovića.
Da li je Aja Sofija spomenik islamske kulture? Sigurno nije, a da li je na raspolaganju islamskim sveštenicima i vernicima, sigurno jeste.
Šta ju tu "naše", a šta nije je sigurno pitanje koje ili čeka ili ne čeka odgovor. Uglavnom, bilo ko pa i muslimani mogu uzurpirati Aja Sofiju, ali je ne mogu izgraditi. Več je izgrađena. Mogu je samo srušiti. I gradnja te crkve je izraz građevinske kulture onoga ko je gradio, a ne onoga ko je silom uzurpirao.
Toliko o tome šta je naše, a šta nije.
Međutim, bez ikakve zle namere, da vam ispričam kako sam se obrukao po pitanju "oslamskih spomenika kulture". Razgovarao sam sa jednim pravoslavnim Koptom iz Kaira i pričao mu kako su Hrvati u Mostatru porušili stari most, spomenik islamske kulture i remek delo turskog građevinarstva iz Srednjeg veka, a onda optužili Srbe da su to uradili.
Njegov odgovor je bio sledeći, pomalo ljutit i uvređen: "Otkuda turaka u građevinarstvu, to je spomenik hrišćanske kulture, taj most je pravio pravoslavni Kopt".. Majstor Hajrudin, koji je gradio taj most, koji je inače tipski, bilo ih je više istih takvih, je pravoslavni Kopt, iz Kaira, i svi majstori zanatlije su bili pravoslavni Kopti. Višemilenijumska je koptska tradicija građevinarstva. Zaista nema smisla svojatati je i podvoditi po "islamsku kulturu". Jedino, ako je u pitanju neznanje. Ali neznanje ne opravdava.
Preporuke:
0
0
14
sreda, 03 mart 2010 10:11
brm
čitajući ovaj drski pamflet u prvi mah sam se uzdržavao da ne psujem..ali posle sam shvatio da bi psovke trebao da namenim autoru teksta u Politici kojeg muftija kritikuje...koji Bujoševićev stručnjak je smislio da nabroji"..pored Bošnjaka i Albanaca, više od deset naroda koji čine pripadnike islamske vere u Srbiji." a da politkorektno slučajno ne nazove većinu muslimana na Balkanu pravim imenom - Srbima, kao što sebe naziva brojna dijaspora u Turskoj
par citata: "Mit o Čikagu kao najvećem „srpskom" gradu posle Beograda opstao je samo zahvaljujući činjenici da je decenijama bilo politički nekorektno reći da ta titula zapravo pripada Istanbulu. Jer, na obalama Bosfora živi čak tri miliona ljudi poreklom sa ovih prostora, koje smo vekovima pežorativno nazivali „poturicama""
i aktuelna vest:
"Ministarstvu za dijasporu saopštilo je da je veliki broj ljudi iz dijaspore i regiona zaintresovan za državljanstvo Srbije i da je najveći broj zahteva stigao iz Bosne i Hercegovine, kao i od turskih državljana poreklom iz Raške oblasti."
informišite se kakav je stav "pravih" islamskih zemalja o pitanjima koja nas se tiču - npr. o Kosovu i Bosni - imamo li osim Rusa većih saveznika.. i šta Arapi, Iranci i Turci misle koje su narodnosti muslimani u Srbiji...možete lako d se informišete - sajt države Iran ima u ponudi 6 jezika _ persijski, arapski, engleski, hindu, ruski i SRPSKI..tamo se zna red
Preporuke:
0
0
15
sreda, 03 mart 2010 11:19
Rada BiH
Nadam se da ne mogu falsifikovati toliko istoriju. Gospodine mi dobro znamo kako su Srbi islamizovani na balkanu. Evo vam jedan primjer iz prošlosti (osamnaesti vek) moje familije u okolini Sarajeva. Tada su dva brata prihvatili islam da ne bi ove ostale progonili, ali su svoju djecu zaduži da ih sahrane u pravoslavno groblje, jer su oni kršteni bez obzira što su prihvatili islam. Međutim pošto nisu prestala progonjenja srba pravoslavaca tadašnji žitelji nisu dozvolili da se oni sahrane u pravoslavno grobnje po pravoslavnom običaju, te su ih sahranili u blizini grobnja, pa i danas se vide ta dva groba. Moj pokojni stric mi je pričao da jedna od tih familija čuva ikonu Svetog Nikole.Tako da oko 85% stanovnika bivše jugoslavije po genetskom kodu su Sbi po narodnosti. Ali kroz istoriju belosvetski moćnici u svakom dobu su ismišljalji neki novi narod na ovim prostorima da samo nisu Srbi te u prethodnom veku su tako izmislili Crnogorsku narodnost i Bošnjačku. Da li bi prihvatili naziv imena naroda (ercegi, dalmati, gorci ili drugi)kada bi to svetski moćnici naredili.Neka vam je Bog na pomoći. Gospod Isus Hristos je rekao da će nas samo istina spasiti.
Preporuke:
0
0
16
sreda, 03 mart 2010 11:24
goran sydney
bravo brm
s tim da procene o broju 'poturica' u danasnjoj turskoj idu do osam hiljada - izvor, drustvo srpsko-turskog prijateljstva
Preporuke:
0
0
17
sreda, 03 mart 2010 11:25
goran sydney
osam miliona, izvinjavam se
Preporuke:
0
0
18
sreda, 03 mart 2010 13:04
brm
jedno malo pojašnjenje koje sam već hiljadu puta raznim povodima napisao..poturica ne označava sve Srbe muslimanske vere.. preciznje uopšte ne označava ljude koji imaju veru..u istom Gorskom vijencu jasno je da vladika poštuje svoje tadašnje neprijatelje ubeđene muslimane iz Nikšića i sl....a kralj Nikola im se kasnije obraćao nedvosmislenio kao svojima pozivajući ih da ostanu u svojoj zemlji...
poturice su oni jadnici (Crnogorci bi rekli jadovi) koji su zbog gladi i sitnih privilegija promenili veru za večeru, a koji do ubeđenja i vere nimalo ne drže...dakle ovi u Istanbulu nisu poturice već Srbi islamske vere..kao i "ovi" u Raškoj, Baru, Podgorici, Bosni....koji nisu poturice, tj. jadovi..i sve brojniji beogradski i novosadski salonski konvertiti -trend seteri....
meni je najkomičnije određenje Bošnaci iz Bara i Podgorice--pa njihovi đedovi verovatno za Bosnu nisu ni čuli
Preporuke:
0
0
19
sreda, 03 mart 2010 16:29
Branislav Matić
Povodom teksta Rešada Plojovića „Spomenici islamske kulture iz ugla beogradske politike“
Među nama rečeno, gospodine Rešade ef. Plojoviću, muftijo beogradsko-novosadski, izneli ste u svome dopisu toliko besmislica i malicioznosti da to gotovo u potpunosti onemogućava ozbiljan dijalog. Međutim, zbog građana Srbije islamske vere i čitalaca Edicije „Upoznajte Srbiju”, neophodno je da ukažem na nekoliko važnih stvari koje prećutkujete.
Opštepoznato je, gospodine muftijo, da otomanska imperija nije na Balkan prodrla ognjem i mačem nego smiljem i bosiljem. Zna se da su Srbi i drugi slovenski narodi na Balkanu u islam prelazili drage volje, ozareni prijateljskim ubeđivanjem i Rečju Prorokovom, te da nije bilo zuluma, nabijanja na kolac, danka u krvi, seče knezova, paljenja i pljačkanja hrišćanskih svetinja, silovanja i obeščašćivanja. Ćele kula u Nišu je, dabome, poznati spomenik pravoslavne kulture.
Nastavak teksta na:
http://www.nspm.rs/polemike/niz-kolateralnih-koristi.html
Preporuke:
0
0
20
sreda, 03 mart 2010 17:03
zajam
To sto napise po meni jedan rezimski i dirigovan list ne treba da bude relevantno. Licno nisam sklon da muslimane Srbije nazivam "Bosnjacima" o kojima je i Magarasevic pre skoro 200 g. pisao kao o Srbima muslimanske vere. Princ Eugen je to izgleda smatrao istim narodom ako sudimo po Erlangenskom rukopisu kde postoji nemali broj muslimanskih pesama.
Preporuke:
0
0
21
sreda, 03 mart 2010 17:10
Odbrana i poslednji dani
Kad je verski čovek ovako zlonameran šta očekivati od njegove pastve.
Preporuke:
0
0
22
sreda, 03 mart 2010 22:40
Saša
Više je nego dobro da se javno oglase i naši sunarodnici muhamedanske vere. KAda oni to ne bi činili, mi Srbi bi smo živeli u uverenju da je sve u redu. Zato sam i zahvalan Plojoviću što je rekao ono što misli. Zaista sam zahvalan, ne foliram.Iz teksta bih izdvojio samo dva momenta koji vređaju moja nacionalna i verska osećanja. Prvi, dobro se sećam da je termin BOŠNjAK 70-ih i 80-ih bio strogo zabranjen. Išlo se u zatvor. Da li će Vaš mešihat zahtevati rehabilitaciju i obeštećenje ljudi koji su po tom pitanju ``ležali``? Mislim da neće. Drugi, ako baš ništa od strahota niste registrovali tokom ovog užasa u bivšoj SFRJ osim ``neuspelog egzodusa Albanaca 1999.`` onda nešto između Vas i Allaha ne štima. Ne verujem da je Allah nepravedan, a vi o sebi razmislite!
Preporuke:
0
0
23
četvrtak, 04 mart 2010 04:41
darko
istine radi, obnovu pecke patrijasije nije uradio sultan nego veliki vezir mehmed pasa sokolovi i njegov bliski rodjak makarije gagovic.i koristim priliku da se izvinim muslimanskom, bosnjackom narodu zbog ove veliko srpske cinjenice.
Preporuke:
0
0
24
petak, 05 mart 2010 13:07
E. Veledar
Pažljivo sam pročitao tekst gospodina Plojovića i mislim da bi bilo sasvim normalno da se na sadržinu samog teksta osvrne onaj (ili oni) kojima je ovaj tekst i namenjen. Nisam siguran da je pametno da se bilo ko sa strane meša u unutarnja pitanja i razmerice u islamskim verskim zajedicama (zajednici). Voleo bih svakako da se g-din Plojović sa manje animoziteta, predrasuda, neznanja, nerazumevanja, nepoštovanja i ....... odnosi prema svojim komšijama Srbima pravoslavne veroispovesti. To je najmanje što se očekuje od jednog verskog službenika. Ali.... Želeo bih ovom prilikom da se pozovem na jednu izreku, za koju se nadam da uvaženi g-din Plojović zna odakle potiče, a koja glasi: " Nama vera naša, a njima vera njihova ". To je sasvim dovoljno za miran suživot, prožet razumevanjem, poštovanjem i tolerancijom drugog i drugačijeg. Bogatstvo je upravo u šarenilu različitosti, a nikako u beskrajnom siromaštvu jednoličnosti.
Preporuke:
0
0
25
petak, 05 mart 2010 18:59
Mostarac @ E. Veledar
I ja sam čuo za izreku "Nama naše, vama vaše", možda to i ne bi bio loš osnov za rešavanje pitanja kulturne baštine, a i drugih kad bi bilo primenjivo. Nažalost, druge su izrerke u osnovi sagledavanja i opisivanja i kulturne baštine i spomenika kulture. Nekada se u onom Mostaru govorilo "došli divlji pa isterali pitome", međutim prema svim pokazateljima izgleda da u ovom sadašnjem Mostaru na snazi je izreka "Došli pitomi pa isterali divlje". Piše tako u novinama, a što se logike tiče, ko još konctatuje logiku.
Mene čudi jedna druga stvar, kako niste uočili nesklad između plediranja za nedopustivost korištenja neislamskih, ili hrišćanskih izraza "anđeo" islamskim sveštenicima, sa jedne strane, a dopustivost korištenja hrišćanske crkve Sveta Sofija u islamske svrhe sa druge strane u interpretaciji R. Plojovića. Ili, nedopustivo je neku džamiju staviti na spisak spomenika kulture u Srbiji, jer je džamija spomenik turske kulture, i islamske religije, a dozvoljeno je Stari most u Mostaru svrstati u spomenik islamske kulture i turskog građevinarstva. Hajrudin je Koptsko ime i majstor Hajrudin je bio pravoslavni Kopt, kao glavni projektant i graditelj mosta, i svi majstori zidari i tesari i ostali. Imali su male ikone i krstili se sa tri prsta i domaće stanovništvo ih je zbog toga volelo za razliku od turskih askera koje nije volelo. Međutim ti askeri su se nekako odomaćili.
Elem, kako je taj most islamski, a nije hrišćanski.
Nije reč kome će koja vera već čiji je koji spomenik. Talibani bi to rešili talibanski, a Evropljani evropski.
Preporuke:
0
0
26
subota, 06 mart 2010 23:55
kaurin
Ah, ef. Plojoviću, muftijo beogradsko-novosadski, molim Vas, da u sebi ispitate razlog pežorativne napomene o srbijanskoj pršuti, srbijanskom opanku i srbijanskoj šajkači.
razumevanja izmedju Srba i "Bosnjaka"
Kako to da se tokom "nadmocne islamske kulture na podrucju Balkana od 14-og do 20-og vijeka" niko od Vas nije sjetio da se nazove Bosnjak, nego bas tek krajem 20-og vijeka, raspadom Jugoslavije, i taj cirkus se produzava i u 21-om vijeku?
Posto Sandzak naseljavaju Bosnjaci, po Vasem misljenju, de li je on naseljen imigracijom iz Bosne i Hercegovine, s obzirom na upotrebu imena Bosnjak, i kada? Ili je, ipak, imigracija isla suprotno, tj Sandzak-Sarajevo, pa nazivati se Bosnjak u Novom Pazaru gubi smisao?
Izvinite, evo rodi se i trece pitanje.
Da li je ipak blize istini da je odlaskom Otomanske imperije sa ovih prostora nastala kriza identiteta lokalnog stanovnistva koje je prihvatilo islam na cjelokupnom podrucju Balkana?
Možda je istina da Turci nisu nasilno prevodili u islam (u smislu u kojem su ustaše pokrštavale), ali su činili sve da te prinude da pređeš u islam ako bi poželeo da uspeš u takvom društvu.
Druga stvar, zar muftija zaboravlja na janjičare i danak u krvi? Možda misli da je to "srpska propaganda"?
Treće, zna se kako su Turci došli na Balkan i Evropu, nisu sigurno širili veru poput Hristovih apostola ili pismenost poput Ćirila i Metodija.
Stoga, uz svo poštovanje koliko potomak jedne porodice koja je morala da beži u Austriju kako im age i paše ne bi vodile kćerke u hareme i sinove u janjičare može da pruži, muftija bi, kao religiozan čovek, morao biti malo senzitivniji u svojoj "esejistici", a ne da se povodi za nadom da su NVO i strane obaveštajne službe konačno porobile Srbiju.
Nije jasno i cemu vodi stotine novih minareta po Makedoniji ako je narod gladan i nezaposlen.
Autor nije citao ,mozda najlepse, "Ramazanske price"srpskog pisca i diplomate B.Nusica.Tu nema mrznje vec samo ljubavi.
Ne verujem da su autori imali nameru da minimiziraju islamsku kulturu i njene spomenike u Srbiji-mislim da je,kao i izrada predstavljanja Srbije u svetu(CNN) sve radjeno nestrucno i povrsno.
U Beogradu,inace, gradjani postuju porodicu Jusufspahic.
Srbija je dom mnogim Muslimanima.U egiptu svakodnevno ubijaju Kopte.U nekim arapskim drzavama nema hriscanskih hramova,pa morate da se molite u privatnim dvoristima Grka!
Isto cekamo i za ostale u tom gradu, njih cak 136 pravoslavnih crkava koje su stolecima dzamije, ponekad muzeji, ako srusene odavno nisu.
Ne pominjem ovde brojeve koji vrede za celu danasnju Tursku.
Jedan arsin svima treba. Da ne bude niko licemer.
Pa da se, kako to vec nedavno na jednom mestu napisah, hriscanski i muslimanski deo Evrope zaista kulturno prozmu.
Pitam se onda, odakle je g. Plojović izvukao cifru od 350 džamija, što je broj koji se često sreće u tradicionalnim hrišćanskim opisima crkvene arhitekture Carigrada iz doba Vizantije, po kojoj je u Gradu postojalo 350 crkava, ili po drugoj verziji, da je car Konstantin Veliki, pri osnivanju Carigrada podigao upravo 350 crkava unutar gradskih zidina Konstantinopolja.
Jedan francuski putopisac iz polovine devetnaestog veka govori o muslimanima na Balkanu kao o ''tužnom ostatku nekadašnje moći Otomanske imprerije''. Danas je situacija drugačija. Nacionalne i verske manjine su svete krave demokratije i globalizma.
Da li je Aja Sofija spomenik islamske kulture? Sigurno nije, a da li je na raspolaganju islamskim sveštenicima i vernicima, sigurno jeste.
Šta ju tu "naše", a šta nije je sigurno pitanje koje ili čeka ili ne čeka odgovor. Uglavnom, bilo ko pa i muslimani mogu uzurpirati Aja Sofiju, ali je ne mogu izgraditi. Več je izgrađena. Mogu je samo srušiti. I gradnja te crkve je izraz građevinske kulture onoga ko je gradio, a ne onoga ko je silom uzurpirao.
Toliko o tome šta je naše, a šta nije.
Međutim, bez ikakve zle namere, da vam ispričam kako sam se obrukao po pitanju "oslamskih spomenika kulture". Razgovarao sam sa jednim pravoslavnim Koptom iz Kaira i pričao mu kako su Hrvati u Mostatru porušili stari most, spomenik islamske kulture i remek delo turskog građevinarstva iz Srednjeg veka, a onda optužili Srbe da su to uradili.
Njegov odgovor je bio sledeći, pomalo ljutit i uvređen: "Otkuda turaka u građevinarstvu, to je spomenik hrišćanske kulture, taj most je pravio pravoslavni Kopt".. Majstor Hajrudin, koji je gradio taj most, koji je inače tipski, bilo ih je više istih takvih, je pravoslavni Kopt, iz Kaira, i svi majstori zanatlije su bili pravoslavni Kopti. Višemilenijumska je koptska tradicija građevinarstva. Zaista nema smisla svojatati je i podvoditi po "islamsku kulturu". Jedino, ako je u pitanju neznanje. Ali neznanje ne opravdava.
par citata: "Mit o Čikagu kao najvećem „srpskom" gradu posle Beograda opstao je samo zahvaljujući činjenici da je decenijama bilo politički nekorektno reći da ta titula zapravo pripada Istanbulu. Jer, na obalama Bosfora živi čak tri miliona ljudi poreklom sa ovih prostora, koje smo vekovima pežorativno nazivali „poturicama""
i aktuelna vest:
"Ministarstvu za dijasporu saopštilo je da je veliki broj ljudi iz dijaspore i regiona zaintresovan za državljanstvo Srbije i da je najveći broj zahteva stigao iz Bosne i Hercegovine, kao i od turskih državljana poreklom iz Raške oblasti."
informišite se kakav je stav "pravih" islamskih zemalja o pitanjima koja nas se tiču - npr. o Kosovu i Bosni - imamo li osim Rusa većih saveznika.. i šta Arapi, Iranci i Turci misle koje su narodnosti muslimani u Srbiji...možete lako d se informišete - sajt države Iran ima u ponudi 6 jezika _ persijski, arapski, engleski, hindu, ruski i SRPSKI..tamo se zna red
s tim da procene o broju 'poturica' u danasnjoj turskoj idu do osam hiljada - izvor, drustvo srpsko-turskog prijateljstva
poturice su oni jadnici (Crnogorci bi rekli jadovi) koji su zbog gladi i sitnih privilegija promenili veru za večeru, a koji do ubeđenja i vere nimalo ne drže...dakle ovi u Istanbulu nisu poturice već Srbi islamske vere..kao i "ovi" u Raškoj, Baru, Podgorici, Bosni....koji nisu poturice, tj. jadovi..i sve brojniji beogradski i novosadski salonski konvertiti -trend seteri....
meni je najkomičnije određenje Bošnaci iz Bara i Podgorice--pa njihovi đedovi verovatno za Bosnu nisu ni čuli
Među nama rečeno, gospodine Rešade ef. Plojoviću, muftijo beogradsko-novosadski, izneli ste u svome dopisu toliko besmislica i malicioznosti da to gotovo u potpunosti onemogućava ozbiljan dijalog. Međutim, zbog građana Srbije islamske vere i čitalaca Edicije „Upoznajte Srbiju”, neophodno je da ukažem na nekoliko važnih stvari koje prećutkujete.
Opštepoznato je, gospodine muftijo, da otomanska imperija nije na Balkan prodrla ognjem i mačem nego smiljem i bosiljem. Zna se da su Srbi i drugi slovenski narodi na Balkanu u islam prelazili drage volje, ozareni prijateljskim ubeđivanjem i Rečju Prorokovom, te da nije bilo zuluma, nabijanja na kolac, danka u krvi, seče knezova, paljenja i pljačkanja hrišćanskih svetinja, silovanja i obeščašćivanja. Ćele kula u Nišu je, dabome, poznati spomenik pravoslavne kulture.
Nastavak teksta na:
http://www.nspm.rs/polemike/niz-kolateralnih-koristi.html
Mene čudi jedna druga stvar, kako niste uočili nesklad između plediranja za nedopustivost korištenja neislamskih, ili hrišćanskih izraza "anđeo" islamskim sveštenicima, sa jedne strane, a dopustivost korištenja hrišćanske crkve Sveta Sofija u islamske svrhe sa druge strane u interpretaciji R. Plojovića. Ili, nedopustivo je neku džamiju staviti na spisak spomenika kulture u Srbiji, jer je džamija spomenik turske kulture, i islamske religije, a dozvoljeno je Stari most u Mostaru svrstati u spomenik islamske kulture i turskog građevinarstva. Hajrudin je Koptsko ime i majstor Hajrudin je bio pravoslavni Kopt, kao glavni projektant i graditelj mosta, i svi majstori zidari i tesari i ostali. Imali su male ikone i krstili se sa tri prsta i domaće stanovništvo ih je zbog toga volelo za razliku od turskih askera koje nije volelo. Međutim ti askeri su se nekako odomaćili.
Elem, kako je taj most islamski, a nije hrišćanski.
Nije reč kome će koja vera već čiji je koji spomenik. Talibani bi to rešili talibanski, a Evropljani evropski.