уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ниш, пролеће 2018. – Вучића воле, аеродром не би да да(ва)ју

Kоментари (46) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 29 мај 2018 09:48
Иш из Ниш, иш из Србије СНС и СПС издајници
Косово не желе да признају, ни по цену (не)уласка у ЕУ – и тих 77,1 према 9,1, по свој прилици, представља налаз који, више-мање, одговара и општенационалном расположењу грађана. А што је вероватно главни разлог Председниковог вајкања од пре неки дан како се „80 одсто народа противи његовом ставу поводом косовског питања и подржава замрзнути конфликт



Има наде, још нас нису сломили.
Препоруке:
58
15
2 уторак, 29 мај 2018 09:53
zoran
Sve sam vise zbunjeniji sa srpskim narodom, u drzavi jezivo stanje a oni bi da glasaju za aleksandra vucica.....pazite, i ako im uzima aerodrom.

Mi smo kao narod bas mnogo propali u svakom smislu!
Препоруке:
85
14
3 уторак, 29 мај 2018 09:54
Deda Mile ima farmu
Oni znaju da ih AV laže, žive gore nego pre, znaju da ih naziva tupavima i da hoće da im otme aerodrom i opet bi glasalu za njega?! Klasičan Stokholmski sindrom!
Препоруке:
88
11
4 уторак, 29 мај 2018 10:37
...
Ово за Вучића и снс, нажалост, није изненађење. Али ипак утешно је и охрабрујуће да се људи још држе чврсто по питању Косова и неуласка у НАТО.
Препоруке:
50
10
5 уторак, 29 мај 2018 10:41
Nišlija
Treba se pomiriti da većina svakog naroda pa i našeg je retardirana i tu nema pomoći.Treba ukinuti demokratiju ..jedan čovek-jedan glas..jer idioti uvek izaberu najgore iz prostog razloga jer su RETARDIRANI.Zašto bi glas idiota bio jednak sa glasom razumnog prosečno inteligentnog čoveka?Nema razloga.Sve to dobro zna Klintonova snajka i vladaće dok Srbiju ne uništi i izbriše je sa lica zemlje.
Препоруке:
65
18
6 уторак, 29 мај 2018 11:26
..ба га за мал' црче
Ћути си кад није горе!
Препоруке:
28
8
7 уторак, 29 мај 2018 11:33
Infatilni narod
Psihopatološki profil duhovne degradacije srpskog naroda koga teško danas nazvati narodom nego više infatilni šizofrenom masom ☹️
Препоруке:
57
12
8 уторак, 29 мај 2018 11:38
@Nislija
Слажем се у вези демократије али не и у вези тога да нам нема помоћи, на шта вам то личи.
Препоруке:
29
12
9 уторак, 29 мај 2018 12:31
Стеван Вељовић
Колико ја видим из података, чак 40% испитаника чине пензионери и радници државне управе. То нам објашњава и резултате анкете...
Препоруке:
49
9
10 уторак, 29 мај 2018 13:20
Лаик за политику
@ Nišlija

Ниси у праву, срећом, у вези "ретардираности" већине у народу. Ради се о томе, да народ на изборима нема много избора. Кога су странке предложиле као алтернативу СНС коалицији? Нема ниједног од убедљиво озбиљних противкандидата. А садашњи на власти, се користе популистичким мерама. Пензионерима испод 25000 дин. пензије повећају на рачун умањења другима са већим пензијама. И одмах добију велики број својих гласача, јер је ових пензионера највише у Србији. Отварају јевтине фабрике за аутомобилске каблове, и запошљавају младе људе претежно са села. И они су им захвални. То што пољопривреда стагнира, о томе ће касније. Своју СНС омладину ангажују око изборних радњи и добро их награде. Као опозиција се углавном виде странке које су се показале у претходном периоду вишестраначја. Они ништа ново не могу да обећају. Једино причају: не у НАТО, не у ЕУ, за Евроазијску унију идр. То гласачи не сматрају за убедљиву промену. Мисле, боље врабац у руци, него голуб на грани. И то је то.
Препоруке:
20
17
11 уторак, 29 мај 2018 13:50
Никола - део 1
Србији нема помоћи у представничкој демократији јер напросто демократија и стручност не иду заједно. Не можемо ми сад да организујемо гласање ко ће бити управник Народног позоришта, или ко ће бити директор ЕПС-а. Једноставно, ту треба да се бирају људи према стручности од стране људи који су стручни. Како неко ко је тотално необразован може да гласа и да одлучује ко ће бити министар енергетике, економије, полиције,... а не зна одакле је шупаљ? Наш љубљени вођа каже како имамо нпр 3% раст. Ок, нека буде. Па да ли сте ви људи свесни колико народа у Србији не зна шта је 3%, и не зна шта је буџет? Сад да га питаш "имаш плату или пензију 30.000, ја ти је повећам 3%, колика је нова сума?", гарантујем да 20% људи у Србији не би знало да одговори. Једноставно, демократија није за сваку нацију на свету. Ми имамо две мане, ем смо необразовани, ем смо јако сиромашни. Кад неко рмба за 200-250 евра лако га је убедити у свешта.
Препоруке:
31
12
12 уторак, 29 мај 2018 13:54
ЗР
Сам наслов показује тоталну слуђеност анкетираних.

Стога, не бих делио оптимизам по питању ставова везаних око Косова, када је у исто време 65% анкетираних спремно да на изборима и даље гласа за СНС-СПС-СРС, тј. да подржи наставак садашње политике.
Препоруке:
26
10
13 уторак, 29 мај 2018 13:58
Никола - део 2
Има ту још једна ствар. Ми смо емоционално неинтелигентан народ. Многи људи у Србији нпр поштују Путина, али смем да се кладим кад би на нашу сцену дошао такав неки политичар, интелигентан, паметан, смирен, хладан... никад не би победио на изборима. Једноставно Срби су народ који воли вику. Овде можеш да будеш глуп, необразован, неотесан, неспособан,... али ако умеш да дрекнеш и лупиш шаком о сто - прогласе те за способног. Знам лично људе који су заволели Вучића после оног наводног давног ломљења кваке због плата у Контроли лета и после оног "тишина тамо" (са свим оним пропратим уздисањем и драматуршким паузама) иако би сваком човеку који има елементаран ниво социјалне и емоционалне интелигенције оно требало да се гади. Укратко речено, ми смо постали нација која више нема укуса, а код таквог народа све може да прође, сваки џибер.
Препоруке:
43
13
14 уторак, 29 мај 2018 14:03
Никола - део 3
Мене највише плаши шта ће бити после Вучића, и ту је моје велико разочарање у споствени народ. Шефови ће ускоро да скину намесника, али ако наш народ није знао да препозна овако лошег глумца и јефтиног лажова, како ће бре да препозна неког новог намесника кога Белики бата постави, а тај неко буде паметнији, смиренији, лукавији, бољи глумац... па ми смо га сви надрљали.
Некако кад размишљам о наивности наше нације, увек се сетим 90их. И дан данас ми није јасно како су онакве прасеће и лоповске њушке Језда и Дафина могле да намагарче онолики народ који им је дао девизе на обртање и чување.
Исто тако се сетим и чињенице да су Срби тренутно народ где је најзаступљенији одлазак код гатара и врачара у Европи. Ако неко може да верује да ће нека бабетина са пасуљом и оловом да му реши проблеме, не чуди ме што таква особа верује у СНС реформе.
Препоруке:
35
10
15 уторак, 29 мај 2018 16:21
мала примедба
@Стеван Вељовић
Колико ја видим из података, чак 40% испитаника чине пензионери и радници државне управе. То нам објашњава и резултате анкете...


Управо тако. У питању је онај део популације који је увек уз тренутну гарнитуру на власти, нема то никакве везе са наводном Вучићевом личном популарношћу. У Нишу је својевремено листа Борис Тадић добијала 40% на стварним изборима, не у анкетама. (погледати на сајту РИК парламентарне изборе 2008.)
Препоруке:
13
10
16 уторак, 29 мај 2018 17:37
пензионер Цвико
@ Никола,
Што јужније то тужније. Одувек су људи бранили стечену позицију, по цену да маст оде у пропаст ... Имам утисак да су Хрвати гласали за улазак у "ЕУ-таназију" само да би стекли могућност да у властитој организацији одласка оду са ових простора. Нешто готово исто размишљају и Срби. Они би само што би Србија ушла у "ЕУ-таназију", "дигли сидро" и ћао Србијо. То што би ми који остајемо надрљали, за њих нема везе. Веома, веома смо несложни. Свети Сава увео је Крсну Славу као породични обред ради усложњавања породица и шире али везано за породицу као стуб развоја друштва. На жалост ни дана данашњег, није успео у томе. А сви се ми заклињемо у "Светосавље". Чак се и спрдамо са "Светосављем". Ето нпр. политичке странке имају Крсну Славу али истовремено и програме који искључују сваку слогу са другим странкама. Ту нема слоге! Народ то гута заједно са свештенством. Да ли Црква разуме "Светосавље"? Где то ми идемо са својом алавошћу, грамзивошћу, похлепом, егоизмом итд.?
Препоруке:
22
12
17 уторак, 29 мај 2018 21:38
брљ
Веома интересантни резултати. Зар се не чини да су не само југ већ и други знатни делови српске популације ван озбиљнијих посматрања ? А јужњачки менталитет и темперамент је заиста нешто посебно. Њихове љубави (и у политици, према фаталном) и надања, праћене са у основи, приземним расуђивањем чине чудан склад?! Јес` да за њих, сви политичари мање или више лажу али није исто КАКО то чине. А обећања на конто `домаћих снага`, не пролази, код њих и не оставља им места за наде и снове. Без, шале, мало ко у Европи толико воли ЕУ као на југу. ЕУ би морала да отвори неки свој центар или филијалу у Ниш(у). Зато и АВ толико `трчи` (у месту) - ради одржавања неке наде за `бољи живот` ?! Друго, њихова историјска кивност је у односу на Бугаре, што је разлика у односу на друге Србе. Они верују, не без основа, да би се у ЕУ много боље снашли него `комшије` на истоку. Закључно, само велика харизма, способна да комуницира са великим бројем српских посебности, може да рачуна на високе изборне цифре?!
Препоруке:
9
10
18 уторак, 29 мај 2018 22:26
Звонимир Бгд
Ово је невероватно колико смо као народ подељени. У овој нашој Србији нема консензуса ни око чега. А онда и потпуна недоследност у избору политичких опција. На пример, скоро половина је и даље за еуРопске интеграције, а више од 70% ипак не би то уколико је услов "Косово"! Па добро, докле више та схизофренија?! Да ли је могуће да и даље, после свега виђеног и доживљеног, има толико много оних који не схватају да српско признање лажне државе "Косова" тј. смањење Србије ЈЕСТЕ услов за ЕУ?! И то главни услов!

Овде је неко добро порадио на томе да се народна сиротиња раја до те мере збуни и избезуми да више не зна ни шта јесте, а шта није у интересу Србије и Срба.
Тајкуни, политичари и профитери разних фела живе живот себи у корист. А живот... пролази.
Препоруке:
14
6
19 уторак, 29 мај 2018 22:56
Ах
Да ли ће икада опозиција да схвати да је потребно обрлатити добар део ових 40% који редовно гласају за влас' па макар та власт била ефективно квислиншка, само из перципиране личне користи за њих саме. Зашто им не понудити, не ситниш као Вучић, него реалну перспективу материјалне користи и то не на дугачком штапу у виду уласка у ЕУ бестрагију већ у виду конкретног економског плана за повећање примања свих и то значајног и то одмах по скидању корумпираног режима. Паре би се нашле, чим корумпирани заврше код тужилаца и судија, престане бацање пара страним робовласницима за субвенције најниже плаћене радне снаге у Европи и врате се царине на увоз робе из иностранства уз субвенције домаћој производњи и опорезовању екстрапрофита.
Препоруке:
8
5
20 уторак, 29 мај 2018 23:05
шкљ
@ пензионер Цвико... Светосавље, као и друге гране Православља показује велику способност регенерације. Обнављања народног винограда уништаваног и запуштеног деценијама. Сада је време сејања или садње и илузорно је одмах очекивати праве плодове. Свети Сава је, као ретко ко, дубоко поимао вучји карактер или благослов свог народа. Схватао је шта може а шта не, па је сходно томе давао акценат на поједине ствари. А чињеница, да и након осам векова ужива дубоко поштовање код свог народа, сведочи о његовој врлини истинске светости. И, зар српски владари, историјски посматрано, нису толико велики колико су били блиски са Светосављем ?
Препоруке:
6
7
21 среда, 30 мај 2018 05:49
пензионер Цвико
@ шкљ,
Лако ће мо са регенерацијом Светосавља ... . Понављам, прво, СПЦ односно њено свештенство мора одустати од благосиљања Крсне Славе у странкама чији су програми политичког деловања иначе у супротности међусобом. Манимо се јединства разлика и прављења слоге на разликама ... . Друго, Крсна Слава је ВЕРСКИ ПОРОДИЧНИ ОБРЕД и не може се примењивати у странкама, јер странке нису породице (отац, мајка, деца и родбина, кумови и шире). Уношење бадњака је такође верски породични обред. Наше политичке странке па и сам председник уносе бадњак у своје просторије што обесмишљава смисао бадњака. И код бадњака, битна је породица. Који је смисао уношења бадњака у просторије странке или канцеларије Председника Републике ако тамо нема породице? Верујем да ће Нишллије обратити пажњу на ово те да ће расчистити ова питања у својој средини. Манимо се политичког помодарства које је иначе бламажа.
Препоруке:
3
8
22 среда, 30 мај 2018 08:42
beda iz Nis
sad je vise nego ikad jasno da ce im uzeti aerodrom!Vole ga i tamo gde sve suprotno radi od onih koji protestuju.
Препоруке:
8
7
23 среда, 30 мај 2018 11:05
Спиридон
@ пензионер Цвико & шкљ

Као да је јуче било када је Пеђа Ристић зблануто причао тамо почетком 90-тих догодовштину са неке трибине где је причао и када му је после тога пришла је једна новокомпонована верница, са нагласком на веровање да је Слоба нови цар Лазар, те му рекла како је предивно говорио само би требало да се мане тих насилних ствари типа тог Светосавља...!?
Е та прича је слика и прилика земље Србије и Ниша из овог истраживања. Бауљање около деценијама, без икаквог схватања ко, где, зашто и како, па се само искључи један прекидач и ускочи у ново одело по тренутној моди, док однекле из џепа вири празилук са етикетом маршала Тите срБскога владара, те вожда Слобе и његових четрдесет вадикала. Тако да се слика бесмртнога маршала, само заменила са славском иконом а онда је настала та једна диференцијација, па су једни почели да косе мало западно на ЕУ, ви сте остали у опцији два а код ових веселника из град Ниш је дошло до извесне пометње, па више и не знају где ударају...
Препоруке:
4
6
24 среда, 30 мај 2018 11:27
Сељак Беземљаш1
Постоји српска изрека која описује опажено стање."Ј... би се а да му не уђе."
Изрека јесте српска али је и општељудска.
Сви они који се "чуде" (било гадљиви или лицемерни)
ваде Србе изван људског и светског контекста.

"O tempora o mores"(О времена о обичаји) узвикивао је Цицерон згађен догађајима пре Христа.(Цицерона су убили, а језик му прикуцали на зид)

Ми смо дотирано и економски неуспешно друштво и отуда иде наше о темпора о морес.

Трошимо лагарије ево већ осму деценију.
Покушао бих да прикажем прикажем зашто смо ту где јесмо, преко МИН Ниша (Машинска индустрија Ниш) а ли је згодније на примеру ИМТа.

На многобројним сајтовима који се баве историјом наше тракторске индустрије, или само историјом ИМТа, или објашњавају "транцицију" унисоно сви пишу да је фабрика била права и здрава и онда на пречац цркла,"уништена"
Посебно сви од реда пишу да је ИМТ 1988 имао рекордну производњу од 48000 хиљада трактора и прикључних машина у ВРЕДНОСИ 600 МИЛИОНА МАРАКА.
наставак
Препоруке:
7
5
25 среда, 30 мај 2018 13:47
Orwell 1984
Los obrazovni sistem u nasoj zemlji kreira ovakve rezultate.Nemaju ljudi u Nisu dovoljno znanja i obrazovanja da bi se snasli u moru lazi i propagande njima treba neko strucan da im prevede sve to u nesto razumljivo.Taj posao je ranije uspesno obavljala lokalna TV5 koja je dobro potkopavala tu milosevicevsku propagandu koju imamo i danas opet.
Od kad je zatvorena Nis je potonuo u medijski totalni mrak pa su rezultati takvi kakvi jesu.
Препоруке:
4
5
26 среда, 30 мај 2018 15:52
Сељак Беземљаш2
наставак
ИМТ није продавао тракторе за марке.Извоз је био занемарљив.Цена трактора није индексирана у маркама Купац није у обавези да исплату у динарима обрачунава према курсу марке на дан исплате.
(или долару, франку).
Те 1988 инфлација је 192% и за годину дана 600 милиона је пало на 200 милиона обрачунато у маркама.Процес од наплате до набавке материјала, поновне производње, испоруке и нове наплате био је веће од годину дана.
У име "развоја" пољопривреде продаја трактора ишла на 9 (девет) година.
Многи су 1989 или 1990 отплаћивали више од половине трактора са мањом сумом од суме којом су платили себи ручак за успешну "трансакцију".
Инфлација је 1988 120%,1986 90% 1985 72% и треба знати да је инфлација у социјалистичкој привреди била системска и стална па је прва деноминација динара (за две нуле)била 1965 (1990 за пет нула)
Фабрикама су вечно давани кредити испод нивоа инфлације и на томе су грађени многи наши "гиганти".
То је опорезивало добре и развијало паразитаизам.
Препоруке:
6
3
27 среда, 30 мај 2018 17:46
Nemanja@Laiku za politiku
Niste vi laik za politiku,vi ste laik i nepoznavalac sopstvenog naroda.Nemojte misliti da ga volite vise samo ukoliko ne zelite da vidite njegove mane o kojima su svi ovde i pisali.

U normalnim drustvima,politickim zrelim i sa necim u glavi kad vidite da je njih 80% nezadovoljno i smatra da je gore ili isto u odnosu na pre par godina logicno je ocekivati neki vid bunta prema sadasnjoj vlasti.Ne morate vi svoj bunt iskazivati glasanjem za ove sto su isti ili gori,ali makar reicet nikad vise na izbore.Pre dve godine u rumuniji koja ima 22 mil.stanovnka izaslo je manje od 40%.To sto se mi tesimo kako i kod nas je mala izlaznost,to nije istina,kod nas je ona manja zato su su spiskovi naduvani i ima mrtvih,odseljenih i oni koji su fizicki spreceni da glasaju.Kad bi se sredo spiska vi biste videli da u srbiji izlazi u stvari preko 60% gradjana.

Pola Nisa se protivi protiv davanaja aerodoram i onda ti isti glasaju za onog koji im to uzima.
Препоруке:
3
4
28 среда, 30 мај 2018 19:45
Лаик за политику
@ Nemanja@Laiku za politiku

Мој коментар, написан јуче, је био реакција на коментар "Nišlija" који је овај наш паметни и промишљени народ назвао, у већини, ретардираним. Разуме се да то није истина. И онда сам објаснио разлоге таквог избора. Понављам, да је народ на изборима имао боље кандидате, он би их изабрао. Нећу писати о конкуренцији овој власти у тзв. опозицији. Али овај народ, гласачи их добро знају када су били на власти пре 2012. године. Те њихове садашње приче у предизборној кампањи не могу да потисну сећања гласача. И, да поновим, ова гарнитура на власти се понаша популистички. Код пензионера, повећа пензије оној највећој групи са мање од 25000 дин. тако што умањи онима са већом пензијом. И добије сигурне захвалне гласаче. Тако ради и са отварањем фабрика за КВ и НКВ радну снагу. Корисницима фонда нешто повећа плате пред изборе и они су захвални властима. И сада ће неко да брине чији ће бити аеродром у Нишу. Људи гледају од чега живе. А идеали су за елиту које - нема.
Препоруке:
10
4
29 среда, 30 мај 2018 21:44
нема сумње у тачност
Стеван Вељовић
Колико ја видим из података, чак 40% испитаника чине пензионери и радници државне управе. То нам објашњава и резултате анкете...

То само потврђује тачност анкете јер је толики однос пензионера и запослених у јавним предузећима у укупном гласачком телу, и баш су они ти који већином излазе на гласање.
Препоруке:
3
4
30 среда, 30 мај 2018 21:57
ако си лаик седи у страну и пусти да те жеља да напишеш нешто "паметно" прође
Лаик за политику
Мој коментар, је био реакција на коментар "Nišlija" који је овај наш паметни и промишљени народ назвао, у већини, ретардираним. Разуме се да то није истина. И онда сам објаснио разлоге таквог избора. Понављам, да је народ на изборима имао боље кандидате, он би их изабрао.
Ако "народ нема боље кандидате" од Вучића, Дачића и Шешеља, то значи да је "ретардиран" када од 5.8 милиона Срба поново бира издајнике и пљачкаше јер "нема бољих"

Код пензионера, повећа пензије оној највећој групи са мање од 25000 дин. тако што умањи онима са већом пензијом. И добије сигурне захвалне гласаче.

Значи они који су са Вучићем опљачкали станове до 2000. вредне десетине и стотине хиљада евра и дочепали се пензија као комунистики функционери и бирократе,

не гласају за Вучића,

него несретници које су Вучић и "пензионери са смањеним пензијама" пљачкали и опљачкали целог живота, и чим им Вучић "повећа" за 200 динара пензију гласају за Вучића.
Препоруке:
3
5
31 среда, 30 мај 2018 23:13
Сељак Беземљаш3
Систем је тражио да се сваког дана и сваке године производи све више.Да се запошљава више.Да се гради све више хала......Већ шездесетих се знало да је наш социјализам јалов.
Седамдесетих то није знао онај ко није хтео да зна.
ИМТ је био део система.
Није се разликовао од других наших фабрика.
Неспособан да извози продавао је на домаћем тржишту испод цене коштања.

Сви су знали све а градили су оно што се данас зове виртуелна стварност.
Властодршци, професори, уметници, новинари, економисти,директори, правници, радници,сви, сви..

Зашто и на сајту ИМТа, и сајту "Корени" и код научних радова, и у новинским написима у листу "Данас"и "Време"и да не набрајам више стоји тих фантомских 600 милиона.
Зато да одложимо одговор на питање какви смо то стручњаци и људи били.
И зато да редом једни друге криминализујемо.
Да тражимо "кривца".Јер ко "кривца" нађе,мисли да је решио све тешкоће.
А збрка у глави остаје и наставља се конфабулирање.
Препоруке:
3
4
32 четвртак, 31 мај 2018 02:10
Радознали
@ Сељак Беземљаш

Читам твој обиман и занимљив коментар. У вези са фабриком-гигантом ИМТ, ако је производња 1988. год. била 48000 комада трактора и прикључне опреме, коме су продавали толике машине? Да ли је пољопривреда имала толике потребе? Или су то куповали "неки", па продавали у извозу? Тада је још била СФРЈ. Да ли је већ почело са "пљачкањем" Србије од стране других република - држава? А и те инфлације, сваке године, па још троцифренe!? Како је и ко одлучивао о потреби и висини инфлације? Све су то занимљива питања. Познато је да су неке републике изашле из Федерације као богате. Пишеш да се још 1960-тих знало да је наш социјализам "јалов". Али, у том "јаловом" социјализму, ми смо имали предузећа која су радила са извозом производа. И предузећа која су радила у иностранству. Како је одлучивано ко ће радити за домаће потребе, а ко за извоз? Можда је већ тада планирано преливање прихода из једне у другу, будућу државу? Или је Србија жртвована да би друге "државе" напредовале?
Препоруке:
7
2
33 четвртак, 31 мај 2018 05:48
Спиридон
@ Радознали
Да ли је већ почело са "пљачкањем" Србије од стране других република - држава?...
Познато је да су неке републике изашле из Федерације као богате...
Или је Србија жртвована да би друге "државе" напредовале?

Ево сада ће 30 година од како је рахметли Слоба преко својих удбашких медија покренуо тај лов на вештице из других република, које су поткрадале мучну и жртвовану Србију да би оне напредовале, односно прође 27 година откако њих више нема али Србија зато данас има једног Вучића и једно велико ништа, пошто је он ваљда толико велики да заузима све у земљи. Немојте ми рећи да су за све ове године опет неки други зли људи из иностранстава криви, за нашу неспособност да произведемо и продамо макар нешто, сем оружја које смо иначе продавали и тада. Како оно беше, словеначки коњушари, Фруктал сокови а воће српско, не купујмо Томи мајонез, само да се њих ослободимо па да нам сване а они ће да поцркају без нас, без наших сировина и туриста. И.....?!! И....!!?
Препоруке:
2
4
34 четвртак, 31 мај 2018 05:57
Спиридон
@ Лаик за политику

Мој коментар, написан јуче, је био реакција на коментар "Nišlija" који је овај наш паметни и промишљени народ назвао, у већини, ретардираним. Разуме се да то није истина


Сада сам заиста остао без текста...!? Паметни и промишљени народ који воли Вучића, јер он кажеш ти ем даје сто педесет динара пензионерима што имају мала пензије, ем награди ову његову омладину у кампањи са по једном чрвеном, па ко би нормалан више од тога могао да пожели. Видиш, како да ти објасним, дакле они глупи и непромишљени народи пошто су баш глупи, не виде ту тренутну корист, већ гледају мало ширу слику, тако да онда ми од наше силне памети имамо Вучића, деца једну чрвену једнократно а пензионери сто педесет динџи сваки месец и Бог бре да нас (пре)паметне види...
Препоруке:
2
5
35 четвртак, 31 мај 2018 06:23
/
ZA SELJAKA bezemljasa/naravno i NAJVECEG........


IMT nije nista znao,pravio ispod kostanja,sram ga bilo i td i slicno.........


KAKAV JE FIAT DANAS-JEDAN JEDINI PUT VI/TI RECITE.........SAMO JEDNOM-JE LI TO EKONOMIJA DA TE JA SUBVENCIONIRAM,A DA TI NOSIS SVOJIM ITALIJANSKIM RADNICIMA VISAK


KAKO JE U TURSKOJ KOMPANIJI,KAKO JE U BENETONU BILO U ISTOM NISU


SAMO JEDNOM IMAJTE (INTELEKTUALNOG) POSTENJA



KOMUNIZAM JE MRTAV (osim u glavama pojedinih)


samo jedno isto 'tito,partija,prcija,musavi'......ajde nesto smisli bolje
Препоруке:
3
2
36 четвртак, 31 мај 2018 06:40
/
-NAJVECI (prepoznaces se,usprkos svojoj skromnosti),opet tvoja/Vasa podmetanja o najgorima.........


1)zapamti(te),Vucic vodi drugosrbijansku politiku (Mali,Vessic,A.Joksimovic,npr.,Zorana,Ana,Vujovic MMF.......),slilo se u SNS pola DS (minimimum,cca)........


2)ceda ovako ne bi vodio evropolitiku,kosovo,rs,ekonomija,stednja..........

3)reganomika i tacerovstina kombinovana sa pinoceom/frankom,kakvu svet (pa i TI/vi NISU VIDELI)

pa cemu nezadovoljstvo i ako sve to podrzavaju nepismeni (kako,zasto,je 'jasno',jer su takvi)


Tvoja/vasa kritika nema vise 'utemeljenja',osim u dobacivanju (kako bi ti rekao 'preko plota')
Препоруке:
3
1
37 четвртак, 31 мај 2018 06:57
/
I samo jos nesto:


Sve to sto vi prosipate kao najvece-150 i vise,cca mudrosti ......znaju se vec nekih 50 godina,SAMO.


Fadil Hadzic je snimio realan film o soc-ekonomiji,koju vi vulgarno prezentujete (pa se ni malo niste potrudili,a volite uciti,da nesto malo drugacije sagledate,dopunite).


Komunisticka ekonomija,sistem je bio utopija,ali je sve to mrtvo i kod nas i u svetu,a sta vi,hrabri,mudri,genijalni radite-guslate i dan-danas jedno-isto........

Zalosno je,ali i smesno kako su neki opsednuti decenijama.
Препоруке:
3
0
38 четвртак, 31 мај 2018 08:57
/
-radoznali........


Hrvati su kukali kako dele sa Srbima zaradu od SVOG turizma (iako su prethodno zajednicki,SFRJ,gradili hotele-nekada i 400 u nekoliko godina),a 'mi',kako sve uzese Brozovi.....

Sada su i jedni i drugi srecni.....


Prvi u IRELAND,a drugi u SLOVAKIA........
Препоруке:
3
2
39 четвртак, 31 мај 2018 09:28
Коловрат
Ако је ово све како је написано, онда нема наде и требало би престати подржавати народ који сам себе гура у све дубљи очај.

Шта очекивати од оних којима је телевизија коначно медијско достигнуће. 33,2 одсто не користи интернет, а 9,3 % "неколико пута недељно".

Баш ме интересује како се то интернет може користити "неколико пута недељно". То би било слично као кад би рекли да идете у клозет неколико пута недељно или пијете воду исто толико пута.

Дакле, сума сумарум, половина становништва нема интернет, и чини предивно изборно тесто. Нема зиме за Вучића, пиши пропало. Нека он њима остави аеродрУм, биће све остало у реду, све друго ради како треба.

Не би да дају аеродром, али воле Вучића. Страшно, колики недостатак здравог разума. Страшно колики степен глупости због неповезивања очигледних чињеница да је Вучић=несрећа и ГЛАВНИ отимач аеродрома. Стид ме је и да пишем о томе, колико је очигледно.

Врхунац лудила је и већина за ЕУ и већина за Русију. Немам речи.
Препоруке:
2
4
40 четвртак, 31 мај 2018 09:44
Спиридон
@ /

Причаш о времену које не познајеш, односно ниси га лично доживео али си убеђен да све знаш о њему, ваљда из прича и књига. Према томе, Вучић води типичну титоистичку политику, само си ти премлад да увидиш фасинантне сличности између тог доба које је изнедрило прво Слобу & 90-те а онда и ово зло данас. Све те велике фабрике социјализма државног капитализма у СФРЈ су радиле управо овако као што ти Сељак Беземљаш прича и зато је све и пропало. Оно што се десило је Троцки одавно предвидео а то је да ће "комунистички" апараттчици и државна бирократија на повратку у прави капитализам из дегенерисане радничке државе, да постану нова буржоазија, ено ти Мишковића погледај му биографију. Проблем свих проблема је што су титоизам, стаљинизам и сви остали Вођа-изми, стварали велику децу која увек траже новог оца, новог Вођу да их води а да при томе не могу да побегну из светоназора да чланство у партији вреди више од пет диплома...
П.С. Ја лично сам презадовољан, вас ми је жао...
Препоруке:
4
2
41 четвртак, 31 мај 2018 10:43
/
Na Pinku gledam scene,explicitne (jasno,u duhu istrazivackog novinarstva sa profi izvestavanjem) kako se mlad,verovatno moderan,urban covek razracunava sa penzionerom,'koji je nesto dobacio njegovoj devojci' (Pink je objektivan,neutralan,informisan)......


Naravno,osudili su 'ne sme se uzimati pravda u svoje ruke',ali je relativizacija nasilja,zla zastrasujuca-zasluzili su/smo.......


To je tvoja matrica razmisljanja,ponasanja,to je Srbija danas,nasilnicka,fasisticka,agresivna-Vucic je najmanji problem tu.



SMRT FASIZMU..........


PINK leti prvi,cim se vratimo
Препоруке:
3
4
42 четвртак, 31 мај 2018 12:51
Спиридон
@ /

Тја а ја сам видиш довољно матор да се сећам времена када је твој љубљени маршал био Вучић пре Вучића, односно могу да упоредим то, као и све оно што се дешавало у међувремену. Оно што видим је да се ништа под милим Богом не мења, сем нових Вођа и те неке нове једине могуће парадигме коју он, његови сатрапи и његови медији немилосрдно пропагирају. У преводу све ми знамо у све се ми разумемо, увек имамо најбољи могући друштвено-економски систем и најпаметнијег Вођу, и свако онај ко се усуди да каже другачије је непријатељ народа, што само клевеће и лаже. Међутим и поред све те силне памети, време иде, живот пролази а Србија изгледа све горе, горе и горе...

П.С. Иначе ово истраживање, са све тим шизофренично слуђеним одговорима и то твоје СМРТ ФАШИЗМУ, ево нас опет су две стране једне те исте медаље...
Препоруке:
3
2
43 четвртак, 31 мај 2018 14:12
Марксиста
За Спиридона и још неке

Марксова XI Теза о Фојербаху: - Филозофи су само различито тумачили свет. А ствар је у томе да се он измени.
Препоруке:
5
1
44 четвртак, 31 мај 2018 19:39
Спиридон
@ Марксиста


Марксова XI Теза о Фојербаху: - Филозофи су само различито тумачили свет. А ствар је у томе да се он измени.


Уколико ти заиста мислиш да ћеш у времену хипермодерности и хомо дигиталиса нешто заиста да промениш са реченицама из марксистичког метанаратива о томе да свет треба изменити, онда се плашим да не схваташ на првом месту свет око себе, односно да Марксова теорија више не може да твори неку нову социо-економску структуру. То је тако из простог разлога што је тај свет кога треба мењати отишао негде даље у међувремену и што су ти са којима би ти заједно да као мењаш нешто, претежно загледани у неки од екрана свеопштег симулакрума где је перпетуални спектакл постао (бе)смисао свега. Као што је уосталом тачно да без познавања Маркса дефинитивно не можеш нигде да кренеш, исто тако је још тачније да не можеш нигде више ни да стигнеш, осим у неку своју личну спознају...
Препоруке:
2
3
45 четвртак, 31 мај 2018 20:50
Nemanja@Laiku za politiku
Aha,sad mi je jasno sa kim imam posla.Jedan malo naprdniji i obrazovaniji naprednjak(inace statisticka greska kod vas naprednjaka)koji po uzoru na svoje idole iz pecata i novog standarda svestan da ne moze da obrani ove danas na vlsti pa se zato vec sestu godinu bavi onima koji su bili na vlasti.Cuvena parola,jesmo mi losi i necemo se truditi da vam dokazemo da smo dobri,ali ovi zuti lopovi sto je to tek lose i niej valjalo.

Slazem se ja sa vama da oni nisu valjali,ali ono sto smo mi dobili sa vama je zuto preduzece +.Naravno da ne zaboravimo da svuda na lokalu,pa i kod mene u opstini je sve ono sto nije valjalo kod zutih preslo kdo vas naprednjaka,zato ja nebi bas pravio veliku razliku izmedju vas i njih.
Препоруке:
3
2
46 петак, 01 јун 2018 09:59
статистика "елита" против "јужне пруге"
То стално помињање "елите" која је изградила и заслужна за "све што имамо" и стално тражи признања али при томе и тражи да нема никакву одговорност за све што немамо, уз омаловажавање "јужне пруге" је "изнедрило" ову упоредну табелу два истраживања НСПМ. Београдска "елита" најстарији и најмудрији хероји социјалистичког рада пензионери (са највећим примањима у Србији) против Ниша

-------- "елита" - Ниш
основна - 21.1 - 15.4
средња- - 52.4 - 49.9
гимназија 2.8 - 6.8
виша школа 5.3 - 8.4
факултет- 18.4 - 19.5

За кога сте гласали на председничким изборима
Вучић 65.1 - 63.9

Упоређење "репрезентативног узорка Београда" са Нишем је немогуће јер после испитивања јавног мњења од НСПМ и резултата београдских избора, показало се да +50% београџана не дају истините одговоре, на шта је упозоравало уредништво НСПМ пред београдске изборе на ничим изазвану еуфорију појединих опозиционих странка у погледу резултата београдских избора.
Препоруке:
3
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер