среда, 08. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Време илузија и ослобођења

Kоментари (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 06 август 2009 15:30
брм
"Како су Срби од дубоко промућурног, сналажљивог, радног и животног постали полтронски, нераднички и лаковеран народ склон великим илузијама, питање је за озбиљна социјално-психолошка истраживања."
па истражујте већ једном констатација је исувише...као и прокламација
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 06 август 2009 15:56
коментатор бг
Доста добар текст. Чињеницу да нам бољитак не долази ни са истока ни са запада, него од нас самих, одавде - из Србије, изгледа да треба понављати свакодневно, па опет је овај народ не би прихватио. Личи као да ћемо вечно живети у филму "Три карте за Холивуд".

Прокоментарисао бих и ауторов позив на повратак селу. Слажем се, али не у смислу масовног повратка људи из града у село. Пре свега, држава треба да се посвети селу и пољопривреди, и обезбеди све што је потребно за успешну пољопривредну производњу и задовољног пољопривредника. Онда ћемо имати и богато село и државу, слично као што је у Данској.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 06 август 2009 16:11
Vladimir Celeketic - Zambija
Ceo trik i jeste u sistemu vrednosti. Protiv sistema vrednosti koji autor opisuje u 4 tacke na kraju teksta vodi se besomucan rat vec decenijama i u Srbiji i u srpskom neposrednom okruzenju (Evropi). Iako sva logika nalaze da Srbi usvoje takav sistem vrednosti upravo pouceni sopstvenom istorijom, njegovo usvajanje bi znacilo da je Srbija vrlo posebna u odnosu na okruzenje. Nazalost, za posebnost je potreban kvalitet, a Srbija taj kvalitet nema i uopste nije narocito razlicita od tog okruzenja koliko se nama po nekada cini.
Pre ce biti da ce Evropa, kao i sve velike civilizacije u istoriji, uci u proces samounistenja i da ce onda bujica odneti sve ukljucujuci i Srbiju i sve te maloumne ideologije, od komunizma do "demokratije i ljudskih prava".
Sto bi rekli drugovi Englezi: "common sense is not common".
Postoji neka "greska" u homo sapijensu. Sam ce Bog znati zasto je to tako ostavio.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 06 август 2009 17:15
roadrunner
Bosko Obradovic-decko mi je u pocetku bio simpaticna pojava dok iz nastupa u nastup nisam shvatio odakle duva vetar,nesumljivo iz Patrijarsije.Iz nastupa u nastup,texta u text,ponavlja se ista mantra - Crkva je buducnost i resenje za ovaj napaceni narod i drzavu. Ostatak textova je popunjen kompromisnom demagogijom da se opet kaze nesto veliko i bitno za sudobnosni nacionali opstanak, a da se opet jel', nikome konkretnom i bitnom na vlasti ne zameri. Recimo u ovom tekstu,osnov Boskove ideologije i izbavljenja iz propasti na kraju je stav 3. Stavovi 1,2,i 4 su uopstena demagogija koja se moze prepisati iz programa bilo koje politicke stranke(da ne ulazim u dublju analizu totalog populizma tih staova- recimo po stavu 2, Nikola Tesla ne bi bio dobar Srbin itd...)Ukratko,crkva je shvatila da je u duhu vremena da i ona ima neku svoju NGO, i da je mnogo vise "cool" za promociju i popularizaciju takvih stavova da to rade "mlade, obrazovane, moderne itd itd" face, nego matori episkopi u bradama i mantijama. Ukratko Dveri su NGO, koji dobija svaku podrsku iz SPC.Pre koji mesec sam samo podestio na neke katastrofalne politicke poteze iz blize i dalje proslosti nasih "prozorljivih" vladika i sa time se vecina diskutanata ovde slozila,tako da ne bih da se ponavljam-ukratko politicka buducnost i drzave i naroda nije crkva i to ne sme i ne moze biti osnov bilo kakvog preobrazaja ma kolko to nekom blasfemijski zvucalo.Crkva treba da ima svoju ulogu u drustvu za onog ko je formalno religiozan,ali da bude stub buducnosti,ne nikako(da ne povljam katastrofalne poteze vladika ponovo). Za razmisljanje za velike pravoslavce ovde,malo vladike Valjevskog kako sa svitom u redu,ponisno ljube ruku Papi JovanuPavlu i svi ko deca dobiju krstic na poklon
http://www.youtube.com/watch?v=6zibHGhqt0k
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 06 август 2009 18:02
Milena Ankic
Cudi me da autor teksta kao dobar poznavalac svoga naroda nezna zasto je tako kako je.
Ako pogledamo citavu nasu istoriju nama je uvek neko drugi kriv.
Komunizam nam jesu "nametnuli" ali je interesantno zasto Marks nije to sproveo u svojoj
Nemackoj.Niko se nije toliko dobro "uvlacio"Titu
kao srbi.I danas to rade "naricuci" nad njegovim grobom nebi li vaskrsao.Dok su katolici i u vreme komunizma postovali svoju crkvu i odlazili u nju
mi smo cinkarili ljude koji su slavili slavu ili
nedaj boze farbali jaja za uskrs.
Onda su ti isti ljudi u vreme Milosevica poceli ici u crkvu ne zato sto veruju vec iz pomodarstva.
Ali kod kuce su i dalje drzali marsalovu sliku.
U ratu smo povukli najdeblji kraj(ispada da smo sami protiv sebe ratovali).Nista cudno nije prvi put.
Nakon 2000 smo nastavili "tempo"unistavanja.
Umesto da smo raspisali javnu licitaciju u dijaspori i ponudili nase firme nasim ljudima
mi smo ih rasprodali onima koji su i izazvali rat tako da smo sada njihova kolonija.
O negativnoj selekcije sto se tice kadrova da i ne govorimo.Uopste se ne postuje struka,kreativnost,obrazovanje,pravo na rad.Sve ide
po sistemo ja tebi ti meni.Ljudi sa fakultetima prodaju na pijaci a "zasluzni" kadrovi su "dobro"
rasporedeni.Od Evrope i sveta nismo uzeli radne navike,postovanje zakona i dr.vec sve ono sto je negativno. Rezime svega je :Nemojte se cuditi da se normalnom postenom coveku sve ogadilo,da mu je svega dosta.Sve nade su izigrane.Dokle!Da li ima
neko posten,pametan i human da zavede red u ovoj
zemlji beznada!!Cekamo ga!
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 06 август 2009 22:00
Morton
Једини начин да се избавимо је упорно понављање истине. Неуморно, из дана у дан морамо ширити истину и отварати очи другима. Пре свега личним примером.

И зато понављам!

Повратак Светосавским традицијама је једини начин да се српски народ спасе и обнови до моћи довољне да поврати оно што му је отето.
Рађајте децу браћо Срби. Рађајте што више деце. Васпитавајте их у духу Светосавља. Учите их да другог брата осим Србина немају. Учите их да не забораве 1389. Ни Ћеле Кулу, ни Јасеновац, ни Голи Оток, ни Бљесак и Олују, ни Книн ни Сарајево, ни 1999. Ни ово блато у које смо пали после 5.10.2000.
Морамо радити, много и напорно. Морамо штедети и градити и припремати се. Морамо обновити Србију, пре свега духовно.
А онда ће доћи велики дани. Срби ће опет вратити што им припада.
Рађајте децу браћо Срби. Што више деце. Васпитавајте их у духу Светосавља. Та деца носе наше будуће победе. Та деца су наша једниа нада у будућности. Та деца су светло на крају тунела у којем већ дуго лутамо као слепци.
Борба нашег времена је најважнија, али није тешко победити. Прекрстите се и крените стопама Светог Саве. И добили сте своју битку.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 06 август 2009 22:19
Велизар
Ценим лично господина Обрадовића, као поштеног човека и часног интелектуалца, али се плашим да се не "истроши" у дидактичким национални програмима и прокламацијама, којих је све више, а праве акције све мање.
Препоруке:
0
0
8 петак, 07 август 2009 00:07
Н. Вуковић
Текст личи на списак лепих жеља. Постављени су одређени циљеви, са којима сам иначе сагласан, а нема стратегије и тактике. Промене мора иницирати власт, али како доћи до ње - то Обрадовић не спомиње.Када се све сабере, испадне још једна празна прича. Срби морају ово, морају оно, треба да буду овакви, треба да буду онакви...слажем се, али где су ту оцртани конкретни начини преображаја...једноставно их нема.Код Руса је деведесетих била катастрофална ситуација, па ипак се од нечега кренуло...мало по мало, с врха наниже, и иако ни данас није тамо сјајно, ипак је знатно боље него што је било.
Промене увек започиње неко конкретан, велики појединац и његово окружење, нека група људи или институција, нема ту много спонтанитета, мора се мукотрпно градити духовна атмосфера, контролисати медији, образовање, а све то ради некаква власт.
Ко ће овде бити таква власт? Демократија или насилно узимање "кормила"? Чиме почети - штрајковима, демонстрацијама, петицијама, хепенинзима...Дакле, није уопште дилема чему стремити већ оно проклето питање - ШТА ДА СЕ РАДИ?
П.С.Што се тиче спољнополитичких опција - не бих никада отписао варијанту стварања наддржавне заједнице словенско-православних народа...Идеја да данас, у 21. веку, државица од десетак милиона становника може бити "самосталан" играч у међународној политици је смешна. Са неким блоком, државом, мора се ући у чвршћи аранжман, што не значи аутоматски губитак целокупног суверенитета.
Препоруке:
0
0
9 петак, 07 август 2009 01:58
Газда Груја
Прво, Дверима је срце на правом месту ; не може се рећи другачије - али, истина је и да "ветар дува" од Патријаршије, а Богами, ни теза о "списку лепих жеља" није далеко.
Руку на срце, друго се не може ни очекивати од њих, то су "Двери" - часопис и "грађанска иницијатива" од "деј уан" између чекића и наковња - жеље за заштитом Цркве и оптужбе за клерофашизам ; није партија, није паравојна формација, него "пуко" удружење грађана које, ето, покушава (и понекад успева) да скрене мало пажњу са лудости и тако да привуче неког младца у своје "окриље". И на томе им хвала, посебно Бошку ; све је то О.К.

Али...
Спас није (само) у Православљу. Има спаса и у "хјуман рисоурс менаџменту". Сигурно у "сустејнабл дивелопменту", као и у квалитетном и темељном "менаџеријал скилс нуришингу", "вајд бејз кепчуринг маркетингу" и тако тим англосаксонским кованицама...

Шта ћу, блато, иловача, ни ја је не волим, ал` такав је пос`о...

И да "не дува ветар" оданде одакле, де факто, дува, Двери би се са тим суочиле.

Ако хоћемо да будемо успешни, ДАНАС - мораћемо, богами, преузети и неки англосаксонски модел ; НЕ БИТИ ЗА АМЕРЕ, него МАЛО КОПИРАТИ АМЕРЕ - додуше, кад сам ја читао Св. Владику Николаја, он се, колико се сећам УПРАВО ЗА ТО ЗАЛАГАО - преузети неке (он рече све) концепте американске - и то је сасвим логично, ако `оћеш да играш фудбал, мораћеш да научиш да дриблаш и шутираш, а не да тренираш бекенд и дропшот - пошто исти за фудбал нису АДЕКВАТНИ... али, џабе причам.

То овде код нас није опција. Овде влада "буди добар" детиње васпитање... А добар и луд... сви знају наставак...
Препоруке:
0
0
10 петак, 07 август 2009 08:13
Jasna Simonovic
Н. Вуковић
Jako mi se dopada vaš komentar, naročito p.s. U tom smeru nešto sam uradila samoniocijativno 2001. videvši da se kod nas (uključujući KM i CG) dešava sveopšta "destrukcija"...
Članak g Obradovića je lepo promišljen, a i napisan, pa kako polazi od srpstva, kao i većina tekstova, umesto od Srbije, tako malo stiže do baze neophodne za "Pionira" koji ima sve pobrojane osobine (avakako ne baš perfektne, ali blizu!),da nešto i konkretno uradi...Takvih ljudi svakako ima...Ne znam kako u drugim profesijama, ali u farmaciji sebe smatram takvom...
Препоруке:
0
0
11 петак, 07 август 2009 10:18
Jasna Simonovic
Gazda Grujo, hvala na komentaru...kako ste u pravu!
"Pionir" treba da ulazi na sve dveri...i srpske i ruske i svakako američke...i velike i male...

U Americi npr. na mala vrata ulaze kućni ljubimci i ne odlaze pre skupštinu da grizu poslanike...

U Rusiji nisam skoro bila (ali je ona u meni!), ali verujem da tamo golubovi ne stiču stanarska prava...

Dok republički tužioci i sudije sanjaju svoj pravni san bez pokrića...I u CG i u KM i šire jugoslovenski...Uh, šteta što Mugoša, ako je to gospodin koji se bavio zdravstvom, izvinjavam se ako nije, nemam vremena da proveravam, nije pročitao moje dopise na vreme...Ko bi se onda tukao po ulicama!
Препоруке:
0
0
12 петак, 07 август 2009 10:43
мирјана,
Светосавље је помогло Србима да опстану, да не нестану као народ и да преживе турску окупацију. Али Светосавље није ослободило Србију и створило српску државу. То се дешавало негде другде и у време кад је Турска као царевина ослабила.
Препоруке:
0
0
13 петак, 07 август 2009 13:25
луди скретничар
Није лоша анализа садашњег стања и струја које постоје међ` Србима, али предлог решења је - средњевековни. Маните се људи теократије.
Препоруке:
0
0
14 петак, 07 август 2009 15:06
Татијана
Ко год мисли да треба овако да се ослобађамо, тај живи у илузији.
Препоруке:
0
0
15 петак, 07 август 2009 21:12
Milan
Ne volim da komentarisem komentare, i nemam nameru da na bilo koji nacin branim autora, ali cini mi se da su neki od komentatora pogresno shvatili da se Bosko Obradovic zalaze za nekakvu teokratsku drzavu. Ponovo sam se vratio na tekst i zaista nigde to nisam mogao da nadjem. Crkva se pominje samo kao jedna "institucija" koja bi imala veliku ulogu u oduhovljavanju naroda, vracanju na taj znameniti Svetosavski put, za koji neko od komentatora rece da nam je pomogao da izdrzimo skoro pola milenijuma pod Otomanima. Crkva treba ponovo da predstavlja tu ideju sabornosti, sloge...ideje koja je izgubljena jer smo se podelili na Karadjordjevice i Obrenovice; partizane i cetnike; delije i grobare...
Ali drzava treba i dalje da ostane sekularna kakva je bila i do sada. I krajnje je neumesno zamerati autoru da je napisao "politicki korektan" tekst ne zamerajuci se nikome na vlasti. Pa ljudi, ovo o cemu se govori ovde-pa to nema nikakve veze sa dnevnom politikom, zasto se time prljati. Ovde se govori o necemu mnogo dubljem i vaznijem: o duhovnom preporodu srpskog naroda kao osnovi svakog drugog napretka. A kad taj cilj ostvarimo, dao Bog zdravlja i pameti, necemo ni misliti o Tadicu, Dinkicu, Kostunici, Tomi, B92, NVO, e-novinama...
Препоруке:
0
0
16 петак, 07 август 2009 22:24
Morton
На помен Светосавља, одмах се плашите теократије.

Држава треба да остане секуларна, али ми као појединци треба да се вратимо традицијама и вредностима које су нас одржале кроз векове. Опет да не будем погресно схвацен, то не ѕнаци повратак у јелек и опанке. Треба искористити све предности модерне технологије, али треба се вратити систему вредности који је давао моћ нашем друштву, кроз векове.

Неко је рекао да Светосавље није ослободило Србију.
Светосавље је ствотрило и уздигло Србију. Светосавље је и ослободило Србију, више пута. Та вера и морал који су давали снагу нашем друштву да прође сва искушења.

И зато понављам!

Повратак Светосавским традицијама је наш једини спас.
Препоруке:
0
0
17 петак, 07 август 2009 23:40
Jasna Simonović
MORTON, Mnogo lepo ste napisali o svetosavlju koje kao produženi put pravoslavlja uključuje i svoju autentičnost udenutu kroz familijarnog mirotvorca Svetoga Savu...Barem tako ja osećam...Jedino mi se ne sviđa što kažete da decu treba učiti da im je jedini brat Srbin..."Brat je mio koje god vere bio"...Baš je to ono što svetosavlje čini ekskluzivnim, to prepoznavanje bližnjega svoga nezavisno od vere i nacije, to istezanje sebe, duhovno i fizički, do potreba ljudi oko sebe bez remećenja mira "pravoslavnog" postanja ...mislim da je srpsko svetosavlje uzdignuto iznad nacionalnog, i da je ta otvorenost duše za prepoznavanje potreba druge duše njegova izuzetnost...Dostići vrednosti te izuzetnosti nije uopšte lako, ali je i sam put pravo oslobađanje od iluzionističkih taraba skučene ljudske svesti...
Prave "dveri" za sreću na planeti...
Препоруке:
0
0
18 субота, 08 август 2009 00:45
Raki
Dokaz da je Srbija puna kvazi-intelektualaca koji ne mogu u sopstvenoj zemlji da stvore uslove za pristojan život građana je odsustvo smisla za realnu procenu situacije u svetu koji nas okružuje.To traje već 150 godina,i nema nade da ćemo bilo šta naučiti iz prošlosti,neću namerno reći istorije,iz razloga što bi se verovatno pojavio neko od pametnih srba da beskonačno drži čas istorije.Ukratko,da imamo dovoljno kvalitetnih ljudi,već bi kao narod definisali svoje stavove po pitanju svakodnevnog života,porodice crkve...Sve je to tačno,jedna loša procena i ode u propast 10,20,30 godina života građana,a za to vreme savremeni svet ode dalje,a mi ostadosmo da kukamo i da prebrojavamo tuđe greške i ko je kome šta rekao loše....Samo se plašim da ćemo opet na kraju jedne loše etape života biti u pravu,da smo sve unapred znali,da nas svi mrze,da su svi ljuti na nas...
Препоруке:
0
0
19 субота, 08 август 2009 05:13
боле
Добар чланак, али мали ко ће га разумети. Не зато што је нејасно писан, већ зато што ко већ нема у глави склоност ка ономе о чему се пише одбациће као страно тело и вратити се свом размишљању у ком све функционише. Зар је Путин пао с неба Русији? Па кад је тако с неба пао право на власт уредио је државу, и то је било лако јер су већ имао власт, па су га сви слушали. Наравно, то нити је било нити ће бити. Каква год да је ситуација у држави, људи морају сами прво да се организују и повежу да узму власт, па се тек онда поправља.
Али ко и око чега се скупити, и са којим циљем? Ако неко каже да треба светосавље три кажу да је заостао и из 'патријаршије'. Ако каже да треба више деце, не због броја већ зато што је то борба за голи опстанак, сви ће само окренути главу - ко је луд да рађа више деце, па зна се колико је то посла. Ако неко каже очување породичног морала, биће још и исмејан јер није 'мушкарац', а ако случајно покуша да помене јавни морал неће бити ни исмејан већ само сматран за будалу што и он не узима мито.
Зато ја у ову демократију не верујем. Верујем у акцију и повезивање људи који већ мисле слично. Верујем да је оно што радим исправно, и да једнога дана кад погледам уназад, као и Проти Матеји, неће бити дела за које би ми савест пребацити могла. Окупљати оне којима но до чега сем њих самих није стало је бесмислица. Њих ће окупити Велики Инквизитор, демократски, а ми који смо другачији морамо сами наћи свој другачији пут.
Препоруке:
0
0
20 субота, 08 август 2009 11:42
Газда Груја
Оххх... С`оне стране ниси добар Европејац и појешће те Азија и митоманија (ако кажеш да нећеш у НАТО), с`ове стране ниси добар Православац и појешће те Велики Инквизитор (ако кажеш да нећеш у Амише)...
Са свих страна Талибани... Опрости им Боже...

А C++ нико од њих не говори...

п.с.
нисам сигуран да је легално бити против демократије...
Препоруке:
0
0
21 субота, 08 август 2009 14:05
kritika je privid, ali
S vremena na vreme pratim izlaganja, tekstove gospodina Boska Obradovica. S nekim/mnogim stavovima, odnosno delovima ili aspektima pokreta Srpske dveri se ne slazem. No nezavisno od toga postujem njihovo zalaganje za obnovu pravih/normalnih vrednosti koje su sistematski unistavane sto zbog globalnih kulturnih/ekonomskih/politickih kretanja, sto zbog nase nedovoljno ozbiljne kulturne politike koja je ovaj deo kulture uvek zapostavljala ili mu jednostavno nije znala da pridje. U oblasti nase drustvene nauke iz koje su se regrutovali cinovnici ministarstva za kulturu, preplitale su se sledece ideoloske struje:marksizam, postmarksizam, nihilizam, anarholiberalizam. Kako su nihilisti ili anarholiberali mogli da se na autentican nacin bave vrednosnim sistemom kad je njihova polazna parola bila-SUBVEZIJA? Sto se tice samog gospodina Boska Obradovica mislim da je sasvim jasno da se radi o STABILNOJ, POSTENOJ licnosti,koja misli svojom glavom, radi se o neiskvarenoj osobi koja ne pada na nivo banalnosti spletkarenja. Posto sam procitala neke njegove tekstove iz 2004,205,2006 na osnovu njih mislim da je odavno shvatio poentu IGRE, ''identifikovao''je fenomen laznog patriotizma,fenomen ''bezbednosne kontrole sistema'', itd. Bilo kako bilo, jednog dana, ako se ova zemlja ne raspadne, Bosko Obradovic ce sigurno biti jedna od nasih vodecih politickih licnosti. A mozda bi i trebao biti. Uf samo kad bi istisnuli sve nase spletkarose i buzdvane koji bi sve, ali bas sve, uradili zbog svoje karijere a ne zbog svoje zemlje.
Препоруке:
0
0
22 субота, 08 август 2009 21:27
Raki
Mi kao narod imamo problem po pitanju umerenosti.Svi ti silni doktori nauka,strucnjaci nisu garancija dobrog i pristojnog zivota.Ovaj narod je desetinama godina ucen da se snalazi,tj.da nalazi resenja za bezizlazne situacije u koje ga uvaljuje sopstveno rukovodstvo.Pitram se da li u skorijoj buducnosti postoji mogucnost da zivot u Srbiji krene uzlaznom putanjom...Svi komentari kvazi-intelektualaca u smislu obozavanja sopstvenog lika i dela padaju u vodu pred cinjenicom da se u ovoj zemlji malo sta proizvodi,sto je i najveci problem uopste.Svi koji dolaze u nasu zemlju,dolaze iskljucivo zbog sopstvene koristi,ne zato sto nas vole.Jednostavno prilagodimo se svetu u kojem zivimo,jer se suprotno nece desiti.Kada to budemo uradili nece biti vazno ko je na vlasti vec da li to moze i hoce da radi.Smejali smo se Slovencima..Pa da li smo sta od njih naucili,ako vec nisu pocrkali od gladi bez nas....
Препоруке:
0
0
23 субота, 08 август 2009 21:38
Raki
Sve dok u Srbiji vazi zakon jaceg,ne postoji mehanizam da Srbija napreduje.Sa druge strane kvazi-intelektualci su utukli ovaj narod u smislu zaglupljivanja i nacionalne i verske zatucanosti.Jednostavno moramo imati ljude na
rukovodecim mestima koji pored sebe vole i druge ljude u ovoj zemlji.Da znaju da i drugi treba da jedu,letuju ,idu na izlet,da rade...Ovde vlada haos vec dugi niz godina jer je siromastvo globalni problem Balkana pa i Srbije.Nikako ne mozemo da se organizujemo.Umemo samo da kazemo sta ne valja,a kako to stanje treba srediti i kako vise i bolje raditi,to niko ne zna.Kome jos u ovoj situaciji treba prazno naglabanje o nacionalnom ponosu,kada je nerad ucinio svoje,tako da niko i ne planira nesto da radi.
Препоруке:
0
0
24 недеља, 09 август 2009 12:53
Morton
@Јасна Симоновић
MORTON, ...Jedino mi se ne sviđa što kažete da decu treba učiti da im je jedini brat Srbin..."Brat je mio koje god vere bio"...Baš je to ono što svetosavlje čini ekskluzivnim, to prepoznavanje bližnjega svoga nezavisno od vere i nacije, to istezanje sebe, duhovno i fizički, do potreba ljudi oko sebe bez remećenja mira "pravoslavnog" postanja ...mislim da je srpsko svetosavlje uzdignuto iznad nacionalnog, i da je ta otvorenost duše za prepoznavanje potreba druge duše njegova izuzetnost...


Грешите. Та парола:"Brat je mio koje god vere bio", је најскупља српска заблуда. Платили смо је до сада рекама крви и изгобљеним веком. Сатрли смо се покушавајући да докажемо ту опсену.
Зато понављам. Брат ми може бити само Србин. Сви остали могу бити комшије можда и пријатељи. Али браћа никада.

@Газда Груја
Говорим: C/C++, Javu i .NET
Препоруке:
0
0
25 недеља, 09 август 2009 16:01
Газда Груја
@ Мортон
Одлично! БРАВО!
И како се онда не слажеш са концептом "ај ми мало да радимо нешто корисно, модерно и организовано, профитабилно, за промену, па да подигнемо стандард људима, да организујемо народ мало, а не да их стално грдимо нешто. Дајмо им добар пример, доћи ће они сами!"?

Него, немамо војску, немамо економију, немамо биолошки потенцијал, а `оћемо нешто. Шта `оћемо?
Препоруке:
0
0
26 недеља, 09 август 2009 16:11
@Мортон, Јасна
Било би лепо и једноставно да могу да прихватим Мортонов став, али живот га једноставно негира. Уосталом, неки дан сам на Видовдан.орг нашао интервју Золтана Данија - како се то уклапа у Мортонов став? Да не спомињем ЛДП и којекакве НВО, шта с њима, и тамо се већина декларише као Срби?
Ствар је, као и увек у животу много компликованија од црно-бело, а то црно-бело нам је донело пуно штете. Пријатеље и разумне људе одбацујемо јер се нису родили као Срби, а пуштамо непријатеље да маскарадирају као 'Срби' и позивају се на богом дана права.
Не могу баш прихватити ни Јаснино да то није важно, јер знам да то има утицаја, и те каквог - не увек и не код свакога, али има. Ко је Србин и у коликој мери највише одређје сами људи својим деловањем, све остало је јефтино позерство.

Успут Грујо, и ја говорим C++, и то прилично течно али ми то није сметало да добро разумем поменуте коментаре. Не знам да ли си жењен и да ли имаш децу, али ако немаш и то доста, ма колико паметан и способан био (у шта не сумњам, читао сам твоје раније коментаре) једноставно ниси релевантан. Мало руках, малена и снага, а видиш какво је време дошло - сила бога не моли.
Препоруке:
0
0
27 недеља, 09 август 2009 16:17
@Мортон, Јасна
Није ни Мортон ни Јасна, да не буде конфузије ако модератор не исправи :).
Препоруке:
0
0
28 недеља, 09 август 2009 17:57
Jasna Simonović
MORTON, možda je parola donela zabludu, to svakako ima osnova za kritiku, ali "brat" sigurno nije...Nemojte dvaput da kažete, jedan moj prijatelj do skora je mislio da je sam samcijat, kad mu se odjednom pojavi brat Nemac...e, to je tek priča za neku filmsku produkciju...da se naježiš od "života"!
Препоруке:
0
0
29 недеља, 09 август 2009 18:06
Jasna Simonović
@Мортон, Јасна
Ne, nisam nigde rekla da to nije važno...Svaki je čovek poseban, a tu posebnost dobija svim onim što jeste...što je bio...i što će biti...
Jednostvno mislim da um proizvodi dovoljno supstanci koje nacionalno prepoznavanje stavljaju pre svega na nivo kulture...Ali to mogu da objasne pametniji ljudi od mene...Moje je samo bilo da svetoslavlje koje je u meni ovim malim komentarom ne ograničim političkim i verskim ogradama, jer ograde je teško preskakati...Ponekad se čovek na njih nabode, ponekad se pretvore u zid, a ponekad možda i ne znaš da iza zida stoji tvoj rođeni brat...(Gledati film Nož!)
Препоруке:
0
0
30 недеља, 09 август 2009 18:22
Газда Груја
Е, јес` најлакше је "осути паљбу" по Грујану! :)))
Це плус плус је била метафора.
Метафора за ТРЕНУТНО ПОТРЕБНА И КОРИСНА ЗНАЊА НАСУПРОТ БЕСКОРИСНИМ И АНАХРОНИМ којима се људи залуђују и даље овде.
Вечито морам да (се) преводим.

Волим ја Светосавље, волим ја Православље, ало, бре, све је то ок. И Двери волим.
Нису Двери проблем. Зилоти и Православни талибани ме више нервирају. А што се тиче предложене "светосавске револуције", бојим се да се ни "ви сами" не бисте сложили око дефиниције шта је то и како то треба да се изведе и како све то треба да изгледа. Па би морала да се формира нека комисија која би стандардизовала Светосавље, а онда оде мас` у пропас`...
Али ништа то није тема, све ја њих тако сумануте волим, наши су. Јесу к`о Амиши, ал` су наши.

Него не волим што нема школа за тај проклети Це плус плус, ни факултет неки озбиљан, државни, за неки бизнис, за АЈ ТИ, за информационе системе, за роботику, за "микрочипологију", за САЈБЕР нешто бре... за паметно управљање ресурсима итд... Код нас је све то "ад хок" и све у форми једносеместралног курса побогу.
И не волим што сви нешто "ваљају", увозе, тргују, мувају, а нико да се ухвати неке производње, ал` паметно, МОДЕРНО, промишљено и ПРОФИТАБИЛНО. Јер ће само у том случају да буде "плус". А кад име ПЛУС, онда ћемо лако све остало. Од ПЛУСА се живи, верујте ми!

Значи, ај` ми за промену, рецимо да питамо наше девојке и младе жене, у којим би оне околностима родиле више Срба. Рецимо. Па кад добијемо одговор да мало поразмислимо и видимо да ли то може некако да се изведе.

А у тој ситуацији, (више Срба и плус у каси) може шта год хоћете да се прави.
Је л` ок сад? Није вероватно :(
Препоруке:
0
0
31 недеља, 09 август 2009 21:04
@Jasna Simonovic
Postovana Jasna,''brat'' je anahron pojam u savremenoj poltiickoj sociologiji, medjunarodnom pravu, savremenom ustavnom poredku. Dobro, jasno je da je parola''svaki brat mi je mio ma koje vere bio'' svojstvena masonskim krugovima. Ali, kad je rec o npr. ustavima, ne postoji ni jedan ustav na svetu u kojem se regulisu odnosi medju nekakvom bracom. Postoji naravno citav niz zakona kojima se regulisu porodicni odnosi/ radi se naime o porodicnom pravu, no drzavljani se tretiraju jednostavno kao gradjani,i/ili kao gradjani koji pripadaju vecinskom narodu-nosiocu suvereniteta odnosno nacionalnim manjinama. Dakle, nigde na svetu ni u jednom ustavu ne postoji termin braca. Molim Vas, pa zar se mi to vracamo u vreme pre nove ere. Pobogu sta vam je? Sto se tice knjige ''Noz'' sta reci? Cist primer socijalnokonstruktivistickog pristupa naciji/narodu. U ovoj knjizi Draskovic, naravno, relativizuje naciju/narod, te nije jasno kako to tada niko nije shvatio, nego je upravo ovog pisca publika proglasila nacionalistom. Kakva recepcija!? Cist promasaj u proceni.
Препоруке:
0
0
32 недеља, 09 август 2009 22:34
Morton
@Газда Груја

Што се тиче плуса у каси, савест ми је мирна. Годинама упорно подижем БДП ове земље, на најчистији могући начин.
Ако те интересује школовање за ИТ имаш неколико озбиљних установа у којима можеш научити сасвим добро:ЕТФ, ПМФ, ФОН, Виша Електротехничка.

Што се тиче развоја ИТ сектора у Србији, своје мишљење и конкретан предлог сам оставио као коментар, недавно у тексту о рударству у Србији.

Главни проблем нашег друштва је то што се осипамо. Све нас је мање. Ако будете чекали да се економски средите да би сте имали више деце(шансе су 99% да ће то бити оно што ће вам супруге/девојке одговорити ако их анкетирате, знам из искуства), никада нећете дочекати такве услове, а живот на овом свету цури неумитно.
Демографски проблем је већи и опаснији од економског. Један од главних ефеката лоше демографске ситуације ће бити још веће сиромаштво.
Држава ништа не може урадити довољно брзо да би ту нешто променила, све и да владају људи којима је заиста стало до овог народа. Сада је све у рукама појединаца, тачније појединачних породица.
Да скратим. Или троје деце под хитно, или смо пропали.

Немојте мешати Светосавље са Зилотима. Имају само једну додирну тачку, Православље.
Није Светосављу потребна никаква стандардизација, једна од моћи Православља је од увек био плурализам.
Није ту потребно ни наметање споља, то мора да дође из човека из жеље за спасењем.

Моја је дужност да упорно понављам и да пробудим што више успаваних.

Зато понављам!

Повратак светосавским традицијама је једини начин да се спасемо. Ту лежи једина наша снага која је још преостала, ту лежи једини наш заклон, у времену када смо ранљивији него икада.

Зато приступите браћо Срби.
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 10 август 2009 08:09
Пречанин
Једна добра анализа. Умножава се, полако али сигурно број младих, трезвених Срба који користе своју главу. Опоравак неће бити ни брз ни лак, али нисмо се ни нашли на дну дна преко ноћи. Дуго памтим, (превалио сам шесту деценију) и потпуно сам уверен да је најгоре иза нас. Најбољи доказ су млади попут г. Обрадовића: паметни и храбри! Међу њима треба тражити нове вође и путовође.
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 10 август 2009 08:46
Jasna Simonović
GAZDA GRUJA...
Toliko ste lepo napisali, naročito ono da treba pitati devojke...
Moram samo dozvilite da vam skrenem pažnjuda tremin "svetosavska revolucija" ne koristite...(to mi para uši kao i druga Srbija!)...Svetosavlje ne poznaje "revoluciju"...Jer svakako ste čuli za termin "svetosavski mir"...A revolucija i mir malo imaju veze (ljudska zabluda!), jer i kad se revolucijom mir postigne, u žilama ostaje tutanj rata i nemira i svojih "prerano usnulih cvetaka"...Eh, ko ga još na ovom svetu nema u svojim žilama?!
Sve najbolje..
Препоруке:
0
0
35 понедељак, 10 август 2009 09:12
Jasna Simonović
@JASNA SIMONOVIC, Da, zato sam tu rečenicu “Brat je mio koje vere bio” stavila pod navodnice, ako ste primetili jer zaslužuje komentar...Svakako je floskula da su svi ljudi braća (i sestre) na ovoj planeti imala svoje opravdano težište da se ljudi prepoznaju kao ljudi (naročito kad “odlete samo u svoje jato”, pa zaborave da nisu ptice!) nezavisno u kojoj grani postanja se razilaze iz pozicije najbližeg roda ili u kojoj se spajaju kao najbliži rod...To samo Bog zna!
U komentarima nisam govorila o ustavu, pa ni o upotrebi termina braća(nisam zagovornik vremena pre nove ere kao ni vi)..Govorila sam da brat zaista ne može biti samo Srbin po životu, čak i kad je najrođeniji, čak i kad je od istih roditelja...A Ustav treba da bude slika života, pa ako baš hoćete Srbija treba svoj ustav da bazira na svetosavlju koje je prepoznalo svu svoju “braću i sestre”, koji su bili, jesu ili će biti...
Sigurna sam da bi me Sveti Sava razumeo, odnosno verujem da me sada razume jer verujem u Njegovu misao i delo, a na koji oslanjam svoj, mali, dijapazon spoznaje ljudskog saznanja...
Što se ustava tiče, izraz nacionalne manjine i većine me užasava ...kao što me užasava izraz polubrat ili polu-ne-znam-šta...Zar nije bolje brat po majci ili ocu ili po hranitelju, itd?...
Eh ta terminologija! Kažu da su zbog prevoda mnogi nesporazumi nastali na ovoj planeti...
Žao mi je što u filmu ili knjizi “Nož” niste prepoznali ne relativizaciju nacije već “nacionalnu apsolutnost”...Pogledajte još jednom milim vas bez predrasuda...
Kada se osvrnem oko sebe, takvih primera ima “milion”!
Препоруке:
0
0
36 понедељак, 10 август 2009 10:04
Jasna Simonovic
A ako se složi ceo svet da reč "srbin" bude sinoniom za reč "brat" (i sestru svakako!) nemam baš ništa protiv, ali se svakako onda treba pisati malim slovom (sem u nemačkom!)...mislim da takav predlog ima smisla, ali najpre u engleskom jeziku nalazi svoju lingvističku osnovu, a i vreme je da "globalno selo" postane pravo "gazdinstvo"!
Šalu na stranu...
U ovom trenutku maloj devojčici iz Libije koja je sada na VMA uskraćeno je disanje čistog vazduha u našoj zemlji, jer je teško ozleđena na mestu koje treba da bude bezbedno za svu decu sveta, a koje je NN "onebezbedio" tako da zlo umesto dobra dere kroz srpske oblake...
Ona je na veštačkim plućima, pa molim sve religiozne vernike da se za nju mole da što pre ozdravi, a nereligiozne vernike da pozitivne misli usmere ka njenom ozdravljenju...
Препоруке:
0
0
37 понедељак, 10 август 2009 10:08
Газда Груја
@ Мортон
Не може ништа "да спадне" на индивидуу, ништа не може да спадне на ентузијазам. Решења морају да буду системска, законска и демократски донета уз широк друштвени консензус.

Не могу се више не слагати за "озбиљност" и посвећеност науци институција које си спомињао, везано за поменуте секторе, нити о кадровима који са њиховим дипломама траже посао ; али, стварно нећу више да се расправљам. Енде.

Све најбоље, братац...
Препоруке:
0
0
38 понедељак, 10 август 2009 12:57
@ Jasna Simonovic
Vuk Draskovic u filmu odnosno knjizi noz dakle uvodi na primer momenat ljubavi. Koliko se secam, muski lik se zaljubljuje u zenu, ali ipak se po nagovoru svoje majke od nje razdvaja zbog njene nacionalne odnosno verske pripadnosti, da bi tek na kraju otkrio svoju zabludu o svom identitetu i shvatio da je iste nacionalne odnosno verske pripadnosti kao i ta zena koju je voleo.No kad je to shvatio ona ga ostavlja i odlazi. Eksplicitna poruka je bla bla bla, no implicitna u podtekstu je sledece: trebao si biti covek,voleti tu zenu onakvu kakva jeste, prihvatiti je i ozeniti nezavisno od njene nacionalne odnosno verske pripadnosti.Poruka u podtekstu je sledece: ljubav je vaznija i iznad nacije. Ova poruka je s onu stranu ultranacionalizma, a Draskovic je kod nas u to vreme upravo predstavljanjem ove knjige i nama publici, javnom mnjenju prezentovan kao ultranacionalista. Dakle poruke koje su inkorporirane u ovoj knjizi su blize socijalno/ konstruktivistickom pristupu naciji, a ne esencijalistickom ili primordijalistickom. Dakle, zapadni intelektualci su ocigledno ovu knjigu bolje shvatili od nas. Ju otkud to !?
Препоруке:
0
0
39 уторак, 11 август 2009 14:18
@ Jasna Simonovic
Ponovo ću kad ugrabim vremena i nađem knjigu pročitati Nož da bih potpuno shvatila vaš komentar...Znate, ja nisam rođena na "zapadu", pa da odmah kapiram...Do tada sve najbolje...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер