петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Српско Косово

Kоментари (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 04 јул 2009 01:34
Giga G.
Jedan od tekstova koji zaista ostaju u pamcenju.Desetka za autorku!
Препоруке:
0
0
2 субота, 04 јул 2009 03:15
Авгеринос Мизијотис
Веома је вероватно да аутор текста и ја нисмо били на истом Косову и нисмо видели оно што је други видео.

А могуће је да смо ипак били на једном једином, српском Косову и видели исто, али... ,намере да се прикаже и како да се прикаже стање тамо су нам различити. Дефетизам не могу да прихвати чак ни када је прагматичан.
Препоруке:
0
0
3 субота, 04 јул 2009 11:14
iskreni Albanac!
znaci ipak drugi treba da odlucuje o nama?
zasto bas sada se setile toga da neko drugi treba da resi srpsku pricu?ili ipak drugi su svahtili da bez nas, ne ide? Bez nase sile i moci?
ili samo se stvara utisak,kako smo mi sve zrtve ove nevolje?
naj "omiljia" rijec i naj popularnija rijec u Srpsku kulturu je "Zrtva",ta rijec postala"Alfa i omega" srpske svakodnevnice i historije!
koja logicka perveznost "Jer Zrtva ne moze nikad da bude kriv"
Ovdje ima nesto Obszönes, koja je jedina zelja mosda kroz identifikaciju da se pridobije status srpske zrtve, nije li to uzasno!
jer zrtva nema odgovornost za neke uzasne stvari koje se dogodilo, jeli to,na sta se cilja!!!!?
neko reko:
" umiranje ljudi je uvijek bolno, i plakanje zrtve zvuci na svaki jezik isto",pa mozda "Zato je dobro ovoga puta sa argumentima "najjacih" agirati dok svi drugi (osatli) argumenti budu ostalo bez sile!(ZNACI AUTORKA NAM UPUCUJE NA TO,DA SAMO DRUGA SILA MOZE DA SPASI SRPSKO KOSOVO!,ali ironija je u tome da se trazi spas od A G R E S O R A(NATO;PETER FE....... )
Kakav typ "Simple mislenja"?; Koji typican osecaj za nekrivicu!
Smesno kako Autorka "veruje" citiram jednog Polaka: "u ovaj beograd,u beograd - gdje naredjenje - i razum besnoce jos su prezentnte,sa despotske manire i celicne arogancije koje vec dugo su "ANKCHRONICNE"- ali kako izgleda " Te su danas jos budnije"!
To je srpsko"NASLEDSTVO" koje ove generacije prisilno nose,kako dokaz svoje "PRAVE SILE" ove nisu moje rijeci, to su rijeci jednog srpskog pisatela!
Препоруке:
0
0
4 субота, 04 јул 2009 12:14
Dusko Kadić, Podgorica
Pa Kosovo se smučilo samo onima koji razmišljaju kao autorka teksta jer oni imaju dosta privilegija ukoliko govore na ovaj način. Sa druge strane smo svi mi koji koji vjerujemo da će ono uvijek biti srpsko a autorki poručujem da nas ne pokušva "otrijezniti" da "prihvatimo realnost" jer su to isto sigurno govorili i oni koji su podržavali okupaciju Srbije od strane fašističke Njemačke. Kosovo predstavlja srž srpskog identiteta i mi se od "njih" razlikujemo po odnosu prema tom identitetu jer većina pripadnika tih "civilnih, građanskih i tzv. nevladinih organizacija" lako prihvata siromašniji identitet uz bogatiji švedski sto. Kosovo je Srbija
Препоруке:
0
0
5 субота, 04 јул 2009 14:09
Никола Тулимировић
Један од услова да Косово и Метохија буду у саставу Србије јесте да се Срби не ослањају на веровање да ће Косово увек бити српско. Свако ко жели Косово и Метохију у саставу Србије треба томе да се посвети, да ради и да, ако дотле буде дошло, буде спреман да у шаке узме оружје.

Душко, обрати пажњу. Претходно нисам написао тек да бих нешто писао, него да бих ти скренуо пажњу на једну веома важну појаву... Теби је наводно важан српски идентитет, а заборављаш српски језик и српско писмо. То не иде једно с другим и ја зато овде изражавам сумњу у твоју искреност.
Препоруке:
0
0
6 субота, 04 јул 2009 15:22
Ирина марковић
Прво и прво - ауторка живи на Косову, те је непосредан сведок свега о чему пише.
Дакле, не постоје искрени Албанци са Косова, јер перманентно живе у лажима, којима их је надојила њихова мафијашко-злочиначка Влада. Уверена сам да ће распадом САД (а то је питање тренутка)да се сруше сви снови о Великој Абанији. Не бих даље да разрађујем сценарио, никако се не би свидео искреном Албанцу.
Међутим, сматрам да овај текст поседује изванредне литерарне квалитете, као и да је први пут написана и објављена права ИСТИНА о Косову.
Препоруке:
0
0
7 субота, 04 јул 2009 15:28
ласин
Прочитао сам текст јуче и остао ми је нејасан: Шта је писац хтео да каже? Данас сам га поново погледао и питања је више него одговора. Али главни утисак да је аутор туриста, који је дошао да направи репортажу и да потом тражи тему за следећу репортажу, још шокантнију, још елегантније представљењу за квази-интелектуалне читаоце који попуњаају празнине свог живота читајући гледајући судбине несрећника остаје. Аутор се ни једног момента не пита "Има ли у њиховим судбинама моје одговорности? Ма крају крајева и ја Српкиња и дужност ми је да помогнем а јесам ли? И ја гласам (у Београду?) за ту власт, причам са пријатељима, о чему? О богатим Свинарчанима?" А "полуписмени" председник Прилужја није интересантан са његовом причом о струји и дому здравља, то није кул, не прави добру причу за адске сплавове. Без срца и милости.
Ако има нека корист од текста је да отвара очи о нашој такозваној 'елити'. Образована очигледно, врло вешта у речима, али без икакве људске и хришћанске врлине. И потпуно, потпуно незаинтересована за ишта и икога се ње саме.
Препоруке:
0
0
8 субота, 04 јул 2009 17:47
Гокси
Врло конфузан,а на моменте, и циничан текст.Боље би било да пише о томе,како нема повратка Срба у Приштину,Пећ,Ђаковицу,..итд,како нам Шиптари краду исторју,зашто на месту где су побијена деца у Гораждевцу нема никаквог обележја,које се резерве руде,и остала богатства на Космету.То су ствари о којима Срби мало знају,и зато их треба што више објављивати.
Препоруке:
0
0
9 субота, 04 јул 2009 17:49
ana radmilović
evo, mislila sam da se ne mešam i da ne komentarišem komentare, ali ne mogu da se uzdržim.
svi ste u pravu, čak i iskreni albanac, premda ga ja (priznajem) nisam ništa razumela. a to nema veze sa slabim poznavanjem srpskog nego sa blago zaumnim tokom misli... no, nije sad to važno.
dakle, slažem se sa svima
ali moram da reagujem na komentar o ''polupismenom predsedniku opštine prilužje'' - prvo, nisam rekla da je čovek polupismen. rekla sam da su predsednici srpskih opština uglavnom polupismeni - što znači da nisu svi, nego većina...
predsednik opštine prilužje se zove zoran rakić i moj je prijatelj, a osetljivi komentator je potpuno promašio temu braneći ono što ja nisam ni napala...
sve ostalo priznajem, nema svrhe ulaziti u raspravu.
Препоруке:
0
0
10 субота, 04 јул 2009 19:15
Ирина Марковић
Вас очигледни збуњује кад неко има књижњвни дар. Навикли сте на популистичке пароле и флоскуле, или шта већ. Друго, непрестано судите о томе ко је какав Хришћанин. Тражите трње у туђим очима, а не видите балванчугу у свом. Ова жена је, хтели то да признате или не, једина стиснула петљу и одважила се да иде на она места где тој вашој "елити" није пало на памет. Та "елита" се искључиво бави сентименталним туризмом.
Ана прича и са Албанцима и са завађеним Србима, са тзв. лидерима и са убогом сиротињом. Та Ана је такође видела ко је највећи непријатељ Србима на Косову - то су они сами себи, а поврх свега то је најалавија мајка од свих мајки - СРБИЈА.
Препоруке:
0
0
11 субота, 04 јул 2009 21:52
iskreni Albanac!
Gospoda Irina marković
morao sam priznati da sam se tuzno nasmejao!
nisam sa kosova!
nemam nista sa velikom albanijom!
nemam nista sa narko-mafijaskom vladom!
Kako izgleda Vase zelje da SAD nece vise postojati
pa tako ni Albanci je ravno Vase nemoci i nade jedne opasne logike!
A ako je to duboko Vase uverenje da nijednom Albancu ne treba ih vjerovati onda sledi logika "racizma i ultrasovinizma"i ja se pitam kako moze tako nesto i uopce da se objavi od redaksije!

gospoda Ana Radmilovic
i ako nerazumete moj komentar opet dajete mi neko pravo,to je bar jedan dobar politicki pozdrav!
Препоруке:
0
0
12 субота, 04 јул 2009 22:09
prezivjeli logoras pa izbjeglica
Nevjerovatna i potpuno ista slika koju nosim iz rata u Bosni. Poslije tri logora(Celebic, Konjic pa Trnovo) ,Isprebijan, ponizen,bolestan , izgladnio i bez nade, bez bilo kakvih dokumenata, osim potvrde Medunarodnog Crvenog Krsta o robijanju kao civil, obreo sam se u Srbiji i par dana presjedio u lokalnim vozovima do S.Mitrovice i nazad da se ugrijem.A onda mi je Konjicanin, Srbin ,takode, u velikoj kuci u Barajevu dao nauk kako treba odmah, nazad ,da se brani Srpstvo.A on nije ni pokusao da brani to Srpstvo u Bosni jer je tih dana, i godina, bio zauzet.Elem, povratak u spaljena i razrusena mjesta po BiH: Visegrad, Derventa Brcko....
Ista slika.Profesori univerziteta svercuju sibice i gace da prezive; rodoljubi zauzeli 5-6 stanova; vojska, jadna vojska u supljim gumenim opancima na prvoj liniji; popovi u raskosnim vikendicama, prezadovoljni- eto, Bohuhvala, ima se svega, dobro, dobro je(Iako skoro svaki dan sahrane momka od 20 god) dobro je Boguhvala;lijekovi , koje salju nasi ljudi iz inostranstva odvoze vojni kamioni u novootvorene apoteke u Srbiji i u Bijeljini,(A Misa Bugarin , dobrovoljac doktor, psuje sve sto mu na pamet moze pasti ,jer je sva medicina koju ima u njegovoj terenskoj torbici-sto ne moze ponijeti , ode u Bijeljinu)....
Sve isto u dlaku kao i u Tvojoj prici draga Ana.Bijednici se dovijaju kako moraju, ucvijeljene matere nemaju marku da kupe svijecu da zapale sinu na grobu, Velike Vodje potezom pera predaju zivote i imovinu (samo u Sarajevu bijase vise Srba nego u cijelom Montenegru ili na cijeloj Kosovi), da i ne pominjemo Krajinu...; osoblje koje radi u Crvenom Krstu krcmi zaista ogromnu pomoc i otvara nove prodavnice za svioje svastike po Niksicima i Beogradima...
Ko ce koga, ko svoj svoga.
Hvala autorici za ovaj niz Markesovskih slika iz evropskog Makonda.
Препоруке:
0
0
13 недеља, 05 јул 2009 00:37
Гојко (65г)
Пријатељу Гокси,потпуно си у праву када наводиш теме о којима треба упознати народ зарад истине о КОСОВУ. Ја би само да додам и оно познато питање г-дина Чанка:Где су наши силни новци који су дати за наше Косово у циљу развоја.Зар тој међународној заједници нико не може да поднесе рачун наших улагања свих ових година за Косово, чиме би се показало да Србија није окупирала Косово,како то каже Хшки суд,већ га је здушно,са леђа свих својих грађана,градила и развијала.Да ли се зна тачно шта је на Косову држава СРБИЈА инвестирала и не само Србија веђ и друге бивше Репуплике СФРЈ,колико је кредита подигнуто за рачун Косова,колика је штета коју су Албанци нанели Србији годинама бојкотујући легитимне органе,како демократска Европа која се залаже за НЕОТУЂИВА права на имовину, не би остала необавештена,у отимачини коју је извршила група терориста нелегално прокламоване државе.
Србија мора тражити своје
Што се тиче текста ауторке мој коментар гласи:Мож да бидне ал не мора да значи да је истина.
Препоруке:
0
0
14 недеља, 05 јул 2009 01:41
Dragan Milosavljević
Potresna svedočanstva sa lica mesta, lišena patetike i nadobudnog patriotizma, praznog srbovanja. Scenario za jedino mogući film o Kosovu danas i šta ga je dotle dovelo. Ovako pošteno, oštro do bola, a dobronamerno, opominjao je Srbe tvoj otac kao Radovan, Ibi, Zoran. Nastavi Ana, imaš podršku.
Препоруке:
0
0
15 недеља, 05 јул 2009 02:54
Ирина Марковић
Ана ће се одушевити комплиментом за Маркеса!!!
Ето, а ја са својих 19 год била по тим ратиштима и избегличким логорима са својим оцем који је пратио те хуманитарне конвоје и осигуравао да стигну у праве руке. Тада сам причала и с логорашима... Све ми је јасно постало још тада.
Албанцу, упамти да сте на туђој земљи, у туђој кући и дворишту.
Препоруке:
0
0
16 недеља, 05 јул 2009 10:52
iskreni Albanac!
Albancu, upamti da ste na tuđoj zemlji, u tuđoj kući i dvorištu!

Jako je tuzno kako jedna kako izgleda mlada licnost duboko prepunjena mrznjom i otrovana od miloseviceve ludilo - logikom unistenja citavog naroda bivse JU,koja kako izgleda nije nista naucila od ove ratne tragedije, jos trazi priliku"kad trenutak dodje"pa opet iz pocetka!
Kako ste Vi tako sigurno (prilikom da ste mlada licnost)da neko je u tudjoj zemlji i td. Ili Vi ste pristalica rezima Milosevica i Jogurt revulucije pa mozda Vas otac bio u te doba Taxista koje vozijo revulucionere bez platno samo da zvickaju "Hocemo oruzje" i tada krenuse protiv svi onih koji su druge rase i vere!
Vase uzvike su opasne!
Meni kao prvo sta se tice kosova albanije i tako redom ne interesira teritorija jer ne zivim dole i necu tu zivjeti.sta cemi zemlja prepunjena URANIUMA,mrznjem,mafijacke grupe,..itd! To je istina! ali stvarno gdje ih nema na balkanu pa tako i u Srbiju! ja bio pre par meseca bio u Beograd i imam dobre prijatelja dole skim hvala bogu razgovaramo otvoreno o svasta i svacega bez "rukavica" kako se kaze! Vjeruj mi moramo na kraju radi susedstva medjusobno komunicirati,mi moramo gledati napred, mi moramo medjusebno se postovati ne kako nasi prestavnici ili roditelji, nase naslednike napunjiti mrznjom koji zivotno su otrovani ovakve ludila koje ne sme se vise desiti!
jer na kraju to vodi do samounistavanje - VJERUJTE MI! imam srpske prijatelji koji su svesni toga!
U puno prilika kazem ,Kad tad moramo se smiriti i zivjeti zajedno, sto pre tim bolje!
I nace ja zivim u inostranstvo i stvarno vjeruj mi znam o cemu govorim !
iskreni pozdrav!
Препоруке:
0
0
17 недеља, 05 јул 2009 12:44
Ирина Марковић
Нажалост цензурисали су ми остатак коментара. Албанцу, имај једну смислену мисао и аргумент, бар. То што си ти био у Београду и причао тамо с неким, то ти не даје за право да износиш лажи, као ни свим косовским Албанцима. Оно што желим упорно да ти кажем је да се не може живети у лажима и да једном, кад тад, истина мора да победи, а са њом и Косово и Метохија се врате у руке правих власника. Вас су довели Турци да би дестабилизовали српско народно биће и ишчупали нам корене, што се управо догађа. Последице су далекосежне. За време Турака побегли сте у планине Албаније. Када се српска војска повлачила преко Албаније, имали смо прилике да осетимо ваше "гостопримство" - убијали сте нас у ходу, измучену српску војску. Друго, као и Хрватска, били сте на страни Хитлера и тада сте такође убијали Србе.
Препоруке:
0
0
18 недеља, 05 јул 2009 12:46
Ирина Марковић
Јер, ако је истина на вашој страни, зашто се толико трудите и силне новце дајете да избришете све могуће културне трагове вековног живота Срба на Косову и Метохији. Земљу коју сте отели једино сте успели да претворите у депонију. Знаш ли ти уопште шта уначи реч метох?
Управо је то Ана и хтела да каже у свом тексту - да смо вам потребни, јер нисте у стању да направите ниште констуктивно и то знате и осећате, макар и несвесно. Где су ваше средњовековне грађевине, где су вам гробови? Неће вам помоћи уништавање српских гробова, наши унуци и прунуци знаће шта сте урадили. И појавиће се неко ко неће у име Југославије да брани Косово, е тада ћете жалити за Слобом!
Препоруке:
0
0
19 недеља, 05 јул 2009 14:17
iskreni Albanac!
Irina Marković
...iznosiš laži...
...se ne može živeti u lažima...
...ruke pravih vlasnika....
...Vas su doveli Turci ....
...iščupali nam korene....
...pobegli ste u planine Albanije....
...Kada se srpska vojska povlačila preko Albanije
... ubijali ste nas u hodu.....
...izmučenu srpsku vojsku.....
...Drugo, kao i Hrvatska, bili ste na strani Hitlera i tada ste takođe ubijali Srbe.....

Dobro jutro gospodjice Irina!
Zao mije da sam se spustio u ovoj nivo komunikacije sa Vama, to je cinjenica moram je prihvatiti tako kakva jeste. Vase obedjenje je su za plakanje i jos jedan dokaz Vase skromne duse koja vjerujem i nadam se nekada ce se otrezneti od ove Vase velike zablude!
Izgleda da ja sam se iritirao, misleci da Vi ste mlada gospodjica, ali kako izgleda Vi ste tako stara gospodja koja sve dozivjela iz preistorije do Danasnjice pa sada U ZIVO MI NABROJAVATE kako bioloski pravi svedok i Advokat svega sta sam ja Srpskome narodu zlocinio!
Srpski narod mora o Vama da bude ponosan i zahvali kod boga da Vas ima, i mozda treba neki spomenik "zive legende" koja je uvijek tu kad nekome treba neka lekcija savjeti i dokazi protiv nepravde,lazi,ubijanja,vlasnika,...
"Vi ste prava Adresa i nada srpskome narodu"
Cestitam Vam!
Препоруке:
0
0
20 недеља, 05 јул 2009 15:07
iskreni Albanac!
Ирина Марковић

Mi ne umiramo nikad jer kako izgleda i nepostojimo,pa tako i nemamo grobovi,pa ni gradjevine- pa sledi ni kulturne tragovi nisu moguci!
ali mozda Vi imate pravo, kad neko dolazi iz svemira bilo bi konstruktivno da navrati Kod Vas i moli se za konstruktivnost za junastvo i tako redom!
Ja se plasim da se to vec dogodilo, moji neki ludi sunarodnjaci nisu nista pametnije ucili od Vas i Milosevica pa tako je tragicno da nam se sprema jedno veliko iznenadjenje za koje kako izgleda Vi i oni su ista prica!
Ali ja sam svesno cinjenicu da za Vas i nepostojim kao normalno bice, pa stoga i neocekujem nesto posebno! Tragika je u tome sto ovakve glave imaju jedan bozji osecaj da u ime "pravde" daje sebe pravo nesvesno ili svesno da manipulise i mobiliziraju mase koje u to ime vode do unistenja!
Препоруке:
0
0
21 недеља, 05 јул 2009 15:08
Ирина Марковић
Господине Албанцу, ВИ НЕМТЕ НИ ЈЕДАН ЈЕДИНИ АРГУМЕНТ.
Препоруке:
0
0
22 недеља, 05 јул 2009 15:28
лисин
Размишљам да ли текст да прочитам по трећи пут, али чему? Хоће ли се дух дефетизма којим чланак одише нестати? Хоћу ли видети људску страну Свињарчана и њихове разлоге? Хоћy ли некако прескочити уводну реч да се Косово "давно одвојило од Србије", као да је то био неки природни, незаустављиви и неповратни процес који је изнад наших судбина. Хоће ли престати да ми смета називање људи "полуписменима"? Јер и ја сам завршио неке школе (кажу прилично тешке) па некако имам права на то. Је ли мој живот вреднији од њиховог што нису ишли у добре школе по Србији а ја сам имао привилегију да јесам? Хоће ли престати да ми смета хиљадито понављање да Срби неће да читају вести са Косова и да их то не интересује? Доста мојиx пријатељи то раде, истина је, и ја их разумем. А зашто? Зато што се жива рана не дира. И сам сам годинама окретао вести са Србије на Русију и Путина, не зато што ми је Србија престала бити на срцу већ зато што сам морао да сачувам разум и видим оно што у том тренутку нисам видео око себе. Хоће ли икада престати да ми смета представљање посете Бајдена Дечанима као ишта друго сем скрнављење наших светиња.
Таленат за писање је неспоран, не оспоравам чак ни добре намере. Али сам текст и те како. И нећy га поново читати. Сешћу и размислити шта данас могу да урадим за те "полуписмене", па ма колико то мало и беззначајно било.
Препоруке:
0
0
23 недеља, 05 јул 2009 15:32
ana radmilović
iako su mi objasnili da nije praksa da autor komentariše komentare čitalaca, ja opet moram... (toliko o mom ''elitizmu'' koji mi je spočitao jedan od čitalaca - patriota s' početka)

žao mi je što se iskreni albanac ne potpisuje nekim imenom pa moram da mu se obraćam kao ''albancu'', jer je to već samo po sebi bez veze i daje prizvuk koji je nepotreban. u svakom slučaju, htela sam da primetim da je čovek skrenuo pažnju (i nažalost) ljutnju na sebe. da se nije pojavio - mi bismo sada ovde čitali kako mene patriote napadaju da sam bezosećajna prema svom narodu, ili već nešto slično. naravoučenije - potrebno je da s pojavi neko ko se predstavlja kao albanac da bi oni koji se predstavljaju kao srbi prestali da se svadjaju medju sobom.

komentar čoveka koji je sebe potpisao kao izbeglicu i bivšeg logoraša mi najviše znači - jer ako je neko ko je sve to prošao (a ja sam na kosovu ipak samo nepunih pola godine i videla sam rat samo na televiziji) prepoznao istinitost onoga što sam pisala - nisam uzalud pisala.
Препоруке:
0
0
24 недеља, 05 јул 2009 17:23
iskreni Albanac!
irina markovic

Gospodine Albancu, VI NEMTE NI JEDAN JEDINI ARGUMENT

Ne razumem o cemu govorite, koji argumenti!
Nije vam dovolno i uzasno ovih poslednjih 20 recimo godina RATA!gdje zbog vakve kao vase argumente se bijaju ljudi neduzni, jer to hocete da cujete od mene!!!!
Merzim historijske argumente! To mozete nekoga drugog Albanaca da pitate, ali mislim to ne dovodi nikuda! Sta meni iritira je Vasa SIGURNOST HISTORIJSKE ARGUMENTACIJE!
pa za meni to je anakronicnost i besmislica jer bi ovaj svijet ne bi prestao od RATA i nevolje!!!!!
a ono sto je kosovo izgubljeno ako smem da kazem izvinite, je upravo zbog takvih stavova!
Ja licno nisam sretan sa ovome!(Nabrojeosam zasto u MOJE prethodne komentare)
ali to kako izgleda nije dovolno za Vas!
srdacan pozdrav!
Препоруке:
0
0
25 недеља, 05 јул 2009 19:05
Mitrovcanin
Ovo je tacno napisano kao sto jeste. Hvala gospodu bogu da neko pise kao sto jeste a da ga Milan Ivanovic ne poducava novinarkom poslu. Svako normalan zna da je ovo istinita prica.
Препоруке:
0
0
26 недеља, 05 јул 2009 19:13
Dejan
Autorka je u pravu i dala je pravu sliku.
Препоруке:
0
0
27 недеља, 05 јул 2009 19:19
Cuco
Bravo za autora jer pise istinu. Ovi koji misle kontra jesu oni koji nocu svercuju nafyu i slicne stvari sa Siptarima a danju seju patriotizam. Mene nije strah da nas Albanci ne rasele vec me je strah da nas patriotska liga " Snv" svojom tender politikom ne otera sa ovih prostora
Препоруке:
0
0
28 недеља, 05 јул 2009 19:20
Djordje
Nazalost autorka je u pravu.
Препоруке:
0
0
29 понедељак, 06 јул 2009 01:06
Nesko
Pojedini novinari nikada nisu imali hrabrosti da napisu istinu doticna Ana jeste. E pa svaka joj casT.
Bravo Ana da te bog pozivi sto slepcima otvaras oci.
Препоруке:
0
0
30 понедељак, 06 јул 2009 02:18
Ирина Марковић
Господине Албанцу,
јасно ми је да спадате у онај део албанске популације који је наводно "освешћен".
Вас не интересују историјски аргументи јер их немате, али нас веома интересују, јер су нам је отета територија са које смо ПОНИКЛИ. Питање косовских Албанаца је као она прица кукавица, која се усели у туђе гнездо и поједе сва јаја, сву децу неке друге птице. Е, у томе је проблем.
И, на крају, препоручујем вам да ПОНОВО ПРОЧИТАТЕ ТЕКСТ!!!
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 06 јул 2009 06:01
Srboljub Savic
Na Kosovu i Metohiji moglo se ziveti zajedno. Zivelo se i nadalo u bolje sutra.
Bilo je mrznje, retko ljubavi, dosta tolerancije
ali i zloupotreba u promenljivim vremenima.
Jos pre sezdeset godina, KiM je po svemu zaostajalo
za Srbijom, koja je takodje bila daleko iza Evrope.
Za cetrdeset godina tekao je proces materijalnog
napretka, pracen nevidjenim napretkom u obrazovanju.
Ni jedno ni drugo nisu donele SAD ni Albanija.
Investirala je Srbija i Jugoslavija.
Materijalni napredak nije doneo i duhovni.
KiM je usao u zizu tjnog interesovanja i programa,
za ostvarivanje cilja - vojnog napredovanja ka
Rusiji.
"Programeri" znaju svoj posao, a znali su gde su
i "tacke" napada. Za Shiptare (Albance sa KiM)
nisu marili (kako ni sada), osim za njihovu sposobnost da rade za njih, i jos sve to plate.
Tako su Srbi postali "bad" a Shiptari "good boys".
Koristio je to Hitler i Musolini.
Zato je negirano sve sto je stvoreno, a mladima
"sipano" u glavu da su Srbi krivi za sve nevolje
(izmisljene i stvarne). Zato je forsirano sirenje
posla sa drogom - glavnim izvorom ilegalnog novca
za "programere". Tim novcem i porezom placana je
"podrska". Shiptari nisu dobili nista besplatno.
Nisu dobili (niti ce je dobiti) ni veliku Albaniju.
Ko je sta dobio najbolje se vidi u Peci i Pristini.
Srbi su u svemu prepusteni unistavanju - genocidu.
"Programeri" dobro znaju ko su i sta mogu "lideri"
i vlasti u Srbiji. Za "folklor" pricaju se bajke.
Medjutim, KiM moze da ostane deo Srbije, samo ako
se Shiptari shvate da je to njihov interes i ako
mi-Srbi radimo tako da svi to brze shvatimo. 90%
Shiptara na KiM, ne mora da znaci otcepljeno-van
Srbije. Mrznja i kriminal nisu osnova za bolje.
Sto pre se otreznimo (Shiptari vise-brojniji su)
pre cemo do boljeg resenja. Takodje, KiM nije
Palestina, a Shiptari jos manje Palestinci.
"Programeri" ne mare ni za jedan namucen narod,
pa tako ne ni za Shiptare ni Srbe na KiM.
Znaju stari izreku - "oteto-prokleto".
S. Savic
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 06 јул 2009 08:18
dragoslav pavkov
Surovo tačan i kompetentan članak.
Nažalost,istorija se ponavlja onima koji je ne razumeju.Sve ovo se već desilo u RS Krajini,Bosni i Hercegovini,ali mi Srbi smo bili ili zaslepljeni zakasnelim nacionalnim romantizmom ili smo se u neverici da je to što nam se dešava moguće pitali:Bože,pa valjda neko vodi račun da ne bude onako kako ja vidim da će biti!?Ali moguće je!Od kralja Aleksandra "ujedinitelja" do danas ništa nismo naučili.Posle Jasenovca i NDH širom zatvorenih očiju prihvatili smo bratstvo/jedinstvo sa onima koji su nas tri godine klali,a onda "po drugi put pobedili u II sv. ratu" što bi rekao njihov predsednik.50. godina kasnije posle "oluje",gde je planirano i izvršeno najveće etničko čišćenje u Evropi ikada ogroman broj Srba pati jer je hrvatsko more skuplje od grčkog i bugarskog pa ne mogu tamo letovati-a rado bi!Nenad Prokić u Utisku nedelje pati što "onaj treći" iz BiH nije hteo da dođe u Beograd jer je nešto ljut na ministra Jeremića...Jasna mi je drugosrbijanska žal za SFRJ;Uglavnom se radi o deci komunističkih funkcionera,generala i intelektualaca koji su za vreme vladavine Miloševića pozavršavali škole u kojima su stekli beskorisna znanja koja vrede samo u državnoj službi.Paradoks je da se za kvalitetnog istoričara umetnosti ne otimaju muzeji i instituti,već se mora angažovati u opskurnoj stranci kako bi se uvalio na državne jasle iz kojih će deliti sadržaj sebi bliskim serdarima-kako bi sam ostao vojvoda.Ne žale oni Hrvate koji su stradali u zadnjem ratu.Oni žale sebe jer više nisu sigurni kad odu u Dubrovnik ili Hvar,putevima bliskih predaka da im neko ne polupa auto.A albansku "državu" na kosovu su otkrili kao nešto što je finansijski isplativo podržavati.Odličan prikaz srpske strane Kosova Ane Radmilović.
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 06 јул 2009 12:47
iskreni Albanac!
Irena M.
Kako izgleda Vi izmesate neki stvari, pa ste toliko tvrdoglavi u Vase istorijsko, da me nazovite "osvesscen" pa sve do kukavice i Onaj "koj jede Decu"!ja se cudimmmmm i stvarno se cudimmmmm i se zapitam, jeli to moguce nakon ovih godina Rata - u sloveniju, hrvatsku, bosnu,..i redom nikakve osjecanja krivice i zaljenja nego pravite se Zrtva koja jos nesvesna trazi oruzje!
osvescenje nije osecaj porazi toje nesto dobro,a Vi nikako da se "OSVESTITE" jer imate straha od Odgovornosti pa i za Srbe koje dole zive koju su manipulisani od ovakve glave kako ste Vi.
sto se tice Argumentacije meni nije potrebno ovakve kao vase argumente jer su jako subjektivno isto kao i danasnjica koji jedni vide crno i drugi belo pa svaki ima svoje Price takozvane Historije!
No razlika je u tome da tako nesto meni ne interesuje! to nedaje za pravo vama nesto da prisvojete kao Apsolutno pravo!
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 06 јул 2009 17:14
миле
Мало ми је чудан овај искрени, видим га и на другим постовима. Јесмо ли ми несикрени, кад он мора то одма у име да стави? Или можда да ми са мало више тежине прихватимо ту његову, морам рећи папагајску причу. А и оно Албанац, је ли и то иста фора. Видим цитира, добро влада српским, боље него иједан прави и искрени Албанац кога лично познајем (признајем,не познајем цео свет). Откуд све то?
А најчудније ми је да један такав искрени Албанац проводи толико времена на Српском сајту и објашњава све оно што смо толико пута већ чули од 'друге'. Хмм... Можда није чуо за Б92, или гомилу других сличних сајтова, тамо би његови ставови били много прихваћенији. Претпостављам да ће и на ово спремно одговорити, да сам (смо) овакав онакав недемократа не слушам другачије мишљење можда чак да подржавам злочине и ко зна шта још, али заправо нема потребе. Што каже нас народ, свака тица своме јату лети, али овај навро овде па навро, ваљда да нам изнесе 'искрено' мишљење. Чудно, врло чудно.
Препоруке:
0
0
35 петак, 10 јул 2009 23:31
Ирина Марковић
Миле, ви сте цар!
А Ви Албанцу, само понављате исте ствари.
Препоруке:
0
0
36 субота, 11 јул 2009 00:28
Јован Стојковић Бабунски
За задњих 7 месеци доле сам био 4 пута. Видео сам тугу, Ораховац. Велику Хочу, Старо Грацко... Истина је и да је све што сам од новинара о КиМ читао било празно, формално, сувопарно и преко колена написано, да не кажем нешто друго. То је оно што је тачно у овом тексту. Дођем из Ораховца, упалим тв и видим Ану Софреновић како се слика са црнчићима у Африци. Од тада добијам напад горушице кад је опет видим. Мада и то је логично, наши црнчићи нису лукративни, напротив.
Препоруке:
0
0
37 субота, 11 јул 2009 11:49
Odgovor I.M. i na Mile!
mile nisam znao da je ovo vasa jata(jatu)- izvinite ali morao sam se tako nasmejati!pa cak za ovaj komentar SI dobio i neku dobru "nagradu" poziciju u srpskom drustvo - postao "car"! To je Vase "vrhunjsko dostignuce" u otkrivanje namere nekog "iskrenog Albanca"! Kako je lako postati car u srbiju, "stvarno, stvarno cudo"!

PS.Nadam se ovoga puta odgovorni iz NSPM ce da objave moj skromni komentar!- Jer kako izgleda i oni misle da ja nemam sta traziti u Vasu Jatu!
Препоруке:
0
0
38 субота, 11 јул 2009 13:43
залутао
заиста ме занима колико је коментатора икада било на Косову и Метохији... јер ће само онда поседовати право да причају о Космету и коментаришу овај текст дом са избеглицама из Хрватске је најгоре место на Космету, горе и од дома за децу заосталу у развоју у Грачаници и од целог Витинског краја, само из разлога што је у Косовској Митровици. ко то не разуме, тај не разуме ни Космет. а ко о томе пише, само могу да му честитам
Препоруке:
0
0
39 субота, 11 јул 2009 23:47
Иван
Мени је тешко да поверујем да ви уопште знате о чему причате. из пар реченица сам извукао да сте били на КиМ, али заиста не могу да поверујем у то. Изгледа да сте обишли део до Митровице а онда се наслушали (начули) прича о остатку покрајине... Много су у тежем положају Срби, а посебно избегла и расељена лица, који се налазе јужно од Ибра.
Ипа, НАЈВАЖНИЈА ствар јесте - НЕ ПОСТОЈЕ "северна" и "јужна" Косовска Митровица! То је јако важно, јер то је један град а не два! Дакле, постоје делови који се условно називају јужни део Косовске Митровице и северни део Косовске Митровице. Никако два, у било ком смислу, одвојена дела.
а и то да се Срби уписују за албанске изборе??? Увек је било кукоља али не може се потегнути индивидуа и као факт супротставити заједници.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер