четвртак, 16. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Фијат и Србија

Kоментари (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 20 фебруар 2010 14:47
Биљана Николић
Има Динкић план - у Крагујевцу ће се правити Фиатови аутомобили али ИГРАЧКЕ ЗА ДЕЦУ! И то ће бити почетак борбе против беле куге у Србији.
Препоруке:
0
0
2 субота, 20 фебруар 2010 19:18
Љубиша Спасојевић
Као што својевремно написах, план Б ће бити у изградњи фабрике летећих ћилима и фарме камила.
Препоруке:
0
0
3 субота, 20 фебруар 2010 20:51
dragan
Danas mi reče drugar koji je predsednik udruženja invalida "Dunav" u Beogradu(krovna organizacija objedinjuje oko 700 000 invalidnih lica u više udruženja širom Srbije), da je Ministarstvo ekonomije 10.februara ove godine ukinulo popust od 70%, koji su invalidna lica imala pri registraciji motornih vozila sa odgovarajućim komandama.
Iz ovakve odluke Ministarstva, ja zaključujem da se u tom državnom organu mudro i efikasno radi:

-ovom odlukom više sredstava će se "slivati" (lepo zvuči ovaj glagol, zar ne?) u državni budžet

-odluka je lucidno tempirana u zimskom mesecu kada invalidi, ako se usude da izađu da protestuju na otvoreni prostor, a invalidna lica pate od loše cirkulacije, na hladnom vremenu teško mogu duže da uznemiravaju radni narod (radni narod, šta to beše?-ah da, državnu administraciju i tome slično).
Dok se invalidi organizuju i dok otopli, proći će dosta vremena, dragocenog svakako.
E tako se radi a ne ono, briga za ljude, pa sažaljenje, pa to su invalidi treba im pomoći.

Vremena su teška, kad je teško, teški ljudi donose teške odluke.
Препоруке:
0
0
4 субота, 20 фебруар 2010 21:55
INTERPRETATOR
Autor nema aktuelne informacije, pa mu stoga nisu ni zaključci osnovani.
Fijat je zaključio ugovor o osnivanju svoje fabrike u Rusiji (više milijardova investicija) što znači da je pun love (istina i Putin je obećao neki sitniš), pa autor nije u pravu kada tvrdi da ne može investovati i u Srbiji.
Činjenica da je Mareli odustao od proizvodnje autokomponenata u Srbiji, govori o tome da nema finansijske kapacitete.
Zlobnici kažu (mora da lažu) i da se Iveco nešto nećka sa Zastava kamionima.
U svakom slučaju oko Kragujevca će se izgraditi višenamenski autoput-autoring (prsten), koji će se moći koristiti i kao hipodrom, autodrom, heliodrom, aerodrom, kosmodrom itd., dakle ni u kojem slučaju ovaj ne može biti promašena investicija.
Препоруке:
0
0
5 субота, 20 фебруар 2010 22:55
Jasna Simonovic
Milijadru evra gubitka!!! Ne mogu da verujem...
Pa ko je to napravio! Da li je iko odgovarao?

U ovoj zemlji u kojoj nas ganjaju za par dinara duga na racunima! U kojoj seku struju ljudima koji nisu platili par računa...U kojoj pravio privatnici zatvaraju firme jer im trziste uzimaju gubitaši na eks! Milijardu evra gubitka!!!
(Možemo li procitati neki tekst o entitetu sa milijadru evra dobitka?! Na primer o Eurosalonu!)
Препоруке:
0
0
6 недеља, 21 фебруар 2010 00:25
Milan Cvetojevic
Mislim da srpska politicka elita nema ni A plan, a kamoli nesto van toga. Politika koja se vodi u Srbiji vise podsjeca na eksperimentisanje sistemom pokusaja i greske. To bi mozda i moglo da funkcionise kad bi se za greske kaznjavalo ali ovako imamo samo "gresnike" koji ispastanje prepustaju narodu i drzavi.
Препоруке:
0
0
7 недеља, 21 фебруар 2010 01:49
Kristina
Dobar i realan clanak. Slaba ce biti vajda od Fijata za Srbju. Mozda ce se odrzavati neka mala proizvodnja, tek da se zamajava sirotinja raja pred izbore.
Препоруке:
0
0
8 недеља, 21 фебруар 2010 09:24
Миле Београђанин
Ма какав ''Фиат'', какви бакрачи... Србија ће се још више савити за смешну вербалну подршку те исте Италије на пољу тзв.''еуроинтеграција''. Италијански губиташи ће у Србији добити све за џабе, а српски радници ''шарену лажу'' и ''чек на почек''! Питам се где је крај растурању српске привреде и уништавању српских ресурса?! Када и ко ће имати снаге да стане ''тирјанству за врат'' Динкића и паразитске камариле??!?
Препоруке:
0
0
9 недеља, 21 фебруар 2010 12:35
Novak Zemun
Новац за овај пројекат обезбедила би италијанска влада уз услов да она преко тендера има апсолутан увид у трошење средстава која би се исплаћивала по урађеним деоницама. Исти начин финансирања Италијани нуде и за градњу јужне обилазнице око Крагујевца, као и изградњу инфраструктуре у Корман пољу. Овакав однос према српским партнерима очигледно је последица искуства које су имали у досадашњем партнерству кад су за много новца добијали мало реализованих пројеката

Ako nema mogucnosti da se "neki dinar" stavi u svoj dzep nema nista od toga. Nase politicare sve u kompletu od prvog do poslednjeg samo zanima ono sto ce da upadne u njihov dzep. Ako dzep ostane prazan od tih planova nema nista. Vreme ce pokazati da li sam u pravu.
Препоруке:
0
0
10 недеља, 21 фебруар 2010 13:46
Микаило
Да су Крагујевац и Србија икада имали резервну(Б) варијанту не би сада били на дну европске лествице развоја.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 21 фебруар 2010 18:39
недтен
Поштовани,

Добро образложена анализа и синтеза прошлих садашњих и будућих оправдања актуелних, који су на таласу оптимизма доласка Фиата у Србију и Крагујевац (у јесен 2008) освојили власт. Само бојим се да нас Ваш приказ будућих догађања са Кином, стварно заувек не остави само у сновима жеља, да Фиат у Крагујевцу произведе нов тип аута. Јер Фиат је био много и пре и увек је био у Крагујевцу присутан, али нисмо производили никад нов модел Фиатовог аута. Актуелна власт је много пара уложио у све ово и дао много наде ...Мораће неко да објасни једног дана где су ти новци и силни профити?
Препоруке:
0
0
12 недеља, 21 фебруар 2010 20:03
Petar
Kinezi su prvo u Evropu do[li sa pamu;nim majicama i jeftinim cipelama i svi ynamo [ta se desilo sa evropskom industrijom u tim oblastima,gotovo je nestala.Sada[nja tehnologija proizvodnje automobila garntuje da 'e tako ne[to da se desi i u automobilskoj industriji Evrope.Zato mislim da odmah Srbija predje na plan B.Posto ga nema bice ovo jos jedan dokaz sposobnosti ovih na vlasti samo sto ce opet to narod platiti.
Препоруке:
0
0
13 недеља, 21 фебруар 2010 21:01
Zoran
Bilo bi interesantno da neko objasni sta se desava sa sa Fijatovim akcijama u poslednja dva meseca.
Препоруке:
0
0
14 недеља, 21 фебруар 2010 23:38
Goran
Vrlo je izvesno da Fijat pravi ozbiljan i dugorocan posao sa Rusijom, tako da od proizvodnje u Kragujevcu i izvoza u Rusiju, nema nista. Takodje je izvesno da Iveko i Mareli ne dolaze u Kragujevac. Voleo bih da cujem Dinkica i Verka, kako ce se ostvariti izvoz od vise milijardi eura?!?
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 22 фебруар 2010 00:13
DJ
Markijone je cudo.Uspeo je i Putinu da proda fabriku za automobile bez evra sopstvenih para.Dao je platformu za vozila isto kao amerikancima i to mu je ucesce u kapitalu nove fabrike.No svaka ovakva prevara brzo se na kraju otkrije.
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 22 фебруар 2010 05:04
Marko
U nekim zemljama politicari se Kaznjavaju
za obmane a u srbiji se nagraguju izborom
na sledecim izborima toliko se nasi ljudi
razumeju u politiku obmana..Bravo za Vladu
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 22 фебруар 2010 12:52
звездарац
Берлускони и Маркионе су покушали да остваре Динкићеве речи "светска економска криза је наша развојна шанса". Заиграли су на велико, покушавши да направе светску Фиат империју. Успели су да Фиат без улагања постане сувласник фабрика аутомобила у Америци и Русији. Звучи импресивно, али профита нема. Време ће показати да ли ће Фиат имати успеха у временима кад се очекује кинески пробој на тржиште аутомобила, исто као и скори прелазак на хибридне и електричне моторе (у чијем развоју предњаче Кореја и Јапан - дакле опет Азија). Берлускони се, изгледа, превише заиграо. Јер њега на власт нису довели ни Американци ни Руси (са чијим је водећим људима добар пријатељ), него народ са Сицилије. Наиме, сицилијански народ гласа по команди (није тешко погодити чијој), и на претходним изборима је дао преко 90% гласова Берлусконију. Због тога затварање фабрика на Сицилији може бити фатално по положај италијанског премијера.
Препоруке:
0
0
18 уторак, 23 фебруар 2010 01:16
Tijana
Ima li kraja obmanjivanju ovog jadnog naroda. Pa zar se nije, nebrojeno puta, potvrdila izreka:"Obecanje ludom radovanje."
Препоруке:
0
0
19 уторак, 23 фебруар 2010 01:18
milan
E pa ljudi zsto ste tako zaboravni? dali pamtite da su nedavno Cvetkovic mekoliko puta a nesto kasnije i Dinkic ponavljali da mi izlazimo is krize. Znaci Srbija je na celu Evrope sto se tice izlaska iz krize ja zato ljudi neznam cemu panika to su nam rekli nasi ekonomisti Cvetkovic I Dinkic i zasto da im ne verujemo oni su nasi i govore istinu.Sta je nas briga za ostalim zemljama Evrope i Sveta.
Srbija ima srecu da imamo takve mozgove jer vidite koliko smo napredovali da ovi iz MMF-a Dolaze svakih petnaestak dana po savete od Cvetkovica Dinkica Djelica I ostale druzine.
E braco moja jadni smo mi kad sve ovo pogledamo kod
nas jos nije ni pocela kriza tek ce da nastupa a mi se naoruzali sa enormnim dugovima od MMF-a i ostalih
financiskih institucija u svetu da ih ne mogu vratiti ni pet narednih generacija .
Doci ce vreme vrlo brzo da onaj ko ima zemlju taj ce da bude bogat jer ce imati sta da jede iako u takve trenutno sad niko ne gleda zivi bili pa videli.

Milan
22.februar 2010
Препоруке:
0
0
20 уторак, 23 фебруар 2010 09:12
Kraguj
Osnovno pitanje ponovnog dolaska Fijata u Kragujevac da li to pomaže razvoju ?Predstavnici Fijata decidirano su izjavili da im Zastavin Institut,mesto gde je bila koncentrisana naučno tehnološka pamet decenijama stvarana na Mašinskom fakultetu u Kragujevcu ne treba.Time je svima jasno da će buduća fabrika ako zaista zaživi ustvari predstavljati šrafciger industriju koja se lako seli sa kontinenta na kontinent i koja iza sebe ostavqa samo probleme koje će prvi osetiti italijanski radnici na Siciliji.Degradacijom inžinjerskog kadra koji je sada raspoređen na proizvodne linije najbolje pokazuje budućnost i Mašinskog fakulteta u Kragujevcu koji će polako odumirati jer predpostavljam da motivacija mladih nije da završavaju teške studije da bi bili u montaži Fijata ili nekih drugih svetskih firmi koje navodno treba da reše naš najgori problem nezaposlenost.No u Kragujevcu je uništavanje domaće pameti uobičajeno kako smo videli sa još jednim institutom stogodišnje tradicije i svetski vrednih razultata.Institut za strna žita takođe je žrtva politike lokalne uprave,mada je tu i Ministarstvo za nauku dosta kumovalo.Kakvu budućnost ima Srbija bez domaće pameti siguran sam da svi znaju.
Препоруке:
0
0
21 среда, 24 фебруар 2010 02:18
Rade Birac
Opel ponovo u Kragujevcu
gospodo opet vest stize iz Beograda
Opel je spreman da vec sutra otpocne
proizvodnju svojih malo litraznih kola
na postojecim linijama montaze u pogonima
Zastava.Pregovori su vec pri kraju i sve
ide kako nismo ocekivali .Vecina vas ce
Biti pozvana na svoja radna mesta ako Bog
da .Ovako nam se javljaju politicari u SNU
Morate Verovati....
Препоруке:
0
0
22 среда, 24 фебруар 2010 09:27
vesna
Verko se pokazao kao "dobar biznismen", jer je, dok nije poceo da se bavi politikom unistio sve oko sebe, pokusavao je da se bavi i privatnim biznisom, pa nije cudo sto danas eksperimentise sa Kragujevcanima i nasim novcem kojeg vise nema. On, Nedja, Dinkic, to je ista nesposobna kamarila koja jednim potezom odlucuje da li cemo mi ziveti ili umreti. Da li ce ovi ikada da odgovaraju za zlo koje su nam naneli svojom nesposobnoscu. Pomozi nam Boze!
Препоруке:
0
0
23 среда, 24 фебруар 2010 09:35
Petar
Prodaja Punta totalno posustala,uostalom kao i svih Fijata po svetu.Dinkić će morati hitno da napravi na još dve tri televizije nagradne igre za po dva tri Punta dnevno ,a i da prisili sva ministarstva da svi voze Punta.Glasam za plan B sa letećim ćilimima kao izlaz iz problema.
Препоруке:
0
0
24 среда, 24 фебруар 2010 19:41
Prle
Ma ne dolazi samo Fijat,dolazi i Opel a posebno Mercedes.Ovo rekli Tadić,Dinkić i Verko naravno pred izbore.Svi će biti ovde samo nas neće biti.
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 25 фебруар 2010 21:06
DISIDASI
IMA LI NEGDE KLADIONICA KOJA PRIMA UPLATE DA LI ĆE FIJAT POČETI SA RADOM 2011. U KRAGUJEVAC.Voleo bi da bar tako neko zaradi na Fijatu
Препоруке:
0
0
26 петак, 26 фебруар 2010 22:59
Teodora
Ovaj tekst se bitno razlikuje od onoga sto cujemo u vestima na televiziji. Mislim da je g. Puric mnogo blizi realnosi.
Препоруке:
0
0
27 субота, 27 фебруар 2010 12:16
Ino-sajder
Ne verujem da je pisac teksta vidovnjak.Dans je stanje u Fijat-Srbija sledeće,zaliha proizvedenih automobila Punto je 2100 komada koji više ne mogu da se parkiraju u krugu fabrike.Zbog toga u ponedeljak ne radi proizvodnja a posle toga dnevna proizvodnja sa 120 komada vraćase na 80 komada dnevno.O platama radnika nekom sledećom prilikom.Veliki pozdrav za Tadića,Dinkića i Stevanovića od radnika Fijata.Mi im verujemo do kraja.
Препоруке:
0
0
28 субота, 27 фебруар 2010 18:43
Bivši insajder
Autor je uglavnom u svemu u pravu i očigledno je dobro informisan.
Kada je reč o javnosti i raznim interpretacijama u medijima, dosta je nepoznavanja teme, površnosti pa i zluradosti. Kao, hoćemo da neko oživi srpsku auto-industriju, pa kada se takav pojavi, onda - mi to znamo bolje.
Logično je da je ovde došao FIAT jer se kompletna postojeća tehnologija zasniva na konceptu i projektima te svetske firme, a oni nas dobro poznaju, a ponešto i mi njih.
Lično mi je poznato da je FIAT dugo odbijao da „udje“ u Zastavu sve do pre par godina, nudeći nam jedino komercijalni posao montaže, kao uostalom i Pežo i neke druge firme. Srbija je isuviše malo tržište da bi imala sopstvenu proizvodnju automobila. Tek kada je počelo naše „otvaranje“ prema Evropi (mada ja nisam od onih koji rešenje svih naših problema vide u EU), došlo je do promene.
Ima i zluradih istupa na svaku lošu vest iz FIAT-a Italija na temu aktuelne globalne krize. Zaboravlja se pritom da su do juče svetski lideri ove industrije u SAD, na kolenima. Uzgred, FIAT je pojavio kao spasilac jednog od tih bivsih giganata (Krajsler). Francuska AI je takodje u dubokoj krizi, a ona ne zaobilazi ni vodeće firme Nemačke. Japanci, koji su preuzeli lidersku poziciju, takodje se „njišu“, a nedavno dogadjaji sa Tojotom do skora su bili nezamislivi. FIAT se ipak dobro drži, pa sebi dozvoljavam izvestan optimizam, što ne znači da Vlada ne treba da ima i druge opcije, ma koliko one bile složene sa stanovišta aktuelne situacije.
(sledi nastavak)
Препоруке:
0
0
29 субота, 27 фебруар 2010 18:46
Bivši insajder (2)
(Drugi deo)
FIAT u tome vidi šansu da pravi jeftinije proizvode za EU, uključujući Italiju i još neke druge zemlje. Sve špekulacije oko tržišta Ruske Federacije, sa ti u vezi, potpuno su neosnovane. Sporazum o ST sa Ruskom Federacijom iz 2000. godine, a ni prošlogodišnje dopune isključivali su putničke automobile.
Bivša Zastava, sada FAS, sigurno neće ostati „šrafciger industrija“ kao što se to neki maliciozno navode. Upućeni znaju da je takav vid poslovanja najskuplji način izrade automobila jer bi troškovi logistike nadmašivali uštede u lokalnim proizvodnim troškovima. Za neko duže vreme, jedino će biti opravdan uvoz motora, čije je učešće u ceni automobila manje od 20%, ali ne zauvek, a što se devizno može bilansirati kontra-isporukama drugih delova iz Srbije.
Meni je lično žao kolega iz ranije Zastavinog Instituta ali se to ne radi ni o kavom hiru FIAT-a, niti zanam kakva bi mogla biti uloga te institucije koja godinama (decenijama) nema svoju svrhu. Globalizacija i racionalizacija autoindustrije podrazumeva i centralizaju razvoja zanovanog na unificiranim platformama, a primer marki Pežo-Sitroen u tom pogledu ovde ne bi imao opravdanje.
I na kraju, lokalni mediji objaviše kako su neki do juče srećni radnici zbog ulaska u FAS odjednom promenili raspoloženje suočivši se sa doslednim disciplinskim sistemom u toj novoj firmi. Dobro, privikavanje neće biti lako i ono se podrazumeva u svim takvim situacijama. Ali tu ćemo svi istovremeno biti stavljeni na probu da bi se videlo dali i kada možemo osaviti iza sebe svoj dojučerašnji samoupravljačko-sindikalističko-subvencionistički itd. mentalitet.
Препоруке:
0
0
30 субота, 27 фебруар 2010 21:32
Petar
Za Bivši insajder

Dobro treba radnici da se priviknu na nove tehnološke zahteve kao u EU.A treba li ti radnici da prime bar 50 posto od evropskih plata.Prema onome što znam trenutno radnici na liniji montaže primaju po 13000 dinara i to od Vlade Srbije!!!
Препоруке:
0
0
31 недеља, 28 фебруар 2010 09:21
Bivši insajder
Za g. PETRA
Na našu žalost, u pitanju su dve različite, nepovezane stvari.

Privikavanje na tehnološke standarde EU je imperativ tog ciljnog FIAT-ovog tržišta i konkurencije.

Sa druge strane, ne može se uspostavljati automatizam u vidu nekog procentualnog odnosa između plata u FAS i plata u EU, mada su i one jako razlčite, idući od severa prema jugu EU. Mada ne sporim da bi neka obrnuta situacija bila u interesu ne samo radnika FAS-a već i svih nas.

Problem je u tome što u ovoj Srbiji ovakvoj kakva jeste i sa ovolikom stopom nezaposlenosti zakoni ponude i potražnje najsurovije deluju upravo na tržištu radne snage. Sa izuzetkom državnog sektora, uglavnom privilegovanih i monopolskim preduzećima i sa blagoslovom partijskih elita, uključujući tzv. „javna“ preduzeća, situacija kod većine privatnog sektora upravo je katastrofalna kada su u pitanju plate.

Radnici u tim firmama vraćeni su na kraj XIX ili u najboljem slučaju na pošetak XX veka. Na delu je bezobzirna eksploatacija i takav odnos prema radnicima koji čak nije ni u interesu samih poslodavaca. Rad na „crno“ uz mizernu nadoknadu, neplaćanje odgovarajućih dažbina (zašta je isključivo kriva vlast), a što se nije dešavalo pre ukidanja ZOP-a, svakodnevno maltretiranje i pretnje, bizarno uslovljavanje žena da ne radjaju, itd., kao što je poznato, samo su neke od karakteristika sadašnje neprihvatljive situacije.

Nemam ni razloga ni interesa da branim FAS, ali zašto bi oni bili mnogo velikodušniji od domaćih novokomponovanih kapitalista i izrabljivača. Svakako nemam ništa ni protiv radnika, onih zaposlenih i onih koji nisu te „sreće“, a koji na najsuroviji način na svojim grbačama nose teret „tranzicije“, verovatno nesvesni zašta su glasali, kao uostalom ni mi ostali.

Za razliku od Vas nemam podatke o stvarnim platama u FAS, ali ako je kao što pišete, onda je to zaista bruka.
Препоруке:
0
0
32 недеља, 28 фебруар 2010 22:49
Miroslav Kg.
Nazalost, g. bivsi Insajderu, Petar istinu iznosi. Tu radim i sa velikom strepnjom docekujem svaki novi dan.
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 01 март 2010 13:04
Petar
Vidim da članak deluje.Član vladajuće koalicije Vladan Batić još žešće od autora govori o Fijat Srbiji.Možda će to naterati Vladu da napravi plan B.
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 01 март 2010 22:47
Radivoje
Valjda je sada i najlakovernijima poptpuno jasno da su nas navozali i prevodili zedne preko vode, vise puta. E vise nece!
Препоруке:
0
0
35 уторак, 02 март 2010 07:57
NedTen
Postovani, članak koji je objavljen u vidu reakcije DHSS da je Fiat promešaj decenije, podstakao me je da ukažem da je pored mnogih "naturenih" prevara i Fiat jedan u nizu. Šta se sve virtualno radi u vezi Fiata dovoljno je podatak da se priča samo što nisu izgrađeni infrastrukturni objekti, a relanost je da još uvek nisu u potpunosti rešeni imovinski odnosi. To Vam sve govori koliko ima ozbiljnosti u svemu tome.Usput, misija MMF, nije objasnila zbog čega je došla u Kragujevac, jer privrdno društvo "Fiat Srbija" nije korisnik ( a možda i jeste a mi to ne znamo) sredstava koje daje MMF? Možda žele da vide gde to Fiat ulaže sredstva koja je dobio iz fondova EU.
Препоруке:
0
0
36 уторак, 02 март 2010 23:00
Violeta
Slazem se sa autorom, a i sa g. Radivojem, u potpunosti.
Препоруке:
0
0
37 четвртак, 04 март 2010 09:32
Petar
Dolazi KRAJSLER!!!!!Markijone kaže da sad u Kragujevcu će da pravi za Krajsler a od malih automobila segmenta A nema ništa.Možda je pročitao ovaj članak pa se uplašio kineske konkurencije.Šalu na stranu Fijat je u Rusiji potpisao ugovor za prozvodnju C i D segmenta što znači i da bilo kakav uvoz takvih automobila iz Srbije nije realan.A u najavi je "bitka" na Korman polju sa vlasnicima poljoprivrednog zemljišta.Nastaviće se.......
Препоруке:
0
0
38 четвртак, 04 март 2010 16:27
Dragan
Narod je imao dosta losih iskustava sa ovima na vlasti, pa vise ne naseda tako lako, na sarene laze. Mislim da ce Korman polje biti Vaterlo za nase Napoleoncice Mladju i Verka.
Препоруке:
0
0
39 субота, 06 март 2010 16:43
zilien
Fiat je kod nas sarena laza.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер