уторак, 07. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Насиље над Србијом

Kоментари (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 22 септембар 2009 14:35
брм
какве везе са нама има што су Турци, Енглези или не знам ко изболи навијаче? то је оправдање за ове? да ли ми Срби постајемо копи пејст? имамо ли ми СВОЈЕ традиције етичке/ратничке/навијачке..? који прави српски навијач би линчовао немоћног туристу или тукао лезбејку? који ратник? који Србин напада слабије и то десет на један - просветлите ме не знам за такве српске традиције! о чему ви пишете човече - оправдавате овакве гнусобе и трујете на ОВОМ сајту !!! СРАМОТА
Препоруке:
0
0
2 уторак, 22 септембар 2009 15:11
Дете ноћи
Нажалост, истинито!Све је баш тако! Да ли ћемо се опаметити,онда?
Препоруке:
0
0
3 уторак, 22 септембар 2009 15:24
Смиљански
Апсолутно осуђујем све ове хулигане и тражим максималне казне,јер заиста је ово прешло сваку меру.И не само због странаца,него и нас самих ,јер више нисте безбедни ни у јавном правозу.Треба осудити и јавне личности које подржавају хулигане(навијаче).Међутим,Б92,Блиц,Данас,Пинк,и остали анти-српски медији су то искористили да би окаљали целу Србију, и наметнули нам осећај кривице.Уносе код народ дефетизам,и осећај срама, због припадности једом врло поштеном и напаћеном народу.То треба препознати,и правити разлику иначе ће нам сва омладина отићу у свет,а остаће нам ти хулигани ,за које чак мислим и да је неко намерно организовао,да би нам управо овакву штету нанели.
Препоруке:
0
0
4 уторак, 22 септембар 2009 15:46
необизантинац
`Државом у којој, између осталог, и они живе и раде.`
Изврстан чланак осим ове реченице. То што се чини као живот је пре животарење. То што се чини као рад је у ствари дангуба. Када би живели, волели би и место где живе. Када би радили не би имали ни времена за мржњу.
Препоруке:
0
0
5 уторак, 22 септембар 2009 15:54
АБВ
Један злочин, одн. једно кривично дело не оправдава друго. Није проблем (нити поента) у томе што насилника има где год се окренете, и није на нама овде да мислимо/бринемо о томе. Ми треба да мислимо/бринемо о овим насилницима овде, да се постарамо да сви који крше закон буду примерно кажњени. И то не треба да урадимо зато што свет то очекује од нас, или да бисмо добили бели шенге, или да бисмо се додворавали било коме. не. Насилнике треба казнити да би нашем друштву, нашој држави, нашим грађанима, односно нама, било боље. Да бисмо ми могли слободно и без страха да живимо у нашој држави. Трагично је што то већини људи изгледа није јасно.
Препоруке:
0
0
6 уторак, 22 септембар 2009 15:56
bojan
mogli ste i sa jednim citatom sve da kazete a to je legendarna recenica pok.Predsednika: NE NAPADAJU ONI SRBIJU ZBOG SLOBODANA MILOSEVICA NEGO S.M. ZBOG S R B I J E!svako ko ima malo u glavi zna da je glavni cilj SRBIJA! a ovi razbijaci drzavena vlasti i narikace iz raznoraznih NVO dodju kao orudje za rad da se dusmani ne bi dosetili...
Препоруке:
0
0
7 уторак, 22 септембар 2009 16:17
Milos
Golo, slepo, besmisleno nasilje postaje sve vise jedini preostali vid borbe protiv otudjenog sistema koji ne sluzi nicemu do odrzanju privilegija ekskluzivnom krugu njegovih nosilaca. I sve dok taj sistem ne razvije u sebi sposobnost da ponudi perspektivu i istinski prihvati miroljubivu koegzistenciju sa suprotnim, kritickim misljenjem, imace posla sa besnislenim nasiljem kao sa svojom slikom u ogledalu.

Problem je sto ovakvoj vlasti odgovara ovakva opozicija koja ce biti opozicija zdravom razumu, jer jedino protiv takve njen sistem manijakalnog egoizma i sitnosopstvenickih interesa "ne izgleda tako lose".....
Препоруке:
0
0
8 уторак, 22 септембар 2009 16:31
VH
Sjajan Vam je clanak.Kada bi ga bar procitao "nas" predsednik.Ovaj narod vlast dozivljava kao neprijateljsku,i to sa punim pravom.Ceo narod je izvredjan od strane "nasih" Srba a niko od vlasti da kaze rec u odbranu.
Препоруке:
0
0
9 уторак, 22 септембар 2009 16:38
Никола Смоленски
Годинама, могу слободно рећи и деценију, са свих медија понављају: Срби су фашисти, Срби су фашисти, Срби су фашисти... и сад се чуде кад се Срби који су одрасли уз те медије понашају као фашисти? Шта би се друго могло очекивати?
Препоруке:
0
0
10 уторак, 22 септембар 2009 16:41
Pera
U liberalnoj Americi nije moguce da grupe huligana sprece odrzavanje legalno prijavljenog skupa.
Kako stvari stoje u azijatskim despotijama tipa Irana ili Rusije, to me bas i ne zanima.
Препоруке:
0
0
11 уторак, 22 септембар 2009 17:28
Biljana
По нечему другом је Београд специфичан: по томе што овде постоји врло гласан круг назови интелектуалаца који једва чека прилику да нападне Србију као целину.

A kad se tome doda da je za njih Mesić dokazani humanista, Kosovo susedna prijateljska zemlje, broj srpskih žrtava preuveličan pa nije vredan pomena, da Kandićka na verbalan napad ima pravo na fizičku samoodbranu, da JUKOM ima pravo da ne poštuje odluke VSS... Evo sad su dobli novog evropejca - gradonačelnika evropskog Splita..
Препоруке:
0
0
12 уторак, 22 септембар 2009 17:40
makavej
Izvrsna percepcija!!! Hvala Vam na izuzetnom opazanju!
Препоруке:
0
0
13 уторак, 22 септембар 2009 18:35
Zarko
Pero, trk u Ameriku. Tamo je sve moguce!
Препоруке:
0
0
14 уторак, 22 септембар 2009 19:00
Неофит77
За Перу
У либералној Америци имате Гвантанамо, садистички логор који по садизму није раван ни најгорем затвору неке, како Ви рекосте, Азијатске деспотије.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 22 септембар 2009 19:24
Дијете Грујица
@Pera
У либералној Америци није могуће ни да самозвани антифашисти спрече одржаваље скупа неонациста па макар они парадирали у СА униформама кроз јеврејску четврт.У Србији прво приграбите монопол на антифашизам (шта год то било) а онда све који су против вас и вашег антидржавног деловања проглашавате фашистима против којих је дозвољено и унапред од медија аболирано апсолутно све.Сећате ли се циркуса који су направили Чанак & company у Новом Саду пре две године?
Ево малопре чујем, а где другo него на Б92 неког паметњаковића са некаквог UNION универзитета како би и владику Амфилохија стрпао у затвор а СПЦ забранио као групу која позива на насиље и то све по закону.У закону и затвору изгледа има места за све осим за наше вајне утериваче европских вредности.Они су људи посебног кова и као такви изузети из јурисдикције државе Србије.
Препоруке:
0
0
16 уторак, 22 септембар 2009 19:50
Слободан Чавић
На жалост овакви делом цинични а свеукупно узевши апсурдни текстови почели су да превлађују на НСПМ. Кажем, цинични, јер шта је но цинизам кад неко као аутор каже да је насиље нормална појава, "јер има га свугде". Исто се тако може рећи: фашизам је нормална појава јер и њега има свугде.

Најцрњи аспект овог текста јесте његов аргументацијски опортунизам. Аутор се прави као да је с Марса пао па не зна да је геј парада, које иначе стварно има у свим развијеним демократијама, отказана а да је уместо ње те упркос том отказивању следило фашистоидно дивљање.

Значи овако - насиље, фашизам, то је све ОК јер тога има у свим другим земљама, док геј парада није ОК иако је има у другим земљама.

Кад се неко осмели да оваквим двоструким аршинима мери ствари и то још овде на НСПМ ком смо до јуче још колико веровали и у чији ниво нисмо сумњали, онда је јасно у каквој се ситуацији налази и српска улица и српски медији.
Препоруке:
0
0
17 уторак, 22 септембар 2009 21:10
Никола Смоленски
@Слободан Чавић

На жалост овакви делом цинични а свеукупно узевши апсурдни текстови почели су да превлађују на НСПМ. Кажем, цинични, јер шта је но цинизам кад неко као аутор каже да је насиље нормална појава, "јер има га свугде". Исто се тако може рећи: фашизам је нормална појава јер и њега има свугде.


А где је аутор овог текста ишта слично написао??

Што је најтужније, Србија није никакав изузетак у том смислу. [...] Свуда и даље постоје силеџије, дивљаци, агресивци. Јер, човечанство још није нашло одговор, или лек, за насилну црту хомо сапиенса. [...] свако друштво мора да се бори против насиља


(Подебљавања моја.) Где ту пише да је насиље нормална појава јер има га свугде? Напротив, пише да насиље није нормална појава мада га има свугде.

Аутор се прави као да је с Марса пао па не зна да је геј парада, које иначе стварно има у свим развијеним демаократијама, отказана а да је уместо ње те упркос том отказивању следило фашистоидно дивљање.


Нисам приметио фашистоидно нити било какво друго дивљање које се десило уместо геј параде па бих молио за појашњење.
Препоруке:
0
0
18 уторак, 22 септембар 2009 21:12
Јордан
Пријатељи, имам више од педесет година. У животу никада нисам учинио никакво насиље. Ни према коме. До скора о насиљу као облику понашања нисам ни размишљао. То, до скора је од када су се појавиле НВО. Мој коначни закључак је да оне имају задатак да својим деловањем иритирају нормалан свет и на тај начин изазивају жељу за насиљем. Па, шта друго може пожелети нормалан човек када види шта му шачица родомрзаца иначе апсолутно заштићена од власти, чини са државом. Ако је ово моје размишљање позив на насиље немојте га објавити, али цензура у медијима неће спречити насиље. Потребна је цензура у деловању НВО.
Препоруке:
0
0
19 уторак, 22 септембар 2009 22:15
Petar
Slažem se sa autorom da nasilje ima i u drugim zemljama, tačni su primeri koje je naveo. Problem je samo u tome što nije naveo kazne koje su dobili vinovnici tih dela. U tome se ogleda odnos države i društva prema huliganima. Konkretno, pomenuti Turci su recimo zaglavili po 40 godina, a ovde se godinama unazad dešavaju teška premlaćivanja i ubistva, pa se sve završi na par godina zatvora ili uslovnoj.

Treba li podsećati da je Aca Radović ubijen raketom na severu, i da je samo jedan čovek odležao dve godine za to? Treba li podsetiti da su dečak i njegov otac izbodeni u Knez Danilovoj, pre dve godine, nakon košarkaške utakmice, i nikom ništa? Treba li podsetiti da je Uroš Mišić brutalno unakazio SLUŽBENO LICE (policajca), da je sve to uredno dokumentovano kamerom, da je dobio SAMO 10 GODINA i da je suđenje još vraćeno na početak?! Treba li podsetiti da je gomila huligana lomila Beograd nakon hapšenja Karadžića, a niko nije odležao? Ko je odgovarao za napad na ambasade (ne zanima me njihovo opravdanje za Kosovo, jer to njihovo krivično delo ne čini legalnim činom)? Radi se, dakle, da za razliku od normalnih zemalja Zapada, gde takođe ima nasilja, da tamo vinovnici dobiju DRAKOSNKE, ZASLUŽENE kazne. E zato nas smatraju divljacima, zato što vandale ne trebimo i osuđujemo, već ih puštamo, a ne zato što postoje vandali uopšte (njih svugde ima).

Ajde da se ne bavimo fikcijama kako nas drugi nazivaju "fašistima" ili neki dokoni "NGO" ljudi odavde pljuju po Srbiji. Slažem se da od Kandićke i sličnih ima "autošovinizma" i muka mi je od njih. Ali, nisu krivi oni zbog toga što mi kao društvo zaista tolerišemo nasilje i koristimo stalno eufemizme. Pa, evo, juče su dva navijača Zvezde tukli redare u Smederevu, na utakmici, i nikom ništa?! Aleksandar Antić se čudio kako je češka policija bila gruba prema huliganima u Pragu, a juče stoji iza Ivice Dačića, sav unezeren ispred Urgentnog, pošto je video na šta liči onaj Francuz. Kontradikcija?!
Препоруке:
0
0
20 уторак, 22 септембар 2009 22:30
@Слободан Чавић
Нема везе, бар имамо добру власт!
Препоруке:
0
0
21 уторак, 22 септембар 2009 22:40
Jedan ogorceni Vojvodjanin
Nasilje nad Srbijom? Mislim da bi bolje bilo da se tekst zove nasilje Srbije, ali dobro po autoru su ocigledno prebijeni stranci i osuda tih cinova od strane grupice ljidi nasilje nad Srbijom. Kritikovanje nasilja se shvata kao kritikovanja Srbije. Ili mozda Srbija i jeste nasilna? Prema Vojvodini i onom malom umerenom delu sebe same svakako jeste...
Препоруке:
0
0
22 уторак, 22 септембар 2009 22:51
Мунзе Конза
Геј парада - хајде, кад сте запели, нека буде. Реченице типа - "има један део јавности који треба да приведемо овом цивилизованом делу" - е то не може. Ни по коју цену! Ја не бих изашао на улице због педера, због политичара - бих.
Препоруке:
0
0
23 уторак, 22 септембар 2009 23:47
nece moci
@ slobodan cavic - necete uspeti sa ovako jeftinim provokacijama.
1. nikakvog divljanja na ulicama Beograda u nedelju nije bilo,pa ni tog kog ste vi pomenuli. Incident da, ali divljanja - ne. Policija je legitimisala i privodila one koji nemaju licnu kartu, Cak ni B92 nije uspeo da pronadje i snimi divljanje. Ako bi primenili Vas kriterijum, paljenje srpske zastave bi bio incident vec divljanje udruzenja homoseksualaca..
2. da, nasilja ima svuda, u svim zemljama od kada je sveta i veka
3. da, homoseksualaca ima svuda od pamtiveka, ali nema parada ponosa u svim zemljama
4. koliko je produktivno nasilje, toliko je produktivan i homoseksualizam - obe pojave u sebi ne nose zivot vec unistenje, prvi unistavaju postojeci zivot, a drugi ne stvaraju novi zivot. Sterilitet kao protivargument ne stoji, jer je obolenje, a ovo je izbor, opredelenje da silom resavas sukobe i da uzivas u seksu koji ne stvara zivot.
5. proporcionalno broju homoseksualaca i medju homoseksualcima ima huligana i agresivnih, treba li onda zakljuciti da su svi homoseksualci fasisti - po meni ne.
Препоруке:
0
0
24 уторак, 22 септембар 2009 23:51
vuksan
Dobar tekst samo sa jednom napomenom da se kaze koje to sile drze srpski narod okupiran , godinama pod sankcijama,zele da mu dusu ubiju,ugrozavaju prostor za zivot,nipodastavaju ga,olaguju ga ,iskrivljuju sliku o njemu,podmecu mu razne neljudske stvari,izvrcu istoriju,nema sorte koja ga nije napadala,a on uzvisen opstaje i izaziva divljenje postenog ljudskog roda.Koja bi to nacija sve izdrzala? Pa zar se cuditi pojedinacnim ispadima kao posljedica tog ogromnog psiholoskog tereta nad Srbima kada se to desava u svakoj drzavi ali kriju ili zataskavaju.Cuvaju ugled zemlje.
Препоруке:
0
0
25 среда, 23 септембар 2009 00:16
Biljana
@petar - Mi nemamo nikakav sistem , ni turski, ni nemački, ni engleski, ni ruski, ni američki, ni srpski. Kako mislite da gradjani naprave sistem i da li je to posao gradjana?! To je posao vlade i vecine u skupštini - zakonodavne i izvršne vlasti. Zašto smo imali izbore i čemu služi vlast osim da štiti NVO?! Opet imamo dobru vlasti koja trpi loš i nezahvalan narod. Za političare i funkcionere je uvreda kad im kažes da ih ne zanima ni izgradnja države ni glas naroda, čim prodju izbori oni su puni izgovora zašto ne mogu da urade ono što su obećali ili ono što im je dužnost i obaveza. Zbog njihove nesposobnosti ne dozvoljavam da me niko naziva fašistom, divljakom, zatucanom i nazadnom, i da na moja ledja prebacuje krivicu što vidim, čujem i imam svoje mišljenje.
Препоруке:
0
0
26 среда, 23 септембар 2009 00:35
mile
Spomenuo bih nesto prije receno od umnog Dostojevskog sto se odnosi za Ruse,a moze se reci i za Srbe da nemilosrdno govore o svojim nedostacima pred cijelim svijetom, govore o svojim manama,spremni su da bicuju sami sebe,ponekad su cak krajnje nepravedni prema sebi u ime uzvisene ljubavi prema pravdi i istini,dok nasuprot kod Engleza,Francuzaili Nijemaca je prisutan onaj nacionalni egoizam.Svoje mane kriju i ljubomorno cuvaju svoje.Stoga slijedi zakljucak kako da se vladamo prema sebi.
Препоруке:
0
0
27 среда, 23 септембар 2009 01:18
Дијете Грујица
Мали прилог о бестидним игранкама са насиљем и његовој осуди а надовезује се на оно што сам већ горе написао.

"Седмог октобра сви у Нови Сад, летве у шаке и да једном заувек решимо питање неонациста у Војводини, ако већ полиција неће то да уради, иако је плаћена за то"
Ненад Чанак, 13. IX 2007.

Јуче, некакво претеће писмо и гандијевска реакција LSV-а...

"Очекујемо хитно налажење и кажњавање аутора овог писма, како би и коначно била послата порука да претње насиљем не могу и не смеју проћи некажњено."
Ненад Чанак, 21. IX 2009.

Мислим, шта рећи...и наравно кога забранити?!
Препоруке:
0
0
28 среда, 23 септембар 2009 07:51
губернатор
Перо, најпре упишите и завршите право (никад није касно), затим прочитајте првостепену и другостепену пресуду, па онда причајте о укидању и разлозима. Да је све тако једноставно како Ви представљате, за судије би се организовао курс на "Божидар Аџији". Замислите само колико је тешко пресудити у случају где имате невиђене притиске са обе стране (медијске и уличне), а никакву заштиту. Или ће вас неко незадовољан пребити, или лустрирати.

И то је данашња Србија, где вербално медијско насиље, резултира физичким по улицама и стадионима. Нема оправдања ни за једне, ни за друге.
Препоруке:
0
0
29 среда, 23 септембар 2009 10:57
Beogradski Fantom 1389
@ Slobodan Cavic

Ko kaze da fasizma ima u drugim zemljama? To su Tacijeve specijalne snage (Kosovo je jos uvek Srbija, zar ne?) i onih koji ih u Srbiji podrzavaju (Kosovo je sused Srbije). Na sramotu svih nas. A i Vas, zar ne?
Препоруке:
0
0
30 среда, 23 септембар 2009 12:25
Vladimir
Opet se potura gej parada. Iz kog razloga, da ostane u trendu, da privuce paznju, da se navikavamo na tu bolest tako sto cemo bezbroj puta ponavljati gej, gej, gej...

Ne moze, ne moze u ovom trenutku, ne pomaze na cviiljenje o "naprednim" i "razvijenim" demokratijama, posto smo demokratija u povoju, koja ne zeli da odraste. Zahvaljujuci nesposobnim politicarima.

Zasto se ne borimo da pristignemo standard "razvijenih", pa mozda cak i da postanemo kolonijalna sila :)..

Da to bude cilj, a ne gej parada, sminka i nalikovanje na "razvijene demokratije".

Ne znam da li su pobiornici "nove", pete ili sedme Srbije svesni kakvim se glupostima bave
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 24 септембар 2009 08:26
Denver
Ja licno p[odrzavam sve sto je u ovom tekstu napisano. Pisac je pogodio srz problema. Uostalom ako se demokratije jedne drzave meri odrzavanjem perverzne i nakzne moralno nedopustive ,,povorke,, onda neka i da demokratija ide sa vragom.
Poenta cele price o ,,povorci,, srama i njenom ne odrzavanju je da se misljenje i ubedjenja %90 gradjana Srbije u opste ne uzima u obzir. To je citav problem. Tako da je na kraju zalosno sto narod mora da ocekuje od raznih ,,desnicarskih,, organizacija da brane nase misljenje, a ne drzava i vlas koju je narod izabrao.
hvala NSPM na svemu samo nastavite.
Препоруке:
0
0
32 петак, 25 септембар 2009 15:35
Marko
"Рада Трајковић, функционер СНВ-а КиМ, која је јуче присуствовала протесту Срба у Бостану, огорчена је понашањем јединица Еулекс полиције, а од Ив де Кермабона, шефа мисије ЕУ, тражиће одговорност за „дивљаштво” којем су приступили у среду ујутро, приликом хапшења петоро Срба.

„Не могу да поверујем да се овакво дивљаштво догађа у 21. веку, мимо свих цивилизацијских норми и стандарда. Тражићу одговорност за полицајце који су на малолетну децу ишли с пушчаном цеви, који су их застрашивали упереним рефлекторима и који нису презали од тога да убију куче, кућног мезимца од месец дана. Просто не могу да верујем да су пукој сиротињи поразбијали амбаре, побацали оно мало зимнице, али и да су одузимали ловачке пушке за које су јадни Срби имали дозволу и од међународних представника и од српске државе. При том ни за једну од узету ствар нису оставили записник." (danasnja "Politika) Tako to rade "razvijene demokratije",bez ikakvih posledica .Marko
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер