петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Власт народу!

Kоментари (57) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 17 децембар 2009 14:54
Сидарта
Амин.
Hasta la victoria siempre!
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 17 децембар 2009 15:00
Igor Kostic
Bravo, Bravo, Bravo.........
Ostao sam bez reci.... Sebe sam smatrao do ovog trenutka desnicarem (koliko god taj izraz bio nepotpun i zloupotrebljavan) ali posle ovog teksta shvatam da sam deo obespravljenog pucanstva, te da bi bio najcrnji mazohizam kada bi sebe i dalje video na dosadasnjoj istoj (makar i teoriski zamisljenoj) poziciji.....
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 17 децембар 2009 15:02
Sanja
Surov i istinit članak! Hvala
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 17 децембар 2009 15:12
симонида
ЕУРЕКА!вероватно ово више није текст за политику!Феђа,Ви сте се определили, нема Вам повратка,али сте се уписали у људе! све потписујем,можда ће жртва бити велика, као и увек, али треба да кренемо, треба да кренемо и да мењамо као шта кажете,милом или силом,догорело је...искрено да Вам кажем више се и не јављам јер ми је ДОСТА ПИСАЊА и плакања,треба узети судбину у сопствене руке а не само бла,бла,бла...
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 17 децембар 2009 15:17
Има наде
Све је тачно. Дакле, морална револуција а не некаква козметичка манипулација.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 17 децембар 2009 15:35
prophecy
Све ће се то десити када хирург врати нама Србима мозак из стомака у лобању. Када почнемо да гледамо кроз очи а не као сада кроз желудац и једњак.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 17 децембар 2009 15:36
Na dnu
O, Fedja, kako ste mi ogrejali srce ovim proglasom!
Kad su vec pomislili, a iskreno, i meni se to vec ucinilo, da je zaba skuvana-evo prvog krika! Kada bi samo zakreketalo po svim zabokrecinama Srbije,mozda se ovi prevaranti prepadnu i povuku .Bez krvi , molim, kao sto smo ih i doveli.Ako su neposteni nisu glupi da i sami ne znaju da su svojim stetocinskim delanjem izgubili legitimitet, a mi sa njima ubrzano gubimo i drzavu i zivot dostojan ljudi. Cestitam Fedja! I hvala Vam na odvaznosti.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 17 децембар 2009 15:38
thinking maize
Једном је неко, коментаришући повратак Бурбона после пада Наполеона, рекао: "Ништа нису заборавили
и ништа нису научили!" Тако наша "елита", по сопственом изразу "демократска и заговорник тржишта", ништа није заборавила од комотности и лагодности животног стила једне претходне српске елите, такође "демократске и заговорника тржишта",
шта више преузела је и "унапредила" тај животни стил! Али зато, ова нова српска "елита" ништа није научила из историјског удеса те претходне српске елите, такође "демократске и заговорника тржишта"!
Тим пре, што су очеви и мајке (како духовни, тако и физички!) ове садашње српске "елите" развластили претходну српску елиту, "демократску и заговорника
тржишта"! И то све у "ИМЕ НАРОДА" и због "СОЦИЈАЛНЕ
ПРАВДЕ"! Ова садашња српска "елита" чак има и исповести припадника те претходне српске елите,
"демократске и заговорника тржишта"! Поменућу само
"Историју Срба" последње дело великог српског историчара, увереног монархисте и истакнутог масона проф. Владимира Ћоровића. На самом крају тог дела проф. Ћоровић децидно истиче да је највећи
проблем Југославије (као тадашње државе српског (и
осталих) народа), не етнички, не дипломатски, па чак и не економски, него социјални! Тај истакнути
ЗАГОВОРНИК ТАДАШЊЕГ ПОРЕТКА истиче БЕДУ, као НАЈВЕЋИ ПРОБЛЕМ тадашње државе српског народа! Интересантно је да др Чедомир Антић, једна од интелектуалних перјаница садашње српске "елите" радо цитира проф. Ћоровића! Али, УПОРНО ЗАОБИЛАЗИ
НАЛАЗЕ ПРОФ. ЋОРОВИЋА О БЕДИ КАО ГЛАВНОМ УЗРОКУ НЕСТАБИЛНОСТИ ТАДАЊЕ ЈУГОСЛАВИЈЕ! Значи: "НИШТА НИСУ ЗАБОРАВИЛИ И НИШТА НИСУ НАУЧИЛИ!" Онда се немојмо зачудити када једног дана овај народ пређе са речи на дела, гледе познате народне мудрости. Мислим на ону: "БАТИНА ЈЕ ИЗ РАЈА ИЗАШЛА!"
Препоруке:
0
0
9 петак, 18 децембар 2009 15:15
Дарко Станојевић
Поздрављам присуство г.Димовића (најзад!) овде на НСПМ!

Добродошао нам Ти и само настави како си наумио, а ми смо ти овде да будемо заједно јачи!

Поздрав!
Препоруке:
0
0
10 петак, 18 децембар 2009 15:20
Владимир Челекетић - Замбија
Нема ово везе са левицом и десницом господине Костићу, без државе и нације свака прича о левици и десници је бесмислена. Суверена национална држава којој је задатак да води рачуна о интересима својих држављана и у којој се влада у складу са вољом већине, а не у складу са интересима Сорошевих стипендиста и њиховим газдама из иностранства. После ћемо да се "натежемо" да ли ће порез да буде 10 или 20% и шта радник треба да уради да га газда отера са посла. Нисмо ми још стигли до те "лекције".
Поздрављам одлуку НСПМ-а да врати чланак на сајт. Време је за нову политичку опцију, нови систем вредности. Овај текст би могао да послужи као проглас тог новог покрета.
Препоруке:
0
0
11 петак, 18 децембар 2009 16:44
The Tao of Groove
Potpisujem ovaj svojevrsan manifest.
Problem Srbije je sto je nakon pada Milosevica zavedena diktatura DOS-ovaca. Na iznenadjenje mnogih naravno, jer je i sam Milosevic najavljivao tu mogucnost. Narod je do te mere obeshrabren da ga samo neka teska katastrofa moze izvesti na ulicu. Smrt patrijarha Pavla eventualno. Serpama da lupa nikome ne pada na pamet. Kuvanje zabe je ipak uspesno sprovedeno onako kako je to mislilac DOS-a i najavljivao. Zasto je narod zbunjen? Prevashodno jer nakon 10 godina strogo kontrolisanog zivota provedenog u unistavanju privrede na racun ogranicene slobode kretanja za one koji nisu sa Kosmeta, Srbi iz unutrasnjosti dosli su do zakljucka da je toliko toga uradjeno u pravcu njegovog slabljenja da se prakticno nema na sta ni pozvati ni za sta uhvatiti. Setimo se da su u medjuvremenu najveci srpski neprijatelji kao Solana, Kusner, Bajden, postali narodni prijatelji! Srbijanska tajkunsko-politicka elita je po zadatku globalizatora integrisala i monopolisala politicko-ekonomski prostor drzave. Na povrsinu su isplivali poslusnici koji su dobili radna mesta u medijima, politickoj sceni i javnom servisu uopste. Krvni neprijatelji SPS-ovci i LDP-ovci su postali politicki partneri. LDP je dzoker vlasti koji glumi opoziciju. O fenomenu zvani Srbija bi se moglo pisati bez prestanka. Jedno je sigurno, u Srbiji trenutno ne postoji snaga, ne postoji covek koji moze za sobom povesti narod.
Препоруке:
0
0
12 петак, 18 децембар 2009 16:48
David
Sve je tačno. Ali, u Srbiji ne postoje građani, nego podanici. Punoletni stanovnici Srbije ne znaju šta je savremena država i ne znaju da su građani suvereni nosioci vlasti, a da to nije feudalni kralj. Na našim izborima ništa se ne dešava, jer oni koji glasaju misle da biraju apsolutnu, a ne zakonodavnu i izvršnu vlast, koja je odgovorna biračima. Potrajaće to još dugo, jer je političko obrazovanje naših ljudi na nuli. Oni su vekovima bili podanici i mire se da i danas to budu. Nema ovde građana, nema građanskog društva, što je preduslov za demokratiju i vladavinu naroda. Nažalost, demokratija se gubi i u onim tradicionalnim državama u kojima je nestala, ali to je druga priča, manje žalosna od naše. Tamo se birači još pitaju koliko je sati. Kad tražite neko svoje pravo, na šalteru vam kažu podnesite "zamolnicu" (reč je o molbi). Niko ne razume da građani za svoja prava državi isporučuju zahteve. Pišem ovo i znam da je sve to uzaludno.
Препоруке:
0
0
13 петак, 18 децембар 2009 20:50
Јован Лондон
Не бих желео да понављам већ изречену подршку аутору на храбром и писменом тексту. Само да додам две ствари:
- не постоји више подела на десно и лево, а одржава се вештачки да би се скренула пажња са праве ствар, а тако што се користи чињеница да су људи инертни па и даље користе стереотипе на које су навикли. Једина подела која је валидна је на борце за демократију (људска права) у оквиру националне независне државе и на глобалисте који су против свега наведеног.
- мало је непримерено користити пример Париске комуне са краја чланка (иако он одговара поруци која је послата манифестом) јер је врло јасно да су организатори историјске `побуне народа` у Француској заправо исти они који су и наручили од Маркса да напише Манифест Комунистичке Партије, то су они исти против којих је овај текст и усмерен.
У здравље
Препоруке:
0
0
14 петак, 18 децембар 2009 21:31
паја патак
“Средња покретачка класа је скроз уништена...” Ко је била та класа и како је уопште могла настати нека “покретачка“ класа од 1945.г па на даље? У томе и јесте виц: Средња класа (и виша – бар оно мало што је било) је систематски уништавана и потискивана. Пропаст средње класе није почела деведесетих година – праве средње класе није било после 45-е! У нову класу (ону Ђиласову) су ушли високи партијски функционери – они су били тадашњи „тајкуни“ – нису имали сопствене капитале – али су уз моћ имали баш све. Њихова средња класа су били директори фирми, партијски секретари – и не заборавимо: виши функционери југословенских реекспорт-импорт фирми (нпр. Инекс, Генекс, Адриа, блабла...) – а то су све били или ислужени, или активни удбаши. Они су били сјајно оријентисани у времену и простору – па када је све почело да се распада, приграбили су себи све што се приграбити могло. Одатле води порекло не мали број садашњих тајкуна , а део њих су и потомци комунистичких генерала, државних секретара, министара, амбасадора ( са врло малом примесом оних који су се пробили из нижих слојева – а и ти су добрим делом успешни криминалци). За разлику од старе, предратне више класе и капиталиста (који су били, ако хоћете пљачкаши, експлоататори, итд.) – али су се ипак плашили Бога и иза себе остављали бројне задужбине (како би душе спасли) – ови нови се не плаше ни Бога ни ђавола и зато су баш и такви какви јесу – огољено зло. Ипак, не бих се сложио са овим: " У друштву постоје само два сталежа – мали постотак нове елите која је састављена од тајкуна, политичара и њихових породица и велика већина сиромашног народа кога представници плутократије често називају грађанима другог реда.“ Постоји и танак слој нове средње класе : истакнути лекари који шаком и капом узимају мито, истакнути адвокати који то исто раде у својој бранши и корумпирају судство, виши слој запослених у страним фирмама/банкама са платом у еврима – и не заборавимо, крем такозваних НВО. Јао друштву у коме је све тако!
Препоруке:
0
0
15 петак, 18 децембар 2009 21:35
мр Милош Д. Јовановић
Свака је на месту. Само једно питање господине Димовићу. Зашто ово није у Политици?

Подсећам на недавно објављен чланак Чеде у истој о пензионерима и њиховој одговорности у којима господин Јовановић предлаже пензионерима харакири јер 85% није испунило 40 година радног стажа да би поштовани председник ЛДП-а могао да води мирно политику.
Препоруке:
0
0
16 петак, 18 децембар 2009 21:51
gledalac
Zanimljiv tekst,pisac je veoma tacno primetio i objasnio stanje koje vlada u nasem drustvu,takodje predvidjajuci naredne dogadjaje.Narod ce ipak morati da preuzme stvar u svoje ruke,inace nam nema spasa.
Trenutno u svetu je ponovo postalo aktuelno baviti se pravima ljudi,prvenstveno radnika.Naravno nista nije slucajno i bez nekog odredjenog cilja.Tako da je danas sve vise prisutna borba za prava radnika,sve u ocajnickom pokusaju stvaranja jake srednje radnicke klase koja treba da izvuce privredu iz krize.Takav jedan ocit primer je Kina koja stvara mocnu srednju klasu radnika koji vuku privredu ka prosperitetu i to cak u vreme svetske ekonomske krize.Sta je dovelo do toga da razvijene zemlje i bivse komunisticke zemlje dodju u situaciju da izgube svoju srednju klasu(a pod srednjom klasom se mogu smatrati i vecina radnika),a samim tim i mogucnost daljeg napredovanja.Odgovor je jednostavan,do toga je doslo zbog striktnog sprovodjenja osnovnih principa neoliberalizma,odnosno zbog sistematicnog sprovodjenja principa zasnovanih na doktrini reganizma i tacerizma,kada su radnici prakticno izgubili svoja do tada zagarantovana prava.
Danas kada neoliberalizam gubi na snazi opet se javlja potreba za vracanjem svih onih prava koja su radnici izgubili u prethodnom periodu,a sve sa ciljem stvaranja nove radnicke klase koja ce biti dovoljno platezno sposobna da poveca agregatnu traznu i na taj nacin da izvuce privredu iz krize i stvori uslove za dugorocni privredni rast na zdravim nogama.
Prva faza u sprovodjenju plana za stvaranje pravednijeg drustva ce biti stvaranja uslova koji ce dovesti do jacanja osnovnih drustvenih institucija.
Gledajte sta se desilo kod nas,kada smo pocinjali privatizaciju receno je da se to radi da bi nam svima bilo bolje,i da treba privatizaciju sprovesti po svaku cenu,pa makar to bilo i za jedan dinar za fabriku ako nema odgovarajuceg kupca.Privatizacija nije dala ocekivane rezultate,i sta cemo sada?
Препоруке:
0
0
17 петак, 18 децембар 2009 23:10
НСПМ web
@ Владимир Челекетић - Замбија
Поздрављам одлуку НСПМ-а да врати чланак на сајт.

Само да разјаснимо ово: текст није био (привремено) повучен због било каквих дилема да ли треба да буде објављен него је план био да се на сајту појави данас а не јуче.

Александар Лазић
Препоруке:
0
0
18 петак, 18 децембар 2009 23:23
Нишлија
Проблем је у томе што после оваквог текста можете само да поведете револуцију, иначе испадате недоследни.
Препоруке:
0
0
19 петак, 18 децембар 2009 23:58
Плодови гнева
Благонаклон поздрав од једног аутентичног конзервативца.
Hasta siempre!
Препоруке:
0
0
20 субота, 19 децембар 2009 00:52
Ultravisitor
Ko ce da organizuje narod koji je spreman za izumiranje? Nemojte da ga mnogo drmate mogao bi da ozivi pa da rusi Slobodan Milosevica i da sravni sa zemljom svakoga ko pomisli na devedesete. Pustite ljude da seku prste, leze po prugama i veruju svojim nezavisnim sindikatima. Srbija je kornjaca na ledjima koju nema ko da okrene, a i kada je neko okrene ona ce da peva kako sviraju Mladjan Dinkic , Boza Djelic, Boris Tadic, Cedomir Jovanovic, Dragan Djilas, Dragan Sutanovac i demokratska buranija nepotisticke splacine.
Препоруке:
0
0
21 субота, 19 децембар 2009 00:57
Teofilo Stivenson
@ NSPM Web

Hvala na objasnjenju. Ovaj odlican tekst je vec izazvao mnogo reakcija, a njegov privremeni 'nestanak' sa naslovne strane jos vise.
Препоруке:
0
0
22 субота, 19 децембар 2009 01:37
Стева Надрљански
Опа!
Улице!
Овај језик мало боље разумемо!
А и они којих се тиче.

Неће овај београдски синдикатлија још дуго у "Политици".
Позива на насиље, ц, ц, ц!
Препоруке:
0
0
23 субота, 19 децембар 2009 01:38
СЛОБОДАн
Надам се да ће текстови Феђе Димовића бити често објављивани и да ће уредништво нспм-а успоставити сарадњу са овим аутором пошто је у питању један од најздравијих и најисправнијих представника активне омладине Београда и Србије која се не жели препустити колотечинама у коју је увлаче владајуће елите (политичке, економске..) и која жели да се АКТИВНО укључи у борбу на фронту за будућност ове земље и овог друштва.
Фела хвала за изузетно озбиљан и најсвеобухватнији текст до сада, као и за прве предлоге како сви незадовољни могу да изразе свој протест, бунт и неслагање- почевши од малих иницијатива.
Борба за пети парк и звездарску шуму су примери да се ако се држимо СВИ ЗАЈЕДНО можемо успротивити ( и победити) далеко имућније, утицајније и бескрупулозније противнике. То је ЈЕДИНИ начин.
Сајт НСПМ је од вечерас далеко богатији.
Препоруке:
0
0
24 субота, 19 децембар 2009 01:45
Trebace nam i Antic! - @thinking maize
Vec od samog naslova vidljiva je autorova zelja da gradjane Srbije (ne samo Srbe, nego i ostale) trgne iz letargije i oslobodi straha, koji su u nas uterali srpski "demokratski" poslusnici Milosrdnog Andjela! Ovo dozivljavam utoliko vise kao vapaj, nego kao poklic! Ako se napokon trgnemo - trebace nam svaki covek, spreman da da doprinos stvaranju nove, pravedne i dostojanstvene Srbije, umesto ove porobljene, okuzene i osramocene! Siguran sam da i vrsni mladi istoricar Cedomir Antic, cije odmerene i strucne analize rado citam, moze dati veliki doprinos takvoj Srbiji! Utoliko mislim da su nepotrebne zamerke koje "thinking maize" (i njegove komentare rado citam) upucuje gospodinu Anticu. Ne mora se on s njim slagati u svemu, ali Anticu intelektualni, moralni i strucni integritet niko ne moze osporiti, a od njegovog trezvenog, anagazovanog delovanja Srbija moze imati samo koristi.
Препоруке:
0
0
25 субота, 19 децембар 2009 01:51
Кими
Димовићу, доследни бисте били уколико би после оваквог, како је исправно наведено- МАНИФЕСТА, стали на чело колоне и први подигли прсте скупљене у шаку. Овај текст је дах свежег ваздуха, право са асфалта главног града, и било би неопходноотворити читаву тему у којој би се објављивали есеји на овако широку тему.
ПС: Немојмо ово сврставати лево или десно, ближе овој или оној идеологији, ово погађа у ЦЕНТАР, у суштину проблема!
Нема повлачења, нема предаје!
Препоруке:
0
0
26 субота, 19 децембар 2009 02:47
Misa
Bravo Fedja potpunomse slazem sa vasim tekstom ali bi voleo da dodjemo i do nekog resenja. Mislim da revolucija, narocito oruzana nije put, za to nema nikakvih uslova, ali ovu situaciju smo vec videli pa ce i rasplet biti slican.
Napravili smo drzavu koja je kopija drzava Latinske Amerike 60 godina, prvo nazovi demokratski izbori, pa gerilske pobune, onda vojne hunta (cemu sluze profesionalne vojske, i na kraju se uvek pojave i postene vodje koje pobedjuju na izborima. Gerilac u Urugvaju, uzgajivac koke u Boliviji, major u Venecueli, sindikalni lider u Brazilu. Svima je zajednicko da su pobedili na izborima, i krupnim koracima izvlace svoj narod iz siromastva.
Mislim da ce se to desiti ne samo kod nas nego u vecem delu Evrope. Ekonomska kriza ce to samo ubrzati, mnoge zemlje su vec bankrotirale (Island, balticke drzave) ili su pred bankrotom Grcka, Italija, Irska, Spanija, istocno evropske zemlje. Tako da mislim da i vecem delu, kao i nama, sledi latino americki scenario.
Препоруке:
0
0
27 субота, 19 децембар 2009 09:51
Рас Душан
Молим Вас, доста више подела и револуција. Већ смо их довољно имали, а и нема нас толико да себи можемо приуштити да се са барикада гледамо преко нишана. Најмање нам требају нови санкилоти и јакобинци.
Препоруке:
0
0
28 субота, 19 децембар 2009 12:14
Даниел Јовановић
Свака част на бриткој и прециѕној дијагноѕи болести.Молим Вас да наставите да пишете за НСПМ јер сте овде само наговестили свој таленат.Требало би да постане нешто више од текста, наша истина о којој свакодневно размишљамо,наша једина невиртуелна стварност коју не бисмо да оставимо деци, али од Бога здравље...
Препоруке:
0
0
29 субота, 19 децембар 2009 12:15
ЧУЈТЕ МЕ СРБИ
промена система је клјучна ствар а она се моѕе постићи следећим корацима.Први корак,промена садашње власти са улице. Други корак,усавотворна скупштина. Трећи корак, нови Устав са системом какав је препоручивао Арчиблад Рајс у кнјиѕи ЧУЈТЕ СРБИ, да се онемогући страначка скупштина већ скупштина прдставника еснафа (лекари једног у скупштину,металци једногу скупштину,селјаци,једног у скупштину, трговци једног у скупштину и тд.)јер то онемогућује манипулисанје скупштином јер би сваки посланик у скупштини морао да мисли својом главом.
Државом да управља десет најумнијих људи које ће изабрати нова скупштина и то је то, нови систем државе по Арчибалду Рајсу.
Препоруке:
0
0
30 субота, 19 децембар 2009 12:15
горштак
Мада је Нишлија суштински у праву да после оваквог текста треба повести револуцију иначе смо недоследни, ипак треба рећи да је такво очекивање још увек нереално спрам околности (што не значи да на дуже стазе треба одустати од њега). Димовић је кратким потезима веома ефектно предочио суштину нашег свеукупног колапса, боље од многих аналитачара, и понудио решења која не лече болест, али је олакшавају и граде упориште за неки будући далекосежнији корак. Зато га треба и разумети као подстицај да се дела колико се може у свом непосредном окружењу. И сам сам у неким ранијим коментарима говорио да се не треба уздати у партије и институције, већ иницирати акције са комшијама, пријатељима, рођацима, ма како оне изгледале мале и безначајне. Јер у околностима у којима се налазимо и мало је много и никада се не зна који се наш потез може показати судбоносним. Мислим да је Конфучије рекао да се испуњавањем малих задатака стиже до испуњавања великих.
Знам да је група грађана са Звездаре заједно са Димовићем одбранила Звездарску шуму од узурпације и експлоатације београдских тајкуна. Окупили су се, протествовали, засипали жалбама надлежне службе и успели. То је наизглед мала, али у ствари велика победа.
Нека по угледу на њих свако чини шта може и где може.
Шест-седам година раније сам са два познаника окачио џак у поткровљу једне куће, где смо двапут или трипут у недељи држали боксерске тренинге. Прикључили су нам се и неки клинци из краја, па су се из заједничког дружења родиле и друге идеје: одлазили смо на Равну гору, обилазили манастире, планинарили по Србији и Црној Гори, штампали и делили летке разним поводима, организовали трибине и књижевне промоције у подруму једне зграде.Неко ће рећи ''па шта с тим''. Па ништа револуционарно, али смо у времену опште летаргије барем вежбали тело и дух, изблиза упознавали српске крајеве, учили једни од других, изоштравали своје ставове и колико-толико утицали на своју околину. Давно је рекао народ: ''у се и у своје кљусе''.
Препоруке:
0
0
31 субота, 19 децембар 2009 12:59
Врт из српског Торонта
Избори су једина реолуција.Ову лажовску власт треба скинути.
У питању је минимум људског достојанства.
Препоруке:
0
0
32 субота, 19 децембар 2009 14:12
Феђа Димовић
Хвала свима на коментарима и топлој добродишлици, као и редакцији која је објавила овај текст. Надам се да ћемо наставити сарадњу, јер у ситуацији медијског мрака и цензуре, ово су ретка места на којима народ може слободно да изрази своју вољу и мишљење. Слажем се да не треба правити поделе на лево и десно, јер таквим поделама се не добија ништа и оне су само мртво слово на папиру. Треба се борити за сваког човека а не за појединачне интересе.
До следећег јављања можете посетити сајт Београдског синдиката на комe има доста интересантних текстова: www.beogradskisindikat.com

Пуно поздрава,

Феђа

СИНДИКАЛНА БОРБА СЕ НАСТАВЉА!
Препоруке:
0
0
33 субота, 19 децембар 2009 16:01
Коста
Погелдај политичку сцену..ма каква политика, то је више тржишна сцена, на којој нема ни политике ни принципа и све се одвија по сценарију који диктирају тајкуни и велепоседници који су или финансијери или чланови странака.
Оно што би требало да буде наук свима који критикују да нам не треба више револуција јесте то што су нам и 27. март и 5. октобар испланирали и организовали споља, а да би један здрава и темељна, промена изнутра коју би овај народ извршио била изузетно делотоворна..
пс: изјава Боже Ђелића :"биометријске пасоше у руке и видимо се негде у Европи." се тешко може схватити до као понижавање грађана Србије од стране припадника власти.
Мени је и Србија довољна, али док је овакво стање ствари ми нећемо имати могућности ни да живимо нормално, а камоли да путујемо и да се срећемо по европи са Ђелићем.
Сви заједно!
Препоруке:
0
0
34 субота, 19 децембар 2009 16:29
Sipine kosti
Vreme je da se nešto uradi, neizbežna je "revolucija", ali do nje mora doći u glavama ljudi. Državu je uništio naš "kolektivni karakter" (Fromov izraz), a ne samo pokvareni političari i korumpirane stranke. Nema ko da povede ovaj narod - piše neko. Pa zar smo ovce? Za mora neko da nas vodi? Čemu služe izbori? Niko više nije lud da ovaj narod "vodi", zbog njegovog kobnog "kolektivnog karaktera". Jer će taj narod dojučerašnjeg vođu da proglasi za izdajnika. Bez dokaza. Kad ima dokaza, izdajnik može da se brani, i odbrani, kad dokaza nema, presuda je konačna. Tako je prošao Vuk Branković, iako istorija misli drukčije, mada se i naučenjaci ustežu da istinu o njemu kažu glasnije, niko neće da se suprotsvlja narodu, a narod je presudio. A i kad je bio čovek koji nas je poveo u taj naš zajednički pohod koji je uveliko ubrzao pad komunizma i totalitarnog režima, tom čoveku su građani okrenuli leđa. I on je kasnije proglašen izdajnikom. Bez dokaza. Optužba je postala pravosnažna presuda. Odbrane od toga nema. Čeda danas kidiše na penzionere i njihove penzije, a u Kostolcu, gradu penzionera (uglavnom rudara), dobija sedam odsto glasova. Istorija je neumoljiva, ona nema milosti za narod koji joj se ruga i ne koriste razum, zato je ova država propala. Srbi se rugaju i Bogu i istoriji. Država jeste propala, jer je imala izdajnika. To je odgovor! I na ovom sajtu svako želi da pokaže neku svoju filozofiju, kao da je reč o takmičenju, jedino niko neće ozbiljno da raspravlja o istini, o iskvarenom "kolektivnom karakteru", o nečasnim optužbama protiv nevinih. Čovek koji je proglašen izdajnikom, optužen je da je uništio našu državu. Svi zaboravljaju na dosmanlije i njihovog vođu. Pao je Miloševićev totalitarizam, na scenu stupa i jača jedan novi, još gori, uvezen sa Zapada. "Neoliberalizam i apsolutno slobodno tržište mrtvi su, evropski imitatori američkog sna deluju izgubljeno" - uzvikuje Edgar Moren, najveći živi mislilac. Kraj, nema više.
Препоруке:
0
0
35 субота, 19 децембар 2009 16:54
Iz Kanade
Evo i da podsetimo( iz teksta "Uloga globalnog parazitizma", S. Antonica)

4] Zato globalisti kupuju lokalnu intelektualnu elitu (jer oni prvi primete da nešto nije u redu), kupuju medijsku elitu (jer oni prvi objave da nešto ne valja) i kupuju političku elitu (jer oni prvi treba nešto da preduzmu). Ta kupovina je, međutim, jednokratna i podrazumeva da će lokalna elita u glas propagirati spasiteljsku „integraciju“, tj. ulazak u sistem. No, kada se već uđe u sistem – tj. kada nacionalna politička elita, uz kooperaciju medijske i akademske elite, isporuči svoj narod na milost i nemilost globalističke finansijske oligarhije i političke birokratije, onda prestaju galantna plaćanja pripadnicima lokalne kompradorske elite i oni postaju samo šrafčići u mašineriji globalnog poretka moći i eksploatacije.
Препоруке:
0
0
36 субота, 19 децембар 2009 17:10
ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
Текст са револуционарним надахнућем. Готово поклич! Још да га има ко артикулисати политичи и демократски? Можда ДСС, једини је аутентично нападан. Вероватно је једини аутентично бчлизак духу текста.
Препоруке:
0
0
37 субота, 19 децембар 2009 19:24
Милица
Србија је држава у којој је правосуђе потпуно уништено и више не постоји. Конкретно, у једном граду у Војводини су, осим ретких изузетака, судије и тужиоци изабрани по националном критеријуму, страначкој припадности или залеђини, рођачким везама, неспособности, лошем квалитету рада, као и они који се никада у свом раду нису замерали никоме од политичара или локалних моћника. Симптоматично је да су у сечи судија много горе прошли судије кривичари него судије парничари. Нису прошли реизбор неки од најбољих судија и тужилаца, са дугогодошњим стажом и без мрље у каријери, случајно или намерно, Срби, који се, иако живећи у Војводини тога чак нису стидели (као што се већина понаша).
Препоруке:
0
0
38 субота, 19 децембар 2009 20:02
Милена
Браво!
''Ни лево ни десно већ право у месо.''
Препоруке:
0
0
39 субота, 19 децембар 2009 20:59
Nakita
Odlicno!. Hvala Vam Fedja sto postojite. Ovaj clanak mi je dao nadu, nadu za Srbiju i da jos uvek ima pametnih i pravih ljudi u Srbiji.
Препоруке:
0
0
40 субота, 19 децембар 2009 21:18
Ko nas isteruje? - @Kosta
Gospodine Kosta, ako je tacno da je Bozidar Djelic izjavio:"биометријске пасоше у руке и видимо се негде у Европи" - onda on sigurno zna sta je time mislio! Da ce on nazad u Francusku, kad obavi posao - rasturi Srbe, a Srbiju oslobodi za one kojih se Zapadna Evropa zeli osloboditi! Od sistematski ispraznjene Srbije napravice se neka vrsta "demografske deponije", u koju ce podli i okrutni Zapad da gura sve koje smatra viskom: ekonomskim, socijalnim, religioznim. Tu ce te parije da dirince za sitnis, u Srbiji kojoj ce svi zaboraviti ime! A kad Djelic cuje na pariskim ulicama srpski naglasak kod nekog tuznog prolaznika, samo ce se grohotom nasmejati! Ali, stop ovde! Zar nisu i mnogi obicni ljudi u Srbiji nalik tom Djelicu? Zar se ne izruguju nesretnicima iz Krajine, Bosne, i posebno sa Kosova? Znam, nisu svi prognanici jednaki, ima medju njima i profitera - ali, verujte, vecina su kao oni tuzni prolaznici kojima ce uskoro izrugivati ministar za propast Srbije, Djelic Bozidar!
Препоруке:
0
0
41 субота, 19 децембар 2009 21:21
Драган Ивановић Браће Дирак ББ Јагодина 035/250-993
Господине Димовићу
ако БС оформи странку или покрене протесте или на било који начин чини нешто ѕа промене на боље у Србији(а да су принципи исти као у Вашем тексту)иѕволите поѕовите ЈА сам спреман.
Препоруке:
0
0
42 субота, 19 децембар 2009 22:24
Биљана
Придружујем се добродошлици за Феђу! Син ме редовно упознаје са песмама Београдског синдиката, читала сам Феђу у Политици и заиста ми је драго што је почео да пише за НСПМ. Идемо даље, заједно..
Препоруке:
0
0
43 недеља, 20 децембар 2009 00:26
Teofilo Stivenson
Gospodine Dimovicu,

Tekst koji ste potpisali je osvezenje u moru banalnosti i bezobrazluka kojima je ovih dana medijska scena u Srbiji preplavljena. Od histericnog izvestavanja o novim hapsenjima 'treceg', 'sedmog' i 'jedanaestog' navijaca, do cirkuskog i ponizavajuceg mahanja pasosima i poziva da se svi vidimo u Evropi. Problem je u tome sto radnici iz okoline Lapova nemaju ni za prazan pasulj posle trideset i pet godina rada za dobro ove drzave, dok oni koji je prodaju, izdaju i razgradjuju imaju novca za bacanje. Fotografije tih i drugih radnika, ocajnika ciji je jedini greh sto su posteno radili celog zivota, nisu preplavile Srbiju koja se davi u fotografijama Tadica, Djelica i Dinkica koji nas vode brzim prugama u Evropu i 'business suit' novinarke Brankice Stankovic, koja, kao pravi predstavnik selektivno-istrazivackog novinarstva krci put u glavama ljudi za poslednji obracun sa srpskim identitetom.

Ne dozivljavam Vas tekst, bez obzira na referencu o Pariskoj Komuni kao nekakav levicarski proglas. Znam da to ne cine mnogi sa kojima sam u kontaktu a koji ovaj sajt citaju, ali retko pisu. To je poziv za ujedinjenje levice i desnice, nezadovoljnih i ljutih, preverenih i besnih u zajednicki front kojim ce se ova vlast prisiliti na promene. Odmah. A to znaci: Put ka integritetu Srbije i boljem zivotu umesto atlantistickih proglasa i integracijskih lazi.

Vlast u Srbiji ima isti legitimitet koji je imala i Miloseviceva cetvrtog oktobra. Nema slobode, nema opaozicije, nema slobodnih medija i nema zastite Ustava i zakona u ovoj zemlji. Naprotiv, vlast radi na urusavanju Srbije, ignorise ustav i zakon. Vreme je za promene.
Препоруке:
0
0
44 недеља, 20 децембар 2009 01:01
Делија
Свака част за текст,описује целокупну ситуацију у земљи као и добар број ваших песама!
ДОЛАЗИ СИНДИКАТ!
Препоруке:
0
0
45 недеља, 20 децембар 2009 02:33
SNS
Predlazem da se samozvana srpska "napredna" stranka, koju vodi atlantski golub-preletac (bivsi srpski domacin!) Tomislav Nikolic samoukine - a da kraticu SNS odsad koristi Srpski Narodni Sindikat! Nema "napredan", nego "narodni", pa jos sindikat - dakle za svakoga, a ne samo za one koji su "uznapredovali" dotle da nam prodaju Evropu, u zamenu za teritoriju, dostojanstvo i opstanak! Neka se makne Srpska Napredna Stranka T.Nikolica i B.Tadica, i napravi mesto Srpskom Narodnom Sindikatu! Tomo, ako se i ti uclanis u taj sindikat - jos mozes spasti dusu, koju si onomad za sitnis prodao Borisu i njegovim!
Препоруке:
0
0
46 недеља, 20 децембар 2009 03:23
Fedja Dimovic
Tekst je definitivno pogodio pravo u osinjak :http://www.e-novine.com/entertainment/entertainment-tema/33339-Govedina-grekom.html
Препоруке:
0
0
47 недеља, 20 децембар 2009 03:53
Дарко Станојевић
Увек ме тресне(те) натраг на земљу:

http://www.youtube.com/watch?v=pAmFtqGRUtc
Препоруке:
0
0
48 недеља, 20 децембар 2009 12:48
горштак
@Феђа Димовић

Прочитао сам текст са е-новина. Јефтина иронија у панчићевско-луковићевском маниру. Крајње извештачена и вапијуће неадекватна описаној ситуацији. Е-заједљивци живе у уверењу да су много духовити, а не схватају колико су промашени.
Остаје ти само да им узвратиш дупло. Упакуј целу сорош-камарилу у неке стихове, онако поименице. Удри и не жали.
Препоруке:
0
0
49 недеља, 20 децембар 2009 14:20
Јасна Симоновић
Добар, познат текст...али...

"Народ у Србији нема контролу над сопственим животом."..

Народ у Србији не жели контролу над сопственим животом...(надам се ускоро једном тексту на ту тему)

Какав народ, таква власт...

Најлакше је удварати се народу...Најлакше је вратити се у 1871. или "закукати" над 12000 или над нулом...Свакако да саосећам, најпре са собом, али ретко ко је ту "невин"...

Ето, на прагу 2010. смеши нам се кандидатура за чланство у ЕУ која ромиња у сопственом беспућу дириговане економије, политичког разврата и ревизорских надри вештина...нпр.већ једном дадосмо југословенско-совјетску економију, сада треба и српско-руска да оде у "полуопран" европски ћорсокак уместо у чисте джепове народа, било које нације...Зар је тако тешко "препливати" Ламанш и нпр стићи до КПМГ Глобал?!

Да би будућност "умела да пева" онолико колико су "сужњи" платили за њу потребно је да сужњи сузе своје видике на конкретно - на себе! било да су у "власти" или у "народу"...тако некако
Препоруке:
0
0
50 недеља, 20 децембар 2009 19:43
Tanin
Allons enfants de la Patrie,
Le jour de gloire est arrivé !

Skinimo okove od vrata i noge, proterajmo bandite iz Srbije.
Препоруке:
0
0
51 недеља, 20 децембар 2009 20:56
Sarlo Akrobata
Tesko da jurisnici sa E-novina mogu nesto inteligentnije da smisle, sem ovoga da ismevaju istinsku emociju. Sve ce to Soros pozlatiti.
Препоруке:
0
0
52 понедељак, 21 децембар 2009 12:05
thinking maize
Trebaće nam i Antić!& Феђа Димовић. Поштовани колега, поштовани ауторе. Слажем се да нам је потребан СВАКИ ЧОВЕК! Али, г-дин Чедомир Антић се врло радо позивао на Владимира Ћоровића, доказујући своје тезе. А оне су углавном могу свести на: "комунизам је био лош за Србе"! Слажем се, али и "прехлада је лоша за Србе", "дугови су лоши за Србе" итд, итсл... То је, што би рекао Карл Попер, ТРИВИЈАЛАН СТАВ! Питање је "ШТА ДАЉЕ?!" Признајем да нисам баш пречесто пратио
"лик и дело" г-дина Ч.А., али сам такође приметио да исти г-дин веома често се позива на Владимира Ћоровића, при чему се исти, тј. г-дин Ч.А. децидно не ограђује од политике странке којој номинално припада ("G17+"), шта год такво понашање значило!
Истина, тим ставом се г-дин Ч.А. понаша сагласно свом узору, проф. Ћоровићу, који НИКАД НИЈЕ ДОВОДИО У ПИТАЊЕ ПОЛИТИКУ КОЈУ ЈЕ ИЗАБРАО КРАЉ АЛЕКСАНДАР! Али, да подсетим, краљ Александар је ДОБИО РАТ И ПРОШИРИО ЗЕМЉУ, а г-дин М.Д., номинални
страначки шеф г-дину Ч.А. је затекао ЗЕМЉУ КОЈА ЈЕ ИЗГУБИЛА РАТОВЕ, А ЗА ЊЕГОВОГ "ВАКТА" СЕ И ДАЉЕ СМАЊИВАЛА! И то су г-да М.Д. експлицитно, а г-дин
Ч.А. имплицитно прогласили за ОБНАВЉАЊЕ ДРЖАВНОСТИ
СРБИЈЕ! Наравно, Србија је сада у ситуацији сличној оној у коме се налазила Грчка после 1923 г.
после малоазијске катастрофе или Мађарска 1920 г. после Тријанона и такве иницијативе за ОБНОВОМ СРПСКЕ ДРЖАВНОСТИ су добродошле! Само питање, по коју цену?! Да ли по цени "да Европа нема алтернативу"?! Сви знамо каква је то цена! Тражим само да се г-дин Ч.А. јасније одреди! Јер, да парафразирам Х.М. Енцесбергера, познатог немачког
песника: "Европа, Европа, између осталог"! Знамо и да је Х.М. Енцесбергер ту своју мисао изрекао парафразирајући злогласно: "Deutschland, Deutschland uber alles"! A "другосрбијанско"
"Европа нема алтернативу" веома подсећа на
"Deutschland..."! Као што пракса "другосрбијанаца"
и "жутаћа" у овом тренутку веома подсећа на "ране радове" гласноговорника пароле "Deutschland..."!
Препоруке:
0
0
53 понедељак, 21 децембар 2009 13:31
Milutin Mladjenovic
Fedja majstore citiram te : "Србија није суверена, већ напротив, марионетска држава која испуњава налоге великих сила и удовољава њиховим империјалистичким тежњама. Њене финансије и економија су под контролом Светске банке и Међународног монетарног фонд"

_______________________________________________

-Ovo gore si napisao Fedja posle odlične, tačne, skandalozne naše zbilje i stanje stvari u našem društvu. I sam sam još oštrije to apostrofirao, prozivao, ismejavao i ponižavao tvorce našeg stanja u društvu.

Ali gore sam te citirao poštovani Fedja, gde su napisane rečenice direktno u koliziji sa stanjem u kojem smo... zar nije normalno da bolesno društvo ne bude suvereno, i da samo odluučuje kad je to evidentno da nije u stanju da se samo organizuje.
Po mom sudu, ispunjavanje naloga je relativno dobra stvar za ovakvu Srbiju, jer neuračunljive i bankrotirane zemlje kao što je naša, nemaju nekakvog izbora, ili će da slušaju, ili će da objave propast države, društva u celini ili da se koprcaju pod nalozima šta nam je činiti.

U pravu si Fedja u delu teksta van citiranog, gde tvrdiš da nam treba hitno rešenje našeg jada, ma kako se ono zvalo, bitno je da to rešenje ulovi naše političke Pacove koji nam pojedoše supstancu države, koji nam ogadiše samu pomisao na politiku, na nadu i na realnu pomisao da će nam ikad biti bolje.

Zanimljivo je što se Srbije tiče, da niko normalan, pošten, vredan, moralan ne vidi sebe u politici, državnom aparatu...što je i razumljivo na broj Pacova o kojem gore pisah, oni su naprosto neuništivi, a mi nemoćni. Dokle ?
Препоруке:
0
0
54 понедељак, 21 децембар 2009 14:27
goran, slovenija
gospodine dimoviću svaka vam čast.

ovo vam je sjajan tekst i nastavite dalje.
Препоруке:
0
0
55 уторак, 22 децембар 2009 12:09
Milan
Fedja Dimovic i Cheda Antic lep duet. Fedja je kao revolucionar a Cheda konzervaticav a obojica u Naprednom klubu. Cheda je liberal i anglofil bez alternative a Fedja antiglobalista, no na kraju sve to dodje na isto u naprednom bratstvu...
Препоруке:
0
0
56 уторак, 22 децембар 2009 14:25
Margaret Tačer
Milane interesuje me na osnovu kojih argumenata zaključujete da je dr Antić anglofil?
Препоруке:
0
0
57 уторак, 22 децембар 2009 16:57
milena A.
Potpisujem sve sto je ovaj covek napisao.
Sta nam vrede izbori kada ce iza pobednika opet stajati neki vladari iz senke(narod sigurno ne).
Definitivno u ovoj drzavi se postenje ismeva,takvi ljudi su ponizeni,PRIVATNOST IM JE
UGROZENA!!!
Nije ni cudo kada nesposobni ,polupismeni i ljudi najgore vrste zauzmaju itekako vrlo "fine" pozicije
,ne sigurno sto su to zasluzili svojim znanjem
vec obicno cinkarenjem zabadanjem nosa u privatne zivote svojih sugradana .
Tragicno je sto ti isti ljudi "prodaju" i ugrozavaju svoje najblize a i rodenu majku bi oblatili za pare.
Studenti,buduca intelektualna elita su diskriminisani i vecina od njih nezasluzeno nisu u
istoj ravni sa svojim kolegama.
Covek se zapita kako da vaspitava svoju decu?
Naravno ucimo ih da moraju svoje mesto posteno zasluziti,ali na primeru mnogih roditelja koji su "kolateralna steta" negativne selekcije neznam
kakvu nadu im ostavljamo?
U Srbji mora da se poseje novo seme iz koga ce nici zito nove nade (bez kukolja),inace ovo nevodi nicemu dobrom.
Moramo naci nacina da zivot uzmemo u svoje ruke i da svoje glasove dajemo samo postenima(po cinjenju).Pameti imamo fala bogu samo joj treba dati sansu.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер