Vas članak apsokutno ide u prilog stanju u DSS. Tužno je i neshvatljivo šta se dešava sa strankom koja je bila lider i dala predsednika, premijera i veliki broj ministara. Dr Vojislav Koštunica mora da shvati da su loš rejting i poziciju stranke na političkoj sceni prouzrokovali njegovi najbliži saradnici koji se i danas ponašaju kao da su na vlasti a kao da im nije jasno da se stranka nalazi na ivici cenzusa. Apsolutno je neshvatljivo kako gospodin Lončar i dalje može da bude predsednik pokrajinskog odbora DSS s obzirom na izborni rezultat koji je postigao u pokrajini 2008. god. DSS su neophodni mladi, obrazovani ljudi i stranka ih ima ali ne mogu da dođu do prilike pored starih članova koji misle da su nezamenljivi i koji misle da to što su radili 90-tih godina im daje za pravo da do kraja života se nalaze u vrhu stranke i donose krajnje važane odluke.Moramo biti realni i konstatovati da je stranka u velikom problemu i da neprestano ponavljanje jednih te istih tema ne može popraviti položaj stranke na političkoj sceni. Kako čelni ljude DSS objašnjavaju rezultat na izborima koji su održani na teritorije Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija.Kako da građani Srbije veruju u nešto u šta ni građani Kosova i Metohije neveruju? Kako je moguće da 10 dana vrh stranke ćuti po pitanju dodele stanova i tako dozvoli da se slika dr Vojislava Koštunice nalazi na naslovnim stranama svih novina sa naravno najblaže rečeno negativnim komentarima? Vreme je da se vrh DSS zaista zapita kuda ova politika vodi stranku?
Preporuke:
0
0
2
četvrtak, 12 novembar 2009 18:47
Mirko K.
Dragoslave, kada je nakazna Kosova proglasila nezavisnost, na poziv Koštunice je u znak protesta Toma Nikolić okupio nekoliko stotina hiljada Srba u centru Beograda, ali je on i tu ogromnu energiju uspešno rasplinuo u NIŠTA i malo potom predao vlast na tacni sadašnjim razbijačima države. Ne vredi njemu ni deset, ni stotinu, ni hiljadu, ni stotine hiljada ljudi, jer on NEĆE da preduzme ništa konkretno, već samo priča i teoretiše, manipulišući birače i ono malo opozicije. Već sam pisao i ponoviću opet, Koštunica je trojanski konj u srpskoj opoziciji. Sa njim se, oprobano, ništa ne može graditi ali, nažalost, ni rušiti. Rok upotrebe mu je istekao.
Preporuke:
0
0
3
četvrtak, 12 novembar 2009 19:13
Nikola BGD
E, a kada sam ja ovo pričao, proglašavali su me zaverenikom na tajnom zadatku. cccc
Preporuke:
0
0
4
četvrtak, 12 novembar 2009 20:04
Nebojša Malić
Ovo je dobronameran savet Koštunici i njegovoj stranci, ali ne verujem da može da im pomogne. On je u septembru 2000. bio čovek koji je Srbiju mogao da pogleda u oči (za razliku od, recimo, Đinđića) ali je danas devalvirani političar devalvirane stranke, koja je uspela da potroši sav svoj moralni kredibilitet i politički kapacitet u brakovima iz računa sa DS, SPO i G17, a danas se pravi da tih brakova nije bilo, ili još gore, da su bili sasvim legitimni. Ne može se biti malo nevin, malo trudan, ili malo moralan.
Dabome da sadašnju vlast treba rušiti, ali nije valjda Srbija spala na toliko niske grane da traži spas u DSS ili "naprednjacima"?
Preporuke:
0
0
5
četvrtak, 12 novembar 2009 21:12
Goran Stankov ić
Moram primetiti da je gdin V.Koštunica toliko toga uradio korisnog a za sve od 2000 godine, fakture stižu njemu. Prvo, prihvatio da se kandiduje ispred DOS-a ( niko se ne bita gde je V.Drašković u toj priči ). Drugo, Z.Đinđić se nametnuo za mandatara, mimo jasne podrške Koštunice. Isti Đinđić nije želeo da promeni Zakon o izboru predsednika Srbije, te Koštunica dva puta , zbog cenzusa,ne bude izabran iako je imao jasnu većinu. Ali je on odmah, kao mandatar promenio zakon, i Tadić je tada pobedio. Zatim, uspeo da konsenzusom donese Ustav. Preda vlast i potraži legitimitet na novim izborima. Sve su to potezi DRŽAVNIČKOG formata, ne vidljivi u spinovanoj stvarnosti vlasnika medija. Da, nisam u DSS-u jer i ja volim neposredan rad na terenu i afirmaciju rada i kvaliteta stranke... To je sad već druga priča. Kažem samo da je gdin Koštunica DRŽAVNIK.
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 12 novembar 2009 21:38
zvrk
Pomalo konfuzan tekst, moram priznati. Naslov me je podsetio na Tijanicev tekst iz NIN-a, mislim negde 2002 ili 2003, ali se naravno stil ne moze porediti (bez obzira na sve, Tijanic je literarno ubojit). Naslov (da VK treba da "vostane") je u suprotnosti sa porukom teksta, koja u sustini kritikuje VK i sluzi kao okidac negativnih komentara na DSS (nemam nista protiv, samo ukazujem da ako je namera autora bila ona iz naslova, efekat je potpuno promasen). Slazem se da DSS treba da bude aktivniji i vidljiviji na terenu, medju obicnim ljudima. No, ne zaboravimo da DSS je imao 18% odnosno 16% kada je bio na vlasti (2003. godine i 2007. godine), dakle siroki populizam jedne intelektualne stranke ne treba ocekivati (naravno, jeftini marketing koji bi sigurno doneo glasove je iskljucen zbog licnog dostojanstva i dostojanstva biraca, makar to znacilo i procente manje). U svakom slucaju, ako autor zeli da Vojislav "vostane", postoje bolji nacini (ili preko stranke ili javnim angazovanjem). Ovaj literarni put nije najsrecniji.
@Nebojša Malić - ...devalvirani političar devalvirane stranke...Ne prepisujte reci britanskog konzervativca-evroskeptika Danijela Hanana, koji je izgradio karijeru ovom recenicom, nazivajuci tako Gordona Brauna u Evropskom parlamentu 24. marta 2009. ("The devalued Prime Minister of the devalued Government") - spot se moze pogledati na Youtube-u. Nadjite svoje reci, tako je zanimljivije :) Ne ljutite se, ja sam samo zestok pobornik autenticnosti.
Preporuke:
0
0
7
četvrtak, 12 novembar 2009 23:12
simonida
Srbija i Srbski Narod plaćaju Koštuničino nevizionarstvo! njegovim postupkom omogućio je da na vlast dođu oni koji će ubiti SRBIJU...
Preporuke:
0
0
8
četvrtak, 12 novembar 2009 23:25
Miki
DSS jeste u problemima i autor opisuje jedan deo problema. Nije samo DSS u problemima već cela opozicija a bogme i Srbija.
Građani su umorni od svega i zapali su u apatiju.
Problem nije u apatiji građana već šta će se desiti posle njihovog buđenja? Šta će biti događaj okidač koji će sve to preokrenuti? Stranke koje imaju vitalnosti upravljaju situaciju jer daju javnom mnjenju smernice za rešenje krize.
DSS je tu mlako prisutan, ali je prisutan.
Najveći problem takozvanih "intelektualnih" stranaka je nesposobnost da komuniciraju sa javnostima. Nije to neki specijalitet DSS ali je evidentno da marketinška, preciznije služba za odnose sa javnostima, ne razume neke osnovne stvari.
Politički proizvod se prodaje potrošaču (građanima) u komunikacionim pakovanjima primernim ciljnoj grupi.
Istu poruku treba komunikaciono upakovati na razne načine (za radnike, seljake i intelektualce). E to ne zna DSS jer svoju priču pakuje samo za intelektualce (kojih nema mnogo u Srbiji) i ponekog slučajnog prolaznika.
Druge stranke pakuju svoje poruke za radnike, seljake, penzionere, studente, nezaposlene, itd. Pošto su drugi prilično nevični (i lenji jer su oni, pobogu, u pravu) raznolikom pakovanju svoje poruke imamo da oni koji to rade imaju nesrazmeran uspeh kvalitetu proizvoda.
Nije suština u kontroli medija (koja samo olakšava slanje poruke) već u samoj poruci, načinu njenog saopštavanja saglasno potrebama i mogućnostima percepcije onoga kome je to namenjeno.
Komunisti su to odlično radili ali to nije došlo preko noći. Svoj kadar su sistematski obučavali pre svega u komunikacionim veštinama. Danas jedini koji to sistematski rade su u DS i G17plus. Ostali sporadično prepuštajući da ih događaji nose i vremenom potpuno odnesu sa istorijske scene.
DSS je potreban ekspert za odnose sa javnošću i to odmah. Ne da priča nego da osmisli komunikacione poruke i komunikacione rutine i da sprovede obuku aktivista na terenu.
Preporuke:
0
0
9
četvrtak, 12 novembar 2009 23:27
Steva Nadrljanski
Prvi put čujem da je DSS nešto radila u Pančevu otkad su izgubili vlast. da, bili su na vlasti. Ne znam nikoga ko ih je po nekom naročitom dobru zapamtio. Bili su isti kao i ostali pre njih i posle njih. Pokojna gradonačelnica nije imala velike grehe kao posle njih ovi iz DS-a, ali to je uglavnom sve - gomila novopečenih članova te stranke koji su se priključili zbog Koštuničinog predsednikovanja učinili su mnogo štete, a posle se pokupili ili se ućutali. Gomila prosečnih tipova, uz nekoliko interesaša, kao i uvek.
Ako od njih išta i bude, to mogu biti samo neki novi klinci, a matorci - tu ubrajam i dr predsednika - treba da putuju. On eventualno može da ostane savetnik, možda i nekad neku analizu da napravi... To mu je oduvek išlo.
Preporuke:
0
0
10
četvrtak, 12 novembar 2009 23:35
dragoslav pavkov
@zvrk;Priznajem da mi stil nije jača strana.Kad još malo poradim na njemu očekujte da se kandidujem za NIN-ovu nagradu.Ovo je komentar građanina kome se ne dopada način na koji DSS devalvira (po mom mišljenju) većinski stav građana Vojvodine u odnosu na predlog novog Statuta.Ako ste pomislili da imam ambiciju da savetujem vrh Dss-a u velikoj ste zabludi.Nemam moć da ubedim bilo koga u bilo šta.Da je imam i sam bih osnovao stranku pa da me bog vidi.Tijanića koga pominjete cenim kao kolumnista,ali isključivo kao kolumnista koji komentariše pojave u društvu.Kad hoću da pročitam štivo koje ima prvenstveno literarnu vrednost-ipak biram nekog od klasika srpske književnosti.Tako da,ako imate dobar razlog da se samnom sporite o svrsishodnosti organizovanja "velikih narodnih protesta" na kojima učestvuju "desetine građana" izvolite.U protivnom,manite se književne kritike-barem dok ne napišete nešto kapitalno.
Preporuke:
0
0
11
četvrtak, 12 novembar 2009 23:49
BAČKA TOPOLA
,,,, Nebojša Malić
Dabome da sadašnju vlast treba rušiti, ali nije valjda Srbija spala na toliko niske grane da traži spas u DSS ili "naprednjacima"?,,,, Pošto LDP nemožemo svrstati u opoziciju,ostaje ti Riza pa sa njim ruši vlast.Kada dozvoliš sebi da daješ komentar o Vojislavu Koštunici moraš imati jaču argumentaciju.Krupni naslovi plaćenih medija nemogu ugroziti njegov kredibilitet.
Preporuke:
0
0
12
petak, 13 novembar 2009 01:01
Biljana
@za Nikola Bgd - Vi nEma šta niste pogrdno rekli za DSS i Vojislava Koštunicu, a bogami i za bilo kakvu konkretnu akciju protiv ove vlasti. Sve je, po Vama, uzaludno Uzaludna su i Vaša objašnjenja.
E sad komentar. Ja ću biti na protestu ako ga DSS organizuje. Sudeći po raspoloženju u ovim komentarima,biće nas malo. Znam da je proglašena epidemija gripa, znam da je hladno, znam da bi više voleli udruženu akciju cele opozicije, ali ovako je kako je. O protestu će morati da izveste mediji, i priča će početi. Ako unapred znate da će kraj priče biti neuspešan, zašto smo ovde? Da se praznimo, kritikujemo i kuckamo, treniramo naše novinarske sposobnosti, niko nas u kući ne sluša pa ćaskamo ovde umesto na nekom sajtu za usamljene?
Preporuke:
0
0
13
petak, 13 novembar 2009 01:29
veteran
U srednjem veku alhemičari su pokušavali da od olova naprave zlato. Više vekova posle ovih prvih alhemičara pojavio se novi alhemičar: Vojislav Koštunica. Umesto olova Vojče je u rukama imao zlato. I šta je uradio sa tim zlatom? Pretvorio ga u olovo? Eh, da je makar u olovo!... Pretvorio zlato u prah i pepeo! Ne daj Bože da VOSTANE...
Preporuke:
0
0
14
petak, 13 novembar 2009 01:55
Misko
Problem DSS-a je lako identifikovati, teško ga je rešiti. Da krenemo od pocetka. Voja veoma dobro zna da je narod prevrtljiv, a samim tim i da su prevrtljivi i potkupljivi i clanovi DSS-a. Kada bi postojala demokratija u stranci, veoma brzo bi doslo do “preuzimanja” stranke od nekog tajkuna, necije tajne sluzbe, lobija ili tome slicno. Da bi se to sprecilo Voja se odlucuje na organizovanje stranke “odozgo na dole”, a jedino se opstinski odbori biraju neposrednim glasanjem clanova DSS-a. I sad, gde je veci problem, u odabiru kadrova odozgo-nadole ili u izborima neposrednim glasanjem? Ni jedno ni drugo ne valja, ali veci je problem u neposrednim izborima. Da pojasnim. Jednom izabrani opstinski odbor iskljucivo se brine o tome da opstane na tom mestu, a onda mu je prakticno u interesuje da broj clanova bude sto manji jer se time clanstvo lakse drzi pod kontrolom. Ako su “karte vec podeljene”, onda novi clanovi nemaju dovoljno prostora za delovanje (bez obzira na kvalitet clanova). Ukoliko imate dve frakcije u odboru onda je stvar jos gora, sva energija se gubi u međusobnoj borbi dok ideologija stranke odlazi u drugi plan. Podaci o clanstvu su lazni, svi to znaju, a iako statut predviđa brisanje iz clanstva clanova koji ne placaju clanarinu, do brisanja ne dolazi jer su fiktivni clanovi najelegantniji nacin da se dobiju lokalni stranacki izbori. Odnos opstinskih odbora prema vrhu stranke je uglavnom poltronski. Podaci se friziraju, stvara se lazna slika da je sve u najboljem redu, a vrh stranke ne radi na tome da uspostavi komunikacioni kanal sa clanstvom. Ne postoji mehanizam kojim bi clan stranke mogao da pokrene neku inicijativu ili predlozi neku ideju, i onda je jasno zasto se clanstvo nalazi u stanju apatije. Rezultat svega toga je: otuđeni opstinski odbori, gradski odbori postaju mix delegata otuđenih opstinskih odbora i “poverljivih” kadrova iz vrha stranke, a i sam glavni odbor je prost skup isluženih kadrova bez znanja, vizije, energije i želje za promenama.
Preporuke:
0
0
15
petak, 13 novembar 2009 04:33
Pavle Ćosić
Dobar tekst. I poučan. Moj komšija i prijatelj iz detinjstva (preko roditelja), najbolji mi je primer da se ne traba baviti politikom (govorim o Koštunici). Čak i taj čovek koji je delovao toliko pošteno i nepotkupljivo, ipak se jednog dana, kao visoki političar, pretvorio u suštu surpotnost svega onoga što smo smatarali svojim idealima. Zbog toga: savet za mlade generacije - nemojte se nikad baviti politikom i nemojte nikad računati na novac koji ćete tim putem zaraditi. Svaka para zarađena putem politike biće ukradeni novac i balast koji će vas proganjati do kraja života, a možda i duže (što nije naučno dokazano, ali je vrlo verovatno).
Preporuke:
0
0
16
petak, 13 novembar 2009 05:04
Gde je problem
Jedini problem sa Vojislavom Kostunicom je u tome sto je on - jedini demokrata medju politicarima Srbije! Njegovom zalaganju za legitimnost rugali su se mnogi, Djindjic ponajvise - ali je isti taj Djindjic pao upravo kao zrtva onih koji su nelegitimno delovali u Srbiji. Tako se nastavilo i pod Tadicem, koji tera segu sa demokratijom i legitimnoscu, pa je istovremeno predsednik vladajuce stranke, predsednik Republike i stvarni predsednik Vlade. Upravo zbog svoje privrzenosti legitimnosti - Kostunica nije hteo da "menja bracnog druga", pa da umesto sa Tadicevom DS udje u savez sa Nikolicevom SRS! Uostalom, nije li Nikolic svojom "plasticnom operacijom", nakon koje je postao privlacan koliko i Ken (drug Barbike, u seriji lutaka za devojcice), pokazao koliko je nesamostalan i nepouzdan kao partner?! Srbija uvek bira pogresno: volela je razmahanog Milosevica, volela je preteceg Tadica, ali gleda popreko na coveka koji slusa samo glas razuma i glas zakona! Kostunica je cinio za Srbiju koliko je mogao - Srbija je cinila sve da se tog i takvog Kostunice ratosilja! Problem je, dakle, u tome sto Srbija za ljude Kostuniicinog kova nije spremna, i mozda nikad nece ni biti. Ona veruje lascima, izdajnicima, avanturistima, pljuvacima - ali legitimistima ne veruje, i nece ih! A Kostunica nije ni Zagorac ili Crnogorac, da mu Srbija da uzde u ruke i da ga obozava! Kostunica je Srbiju pozivao (ne i primoravao) da misli i deluje u skladu sa zakonima, ali nije imao sanse da uspe. Jer, Srbi se ponasaju sasvim u skladu sa onom narodnom: Hoces li dobro? Necu! Hoces li zlo? Hocu, obema rukama! Srbija je zasluzila i Broza i Milosevica i Tadica i Canka, ali Kostunicu nije zasluzila, zbog cega ce on ostati samo fusnota u srpskoj istoriji, koju ce i dalje oblikovati nerazumni i opasni tipovi.
Preporuke:
0
0
17
petak, 13 novembar 2009 08:17
Dijaspora
Mozda je lakse malo da se vidi sa strane sto je drvo a sto suma. Problem Srba je sto se ponasaju kao isfrustrirano nedonosce. Stalno neko treba nesto za nekoga da uradi. U stvari treba da se seti sam sto se od njega drugi ocekuje. Pa ljudi to su vasi zivoti. Probudite se, nema vise KP (nadajmo se), borite se za sebe, za svoju porodicu, pa ce i Srbiji biti bolje.
Ponasate se kao da ste medju 5-6 najacih drzava na svetu, a vecina zemaljske kugle ne zna ni na kojem kontinentu se nalazite.
Narodu kome su idoli pluproizvodi kao Mrkonjic, Djelic, Dulic ... ne treba DSS. To je otprilike jedina koliko-toliko normalna partija koju proporcijano toliko normalnih podrzava. Da nije Veljinog populizma, koji odgovara stanju drustva, verovatno ne bi ni presli cenzus.
Ne mozete da trazite od postenih ljudi da lazu i da se neukusno hvale. Za to imate DS, Naprednjake, SPS i sve ostale partije. Malo li je?
Ostavite bar jednu pristojnu opciju na miru
Preporuke:
0
0
18
petak, 13 novembar 2009 10:12
Jovica
Ovo je komentar građanina kome se ne dopada način na koji DSS devalvira (po mom mišljenju) većinski stav građana Vojvodine u odnosu na predlog novog Statuta.Ako ste pomislili da imam ambiciju da savetujem vrh Dss-a u velikoj ste zabludi
Nije problem u tome što Vi, g. Pavkov, tako stvari vidite, niti u onima koji su to što Vi tako vidite, objavili. Problem je ipak u tome što vam je teza pogrešna. Teza da je Koštunica takav kao što tvrdite. On je upravo sve suprotno. I onda tek nastaje kontradikcija - tražite od nekog ko je loš i ko samo loše stvari čini, da počne da pravi dobre stvari, pošto je uništio sve što je mogao da uništi.
A tek pozivanje na Glavni odbor DSS je smehotresna olimpijada... tek se tu vidi da niste ni privirili kroz vrata DSS.
Da se razumemo, Vi samo naivno i dobronamerno iskazujete svoje mišljenje o svemu tome i nečemu se nadate, boljem svakako. Imate pravo na to i bar ja Vam ne zameram. Ali, evo i ja sam dobronameran i kažev Vam - okanite se ćorava posla.
Preporuke:
0
0
19
petak, 13 novembar 2009 11:02
nesalomiv
Nije Koštunica KRIV što ljudi formiraju mišljenje gledajući "evropske" medije i tako dozvole da im isperu mozak kad budu razmišljali svojom glavom i kada shvate da je patriotizam pozitivna stvar i da nije sramota biti patriota i da srbija nema alternativu a ne evropska unija onda će Srbija pobediti
Preporuke:
0
0
20
petak, 13 novembar 2009 12:38
Dejan
"Dobri Voja" je nažalost kriv za sve ono što nam se događe od 2000 godine jer prvo je bio trojanski konj a zatim formirao neprincipijelne koalicije svih ovih godina. Tako da se ne može baš reći da je pošten, osim u onom bukvalnom kriminalnom smislu.
Nema nam spasa ako ne vostane onaj drugi Voja.
Preporuke:
0
0
21
petak, 13 novembar 2009 12:41
pozdrav iz sombora
Jos jedan sam u nizu koga je Voja i njegov DSS jako razocarao i moram reci izneverio i ostavio na milost i nemilost ovim hijenama srpske drzave. ne igramo se demokratije kad nam drzava visi o koncu, ne krijemo se u misjoj rupi kad treba slobodu da spasimo. Mislim da voja nema ni snage ni znanja da nesto bitno uradi, a prilike koje je imao iskreno nije iskoristio. DSS vise nije politcka opcija koja moze da brani interese Srbije
Preporuke:
0
0
22
petak, 13 novembar 2009 17:05
Pančevac
Koliko ja znam na toj "akciji" deljeni su leci! Ne znam o kakvom protestu Vi gospodine pričate?! Leci se tiču Pančevaca, i ukazuju na probleme koje donosi Statut! Ono što je sigurno, niko od velikih Srpskih lidera, a deklarišu se tako, čitaj : Tomislav Nikolić, Vojislav Šešelj, se nije usudio da bar deli letke!
Trebalo bi da pišete o tome da "radikali" daju kvorum u Pokrajinskoj Skupštini, a Tomislav veliki deli ruže i smeška se na Voždovcu dok usvajaju Statut Vojvodine... Za proteste treba da se uključe sve stranke kako bi bili ozbiljni!
E tako... radi rejtinga!!!
Preporuke:
0
0
23
petak, 13 novembar 2009 17:11
Marko Djedovic
Gospodine kao osoba koja se bavi politikom u okviru Demokratske stranke Srbije a pri tom nisam reanimirani socijalista mogu da vam kazem nekoliko stvari:DSS je stranka koja hoce narodu da objasni ono sto prosecan gradjanin ne moze da zakljuci iz izvestaja i izjava funkcionera ove separatisticke vlasti!Mi moramo narodu objasniti sta znaci taj statut kojim se postavlja temelj nove drzave (u ovom slucaju ne NATO vec Cankovim statutom predvidjene);da vas obavestim da u Pancevu nije bio miting vec podela letaka(ako ste ikada prosli ulicom i videli kako se to radi, ako ne objasnicu vam sa zadovoljstvom);akcija podele letaka u formi u kojoj se letci pisu sluzi da priblizi i objasni narodu sta neko hoce(u ovom slucaju vlast) da uradu u svoju a na njihovu (narodnu) stetu!!;letke deli grupa omladinaca i omladinki uz prisustvo nekoga od funkcionera stranke (funkcioneri su potrebni da bi ako dodje do eventualnih nejasnoca kod naroda na licu mesta objasnili o cemu se radi).Sto se tice dopiranja informacija do Vojislava Kostunice i njegove informisanosti verujte da je informisaniji vise nego sto mozete da zamislite!Ali u Srbiji(misleci na celokupnu Srbiju sa obe pokrajine i centralnim delom,ovo objasnjavam da separatisti koji danas vladaju ne protumace na nacin koji im trenutno odgovara)postoji velika medijska blokada tako da narodu ne moze do usiju da dopre i druga strana price kao moguce resenje tako da je ovoj anti-srpskoj vlasti lako da manipulise narodom!!!I opet ponavljam nisu mitinzi vec akcije podele letaka uz objasnjenje koje da se ne zavaravamo ipak mi najbolje mozemo dati!VELIKI POZDRAV!!!
Preporuke:
0
0
24
petak, 13 novembar 2009 17:56
Miloš Pančevo
Gospodine Pavkov,čitajući vaš komentar mogu zaključiti da uopšte nije dobronameran iako želite takvog da ga predstavite. Prvo,da raspravimo oko socijalista koji su prešli u DSS,nijedan od visokih funkcionera SPS nije prešao u DSS,možda ih ima par sitnihih i to isključivo na lokalu,SPS je danas na vlasti s DS i to je današnji problem Srbije,ali vi kod DSS-a tražite i najmanju sitnicu da bi je predstavili kao grešku politike.
Drugo,DSS po Vojvodini nije organizovao masovne protestne šetnje,već organizuje deljenje letaka,koje radi omladina DSS kako bi se građanima bliže predstavile štetne posledice protivustavnog Statuta.
A to da bi Vojislav Koštunica trebalo da se spusti u narod,pa gospodine,Koštinica se nikad iznad naroda nije ni izdizao,uvek je bio tu,među svojim narodom i dok je bio premijer,živeo je u svom stanu,a ne u vili na Dedinju,dok je bio premijer,njegove komšije studenti su dolazili kod njega da pozajmljuju knjige za fakultet,a i dok je bio premijer često je odlazio u Belanovicu gde je s svojim narodom ujutru kafu pio,tako da verujte da Koštunica dobro zna kako srpski narod diše i šta misli!
Preporuke:
0
0
25
petak, 13 novembar 2009 18:58
dragoslav pavkov
@Jovica;
Dozvoliću da sam malko naivan i zanesenjak.Ali ako svi budemo pronicljivi i oštroumni poput Vas u zemlji će nastupiti veliki problemi;Analitičari i novinari će ostati bez posla pošto više nikom neće moći da prodaju svoje vesti i komentare na vesti-jer svi će znati sve.Odakle vama to da je V.Koštunica jednostavno loš?O njemu su se do sada izjašnjavali razni ljudi,jedni su tvrdili da ne treba verovati čoveku koji nema decu,drugi opet da onaj ko voli mačke sigurno nije "čist u glavu",ali to da je jednostavno loš čuo sam jedino od ljudi koji ga mrze-a ne mogu mu ništa.Zbog toga,ma koliko da sam naivan i "dobronameran",da bih nekog proglasio lošim morao bih ga puno bolje poznavati nego što je to sada slučaj.Od mene nije teško biti obrazovaniji i elokventiji.Ali da biste me uverili da je čovek za koga su glasali milioni ljudi loš samo zato što vi tako kažete-morate se više potruditi.
@Pančevac;protest u Vašem gradu videla je TV B-92 i njihov gost Slobodan Samardžić,koji je na toj televiziji komentarisao vest.Ne isplati se lagati o onome što se lako može proveriti.Ako čak ni Vi kao pančevac niste znali da treba da prisustvujete pokušaju odbrane Ustava od onih koji ga ruše,onda nešto nije u redu sa B-92 (ako je prenela neistinu),ili sa DSS-om koji se nije potrudio da obavesti stanovnike Pančeva o protestu koji za njih organizuje.Sećate se,juče sam baš o tome pisao.Možda su oni koji Koštunicu smatraju insajderom Predsednika Srbije među opozicijom u pravu.Ako se to pokaže kao tačno-ko preostaje,kome drugom da verujemo?Ne bih voleo da se jednog jutra probudim i shvatim da u Srbiji nema čoveka za koga bih mogao reći:E,ovaj je pošten!I nemojte od mene braniti Voju Koštunicu.Ima on mnogo opasnije neprijatelje-pa ako imate petlju,izvolite na megdan.I obavezno se potpišite imenom i prezimenom.
Preporuke:
0
0
26
petak, 13 novembar 2009 19:17
zvrk
G. Pavlove, nema razloga ni za ljutnju, ni za cinizam. Kad objavite tekst na NSPM, nekima ce se svideti, nekima nece. Kome se ne svidi, moze da kaze zasto mu se ne svidja i obrnuto. Meni se nije svideo jer postoji raskorak izmedju poruke u naslovu i sadrzine teksta - ako je cilj da Vojislav "voskrsne", a negativno govorite o DSS i potom dobijete komentare citalaca koji uglavnom negativno govore o VK, onda ocigledno nesto nije u redu. No, ja vise necu polemisati. Svako dobro Vam zelim.
Preporuke:
0
0
27
petak, 13 novembar 2009 21:30
Trpimir
Za dobrim konjem dize se prasina.
Bravo Vojo
Preporuke:
0
0
28
petak, 13 novembar 2009 21:43
hiperborejac
DSS nije izdao Srbe... Srbi su se odlučili da "izdaju" njih .
Dali su im 5-6% i tako ih inaktivirali.
Smatraju i danas da takva politika ne zaslužuje više.
Srbiju su dali DS-u ,LDP-u i SPS-u da je čuvaju.
To je suverena volja naroda, znam da nije bilo podkradanja na izborima
Doduše i sam DSS nije bez sopstvene krivice raspoređene pravično kao i uspeh... najvećima najviše.
Vođstvo partije koja je isteralo "stare kadrove" ( dobro učvršćene profesionalno i u politici) i dovelo "mlade snage " ( koje su jedino želele da se učvrste profesionalno i u politici ) dobilo je to što im pripada ... partiju mediokriteta.
Nikakva ( nesporna) harizma Vojislava Koštunice tu ne pomaže.
Stalno imam jednu neodoljivu asocijadžiju na Koštuničino vođenje partije : " zafarbao se i ćoše" Njemu zaista svojstvena doslednost i državnička dalekovidost nije bila od koristi u vođenju sopstvene partije.
Šteta.
Preporuke:
0
0
29
petak, 13 novembar 2009 22:12
Pančevac
http://www.dss.rs/newsitem.php?id=8588
Mislim da je dovoljno da pročitate ovde! Uzalud verujete u B92...
Preporuke:
0
0
30
petak, 13 novembar 2009 22:18
milena ankic
Najveci problem DSS su losi kadrovi.To ne znaci da ih nema u stranci ali nemogu doci do izrazaja.
Krucijalni problem je i taj sto Opstinske odbore drze
ljudi zaposleni u opstinama(uglavnom)koji stranku shvataju kao svoje preduzece.Glavni ljudi su iz raznih sluzbi tako da im stranka dode kao nesto usputno.Znam da su na proslim izborima neki "likovali"
sto se vratio SPS,znaci samo su cekali da se "vrate
njihovi".Neki pak izigravaju rezervu DS ,normalno da bi zadrzali svoja radna mesta.Malo je ljudi koji iskreno podrzavaju tu autohtonu ideju DSS desni centar.
Vojislav kostunica definitivno nije drzavnik za sadasnju Srbiju.Vise mi je za predratnu kada je Srbija bila ono sto treba da bude.
Voja je obrazovan,ima svoje JA,nije poltron,ne laze,
nije repa bez korena,ne psuje,ne krade,nezna da pravi marketing od drzave,ne vreda inteligenciju naroda.
Normalno je da covek Kostunicinog kova(zeli pravnu drzavu,svestan je da je gro novca u "sivoj zoni",
ne zeli rastakanje drzave ali je nemocan jer njegovi protivnici poseduju veliku kolicinu novca).Izbori su postali smejurija i uzaludno trosenje novca kada se sve unapred zna.
Da nebi poludeli jedino nam preostaje da zamisljamo tu virtuelnu Srbiju koju nam serviraju svaki dan.
Preporucujem da neveruje svim svojim savetnicima,da
sam razgovara licno sa clanstvom,znaci vise terenskog rada.
Preporuke:
0
0
31
petak, 13 novembar 2009 23:52
Jovica
Gospodine Pavkov,
Jeste li to vi prespavali godine u kojima je vaš Vojo stajao? Ako je sada legao, šta je radio dok je bio na vlasti? Ono što je znao pokazao je, i kako je znao, i šta zna i kako zna.
Ako vam to nisu dovoljni dokazi (pogledajte samo broj Srba koji je za njegove vlasti dopao haškog suda), onda vam nikakvi drugi dokazi neće pomoći. Prvo je bio sa DS, pa onda sa SPS i G 17, pa zatim opet sa DS, sad bi i sa SRS i SNS, samo nije u prilici... Pa zamislite se malo (meni o tome ne treba odgovor) u čemu je to on drugčiji od njih i da li ima još nekog s kim on nije bio na vlasti, od tih neprijatelja srpstva... Ne treba da budete pored njega da biste mu videli pravo lice. Pravo lice su rezultati. Šta je postigao, kako je postigao i koliko je to doprinelo državi... To je njegovo lice.
A kad pominjete stereotipe, vi prvi negujete jedan - da je SPS prelazio u DSS... eto i tu se vidi da ne poznajete činjenice... to opet nije tačno... i nemojte opet tražiti dokaze, nego iznesiti svoje da su se socijalisti ulivali u DSS....
Preporuke:
0
0
32
subota, 14 novembar 2009 10:13
Miki
Da je DSS u problemima govori i zadnja akcija deljenja letaka (ne protestna okupljanja kako su neki (ne)objektivni mediji preneli).
Na sajtu DSS je samo kratka informacija o akciji i to je sve umesto da iskoriste svu snagu modenih komunikacija i da efekte multipliciraju (organizuješ skromnu, dobro komunikaciono dizajniranu, akciju a onda prepustiš medijima i simpatizerima da poruku multipliciraju, izvršivši pripreme da se to desi).
Trebalo je pre početka akcije istu najaviti na sajtu, i drugim kanalima (YouTube, društvene mreže, blogovi, tviter, itd.). Ali pre najave trebalo je sve poruke multimedijalno oblikovati:
Tekst letka treba da bude vizuelno atraktivan (tekst + slika(karikatura))
Treba publikovati video klip(ove) na zadatu temu,
Treba osmisliti logo akcije,
Treba publikovati poruke u raznim formatima (PPT prezentacija, Fleš prezentacija, veb strana za dvosmernu komunikaciju, itd.)
itd.
I to sve zajedno (komunikacioni paket akcije).
Zatim je potrebno angažovati volontere da daju svoj prilog komentarisanjem sličnih priloga na drugim medijskim kanalima (na blogovima medija, na društvenim mrežama, itd.)
Prateća akcija treba da bude otvoreno pismo institucijama Republike Srbije i AP Vojvodine (ne videh ni jedno zvanično otvoreno pismo konkretnim institucijama, odnosno celo protivljenje Statutu je šarena laža u propagandne svrhe (namerno ne kažem u marketinške svrhe)). Ali uzalud pišem.
U DSS (i u drugim opozicionim strankama) sede ljudi kojima je primena svake inovacije u komunikaciji teška uvreda. Ako je inoviranje komunikacione strategije stranke teška uvreda za vrh stranke običan građanin neće da glasa za takvu stranku jer je moderno doba okarakterisano kao proces stalnih inovacija.
Ko ne želi da svoj rad inovira ne zaslužuje glas građana pa makar sto puta bio u pravu (jer ne želi da se spusti na zemlju).
Pogledajmo vlast. Oni su pre svega na vlasti zbog vešte komunikacije sa ciljnim grupama.
Preporuke:
0
0
33
subota, 14 novembar 2009 12:07
Goran
@Miki
Dragi Miki, imam utisak da ste bili u prilici da sve to i njima kazete, ali slaba vajda...
Jos mi je jaci utisak da ste jos uvek nekako s njima u vezi, ali da pretpostavljate da tako nece biti jos dugo..
Recimo da bi bolje bilo da su aktivisti DSS umesto letaka delili saksije sa biljkom - prkos, to bi bilo efektnije, a i u skladu je sa globalistickim ekoloskim tendencijama.
A pre toga bi trebali da ispitaju anketama birace, itd itd.
Preporuke:
0
0
34
subota, 14 novembar 2009 13:58
Velja
Smatram da je Miki potpuno u pravu. DSS bi trebala, ukoliko želi značajniji prodor u srpsko društvo da napravi nekoliko različitih "interfejsa" za različite kategorije građana prema njihovim socijalnim, ekonomskim i akademskim pozicijama. Naravno ne može se očekivati podrška DSS-u od svih građana, već samo od onih koji imaju bar zrnce državotvornog i slobodarskog duha i ljubavi prema Srbiji. Takvih ima u svim kategorijama društva, ali postoji opasnost da se mnogi slabiji usled pritiska i antidržavne propagande koja ih stavlja u luzersku poziciju jednostavno predaju i okrenu u suprotnom smeru. Treba razobličavati laži i opasne tendencije na adekvatan način. Treba objasniti ljudima da nema sreće i napretka za pojedinca bez jake države, a nje nema bez solidarne i jedinstvene nacije zasnovane na tradicionalno proverenim vrednostima. Ono što je takođe veoma bitno je da priča o odbrani nacionalnih i državnih interesa treba biti vešto kombinovana sa pokazivanjem da DSS poseduje kvalitetnu i energičnu elitu koja je sposobna da uspešno vodi i razvija državu. Pokazivanjem energičnosti, sposobnosti, mudrosti, patriotizma, poštenja i hrabrosti, DSS bi mogao da privuče i velike mase građana kojima bi to imponovalo.
@Goran
Nisam sa njima ali je tačno da naginjem nekim stavovima DSS-a. Imam svoje stavove a bogme i neka znanja koja su upotrebljiva.
DSS je prilično hermetički izolovan i to ne spolja već iznutra. Boluje od većine boljki političkih organizacija u Srbiji: nedostatak unutrašnje i eksterne komunikacije.
Druga je stvar što su neke druge stranke više tehnokratske pa koristeći tehnokratske alatestvaraju utisak da uspešnije komuniciraju sa drugima(čitaj: uspešnije nameću svoje stavove). To obično pali kratkoročno ali dugoročno stvara problem jer je ta komunikacija "spinovana" od strane specijalista za komunikologiju i nema utemeljenje u stavovima, vrednostima i korporativnoj kulturi tih stranaka. To ih čini ranjivim jer prvi konkurent koji nauči gde greše ih relativno brzo nadigra.
Ono što napisah za DSS važi i za druge.
Što se tiče anketa one su korisne ali ne treba im previše verovati. Od silnog "spinovanja" građani ne iznose svoje stavove već "politički korketne stavove" tako da nijedna anketa realno neće pokazati realno raspoloženje građana.
Često je korisnija dobra procena nekoga sa iskutstvom od svih anketa (ekspretska procena, ekspertska je bez navoda). Takođe dobro osmišljenim akcijama koje se dešavaju na raznim mestima od strane raznih grupa može da se stvori utisak da se nešto krupno priprema. Treba stvarati buzz (srpski žagor, brujanje) o nekoj temi. Treba podgrevati nezadovoljstvo nekim činjenjima i nečinjenjima vlasti. Sve je to legitimno i legalno. Samo treba biti kreativan i koristiti dobru praksu drugih.
Neka iskustva Otpora mou da budu korisna u cilju iniciranja teme i njenog stavljanja na dnevni red Srbije.
Nažalost mi imamo samo incidentnu komunikaciju koja se množe nazvati i jeftina propaganda umesto sofisticiranog delovanja na javno mnjenje korišćenjem dostignuća savremen komunikologije, savremenih odnosa sa javnostima, itd.
Predlažem akciju:
Sto saksija prkosa za 100 gradonačelnika/predsednika opština u Srbiji.
Preporuke:
0
0
37
subota, 14 novembar 2009 17:30
Goran
@Milosevic
E sad sam se Miki, potpuno slozio. Jos da Vojo vostane i svi problemi odose u nepovrat.
Preporuke:
0
0
38
subota, 14 novembar 2009 18:04
Slobodan Isakov
Imajući u vidu da je gospodin Koštunica u politički sistem Srbije instalirao mogućnost koalicije dijametralno suprotnih ideoloških opredeljenja, i na taj način suzio prostoj ideološkoj (političkoj) borbi, nije šteta da partijski mehanizam koji stoji iza njega nestane sa političke scene Srbije. Na žalost, "jednopartijski" (koalicioni, kohabitacioni - možemo zvati bilo kako) model vladanja koji je on instalirao (sa čak feudalno ustrojenom administracijom, zapošljavanjem partijskih kadrova bez ikakvih zakonskih uslova) svideo se njegovim kohabitacionim partnerima.
Preporuke:
0
0
39
subota, 14 novembar 2009 21:51
Miki
@Goran
Voja da vostane????
Prvo treba da vostane njegovo okruženje koje je ubeđeno da je u božanskoj misiji i misli da su tu da kažu istinu Srbiji. Nažalost, istina nije jedini deo priče. Važnije je da stavovi budu delatni.
Šta neko ima od toga što je u pravu? Ništa ako ne ume da to materijalizuje u konkretnu akciju i promenu stanja.
Da li DSS ima kapaciteta da nešto uradi?
Teoretski sabirajući godine profesionalnog iskustva i kvalifikaciju lidera stranke (ne samo VK) imaju.
Praktično oni nemaju nikakve šanse.
Umesto da delatno deluju na terenu oni nešto čekaju. Čekaju slično kao Draža Mihajlović koji je čekao da se steknu uslovi za borbu protiv fašista. A kada je odlučio da krene u odlučnu akciju tamo negde sjeseni 1944. bilo je kasno. Isto je sa DSS i Vojom Koštunicom. Probudiće se kada bude kasno (pa šurovanje Rusije sa DS govori da je DSS i za ruse potrošena priča).
Savremeni partizani (a to su DS i G17plus) ne čekaju već delaju.
Jedino što može da poremeti stvari je da ipak Voja Koštunica nije Draža Mihajlović i ovo nije 1944.
Ali????
Da li mislite da u vrhu DSS postoje ljudi koji su spremni za neku ozbiljniju inovaciju? Ja mislim da ih nema i da ih praktično ima manje nego šo optimisti mogu da zamisle.
Pa vrh DSS minira akcije opštinskih odbora DSS svojim nalozima da čekaju i neohrabrivanjem delovanja na terenu.
DSS je u suštini potrošena priča a sa njima i Voja Koštunica. Bio bih prijatno iznenađen da bude drugačije. Ali da bi bilo drugačije Voja Koštunica mora da najuri neke svoje prijatelje iz vrha stranke i da dovede mlade junoše koji imaju ideje i želju da deluju. Nažalost to je u Srbiji nemoguće. Posebno je nemoguće u nebeskoj stranci DSS (ne žele da se spuste na zemlju i da komuniciraju sa običnim ljudima na način primeren njima - to će podržati svi oponenti DSS jer ono što je loše za DSS je dobro za njih, nažalost loše za Srbiju).
Preporuke:
0
0
40
nedelja, 15 novembar 2009 13:55
Vanja
Sraman tekst, verovato smišljen u žutoj kuhinji... Ovakvi lažni simpatizeri nisu potrebni DSS.
Preporuke:
0
0
41
nedelja, 15 novembar 2009 16:07
dragoslav pavkov
@vanja;A možda im nisu potrebni ni birači?
Preporuke:
0
0
42
utorak, 17 novembar 2009 00:20
Vladan Cacak
Ne samo dss nego i ostali u opoziciji i ;poziciji' su nedorasli zadatku da se bore za interese Srbije i srpskog naroda.Moramo biti svesni da je jedini spas u novim i apsolutno neokaljanim i cestitim ljudima.Dobivsi vlast mi smo videli ko su ista su.To sto sam video licno mi se ni malo nedopada i nemam iluzije da oni mogu da poguraju zemlju napred.Uopste trenutno na politickoj sceni vi nemate jednu i jedinu politicku stranku[govorim o poziciji i opoziciji] realno bratu i sestri koji brinu i staraju se za dobrobit Srbije.Sva njihova briga je strancarenje i kako podeliti veliki i ukusni kolac-naravno mislim u finansijskom smislu.Nas narod je sludjen i izgubljen u tom stranackom beznadju.Ne ocekujmo da ce se probuditi Kostunica,preobratiti Boris Tadici,dozvati pameti Dinkici i ostali zbog kojih i nema zivota za nas postene i cestite ljude u Srbiji.Zbog tih i takvih stotine hiljada nas nije u Srbiji-imam tridesetdevet godina a nisam u mogucnosti da ista pocnem u Srbiji jer to pored ovih partizana i osmanlija je ;trenutno' i ja se nadam samo trenutno-nemoguca misija.Vise bi trebalo da se zabrinete ne za Kostunicu i ostale vec za korupciju u policiji,sudstvu,medicini,bankarstvu-i da vam u svakom gradu budu lideri ponos i dika novokomponovani biznismeni.Takodje trebalo bi da se spremate da promenimo ime drzave u ;delta partizanen ili miskovici;.Bagra koja je krala i jos krade je nas najveci neprijatelj-a nasi stari neprijatelji napolju su nam vec davno poznati i od njih nam nece doci nista dobro i novo.Tako da polako privodim kraju-nemojte se sekirati za politicare jer oni i ne pomisljaju na vas-kao ljude vec kao one koje ce im dati jos jedan glas i odresene ruke da i dalje,kradu otimaju i pljackaju pozvavsi se na vase glasove.
Preporuke:
0
0
43
utorak, 17 novembar 2009 12:56
Šumadinac
Moje mišljenje jeste da ne treba trošiti dragocenu energiju na delovanje kroz političke partije. Velika je zabluda da je u strankama skoncentrisana narodna snaga i nekakva elita, da van njih nema ljudi sposobnih da vode Srbiju. Naprotiv! Potrebno je delovati kroz drugačije oblike organizovanja. Tvrdim, primera radi, da NSPM predstavlja ozbiljnijeg protivnika aktuelnoj vlasti, nego većina opozicionih stranaka. Razmislimo zašto je to tako? Šta ima NSPM što te stranke nemaju? Sa druge strane, kada bi se uporedila materijalna sredstva kojima one raspolažu sa sredstvima ovog slobodnog medija, tek tada bi se videla nemoć političkih stranaka.
Preporuke:
0
0
44
utorak, 24 novembar 2009 17:35
Petrovic
Ne poznajem tako dobro prilike u Srbiji. Na pocetku sam cenila Gospodina Kostuicu ali mi se opet sa strane cinilo da je njegova partija spora i neaktivna i da ne deluje medju narodom, da sporo sprovodi reforme, no opet to je pogled sa strane. Sam Gospodin Kostunica je cesto ostavljao utisak sporog i neobavestenog politicara, bez dovoljno energije da pokrene promene i da uspesnije komunicira sa spoljnim svetom; DSS moze da ode u zaborav ako se ne obnovi i ne dovede sveze,obrazovane, veste kadrove; Sto se tice DS-a to je partija koja se bez obzira koliko povrsna vrlo efikasno nametnula u Srbiji; mozemo da se zalimo na DS i njenog vodeceg politicara, da nas vredja njihov snobizam i besmislenost, ali, uz stranu pomoc naravno oni mogu dugo da ostanu u Srbiji. POdeljenost i ovakve partije kakve imamo danas nisu dobre za Srbiju.
Preporuke:
0
0
45
četvrtak, 26 novembar 2009 00:24
ognjen
Čak je i Šešelj iz Haga shvatio da isprane i iznošene kadrove više niko niti sluša , niti poštuje.
Samardzic može pričati najstručnije, Koštunica najumnije, ali njih niko više i ne sluša. Ljudi mahinalno prebacuju kanal siti njihove pojave.
Bez medija, bez strane podrške, u dugovima, prvi put sa konkurencijom u istom biračkom telu, sa nedoraslom stranačkom logistikom...to je danas DSS.
DSS ima prostor za napredak i lidersko mesto na desnom centru ali uz nove i mladje ljude.
Nažalost, i njih je u stranci sve manje.
Aleksandre Popoviću, živ li si?
Preporuke:
0
0
46
četvrtak, 26 novembar 2009 18:01
slepi putnik
ne bih zelela da budem u poziciji da branim bilo kog politicara, ali ne mogu da se otmem utisku da zapravo ni mi biraci ne znamo tacno sta hocemo, pa se nekako najlakse opredelimo za onoga ko ima ubedljiviji medijski nastup, cak i kada mu ne verujemo a ozbiljnost, doslednost i postenje tumacimo kao nesposobnost,ne mozemo se stalno zaliti da nas politicari obmanjuju Mi to radimo bolje od njih
Dabome da sadašnju vlast treba rušiti, ali nije valjda Srbija spala na toliko niske grane da traži spas u DSS ili "naprednjacima"?
@Nebojša Malić - ...devalvirani političar devalvirane stranke...Ne prepisujte reci britanskog konzervativca-evroskeptika Danijela Hanana, koji je izgradio karijeru ovom recenicom, nazivajuci tako Gordona Brauna u Evropskom parlamentu 24. marta 2009. ("The devalued Prime Minister of the devalued Government") - spot se moze pogledati na Youtube-u. Nadjite svoje reci, tako je zanimljivije :) Ne ljutite se, ja sam samo zestok pobornik autenticnosti.
Građani su umorni od svega i zapali su u apatiju.
Problem nije u apatiji građana već šta će se desiti posle njihovog buđenja? Šta će biti događaj okidač koji će sve to preokrenuti?
Stranke koje imaju vitalnosti upravljaju situaciju jer daju javnom mnjenju smernice za rešenje krize.
DSS je tu mlako prisutan, ali je prisutan.
Najveći problem takozvanih "intelektualnih" stranaka je nesposobnost da komuniciraju sa javnostima. Nije to neki specijalitet DSS ali je evidentno da marketinška, preciznije služba za odnose sa javnostima, ne razume neke osnovne stvari.
Istu poruku treba komunikaciono upakovati na razne načine (za radnike, seljake i intelektualce).
E to ne zna DSS jer svoju priču pakuje samo za intelektualce (kojih nema mnogo u Srbiji) i ponekog slučajnog prolaznika.
Druge stranke pakuju svoje poruke za radnike, seljake, penzionere, studente, nezaposlene, itd. Pošto su drugi prilično nevični (i lenji jer su oni, pobogu, u pravu) raznolikom pakovanju svoje poruke imamo da oni koji to rade imaju nesrazmeran uspeh kvalitetu proizvoda.
Komunisti su to odlično radili ali to nije došlo preko noći. Svoj kadar su sistematski obučavali pre svega u komunikacionim veštinama. Danas jedini koji to sistematski rade su u DS i G17plus. Ostali sporadično prepuštajući da ih događaji nose i vremenom potpuno odnesu sa istorijske scene.
DSS je potreban ekspert za odnose sa javnošću i to odmah. Ne da priča nego da osmisli komunikacione poruke i komunikacione rutine i da sprovede obuku aktivista na terenu.
Ako od njih išta i bude, to mogu biti samo neki novi klinci, a matorci - tu ubrajam i dr predsednika - treba da putuju. On eventualno može da ostane savetnik, možda i nekad neku analizu da napravi... To mu je oduvek išlo.
Dabome da sadašnju vlast treba rušiti, ali nije valjda Srbija spala na toliko niske grane da traži spas u DSS ili "naprednjacima"?,,,, Pošto LDP nemožemo svrstati u opoziciju,ostaje ti Riza pa sa njim ruši vlast.Kada dozvoliš sebi da daješ komentar o Vojislavu Koštunici moraš imati jaču argumentaciju.Krupni naslovi plaćenih medija nemogu ugroziti njegov kredibilitet.
E sad komentar. Ja ću biti na protestu ako ga DSS organizuje. Sudeći po raspoloženju u ovim komentarima,biće nas malo. Znam da je proglašena epidemija gripa, znam da je hladno, znam da bi više voleli udruženu akciju cele opozicije, ali ovako je kako je. O protestu će morati da izveste mediji, i priča će početi. Ako unapred znate da će kraj priče biti neuspešan, zašto smo ovde? Da se praznimo, kritikujemo i kuckamo, treniramo naše novinarske sposobnosti, niko nas u kući ne sluša pa ćaskamo ovde umesto na nekom sajtu za usamljene?
Ponasate se kao da ste medju 5-6 najacih drzava na svetu, a vecina zemaljske kugle ne zna ni na kojem kontinentu se nalazite.
Narodu kome su idoli pluproizvodi kao Mrkonjic, Djelic, Dulic ... ne treba DSS. To je otprilike jedina koliko-toliko normalna partija koju proporcijano toliko normalnih podrzava. Da nije Veljinog populizma, koji odgovara stanju drustva, verovatno ne bi ni presli cenzus.
Ne mozete da trazite od postenih ljudi da lazu i da se neukusno hvale. Za to imate DS, Naprednjake, SPS i sve ostale partije. Malo li je?
Ostavite bar jednu pristojnu opciju na miru
Nije problem u tome što Vi, g. Pavkov, tako stvari vidite, niti u onima koji su to što Vi tako vidite, objavili. Problem je ipak u tome što vam je teza pogrešna. Teza da je Koštunica takav kao što tvrdite. On je upravo sve suprotno. I onda tek nastaje kontradikcija - tražite od nekog ko je loš i ko samo loše stvari čini, da počne da pravi dobre stvari, pošto je uništio sve što je mogao da uništi.
A tek pozivanje na Glavni odbor DSS je smehotresna olimpijada... tek se tu vidi da niste ni privirili kroz vrata DSS.
Da se razumemo, Vi samo naivno i dobronamerno iskazujete svoje mišljenje o svemu tome i nečemu se nadate, boljem svakako. Imate pravo na to i bar ja Vam ne zameram. Ali, evo i ja sam dobronameran i kažev Vam - okanite se ćorava posla.
Nema nam spasa ako ne vostane onaj drugi Voja.
Trebalo bi da pišete o tome da "radikali" daju kvorum u Pokrajinskoj Skupštini, a Tomislav veliki deli ruže i smeška se na Voždovcu dok usvajaju Statut Vojvodine... Za proteste treba da se uključe sve stranke kako bi bili ozbiljni!
E tako... radi rejtinga!!!
Drugo,DSS po Vojvodini nije organizovao masovne protestne šetnje,već organizuje deljenje letaka,koje radi omladina DSS kako bi se građanima bliže predstavile štetne posledice protivustavnog Statuta.
A to da bi Vojislav Koštunica trebalo da se spusti u narod,pa gospodine,Koštinica se nikad iznad naroda nije ni izdizao,uvek je bio tu,među svojim narodom i dok je bio premijer,živeo je u svom stanu,a ne u vili na Dedinju,dok je bio premijer,njegove komšije studenti su dolazili kod njega da pozajmljuju knjige za fakultet,a i dok je bio premijer često je odlazio u Belanovicu gde je s svojim narodom ujutru kafu pio,tako da verujte da Koštunica dobro zna kako srpski narod diše i šta misli!
Dozvoliću da sam malko naivan i zanesenjak.Ali ako svi budemo pronicljivi i oštroumni poput Vas u zemlji će nastupiti veliki problemi;Analitičari i novinari će ostati bez posla pošto više nikom neće moći da prodaju svoje vesti i komentare na vesti-jer svi će znati sve.Odakle vama to da je V.Koštunica jednostavno loš?O njemu su se do sada izjašnjavali razni ljudi,jedni su tvrdili da ne treba verovati čoveku koji nema decu,drugi opet da onaj ko voli mačke sigurno nije "čist u glavu",ali to da je jednostavno loš čuo sam jedino od ljudi koji ga mrze-a ne mogu mu ništa.Zbog toga,ma koliko da sam naivan i "dobronameran",da bih nekog proglasio lošim morao bih ga puno bolje poznavati nego što je to sada slučaj.Od mene nije teško biti obrazovaniji i elokventiji.Ali da biste me uverili da je čovek za koga su glasali milioni ljudi loš samo zato što vi tako kažete-morate se više potruditi.
@Pančevac;protest u Vašem gradu videla je TV B-92 i njihov gost Slobodan Samardžić,koji je na toj televiziji komentarisao vest.Ne isplati se lagati o onome što se lako može proveriti.Ako čak ni Vi kao pančevac niste znali da treba da prisustvujete pokušaju odbrane Ustava od onih koji ga ruše,onda nešto nije u redu sa B-92 (ako je prenela neistinu),ili sa DSS-om koji se nije potrudio da obavesti stanovnike Pančeva o protestu koji za njih organizuje.Sećate se,juče sam baš o tome pisao.Možda su oni koji Koštunicu smatraju insajderom Predsednika Srbije među opozicijom u pravu.Ako se to pokaže kao tačno-ko preostaje,kome drugom da verujemo?Ne bih voleo da se jednog jutra probudim i shvatim da u Srbiji nema čoveka za koga bih mogao reći:E,ovaj je pošten!I nemojte od mene braniti Voju Koštunicu.Ima on mnogo opasnije neprijatelje-pa ako imate petlju,izvolite na megdan.I obavezno se potpišite imenom i prezimenom.
Bravo Vojo
Dali su im 5-6% i tako ih inaktivirali.
Smatraju i danas da takva politika ne zaslužuje više.
Srbiju su dali DS-u ,LDP-u i SPS-u da je čuvaju.
To je suverena volja naroda, znam da nije bilo podkradanja na izborima
Doduše i sam DSS nije bez sopstvene krivice raspoređene pravično kao i uspeh... najvećima najviše.
Vođstvo partije koja je isteralo "stare kadrove" ( dobro učvršćene profesionalno i u politici) i dovelo "mlade snage " ( koje su jedino želele da se učvrste profesionalno i u politici ) dobilo je to što im pripada ... partiju mediokriteta.
Nikakva ( nesporna) harizma Vojislava Koštunice tu ne pomaže.
Stalno imam jednu neodoljivu asocijadžiju na Koštuničino vođenje partije : " zafarbao se i ćoše" Njemu zaista svojstvena doslednost i državnička dalekovidost nije bila od koristi u vođenju sopstvene partije.
Šteta.
Mislim da je dovoljno da pročitate ovde! Uzalud verujete u B92...
Krucijalni problem je i taj sto Opstinske odbore drze
ljudi zaposleni u opstinama(uglavnom)koji stranku shvataju kao svoje preduzece.Glavni ljudi su iz raznih sluzbi tako da im stranka dode kao nesto usputno.Znam da su na proslim izborima neki "likovali"
sto se vratio SPS,znaci samo su cekali da se "vrate
njihovi".Neki pak izigravaju rezervu DS ,normalno da bi zadrzali svoja radna mesta.Malo je ljudi koji iskreno podrzavaju tu autohtonu ideju DSS desni centar.
Vojislav kostunica definitivno nije drzavnik za sadasnju Srbiju.Vise mi je za predratnu kada je Srbija bila ono sto treba da bude.
Voja je obrazovan,ima svoje JA,nije poltron,ne laze,
nije repa bez korena,ne psuje,ne krade,nezna da pravi marketing od drzave,ne vreda inteligenciju naroda.
Normalno je da covek Kostunicinog kova(zeli pravnu drzavu,svestan je da je gro novca u "sivoj zoni",
ne zeli rastakanje drzave ali je nemocan jer njegovi protivnici poseduju veliku kolicinu novca).Izbori su postali smejurija i uzaludno trosenje novca kada se sve unapred zna.
Da nebi poludeli jedino nam preostaje da zamisljamo tu virtuelnu Srbiju koju nam serviraju svaki dan.
Preporucujem da neveruje svim svojim savetnicima,da
sam razgovara licno sa clanstvom,znaci vise terenskog rada.
Jeste li to vi prespavali godine u kojima je vaš Vojo stajao? Ako je sada legao, šta je radio dok je bio na vlasti? Ono što je znao pokazao je, i kako je znao, i šta zna i kako zna.
Ako vam to nisu dovoljni dokazi (pogledajte samo broj Srba koji je za njegove vlasti dopao haškog suda), onda vam nikakvi drugi dokazi neće pomoći. Prvo je bio sa DS, pa onda sa SPS i G 17, pa zatim opet sa DS, sad bi i sa SRS i SNS, samo nije u prilici... Pa zamislite se malo (meni o tome ne treba odgovor) u čemu je to on drugčiji od njih i da li ima još nekog s kim on nije bio na vlasti, od tih neprijatelja srpstva... Ne treba da budete pored njega da biste mu videli pravo lice. Pravo lice su rezultati. Šta je postigao, kako je postigao i koliko je to doprinelo državi... To je njegovo lice.
A kad pominjete stereotipe, vi prvi negujete jedan - da je SPS prelazio u DSS... eto i tu se vidi da ne poznajete činjenice... to opet nije tačno... i nemojte opet tražiti dokaze, nego iznesiti svoje da su se socijalisti ulivali u DSS....
Na sajtu DSS je samo kratka informacija o akciji i to je sve umesto da iskoriste svu snagu modenih komunikacija i da efekte multipliciraju (organizuješ skromnu, dobro komunikaciono dizajniranu, akciju a onda prepustiš medijima i simpatizerima da poruku multipliciraju, izvršivši pripreme da se to desi).
Trebalo je pre početka akcije istu najaviti na sajtu, i drugim kanalima (YouTube, društvene mreže, blogovi, tviter, itd.). Ali pre najave trebalo je sve poruke multimedijalno oblikovati:
Treba publikovati video klip(ove) na zadatu temu,
Treba osmisliti logo akcije,
Treba publikovati poruke u raznim formatima (PPT prezentacija, Fleš prezentacija, veb strana za dvosmernu komunikaciju, itd.)
itd.
I to sve zajedno (komunikacioni paket akcije).
Zatim je potrebno angažovati volontere da daju svoj prilog komentarisanjem sličnih priloga na drugim medijskim kanalima (na blogovima medija, na društvenim mrežama, itd.)
Prateća akcija treba da bude otvoreno pismo institucijama Republike Srbije i AP Vojvodine (ne videh ni jedno zvanično otvoreno pismo konkretnim institucijama, odnosno celo protivljenje Statutu je šarena laža u propagandne svrhe (namerno ne kažem u marketinške svrhe)).
Ali uzalud pišem.
U DSS (i u drugim opozicionim strankama) sede ljudi kojima je primena svake inovacije u komunikaciji teška uvreda. Ako je inoviranje komunikacione strategije stranke teška uvreda za vrh stranke običan građanin neće da glasa za takvu stranku jer je moderno doba okarakterisano kao proces stalnih inovacija.
Pogledajmo vlast. Oni su pre svega na vlasti zbog vešte komunikacije sa ciljnim grupama.
Dragi Miki, imam utisak da ste bili u prilici da sve to i njima kazete, ali slaba vajda...
Jos mi je jaci utisak da ste jos uvek nekako s njima u vezi, ali da pretpostavljate da tako nece biti jos dugo..
Recimo da bi bolje bilo da su aktivisti DSS umesto letaka delili saksije sa biljkom - prkos, to bi bilo efektnije, a i u skladu je sa globalistickim ekoloskim tendencijama.
A pre toga bi trebali da ispitaju anketama birace, itd itd.
Nisam sa njima ali je tačno da naginjem nekim stavovima DSS-a. Imam svoje stavove a bogme i neka znanja koja su upotrebljiva.
DSS je prilično hermetički izolovan i to ne spolja već iznutra. Boluje od većine boljki političkih organizacija u Srbiji: nedostatak unutrašnje i eksterne komunikacije.
Druga je stvar što su neke druge stranke više tehnokratske pa koristeći tehnokratske alatestvaraju utisak da uspešnije komuniciraju sa drugima(čitaj: uspešnije nameću svoje stavove). To obično pali kratkoročno ali dugoročno stvara problem jer je ta komunikacija "spinovana" od strane specijalista za komunikologiju i nema utemeljenje u stavovima, vrednostima i korporativnoj kulturi tih stranaka. To ih čini ranjivim jer prvi konkurent koji nauči gde greše ih relativno brzo nadigra.
Ono što napisah za DSS važi i za druge.
Što se tiče anketa one su korisne ali ne treba im previše verovati. Od silnog "spinovanja" građani ne iznose svoje stavove već "politički korketne stavove" tako da nijedna anketa realno neće pokazati realno raspoloženje građana.
Često je korisnija dobra procena nekoga sa iskutstvom od svih anketa (ekspretska procena, ekspertska je bez navoda). Takođe dobro osmišljenim akcijama koje se dešavaju na raznim mestima od strane raznih grupa može da se stvori utisak da se nešto krupno priprema. Treba stvarati buzz (srpski žagor, brujanje) o nekoj temi. Treba podgrevati nezadovoljstvo nekim činjenjima i nečinjenjima vlasti. Sve je to legitimno i legalno. Samo treba biti kreativan i koristiti dobru praksu drugih.
Neka iskustva Otpora mou da budu korisna u cilju iniciranja teme i njenog stavljanja na dnevni red Srbije.
Nažalost mi imamo samo incidentnu komunikaciju koja se množe nazvati i jeftina propaganda umesto sofisticiranog delovanja na javno mnjenje korišćenjem dostignuća savremen komunikologije, savremenih odnosa sa javnostima, itd.
Predlažem akciju:
E sad sam se Miki, potpuno slozio. Jos da Vojo vostane i svi problemi odose u nepovrat.
Voja da vostane????
Prvo treba da vostane njegovo okruženje koje je ubeđeno da je u božanskoj misiji i misli da su tu da kažu istinu Srbiji. Nažalost, istina nije jedini deo priče. Važnije je da stavovi budu delatni.
Šta neko ima od toga što je u pravu? Ništa ako ne ume da to materijalizuje u konkretnu akciju i promenu stanja.
Da li DSS ima kapaciteta da nešto uradi?
Teoretski sabirajući godine profesionalnog iskustva i kvalifikaciju lidera stranke (ne samo VK) imaju.
Praktično oni nemaju nikakve šanse.
Umesto da delatno deluju na terenu oni nešto čekaju. Čekaju slično kao Draža Mihajlović koji je čekao da se steknu uslovi za borbu protiv fašista. A kada je odlučio da krene u odlučnu akciju tamo negde sjeseni 1944. bilo je kasno. Isto je sa DSS i Vojom Koštunicom. Probudiće se kada bude kasno (pa šurovanje Rusije sa DS govori da je DSS i za ruse potrošena priča).
Savremeni partizani (a to su DS i G17plus) ne čekaju već delaju.
Jedino što može da poremeti stvari je da ipak Voja Koštunica nije Draža Mihajlović i ovo nije 1944.
Ali????
Da li mislite da u vrhu DSS postoje ljudi koji su spremni za neku ozbiljniju inovaciju? Ja mislim da ih nema i da ih praktično ima manje nego šo optimisti mogu da zamisle.
Pa vrh DSS minira akcije opštinskih odbora DSS svojim nalozima da čekaju i neohrabrivanjem delovanja na terenu.
DSS je u suštini potrošena priča a sa njima i Voja Koštunica. Bio bih prijatno iznenađen da bude drugačije. Ali da bi bilo drugačije Voja Koštunica mora da najuri neke svoje prijatelje iz vrha stranke i da dovede mlade junoše koji imaju ideje i želju da deluju. Nažalost to je u Srbiji nemoguće. Posebno je nemoguće u nebeskoj stranci DSS (ne žele da se spuste na zemlju i da komuniciraju sa običnim ljudima na način primeren njima - to će podržati svi oponenti DSS jer ono što je loše za DSS je dobro za njih, nažalost loše za Srbiju).
Samardzic može pričati najstručnije, Koštunica najumnije, ali njih niko više i ne sluša. Ljudi mahinalno prebacuju kanal siti njihove pojave.
Bez medija, bez strane podrške, u dugovima, prvi put sa konkurencijom u istom biračkom telu, sa nedoraslom stranačkom logistikom...to je danas DSS.
DSS ima prostor za napredak i lidersko mesto na desnom centru ali uz nove i mladje ljude.
Nažalost, i njih je u stranci sve manje.
Aleksandre Popoviću, živ li si?