субота, 04. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Чедомир Антић: АП Војводину треба укинути јер је недемократска творевина преузета из тоталитарног режима

Kоментари (27) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 03 април 2017 21:04
Србин из Срема
Слажем се у потпуности!

Сматрам да комунистичку творевину,(С)АП Војводину треба једном за свагда укинути!!!
Препоруке:
63
14
2 понедељак, 03 април 2017 21:10
врљ
Аутономија је реалност, а већ само спомињање промена већ звучи - радикално. Било `укидање` било `отцепљење`... Странке које такве ексреме заступају остају, ипак, на маргини.
Штета за неке (странке) које иначе не гаје `екстреме`, попут ДСС - Нестале су у Војводини већ са намером њеног `укидања` ?! А много има простора за озбиљан рад у том делу `спектра`. Ал` џабе... Због `аутогола`, већ на старту...
Иначе избалансирати `централно` са локалним и партикуларним, како нормативно тако и у погледу финансирања, није лако, ни за богатије државе. А један екстрем ( притисак за`укидање`), по правилу индукује други. - Аутономаштво....
Препоруке:
17
47
3 понедељак, 03 април 2017 21:27
...
Стварно докле више?

Дивим се и текстовима Антонића и Антића и Ломпара имамо толико елите на којој би нам позавидели други, организујмо се већ једном да не буду само пусте речи без дела и бољег интелигентнијег сутра

Ваљда сви могу да стану под барјак Србије

не би требало да је то тако тешко

его је највећи непријатељ свега доброг па и успеха родољуба
Препоруке:
38
6
4 понедељак, 03 април 2017 21:28
Борис
Ова иницијатива Чедомира Антића на крају овог суморног дана даје осећај да постоји светло на крају тунела.
Препоруке:
46
12
5 понедељак, 03 април 2017 21:28
Marko Darkovic
Slazem se u potpunosti. Srbija treba da promeni Ustav i ukine AP Vojvodinu, ovo je sada idealna prilika za to. Promena ustava RS treba konacno da preambulu uvede u tekst ustava tako sto ce preambula biti ispod naslova usta. U ovom trenutku, preambula nije deo ustava RS i to je krivica DSS-a i Kostunice.
Srbija pored toga treba da pokrene javnu debatu o modelu decentralizacije vlasti. Po mom misljenju idealno bi bilo da ne postoje pokrajine i regioni nego da se sva vlast koncetrise u gradovima, te da svaki grad ima svoju lokalnu policiju koja ce biti delom pod kontrolom gradske vlasti. Pored toga gradovima treba dati mogucnost da sami regulisu oblast privredne delatnosti kako bi se stvorila konkurencija izmedju gradu u privlacenju pre svega domacih investitora.
Препоруке:
25
13
6 понедељак, 03 април 2017 22:04
Бојан, Приштина
Е вала ако отпораши и геседамнеташи не укину аутономију Војводине- нико неће.
Препоруке:
25
3
7 понедељак, 03 април 2017 22:21
пензионер Цвико
Ја овај став подржавам, одавно. Аутономна покрајина у време социјализма, као и некадашњи срезови, били су "складишта" за политичаре који су били вишак односно резерва. Развој информатике и кибернетике довели су реално друштво до става, да број политичара и администрације око њих треба да буде још мањи. Грешка данашањих политичара јесте њихов рад који је супротан овом ставу о смањењу броја политичара и администрације. Они тај број повећавају јер производне делатности предају странцима којима ова силна администрације не треба а политичари морају да запосле своје миљенике.
Препоруке:
18
6
8 понедељак, 03 април 2017 22:27
александар
Антић све зрелији и мудрији.
Пуна подршка његовом јавном ангажману.
Препоруке:
21
11
9 понедељак, 03 април 2017 22:28
Cccc
Autonomija je sasvim u redu.
Препоруке:
13
25
10 понедељак, 03 април 2017 22:37
Jedan ogorčeni Vojvođanin
@aleksandar

Primetio sam da na ovom sajtu vi najviše mrzite Vojvodinu. Rekli ste već da ste poreklom odavde ali da ste se preselili u Srbiju. Ne znam da li je to motiv, ali niste mi jasni. Ne samo vi već i mnogi drugi nacionalisti. Recimo Koštunica, koji je tvrdi nacionalista je kosovskim Albancima, koji su ratovali protiv Srbije, nudio "više od autonomije - manje od nezavisnosti". Mi nismo tražili ni pola od toga, a opet su se svi ustručavali da ispune naše zahteve. Zar je moguće da su vam Albanci sa Kosova bliži od nas vojvođanskih Srba?!?!
Препоруке:
14
32
11 понедељак, 03 април 2017 23:05
nemo
lupeta,kao i njegov imenjak i nekadasnji saborac alpinista u drugom smeru
Препоруке:
8
23
12 понедељак, 03 април 2017 23:08
Радгост
Део Срба у Србији аутономан од осталих Срба !? Остваривање хрватске неокомунистичке/католичке замисли; да се освоји тњриторија и покатоличе старинци.
У областима које су отцепљене од Србије октобра 1944. Када је 4. хрватски корпус под командом Ивана Рукавине завео Војну управу за Банат, Бачку и Барању.
(дошла војска из тадашње НДХ и од Србије одвојила земљу и људе! Барања већ део Хрватске; која изводи радове на припајању и осталих делова Србије)
Препоруке:
24
5
13 понедељак, 03 април 2017 23:19
Бојан, Приштина
Србија треба да буде јединствена а покраина јој није потребна јер је то имало смисла у туђинској држави - а не и у својој.

Али, то питање покретати сада (!?) када смо писледњи бедни протекторат и банана република са марионетском антидржавном влашћу - је не само контрапродуктивно, него може изазвати отпор и инат, тамо где га никад није било.

Уз то, није Чедомир и то друшво дружина за велика дела, још су им пиштаљке по џеповима. Нека се баве својом улогом у 5 отобру, некабсе јавно покају па тек онда уопште можемо да их узмемо у обзир.
Препоруке:
18
5
14 уторак, 04 април 2017 00:05
александар
Види ogorceni.
Војводство је једна предивна српска реч. А "vojvodina", то не постојати, односно то отпасти само. Како је настало,противно вољи мог народа, тако ће и нестати. Настало из идеје антисрпства, антицивилизације и антикултуре, нестаће као анахронизам.
Не бих да ти објашњавам шта би стари Срби из Срема, Баната и Бачке мислили о твом поимању "vojvodine".
Елем, само ти ради свој посао, али ти неће успети. Не дамо ми Срби из северне Србије. Пунктум.
Препоруке:
18
5
15 уторак, 04 април 2017 00:08
Бошко
Бојан, Приштина

Али, то питање покретати сада (!?) када смо писледњи бедни протекторат и банана република са марионетском антидржавном влашћу - је не само контрапродуктивно, него може изазвати отпор и инат, тамо где га никад није било.
А зашто то није урадио твој идол, када је "јогурт револуцијом" уз помоћ Срба са Косова (да би после Србе предао шиптарима) преузео власт у војводини и уместо да је укинуо аутономне покрајине поставио је своје комунистичке профитерске битанге,

који су сада највећи заговорници Милишевића и то

они са Косова јер деценијама пљачкају Србију као "паралелна власт"

они из војводине где се бирократија умножила на десетине хиљада око "скупштине и владе"

Стотине хиљада бирократа су од 1974 се напљачкале и "зарадиле пензије", и сасвим нормално је да сви они који профитирају од "покрајин" неће хтети да одустану од даље пљачке добровољно.
Препоруке:
10
6
16 уторак, 04 април 2017 00:16
Бошко
Радгост
Остваривање хрватске неокомунистичке/католичке замисли; да се освоји тњриторија и покатоличе старинци.
У областима које су отцепљене од Србије октобра 1944. Када је 4. хрватски корпус под командом Ивана Рукавине завео Војну управу за Банат, Бачку и Барању.
(дошла војска из тадашње НДХ и од Србије одвојила земљу и људе! Барања већ део Хрватске; која изводи радове на припајању и осталих делова Србије)
Зар није у том контексту Тито опростио злочине над Српским народом током другог светског рата за ~50 хиљада мађара?

Уопште не сумњам да ће Вучићев и Дачићев режим "бити за укидање аутономије", јер могу да наставе са комунистичким планом из Дрездена (чим заврше са Косовом)

Обзиром да је Орбан озбиљан играч (доказао се са НАТОм бомбардовањем Србије 1999) који је 2016 уложио 160 милиона евра у "демократизацију војводине" (читај разбијање) и поделу за мађаре, хрвате и подунавске немце

Како су подељене паре између Вучића, Дачића, СВМ и "аутономаша"
Препоруке:
5
5
17 уторак, 04 април 2017 00:27
2017
Moram da priznam da me C.Antic prilicno razocarao zadnje vreme sa njegovim tekstovima.Dobar istoricar i intelektualac a bavi se ovakvim stvarima?Zar je to tema i najveci problem u Srbiji danas pored svega ostalog sto se desava?O decentralizaciji se treba diskutovati i u tom kontekstu bi promena statusa Vojvodine bila u redu.Svi znamo da je previse politicke,ekonomske i svake druge moci skoncetrisano u Beogradu i da je potrebna preraspodela.Medjutim ako se on samo zalaze za centralizaciju to je krajnje pogresno.
Препоруке:
8
9
18 уторак, 04 април 2017 09:40
@Jedan ogorčeni Vojvođanin - један смирени Београђанин
Пријатељу, нема разлога за огорчење, људи само износе ставове, овакве и онакве, и то је све уреду.

Они који се противе аутономији, заправо, изражавају бригу и страх за ширу заједницу - Србију. Основа за страх има, наравно, сви видимо шта се дешавало и дешава са републикама, аутономијама...

Они који се ватрено боре за аутономију-републику-отцепљења јесу политичари, бирократе, јер на тај начин гледају да се обогате, опаре, дограбе, ошишају. Не треба то обичним људима, него њима. Ради се, дакле, о замени теза и подметању.

Треће, кад кажете 'Шиптарима нудите, а нама ускраћујете'... молим вас запитајте се кога подразумевате под 'ми'. Побогу, тамо је потпуно други народ, који ствара СВОЈУ велику државу, народ племенски организован, спрегнут преко босова са светском мафијом... а у Војводини то смо МИ, Срби. Не делимо се на 'нас' и 'вас' јер смо и једни и други исто - ми.

На крају, немам ништа против аутономије. Али треба барем да вратимо њен стари назив - Српска Војводина.
Препоруке:
5
1
19 уторак, 04 април 2017 10:22
Reddy
Ovakvog mladog Dosovskog strvodera jedva je i zamisliti a kamoli slušati njegove gadosti. Uopšte nije reč o autonomiji već o njegovom agresivnom antikomunizmu koji je u isključivoj službi sopstvene krijere. Odvratan srbijanski gad koji ovde ima na tone. Kako Srbija misli da se sa ovakvim poluljudima može krenuti napred!?!?!?
Препоруке:
2
4
20 уторак, 04 април 2017 10:42
врљ
Хвала на минусима. Војводина није била предмет недељних избора, ал` ајде - изручите ваше фрустрације у том правцу, и на мој рачун... Иначе, велике, озбиљне државе као рецимо Руска Федерација ( са бројним републикама и аутономним областима) Енглеска са грофовијама итд. не потежу олако питање укидања својих територијалних самоуправа ?! А овде `стручњака` за уставно и управно право - к`о `шодера` ?
Препоруке:
5
5
21 уторак, 04 април 2017 12:03
Бошко
@Jedan ogorčeni Vojvođanin - један смирени Београђанин

Они који се ватрено боре за аутономију-републику-отцепљења јесу политичари, бирократе, јер на тај начин гледају да се обогате, опаре, дограбе, ошишају. Не треба то обичним људима, него њима. Ради се, дакле, о замени теза и подметању.

На крају, немам ништа против аутономије.


Јел ти "пао шећер" на крају?

Зашто би се ико нормалан залагао да бирократе додатно са "скупштином, владом" и свим "помоћним теладима" "војводине", наставе да пљачкају раднике и грађане као што то раде од 1974те.
Препоруке:
1
2
22 уторак, 04 април 2017 12:12
Бошко
врљ
Хвала на минусима. Војводина није била предмет недељних избора, ал` ајде - изручите ваше фрустрације у том правцу, и на мој рачун... Иначе, велике, озбиљне државе као рецимо Руска Федерација ( са бројним републикама и аутономним областима) Енглеска са грофовијама итд. не потежу олако питање укидања својих територијалних самоуправа ?! А овде `стручњака` за уставно и управно право - к`о `шодера` ?
Зашто обраћаш пажњу на минусе који су и "излаз" да они који нису интелектуално способни да напишу коментар "демократски изразе" своје "мишљење" (што пар њих на НСПМ злоупотребљава) а ти си поменуо њему "омржени ДСС"

Сви они који се залажу за "аутономију војводине" заборављају да војводина није никада била "самостална држава" и да је тренутна територија (са територијом коју су усташе отеле уз помоћ комунистичког окупатора) дате Српском народу у целини као репарације за злочине АустроУгарске у првом и Мађареске у другом светском рату
Препоруке:
3
2
23 уторак, 04 април 2017 16:27
Zvonimir Bgd
Svaka sadasnja izmena ustava u pravcu teritorijalnih redefinisanja statusa, bila bi autogol srpskom argumentu u vezi sa Kosmetom kao srpskom juznom pokrajinom.
Za teritorijalno preuredjenje drzave potrebno je najpre vratiti drzavnu kontrolu nad svakim pedljem zemlje Srbije. Ako se to ne uradi, onda Srbija ostaje bez svoje istorijom i ustavom pripadajuce teritorije.

Cedomir Antic ima status univerzitetskog docenta i clana Krunskog saveta. On je stosta nabubao, ali malo toga shvata. Obrazovan, ali ne mnogo pametan. Zaslepljen mrznjom koja mu ne dozvoljava da realno sagleda svet u kome zivi. Ovo ga predodredjuje da stalno bude stetocina narodu kojeg savetuje. Njegova politicka biografija sasvim ocigledno to pokazuje.
Препоруке:
1
0
24 уторак, 04 април 2017 18:09
e,pa nece movi
dragi cedo,...tito je nase cedo,

da se odreknemo tita i njegovih 'zasluga' za srpski narod,medju koje spada autonomija vojvodstva, to ne dolazi u obzir...jer,sve damo al,njega ne damo.
nego,evo kontrapredlog: titu dati i cetvrti orden n.h.
dalje,dragi cedo,ne zaboravi ulogu 'srpskih podrepasa' karijerista koji prodadose 'veru za veceru.
podsecam te na veliku tursku kaznukojom su mrtvi,les, i zivi bivali zajedno sahranjeni...tako je zivi nestajao.
Препоруке:
1
2
25 уторак, 04 април 2017 19:03
Darmon
Tacno je da je AP Vojvodina pre svega vestacka tvorevina totalitarnog rezima na inicijativu clanova ondasnje partije i vlade i njenog dozivotnog predsednika. Medjutim, ukinuti danas tu tvorevinu ne bi bilo ni pametno ni odgovorno, jer bi doslo do situacije kao i sa Kosovom. Poznato je da se medjunarodna zajednica drzi ustava iz 1974, i da bi okarakterisala svaku promenu kao agresiju.
Препоруке:
1
1
26 уторак, 04 април 2017 19:24
Бошко
Darmon
Tacno je da je AP Vojvodina pre svega vestacka tvorevina totalitarnog rezima na inicijativu clanova ondasnje partije i vlade i njenog dozivotnog predsednika. Medjutim, ukinuti danas tu tvorevinu ne bi bilo ni pametno ni odgovorno, jer bi doslo do situacije kao i sa Kosovom. Poznato je da se medjunarodna zajednica drzi ustava iz 1974, i da bi okarakterisala svaku promenu kao agresiju.
Мало си ту измешао "карте"

Уставом из 1974 године се не гарантује покрајинама право на одцепљење, тако да прича да се "међународна заједница" "држи устава" није тачна, јер то само Косово доказује.

Главни проблем је "социјални мир" јер би требало да посао изгубе десетине хиљада бирократа у НовомСаду око "скупштине, владе" и "помоћних телади" што наравно као и сви партијски профитери, не могу да дозволе, па би одмах захтевали "грађански рат" јер нико нема њима право да ускрати да наставе са пљачком која је на делу од 1974 године...
Препоруке:
0
1
27 среда, 05 април 2017 13:51
Archie
Čedomire ne lupaj i sam znaš da od toga nema nipta. Ti si istoričar i trebao bi da znaš kako se ovakve stvari završavaju kada se započnu.

Vojvodina postoji, postojale i postojaće i molim vas ne izazivajte sudbinu ponovo. Posle svih poraza valjda ste trebali nešto naučiti.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер