петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Закон нов, остало по старом

Kоментари (13) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 07 децембар 2009 15:03
брм
ко каже да се стари није спроводио..мене су експресно, за седам дана казнили без саслушањња, а полицајца су наводно саслушали... возио сам брзином од 67 км на аутопуту према Панчеву, на коме је иначе дозвољено чак 80 км, али је на тој кривини која уопште није кривина на невидљивом мосту (тако ми је полицајац објаснио разлоге бесмисленог ограничења на равномм аутопуту усред дана) у дужини од 300 м ограничење 60...казна је 2000 динара а ако се жалим такса је унапред 1000 динара...кад сам питао полицајце зар немају неко паметније место где је стварно угрожена безбедност, рецимо нека пуна линија или непрегледна кривина на узаном путу, они су ми рекли да их шеф ту шаље сваки дан да покупе паре на брзину...

а "фактор пут" који у Србији никада није узрочник незгода а у Немачкој чак у 25% случајева је посебна прича...имао сам саобраћајку по потпуно клиозавом путу возећи 40 на сат...ауто је било немогуће конктролисати..два сата касније три младића су погинула на истом месту (иза Нове Вароши ка Београду)...у записнику полицајци уље на путу нису ни регистровали, мада су ми мештани показали на типа који просипа уље јер има приватну шлеп службу и показали исечке из новина које су писале о њему..у присуству полицајаца који наравно за њега знају...погодите кога чека казна
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 07 децембар 2009 15:07
FORum LIvi
Uvek smo se trudili da budemo veci katolici i od Pape !Kao sto je u clanku ispravno primeceno , camo nesprovodjnenje z\akona nanosi vise stete i zrtava nego sto ce to biti ispravljeno novim zakonom ,Ali moramo priznati da novi zakon donosi korisna novine koje su ui skladu sa evropskim normama i koje su se pokazale delorvorne u smanjenju nesreca i povecanju bezbednosti .Samo sto su nasi tvorci zakona bili vise radikalniji valjda u saznanju da je nesprovodjenje zakona nasa velika boljka .Broj kaznenih poena u ostalim evropskim drzavama nije manji od 20 , tehnicki pregled se nigde ne radi krace od godinu dana , polaganje ispita i dokumenta vozila uredjuje Ministarstvo saosracaja a ne Policija koja samo to kontrolise , pise prijave a Sud kaznjava .itd .Pitam se , zasto smo mi uvek takvi da usvajamo norme koje su drugacije od ostalih razvijenih evropskih zemalja na koje se ugledamo i cijem drustvu tezimo !
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 07 децембар 2009 16:23
Vladimir
Ne moze svaka norma koja je "u skladu" sa ponekim EU normama da bude korisna.
Tu je razlika izmedju ekonomije i politicke ekonomije...zabe i konja.

Ako je "EU norma" da se konji potkivaju, cemu onda podizanje krakova...?

Kakve kazne, kakve norme, kakvi dnevni farovi i mnoge stupidarije.

Ako su hteli izbacivanje krseva(iluzorno je i smesno pominjati "bezbednost"), trebali su da podignu standard gradjana, da zabrane mafijasko-stihiski uvoz krseva "mladih godista" sa stotinama hiljada predjenih km u tockovima...

Ocigledno je auto lobi, uz autisticnu policijsku birokratiju, proizveo ovu stupidariju od "zakona o BEZBEDNOSTI", prepisujuci samo one norme koje potpomazu otimanje novca, i restriktivnom stezanju omce oko vrata gradjana.

Slazem se da neko ko se upusti u kolo auto industrije, treba da snosi troskove.
Ali posto nemamo sopstvenu auto industriju(od koje bi mnogi gradjani imali uvecan standard), samo manipulatore i prostu prodaju, a imamo jedino siromasan narod, trebalo je doneti prizemne norme, saglasne trenutnoj situaciji i okruzenju.

Ali, ovo sto zivimo je metoda socijalisticke internacionale...za koju smo glasali...zamalo vecinski..
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 07 децембар 2009 22:04
tva
Ko ce biti kriv ako se ne smanji broj nesreca i broj ljudi koji su stradali? Zasto drzava odredjuje cene tehnickih pregleda, neka propise i evropsku cenu nastavniku, hirurgu,....
Da li zakon vazi i za vozila i vozace drzave?
Zanimljiv je podatak da od Zlatibora do Beograda mozete voziti ukupno nekoliko km dozvoljenom brzinom od 80 km/h. Da li je to put u Evropu?
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 07 децембар 2009 23:12
Биљана
Ништа се неће променити на боље, осим материјалне ситуације саобраћајних полицајаца.
Препоруке:
0
0
6 уторак, 08 децембар 2009 00:44
хиперборејац
бесмислене државе досносе бесмислене законе
не вреди се секирати , кад су могли закон о војводини.. ово остало су ситнице
Препоруке:
0
0
7 уторак, 08 децембар 2009 02:01
Мишо
Другар је то фино илустровао: "Оно за шта си морао пандуру да даш 1000 дин. сада ћеш морати 2000"
Шалу на страну, мада ово и није шала овај закон ће морати да претрпи баланс.
Прије свега, овај као и већина закон је писан за сиротињу.
Мораће доћи до асимилације и изједначавања могућности и жеља, јер жеља законодавца јесте да што је могуће више средстава убере одо овога закона. Међутим, могућности нису њихове жеље.
Замислите смртника који вози Заставу од 300еура на плин и ради за 15000дин мјесечно. И заустави га предобри саобраћајац, а он наравно нема атест јер кошта колико и његов ауто, уморан од свега није упалио свјетла и још се није ни везао. Казна 40000 дин.


Наравно, искуства из сусједне Босне кажу да ће наивна полиција на самом почетку мислити да сви морају да плате за све, али када сви одлуче да иду у затвор видјеће да и њима не остаје ништа дурго него кад год је то могуће зажмуре на једно око. А онда им само преостаје вребање странаца.

Нисам примјетио да ће неко бринути о возачима, да ће их упозорити на рупу на путу или на отиснути камен.

Не заборавите да купита нову прву помоћ или пак двије старе, јер је ова нова дупло већа од саре.
Препоруке:
0
0
8 уторак, 08 децембар 2009 03:15
Ђоле
Није проблем са новим законом. Нема толико великих новина за одговорног возача у односу на стари, проблем је једино што га полиција и судство нису доследно примењивали.Казнени поени и предвиђене затворске казне су једини начин да се мањи део неодговорних возача доведе у ред или удаљи из саобраћаја. Возачима са пуно пара није никакав проблем да плаћају ситне прекршаје у недоглед (паркирају где год пожеле, не везују се и сл).
Очигледно је да у обуци и полагању има доста мањкавости и неправилности. Проблем је само како то испратити финансијски (по проценама од 450 € па нагоре). За многе ће то бити немогућа мисија.
Смета ми и кампања који се води пред ступање на снагу новог закона. Сувише је агресивна и неупућени (већина обичних возача)са правом закон доживљавају као репресиван.Таква се атмосфера направила да ће возачи са доста стреса ући у дуго најављивани 10. децембар.
Плашим се само да у старту не буде "иживљавања"од стране полиције и да то не постане најефикаснији начин попуњавања рупа у буџету.
Препоруке:
0
0
9 уторак, 08 децембар 2009 04:43
Srboljub Savic
Ima zemalja gde nema obaveznog tehnickog pregleda
vozila, a znatno je manje nesreca.
Ima zemalja gde u sudarima, vozilima skoro da nije
nista (stara sasija), a vozacu i putnicima vise
nista ni ne treba.
Ima zemalja gde nema auto skola, gde se ne postuje
nijedno (bukvalno) saobracajno pravilo, gde je
policija prisutna samo na magistralnom putu, pa
ginu daleko manje nego u Srbiji.
Vozilo danas moze biti tehnicki ispravno, a vec
sutra ne.
Oni koji voze stare automobile, cuvaju ih, "kao
oci u glavi" jer do novog, mozda nikad, doci nece.
Oni koji voze preko 100 na sat (pa do "daske")
imaju daleko vise sanse da ostete vitalne delove-
upravljacki mehanizam, a kocnice se daleko brze
trose i lako postaju manje efikasne.
Zakon nista ne predvidja za "crne tacke" iako su
obelezene, a morale bi biti eliminisane (najcesce
ima nacina).
Kazne za prekrsaje, sa druge strane treba da budu
rigorozne. Siromastvo ne moze biti oparvdanje za
nepostovanje.
Uzgred, u SAD dva najteza prekrsaja su:
- obilazak i ne-zaustavljanje, kad skolski (zuti)
autobus stane, i
- potpuno ne-zaustavljanje pred znakom STOP.
[Sve raskrsnice -krst, u svakom pravcu, pred
ulazom znak STOP (prvenstvo-ko se prvi zaustavi)]
Ogranicenje brzine na autoputevima - 50 milja ili
Препоруке:
0
0
10 уторак, 08 децембар 2009 10:57
dragoslav pavkov
Kazne za prekrsaje, sa druge strane treba da budu
rigorozne. Siromastvo ne moze biti oparvdanje za
nepostovanje.


Tačno!Ali neka ne prejudiciraju da je svako ko vozi stari automobil automatski neodgovoran vozač koji će mrtav-ladan voziti i neispravno vozilo.To što neko ne može da kupi nov auto nikako ne znači da treba da se vozi taksijem,da citiram jednu evropsku facu:"Ako nemaju hleba-neka jedu kolače..."
Препоруке:
0
0
11 уторак, 08 децембар 2009 10:59
dragoslav pavkov
"Kazne za prekrsaje, sa druge strane treba da budu
rigorozne. Siromastvo ne moze biti oparvdanje za
nepostovanje."


Tačno!Ali neka ne prejudiciraju da je svako ko vozi stari automobil automatski neodgovoran vozač koji će mrtav-ladan voziti i neispravno vozilo.To što neko ne može da kupi nov auto nikako ne znači da treba da se vozi taksijem,da citiram jednu evropsku facu:"Ako nemaju hleba-neka jedu kolače..."
Препоруке:
0
0
12 среда, 09 децембар 2009 02:53
Srboljub Savic
@ Pavkov
Ako pazljivije procitate moj komentar, videcete
upravo to-da ni stari automobil, ni stari vozaci,
ne znace, samo po sebi, povecanje rizika.
[U zemlji koja vrvi od najnovijih, naj... auto-mobila svakodnevno, vozim "krntiju" staru 15 godina, a sa 68 odavno nisam mlad.]
Predlagaci i "pisci" zakona rade ustvari za
bezbrojne prodavce automobila u Srbiji, vec u
nevolji, jer se, samo iz "leasing"-a preduzecima vraca 20% automobila.
U svetu, mnoge stvari u saobracaju su pod uticajem
institucije i logike osiguranja, pa nema mesta
mnogim rogobatnim a neefikasnim idejama.
Pored lose odrzavanih i neadekvatnih (nema zao-
bilaznica naseljenih mesta na magistralnim pravcima, mnoge krivine i nagibi u njima su za
zaperzna kola a ne automobile, osvetljenje, ...)
puteva imamo korupciju u sistemu obuke i nisku
saobracajnu kulturu.
Saobracajna kultura se stvara (ne preko noci)
i ucenjem i kaznama (dokazano sredstvo).
Retko novo a dobro je da saobracajna policija
nece naplacivati novcane kazne "na licu mesta".
[U zemlji bez najosnovnije saobracajne kulture,
gde vaze nepisana pravila-jaca od onih napisanih,
zna se ko kome placa (na mest i bez policije i
suda) i to ima vise uticaja nego bilo sta drugo.
Krivac -(ili "krivac") prevesce povredjenog do
bolnice, platiti troskove lecenja ili se odmah
nagoditi o isplati procenjene stete. ]
Kao i citav niz zakona, pripremanih i donetih,
i ovaj je radjen mimo ocekivane demokratske
procedure. Kad se na to doda gradjanska rezigna-
cija, rezultat je "zakon" koji ce svi zeleti da
"krse", a neki nece znati kako da sprovode.
[Novi-revidirani Zakon o informisanju ili Zakon
o planiranju i gradnji, su najbolji primeri.]
S. Savic
Препоруке:
0
0
13 среда, 09 децембар 2009 10:53
Шумадинац
Још једно непотребно бреме тешко за ношење, које нам товаре на леђа мимо наше воље.А ту су медији, полиција, политичари, слуге разних интересних група, да нас убеђују да смо дивљаци и да треба неко да нас "уведе у ред". Између редова се може видети: похлепа власти без мере и осећаја за тешко материјално стање народа, жеља за надзором људи, ограничавање кретања и слободе, још већа корупција и бројне злоупотребе услед "тумачења" и "процене" од стране полиције...
А шта је са путевима? Квалитет и цена горива? Низак стандард грађана? Селективна примена закона?
Као што песник рече "од пандура начинисмо великаше", па као у америчким филмовима, свакодневно дефилују и убеђују опљачкане грађане који су њихови проблеми, одвлачећи пажњу од оних кључних...Наравно, позивају се на Европу, ма шта то значило. А европски је оно што одговара властодршцима.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер