недеља, 19. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

На данашњи дан: Умро Јосип Броз Тито; Маргарет Тачер постала премијер Велике Британије; Погинуо Гоце Делчев; Бугарски парламент одобрио НАТО авионима коришћење ваздушног простора у агресији на СРЈ

Kоментари (113) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 04 мај 2019 07:53
yu intelektualac
Na danasnji dan umro Tito. Bilo je casno i dostojanstveno ziveti s Titom. Imao sam tu privilegiju. Zao mi je sto vecina gradjana danas nezna kako se zivi u uredjenoj, nezavisnoj, uglednoj i jakoj drzavi? Crveni YU pasos bio je najcenjeniji i sa njime se moglo svuda. Neka mu je vecna slava i hvala.
Препоруке:
133
44
2 субота, 04 мај 2019 07:54
Perkoni
Budimo realni Tito je kriv sto smo mogli od plata i penzija normalno da zivimo...Tito je kriv sto smo imali besplatno skolstvo i zdravstvo...Tito je kriv sto smo bili uticajni i postovani u SVIJETU...Tito je kriv sto su nam sve fabrike radile...Danas nam je mnogo bolje...Niko ne radi..Nema se para..Jedva sastavljamo kraj sa krajem...placamo i skolovanje i lijecenje...Ma zivi se boli glava...
Препоруке:
127
37
3 субота, 04 мај 2019 07:55
Vratnik
Tito je, izgleda, dobro znao koja smo mi stoka, pa nas je uredno vezao - kako stoki i dolikuje. Kada su dosli, poslije njega, Amerikanci, Rusija, Eu... i odvezali nas radi "demokratije" tada je i proradilo ono zivotinjsko u nama. Sada su u pitanju samo nijanse. Tita nema, krvi i mesa je bilo za izvoz, Ameri ce nam palamuditi o demokratiji... a mi cemo se samo sjecati vremena kada je Pape zavalio het- trik Argentini. Postovanje za gos. J. B. Tita.
Препоруке:
122
33
4 субота, 04 мај 2019 07:57
Beast trom the East
TITO. Niste se bunili dok ste besplatno studirali, dok ste svake godine isli na more. Kada ste sa licnom kartom po svetu putovali. Tad vam je odgovarao? A sada spominjete neku tamnicu i katastrofu, koje je pripadnosti bio, dal je komunista. Sta god da je bio, nikoga nisu docekivali kao njega, gde god da je isao. Greska je stosu dozvolili da nacionalisti kao vi, koji su hteli da rade sta hoce, da imaju apsolutnu slobodu, uzeli stvar u svoje ruke posle njegove smrti. Spominje se goli otok, sloboda govora. Umeo je da ucutka tada rezim nacionalne porive, i danas toga fali. Sta su trebali? Da puste ustas i cetnike da idu ulicama kao danas? Jel to donelo stabilnost? Lako je pljuvati u proslost, a nista nste uradili za buducnost, niti na neki nacin pokazali da je ovo vreme bolje. Prijatno
Препоруке:
109
33
5 субота, 04 мај 2019 07:59
sreća beše nekad davno
E moj Tito nisam bio ni rodjen dok si bio na celu drzave, ali svako ko mi je pricao o tom vremenu video sam neki mir,spokoj iz ociju,neznost iz price o tom srecnom vremenu,letovalo se,radilo se za dobre plate,ugled drzave i nasih ljudi je bio na visokom nivou. Moji letuju u Hrvatskoj kao da su kod svoje kuce. Nikad se to vreme nece vratiti i zao mi je sto nisam bar malo mogao da dozivim te trenutke,nego sam doziveo 5.oktobar,bombardovanje,sankcije,zute.....i ko zna sta cu jos docekati.Mozda beogradski pasaluk koji ce se formalno zvati Srbija.
Препоруке:
108
30
6 субота, 04 мај 2019 08:00
Tony
želim Drugu Titu kao čoveku da zahvalim za sledeće stvari.

Hvala ti što Srbija nije ostala turski kazamat neasfaltiranih ulica i rikši, hvala ti što si izgradio naše gradove, hvala ti što si podigao radničku klasu i što je u tvoje vreme postojala socijalna pravda, hvala ti što je naše školstvo bilo cenjeno svugde u svijetu, hvala ti što je zdravstvo bilo besplatno i kvalitetno, hvala ti što si Jugoslaviju približio svijetu, hvala ti što je u tvoje vrijeme čovek bio čovek, heroj bio heroj, danas je moj dragi Tito sasvim obratno, danas su zločinci junaci a čovek i ne postoji u ovoj zemlji, ali najviše ti hvala što rusima nisi dao da njihova pogana čizma kroči na naše tlo i od nas da naprave logor kakav su napravili od Istočnog bloka.

Žao mi je što nisi rođen malo kasnije pa da si s nama proživeo poslednjih 20 godina i sprečio budale koji su uništavali sve što smo sticali poslije drugog svetstkog rata i za sve što smo se borili.
Препоруке:
99
29
7 субота, 04 мај 2019 08:01
Kefa
Tito, mogu ti historičari da pišu šta žele,ja znam da nikad nismo živeli bolje,niko nije bio gladan,svi smo imali posla a pre svega poštovanja jedni prema drugima,u mojoj ulici živeli su mađari,hrvati,romi,albanci i niko nikada nije pitao odakle si,ali smo uvek pomagali jedni drugima i živeli srećno u tom bratstvu i jedinstvu,imao je tito svojih pluseva i mana ali smo ga svi voleli i poštivali,za razliku od ove bagre danas,zato druže tito vječna tebi slava bila i još uvek ćes živeti u našim srcima.
Препоруке:
97
30
8 субота, 04 мај 2019 08:02
Major JNA
Slava nasem jedinom i pravom predsedniku drugu Titu.Hvala ti sto si mi omogucio da odem sa sela u vojnu skolu i da dobijem stan,da zivim u 9 najvecih jugoslovenskih gradova,sto sam isao sa porodicom na more u vojna odmaralista,hvala ti na svemu!
Препоруке:
94
31
9 субота, 04 мај 2019 08:04
Danko
Tito je stvorio je domace fabrike i domacu proizvodnju, imali smo svoje proivodne brendove koje smo voleli, Borovo, Kostana, EI Nis, Ficu, Keca i Jugo, Prvi Maj, Kluz, UTVA, YASSA, Startas, ... a sada nemamo nista od toga, sve pare zgrce stranac, a nama mrvice. Jos se u svoj svojoj gluposti hvalimo kad nam dodje stranac sa svojom fabrikom i tehnologijom pa stane ekspolatisati Srbe i zemlju Srbiju uzduz i popreko.
Препоруке:
89
27
10 субота, 04 мај 2019 08:05
Jovanovic
Proslo su 38 godine... Od zemlje koja je bila pobednig u oba svetks rata, osnicac UN i Pokreta nesvrstanih, svetskog ugleda... Imali smo najlepsu zemlju na svetu a da toga nismo bili svesni (mislim na sve narode SFRJ) Rasturili su nas da bi nas sada primoravali da se opet sastanemo, da bi opstali... koja ironija zivota. A valjda ce nekad nekome doci u glavu da smo prosto vezane jedni za druge i da samo ujedinjeni mozemo da opstanemo!
Препоруке:
84
26
11 субота, 04 мај 2019 08:06
Borislav
mozete da pljujete Tita na ovim stranicama i u svom drustvu kolko god hocete ali samo jedno je dovoljno reci: kad smo bili zajedno imali smo sest republika. bili smo priznati a bogami i veliki. kad je neko krenuo na nas imali smo moc da stisnemo saku udarimo o sto i progovorimo TOLKO GLASNO DA NAS JE CITAV SVIJET POSTOVAO I RAZUMIO. sad smo jad. pljujemo jedni na druge a oni sto nam nisu bili ni do koljena diktiraju nam uslove. bili sno nesto a sad smo nista!!!! pricajte sad sto ocete....
Препоруке:
81
29
12 субота, 04 мај 2019 08:08
Gevara
Koliko je Tito izgradio za 35 godina ovi nisu mogli da ruse za 35 godina uprkos 4 rata i NATO raketiranja, ili kako je jedan makedonac rekao koliko je on puteva i zgrada gradio ovi ne mogu ni da farbaju.Svaku mu cast drzao je tolike nacije zajedno koji su cvrsto verovali u njega.A ovi posle njega odmah u rat i doveli su narod u prosjacki stap.
Препоруке:
79
25
13 субота, 04 мај 2019 08:10
Miroljub
Godišnjica Tita.Kako vreme odmiče, u poređenju sa njegovim naslednicima se sve više vidi veličina Josipa Broza. Stvorio je razvijenu, međunarodno priznatu i socijalno pravednu državu državu od ratom razorene zemlje razjedinjenih i zavađenih plemena. Ta država je imala 20 miliona stanovnika koji su govorili srpski(i hrvatski) jezik a njen glavni grad je bio Beograd. Možda se to neće svideti "patrijotskim ušima" ali tako nešto Srbija nikada nije imala pre niti će više imati u budućnosti, to je bio istorijski vrhunac našeg uticaja u regionu. Na žalost taj uticaj nismo znali iskoristiti, prevagnuo je nerazum i interesi kriminalnih krugova koji su jedini istinski profitirali od krvavog raspada SFRJ. Realno, Tito i njegova ideja su poranili na ovim ukletim prostorima najmanje 50 do 100 godina.
Препоруке:
76
27
14 субота, 04 мај 2019 08:11
Randjelovic
Slava mu. Rodjen sam dvije godine nakon njegove smrti i poslednja sam generacija Titovih pionira. Ne pamtim mnogo iz tog vremena ali dovoljno je samo pogledati danasnju politicku elitu, danasnjeg predsjednika Srbije da bi sve postalo kristalno jasno. Sve silne fabrike izgradjene u vrijeme SFRJ danas su ili u stecaju (citaj, opljackane) ili privatizovane (citaj, poklonjene) stranim "investitorima" koji izrabljuju jeftinu radnu snagu. Imali smo drzavu, jaku srednju klasu, imali smo vojsku, najbolji tenk na svijetu u to vrijeme, imali smo fabrike, proizvodnju i izvoz, imali smo postovanje svih i svuda. Danas imamo ponizenje. Od svih i svuda.
Препоруке:
75
27
15 субота, 04 мај 2019 08:12
Ogorčeni vojvođanski penzioner
Na današnji dan pre 39 godina umro je Tito. One silne kolone Srba koji su plakali kao da su potsvesno osećali kakva im se katastrofa sprema nakon smrti tog velikog čoveka. I ispostavilo se da su bili u pravu jer se može reći da "Ode Tito - ode i Srbija". U vreme tog velikog čoveka svi su nas poštovali, a Srbe niko nije smeo da dira, a onda je došao Milošević, upropastio našu ekonomiju (Vojvodina pre Jogurt revolucije imala 40% veću platu od Beograda i 60% veću platu od Srbije) a Jugoslavija se raspala. Koliko je vreme Tita i vreme dok se nije pojavio Milošević bilo dobro, najbolje pokazuje to koliko je bila jaka srednja klasa, jer sam ja kao radnik u Naftagasu uspeo da izgradim vikendice u Budvi i kod Splita. Danas je to misaona imenica. Tako je bilo zato što Tito i njegovi naslednici nisu dozvoljavali korupciju. Da nisam među prvima uložio novac u Dafiment banku, naprosto bih propao 90ih jer sam zbog Miloševića ostao bez posla.
Препоруке:
23
69
16 субота, 04 мај 2019 08:12
Đorđe
Koliko god Tito bio omrazen medju mnogima, jedna cinjenica je istinita: Srbija (kao jedna od 6 republika) nikada nije bila bolja, stabilnija i prosperitetnija nego u doba Titove Jugoslavije. Sve sto je u Srbiji ikada izgradjeno, sto je ikada funkcionisalo je iz doba Jugoslavije. Tito jeste bio klasicni diktator, i slobode su bile ogranicene, ali Jugoslavija je bila ozbiljna zemlja koju su svi ozbiljno shvatali. Ljudi su mogli zivjeti kao ljudi. Postojale su neke ljudske vrijednosti. Danas se mrznja prema drugacijima medju nama i poziv na nasilje protiv istih naziva ljudskim vrijednostima, zastitom "tradicionalnoh porodicnih vrijednosti." Postojala je nada. Jedina nada medju mladima u Srbiji koja postoji danas je da ce pobjeci na zapad.
Препоруке:
75
27
17 субота, 04 мај 2019 08:14
Buca
O ljudima dela govore.
Za vreme Tita imali smo pasos sa kojim smo mogli da odemo prakticno svuda /za SAD i Grcku su trebale vize ali su se lako dobijale/.
Sve smo pravili /avione, tenkove, kamione, autobuse, televizore.../, sagradili smo puteve, bolnice, skole /crkve nismo dirali/, nase firme gradile su sirom sveta brane, centrale, autoputeve, aerodrome...
Sve kljucne knjige bile su prevedene, sve kljucne predstave, svi vrhunski umetnici, filosofi, naucnici bili su gosti te zemlje.
Skole su bile besplatne i obavavezne. Popovi se nisu pitali.
Opismenjavanje je bilo obavezno.
Tito je skolovao ljude u inostranstvu, pa su se vracali u zemlju.
Ko je bio corkiran - zasluzio je: npr. tudjman, izmetbegovc, seseljetu,
Naravno ne postoji nista savrseno, ali...
Cim smo se dokopali ove vajne demokratije poklali smo se kao najveci olos... sve smo porusili, upropastili, oterali smo najbolje, mlade i obrazovane... pop..sali smo se na jezik, dobrotu, rad, postenje, moral.
Препоруке:
70
24
18 субота, 04 мај 2019 08:20
Tamara
Bila sam mala kada je Tito umro i nisam najpozvanija da komentarisem njegov lik i delo ali znam da sam imala sretno detinjstvo. Mnogi kazu da su to vec ispricane price, kako smo isli na letovanja, kupovali automobile, gradili kuce i sl. Ali zar to nije najvaznije za jednog obicnog "malog" coveka. Ne zeli svako da bude estradna zvezda, biznismen ili politicar, zelimo samo dostojanstven zivot i nista vise od toga, a u Titovo vreme smo to i imali. Takodje, neki komentarisu, vladalo je jednoumlje, jednopartijski sistem, nije li sad isto?! Jedne te iste ljude gledamo vec 20. godina kako se smenjuju na vlasti pri cemu je iz godine u godinu sve gore i kako prelaze iz partije u partiju opet, zarad te iste vlasti. Drugi, pak, komentarisu kako tada nisi smeo javno da ispoljis svoje misljenje, ubedjenja koja su drugacija od "pozeljnog".
Препоруке:
65
23
19 субота, 04 мај 2019 08:22
Pera
Kada je Tito umro imao sam 22 godine i nije me intersovala politika. I dan danas ne znam da li je bio protiv srba, za srbe, protiv... Bilo je najverovatnije svačega. I taj Goli otok i Ranković, Jovanka... Kakvih li sve knjiga nisam čitao. Ali najviše mi nije jasno kako je moj otac s jednom učiteljskom platom, koja je uzgred rečeno bila manja od plata nekih običnih radnika u fabrikama, uspeo da napravi kuču od 80 kvadrata i plus toga mene školuje. Nikakvih vanrednih prihoda nije imao. I on i majka su mi bili iz seljačke porodice i nije mu niko pomagao. A ja sada ne mogu tu istu kuću da održavam, da zakrpim, nešto sitno popravim. Žalosno se osećam kada pomislim da sam ja imao više džeparca od moje dece.
Препоруке:
67
22
20 субота, 04 мај 2019 08:23
ĆirićJ.
Neko je Tita voleo,neko nije...nebitno.

Ostaje jedino realnost da u njegovo vreme nije bilo gladnih,nije bilo toliko krađa,ubistava,drogiranih,
nasilja na ulicama(propratne pojave siromašnih društava).

Od jedne plate,jer često je u porodici samo otac radio a majka bila domaćica i vaspitavala decu,moglo se pristojno živeti,čak i da se uštedi za letovanje.
Dve plate u kući su već značile udoban život.

A danas?
Ko može da se pohvali da živi životom dostojnim čoveka,osim šačice veoma bogatih ljudi,kojima je rat bio odskočna daska za bogaćenje?

Ko to može biti danas srećan
među gomilom nesrećnih ljudi,osiromašenih,poniženih i bezdušno eksploatisanih??
Препоруке:
64
21
21 субота, 04 мај 2019 08:24
Vecko
Bilo je to vreme prosperiteta,socijalne pravde,bezbednosti i kada se sa pasošem SFRJ putovalo bez viza. Razbojnici su bili u zatvoru. Tačno, nismo baš smeli da "lajemo".Danas nazadujemo, živimo u bedi a razbojnici su na vlasti. Jedino možemo do mile volje da "lajemo" ali su i tu počeli sa restrikcijama . E to je razlika u vremenu Tita i današnjice.
Препоруке:
62
23
22 субота, 04 мај 2019 08:25
bivsi PIONIR
Hteo sam da napisem komentar ali mozak se blokirao, ruke mi drhte i ne mogu da nadjem reci da opisem
ljubav i postovanje prema velikanu 20- veka,vecnog Druga Tita. Jos se secam neizmerne srece i radosti koje sam doziveo, kada sam trcao tristotinak metara sa stafetom mladosti u rukama uz freneticne aplauze mase ljudi okupljene na obe strane ulicama grada.
" Shoku TITO ne te betohemi, se nga rruga
jote, nuk do te largohemi.
Neka mu je vecna slava.
Препоруке:
57
29
23 субота, 04 мај 2019 08:26
vlada-so
Možemo mi biti i za i protiv Tita, međutim činjenice govore dok je on bio na vlasti postojao je srednji sloj što je temelj svake države. Besplatno zdravstvo, besplatno studiranje nadarene dece sa brda, radnici u pravom smislu te reči, bezbednost na ulicama...Ovako sa distance ipak je imao više pozitivnih nego negativnih osobina.
Препоруке:
52
24
24 субота, 04 мај 2019 08:26
Боске
Полудели Мики је баш подивљао јутрос, чак ни за догађаје везане за Милошевића није успео да напише оволико коментара постављајући лажна имена. Јасно показује да су били у праву они који су говорили "Друг је Тито устао из гроба - име му је Милошевић Слоба"
Препоруке:
21
45
25 субота, 04 мај 2019 08:27
Zare
Ako celokupnu istoriju SFRJ gledamo kao "lik i delo druga Tita" onda dolazimo do jednog modela sličnog SAD-u. Generalna razlika je u vladavini jedne partije, jednog čovekakao i tzv. društvenoj svojini (spram dominantno privatne u SADu). Ipak koncepcija multi-nacionalne, multi-kulturne i multi-konfesionalne državne organizacije je ista. Centralna država je bila jaka oslonjena na jaku vojnu silu (tako je u SAD-u već decenijama) i moguće je ostvarivati visoke slobode u svim sverama života ali pod jednim važnim uslovom, da to ne vrši neki uticaj na vlast tj. hleba i igara DA ali vlast NE. Naravno, najsporniji deo biografije svakog političara-revolucionara jeste onaj deo kad je dolazio na vlast kao i oni delovi gde se "obračunava" sa svojim eventualnim protivnicima ili konkurentima. Tako postoje brojni pojedinci i grupe koji će izrazito negativno svedočiti o vremenu pod Titom i to istorijski mora biti zabeleženo.
Препоруке:
45
13
26 субота, 04 мај 2019 08:29
Urbaniak
Tito ne samo sto je voleo zivot i uzivao u njemu, vec je stvarao uslove da i obican covek moze da uziva u zivotu.
Setite se radnickih odmaralista, rekreativnih nastava, letovanja i zimovanja preko skole, crvenog pasosa...
Imali smo ono sto obican mali covek na zapadu ni dan danas nema.
Da mogu da biram, opet bih se rodio i odrastao u "Titovoj" Jugoslaviji.
Sve bih dao da se reformise u modernu zajednicu naroda i nikad ne raspadne, posebno ne u krvi.
Препоруке:
41
23
27 субота, 04 мај 2019 08:29
Nikola
Meni su fascinantne te price o dugu zbog kojeg se kao lepo zivelo u SFRJ i bas bih voleo da znam iz cije kuhinje dolaze i ciji je interes da tako prica.
Dug 22 milijarde $ a izvoz 29 milijardi tj izvoz veci od duga, danas Srbija dug 23 milijarde eura a izvoz 6 milijardi tj dug veci 4 puta od izvoza i opet neki ovde u ovoj zemlji pricaju o zaduzenoj SFRJ kojoj su takodje i mnogo zemlje dugovale (ova vlada otpisa 2.5 milijardi dolara duga iraku iz srfj) a ko danas duguje srbiji bilo sta,mi vise ni most ne znamo sami da napravimo a ni da popravimo.
Препоруке:
37
25
28 субота, 04 мај 2019 08:31
NikolaK.
TITO .Danas nemaju snage ni da realno analiziraju ekonomska dostignuca SFRJ a jos uvek se prodaje ono sto se napravilo tada i vecina zivi od penzija zaradjenih u to vreme. Nije odgovarao fashistima, nije odgovarao klericima, aristokratiji i kapitalistima. Posle surove chistke od '48-'53 koja je bila neophodna sa njegove pozicije da ne bi postali Ruska kolonija, nastalo je vreme u kome je za svakog postenog radnika bilo mesta za dostojanstven zivot i vise od toga. Poznavao je kapitalizam i komunizam, poznavao je vojsku i finansije, znao je da uziva privatno i podeli balkanskim narodima malo lepog zivota. Opasan svetski igrac ko god bio u poredjenju sa danasnjim pacerima.
Препоруке:
39
24
29 субота, 04 мај 2019 08:32
crni 5 oktobar
Боске

Полудели Мики је баш подивљао јутрос, чак ни за догађаје везане за Милошевића није успео да напише оволико коментара постављајући лажна имена. Јасно показује да су били у праву они који су говорили "Друг је Тито устао из гроба - име му је Милошевић Слоба"

Шириш обичну ЛАЖ, Мики није написао ни један коментар. Ако ти се не свиђа Мики сасвим је довољно да то кажеш на пристојан начин јер примитивизмом само срамотиш себе и своје "аргументи". Срби треба више да уче у Школу да би им било боље и више да раде а Мики вредно ради.
Препоруке:
25
15
30 субота, 04 мај 2019 08:55
Мафија, гангстери, кримоси...
... у Титово време овде нису постојали.

А сада - та гамад освојила власт и држи власт.

А гангстерски бос и његова фамилија - на челу државе.

Аферим!
Препоруке:
19
20
31 субота, 04 мај 2019 09:05
KIKI
Boske

Ти си љубоморан на Микија, ти немаш стан.
Препоруке:
19
9
32 субота, 04 мај 2019 09:37
КДБ Србија
Видимо ботовање од раног јутра у славу и част једног преваранта. Тито је је једна од највећих подвала у историји Срба. Опште позната ствар је, да је био Аустро-угарски каплар, и као такав мрзитељ Срба. Човек који је заташкавао усташке злочине, и на тако трулим темељима градио СФРЈ. Исцртане границе које је припремио, спроведене су, а Срби протерани са вековних огњишта. Барања која је била део Српског војводства у 19. веку као награда предата Хрватима после покоља у Јасеновцу и другим стратиштима, незнаним и знаним. Далмација, Кордун, Банија, Славонија, Горски Котар, Босна, Херцеговина, Црна Гора, Косово и Метохија. Све су то делови где су живели Срби у великом броју, а одакле су прогнани или и даље трпе прогон.
Опет имам питање за комунисте. Зашто вам је требало 20 година након рата да оформите комисију за утврђивање злочина у Јасеновцу?
Препоруке:
40
39
33 субота, 04 мај 2019 10:07
Мики
КДБ Србија
Видимо ботовање од раног јутра у славу и част једног преваранта. Тито је је једна од највећих подвала у историји Срба. Опет имам питање за комунисте. Зашто вам је требало 20 година након рата да оформите комисију за утврђивање злочина у Јасеновцу?


А ја имам питање за четнике и љотићевце. РАТКО МЛАДИЋ је комуниста и носи петокраку. Па дали је РАТКО МЛАДИЋ као комуниста и непријатељ Срба или је давао свој живот за Србе и Републику Српску. РАТКО МЛАДИЋ се Савезу комуниста Југославије придружује 12. фебруара 1964.год.Шта је писало на кравати коју је Српски херој Ратко Младић носио у Хагу.
Приликом изрицања пресуде Ратко Младић носио је црвену кравату са логом Комунистичке партије Руске Федерације и комунистичким симболом комунистичке партије - срп и чекић.
Још једно питање четницима и љотићевцима. Зашто Дража Михајловић или Милан Недић нису присвојили Книн ?
Препоруке:
35
25
34 субота, 04 мај 2019 10:28
Ненад Пиваш
Нисам очекивао ботовање и за таквог унесрећитеља Срба какав је био Тито. Али жалосно је што се тај мит о "добром животу и "великом економском напретку за време Тита" раширио чак у код велики број људи који су српски родољуби и нису загрижени комунисти. То је далеко од истине. Деценије након Другог светског рата су биле период великог економског, и пре свега, технолошког напретка, широм света. Просечан живот човека 60-их у Југославији јесте био квалитетнији него 30-их. Рецимо, проналазак веш машине је у многоме олакшао живот жена, али какве то везе има са Титом?! Да би се ствар реално сагледала треба погледати коју је то државу Југославија за време "великог напретка под Титом" престигла? Е ту ствари стоје битно другачији јер видимо да је једина држава у Европи која је пре рата била развијенија од Југославије, а после Титовог периода више није била - Румунија! Са друге стране краљевина је била развијенија од Шпаније и Грчке, које су баш након Тита постале мисаона именица за нас.
Препоруке:
40
33
35 субота, 04 мај 2019 10:28
Партизан
По шумама и горама
наше земље поносне
иду чете партизана,
Славу борбе проносе!

Нека знаде душман клети
Да ће код нас сломит' врат,
Прије ћемо ми умријети
Него своје земље дат'!

Казнићемо издајице,
Ослободит народ свој,
Казаћемо цијелом свијету
Да се бије љути бој!

Црне хорде нас не плаше,
Крв херојска у нас ври,
Ми не дамо земље наше
Да је газе фашисти!
Препоруке:
43
27
36 субота, 04 мај 2019 10:32
Ršum
Nije Tito predsednik, već projekat. Ceh došao na naplatu. Simbol najsocijalističkije zemlje na svetu, tada najsrećnije. Nisu nas dirali dok Englezi nisu rekli: sad je vreme, udri. Uspavali nas i uspavane pobili. Da smo shvatili na vreme, bar bismo spavali sa jednim okom otvorenim. Lenj i utopijski smo narod ako se opet vraćamo na bajku umesto na realnost. To nas je koštalo najviše, dok su se drugi brzo osvestiki i uhvatili si posla. Tito se neće vratiti, pomirite sa tim i ajde branite svoju zemlju više, ne čekajte Prleta i Tihog.
Препоруке:
32
24
37 субота, 04 мај 2019 10:41
211.окопна бригада
Ко год хоће да бомбардује Бугарску и остале земље које су учествовале у прљавом рату 1999. има наше одобрење унапред.
Препоруке:
19
12
38 субота, 04 мај 2019 10:49
Ненад Пиваш
Међутим, по истој "логици" је и данашња Вучићева Спрдија "напредна држава", јер док за време Тита ни фиксни телефон није постојао у свакој кући, данас мобилни телефон себи може да приушти свако о четворо чланова сиромашне породице. Па опет се не нађе нико нормалан да тврди како смо много напредовали. Међутим, такву аргументацију користе када тврде да је СФРЈ била боља од Краљевине Југославије.

Постоји нешто што се зове "филозофија свиње" и што човека покушава да сведе на биће стомака и гениталија. Таквима није битно то што су нацртане АВНОЈ-евске границе, чији врхунац злочина се огледа у стварању Босне и Херцеговине. Али, то што је некоме битно само пуњење стомака не значи ни најмање да је таква особа рационална чак и на том пољу када треба обезбедити голу егзистенцију. Такви дугорочно гледано не обезбеде чак ни животни стандард. Добро каже индијска пословица да ко се одрекне вечног зарад пролазног губи и једно и друго.
Препоруке:
34
25
39 субота, 04 мај 2019 10:54
gavrilo
ko li nam je JB Tita samo podmetnuo???opio nas da smo zaboravili sopstveni narod, tradiciju i kulturu!
Препоруке:
28
20
40 субота, 04 мај 2019 10:55
КДБ Србија
Мики, нисам спомињао Младића него Тита. Ниси одговорио на питање. Превише гледаш Вучића на тв-у и читаш Информер. Па на аргументе које сам навео почињеш да изврћеш причу на своју воденицу. Лично имам поштовање за све искрене борце против фашизма, били они комунисти или четници. Али Тито то није био. Да ли је и Иво Андрић љотићевац пошто се састајао са Хитлером док службовао у Берлину? Зашто је Титу утекао Павелић, па га је морао Благоје Јововић гањати по Ј.Америци својевољно?
Препоруке:
22
18
41 субота, 04 мај 2019 11:30
Преподневна идолатрија - екстаза небулоза!
И.диоти, титићи, вероватно њих неколико, можда из једне комуњ.арске породице, овде шири лажи о неком добру. Благостању. За време јосипа ороза и булументе. Њима и њиховим је било много боље него већини пољопривредника а који нису имали: ни здравствено ни пензионо осигурање. О око 2 милиона отераних да раде у иностранству, гастарбајтера, тешко је и писати о неком добру. Некакви екеспериментатори, необразовани погонски философи, комунисти, су свођењем земљишног поседа на 10 Hа отерали пре свега српског сељака, државотворног свечовека, у градове да постане пролетер. Због такве злочиначке политике уништено је српско село. Села су остала празна а градови претрпани незапосленим. Србија је намерно урушена! Што тако лако пропаде "хваљена кућа југовића"? Нису јој ваљали темељи као библијском Голему. Све што је на лошим темељима, историја показује, нема перспективу! Операција није успела! Поцијенти су подлегли! Остале су тешке последице по српски народ!
Препоруке:
38
24
42 субота, 04 мај 2019 11:32
Dragan
Jedan deo naše istorije su Jugoslavija i Tito. Bilo je dosta dobrog, ali i lošeg.

Mi moramo napraviti ispravan put što pre, inače ćemo nazadovati i dalje!

P. S. Jugoslavija je imala 24 milijarde $ duga kada se raspala, od toga recimo da je Srbiji pripadalo 7-9 milijardi...a samo je AV od 2013-te zadužio Srbiju za 14-15 milijardi.
Препоруке:
16
9
43 субота, 04 мај 2019 11:35
KOMUNIST.
" U MARŠALA TITA,JUNAČKOGA SINA NAS NEĆE NI PAKAO SMEST...".
VEČNA MU SLAVA I HVALA.
Препоруке:
28
38
44 субота, 04 мај 2019 11:37
@ Ненад Пиваш
Ти "коментари" су интернет терористички напад на НСПМ и шаљу их исти они који су са Брозом и његовим зликовцима убијали издавали и пљачкали Србе од 1941-2000 2008-до данас.

Што се тиче упоређења 60тих сам живо у Банату
- сви комшије радници су ишли викендом по јефтниу храну у Румунију
- нико сем нас у целом блоку зграда није имао телевизор а камоли веш машину Индесит набављену 1963 и још увек ради.

Мој отац је на крају купио још један ТВ и направио "кибиц фенстер" да деца из краја и комшије могу да гледају ТВ цео дан док траје програм, и све то на 16 километара од Београда. А какав живот је стварно био је исељавање милиона незапослених због пропале лажне индустријализације да би онда почела пропаст "сечом финансијских директора" и изједначавања школске и стручне спреме те смо избубили раднике а "добили" "запослене" јер је 400 хиљада нових јањичара примљено 70тих који су са породицама језгро данашње издаје и уништеља.
Препоруке:
31
19
45 субота, 04 мај 2019 11:46
убиство са предумишљајем
1999 - У ваздушној бици против четири НАТО авиона на небу изнад Ваљева у авиону "Миг 29" погинуо је пилот потпуковник Миленко Павловић, командант 204. ловачког авијацијског пука у Батајници. На радио вези забележене су његове последње речи у неравноправној борби: "Имам их, имају и они мене"... Посмртно је унапређен у чин пуковника.
Један од пилота који је видевши да су жртвовани од лудачког руководства, полетео сам на задатак спасивши живот млађим пилотима.

Само поремећени идиот прети целом свету

"да у сваку битку улазимо и победићемо"

а онда шаље пилоте на 15 година застарелим и поквареним авионима да изгину,

што је убиство са предумишљајем

за које није одговарао ни председник СРЈ Милошевић ни његова луђакиљња Мира ни Булатовић председник владе, ни миснистар војске СРЈ ни председник Србије Милутиновић, председник владе Марјановић, потпредседници владе Шешељ и Николић ни министар војни Србије а камоли челници ВЈ

него издаји и даље...
Препоруке:
24
64
46 субота, 04 мај 2019 11:51
Марио Калик
Нека му је вечна слава и хвала. Под његовим вођством, наша земља је ослобођена од фашизма, изграђена и развијена, заузела место у свету какво није имала никада у историји, а тешко да ће имати икада у будућности, постала озбиљан фактор светске политике којег су сви морали да уважавају и поштују, што се види и по величанствености његове сахране. Обичан народ, радници и сељаци доживели су социјално ослобођење и уздизање као никада пре и после. За 45 година остварио је мир на овим просторима прожетим националним и верским разликама и историјским сукобима, што је најдужи период мира и стабилности у новијој историји. Слике Титове Југославије и живота у њој могу да нам изгледају данас само као недостижан сан.

Такође вечна слава и хвала пуковнику Миленку Павловића који је на данашњи дан жртвовао живот за одбрану отаџбине.
Препоруке:
20
32
47 субота, 04 мај 2019 11:54
умро Броз
остала дегенерисана и криминализована фукара да уништи Србе да не одговарају за злочине против Српског народа које су направили са брозом и његовим јањичарима од 1941-до данас.

Нема ништа одвратније него кад се Брозови злочинци јањичари и профитери појављују као "патријоте" а не само да су се одрекли Српства него су директно учествовали у уништељу Српског народа,

што само показује степен дегенерисаности целог друштва, да злочинци славе своје злочине јавно се хвалећи
Препоруке:
31
27
48 субота, 04 мај 2019 12:08
crni 5 oktobar
убиство са предумишљајем
што је убиство са предумишљајем
за које није одговарао ни председник СРЈ Милошевић ни његова луђакиљња Мира .


Вечна слава српском хероју Слободану Милошевићу.
Препоруке:
51
30
49 субота, 04 мај 2019 12:11
Društvena svojina - 1
Od brojnih gluposti na kojima je počivala "hvaljeno - omražena juga" najveća se odnosila na vlasnika sredstava za proizvodnju. Titulara svojine. Po elementarnoj ekonomskoj logici taj vlasnik mora imati konkretno prezime i ime. Društvena svojina, brozov-kardeljov, kaplarsko-učiteljski, izum u suštini nije značio ništa. Bio je alajbegova slama. Svačija i ničija svojina. Kada se narodu, pogotovo srpskom seljaku, uz pomoć Crvene armije, nasilu nametnu vlastodršci, predvođeni crvenim faraonom i komp., onda državotvornog, ponosnog srpskog seljaka, koji je još od vremena Kneza Miloša imao pristojan zemljišni posed od koga su imali koristi on i država, može snaći teško zlo. Da ostane kako bez slobode odlučivanja, tako i bez zemlje, stoke, ali i bez države! Najgore je što su posledice po srpskog seljaka, jer je on jedini, od eks-ju poljoprivrednika, imao pristojan zemljišni posed, neispravljive. Krivci su otišli u pakao. Ne može im se suditi za teška nedela.
Препоруке:
36
18
50 субота, 04 мај 2019 12:12
НСПМ Web
Моли се коментатор Мики да не прети редакцији и не спамује сајт. Немамо обичај бановања, али ћемо заиста бити приморани да то учинимо уколико се овакво понашање настави.
Препоруке:
34
32
51 субота, 04 мај 2019 12:15
Алекса
тито је био већи лажљивац од вучића, за разлику од његовог бедног епигона крви има до лаката, стотина хиљада лаката.
спасио је хрватску после усташког хрватског геноцида и постао саучесник покривајући покоље над Србима несиљем "братства и јединства". погледајте и послушајте посебно завршетак филма Зафрановића о Јасеновцу па ћете да разумете зашто свет не зна о Јадовну, Јасеновцу...
У тандему са Краљем Ујебинитељем је највише допринео томе где се Срби и Србија данас налазе.
Да не заборавимо његове и вучићеве пријатеље из Лондона. Њима је у интересу да лаж о титу и даље траје.
шта је оставио братственим и јединственим Србима у аманет? устав из 1974. то му је животно дело или недело, како ко гледа.
Препоруке:
32
26
52 субота, 04 мај 2019 12:26
Društvena svojina - 2
Ne može im se suditi za teška nedela. Srbija je urušena faraonskim zahvatima! Srpski seljak je ostao u tragovima. Danas imamo neobrađena imanja. Pustopoljine i korov. Uz goli kamen, sliku eks-ju krajeva odakle su uglavnom i došli preci današnjih gospodara Srbije! Tipičan ćorsokak put. Od dobrog ka lošem! Svojevremeno dobro uhlebljeni crveni skorojevići, golaći, namerno, jer ih nije zanimala istorija, prelaze preko elementarnih činjenica onda je iz njihove uske egoističke, ideološke vizure "svima bilo dobro kao njima". Stvarnost je bila surovo sasvim drugačija. Kao što su pokazala neizbežna događanja 10-ak godina po smrti crvenog faraona!
Препоруке:
27
15
53 субота, 04 мај 2019 12:48
MP 1
Da li mozemo posle 39 godina da ocenimo Titovo vreme kakvo je zaista bilo?
Ovde na nspm i u rasejanju medju starom emigracijom naci cete ljude koji
su vrlo skepticni prema vlasti komunista, ali u zemlji naci cete ljude koji
misle da je taj period titove vlasti bio u redu. Ja ga se secam u dobrom
svetlu kao dete (sedamdesete)
Neke "elite" imaju razloga da budu ogorcene na Tita ..razna su iskustva.
Mislim da objasnjenja zasto je nesto bilo treba da trazimo u periodu izmedju dva
rata kada je bilo je progona komunista, bunt zbog teskog materjalnog polozaja
radnika i siromasnih seljaka..zemlja je bila nerazvijena.
Posle drugog rata bilo je mnogo gladi i nemastine;
u novom rezimu poceli su da primenjuju
neke sovjetske principe koji nisu bili uopste za nase uslove.
Kakva je bila fnrj 1945? ili pred Rezoluciju?
Rezim J. Broza (ako je to bio zaista Josip B. iz Kumrovca) je bio dobar za obican svet koji ga je takvog upamtio, nije bio dobar za nacionaliste i neke elite
Препоруке:
16
28
54 субота, 04 мај 2019 12:54
MP 1
nastavak
Jedan od velikih ekonomskih problema u Titovom rezimu je bila tzv drustvena
svojina sto je do dan danas rak rana ekonomskog stanja u zemlji. Kad je drustvena svojina a to je bio veci deo imovine u sfrj prevedena u
drzavnu a kasnije presla u privatne ruke drustvo a pre svega penzioni fondovi
i svi zaposleni koji su u takvom sistemu zaradjivali svoje penzije su bili osteceni, pokradeni i sl. I sada smo dobili tzv elitu lopova..malo je u Srbiji ljudi koji su svojom
sposobnoscu i umecem uspeli da stvore imovinu i da unaprede Srbiju svojim preduzetnistvom. Vrlo malo. Da u Srbiji NE postoji kultura preduzetnistva se vidi svaki dan po tome kako i koliko su placeni mnogi koji rade u privatnom sektoru.
Pored svojine ili cak i pre politicki odnosi i odnosi medju republikama nisu bili uredjeni na nacin da se cak i savez mogao odrzati.
Ovi koji pricaju da je Tito "oterao" radnu snag,Ne verujem. Ljudi su otisli za poslom jer su mogli vise da zarade u zapadnoj Evropi i dalje.
Препоруке:
13
25
55 субота, 04 мај 2019 13:04
Владо Бања Лука
Титова сахрана је била класична масонско-окултна церемонија. Дошли бројни масони да испрате једног којем су се дивили како и колико је владао... Иначе, особа која се издавала под именом Јосип Броз Тито није сахрањена у тзв Кући цвећа, већ у Бечу, на гробљу Хабсбурговаца. Да се то никад не би сазнало, зато је тзв Титов гроб у Кући цвећа покривен са мермерном плочом тешком 12 тона.
Препоруке:
32
22
56 субота, 04 мај 2019 13:25
Oldam
Jeste, bio je on sve i svasta, ali da li znate koliko je taj covek smanjio procenat neobrazovanosti u SFRJ i to za jako kratko vreme? Mnogo toga u njegovoj politici je falilo ali je, ja mislim, mnogo vise sveopstoj dobrobiti doprineo. jedino eto greska i steta sto nije ostavio odgovarajuceg naslednika na celu drzave.
Molim lepo, sta su svi kraljevi i vladari pre njega postigli? U nijihovo vreme seljak je uvek bio i ostao seljak, gazen, mucen, zatucan, bolestan i zaglupljen. Seljak je bio "drzavna marva". To nije u redu.
Ja sam i dan-danas za socijalizam, samo da se primenjuje kako treba a ne da se zloupotrebljava!
Inace sam iz gospodske (da se tako izrazim) porodice, dakle dobar deo imovine smo izgubili, ali to mi toliko ne smeta koliko me boli sve ovo sto se desava.
Препоруке:
24
21
57 субота, 04 мај 2019 14:02
Srbin
Perkoni
Budimo realni Tito je kriv sto smo mogli od plata i penzija normalno da zivimo...Tito je kriv sto smo imali besplatno skolstvo i zdravstvo...Tito je kriv sto smo bili uticajni i postovani u SVIJETU...Tito je kriv sto su nam sve fabrike radile...Danas nam je mnogo bolje...Niko ne radi..Nema se para..Jedva sastavljamo kraj sa krajem...placamo i skolovanje i lijecenje...Ma zivi se boli glava...


Nastavi, nastavi slobodno taj niz, da ti pomognem malo, znači Tito je kriv što je iredenta na Kosmetu uznapredovala do ekstremnih terorističkih razmera, toj iredenti je poklonio naziv "Pokrajine" naočigled munjenih Srba, dalje Tito je kriv što je SFRJ bila jedina država na svetu koja posle njega nije imala ni normalnu vladu ni normalnog predsednika već je umesto toga imala osam rogova u vreći zvanih "članovi Predsedništva SFRJ", dalje Tito je kriv što je SFRJ dobila ludački Ustav iz 1974. god čime je saveznoj državi zabijen nož po sred srca, itd, ima još puno toga.
Препоруке:
21
17
58 субота, 04 мај 2019 14:10
Srbin
Gospodin Mason Josip Broz Tito jedna od najvećih katastrofa koja je Srbe mogla da zadesi. Svojim delovanjem naneo je tolike štete Srbiji da se ona od toga neće podići još ko zna koliko decenija. Ovo danas rasulo koje gledamo proizvod je njegovog delovanja sa odloženim trajanjem. To trajanje u 21. veku doseže vrhunac ništavila. Srbija je bukvalno raskomadana delovanjem kadrova koje je proizvela njegova mračna Tajna Služba i nema izgleda da se može tih kadrova rešiti u skorije vreme. Nažalost narod je i dan danas grozno opijen Titoizmom da se bojim da jednostavno iz tog ropca neće moći da se izvuče. Dok svi okolni narodi, proizvodi Titoslavije, uveliko slave svoje sopstvene novonastale države i identitete i pljuju svom snagom po toj Titoslaviji, Srbi za to vreme maštaju o "starim dobrim vremenima" koja su im donela ovo što sada imaju i žele novog Tita na svojoj grbači, žele nova nacionalna poniženja, nova sakaćenja teritorije, nove "Pokrajine" po njihovoj zemlji..o Srbi, jadni li ste..
Препоруке:
22
16
59 субота, 04 мај 2019 14:14
Don Spiros Nasafunjos
Nedavno se ovdje (NSPM) jedan ogorceni antiTito usapunio od argumenata kako mu je diktator zabranio
da koristi aorist.(Dok drugi,akademik,suncetizarko,
kuka:sta ce ve ovoliki padezi ,be?ovako niko ne govori.Nami je dosta tri padezi.(Mislim,mozda bi i
kralja naucila srpsko da nema padezi).
Drugi se analitik ubi(j)o dokazujuci da su Titini
fasisti odreda nosili brade,a Draza i cetnici su se
pomno izbrijavali.
Treci,dr teologije,na 5 stranica objasnjava da su u dobra stara vremena djecu radjali ocevi i dotle je srpsko selo napredovalo,a onda su dosle kounjare pa sve to okrenule napoako.Cim su zene ,pod Titom,pocele da radjaju djecu,sve je propalo!
Da bi bio u trendu,oram reci da je drug Tito bio suvise blag i demokrata! Trebao je nama po jedan Goli u svakoj republici,kakvi smo!Da je 68 zavrsio s bagrom kako treba,danas bi grabili naprijed kao Kina!A Ti Tito im dao da samoupravljaju!
Eto,da bidnem u trendu...
Препоруке:
16
21
60 субота, 04 мај 2019 14:35
фрљ
`Муфљуз` пар екселанс, светског формата, који је схватио да између хладноратовских великих блокова има `луфта` и за `шодер` ?
Препоруке:
20
12
61 субота, 04 мај 2019 14:51
АгатонФонПетровић
ах колико суза и емоција због броза и дан данас! колико дивних успомена на њега и његово доба! колико топлих сећања на тренутак када је умро. ево и мог сећања на тренутак његове смрти. имао сам 15 година, гледао сам утакмицу, појавио се телеоп југословенска радио телевизија. отрчао сам у кујну до мајке и викнуо: мама, умро је!!! мајка је оставила шпорет и стигла таман на време да чује објаву о његовој смрти. Обожавао сам акције сађења 88 ружа за тита. моја баба је умрла у 89 години иако је нису појили ко броза. иначе, умрла је од упале плућа коју је добила јер те зиме нисмо имали новца за грејање. иживљавање на народним непријатељима није било завршено 1946. године. трајало је деценијама тако да је и мене закачило. очекујем за овај коментар бар 88 минуса. хвала вам унапред!
Препоруке:
16
22
62 субота, 04 мај 2019 14:53
Lazarevic
Kakav je bio , takav je bio a sada je mrtav To sto "nam se desilo" devedesetih godina , smo krivi MI i samo MI primitivni glupi narodi bivshe
Jugoslavije. Mogli smo da nadjemo bolji odgovor od mrznje , iskopavanja lesheva iz II svetskog rata.... Zapitajte se vi koji sada imate 50 il 60 godina kakvu ste nam zemlju ostavili, i za koga ste glasali 90 tih!!
Sada se lepo svi dopisujemo iz inostranstva...(Ja sam otishao sa 18 godina)
Nije TITO kriv za sve sto se desilo , kriv je primitivizam i vashe nacionalisticko divljanje "uz televizor i dnevnik" .Sram da vas sve bude... Sad cekajte i penzije i grejanje i redove i mleko i"sve je skupo" i nastavite da pljujete po svemu i svakome ali jedno je sigurno : pricati kako je Tito kriv za masakr 90 tih je LAZZZZZ
Препоруке:
23
27
63 субота, 04 мај 2019 15:54
@lazarevic
Pa Ante Markovic je nudio nesto, ovde su ga odma proglasili ustasom
Препоруке:
11
10
64 субота, 04 мај 2019 15:56
Milojko
Tita ustase ne bi bilo da ne bi blentavog Aleksandra od koga je sve krenulo. Slikovito rečeno 1918 je srpski dečak ugušen da bi se u kolevku stavilo jugoslovensko kopile.
Da li iko razmišlja kakva bi divna Srbija bila danas da je 1918 omedjena kako treba i GRAĐENA KAMEN PO KAMEN od tada!
Aleksandar -Pavle (+Macek Subašić )- Broz (Kardelj Dolanc) - Mesić (Tuđman ) - i ovovremenske repate i kuse budale skovase nam sanduk pošteno.
Ko mi Broza hvali n.g.n.k!
Препоруке:
15
13
65 субота, 04 мај 2019 16:07
Један је Тито...
... а оваквих као што је овај наш Порасни - биће као .ована.
Препоруке:
7
9
66 субота, 04 мај 2019 16:12
Једино под Титом...
... апсолутно сви Срби живели су у једној држави.

И то пола века.

Па, сад ви Срби - видите.
Препоруке:
13
23
67 субота, 04 мај 2019 16:19
lp iz Slovenije
TITO hvala Ti za lepo detinstvo i mladost …
Hvala Ti za USTAV74 .
HVALA Ti za sve .
Za uvek u srcu ❤️❤️❤️, ta tvoj osmeh na licu uvek me prati .
S dubokim poštovanjem, Počivaj u miru Božijem! 
Naka Ti je laka crna zemlja.
Препоруке:
34
29
68 субота, 04 мај 2019 16:19
брозвом отпаду је увек својствено да имају "став" о догађајим у којима нису учествовали или нису способни да разумеју материју
MP 1
Ja ga se secam u dobrom svetlu kao dete (sedamdesete)

А ти "балавице" из педигриране породице Брозових злочинаца (јањичара) "имаш мишљење" а ниси знала нос да обришеш, о времену када је злочинац Броз већ покренуо легализацију нацистичких држава које је формирао да подели Срспски народ Уставом 74, јер су ти родитељи учествовали у уништењу Српског народа.

Коментатор Ненад Пиваш је лепо објасино "филозофију свиње" а ти је само потврђујеш тврдећи да је твоје "лично искуство" важније од свих историјских чињеница, које показује да је Српски народ већ био опљачкан за територију, Срби етнички очишћени из хрватске "колонизацијама", словеници и хрвати добили Кршко а Срби да враћају кредит.

Ниси ти једина 1968 док су усташе постављале бомбе а шитпари напали Србе на КиМ ментално поремећени су подметнули студенитма "црвени универзитет" и тражили "виши облик комунизма" "стаљинизам"

"друштвена својина" је настала кад сте убили и затворили Србе и отели им имовину.
Препоруке:
36
21
69 субота, 04 мај 2019 16:21
Него...
... кад већ рушимо Калимегдан, дај да срушимо и Кућу цвећа?

Команда српска? Како оно беше - разваљуј?
Препоруке:
23
14
70 субота, 04 мај 2019 16:25
Алекса
Енглези су изабрали између тита и Драже, што им таквим какви су није уопште било тешко. Ајте се запитајте шта би остало од хрватске, дакле западне граничне земље (са покретнм границама), да су подржали српски некомунистички антифашистички покрет?
Покрет који зарад "братства и јединства" не би ћутао о хрватским усташким злочинима и геноциду? то се већ знало, када су преломили, тобоже због борбене моћи.
Па кад су то Енглези радили у прилог Србији. Наравно, треба то уместити и у контекст велике игре између Черчила и Стаљина. Зато им је била потребна и резолуција о Сребреници, Енглезима. Е сад сви ови српскојезични који се још активно праве Енглези, они морају да наставе по линији лажи друга тите са партијом на челу.

Просто, иде Бесмртни пук за неколико дана, зашто се не пронесу слике предака који су се борили са Дражом против фашиста? Па да видимо да ли је до Русије дошло о чему се ради. За мумију из маузолеја под Кремљом говоре да је био страни агент, али га не избацују...
Препоруке:
18
12
71 субота, 04 мај 2019 16:35
Тоне тита и приде...
Након вишедеценијског омамљивог сна, заслепљујуће титоманије дође време отрежњења. Буђења! Еуфоричне титофобије! Јосип кит ороз, црвени тутмос I је преконоћи, преведеним од њега жедним преко Дунава, Саве, Дрине .. постао узроком свих искрслих еруптивних проблема. Појавише се нови народи гладни новог идентита. Са границама, језицима све по српском правопису. Укућани, родбина, су се декларисали како су "мислили" да је најпробитачније. Тако је у вучијим презимена, у истој кући било: црногораца, Срба, југовића... Само није било Марсоваца! Један профитабилни наум отвори трговину титосувенира. Орозово главато попрсје од титала, тако га наум крсти, продавао је за шта му даднеш.

-Колико кошта без главе?

-Како?

-Та нас је 20 млн, с његовом главом, све без браде, обезглавио!

-Скупље је попрсје без главе! Додатни посао! Гони га и чини му шта желиш! Ту је од тита приде и кита!? Цвећа!

-И наши несуђени другови дугови, дода купац.
Препоруке:
27
16
72 субота, 04 мај 2019 16:39
KIKI /Ne napadaju Srbiju zbog Miloševića već Miloševića zbog Srbije. Večna slava srpskom heroju Slobodanu Miloševiću. Srbi Vi ste sami sebi napravili još dubliju jamu, kada ste izdali Slobodana i Mladića u Hag . Srbi Vi ćete uskoro moći da stanete pod
Vi srbi ste mislili da ćete bolje živeti, ako strpate Slobo i Mladića u Hag !


***S**L**O**B**O**D**A**N*******S**R**P**S**K**I*******H**E**R**O**J***
…………………………
***S**L**O**B**O**D**A**N*******S**R**P**S**K**I*******H**E**R**O**J***
…………………………
***S**L**O**B**O**D**A**N*******S**R**P**S**K**I*******H**E**R**O**J***
…………………………
***S**L**O**B**O**D**A**N*******S**R**P**S**K**I*******H**E**R**O**J***
…………………………
***S**L**O**B**O**D**A**N*******S**R**P**S**K**I*******H**E**R**O**J***
…………………………
Препоруке:
44
31
73 субота, 04 мај 2019 16:41
NW
Ustaj Tito kerove poveži!
https://www.youtube.com/watch?v=9IoV_34Zw84
Препоруке:
36
26
74 субота, 04 мај 2019 17:08
Мудрине из мозга једне свиње
Комунистима, послушницима и њиховим потомцима је било к'о бубрезима у лоју! Данас, већина од њих, ранијих голаћа, су овде капиталисти, или су у иностранству стекли богаство. Неки се не устручавају да и даље овде нама, на сваки начин упропаштеним од орозовштине, док путују из породичне, на комунистички начин бог те пито како стечене куће или стана у Београду на хрли запад, у Њујорк, држе денија о комунистичком добру. Зала намерно прећуткују! То што напр. породица мога таста, која је остала на селу, са од комуниста сведеним земљишним поседом са 25 на 10 хектара земље није имала право на: социјално, здравствено и пензионо осигурање не наводе. А таквих је неосигураних у земљи "меда, млека, и црвених свиња" била скоро већина. Што систематски није било уредних пописа становништа на КиМ, што нису дали ороз и комп. да се протерани Срби за време 2. СР врате на своја огњишта на КиМ то "мислеће свиње" не занима! Једном комуниста, увек покварен нечовек! Шта би са Србима и Србијом не тангира их!
Препоруке:
33
14
75 субота, 04 мај 2019 17:43
MP 1
А ти "балавице" из педигриране породице Брозових злочинаца (јањичара) "имаш мишљење" а ниси знала нос да обришеш, о времену када је злочинац Броз већ покренуо легализацију нацистичких држава које је формирао да подели Срспски народ Уставом 74, јер су ти родитељи учествовали у уништењу Српског народа. ..........Svaki put kad nesto napisem obavezno se javi neko ko nema hrabrosti da se potpise, ali kukavicki baca uvrede i patolosku mrznju.Ovo gore ne samo da je vredjanje i gore je od toga. Napadati porodice koje su zivele i radile u zemlji posle drugog rata je bolest. A donekle je i to srbo fasizam jer ispada da je samo Srbima oduzeto, samo Srbi s zrtvovani, niko drugi..sta to govori o takvim ljudima? Za ovo sada krivi su svi oni koji su imali moc odlucivana u poslednjih 40 godina. Ako nije valjalo mogli ste menjati na bolje.
Препоруке:
11
24
76 субота, 04 мај 2019 17:54
Vlada
Kakvo raspirivanje jugoslovenskog nacionalizma i idelopokloništvo.I još se čudimo što nam je ovako i što nam se malo - malo pojavljuju vodje ,po pravilu odrodjene od naroda.
Jadna je drzava u kojoj ima onih koji slave srboždera koji je na nju jurišao 1914. i bio odlikovan od Beča za "herojstva" od Mačve do Kolubare,gde su ga naši pradedovi isprašili po austrofilskom turu.
Čovek koji je ostvarivao planove centralnih sila iz 19. veka i Drezdensku platformu iz 1928.
Nažalost,Kralj je bio takav kakav je bio - svako normalan bi taj medjunarodni ološ tretirao onako kako se danas tretira Isis.
Препоруке:
23
9
77 субота, 04 мај 2019 17:56
Алекса
"У овој је улици живео, живела ...име... жртва комунистичког терора".
верујте, скочили би и почели би да вриште и многи који су недавно лепили лажи вучића у тунелу,
јер то је највећа лаж која траје и све друге мање из ње расту.
око тога су југосрби и титићи свих народа и народности и даље уједињени уједињени.

цела Србија би се прекрила са таквим споменима.
цепали би их?
не, пукли би.
Препоруке:
6
2
78 субота, 04 мај 2019 18:02
А издајницима српским...
... како је било по Титом.

Мислим, онима који су убијаји Србе на 20-30 километара од Београда - од почетка до краја рата.
Препоруке:
8
4
79 субота, 04 мај 2019 18:08
Море @ lp iz Slovenije
на или уз море у 3 л.п.м!
Препоруке:
21
16
80 субота, 04 мај 2019 18:17
komentar
Jedan u nizu srpskih ogranicenosti i problema jeste ne samo prebrojavanje krvnih zrnaca - zanimanje za neke desnicare po Srbiji, je i niz najgrubljih uvreda ?? I sta je to? kazu da su neki "golaci" nesto stekli. Sve dok su ljudi stekli svojim radom i nisu nikom nista ukrali/otelii je kako zaradjeno? casno ili ne?. Da li T Nikolic, i cela kamarila na vlasti sada nesto stekla posteno?
Ovde nazivate ljude svinjama jer su otisli u svet, ili su nesto zaradili? Koja zloba ! Ili svi koji ne misle kao vi su svinje? Boze sacuvaj !
Sve dok se ne objave podatci za javnost o nacionalnom bogatstvu po decenijama u Srbiji do danas ne vredi da se prica. Komunisti su ostetili jedan broj ljudi, treba da se zna ko su ti koji su ostetili i kako. Kad pricate da su mnogi ljudi ubijani posle rata, oni koji pamte to vreme kazu da su neki stradali sa razlogom a ima i koji su stradali bez razloga. Treba da se zna istina.
Ako socijalizam nije valjao sta ste vi nacionalisti uradili bolje? 29 godina?
Препоруке:
15
24
81 субота, 04 мај 2019 18:33
Алекса
за крај,
усташе су убијале Србе у НДХ,
тито је прешао Дрину.
то је повезано.
зар би са освештавањем у вези хрватског геноцида над Србима, таквим до краја, зар би могло да се прећуте и невине жртве титових комунистичких убица?
зато све стоји.
"братство и јединство" им је и даље као смоквин лист.
и на власти и у грађанерској опозицији.
и зато треба денацификовати... Србе, јер су страшно згрешили "деведесетих" бранећи огњишта од браће и јединствених.
Препоруке:
14
7
82 субота, 04 мај 2019 18:36
Овако је било
Vlada
Jadna je drzava u kojoj ima onih koji slave srboždera koji je na nju jurišao 1914. i bio odlikovan od Beča za "herojstva" od Mačve do Kolubare,gde su ga naši pradedovi isprašili po austrofilskom turu.
Čovek koji je ostvarivao planove centralnih sila iz 19. veka i Drezdensku platformu iz 1928.

Зашто су четници признали НДХ ? Четници и љотићевци били су уз Немце.
Препоруке:
20
27
83 субота, 04 мај 2019 19:02
Zoran
субота, 04 мај 2019 07:53
yu intelektualac
Na danasnji dan umro Tito. Bilo je casno i dostojanstveno ziveti s Titom.

Препоручи коментар:110 31

--------------------

Dobar p[oliticar je onaj koji te prevede zednog preko vode a ti se osecas kao d asi je pio.

Posle stradaju bubrezi, jer nisi unosio vodu, a i organizam ne izdrzi dugo bez vode, pa umre covek.E, ali posle (na onom svetu) krivi sunce, jer ono jako sijalo, pa ostao zedan.
Препоруке:
18
7
84 субота, 04 мај 2019 19:18
Zoran
Titovci, veoma mi je drago sto se raspadate kao narod.
Препоруке:
15
9
85 субота, 04 мај 2019 19:21
anti nsp
mario a goli otok si zaboravio.
Препоруке:
17
5
86 субота, 04 мај 2019 19:34
hercegovac
"У заносу револуционарне "правде" нестале су десетине хиљада некомуниста - под маском "борбе против сарадника окупатора" - чиме је у ствари неповратно уништен читав грађански слој"
Ajdee? A po čemu se ondašnji "građanski sloj" razlikovao od današnjeg?? Po tome što su oni stekli prvi milion kao "vojni liferanti" u WW1 a ovi danas u novijim ratovima?? I onda bi isti komentatori uradili isto što i Tito malo ranije samo novim a ne starim "građanima" ali eto on je pogriješio? I da rasčistimo jednom za uvjek: četnici su od avgusta 43 bili paravojna formacija isto kao i partizani dotad a partizani su bili Jugoslovenska kraljevska vojska u otadžbini.Nemojte mi samo da je kralj ucjenjen. Kako je ucjenjen? Taze kraljica mu nije dala čitav mjesec?
Препоруке:
7
17
87 субота, 04 мај 2019 20:45
авнојска цивилизација
@MP 1
Pored svojine ili cak i pre politicki odnosi i odnosi medju republikama nisu bili uredjeni na nacin da se cak i savez mogao odrzati.

Као да су републике биле од-бога :) Зар није 1945. "решавано национално питање у Југославији" на бази "права народа на самоопредељење" и "равноправности народа", како су и говорили и унели у Устав. Па нацртали "републике"?

И замисли проблем били "националисти" и "неуређени односи међу републикама", а не расисти и расистичке границе.
Препоруке:
6
3
88 субота, 04 мај 2019 21:14
Алекса
за "hercegovac".
усташе су убијале у НДХ Србе, а Тито је прешао Дрину и убијао Србе у Србији да сачува хрватску. шта ти није јасно?
Препоруке:
15
6
89 субота, 04 мај 2019 21:16
АгатонФонПетровић
имам само 18 минуса! пих! пратећи коментаре по први пут сам видео да су се огласили модератори. имали су тежак дан. мој коментар био је један од првих који су се супроставили титоистима који су се сећали дана када су плакали а написао га је неко који тога дана није плакао. броз је и даље врела тема. то ће тако бити све док буде оних који се сећају тог режима са љубављу и нас који се сећамо његовог наличја.
браво за ненада пиваша и коментар да је краљевина била развијенија од грчке (што сам знао) али и шпаније што нисам.
Препоруке:
8
11
90 субота, 04 мај 2019 21:44
АгатонФонПетровић
@Ненад Пиваш
да ли бисте хтели да наведете извор по коме је краљевина југославија била развијенија од грчке и шпаније? као потомак ''народних непријатеља'' ја сам од детињства слушао да је југославија била развијенија од грчке али ви сте то негде сигурно проочитали. такође су ''народни непријатељи'' тврдили и да је краљевина србија била развијенија од грчке. имате ли неки извор и за то? хвала унапред у име сада већ одавно мртвих ''народних непријатеља''.
Препоруке:
5
9
91 недеља, 05 мај 2019 00:08
MP 1
da, bas je to cinicno sa "avnojevska civilizacija" imate neki argument ili imate samo cinizam?
Pa evo Srbi su svoj na svome od 91e i kako ide nacionalistima?
Da ne bude gospodo da ste opsednuti sami sobom, da vam je moral klimav jer po onome sto pisete ispada da samo vi treba da postojite i niko drugi.
Za 29 godina sta su uradile razne Cede Antici, Srdje Trifkovici, Milosi Jovanovici, BOkani, DJurkovici, cela plejada ljudi koja s desna prica o srpstvu..Ucinak?
Politicki odnosi NISU bili uredjeni u Titovoj YU i nisu nista bolje bili uredjeni ni kasnije. I naravno oni koji s pravom ili sa manje prava kritikuju sta ste ucinili boljim?
Sem uvreda da smo mi koji smo bili deca u vreme sfrj dobili etiketu degenerici. Vredajte i nas nase roditelje i sta je to? Vaspitanje? ili Ne daj Boze gospodo nacionalisti srpski da vi nekom nesto sagradite, ucinite i popravite. Ne daj Boze ! Puno kritike, a nista sto ce prostor gde vi zivite i vase porodice i potomstvo uciniti boljim. Zalosno.
Препоруке:
3
7
92 недеља, 05 мај 2019 00:12
Мрачајски прото
Боже, зар смо толико залуђен народ?
Препоруке:
2
0
93 недеља, 05 мај 2019 00:28
Hепоробљени Србин
Е, Тито, Тито... Какви су ови јауди, ти си злато!
Препоруке:
1
5
94 недеља, 05 мај 2019 03:43
crni 5 oktobar
Ненад Пиваш

Ти си исто као Бошко не никада напишеш ЖИВЕЛО ПРАВОСЛАВЉЕ и ЖИВЕО ПУТИН.
Препоруке:
2
5
95 недеља, 05 мај 2019 08:20
авнојска цивилизација
@MP 1
da, bas je to cinicno sa "avnojevska civilizacija" imate neki argument ili imate samo cinizam?

Човеку без расистичких предрасуда то је ваљда очигледно!?

Према попису 1948. у ФНРЈ је било 1.895.000 (1.257.000 + 638.000) Срба рођених у НР БиХ и НР Хрватској, махом по селима. Насупрот је било 105.000 Бошњака и 117.000 Хрвата (у покрајини) рођених у НР Србији.
http://bit.ly/2GtvzfI
(стр. XXXIV)

Да су "равноправни народи" колико-толико равноправно разграничени, дакле уз какав-такав реципроцитет, били би у прилици да мирно и равноправно преговарају о "односима међу републикама", односно степену децентрализације па и дисолуцији, руководећи се можда првенствено економском логиком. Ко би и зашто ратовао 90-их!?
Препоруке:
4
0
96 недеља, 05 мај 2019 08:23
Vlada 1@MP1
Mislim da grešite u nekoliko stvari.Delovanje KPJ se ne moze svesti samo na klasnu borbu,koja jeste bila povod i najprepoznatljivija ideja sa kojom su izlazili pred narod.Klasna svest postoji i ona se formira i stapa sa identitetom ALI ONA NIJE IDENTITET - nije sve što jednog čoveka pokreće.Kao što Frojd nije u potpunosti u pravu da je čovek seksualna zivotinja ,tako ni Marks nije u potpunosti u pravu da je čovek ekonomska zver.
Problem sa KPJ je što je ljudi poistovećiju sa idejama marksizma a neki derivat marksizma je bio samo jedan (mali) deo njenog karaktera.
Ideja je kao reka - ona ima svoj izvor,poreklo,ima pritoke i i taj izvor i te pritoke imaju meku svoju dinamiku i pitanje je vremena kada ce šta nadjačati i kakav trag će reka ostaviti.
Izvor ideologije KPJ jeste Marksizam (o kojem se moze polemisati) ali svako od onih koji su pristupili KPJ je dao svoj lični pečat iz prethodnog "ideološkog" života.
Препоруке:
4
0
97 недеља, 05 мај 2019 08:23
авнојска цивилизација
@MP 1

Немачка мапа Југославије из 1940:
http://bit.ly/2EC3BBp

Човеку без расистичких предрасуда довољно је ваљда да је упореди са авнојским границама да схвати шта је био циљ монструма који су 1944. упали у Београд и "решавали национално питање у Југославији". Није му ни потребно да буде упознат са НДХ и њеним циљевима.
Препоруке:
4
0
98 недеља, 05 мај 2019 08:35
Vlada 2@MP1
KPJ je od 1919. bila deo antiversajskih,revizionističkih snaga i bila je neprijatelj Kraljevine SHS,Jugoslavije.Ona je zato bila veoma atraktivna zaaustrofile.Njen pogled na nacionalna pitanja se nije razlikovao od pogleda Beca sa sredine 19.veka (i kasnije Nemačke).
Dakle,uz klasnu borbu,dobili dmo jednu antisrosku organizaciju koja je bila i antidrzavna a pri tome ekspozitura jedne strane sile(Sovjeta) sa kojom dobar dro slobodnog sveta nije saradjivao a naša drzava je nije ni priznavala.
KPJ je staru austrougarsku floskulu o Velikoj Srbiji ,koja je bila deo propagandnog rata K&K protiv Ilije Garašanina zamenila pričom o Velikosrpskoj hegemoniji i srpskoj burzoaziji koja eksploatiše druge narode.Otvoreno je saradjivala sa VMRO,Kosovskim komitetom,podrzala Artukovicev licki ustanak itd..Pogledajte Drezdensku platformu iz 1928. AVNOJ,Ustav 1974 .pa i raspad SFRJ...jasno vidljiv kontinuitet u sprovodjenju ideja centralnih sila iz 19. veka.
Препоруке:
5
0
99 недеља, 05 мај 2019 08:47
Vlada3@MP1
KPJ je vešto koristila činjenicu da Kraljevina nije uspostavila diplomatske odnose sa Sovjetima čak ni kada je Staljin,svestan opasnosti od nacizma poceo da se priblizsva versajskim pibednicima.To im je bilo opravdanje za antidrzavnu i antisrspsku politiku.
Sam "ustanak" koji je orgsnizovala je u stvari bio odgovor na sukob SSSR i Nemačke - dok njihova koministička otadzbina nije napadnuta Nemci im uopste nisu smetali.
Njihov "revolucionarni zanos" samo u toku 1941. godine u Srbiji je odneo preko 1100 civilnih žrtava ,od Milanovca do Uzica ,o čemu postoje čak i svedocanstva njihovih pripadnika.Slede pasja groblja i stravicni zločini nad hercegovackim Srbima koje zaustavlja Dimitrov po Staljinovom naredjenju.O sporazumu u Rogatici sa Franceticem i citavim nizom daljih poteza koje je opet Dimitrov zaustavio (delimicno) da ne govorimo.
U reokupiranoj Srbiji pobrojano je ,imenom i prezimenom skoro 60000 zrtava crvenog terora posle rata.U vecini slucajeva poznata su i imena dzelata.
Препоруке:
6
0
100 недеља, 05 мај 2019 08:58
Vlada4@MP1
I na kraju,mislim da gresite kada pominjete nacionaliste od 1991. Vecina (ogromna) aktera tranzicionih desavanja su pripadnici upravo crvene elite tog vremena.U Srbiji je eksponent te oligarhije bio Slobodan Milosevec ,kojeg nikako ne mozemo nazvati nacionalistom.
Čovek je bio komunista,Jugosloven i unitarista koji u svom "rodoljublju"nije odmakao dalje od rankovicevskog unitarizma.
Kraljevina nije bila srecna zemlja,ratni profiteri i lopovi su plackali narod (recimo familija Koce Popovica,čuveni peskari) ali to ne moze biti opravdanje za ubijanje inteligencije,umetnika,pljacku seljaka i ubijanje i zatvaranje srpskih domacina.
Skrivanje,umanjivanje zločina NDH i njihova relativizacija ,pokusaji izjednacavanja sa srpskom stranom i forsiranje bratstva i jedinstva kao anestezije za srpsku svest je alat da se sve ovo pokrije.
O ekonomiji i drustvenim odnosima moze da se priča- zlocinacki karakter i antisrpstvo KPJ su činjenice.
Препоруке:
5
0
101 недеља, 05 мај 2019 09:43
Ненад Пиваш
@АгатонФонПетровић

Подаци су од економског историчара Пола Бероша. И односе се на 1938. годину и Бруто национални доходак различитих држава изражен у милионима долара:

Грчка: 4,200
Португал: 2,046
Норвешка: 3,812
Швајцарска: 5,063
Југославија: 5,221

По питању Шпаније сам ипак погрешио.

@Црни 5. октобар

Морам признати да ме коментар збуњује. Никада нисам чуо вернике, чак ни новопечене и парадне, да кличу "Живело православље"....
Препоруке:
4
0
102 недеља, 05 мај 2019 10:36
Турас
@ субота, 04 мај 2019 07:53 yu intelektualac
Такви интелектуалци су упропастили (и даље упропашћују)Србију .
Препоруке:
4
0
103 недеља, 05 мај 2019 13:16
MP 1
za "avnoj. civilizaciju" Koliko su tvorci avnoja razmisljali o odvajanju do otcepljenja? cemu termin "covek bez rasistickih predrasuda"?
Rasizam je netrpeljviost prema rasi..po pitanju odnosa unutar fnrj iz tog vremena rasa nije bila tema. Bili su odnosi medju narodima. da bi znali tacno sta su mislili tvorci iz perioda Avnoja treba da se vratimo i proucavamo spise i logiku ljudi koji su dogovarali, i ideje iz kpj koje su nametnute na ovim prostorima.
koristite 1948 god da objasnite sta? Struktura populacije se menjala zbog migracija i verujem da je bila drugacija iz decenije u deceniju. Sem toga imali ste odmah posle rata migracije ljudi mahom porodica ili delova porodica koje su prezivele drugi rat iz predela Bosne i Like prema Vojvodini. Migracije iz sela u gradove i drugei promene iz decenije u deceniju. Hocete da kazete da avnoj nije vodio racuna o Srbima koji su ziveli van Srbije u slucaju deoba? Ako nisu, sto nagadjamo, sta su vrhuske posle 50 od avnoja radile da poprave?
Препоруке:
3
2
104 недеља, 05 мај 2019 14:04
MP 1
dalje:
Posto je struktura stanovnistva bila 1991e BIH 1,5 miliona, u Hrvatskoj oko 700 hiljada Srba, u slucaju odvajanja Hrvatske veliko je pitanje sa kakvim to granicama bi otisla Hrvatska iz sfrj i pod kojim uslovima. Jasno je da su avnojevske granice dovele Srbe u uslovima otcepljenja u tesku situaciju, a srpske vrhuske s kraja osamdesetih i kasnije nisu nasle nacin da bolje zastite interese Srba u BIH i Hrvatskoj. Mislim da Milosevica i tu kliku nije temeljno ni zanimalo kako da na najbolji nacin zastite Srbe u takvim granicama. To je izostalo i po meni to je velika greska ljudi u Srbiji koji us imali uticaj na politicki i javni zivot osamdesetih, devedesetih i kasnije do danas.
A o tome sta je bio cilj "monstruma" koji su dosli u Srbiju 1944..objasnite na osnovu cega su to "monstrumi" ? ako mislite na Hrvate komuniste ili i na Srbe ? Sve mislim da niste bas proucili svest i razumevanje ljudi koji su bili deo te politike.
Препоруке:
3
2
105 недеља, 05 мај 2019 14:17
авнојска цивилизација
@MP 1

Потписници Новосадског договора из 1954. према месту рођења по авнојским границама: 9 - Хрватска, 6 - Војводина, 5 - Црна Гора, 2 - БиХ, 2 - Србија. Треба додати да Белић иако рођен у Београду није пореклом из Србије, а да је из Хрватске био и 1 Србин.
http://bit.ly/2QjSza4

1948. је штампан Магнум Кримен.
1950. су лидери Срба из Хрватске послати на Голи Оток, залагали су се за какав-такав економски развој српских крајева.

У Београду је међу грађанском класом Козарачко коло постало симбол, а од 32 члана Врховног штаба НОВ и ПОЈ ниједан није био из Врбаске бановине.
http://bit.ly/2hz1ksn

Броза су уредно називали "аустроугарски каплар", никад "Хрват Јосип Броз", како је то рецимо радила Недићева власт.
Препоруке:
2
0
106 недеља, 05 мај 2019 14:21
MP 1
za Vladu,
Vi ste otvorili veliku temu; Trebalo bi da proucavamo KPJ kroz prizmu glavnih nosilaca te politike i njihove nacionalne pripadnosti i uverenja.a onda i masa koje su pokrenuli da slede njihovu politiku. Zasto su mase sledile KPJ bez mnogo razmisljanja o posledicama.
Kraljevina nije bila srecna zemlja --nije. Bilo je dosta klasnih razlika, mnogo siromastva i nedovoljno snage i vremena da se menja na bolje. Onda je dosao rat koji je bio strasan na nasim prostorima.
Vi gledate samo iz prizme Srbije u Drugom sv. ratu, a sta je bilo u NDHaziji? Tamo je bilo najvise stradanja. Narod je postradao u ogromnom broju, a onaj deo koji se pobunio se pokrenuo na tim prostorima da prezivi; tj kako oni sami kazu "nas NOB su iskoristili komunisti" Mnogi mali ljudi na nasim prostorima su gledali da prezive ratne godine i period posle, ne verujem da su se bavili ideologijama, vise su se bavili golim prezivljavanjem i tako mislim da je bio slucaj sa vecim brojem ljudi.
Препоруке:
3
1
107 недеља, 05 мај 2019 15:10
авнојска цивилизација
@MP 1
Hocete da kazete da avnoj nije vodio racuna o Srbima koji su ziveli van Srbije u slucaju deoba?

Опет ви :) Па ти монструми су нацртали Србију и одредили који су Срби "ziveli van Srbije". И још онолике територије посред среде поделили, као и народ, између хрватске и бошњачке републике.

Што се тиче народа, у тој организацији се од почетка јако добро знало "ко коси, а ко воду носи". Зна се и ко је и како претходно генерацијама тровао српску децу из свих крајева, будуће комунисте и антикомунисте, и тако све то омогућио. Зна се и ко их је и како од 1944. тровао.

Што се тиче миграција, зар нису оне директно усмераване "решењем националног питања", економском политиком и другим административним мерама, укључујући и "колонизацију".
Препоруке:
2
2
108 недеља, 05 мај 2019 15:35
АгатонФонПетровић
@Ненад Пиваш
много вам хвала, навели сте аутора али да ли бисте навели и дело у коме то пише? то што сте ви рекли је врло важно јер се тиме обара прича о успешности комунизма као економског система у целини. ми који смо знали да је то био неуспешан систем могли смо досада да указујемо да ИМТ није неки технолошки успех ако се зна да је београд у краљевини имао две фабрике авиона и да је од њих настао ИМТ и да је авион ипак већи технолошки успех од трактора, да нови београд и није баш тако блистав подухват јер је у време краљевине саграђен вождовац и да то није било учињено државним новцем већ су грађани узимали кредите од банака. пошто су вождовац градили обични грађани од кредита које су одплаћивали од својих плата то је рушило мит о томе да су краљевини просечне плате једва биле довољне за хлеб. ваш податак је нешто што руши причу о успешности комунизма у целини. у битци за истину ово што сте ви навели је врло јако оружјем због тога је важно да знамо све о извору.
Препоруке:
1
0
109 недеља, 05 мај 2019 17:23
АгатонФонПетровић
@Vlada3@MP1
краљевина је успоставила односе са совјетским савезом. кнез павле је примио совјетску делегацију. натерао је и кнегињу олгу да и она буде ту да се совјети не увреде. она је све време пријема једном руком грчевито стезала крст који је носила око врата. била је убеђена да се састаје са антихристима и да је само држање крста може заштити.
Препоруке:
1
0
110 недеља, 05 мај 2019 18:25
MP 1
g. "avnoj' da opet ja (moja malenkost) jer mi niste odgovorili ! Umesto odgovora sta ste ucinili da popravite kad je prosla vlast komunista, vi ste nervozno nabacali nekoliko nepovezanih recenica. Odgovor?
za vladu, mogu da se slozim sa tezom o germanskom programu, i istorij. cinjenicom o tezi o Srbima kao hegemonima koji je nastao u Kominterni, a posle je ta teza stigla sve do SAD. I u takvim uslovima kako ne biti hegemon ili srpski fasista? Pokusavam da objasnim da na nasim prostorima punim konflikta i raznih trauma i problema komunisti i njihove ideje su nametnuti, a simpatije prema tim idejama dolaze iz vise razloga koje imaju veze sa siromastvom, klasnim razlikama, malo i slovenskom solidarnoscu, ima vise faktora. Ako vam ljudi kazu da su voleli Tita, oni misle na sigurnost, posao, i neku formu nade. Ono sto mali ljudi uglavnom traze. I to je njihovo pravo, ne moraju da se slazu sa nacionalistima. Ne moraju da shvate kako avnojevske granice su napravile novi mucni konflikt
Препоруке:
2
3
111 недеља, 05 мај 2019 18:35
MP 1
Agatone, princeza Olga tesko da je mogla da se rukuje sa Sovjetima kao Ruskinja i pripadnica plemstva posle pokolja koji je napravljen: Car NIkolaj, porodica, i mnogi Beli. Mislim da nema veze sa temom. Kad pominjete vec, cinjenica je da je Princ Pavle pristao da Dubrovnik ode 39e u Hrvatsku banovinu. Ne moram da dodatno pricam sta je to prouzrokovalo u oblastima tako sirene Hrvatske banovine gde je dosla NDH 41e. PItam se sta li je mislio onda?
Sto se tice pravljenja naselja Vozdovac, koliko je to kuca pravljeno kreditima? koliko je to ulica?
Ne vredi da pricamo dok ne pogledamo detaljno ekonomske i statisticke podatke iz 1939e godine.

za "Vladu": Sto se tice eksponenata pljacke imovine mislim da Milosevic nije hteo da bude direktno u vezi sa tom otimacinom devedesetih nego je to islo preko eksponenata; Vazno je taj period istraziti i sve lepo objaviti, ko je sta otimao i kako su posle kupili svoju "aboliciju" od dos-a.
Препоруке:
3
2
112 недеља, 05 мај 2019 19:36
Vlada@MP
I ja nekako pokušavam da socijaldemokratiju odvojim od titoizma.
U pravu ste da su te ideje bliske Srbima.Rekao bih ne zbog siromaštva već zato što je egalitarizam duboko ukorenjrn u našoj tradiciji.
Obozavanja Vodja i podaništvo su nametani - u ranom srednjem veku Carigrad je naše izborne knezove uzdizao i davao im vise vlasti nego sto su u svom prirodnom okruzenju mogli da imaju kako bi preko njih kontrolisao narod i teritoriju.To je početak stabilokratije.
Već srpska nacionalna revolucija se vratila nacelu izbornog kneza i nije bila samo borba za oslobodjenje vec i socijalna revolucija (turci su bili feudalci).
Imali smo nekada DRUŠTVO - postojala je hijerarhija ali je i te kako postojala demokratija i socijalna pravda. Neka vrsta predhrišcanskog "švedskog" socijalizma.
I ta stalna teznja postoji i mislim da je to pozitivna strana nase tradicije koja je nazalost zapostavljena.
Jaša Tomić se u jednom trenutku osvrnuo na to ali nekako uvek trcimo da primenimo tudje recepte.
Препоруке:
3
0
113 недеља, 05 мај 2019 20:09
MP 1
za "vladu" Dobro je da smo se oko necega slozili. Po meni bi bilo logicno da se prouci vreme kpj/skj i iz tog vremena izvuku pouke a ne da se srlja u nove i nove promasaje kao sto je to slucaj u periodu posle petog oktobra. E sad ostaje na to malo elita medju Srbima da vide moze li bolje od ove slepe ulice u kojoj se sada nalaze sa Vucic/Dacic kamarilom. Sadasnje vlasti po meni su gore od komunista jer rade direktno protiv svog naroda. Moze da se kaze da su oni posledica dugog perioda komunisticke vlasti, ali ne sasvim, tu je i nasa nemoc da stvari promenimo na bolje. Makar i ovako, verujem da ima nekoliko koraka koji moraju da se urade ako Srbija zeli da sacuva svoj korpus i realno je izvodljivo. Samo za pocetak i nacionalisti treba da prosire vidike. Ima razih nacina da se Ne demonstrira NEtrpeljivost prema drugima, nipodastavanje prema NEistomisljenicima, samozivost i sl. Kao slabi, siromasni i zatucani tesko cemo se izboriti za ista ozbiljnije u svetu u kojem zivimo.
Препоруке:
3
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер