Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

AFP: Ruski proizvođač oružja Kalašnjikov prelazi većinski u ruke privatnih investitora

Komentari (9) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 15 februar 2018 20:07
Velizar M.
Državna firma Rostek (Rostec) saopštila je da je smanjila učešće s 51 odsto na 25 odsto u korist generalnog direktora Alekseja Krivoručka, koji je već privatni akcionar u fabrici oružja.
"Transakcija iznosi više od 1,5 milijardi rubalja (oko 21 miliona evra po sadašnjem kursu)", navela je ruska firma Kalašnjikov.
Ako sam dobro razumeo, država (Rostek) prodaje četvrtinu koncerna "Kalašnjikov" po ceni od 26 (ne 21) miliona dolara? Pa još direktoru koncerna.
"Kalašnjikov" je 2016. godinu završio sa gubitkom od baš 1,5 milijardi rubalja (Krivoručko je bio direktor, pre toga član upravnog odbora). Ukupan promet bio je deset puta veći.
Još nekako, doduše teško, mogu da razumem malu cenu tih 25% akcija ali prodaju direktoru koji je napravio gubitak - ne mogu. Ovo je kao ove naše privatizacije.
Preporuke:
13
0
2 četvrtak, 15 februar 2018 22:23
anti nsp
neće to dobro biti.
Preporuke:
9
1
3 petak, 16 februar 2018 02:51
Hau jes nou
”Još nekako, doduše teško, mogu da razumem malu cenu tih 25% akcija ali prodaju direktoru koji je napravio gubitak - ne mogu.”
Velizare mislim da (dosta) grešiš u vezi ovoga.
Prvo Kalašnjikov je zadnjih godina počeo da širi proizvodnju na sve i svašta, od vojnih robota, bespilotnih letelica, patronlin brodova itd. Koliko je to pametno tek će vreme pokazati, a samim tim su troškovi dosta povećani zbog ulaganja u razvoj. Takođe su razvijali i razvili nove modele kalašnjikova (AK-12 i AK-15) za koje su očekivali da će biti uvojeni kao novi model AP ruske vojske.
Na konkurs za nabavku se javila i kompanija Degtjarev (Degtяrёv) sa AEK-971 i AEK-973
Ispitavnje se odužilo i još uvek nije završeno.
Preporuke:
1
1
4 petak, 16 februar 2018 03:01
Hau jes nou II
Vidi recimo http://www.interfax.ru/russia/597581

Na osnovu premliminarnih rezultata (ima tome čini mi se i godinu dana) su se degtjarevi automati pokazali kao dosta bolji i sve je ukazivalo na to da će ruska vojska izabrati AEK-971/AEK-973 kao buduće osnovno oružije. Mislim da i ova prodaja akcija daje indikaciju u kom pravcu će to ići bez obzira na Rogozinove (utešne) izjave.
Kako se sećam bilo je priče da će će nabaviti i neke manje količine novih kalašnjikova ali ni to nije bilo sigurno.
Stari kalašnjikovi gube tržište i ne mogu više da konkurišu u inostranstvu i nada je bila da će eventualna kupovina od strane ruske armije pospešiti izvoz novih modela. Verujem da će neki manji broj novih AK kupiti baš iz tog razloga (da Kalašnjikov može da pokaže stranim kupcima kako su prodali nešto i ruskoj vojsci).
Ovo prodaja je, kako mi se čini, učinjena sa ciljem da se država reši balasta jer nemaju nameru da pokrivaju gubitke i rizike koje budućnost nosi Kalašnjikovu.
Preporuke:
2
0
5 petak, 16 februar 2018 03:09
Hau jes nou III
Prema vestima koje sam čitao Kalašnjikovu loše ide i sa novim modelima u koje su skoro sve uložili i za koje su očekivali da će iz ”spasiti”, jer niko ne želi da ih kupi dok ne vide za koji model će se ruska vojska odlučiti.
U međuvremenu se gomilaju gubici.

Znači budućnost korporacije Kalašnjikov je krajnje nesigurna i Kalašnjikov se možda iz očaja dao i na druge prozivode iz oblasti gde nemaju nikakvo ranije (bar skorije) iskustvo: patrolni/desantni brodovi, bespilotne letelice, vojni roboti, električni motocikli itd, a gde i u Rusiji imaju kud i kamo jači igrači.
Stoga ni ne čudi zašto je država odlučila da se reši većeg udela u kompaniji.
Preporuke:
2
0
6 petak, 16 februar 2018 03:19
Hau jes nou ++
Ispravka: Prema vikipediji novi modeli Degtjareva su A-545 (6P67) i A-762 (6P68), a ne AEK-971/AEK-973 (stari modeli) kako je Interfaks naveo.
Inače državno ispitivanje novih modela automata je počelo još 2014-te, što znači da se odužilo i ne bi me čudilo da je država razvlačila dok se ”ne reši” Kalašnjikova.
Preporuke:
1
0
7 petak, 16 februar 2018 03:30
Hau jes nou ++ 2
I još jedan dodatak:
Kalašnjikov je već ranije (90-tih) izbacio (među)modele serija AK-10H kao i kasnije modele AK-107 i AK-108 kkoji se nisu pikazali kao komercijalan uspeh niti su prihvaćeni u nekom dovoljnom velikom obimu u ruskoj vojsci (postoje i kritčki glasovi u vezi ranijih nabavki ovih automata jer će posle najnovije nabavke biti mnoštvo različitih modela kako u upotrebi tako i na skladištima gde je dio staridž AK zamenjen novijima, a sad bi trebalo opet sve da se potpuno zameni novim modelima - ima i dosta diskusije i oko kalibra da ne dužim).
Znači Kalašnjikov je već skoro 20 godina delimično na veštačkim plućima i izgledi su da mu je zadnji voz izmakao.
Preporuke:
1
0
8 petak, 16 februar 2018 09:43
Velizar M. @Hau jes nou
”Još nekako, doduše teško, mogu da razumem malu cenu tih 25% akcija ali prodaju direktoru koji je napravio gubitak - ne mogu.”
Velizare mislim da (dosta) grešiš u vezi ovoga.
Na šta tačno misliš? Na cenu ili na direktora? :)
Tačno je da je "Kalašnjikov" davno upao u probleme i počeo da svaštari. Čak i u okviru familije AK pušaka. Već je teško pratiti šta je šta u silnim varijacijama. Zato i kažem da mogu da razumem nisku cenu.
Međutim, ova prodaja najavljena je još u decmbru. I, gle čuda, u januaru MO saopštava da će uvesti u naoružanje (kupiti) i Kalašnjikov i Degtjarev (AK-12, AK-14 i 6P67, 6P68, respektivno). Da bi se objavilo ovo sad, u februaru. Kako je januarska odluka uticala na cenu? Ne znam, meni to deluje čudno.
Otkud uopšte pare Krivoručku? Zašto se, ako je tako sposoban, nije otarasio onih silnih zaliha AK-74? Sve donekle liči na našu priču sa "Zastavom". To me i brine. Ruskoj vojnoj industriji izgleda treba još vremena za oporavak. Ima li ga?
Preporuke:
1
0
9 nedelja, 18 februar 2018 18:40
Hau jes nou
Velizare ako još uvek pratiš komentare na ovu vest da pokušam pojasniti:

Ne bi me čudilo da je država Krivoručku dala ”ponudu” koja se ne može odbiti odnosno u suštini ga prisilila da preuzme firmu koju je svojim vođenjem doveo tamo gde jeste. Pare nisu toliko velike, ali indikacija da su se druga 2 velika akcionara (tajkuna) povukla iz holdinga i sve njemu prodali je takđe indikativna.
Ako je moja pretpostavka tačna država prisiljava Kravočuka da parama svoje firme spašava Kalašnjikov.

Ako je tvoje shvatanje o tome šta se u stvari dešava (Krivočuk preuzima firmu jer zna da će država izabrati nove kalašnjikove umesto degtjareva) tačnije onda je reč o velikoj mutljavi u koju je i Rogozin duboko umešan.

Šta je stvarno tačno vreme će (relativno skoro) pokazati.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner