недеља, 28. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

На данашњи дан : Рођен Рудолф I Хабсбург; 1886.у Чикагу 40.000 радника ступило у штрајк захтевајући боље услове рада; НАТО гађао аутобус на мосту у Лужанима и убио 60 људи; Почела хрватска операција "Бљесак"

Kоментари (36) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 01 мај 2018 08:37
паметном доста
У Карађорђеву се договарали Милошевић и Туђман. У Београду СДБ водили Станишић и Симатовић. У БиХ главни им био Караџић.
Препоруке:
15
31
2 уторак, 01 мај 2018 08:53
Мики
Септембра 1994.год.Хрватска влада је уз одобрење Стејт департмента,потписала уговор,под именом "Демократски транзициони програм",са америчком војно-консултантском компанијом МПРИ.Према овом споразуму,службеници ове фирме,које је предводио амерички генерал Карл Вуоно,су интезивно радили на обуци хрватске војске и официра у војном училишту"Петар Зрињски"у западном делу Загреба,као и у другим гарнизонима.Пензионисани пуковник Хрватске,Анте Котромановић,је изјавио да су поред наведене фирме хрватској војсци у припреми акције"Олуја" помогли француски војни стручњаци,који су у Шепуринама код Задра,оснивали подофицирску школу и оспособљавали официрски кадар.Дана 4 Августа у 4 часа после поноћи,америчке ваздухопловне снаге су бомбардовале два радара снаге крајишких Срба,Америчке снаге су активно подржавале ову операцију етничког чишћења.Америчка опрема је коришћена за ометање српских комуникација.Амерички генерал Чарлс Бојд заменик команданта НАТОа потврдио је да су САД помогле при Олуји.
Препоруке:
48
4
3 уторак, 01 мај 2018 09:18
Мики
паметном доста
У Карађорђеву се договарали Милошевић и Туђман. У Београду СДБ водили Станишић и Симатовић. У БиХ главни им био Караџић.

Састанак у Карађорђеву је био тајни састанак, одржан у марту 1991. године у Карађорђеву (Војводина, СР Србија), између Фрање Туђмана и Слободана Милошевића о тадашњој ситуацији у СФРЈ.На том састанку двојице председника је усмено договорена подела Босне и Херцеговине између Србије и Хрватске, због чега се овај догађај понекад назива и споразум у Карађорђеву. Милошевић је на тим преговорима захтевао све територије на којима су Срби имали већину.То је укључивало нпр. источну и западну БиХ.Туђман и његово вођство су тражили првенствено западну Херцеговину где су Хрвати имали већину. Између такве проширене Хрватске и проширене Србије била би мала муслиманска државица. Душан Биланџић, Туђманов саветник који је присуствовао састанку, касније је објавио књигу у којој тврди да је „суштина састанка била подела Босне и Херцеговине“.
Препоруке:
34
7
4 уторак, 01 мај 2018 11:13
Zar niste gledali "Cirilicu" sinoc?
Canak objasni u "Cirilici" sa odobrenjem Marica, da su srpski generali I odgovorni spavali dok su Krvati napadali.
Canak, jadan I pozrtvovan "srbin" bese u tom ratu da brani Srbiju, (cimm je Srbija napadnuta, ON se prijavio kao dobrovoljac).
Mariceva "Cirilica" je postala komedija, sa gostima sumnjivog morala.
Препоруке:
15
2
5 уторак, 01 мај 2018 12:10
Alkar
Vi srbi ni 91 ni danas nemate pojma sta se desavalo i kako je sve bilo. Svi oko vas znaju, bilo direktno na tv, kompletan rat, a vama i danas ništa nije jasno.... Pa se čudom čudite kako izgubite tolike ratove, smanjite Srbiju, za vadi ste se sa svima, i sudište vas u Haagu, proglasiše genocidnim narodom... A vama i dalje ništa nije jasno
Препоруке:
9
35
6 уторак, 01 мај 2018 12:49
@ Alkar
U pravu si, a to je zato što u Srbiji ne vladaju Srbi.
Препоруке:
15
6
7 уторак, 01 мај 2018 12:54
Што би рекла пословица:
Не дај Боже да те Србин храни а Србин брани!

Битно да знамо да питамо где су РУСИ а где су СРБИ и СБРИЈА били?!?!?!??!

Зашто се не суди за саучесништво у усташком подухвату свима у Србији који су наредили да се не помаже браћи!

За ово ће кад тад неко у Србији морати на робију од политичара и генерала за саучесништво у усташком подухвату протеривања Срба их Хрватске!

Чим збацимо окупаторе ово суђење може да почне!
Препоруке:
15
23
8 уторак, 01 мај 2018 13:43
Мики
Што би рекла пословица:
Битно да знамо да питамо где су РУСИ а где су СРБИ и СБРИЈА били?!?!?!??!
Зашто се не суди за саучесништво у усташком подухвату свима у Србији који су наредили да се не помаже браћи!

Одлуку о коначном разбијању Југославије Ватикан је покренуо меморандумом државама КЕБС-а 26 новембра 1991.год. све је договорено на састанку папе Јована Павла II са немачким министром Геншером.Хрватска је постала држава 25 јуна 1991.год. а после пола године у државу Хрватску је створена Српска Крајина 19 децембра 1991.год. Хрватска је постала члан УН 22 маја 1992.год.и Србија није могла да присвоји пола територије државе Хрватске чланице УН. Русија је признала хрватску као државу 17 фебрара 1992.год.Кина је признала хрватску 27 априла 1992.год.САД су признале хрватску 7 априла 1992.год.Јапан је признао хрватску 17 марта 1992.год.Немачка,Италија,Британија,Француска,Аустрија су признале хрватску 15 јануара 1992.год.
Препоруке:
19
3
9 уторак, 01 мај 2018 15:05
@Мики
Јасно је мени шта су традиционални непријатељи Србије и Срба радили!

Али шта је Србија радила?!

Шта је војска Србије и Републике Српске радила?!

Хрватска је била ојачала али да је била НЕСИГУРНА да ће Србија ударити однекле не би могла све снаге да усмери на једну Крајну!

Очигледно је неко у Србији обећао и тиме постао САУЧЕСНИК усташког подухвата и тиме дао основу да му се суди једног дана било да је политичар или војник за ИЗДАЈУ!
Препоруке:
9
13
10 уторак, 01 мај 2018 15:19
све је нама "јасно" неонацистички злочинци из бивше СФРЈ су се удружили са неонацистичком немачком европском унијом и САДистима
Alkar
Vi srbi ni 91 ni danas nemate pojma sta se desavalo i kako je sve bilo. Svi oko vas znaju, bilo direktno na tv, kompletan rat, a vama i danas ništa nije jasno.... Pa se čudom čudite kako izgubite tolike ratove, smanjite Srbiju, za vadi ste se sa svima, i sudište vas u Haagu, proglasiše genocidnim narodom... A vama i dalje ništa nije jasno

Србима је јасно да је Броз поништио победу Срба у другом светском рату и са словенцима, усташама, турцима, мађарима, бугарима, шиптарима и изродима од Српског народа, "продавао" "социјализам" и испирао мозак по Србији, док су за то време сарадници нациста из два рата словнци, усташе, турци, бугари, шиптари и натогорци као "национал социјалисти" (нацисти) наставили оно што су радили са аустроугарима и нацистима.

Злочинци који већ више од 100 година убијају и протерују Србе би још хтели да "објасне" Србима да је то све због тога што и Срби нису злочинци као словенци, усташе, турци, мађари, бугари, шиптари...
Препоруке:
9
14
11 уторак, 01 мај 2018 15:58
Најлепши поклон за Први мај 2018:
На паради у Москви 9. маја први пут ће учествовати авион пете генерације невидљиви Су-57.

Прави се у фабрици "Сухој" у Комсомолску на Амуру, на руском Далеком истоку.
Препоруке:
6
1
12 уторак, 01 мај 2018 17:09
igorv
Milosevic je sklopio dogovor sa Hrvatskom par godina ranije - a ljudi poginuse 1995 bez razlozno. Inace, sto je vecini manje interesantno, u Americi se ne slavi 1 Maj, odakle je i pocelo, nego tzv "Labor Day" valjda iz ranijeg straha od sirenja komunizma, tako da Amerikanci jedva i znaju za 1 Maj-tj vecina i ne zna.
Препоруке:
8
11
13 уторак, 01 мај 2018 17:29
Мики
@Мики
Очигледно је неко у Србији обећао и тиме постао САУЧЕСНИК усташког подухвата и тиме дао основу да му се суди једног дана било да је политичар или војник за ИЗДАЈУ!

Ama svatite jednom da je država Hrvatska postala član UN 22 maja 1992.god. i Srbija nije mogla da se meša u državu Hrvatsku članicu UN. 1992.god. Rusija,SAD,Britanija, Francuska i UN su dale sankcije Srbiji zato što se Jugoslovenska vojska nije povukla iz države Hrvatske članice UN. На састанку 30 маја 1992.год.руски председник Борис Јелцин захвалио је тадашњем председнику Европске комисије Жаку Делору на подршци за пријем Русије у Међународни монетарни фонд(ММФ) а Делор је захвалио шефу руске државе на гласу Москве за увођење санкција Србији.
Препоруке:
12
6
14 уторак, 01 мај 2018 17:50
Мики
igorv
Milosevic je sklopio dogovor sa Hrvatskom par godina ranije.

Слободан Милошевић није склопио договор са Хрватском. Слободан није разбио Југославију већ САД и Ватикан.Одлуку о коначном разбијању Југославије Ватикан је покренуо меморандумом државама КЕБС-а 26 новембра 1991.год. све је договорено на састанку папе Јована Павла II са немачким министром Геншером.Тог 26 новембра 1991.год. државни секретар Ватикана упутио је меморандум са захтевом за признавање Словеније и Хрватске као независних држава,свим чланицама Конференције о европској безбедности.Света столица је тада била мишљења да је дошло време да се међународно признају Словенија и Хрватска и то пре божићних празника.
Препоруке:
10
3
15 уторак, 01 мај 2018 18:19
сизиф
@Мики
Ama svatite jednom da je država Hrvatska postala član UN 22 maja 1992.god

Па и БиХ је "postala član UN 22 maja 1992.god". Колико је тамо Хрвата остало и колике територије контролишу, укључујући и значајне српске које су по договору очистили.

А чак и после Павелића и Броза, према попису 1991. у Авнојској Хрватској је на компактном простору било 11 општина са апсолутном српском већином (74,2%), док је у Авнојској БиХ било 14 општина са апсолутном хрватском већином (76,6%). Да и не говоримо да је српских села у Хрватској знатно више него хрватских у БиХ.
Препоруке:
7
11
16 уторак, 01 мај 2018 20:07
Мики
сизиф , Како кажу светске силе тако мора да буде. Светске силе праве границе свих држава света. Хрватску су бранили САД, Британија, Француска, Немачка, Италија, Русија и УН и шта је могао Слободан Милошевић?? Оптужујете Слободана Милошевића за србе у Хрватској а ја вас да питам зашто Дража Михајловић или Милан Недић нису присвојили пола територије државе Хрватске. Зашто Александар Карађорђевић није присвојио Хрватску и тако да је створио Краљевину Србију а он је створио Краљевину Срба Хрвата и Словенаца. За вас за све проблеме је крив само Слоба и нико други. Па дали сте ви у праву ?? Дали је сада Асад крив за проблеме у Сирији ?? Дали је Гадафи био крив за проблеме у Либији ??
Препоруке:
11
4
17 уторак, 01 мај 2018 21:38
@Мики
Ко каже да је Слоба највише крив и да је више крив од Хрвата и Запада, наравно да није, али њима тешко можемо да судимо а нашима можемо и морамо кад тад за пример и за убудуће да се сви размисле кад крену да издају државу и народ!

Слажем се да је Хрватска чланица УН али и Србија је па су јој узеле КиМ на исту причу, етничко чишћење значи можеш да избомбардујеш Хрватску и ћао, наравно то за нас не важи али ПОЕНТА је у томе да правимо исту грешку данас!

Стално помињемо ми нећемо да ратујемо, као и онда, ми нећемо ако не будемо приморани то је прави одговор!

4 пута српска војска је улазила у Вуковар и онда било наређено повлачење, хапшени командири који су одбијали да се повуку, народ српски прво дочекао војнике са цвећем а онда бацао на њих ђубре сваки пут кад су се враћали, знали су да ће их издати!

Дај да имомо суђење да видимо шта је било, да ли је и колико крив Слоба, нико га не напада аутоматски, Слоба је за ове данас господин и патриота.
Препоруке:
6
4
18 уторак, 01 мај 2018 21:42
Звонимир Бгд
Хрватска је била ојачала али да је била НЕСИГУРНА да ће Србија ударити однекле не би могла све снаге да усмери на једну Крајну!

А с ким то да "удари"???
Са ЈНА коју су ревизионисти попљували и која више није ни постојала? Са омладином која се листом пријављивала на своје борбено место? Таквих је било мало. Зашто? Па зато што је студентска и остала омладина шетала Београдом на челу са Вуком Драшковићем и против српског председника викала "Црвена бандо!". Усред борбе за југословенско наслеђе, многим Србима била су важнија идеолошка питања, као и "демократија" у ратним околностима!
У исто време хрватска младеж је испред загребачког Свеучилишта скандирала захтевајући од свог вољеног Туђмана пушке против "србо-комунистичког четничког агресора"! Ваљда им је Туђман био довољно "демократа"? Ма, не. Знали су да није. Али су на прво место ставили своју "лијепу домовину".

Е то је тај наш српски усуд. Поделе, поделе и опет поделе! То сви наши непријатељи користе и данас.
Препоруке:
15
2
19 среда, 02 мај 2018 00:42
@Звонимир Бгд
A ko je bio 1999. na KiM?

Ko se borio na Kosarima?

Nama se svake godine smeju Hrvati i kazu kako smo se uplasili kako nismo smeli da pomognemo braci kako smo kukavice i smesni!

To nije tacno!

IZDAJA! E TO JE TACNO!
Препоруке:
5
8
20 среда, 02 мај 2018 00:44
@Звонимир Бгд
Па могао је Марко Милошевић на пример, један дан би га татко ослободио да носи гајбе на којима је зарадио милионе!
Препоруке:
4
10
21 среда, 02 мај 2018 01:40
Истина
Хрвати су само наставили оно што су започели у Првом и Другом светском рату!Неки од њих попут овог несрећног Алкара овде се јављају и лупетају глупости по обичају! Али зар се од припадника народа који је једини у историји имао концентрационе логоре за децу друго може очекивати! Најсмешнија ми је прича о изгубљеним ратовима Србије!Па да је Србија ушла у рат (чега се ваш Фрањо плашио)знате ви добро како би прошли!Ти исти Срби су вам неколико пута марширали по престоници а раздрагане загребачке фрајле их поздрављале!Нисте без америчке помоћи (као и помоћи режима у Београду) могли да изађете на крај са Србима у Крајини!Крајина је тада имала становника као Нови Београд, огромна територија, просечна старост војника била око 50 година и вас није срамота да се хвалите таквом "победом"!И на крају морамо се ми разликовати! Ви сте увек били слугерање свих освајачких империја,од Аустроугарске преко Мусолинија и Хитлера до данас Нато пакта!
Препоруке:
3
2
22 среда, 02 мај 2018 11:29
Alkar@istina
Vas komentar sugerira da ni vi niste shvatili. To je vas srpski usud, mitovi, hajdučija, inat, guslanje o slavnim pobjedama.. To vas odvede i rat a onda u poraz i onda unazad,i opet ponovo za neko vrime
Препоруке:
2
3
23 среда, 02 мај 2018 15:07
@ Alkar@istina
Srbijom ne vladaju Srbi, kao što ni vašom Hrvatskom ne vladaju Hrvati. Zašto ste se ujedinili 1918. godine sa Srbijom, ako ste posle odlučili da se odvojite? Neko se poigrava sa nama i vama. Bili smo a i sada smo "pioni" nečijih surovih "igara".
Препоруке:
3
2
24 среда, 02 мај 2018 16:12
Alkar @
Niste u pravu, Srbijom vladaju srbi a hrvatskom hrvati, stvar je u tome sto vi, a i naši nacionalisti, ne prihvaćate uređene, građanske, liberalne, miroljubive politike koje vode nase drzave, oni koji to rade, po vama, nisu srbi ili hrvati nego strane agenture i izdajnici.kada bi Srbijom vladali srpski fasisti, nacionalisti, fundamentalisti, četnici tada bi vi rekli da su to srbi koji vole svoju zemlju a u biti zbog takvih vam i je kako je.... Takvi su vas odveli u rat za veliku Srbiju,ratno rješenje kosovski pitanja.... To su pravi neprijatelji Srbije i ali i kako rekoh, nikad vi to shvatit nećete
Препоруке:
1
3
25 среда, 02 мај 2018 16:18
Alkar@
S vama smo se ujedinili 1918.g jer nismo imali izbora, nakon raspada austrougarske hrvatska je po tajnim i kukavičkim i sramnim londonskom ugovorom tribala biti podiljena, po pola, do Cetine, na i talijanski i srpski dio.
Mi smo računalo da ako nas podile da više nikad je ćemo imat svoju drzavu i izabrali smo manje zlo pod krinkom jugoslavenstva i igrajući na srpsku alavost i naivnost ponudili smo se znajući da ćemo se lakše riješit vas nego talijana... Tako je i bilo, samo je tribalo doć to vrime a došlo je devrdesetih
Препоруке:
1
2
26 среда, 02 мај 2018 20:25
@ Alkar
Evo šta su, po tebi "alavi" i "naivni" Srbi, mislili o vama i vašim krajevima - na ЋИРИЛИЦИ:

"ИЗВЕШТАЈ Војводе Живојина Мишића Kpаљу Aлекcaндру пo повpaтку из Сплита (и других крајева тадашње Хрватске) 1919.г.(из белешке секретара вojвoдe Живоjина Мишића, гocпoдинa Mилopaдa Пaвлoвићa):

Из свега што caм чyo и видео, ja caм дyбоко зажалио што смо ce ми нa силу Бoгa обмањивали нeкaквом идejoм 6paтства и зajeднице... Сви они jeдно мисле, то je свет зa ceбe, мa ca кaквим пpeдлогом дa ce пojaвиш... ствap je пpoпaлa...
Ништа ce нe може зajaзити, ничим што би јој се понудило.
Ja caм ca тим начисто. Двoje нaм кao нeминовно пpeдстоји: потпуно се отцепити од њих, дати им државу, независну caмoупpaвну, пa нeкa ломe глaву кaко знajу, a дpугo јe, yпpaвo пpво, дa y зeмљи зaвeдeмо војну yпpaву зa двадесет гoдинa и дa ce зeмља cвa бaци нa пpивpeдно и eкономско пoдизањe, далеко oд свих политичких утицaja. Aко то нe може, онда ce отцепити; дати им њихову државу.
(nastavak)
Препоруке:
5
1
27 среда, 02 мај 2018 20:30
@ Alkar (2)
(nastavak)

Гpaнице ће бити где их ми повучемо, a ми ћемо их повући не онде где наше амбиције избијају на површину, него онде где историја и етнографија кажу; где каже језик и обичаји, тpaдиција и нajзад где сe caм нapод по слобoдној вољи определи, па ће бити и право и Богу драго.
A Итaлијани? нeкa им je ca cpeћом. Heкa ce они Хpвaтимa ycpeћe. Ja caм дyбоко увepeн дa ce ми њима нeћeмо ycpeћити... Ти cy људи, сви oдреда, прозирни кao чaшa, нeзaјaжљиви и y толикој мери лажни и дволични да сумњам да на кугли земаљској има већих ПОДЛАЦА, превараната и САМОЖИВИХ људи...
He зaбopaвите Bисочанство, мoje peчи. Aкo овако не поступите, сигуран сам да ћете се љуто кajaти."

Iz ovoga se vidi da Srbi nisu sami odlučivali o ujedinjenju. To je bila odluka nekih jačih od nas. I nažalost za Srbiju potpuno pogrešna i nekorisna.
Препоруке:
4
1
28 среда, 02 мај 2018 21:02
Alkar @
Bez obzira na podrugljiv ton živojinove pisanje jedno je u pravu, a to vi niste shvatili ni dan danas DRUGI JE TO SVET I DAJTE IM DRZAVU SAMOSTALNU... On je to odavna vidio i shvatio a vi i danas guslite da smo mi bivsih srbi, da ste nas tribali umisto kao narod i drzavu i napravit veliku Srbiju.
Koliko vi ne shvaćate toliko je zivojin shvatio
Препоруке:
1
1
29 среда, 02 мај 2018 22:30
@ Alkar (2)
(nastavak)
Гpaнице ће бити где их ми повучемо, a ми ћемо их повући не онде где наше амбиције избијају на површину, него онде где историја и етнографија кажу; где каже језик и обичаји, тpaдиција и нajзад где сe caм нapод по слобoдној вољи определи, па ће бити и право и Богу драго.
A Итaлијани? нeкa им je ca cpeћом. Heкa ce они Хpвaтимa ycpeћe. Ja caм дyбоко увepeн дa ce ми њима нeћeмо ycpeћити... Ти cy људи, сви oдреда, прозирни кao чaшa, нeзaјaжљиви и y толикој мери лажни и дволични да сумњам да на кугли земаљској има већих подлаца, превараната и саможивих људи...
He зaбopaвите Bисочанство, мoje peчи. Aкo овако не поступите, сигуран сам да ћете се љуто кajaти."

Iz nastalih dogadjaja se vidi da su neki jači od nas nametnuli novu federalnu državu sa priključenjem delova od Austrougarske monarhije. Srbija je mogla da ostane država u starim granicama. Izgledalo je da su ovim ujedinjenjem zaštićeni Srbi u tim pokrajinama. Ali dogadjaji od 1941. i 1991. godine to nažalost demantuju.
Препоруке:
4
0
30 среда, 02 мај 2018 23:45
@ Alkar @
Tvoj odgovor nije prihvatljiv. Pošto sada imaš izložen i drugi deo komentara, ostaje ti samo da se izviniš nama preko reka Drine, Bosne i Vrbasa. Nadam se da si shvatio šta znači srpski duh i karakter, prikazan u Živojinu Mišiću.
Препоруке:
1
0
31 четвртак, 03 мај 2018 08:32
Alkar @
Vi očito ne shvatite da u hrvatskoj Srba nije bilo do početka 14.st kada se jelena, sestra cara dušana udaje za mladena II Šubića o sa sobom dovodi svoju svitu. Tek tada se počinje hrvatska srbizirat na sve moguće načine, vjerom, doseljavanja Srba, gradnjom manastira i otkud vam pravo govorit o etnički granicama Srbije u hrvatskoj. Vi ste u hrvatskoj gosti, izbjeglice pred turcima i to jesu vasa imanja ali zemlja i drzava je Hrvatska. To mi živojinove ni vi niste shvatili. A sta se tiče nas kao LAŽACA, pročitajte sta o vama kao lašcima kaže dobrice ćosić
Препоруке:
1
1
32 четвртак, 03 мај 2018 11:30
Dalmatinac @Alkar
Vi ste u hrvatskoj gosti, izbjeglice pred turcima i to jesu vasa imanja ali zemlja i drzava je Hrvatska.
Čoveče, ne sramoti više svoju struku. Govoriš o periodu od 13. do 17. veka. Nikakva Hrvatska nije tada postojala kao nezavisna ili nacionalna država koja bi nekoga "ugostila". Da li su Srbi bili gosti ili ravnopravni stanovnici treba raspraviti sa Mađarima, Nemcima i Italijanima, tadašnjim stvarnim gospodarima Hrvatske, Slavonije i Dalmacije. Nemoj sad potezati onaj falsifikat, Paktu konventu.
Tebi je i Istra Hrvatska samo zato što je tamo bilo nekih Hrvata. I Dubrovnik ti je Hrvatska samo zato što je uvek bio pretežno katolički. A nikada nisu bili deo nijedne hrvatske države! Kako te kriterijume ne primeniš i na druge?
Uostalom, Dalmacija ima više pravnih i istorijskih osnova za nezavisnost nego ova današnja Hrvatska.
Valjda će jednog dana zaista biti slobodna. Naročito od takvih "tumača" istorije, iz kojeg god naroda dolazili.
Препоруке:
3
1
33 четвртак, 03 мај 2018 16:46
Alkar@dalmatinac
Hrvatska nije bila samostalna nego u sastavu austrougarske, ali je bila dijelom samostalna jer je imala bana, zastavu, grb, teritorij... Ti po vama nije drzavnosti ni drzavi atributi... A Srbija nije bila u dobrovoljnim sastavu s turcima i nego je bila hametice porazena od traka, bez i jednog drzavnog atributa... Niste imali ni upravu ni zastavu ni kralja kneza... Nista do početka 19.st.
Toluko o vasoj dvoličnosti. Hrvatska s drzavnim atributa po vama nije drzava a Srbija bez ičega, u teskom ropstvu je drzava.
Čoviče, di van je logika
Препоруке:
1
1
34 четвртак, 03 мај 2018 18:48
Dalmatinac @Alkar
Hrvatska nije bila samostalna nego u sastavu austrougarske, ali je bila dijelom samostalna jer je imala bana, zastavu, grb, teritorij...
Čime li se ti tešiš?! Pa u to doba je u sastavu Austrougarske bilo i Vojvodstvo Srbija i tamiški Banat, sve sa grbom, zastavom i teritorijem, na čelu sa nadvojvodom. To vojvostvo bilo je u istom rangu sa Hrvatskom, obe su, kao i Dalmacija i Slavonija, bile tek neke među desetinama krunskih teritorija. Autonomnu Kneževinu Srbiju da i ne pominjemo. I kakav si ti to povijesničar kada prvo spominješ 14. vek pa onda Austrougarsku koja je osnovana u 19. veku? U vreme kada se najviše Srba doselilo nije postojala ni Hrvatska ni AU. Postojalo je Austrijsko carstvo i Mletačka republika. Čak je i Mađarska, čiji ste deo bili, propala 1526. Loš ti je pokušaj da se izvučeš od pitanja o Istri i Dubrovniku i o tvojim pristrasnim kriterijima. Kamo u tebe logike?
Препоруке:
2
1
35 четвртак, 03 мај 2018 19:55
@ Alkar & DAlmatinac
Prošlost ne možemo da promenimo. Možemo i treba da je bolje upoznamo. Pogledajte kada imate vremena jedan video snimak na YouTube. To je razgovor novinara Ratka Dmitrovića sa poznatim istoričarem Jovanom Deretićem. Zanimljivo je. Adresa je: https://www.youtube.com/watch?v=x0x_uxTP5GQ. Pozdrav i svako dobro!
Препоруке:
4
0
36 четвртак, 03 мај 2018 20:10
Alkar @
Pitanhe:da li je Srbija bila drzava sa drzavnim atributima, npr nakon uspostave beogradskom pašaluka pa sve do sretenjskog ustava?
Препоруке:
1
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер