уторак, 30. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

"Требљење кукоља"

Kоментари (43) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 12 јун 2009 12:48
брм
и у оваквој-каква-је Србији има много законских основа да се санкционишу личности и њихови евентуални стварни прекршај - закон о лустрацији, одредбе о говору мржње у медијским законима, о распиривању расне и међунационалне мржње у (валда) кривичном), ускоро и у закону (против) дискриминације...у изради готово свих тих закона учествовао је исти НВОкруг (једних те истих) људи - па су прилично нестандарни у поређењу са ПРАВИМ европским - закон о лустрацији је рецимо амнестирао све који су били "дужносници" пре 1976. у доба најгоре диктатуре (валда зато што су генерација очева писаца закона) - уз небулозно образложење...ти закони се не примењују или се одредбе тумаче супротно од оног што је (како су сами) написано(ли) (рецимо како ЛАБРИС тумачи говор мржње) ..али и даље им је мало..примитиван свет не може да се примири лепим речима (мислим на њих а не на оне који би требали да дођу под удар тужилаштва)..моћ им је одавно ударила у главу...а ви ајјмо још један круг ишћуђавања
Препоруке:
0
0
2 петак, 12 јун 2009 13:17
Милош
Одлична запажања. Очигледно је неко одлучио да се медијска сфера у Србији прилагоди НАТО стандардима према којима су новинари и инфраструктура за јавно информисање легитиман ратни циљ.
Ова иницијатива тужилаштва у јавној сфери јасно говори да рат из '99 или 90их није завршен већ је настављен другим средствима.
Орвелова запажања из 1984 су актуелнија него икад.
Препоруке:
0
0
3 петак, 12 јун 2009 13:18
Dijasporac
Poštovani gospodine Antoniću,zameravam Vam zašto Sabahudina Gruhonjića zovete Dino,ne zovem ni ja Vas npr. Boban ili Bobo ili Slobo,nismo toliko bliski,nadam se da se slažete ! Kunem Vam se da sam pre nego što sam pročitao tekst pomislio na Lukovića,Gruhonjića,Suša,Gaće,Boarova(ima još kandidata,radi se o favoritima) ,kao javne tužioce u senci.Šta reči o tim ljudima, ne novinarima, koje se prihvate te vrste "higijene",novinarstvo je profesija,ovo je ljudski debakl,mizerluk bez limita ali indikativno je da mi u psihi ti ljudi izazivaju asocijaciju na nečašće ili beščašće.Aferim ,aferim,nije ničije do zore...!!!
Препоруке:
0
0
4 петак, 12 јун 2009 13:19
kole
с правцом би се могло потврдити да се под ''требљењем кукоља'' крију исареивачи ђавола, модерна ннквизиција у обличју Тужилаштва овдашњег које се, попут оног у Хагу, боји и брине о сопственом постојању, па зарад опстанка тражи нове жртве. Истовремено заборавља да је слобода говора и милсли нешто што је есенција истинске демократије.
Струковне организације би требало данас да се баве ''надобудним'' новинарима који својим писањем, пристрсним и обмањивачким доводе у заблуду грађане, омаловажавају их. А управо ти тзв.новинари сада дижу хајку, скривени од јавности као света инквизиција, на новинаре који су сликом и речју описивали пре двадесетаак година страхоте рата. Ипак, ма колико се залагали да међу нашим новинарима, па не били они само Срби, нађу ''ратне злочинце'' добро би било да се позабаве и злочинима над граћанима - Србима, али и другима које су починили ''неки другии'',а у рату је било и оних с друге стране.Многи од ових коији данс дижу глави су попут злогласног ''новинара'' ХРТа који је НАТО пилотима сваке вечери желео ''ведро небо над Србијом''. ЗА њих је прфесија, морал и етика неш+то о чему нису ништа чули.
Препоруке:
0
0
5 петак, 12 јун 2009 13:41
milorad
Pa kako baš pogodite šta da komentarišete!
Ja sam se sinoć toliko nervirao slušajući dotičnu.
Pa da li je moguće da nikako da se zasite traženja "krivaca" po srpskom narodu!?
Препоруке:
0
0
6 петак, 12 јун 2009 13:46
Zoran
Da ne mislite mozda da ce da povedu istragu o tome koji su to ljudi za vreme Tita ubijali neduzne ljude, a onda im oduzimali imovinu i tako se bogatili. Zamislite kakav bi to tek bio posao kad bi se ispitali svi koji su onda pozivali na revansizam i osvetu u ime partije i Staljina. Mnogi su ih poslusali pa su svoje clanove familije, komsije i prijatelje prijavljivali a ovi kasnije streljani ili zatvarani bez ikakvog sudjenja. Ubiti Srbina je isto zlocin kao i ubiti Hrvata, barem sto se tice ljudske rase, za ove zaostale crvene-evropejce to je nesto nebitno. Moraju da ispostuju odluku Brisela da mrcvare srpski narod dok ovaj stvarno jednom ne padne i kaze "da mi smo djubrad i najveci zlocinci".
Sta su komunisti radili da bi spijunirali narod.
Isto to. Regrutovali su ljude tajno da bi ovi spijunirali svoj sopstveni narod. Kada se spomene ideja da se otkriju imena tih spijuna, ko su prvi koji se bune protiv toga?
Jos jednom ponavljam: "ONI SU MOSKVU ZAMENILI ZA BRISEL". Oni su jos uvek medju nama, dobro organizovani i dobro placeni.
Препоруке:
0
0
7 петак, 12 јун 2009 13:55
Ivica Karamazov
Potpuno se slažem sa novim projektom Tužilaštva, ali zahtevam da se krene od vrha! Novinari treba da odgovaraju ali kao izvršioci naloga funkcionera SPS-a! Zbog toga, na prvom mestu treba ispitati odgovornost nalogodovaca pa tek onda njima potčinjenih novinarčića. SPS i njihove ondašnje koalicione partnere treba zabraniti (kao zločinačke organizacije) a članove glavnih odbora ovih partija suditi za ratne zločine, zločine protiv čovečnosti i zločin genocida!
Препоруке:
0
0
8 петак, 12 јун 2009 14:04
a Studio B?
Svi se sećamo da je Studio B bio više nego naklonjen Vuku Draškoviću u vreme kada je Vuk pretio da će Bošnjacima odsecati ruke! Zbog toga se nadam da će ovaj medij i njegovo tadašnje rukovodstvo biti prvi na udaru Tužilaštva. Takođe sam ubeđen da Veran Matić, koji je početkom devedesetih kao saradnik kragujevačkog časopisa Pogledi bio jedan od glavnih promotera ideologije istorijskog revizionizma i negacionizma, takođe neće umaći ruci pravde!
Препоруке:
0
0
9 петак, 12 јун 2009 14:15
ko je nevin?
Pa ovo je moguće samo u Srbiji! Zamislite kako bi to bilo kada bi saveznici posle Drugog svetskog rata sudili na pr. Juliusu Streiheru (kao što i jesu) ali ne i na pr. Geringu... i kad bi još ovog drugog postavili na mesto ministra unutrašnjih poslova?
Препоруке:
0
0
10 петак, 12 јун 2009 14:24
Milan, Novi Sad
Gledao sam emisiju i delim stanovišta autora teksta. Dodao bih da mi deluje da pored nesumnjive potrebe da Tužilaštvo opravda svoje finansiranje, ovde figuriše i ponovna potreba zastrašivanja neistomišljenika i ograničavanja slobode govora.

Naime, kod priče o navodnom rasizmu Dobrice Ćosića, navodni rasizam bio je samo uvod u širu represiju. Ova represija je kulminirala tužbom protiv svih onih koji su se usudili da diskutuju o ovoj temi a koji nisu prigrlili crno-beli sud NVO-DS-LDP sudija. Sve je išlo nekako istovremeno - tužba protiv Ćosića, medijska hajka, novi zakon protiv diskriminacije... Ko još može da veruje u slučajnosti kada su ove teme u pitanju?

Tako smo posle toga došli i do zakona koji će zabranjivati fašističke i nacionalističke organizacije (za prve se slažem ali šta je to pogrešno u nacionalizmu ostaće večita misterija). Pretpostavljam da će se novinarima na platformi prethodna dva zakona prevenstveno suditi za nacionalizam a onda će se pratiti reakcija društva. Vlasti će izabrati manje važne novinarske figure kojima mogu da sude (one koje neće zaštiti Dačić ili sopstvene finansije), kako bi potvrdili svojim finansijerima kako su poslušni preko svake mere i kako bi zastrašili društvo od bilo kakve reakcije na neosnovana zakonska gonjenja i ograničavanje slobode govora. Srbijo, srećna ti nova diktatura.
Препоруке:
0
0
11 петак, 12 јун 2009 15:17
Јован Јанковић
Ужасно, то је нови стаљинизам! Ја се заиста страшно бојим поларизације у друштву. О томе сам овде већ написао неколико коментара. Ако поборници једне школе мишљења крену у физички обрачун са својим неистомишљеницима, други ће им узвратити пре или касније, а томе нема краја. То за коначни исход има додатно уништење националне супстанце и свођење Србије на лошу копију неке латиноамеричке марионетске државе.

Не разумем радост поменутих Луковића и Грухоњића, јер би и они требало да се нађу међу "кукољем", судећи према начину на који је тај "кукољ" дефинисан. Ако је прича о 15 беба некакав путоказ, па онда би све оне америчке "embedded" новинаре, који су извештавали из Ирака, требало одмах пред зид! Друго, ако је свеједно да ли је информација тачна или нетачна, а може се искористити као повод за злочин, онда значи да новинари не смеју преносити ни тачне информације које могу бити повод за злочин. Какав апсурд, па чему онда треба да служе новинари? Шта треба да раде?

Мислим да је одговорност свих интелектуалаца и јавних личности да упозоре непосредне извршитеље тих сулудих замисли о политичком прогону новинара, да не прљају руке. Искуство показује да управо такви први страдају кад "друга страна" преузме кормило. Време је да се у Србији смирују страсти а не да се распламсавају.
Препоруке:
0
0
12 петак, 12 јун 2009 15:48
The Tao
Izgleda da jos ima do dna. Srbija je neverovatna iz dana u dan. Toliki broj narodnih neprijatelja na grbaci jednog naroda jos istorija nije zabelezila. Razumem da je okupacija ali toliko beskicmenjastvo je nezabiljezeno.
Препоруке:
0
0
13 петак, 12 јун 2009 15:57
Милош
Добра паралела. Малопре сам одгледао емисију ОКО, и могу рећи да идемо ка тоталитаризму. Али, професоре Антонићу, то није ништа чудно, узимајући у обзир да све демократе данас су били комунисти пре 20так година. Вук длаку мења али ћуд никад, записао наш `геноцидни` Вук Караџић (знате, то је онај који је написао језичке границе Велике Србије - по томе га знају `образовани` европејци).
- Нема већег Турчина од потурченог Србина - написао Вук Драшковић у Нож-у...
Тако је и данас.
Препоруке:
0
0
14 петак, 12 јун 2009 17:09
Cvećke iz američke bašče
NUNS, Beograd: 3.05. 2006.

"Nezavisno udruženje novinara Srbije uz donatorsku pomoć Američke ambasade dodelilo je danas, na Svetski Dan slobode medija, nagrade za izuzetan uspeh ostvaren u istraživačkom novinarstvu...

...prvu nagradu dobio je Vlado Mareš za prilog “Deportacija – nagrada za lojalnost”, objavljen na TV B92 u januaru 2006, a drugu Jasna Šarčević Janković za prilog “Zločin i tajna (Slučaj Bitići)”, emitovan takođe na TV B 92 u februaru 2006.godine...

...O dobitnicima nagrada odlučivao je žiri koji su činili bivši predsednici NUNS: Gordana Logar, Miloš Vasić, Gordana Suša i Milica Lučić - Čavić. Počasni član žirija bila je Susan Elbou, savetnik za medije i kulturu Američke ambasade u Beogradu.

Dodeli nagrada u Medija centru prisustvovao je i američki ambasador u Beogradu Majkl Polt."

П.С. Председник жирија је био Милош Васић.

(Сремица, Сремица)
Препоруке:
0
0
15 петак, 12 јун 2009 19:50
Неофит77
Већ видим екипу евроунијатских инквизитора, Панчић, Луковић, Васић ... Што су дуже ови на власти Орвелова 1984. ми све више делује као опис Дизниленда.
Препоруке:
0
0
16 петак, 12 јун 2009 20:18
Родољуб
Тужилаштво је образовало "стручну групу" од петоро новинара, чија имена држи у тајности.

Према овоме, еуронеолиберали су ударили темељ "реалне орвеловштине", и то усред Србије, у Београду! Ово је срамота на светском нивоу!

Да не лајем беспотребно и још више руинирам своје здравље, мислим да је ноторни (не)реални-шоу "Велики Брат" далеко демократскија институција од ове, јер је тамо само један ВБ, а овде их је ПЕТ!

А ви новинари, спакујте ћебе и суву храну под кревет, требаће вам убрзо.
Препоруке:
0
0
17 петак, 12 јун 2009 21:29
Paja Patak
Za ocenu krivice u nečijem potstrekavanju najbolji vam je primer slučaj ubista Šaron Tejt od strane Čarlsa Mensona. Na sudu je Menson izjavio da je bio "potstaknut" stihovima i pesmom Bitlisa "Helčer... Naravno, da nikom razumnom nije palo na pamet da za počinjeni zločin goni Bitlse...
Препоруке:
0
0
18 петак, 12 јун 2009 21:41
biljana
Za mojih 47 godina naslušala sam se svakavih priča o raznim zastrašivanjima, devedestih ih i lično doživela... danas takodje udišem potrebu vlasti da uplaši, zastraši,uceni i obmane sve stanovnike Srbije. Da li srećom ili genetikom, do sada nisam prestala da mislim svojom glavom i nisam se predala strahu, ucenama ili obnama. Na sreću sadašnje vlasti, takvih je malo. Razradjena šema zastrašivanja se nastavlja jer daje rezultate.
Препоруке:
0
0
19 петак, 12 јун 2009 22:49
NESTRPLJIV
.................tonemo...!
Препоруке:
0
0
20 петак, 12 јун 2009 23:08
Харалампије
Формирање "стручне групе" српског Тужилаштва за истрагу новинара "који су подстрекавали ратне злочине" схватам као први, што је јако важно(!), задатак, недавно, у Бечићима формиране Регионалне комисије за утврђивање чињеница о ратним злочинима (РЕКОМ). Тај РЕКОМ је формирало "неколико стотина невладиних организација", (ваљда је толико било учесника, па колико њих, толико "НВО") са намером, како је рекла једна од учесница, "да би се осујетили покушаји историјског ревизионизма".
Српско Тужилаштво је за "сваку похвалу", због испољене брзине и креативног приступа извршавању "налога" РЕКОМ-а, с намером да допринесу "спречавању ревизионизма", већ утврђених и објављених Истина. Када заврше те истраге могу прећи на читаоце, гледаоце, а посебно им скрећем пажњу на писање "Политикиног забавника". Нека обрате пажњу, јер тамо нису чиста посла, ем на ћирилици, ем "за све од 7 до 77 година", ем излази толике године!
И треба водити те исраге. Све су друге иначе већ одавно завршили. Злочине Првог, Другог, светског рата, злочине за време СФРЈ, последњих ратова (од 91. до 95), злочине терориста ОВК, НАТО агресије, убистава након 2000.(sic!) Само напред до Истине. Не замајавајте се бројкама, сто, двеста, триста хиљада горе-доле, ко да је то важно, само Истина, никаква Ревизија!
Што се Ревизионизма тиче, бар смо у тој ствари код куће. Честитам толиким мудрим главама, тим "НВО" где се сетише Кукоља који код нас тако добро успева. Истина се зна, она је Задата, Написана, шта има ко ту да чачка. И птице на грани знају ко је крив, не за било шта, за све, не од јуче, од памтивека. Зар смо заборавили шта је Коминтерна одлучила на Петом конгресу, давне 1924. Срби су за све криви. Чак ће и доказе створити, ако баш неки толико инсистирају, иако је све познато. И то тражење доказа је само Доказ Истине да су Срби баш наопак народ. Чему докази када се све зна. Е, ту ступа на сцену "српско" Тужилаштво. Е, сада је враг однео шалу. И после Њега НВО!
Препоруке:
0
0
21 петак, 12 јун 2009 23:29
SSP
Zanimljiva je činjenica da je grupa najekstremnijih srpskih nacionalista s početka devedesetih danas okupljena oko LDP-a. Šta nam ovo govori? Mislim da postoji samo jedan odgovor: jedini cilj ove kampanje jeste revizija (naj)novije istorije! Svima je jasno da će mračna desničarska antisemitska prošlost glavnih eksponenanta diskursa "druge Srbije" kad-tad isplivati na površinu; zbog toga je ova kampanja samo kupovina vremena. Naši desničarski ekstremisti se nadaju da će unošenjem haosa i konfuzije dobiti još koju godinu a da će onda tema "devedesete" konačno prestati da interesuje stranu i domaću javnost, da više nikome neće pasti na pamet da, na primer, prelistava požutele stranice Pogleda...

Drugim rečima, najnovija kampanja "držte lopova" u režiji "druge Srbije" samo nam govori da je brod "druga Srbija" konačno počeo da tone!
Препоруке:
0
0
22 субота, 13 јун 2009 01:52
stevan
cek cek? ako ja tvrdim da nema boga i da nema suda bozijeg, jelte, i ako neko zbog toga nekog ubije , misleci da nece dopasti tom nadleznom sudu , onda sam i ja kriv za to ubistvo?
Препоруке:
0
0
23 субота, 13 јун 2009 04:56
@ g. Antonic, Sremica
G. Antonicu,

Slazem se sa Vasim stavovima, ali zbog cega neke stvari ipak ne nazovemo pravi imenom? Dva puta su mi moderatori na ovom sajtu zabranili komentare u kojima se, direktno ili indirektno govori da gradjanski rat 1941-1945+ u Srbiji ni danas nije zavrsen. A sta je nastavak (ne pocetak!) ove staljisticke cistke nego zatvaranje 'dzepova otpora' koje Titovi inkvizitori nisu uspeli da zauvek zatvore? Kada im se to kaze u lice , onda pocinju histericni, diskvalifikatorski i denuncijantski odgovori kakve citamo iz komentatorskih pera druge Srbije na najposecenijoj polemici NSPM.

Sremice, hvala na sjajnom 'arhivskom dokumentu'. Neverovatna je srpska sposobnost da se dive individuama sa zanemarljivim radnim biografijama, oskudnim profesionalnim sposobnostima i krajnje problematicnim odnosom prema etickom delanju i ponasanju. A jos je neverovatnija sposobnost da se bliza i dalja istorija gura pod tepih i zaboravlja. Sve to, naravno, pod neprikosnovenim vodjstvom beogradske elite. Izgleda da voznja krugom dvojke uvek kosta samo trideset srebrnjaka.
Препоруке:
0
0
24 субота, 13 јун 2009 06:33
MP
@SSP
"Drugim rečima, najnovija kampanja "držte lopova" u režiji "druge Srbije" samo nam govori da je brod "druga Srbija" konačno počeo da tone!"
Ptpisujem i ja.
Препоруке:
0
0
25 субота, 13 јун 2009 08:13
Никола Смоленски
Ако би држава пуку пропаганду прогонила као злочин, тиме би практично суспендовала сваку слободу мишљења и извештавања, па би штета од те акције за саму државу била далеко већа него корист.


Али то неће ни радити држава. Насупрот, ако би влада пуку пропаганду прогонила као злочин, тиме би практично суспендовала сваку слободу мишљења и извештавања супротних владиној пропаганди, па би корист од те акције за саму владу била далеко већа него штета. Што ће то донети штету држави, владу брига.
Препоруке:
0
0
26 субота, 13 јун 2009 18:35
Jasna Simonovic
Ljubazno molim osobe koje upotrebljavaju izraz Prva i Druga Srbija da u svojim mislima odstrane ograde kojima "tranžiraju" ljude Srbije ...U Srbiji svako ima svoje ime i prezime...
Препоруке:
0
0
27 субота, 13 јун 2009 18:40
Jasna Simonovic
Koliko znam iz ličnog iskustva (utužila sam nekoga za to!) postoji krivično delo širenja laži!...
Normalno je da “država” preuzima “trebljenje kukolja” kada to “društvo” ne čini...
Mislim da r. Tužilaštvo proširuje svoju delatnost zato što obično Tužilaštvo i profesionalne organizacije ne rade dobro svoj posao...
U pravu ste da “tog “kukolja” ima svuda”...Ali to "trebljenje" baš ne mora da traje desetlećima, ako se oni sa čistim rukama potrude da im pomognu da ne budu više "kukolj"...Ali ne “nokautom u lice”, već bacanjem istine u oči...
Veoma mi se dopada što ste ubacili razmišljanje o Karamazovima, iako primer koji ste izneli prevazilazi objašnjenje “bezobalne ideje”objektivne krivice” i otvara daleko, daleko dublju temu koja bi nas mogla dovesti na pravi put spoznaje da naša primarna stvar nije da se bojimo da ćemo biti “krivi pred državom”, već da ona nikada ne bude kriva pred nama...Naravno kada bude suverena...
p.s. Ne svidja mi se izraz "kukolj" koji su upotrebili za ljude ...
Препоруке:
0
0
28 субота, 13 јун 2009 23:21
Мрак
(...) и ЛДП (читај НВО, даље читај Тужилаштво) својима неће ништа! Остали признају само суд своје партије, па тако никоме неће фалити "ни длака с главе"! Ионако, то и није смишљено ради истеривања правде из прошлих времена, већ да се дисциплинује садашњост. И ефекта већ има!
Препоруке:
0
0
29 субота, 13 јун 2009 23:51
Родољуб
Jasna Simonovic
Ljubazno molim osobe koje upotrebljavaju izraz Prva i Druga Srbija da u svojim mislima odstrane ograde kojima "tranžiraju" ljude Srbije ...U Srbiji svako ima svoje ime i prezime


Драга госпођо, жао ми је... али имам намеру да коришћењем тог термина наставим да одвајам КУКОЉ од жита.

Термин је добро изабран, није увредљив, препознају га данас и млади и стари (који прате политичку сцену), а његовим пуким некоришћењем неће престати проблем који оданде стиже, а Вас и мене жалости.

Оставите засада на миру тај "натпис на вратима". Важније је да пробате да мењате оно што је иза њих.
Препоруке:
0
0
30 недеља, 14 јун 2009 07:34
Jasna Simonovic
RODOLJUB,

Razumem vas, ali ipak razmislite jos jednom...
Slažem se da "pukim nekorišcenjem neće nestati prestati problem", ali mislim da će pukim korišćenjem nastati razdor izmedju ljudi koji se inače u nekim momentima, delovima svoga rada i razmišljanja mogu slažiti i čak dovesti do rešenja problema...
To je kao kada bi na vratima nečijeg stana pisalo npr. Prvi Petrovići i Drugi Petrovići...Zato smatram da je "natpis na vratima": SRBIJA dovoljan za sve nas koji volimo Srbiju ...
Slažem se da je važnije da "probamo da menjamo ono što je iza njih", ali ako ostavimo Prva i Druga Srbija, rešavanje može ostati samo probno godinama , umesto obavljenog posla...
To što "mladi i stari danas prepoznaju" dva termina samo je loš znak podele u društvu, pa mislim da ako mi "stariji" to shvatimo na vreme, onda mi "mladji" možemo da budemo rodoljubi na pravi civilizovan način...
Čak se i biljni "kukolj" ne može baš uvek istrebiti, a da se ne ošteti i neki stručak žita,
a kamoli ljudi...Čak i da u tom deliću "štete" ne bude niko trenutno vama blizak, nikada ne možete znati ko vam je ustvari blizak...Čudni su putevi...
Препоруке:
0
0
31 недеља, 14 јун 2009 12:29
Нимбус
Може да буде запетљано ако сами запетљамо.
`Коларићу-панићу...`
Шта је испред а шта иза, зависи од тога како смо окренути.
За кукољ ми смо кукољ.
Која је то варата `лепа реч` отворила, ако су са друге стране титоисти или фашисти (скоро да је свеједно)?
Ни ригурозна цензура, понекад доведена до ивице бесмисла, ни `отварање простора` и за најбедастије анти-србске памфлете, није `спасла` НСПМ од атрибута `фашистички` код `другосрбијанаца`. Куд ћете очитији пример?
Шта је цивилизовано код г. Луковића? Има ли закона за њега?
Мени је он наличан `Судији Дреду`, само адекватан оклоп да навуче.
Ако не ваља кованица `другосрбијанци`, смислите бољу. Суштина је да се враћамо у `четријесосму`.
Тужилац/судија Минић је добио достојне наследнике. Шта ту није јасно?
Овај заплет Мир-Јам не може да реши. Може само додатно да запетљава.
Препоруке:
0
0
32 понедељак, 15 јун 2009 00:27
Ala
Jasna je u pravu-i previse je bilo podela,deoba...Ove cericevsko-canko-cedisticke akcije srocene da denacifikuje Srbe u startu su promasaj.
Zakon garantuje pravo na slobodnu rec,skrivanje izvora informacija,licni stav,novinarski komentar.
Ovo je klasicno makartijevsko gonjenje vestica.
Bas su novinari odlucivali kada ce se 78 dana bombardovati i osiromasenim uranijumom zasipati Srbija?!Ili kako ce se spliti 137 SPC crkava i manastira tokom martovskog Pogroma 2004. na KiM?!
Pa ceo CNN,BBC,RTL bi morao u zatvor.Pa Klinton,Bler,Olbrajt zbog igranja brojevima zrtava,laznim optuzbama ,satanizacijom borbe za slobodu i jednaka ljudska prava Srba u Hrvatskoj,BiH,Srbiji....
Tih petoro "inkvizitora" moraju da javno objave i obrazloze svoje urednicko vidjenje "ratnih huskaca".
Kakva uvreda i ponizenje za novinarstvo!
Препоруке:
0
0
33 понедељак, 15 јун 2009 07:36
Jasna Simonovic
ALA, Drago mi je da se slažete...Svi mi možemo u svojim delatnostima da nabrojimo i prozovemo ljude imenom i prezimenom...Nema potrebe da za to pozivamo cepljenje Srbije...
NIMBUS,
Mnogo mi je simpatičan vaš “nezapetljan” uvod u komentar koji daje smisla čak i besmislu neinventivnih vredjanja epitetima iz prošlosti koji često remete mir utisnut u spokojstvo onozemaljskog života...
“Kovanica drugosrbijanci” (ili "drugosrbi"?)može se odnositi na drugi istorijski talas države Srbije, ne na deljenje ovovremenog naroda...Mislim da ne treba da smišljamo novi termin za deljenje ljudi...Svako ima ime i prezime, baš kako je naveo g Antonić u tekstu....zakon treba da važi za svakoga (kad već rupe u zakonu ne važe!)...
Da, “lepa reč gvozdena vrata otvara”.... Meni se npr. u ovom trenutku svidja reč “nimbus”...
A od lepih rečenica (šta li tek one otvaraju ako reč otvara gvozdena vrata!) u ovom trenutku svidjaju mi se reči Abrahama Linkolna:
"There are no accidents in my philosophy. Every effect must have its cause. The past is the cause of the present, and the present will be the cause of the future. All these are links in the endless chain stretching from the finite to the infinite." Herndon's Life of Lincoln by William H. Herndon and Jesse W. Weik (New York, Da Capo Press, 1983), p. 354.
Nisam sigurna da Mir-Jam ne bi rešila ovaj problem...Njena autorska prava za “Ranjenog orla” su još uvek zaštićena, dok trenutno ni Agencija za autorska prava Srbije ne može npr. da zaštiti autorska prava na prevod jedne istaknute knjige zbog "zapetljanosti" u glavama nekih ljudi, ovde i u Bosni...Ali ponekad iz zapetljanosti izlaze nove kovanice, najviše volim kada su to novčane kovanice, umesto uvreda, podela, ružnih reči...
Препоруке:
0
0
34 понедељак, 15 јун 2009 09:48
Душан Вукотић
У синоћној емисији Б92 (Оља Бећковић)тужилац Бруно Векарић је покушао да поткрепи разложност најновије антиновинарске кампање "српског" Суда за српске "ратне злочине" оном шокантном (и, нажалост, давно заборављеном) вешћу из 2001. године, о проналажењу 40-оро убијене српске деце у једном подруму у Вуковару. Наиме, Бруно је констатовао да је таква вест могла да изазове неког Србина да касније поубија заробљене хрватске "бојовнике" на Овчари и слично...
Дакле, италијанска новинарка, Милена Габанели (која је поменуту вест пренела), требало би да буде позвана на одговорност и требало би јој (по мишљењу "српског" ТРЗ) судити за "почињени ратни злочин".

Уз све то, Бруно Векарић је додао да је таква вест о убијеној српској деци била "лажна". Старије особе се вероватно сећају начина на који је Милена Габанели изговорила поменуту вест, као што се сећају и неописивог ужаса који се тада могао прочитати са њеног лица. Иста италијанска новинарка је доцније доживела прави погром од стране католичког клера и медија у Италији. У пропаганди против ње ишло се чак дотле да су јој спочитавали да је "Српкиња" (иако је она рођена Италијанка, и по оцу и по мајци) и да је због тога "лажима" покушала да се заложи за "српску ствар".

Нажалост, ни српске власти ни медији никада се доцније нису потрудили да српској и светској јавности објасне шта се ту уистину десило: да ли је истина оно што нам је, те давне 1991. године, престрављеним гласом саопштила Милена Габанели? Неколико година касније на кратко је "процурела" вест да је код Сијековца (оно место у којем су Хрвати и Муслимани поубијали мештане Србе пре него што се рат у БиХ и званично разбуктао), пронађена масовна дечја гробница. На костима нађених дечјих остатака примећено је да су та деца убијена и да су им потом лобање отваране, а из костију је вађена коштана срж. Да ли ћемо икада дознати одакле су та деца? Ко их је убио и повадио њихове органе и ко их је, на крају, покопао у заједничку гробницу?
Препоруке:
0
0
35 понедељак, 15 јун 2009 10:42
Душан Вукотић
Да ли су се у масовној гробници код Сијековца нашла тела оне деце које је Милена видела у вуковарском подруму? Да ли је ЈНА учествовала у скривању таквог злочина? Ако јесте, зашто су за такав чин изабрали баш Сијековац? Могуће је да је ЈНА сакрила такав страшни злочин да се не би изазивала "национална мржња"; а ако је тако где су лешеви поменуте деце држани, пре доношења "коначне одлуке" да се она (уколико су тамо уистину српска деца из Вуковара) сахране у заједничку сијековачку гробницу? Наравно, ништа се конкретно не може рећи у датом случају, докле год неки важни представници српских власти (Бруно Векарић!), ето, тврде (да ли са неким конкретним сазнањем или напамет?) да је новинарка РАИ лагала, а да за то не поднесу ниједан озбиљан доказ којим би могли да докажу ту исту "лаж".

Рекло би се да саме Србе уопште не занима судбина властите деце. Ако је то тако, тада и Срби и Србија заслужују да нестану са лица земље. Једно је сигурно: италијанска новинарка је тог несрећног дана нешто видела, а потом се морала повући с тог места због обновљених борби. Сутрадан, онога што је она видела претходног дана (тела убијене деце) више није тамо било. Тешко је претпоставити да једна искусна новинарка, таквог калибра каквог је била Милена Габанели (која је пре тока прошла многа ратишта у свету: извештавала је из Вијетнама, Камбоџе, Бурме, Јужне Африке, Газе, Нагорно-Карабаха) нешто погрешно види, а још мање би се могло претпоставити да би имала икакав разлог да такву дечју трагедију измисли.

Милена Габанели данас о томе ћути. И јасно је зашто ћути. Ипак, можда не би ћутала када би иза таквог ужасног догађаја озбиљно стала држава Србија у намери да све то до детаља испита и своје налазе презентује јавности. Можда би Милена тада тужила Бруну Векарића за увреду и наношење љаге њеном новинарском перу и угледу.

Ако је лаж да се каже зашто је лаж, а ако је истина тада да се саопшти истина. У оба случаја потребни су докази, а не својевољне тврдње.
Препоруке:
0
0
36 понедељак, 15 јун 2009 11:40
Нимбус
Ништа ја Вас не разумем. Зато, боље је да се из орловских висина `спустите` у жито па да се бавимо написом, к`о што је и ред. (Кад редакција монтира чет, биће прилике да ћакуламо до миле воље).

Да ли је циљ `другосрбијанаца` (или како год вам је воља да их називате) да `очисте` `медијски простор` од `неподобних елемената`?
Јесте.
Јесу ли одлучни да то ураде?
Јесу. За било чију `лепу реч` хају колико и СМ за лупање у шерпе.
Да ли је ова `акција` сама себи циљ?
Наравно да није. (То што ми не би имали где и око чега да полемишемо је тек `колатерална штета`). Овде сте могли прочитати врло аргументовану тезу да је, рецимо средњерочни циљ, враћање "Западног Балкана" на идеологију и `баланс` АВНОЈ. На мало дужи рок у питању је и коначно `ДЕМОНТИРАЊЕ` СПЦ, разсрбљавање, ПРОМЕНА МЕНТАЛИТЕТА `локалног` становништва, померање граница...
Док Ви ЊИМА објасните да сте против подела у народу, НАС неће бити.

Имамо најава да ће УСТАВ Војводине ускоро бити усвојен. Аутономашка `елита` ће га затим тумачити како је њима воља. У томе ће имати подршку `из вана`. Одмах ће кренути у демонтирање судства. Кад доведу ПОДОБНЕ КАРДРОВЕ, почеће општа потера не само за новинарима, већ за свима који само и личе на Србе.
Итд...
Што се тиче србско-srpskog помирења, ту илузију сам гајио и ја пре двадесет година. Не вреди.
Препоруке:
0
0
37 понедељак, 15 јун 2009 15:08
Jasna Simonovic
Нимбус, Ako ste meni odgovorili, hvala na iscrpnom odgovoru...
NAS će biti ako prvo SEBI objasnimo da smo protiv PODELA u narodu, a zatim i drugima...Onda ćemo i mi-mi i mi-oni stići do čarobne reči koju ste, eto, bas vi, kao neko abrakadabra, skovali tananom crticom izmedju latinice i ćirilice: српско-srpsko pomirenje...
Barem iz ovoga što ste napisali shvatila sam da ste me ipak razumeli...
Mislim da je vaš strah od koječega bespotreban...
Evo, pošto ste pomenuli Vojvodinu, a upravo sam se iz „orlovskih visina“ spustila na cestu od hrvatske granice do Beograda, videla sam prelep pejzaž u kome se smenjuju polja žita i polja kukuruza...Prelepa OMV pumpa, i zastrašujući prizor kompleksa motel-pumpa domaće firme čije ime nisam dobro ni pročitala jer nije bilo meni vidljivo...Neko bi rekao "avetinjski"...Kakav kukolj, to je prava lepotica na drumu koja čeka novo ruho...
Što se kadrova tiče, niste u pravu...Kadrovi nisu nepodobni po nacionalnosti, već po neznanju...naravno ne svi, oni koje sam imala prilike da upoznam...
Ne može mi niko reći da je kupovina leka po 4 puta vecoj ceni autonomaška politika...to je Džepna politika...
Nisam stručnjak za gajenje iluzija, pa se u taj deo vašeg odgovora neću upuštati...
Препоруке:
0
0
38 уторак, 16 јун 2009 13:25
Илузиониста
@Jasna Simonovic
"Nisam stručnjak za gajenje iluzija, pa se u taj deo vašeg odgovora neću upuštati..."

Не морате се упуштати, али мислите о томе! То што нисте стручњак за гајење илузија није никаква предност; може бити још штетније ако их гајите као нестручњак!
Препоруке:
0
0
39 уторак, 16 јун 2009 16:20
Jasna Simonovic
Илузиониста
Potpuno se slažem sa vašim komentarom...nadam se da će i drugima koristiti koliko i meni...U pravu ste i da treba biti stručnjak čak i za gajenje iluzija...Moj komentar se odnosio na iluzije vezane za realne stvari i kao nestručnjak toga dela trudim se da njih ne komentarišem, ali eto vi ste me ipak potakli, pa se nadam da nisam baš tako loše objasnila...Iluzije u "apsolutnom smislu" mislim da nikoga od nas ne mogu mimoici...to je lep sastavni deo života i teško da bi ga se iko mogao tek tako odreći, bio stručan ili nestručan, zar ne?...
Препоруке:
0
0
40 четвртак, 18 јун 2009 13:54
Газда Груја
Док се ми одлучимо шта ћемо и како ћемо, у реалном свету десило се следеће:

- троје мојих другара и другарица (25,24,27) учланили се "код жутих". Рекоше: "Готово је брате, добио/ла сам отказ код газде, морам у партију па негде на буџет. Шта ћу? Морам!"

- два млада брачна пара из шире фамилије добили визе. Укупно 4-оро деце са њима, значи, тотал - осморо. Имали су "неку везу" и "неку родбину" "преко", па су "успели" да "побегну одавде". Једни "преко баре", а други на север Европе.
На питање "где ћете сад људи, побогу?" рекоше: "Готово је, брате, нема овде живота, никад овде неће бити боље. Шта ћу? Морам! - Нећу да ми деца овде расту!"

Ко има ум нека разуме - шта је заједничко у ова детаља. Награда је мотика. Или кука. Слобода избора загарантована!
Препоруке:
0
0
41 четвртак, 18 јун 2009 15:06
Нимбус
Морам, у вези искуства ГГ да напоменем да постоје и примери супротне нарави. Када је најгоре било, потписник ових редова је имао `аусвајс`за излаз из зеље (са породицом), али је одбио да га искористи. После перипетија, сада ме, они који су папир послали, више поштују.
Нимбусова средња кћерка, студент журналистике, није члан ДС.Зато што, као будући новинар, неће да буде члан ни једне партије. Опет се показало `исплативије`.

Значи, може.
Препоруке:
0
0
42 четвртак, 18 јун 2009 17:13
Газда Груја
Ма знам ја да може. Ни ја немам "чергарских" ни Партијских претензија. Осим можда, мало, према истоку, а и то само кад сам баш бесан :)
Знам ја, гос`н Нимбусе да може и другачије.
Има, хвала Богу и људи који су ОК, око мене их има, само, наводим да ОНА ДРУГА група, на жалост - ВЕЋИНА, следи један врло лош пут, и да мислим - да и њима мора неко да се позабави, а не сваки пут да им "лупа пацке" како су могли и другачије да се понашају. То ја само хтедох да напоменем. (користећи метафору и пример као начин саопштавања става и мишљења!!!)

поздрав
Препоруке:
0
0
43 субота, 20 јун 2009 10:58
adolescent
Gospodine Antonicu, о tim ratnim huskacima govorite kao o maloletnicima koji su u svom novinarskom pubertetu- eto-probali i to!!!Napred u rat...Sitnica...
I citajte ponovo Dostojevskog.Polifona kompozicija i polifono tumecenje.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер