субота, 18. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Највећи непријатељ српског народа је његова елита

Kоментари (46) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 28 фебруар 2010 18:07
Дејан
Друштвене науке и уметност имају уграђену склоност ка моралној корупцији.

То је затворено друштво. Снимите филм на Западу (као Шербеџија или Трифуновић), а да сте пре тога зуцнули нешто у одбрани свог народа. Ништа од ангажмана. Директор калифорнијске филхармоније је морао да поднесе оставку јер је дао 1000 долара у кампању против легализације брака хомосексуалаца.

Реците нешто против ЛБГТ популације, њихове истине о Босни и Косову, глобалног загревања...и нема ангажмана.

Наши филмови о ратовима 90-их су мутни и неодређени колико је и наш национални план био нејасан. Нигде се не каже да су Хрвати и муслимани чинили злочине над нашим народом. Ваљда мисле да форсирају универзалну антиратну причу.

Гледао сам на ХТВ-у филм о Вуковару. Оно је језиво. У њиховим главама нема дилема, све је црно/бело. Негативци се именују јасно и без увијања.

Онда оде на страни филмски фестивал "српски" филм са универзалном анти-ратном тематиком и хрватски филм који представља Србе као злотворе. После се чудимо што се све одвија овако.
Препоруке:
0
0
2 недеља, 28 фебруар 2010 18:25
Dete noći
Odličan razgovor...
Odličan tekst...pogađa gde treba i koga treba.
Sjajno se dopunjuje sa tekstom Dimitrija Vojinova,sa početka godine.
Da ponovim na ovom mestu:svako ko traži izlaz iz ovog,našeg,opšteg ponora u raznim Akademijama,SPC,esnafskim udruženjima ovih ili onih,raznima upravnim,glavnim,nadzornim odborima...uredništvima ovih ili onih novina,televizija,radijo stanica,među profesorima privatnih ili državnih fakulteta,Pi-Ar-ovima,menadžerima,spin-doktorima...ko misli da može da ih susretne na blještavim,raskošnim,''luksuznim'' prijemima od Šekspitove preko Nemanjine do Šilerove ili u zadimljenim kancelarijama neke od služba delova jedne Službe...(oni malo agilniji nek pronađu tekst koji ovih dana kruži Mrežom o Ju-rok/pop eliti osamdesetih)
Препоруке:
0
0
3 недеља, 28 фебруар 2010 18:45
Improvizacija
Naslov intervjua ocito nije adekvatan - napokon, sam Jovanovic kaze da je to "pseudo-elita", dakle grupa ljudi koje su cak drugi nabedili da su vazni (najbolji su primer Tadic i njegovi "elitasi" iz bedne rok-grupice "Idoli" ). Najveci neprijatelj srpske kulture, srpskog filma, srpskog naroda - jeste improvizacija, o kojoj Jovanovic ovde vrlo iscrpno govori! Nema plana, nema strategije, nema projekta - sve se improvizuje, da bi se dopalo narodu, ili, u danasnje doba, da bi se dopalo Gospodaru Planete! Bedan humor, bedna knjizevnost, sramna politika - to su zakonita deca te ideologije improvizacije! I to ce jos potrajati, da se ne tesimo!
Препоруке:
0
0
4 недеља, 28 фебруар 2010 19:29
Svetislav Kostić
@ Дејан, čestiti Srbine! Mogu malo da odahnem! Rekao si i napisao sve ono što starina Kostić, koji prošao sito i rešeto - namislio da napiše.
Препоруке:
0
0
5 недеља, 28 фебруар 2010 20:11
jasna
Snimaju samo "politicki korektne" filmove,sto znaci opljunuti Milosevica,jer takvi filmovi imaju prodju na Zapadu,a padne i po koja nagradica.Onda ih na RTSu hvale na sva zvona,kao velike reditelje(Paskaljevic, Markovic) koji eto u svetu pronose slavu"srpskog filma",a mi smo kao budale pa cemo da poverujemo u njihovu "velicinu".
Sto bi oni snimali filmove o tragediji Srba,gde se ne daj Boze vidi uloga Zapada u istoj,pa za takve filmove se ne dobijaju nagrade,i ne tapsu ih po ramenu na kojekakvim medjunarodnim festivalima.A od necega mora i da se zivi,jelte.
Samo kakve veze takvi filmovi imaju sa umetnoscu?
Препоруке:
0
0
6 недеља, 28 фебруар 2010 20:20
Dragan Jagodina
Vrlo često sam u svojim komentarima na razne tekstove pominjao srpsku elitu(onu pravu ne drugosrbijansku)da je vreme da se organizuje i izvede narod iz mraka ili da nestane sa scene Srbije.Ovaj tekst je samo potvrda tih mojih kritika.
Препоруке:
0
0
7 недеља, 28 фебруар 2010 20:44
Вози Мишко
Проблем је у томе што се ништа није променило, титоисти су и даље на власти! Унуци су се преобукли у глобалисте и то је та псеудоелита која снима политички коректне филмове, док остали, као и Јоца, могу само у бункер.

А што се тиче драматурга, да није Чеда отишао у политичаре, можда би ситуација била боља, хе, хе...
Препоруке:
0
0
8 недеља, 28 фебруар 2010 22:02
Ala
Reci g.Jovanovica cekam godinama-pale su kao plaha kisa na zedno tlo.Hvala Vam!
Nisam iz filmske branse,ali mi je muka od ruzenja Srba i nase kulture, izvrtanja istorijskih cinjenica,prostacki servilnog odnosa marionetskog rezima i njihovih podobnih Karanovicki,Paskaljevica,Dragojevica,Markovica....
Da li iko zna koliko su verzija Englezi(Britanci) snimili o Virgin Queen,Arturu,svojim bitkama i ratovima...Na stotine....
Ima li nekog da mi objasni razloge nepostojanja nacionalnih komada,opera,baleta o Caru Dusanu,Kosovskom boju, Milankovicu,Isidori,Barili,Crnjanskom,D.Maksimovic
u Narodnom pozoristu?
Zasto neme NI JEDNOG filma o "Oluji""Otkosu""Bljesku",paljenju 136 manastira na KiM?O bombardovanju Beograda?
Zato sto se ovom narodu namerno suzavaju vidici i prekida nit istorije.Dokle cemo da gledamo glupave EMOTION produkcije?
Na zalost ni Djilas,ni Tadic ,ni Sutanovac,ni Bradic, nemaju svest o ocuvanju drzave i identiteta naroda,zato nemaju ni znanja ni energije da planski trasiraju jedini put izbavljenja-kroz rad,obrazovanje,nauku i postovanje srpskog naroda.
Njihova vladavina je kic.
A to nam nije potrebno imnogo kosta.
Препоруке:
0
0
9 недеља, 28 фебруар 2010 22:21
Игњатије
Овакав степен свеокупираности једне земље није мањи од комунистичког. Све државне функције, све државне установе, цео приватни сектор, сва култура...
Препоруке:
0
0
10 недеља, 28 фебруар 2010 23:13
Гене(ц)ки супериоран
И, јел има неко коментар на тврдњу да су Срби генетски супериоран народ? Мере бит да се сви са тезом слажу? Баш лепо, нема шта. Јован Јовановић као српска Лени Рихфенштал.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 28 фебруар 2010 23:28
Po definiciji
Ипак морате да знате да постоји квалитет квалитета у расама, и код паса, и код мачака, и код ружа, и код јабука, и код малина, па и код људи. И мислим да је сва несрећа српског народа што Срби јесу на неки начин супериоран народ. То показују, ако узмете теорију еволуције, значи у спорту. То да Србија има такве спортисте сада, у најразличитијим спортовима, то Американци не могу да објасне сем, да кажем, расном теоријом.


racism (n.): a belief that race is the primary determinant of human traits and capacities and that racial differences produce an inherent superiority of a particular race
Препоруке:
0
0
12 недеља, 28 фебруар 2010 23:37
rasizam
vidim da se u javnosti dozvoljavaju tvrdnje da je teorija evolucije zabluda, pa zasto ne bi mogao neko da tvrdi i da rasne teorije imaju smisla, pa isto toliko je naucno osnovano kao i kreacionizam.
Препоруке:
0
0
13 недеља, 28 фебруар 2010 23:55
@rasizam
Sustinska razlika je u tome sto kreacionisticke teorije, kako god naucno sumnjive bile, nikoga ne ugrozavaju, jer ne dovode u pitanje nacelnu jednakost svih ljudi (naprotiv, na njoj insistiraju - Bog nas je sve stvorio jednakima).

Rasisticke teorije, s druge strane, su opasne upravo jer poricu ovu jednakost. Zato nije zabranjeno propagirati kreacinizam, a JESTE zabranjeno propagirati rasizam, odnosno rasnu superiornost nekih rasa nad drugima (iz koje se onda lako daju izvesti opravdanja za ropstvo, genocid, aparthejd, itd).
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 01 март 2010 00:14
влкс
Видим већ се јављају неки да га прогласе фашистом... Ко о чему фашисте о фашизму.
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 01 март 2010 00:32
Иван
Ни за један рат не могу се кривити милитаристи; кад дође до њега, то само значи да су они учинили оно што се од њих и очекивало, а да су затајили пацифисти. Зашто? Зато што су били неспособни, без обзира на изговоре. Много је таквих губитника и у нашем филму. Они су били режимски љубимци, побогу, што би ишта мењали? Али како сад такви неспособњаковићи неког нешто да науче? И смеју ли уопште да форсирају таленте који ће лако показати колико су ти наши "велики" режисери слаби и извикани.

Разумем Јовановића што види решење проблема нашег филма у еснафској организацији, оно - филмови филмаџијама. Није то лош став из перспективе државе, која увек треба да има на уму попагандни аспект и државног режисера у рукаву. Но, из песперктиве уметности, ја имам мало другачији став. За мене је у филму ремек-дело у оном "нечем" неописивом, што се просто осети као "пун погодак", што ће рећи, зависи од тога од чега је свако понаособ направљен. Није ни сваки Кополин филм једнако добар; буди и конобар, али ако имаш у глави потенцијал да све замислиш и оствариш, снимај. Наш проблем јесте медиокритет, али њега није створило то што су се филмом бавили људи другачије основне вокације, колико то што су се њиме бавили неталентовани, протежирани и стваралачки лимитирани људи. А међу њима је и много школованих режисера.

Одатле све полази. Како ће не много талентован режисер, сценариста, глумац да заради за живот, осим као апаратчик? А како ће тај апаратчик да створи филм о осетљивим и захтевним националним темама, кад је навикао да због недостатка талента "не таласа" и ради шта му кажу, иначе "лети из круга"?

Има и нешто добро у томе. И идеје се троше. Колико је оних који су били за промене 5. октобра, а данас им је било каква идеја са Запада мрска, јер ови што спроводе западњачку филозофију (не политику), то чине катастрофално, огадивши је за дуго у Србији? Не бавећи се најосетљивијим националним темама, ти антиталенти су, срећом, сачували нешто талентима који ће то боље обрадити.
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 01 март 2010 00:49
@влкс
Видим већ се јављају неки да га прогласе фашистом...


Не фашистом, него расистом. Изгледа вам није јасна разлика.

Ко о чему фашисте о фашизму.


Да, а расисти о расним теоријама и расној супремацији. Баш као Јовановић.
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 01 март 2010 02:02
Svetislav Kostić
Nažalost i vlastita iskustva sa demokratijama zapadno evropskog tipa podučila su me da se u toj profesiji političara brzo radja i etablira mentalitet u kome je narodna masa za političara samo sredstvo za ostvarivanje njegovih ciljeva. To je naročito postalo uočljivo nakon što se političkim elitama na Zapadu zagubio ideološki protivnik na Istoku, koji se već svojom egzistencijom starao da ne dolazi do zakidanja socijalnih dostignuća i pretjeranog prelivanja nacionalnih dohodaka u kapitalnom smjeru. Niko ko za vreme dok pripada “eliti” ne smatra sebe narodom. Stoga i ne saosjeća sa njim. “Elite” su oduvjek prezirale narod. A u parlamentarnim demokratijama zapadnog tipa ga uz to jos i mrze. Jos Ciceron je govorio “odi vulgus profanum et arceo” - mrzim prost narod i klonim ga se. Pruski kralj Fridrih Veliki (151 cm) obiöavao je da govori na latinsko njemaökoj mjeüavini: “vox populi – vox Rindvieh” = glas naroda – glas stoke. A Robespjer, koji je u francuskom jeziku izmislio Narod sa velikim “N”, govorio je: “sve za Narod – niüta sa Narodom”. Tu ni naš Njegoš nije izdrzao da u “Gorskom Vijencu” ne kaže “Puöina je stoka jedna grdna. Dobre volje kad joj rebra puca” i, “a je raja ka ostala marva”. Üto je, doduše, kao iskusan političar, stavio u usta neprijatelju, turskom veziru Selim-Paši. Negdje sredinom 90-ih godina “po#alio” se u jednom užem krugu neki njemački poslanik iz Bundestaga: “Šta mi vredi sav moj politiöki program, kada besposlene penzionerke, koje pojma o pojmu nemaju, mogu da me na izborima sruše, ako im se na primjer ne svi+aju moji brkovi”. Nedavno u jednom njemačkom regionalnom listu, jedan gnjevni čitalac napisa: “cak i bankrotirani komunizam sa svojim specifičnim prosvjećenim apsolutizmom i sa svojom kadrovskom politikom bio je daleko bolji”. Svaka sličnost sa domaćom elitom nije slučajna.
Препоруке:
0
0
18 понедељак, 01 март 2010 06:26
Charlie Parker
Добар интервју. Јовановићеви филмови најбоље говоре о интуицији какву није имало много српских режисера. Његове речи су само почетак у сагледавању катастрофалног стања у коме се налазе српска држава и нација. Израз елита, наравно, мора се заменити бољом речју која ће обухватити сву нискост и беду проданих душа о којима Јовановић говори. О српској филмској индустрији (тзв) не треба трошити речи. Ти филммејкери раде на стварању квази историје, алтернативне историје коју народ не препознаје као своју. То што су они миљеници фондова, не значи да њихови филмови имају било какву вредност. Да имају, неко би их гледао у иностранству. Неко би их се сећао после две-три године.

Господа која га оптужују за расизам нека отворе манифесте српских опозиционих покрета из деведесетих (дошли на власт 2000) којима вероватно припадају.
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 01 март 2010 09:34
Милица
Где нема срба.
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 01 март 2010 10:27
брм
@ Ala
колико сам ја упознат у целокупној историји српске кинематографије снимљен је ЈЕДАН филм о 1. св рату (марш на Дрину) и ДВА условно историјска (косовски бој - неми филм и Бановић Страхиња хрватског редитеља са италијсанким глумцем у коме је најупечатљивији лик Турчин)- најмање дупло више је Србија ГОДИШЊЕ снимала партизанских...и тек неколико неуспешних екранизација романа (Дервиш и снрт и Сеобе)..ЕВО И ВЕШТИ кУСТУРИЦА НИКАКО ДА СКЛОПИ НА дРИНИ ЋУПРИЈУ.. то довољно говори о култури овог покољења

али зато смо једини уз амере који смо измислили жанр - поменути партизански филм, мада ја то сматрам за поджанр (шпагети) вестерна - неки као капетан Леши или Валтер брани Сарајево су заиста ремек дела..

Јовановићебви ставови су болно истинити, али се у неким ситницама не бих сложио - нпр. да немамо слику наших друштава преко кинематографије..напротив - најбоља слика Југословенског друштва су тинејџерски филмови и комедије уочи 80-тих - разне Није него и Жикине династије.. чињеница о толикој "количини испразности" а толикој гледаности, више говори о менталном стању народа него поједини ретки квалитетни филмови..зар нису Драгојевићеви филмови слика рингишпила у главама данашњих Срба - ми нисмо анђели снимљен пет минута пред почетак рата? или она салонска конструкција рата у Лепим селима?
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 01 март 2010 10:46
Мирослав Ђукић
Интервју је добар, без длаке на језику! Слажем се са Јовановићевом проценом псеудоелите, с тим што треба бити до краја конкретан: Србија уопште НЕМА своју елиту, никакву!Ова псеудолита која сада у "кругу двојке" је тзв. "југословенска псеудоелита", која је Београду и Србији преостала након распада предходне државе. Југославија, као псеудонација и псеудодржава, тешко да је могла, све и да је желела, да формира аутентичну и веродостојну "југословенску елиту".Ниједан режим Југославије (прве, друге и треће) није желео аутентичну елиту, био би то ризик. Формирана је "југословенска псеудоелита", која је имала улогу да потискује све српско ( Принцип: "Слаба Србија - јака Југославија"). Док је псеудоелита надзирала српски "национализам", остали национални покрети су, неометени, лако обурдали ту и такву Југославију. Тако се, силом прилика, псеудоелита земље које више није било, нашла насукана на српском тлу, у народу који мрзи и којем не жели да припада. Следио је логични егзодус припадника псеудоелите из Србије. Просто, оно од припадника ЈУ псеудоелите што је ишта ваљало,имало икакву прођу на културном тржишту, то је добровољно пошло у иностранство. Не желећи да трпе рат, санкције, хиперинфлацију, пошли су сви "елитисти" који су могли да оду и опстану у белом свету. Након ове негативне селекције, оно од "југослвенске псеудоелите" што је било потпуно неспособно да се прода иностранству, остало је у Београду, да грчевито држи своје позицијице, стечене на основу "морално-политичке" подобности и спремности да се пљује по свему српском.
Препоруке:
0
0
22 понедељак, 01 март 2010 11:04
симонида
НЕМАМО ЕЛИТУ! па то је класична прича, језовита и тачна! овај НАРОД воде недостојни људи који као и у филму које помиње г-дин Јовановић, импровизују на лицу места, не смеју да кажу да су Срби! и иду тако далеко да о свом народу говоре лоше.колико сам само оваквих разговора имала у свом атељеу, па могла бих књигу написати и управо све ови проблеми!зашто ми на филму немамо ИСТИНУ о паклу кроз које је прошао СРБСКИ НАРОД?зашто неко не сними ЈЕЛЕНУ од Кордића?ЗАШТО бежимо од злочина који је вршен над нашим народом?сјајан интервју,браво и Марини и БРАВО за г-дина ЈОВАНОВИЋА!
Препоруке:
0
0
23 понедељак, 01 март 2010 11:30
брм
@ Mирослав Đукић
"оно од припадника ЈУ псеудоелите што је ишта ваљало,имало икакву прођу на културном тржишту, то је добровољно пошло у иностранство"

ја бих рекао да је обрнуто - да је земљу напустила потенцијална српска елита, а да је ЈУ псеудоелита и даље у пуном броју овде... само процентуално знатно увећана због исељавања о којем говори Јовановић..периодични погроми на овај и онај начин су главни узрок пропасти срба - таман билошки стасају нефрустриране генерације нешто се деси и најбољи бивају протерани или уништени....као 41.-45.
Препоруке:
0
0
24 понедељак, 01 март 2010 11:55
Шарло Акробата
Филм је скупа играчка и ако држава не да паре ништа од слика. За разлику од Хрватске и Босанскохерцеговачке кинематографије где држава увелико помаже снимање филмова и где се ради плански, наша кинематографија остварује се преко шачице авантуриста и страних продукција и зато и није чудо што се код нас снимају анти-српски филмови. Марковићева " Турнеја" очигледан је пример. "Наши" аутори дневнополтички обрађују новију српску драму и зато су им филмови на нивоу политичких памфлета.
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 01 март 2010 12:24
rasa
Nije valjda da se vise ne secamo "naucnog istrazivanja" koje je obavila i objavila ne znam vise koja institucija na zapadu (mislim u Engleskoj)koje su ,ne bez zluradosti, prenela i gotovo sva nasa sredstva informisanja, da su "Srbi najgluplji narod na svetu!". Zaboravili? I nesto se ne secam da je bilo povika kako su ti zapadnjaci tamo rasisti jer se bave merenjem inteligencije "po nacionalnom kljucu". Posle nekoliko nedelja objavljen je i demanti da su Srbi zapravo u samom vrhu, ne prvi, ali drugi ili treci po rangu! To je tek , kao sto i biva sa demantijima, proslo bez ikakvog odjeka, a o komentarima o rasistickom stavu, ni pomena. Bilo bi dobro da se neko strucan oglasi na ovu temu- postoje li "pametni" i manje pametni narodi.I ko to i zasto meri i istrazuje, u kakve svrhe?
A necemo se valjda sporiti da rase postoje? U pasa, kao i kod ljudi. Problem je, kao sto znamo, samo ako nekoga smatrate manje vrednim jer ima ove a ne one rasne odlike. A da se moze, ko ne bi izabrao da bude visok, vitak, lep i, sto da ne- pametan. Samo i tada, sta bi sve to zajedno na gomili imalo veze sa njegovim stvarnim ljudskim kvalitom! A to je onaj kvalitet koji se sve manje pominje i sve vise potiskuje, a ne pripada rasistickom arsenalu, jer ne definise rasu nego coveka. Ili smo i to zaboravili?
Препоруке:
0
0
26 понедељак, 01 март 2010 12:53
Стојан Станојевић
елита - шта је то?

Као што рече неко, одавно није било овако доброг интервјуа, а наслов је погодак у сред, највећа истина целог двадесетог века, па и даље.

Ко су "елита" у Србији и нашем народу?

Прича из света филма је само мали "пример" да се докаже теза из наслова интервјуа. Примери у другим областима живота (наука, уметност, војска, политика итд) су још поразнији за судбину српског народа. Тај "филм" сам и лично проживео, гледајући како "глупе масе" постају директори, професори, представници народа, владари и писци наше историје и судбине. Само један пример: СЕОБА СЛОВЕНА - највећа лаж у последњих сто година која уништава мозак здравог разума.

Има и светлих примера, а то су они људи чије судбине показују да сваки народ има свој "врх" (елиту), али праву, заиста заслужену, и народу од користи. Они доказују да нема "расне" теорије, Срби су исти као и други људи, али у Србији се елита прави од "блата", а они "јаки и прави" постају то што јесу тамо негде, ван државног система, најчешће у иностранству, нажалост. Та друга, али права, српска елита се мало и слабо види и, што је најгоре, утапа се у неку туђу елиту. Крај је жалостан.
Препоруке:
0
0
27 понедељак, 01 март 2010 14:05
branko
sam naslov kazuje sve,to sto sebe nsziva elitom svoim mentalnim sklopom odgovara Srecku Soicu.
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 01 март 2010 15:40
Вера В
Каква је ово кукњава? Има у Србији довољно врхова у филму, новинарству, поезији, науци, цркви, политици, музици... Најбоље људе најбрже препознају нишанџије. Ко спречава да нисмо равнодушни према нашим најдаровитијим већ да од њих учимо, следимо их,поштујемо,бранимо,поносимо се и тако с њима чинимо бројну елиту.
Препоруке:
0
0
29 понедељак, 01 март 2010 15:56
passanger
Čudi me da jedan teoretičar filma ima negativan stav o improvizaciji u savremenoj kinematografiji? Da li je gospodin ikada čuo za čuvene Antonionijeve izjave o sopstvenom stvaralačkom procesu?

Vjerujem da sam uspio ogoliti svoje filmske postupke i osloboditi se mnogih nepotrebnih formalnih rješenja koja su bila uobičajena. Doduše, moram reći da ne žalim što sam ih isprobao, inače ne bih došao do ovoga što smatram višom jednostavnošću. Sada mogu raditi i manje tehničke pogreške. I radim ih. Ponekad i namjerno, kako bih postigao snažniji učinak. Uvjeren sam da film mora biti povezan s istinom, a ne s logikom. A istina naše svakodnevice nije mehanička, konvencionalna i umjetna kakve su najčešće priče, ali i filmovi ako se tako rade. Ritam života ne čini stalno, jednolično kucanje, naprotiv, ponekad je brz, ponekad spor, na trenutke se može učiniti gotovo statičnim, a katkad se kreće nevjerojatnom brzinom. Sve se to mora vidjeti i u filmu. Ne kažem da redatelji moraju pokorno bilježiti rutinu
svakodnevice, ali mislim da iz tih stanki, nastojanja na izvjesnoj
duhovnoj, unutarnjoj i moralnoj stvarnosti, nastaje ono što prepoznajemo
kao moderni film, naime, film koji nije toliko zaokupljen vanjskim, nego onim što nas pokreće da postupamo upravo ovako, a ne drugačije. Film se mora okrenuti unutarnjoj formi snimanja, načinima izražavanja koji su apsolutno slobodni, poput književnosti ili slikarstva koje je dosegnulo apstrakciju. Možda će film stvarati poeziju, filmsku poemu s rimom.
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 01 март 2010 15:57
passanger
Smatram da je na početku svakog stvaralačkog nastojanja proces selekcije. Ta selekcija, kao što je Camus rekao, umjetnikova je pobuna protiv sila stvarnosti. Prije svake scene dolazim na mjesto snimanja u stanju ‘nevinosti’, zato što mislim da se najbolji rezultati postižu srazom okoliša u kojem se scena snima i mojeg mentalnog stanja u tom posebnom trenutku. Ne volim razmišljati o sceni uoči, čak ni nekoliko dana prije snimanja. Moram dopustiti okolišu da utječe na mene, to je najizravniji i najjednostavniji postupak kojim stvaram scenu. Moguće je da scena koja je pažljivo razrađena na papiru, ne funkcionira u stvarnome prostoru te mora biti izmijenjena ili preoblikovana
na licu mjesta. Neke rečenice iz scenarija mogu dobiti drugo značenje ovisno o pozadini, primjerice, nalazi li se iza glumca zid ili cesta. Isto tako, značenje neke rečenice se mijenja ako je glumac snimljen iz gornjeg ili donjeg rakursa, vidimo li njegov profil ili cijelo lice. Vrlo rijetko unaprijed određujem kadrove. Naravno, u različitim fazama pripreme filma redatelj zamišlja slike, ali je uvijek opasno previše zavoljeti te gotove slike, onda vam se dogodi da trčite za slikama koje su odvojene od stvarnoga prostora u kojemu se scena snima i koje više ne nalikuju ni onima iz mašte ni s papira. Bolje se prilagoditi novoj situaciji, pogotovo što su današnji scenariji sve manje detaljni i još manje tehnički. Oni su samo zabilješke i skice kojima se redatelj služi tijekom snimanja. Ukratko, vrlo rijetko unaprijed
razmišljam o kadru, radije razmišljam na snimanju, gledajući kroz kameru. Danas se film stvara tijekom snimanja, piše se na licu mjesta, kamerom.
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 01 март 2010 16:16
passanger
Dalje,diskvalifikacija nekih autora (npr. Aleksandra Petrovića, Makavejeve, Živojina Pavlovića) na osnovu toga što nisu završili akademiju je bezvezna. Umetnost XX veka ne poznaje eliističku razliku između kvalifikovanih i nekvalifikovanih, dovoljno je samo kvalitetno stvarati. Ni Crnjanski ni Rastko Petrović nisu diplomirali književnost, ali su zato jedni od naših najboljih knjževnika. Soderberg, Tarantino, Linklater, Robert Rodrigez, Spajk Džons-nijedan od njih nije se školovao za profesionalnog filmadžiju, pa su ipak vrsni u svom poslu.

Jedino u čemu se slažem je nedostatak teorije u ovdašnjoj filmskoj javnosti, ali su zbog toga ponajviše krivi kritičari koji vrhuncem svog posla smatraju banalne prikaze filmova u dnevnim novinama. I oni koji pokušaju takav prometejski poduhvat, poput Pavla Levija, kasnije bivaju opanjkavani kao antisrbi ili nešto slično.

Opaske o rasnom kvalitetu umetnika su besmislene (najblaže rečeno) i pokazuju da ovaj teoretičar sa teorijom ima najlabavije veze.

Zaista žalosno. Jocu Jovanovića sam drugačije zamišljao.
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 01 март 2010 17:14
Симић Манојло
Има у овом тексту пуно ствари , са којима је
тешко не сложити се.
Као оцјена о нашој " псеудо-елити ", која је ,
у ствралачком смислу , до те мјере просјечна ,
да изгледа да је на " површини " одржава једино
" политичка коректност " која подразумијева
блаћење властитог народа .
Али има и оцјена о " генетској " предодређености,
којом се госп. Јовановић срозава у исту раван са
" псеудо-елитом ", само на другом крају некоректности .
Ако је овакав став покушај равнотеже , онда би и
могао да се разумије .
Али ако није изиритиран , испровоциран њиховим
свеопштим глупостима , онад је на погрешном трагу .
Од наших филмова , које сам гледао у посљедње вријеме , " Турнеја " Горана Марковића је прави
монумент незнању , површности и спремности на
" сарадњу ", титоизмом ограниченог аутора .
Као да му је Емир Хаџихафизбеговић писао сценарио.
Да анализирамо сцену по сцену :
у оном аутобусу , нека глумица у намјери да
одобровољи муслиманског команданта , говори монолог
из грчке трагедије . Свако које у Босни рођен или
барем тамо дуже живио, зна дасу предмет највеће
муслиманске мржње , Срби , Руси и Грци .Па тај
режисер о Босни нема ни елементарна знања . Осим
титоистичких лажи , наравно .
У сљедећој сцени муслимански командант пријекорно
објашњава : " Ми смо вас толико вољели... , мислите
да смо навијали за "Сарајево" , "Жељу"..., ма јок
болан , него за "Звезду" , "Партизан" .
Па , док је у Сарајеву живјело 180.000 Срба ,
пуно је њих навијало за "Звезду" , "Партизан".
А од муслимана , ја лично сам знао преко двојицу.
А у сцени кад муслимани , уз прећутну сагласност
глумаца (режисера), одводе " Љубића ", који је
више свима у аутобусу досадио причом о "небеском
народу" , режисер показује своју интелектуалну недораслост.
По њему , Срби у Босни су у рат кренули зато што
их је " Љубић " завео сбвојом причом , а не зато
што им је , по трећи пут у 20.в. поново под грло
стављен махалски ханџар .
Стварно , псеудоелита ,крцата незнањем и ѕлом
вољ.
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 01 март 2010 17:23
брм
"Opaske o rasnom kvalitetu umetnika su besmislene"
многи су се залепили за ову Јовановићеву "опаску"..ја је нисам схватио у кључу расне пред(над)ређености, већ теорије еволуције..
слажем се са песинџером - ни моји омиљени редитељи морнарички наредник у корејском рату Пеконпо, Пен, Зигел, Мелвил као ни поменути Антонијони, Пазолини.. нису ни примирисали академији..
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 01 март 2010 19:02
Dejan P.
Odlican tekst,svaka cast! Ali,nazalost,mnogo je "slepih" i "gluvih" u ovoj nasoj jadnoj Srbiji koji nece prstom maknuti da nesto promene.A i zasto bi? Dok su lepo ususkani u svojim sinekurama,dotle se ovom narodu crno pise.Potrebno je ,naravno,veliko znanje da se napravi film,a nikakvo da bi se pljuvalo po Srbiji.Posebno sto je to bolje placeno "zanimanje".Neka mi neko da primer,da li je neka muslimanska ili hrvatska glumica tumacila ulogu "srpkinje" koja je silovana?? To moze samo "nasa" Karanovicka kojoj su draze pare i eventualna slava u bivsim jug.republikama.To je cist auto-mazohizam nepoznat,mozda,i samom Frojdu.Ali,ne treba se cuditi ovim stvarima kada analiziramo ovaj rezim;postoji ogromna slicnost sa nekadasnjim titoistima i danasnjim neokomunistima.Princip je isti ostalo su nijanse.
Препоруке:
0
0
35 понедељак, 01 март 2010 19:06
влкс
Рекао сам фашиста јер га је неко од вас повезао са нацизмом(имена режисерке не могу да се сетим).
П.С. Лустрирајте га. :-)
Препоруке:
0
0
36 понедељак, 01 март 2010 20:17
Јеремија
Изгледа да су се нки пронашли у Јовановићевој причи о медиокритетима, па сад покушавају да му напакују расизам и фашизам. Неке ствари се не мењају ...
Препоруке:
0
0
37 понедељак, 01 март 2010 20:43
Воја
Наслов би требао да буде: Највећи непријатељ српског народа је његова ПСЕУДОелита
Препоруке:
0
0
38 уторак, 02 март 2010 00:32
XY
@Мирослав Ђукић
Браво
Препоруке:
0
0
39 уторак, 02 март 2010 11:34
Мирослав Ђукић
@брм

Потпуно се слажем са Вама да је негативна селекција погодила највише управо оне најбоље међу Србима, оне који су могли бити наша веродостојна елита, а који су отишли, или погинули. Мени увек на памет падне, кад о овоме говоримо, пример 1300 каплара, или скорији пример поручника Никитовића, који је погинуо 1991. у Вуковару. Какви би високи официри постали ови прерано угасли младићи, какве народне вође! Псеудоелита, са друге стране, уза све фрустрације које има, у догађањима која су била деведесетих, стекла је спознају да је само овде неко и нешто, а да је свуда другде - нико и ништа. А то боли! У толико је јасно да је услед разбијања илузија код псеудоелите појачана мржња према народу који не поштује ништа, па ни ону лепу слику коју о себи имају.


@XY

Хвала!
Препоруке:
0
0
40 среда, 03 март 2010 21:33
zajam
Pa licno sam dosao do zakljucka da Srbi i nemaju elitu osim ako uslovno pomenem izvesne Ruse. To je naime REALNOST ! Doduse imali smo nesto malcice elite pre II. Sv. rata ali to je vec odavno proslost.

Ozbiljna elita bese ARSTOKRATIJA koja vremenom bese zamenjena ovima za moje pojmove marionetama koji glume "nezavisnost". Da smo nacisto. Ne mislim da npr. Bugari poseduju elitu. Oni su ve odavno na raspolaganju VB samo sto se njihova sramna uloga poklapala sa interesima VB. Time ne zelim da kazem kako ostali poseduju "elitu". Setite se samo sudbine jednog nezavisnog P. Handke-a. Hrvatsku da i ne pominjem. U znak "zahvalnosti" ih uvalise u duznicko ropstvo. Oni samo gazdama cuvaju taj teritorij. Za to su naime zaduzeni i ponekad privilegovani do izvesne granice mada ih po meni cak preziru. itd.
Препоруке:
0
0
41 четвртак, 04 март 2010 12:03
Даг
Корени анационалности и антинационалноси српског филма и позоришта су вероватно на Академији. Тамо се селектују студенти из круга двојке који ништа не знају о Србији, а мисле да нешто знају о свету коме се диве и у односу на који се осећају инфериорно.

Њихове студије даље иду истом трасом, без довољно знања о традицији и култури свог народа. Свесно се школују апатриди и мрзитељи сопатвеног народа, данас као глобалисти.

Погледајте узоре - Мирјану Карановић која се уби од плача над људским правима, па нашег чувеног филсмког редитеља који се уби од бриге за права пасе, па репертоар Југословенског драмског у коме све режира Егон Савин по једној актуелној новоидеолошкој матрици и уз касапљење текстова класика драме.

То је не само вредносна конфузија и слуганство неолибералној идеологији на штету сопственог народа, већ и промоција антивредности, чак и мизантропије и сатанизма (Биљана Србљановић).
Препоруке:
0
0
42 петак, 05 март 2010 00:56
Ivan
Kod nas su neki autori na "crnoj listi", kako u filmu tako i u drugim oblastima. Zato i nema mnogo priznatih Srba u nauci i umetnosti. Nije to baš kako većina u Srbiji misli, da je proboj na veliku scenu potreban spoj spartanskog shvatanja i enfant terrible obožavanja. Prvo je ono o prirodnoj selekciji što neki nazivaju darvinizmom, ali mene je sramota da koristim ime plagijatora, lika koji je pokrao izum da bi se proslavio i time najbolje demonstrirao koliko je potrebno imati u društvu protekcije a koliko lične vrednosti. Drugo je ono obožavanje "neprilagođenih" koji tobož uspevaju opet ličnim vrednostima da odskoče i uklope društvo u svoj sistem umesto sebe u društveni, ono, Tom Kruz, Top Gun, lik koji genijalnošću, talentom, karakterom prolazi i u najjače kontrolisanom sistemu... Međutim, sustina je da sam covek jako tesko uspeva u zajednici, za to treba i ona da ga podrži. A zajednica zvana Srbija pomaze jednu grupu autora a koči drugu. I kako su ti drugi prepušteni sami sebi, obično su inventivniji. E, ali oni su na "crnoj listi", ne može njih čovek u naučnom delu da citira, u umetnilkom svetu da finansira... Ne pominji ovog ne pominji onog, ne pominji ovo ne pominji ono...na kraju tims koji su podobni i ne preostaje mnogo prostora za rad, ograničen sve užim ideološkim premisama. Samo stereotip, stereotip, stereotip, nagrada u nekom šupku sveta, stereotip, stereotip, stereotip, pa opet neka nagrada u nekom šupku sveta... Poneka retrospektiva, jer bi ih inače zaboravili, pogubljenost poput Kunderinog entomologa u inostranstvu, gde trećerazredni buržuji kurtoazno ne znaju šta ti državni umetnici i naučnici tamo rade, ali eto smeškaju se jer znaju da su ovi podobni, inače ne bi pored njih bili... Ala je lep taj život! Isti su kao gastarbajteri, nigde nisu face osim kad se iz tih potucanja vrate u Srbiju u odelu koje čuvaju samo za taj "veliki" povratak.
Препоруке:
0
0
43 петак, 05 март 2010 14:05
thinking maize
"Гледе" "расизма" и "фашизма" г-дина Ј. Јовановића.
Колико приметих г-дин Јовановић је причао о томе да
"су Американци покушали да разумеју зашто су Срби, као мали народ тако успешни у (пре свега) тимским спортовима... и да су дошли до закључка да је све до генетике". Значи, г-дин Јовановић је само цитирао мишљење неких (овде неименованих) Американаца. Толико о "расизму" и "фашизму" г-дина Јовановића! А о популарним тумачењима научних теорија и хипотеза, значи, недоказаних и још недоказаних научних претпоставки, сувише је обимна тема да би овде могло да се о томе расправља! Само ћу додати да је сер Карл Попер, један од највећих модерних заговорника либерализма и (економског) неолиберализма, у својој аутобиографији (на српском објављена са насловом "Трагање без краја") недвосмислено рекао да је "теорија еволуције метафизички пројекат"! Даље образлаже, "то је нешто што се не може доказати, али има тренутно највећи објашњавачки капацитет"!Има ли потребе за даљом полемиком?! О, фундаменталистички
настројеним протестантским креацинистичким
"теоријама", као и не мање ГЛУПИМ апроксимацијама либерално-атеистичких фундаменталиста, као што је нпр. Ричард Докинс не треба трошити ни речи ни папир
! Папир је кориснији за нешто друго! Узгред, главни заговорници догматске апотеозе Дарвинове теорије еволуције су управо
"другосрбијанци", док је један од главних креационистичких заговорника на српској сцени један мој познаник, доктор биолошких наука (ГЕНЕТИЧАР!), иначе приватно адвентиста. Име не наводим, због јасних разлога! Ко хоће да се информише о уравнотеженом приступу тој пипавој теми, упућујем га на књигу мог пријатеља др Алексеја Тарасјева на ту тему. Човек је И НАУЧНИК И ПРАВОСЛАВНИ ВЕРНИК, а узгред син познатог русисте са Филолошког факултета, проф.Тарасјева! Толико о генетици и њеној идеолошкој злоупотреби! Остало што наводи г-дин Јовановић, потписао бих и сам! А импутирања на рачун г-дина Јовановића имају "другосрбијански" рукопис!
Препоруке:
0
0
44 петак, 05 март 2010 15:50
коректор
То о расизму је по мени погрешно схваћено, чему је допринео и Јовановић непрецизним изражавањем. Ко год је живео у иностранству зна на шта поменути режисер мисли. Ја се као Србин не сматрам посебним, али те други, управо ти странци, терају да се тако осећаш. У Србији сам просечне висине, овде сам "изузетно висок", леп, млад и остало, јер "домаћи" делују истрошено, увело. А имају пара! И онда мисле: имам паре, куће, не морам да се мучим за живот, а ови Срби живе у уџерицама али се стално смеју и завитлавају, пуни су живота, ма шта они мисле, да су нека виша раса? Кад имаш све, не мораш да се бориш, али проблем је што се Срби углавном боре соло, без неког државног плана о националном интересу.
Препоруке:
0
0
45 субота, 06 март 2010 00:14
inoplemenik
shvaticu onu rasisticku izjavu kao lupetanje ili los transkript... ali ovo je jos jedan covek koji potvrdjuje moje opredeljenje da ne gledam domace filmove i pogotovu serije... secam se da sam Lepa sela gledao u bioskopu sa ortakom, i posle filma on kaze 'remek delo!', ja ga odmah spustim na zemlji rekavsi da Milosevica nije pomenuo ni jednom u filmu, kakav bre drekavac, ima ime i prezime, budi pravi angazovani umetnik, uzmi pare od drzave da snimis film i onda zabij noz u ledja toj istoj prokletoj drzavi, uradi nesto za kinematografiju i ovaj napaceni narod pa makar te cenzurisali... ne, niko od nasih 'filmadzija' to ne sme... ne znaju zanat, nemaju ideje, ne znaju da zarade pare od filma, dovidjenja!
Препоруке:
0
0
46 субота, 06 март 2010 12:40
zanimljivo !
Ako povezem sledece navode:

"Најзабрањиванији аутор у историји српског филма" ,

i autor filma "Масони владају светом"

onda mi je to sasvim dovoljno da znam zasto je najzabranjivaniji. Inace zanima me kde se moze videti ili nabaviti pomenuti film ?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер