петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Двоглави орлови, свињске главе и бурек солидарности, или ко ћути о албанском национализму, нека ћути и о српском

Kоментари (43) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 08 мај 2019 09:22
пензионер Цвико
Тешко је поставити међу између грађанина, његовог национализма и шовинизма. Ко спроводи национализам и шовинзиам? Па управо грађанин. Ја не могу казати национализму да престане а да се при том не обратим грађанину. И само што то урадим, крене критика "нападаш грађанина". Ма немојте. Албанци или Шиптари, назовите их како хоћете, први су кренули и активирали отпор Срба против којих је устао и један мали али гласан број Срба, слуга непријатеља и домаћих издајника. И они спутавју право Србима, којима иначе припадају, да пруже реалан отпор људској похлепи и злочину. И таквим Србима, прави Срби морају казати поруку као што је то Србин из Сарајева поручио на Твитеру. Ако смо за ред и поредак онда нико нема право да то нарушава. По реакцији Срба, који су слуге непријатеља и домаћи издајници, наравно за неки новац и залуђеност, Србин у Србији ускоро неће смети казати да је Србин. Ко тим издајницима гарантује да ће њихови потомци живети срећно јер они су за Албанце само Срби, даље знате ...
Препоруке:
25
9
2 среда, 08 мај 2019 09:29
211.оклопна бригада
Шиптари живе у Србији, Албанци имају своју државу. Друже Калик.
Препоруке:
32
3
3 среда, 08 мај 2019 11:28
Тотем
Са припадницима тзв. друге Србије је узалудно полемисати, јер су они свесни да чињенице нису на њиховој страни па избегавају сваку дискусију, већ само сваког противника етикетирају као нацисту и фашисту и иду даље. Чињеница да је рат у Босни почео прогоном и нападом на Србе, да је са становишта струке Хаг најобичнија правна наказа, да смо били и остали изложени лажима и извртањима медија...то и још много тога њих не занима. Док сваки текст који говори о страдању Срба мора бити попут овог, обиман и поткрепљен изворима и доказима, обраћања другосрбијанаца су сасвим једноставна - за све је крив Милошевић, сви који не мисле као ми су нацисти, фашисти, суочимо се са прошлошћу и остале излизане фразе. Е, али зато они имају мегафоне попут Данаса, Блица, Н1, некада Б92, Кесића, Њуза и осталих који су финансирани са стране, док се истина мора провлачити по интернет ћошковима које посећују само већ опредељени људи и који немају ни приближан утицај на масу као наведени медији.
Препоруке:
39
2
4 среда, 08 мај 2019 11:41
Ivan
Znam da citate komentare pa eto hvala na naporu da svi razumemo zasto i kako smo ovakvo drustvo. Mada ne pratim sport slucajno sam u razgovoru cuo razgovor sa Duskom Vujosevicem koji je Srbe opisao kao narod koji je izgubio osecaj za samoodrzanje. Mislim da je istina i to veoma opasna koja se potvrdjuje svakodnevno kroz celo drustvo i po pitanjima ne vezanim za politiku. Ako mozete napisite jedan tekst u prolog izmestanja prestonice i drzavne uprave prema Nisu. Misljenja Sam da je to jedina poluga koju Srbija ima da bi sprecila dalje rastakanje. Hvala urednistvu.
Препоруке:
26
5
5 среда, 08 мај 2019 11:48
телетабис
Када неко има искључив став, без обзира којој етикетираној друштвеној групацији припадао, онда је и он једнак ономе кога критикује.

Зашто би о нечему причали да нема повода? Значи увек постоји повод или ти узрок који одскочи од нормалности, коју подједнако прихватају све етикетиране друштвене групе, која је само повод да се препуцава а не да се виде узроци и последице и пристојно разговара са било каквим аргументима. Овако "зајуњени" сигурно немамо баш било какву перспективу.
Препоруке:
7
12
6 среда, 08 мај 2019 13:45
Komunista Uvek
Moje skromno misljenje je da je danas i za sada g Kalik jedini istinski levicar modernog doba u Sbiji, ali i sire. Njegovo svestrano i argumentovano posmatranje, analiza problema je jasna i razumljiva kako za obrazovane tako i za prosecne citaoce. U potpunosti se slazem s stavom da gotovo nema razlike izmedju desnice, gradjanista i vecine levice (Marks 21, NKPJ) po pitanju osude Srba koji dignu glas protiv separatzma, provokacija,progona...Srba kako u Srbiji tako i van nje.Danas je jasno svakom Srbinu da svi drugi ne-Srbi imaju vise prava nego Srbi. I ne samo van Srbije nego i u samoj Srbiji.Iz tog razloga najvise, levica nema veci broj sledbenika,a protesti gube snagu i idu u korist vlasti. Po pitanju prava Srba i njihovih interesa,vlast cak prednjaci u odnosu na tzv opoziciju koja je napada, jer,toboze, stiti interese Srba,brani ih na KiM,cuva zemlju itd spinovi. Po svim tim pitanjima tzv opozicija cuti i ne izjasnjava se pored zahteva za tim iz redova pristalica protesta, o KiM.
Препоруке:
28
9
7 среда, 08 мај 2019 13:53
синиша
Знате шта сам приметио ? Неки обрасци понашања из СФРЈ су много добри уз мале корекције у привреди и односима.


У СФРЈ је постојао принцип да свако прича о свом национализму, и то се сликовито говорило " Прво почисти исшпред своје куће".

Морам да признам да сам читавим својим бићем био против такве крилатице и такве праксе. Сматрао сам да о сваком национализму може да говори ко шта хоће, а нарочито жртве тог национализма.

На пример о хрватском национализму и усташама да могу да говоре Срби.

Међутим сада, кад сам мало зренуо мислим да је тај образац потпуно исправан.

Да свако може да говори ЈЕДИНО О СВОМ НАЦИОНАЛИЗМУ И СВОЈИМ ЗЛОЧИНИМА.

На пример да Бошњаци имају право да говоре једино о својим злочинима, а да Сребреницу не смеју ни да помену. И обрнуто. Да Срби могу да говоре само о својим злочинима, а да на приомер Братунац не помињу.

Без везе је да једни оптужују друге а о себи ништа.
Препоруке:
4
23
8 среда, 08 мај 2019 13:54
Lakše protiv pekare neko ići na Kosovo i Metohiju
Poruke sa protesta u kojima se pozivalo protiv džamija, stavljale se svinjske glave, na konto činjenice da muslimani ne jedu svinjetinu, koja je uz to zabranjena i u Bibliji i dr ne služe na čast protestantima. Takođe bilo je pametnije da su svoju ogorčenost situacijom iskazali pred ministarstvom odbrane Srbije i tražili da ih ministarstvo mobililiše pod punom ratnom opremom pa da idu stvari "rasčistiti" sa Albancima na Kosovu i Metohiji. Na taj način bi pokazali čojstvo i junaštvo, ovako okomili se na pekaru jednog Albanca ( ko i kukavice u Sarajevu što su se okomile na pekare Srbina) a ni jedni ni drugi nisu imali petlju da svoje nezadovoljstvo iskažu na Kosovu i Metohiji ili u Republici Srpskoj, pa da pokažu na pravom mjestu i čojstvo i junaštvo. Nego lakše im tako, bez straha da im neko može uzvratiti iz pekara.
Препоруке:
13
20
9 среда, 08 мај 2019 14:53
Mali Djokica
Odlican clanak i tu nemam komentar. Osvrnuo bih se samo na ''drugosrbijance ili tkz. ''gradjaniste.Oni jesu izrodi u Srbskom narodu i ja ih se jednostavno gadim zato sto svi finansirani od Zapada da sprovode njihovu imperijalisticko-kolonijalisticku politiku. Vidimo se dogodine Prizrenu.
Препоруке:
16
3
10 среда, 08 мај 2019 14:58
Autor je odlično primetio o čemu se radi / nedostaje reakcija pravosuđa / krivični i prekršajni postupci
Mario Kalik:"Сваки национализам, па и српски, бива неразуман и неоправдан када почне да напада друге као друге. Зато су узвици "Уби, закољи, да Шиптар не постоји“ и позиви на паљење џамија апсолутно неприхватљиви, а претеће свињске главе на аутомобилима и у радњама Албанаца не само неприхватљиве, већ и сасвим морбидне. Такве појаве се морају оштро и бескомпромисно критиковати и одбацити. Као и позиви на прогон Албанаца на националној основи. За задовољење правде у случају Флорина Гјураја је, по мом мишљењу, довољно да он добије отказ у дотичној пекари, што је његов брат и учинио. Тиме сазрева свест о одговорности за показивање симбола који су највећем броју Срба и другим жртвама албанског тероризма непријатељски. Све више од тога је дискутабилно или неприхватљиво. Мон Гјурај има право на живот и рад у Србији и после провокације свога брата, све док поштује земљу у којој живи и легитимна осећања већине њених грађана, што је он до сада и чинио". Još da država provede sudske postupke.
Препоруке:
7
8
11 среда, 08 мај 2019 15:03
D, ali to država, pravosuđe i policija treba da sprečavaju a ne masa na ulici, da "uzima pravdu u svoje ruke".
Може ли се очекивати од Срба да на показивање тог симбола укрштеним рукама, седе скрштених руку, и то онда када се он не гестикулира више само ван Србије, или на окупираном Космету и оним деловима јужне Србије где су Албанци већинско становништво, већ и у главном граду Србије, Београду? Да никако не реагују на симбол државе и снага које деценијама, на све могуће начине, показују да су непријатељске према Србији и српском народу на Космету? Наравно да не може. Бурна реакција већег дела наше јавности поручује да за ту симболику неће бити места и да она неће проћи, онолико колико је до Срба и свих других који себе или своје сународнике сматрају угроженим од агресивног и милитантног (велико)албанског пројектa.
Препоруке:
7
4
12 среда, 08 мај 2019 16:29
Amandman
Meni je u "slucaju pekara" od razlike patriotizam - sovinizam mnogo operativnija razlika jeftini, siledzijski a u sustini potpuno lazni i manipulativni nacionalizam vs. patriotizam. U kontekstu nje, ne moze se u ovoj epizodi bas nikako prevideti logisticka podrska vlasti ovom dogadjaju, sto izgleda da se gdinu Kaliku dogodilo. Shodno tome, umesto da branimo Ustav i Kosovo kao deo drzavne teritorije onda kada su najugrozeniji, hrabro nasrcemo na beogradske pekare. Za osvetu Albancima sto su nam ukrali deo teritorije, razaramo vlastiti pravni poredak nasrcuci na vlastite gradjane. Slazem se da je dvoglavi orao provokacija ali gde je pitanje za predstavnike vlasti zasto takvo ponasanje nije sankcionisano, kao valjda pitanje svih pitanja? Pitanja za "gradjaniste" stoje, ali kao sto necemo opoziciju posvadjanu sa nacionalnom idejom, necemo valjda ni naciju kojoj je skroz strana ideja pravne drzave. Huskanje gradjana na ulici, metod je ove vlasti, i antinacionalni i antipravni.
Препоруке:
10
5
13 среда, 08 мај 2019 19:04
Станић Милан
Пре 40 год. припремајући се ya испит из предмета Политички систем(Уџбеник академика Јована Ђорђевића,Бгд.1972)нађох интересантну дефиницију национализма:
"У ствари, национализам је био и остао истовреено ослободилачки и опресиван,демократски и реакционаран,револуционаран и конзервативан,племенит и назадан- начин изражавања интереса,жеља и амбиција појединих друштвених група."
Мени се лично допала цитирана дефиниција национализма као друштвене појаве,пошто даје најсуставнији одговор дефинишући га у једном ширем друштвено историјском контексту.
Тражећи разлоге постојања екстремни облика на овим просторима,морамо констатовати да народи Балкана
ради друштвено-историјски услова нису били у могућности да се конституишу као грађанска друштва коме би претходила нација као стабилна,историјски конституисана заједница народа,коју карактерише висока кохезија(наст)
Препоруке:
13
1
14 среда, 08 мај 2019 19:25
Станић Милан2
(наст)
Од пол. теоретичара да још споменем Русоа,Фихтеа и Хегела(овај потоњи говори о историјским и неисторијским народима,право, да велики народи имају обавезу да асмилирају мале народе,због тога што су на вишем степену политичког развоја???)
Кад је у питању однос Срба и Албанаца не могу(као комуниста)да се не осврнем на тешке грешке КПЈ -СКЈ по питрању националног питања чије су погубне одлуке била иницијална каписла за постепен распад- земље-климакс на 14. Конгресу.Дрезденски конгрес,те 5. Земаљска конференција,раније формирање КП Словеније и Хрватске, водило је ка федерализацији КПЈ-СКЈ као главне идеолошке снаге,жариште републичког етатизма и елитизма,што је водило ка крвавом распаду земље.Реално се поставља питање,колико је конституисани нација било на овим просторима.Не може неко са верским предзнаком претендовати да буде нација,јер оно што народу недостаје да буде нација је шира пол.интеграција,пол.освештеност,појава држ.суверенитета и покретачка идеологија.
Препоруке:
9
5
15 среда, 08 мај 2019 19:26
Станић Милан3
Наравоученије:Сви национализми почну с песмом,а заврше у крви.
Препоруке:
9
7
16 среда, 08 мај 2019 20:27
За Синишу
Аха, а комунисти у СФРЈ су, наравно, говорили о својим злочинима - злочинима које су починили комунисти?
Препоруке:
13
5
17 среда, 08 мај 2019 20:41
пензионер Цвико
@ Станић Милан 2,

Одлично. Албанци немају никакав основ за државу како на Косову и Метохији тако ни у Албанији.
Препоруке:
9
10
18 среда, 08 мај 2019 21:18
R E D D Y
@Komunista Uvek


"Moje skromno misljenje je da je danas i za sada g Kalik jedini istinski levicar modernog doba u Sbiji, ali i sire. Njegovo svestrano i argumentovano posmatranje, analiza problema je jasna i razumljiva kako za obrazovane tako i za prosecne citaoce."
druže Komunista,
vi tako lupate kada je u pitanju drug Mario Kalik da to što izjaviste predstavlja fundamentalnu budalaštinu! A kako ne bi bila kada filosofa u svojstvu predavača kakav je navedeni drug nominujete nekakvim "istinskim levičarom modernog doba u Srbiji". I, naravno, sada će krenuti salva optužbi kako nekoga vređam!? Ali, naravno, kada taj levičarski žutokljunac prasne besramnom tvrdnjom da Karl Marks kao i socijalizam nemaju veze sa tržištem onda to prolazi pored vas ko Simplon ekspres. Svi vi koji sebe nazivate komunistima i sličnim epitetima nemate blage veze ni sa Marksom ni sa socijalizmom jer se niste ni potrudili da shvatite i razumete o čemu pubertetski galamite...
Препоруке:
17
16
19 четвртак, 09 мај 2019 09:21
Komunista Uvek
R E D D Y

Druze Reddy,
Divim se Vasoj ostroumnosti i znanju. Samo smanjite dozivljaj malo.
Препоруке:
15
7
20 четвртак, 09 мај 2019 10:30
R E D D Y
@Komunista Uvek

Da se razumemo, meni nije potrebno nikakvo divljenje pa makar i u formi ironije. jedino što je ovde potrebno je argumentacija a nikakva emotivno-ideološka lamentacija. Sve dok je na tom nivou ni Vama ni drugu Mariju Kaliku nemam šta zameriti. Ali, iz toga izvoditi teorijsko-ideološke zaključke a pogotovo reinterpretirati Marksa na način kako to čini većina današnje "levice" kao i sam Mario Kalik vređa, obmanjuje i namerno zastranjuje čineći od Karla Marksa nekakvog crvenog probisveta kome je jedino na umu da već jednom raskrsti sa omrznutim i zlokobnim kapitalizmom. Ovaj poslednji pojam Marks, uostalom, i jedva gde pominje. Za sada, toliko...
Препоруке:
16
10
21 четвртак, 09 мај 2019 10:50
Бојан, Приштина
Шиптари су нико и ништа, они су у једном историјском интервалу остварили успехе јер су имали моћне савезнике који су ишли неколико корако испред њих у формулисању и остваривању њихових циљева и интереса.

Али опет и то је доста релативно и упитно, странци су им помогли да изграде елиту која је сачињена од самих окорелих неписмених криминалаца, они јесу изборили територију али на тој територији је арнаутима толико добро су после 15 год из ње кренули да беже као пред цунамијем, са изгледима да им буде још горе
Препоруке:
13
2
22 четвртак, 09 мај 2019 10:52
Ovo nisu poruke nacionalizma već religijskog šovinizma.
. Mario Kalik:"Сваки национализам, па и српски, бива неразуман и неоправдан када почне да напада друге као друге. Зато су узвици ... и позиви на паљење џамија апсолутно неприхватљиви, а претеће свињске главе ... не само неприхватљиве, већ и сасвим морбидне. Такве појаве се морају оштро и бескомпромисно критиковати и одбацити.

Takve poruke koje su se čule sa protesta uopšte nisu poruke nacionalno osveštenog čoveka, ja bi ih pre nazvao porukama "religijskog šovinizma" koje su upućene protiv muslimana uopšte, bez obzira bilo da su Albanci ili drugi. Pa ljudi to gleda svet, ambasadori u Srbiji prate situaciju. Ne razumem ponekad Vučića dovodi "svoje prijatelje" Arape i Turke muslimane u Srbiju, Arapi muslimani mu kupili zemlju veličine Beograda, kupuju i nameravaju kupovati i druge stvari, Turci muslimani otvaraju na desetine i stotine fabrika tekstilne industrije a on ne reaguje ili barem država ne reaguje na ovakve poruke mržnje prema muslimanima.
Препоруке:
8
2
23 четвртак, 09 мај 2019 11:05
Ovo nisu poruke nacionalizma već religijskog šovinizma.
. Mario Kalik:"Сваки национализам, па и српски, бива неразуман и неоправдан када почне да напада друге као друге. Зато су узвици...и позиви на паљење џамија апсолутно неприхватљиви, а претеће свињске главе ... не само неприхватљиве, већ и сасвим морбидне. Такве појаве се морају оштро и бескомпромисно критиковати и одбацити.

Ja bi razumeo da su protestanti naprimer uzvikivali parole "Srbija je i na Kosovu i Metohiji, i na Kosovu i Metohiji je srpski suverenitet, nećemo Albaniju na Kosovu i Metohiji i slično", ali uzvikivati uopšte ne parole protiv milijardu i 500 miliona muslimana u svetu, to je već nešto drugo, to je religijski šovinizam. Kako ti ljudi sutra mogu. pogledati u oči nacionalno osvešćenom Srbinu muslimanu u oči i iskreno mu reći "brat je mio na koje vere bio". Ovi mogu lagati, iskreno nikako,mogu da izreku laž "preko usta" nakon ovakvih izljeva mržnje prema muslimanima i islamskoj religiji.i onda čuđenje šta je pocepalo srpsku naciju?
Препоруке:
8
4
24 четвртак, 09 мај 2019 11:07
Бојан, Приштина
Народ наиван и у заносу сањари о прикључењу Скопља, Улциња чак су у својој луцидности тој карти прикључили грчки Епир, Подгорицу, Прокупље па до уласка у Ниш. Ниш неће дирати, хвала им.

Показују рукама орла, истина провоцирају превише, безбезе је што смо ми уопште дошли у ситуацију да протест повео код пекаре тамо неког шиптарччића.

Да као народ имамо мало већу свест, први је пролазник требао да препозна ту провокација кад се десила, шиптарчићу заврне уво и да шут у задњицу, следећи пут неби покушао ни он ни неко други.

Иначе сама застава и орао су настали на бечком двору, повереник за питање албанских племена је дао дворском сликару неколико форинти уз коментар, парафразирам, да оним мамлазима наслика неку заставу.

Сам двоглави орао симболизује јединство божанске и царске власти, то сам арнаутима ем нема никакве додирне тачке ем на црвеном платну делује као флека комарца треснутог на зиду.
Препоруке:
11
1
25 четвртак, 09 мај 2019 12:59
Смрт капитализму
Хаха, лик који се потписује као Reddy навија за тржиште и говори о "црвеним пробисветима". Па који је то степен салате у глави. Ал тако бива кад се Реди унереди :) Што му стално полази за руком :)
Препоруке:
7
8
26 четвртак, 09 мај 2019 13:12
Nacionalno svestan Srbin
Ovi u Borči su zaista pogrešili mesto i razlog protestovanja. Da su pravi, nacionalno svesni Srbi protestovali bi ispred Vlade Republike Srbije, protestovali bi ispred ministarstva odbrane Republike Srbije, institucije predsednikq Republike Srbije i tražili da se prvo prestane sa pregovorima o razmeni teritorija Republike Srbije, o predaji teritorija u raznoraznim sporazumima sa Albancima a onda bi tražili da predsednik, Vlada i ministarstvo odbrane Republike Srbije vrše svoju ustavnu dužnost mobilizacije vojske, tražili bi da vojska ide na Kosovo i Metohiju, a ne kukavički se iživljavali nad pekarom.
Препоруке:
8
9
27 четвртак, 09 мај 2019 15:33
R E D D Y
Srbiji nije potrebna nikakva desnica. Gotovo idealno za nju posao obavljaju korisne budale, kao, na primer, "Marks 21". Levičarenje bez mozga i pameti. Oni bi, valjda, da radnici shvate, mahanjem roze zastava, kako im ovakvi uličarski mangupi mogu, ko za Novu godinu pokloniti jedan mali i dobro upakovani komunizam. Verovatno sanjaju da odmah postanu komesari, ministri, tj. prvosveštenici crvenolike ideologije. A radnici bi, valjda, radili prema uputstvu i planskim scenarijima ovakvih ideoloških čudotvoraca.
Препоруке:
18
1
28 четвртак, 09 мај 2019 16:03
Русољуб Ненатовић
По мени, кад белац направи ово са шакама - ако то некога асоцира на двоглавог орла то мора бити бели орао. Постоје и црнци на планети а то, изгледа ми, ови пантомимичари не знају.
Препоруке:
5
2
29 четвртак, 09 мај 2019 16:24
лајави крелац
Један од ретких Каликових текстова на који НЕМАМ посебних примедби, иако је писан у његовом препознатљивом маниру.
Препоруке:
6
8
30 четвртак, 09 мај 2019 17:20
Марио Калик
@ Komunista Uvek

Хвала на комплименту, мало сте ме унапредили и преценили, али опет боље и то него да ме неправедно обезвредите :) Трудим се да очувам и појасним позицију која ће бити и левичарска и патриотска, што је данас нажалост код многих раздвојено, па имамо а(нти)националне левичаре или десничарске националисте који се међусобно сукобљавају, а обе алтернативе су мањкаве и рђаве. Зависно од теме и контекста, некад ставим нагласак на левицу, некад на патриотизам, али гледам да обоје буде заступљено и уравнотежено у целини приступа. Због те средње позиције, оним првима се често чиним као "националиста", а другима као "комуњара", па ме нападају и једни и други. Но добро, нападам и ја њих, тако да је и логично :) На свакоме је да процени колико су му та позиција и ставови блиски.

Велики поздрав и свако добро!
Препоруке:
13
9
31 четвртак, 09 мај 2019 17:40
тетак
Ситуација у бившој Југославији иде у смјеру без повратка! Медији максимално подстичу сваки облик мржње и подјеле. И то иде на начин да се готово шизофрено нападају Срби, чак се и ликује када се било каква несрећа деси, чак и елементарна. Српски медији морају да одговарају, што раде доста површно и нестручно. Јер би сопствена омладина била залуђена до губитка... На другој страни ми се сви исељавамо тако да нема начина да се договоримо о било чему
Препоруке:
8
0
32 четвртак, 09 мај 2019 18:05
Душан комуниста
Ми живимо у светском систему који се у већој мери него током 20. века заокружио као либерално капиталистички систем. Доминантна мисао је либерално-капиталистичка, свакако није једина али више него што је била током 20. века. Отуда данас код многих левичара има продора либералних схватања која их утолико више чине мање левичарима. Као један од многих примера је и однос према национализму о којем је Марио Калик исправно оценио. Могло би се чак разматрати блиска повезаност либерализма и национализма у смислу партикуларизма, анационализма који је у неравноправним односима национализам, мондијализам који је империјални национализам итд.
Разлике између комуниста постоје, да ли су ближи источноевропском или западноевропском схватању, ближи филозофском или економском углу гледања. Ипак, најважније је да око тактичких, полазних питања буде сагласности и јединства.
Препоруке:
10
8
33 четвртак, 09 мај 2019 18:08
Komunista Uvek
Марио Калик,

Sa zadovoljstvom citam Vase analize i vrlo su bliske mojim shvatanjima i razumevanju danasnje politicke situacije u Srbiji kao i svim ex YU republikama.Izvanredno slikovito i razumljivo za obicnog coveka pristupacno da razume i shvati ono sto se desava danas,uzrok i posledice.Cinjenica je da danas vrlo dobro manipulisu patriotskim i nacionalnim osecanjima sirih masa sve politicke opcije kako desne tako i tzv leve i one tzv centralne koje se klate levo kad su izbori,a desno kad dodju na vlast.Levicara danas nema kojima je COVEK-RADNIK centar svega i cijim potrebama treba podrediti sve:politicki,ekonomski,pravni,obrazovni, zdravstveni,socijalni,kulturni...sve sisteme.
Marksizam nije Sveto pismo vec nauka koja se razvija u skladu s vremenom i drustvenim prilikama.
Jedna takva koncepcija,program koje bi obuhvatile i nacionalno i socijalno/socijalisticko u sebi,imale bi veliki broj sledbenika sto pokazuje mali broj glasaca,negodovanje kako na vlast tako i na tzv opoziciju.
Препоруке:
8
9
34 четвртак, 09 мај 2019 21:27
Марио Калик
Да, све сте лепо рекли, потпуно се слажем! То је опција која би привукла прилично гласача, али зна се да је то тешко јер непријатељи и радничке класе и Србије као независне земље воде већ дуго главну реч, и споља и изнутра. На нама је да се боримо како можемо и колико можемо. Бар да не дозволимо да и нас сломе, и наметну нам своје интересе и идеологију.
Препоруке:
7
8
35 петак, 10 мај 2019 05:28
R E D D Y
@лајави крелацMa, srbijanska sarmo, shvati jednom da nisi ovde ti bitan, da li ti se nešto sviđa ili ne, već je u pitanju argumentacija. Ti ne podastireš argument ili kontraargument što je jedino bitno. Toga nema kao što ga nikada nije bilo i u polemikama koje si ranije vodio. Jedino klevete i nedokazane tvrdnje. Baš kao i kod Marija Kalika sem u retkim prilikama. Kod ovoga koji sebe oslovljava Komunistom nalaze se, pa opet, tvrdnje bez ikakvog osnova. E, onda, kao i kod tebe, kada vam neko kao ja podmetne argument, počinje klevetanje da ste ovo, ono i koješta slično. To je posebna srb. "poslastica" kojom se u nemoći služite.
Препоруке:
10
4
36 петак, 10 мај 2019 05:40
R E D D Y
@Komunista Uvek

Marksizam ne postoji. Sem u vašoj mašti. Ako bi postojao onda bi neminovno bio dogma. No, to znači da ako njega nema nema ni dogme. Alim to ujedno dokazuje da čovek može biti dogmata jer jednu progresivnu misao petrifikuje i smešta u okvir kojim ograničava i limitira nju samu, njen razvoj. A razvoja nema bez kritičkog odnosa što vama, kao ni drugu Kaliku, uopšte nije svojstveno. Naprotiv, kritiku odbacujete, nema argumentacije te tako jednu misao transformišete u dogmu. A to vam odgovara kao ideološko i političko oružje u susretu sa mišljenjem koje se ne uklapa u vaše već zadate sheme. A zadate sheme su vam potrebne jer tako negujete svoj monopol na istinu ali i izolujete sve neistomišljenike, čuvajući svoju pravovernu, jednom zadatu, ideološku poziciju. To je toliko jadno i bedno da postaje tragikomično.
Препоруке:
10
4
37 петак, 10 мај 2019 05:46
R E D D Y
@Душан комуниста

Друже комуниста,

не постоји никаква либерално-капиталистичка мисао. Та кованица проистиче из вашег несхватања у сфери појмова. Постоји, напротив, либерално-грађанска или буржоаска мисао. А то је, изгледа, за вас, непојамна мисао.
Препоруке:
9
4
38 петак, 10 мај 2019 15:00
Stanić Milan
@ gosp.REDDY

"Marksizam ne postoji.Sem u vašoj mašti."Gosp.Reddy grešite i te kako!Pod marksizmom se podrazumeva misaona tvorevina čiji su tvorci K. Marx i F. Engels.Kasnije su te misli razvili brojni teoretičari od kojih posebno ističem Lenjina,koji je svojim teorijskim radovima i praktičnim delovanjem stvorio socijalističku zemlju,držeći se maksime, da bez revolucionarne teorije nema ni revolucionarne prakse.Međusobna povezanost marksistički teorija proizilazi iz sledećeg:
- to su teorijski izrazi društveni potreba radničke klase,pretočena u teorijska objašnjenja-stvaranje socijalizma kao prelaznog društva i u krajnjem ukidanju klasa i prelaz u komunizam,
-marksističke nauke su međusobno logično usklađene,uzajamno se prepliću,dopunjujući jednu drugu predstavljajući jedan koherentan sistem.
Kao i sve misaone tvorevine u istoriji,koje su sadržavale nove ideje,u praksi su stvarale nove odnose društvenog života,tako da mark.ne predstavlja samo teoriju,nego i materijalnu snagu.
Препоруке:
5
8
39 петак, 10 мај 2019 15:25
Stanić Milan2
@ gosp. REDDY( nast.)

ONo u čemu se slažemo.Najvažnije teorijsko delo je svakako "Kapital"(podnaslov Kritika pol.ekonomije) u kome on "razbija" merkantiliste,fiziokrate i teoretičare klasične ekonomije."Kapital" pre svega ima materijalističko metodološki pristup,što mu daje nov kvalitet,to nije samo marksizam nego i osnovni tekst ekonomske teorije uopšte.
Da li je marksizam dogma? Na neki način jeste,mark. je pol.religija. On je išao ispred svog vremena,a "prateći vokali" nisu mogli razumeti suštinu Marksove teorijske misli.Zbog toga imamo bauljanje teoretičara na društvenoj sceni pojavom različiti škola i pristupa,što je najviše štetilo samoj praktičnoj realizaciji soc.revolucija.Ipak,bez obzira na imploziju socijalizma kao projekta,pokreta i poretka,šta bi bio 19.i 20 vek da nije bilo soc. revolucija,bez obzira na njihov kasniji ishod.U futuru I - svet ima samo dva izbora:
-ili u demokratski socijalizam
- ili u varvarstvo.Pozdrav.
Препоруке:
8
4
40 петак, 10 мај 2019 20:56
R E D D Y
@Stanić Milan

Polemisaću i sa Vama mada mi to nije baš previše drago. No, istina je ispred svega. Elem, moja teza glasi da marksizma nema i da to nije nikakva tvorevina, misaona, kako Vi pišete. Jer, da jeste predstavljala bi kompaktnu celinu, nešto u smislu naučnog sistema. Takav sistem je uostalom kao i svaki drugi prilično zatvorena pojava. Više plediram za mišljenje na tragu Karla Marksa što je po meni mnogo preciznije ali i fleksibilnije s obzirom na ono šta se sve krilo a i danas skriva pod pojmom, marksizam. Uostalom tematika, tj. sadržina pa i sama dijalektika uveliko i unekoliko su razuđenije danas nego što su to bile u doba kada su, prvenstveno MARKS a potom i Engels kao i Lenjin promišljali stvarnost. Ono što bi, međutim, odgovaralo duhu onoga što ovde saopštiste predstavljalo je u vreme svoje aktuelnosti svojevrsni "enfant terrible" tog pojma i te pojave. Mislim na Lukača i njegovu "Geschichte und Klassenbewußtsein" a potom i na Blohov "Das Prinzip Hoffnung".
Препоруке:
11
4
41 петак, 10 мај 2019 21:32
R E D D Y
@Stanić Milan

.....tržište nemaju ničeg zajedničkog!?!?!? Da li i Vama nisu jasne ove preteške budalaštine koje izvaljuje jedan prononsirani levičar iz "naše sredine"!? Ako bi na ovo trebalo da liči današnji marksizam onda se moram i javno odreći i samog Karla Marksa i svega onoga što sam od njega naučio ili shvatio. Da tome važnost pridaje nekakav "Komunista uvek" mene baš previše i ne dodiruje.
Препоруке:
10
4
42 понедељак, 13 мај 2019 21:51
Petar Đuretić
Druže Kalik, slažem se sa Vašim stavovima i zaista je retkost naći ovako izbalansiran tekst na srpskom jeziku. Činjenica je da su Srbi u rasejanju ugnjetavani po dve osnove -po klasnoj i nacionalnoj, za razliku od okolnih naroda, koji su samo po klasnoj. To nezadovoljstvo se iskazuje na najnedolotvorniji mogući način-kroz nacionalizam. Zašto je to tako, posledica je spleta mnogih istorijskih okolnosti: kompromitovanog istorijskog nasleđa (titoističko stvaranje i favorizovanje manjih nacija), sistematsko pranje mozgova i držanje ljudi na niskom obrazovnom nivou, defanziva i izvrtanje komunističke ideje (levičarenje, gej prava). Ipak realnost pokazuje koliko je nacionalizam pogrešan odgovor na ugnjetavanje i loš život. Kako se situacija bude pogoršavala ljudi će shvatiti da im treba ideja koja će zaista nešto promeniti. Tada treba da ukažemo da samo ujedinjeni sa svim drugim narodima, kroz komunističku ideju, možemo izvojevati slobodu. Kao sitne i posvađane nacije ipak smo samo lak plen.
Препоруке:
6
4
43 среда, 15 мај 2019 12:59
Љиљана
Зар и ми Срби немамо двоглавог орла? Кад га Албанци показују рукама укштеним, орао им није црне боје. И ми њима треба да показујемо на исти начин, зар не? Наш је једино беле боје, али се зо не види по рукама. И ми коња за трку имамо - тако се каже.
Препоруке:
0
5

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер