субота, 27. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

РТС: Закључци хитног састанка у Влади Србије поводом аеро-загађења - највећи загађивачи кућна ложишта и велики број моторних возила, прелазак на обновљиве изворе енергије, субвенције за електрична возила, ригорознија контрола саобраћаја...

Kоментари (16) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 16 јануар 2020 07:23
слика забринутих еколога
Браво!
То је требало одмах да нам кажете:
биомаса,ветропаркови,соларна енергија,обновљиви извори...
"на коришћење биомасе као основног енергента, уз услов да је то економски исплативо"
Небитно је колико ће то да кошта,
наша свест о природи и друштву је изнад наших егоистичних интереса.
Баш као и ових са слике.
Препоруке:
24
0
2 четвртак, 16 јануар 2020 08:48
Postar
A spalionica, železara bez filtera, rudarski basen Bor bez prečišćavača, haos u gradu sa raskopanim ulicama i duplo većom potrošnjom nisu zagađivači? Svega što su nabrojali je bilo i ranije, i to još više kotlarnica, pa nije bilo kao u gasnoj komori. Pre par godina su nas davili, a sada nas sistematski guše.
Препоруке:
26
0
3 четвртак, 16 јануар 2020 09:04
Форевер Јанг
Јесу ли они консултовали неке стручњаке, или су ово просули из главе? А квалитет тих глава је познат.
Препоруке:
27
0
4 четвртак, 16 јануар 2020 10:34
пензионер Цвико,
Закључци владе о загађењу, освежили су ми хладно и магловито јутро са мирисом стабала која ће влада посадити на овако ниским температурама. Још ако их буду садили по асфалту и по воденим површинама успех ће бити 100%. Но шалу на страну. Проблем загађњеа у Београду најпре су направили политичари који нису у стању да воде град као што је Београд. Ако ја лажем омиришите (загађени) београдски ваздух. Шта осећате мирис боровине, липе и другог дрвећа којег ће влада засадити? Друго, због крађа, Београд нема бесплатан превоз, нема довољно превозних средстава као што аутобуси и што је најгоре, НЕМА ВОЗАЧА. Они који су се "сладили" овим немањима, нека се сада сладе загађењеима. Проблем је требало решавати на време. Даље,прописима је брзина смањена са 60 на 50км/час. Возач је обавезан да пропусти пешака сваки пут... Сваки пут кад возило стане и поново крене, лице места напуни се отровним гасовима. Телефонирање за време вожње успорава саобраћај као и неупотреба мигавца на кружним токовима...
Препоруке:
15
0
5 четвртак, 16 јануар 2020 10:46
пензионер Цвико,
Чему служе ови закључци кампањског карактера? Ако је судити по медијима, аутомобили су на удару. То се најбоље види по изјави министра Тривана који нема појма о чему прича. Да је као министар ово питање решавао ситематски, темељно, на време, ванредни закључци ове НЕУСПЕШНЕ владе не би требали. Он каже бирајте... Ја сам изабрао бојкот... Обрукали су се и он и Влада. Обично се каже "групни портрет" али у овом случају ово је "групна брука". Руски научници утврдили су да мотори класе "еуро3" и више, не могу успешно да пале на руским односно сибирским температурама. Кило нафте је кило нафте и како год да сагори оно има нуз продукте које не можете отклонити. Сви филтери и катализатори односно издувни системи морају да се чисте. Нечистоћа из очишћених система завршава у подземним водама а одатле долази у наше славине... Дакле само смо преместили загађење. Нико не преузима отров. Сељаци ору њиве до самог пута. Издув из мот. возила загађује такве засаде и ником ништа. Храна је тиме затрована.
Препоруке:
9
1
6 четвртак, 16 јануар 2020 11:06
што горе, то боље
Та иста Влада је (једина на свету) увела додатно опорезивање аутомобила који за погон користе ауто-гас?!
Препоруке:
14
0
7 четвртак, 16 јануар 2020 11:29
пензионер Цвико,
Према писању "Блица", еколошка група "Станиште" утврдила је да средства за еко заштиту нису трошена за екологију већ за што шта друго. Из "Станишта" тврде да се са новцем прикупљеним за еко-заштиту могло уреди више од 20 депонија. Ове подсећа на аеро загађење у Сплиту од прошлих неколико година... Тамо су занемарили депоније што им се одразило и на туристичку сезону... Према писању листа "Сл. Далмација" у Сплиту се није могло нормално дисати. И ветар је затајио. Гасови који су настајали су резуллтат процеса распадања вишедеценијског отпада бацаног на једно место... То исто сада се дешава у Србији. Наши мудраци ала Триван прво ће да утврде степен депонија, по еуро нормамам. Дакле питање је да ли је депонија у вашем граду класе "еуро 3 или 6"? Одговор није битна. Ионако ће се о свему урадити НИШТА.
Препоруке:
10
0
8 четвртак, 16 јануар 2020 11:32
Nista ne razumem
Gomila lazova i secikesa koja se prevarom domogla javnih funkcija izigrava doktore nauka iz oblasti fizike i hemije. Koje naucno istrazivanje je utvrdilo da je istina to sto govore? Svakom coveku sa imalo mozga je jasno da namerno sire paniku, lazi i vrse trgovinu uticajem za racun njihovih kriminalnih prijatelja koji treba da uvoxe automobile. U usto vreme sprovode i agendu stranaca da u konc logoru Srbija, takva poslusna ekipa kriminalaca kapoa za racun stranaca vrsi teror i sprovodi nezapamceni genocid nad mirnim stanovnstvom koje su pretvorili u EU logorase! To nije vlada, to je uprava konc logora sa sadistickim batinasima. Kada ih jednog dana budu osudili, pricace da su "samo radilo svoj poso'" i da je bilo "sve po zakonu". A dva miliona Srba je skapalo pod njima!
Препоруке:
10
0
9 четвртак, 16 јануар 2020 11:33
Banditski brlog
Ko je dozvolio da se masovno uvoze auto krševi iz hebene EU?! Pitanje je retorsko jer se odgovor zna. Dozvolili su naprdnjački alavi vlastodršci jer su se lično ugrađivali u taj posao!
Sem toga, za vreme njihove vladavine u Srbiji je nenamenski potrošeno gotovo pola milijarde evra naplaćenih od privrede i građana na ime ekoloških naknada. Da je taj novac utrošen za zaštitu životne sredine, čemu je i namenjen, građani Srbije se danas ne bi gušili u zagađenom vazduhu, okruženi deponijama.

Prema rezultatima istraživanja Globalnog saveza za zdravlje i zagađenje (GAHP), Srbija je prva u Evropi po smrtnosti od posledica zagađenja, ponajviše zbog zagađenog vazduha, ali i deveta u svetu, čak i ispred Indije.
Više od 6.000 smrtnih slučajeva GODIŠNJE, pripisano je zagađenju vazduha u Srbiji, a od toga gotovo 2.000 građana GODIĐNJE izgubi život u Beogradu, podaci su Svetske zdravstvene organizacije.
Препоруке:
8
1
10 четвртак, 16 јануар 2020 11:33
Чедомир сића
Немојте тако оштро на Тривана. Пустио брадицу, па сада стварно личи на научника.
Препоруке:
9
0
11 четвртак, 16 јануар 2020 12:45
nikadsnobom
..Vlast ce resiti problem zagadjivanja tako sto ce svim gradjanima narediti da voze najnovije Mercedese..
Препоруке:
10
0
12 четвртак, 16 јануар 2020 13:01
...
evropska unija je obustavila finansiranje spalionice u vinči jer ne odgovara standardima eu. radikali su štetočine koje baš ništa ne mogu da urade osim da prave nesagledivu štetu. čak su i oko ovog pitanja arogantni kao i njihov šef. samo arogancija i sejanje straha među ljudima...
Препоруке:
8
0
13 четвртак, 16 јануар 2020 14:58
Vlada @ Penzioner Cviko
Tako je i ovde.
Pa zar nismo imali poplave jer sredstva izdvajana za odrzavanje sistema nisu za to korišcena.Pa onda priča o "hiljadugodišnjim kišama" i kako od sad "necemo kao bivsa vlast" a onda za par godina ponovo potopi?
Izračunali su ljudi koliko sitnih kupovina se obavi dnevno i rešili da se ugrade naplacujuci kese (od 2 din 40 para PDV na kesu) a sada uvaljuju kese od 15 do 25 din jer su kao ekološke (pitanje je koliko biorazgradive kese stete i da li su "zdravije" ,onako usput).Ko zna koliko parazita su uhlebili na tu foru jer taj novac iz budzeta sigurno ne ide za zastitu prirode.
Pričaju o povecanju broja novih vozila kao dokazu da zivimo u zlatnom dobu a onda kuknjava da vozimo krševe?!U sukobu su sa logikom u svakoj rečenici.
Evro 3 vozila zagadjuju ovoliko - a pre su ljudi vozili evro 9 valjda pa zato pogoršanje? Ili je Jugo ipak evro-15 ?
Guraju "eko- biznis" da se namlate para.To je sustina.
Препоруке:
8
0
14 четвртак, 16 јануар 2020 22:16
,,,
zaključci stari
novi hohštapleri

a vesić da štampa
drugo izdanje od
recikliranog papira
i pretekne koje drvo
Препоруке:
0
0
15 петак, 17 јануар 2020 00:28
Gordana
Pa najbolje da "pametnjakovici" poskupe struju za jos 20 - 30% pa ce narod da se greje ... Na sta ? Na sunce? Naravno da su svi, koji do sada i nisu lozili ugalj i drva, posle ovih poskupljenje presli na bilo sta sto mogu da plate.
Препоруке:
0
0
16 петак, 17 јануар 2020 02:07
@Пензионер Цвико
Руски научници утврдили су да мотори класе "еуро3" и више, не могу успешно да пале на руским односно сибирским температурама. Кило нафте је кило нафте и како год да сагори оно има нуз продукте које не можете отклонити. Сви филтери и катализатори односно издувни системи морају да се чисте. Нечистоћа из очишћених система завршава у подземним водама а одатле долази у наше славине... Овакву количину глупости одавно нисам прочитао.1. Немате појма о Евро 3 моторима2. Немате појма како уопште ради ДПФ филтер и катализатор.3. ДПФ филтер и катализатор се не чисте. 4. Сибирске температуре?! У Србији?!5. Спиновање режима на тему "за све су криви Срби јер имају половне аутомoбиле"
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер