Од свега изнетог, ништа. Новинари ће и даље писати слободно онако како им се нареди, што ће уз већ познату аутоцензуру довести до даљег заглупљивања читалаца новина.Ко је власник новина уопште није важно односно гаранција да ће новинар бити независан. Нпр. "ЊУјорк тајмс" током предизборне камање је афирмативно писао о Хилари Клинтон а "Вашингтон Пост" о Трампу. И где је ту објективност приватне имовине? Нема је. Према томе немојте нас заглупљивати. Или радите то али нећу да купујем новине.
Препоруке:
3
5
2
среда, 11 април 2018 22:26
Petar B.
Stvari koje moraju da se rese, da bi se doslo do bar delimicne nezavisnosti medija, su nazalost mnogo kompleksnije nego sto je to predstavljeno g. Deziru.
Ipak, ove dve su kljucne:
1. Razresiti rasomonijadu vlasnistva i finansiranja nad medijima. Recimo po srpskim zakonima jedna kompanija ne moze biti istovremeno vlasnik 2 TV sa nacionalnom frekvencijom, ali se to trenutno tolerise grckom vlasniku Prve i O2. Ili Politika koja je formalno vlasnistvo g. Bogicevica (kome preti zatvor), a realno je portparol rezima. Ili Informer, koji je tajno finansiran (unatoc prici da je nesrecni g. Vucicevic vlasnik), sve dok nije preuzeo primat po tirazu.
2. Demonopolizovati kontrolu oglasavanja, kojim se manipulise i utice na uredjivacku politiku medija. g. Vucic ovde ima ogromni upliv preko svog kuma g. Veselinovica. Sve dok oglasivaci bivaju pritiskani, mediji koji zavise od te zarade nece biti slobodni!
Nista ne vrede idealne strategije ako je u praksi sve pogresno!
Ipak, ove dve su kljucne:
1. Razresiti rasomonijadu vlasnistva i finansiranja nad medijima. Recimo po srpskim zakonima jedna kompanija ne moze biti istovremeno vlasnik 2 TV sa nacionalnom frekvencijom, ali se to trenutno tolerise grckom vlasniku Prve i O2. Ili Politika koja je formalno vlasnistvo g. Bogicevica (kome preti zatvor), a realno je portparol rezima. Ili Informer, koji je tajno finansiran (unatoc prici da je nesrecni g. Vucicevic vlasnik), sve dok nije preuzeo primat po tirazu.
2. Demonopolizovati kontrolu oglasavanja, kojim se manipulise i utice na uredjivacku politiku medija. g. Vucic ovde ima ogromni upliv preko svog kuma g. Veselinovica. Sve dok oglasivaci bivaju pritiskani, mediji koji zavise od te zarade nece biti slobodni!
Nista ne vrede idealne strategije ako je u praksi sve pogresno!