петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Патријарх и другосрбијанске страсти

Kоментари (105) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 26 новембар 2009 16:50
Gradjanin Kejn
Svako ko je iole pratio komentare u vezi sa upokojenjem patrijarha Pavla, i to narocito iz onih medija i od onih pojedinaca koje Antonic navodi, nije mogao da izbegne dva osecaja; gadjenje i zaprepascenje nad kolicinom antisrpske mrznje koja u tim istupima provejava.Sasvim nezasluzeno se ova grupica moralnih nakaza naziva "Druga Srbija". Nema u njihovoj ostrascenosti, primitivizmu i besu ama bas nikakve Srbije.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 26 новембар 2009 16:58
Miroslav
Znate šta, gospodine Antoniću? Ništa Vam ne verujem i pored svih ovih izvora i navodnika. Ne. Niste u pravu. Takvi ljudi ne postoje. Svi su oni plod Vaše fikcije. Izvinite.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 26 новембар 2009 17:12
Darinka
Poštovani Antoniću ne bih da Vas uvredim, ali ne razumem zašto insistirate zajedno s još jednom grupom ljudi na podeli na dve Srbije?Svi znamo da su stvari poslednjih godina postale kompleksnije. Drugo, ti ljudi koje nazivate predstavnicima Druge Srbije jednostavno postoje. S njihovim stavovima se ne slažem ali smatram da imaju pravo na svoje mišljenje o svemu pa i o odnosu Crkve i države. Toj grupi ljudi su ziasta poslednjih devet godina bile svojstvene izvesne teze koje su sa društvenog aspekta dugoročno destruktivne. Ali, pitanje je zašto ih unutar medijskog sistema niko nije opovrgavao, na funkcionalan način. Moje mišljenje je da one nisu opovrgavane, ponavljam, na funkcionalan način, zato što to nije bio cilj. Cilj je bio da unutar medijskog sistema funkcionišu zajedno radikalna teza i radikalna antiteza, ali na takav način da jedna drugu ne ponište, nego naprotiv da jedna drugu osnaže. Treće, Drugosrbijanci su što se tiče sahrane Patrijarha delimično u pravu. Ona je politički instrumentalizovana od strane vladajućih stranaka i poslužila im je u njihovoj simulaciji patriotizma i procesu prestrojavanja na onu stranu za koju su shvatili da u društvu preteže. Ne zbog toga što oni tu stranu podržavaju, jer je istinski ne podržavaju, nego da bi reprodukovali svoju vlast koliko god dugo mogu. Što se tiče vašeg citiranja MBM, ok ona žena sa jedne strane ima svoje dobre strane, no ipak u njoj ne nalazimo otelovljenje vrednosti suprotnih hedonizmu i konzumerizmu. Naprotiv. Koja je onda svrha? Možda još jedna od bezbroj konverzija, inverzija, besmislenog mešanja karata, zamagljivanja, itd. Ali plašim se da to više nikoga ne interesuje. Ljude ne intersuje ni MBM, ni DRuga Sbija, ni Dragiša Cvetković, njih interesuje Vojvodina i standard života,posao, rađanje dece, njihova sela, gradovi, a istraživanja pokazuju da ih interesuje i Evropska unija. Što se tiče vrednosti, čovek svojim životom najviše govori o njima.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 26 новембар 2009 17:13
брм
Ова Свјетлана Рашић је царица..са Прада ципелама.. дуго нисам читао овакве глупости...освежила ми је дан....
а и Динку свака част...коначно да се неко сети заборављене Црвене Звезде...зна човек где је опаност
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 26 новембар 2009 17:35
The Tao
Kada bi Dinko bio samo jedan. Koliko ih ima u vladi Srbije? Ovaj Dinko otvoreno mrzi i ko hoce da zna zasto i zbog cega to mu je dostupno. Srbija je zemlja u kojoj svako moze da mrzi. Mene vise brinu Dinke koji se smese i trljaju ruke a sede u vladi srbije. Cak sta vise mislim da mrznja koju gradjanisti kao Dinko iskazuju je kontraproduktivna. Ona moze samo da rasplamsa ljubav prema srpskoj otadzbini u onim srcima gde jos nije ni tinjala.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 26 новембар 2009 17:42
Sarlo Akrobata
Stvarno nismo trebali praviti sahranu i to bi valjda zadovoljilo ateiste i propadnike druge veroispovesti. Ne vidim zasto bi nekoga iz Evropske zajednice smetala bilo kakva manifestacija religije.Pa, oni su vecinom uzorni katolici ili brizni protestanti i sedamdeset godina su vodili kako hladni, tako i vruci rat, protiv komunizma ili ateizma.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 26 новембар 2009 18:00
Kврга
De gustibus non est disputandum.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 26 новембар 2009 18:00
Dusan
G. Antonicu, zasto nas uporno delite na "prvu" i "drugu" Srbiju? Zasto svi ne mozemo biti isti narod, sa jednom tako zdravom i normalnom pojavom kao sto su razliciti stavovi i misljenja?
Takodje ne razumem ni Vasu upornost da svaki tekst "druge Srbije" interpretirate tako podmuklo negativno, odbijajuci da iznesete stvarnu sustinu teksta.
I na kraju, pokazite na delu da niste veci licemeri od onih kojih se gnusate, pridrzavajte se bar polovine od onoga sto je Pavle napisao, na primer u svojoj knjizi "Da nam budu jasnija neka pitanja nase vere". Ili ste mozda previse moderni za takav poduhvat?
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 26 новембар 2009 18:24
Mihajlo
Iako nisam vernik a SRBIN sam i tim se dicim nije mi nimalo smetalo sto su ljudi na takav nacin odali
postu Patrijarhu Pavlu kao lukicki koja nije vernik
ali veoma veruje u izvore finansiranja kuce za koju
radi odnosno(l..e),i da li joj je jasno da su njoj slicni u velikoj manjini i da nam je dosta njihovih komentara,a sto se tice nasih pluvaca dobro bi bilo da saznamo koliko su za to placeni pa makar da im se razreze odgovarajuci porez,da pomognu budjet i doprinesu stvarnom razvoju zemlje a ako ne ,neka im u eu nadju posao
pa ce se i finansijeri uveriti da ih za djabe placaju.Nisam posebno vest u pisanju ali zeleo sam
da makar na ovaj nacin iznesem misljenje obicnog
"Srpskog" gradjanina,a Antonicu podrska i svaka cast na clancima koji govore o drugosrbijncima
koji se mozda mogu nazvati i drugim imenom ali necu
pominjati jer oni to nevole da cuju.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 26 новембар 2009 18:25
Nenovinar
Ja bih reč dve o sekularnosti.
Sekularnost za koju se zalažu Svetlana Lukić & Co. nije ono što taj termin danas u svetu predstavlja, a povezan je sa onim što ona u pomenutom tekstu naziva "ateizmom" i "agnosticizmom". U suštini, što se vidi iz delovanja, govora ljudi okupljenih oko Peščanika i E novina(izbegavam termin drugosrbijanski, po meni je neadekvatan), u pitanju je "antiteizam". Naime u svojim govorima i tekstovima, imenovana grupacija, potpuno izostavlja mogućnost da neko može "legalno/legitimno" da bude pravoslavni hrišćanin.
Pravoslavlje je u njihovom diskursu izravnjeno sa nacizmom u diskursu modernog društva. Mislim da to ne moram ovde da posebno pojašnjavam.
Drugo i poslednje, ja sam duboko uveren da je Srbija krajnje sekularna država. Sekularna je onoliko koliko može da bude a da se pritom ne ugrožava demokratija i volja građana u njoj. Uzeti sekularnost nekih zapadnih zemalja ili Amerike i "navući" je na srpsku državu, kao neku vrstu dogmatske tvorevine, bilo bi krajnje problematično i predstavljalo bi kulturni zločin.
Da pojasnim. Srbija, kakva je danas, nikada neće imati istu pojavnu sekularnost kao, na primer, Francuska, Irska ili Češka i Slovačka iz prostog razloga zato što njihov duhovni vođa sedi u Vatikanu, stotinama kilometara daleko a naš u Beogradu i te kako uključen u dnevnopolitička zbivanja, ne svojom krivicom. A na kraju srpaka kultura ima u sebi dosta toga pravoslavno(srpasko pravoslavno) a SPC je naša nacionalna crkva i kao takva nikada neće imati rank recimo Vatikana u Francuskoj. Što je činjenica, a što je po nekima dobro(i po meni, da ne bude zabune) a po nekima loše.
Toliko
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 26 новембар 2009 18:27
dukees
Drugosrbijanci su uglavnom u pravu za sve ovo oko sahrane.
1-srbija jeste sekularna drzava i nije se smela proglasavati cetvorodnevna zalost i ukidati kanali. 2-nisu se smeli skupljati politicki poeni.
3- Patrijarh pavle je imao dosta neprimerenih izjava za jednog 'sveca'
A sa druge strane, Antonic gresi kad navodi da su srbima blize neke nematerijalne vrednosti od 'potrosacko-evro-konzumentskih mantri'. Srpsko drustvo je odavno ogrezlo u nemoral,blud i materijalizam, a to sto je neko bio na sahrani ne cini ga boljim covekom i ne brise mu grehe.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 26 новембар 2009 18:48
razlicito misljenje?
Da sam video samo jedan primer konstruktivnih kritika Drugosrbijanaca, poverovao bih da oni predstavljaju samo razlicito misljenje. Ovako, ovo pljuvanje naroda, to nije misljenje, to je ostrascenost. Ne moze se fraza "jebes takav narod" protumaciti kao kritika, niti kao misljenje.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 26 новембар 2009 19:16
Zavrzan
Dušan osu paljbu na Antonića što tobože deli Srbiju. Čudna logika.
Da li je Antonić nešto od ovih navoda izmislio?
Nije! Pisalo je mnogo i gore.
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 26 новембар 2009 19:30
бојан
када Ви узмете скалпел онда сте немилосрдни! и сва та имена која сте поменули изазива код читаоца непријатност и језу.али остали су у сенци ОНИ који су главни играчи. схватили смо да не желите да их прозивате, они сада имају довољно следбеника да могу у миру да пребројавају њихов прљав новац. ухватила их је паника када су после толико нискости и лажи ударали на оно једино шта је остало, на оно једино шта повезује данас СРБСТВО, СПЦ!одлазак Патријарха само им је отворио очи, сада су схватили са ким имају посла и изгубили су осећај мере, који додуше у последње време и немају.
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 26 новембар 2009 19:49
Student
Gospodine Antonicu, kako ste samo mogli da izvucete reci iz konteksta, narocito kod gospodje Logar. Ispada da Vi samo "visite" na sajtovima Pescanika, E-novina i Danasa i skupljate misljenja i reci "druge Srbije", da bi ovde po njima pljuvali i sebe velicali, a, u stvari, efekat je nesto sasvim drugo. I ja sam se tih dana osecao ponizen i uvredjen, kao i Ceca Lukic, zbog te sarade, parade kica, povrsnosti i banalnosti koju nam je priredila prva Srbija s Tadicem na celu kolone. Osecam se ponosnim zbog cinjenice da postoji i druga strana, u ovom slucaju Pescanik i ostali. Hvala Bogu pa nam nisu svima mozgovi isprani i zatrovani patriotizmom, nacionalizmom i ostalim proizvodima "prve Srbije". Hvala Bogu da je nekolicina tih dana imala hrabrosti da kaze i nesto sto "prva Srbija" ne zeli da cuje, pa makar i po cenu etikete"izdajnik". Navikao sam se na to u Srbiji. Mislim svojom glavom, sto je danas privilegija u Srbijici.
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 26 новембар 2009 19:55
Млади Џедај
Изванредна анализа, изванредни закључци. Стварно вам свака част на труду и стрпљивом претурању по "интелектуалном отпаду званом Друга Србија" како је то неко једном лепо рекао. Пратио сам те медије ових дана, и зачудило ме са колико мржње ударају на старца који им није ништа нажао учинио. Ти њихови покушаји да га унизе су толико провидни и бедни, да вероватно и они сами то виде и то их онда још више разјарује. Њихова агресивност је последица немоћи, док безобразлуком, простаклуцима и вређањем покушавају да надокнаде недостатак идеја и аргумената. Они не знају за пристојност, и иако себе сматрају "грађанистима", очигледно немају ни грађанско васпитање ни грађанску културу.

Лепо сте то срочили - покојни патријарх их је својим личним примером поразио. И људи су то видели, и сад знају. Скроман, моралан и једноставан живот јесте алтернатива глобалистичким животним вредностима и заправо се на том пољу овде води борба.
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 26 новембар 2009 19:58
Sarlo Akrobata
U pitanju je ostrasceno pisanje liseno bilo kakvog osecaja za meru.Ova i ovakva lamentiranja i umotvorine drugacije Srbije ili kako se vec zove, imaju mesta samo u " Psihopatologiji svakodnevnog zivota ".
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 26 новембар 2009 20:25
..::Варяг::..
"Али, и сви ови несрећни ругачи и вербални насилници такође су наши ближњи, за које се морамо молити да се уразуме."

Prestali su oni da budu ičiji bližnji kad su prigrlili tu nakaradnu ideologiju.
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 26 новембар 2009 20:31
stoun
pa hajde da se ponavljam....Na zalost ne deli Srbiju g.Antonic,tada bi se problem lako resio,nego "drugosrbijanci" sebe izdvajaju u posebnu grupu u pokusaju da se unize i nablate prvu Srbiju,kako bi je sto vise spustili i prikazali kao dno,a sebe uzdigli.Ruzan nacin da se privuce paznja na sebe i podigne sopstvena vrednost...

Sto se tice smrti Patrijarha,pa covek mora da je svetac!Toliko njih mu se poklonilo i poljubilo krst u najvecoj panici i epidemiji svinjskog gripa,po logici mora biti da su ljudi razmenili gomilu bakterija i virusa,a jos se niko nije razboleo!Nece grom u koprive,pogotovo kad je tu nas zastitnik....
Препоруке:
0
0
20 четвртак, 26 новембар 2009 20:35
komentar
U Srbiji se vodi strahovita kampanja protiv Hriscanstva,a kada kazem Hriscanstvo mislim samo na Pravoslavlje.Jedina smetnja u uspostavljanju novog svetskog poretka je pravoslavna vera.
Sve sto se propagira kao osnova novog svetskog poretka je u suprotnosti sa Hriscanstvom.
Zbog toga ne treba da cude strasne izjave ljudi koji promovisu zivot koji se kosi sa svim do sada normalnim moralnim principima.
Takvi ljudi koji se prestavljaju kao nosioci zapadnih vrednosti promovisu :savremenu kulturu,savremen nacin zivota,ekumenizam,jedinstvo svih ljudi na svetu na principu globalizma,gubitak nacionalnog i svakog drugog identiteta,prljavo potrosacko drustvo...
Glavna sredstva u tome su im:prodane duse(u svakom smislu te reci),kupovina ljudske slobode za male pare,cedomorstvo,pederastija(koja se promovise svim sredstvima i koja je uslov svih uslova),moralna nakaznost se pretstavlja kao vrlina,ekonomski a zatim i moralno se lomi kicma instituciji koja se zove porodica,unistavaju se institucije,stvaraju se mlade generacije debila(po mogucnosti sa diplomama za sada privatnih a kasnije mozda i drzavnih fakulteta),slabi se vojska,pravda postaje roba koja se kupuje(ako nemas para ne vredi ni da se vuces po sudovima jer ces se iscrpiti i finansijski i psihicki).
Na kraju ostaje najjaca institucija u Srbiji a to je Srpska Pravoslavna Crkva.Zbog toga se vodi ogromna kampanja poslednjih nekoliko dana protiv Patrijarha Pavla.
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 26 новембар 2009 20:36
I ja sam student
Kako vi ne razumete da sahrana nije bila verski dogadjaj, nego narodni? Kako ne shvatate da ateizam ne znaci antiteizam. I ja sam ateista, ali ne bi mi palo na pamet da kritikujem bilo koju religiju (Sajentologija je izuzetak). Kako mozete da budete uvredjeni time sto u ovoj zemlji postoje vernici? To je patologija.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 26 новембар 2009 20:39
stoun
I da zaboravih jos,hvala gospodinu Antonicu koji se potrudio da prelista komentare i ostale materijale,za to je stvarno trebalo odvojiti vremena,volje i imati dobar stomak da se te gadosti svare...A gospodi,koja nije stedela reci,ovog puta,ne sluzi na cast neepostovanje prema drzavi i gradjanima u kojoj zive i rade.I hajde da upotrebim njihovu omiljenu sentencu, takvo nepostovanje mogu da izrazavaju "samo kod nas,i nigde vise".Njihova vrcava zloba i sarkazam polaku svima pocinje da se gadi,ali to je valjda dobro..
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 26 новембар 2009 20:55
паја патак
„Грађанистачка“, „Друга Србија“, „НВО Србија“, „Круг Двојке“.... и шта све не. Толико кандидата за термин који описује држање оних који су против Србије (јединствене, недељиве) - сада ожалошћене смрћу свог Патријарха, сутра због кидања свога тела... Чему толики термини? Довољна су два: Србија и Антисрбија (оно набројано под знацима навода).
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 26 новембар 2009 21:21
влкс
Друга Србија је својим писањем о смрти патријарха само следила мисаони ток муслиманских екстремиста из Босне.
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 26 новембар 2009 21:52
Родољуб
Иако ми је УВЕК тешко да ово читам... Г.Антонићу, велико Вам хвала што сте ово компилирали, уместо мене. Ја за то немам менталног здравља.

Ипак, уверен сам да овде има вишеструког кршења закона (говор мржње, итд.) и да је штета не поређати то на оптуженичке клупе, макар и привремено, док их не (телефонским позивом) ослободе ментори из ЕУ-НАТО.

Посебно ме погађа што то нико правно "поткован" не потегне тужбу (а овде се већ ради о "вишеструким повратницима"), а да би ми остали помогли колико можемо и умемо, финансијски и потписима, а не само овим овде писанијем.

Тужилаштво их НИКАДА неће узети на зуб. Закон је написан за нас, оно је оформљено због нас, а не због њих. Једноставно, немају "инструкције".

Поздрав!
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 26 новембар 2009 22:17
смит
Слободане Антонићу завидим Вам на дебелим живцима.
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 26 новембар 2009 22:38
Simic Manojlo
Zasto ta tzv, 2. Srbija, gonjena straznom mrznjom
da pise optuznice, ne poradi malo na autenticnosti
svojih ideja, pa da ne mora stalno da nam podastire
uvijek iste, tako otrcane
mantre, koje su, u njihovom rakursu, dostigle
punu kompatibilnost?
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 26 новембар 2009 22:58
Неофит77
На сајтовима Б92 и другог антисрбијанског смећа генерисаног у ''кругу двојке'' могло се уочити на пар места величање наслова муслиманских фундаменталиста из Босне, који су својој нетрпељивости према Србији и свему што није исламско дали одушка пљујући по Патријарху. Изгледа да су једни фанатици коначно пронашли друге, обзиром колико су задојени мржњом према Србији и српском народу можемо рећи да заслужују једни друге или да парафразирам ону народну ''и ми Ал-каиду за трку имамо''.
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 26 новембар 2009 23:14
dukees
rodoljube
kakva crna tuzba i govor mrznje? drugosrbijanci ne pozivaju na nasilje,mrznju,diskriminaciju, zasticeni su slobodom govora, a to ako se tebi ne svidja sta oni pisu-nemoj ih citati!
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 26 новембар 2009 23:23
Никола Смоленски
Мени је у цитираном тексту из Е-новина још смешнији од Праде био последњи пасус:

A ja dodajem da je društvena korisnost redakcije e-novina daleko veća nego ove institucije i prilažem sledeće argumente: u njoj nema nijednog člana koji je huškao na rat ili podržavao ratne zločince, živi u aktivnoj i miroljubivoj koegzistenciji sa svim susedima i širim okruženjem, govori jezikom koji ceo svet razume a ne mora biti srpski, ima neuporedivo kvalitetniju starosnu i polnu strukturu, reprezentativniji etnički sastav i, što je veoma važno, ne troši ni jedan cent iz državnog budžeta.
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 26 новембар 2009 23:26
Петар Вранић
Купујем сутра Прада ципеле.Хоћу да будем "in".
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 26 новембар 2009 23:41
Никола Смоленски
Извињавам се због двоструких коментара, али овај је још бољи:

Iskreno bi me veselilo kada bi nam nadležni prezentirali kako je život građana unapređen naučnim doprinosom sadržanim u, recimo, tri nasumce odabrana projekta koji nose nazive; “Asimptotsko ponašanje uopštenih funkcija, teorija i primena”, “Interpolacioni i kvadraturni procesi zasnovani na teoriji ortogonalnosti” ili “Horološki i ekološki činioci diferencijacije orofitske flore Srbije i okolnih teritorija centralnog dela Balkanskog poluostrva”.
Препоруке:
0
0
33 петак, 27 новембар 2009 00:14
Доротеј
Студенту од свег срца желим да схвати чији је мозак испран и чиме задојен. Могао би стварно да почне да мисли својом главом, има времена.
Препоруке:
0
0
34 петак, 27 новембар 2009 00:30
Плодови гнева
Мој бивши професор, давно преминули Радован Самарџић, говорио је и писао да је једна од одлика српског народа то да је у њему увек, током историје, било много националног отпада. То није проблем за њих, историјске и модерне јаничаре, то је наш проблем. Политичка и друштвена организованост Антисрбије је сјајан пример за нас.
Препоруке:
0
0
35 петак, 27 новембар 2009 00:40
Milan, Novi Sad
@Student

Kada vam već smeta Tadić, zašto vaša partija i njeni bogati simpatizeri ne učine nešto da tog "prvosrbijanskog" Tadića uklone (zakonskim sredstvima) sa vlasti? Zašto vaš šef partije Čedomir Jovanović, koji ima valjda i kontakte sa opozicionim političarima, ne stupi na čelo opozicionog fronta pa obori tu "prvosrbijansku" vlast? Ili još bolje pitanje, kako to da taj "prvosrbijanski" Tadić finansira sve moguće NVO koje sasvim slučajno 100% jednako misle kao vaš šef partije? Otkud čelnici svih medija baš tako naklonjeni LDP-u kada ih obično upravo taj "prvosrbijanski" Tadić montira pučevima na fotelje? Mnogo je slučajnosti koje povezuju vas slobodnomisleće stipendiste gospodina Soroša i našeg dragog nesvrstanog i nezavisnog predsednika. Zato ga molim vas, zovite drugosrbijanskim predsednikom, on je tu podelu i izmislio i sam se svrstao u nekakve "drugačije".
Препоруке:
0
0
36 петак, 27 новембар 2009 00:43
veljko
U povodu smrti Patrijarha neki mediji i pojedinci su izrazili nezadovoljstvo zbog navodno dominantne pozicije Pravoslavnih u odnosu na druge, eksplicitno je navedeno agnostike i ateiste.
Tvrdnja da su Pravoslavni privilegovani nije tačna. Neće biti da je tako, čak i ako je od najmanje pola miliona ljudi koji su najiskrenije i najskromnije odali poštu i izrazili toplo ljudsko osećanje za Patrijarhom njih dvesta došlo da se promoviše. Došlo njih dvesta da se promovišu, ali nisam primetio da im je neko dao i značaj čak i putem kritike i negativnih komentara od strane iskrenih Patrijarhovih poštovalaca. Sahrana je pokazala da nije slomljen duh srpskog naroda, iako sve drugo jeste, i to je nekoga zabolelo i zasmetalo mu. Narod koji ima duh može sve ispraviti.
Препоруке:
0
0
37 петак, 27 новембар 2009 00:43
Simic Manojlo
Postovani gosp.Urednice!
Hvala Vam sto ste iz mog kratkog pitanja, isjekli
samo poentu.
Kod nas jos nije narasla svijest, o potrebi
izjednacavanja svih totalitarnih rezima.
A ona je, ta potreba, veca i opravdanija kod nas,
nego kod svih ostalih kombinovano.
Препоруке:
0
0
38 петак, 27 новембар 2009 00:44
Благоје Јововић
Добро, изгледа је стварно сазрело време да Антонић престане да дели Србију на прву и другу. Постоји само једна Србија.
Препоруке:
0
0
39 петак, 27 новембар 2009 00:54
Владимир
Сјајна анализа, као и увек. Браво господине Антонићу! На другосрбијанце нећу трошити ни реч.
Препоруке:
0
0
40 петак, 27 новембар 2009 01:09
koekude
" Полуинтелектуалац је човек који је уредно, па чак и са врло добрим успехом свршио школу, али у погледу културног образовања и моралног васпитања није стекао скоро ништа.... Тек кад полуинтелектуалац избије на врхунац успеха, види се како је он морално закржљао " — Слободан Јовановић
Препоруке:
0
0
41 петак, 27 новембар 2009 01:15
Branka P.
@влкс
Друга Србија је својим писањем о смрти патријарха само следила мисаони ток муслиманских екстремиста из Босне.

Deo istine saznaćemo i kad se budemo sreli, tamo gore, ukoliko to gore postoji. Do tad, na ovom svetu, verovanje u ništavilo zasniva se na poricanju ljudske jednakosti i slobodne volje, uključujući slobodu da se veruje ili ne. Ionako ne postoje dva istovetna sadržaja i oblika ličnog, istinskog verovanja, i kad ono pripada religijama koje su najrigidnije i najorganizovanije.
Препоруке:
0
0
42 петак, 27 новембар 2009 01:51
Milan Marinković
Svi Tadićevi mediji, počev od Tijanićovizije pa na dalje, su povodom smrti patrijarha Pavla danima potencirali isključivo njegove opštepoznate vrline, sadržane u sintagmi: skroman asketski život. E-novine i Peščanik su jedini slobodni mediji koji su pokušali da podsete javnost i na tamniju stranu medalje. Nažalost, ovom narodu je tokom poslednje dve decenije mozak do te mere ispran da su se tzv. "drugosrbijanci" (u koje i sam ponosno spadam) džabe trudili.
Препоруке:
0
0
43 петак, 27 новембар 2009 02:08
Родољуб
Основни страх вас овде, који одговарате г.Антонића да прекине да "дели" Србију, је однос снага, који вам је, изгледа, недокучив... и ПЛАШИ вас!

Даклем, народе... тај однос није, срећом, 50-50, није ни 70-30, нити 80-20... тек да вам одлакне малко.

Друга је ствар што тих неколико (десетина?) хиљада или више људи има несразмеран утицај на медије, те вређају, плаше и муче поштене људе, јер им је то и основни циљ. На вашој доброти и бризи изграђују своје црнило и негују мржњу која има малтене неисцрпан извор!

Вага мора да постоји. Средите се и одредите. Што више овако реагујете, производите више задовољства код тих мучитеља, па се контролишите... какогод, јер они ЧИТАЈУ шта ви овде пишете и то користе, опет, против вас.

-----

Г.Антонић има пуно право да треби жито од кукоља на свом/овом сајту. Ако вам се, народе, сам израз не свиђа, а ви предложите неки нови, бољи еуфемизам за те људе.

Ни ја немам бољи, који је мање увредљив, а адекватнији.

А подела је предубока да би је обичан израз додатно стимулисао. Ту се варате, сви ви, добронамерни. :(
Препоруке:
0
0
44 петак, 27 новембар 2009 02:56
Petrov
Gospodinu Antonicu hvala sto se pozabavio ovim uvredljivim pisanijama pa nas upoznao, pogotovu nas van Srbije koliko daleko moze da ide glupost i gadost onih koji su se "kriticki" bavili dogadjajima po upokojenju naseg Patrijarha. Jer njihovo "kritikovanje" nije bilo nista drugo nego puko vredjanje pravoslavnih vernika i nacionalnih osecanja (i umesto positivne kritike bilo je samo nerazumno bukanje). Da su ovi "drugi" ateisti i agnostici imalo casni i dostojni neistomisljenici, njihove kritike oko odnosa prema Patrijarhu bi bile umnije, ovako se svelo samo na sistanje ispod kamena. Neko bi ocekivao da ti vrli kriticari vernih i onih koji su postovali pocivajusceg Patrijarha mogu u duhu evropske civilizacije koju velicaju da se tako i ponasaju, da iskazu postovanje prema upokojenom coveku i onima koji ga zale i postuju, te se suzdrze od vredjanja i nakaradnog pisanja, ali oni izgleda ne znaju te opste prihacene vrednosti postovanja neistomisljenika? kako je to moguce a zastupaju interese razvijene Evrope? Zaista propustena sansa; to nije ni druga Srbija, ne znam gde pripadaju ...internet svasta mora da podnese. .Ne morate biti ni pravoslavni niti vernik ali treba da postujete ljudski zivot od pocetka do dostojanstvenog kraja na zemlji, ako to niste u stanju znaci, ne postujete osnovne ljudske slobode. Sta ste onda? zaista nekada je najteze biti covek.
Препоруке:
0
0
45 петак, 27 новембар 2009 03:14
Бане Б
Незнам да ли је неко од вас могао овај чланак до краја прочитат? Ја нисам могао ни полувину од муке.
Препоруке:
0
0
46 петак, 27 новембар 2009 04:40
Радознао
Поштована Даринка, баш ме занима како то мислите да се „унутар медијског система“ „на функционалан начин оповргава“ простаклук.
Препоруке:
0
0
47 петак, 27 новембар 2009 04:53
Толерантан
@Milan Marinković
Чега се паметан стиди тиме се ... поноси.
Препоруке:
0
0
48 петак, 27 новембар 2009 05:04
Атеиста
@dukees
Па дан жалости постоји и у секуларним државама.
Препоруке:
0
0
49 петак, 27 новембар 2009 05:57
Simic Manojlo
U tom njihovom "Pescaniku", ozbiljan im samo
ovaj Kisov logo.
Ali i on, ispisan neumjetnickim pismom, koje
nije ni francuska, ni njemacka, ni engleska
latinica, nego Brozovcica, ukrasena jednom Brozovom
kvakom naopako(kakvo "genijalno" rjesenje).
To sto i ja pisem Brozovcicom, nije znak
nedostatka ukusa, nego nemogucnosti izbora.
Tekstovi su im puni " humora "( u smislu tjelesnih
tecnosti ). Ne zna se, je li u njima vise krvi,
flegme, kolere ili melanholije.
A ideoloska su im nadahnuca, smjesa najboljih
totalitarizama.
Kad se sve, prije upotrebe, dobro promucka, onda
dobijete " Pescanik ".
Ali, ne bi moglo da se kaze, da nisu smijesni.
Ponekad su bolji, od svakog " situation comedy "
seriala. Ma meni bolje pjeva ova Ceca, nego ona.
A i ovaj Dinko, izaziva pravo odusevljenje.
Puno je bolji od Dzaferbega Kulenovica, iako nije
iskljuceno, da bi se, u odredjenim okolnostima,
priklonio istim rjesenjima, kao i Dzaferbeg.
Ne postoji drzava u Svijetu, u kojoj je
demokratija razvijenija nego u Srbiji.
Препоруке:
0
0
50 петак, 27 новембар 2009 05:57
ДРАГАН
ми не смемо да се спустимо на ниво другоСрбијанаца, друго нисмо ни могли да очекујемо од деце југокомуниста који данас су постали неки глобалисти или европејци они никада нису казали да су СРБИ ту реч не могу да изговоре тако су их учили и васпитали ,види се по одговорима у тој њиховој штампи колико су васпитани(ниско од најнижег).А за "студента" само ово:твој коментар а и слични њему пролазе на НСПМ а сви горњи никада неће проћи у тој другоСрбијанској(деда Ђуриној)штампи
Препоруке:
0
0
51 петак, 27 новембар 2009 08:18
Anonymous
Boris Tadic se okomio na 'prvu' Srbiju ne bi li zaveo koji procenat glasackog tela, nakon sto je uvideo da je svojom diktaturom izgubio veliki deo 'starog' glasackog tela.
Sta ti je XXI vek - vise ni na vecne glasace ne moze da se racuna.
Препоруке:
0
0
52 петак, 27 новембар 2009 08:38
Владимир Челекетић - Замбија
Као и свака тоталитарна идеологија тако и другосрбијанска, или боље рећи "другоевропска" идеологија, није у стању да направи јасну разлику између идеје и њене практичне реализације.
Шта то значи да је држава "секуларна"? То значи да свештено лице и црквено тело не може постати део власти само зато што је свештено лице, односно црквено тело. Другим речима, свештено лице је у смислу бирања или учествовања на власти законски изједначено са било којим другим држављанином.
Сасвим је друго питање какав утицај у друштву има која организација или институција. А ако је систем избора такав да постоји опште право гласа онда је јасно да институција која има утицај може да утиче на политику иако није формално део власти.
Оно што другоевропејцима смета је УТИЦАЈ који СПЦ има јер је тај утицај у директној супротности са интересима њихових послодаваца који свој утицај покушавају да остваре кроз разноразне НВО, канцеларје, организације, покрете и медије.
Даље, они нису у стању да направе разлику између поступка за сахрану српског патријарха и историјске улоге сваког патријарха понаособ. Живећи потпуно у свом свету "људских права" и "европских вредности" и патолошки опседнути "ратом деведесетих" они нису у стању да сагледају ништа мимо тог виртуалног света. Један европски и хришћански народ и његова Црква сахрањују патријарха. Какве то има везе са тим шта је патријарх за живота радио и шта је изјављивао?!
Но, никад не треба заборавити једну ствар. Ова братија је у основи безопасна. Кичму српске државности и националне препознатљивости сломиће уштиркана господа из "левог и десног центра" која ће уредно и уз медијску помпу испоштовати сваку традицију и на крају урадити оно што јој се из Брисела нареди.
Препоруке:
0
0
53 петак, 27 новембар 2009 09:06
Cernisevski
Student
Mislim svojom glavom, sto je danas privilegija u Srbijici.

- Huh...kad bi znao da bas tu "lezi zec"...i da ti ustvari _samo _mislis da mislis svojom glavom...dok ustvari mislis tudjom. Pogledaj "Matrix"
Препоруке:
0
0
54 петак, 27 новембар 2009 10:35
макавеј
Ствар је и сувише јасна. Господа ''секуларци'', били су шокирани чињеницом да је Србија поред осталог, ипак понајвише православна хришћанска земља, и да Црква има највећи утицај на наш народ. То је тако, и тако треба да буде , а ''они'' нека звоцају колико год желе.

P.S- управо сам се вратио из Грчке, која јетакође под утисцима смрти нашег Патријарха. Сви су сложни у једном, да је Патријарх Павле светитељ, достојан дивљења, сваког нормалног и здравог човека
Препоруке:
0
0
55 петак, 27 новембар 2009 10:59
Мирослав Ђукић
Необично је што "пешчанички" коментатори инсистирају на "уставној" секуларности државе (а иначе им Устав не ваља), исључиво у смислу како је секуларизам схватан током јакобинске диктатуре у Француској и у комунизму стаљинског типа.Секуларна држава, изван ових периода повишене друштвене температуре, не подразумева као норму малтретирање цркве и верника нон-стоп. Јесте, у секуларној ФНРЈ четрдесетих било је уобичајено јахати свештенике,али су касније комунистички властодршци увидели да и са црквом морају да успоставе некакву сарадњу.Између јахања свештеника и певања песме: "Носим капу са три рога и ратујем против Бога" са једне стране и праве клерикалне државе, са друге стране, постоје као могући многи облици односа цркве и државе, који су друштвено прихватљивији и обострано кориснији од крајности. Мени се чини да би Лукићка, "Богољуб" Панчић и друштво били најсрећнији у Кампучији Пол Пота! Ту би нашли антитеизам по свом избору и укусу!
Препоруке:
0
0
56 петак, 27 новембар 2009 11:10
Ана
Знате када се свети пророк Илија питао плачући има ли икога у Израиљу ко још верује, и Господ му је пројавио да им се броја не зна колико их је много. Тако свет који је Господа замрзео пре него што је нас презрео о том броју ни не слути. Јер се броја не зна колико нас је остало кући и на себе није примило подвиг исповедништва (што јесте било поклоњење његовој светости Патријарху). И да ствар буде јаснија ми смо овај коментар могли да напишемо на немачком, енглеском, руском или грчком језику. Али ето Богу хвала да је тренутно то српски, који нам је матерњи што не значи да га волимо више него арапски који само делимично говоримо, нити да требамо неукима да називамо оне који га не говоре, а себе сматрају светом. А њима не остаје ни позитивна наука како то мисле, јер ми знамо (и то не само) једног врсног физичара који је Господњи. Свет је у праву у једном: јадно је и тужно и веома непријатно бити атеиста. То молитвене наводи на сузе, и уз Божију помоћ те ће сузе да призову свет да буде саучесник Цркве Божије и да се придружи нама за које је Патријарх Павле у свом животу (који још траје у Христу)тренутно само кожне хаљине променио за светлост.
Препоруке:
0
0
57 петак, 27 новембар 2009 12:32
Visnja
Ne znam zasto im pridajete znacaj. Pa oni su zapravo marginalna grupa, doduse pojedinci se isticiu sa svojom grlatoscu, pa se cuju, ali su zaista veoma malom broju ljudi istomisljenici.
Da Vi niste napravili presek,mnogi od nas koji se trude da ignorisu takve likove, ne bi ni znali (a nije ni potrebno zaista)mozdane sklopove tih pojedinaca.
Smatram da se ne treba se toliko baviti tom "drugom Srbijom". Znam da ste vi posebno pogodjeni, svim vrstama oruzja, pa Vam se verovatno cini da imaju veci uticaj, nego sto je realno reci.
Препоруке:
0
0
58 петак, 27 новембар 2009 12:51
Teofilo Stivenson
Rastuci broj pravoslavnih vernika na sahrani patrijarha Pavla i sve veci broj citalaca ovog sajta na najbolji nacin govore o tome cega se vlast boji. Ti brojevi su jasna opomena vlasti, 'eliti', placenicima.

Da li je neko od vernika, ljudi koji su u redu, tiho i dostojanstveno cekali da se oproste od patrijarha, slucajno, pod miskom drzao Vreme, ili slusao podcast B92? Da li neko od njih zna za Gruhonjica.

Da li bi bilo ko od njih kupio polovni automobil od Petra Lukovica? Da li bi voleo da mu se cerka udala za doticnog bivseg novinara i urednika pornografskog magazina? Da li bi neko voleo da ga pozove u kucu, kao gosta, imajuci u vidu gospodinov recnik?

Da li bilo ko dozaivljava Teofila Pancica i Dragoljuba Zarkovica kao ideologa nove, progresivnije Srbije? Mozda samo oni koji srpski ne govore, a povorku su bez reci posmatrali kroz poluzatvorene prozore svojih rezidencija.

Da li bilo koja iskrena, mlada, siromasna feministkinja u Srbiji dozivljkava ovu galeriju zenskih likova prikacenih na razne donatorske cesme kao borce (borkinje??!! borkinje???!!!) za zenska prava? Sve one su vezane za 'jake' muskarce, Bajdena, Sorosa, Tadica, Matica, od cijih blagonaklonih reci im zavise i posao io karijera i reputacija. Pa, Svetlana Raznatovic je, uz sav primitivizam sopstvene muzike pokazala zdraviju dozu (palanackog) feminizma, jer i posle smrti supruga uspeva da zaradjuje novac i radi za sebe i svoju decu. Ekonomski je nezavisna i zivi od trzista, a to je nesto o cemu gomila borkinja iz NVO sektora i 'groupies' iz liberalne falange moze samo da sanja dok ponizno cekaju u redu za stipendije i lap-topove.

Ovo su ljudi bez talenta, mediokriteti, i kao sto neko vec rece - luzeri, bez stila, stida i domaceg vaspitanja. Zato su puni cemera.
Препоруке:
0
0
59 петак, 27 новембар 2009 13:04
Милутин
Ко у овим „Павловим данима“ није осетио жељу да буде бољи него што јесте, ко није осетио потребу да се бар у нечему преиспита и поправи, томе заиста није остало превише од људскости.

Да, то је суштина и истина. Нема довољно људскости у таквима.
Препоруке:
0
0
60 петак, 27 новембар 2009 13:13
Student
@Milan Marinkovic, tacno tako. Bice dobro dok je nama Pescanika i E-novina.
Ja se uopste ne stidim da se, ako vec moram, svrtaam u “drugu Srbiju”. Jer stavovi “prve Srbije” nisu ni blizu mojih stavova... Eto vam ga RTS, Pink&Co, pa uzivajte...
I, da, kamo srece da postanem Sorosev stipendista...
@Milan, Novi sad, zasto bi moja stranka rusila vladu zajedno sa SRS-om?? Svasta... Pa, nama je dovoljno sto smo jednog nedavno poslali u istoriju... Ostali ce to sami ucuniti...

Toliko od mene...
Препоруке:
0
0
61 петак, 27 новембар 2009 13:21
Биљана
Они који мисле својим џепом, имају дебели ђон на образу и прада ципеле на ногама, имаће "част" да буду сахрањени по својим грађанским мерилима - без ичије туге, жалости и сећања.



Господине Антонићу, заиста сам вам захвална на живцима и стомаку да читате "писанија" плаћених робота мржње. Драго ми је да у мом срцу и речнику нема тако мрачних осећања и тешко-ружних речи за било кога, па и њих који мене презиру, мрзе, јавно вређају и сматрају да сам недостојна живота јер кварим њихову европску будућност. Они живе од мржња и понижавања, то им је извор и духовне и материјалне егзистенције. Док мрзе и понижавају већину, значи да љубав и поштовање побеђује.
Препоруке:
0
0
62 петак, 27 новембар 2009 13:24
Bojan Todorović
Meni nije bilo teško da razumem duge kolone i čekanje. Dovoljno je biti objektivan i imati malo duže pamćenje pa zaključiti da je ovo sasvim logično. Druga je stvar što neko žali zbog takvog stanja svesti Srba ( Antonićeva Druga Srbija ) , a neko drugi likuje verujući da mu to daje ličnu i moralnu satisfakciju ( Antonić i slični ). Kolona i redovi nisu bili veći nego za odavanje pošte „najvećem sinu naših naroda i narodnosti , najvoljenijem Drugu Titu“ ( kasnije, doduše, proglašen krvolokom i Srbožderom ), ali je tadašnja euforija i ( svakako indukovana - ali u trenutku ikrena ) žal bila opšta. Mićunović je jednom prilikom navodio statističke podatke o veroispovesti u Srbiji. Zapamtio sam jedan frapantan: U periodu od samo par godina od ogromne većine onih koji se izjašnjavaju kao ateisti ( 90 % ili više ) – nastaje ogromna većina vernika ( sličan odnos, samo obrnuto ) . Kako je to moguće ? Pitao se i on sam. Kakvi su to vernici koji nastaju i nestaju preko noći ili se preobrate kako vetar dune? Problem je očigledno sociološki, veliki i zahteva dugo i duboko istraživanje. Ali čemu ? Ko će ga sprovesti i kome će ga prezentovati? Hoće li neko platiti i sa zahvalnošću prihvatiti istinu ako ona bude daleko od lepe i još dalje od one koju priželjkujemo i umišljamo o sebi? Ogroman deo tih iz kolone je jednako stajao i glasno ridao pred Brozovim kovčegom. Voleo bih samo da znam koliki procenat njih je bar jednom otišao u crkvu, koliko njih ( i od kada ) slavi krsnu slavu, i koliko njih ima ikakvo poimanje religije i pravoslavlja koje bi ih moglo svrstati u vernike, koliko njih ( uključujući Vladike ) živi poštujući Božije zapovesti? Verujem da bi od one mase ostalo par procenata da taj događaj nije doživljen onako kako se ( na žalost ) stvari uglavnom doživljavaju kod nas ( kao parada i svojevrsni kultni događaj ) i da ( iz prizemnih dnevnopolitičkih ciljeva ) nije podignut na neviđen nivo, a potpuno neprimereno skromnom životu počivšeg Patrijarha.
Препоруке:
0
0
63 петак, 27 новембар 2009 14:06
thinking maize
Што волим што овде на НСПМ-у има много жена и мушкараца, паметних и начитаних и спремних да ПОДЕЛЕ СВОЈЕ ЗНАЊЕ СА ДРУГИМА, за разлику од "другосрбијанаца", који само понављају "своје"
"мантре"! Тако хвала г-дину "Николи Смоленском", који је имао "стомак" да погледа неке од "прилога"
са Е-novina и да нам их пренесе! Веома му хвала што је пренео сав јед "другосрбијанаца" не само спрам сахране Патријарха Павла, већ и спремност људи на метаноју тј. искрену промену понашања и мишљења. Наравно, метаноју инспирисану животом тог светог старца кога сахранисмо и испратисмо, већина како доликује, нека, тренутно владајућа, мањина, онако како само они раде, значи лицемерно, а и она,
мајушна мањина "другосрбијанаца", онако како само они могу, значи запенушано! "Не пада снијег..." Но,
нећи о томе, већ о запенушаности, која ништа не примећује сем сопствене пљувачке и ништа јој није свето, сем сопствених слина! Тешке речи, рећи ће неко, али ја, као биолог по образовању могу Вам посведочити, не НИСКОСТ "другосрбијанаца", већ и њихову ПЛИТКОСТ, БЕЗНАЧАЈНОСТ, такорећи ЈЕФТИНОСТ!
А, ОНОМЕ КОЈИ ЈЕ МАЛИ СВИ СМЕТАЈУ! Зато хвала Николи Смоленском! Драги пријатељу, као што приметисте, "другосрбијанцима" смета не само Патријарх Павле и тај... тако "заостали народ", већ и припадници тог народа, који се, ето баве науком! Јер, ето, "другосрбијанцима", као БИВШИМ КОМУНИСТИМА, наука служи као доказ за њихову идеологију, а не као слободно истраживање света и човека! Тако, Ви приметисте, да њима ("другосрбијанцима") смета и нпр. "Асимптотско понашање уопштених функција, теорија и пракса"! Такође им смета и "Интерполациони и квадратурни процеси засновани на теорији ортогоналности", док их "Хоролошки и еколошки чиниоци диференцијације
орофитске флоре Србије и околних територија централног дела Балканског полуострва" доводе до констернације! То само сведочи о ЊИХОВОЈ ТУПОСТИ, КОЈА НЕ ИДЕ ДАЉЕ ОД КУМРОВАЧКЕ ПОЛИТИЧКЕ ШКОЛЕ!
То, као биолог образлажем у следећој примедби! Thinking maize
Препоруке:
0
0
64 петак, 27 новембар 2009 14:06
300 + 1
Neko spomenu intelektualne luzere. Neko drugi rad za dzipove i lap-topove.

"I, da, kamo srece da postanem Sorosev stipendista..."

Ovo je vec intelektualni lap-dance. Bravo. studentarijo. Vodite me vasoj kuci, vas sam.
Препоруке:
0
0
65 петак, 27 новембар 2009 14:35
Milijana
TIMOTEJU POSLANICA DRUGA GL.1
SVETOG APOSTOLA PAVLA
9.A koji hoce da se obogate oni upadaju u napasti i zamke, i u mnoge lude skodljive zelje,koje potapaju covjeka u propast i pogibao.
10. Jer je korijen sviju zala srebroljublje kojemu neki predavsi se zadjose od vjere i na sebe navukose muke velike.
11. A ti covjece Bozij bjegaj od ovoga, a idi za pravdom, poboznosti, vjerom, ljubavi, trpljenjem , krotosti.
Препоруке:
0
0
66 петак, 27 новембар 2009 14:37
Teofilo Stivenson
@ Bojan Todorovic

Vidim da je u ovoj zemlji Micunovic (i verski) autoritet. Knjizevnik je, znamo, Arsenijevic. Verski analiticar je Zivica Tucic (Jel' se tako zove? Ili je u pitanju Mirko Djordjevic? Tesko se pamti, kao i njihovi argumenti). I onda se svi cude zasto Srbija gleda u ambis?! Pa, zbog svega prethodno navedenog.

Ima jedna Brehtova pesma koja kaze ko je gore (zvezde), a ko dole... I kako stvari stoje otkada se svet izokrenuo.

Ko ce da statisticki obradi podatke, i ko ce da izvrsi istrazivanja o kojima govorite? Pa u Srbiji prvo treba da funkcionise parlament, pa mozda sudstvo, da recimo radi javni tuzilac (da se bavi progonom onih koji sire govor mrznje I PREMA SRBIMA), da funkcionisu mediji (Srbija je medijski raj, ali raj Envera Hodze), pa da se onda istrazuju Vase fantazije o novovercima, o verskoj 'hipokriziji', o 'lazima' pravoslavlja. Vi biste to istrazivanje verovatno poverili Strategic Marketingu? Pa, ne bih se bas slozio da bi rezultati odgovarali istini. Slazem se da bi bili obradjeni i da se vecini u ovoj zemlji ne bi dopali. I da bi se mozda i CESID oglasio.

Mene, vidite, vise zanima ciji su roditelji jurili svestenike srpske crkve po ulicama, ostavljali pravoslavne vernike po pasjim grobljima i na partijskim sastancima trazili prisluskivanje onih koji slave slavu. I sta danas rade njihova deca? A to i Vi i ja znamo. Samo sto se ja pitam kako ih nije sramota i zar nemaju stida i domaceg vaspitanja da i dalje kaljaju obraz ovog naroda, a Vi trazite procente 'pravih' vernika umesto da pogledate koliko je pravih zaljubljenika u ovo sto neki u Srbiji danas nazivaju demokratijom. I na sta lici ateizam u Srbiji danas? Takvog ateizma nema nigde u svetu: Ni na Kubi, ni u Severnoj Koreji. Samo u (drugoj) Srbiji.

Za kraj nesto o sahrani. Nesto tacno:

Tisina je bila dostojanstvena.

Muk je znacio nesto drugo. Muk je bio zaglusujuci.
Препоруке:
0
0
67 петак, 27 новембар 2009 14:44
thinking maize
Драги "Никола смоленски", још једном хвала за Ваш прилог, који нам омогућује увид не само у ДУБИНЕ МРЖЊЕ, већ и у ВЕЛИЧИНУ ПЛИТКОУМНОСТИ И НЕОБАВЕШТЕНОСТИ "другосрбијанаца"! Имена прва два научна пројекта, који тако упадају у очи
"другосрбијанцима", указују на разматрање математичких проблема или проблема математике физике, као ФУНДАМЕНТАЛНИХ ОСНОВА ЗА СВЕ НАУКЕ, за које сам просто лаик. Назив трећег пројекта, тако "драгог" "другосрбијанцима" указује на биолошке проблеме, за које сам, ипак колико-толико стручан! Зато ћу ПОКУШАТИ ДА ПРЕВЕДЕМ НА ОБИЧАН СРПСКИ ЈЕЗИК шта значе "Хоролошки и еколошки чиниоци диференцијације орофитске флоре Србије Србије и околних територија централног дела Балканског полуострва", што је тако наједило
"другосрбијанце" из Е-novina! Елем, екологија је наука о живим бићима, њиховим међусобним односима и интеракцијама тих бића са њиховом животном средином, грубо речено. Хорологија је, грубо говорећи, једна од грана екологије, али и систематике, науке о класификацији живих бића. Диференцијација, значи разврставање у нове форме, класе живог света. Орофитска флора односи се на биљни свет карактеристичан за различита земљишта и тла. Значи, цели тај научни пројекат односи се на ПРОУЧАВАЊЕ ФАКТОРА ПОВЕЗАНИХ СА ЗЕМЉИШТЕМ И ЊИХОВИМ УТИЦАЈЕМ НА РАСПРОСТРАЊЕНОСТ И РАЗНОВРСНОСТ БИЉНОГ СВЕТА у Србији и централном Балкану. Сада, какве то везе има са "европским путем Србије"? Има, итекакве! Наиме, 1/3 свих Закона које треба да усвојимо због Европе, односи
се на ЗАШТИТУ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ тј. ЕКОЛОГИЈУ! Сада
ЈЕДАН ОД ГЛАВНИХ ИЗВОРА ЗАГАЂЕЊА У СРБИЈИ СУ тзв. АНТРОПОГЕНА ЗЕМЉИШТА, тј. тла настала дејством човека. То су нпр. рудна и индустријска јаловишта, загађена пољопривредна земљишта и тсл. Поменути пројекат односи се и на ПРОНАЛАЖЕЊЕ БИЉАКА КОЈЕ РАСТУ НА ТИМ ЗЕМЉИШТИМА И У КРАЈЊЕМ ИХ ПОПРАВЉАЈУ! Надам се да је и "европејцима" и српским националистима на срцу и ЧИСТА СРБИЈА!? Само то треба знати!? А да ли "другосрбијанци" то знају?!
СВЕТА ПРОСТОТО!
Препоруке:
0
0
68 петак, 27 новембар 2009 15:15
влкс
@Branka P.
Нисте ми јасни. Оно што сам ја рекао је засновано на мом упоређивању текстова са сајтова Бошњаци.нет и Ислам Босна.ба са сајтовима попут Пешчаника и Е-новина. О верама не вреди трошити много речи. Не сматрам да је православље супериорно у односу на ислам или било које остале вере.
Препоруке:
0
0
69 петак, 27 новембар 2009 15:50
луди скретничар
"Mislim svojom glavom, sto je danas privilegija u Srbijici."

"...урлајте пароле, јер шаљу (НВО) патроле!"

Знате ли шта друго?
Препоруке:
0
0
70 петак, 27 новембар 2009 16:07
Simic Manojlo
Od danas, nakon redovnih molitvi " Ocenas " i
" Simvol Vere ", izgovaram i trecu, koja glasi:
" Ubrani Boze, i izbavi nas iz ralja primitivne,
snobovske , ateisticke i agnosticke, drugosrbijanske misli.
Optuzuje nas danas, Boze ,njihova neslobodna misao,
da smo " Pagani ".
A Ti znas, Boze , da smo mi, vec duze od 1000
godina Tvoji, a Ti nas.
Oprosti mi Boze, na jeretickoj distinkciji, koja
me goni, da pomislim, da je cak i " Paganus ",
klanjajuci se hrastu , jelki i boru, ipak bio
uzviseniji, od drugosrbijanskijeh, duhovnijeh
siromaka.
Zakloni Boze, od gorih od najgorih. Amin".
Препоруке:
0
0
71 петак, 27 новембар 2009 16:26
Vlada
Nema spora da u Srbiji postoji grupa koja ima zaduzenje da o Srbiji i srpskom narodu pise i govori samo i iskljucivo u negativnom svetlu.To sto ih g.din Antonic naziva drugosrbijancima je nevazno ali je najlepse i najblaze moguce da ih se nazove.
Svi znamo od kada datira njihova "izuzetna aktivnost",ko su im mentori i ko ih placa.
Ono sto ne znamo ili vrlo malo znamo je da ih u stvari placa srpski narod odnosno elita na vlasti(Tadic, Dinkic, Cvetkovic i ostali). Naime ta grupa dobija iz budjeta Srbije vise novca nego sto se izdvaja za podsticaj osnovne i najvaznije privredne delatnosti u Srbiji.
Kako je to moguce?!

Postavlja se pitanje: Kako oni mogu da pisu i govore tako vulgarno,prostacki i bez argumenata a da pri tome nemaju nikakav strah da ce podleci odgovornosti ili pod udar zakona.
E to je ono sto je najvaznije.
NJIH NEMA KO DA POZOVE NA ODGOVORNOST.
Kada bi g-din Antonic tako pisao i govorio o njima, smesta bi podlegao pod udar Zakona o informisanju a NSPM bi bila zatvorena.
Ali oni ne, jos ih i izdasno placamo.
Drugo je pitanje zasto oni sada kao krive i Tadica.
Ocito je da su se mentori stvarno uplasili.Toliko vremena i para a nista, nikako ovi placenici da prevaspitaju srpski narod.
Zato je pozeljno da se osigura dalja vlast istih ljudi a da oni izgledaju malo krivi,u svakom slucaju umereniji od plascenika i jurisnika WASINGTONA i BRISELA. Jer USA i EU nece lako odustati od svojih "svetlih" ciljeva,pogotovu ne kad ih to ne kosta skoro nista.

Protivnici vlasti moraju dobro paziti sta pisu i govore, ovi ostali nemaju nikakve brige...
A mi obicni ljudi, sta mi da radimo???
Pamet u glavu...
Препоруке:
0
0
72 петак, 27 новембар 2009 16:27
Нина
За госп. Тодоровића
Поређење сахране блаженопочившег Патријарха и сахране Ј.Б.Тита је апсолутно промашен покушај сравњивања та два догађаја, напросто, није исти дух био присутан у обе прилике, нити је примерено поредити доба ,,комунизма у покушају" и овог ,,плуралистичког" доба, као што то чини проф. Мићуновић.О његовом моралном кредибилитету, другом приликом.Рећи да се некада 90% становништва изјашњавало као атеисти је неозбиљно, прво анкете нису прављене, то се напросто подразумевало, за ондашње појмове, друго, и те како су Срби, барем један део, били верници, верници божанства Броза и његових ,,апостола", треће, повратак вери не значи и истински повратак јер већина верника слабо иде у богомоље.Значи нешто друго, потребу човекову за духовношћу и духовном подршком.Па шта су друго тзв. другосрбијанци већ фанатични верници и следбеници,додуше, других идола и божанстава,на шта највише личи овај еврофилски занос него на паганско екстатично призивање демона и богова.Зато смо вам ми тако несхватљиви, не припадамо истим духовним сферама.
Препоруке:
0
0
73 петак, 27 новембар 2009 16:39
Боба48
Господо,

разумите их, како после оног броја људи на улицама Београда, објаснити својим "спонзорима" где одоше новци за њихову борбу за "дехришћанизацију" Србије.
Препоруке:
0
0
74 петак, 27 новембар 2009 16:46
Bojan Todorović
Vaš prethodni komentar ( 11: 51) pročitah tek sada – sa zakašnjenjem, pa ne znam da li pokušavate da budete duhoviti ili ovo govorite ozbiljno? Ako je šala – gruba je, vulgarna i neduhovita, a pre svega uvredljiva za sve žrtve kriminalne organizacije na čijem je čelu bio pevaljkin suprug. Nebrojeni milioni su zgrnuti u masovnim i brojnim zločinima najpre po bivšoj SFRJ, inostranstvu a najviše u krvavom raspadu zemlje. Sav taj krvavi novac u ogromnim količinama u raznim vidovima i oblicima nasledila je njegova supruga turbo-folk – trash- kič ikona, mutirana seljančica iz Žitorađe u mračnoj i surovoj srpskoj verziji Pepeljuge. Samo posle njegove egzekucije u mafijaškom obračunu istraga je tereti za oko 22, 000.000 ( da Vam pročitam i slovima : DVADESETDVAMILIONA EURA ) prisvojenih nelegalnim prodajama igrača fudbalskog kluba. Vi imate obraza da takve kreature upoređujete sa siromašnim intelektualcima koji nemaju novca za kompjuter? Oni su za Vas „ljudi bez talenta, mediokriteti, i kao sto neko vec rece - luzeri, bez stila, stida i domaceg vaspitanja” ??!! Zašto ? Zato što nisu našle bogatog kriminalca da se za njega udaju ? Ili što im je ispod časti da polugole urlaju po kafanskim stolovima? Nemem ništa protiv da svoje idole tražite u tom polusvetu, ali zaista ne znam o čemu bismo onda raspravljali Vi I ja, te na osnovu čega sebi dajete za pravo da procenjujete ljude kao što su Mićunović, Žarković , Pančić ili Mirko Đorđević? Držite se Vi Vaše Cece….. Čujem da će doći za novu godinu pa možete na koncert… Ili kupite deci makar po čokoladu, samohranoj majci nije lako… A kad malo razmislimo…na današnju skupoću dvadesetak miliona I nije neka cifra……PS. Molim Vas da nam kažete gde ste se to Vi učili ovakvom pravoslavlju? Da kažem deci da nikako ne prolaze tom ulicom!
Препоруке:
0
0
75 петак, 27 новембар 2009 17:27
Дада
За госп. Тодоровића
Православље, рекла бих није баш тема о којој се са особом вашег профила може разговарати, па се манте празне приче.Мржња је оно што дели такве као ви од нас, само ваша мржња.Те интелектуалне и моралне величине у чију ,,заштиту" тако гордо стајете су на сву срећу за већи део овог народа без већег утицаја на колективни дух и то је сахрана нашег Патријарха показала.Видим да вам је баш помињање Цеце изазвало напад жучи, то ми увек изгледа неодољиво смешно, гомиле гадости сручите на жену иако би као тако високоумни умови сви ви, некако по природи ствари, јелте, морали елаборисати неке мало ,,узвишеније" теме. И управо ту се види ваша права природа, ,,еуропејство" узмакне пред мржњом према свему што се,ето, вама не допада.
Препоруке:
0
0
76 петак, 27 новембар 2009 17:36
ББ један
@ Bojan Todorović Неки подаци из наших статистичких годишњака су заиста фрапантни јер ми примењујемо „оригиналну“статистичку методологију. Наиме, у целом свету циљ државне статистике је да региструје ЧИЊЕНИЦЕ а не ОСЕЋАЊА. Подаци о тим чињеницама - броју неписмених, броју кућевласника, броју деце предшколског доба, итд, се прикупљају да би држава могла да води одговарајућу политику - просветну, пореску, социјалну. Разуме се да увек постоје особе са основном школом које се ОСЕЋАЈУ као академици, шездесетогодишњаци који се ОСЕЋАЈУ као тинејџери, особе у браку које се ОСЕЋАЈУ као да нису у браку, итд, али државу та осећања не интересују. Она је стриктно дефинисала шта се подразумева под „школском спремом“, „брачним статусом“, итд. и грађани су дужни да се изјашњавају у складу са тим дефиницијама.

Од тог правила је у нашој земљи начињен изузетак и то само за податке о националној припадности и вероисповести. Грађанима је препуштено да та два податка - од суштинске важности за сваку државу - одређују према својим ОСЕЋАЊИМА. Тако смо ми једина држава на свету која нема тачан увид у то који народ и које вероисповести живи на њеној територији и да ли ће код следећег пописа то бити исти тај народ исте вере. Претпостављам да се Ви и проф. Мићуновић чудите кад констатујете да се у Србији у размаку од само пар година велики број оних који су били припадници једног народа сада претворио у неки други народ. Често је то народ који дотле уопште није постојао и који се одједном појавио на нашој територији. Истовремено неки грађани Србије напрасно ОСЕТЕ да припадају баш том народу и почну тако и да се изјашњавају.

Што се тиче вероисповести, деца православаца су православци осим ако се нису покрстили. Православци пак - као и припадници других вероисповести - могу бити верујући или неверујући, односно атеисти. У тешка времена број верујућих се увек повећава, атеисти постају верујући. Ништа чудно.
Препоруке:
0
0
77 петак, 27 новембар 2009 18:07
Boris ali ne Tadic
Hvala profesoru Antonicu na jos jednoj preciznoj analizi!
Mislim da postojanje agresivnog ateistickog misljenja ipak ima i pozitivne strane jer drzi budnim sve nas koji shvatamo vaznost Pravoslavlja za opstanak i za duhovno zdravlje naseg naroda. To mu dodje kao strast koju covjek ima i protiv koje mora da se bori i da je, uz Bozju pomoc, i pobijedi.
I za kraj komentara prelijepi stihovi srpskog Zlatousta, vladike Nikolaja Velimirovica koje, siguran sam, i nas upokojeni Patrijarh porucuje sa visine:

"...Dršte veru, slogu i poštenje,
U tome je Srbinu spasenje;
Ne žalite za nama umrlim,
Mi smo živi gde se ne umire;
Ne žalite za dušam umrlim,
Što u telu kao senke kreću,
Što satani protiv Hrista služe,
Protiv Hrista i svoga naroda,
Što Krst lome i grbaču gnječe.
Hrabri budte, mi smo s vama stalno,
I dan i noć Boga proslavljamo.
I svi za vas Bogu se molimo,
Mi smo jači od svih ljudskih vojski,
Mi smo vaši moćni saveznici.
Zemlja Nebu odolet ne može,
Niti iko nebeskoj Srbiji,
Čije čislo premašuje zvezde,
Čijoj sili otpori su smešni,
Jer bez muke pobeđuje bedu,
I pre bitke odnosi pobedu,
SVE PO PRAVDI BOGA PRAVEDNOGA
A U SLAVU HRISTA VASKRSLOGA!
Препоруке:
0
0
78 петак, 27 новембар 2009 18:47
Bojan Todorović
@ Nina. Ne poredim događaje, a još manje ličnosti. Daleko su kao Bog i šeširdžija. Pokojni Patrijarh Pavle je bio asketski isposnik, skromni i predani vernik. Broz je bio besprizorni razvratnik , bonvivan i hedonista, opsenar i prevarant svetskog kalibra. Pričam o ljudima ( ? ) koji su poput stada dreždali u redovima da iskažu obožavanje i jednom i drugom, a to je nespojivo za svakog sa imalo integriteta i stava – složićete se ? Period jeste dug, ali matrica je ista – predmet obožavanja. Zato sam i naveo Mićunovića. Ne znam šta hoćete da kažete sa „ankete nisu pravljene“ ? Bilo je bezbroj upitnika pri svakom upisu, zapošljavanju ili popisu, a ako mislite da je Mićunović to izmislio ili da ja lažem – recite! Nećemo više diskutovati na tu temu. Ali znamo i Vi i ja da je zasigurno bilo tako. Tada su svi u Srbiji bili socijalistički samoupravljači, kleli se u Tita i Partiju i sa prezirom i podsmehom gledali na Veru i Boga. Nigde ( i slovima NIGDE ) u svojoj Jugoslaviji Broz nije imao tako bezrezervnu podršku kao u Srbiji od Srba. Koliko god to nas ( Vas ) bolelo – Srbija je bila najkomunističkija od svih komunističkih zemalja. Taman koliko je danas „najpravoslavnija“ od svih pravoslavnih. O tome govorim. Zaluđenost Miloševićem i njegovim nacional-socijalističko sumanuto – zločinačkim programom namerno prećutkujem, ali toliko bezumno srljanje za slepim vođom zaista je bez presedana i nije ga moguće ne pominjati u ovakvoj diskusiji. To što masa praznoglavo srlja kao stado za šakom soli – to je naš problem. Pa bio to Patrijarh danas, Milošević juče ili Broz prekjuče – nevažno je. Lenjost u razmišljanju, strah u proceni i kritici a instinktivno trčanje u krdo je naša tužna stvarnost i dok nas budu vodili primitivni instinkti a ne razum – imaćemo ovakvu ulogu u istoriji i ovakvu budućnost za našu decu. Naravno – brzog i lakog rešenja nema ali ako o tome ne razgovaramo – nikada ga nećemo ni naći.
Препоруке:
0
0
79 петак, 27 новембар 2009 19:03
влкс
@Bojan Todorovic
Мислим да је Цеца поштенија од тих које ви помињете. Жалосно, али истинито, па ви гледајте каква је ово држава кад једна певаљка и по вашем мишљењу лопов бива поштенија од таквих моралних патуљака који би могли да оправдају и уништење сопственог народа и државе.
У затвор се не иде због издаје, па тако имамо прилику да нам на Правном факултету у Крагујевцу предаје човек који има место у некаквом Косовском врховном суду, да на Филозофском факултету у Новом Саду предаје професор који је коаутор Црногорског правописа. Границе морају да постоје међутим ви сте у потпуности успели да их избришете...
Препоруке:
0
0
80 петак, 27 новембар 2009 22:22
Неофит77
Ликови попут Бојана Тодоровића говоре о наводној залуђености масе само када причају о сахранама Тита и Патријарха, а заборављају сахрану своје иконе Ђинђића, што не причају и о тој маси која се тада скупила, ако ћемо да користимо ту аналогију. Искрено, Ђинђић је за србофобе из ''круга двојке'' оно што је био Јосип Броз за комунисте, да будем искрен Ђинђић и није био толико лош човек, барем не толико лош да се иза њега крије сваки србофобични лик у данашњој Србији, ипак је он заслужио много боље од овога, ма колико да је грешака начинио у својој политици.
Препоруке:
0
0
81 петак, 27 новембар 2009 22:27
Неофит77
thinking maize

''Da li bilo koja iskrena, mlada, siromasna feministkinja u Srbiji dozivljkava ovu galeriju zenskih likova prikacenih na razne donatorske cesme kao borce (borkinje??!! borkinje???!!!) za zenska prava? Sve one su vezane za 'jake' muskarce, Bajdena, Sorosa, Tadica, Matica, od cijih blagonaklonih reci im zavise i posao io karijera i reputacija. Pa, Svetlana Raznatovic je, uz sav primitivizam sopstvene muzike pokazala zdraviju dozu (palanackog) feminizma, jer i posle smrti supruga uspeva da zaradjuje novac i radi za sebe i svoju decu. Ekonomski je nezavisna i zivi od trzista, a to je nesto o cemu gomila borkinja iz NVO sektora i 'groupies' iz liberalne falange moze samo da sanja dok ponizno cekaju u redu za stipendije i lap-topove.''


Хахахахаха, свака част за коментар, потписујем сваку реч!
Препоруке:
0
0
82 петак, 27 новембар 2009 23:14
Teofilo Stivenson
@ Bojan Todorovic

Prema muzici gdje Raznatovic sam se odredio cim sam je spomenuo u ovoj diskusiji. Medjutim, ekonomska zavisnost u odnosu na 'jake' muskarce (Bajdena, Sorosa) je nesto u cemu se posle smrti supruga snalazi neuporedivo bolje od 'siromasnih' i 'dostojanstvenih' gospodja iz NVO sektora i slobodnih medija.

Groteskno zvuce zalopojke o intelektualcima bez lap topova. Ni na jedno pitanje o Pancicu, Lukovicu i Gruhonjicu niste odgovorili. Cutite kao zaliveni.

G. Antonic citira vulgarne i uvredljive komentare sa kojima ili mozete da se slozite, i onda ste po definiciji nekulturni, onda po definiciji nemate domaceg vaspitanja, ili mozete (i morate da ih osudite), jer to vaspitanje nalaze. A Vi? Branite Lukovica i Pancica. Branite moralni polom i kontradikcije druge Srbije.

Ono sto zapanjuje je da drzite moralnu lekciju o hiljadama ozaloscenih vernika pokusavajuci da u njihovom tugovanju pronadjete neka druga znacenja. U postmodernom diskursu druge Srbije sve je podlozno interpretaciji, osim brojki koje se upisuju na cekovima.

Drskost sa kojom nam spocitavate moralne norme je modus operandi druge Srbije. Narocito kada znamo da dolazi iz ugla u kome se nalaze apologete zlocina nad srpskim narodom, izdajnici Kosova, osvedoceni antisemiti i rasisti. Ta drskost je, u svetu koji se brzo menja, u kome presusuju fondovi i lojalnost i dezerterstvo menjaju strane pod plastom demokratije, dokaz moralnog bankrotstva, ali i simptom neuroze. O toj neurozi g. Antonic sjajno pise.
Препоруке:
0
0
83 петак, 27 новембар 2009 23:51
Teofilo Stivenson
@ Bojan Todorovic

Kada govorite o trash-kitsch ikonama, imajte u vidu da su Botox i porcelanski osmesi zastitni znak novoobogacenih iz (polu)sveta novokomponovane muzike ali i (polu)sveta liberalno demokratske falange. Vas idejni lider je prava trash-kitsch ikona, sa svim svojim palanackim snovima, kratkim i 'ubitacnim' citatima i saradnicima koji lice na asistente u reality programima o kuvanju.
Ostali kojima se divite mogu da prodju i bez postmoderne odrednice, 'ikona'. U pitanju je, ponekad, zaista, samo trash.

Inace, uputno je da se brinete za moralno podizanje sopstvene dece. Tako bar tvrdite u prethodnom komentaru. Zasto ste onda tako zustro suprotstavljeni davanju duzne pocasti skromnom starcu koji je umro bez imovine i sacuvao srpsku crkvu? I kako cete deci objasniti da su Vam moralni uzori oni ciji se duhovni i intelektualni integritet moze tako lako kupiti?
Препоруке:
0
0
84 субота, 28 новембар 2009 00:27
roadrunner
"Zaluđenost Miloševićem i njegovim nacional-socijalističko sumanuto – zločinačkim programom namerno prećutkujem, ali toliko bezumno srljanje za slepim vođom"

U jeee Bojane...uspori malo...
Препоруке:
0
0
85 субота, 28 новембар 2009 00:28
ТОПОЉ
Сваки пут када помислим да су дотакли дно,Панчић,Лукићка,Луковић и сви попут њих дотакну још веће дно.А коментари корисника са тих америких медија резултат су вишегодишњег интезивног заглупљивања насталог ширењем "демократије" на Исток.Кочијашки ријечник којим се користе другосрбијанске перјанице и којим се пуне сајтови њихових медија,не само поводом смрти његове светости Господина Павла,него и другим поводима је нешто што треба да послужи за једну озбиљну расправу. Ако се два човјека не слажу па почну да користе ријечник улице и то је тешко слушати нормалном уху.Али када Глухоњић почне да псује као да је одрастао на падинској скели или у "Зеници",онда се треба забринути,па и запитати а што сваки пут да се њима излази у сусрет неком учтивошћу?Преведено,што ми морамо на овом сајту читати Глухоњића,Панчића,Лукићеве и Луковића?Шта су они то?Пуно више простора у негативном смислу треба посветити оним који су им дозволили да пишу и изговарају све те гадости.
Свијетлана Рашић са Е-новина својим ријечима које је навео професор Антонић,Србима фино поручује између редова да Срби треба да се окрећу католичанству.Ваљда ту види будућност за Србе.Поред ових "колумниста" тзв.друге Србије,посебна прича су коментари на сајтовима те медијске пасторчади.Свашта човјек ту може прочитати.Кад човјек чита оно што пишу,како су "образовани",како перфектно говоре енглески(то је њихово највеће достигнуће мислећи да је то нешто узвишено и да од тога ништа веће не постоји)код нормалног човјека то изазива смијех али и гађење у истом тренутку.Смијех зато што пишу гомилу бесмислица а гађење због одвратног ријечника,сличног или истог као Глухоњићев.
Препоруке:
0
0
86 субота, 28 новембар 2009 00:45
Петар Вранковић
Нисам знао да је место рођења, овога пута споменута Житорађа, карактерна особина.
Још један показатељ менталног стања друге Србије.
Препоруке:
0
0
87 субота, 28 новембар 2009 01:30
Bojan Todorović
@Teofilo Stivenson.
Ne znam na koje pitanje o Pančiću, Lukoviću i Gruhonjiću od mene očekujete odgovor. „Pitanja“ su besmislena i sročena kao konstatacije koje bi valjda trebalo da diskvalifikuju pomenute . Po Vašem likujućem tonu rekao bih da je najveći greh prvog što se zove Gruhonjic, drugog što ne održava auto, uređuje porno magazin i ima loš rečnik, a trećeg i četvrtog – ne znam!
Ali hajde da ne „ćutim kao zaliven“ !
1.„Da li neko zna za Gruhonjića..“
- Nemam pojma !
2. “Da li bi bilo ko od njih kupio polovni automobil od Petra Lukovica? Da li bi voleo da mu se cerka udala za doticnog bivseg novinara i urednika pornografskog magazina? Da li bi neko voleo da ga pozove u kucu, kao gosta, imajuci u vidu gospodinov recnik?”
- Nemam pojma ( Što se tiče automobila - morao bih da znam koja je marka i model, koliko je prešao, u kakvom je stanju i pošto je ) .
3. “Da li bilo ko dozivljava Teofila Pancica i Dragoljuba Zarkovica kao ideologa nove, progresivnije Srbije?”
-Nemam pojma !
Zadovoljni mojim blentavim ( ali jedino mogućim ) odgovorima na Vaša još gora pitanja?
Procena da „branim“ Pančića mi imponuje, ali je daleko od realnosti. Njegova moralna i intelektualna superiornost nad onima koji ga napadaju je tolika da to liči na nemoćno kolektivno pljuvanje pod prozor, pa je besmislena sama procena da mu treba pomoć i odbrana. Od koga?
Na konstataciju da se neko „dobro snalazi“ sa desetinama miliona opljačkanih eura nemam nikakav komentar, sem da cinizam i bezosećajnost nemaju granica. Vama na čast. Da Vas podsetim - i nacisti su se zavidno snalazili po Južnoj Americi sa zlatom i dijamantima ubijenih Jevreja. Jeste li se i njima divili sa jednakim žarom? Ja nisam – meni se gade. Biće, zaista, da nam se moralne norme drastično razlikuju.
Препоруке:
0
0
88 субота, 28 новембар 2009 02:20
Velja
Hvala van gospodine Antonicu!
Pogotovo za poslednji pasus!
Hvala
Препоруке:
0
0
89 субота, 28 новембар 2009 03:15
Senka
@Teofilo Stivenson
Krase Vas sjajan analitički um i dar za pisanje. Mogli biste da živite od toga

Rado dolazim na site NSPM-a, ali to iz dana u dan samo povećava moje frustracije zbog nemogućnosti da se bilo šta promeni.Samo iščitavanje obilja dobrih tekstova i upijanje informacija ne vodi ničemu osim već pomenutim frustracijama. Da li iko sa ovog site-a ima konkretan predlog za očuvanje naše otadžbine ili se sve svodi na terapiju komentarisanja.

Patrijarha više nema. Nakon njegove smrti pašće i poslednji stub naše države. Mediji su u proteklih nekoliko godina ocrnili sve potencijalne naslednike Njegove Svetosti tako da im (izvođačima radova) tri dana proglašene žalosti neće poremetiti koncepciju uništavanja Srpstva i Srbije.
Zemlja je pod okupacijom, narod/ljudi/građani kako god nazvali mučenike sa ovih prostora nema nikakvu svest/odnos prema državi i ne doživljava je kao nešto za šta bi se trebalo boriti i šta bi trebalo čuvati. Iz takvog društva sledstveno biraju se političari istih karakteristika. Da bi se to promenilo potrebne su decenije (vaspitavanja), a da bi se počelo sa promenama nužni su radikalni rezovi i hrabrost kao i pomoć sa strane.
Препоруке:
0
0
90 субота, 28 новембар 2009 11:49
Стева Надрљански
У праву сте, г. Тодоровићу, за то што кажете о моралним нормама. Да ли се ваше моралне норме које се "драстично разликују" од наших, огледају у чињеници да аутори цитирани у овом тексту апсолутно вређају, рецимо, мене и моју децу? Кад нпр. Грухоњић каже, мислећи на оне који су били тих дана са својим патријархом, "јебеш такав народ", која је морална норма тачно у питању? Кад се каже да је народ "стока грдна", из које је етике то извучено? Да ли је толико тешко схватити да се ради о најгорем вређању? Не морате одговорити мени, већ себи. Ако мислите да је добро по сваку цену и типично српски из ината оправдавати очигледну мржњу, онда добро.

Што се мене тиче, литургијски мир и тишина тог дана на улицама Београда, и раздражени арлаук крваво увређених квазипросветитеља из његових лагума, јасно сведоче о чему се ради.
Препоруке:
0
0
91 субота, 28 новембар 2009 16:17
ТОПОЉ
@Сенка...Поштована госпођо!!Лијек за спас Србије,најконкретнији могући је апел Русији да заустави растакање српске државе.Руси ће нам помоћи под условом да овај народ у преко 60 процената под број 1.отворено каже да не признаје марионетску власт у Београду наметнуту из Вашингтона 2.да исти овај проценат изађе на улице и стави до знања колико воли своју отаџбину на начин како је то показао приликом испраћаја његове светости патријарха Павла.Грухоњићу,Панчићу,Лукићки,Луковићу,уопште тој,тзв.другој Србији је то ужасно засметало.Дакле лоцирана им је слаба тачка.Та слаба тачка је огромна маса народа.3.Отворено треба да се каже да ЛДП ради на разбијању српске државе.Доказа за ово имате колико год волите.Актуелна власт спроводи терор над Србијом на начин како је то замишљено у Вашингтону 4.Отворено се супротставити сваком покушају уласка Србије у НАТО.Треба се супротсавити сваком покушају расправе на ту тему.Дакле у старту разбити и примисао на ту тему.5.Са ријечи прећи на конкретна дијела.Знате шта поштована госпођо:Ако желите да изразите грађанску непослушност,онда отворено кажите да не признајете законе и државу коју креира ЦИА.Кажите отворено да ви Бориса Тадића не признајете као свог предсједника.Кад се вама придружи још људи(ја вам се први придружујем) у проценту који сам навео Србија је спашена.Ево ја вам први отворено кажем да ја Русију доживљавам као своју државу.Не Србију Бориса Тадића и Чеде јовановића.Попут мене мисле и многи други.Ја можда имам мало више смијелости да то кажем путем интернета,али будите сигурни да то отворено говорим и међу пријатељима,у породици,и нико ме за то не осуђује.Напротив.Огромна већина мисли као ја.Људи виде куда све ово води и не могу поштовати правила и принципе који се подводе као отпаднички и непријатељски према сопственом народу и држави.Ја живим у РС али све што тешко пада вама у Србији пада и мени у РС.БиХ није моја домовина.Она је за мене утопија.С поштовањем!!
Препоруке:
0
0
92 субота, 28 новембар 2009 16:43
Неофит77
За Бојана Тодоровића

''Da Vas podsetim - i nacisti su se zavidno snalazili po Južnoj Americi sa zlatom i dijamantima ubijenih Jevreja. Jeste li se i njima divili sa jednakim žarom? Ja nisam – meni se gade. Biće, zaista, da nam se moralne norme drastično razlikuju.''

Па Ви се дивите ЕУ, коју воде земље чије је богатство никло на израбљивању и убијању људи у колонијама широм света. И данас заједно са САД те земље убијају масу цивила широм света у својим сулудим ''мировним мисијама'', то Вам очигледно не смета, јер очекујете да у друштву таквих лагодно живите и шетате се широм Европе. То само говори колико је велико Ваше лицемерје.

За Стеву Надрљанског

Управо тако, Бојану ни мало не смета примитивизам који користе Грухоњић и другари, што опет више говори о Бојану & Co, него о људима који су достојанствено испратили Патријарха.
Препоруке:
0
0
93 субота, 28 новембар 2009 23:20
Teofilo Stivenson
@ Bojan Todorovic

Ni u snu nemojte pomisliti da Vam nisam odgovorio na podmetanja o antisemitizmu. Koristio sam ostar jezik koji zasluzujete. Redakciji NSPM je zasmetala vise puta ponovljena rec DEPONIJA. Ja od te reci, kada ste Vi i Vasi idoli, i kada je recnik koji koristite u pitanju - NE ODUSTAJEM.

Sto se gadnih, nepristojnih optuzbi u vasem poslednjem, nemustom komentaru tice: Hebrejskii (ivrit) govorim i pisem bolje od Vas.

Stvari se ubrzano menjaju. Cekaju nas drugaciji izazovi. Mozda cemo se, uskoro, svi upoznati.
Препоруке:
0
0
94 недеља, 29 новембар 2009 11:34
Bojan Todorović
@Neofit 77... zašto mislite da je bilo kome važna Vaša procena ako su njeni jedini oslonci pretencioznost i nekompetencija? Uprilog tome ide i pokušaj da pravite paralelu između smrti i sahrane Broza i Patrijarha na jednoj a Đinđića na drugoj strani. Podvući ću samo par ključnih stvari. I Broz i Patrijarh su bili u dubokoj starosti ( devedeset i još dosta preko ) i nihov uticaj na građane i državu je poduže pred smrt prestao da postoji, a njihov odlazak na onaj svet se – kao svaka prirodna neminovnost – svakodnevno očekivao. Dakle – bili su samo simboli. Đinđić je bio tek ustoličeni premijer i u tom trenutku najuticajniji čovek sa ogromnim potencijalom a još većim nadanjima, očekivanjima i zahtevima koje je nacija pred njega postavljala. Ne znam da je iko prema Premijeru imao neki posebno ličan odnos, a još manje da ga je obožavao i od njega stvarao kult ( pre je bio predmet osporavanja i napada). Dakle – nama je Đinđić bio potreban živ i aktivan, zbog svega što je radio i planirao da uradi, da izvuče ovu Državu i narod iz blata po kome se batrga, a samo dotle dok to zaista čini ili dok se ne nađe neko drugi ko će to raditi bolje od njega. Zato nam je bio neprocenjivo važan i vredan,(pa videsmo šta se desilo kad su ga uklonili ) a ne kao simbol, kult i božanstvo kome bi se idolopoklonički poput stada klanjali i tragikomično ridali što nas napusti u cvetu mladosti na pragu 97-me.... Ima još razlika ali nema mesta ( a možda ni smisla ) ali ništa, zaista ništa nije ni slično, a kamo li isto!
Препоруке:
0
0
95 недеља, 29 новембар 2009 11:48
Bojan Todorović
@Teofilo Stivenson. Ma Vi baš tvrdo verujete da manjak argumenata i neoprezno otkrivanje praznina tamo gde treba da su moralni uzusi možete nadoknaditi upornošću i tvrdoglavošću? Nije moguće. Ne pokušavajte – samo ćete se uglibiti još više.
Nemojte se nervirati. Umislili ste da Vam tovarim antisemitizam, a ja ni u jednoj reči kod Vas ne primetih ni tračak, pa mi ni na kraj pameti nije da Vas za to optužujem . Moje poređenje je jasno kao dan i neoborivo a na Vas baca vrlo neprijatnu senku ali sa drugog aspekta. Radi se o krvavom novcu, ne zarađenom već opljačkanom uz najgroznije zločine koji su svojstveni ratnim zločincima o kojima pričamo, a Vi to ne da ne osuđujete, već - šta više - izražavate divljenje?! Oni tada su zločine činili u ime arijevske rase, ovi kasnije u ime srpstva i lažnog patriotizma, ali to je nevažno. I jednima i drugima je to bilo samo sredstvo i alibi. Zato mi Vaše nepotrebno uvođenje antisemitizma u diskusiju i zvuči kao ono što malopre pomenuh, a kao rezultat velike nervoze, ali to su vaši lični demoni pa Vi sa njima izlazite na kraj. Nešto drugo, međutim, više je nego očigledno i nemojte misliti da je samo na Vašim tekstovima vršena intervencija.
Препоруке:
0
0
96 недеља, 29 новембар 2009 12:48
Duda
Nије ли стари Патријарх ипак одбијао да прихвати хедонизам и конзумеризам као основне животне принципе? И нису ли грађани Србије, који су га баш због те његове животне скромности волели, и сами, масовним присуством сахрани, показали до којих вредности им је истински стало? Није ли Патријарх Павле управо оличавао постојање виших животних идеја од згртања материјалних добара и „доброг провода“? И нису ли грађани Србије, који су га тако масовно ожалили и испратили, тиме заправо желели да демонстрирају шта мисле о евро-мантри по којој је „народу најважнија економија и пун новчаник“? Није ли нас Павле целокупним својим животом учио пре свега моралности и људскости? И нису ли грађани Србије, својим дивљењем за њега и његов живот, јасно ставили до знања шта мисле о систему који нам се намеће, а у коме „свако гледа само свој интерес“ и у коме је врховни морални закон „беспоштедна борба за опстанак“?
Otkad srpski narod ne voli hedonizam i konzumerizam?Nije valjda da tom istom narodu nije vazan novcanik i ekonomija?Pa ako je tako, neka krenu da sami prave cipele,neka poste citav zivot,nega vide samo Boga..... a zivot neka tece pored njih. A kad je u pitanju "sopstveni interes",stotine takvih je ispratilo patrijarha Pavla.Utopili su se u onu masu iskrenih vernika kojima su prethodnog dana davali otkaze,slali SMS poruke kao prijoge za gladne....I medju svestenim licima ima istih takvih....Sta pricate, Antonicu!Nemoralno je-da,bas nemoralno-da generalizujete motive onih koji su bili na sahrani.Veliki broj njih nista od "od moralnosti i ljudskosti"cemu ih je za zivota ucio Pavle nisu naucili!!!!Licemerje, strasno licemerje....Sveopste lecemerje!!
Препоруке:
0
0
97 недеља, 29 новембар 2009 13:03
Teofilo Stivenson
@ Bojan Todorovic

Vasi tekstovi nisu samo lose konstrukcije koje stilom i argumentacijom podsecaju na maturske radove koji su se uveki 'branili' u avgustu, vec pokazuju nesto drugo: Plitkocu i moralnu nakaznost onih koji vredjaju upokojenog Patrijarha Pavla. U pitanju je naravno, nakaznost druge Srbije. Srpskog Dorijana Greja. Srpskog Konformiste.

Gotovo svi komentatori ovde slazu se da su Vasi 'argumenti' neodvojivi od 'sistema vrednosti' nastalog u kalu 'slobode govora' i na sponzorstvu moralno iskompromitovanog 'demoratskog projekta' zvanog Okupirana Srbija. Kolicina bezobrazluka koja ih prati je naravno individualna stvar. Pristojniji ste od Lukovica, ali to i nije kompliment. Nisam primetio ni jednog citaoca ovog sajta koji zeli da bude u Vasem drustvu. A to dovoljno govori.

Ne bih se menjao sa Vama niti bih svoje uzore menjao sa Vasim ideoloskim vodjama (bivsim ekstremnim desnicarima, skinheadima). Toliko o demonima druge Srbije. Demonima. Ne o deponiji. O tome su govorili drugi komentatori.

Odjavljujuci se, zelim da Vam porucim da nastavite da radite svoj posao ja cu raditi svoj. Dok budete izbegavali sopstveni pogled o ogledalu nastavicu da govorim protiv mediokritetstva, prostakluka i sovinizma prema srpskom narodu. Vi o tome ne morate da govorite. Ovom diskusijom ste sebe svrstali na stranu od koje ce pristojan svet uvek odvracati glavu.
Препоруке:
0
0
98 недеља, 29 новембар 2009 14:58
Неофит77
за Бојана Тодоровића

Утицај Патријарха на народ је престао да постоји само за Вас из друге Србије (значи за једну маргиналну групу људи), његово присуство и утицај у народу као што је показала и сама сахрана је био много већи од Ђинђића, то је тако ма колико Вас то болело као Ђинђићевог идолопоклоника.
Ако су људи на патријарховој сахрани изманипулисани, зашто то не би могли да буду и на Ђинђићевој, и тада је ТВ у сличном тону извештавала са сахране.
А те приче о Ђинђићу као једином спасиоцу Србије су смешне и у рангу митоманије, само српски митомани могу да верују да државу може спасити само један човек, да иронија буде већа митомани Ђинђићевог култа су углавном најчешћи критичари српског митоманског духа.
Препоруке:
0
0
99 недеља, 29 новембар 2009 16:06
adendum
Student
...I, da, kamo srece da postanem Sorosev stipendista...


А како наплаћујете ту стипендију?
На сат или у зависности од пружене услуге?
Препоруке:
0
0
100 недеља, 29 новембар 2009 21:34
Bojan Todorović
@Teofilo Stivenson. Poštujem. Slažem se sa Vama da je uputno da se odjavite. Obzirom na sadržinu ( isprazno i prizemno vređanje )i nervozu koja već doseže ozbiljan nivo - možda je to trebalo i ranije. Izgledali biste malo dostojanstvenije u očima „gotovo svih komentatora ovde“ i „čitalaca ovog sajta koji ne žele da budu u mom društvu“ koje izgleda tretirate kao merodavne sudije . A ja tako želim da i meni kao Vama, Antoniću ili Vukadinoviću kliču, aplaudiraju i i zasipaju me hvalospevima, da se i ja malo osećam voljen i uvažavan ..... Ali šta ću! Vazda je život nekom majka a nekom maćeha! Šalim se, naravno, pa ne mislite valjda da kao ozbiljan argument potežete činjenicu da Vaši navijači u Vašem listu navijaju za Vas, a ne za mene? Mislite li da mi išta znači njihovo navijanje ( osim indicija da sam ustalasao ustajalu baru sastavljenu od mrzovolje i ksenofobije )? Jedno ozbiljno pitanje: Zar zaista verujete da od dozvoljenog broja slova koristim samo polovinu i to tako što ih smandrljam onako na preskok i bez smisla kako ispadne ova obogaljena verzija koju objave? Kad biste malo spustili temperaturu i broj obrtaja pri čitanju – bilo bi Vam jasno da tekst nije isečen već istranžiran, pa biste možda shvatili da pokušajem jeftinog poentiranja na mom stilu ustvari dajete autogol. Ali biće da je adrenalin prejak. Opet, ako biste samopouzdanje i snagu crpili iz čvrstine sopstvenih stavova i uverenja a manje gledali u publiku i čekali da Vam ih ona aplauzima ulije – ne biste tako brzo stiizali na kraj živaca. Morate da se malo čeličite Teofilo inače ćete proći baš kao legenda od sapunice čije ste ime uzeli za pseudonim – nikad nećete imati petlje da izađete na ring van Havane. Ostaćete u Vašem izolovanom i sigurnom NSPM kutku pod zaštitom svemoćnog vođe, a Vaše lažne pobede i lažna slava će važiti samo na tom ostrvcetu sa koga ostatak sveta posmatrate kroz puškarnicu.
Препоруке:
0
0
101 понедељак, 30 новембар 2009 01:13
Стева Надрљански
Дашта, од г. Тодоровића нећемо чути одговор на питање о поменутим моралним нормама које подразумевају вређање цитирано (на свачију жалост и нечију срамоту) у овом тексту.
Препоруке:
0
0
102 понедељак, 30 новембар 2009 02:10
Безимени
После читања свих наведених референци, могу само да кажем да је доста тога изведено из контекста. На пример, текст Свјетлане Рашић који говори у САНУ, у делу који пореди папу и патријарха, се подсмева макентиншким потезима и православне и католичке цркве подједнако. То је за очекивати од особе која је атеиста, и вредосно се не оријентише ни ка једној цркви (како професор Антонић алудира).
Светлана Логар ни у једном моменту не каже за народ да је стока грдна, а шта заиста има на уму тим наводницима које је ставила користећи ту синтаксу ви, надам се, знате.
Потпуно сам разочаран вашим текстом и немогућношћу да заиста нађете суштину.
Препоруке:
0
0
103 среда, 02 децембар 2009 00:38
Неофит77
За Бојана Тодоровића

Удахните неколико пута дубоко, смирите бес и жељу за вређањем и покушајте да одговорите на питање да ли подржавате примитивизам Грухоњића, који је жену, децу и остале достојанствене грађане на сахрани Патријарха назвао ''стоком грдном''. Осим празних прича и егоистичног разметања, ништа смислено нисте рекли везано за ово питање.
Препоруке:
0
0
104 четвртак, 03 децембар 2009 11:04
Miljan
Procitati obavezno komentar Caslava Damjanovica na www.novinar.de !!!
Препоруке:
0
0
105 четвртак, 03 децембар 2009 14:37
ljiljana raickovic
Postovani gospodine Antonić!

Već dugo čitam Vaše tekstove i slažem se s onom osnovnom idejom koju zastupate u njima. Sada ste se uhvatili u koštac s jednim istovremeno i teškim i lakim poslom. Naime, kako na civilizovan i kulturan način odgovoriti onima koji sebe nazivaju "druga Srbija", a pri tom se ne prepustiti onom prvobitnom instiktu i poslužiti se njihovim vokabularom. Evo kako bih ja okarakterisala pisanje Logareve, Gruhonjića, Lukićeve, Pančića i drugih. U svojim pisanijama oni pokušavaju da nadju leka svojim ličnim traumama, sukobima, kontroverzama koje su plod ne samo njihovog ličnog promišljanja, već i onoga što su oni rodjenjem dobili od prethodnih generacija, onoga što su vaspitanjem stekli od svojih roditelja, onoga za šta su svojim dosadašnjim životom sami zaslužni. Tekstovi koje su objavili o patrijarhu Pavlu ne govore ama baš ništa o Patrijarhu, ali govore ama baš sve o njima samima. Slika koju su tim tekstovima poslali o sebi samima je porazna jer ih prikazuje kao duboko nesretne individue kojima je od svih mogućih osećanja ostala samo mržnja i ništa više. Mislim da je pogrešno pridavati im značaj koji oni, kao takvi uopšte nemaju, treba ih svesti na njihovu pravu meru i reci im da su oni su samo siroti mali ljudi u oklopu beznadja, neznavenosti, mržnje, jada i jeda na ceo svet. Prema tome oni nisu nikakva "druga Srbija", vec samo pojedinci s imenom i prezimenom, a jedino sto njih kao takve povezuje je njihov zajednicki imenitelj: MRŽNJA, ali da bi oni to znali, morali bi prvo da toga budu svesni, a potom i da potraže način da se od toga izleče. Do tada je bespredmetno objašnjavati im bilo šta.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер