субота, 18. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Тријумф пластичне лутке

Kоментари (47) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 28 јануар 2010 19:32
Горан Јевтовић
Одличан текст али недостаје одговор, где је узрок свега тога накарадног.
Вековно одступање од праве вере, и наравно потпуно неверје, као и маловерје - то је то. Када кажем вера, мислим ПРАВОСЛАВЉЕ. Мислим на Хришћанство из првих векова. Онако како нам је предао сам Богочовек, Исус Христос. Онако како су нас учили Апостоли и Светитељи.
Е, сад, ко је неверник или маловерник, наравно, неверује да смо окружени Кнезом таме - Сатаном и његовим демонима и демонским силама. Дакле, блуд, разврат и пратеће манифестације, његових су "руку дело".
Многи овако немисле, а за себе кажу да су Хришћани, и још тужније, Православци. Па ако јесте, прочитајте нешто од богате духовне литературе, и све ће бити јасно. Спас нам је у Христу. Амин.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 28 јануар 2010 19:39
Pavle N.
Sjajno Jovana, cestitke. Pisite cesce.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 28 јануар 2010 19:58
mladen
Teme koje Jovana obradjuje su ispred svih drugih naizgled važnijih pitanja.PINK lepotice i lepotane ne interesuje ni Vojvodina ni Kosovo .Interesuje ih ''ludi provod''Srbija (Beograd)javna kuća.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 28 јануар 2010 20:12
Zapadni imperijalista
Predivan tekst. Nama sa Zapada je mnogo žao što Vas neadekvatno obaveštavaju o tim, kako ih Vi nazivate, ''globalnim trendovima''. Posebno nam je smešno, i smejemo se bez prestanka, kada Vi , indirektno, kroz specifičnu obradu ovakvih tema pokušavate da svojim građanima prenesete poruku kako je situacija kod Vas ista kao i kod nas. Dakle, nažalost Vi ste u stvari daleko od nas, a nama ćete se približiti oko 2020 ili možda čak 2025 godine. A možda ni tada. Dakle, Srbija nije Kalifornija, a devojke iz Srbije i njihov stil ne oblikuje Kosmopoliten ( kao što ih ne oblikuje ni kod nas) niti razmišljaju o plastičnoj hirurgiji, niti su im uzori porno-zvezde. Dakle, važno je da se suočite s istinom. a Istina je da od 300000 ili 350000 stanovnika Niša radi samo 40000 ljudi. Imati iluziju da klinke imaju love da kupuju Kosmopoliten i da im on oblikuje stil života, oblačenja razmišljanja itd je besmileno. Takođe je besmileno učestvovati u ''specijalnom ratu'' protiv sopstvenih građana pljuvanjem po najmlađim generacijama na način na koji ne pljuju ni najbrutalnije muškarčine, bez ili sa novodnicima. ''Istraživač'' se mora kretati kroz različite socijalno-kulturne prostore, u protivnom je njegovo mišljenje determinisano parcijalnim prostorima. Ako neko nije sedeo danima, i godinama po bibliotekama i ako tamo nije video na stotine studenata koji po 12 sati dnevno čitaju knjige, onda on misli da ti prostori ni ne postoje. Dakle, isti '' istraživač'' generalizuje svoje privatno iskustvo i svet u kojem se kreće i proglašava ga opštim svetom u kojem učestvuju svi, deleći njegove vrednosti. Važno je suočiti se s sobom i s istinama o sebi. To je veoma lekovito.U protivnom deluje mehanizam projekcije.Mislite o tome, što bi rekao thinking maize.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 28 јануар 2010 20:23
Старац Фочо
Леп текст. Лепо уочена тенденција.

Моје мишљење је да је једини "лек" против тога "природна" селекција. Такве девојке са таквим понашањем и ставовима не пролазе код мушкараца "који знају шта хоће", или да се прецизније изразим, код озбиљних мушкараца. Они и даље више воле "месо" него "пластику" ;)
Али то нема везе са полом. Исто тако озбиљне жене и даље пишу онакве дневнике. Међусобно ће се такви људи пронаћи и уживати у заједничком животу, а лутке ће остати у излогу...
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 28 јануар 2010 20:28
Феминизам?
Свако ко зна ишта и феминизму зна да највећи број феминистичких ауторки експлицитно осуђује објектификацију жена, од порнографије, па све до реклама за пиво и сл. Наравно, има и оних феминисткиња који заступају другачије ставове - фемизам је развијен, сложен и вишегласан покрет. Књига Левијеве, међутим, не напада феминизам као такав, него само једно његово тумачење.

Тврдити да је објектификација последица женске епамципације, стварно је смешно - женска еманципација била је управо усмерена против овакве објектификације. Наравно, еманципација подразумева да жене треба да имају исте сексуалне слободе као и мушкарци, али то није објектификација, него управо супротно - субјектификација. Жена, дакле престаје да буде само објекат мушких жеља и добија право да постане сексуални субјекат - да жели, бира, итд. Папанова, међутим, брка и поистовећује ова два.

Најгоре су, међутим, приче о томе како је некад било боље. Одломци из дневника које Брамбергова наводи само су једна страна приче о викторијанској сексуалности - грађанске девојке заиста су биле питоме, смерне и инфантилне, трениране да постану одане и послушне супруге и мајке. Друга страна приче су, међутим, проститутке код који су ишли њихови мужеви да би тамо пронашли оно што оне нису могле да им даје - страст и сексуално задовољство. Проституција је била распострањено и друштвено толерисана, ако већ не и експлицитно прихваћена - сматрало се правом сваког мушкарца да поред фине женице иде код анимир дама. Цена финоће грађанских госпођица била је дакле потпуна и темељна објектификација девојака из нижих слојева. О хистерији, болести тако тичичној и распрострањеној међу овим финим грађанским госпођицама и касније госпођама, као директној последици сексуалне репресије, да и не говоримо.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 28 јануар 2010 20:30
Mićko
Dobar tekst. Volim tekstove ove autorke, obraćaju pažnju na zanimljive teme, sveže, sadržajne, teme koje nisu suvo političke i koje nisu samo prežvakavanje uvek iste priče.
Bilo bi mi drago da je više ovakvih članaka na NSPM - u, više bi ličio na prave novine, na nešto kao što je bio stari NIN. Takvo nalikovanje (ne i kopiranje, naravno) bilo bi kvalitet, bar po mom mišljenju.
Onda bi baš i imalo smisla preusmeriti ono sitnine - realno je sitnina, za mene je solidna stavka - što sam pre mesečno davao za NIN na račun NSPM - a.
Istina, preusmerio sam i ovako, posle onog apela, preusmeravaću verovatno i dalje, šta ću, do besa me dovodi to što gotovo nigde drugde nemam ništa normalno ni da pročitam ni da čujem (nego je sve iskrivljeno, natrunjeno i frizirano). Vredi dati makar samo za napise Antonića i Vukadinovića. Iskren da budem, i ne čitam nešto mnogo mimo toga. Ali, evo, sad ću reći, sad mi je, zapravo, i došlo jasno do svesti - vredi dati taj novac i za priloge Jovane Papan.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 28 јануар 2010 21:45
Greška
Mislim da je pristup temi iz više aspekata pogrešan. Dakle, prvo na Zapadu uopšte ne postoje ti trendovi o kojima naše kulturološkinje i etnomuzikološkinje pišu. Dakle, njihov pristup Zapadu je 'jednodimanzionalan'' što ih na neki specifičan način doovodi u vezu sa našom ''frankfurtskom školom'' koja je takođe u Zapadu videl samo represivne tendencije. Generalno su zapostavljali pozitivne aspekte Zapada. Drugo, proglašavati plastičnu hirirgiju , odnosno odlazak na istu za trend u Srbiji je potpuna besmislica.Mislim da je ova pojava minimalno prisutna, odnosno da ljudi to jest žene nemaju šta da jedu te su opsednuti opstankom a ne plastičnom hirurgijom. Ja lično ne poznajem ni jednu ženu koja ima želju da ide na plastičnu operaciju. Što se tiče devojaka mislim da se kroz preterano obražanje pažnje na takozvane ''sponzoruše'' indirektno zapsotavljaju na hiljade pametnih i lepih devojaka koje su svoju mladost provele uz knjige. A to i jeste poenta i cilj ovakvog pristupa klinkama. Dakle cilj je diskvalifikacija, represija nad ženskim polom, odstranjivanje iz socijalnog sistema, i odbacivanje svih onih koji vrede. Naravno na njihovo mesto dolaze bezvredni, preko zemljačkih i rođačkih veza. I na kraju puta se pojavljuje pitanje Siniše Stefanovića: Kamo dalje ( posle takve negativne selekcije) rođo?
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 28 јануар 2010 21:47
Nacionalizam i golotinja
@mladen

eme koje Jovana obradjuje su ispred svih drugih naizgled važnijih pitanja.PINK lepotice i lepotane ne interesuje ni Vojvodina ni Kosovo .Interesuje ih ''ludi provod''Srbija (Beograd)javna kuća.


Budite sigurni da niste u pravu. Fotografije o kojima Jovana pise nacicete u najvecem broju upravo na Fejsbuk grupama tipa "Kosovo je Srbija", "Ubij Siptara", i slicnim, sto je i za ocekivati - grupe osnivaju nasi vrli srednjoskolci i srednjoskolke. Nacionalizam i estradna golotinja, u Srbiji se vec dvadesetak godina dobro slazu i ispomazu.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 28 јануар 2010 21:59
Баја Патак
Врло добар и користан текст. Како се борити? Треба почети од најмлађих дана кћери/унуке. Треба им указати на оно што је битно за развој личности. Упознавање са светом, животом, знањем. Рад и ред. Сигурно, ни лепота, еротика, у своје време није за одбацивање, али то не сме бити основна идеја- покретач у развоју деојчице/девојке/младе жене. Ја сам и својој кћери ( и сину) и – сада унукама (све на Западу, у релативном изобиљу) увек утувљивао , и утувљујем у главу да је битно оно што је у глави (“у срцу, у души“), а не оно што је “међу ногама“. Мада, ни то у одређеном моменту није за занемаривање, и од тога не треба бежати – јер ако се панично бежи, онда те то стигне када му се најмање надаш. Дакле: консеквентно, мера, рад, ред од најмлађих година, отворени разговори о свему (па и по цену сукоба генерација), без табу – тема, што мање гледања идиотских америчких серија, избора разних мисица, “Великих Братова“ – а приметио сам да је веома ефикасно показивање примера о томе шта је сада постало од оних великих пропагатора слободног секса, размене партнера и сличног из шездесетих година. Трагикомично и болно је видети те – сада бабе и деде, како се бекеље сећајући се са носталгијом, кроз своје мозгове помрачене од силних дрога, алкохола ( и сифилиса) оних “сјајних година“ , и – што је најтрагикомичније, замишљајући “да још увек могу“, без да се запитају да ли их ко такве одвратне жели. Ако су деца која су са свим овим примерима суочена, довољно припремљена и интелигентна, знаће да нађу свој пут. Иначе, велике масе отпадака је увек било, и биће – и све то одлази у “канализацију друштва“. Најдужа “сјајна перспектива“ пластичних луткица траје двадесетак година – а онда почиње кукњава над “незаслуженом“ злом судбином – и траје до смрти. За спонзоруше су конкурси стално отворени. А крајњи исход известан. Па, ко(ја) воли – нек` изволи.
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 28 јануар 2010 22:06
Milos Cirovic
http://www.svetosavlje.org/biblioteka/vlNikolaj/MisionarskaPisma/Nikolaj08010105.htm
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 28 јануар 2010 23:00
Шарло Акробата
Жене,данас, највише тлачи модна индустрија.Наравно и мушкарце, али су жене много више подложне захтевима модних трендова. Уопштено говорећи, људи су све више опчињени властитим изгледом што је доказ да живимо у времену декаденције, нарцисоидне културе и субјективизације. У тинејџерској популацији доминантну улогу има филозофија Плејбоја,која се своди на лаку и брзу зараду,гламур, и на фетишизацију секса.Мислим да овај стил, преко Фејсбука и других друштвених мрежа, све више пушта корење и овде код нас.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 28 јануар 2010 23:03
Za Baju Patka
E baš ta, kako je Vi nazivate ''kanalizacijom društva'' vlada u izkorumpiranim državama.
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 28 јануар 2010 23:07
Неофит77
Веома добар текст. Мислим да је доста било спиновања јавности причом како је Милошевићев режим (о коме немам добро мишљење, али не волим ни лажи) крив за ерозију морала код клинаца. Евроунијати покушавају да ефекат глобализације и утицаја западне масовне културе, ставе на грбачу Милошевићу, он је и после 10 година њихове владавине остао дежурни кривац.
Погледајте Бритни Спирс, која има велики број малолетница које се ложе на њу и са друге стране Јелену Карлеушу и њен утицај на наше девојчице, и једна и друга су само различите стране исте медаље.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 28 јануар 2010 23:14
Jasna Simonovic
Zapadni imperijalista ...hvala na krajnje dobronamernom komentaru kojim pokušavate da "nam" pomognete...
Iako poštujem tekstove gdje Papan, posebno njen izbor tema, i sama sam skretala pažnju da nije dobro njeno izjednačeno posmatranje stanja u svetu (zapadnom) i kod nas...iako svakako da ima dela koji se preklapa...ljudi su svuda ljudi...
Posrnuće mladih naraštaja iz obesti i nemaštine nije isto....Novac je ovde izgubio uhlebljenje, besplatna "radna mesta" (po principu "izvol'te!)uzela su primat nad novcem koji se sve više promoviše kao grozota, a oduzima pre nego se stekne i šansa da se stekne...tako nekako...

Interesantan mi je vaš pseudonim...Pišite nam što češće...Zapadni "imperijalisti" obično ćute...
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 28 јануар 2010 23:39
Шарло Акробата
Nacionalizam i golotinjа@

Budite sigurni da niste u pravu. Fotografije o kojima Jovana pise nacicete u najvecem broju upravo na Fejsbuk grupama tipa "Kosovo je Srbija", "Ubij Siptara", i slicnim, sto je i za ocekivati - grupe osnivaju nasi vrli srednjoskolci i srednjoskolke. Nacionalizam i estradna golotinja, u Srbiji se vec dvadesetak godina dobro slazu i ispomazu


Ви грешите када ово узимате као релевантно.Питање је ко све оснива те групе и са којим намерама. То је исто као на неким друштвеним мрежама као што су, рецимо, Карике, где се лезбијке представљају као чланови и поборници Радикалне странке. У питању је најобичнија подвала и компромитовање националне идеје.Иста је ствар и са нацистичким органиѕацијама као што је КРВ И ЧАСТ.На тај начин се српски национализам поистовећује са нацизмом.
Препоруке:
0
0
17 петак, 29 јануар 2010 01:26
Zapadni imperijalista
Za Jasnu Simonović

Evo dakle Jasna koja je poenta ove ''teme''.
1. Polazna tačka je nazigled kritika poremećenog vrednosnog sistema u svetu, odnosno na Zapadu, pa onda i u Srbiji.
2. Između ova dva poremećaja vrednosnih sistema se uspostavlja veza, kako bi se indirektno zaključilo da poremećčaj vrednosnog sistema u Srbiji ima veze sa opštijim krizama vrednosti u sveti, pre svega u zapadnoj civilizaciji.
3. Dakle, radi se samo o naizgled kritici poremećaja, odnosno o pseudokritici, jer problem na samom početku nije postavljen kako treba, odnosno on je definisan na takav način da ne može dovesti do ispravnih teorijskih zaključaka, a kamoli do praktičnih efekata.
4. Postoji potreba za ovakvom vrstom teorijske disfunkcionalnosti. Ona nekome odgovara, a taj neko je najverovatnije finansijer,a ko je finansijer o tome postoje zvanični podaci.
5. Proces teorijske obrade teme, bilo da je reč o jednoj stranici ili dvadeset, na bočnim linijama se represivno usmerava ka određenim kategorijama građanstva. U ovom slučaju to su žene i mladi - pre svega devojke.
6. Specijalno deluje na proizvodnju negativnih predrasuda o njima a socijalno- psihološki proizvodi enormni pritisak na kategorije koje su meta ''specijalnog rata''.
7. Skrivena poruka u funkciji manipulacije je:''Srbija ima iste probleme kao i Kalifornija'', '' Srbija nije ono što jeste- ona ne mora da se menja, ona je već promenjena''. '' U Srbiji gradovi nisu propali, nego su klinke toliko bogate da po ceo dan čitaju Kosmopoliten, i razmišljaju o plastičnoj hirurgiji''. '' U Srbiji su devojke po automatizmu neobrazovane i potencijalne prostitutke''. Poenta- radikalna difamacija kolektiva.
8. Funkcija: jedna od funkcija ,pored prethodnih, je senčenje i zatamljivanje pametnih, jakih ličnosti- muškaraca ili mladih žena, kojih ima koliko hoćeš na sve strane hiljadu puta više od ''sponzoruša'' , autoritarni, nedemokratski sistem je upravo ovakvih ljudi boji, te su ....
Препоруке:
0
0
18 петак, 29 јануар 2010 01:45
Национализам и голотиња
Ви грешите када ово узимате као релевантно.Питање је ко све оснива те групе и са којим намерама. То је исто као на неким друштвеним мрежама као што су, рецимо, Карике, где се лезбијке представљају као чланови и поборници Радикалне странке. У питању је најобичнија подвала и компромитовање националне идеје.


Мда, биће да је ових пар хиљада средњошколки из групе "Косово је Србија" на платном списку ЦИА-е, па су ставиле обнажене фотке на профил директно по налогу из Ленглија... Дајте, молим вас, немојте се брукати, па ни ви сами не можете озбиљно да верујете у то што причате.
Препоруке:
0
0
19 петак, 29 јануар 2010 01:50
Zapadni imperijalista
Za Jasnu Simonović

su mu potrebni ljudi ograničenih intelektualnih sposobnosti, sa jakim kompleksima. Njima je lako upravljati.
9. Sledeća funkcija je izlaženje u susret ''interesima'' patrijarhalnih mušaraca ili pak homoseksualcima. Poznato je da su, posebno skriveni homoseksualci ( dakle ne grupe tipa Kvirija) skloni radikalnoj mizoginiji, te jedino njima imponuje radikalno ruženje žena.
10. Ukoliko je ova difamacija usmerena na samo jednu osobu radi se o NEČIJEM INTERESU DA SE OSOBA ''UKLONI'' IZ ZAJEDNICE.U PITANJU MOŽE BITI NEŠTO JAKO VAŽNO ILI PAK NEŠTO KRAJNJE BIZARNO-ZAVIST.Najverovatnije ovo drugo.
11. E sad, mrzi me da dalje pišem, no u svakom slučaju, pošto je ceo problem pogrešno postavljen, on u suštini ne može imati nikakvu pozitivnu funkciju u eventualnoj kritici ''vrednosnog poremećaja'' niti u eventualnom ''vrednosnom preokretu''.
12. Autorka teksta bi trebala da ima na umu da Srbija nije Kalifornija, zatim da je Srbija veoma blizu gladi, da klinke u Srbiji ne čitaju Kosmopoliten niti on ima nekakvu ulogu u oblikovanju stilova. Ni najbrutalnije muškarčine sa ovakvim mržnjom ne govore o ženama i devojkama kao ''kulturološkinje''. Sve u svemu-PRST NA ČELO.
Препоруке:
0
0
20 петак, 29 јануар 2010 03:07
Јован Стојковић Бабунски
А зашто би се морао читати Космополитан, упалите Б92, и какве побогу има везе то што се нема пара да се живи(изживљва) као у Калифорнији, довољно је да се то жели а методи су свакако алтернативни пошто је економско стање криминално.Малограђански се глумата али шта је ту је.
Ајде да мало упоређујемо, највеће колоније су и највише културно(анти-културно) третиране, Колумбија, Америчка тврђава најбољи је пример. То је место социјалног експеримента уживо, ту се уграђују силикони за 18 рођендане и штанцује милион серија годишње. Наравно не рачуна се већина бедника која скапава у фавелама и илегалним пољима, али они и нису носиоци културе, они су само толико соц. хендикепирани да не могу ни да се американизују.Дакле нису показатељи култ трендова сељанке из Прчиловаца које и да хоће не могу, него су то увек грађани и увек периферија имитира центар.
Наравно да нису све девојке Србије ово, али у тексту је реч о ономе што је културно пожељно, што се све више намеће као норма.
Препоруке:
0
0
21 петак, 29 јануар 2010 07:48
драгослав павков@Zapadni Imperijalista
[/8. Funkcija: jedna od funkcija ,pored prethodnih, je senčenje i zatamljivanje pametnih, jakih ličnosti- muškaraca ili mladih žena, kojih ima koliko hoćeš na sve strane hiljadu puta više od ''sponzoruša'' , autoritarni, nedemokratski sistem je upravo ovakvih ljudi boji, te su ...quote]
Ова ваша повика на текст Јоване Папан би имала смисла да сте,као што је она навела примере цура којима су узори Бритни,Бијонс,Леди Гага,итд,и ви навели неке примере на које се угледају те "којих има на све стране хиљаду пута више...".Овако,ваш коментар нема везе са стварношћу већ је скуп набубаних фраза,сличан оних о комунизму који тек што није стигао.И није лепо да нас ви са запада убеђујете да треба да верујемо вама,а не својим очима.
Препоруке:
0
0
22 петак, 29 јануар 2010 09:21
Дарко Станојевић
Добар чланак, гђо. Папан.

Недавно сам трајно угасио свој ФБ-налог (има начина!) и тиме себи обезбедио додатних пар сати квалитетног породичног живота дневно.

Пошто имам ћерке тог годишта, а имам среће да баш и нису тог начина размишљања, било ми је занимљиво какав је њихов коментар на ту појаву? Уф.

"Јаднице", "паћенице", "спонзоруше", "курвице"... су најчешћи термини које друге девојке имају за те "чепе" (мој израз).


"Они јој пишу да се још мало више скине, а она то и уради!"

"Е, имала је тридесет 'лајковања', сада мисли да је нека риба, ево, опет окачила слике из купатила!"

"Наложила се, види... пуни јој контакти забалављених."


Сурово је, али жене немају милости, нити превише разумевања за друге жене.

Да и не говорим да има мушкараца који тим девојчицама отворено одобравају сваки "слободнији" фото-албум, а да оне и не слуте да са друге стране имају неког ко им може бити отац или деда!

-----

Рекао сам им (мојој деци) да ми дају, ако и када нађу, профиле таквих девојчица/девојака (све је то око и испод 15-19 година!), да то могу да анализирам и направим став наспрам те појаве, а онда је негде и осудим, као гђа. Папан (претече ме!). Убрзо, видео сам да је враг однео шалу, када сам за неколико дана напунио букмарке малолетницама у ласцивним позама!

Дотукло ме је када сам, случајно, пронашао децу мојих познаника, па чак и неке девојке из моје шире родбине! Када сам изокола покушао да родитељима укажем да поведу рачуна о томе, нисам се добро провео. Рецимо... од тада имају мање разумевања за моје "губљење времена" по Интернету! :(

Гадно је то, господо. Не моралишем овде беспотребно, али ТАЧНО се види какав однос имају та деца са својим ОЧЕВИМА, пре свега.

-----

Када се само сетим да су се њихове поштене прабабе у тим годинама већ удавале и рађале децу! :D
Препоруке:
0
0
23 петак, 29 јануар 2010 11:33
брм
@ zapadni imperijalisto i ostali koji žmure pred očiglednim
"Autorka teksta bi trebala da ima na umu da Srbija nije Kalifornija, zatim da je Srbija veoma blizu gladi, da klinke u Srbiji ne čitaju Kosmopoliten niti on ima nekakvu ulogu u oblikovanju stilova.

ни у Калифорнији такве фотке на фејсбук не постављају клинке које читају Космополитен већ тамошња сиротиња - то је субкултура сиротиње намењена каналисању сексуалне енетгије и незадовољства младих у бенигне токове... Србија не само да у томе не заостаје него предњачи у свету - Пинк, Гранд шоу, банери у свим дневним новинама (Курир, Прес, Блиц) за гомиле домаћих сајтова у којјима се голе малолетнице нуде... па учеснице великог брата нису богаташице из обести, већ приградска сиротиња НАЈМНОГОЉУДНИЈА ПОПУЛАЦИЈА ДАНАШЊЕ ПОСТКОМУНИСТИЧКЕ СРБИЈЕ..колико у данашњој Србији има правих грађана и правих сељака?..колико има правих радника и праве средње класе?
почетком 90 тих смо нпр. мислили да су дизелаши наш изум (тј. Мириног испирача мозга Жељка Митровића) кад оно - америчке паре, почасни гост у САД одмах после 5. октобра..

и те српске квазинационалистичке групе су исто страни формат за нашу сиротињу..па није ни чудо да коегзистирају са голим клинкама са лоптама уместо груди (не мож поштен човек више ни порниће да гледа од тих са лоптама) ...има их у свим земљама и подједнако су бенигни за режиме
Препоруке:
0
0
24 петак, 29 јануар 2010 13:50
Molder
Горан Јевтовић

Uzme mi komentar iz usta. Odem ja pre nekog vremena kod prijatelja na slavu i tu dodje nasa drugarica koja ima 16 godina. I kako je vec red moj prijatelj joj iznese zito i vino a ona kaze sledece-"Jel moram da se krstim?". Za stolom muk. Znam mnoge ateiste koji se na slavama krste da bi ispostovali domacina. Da li je to povezano sa ovim? Jeste itekako. Vidite, tokom nesrecne vladavine komunizma narod je izgubio onu veliku vezu sa pravoslavljem koja mu je pomagala da kroz vekove ostane to sto jeste. Onda je dosao kvazi-nacionalizam 90-tih i idoli danasnjih srednjoskolaca Arkan, Ljuba Zemunac i ostala kompanija. Na zapadu je to malo drugacije. Oni su bezeci od Pape pobegli od Hrista. Nista ovo nije slucajno. Tajna svetska vlada hoce da unisti stub svake porodice a to je zena. Mi smo ovde imali striptizete, sponzoruse i veliki broj kulturno i verski "nepismenog" stanovnistva, a na zapadu koncept "moderne zene". Protivnici vere i Hrista u celom svetu racunajuci na tu "nepismenost" uverili su mlade zene da u Hriscanstvu je zena tlacena od strane muskarca. Totalno pogresno. Skoro sam citamo mnogo lep tekst na jednom svetosavkom sajtu u kome se prica o instituciji braka. Muz ne samo da MORA da zenu tretira jednako kao i sebe, vec u nekim aspektima MORA nju da stavi iznad sebe. Cela ta ideja "moderne i snazne zene" je od strane svetskih mocnika osmisljena kako bi se moglo oporezivati celo stanovnistvo i kako bi zene bile prinudjene zbog obaveze posla da decu ostavljaju u vrtice i skole gde ce biti oblikovana po sablonu koji svetskoj vladi odgovara. Ima ovde mnogo toga da se kaze, jer je ovo veoma kompleksna tema i ne moze se svesti samo na jedna clanak. Potrebna je citava drzavna strategija da bi se donekle resio ovaj problem. Ali nazalost ovde ne postoji niko od politicara ko bi se pozabavio time, jer i oni sami koriste usluge takvih devojaka.
Препоруке:
0
0
25 петак, 29 јануар 2010 13:57
Никола Смоленски
(1)

@Горан Јевтовић:
Одличан текст али недостаје одговор, где је узрок свега тога накарадног.
Вековно одступање од праве вере, и наравно потпуно неверје, као и маловерје - то је то. Када кажем вера, мислим ПРАВОСЛАВЉЕ. Мислим на Хришћанство из првих векова.


Ја ипак не бих потцењивао ни невидљиву руку слободног тржишта. Слободно тржиште доноси одређене економске предности, али и друштвене недостатке. На пример, производ који рекламира разголићена жена више ће се куповати од осталих; последица: на рекламама ће се појављивати све разголићеније жене. Посредством реклама голотиња постаје све уобичајенија и у свакодневном животу... и тако до данас.

Е, сад, ко је неверник или маловерник, наравно, неверује да смо окружени Кнезом таме - Сатаном и његовим демонима и демонским силама.


Ово можете схватити као начин на који Сатана остварује своје циљеве.

@Zapadni imperijalista:
Dakle, Srbija nije Kalifornija, a devojke iz Srbije i njihov stil ne oblikuje Kosmopoliten ( kao što ih ne oblikuje ni kod nas) niti razmišljaju o plastičnoj hirurgiji, niti su im uzori porno-zvezde.


Не, обликују их Лепота и здравље и Гранд шоу. Какве Космополитен везе има са овим текстом, уопште нигде није поменут?

За сада Српкиње не размишљају о пластичној хирургији у истој мери у којој калифорњанке, али не постоје разлози да сумњамо у то да ће се и овај тренд временом прелити код нас.

Takođe je besmileno učestvovati u ''specijalnom ratu'' protiv sopstvenih građana pljuvanjem po najmlađim generacijama na način na koji ne pljuju ni najbrutalnije muškarčine


Из текста: "чини се да порука која девојчицама стиже из савремене културе" - дакле, текст критикује савремену културу, а не најмлађе генерације. Такође, мушкарчине не пљују по најмлађим генерацијама.
Препоруке:
0
0
26 петак, 29 јануар 2010 13:59
Никола Смоленски
(2)

@Феминизам?:

Свако ко зна ишта и феминизму зна да највећи број феминистичких ауторки експлицитно осуђује објектификацију жена, од порнографије, па све до реклама за пиво и сл. [...] Тврдити да је објектификација последица женске епамципације, стварно је смешно - женска еманципација била је управо усмерена против овакве објектификације.


Не баш. Тврдња је да је објектификација нежељена и непредвиђена последица феминизма и женске еманципације у пракси. Тако нешто је свакако могуће. Као што је, на пример, комунизам био усмерен на стварање бескласног друштва, али је на крају само довео до стварања нове класе.

грађанске девојке заиста су биле питоме, смерне и инфантилне, трениране да постану одане и послушне супруге и мајке. Друга страна приче су, међутим, проститутке код који су ишли њихови мужеви да би тамо пронашли оно што оне нису могле да им даје


Између ове две крајности ваљда постоји и нека средина.

@Greška:
Dakle, prvo na Zapadu uopšte ne postoje ti trendovi o kojima naše kulturološkinje i etnomuzikološkinje pišu.


На пример, према подацима Америчког друштва пластичних хирурга, између 1992. и 1999. број операција повећања и подизања груди скочио је 400%[http://www.plasticsurgery.org/Media/Statistics/1999_Statistics/Cosmetic_Plastic_Surgery_Trends_1992_1996_1997_1998_1999.html] а између 2000. и 2007. још 64%[http://www.plasticsurgery.org/Documents/Media/2000-2006-2007-National-Plastic-Surgery-Statistics.pdf]. Дакле, ти трендови постоје. Дакле, то што ти пишеш нема везе с везом.
Препоруке:
0
0
27 петак, 29 јануар 2010 14:00
Никола Смоленски
@Nacionalizam i golotinja:
Fotografije o kojima Jovana pise nacicete u najvecem broju upravo na Fejsbuk grupama tipa "Kosovo je Srbija", "Ubij Siptara", i slicnim, sto je i za ocekivati - grupe osnivaju nasi vrli srednjoskolci i srednjoskolke. Nacionalizam i estradna golotinja, u Srbiji se vec dvadesetak godina dobro slazu i ispomazu.


Управо сам прегледао првих 100 фотографија чланова групе "KOSOVO JE SRBIJA!" и међу њима сам уочио једну фотографију девојке у купаћем костиму, и једну девојке у мини-сукњи. Такође сам прегледао првих 100 фотографија чланова групе "Svi mi koji smo za to da Srbija postane clan EVROPSKE UNIJE!!!" и међу њима сам уочио две фотографије девојки у купаћим костимима, једну девојке у мини-сукњи и једну девојке у врућим панталоницама. Закључак: национализам не корелира са голотињом. Даљи закључак: то што причаш нема везе с везом.

@Zapadni imperijalista:
3. Dakle, radi se samo o naizgled kritici poremećaja, odnosno o pseudokritici, jer problem na samom početku nije postavljen kako treba, odnosno on je definisan na takav način da ne može dovesti do ispravnih teorijskih zaključaka, a kamoli do praktičnih efekata.
4. Postoji potreba za ovakvom vrstom teorijske disfunkcionalnosti.


А постоје ли и неки докази за ове тврдње? На пример, зашто проблем није постављен како треба, зашто није дефинисан на прави начин, како би проблем био постављен како треба а каква би била његова правилна дефиниција?

А уосталом, нас и не интересују исправни теоријски закључци, већ тачни теоријски закључци.
Препоруке:
0
0
28 петак, 29 јануар 2010 14:25
Dr Konj
A sto me isprepada, Jovana,Bog Ti pomagao...
Osvanu Slika , a pored nje naslov:"Pobeda plasticne lutke..."
Misljah: Evo opet komentara o nekoj pobedi Evropske koalicije! Sta li je sad posle Odzaka!
Mora da su Evropske Furune, pomislih, sledjen ko Zajecar, ovih dana!Pa me strecnu ispod srca:Kako, bre, nisam obavesten o jos jednoj Pobedi, bre...
Kad tamo, a ono , medutim, ( sto bi rekao ministar za Pravopis...)
Popih saku aspirina, pa zalih ljutom prepecenicom!
Da se odmrznem... Huh...
Daleko bilo...
Препоруке:
0
0
29 петак, 29 јануар 2010 15:28
goran01
Trebalo bi da se slozim da je preterano slobodno ponasanje danasnjih devojaka i zena negativna pojava ali ne mogu .
Iskreno, meni kao muskarcu to ne smeta cak sta vise prija kada vidim da devojka voli ono isto sto i ja.Tesko da cete naci muskarca koji ce vam reci da ne voli sex sa lepom devojkom koja jednako kao i on uziva u sexu,tako da nije nista lose u tome sto devojke hoce da izgledaju dopadljivo i izazovno.
Ono sa cim se ne slazem jeste prostitucija i drugi vidovi placanja sekusalnih usluga jer su usko povezani sa kriminalom i trgovinom ljudi kao i degradiranjem ljudske licnosti i svodjenjem coveka na seksualno roblje.
Ali nemam nista protiv devojaka koje svojom voljom zele da se lascivno ponasaju ili oponasaju poznate musicke i filmske zvezde,pa cak i porno zvezde i striptizete-jer svako ima pravo na svoju fantaziju pogotovo u ranoj maldosti kada covek hoce sve od zivota pa je mozda bolje da rano nauci da iluzija ne donosi nista drugo do razocarenje.
Pa uostalom ako dublje zadjete u bilo koji psiholoski pravac videcete da se sve svodi na borbu zivota protiv smrti a sex EROS je najcistiji primer covecije zelje za zivotom u borbi protiv smrti TANATOSA.
I jos nesto neki kazu da je ovo vreme u kome ce zenski pokreti da jacaju?Ne bih se slozio, mislim da je ovo vreme kada muskarci uzivaju u svakom smislu te reci a pogotovo sto se tice seksualnih sloboda.Pravi drustveni raj u kome muskarci mogu da imaju SEX ( za koji cak ne moraju ni da placaju kao sto je to bio ranije slucaj) sa vise zena i da pri tome ne nailaze na osude okoline cak sta vise postaju popularniji i u drustvu pozeljniji.Zene su te koje su snizile standarde i omogucile da SEX bude pristupacniji,jer ranije dok su standardi kod zena bili visi SEX se skupo naplacivao-doduse i danas se naplacuje.Tako da zenska emancipacija i ostvarenost u stvari ide na ruku muskarcima vise nego ikada do sada.
Препоруке:
0
0
30 петак, 29 јануар 2010 15:49
mladen
Pre nekoliko godina Srdjan Šaper u interviju Večernjim novostima kaže da mi nismo sposobni da disciplinovano radimo kao ljudi na zapadu ali im zato možemo ponuditi provod za opuštanje tokom vikenda u kome smo mi nenadmašni.Javni servis i PINK ''splavove'' uzdižu na nivo najznačajnijih kulturnih institucija,otvaraju se najveće kockarnice u ovom delu evrope.Ova privredna grana se nemože zamisliti bez droge i lakih devojaka. Većina naših medija kao poželjni model uzima devojke sa splavova,nikako one iz biblioteka,te tako školuju radnu snagu za biznis opuštanja izmučenog zapadnog radnika.Akademik Nedeljković u jednom interviju zapaža da se način života(provoda)nažalost iz Beograda širi po celoj Srbiji.Ovih dana u Štampi možemo videti da smo veliki uvoznici kokaina,pa Gardijan Beograd može da stavi na 1.mesto za provod u Evropi.Za ovaj narod je manje zlo bombardovanje.Izvinite ako sam promašio temu.
Препоруке:
0
0
31 петак, 29 јануар 2010 17:36
Еврофилија и голотиња
Овај са ником национализам и голотиња боље да погледа групе које подржавају улазак Србије у ЕУ, ту има много више оних које се својим сликама препоручују редитељима порно филмова.
Препоруке:
0
0
32 петак, 29 јануар 2010 17:47
Jasna Simonovic
Zapadni imperijalista...
Najlepše hvala na iscrpnom odgovoru...
Taman sam “stavila prst na čelo” da razmislim, kad eto drugih kolega komentatora koji me nateraše da stavim dva prsta na čelo!...Izvinite što sam “navukla” polemiku...
Ali! Kada se rasplamsa dijalog, obično nešto dobro ispadne...
Pa u tom smeru, slažem se da problem nije postavljen kako treba! Uglavnom svi znamo da “bacanje kamena” na već posrnule nije dobro, pogotovo ako se pri tom ne vidi alternative nije bilo, ili je bilo ali su je drugi, odrasli, uništili...(sinoć je na tv bila emisija o mladiću koji je smatrao da je nevin osuđen. Zapazila sam da je devojka-žrtva dijametralno izmenila iskaz na sudu, od toga da je mladić jedini branio od drugih silovatelja, do toga da je on bio glavni silovatelj. Slučaj se završio još gorim kasnijim kriminalom u kome ponovo mladić strada od neutvrdjenih činjenica)
A kritika “sistema vrednosti” može da traje beskonačno...Mnogo je bolje “utužiti” sistem (roditeljski, državni, školski, itd), i npr “baciti lepe čini” na lepe
Препоруке:
0
0
33 петак, 29 јануар 2010 18:31
Jasna Simonovic
Zapadni imperijalista...nastavak:
A kritika “sistema vrednosti” može da traje beskonačno...Mnogo je bolje “utužiti” sistem (roditeljski, državni, školski, itd), i npr “baciti lepe čini” na lepeom bez pokrića (najbolji primer za to je Majkl Džekson)..
Da, “senčenje” nečijih vrednosti je vrlo često, ali je još gore od toga stajati u svojoj sopstvenoj senci...A to mnogi, mnogi danas čine...Ponekad je bolje “izaći nekome u susret” nego ući u poguban besplatan radni učinak koji uzima svoju dominaciju širom sveta...
Oduševljena sam vašim objašnjenjem iz tačke 10! Šta raditi sa zavišću? Šta da uradi takva jedinka?
Препоруке:
0
0
34 петак, 29 јануар 2010 18:42
Zapadni imperijalista
Za Jasnu Simonović

Slažem se s Mladenom koji kaže da je problem u tome što naši mediji za modele oponašanja uzimaju ružnjikave devojke s splavova a ne inteligentne lepotice iz biblioteka. Što se tiče Nikole Smolenskog -tačno je da nas ne treba da interesuju ispravni nego tačni zaključci. Da li imam dokaze da tvrdnju? Zašto se problemi postavljaju pogrešno? Itd, itd. Dakle, pošto iza većine naučnih časopisa, zatim političkih portala, odnosno sajtova stoji Fond za otvoreno društvo, jasno je da samom finansijeru, odnosno ovom Fondu odgovaraju tačno oni sadržaji koji se na tim sajtovima nalaze. I one osobe koje reprodukuju postojeće načine analize raznih tema. na primer upravo njima odgovara radikalna polarizacija na zapadnu i antizapadnu poziciju, odnosno evropsku i antievropsku, proameričku i prorusku, itd, itd. Isto se odnosi i na kulturnu politiku. Svi ste primetili da se godinama priča o ''poremećajima vrednosnog sistema''. Da je bilo stvarne namere da se nešto učini na tom planu, to bi bilo učinjeno. Moje pitanje za ekipu koja je na linku sa Sonjom Liht je: Da li je njihov cilj da sve intelektualke proglase prostitutkama, zatim da zatvore Univerzitet i Institute, i konačno ''zapuše usta svima''? Šta misle: da li je taj proces nevidljiv za razne likove iz regiona, sa Zapada i iz Rusije? Zatim: Šta misle koliko dugo će to biti tolerisano? Zatim: Koliko dugo će se vaditi na izgovor tipa zapad mrzi Srbe? Što se tiče morala, da, da teško je jednom mužu da vidi fotografiju na kojoj je ''snimljen'' pogled njegove supruge upućen ''ljubavniku, da posmatra kako mu supruga svakih 15 dana upućuje ljubavne poruke drugom čoveku kroz naslovčiće itd. Šta ćeš. Što nije mislio kad se ženio. Šta čovek drugo da mu kaže, mislim njemu ili njoj. Mnogi bračni parovi su nažalost prošli kroz slične situacije. Rešenje svakako nije u glumljenju ''konzervativizma'' ili u prepuštanju mehanizmu projekcije (nisam ja majke mi, to su sve one).
Препоруке:
0
0
35 петак, 29 јануар 2010 19:22
Jasna
Sirotice u toj trci za povrsnom lepotom i praznim seksepilom,i ne znaju da lepota ,ako nema unutrasnju potporu(a to je duhovnost,obrazovanje,kultura,"slif") ,brzo prolazi (mladost kratko traje),a nista tuznije od ocvale (nekadasnje) lepotice. U zrelim godinama od takvih ostaje samo oronula fasada.Tu ni plasticni hirurg ne moze mnogo da pomogne ,jer se njegov rad ipak vidi.To bi trebali roditelji da im objasne,u prvom redu majke.
Medjutim nisu samo one krive ,zbog tog trenda,krivi su i muskarci,jer one to rade zbog njih.Muskarcima (cast izuzecima),se svidjaju takve devojke ,i one im nude to sto se njima svidja,( pogotovo onima koji mogu to da kupe),a to je upravo taj prazni seksepil lutke na naduvavanje,silikonskih grudi,napumpanih usta ,a u glavi"promaja".
Препоруке:
0
0
36 петак, 29 јануар 2010 20:05
Zapadni imperijalista
Dakle, pošto je moderator cenzurisao moj poslednji komentar, pokušaću ponovo bez spominjanja kontroverznih detalja, koji su verovatno razlog cenzure. e ti kontroverzni detalji su uzrok prolongiranja vrednosnog poremećaja. I dok god traju dotle će i trajati vrednosni poremećaji kao i neadekvatan pristup istim, kao i instrumentalizacija ljudskih slabosti određenih osoba koje su nosioci disfunkcionalnih ''analiza''. Dakle, upravu je komentator koji kaže da je problem u medijima koji za uzore dovode ružnjikave devojke sa splavova a ne one iz biblioteka. zbog toga će sve te iz biblioteka već krajem osamdesetih otići iz ove zemlje. To je isti razlog zbog kojeg će se odavde odlaziti i dalje. Drugo, upravu je komentator koji kaže da su važni tačni a ne ispravni zaključci. No ključno pitanje je koji finansijer se nalazi iza onih koji se bave ''istraživanjima''. I tu se krije odgovor odnosno razlog zašto se u ''tekstovima'' koji se bave ''kritikom vrednosnih poremećaja nalaze elementi ''speicijalnog rata'' protiv izvesnih kategorija stanovništva. zahvaljujem se moderatoru ako ovaj put ne cenzuriše ovaj komentar. A ako se odluči za cenzuru, nema veze. Neka svako radi svoj posao.
Препоруке:
0
0
37 петак, 29 јануар 2010 20:26
Slavica za Jasnu
Jasna drago mi je što podržavate soroševsku preporuku: Bolje biti ružan nego lep. To i jesu napravili od ljudi. Sve su vam zabranili, i pamet, i ljudskost, i moral,i empatiju i pravdu i zakone i rad i tu takozvanu lepotu, i porodicu i mladost i budućnost itd, itd. Jasna svaka čast na podršci soroševskim fondovima i njihovim aktivistima- estetičarima i ''kulturolozima''.
Препоруке:
0
0
38 петак, 29 јануар 2010 21:18
Jasna Simonovic
Zapadni imperijalista, hvala na komentaru...
izvinjavam se sto su se moji komentari štamparski "uneredili"....

Kažete, "..ti kontroverzni detalji su uzrok prolongiranja vrednosnog poremećaja. I dok god traju dotle će i trajati vrednosni poremećaji kao i neadekvatan pristup istim, kao i instrumentalizacija ljudskih slabosti određenih osoba koje su nosioci disfunkcionalnih ''analiza"..

Upravo tako!..."kontroverzni detalji" su okosnica "neuspeha" i oslanjaju se na "pakost"...kao kada pretrčite sve stepenice, a ne znate da uđete na vrata...Ili vam neko zalupi vrata pred nosem...
Živo me interesuje zašto vaši nisu objavljeni...Za moje mi je poznato...
Препоруке:
0
0
39 петак, 29 јануар 2010 21:51
Balkanizam
''mladost brzo prolazi''. Da i dok se biće nalazi u tom dobu , dok to doba traje, i dok se ne završi ,niko nema pravo da ga stigmatizuje na način na koji se to čini u ovoj zemlji. Ako pažljivije analizirate ''odnose snaga'' vidićete da postoji po ovom pitanju delimično sinhronizam između E novina i NSPM. Tamo ih nazivaju fašistima a ovde preciznije govore o ženskom polu i sve zajedno ih smatraju potencijalnim kurvama. Lepo je kad se političke stranke ujedine oko nečeg dobrog za zemlju, ali je morbidno kada se ujedine i sinhronizuju na ovako opak i bolestan način. Što se tiče teze da je mladost prolazna, ona je ispravna,Mladost nije moguće produžiti plastičnom hirurgijom, niti starije generacije treba da budu opsednute s tim. No važno je da raskrstite s iluzijom da neko uopšte uovoj zemlji ima takve namere, a ako ih i ima za njih nema novaca. Što se tiče teze da žene na kraju postaju olupine u njoj se razaznaje opet balkanizam koji unpared prognozira nečiji status olupine u budućnosti- negativna i fatalistička anticipacija o subjektu koji je nepoznat ali mu je struktura već iako nedustupna detektovana u skladu sa ideološkim potrebama. Bilo kako bilo, pitanje je šta žene navodi na radikalnu difamaciju drugih, slobodnih žena.
Препоруке:
0
0
40 петак, 29 јануар 2010 22:08
jasna
Slavice, ne znam na osnovu cega ste zakljucili da ja podrzavam parolu "bolje biti ruzan nego lep".Ja sam samo napisala da je spoljna lepota bez unutrasnje lepote, prazna i da ne traje dugo, (a unutrasnja lepota ne pada s neba nego se na njoj radi)i da bi to mlade devojke trebalo da znaju.Znaci i ta spoljna lepota mora da ima nadgradnju da bi trajala.Kao i da se u trci za glancanjem spoljasnosti zapostavlja sadrzina. Zatim sam kritikovala i muskarce jer devojke misle (s razlogom)da se to dopada muskarcima ,pa se zato tako i ponasaju.Jer da se njima dopadaju one devojke iz biblioteke ,a ne one sa splavova,verovatno bi ih vise bilo u bibliotekama ,a manje na splavovima.Medjutim u Srbiji hvala Bogu ima mnogo vise normalnih osoba ,koji ne prate ove "trendove"(uprkos medijima,koji ih namecu)
Ostali deo vase kritike nisam razumela,sem sto vidim da vas je moj komentar bas nesto "najedio".
Препоруке:
0
0
41 петак, 29 јануар 2010 22:09
Zapadni imperijalista
Za Jasnu Simonović- mislim da ste samo delimično upravu. Kontroverzni detalji su samo delimično povezani sa pakošću, suštinski sa finansijskim kapitalom, odnosno cirkulacijom milijardi dolara i evra. Što se tiče onog kad Vam zalupe vrata pred nosom, hm, brod je raskliman, mislim da vrata više ni nema. Mislim baš nekih koja bi izgledala onako stameno. Od silne lupnjave hiljadama ljudi ona su se raspala. To se zove autoritarna poludržava. Nešto što je blizu sopstvenog kraja. E sad, može sve to da se izvuče i spase, ali mislim to bi zahtevalo nove paradigme, nove ljude, izrazite inteligencije, čistih biografija, bez pakosti, kompleksa niže vrednosti, bez linkova sa izvesnim izopačenim likovima ( ponerološke grupe) itd, itd. Toliko od mene. Inače nije mi bila namera da ''napadnem'' J.P. Pod ''napadom''se podrazumeva nešto mnogo ozbiljnije- širenje kleveta, davanje otkaza, proganjanje, i ostale morbidne gluposti. Hteo sam samo da skrenem pažnju na implicitne poruke koje se nalaze u tekstu i koje nisu društveno konstruktivne a ni teorijski relevantne i utemeljene.
Препоруке:
0
0
42 субота, 30 јануар 2010 00:26
slepi putnik
odlican tekst,ali sta ciniti mozda za pocetak naterati majke i cerke da ga zajedno procitaju , devojcicama je jako tesko da se odupru toj klimi koja je zavladala jer su jos neizgradjene kao licnosti,s druge strane ne mali broj majki deli misljenje da je fizicki izgled ulaznica za uspeh i ohrabruju svoje
cerke da krenu u osvajanje "srece" na raznoraznim konkursima(za manekenke, lica godine,zasticena lica ove ili one firme i sl) , sto naravno ne bi bio problem da se ne radi o devojcicama od cetrnaest, petnaest godina
....i sto je najgore devojcice pobedjuju, na ciju radost ostaje nam samo da se pitamo
Препоруке:
0
0
43 субота, 30 јануар 2010 10:20
Jasna Simonovic
Zapadni imperijalista,

Dobro je da nije samo pakost, već finansijski circulum...Onda moji globalni “kontroverzni detalji”, utemeljeni u zapadno i istočno i jugoslovenski i evropski čist ostvareni profit, vlasništvo, itd. imaju šansu da više ne budu globalno kontraverzni, odnosno da uplivaju u globalnu “cirkulaciju milijardi dolara i evra” ...

Slažem se sa vama da spas uvek postoji, pa evo ja nekako, vraćajući se u kontekst Jovaninog teksta, iako nisam roditelj ženske dece, zamišljam koliko bi devojaka umesto kod plastičnog hirurga odlazilo na posao u “moju” kompaniju...

Ni u jednom trenutku nisam posumljala u dobronamernost bilo kog komentatora bilo kog teksta na nspm-u...Čim neko ima hrabrost da nešto napiše, znači da želi da doprinese boljitku...

A naučiti ne lupati vratima je velika lekcija koliko god to izgledalo jednostavno...

Nisam shvatilašta znači biti u linku sa ljudima sa knima ne treba...Ja na primer imsm potrebu da ukažem bilo kome ako vidim da greši...u svakom čoveku postoji zrnce dobrote...

Hvala što ste me čuli...Bilo mi je zadovoljstvo da od vas naučim neke stvari...
Препоруке:
0
0
44 субота, 30 јануар 2010 22:50
Горан Станков ић
Напорно ми је да капирам о фејсбуку. Видим да је реч о МОГУЋНОСТИ да се изађе у јавност и СКРЕНЕ пажња на себе. А тиме и могућност да се оствари сан. Који? О слави и материјалном богатству, све присутан диљем планете.Брзо, на што лакши начин, и онда ... немам идеју шта. Још је паметни Боги ( касније вођа једне странке ), на почетку распродаје Србије, у прошлом веку, рекао новинарима, да им је цена пар хиљада долара...
Данас, Србија, на длану и власништву пар... И новцем се све регулише ( позиција / опозиција ) новине ( погледај само дневне најстарије, брзина којом се трансформишу ), звезда нечега купила ауди А6, вози без дозволе ( нема још осамнаест година ), по глуварењу у затвореном простору зарадите 100 000 евра, СМС-ови за ово и оно... И нормално је да критеријум наступа у јавности пада ( конкуренција велика ), и све то у директној ПРОПОРЦИОНАЛНОСТИ са бахатошћу политичке елите ( у смислу да сада врше власт )која не поштује законе, а са њима под руку, богаташи ( пример паркирања на Ушћу, где Ђилас долази са интервентном јединицом и где га власници возила питају, ало бре , за тебе смо гласали...). Тешко деци, много надражаја споља, а поштени родитељи дођу му некако неспособни.
Препоруке:
0
0
45 петак, 05 фебруар 2010 03:41
MissQ
....Jедна од добрих тековина деценија женске еманципације јесте што се просечна девојчица данас више не подређује стереотипу порцеланске лутке која послушно трепће. Лоша је што се све више подређује стереотипу пластичне лутке на надувавање која свој хиперсексуализовани идентитет доживљава као врхунац женског самоостварења и тријумф равноправности....


Dopadljivo mi je ovo poredjenje porcelana i plastike na temu zenske emancipacije/seksualnosti...
Ako pogledate kroz istoriju, ta ista porcelanska lutka je prapraunuka paleolitske i neolitske venere- hiperseksualizovane, samoostvarene majke, vremena materijarhata.
Zajednicko im je to sto se ne razgradjuje vremenom(za razliku od plastike),tako da autorkina zabrinutost oko plasticne lutke, koja se osim sto je plasticna, jos i naduvava i oduvava, po potrebi, ne moze i nece ostaviti traga u nasoj daljoj, a i blizoj buducnosti.
Za razliku od porcelanske, koja je mozda okrnnjena, ali svakako slika i prilika ne jednog nego mnogih stereotipa kojima prosecna devojcica,(... i vecina) moze da se podredi.

Dakle,rekla bih, kljucna rec ovog teksta, a bogami i komentara je stereotip-ne mozes bez njega, ne mozes sa njim...
Препоруке:
0
0
46 недеља, 07 фебруар 2010 17:08
Vladan RS
Kao otac tinejdzerke,mislim da slobodno mogu da kazem da je najveci problem u samoj porodici koja je na zalost max.degradirana kao sistem vrijednosti.Naime,svoju kcerku od malih nogu vaspitavam u skladu s tradicinalnim normama ponasanja,na istim onim normama s kojim su odrasli moja majka,ali isto tako i moja supruga,sestra i mogu reci vecina zena iz moje okoline.Vaspitana je tako da zna sta je dobro,a sta lose,pri tom konkretno mislim na obrazovanje,odnos prema starijim,prema drustvu,roditeljima,ali i prema samoj sebi.Svjesna je sta je postovanje,ali isto tako i samopostovanje,tj.da zna da je niko ne smije fizicki niti psihicki maltretirati,ali isto tako da zna gdje je granica.E ta granica je po meni roditeljska kontrola u smislu razgovora i razumjevanja,ali i strogoce bez tuce,normalno.Zna da joj je obrazovanje i vaspitanje prioritet,jednostavno da je to formula za uspijeh i drustveni status u buducem zivotu.Po meni,dijete treba da ima sto vise obaveza u zivotu,a sto manje slobodnog vremena,u smislu da ne zna sta ce od sebe.Sto vise sportskih i drustvenih aktivnosti u kojima se pozitivno formira socijalni status,a samim tim i svijest o poimanju zivota.Ponosan sam sto supruga i ja uspijeli da je odgojimo tako da joj je vaznija dobra knjiga i kosarka od gubljenja vremena na FB-u,mada ima profil koji koristi uglavnom za kontakt s prijateljima koji su joj u inostranstvu.Moglo bi se o tome nasiroko i nadugacko,ali poenta je da s djetetom treba max.raditi i stalno ga usmjeravati dok samo ne pocne rezonovati stvari onako kako treba,sto vise sporta,aktivnosti,rada,a bogami i odlazaka u nasu crkvu gdje takodjer ima sta da nauci,a sto manje americkih vrijednosti koje su i dovele do ove teme.pozz....
Препоруке:
0
0
47 четвртак, 11 фебруар 2010 22:17
Zbunjen
A da li postoji razlika izmedju muskog i zenskog promiskuiteta?
Zasto se muskarac koji mijenja partnere smatra zavodnikom a zena koja to isto radi (da budem kulturan) smatra prostitutkom?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер