понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Руска православна црква: Патријарх Вартоломеј је признао расколнике и тиме и сам постао расколник

Kоментари (38) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 20 октобар 2018 21:07
пензионер Цвико
Tако је. Са ким си такав си.
Препоруке:
43
28
2 субота, 20 октобар 2018 21:11
???????
A šta su oni koji ne priznaju odluke carigradskog patrijarha???
Препоруке:
28
65
3 субота, 20 октобар 2018 21:27
Daće patrijarh i Crnogorcima i Makedoncima
Sledeće na redu su crkve u Crnoj Gori i Makedoniji.
Samo treba da odu da zamole patrijarha u Carigradu. Daje on svima "i šakom i laktom".
Danas čitam u Politici iz Beograda Milo Đukanović se žestoko obrušio izjavama protiv SPC i RPS, nešto se izgleda sprema.
Препоруке:
49
20
4 субота, 20 октобар 2018 21:30
Izgleda i Milova Crkva će kod patrijarha u Carigrad
http://www.politika.rs/scc/clanak/413727/Dukanovic-Izdajnik-interesa-SPC-taj-sam
Препоруке:
35
17
5 субота, 20 октобар 2018 21:39
Tурас
Лепо је речено . Новац је убио више душа него мач људи .
Препоруке:
49
16
6 субота, 20 октобар 2018 22:12
Ана
Света Гора отказала послушност Вартоломеју истанбулском?
http://borbazaveru.info/content/view/11085/1/
субота, 20 октобар 2018
На Светој Гори у уторак је одржано заседање Светог Кинота, тела коме припада највиша власт на Атону. У њега су делегирани представници свих светогорских манастира. Иначе, саопштење Кинота није званично објављено, напомиње ТГ – канал „Методичка“ („ТГ канал“ - Telegram-канал – нап „Борба за веру“).

У саопштењу се, између осталог, каже да „Атон није административно подређен константинопољском патријарху, нити је он управљајући архијереј Светогорске аутономије, већ само њен духовни отац“.
Наглашено је, такође, да је Атон „самoуправни део Грчке, којим управља двадесет атонских манастира.“ „Из тог разлога, православни храмови и манастири Атона су Атонски, а не Константинопољске патријаршије...“, - каже се још у саопштењу Свештеног Кинота.

Ово значи да је званична Света Гора иступила против константинопољског патријарха Вартоломеја.
Препоруке:
52
19
7 субота, 20 октобар 2018 22:12
Slavko
OVI UKRAJINCI SU ISTI KAO USTASE I UVIJEK SU PODRZAVALI JEDNI DRUGE OVAJ JE VARTOLOMEJ SRAMOTA I BRUKA MOJ JE IZBOR JASAN PA MI KRAJISNICI SMO U PRVOM SVJETKOM RATU OD STRANE AUSTRIJE SLATI PROTIV RUSIJE I SVI SMO DEZERTIRALI I PRIDRUZILI SE RUSIMA ISTO KAO I BRACI SRBIJANCIMA.
Препоруке:
48
25
8 субота, 20 октобар 2018 22:28
Ukrajinac
Dalo bi se pricati da li je Vartolomej najbolje obrazlozio svoju odluku, medjutim u pravoslavlju on ima tu vlast, nezavisno od nezadovoljstva Ruske Pravoslavne Crkve.

Ali hajde da se bar ovde ne lazemo. Ova odluka ruske crkve je cista manipulacija iza koje stoji Putinov rezim, koji se pokusava prikazati kao neki pravoslavni vodja, iako pri tome ugnjetava druge pravoslavce u Ukrajini.

Skoro 50 milona Ukrajinaca IMA pravo na svoju pravoslavnu crkvu, kao sto i Srbi imaju pravo na svoju crkvu na svom jeziku i u duhu svoje tradicije. Ili bi mozda Srbi prihvatiti da budu deo rumunske pravoslavne crkve, samo zato sto je veca?

Srbi, koji su stotinama godina ziveli pod tudjinskim okupatorima bi bar trebali to razumeti.

A onima koji u Putinu vide spas, znajte da sloboda NE znaci zameniti jednog gospodara drugim! Bar mi u Ukrajini smo to nazalost iskusili.
Препоруке:
110
71
9 субота, 20 октобар 2018 22:43
rusko pravoslavlje i imperijalizam
Čini se da je nekima u Rusiji mnogo važnije Carstvo zemaljsko nego carstvo nebesko... Raskolnici su oni koji ne priznaju odluke carigradskog patrijarha!
Препоруке:
68
109
10 субота, 20 октобар 2018 23:00
@Ukrajinac
Vi u Ukrajini zvanoj Dorcol.Ti si Ukrajinac koliko i Jelena Milic.
Препоруке:
92
65
11 субота, 20 октобар 2018 23:14
Toliko
o savezu pravoslavnih zemalja.Kao sto nakucah jedared, Zapad se globalizovao kroz najvecu mogucu opoziciju kapitalizam-socijalizam (u tom smislu SSSR jeste samo drugost Zapada, njegova unutrasnja mogucnost ostvarena van njega).I jedna i druga ideologija podrazumevaju ukidanje identiteta u identitetu razlike i identiteta, kapitalizam u gradjanstvu, kao jednakosti, ali ne jednakosti zbog pripadanja necemu (naciji, veri, klasi), vec jednakosti kao pojedinca, razlicitog od svih drugih, kao gradjanina i socijalizam u komunizmu, kao drustvu slobodnih pojedinaca koji nisu podredjeni pravu i drzavi zasnovanim na vlasnistvu, privatnom ili drzavnom (u zabludi su oni koji isticu da kapitalizam forsira individualizam, a socijalizam zajednicu).Svi ostali oblici identiteta verski, nacionalni, kulturni i iz njih izrasle politike, panslavizma, islamizma, panpravoslavlja, evro-azijstva, ostaju inferiorne i reakcionarne u odnosu na zapadnu opoziciju kapitalizam-socijalizam.U socijalistickoj...
Препоруке:
5
18
12 субота, 20 октобар 2018 23:14
Ана
http://fakti.org/srpski-duh/vartolomej-na-svom-ukrajinskom-putu-moze-prigrliti-i-raskolnike-iz-crne-gore-i-makedonije
Препоруке:
23
14
13 субота, 20 октобар 2018 23:22
Ана
Глава Православне Цркве увек је био,јесте и биће једино Христос.Цариградски патријарх је само први (само по части) епископ међу једнакима!Он покушава, уз помоћ својих апологета, да самог себе прогласи и постави за "источног папу".
На Украјини постоји само једна канонска православна Црква на челу са митрополитом Онуфријем.
Препоруке:
44
17
14 субота, 20 октобар 2018 23:22
Dr Akakije
@???
@Ruski imperijalist

Koliko me sjecanje sluzi (sadio sam tad kupus s nekim
kumama), ovako je i SerBska crkva dobila samostalnost!
Na silu,po odluci Blagovjernago Carja Dusana, postadosmo Patrijarsija.Za uzvrat dobismo i Blagoslovenu Anatemu od Svjatjesego Sudije Vaseljene,
Patrijarha carigradskog.
A glasila je:
Samo se delite Srbi, doveka se delili.Amin.

A onda smo i mi NJig takodje predali Vragu.Amin.
Ko nebeski narod nebeskom narodu!

A onda, kako kaze Nosilac "Luce":
Sedmoglava izide azdaja
i satrije srpstvo svekoliko
Klevetnike grdne i klevetu!

Tako smo uzivali nekih 500 godina!

I dzaba:Martin u Rim, Martin iz Rima!
Samo s malo vecim usima!

Sta ima Sveprisutni Tvorac sa autokefalijama?
Препоруке:
20
21
15 субота, 20 октобар 2018 23:24
Кратко, јасно, прецизно.
Патријарх, а - велемајстор!
Препоруке:
7
29
16 субота, 20 октобар 2018 23:25
Toliko
...Jugoslaviji, najpre je kroz stvaranje makedonske, muslimanske i crnogorske nacije, afirmisan neidentitet, a onda se verovalo da ce se taj neidentitet negirati kroz samoupravljanje i individuu samoupravljaca.Medjutim, rascep izmedju partije, kao politicke vlasti i samoupravljaca, kao ekonomske vlasti (nepotpune, jer su pored drustvenih, postojala i drzavna preduzeca, a na kraju i privatna)onemogucio je ukidanje nacionalnih neidentiteta, kao sto se to dogodilo na Zapadu kroz gradjanstvo i vladavinu prava, sto je dovelo do nacionalisticke reakcije, ka pretvaranja neidentiteta u sukobljenost.U danasnjoj Srbiji, nepostojanje pravne drzave, proizvodi rascep izmedju nacionalnih snaga i gradjanista.Pokusaj da se ovaj rascep ukine u identitetskoj prici o kosovskom zavetu i pravoslavlju, samo pokazuje njegovo postojanje, jer se identitet danas konstituise u politickoj-pravnoj sferi, u kojoj se identite kao ono sto se u vremenu prenosi generacijama, ocuvava i prevazilazi kroz politicku ...
Препоруке:
8
11
17 субота, 20 октобар 2018 23:26
Srbin100%
@ @Ukrajinac

Covek je lepo obrazlozio sta je imao. Umesto glupih optuzbi, imas li ti neki protivargument.A posebno, imas li ime ili si samo neciji bot? I pusti nas tih informerovskih fora o Jeleni Milic. Ovde se prica o pravoslavlju.
Препоруке:
43
57
18 субота, 20 октобар 2018 23:33
Toliko
...slobodu pojedinca kao pojedinca i pravnu jednakost svih kao pojedinaca.Drugacije receno, ako za odbranu KiM nije dovoljan ustav i medjunarodno pravo, onda ga sigurno nece spasti "kosovski zavet".Nemoc da se bude slobodan je nenadoknadiva, a ogleda se u nasoj zavisnosti od institucija kroz ocekivanja da SANU ili SPC, dakle intelektualna elita ili versko vodjstvo, spram kojih je polozaj pojedinca kao slobodnog gradjanina podredjen grupi "najumnijih" ili verskom identitetu, se suprotstavi drzavi koja bi trebala da budemo mi sami, upravo kao slobodni gradjani, kao pojedinci.Mi protiv nas.
Препоруке:
4
10
19 субота, 20 октобар 2018 23:53
Volim samo Rusiju
Moja ljubav se ne može iskoreniti! Čak i ako Amerikanci i dalje potkupljuju i truju! Ti narodi još nisu prošli srpsko iskustvo sa zapadom i oni ne znaju šta ih čeka.Lako ih je navesti na rusofobiju.Može i Sveti Petar da siđe sa nebesa da me ubeđuje da ne volim Rusiju, ja bih opet voleo Rusiju!!!
Препоруке:
53
27
20 недеља, 21 октобар 2018 00:00
Стана
Изгледа да овде ноћас гласају само усташе - београдске, украјинске, монтенегринске, хрватске, и др. Заједничка им је мржња према српству и Православљу, то је погонско гориво и главни смисао њихових јадних живота.
Препоруке:
72
37
21 недеља, 21 октобар 2018 01:06
Lester
Ajmo ovako, da rezimiramo situaciju.
Svi se možemo složiti da kanonsko pravo ne poznajemo dovoljno. Šta kažu oni koji ga nesumnjivo poznaju:

U sporu sa Vaseljenskom patrijaršijom, rusku poziciju(to jest poziciju Ukrajinske pravoslavne crkve na čelu sa mitropolitem Onufrijem) su podržale sledeće pravoslavne crkve;

Antiohijska, Aleksandrijska, Jerusalimska, Bugarska, Rumunska, Srpska, Poljska(čiji se Sinod divno sumirao situaciju: "U dogmatsko-kanonskim pitanjima ne sme biti politike"), Gruzijska; Crkva čeških zemalja i Slovačke, Kiparska i Albanska pravoslavna crkva(ne direktno).
Nazovite me naivnim, ali ne vidim kako ova grupa crkava iz ovih zemalja želi da obnovi Rusku imperiju preko ukrajinske grbače.

S druge strane, ovo
Skoro 50 milona Ukrajinaca IMA pravo na svoju pravoslavnu crkvu
je etnofiletizam(pitajte gugla šta je to), što je Vaseljenska patrijaršija proglasila za jeres. A Vaseljenska Patrijaršija ima tu vlast, zar ne?
Препоруке:
14
4
22 недеља, 21 октобар 2018 02:24
Causa Spectandum
@ Ана

Draga Ana, to bi logicno bilo, ali!? Sveta Gora je Metoh Presvete Bogomatere. Videcemo. Bogu zablagodarimo sto nas je udostio biti svedoci vazdizanja Treceg Rima. Gospoda iz Carigrada to ne mogu sprecitim niti odgoditi,
Neka je slava Bogu na visini, a mir medju ljudima.
Препоруке:
8
2
23 недеља, 21 октобар 2018 02:33
Saffron
Neka Rusi I G.Vartolomej odluce kako hoce I znaju.Srbi neka vode brigu da ne dopuste da im veliki broj sirotinje budy deca.
Препоруке:
9
6
24 недеља, 21 октобар 2018 07:46
@volim samo rusiju
Ne, jadan, nisu Srbi prosli iskustvo drugih zemalja sa rusima, zato sad nijedna drzava nekadasnjeg istocnog bloka nece sa rusima ni za zivu glavu.
Препоруке:
6
20
25 недеља, 21 октобар 2018 07:58
Боки
Од 40 милиона грађана остатка данашње украјине три четири милиона су просто Руси, још десетак милиона би да у сваком смислу буди дио такозваног Руског свијета у сваком смислу, а још неких петнаест милиона би да УПЦ и даље има патријарха у Москви. Неких 4 пет милиона су католици и унијати, нацисти, есесовци, они су измислили Украјинску нацију за рачун Ватикана и они ће сада силом утјеривати парохије у расколничку УПЦ. Њих се боји Русија, због крвопролића који би украјински нацисти као герилци и као терористи организовали, због њих Русија није окупирала читаву Украјину. Жао јој је проливене братске крви. Други разлог је пад стандарда у украјини на пола од почетног из 2013, тешко сиромаштво. Уз Русију би тај пад био мањи, али обични Украјинви то не би схватали. Углавном то је руска идеја, да ће овако боље схватити да им је запад донио пропаст. Руси су се мало ту прерачунали, украјински Унијати и Католици ће успјети много тога са монополом државне силе удруженим са нацистичким оргајизациаа
Препоруке:
14
3
26 недеља, 21 октобар 2018 08:35
Srba Karanovic
Bezbozni i nekanonski botovi rade i po ovom pitanju.
Препоруке:
16
4
27 недеља, 21 октобар 2018 08:41
Ах
"украјинац", "100% србин", итд а све само СНС бот до бота.
Да се човек запита да не спремају неку Ацину расколничку цркву, како се понашају као најцрња секта ни то не би било чудо. Засад су само кивни на Православну цркву и руску и српску што им омета планове о разграничењу тј великој Албанији.
Препоруке:
13
14
28 недеља, 21 октобар 2018 09:48
пензионер Цвико
@ Izgleda i Milova Crkva će kod patrijarha u Carigrad
Нисте далеко од истине. Пре нешто мање од десетак година црногорски званичник је био у посети Вартоломеју. Ако успем да набавим снимак на којем се види како дотични улази у Патријаршију код Вартоломеја или неког његове величине, доставићу је редакцији.
Препоруке:
5
4
29 недеља, 21 октобар 2018 10:33
Ledy Gaga
ZA SVE OVO KRIVIM PUGINA.

Do sada je 1217 puta mogao da lepo ušeta u Ukrajinu, i jednostavno je priključi ostatku Rusije.

Ali on je nekako.....usporen, nezainteresovan, kanda ima neki dil sa Carigradom i ukrajinskim tajkunima.....

JAO, KAKO MENE SVE OVO PODSEĆA NA SRBIJU, EVO, ŽIVA NISAM......
Препоруке:
7
7
30 недеља, 21 октобар 2018 11:04
Dragan
Ne treba mešati veru u Boga sa verom u Crkvu...to odavno nije isto! Kako kod nas pravoslavnih tako i kod katolika, protestanata, sunita i šiita.
Препоруке:
8
2
31 недеља, 21 октобар 2018 11:46
LEDY GAGA
PUGINA = PUTINA......
Препоруке:
5
2
32 недеља, 21 октобар 2018 11:53
@Volim samo Rusiju
Istočni pronacisti su zaslužili mnogo gore od Rusije. Ukropi kažu golodomor a oni žive Ruse spaljuju??! Nije istorija počela od Staljina..
Препоруке:
7
3
33 недеља, 21 октобар 2018 12:40
Ана
Срећан празник!
На грчкој интернет страници "Ромфеа"можете погледати шта поједини грчки митрополити сматрају и говоре поводом дрског папистичког поступка Цариградског патријарха.
На пример митрополит Серафим Пирејски који је теолиг и правник:
http://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/24454-o-mitropolitis-peiraios-gia-to-oukraniko-zitima
Или митрополит Серафим Китирски:
http://www.romfea.gr/katigories/10-apopseis/24136-kalabruton-se-oikoumeniko-panagiotate-den-einai-ora-gia-peraitero-sxismata-kai-diaireseis
Цариградски патријарх нема права нити власт у Православној Цркви више од било ког другог епископа.
Препоруке:
16
1
34 недеља, 21 октобар 2018 14:15
@@volim samo rusiju
вероватно сте мислили на искуство са Совејтима...
Препоруке:
2
1
35 недеља, 21 октобар 2018 14:46
precanin
...Vartolomej nije raskolnik,jer u pitanju je borba za prevlast,a sa druge strane Vartolomej je ekumenista i jeretik isto kao i Kiril...mnogo prasine...
Препоруке:
2
5
36 недеља, 21 октобар 2018 15:52
Hing
Dosta sam iznenađen tonom mitropolita ilariona i njegovom izravnošću koja pokaziva izvjesnu neurozu. Do sada je uvijek istupao kao pravi intelektualac koji je znao pronaći prave riječi i poslati snažnu poruku. Ovdje kao da upire u kola raskola time što nastoji prisiliti druge pomjesne crkve da se opredijele u ovom sukobu za RPC a protiv Carigrada proglašavajući carigradskog patrijarha za raskolnika. Pitanje autokefalnosti ne dobiva se prostom većinom glasova crkava nego ima svoju proceduru koju carigradska patrijaršija sigurno poznaje. Ovdje ona štiti pravoslavlje jer uvodi u kanonski poredak milijune Ukrajinaca koji jednostavno ne žele biti dio RPC. Za uvođenje u kanonski poredak je najvažnije da se poštiva nauk crkve i hijerarhija,a administrativna nadležnost je sekundarna. RPC se osjeća snažnom da djeluje samostalno ali u pitanjima vjere treba misliti na nebesko a ne zemaljsko. Za druge crkve je najbolje ne sudjelovati u ovim svađama a vrijeme će brzo pokazati ko je u pravu.
Препоруке:
3
6
37 недеља, 21 октобар 2018 16:03
Djuradj
Carigrad je vekovima bio nas smrtni neprijatelj (mislim na onaj Romejski, o Turskom nema potrebe pricati). Ljubav Srba prema Carigradu mi je neobjasnjiva. Ljubav prema samoj Vizantiji koja nas je napadala desetinama puta je takodje uveliko prisutna. Mnogo ima onih izmestenih iz realnosti. Odrasli na bajkama, a o istoriji pojma nemaju. Mi smo nasu autokefalnost uzeli ognjem i macem. Nismo molbama. Sila vodi svet, a ne pravo. Na silu se i Hriscanstvo prosirilo. Pogledajte kako su brutalno izbrisane prehriscanske religije. Pravedan je onaj ko je mocan. Sto se danasnjeg spora u Ukrajni tice, po istom principu ce se odrediti buducnost. Ukoliko Ukrajinci ocuvaju na duzi period "nezavisnost" (zavisnost od Zapada, nezavisnost od Rusije), imace svoju crkvu. Ukoliko Rusija povrati te prostore, to ce biti deo Rusije. Patrijarh Vartolomej tu nista ne odlucuje. On samo unosi smutnju u celu situaciju po americkom nalogu. Odlucice snaga i zelja sukobljenih strana na terenu.
Препоруке:
9
3
38 недеља, 21 октобар 2018 20:37
Звонимир Бгд

@volim samo rusiju
Ne, jadan, nisu Srbi prosli iskustvo drugih zemalja sa rusima, zato sad nijedna drzava nekadasnjeg istocnog bloka nece sa rusima ni za zivu glavu.

Па ништа, нека сада мало доживе искуство са Глобалистима. Него, обрнуто не рече какво је искуство Руса са тим "другим земљама", нпр. са Французима, Немцима итд.

Djuradj

А какав је то "појам" о историји ако се не разуме значај Византије и византијске културе и наслеђа за Србију?! Није Византија нас само нападала. Била је и узор. Најпре, Византија постоји пре доласка Срба на Балкан. Срби су се и населили на Балкану по "одобрењу" Ираклија, цара Византије. Затим је наступила борба за премоћ између Византије и Бугара. Ту су Срби доста страдали, али су и мењали страну у складу са својим интересима. Када су и Срби ојачали, тада су могли да заузму византијске територије. Династија Немањића у много чему следи византијске инсигније, владалачку идеологију, културу и, наравно, веру.

Руси су овде у праву.
Препоруке:
2
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер