петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Будућност гледамо кроз таму

Kоментари (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 16 јануар 2010 16:44
Петар
"Он вели да од 12 европских влада које су одобриле 1992. отцепљење Словеније и Хрватске (касније БиХ) шест је било католичких. Немачка је у томе челник."
Па наравно да су католичке, нису ваљда могле бити будистичке?! С обѕиром да су све западноевропске земље или католичке или протестантске, наравно да су неке од оних које су се сложиле са независношћу Словеније и Хрватске морале бити католичке. То не доказује ништа. Осим тога, у Немачкој има куд и камо више протестаната него католика...

Невероватно је да неко и даље може да продаје ову врсту празне ватиканофобије. Масони, католици и САД - то је одговор некога ко претендује да буде озбиљан историчар на сва питања! Невероватно!

Па и најповршнији поглед на СТВАРНОСТ показује колико је све то нетачно. САД је протестантска земља. Већи део европских земаља које имају оштру политику према Србији су протестантске земље попут Британије и Холандије, док су највеће европске католичке земље углавном прилично наклоњене Србији - узмите рецимо Италију или пак Шпанију која није признала Косово.

Кад већ г. Екмечић дозвољава себи олаке карактеризације међународних односа, да дозволим и ја себи један јенодставан закључак. Милорад Екмечић је типичан пример Србина из Хрватске (то јест у његовом случају хрватског дела Босне и Херцеговине) који је трауматизован искуством Другог светског рата и хрватског геноцида над Србима, и онда, вођен сопственом историјском траумом, пројектује фантазије о католичкој завери у све и свашта.
Препоруке:
0
0
2 субота, 16 јануар 2010 16:51
Davor (Osijek)
A što se tiče rata u Jugoslaviji, hajde ne pravimo se blesavi! Nisu nikakvi "nesporazumi lingvistike i religija" "osnova građanskog rata u Jugoslaviji"!

Zbog jezika i religije ratovali??? Ne pravimo se budale i ne pravimo svoje sugovornike budalama! Osnova rata u Jugoslaviji je višestoljetna opsesija zapadnih imperijalista o uspostavi kontrole nad Balkanom. Oni su podržavali i ohrabrivali najprimitivnije šovinizme (ne i nacionalizme!) u Jugoslaviji. Pa znamo od kud su dolazili teroristi u Jugoslaviju dok je Tito još bio živ. I znamo vrlo dobro tko je podržavao secesionističke pokrete u Jugoslaviji. A znamo vrlo dobro i tko je skrivao kod sebe fašističke sluge i domaće izdajnike iz Jugoslavije nakon Drugog svjetskog rata.

Još dok je bio bankar u Srbiji S. Milošević je bio čest gost američke ambasade. Srpski bankar iz Jugoslavije u američkoj ambasadi?!? Vjerojatno su mu govorili: "Vi Srbi ste naša uzdanica u Jugoslaviji. Pa mi smo ratovali zajedno u ratu. I vaš kralj je kod nas u Londonu. Ma samo vi dokrajčite Hrvate brzo i vi ćete biti naši guverneri Jugoslavije". Podržavali su oni i Sadama pa su ga se poslije riješili kad im nije trebao. Tko sa đavlom tikve sadi o glavu mu se razbijaju!

Osnova rata u bivšoj Jugoslaviji je zapadni imperijalizam koji je desetljećima poslije Drugog svjetskog rata potpirivao i ohrabrivao primitivni šovinizam (nikako i nacionalizam) jugoslavenskih plemena, a sve da bi uspostavio kontrolu nad Balkanom. Sve ostalo tipa "religija i jezik su osnova rata" je prodavanje magle.
Препоруке:
0
0
3 субота, 16 јануар 2010 17:18
Горан Јевтовић
Алал вера православна, професоре! Ко има очи нека чита. За "наше" тзв. власти довољан је и последњи пасус. Али немају они ни очи, ни душу. Само дубоке џепове.
Ипак, издржаћемо.
Препоруке:
0
0
4 субота, 16 јануар 2010 17:28
Мирко Грбић, Бањалука
Послије читања Даворовог текста искрсну ми саблажњива асоцијација ...Милошевић, банкар посатаје центарфор западних интееса обилазећи америчку амбасаду, Ђиннђижћ доктор филозофије са њемачком адресом, Тадић, магистар клиничке психологије са наглим пробратом ка западу о којем на изорима народу није говорио ништа...Не, даље не смијем да мислим , попићу неки антридепресив и ансиолитик...
Препоруке:
0
0
5 субота, 16 јануар 2010 18:09
hroničar @ Petar, Davor
I sam sam nekad bio fasciniran politikom i mislio sam da je sve u političkim stavovima. Grupa "političara" donese stav koji im odgovara, i onda nađu način da realizuju ciljeve i takođe način, sredstva i organizaciju da se suprostavi suprotnim interesima. Vi očigledno idete sa političkih pozicija "moj interes moja istina", sve izvan toga je bez veze.
Kasnije sam bio fasciniran kako se politički konstrukti ruše kao kule od karata i nestaju.
Sazrevanjem sam shvatio da najpametnije što čovek može da uradi za sebe je da bude objektivan. E šta je sad objektivnost. Nauka je objektivna iako ne može dati odgovore na sva pitanja. Profesor Ekmečić je naučnik i iza njegovih stavova stoji izučavanje i naučno zaključivanje.
To ni pametniji od vas i mene ne mogu sporiti.
Kritika i odbacivanje je u vašem slučaju posledica političkih stavova. Neprimereno je politikom ići na nauku. Osim ako vi niste takođe naučnici i ako niste isčitali dokumentaciju koju pominje Profesor, i usvojenom naučnom metodologijom obradili, uvek se držeći dokumenata kao izvora, realnih pokazatelja materijalnih dokaza i došli do različitog mišljenja. Vaši politički lideri doneli odluku da Profesorovi nalazi nisu njima u prilog i da zato treba odbaciti Profesorov nalaz. I vi nam to orkestrirano prenosite.
Prelazite na teren psihologije, i negirate da neko ko je iz Prebilovaca nema pravo niti psihološku mogućnost da bude realan i u pravu.
A šta je sa onima koji su počinilo to što su počinili u Prebilovcima imaju li oni mogućnost da budu realni i u pravu? Da možda vi niste opterećeni onim što se desilo u Prebilovcima sa pozicije onih koji nisu žrtve, ali su učestvovali u događaju u Prebilovcima.
Pitajte svakog sudskog psihijatra i on će vam reći da su žrtve mnogo objektivnije od počinilaca zločina, i zato ja više verujem šta se desilo u Prebilovcima sinovima i unucima žrtava nego sinovima i unucima egzekutora iz Prebilovaca.
Mada i potomci egzekutora iz Prebilovaca treba da kažu sve šta imaju.
Препоруке:
0
0
6 субота, 16 јануар 2010 19:00
Gradjanin Kejn
Ukoliko Petar, koji je gore ostavio komentar, u kolopletu dogadjaja u srpskoj istoriji tokom XIX i prve polovine XX veka, ne vidi presudnu ulogu Austrije odnosno Vatikana, onda je tu suvisno bilo sta reci.Nazivati najveceg srpskog zivog istoricara frustriranim i jednostranim zbilja moze samo covek lisen bilo kakvog intelektualnog digniteta, da ne kazem neku drugu rec koja mi se namece.
Pitam se, ko je po misljenju ovog vrsnog istorijskog znalca i presuditelja tudjim naucnim delima, stajao iza genocida u NDH kao direktni podstrekac i nalogodavac? Stotinak baraba i terorista koji su sebe nazivali ustasama? Medjunarodna zajednica? Sami Srbi iz, kako on to neuko naziva, "hrvatskog dela BiH" ?! Uvek je tesko polemisati sa ljudima cija znanja, mogucnosti spoznaje i opste obrazovanje ne dosezu dalje od Politike iz Titovog vremena ili E-novina iz danasnjeg doba, cak iako nisu zlobni, tendenciozni i kominternovski nastrojeni prema tumacenju srpske istorije. Bojim se da u gorepomenutom slucaju imamo sticaj svih ovih tesko premostivih prepreka za otvaranje nekog dubljeg dijaloga o temi koja je ovako ruzno i pogresno pokrenuta, kako je to ucinio vas citalac apostolskog imena i decije pameti.
Препоруке:
0
0
7 субота, 16 јануар 2010 20:07
Шицер
@Davor(Osijek)
Сложио бих се с тобом углавном! Наравно, шири контекст сукоба на овим просторима је комплексан и вишеслојан, што не доводи у питање то "ко је био за воланом". Поређење Милошевића и Хусеина у вези Америке има основа. Американци наравно увек седе на више столица, и играју вишеструке игре, како би остварили циљ у било којој варијанти и по сваку цену. Оно што је фасцинантно је количина мржње, удворништва и недостатка морала на овим просторима. Од оне реке јужно, до врха оне планине северозападно. Да се обичном човеку згади с ким исти ваздух дише.
Препоруке:
0
0
8 субота, 16 јануар 2010 20:12
Милица Поповић
Господине Петар баш сте дирнути видим, а знамо сви да истина боли зар не?
Такође вас молим да се представите правим именом и презименом.
Срби из Хрватске и БиХ носе трауме из првог и другог светског рата који су били идентични.
Видим да сте се овештили у пропаганди, али заборавили сте једну ствар а то је да се СРБИ ВОЛЕ БЕЗ ОБЗИРА ОДАКЛЕ СУ и један Србин никада неби написао тако безосећајно о свом народу.
Одузета нам је историја, право на своју културу и традицију, али видите господине Петре још смо ту и живећемо на вашу жалост.
Знате ви да је величина испред вас зато се тако и трудите да нестане.
Препоруке:
0
0
9 субота, 16 јануар 2010 22:05
Pavle
@ Petar

Bilo bi stvarno lepo kada biste samo vi imali ekskluzivno pravo na istinu, ali iako se ne slažem u potpunosti sa prof. Ekmečićem, moram da primetim da su njegove analize duboko utemeljene na osnovu proučavanja istorijskog iskustva Evrope i njenog geografskog okruženja.
Za razliku od Ekmečića, pojednostavljivanjem opštepoznatih činjenica vi pokušavate da nas ubedite kako su samo jedni dobri, a drugi su eto loši, pa bili oni poreklom i iz krajeva gde su Srbi po defaultu istraumirani i iskompleksirani zbog genocida koji je nad njima sistematski sprovodjen !
Ne vidim ničega antikatoličkog u navodjenju primera koji svedoče o viševekovnim interesima takve nadnacionalne organizacije, pogotovo ako to pokušamo i mi sami da sagledamo kroz prizmu naučnika i istraživača Ekmečićevog kova.
Препоруке:
0
0
10 недеља, 17 јануар 2010 00:26
Petar
Ne mislim da su moji stavovi vise zasnovani na politici i ideologiji nego stavovi profeora Ekmecica. To sto je neko naucnik, ne znaci da je oslobodljen ideoloskih i politickih predrasuda.

Drugo sto se tice psihologiziranja, ne volim da pojednostavljujem, ali kada cujem da neko opsesivno prica o Vatikanu, taj je u 99% slucajeva iz Hrvatske, sto mislim da je posledica traumaticnog istorijskog iskustva. To je sasvim logicno, jer zasto bi neko iz recimo Kragujevca bio opsednut Vatikanom?

Niko razuman nece sporiti da su se Srbi suocavali sa pokusajima da se pokatolice, kao sto niko nece sporiti kakav je bio odnos Katolicke crkve i ustasa. Medjutim, svoditi sve sto se dogodilo, a posebno ono sto se dogodilo krajem 20 veka na uticaj Vatikana je prosto smesno. Sve sto hocu da kazem jeste da su iz donekle razumljivih istorijskih razloga ljudi ovde opsednuti Vatikanom i onda kada za to nema nikakvog osnova. Ideja da Vatikan ima neku znacajnu ulogu u kreiranju evropske ili americke politike je smesna do suza.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 17 јануар 2010 01:18
Биљана@Petar
Сад још чињеницама натерајте и нас да се до суза насмејемо ставовима и тврдњама професора Екмеџића. Историјско изучавање зашто се десио Јасеновац и шта је све допринело томе, мене се итекако тиче и није ми ни мало смешно. Осим тога, изабрати Крагујевац у коме је стрељано 7000 људи у једном дану (надам се да Вас и сад нисам до суза насмејала) од стране Немаца, као пример да они немају разлога за опседнутост мржњом према Србима је доказ колико Ви дубоко размишљате.
Препоруке:
0
0
12 недеља, 17 јануар 2010 01:21
Dr.Gonzo
Nije samo Vatikan u pitanju, to je sigurno. Tvorac ustaske ideologije je Josip Frank, a on nije bio Hrvat - ni katolik ...ali je istim zarom mrzeo Srbe ...
Препоруке:
0
0
13 недеља, 17 јануар 2010 03:38
мачак, онај први
@Petar
Ваши језуитски коментари су, ипак, друга лига. Нисте дорасли задатку. Ваши спонзори превише очекују од вас. Облак пиксела које лучите неће заварати никог од коментатора. Кристално чисте мисли и одговори цењеног академика нису биотоп који вама одговара. У овом случају, мимикрија вам је слаба, такорећи летална. Правите трапаву, ружну сенку наспрам осветљеног, упечатљивог глисанда истине, која уноси толику панику међу мекушце, главоношце и свакојаки планктон који се сместа разобличи.

Јer zasto bi neko iz recimo Kragujevca bio opsednut Vatikanom? вели Petar у свом нарцисоидном самољубљу.

1941. Шумарице. 7.000 стрељаних Срба. Стварно - зашто?

Овде сте само ви, Petre, опседнути. Професор је посвећен. Разлика је суштинска. Остали то примећују, али (вам)се не смеју до суза. Више се осети нека суздржаност, неко клиничко покровитељство и сажаљење. Једино се (неубедљиво) смејете ви.

@Gradjanin Kejn
Коментар вам је одличан, луцидан и захвалан сам Вам на јасним мислима и правим питањима.
Препоруке:
0
0
14 недеља, 17 јануар 2010 06:02
Jest' da ne zna istoriju, ali sto tek ne zna geografiju! - @Petar
"Милорад Екмечић је типичан пример Србина из Хрватске (то јест у његовом случају хрватског дела Босне и Херцеговине) који је трауматизован искуством Другог светског рата и хрватског геноцида над Србима, и онда, вођен сопственом историјском траумом, пројектује фантазије о католичкој завери у све и свашта." Petre, Petre - da li Vi istoriju ucite na kursevima, pardon, na tecajevima B92? Jer, na ovaj Ekmecicev superiorni, ali i tuzni cas istorije Vi histericno reagujete svojim elementarnim neznanjem iz - geografije! Za Vas sve pocinje od Dejtona i Oluje, to su za Vas temelji i politicke i istorijske stvarnosti! Prebilovci su, Petre, staro srpsko selo u juznoj Hercegovini, blizu Capljine. Sada je u neretvanskom kantonu (u Federaciji) - nakon sto su 1992. godine naslednici ustasa, dakle onih koji su 50 godina ranije masakrirali srpski zivalj Prebilovaca, "uzeli" sebi taj deo, a Prebilovcane proterali i selo delom zapalili. Jezivo je, Petre, koliko malo pijeteta pokazujete prema prebilovackim zrtvama - pa njihovo selo nazivate "hrvatskim"! "Hrvatsko" ono jeste samo utoliko sto su hrvatske ustase pobile skoro celokupno, tada veliko i napredno selo! "Preselile" su ustase tu goloruku nejac u jame-bezdanke, koje je Tito posle "dao zacementirati". Dakle, Petre - jedinica iz geografije! Profesor Ekmecic nije iz Hrvatske! Ne moze nikako biti odatle - osim ako Vi ne vidite Hrvatsku do Drine, ili bar do Neretve! A odakle ste Vi, Petre, ako smem pitati? Po Vasim ideoloskim (pred)ubedjenjima reklo bi se da ste iz Kruga Dvojkom, tik uz vrata B92! Kao sto momci donose na vrata porucenu hranu, picu pre svega, tako na ta vrata u kovertama svako jutro donose najnovija "otkrica" iz istorije, sa "kopi-rajtom" americke ambasade! Tako da nije ni cudo, Petre, sto ste tako neuki! A sto se tice spanske pozicije, za koju Vi kazete da je prosrpska - nije istina! Spanci se jedino boje separatizma u Spaniji - zato ne daju podrsku Siptarima na Kosmetu. A koliko "vole" Srbe - pitajte Solanu!
Препоруке:
0
0
15 недеља, 17 јануар 2010 09:28
zoran
Svala čast za ovaj divan članak.To me je podsetilo na dane kad je papa Vojtila došao na vlast a on je bio Poljak,neduko zatim u Poljskoj se desio narod i takozvana Solidarnost što je ubrzo razorilo Varšavski pakt i socijalizam na istoku.Ja sam i tada a i sada sam jošsigurniji da je papa vodeći svetski političar i strateg .Nije slučajno da i sada u ovakvoj EU je nemac postao Papa ko zna šta nas građane srbije još očekuje od katoličke crkve,tako da apel papi od strane Tadića da poseti Srbiju,odnosno Niš je preuranjena i da se nadam neće ostvariti.To je ipak pitanje crkaca nije valjda da se crkva nesme mešati u politiku države ali da Predsednik može da se meša u crkvena pitanja ,ili se katolička crkva bavi nekim drugim pitanjima i intresovanjima koja nemaju veze sa crkvenim pitanjima.
Препоруке:
0
0
16 недеља, 17 јануар 2010 09:43
Хроничар @ Petar
Da vi nemate slučajno predrasude prema Srbima iz Hrvatske, Profesor Ekmečić je iz Sarajeva, što i nije ni u HRvatskoj ni pod Hrvatskom kontrolom, ali uopšte.
Ali...
Ako spočitavate neobjektivnost i psihološku nepodobnost onima koji su poreklom iz krajeva i mesta gde su ustaše počinile zločine i genocid, bez obzira da li su ta mesta u Hrvatskoj ili Srbiji ( Ruma i Šid su u Srbiji, pa su i tu ustaše dejstvovale, setimo se na primer Save Šumanovića, svetski poznatog slikara koga su ubili u Rumi) šta je sa drugom stranom.
Evo vam primer. Ako su rođaci i porodica Profesora Ekmečića stradali od ustaša, a porodica i rođaci jednog drugog profesora, Bobana, su bili ustaše i nesumljivo su prednjačili u zločinima od hercegovačkih jama do Jasenovca, da li ste nekada negativno prokomentarisali mišljenje Bobana i osvrnuli sa komentaropm, on je, Boban, iz Bobanove Drage kod Gruda, a to je ustaški kraj, i ljudi koji su odatle su opesdnuti genocidom koji su počinili, kao i mržnjom prema svojim žrtvama i profesor Boban je nepodoban da daje stručna mišljenja na tu temu.
Uostalom Viktor Frankl, ili Nedo Zec su i sami bili u logorima, Aušvicu i Jasenovcu, kompletne porodice su im stradali, ali se smatraju najkompetentnijim stručnjacima po pitanju nacističkog zločina genocida i holokausta.
MOja tvrdnja je bila, ako profesor Boban, ideološkom komponentom svoje nauke želi da svoje rođake i možda sebe rastereti barem dela, barem razmera zločina, može biti "teoretski" da i profesor Ekmečić želi na vinovnike zločina, u želji da budu što više kažnjeni, optereti počinioce, pokušavajući izdejstvovati pravdu za žrtve. Teoretski izgleda tako, ali iz prakse sudske-psihijatrije su vidi, kažu stručnjaci, da žrtve ne lažu, a počinioci lažu i to mnogo.
U rečenici o "apolitičnosti" Vatikana se gubi kontekt sa realnošću.
Препоруке:
0
0
17 недеља, 17 јануар 2010 14:56
паја патак
Занимљив текст, са доста чијих делова бих могао и да се сложим, али ипак не могу да верујем да је то ауторизовани текст једног професионалног историчара и члана САНУ. Зато су моје примедбе упућене првенствено новинару.
Заиста, тешко је сложити се с тврдњом: “С падом комунизма, историјска наука није добила, него темељито изгубила“. Велики број оних који су у времену њихове владавине били приморани да гутају њихову верзију историје сложиће се да укус баш и није био пријатан. Могуће да су у том добу привилеговани историчари имали прилике да проучавају оригиналне документе, али обичан човек – не!
Друго, што ми веома смета у овом , а и у свим другим текстовима на тему религије, је тврдоглаво понављање погрешног термина “католички“. Тај термин потиче од грчке речи καθολικός, мн. καθολικοί , и означава целину, свеобухватност. Називати РИМОКАТОЛИЧКУ цркву тако, значи само терати воду на њихову воденицу – и то је далеко од само формалне примедбе! Уосталом, и Православна црква има потпуно исто право да за себе употребљава тај термин (мислим – католичка, јер и она је свеобухватна). Знам да узалуд трошим време и простор – али понављам: римска црква није католичка, него РИМОКАТОЛИЧКА! Она само гаји претензије да буде католичка. Што се тиче зала која јој се приписују – слажем се.
Још једна примедба: “...Пре него је обећано у Тројном пакту да ће Србија остати неутрална, добити Солун, Хитлер је стратешки био већ одредио да Балкан улази у оквир којим ће доминирати Силe осовине....“ .Шта је Хитлер стратешки одредио, или не је друга ствар, али Пакт је потписан 27.09.1940г. и у њему није ни могло бити речи о Србији, која тада као држава није ни постојала, а у име Југославије је 25.03.1941.г. Д.Цветковић потписао не Пакт, него Протокол о приступању Југославије (не Србије!) Тројном Пакту. Текст тог протокола нисам видео (не знам ни да ли је икада био објављен?) и мислим да би било врло корисно објавити га, пре него што се наставе интерпетације нечега што нисмо видели.
Препоруке:
0
0
18 недеља, 17 јануар 2010 18:01
Petar
Ajmo redom.
Vidim da je mnoge povredilo moje pominjanje Kragujevca. Moje pitanje bilo je jasno: "zasto bi neko iz recimo Kragujevca bio opsednut Vatikanom?" Na to mi je odgovoreno podsecanjem na streljanje djaka tokom drugom svetskog rata. Oni koji postavljaju to pitanje prave istu gresku koju pravi Milorad Ekmecic i na koju sam ukazao u svom prvobitnom komentaru. Treci Rajh nije Vatikan. Nacisticka Nemacka nije Vatikan. Prema tome, ako je i kivan na Nemce, niko u Kragujevcu nema razloga da bude opsednut Vatikanom.

Upravo je tu na delu tip razmisljanja koji nudi M. Ekmecic: Zanemaruju se razlike izmedju suprotstavljenih ideologija, religija, nacija, i sve se pretvara u jedan veliki imaginarni antisrpski konglomerat.

Sto se tice geografije, ne bih se upustao u detalje, osim sto cu reci da je pre poslednjeg rata u opstini Capljina bilo preko pedeset odsto Hrvata i oko petnaest posto Srba. Sto je mnogo vaznije, cinjenica je da postoje Srbi za koje je interakcija sa Hrvatima vazna istorijska cinjenica(na primer, Srbi iz Hercegovine ili Slavonije), i oni za koje to ne vazi (recimo Srbi iz Sumadije).

A sto se mene tice, i mog porekla, grdno se varate ako mislite da cu se nekom izvinjavati zbog toga sto sam iz kruga dvojke.
Препоруке:
0
0
19 недеља, 17 јануар 2010 19:13
@паја патак
http://www.crohis.com/izvori/trojpak.pdf
Препоруке:
0
0
20 недеља, 17 јануар 2010 19:30
Dragan M.
Meni dragi profesor Ekmecic gresi u samo jednoj stvari- prezentaciji svojih misli!
Pojednostavljeno i cetvrtasto!
Naime, vecina ljudi nije u stanju da aprehenduje jezik nauke niti da prati tok misli jednog erudite koji sa strascu kopa po proslosti ne bi li njene tajne izneo na svetlo dana (cista poetika sa moje strane!).
Otud ovako infantilni komentari na jedan intervju iz kojeg jedan student istorije, na primer, moze nauciti toliko da komotno napravi odlican seminarski rad.
Ili ce mozda biti ono drugo koje Comski opisuje kao da je svaka elita daleko podloznija propagandi od prostog sveta.
Prost svet ne cita (on gleda Pink!) a inteligencija se korumpira kroz propagandu, dobijanje polozaja i straha od mogucnosti gubljenja privilegija.
Zato i napadaju ovakve autoritete; kvare im medijsku idilu!
Препоруке:
0
0
21 недеља, 17 јануар 2010 20:33
Rambo
Ista ploča, ali druga strana,
Udružena zavjera CIA-e, Vatikana,
Štedišama su opet oteli devize,
Zauzvrat su dali stručne ekonomske analize.

Napredna inteligencija išćerana iz zemlje,
Na njihovo mjesto ispuzalo podzemlje.
Poštenom čoveku je ostalo samo da plače,
Ili za vešanje da kupi kanapce

Kao utjeha nam je ponudjen lotto, sportska prognoza,
Radiostezija, horoskop, hipnoza,
Redovi dugi kano klisurine,
Ispred privatnih banaka, Jezde i Dafine.

Ako je zemlja čamac, znamo ko je kapetan,
Što smo bliže brodolomu on je više sretan.
Duboko uveren kormilari u mnogosedu,
Dok on s**e, veslači g***a jedu!

Preostaje jedino da ugasiš TV,
Odmoriš mozak i maneš se od budala,
Prvo te u rat nateraju i naprave invalida,
Onda nisu u stanju da kažu ni fala.
Препоруке:
0
0
22 недеља, 17 јануар 2010 21:39
Samo se Vi ponosite! - @Petar
"A sto se mene tice, i mog porekla, grdno se varate ako mislite da cu se nekom izvinjavati zbog toga sto sam iz kruga dvojke." Ne morate Vi, Petre, da se izvinjavate, za sva izvinjenja u Srbiji zaduzen je Tadic. A da ste iz "kruga dvojke" vidi se po svemu - i ocito se ponosite svojim stavovima, svojim instant-znanjem! Vasa propagandna "istorija", pokupljena sa sajtova "Pescanika", B92 i
"E-novina", kaze Vam da su Srbi iz Bosne i Hercegovine ili iz Hrvatske "u interakciji" sa Hrvatskom, a kragujevacki Srbi nisu? Pre svega, zar nisu Srbi jedna nacionalna celina, zasto ih Vi delite na "kragujevacke" i "hrvatske" Srbe, pri cemu i Hercegovinu, staru srpsku zemlju znanu pod imenom Hum, ukljucujete u Hrvatsku? Da svi Srbi, bez razlike odakle su, zaista jesu jedna celina, vidi se i po tome sto na njih kao celinu nasrcu ovi iz Zagreba, Berlina, Vasingtona - pa priznaju kosmetskim Siptarima "pravo" da Kosmet odvoje od Srbije, dok Srbima iz Republike Srpske nastoje ukinuti bilo kakvu autonomiju, a Srbima sa Kosmeta i iz Hrvatske (Srpska Krajina) cak uskracuju sva ljudska prava? A procenata sto se tice - ako je u Capljini pre rata vecina stanovnistva bila hrvatske nacionalnosti i katolicke vere, zar to Vama dokazuje da je to Hrvatska? Znaci, onda, da je i Subotica deo Madjarske? Da je Sjenica deo BH Federacije? Da su svi delovi Vojvodine sa vecinskim madjarskim ili hrvatskim ziteljima delovi Hrvatske i Madjarske? Ali su zato delovi Hrvatske koji su skoro stopostotno bili vekovima naseljeni Srbima - delovi Hrvatske?! Vasa logika, Petre, zaista je dostojna "kruga dvojke"! Vi ne poznajete istoriju, niti zelite da ista saznate iz istorije, Vi konstruisete istoriju, po uputama onih sto svako jutro ubacuju sveze koverte sa najnovijim istorijskim "otkricima" u postanske sanducice (ma, sanducetine su to!) B92 i ostalih ponosnih kuca u "krugu dvojke"! Koliko vidim, taj "krug dvojke" je Vasa nacionalnost, zato se tako sprdate sa Srbima, iz Kragujevca i iz Prebilovaca podjednako!
Препоруке:
0
0
23 недеља, 17 јануар 2010 22:53
Petar
@ Samo se Vi ponosite!

Dakle, da razjasnimo. Ja u svom prvom komentaru pisem: "Милорад Екмечић је типичан пример Србина из Хрватске (то јест у његовом случају хрватског дела Босне и Херцеговине)" Dakle, ne iz Hrvatske nego iz hrvatskog dela Bosne, a pod hrvatskim delom Bosne podrazumevam onaj deo Bosne gde postoji nadmocna hrvatska vecina, tj. gde zive mahom Hrvati, bas kao sto kada kazem srpski deo Bosne, mislim na onaj deo gde mahom zive Srbi ...Moguce da to nekada nije bio hrvatski kraj, ali znate kako, nekada je i u Banja Luci bilo 54% Srba, pa ih sad ima 92%.

Sto se tice Srba u Kragujevcu i onih u Hrvatskoj, u pitanju je savrseno zdravorazumska razlika - ni ljudi koji su vekovima ziveli (i ratovali) sa Hrvatima, imaju nekakav odnos prema Hrvatima i Hrvatskoj, a oni koji Hrvata nisu videli osim na filmu (sto je slucaj recimo sa mojim dedom), nemaju takav odnos.

No sve su to minorne stvari - bitno je samo jedno:
Ekmecic sistematski zanemaruje razlike izmedju suprotstavljenih ideologija, religija, nacija, i celu zapadnu Evropu pretvara u jedan veliki imaginarni antisrpski katolicki konglomerat. To je striktno naucno, metodoloski, istorijski - naopako. Odakle sam ja, i odakle je Ekmecic, nista tu ne menja.
Препоруке:
0
0
24 понедељак, 18 јануар 2010 00:27
Jovan G
Ja bih rekao da (gotovo) svi naši istoričari, pa i savremeni analitičari, prenaglašavaju značaj globalnih faktora (velike sile, Vatikan, Kominterna...), a podcenjuju lokalne faktore (okolni narodi, srpsko društvo...).

Inače, ono ruglo na Dedinju još uvek stoji.
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 18 јануар 2010 01:55
Драгослав Јовановић
@Petar
Ideja da Vatikan ima neku znacajnu ulogu u kreiranju evropske ili americke politike je smesna do suza.

Прочитајте књигу Prof. Dr. Виктора Новака "Magnum Crimen". То је човек који је припадао Ватикану и коме се све смучило па је написао књигу о томе шта Ватикан ради већ вековима на нашим просторима. Ако се и после тога будете смејали до суза тада се озбиљно забрините за своје психичко здравље.
P.S. И ја сам из круга двојке и дође ми да плачем када видим докле су Србија и поједини Срби стигли.
Препоруке:
0
0
26 понедељак, 18 јануар 2010 02:11
Misli globalno, cepaj lokalno! - @Jovan
Slazem se sa Jovanom da ne treba potcenjivati "lokalne faktore (okolni narodi, srpsko društvo...)" - no, da li mi zaista prenaglasavamo "značaj globalnih faktora (velike sile, Vatikan, Kominterna...)"? Sta ako se mi zaista sukobljavamo uglavnom onda kad nas oni, ti "globalni faktori", nahuskaju jedne na druge? Dok u medjuvremenu zivimo mirno, pa i lepo jedni s drugima? Evo i primera, sa pocetka 80-ih godina. Tada se moglo citati u zapadnoevropskoj stampi kako je (tadasnja) Jugoslavija postigla tu vrstu gradjanske (demokratske) uravnotezenosti, da je postalo svejedno ko je predsednik drzave ili vlade! (To je jedno od merila slobode u svakoj drzavi - da ti slobodu nece ugroziti ili "pokloniti" sledeci predsednik!) Kako se onda desilo da isti taj Zapad nakon nekoliko godina zaboravi vlastitu pricu o "stabilnoj" Jugoslaviji, i krene sa pricama o dugoj istoriji uzajamnih sukoba? Kako - pa, lako, odlucio taj Zapad da ponovo prekraja mapu sveta! Jeste, uspeli su da pridobiju neke, pa i mnoge medju tadasnjim ziteljima zajednicke drzave - ali ja sam zelio reci da nam odelo redovno siju globalni "krojaci", i uvek nam ga sasiju "tesno"! Lokalni faktori postoje i u Rumuniji (sa visemilionskom manjinom Madjara), u Bugarskoj (sa turskom manjinom), u Spaniji, prakticno svuda - ali krojaci sveta nisu zeleli da tu izazivaju krizu! Kad bi to pozeleli, i kad bi upregli svoje medije, poslusnike i svoju "medjunarodnu zajednicu" (u koju broje jedino sebe) - rasturili bi sta god pozele! Dakle, Jovane, postoji, itekako postoji taj globalni faktor, i rasturio nas je on, a ne "nemogucnost zivljenja" sa ljudima istog jezika, cesto i istog porekla, ponekad i iste vere! Dobro, mozete reci da se nismo znali odbraniti - ali se vrlo tesko odbraniti ako oni uz pomoc novca i propagande zalude prvo politicare, a onda i cele narode. Rimljani su to odavno uocili, znate onu poslovicu! Uostalom, da ostanemo na tragu teksta profesora Ekmecica, zar nije Vatikan nasledio poziciju i metode antickog Rima!
Препоруке:
0
0
27 понедељак, 18 јануар 2010 02:13
мачак, онај прави
@Petar
Treci Rajh nije Vatikan. Nacisticka Nemacka nije Vatikan. Prema tome, ako je i kivan na Nemce, niko u Kragujevcu nema razloga da bude opsednut Vatikanom.

Свето немачко римско царство није Ватикан.
Deutscher Orden (Тевтонски ред) није Ватикан.
Норманско краљевство на Сицилији није Ватикан.
Наравно да Трећи Рајх није Ватикан. Али су им се интереси угодно поклапали. Нарочито око Источног питања. Вама разумљивим језиком речено: радили су за исту фирму. На обстрану корист. И обилато су своје уговоре заливали крвљу Словена.
" Drang nach Osten ", само је милитантни израз ватиканског прозелитизма .

"Круг двојке" вам није оправдање за плитке коментаре, за инелектуално копрцање и инфлацију фраза и празнословља. Користите време на паметнији начин.
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 18 јануар 2010 02:24
Odakle je ko - @Petar
"Odakle sam ja, i odakle je Ekmecic, nista tu ne menja." O, menja, Petre, itekako menja! Jer, Vama ocito nije stalo do tih "dalekih" Prebilovaca (koje ponovo trpate u "hrvatski deo Bosne", iako je to istorijski deo srpske Hercegovine!), nije Vam stalo do sudbine "daleke" Republike Srpske, mozda ni do sudbine obliznje Vojvodine - a profesoru Ekmecicu itekako jeste stalo do svega toga! Zar da ga krivimo zbog toga?
Препоруке:
0
0
29 понедељак, 18 јануар 2010 05:26
Profesoru Ekmecicu, s postovanjem
Da, Profesore, kroz tamu gledamo u buducnost, pa nam se neretko cini da buducnosti za nas Srbe ni nema! Ima buducnosti za ovakve "Srbe" poput predsednika, koji gazi po srpskim stvarnim, a klanja se sto preuvelicanim sto izmisljenim muslimanskim i hrvatskim zrtvama - u istorijama buducnosti njemu bi bila posvecena makar fusnota, kao onome ko je dovrsio ubijanje prkosnog i hrabrog srpskog naroda. U cemu je imao mnogo, premnogo pomagaca i navijaca medju Srbima samim. Ali, Profesore, nemojmo zaboraviti jedno - iz tame, iz mraka proslosti, gledaju u nas oci nasih predaka, pobijenih, izdanih, prodanih, obespravljenih, ali nas gledaju, i ne daju da pokleknemo! Zar da nova srpska "ljubicica bela" Srbiju da na tacni srbozderima? Zar da jedan neuki "ministar odbrane" uvuce Srbije u naco-pakt? Zar da trojac" sa zurki (Tadic-Saper-Krstic) pusti niz vodu Republiku Srpsku? Profesore, nasi se preci nisu bojali da se mere i bore sa mocnima - a mi, zar cemo mi pred ovim bednicima i bedacima da ugnemo vratove? Ako taj Veliki Svet zaista hoce nasu propast, neka dodju i sami nam to kazu! Neka nam vise ne salju podle i podmukle poruke preko svojih agenata koje su postavili u nas vladajuci "aparat"! Zato, Profesore, dok nas Nasi iz tame gledaju - jos ima izgleda da mi u stoput goru tamu ne udjemo! Pogledajmo i mi njih - nemojmo se bojati njihovih ugasenih zivota, bojmo se da cemo svojim strahom ugasiti zivot naseg naroda! Koji smo poverili najgorim medju nama, spremnim na sve!
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 18 јануар 2010 06:32
Srboljub Savic
Intervju sa g. profesorom Ekmedzicem, zaista ne
smemo preuvelicavati niti olako tumaciti. Njegova
knjiga, clanci i nastupi su veoma obimni, da bi
jedan (pomalo pretenciozni) intervju mogao da pruzi
materijal za polemiki i komentare.Za i protiv nekih
stavova treba se podsetiti:
-Rimokatolicka crkva je organizovana kao globalna
drzava (ambasade u celom svetu), pa samim tim se
govori o interesima (finansijskim pa ideoloskim)i
mehanizmu vlasti (o cemu svdoci i jedan francuski
pisac knjige o religijama, enciklopedijskog karaktera),
-Da, drzave pretezno protestantkog stanovnistva
su ekonomski najmocnije, iako nisu vidljivo po-
vezane jedinstvenom protestantskom crkvom (doduse
pretezno katolicke drzave nisu sekularno povezane),
-Ne mora se delovanje rimokatolicke crkve na nasem
prostoru nazivati "zaverom", ali ona deluje bitno
drukcije od SPC,
-SAD u svom delovanju su i danas pod bitnim ideo-
loskim enleskim vodjstvom,a kako su izuzetno prag-
maticni, koriste sve organizovano-samim tim mocno,
u ostvarivanju svoje strategije i ciljeva. Zato ne treba
sumnjati u vezu odgovarajucih organizacija u
SAD i Rimokatolicke (globalisticke) crkve. Samo su
"pacovski kanali" dovoljan dokaz postojanja sprege.
Takodje, treba shvatiti da je Administracija (vla-da)
SAD, samo "vrha vrha ledenog brega",
-Srbe i Ruse su odavno anglosaksonci "spojili" i
do danas su nepromenjeni neprijatelji "zapada",
sta god se pricalo ili nam se prividjalo. Upravo
zato SAD hoce Srbiju u NATO i EZ (a ne zbog njene
dobrobiti),
-Svi krupni dogadjaji na Balkanu, Jugoslaviji i
Srbiji, nisu rezultat naseg voljnog delovanja, ni
vulgarizovanih "teorija zavere", vec kombinovanih
interesa i delovanja mocnijih.
Da bi raspravljali o stavovima i radu g. Ekmedzica,
kao istoricara, mozemo paralelno ogledati istorije i polozaje nekih evropskih zemalja.
Francuska-katolicka, sa 40% ateista i rastucim brojem muslimana i njeno mesto u EZ i svetu posle duge istorije drzave-nacije.
S. Savic
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 18 јануар 2010 09:32
skeptik @ Pretar
Nije uticao Vatikan, nije ni Nemačka, nije ni unutrašnje nesuglasice po pitanju jezika i religije, pozicioniranost na različitim stranama u proteklim ratovima, ništa od toga nije uticalo na jugoslovensku krizu i sadašnji položaj srpskog naroda.
Pa šta je i ko je onda za sve kriv, šta bi moglo biti Petrovo mišljenje?
I ja svašta pitam, pa Milošević, naravno.
I za ratove, i za Jasenovac, i za Prebilovce i za "agresije" i za bombardovanje.
Koji dokument ima Petar u tom smislu.
Opet svašta pitam, pa svi znaju, zar nije na naslovnoj strani pisalo "Kasapin sa Balkana".
Koliko košta ta naslovna strana i ko je platio?
E takvo glupo i neargumentovano pitanje može da postavi samo neko ko je iz nekog mesta u Bosni i Hercegovini ili Hrvatskoj gde je većina Hrvatska, nakon što su svi oterani i pobijeni u Jasenovcu, a oni koji nisu očišćeni su u akciji Oluja. Jedino oni mogu da se ne slože sa Petrom.
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 18 јануар 2010 12:08
Биљана@Petar
По Вашој логоци из коментара како на ову, тако и на друге теме - ако Срба из Србије не треба да се тиче шта се дешава са Србима из Хрватске, Босне и Херцеговине,Косова и Метохије, ако праве грешку што су "оптерећени" разлозима за историјске прогоне,масакре, издаје, од стране Хрвата и Муслимана, припадника католичке и муслиманске вере и њихових верских вођа, објасните ми шта се тиче Американаца, Француза,Италијана, Енглеза, Аустралијанаца.... шта се дешава на Балкану, Ираку, Авганистану, Осетији, Грузији? Ви против њиховог мешања у све и свашта немате ништа, чак шта више, СВЕ ОПРАВДАВАТЕ, вероватно што су они добри људи и одличне баба Ванге па непогрешиво тачно знају шта се где и због чега дешава, ко је крив а ко невин, небитно у ком делу света. Ви не видите ОПТЕРЕЋЕНОСТ КРИВИЦОМ СРБИЈЕ, али зато видите оптерћеност Србије за недела према њој и Србима.
Када би упоредили податке о жртвама Срба са једне и Хрвата и Муслимана са друге стране и то оних које признају Хрвати и Муслимани, опет би било више страдања Срба од њихове руке. А вама су, и поред тога, они бољи од народа коме Ви припадате и који је више страдао.
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 18 јануар 2010 13:55
Jovan G
@Misli globalno, cepaj lokalno!
Dakle, Jovane, postoji, itekako postoji taj globalni faktor, i rasturio nas je on, a ne "nemogucnost zivljenja" sa ljudima istog jezika, cesto i istog porekla, ponekad i iste vere!

Primer Vam je očajan. Avnojska Jugoslavija je bila potpuno nemoguća država. Nije naravno ni pravljena da postoji.
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 18 јануар 2010 14:15
Бранко
Што се тиче Ватикана и његове подле улоге у свјетској историји толико је књига написано а оно што је најзанимљивије већина (моје неко мишљење)је припадала том Ватикану. Тони Бенет нпр. има књигу о ватиканској контроли кроз разноразне законе и конкордате које је ватикан склапао са другим земљама.
Иначе Авро Менхетн има доста књига које се могу наћи на нету. Десмонд Парис писао о католичкој цркви и НДХазији...
Све у свему, материјала колико хоћеш.

ПС-Карл Маркс био студент у језуитској школи, јакобинци који су њега инспирисали били језуити, њих инспирисао Вајсхаупт који је био, опет, студент у језуитској школи.
Препоруке:
0
0
35 понедељак, 18 јануар 2010 14:42
mikan
ilustracija Profesora Ekmecica o slicnosti ateista i vatikana- je absolutno tacna!
jedino u sto se razlikuju katolicki klerici i ovi nasi lokalni ateisti je,sto ovi nasi (ateisti) vise mrze Srbiju.
kada ste zadnji put citali ili culi nesto protiv vatikana od nasih lokalnih ateista?
vatikan i srpski ateisti-an unholy alliance!
Препоруке:
0
0
36 среда, 20 јануар 2010 21:18
Дете ноћи
У јавности коју више занима шта се дешава на Хаитију него у Новом Пазару или Штрпцу, текстови академика Екмечића стоје као усамљени светионци,над заспалим Србством.Можда и одвећ касно? Да се г.Екмечић или неко од његових колега из југословенске,Брозове,историјиске науке,освестио пре тридесетак година,чини ми се,куд и камо стваре би изашле другачије.Да ли ће овакви текстови помоћи некој генерацији Срба?
Када говори о римокатоличкој ''цркви'' професор је сигуран да врховно Зло цвета на тргу Св.Петра.За мене,страсног Светосавца,такава критика је преоштра и да се кориговат,да не кажем-да се проширити.''Попу-поп,бобу-боб''!Јесте и Ваткан,али јесте и инквизиција,фашизам,национал-социјализам,либерализам,колонијализам, јесу и конквистадори подједнако као и крсташи,јесте и демократија и хуманизам,jeсу то и псеудорелигијиски покрети теозофа,агностика,слободних зидара, у нашем добу:права животиња,људска права,екологија...јесте све оно ште се може подвући под-трули запад!Можемо се присетити ''милосрђа'',њиховог ''савезници,Христос васкресе'' подмуклог као и орићевог ''Христос се роди,комшије''.При чему је Запад онај простор уашанеч на линији Лаба-Купа.Колико нам тај Запад чинио немерљива зла,српска елита је у њему последњих двесто година видела своју домовину.Још је Немања угостио Барбарсу кад је овај кренуо у паљевину Цариграда,а Вук је Србски језик склапао уз помоћ Хазбуршког цензора.И Фридрих I и Јернеј Копитар били су осведочени католици.Шта ћемо са тим,професоре?Полазници друштвених факултета образовани по мантрама хуманизма,у духу Лењиновог новог човека,и не размишљајући трампили су у Бечу,Берлину и Минхену,наш дух,душу и ум,за њихов разум.Премда нису дочекали брозову окупацију Србије, ''Титу-веран,Краљу-одан'' могло би да стоји и уз Склерлић,Богдана Поповића,Илариона Рувараца,Чедомира Мијатовића...Чули су да је у природи више но што било која ''философија(наука) може обујмити''.Чули,али заборавили.
Препоруке:
0
0
37 среда, 20 јануар 2010 21:19
Дете ноћи
Доказе у писанијама су поставили као једини темељ свог дела.Заборављајући да су се у историји судбоносне наредбе преносиле усмено,а некад и климањем главе или само мигом.Питајте преживеле голооточане како се јединим покретом кажипраста повлачи линија између живота и смрти.Или,не можемо критиковати убице УДБ-е што у револуционарном заносу нису имали слуха за потребе долазећих историографа.Као и сви злочинци у прошлости,и они су по злоделу мислили једно-како да се о злочину што мање сазна,а најбоље да истина оде под земљу, заједно за жртвом.Јакшићева ''Јевропа'' је пажљиво скривана,да се ''власи не досете'',не би и будући креатори судбина остали на уходаној линији пучиста из '41. или Дражине ЈВуО. Слободан Јовановић колико о Дантони и Робеспјеру,Чавошки о Макјавелију,а Ђинђић о Хамбермасу. Праксисовци,Милошевић,Караџић, Плавшићева,Кољевић,Рашковић,Кадијевић,Јеремић своју коначну глазуру добили су на мрском им западу.Вероватно нису имали шта научити од Св.Саве,Марка Миљанова,Владимира Дворниковића или Војводе Вука?Њиховом заслугом у читанкама је Ракићев ''Долап'',али нема песама из његовог''Косовског циклуца'',док су Дучићеве стихове из емиграције зарад ''братства и јединства''истиснули ''Јабланови''. О пра Србима званична историја не жели да зна ништа.Децу уче о уређењу отоманске државе,а код Немањића не залазе даље од златних кашика и виљушки.Оставштина Милоша С.Милојевића је на сигурном,у подруму зграде САНУ,да ''не трује омладину'',док се до књига Николе Жупанића долази по препоруци и уз ''безбедносну'' проверу.После свега јасније је ко је препоручио Хашком ''трибунал'' да забрани уношења гусала,јер знају да ''подгреју српско национално осећање'';као некад Марија-Терезија и Волфган Петрич.Уместо да Цвијићеве књиге о Балканском полуострву буду део обавезног штива,а да се Владика Раде и Григорије Божовић обрађују у нижим разредима,дечији ум се потцењује учећи их у четвртом основне како поделити 6354 са 9.
Препоруке:
0
0
38 среда, 20 јануар 2010 21:20
Дете ноћи
Да су нешто сворили не би са натуреним осећањем тријумфа протерала ''Смрт Смаил-аге Ченгића'' или Иву Војновић.Десницу су већ продали.Очекујте да судбила Руђера Бошковића задеси и Теслу и Миланковића.Незнање је опште,али нас то опомиње како да се поставимо:да не заборавимо ни Кадињачу ни Мачков камен. И онда на концу-ко је ту мали народ,професоре? Пре ће да буде,да је историјографија тог народа мала,кад не жели ни после 64 године да попише све становнике Јасеновца,тог ''највећег Србског града под земљом''.Без обзира на марксизме,католичења,исламизацију ,шиптаризацију,и ново-дукљанизацију,без обзира на нашу палост,оно што је сигурно-Срба ће претећи,јер су ''кадри стићи и утећи''!У име Њега који живи у Истини и Правди,а ради човечанства,ми немамо правао да нестанемо.Неко ће остати веран ћирилици,чојству,јунаштву и врлини.Премда ће и најупорнијем макробиотичару и нутриционисти требати речи да неког Србина рођеног у првој пловини прошлог века врати на: мешани хлеб ,проју,цицвару,питу зељаницу,супу од младе коприве или постан пасуљ,није баш сваки Србин свико на свилу и кадифу.Наши манастири у мраку,ноћне страже у Куршумлији,радници од Новог Пазара и Краљева до Зрењанин,они који спавају пред зградом Владе и на лајковачким шинам, потврђују да не живи човек само на три оброка и две ужине,и да има људи и ван ммф-а и белог шенгена.Човек је највећа тајна,као што је тајна зашто се и после свега рађају деца Липљана и Штрпца,зашто поред свег wellness и fitness Срби цепају дрва и окопавају баште и кукурузе. Тамо неки школарац не мари за родитељске савете, у јануарско предвечерје трчи игралиштем и гура лопту кроз обруч.Ако су наше владике увеле Петра,Павла,Данила,Ђорђа и Димитрија...онда пријатељи Шандора и Југослава,Џона и Мајкла,...кумоваће се Радомиру,Миодрагу,Световиду,Радославу,Љубомиру,а са њима и Милици,Љубинки,Ради и Драгани...
Препоруке:
0
0
39 понедељак, 25 јануар 2010 02:24
Марко
Професор Екмечић је национално благо! Пустите Petra. Он је овде по задатку да разводни, па макар и несувислом аргументацијом какву су им поделили у Гармишпартенкирхену и CEU. Лик је очајан.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер