петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Рушевине су срце Србије

Kоментари (26) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 27 август 2009 16:50
Jasna Simonović
Prelep članak, gdine Tadija...Hvala vam...

Nisam shvatila koja je tri pitanja postavila gdja Danica Popović, naveli ste samo da je “zahtevala da se uklone”, od koga?...Ne vidim zašto bi bilo neprijatno da “strancima odgovara na pitanje zašto neugledni ostaci već nisu uklonjeni”...Koji god mi stranac dođe i dan-danas prvo obiđemo ruševine, a meni onda bude lakše što i oni saosećaju šta smo mi preživeli, pa onda nastavimo "neogradski život"...
Meni smeta nestretno odabran pridev “neugledne” (ruševine)...To su svete ruševine...Narod je u pravu kad kaže “ne diraj”... Razumem želju da se one u budućnosti uklone, ali na način kako dolikuje...Svako mesto je trebalo da bude zaštićeno nekim obeležjem od zaborava i od osvete...
Jer! Kako će nam verovati da je uopšte ruševina bilo ako ih sve prodamo tj rasprodamo pre nego svoja “patentna, autorska, državotvorna prava overi ko treba” ?
A ja lično ne mogu ni da zamislim da se Beograd tako veštački uglanca dok nam, ako Bog da, ne stigne predsednik Barak Obama koji nije čovek od “nerazumnog visokog glanca”...(Kao što smo onomad prevremeno glancali Francusko-srpski spomenik na Kalemegdanu za francuskog predsednika, i izbrisali poruke naroda...Ne da bismo žalosnim porukama trljali nekome politički nos, već da ne bismo nekom uskratili trenutak za izvinjenje) ...

A kada bi Barak kao predsednik-običan čovek rešio da iskoristi svoj globalni prijateljski trenutak i počne od našeg planetarnog punkta, ne bih mu savetovala ništa...Jer on zna šta treba...Na ruševinama u srcu često nastaju najbolji ljudi...
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 27 август 2009 18:09
kosutic
vrlo zanimljiv clanak.

ovi "spontani" spomenici jesu u svojoj kategoriji bez premca ali su i, ruku na srce i malo preskupi za napaceni srpski narod.

u svakom smislu pa i komercijalnom.

neka se od toga napravi nesto sto ce se koristiti a da arhitektonsko resenje sadrzi i ovo:

- dobrovicevu originalnu formu generalstaba osavremenju i sa obelezjem gde je udario tomahavk
- spomenik zrtvama bombardovanja
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 27 август 2009 20:52
Родољуб
Даница се недавно вратила са одмора и кренула снажно на - комуналне проблеме... када ионако нема преча посла.

Ћерка ми је студирала код ње и сматра је врло духовитом и забавном особом. Тако сам и ја схватио СВЕ досадашње чланке у "Политици", забавни су.

То не значи да су озбиљни.

--------------------------

Иначе, на тим местима је погинуло сувише људи (неке сам знао лично, а замало и ја!) да би некакав тајкун самостално одлучио шта са тиме. Мада, не верујем да није већ испробано, јер су сви надлежни за те рушевине доказани НАТОљупци.

Најмање су нам потребни "паралелни" споменици НАТО-агресији, као у сред Ниша!

Иначе, увек ме занимало шта су наши властодршци говорили Солани, док су туда пролазили?! И какав је осећај руковати се та том особом...
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 27 август 2009 21:09
Хм
Хм, ја не бих ово баш упорно понављао јер, рецимо, а шта ако после гласања о Динкићевом закону ЛДП дође до мало више утицаја на власт? Ем медији под лед, ем неко почне и Даницу да уважава...
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 27 август 2009 22:16
Павле
Заиста Вас не разумем? Па зар мислите да ти "споменици" треба да буду београдске ћеле куле или зграде под заштитом државе. Ало људи десет година. Па заиста би било време да се нешто учини са њима. наравно сви ме питате шта? Па логично је да се продају (приватизују) баш као што је логично да се већ једном изврши реституција, па нека прави свако шта жели, уз дозволу да баш то сагради, јер треба поштовати ред и закон.
Али са овим рушевинама нико не сме ништа да предузме управо због, до сада коментарисаног. Уколико је некоме о присећања (ружних успомена) нек сагради Чукур - чесму, споменик малој Милици или сл. Па неће ваљда рушевине да дочекаку четврти миленијум.
И шта значи "Али, иако навикнуте да штанцују грађевинске дозволе брже него што ДС мења коалиционе партнере, предусретљиве београдске власти још нису одобриле уклањање НАТО рушевина" и
"Те рушевине свакако нису пети стуб српске спољне политике, али можда су једини који је преостао унутрашњој."
За протеклих двадесет година све странке су биле на власти и као што нико није смео да такне у "картон насеље" код Газеле (да га уклони - од кога што упита ЈС) вероватно очекујете да тако буде и са развалинама јер и њих немамо од кога да уклањамо
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 27 август 2009 22:26
Јозеф К.
Даница Поповић пише о београдским рушевинама да не би писала о новим задужењима Србије. Тако њени пулени добијају слабије пацке, кад их већ не могу избећи. Јасно је то, како из теме коју је изабрала, тако и из садржаја и интерпретације. Као кад би неки историчар уметности и уметнички критичар, у својој колумни писао о фискалној политици, макро-економији и проблемима у здравству (наравно, само ако би их било, као што их нема, јел`?)!
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 27 август 2009 22:42
Стева Надрљански
Те рушевине треба конзервирати и оставити као памјатник (споменик). Каква је сада ситуација с "демократском влашћу", то бомбардовање се и не помиње, а ја мислим да треба да га памтимо, исто као и 6. април 1941. Осим тога, треба систематски радити и на присећању на савезничка бомбардовања 1944, која су била још гора но нацистичка.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 27 август 2009 22:43
Јозеф К.
п.с.
Да, сетих се и да Даници Поповић смета ћирилично писмо на таблама са називима београдских улица. И ту она има проблем: како да објасни странцима ... А странци ко странци, баш навалили да се шетају, немош проћи кроз Змаја од Ноћаја (на пример), а камоли прочитати. На латиници не би било тих проблема, сигуран сам да би потврда за то, стигла и од Сабахудина Динка Глухоњића.
Негативна реакције на захтев Д.П. о уклањању рушевина не би била толика да није ширег контекста њеног писанија. Таква је каква је, реакција мислим!
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 27 август 2009 23:41
au mile
Da smo u prošlosti čuvali svaku ruševinu ostalu posle neprijatelja, Beograd bi morali da izmestimo na neko drugo mesto. Zato bi trebalo osmisliti koju reprezentativnu ruševinu ostaviti kao spomenik i podsetnik na zlo koje se sbručilo na Srbiju kako bi se jedan njen deo okupirao i proglasio nezavisnom državom. Ostale, mahom starije zgrade rekonstruisati onako kako su izgledale, a za posleratne zgrade možemo kako hoćemo.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 27 август 2009 23:58
Spetsnaz
Pa stvarno je neprijatno kad strani drzavnici dodju pa vide rusevine i cirilicne natpise . A tek je strasno kad dodju "ovi " iz MMF da nam zajme pare .
Pa bih predlozio nesto ako je moguce .
Da se vise ne bi izvinjavali sto smo genocidni , sto su nas bombardovali , sto ne postujemo "LGTB " i NVO sektor , da mi lepo trazimo kamate od 100 % na sve kredite od MMF-a . I tako bi bilo mnogo bolje svima a pogotovo NAMA
Препоруке:
0
0
11 петак, 28 август 2009 00:27
Коле
Заправо се овде ради о чистом подметању. Рушевине се намерно не склањају, а сврха им је психолошки рат против Срба, који је и даље на сцени. Сваки пролазак поред истих изазива додатно понижење. Управници Србије само одрађују задатак, а то је тотално психофизичко уништење Срба, уништавање биолошке масе, паралисање нервног система, поспешивање апатије. Не ради се ту о споменицима, не ради се ту о потсећању шта су злотвори урадили.
Препоруке:
0
0
12 петак, 28 август 2009 01:50
Dimitrije
Na pitanje Danici Popovic "sta je uzrok americkog visokog standarda" (to je bilo pre par godina), Danica odgovara: "Visoka produktivnost. Tacka". Dakle, za nju kao razlozi ne postoji: ni dolar kao svetska valuta, ni americka oruzana sila kojom se potcinjava i eksploatise pola sveta, ne vidi problem u neodrzivosti koncepta razvoja sistema koji trosi 25% svetske potrosnje nafte (uz strahovitu energetsku neefikasnost), ne vidi problem gomilanja spoljnih i unutrasnjih dugova, ne vidi haos u pogledu manipulacija na Wall Street-u, ne vidi ludilo u pogledu naduvavanja balona u prakticno svim sektorima, itd. Nista. Za nju postoji samo jedno objasnjenje - produktivnost (mada se ne kaze produktivnost cega, kada se zna da im pola GDP-a dolazi iz finansijskog sektora a ostalo prakticno sve uvoze iz Azije). O svetskoj ekonomskoj krizi ona pise sledece: "U pitanju je samo jedna recesija, malo jaca nego ona 2001". Kada je u Americi najavljen "bailout" od 700 mld dolara, ona sva ushicena uzvikuje:" eto, gubitak je bio toliki"...valjda je ocekivala da kad se ubaci malo novca u sistem onda ce sve da se nastavi po starom? Tesko je objasniti kako jedan profesor ekonomije u toj i tolikoj meri nema predstavu o onome sta se dogadja u svetskoj ekonomiji. A za nas da i ne govorimo, videli smo kako se izblamirala kada je polemisala sa N. Katicem (tuzno je bilo citati kako je uci kao da je neka klinka a ne profesor). I onda se pitamo gde nam je ekonomska elita? Pa naravno da je nema, a nece je ni biti, sve dok na fakultetima predaju priuceni profesori koji zabavljaju studente ili se vise bave tezgama i politickim angazmanom nego sto se bave naukom. Njene kolumne u Politici su slika i prilika situacije u Srbiji, pise o svemu i svacemu osim o onome o cemu treba da pise, o ekonomiji, ali ne da prepisuje iz knjiga koje nemaju nikakvu prakticnu vrednost vec na osnovu ekonomskih zakona i zdravog razuma.
Препоруке:
0
0
13 петак, 28 август 2009 06:53
Пречанин
Димитрије је назвао ствари пуним именом. Нашој младежи неће много помоћи укидање виза јер оно што износе на западно тржиште више је него скромно. (Онима талентованима визе ионако нису потребне, њима су свуда врата и сада отворена.) Ситуација у нашем школству је комплексна, али ван сваке је сумње да се умножио број неквалификованих наставника. А како један мудрац рече "најгоре је када ненаучен постане учитељ другима".
Димитрије, госпођа о којој је овдје ријеч је само једна из дуге поворке неспособних.
Препоруке:
0
0
14 петак, 28 август 2009 09:19
Jasna Simonović
PAVLE, Da, treba da budu “pod zaštitom države”: od korupcije...I svakako ne treba rušiti pre restitucije, zašto bismo mi bili u nepovoljnijem položaju pri licitaciji?...”Red i zakon”...
RODOLJUB: I mene zanima “шта су наши властодршци говорили Солани, док су туда пролазили?!” Najbolje je ako su ćutali, možda je iz te ćutnje oprošten Kosovski dug, pa sad da sami tih 500 miliona lepo podelimo na tadašnje građane da vrate državi...Mene interesuje i da li se Joe Bajdenu ubrzao puls ako su prolazili ul. Kneza Miloša...Možda će nam stići oprost i za naše dugove, pa da i to podelimo, da počnemo od ruševina da gradimo “humanu, a ne nacionalnu, Evropu” ..Pa da ne moraju više da sjajne američke zvezde (Madonna) stavljaju senku na svoju čistu dušu sa nacionalnim parolama (Rumunija), već da iskažu patnju za sve ljude koje god vere, nacije, religije...A sa Solanom i ja bih se rukovala, pa pravo u Pokajnicu crkvu kod Topole, makar ga “kidnapovala” i jurio me “tajni svet”...Tako je mala, a tako velika da u nju može da stane ceo svet... AU MILE, “Da smo u prošlosti čuvali svaku ruševinu ostalu posle neprijatelja, Beograd bi morali da izmestimo na neko drugo mesto.”...Beograd se “virtuelno” izmestio, što je lepo (Davos, NY, Brisel, Zagreb, Priština, Titograd, Novi Sad, itd. )..Samo da se još umesti u svoje “stvarno i mesno” mesto...
Препоруке:
0
0
15 петак, 28 август 2009 09:48
Sekula Timotijević
Те рушевине свакако нису пети стуб српске спољне политике, али можда су једини који је преостао унутрашњој.


Горко, али на жалост тачно.

Чак и када нека овдашња јавна личност покрене питање рашчишћавања развалина, београдска јавност реагује необично жестоко – супротстављајући се иницијативи.


Народ воли своје развалине.

И да додам: Omnia mea mecum porto.
Препоруке:
0
0
16 петак, 28 август 2009 10:04
Сремица
Верујем да се велики део тих "неугледних" зграда може оспособити за рад, а оно што је рушевно, споља видљиво, КОНЗЕРВИРАТИ!
Нек злотвори гледају своја недела!
Препоруке:
0
0
17 петак, 28 август 2009 15:08
Teofilo Stivenson
Rusevine su srce Srbije? Ili je, i fizicki i metaforicki, Srbija rusevina od drzave?
Препоруке:
0
0
18 петак, 28 август 2009 15:49
Jasna Simonović
Slažem se sa prof. Danicom Popović: “Visoka produktivnost! Tačka!” ...Od toga je trebalo da Profesorku bude sramota pred “strancima”, to su neugledne ruševine!...Iz tog razliga produkte svog farmaceutskog top biznisa sklonila sam na mnoga “strana” mesta...Kad su mogle neke firme da se izmeštaju iz Beograda i skupljaju profit, mogu i ja tamo u zovu “visoke produktivnosti” gde mi je mesto! A i nove ideje pametnih nadiru, pa tako štitim...Ovih dana “dotakla” me ideja oko farmaceutske industrije, pa još jedna mi sinula ispred nosa u vezi posebne vrste prirodnog hleba...A “samozvani i prozvani farmaceuti” ponekad ne znaju da u mrvici hleba ostaje pamjatnik, a i da se treba sagnuti da dohvatiš parče hleba, čak i ako si svešteno lice, a kamoli farmaceut iz Beograda!...
Zato kad profesor kaže “tačka” ne treba uvek shvatiti bukvalno, jer u tački ostaje pravo bogatstvo...Prosto da nahraniš celu Srbiju, pa da pređeš i na okolinu...
Препоруке:
0
0
19 петак, 28 август 2009 16:00
Ruzica Vujovic
Posle Drugog Svetskog Rata nemci su sebi dali pravo da da NE obnove Pomen-crkvu cara Wilhelma (Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche) koja se nalazi na veoma prominentnom mestu u Berlinu, na Kudamu.

Crkva je bila tesko ostecena u bombardovanju Berlina 1943 - konzerviranjem ruine nemci potsecaju i sebi i ceo svet na sopstveno stradanje u Drugom Svetskom Ratu (iako za njega snose veliku odgovornost) i ovo je u redu (i za mene licno, kad pogledam ovu crkvu).

Pa zar srbi i srpska drzava imaju manje prava da potsete na istrebljivacki rat koji se protiv njih vodio (i vodi) i na monstruozno bombardovanje 1999, bombardovanje daleko kriminalnije od svega sto se dogodilo tokom Drugog Svetskog Rata, buduci da je ovde grupa najjacih zemalja napala jednu malu zemlju koja nije bila nikakva opasnost za mir, ni unutar ni izvan sopstvenih granica?

Ja se uopste ne osecam ponizeno kada pogledam na te srpske rusevine, vec mi pogled na njih pomaze da ne izgubim vezu sa realnoscu u kojoj kao nacija i pojedinacni pripadnici te nacije zivimo. Duboko sam uverena da svest o tome sa kim imamo posla u svetu pomoci nasoj deci da budu uspesni u tom svetu i da tu svest treba izgradjivati, izmedju ostalog i posetama tim ruinama (to bi trebalo da rade i pretstavnici drzave kada im u posetu dodju ti famozni stranci).

Ko se ne bori samosvesno za svoje pravo nece ga ni dobiti. A ko umanjuje NATO zlocin nad srbima, posramljeno uklanjajuci tragove zlocina, stvara teren za dalje ponizavanje i buduce zlocine nad srbima.

Zlocin nad jevrejima u Dr.Sv. Ratu je opstepoznat i priznat samo zato sto jevreji nikada nisu pristali na to taj zlocin prepuste zaboravu i do dana danasnjeg ne oprastaju nikada i nikome. Instrumenti: monumentalni spomenici, izgovarnje imena zrtava u svakoj prilici.

Nikako ne ici na to da se veliko i vidljivo potsecanje na zlocin zameni nekim malim, slabo vidljivim spomenicima, sto naravno ne znaci da svaka zrtva bombardovanja ne treba da dobije i svoj pojedinacni spomenik
Препоруке:
0
0
20 петак, 28 август 2009 22:36
ветеран
@
Стева Надрљански је у праву: Памјатник, да! И у њему музеј геноцида. Наш Вад Јашем. Како би Срби најзад почели да памте. Кад ће се то десити? Па ево, на пример, кад у историјске читанке уђе име Љубе Једнака. Ко тај беше? Колико наше младежи зна за покољ у глинској цркви? Љубо једнак, тада младић, једини је преживео усташки покољ, пошто се "жив-клан-недоклан" током ноћи извукао испод лешева својих комшија и успео да побегне. Али, ово није крај приче о Љуби Једнаку. Неоусташка "Олуја" одувала га је, сада у позним годинама, са оних преко 200.000 несрећника, у Србију где недуго затим умире. Љубо Једнак, као и многи други, својом злехудом судбом заслужује незаборав. Он је ја, Он је ми.
Препоруке:
0
0
21 субота, 29 август 2009 04:45
Dana je neshvaćeni genije
Ja se bojim da niko ovde ne razume Danicu Popović! Da li je neko možda pomislio da je u pitanju ironija?
Препоруке:
0
0
22 субота, 29 август 2009 06:44
Татијана
Невероватне су заблуде "запада" када је у питању српски народ. Они увек непогрешиво погреше. И слажем се са Ружичиним коментаром. Васпитне мере које они примењују када су у питању други народи, за овај свеколики српски, једноставно не важе. Ипак смо ми за њих претешко штиво.
Препоруке:
0
0
23 субота, 29 август 2009 08:27
Jasna Simonović
VETERAN, U pravu ste...Mislim da svaki solidan srednjoškolac zna za pokolj u glinskoj crkvi, mislim da je naše "teorijalizovano" školstvo propuštalo da u predavanja udene i životne priče, a predmet "primenjena istorija", koliko znam, još ne postoji, vaš predlog da sećanje na životni put gdina Ljube Jednaka koji izlazi iz "krvi" i nošen "olujom" ostaje na "žrtveniku" života pa ubrzo "ne"spokojno umire svakako treba da ostane zabeleženo ne samo u vašem komentaru...Verujem da će se ljudi od lepog pisanja i dobre filmske kamere možda zainteresovati da gdin Jednak ovako autentično ne stigne u "zaborav"...hvala
Препоруке:
0
0
24 субота, 29 август 2009 14:04
Квиз
Остаје да видимо шта би Даница могла урадити!

Дакле, може се догодити:
1. Даница тражи да се Политика штампа латиницом
(да би је и странци читали);
а) Политика прихвата, Даница наставља сарадњу;
б) Политика прихвата, Даница одбија даљу сарадњу
(баш зато што би од тада могли да је читају и
странци);
в) Политика не прихвата, Даница одбија даљу
сарадњу;
г) Политика не прихвата, Даница наставља сарадњу
(из виших интереса);
2. Даница не тражи од Политике промену писма;
а) Политика то ипак уради, Даница наставља
сарадњу;
б) Политика то ипак уради, Даница одбија даљу
сарадњу (баш зато што би од тада могли да је
читају и странци)
в) Политика ништа не мења, а ни Даница (из виших
интереса, наравно).
г) Политика ништа не мења, Даница (сасвим
принципијелно) одбија даљу сарадњу.
3. Даница ништа не тражи и ништа не мења.

Шта би од свега овога могло бити?
Препоруке:
0
0
25 понедељак, 31 август 2009 04:02
Srboljub Savic
Srbija i Beograd treba da ostave spomen tragove
"prijateljskog", "saveznickog (iako samo u dva sv. rata)", "milosrdnog", "sprecavajuceg"-zlocinackog
(ipak) bombardovanja.
Obe zgrade se mogu (i moraju, po mom misljenju)obnoviti / rekonstruisati (iznutra) i dobiti novu namenu.
Ceo vojni kompleks u centru, je ostatak vec prevazidjenih privilegija vojnih sluzbenika - kancelarije u centru grada (po celom svetu je bilo tako), uz sve sto iz toga proizlazi.
[Gadafi je ostavio takodje bombardovanu zgradu u centru Tripolija (gde su mu ubijena deca,ne sva. Hiroshima, Berlin, Drezden,..., a ima jos primera.]
Pre obnavljanja svih istorijskih (kao zgrada Komande vazduhoplovstva u Zemunu), kulturnih zdanja treba tuziti (NATO i sve drzave clanice) i traziti visoka obestecenja. Posle obnove zgrade se mogu i prodati, ili iznajmljivati, jer ce imati daleko vecu vrednost. Obzirom da su jos uvek vlasnistvo vojske, najam moze donosti redovan prihod u vojni budzet, olaksavjuci drzavni.
[Kad bude na red dosla polemika o nasoj ekonomskoj teoriji, obrazovanju buducih ekonomista, moci cemo da u pisanje unesemo i dovoljno humora, pominjuci postiovanu g. profesor - D. Popovic. Dotle, ne mesajmo je u tuzno-ozbiljnu temu sudbine zlocinackog razaranja (jos i besmislenog, jer u njima nije bilo niceg od strateske ili takticke vojne vrednosti.]
Srbija, odnosno dovoljno snazna vecina naroda, i cuvanjem "rusevina" protestuje, svoj opravdani gnev i protiv "domace podrske" i NATO bombarovanja izrazava.
U medjuvremenu, postovana g. Popovic, moze da proracuna stete, bar za ove dve zgrade, koje joj smetaju, sve to pretoci u mali doktorski rad, da da se prevede na strane jezike (svi posetilaca), i pod staklom na tabli, sve to lepo izlozi, pa nece vise morati da strancima objasnjava ( a svog se rada nece stideti).
S postovanjem
S. Savic
Препоруке:
0
0
26 петак, 04 септембар 2009 16:26
Zapadni Covek
Profesor Danica?
Ja opet moram da potsetim na njene tekstove u kojima ona kaze "Beogradska lakirovka- kako da ne?",ekonomija cveta u Srbiji, ekonomista koji tvrdi suprotno nije u pravu. Dalje, "Trineesta kriza -majka svih kriza", u kome je "profesorka" iznela misljenje kako ce americka ekonomija izaci iz ove krize za nekoliko meseci(!!!!!!!!!).U jednom od svojih tekstova ona tvrdi kako samo spoljna sila (trziste) utice na ponasanje, pa kao primer navodi kako ona nikad ne bi kupila ni "onu jevtinu autobusku gradsku kartu" kad bi znala da nece biti kontrole!Plasi se profesorka univerziteta autobuskog kontrolora.
Blago onima koje je ona profesionalno osposobila, a i blago narodu koji ima profesore avakvog kalibra.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер