уторак, 30. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

На данашњи дан: Рођени Џон Лок, Жан Батист Колбер и Ингрид Бергман; СССР тестирале прву атомску бомбу, краљ Петар II одузео команду Дражи и признао Титову власт; Турци под командом султана Сулејмана први пут освојили Београд

Kоментари (26) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 29 август 2018 10:02
Gospodar Zarin
Vinston Čerčil je bio najveći neprijatelj srpskog naroda u istoriji.
Našeg Dražu Englezi su izdali da bi instalirali Broza&bandu i napravili antisrpsku Angloslaviju.
Živ je Draža,
umro nije,
dok je Srpstva i Srbije!
Препоруке:
40
44
2 среда, 29 август 2018 10:06
Petrovic
Kralj Petar oduzeo komandu Drazi Mihajlovic.

Zasto su Cetnici klali nevine srbe i decu u Vranic ? Zasto Cetnici nisu prisli Crvenoj Armiji u oslobadjanju Beograda i Srbije? Zasto su cetnici bili uz Nemce na bitku na Kozari ?
Препоруке:
52
44
3 среда, 29 август 2018 13:07
Пјесма херцеговачких партизана из Попова поља с почетка рата
У Попову испод Бјеласнице
Ту не рађа мајка издајице.
У Попову плаво цвијеће ниче
Па и оно 'Смрт фашизму' виче.
Попово се поље куне
Неће краља, неће круне.
Неће краља ни четника,
Неће Дражу издајника.
Из свег гласа народ кличе
Краљу Петре, издајниче!
Препоруке:
34
30
4 среда, 29 август 2018 15:05
Kontinuitet
Imperija, višestruko potvrđeni neprijatelj srpstva. Ne menja se to duže od stoleća.
Препоруке:
18
8
5 среда, 29 август 2018 15:26
Nefeli
Dakle, zapamtite dobro današnji dan i to 1944 god. Tada je počeo sunivrat Srba! Draža Mihailović , to se potvrđuje neprestano, imao je prava kada je rekao:" Da nisu Nemci, Englezi bi bili najgori narod na svetu1" . Do danas, to ni na koji način nije umanjeno, čak, to se u 1 000% PRIMERA POKAZALO KAO TAČNO. oNI SU NAŠI NAJVEĆI NEPRIJATELJI, još za vreme Dizraelija je to bilo na dobrom vidiku, ...a ..tek sad?!
Takođe , treba zapamtiti 1949 god. kada je SSSR anulirao PRIMAT USA, jer je već pokazao da poseduje atomsku bombu.
Svo ostalo što se zbilo, na današnji dan , sporedno je / po meni/!
Препоруке:
15
8
6 среда, 29 август 2018 15:38
краљ Петар II...
тачно; под Черчиловим притиском довео британског агента на власт и...остала је (крвава) историја српског народа- све до данас!
Препоруке:
17
8
7 среда, 29 август 2018 15:44
Сведок
Черчил нас је прво (пучем од 27 марта 1941) гурнуо под немачку цокулу а касније, децембра 1944, шутнуо под руску чизму.
Препоруке:
13
7
8 среда, 29 август 2018 18:28
Дража на мање од сто километара...
... од Београда - Немци га не траже.

А због Тита су се пентрали на највише балканске планине - више пута.

Чидно, је л' да?
Препоруке:
5
10
9 среда, 29 август 2018 18:55
šibalić
Zašto Vranić? Avalski ravnogorski korpus vodio je borbe protiv Nemaca i ljotićevaca na tom području i osam teško ranjenih boraca ostavljeni su u Vraniću sa ciljem da budu skrveni. Meštani su ih odali i Nemci su ih, onako nepokretne, pogubili na licu mesta. Kada su se jedinice Korpusa vratile da povedu ranjenike sa sobom shvatili su da je u pitanju izdaja. Posle tog kukavičkog i neljudskog čina usledila je odmazda.
Препоруке:
5
4
10 среда, 29 август 2018 19:17
Шибалић
Савезничких мисија је било много, и код партизана и код четника, широм Југославије. Сарадња четника са Вермахтом није могла да се прикрива довека. Говорити о Дражи као некаквом вођи отпора, у августу 44те, потпуно је беспредметно. Готово апсурдно. Зна се ко се у то време једини борио против Немаца.
Препоруке:
9
12
11 среда, 29 август 2018 19:46
ма шта кажеш?
Шибалић
Савезничких мисија је било много, и код партизана и код четника, широм Југославије. Сарадња четника са Вермахтом није могла да се прикрива довека. Говорити о Дражи као некаквом вођи отпора, у августу 44те, потпуно је беспредметно. Готово апсурдно. Зна се ко се у то време једини борио против Немаца.

Наравно да "сви знају" јер је свима испран мозак Брозовим идиотлуцима, када Броз извали на неком конгресу како су "форсирали сутјеску" (која је обичан поток у то време) онда то испадне "епопеја" у комунистичкој историји.

Цела Брозова борба против немаца се сводила на "бежте ноге усраћу вас". Чак ни 1944 од 20.октобра "сва сила" брозове војске није ни покушала да кроз босну ослободи Јаснновац него су убијали Србе по Србији и пљачкали им имовину као што то раде до дана данашњег Брозови пионири Бучић, Дачић и Шешељ.

Исто ово што Вучић лаже данас, Броз је баљезгао невиђене глупости и снимао пропагандне филмове за идиоте испраног мозга.
Препоруке:
9
7
12 среда, 29 август 2018 19:51
Да, јесте убијао...
... муслимане и Србе.

Али, Немце не.

У Крушевцу, на пример, Кесеровић је био десна рука Немцима у граду за хватање родољуба и стрељање под Багдалом у казниони краља Александра - данашњи Сиви дом.
Препоруке:
6
7
13 среда, 29 август 2018 19:52
све што пише у брозовим историјским читанкама мора да је истина
Дража на мање од сто километара...
... од Београда - Немци га не траже.
А због Тита су се пентрали на највише балканске планине - више пута.

Чидно, је л' да?

А кад је била те "епизода" "Броз на Триглаву", "Броз на Проклетију"? Мора да сам пропустио.

Јеси и ти био са Брозом па ти од "разређеног ваздуха" "исцурео мозак", или си као већина потомака Брозових пионира рођен без мозга.
Препоруке:
6
4
14 среда, 29 август 2018 20:20
Стефан
Ћопавог загорца Броза упоређивати са врсним официром Краљевине Југославије Драгољубом Михаиловићем је беспредметно.До скоро нисте ни признавали равногорски покрет за антифашистички. Ове задрте комуњаре га ни данас не признају. Шта раде Константин Поповић, Владимир Велебит...у немачком штабу у Загребу марта 1943.године? Елем...како дели Србију Едвард Кардељ? Повлачи границе АП Косова и Метохије на Копаоник. Тамо где су сада Кфоровци. Па реците да нас Брозова политика није дотукла. Ово данас са КиМ су репови те политике. ЖИВЕЛА КРАЉЕВИНА СРБИЈА!!!
Препоруке:
5
4
15 среда, 29 август 2018 20:21
Djed Djuro
Petrovicu ovo za Kozaru si slagao sram te bilo. Jedino gde su bila cetnicka sela oko Prijedora ustase nisu klale narod Maricka-Jelicka-Petrov gaj_ Omarska.
Препоруке:
2
3
16 среда, 29 август 2018 20:34
Петер РВ
На данашњи дан престао сам заувијек да будем монархиста.
Карађорђевиће нарочито не могу да поднесем послије овог биједног Петра последњега којиј је издао оне који су се борили и гинули за њега ( међу њима неколико мојих рођака!) - све да би задовољио Черчила.
Они који га бране су ми још одвратнији!
Препоруке:
2
0
17 среда, 29 август 2018 20:38
Петер РВ
На данашњи дан престао сам заувијек да будем монархиста.
Карађорђевиће нарочито не могу да поднесем послије овог биједног Петра последњега којиј је издао оне који су се борили и гинули за њега ( међу њима неколико мојих рођака!) - све да би задовољио Черчила.
Они који га бране су ми још одвратнији!
Препоруке:
2
0
18 среда, 29 август 2018 20:47
...узгред
Чини се, да је на одлуку Черчила утицала процена (а можда и тајни, џентлменски споразум) да Броз може да буде `играч` који неће ићи са Стаљином против Запада. Победу комуниста је претпостављао. Тиме је `прешао` Стаљина у дили `фифти-фифти` утицаја у Југославији. У Пољској му, упркос снажних настојања није успело ништа слично...
Препоруке:
4
0
19 среда, 29 август 2018 20:48
Филозоф
Ми за краља
Краљ за тита
Шта ће бити
Бог те пита
;-))
Препоруке:
2
0
20 среда, 29 август 2018 21:17
...узгред
Београд је 1521.г, већ скоро 100 година био у рукама Латина - Угара. Од смрти деспота Стефана Лазаревића који је познавајући турске прилике, тражио био војску од Латина, да се Турци одбију од овог дела Европе. Одговорено му је, да Срби страдају јер су - `јеретици`. А како је таква `памет` прошла сто година касније, такоође је познато. Мађари су доживели таква понижења од Турака да им је до данас остао зорт од њих. Отуда и та Орбанова `ограда` против најезде миграната. Иначе, на Мохачу нису послушали Павла Бакића, потоњег последњег српског деспота, који се доказао као велики јунак у борби против Турака, чије се војне заслуге на Западу прилично игноришу. Њему и његовој браћи је била додељена област са и око града Трнаве у данашњој Словачкој...
А београдско робље је одведено било на одржавање водовода У Цариграду. Наводно, потомака Срба (`муслимани` и `Бошњаци` тамо не пролазе) у Турској има данас око 8 (осам)милиона...
Препоруке:
3
0
21 среда, 29 август 2018 22:03
M.В.
После Стаљинградске битке и касније битке код Курска, немачкој нацистичкој армади је сломљена кичма. Исте 1943 године у јесен била чувена Техеранска конференција. Черчил и Рузвелт попустили пред Коминтерном и нерадо прихватили да се од тада у Југославији подржава само НОВЈ, на челу са агентом Коминтерне Ј. Брозом. Тако је антифашистички запад издао антифашистички покрет Југословенска Војска у Отаџбини. Треба имати на уму да је Србију и посебно Београд ослобађало 414000 добро наоуружаник војника Црвене Армије. Нити би НОВЈ на челу са Брозом могла истјерати Немце из Београда нити четнике из Србије без тако огромне помоћи Коминтерне односно Црвене Армије.
Препоруке:
2
0
22 среда, 29 август 2018 22:07
Прекините већ једном са лажима
Зашто Тито, Кардељ, Ранковић, Кидрич, Бакарић, Ђилас, Лола Рибар нису били на фронту када су фашисти напали Србију? Сви су били војно способни, имали су између 25 и 35 година осим Тита. Ако су били антифашисти зашто нису били на фронту да се одупру фашистима? Зашто су три месеца, од априла до јула 1941. седели у ФАШИСТИЧКО-УСТАШКОМ ЗАГРЕБУ и мирно посматрали како се Дража и Недић одупиру непријатељској војсци на фронту? И не само то. Мирно су гледали и како усташе у Хрватској одводе Србе у логоре. Зашто се нису борили против усташа у Хрватској него против четника у Србији?
Одговорите већ једном или прекините са тим бестидним лажима.
Препоруке:
4
5
23 среда, 29 август 2018 23:45
за Риплија
...узгред
Чини се, да је на одлуку Черчила утицала процена (а можда и тајни, џентлменски споразум) да Броз може да буде `играч` који неће ићи са Стаљином против Запада. Победу комуниста је претпостављао. Тиме је `прешао` Стаљина у дили `фифти-фифти` утицаја у Југославији. У Пољској му, упркос снажних настојања није успело ништа слично...
Сељаче из Кумровца, које се санкало у кориту, постаје најбољи мачевалац, аустријски каплар, учрствује у нападу на Србију а онда као заробљеник у Русији постаје први човек комунистичке партије југославије (а успут ликвидирани сви Срби који су се противили одлукама конгреса у Дрездену), који решава границе баш по захтеву конгреса у Дрездену, СФРЈ издржавају до 1980 а онда се распада по плану из Дрездена 1928.

То не може да се објасни особама којима је стомак био пун а нису имали ништа него лажну пропаганду

Деценије лудачке пропаганде су направиле од становника зомбије неспособне да размишљају те им је и Вучић "отац нације
Препоруке:
4
1
24 четвртак, 30 август 2018 00:30
mp 1
Ne znam gospodine Petrovicu da li je Petrovic vase stvarno prezime ..za pocetak imate problema sa padezima ..

Meni se cesto dogadjalo na ovom portalu da polemisem sa nacionalistima koji imaju tu pricu da su za sve nevolje od 1945e do danas krivi komunisti, Englezi, ovi ili oni..svi su krivi samo Srbi nisu krivi nista.

Skromnog sam misljenja da mi treba ponovo vrlo pazljivo da izucimo 20 vek, mislim da to nismo ucinili. Da pokusamo da razumemo sta se sve to desilo u poslednjih 100 god. i zasto se nismo svetu nametnuli kao odgovoran narod devedesetih..i kasnije do danas.
Sto se tice drugog svetskog rata on je vrlo razlicito izgledao u Bosni, Hrvatskoj i sl tj u NDH, a drugacije u Srbiji, drugacije u okupiranom Beogradu.
Mislim da je dogovor velikih sila doveo Tita na vlast i da se on svojim umecem odrzao dosta dugo..zasto posle njega Jugo nije uspela da se sacuva ili makar da sacuva ono sto je moglo da se sacuva bez rata je ovde najvaznije pitanje na koje nemamo odgovor.
Препоруке:
2
1
25 четвртак, 30 август 2018 12:32
@ mp 1
"zasto posle njega Jugo nije uspela da se sacuva(...) je ovde najvaznije pitanje na koje nemamo odgovor."

Па, господине "mp1", Југа није успела да се сачува "posle njega" зато што је ЗА ВРЕМЕ ЊЕГА све учињено да се она распадне. Измишљени су нови народи којима су поклоњене државице а српски народ, који је 1918. створио Југославију у коју је унео своју хиљадугодишњу историју, је остао без државе.
Србију су титоистички србомрзци претворили у монструозну творевину "Србија ВАН покрајина". Тај монструозни назив се чак није могао превести на нормалне језике па се на енглеском и француском користио термин Централна Србија.
Препоруке:
1
2
26 четвртак, 30 август 2018 19:31
mp 1
Mozemo da nagadjamo da su Tito i komunisti krivi za raspad nase stare drzave..to treba naucno da dokazemo. Ustavom iz 90e god autonomne pokrajine su ponovo postale deo jednog prostora i jednog pravnog entiteta Srbije..a sta je bilo posle toga?

Zar nacionalistima NIJE bila vaznija kradja i zloupotreba sve ovo vreme ?? Zar nisu Seselj i Vuk Draskovic uz sve njihove nacional price najvise bili zainteresovani da na tome zarade ?

Ne mozemo da se pravdamo komunistima i njihovim greskama u nedogled. Sem toga i od komunista koji su bili Srbi ocekivalo se da ne guraju zemlju u rat, da ne idu u pljacku na Dubrovnik..da ne uniste Vukovar? a sve se to dogodilo zar ne?

Prema tome u raspadu stare drzave veliki udeo pored nekih komunista tj onih koji su imali vlast, odgovornost imaju i svi nacionalisti od 1990 od uvodjenja visepart. sistema do danas ..Srbija je danas sva u fronslama ..caruje mafija..drzave nema ..moramo da se drzimo za skute nase crkve da NE potonemo kao ljudi.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер