недеља, 19. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ђорђе Вукадиновић: Ако излазност не буде знатно већа него на претходним изборима, све осим убедљиве победе Вучића у првом кругу било би права сензација

Kоментари (44) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 05 март 2017 15:27
Ја се уздам у СНС!
Ја мислим да ће сваки гласач који је прошле године веровао Вучићу и реформама овај пут гласати за неког другог јер жели да Вучић остане председник владе(премијер) и да настави реформе за боље сутра. Неће ваљда искрени СНС-овци дозволити да им Вучићеве реформе води Михајловићка, Стефановић или не дај боже Мартиновић.
Јаче, брже, боље... Само уз Вучића као премијера, зар не СНС-овци?
Препоруке:
96
17
2 недеља, 05 март 2017 15:29
Боле
Слажем се. Реално, све сем Вучићеве победе било би изненађење. Да би опозиција имала чему да се нада излазност мора бити на нивоу другог круга председничких избора из 2008. Дакле више од 4.200.000 хиљада што је било рекордно и тешко да ће се икада поновити. Чак и ако дође до другог круга опет је Вучић фаворит. Опозицији не иде на руку ни фактор Шешељ. Што више он гласова добије смањује се шанса било ког опозиционог кандидата.
Препоруке:
66
12
3 недеља, 05 март 2017 15:41
ветар промена
Има нешто што анкете и анализе не могу да предвиде.
На пример Трамп.
Се је указивало да је аутсајдер,да Хилари као део система добија.
Такмичиле су се у прценама и домаће и стране агенције за процену рејтинга,па су опет мање-више сви оманули.
Трамп је требало да сруши тај систем који сам себе обнавља и храни.
Да ли ћемо гледати"тај филм",још уек се не зна.
Да ли ће Брег Мухамеду или обрнуто,велика је непознаница.
У Србији је слично.
Вучић је део естаблираног,Сорошевог система,(нико од НВО-а у Србији нема примедби на његово диктаторско, штеточинско,антисрпско деловање),који нам га је довео и учврстио из његових,глобалних интереса.
Зашто би га мењао,бољег не би нашао.
Опет,промене у окружењу од Балкана до Уније су несумњио видљиве и неопходне.
Очекујмо немогуће.
Јер ипак,сви смо једно,ништа нас не може мимоићи,ма колико се трудили супротно и ма колико анкете показиале нешто друго.
хејтер
Препоруке:
88
5
4 недеља, 05 март 2017 15:48
pff
Slazem se i verujem u ovo sto kaze vukadinovic....ali da ce ljudi u tolikom broju glasati za vucica to mi nikako ne ide u glavu.....mene to vise ne dotice, nisam u srbiji jer sam na jedvite jade pobegao i ne pada mi na pamet da se vratim....glasati za nekog svake godine a na drugu stranu svake godine ti je gore i gore....to je meni fenomen idiota i sad sa takvim idiotima i ja treba da zivim....ma, u zivotu se pre penzije necu vratiti u srbistan....samo se nadam da ce se do tada narod odstraniti i smanjiti izdvajanja za taj beogradski politicki olos!
Препоруке:
71
11
5 недеља, 05 март 2017 15:51
пензионер Цвико
Мислим да је упоређивање излазности из двехиљадите године, са могућом излазношћу у овој години, бесмислено. Те 2000-те године, гласачи су били под великим утицајем таласа свеже демократије која их је запљуснула великим обећањима (шарена лаже) ... У међувремену, део људи из тих година је умро, део отишао у иностранство а у Србији је остао талог... Јутрос, док сам у пекари куповао хлеб, продавачица ми каже да се избори морају одржати и да мора што више људи да изађе на гласање. На моје питање зашто се избори морају одржати, слегнула је раменима. Изаћи или не изаћи, питање је сад? Пре неки дан "В. новости", објавиле су вест да је опозиција одбацила могућност бојкота избора. Утицај споља? Изборни механизми разрађени су до танчина за све варијанте. Јавну контролу гласачких листића преко Интернета немамо, па одговор на питање шта се дешава са листићима од гласачко места до РИК-а, може бити свашта. У другим земљама резултат гласања зна се за сат, два а код нас ни за недељу да
Препоруке:
68
4
6 недеља, 05 март 2017 15:52
Srki
ukoliko se sazna da SNS pritisce svoje clanove da obavezno moraju na glasanje, kandidati opozicije treba da odustanu od izbora. Partijski pritisak na glasace je nezakonit. Svaki glasac sam mora da odluci hoce li na glasanje ili ne.
Препоруке:
31
7
7 недеља, 05 март 2017 15:56
Nenad
Svi, svi, svi za EU raj(h) i herojskog kvislinga Vučića spremni!
Препоруке:
66
8
8 недеља, 05 март 2017 16:01
Миле
Вукадиновић каже да уколико остане иста излазност као за прошле изборе, места за "изненађења" нема. "На последњим парламентарним изборима из 2016. и 2014. године излазност је била око 3.600.000 гласача и са таквом излазношћу Александар Вучић сигурно побеђује. Потребно је да изађе барем пола милиона грађана више да би опозициони кандидати макар теоретски имали чему да се надају", тврди Вукадиновић.

Тако и ја мислим. Ђорђе, по обичају, најбоље и најреалније анализира.
Препоруке:
37
5
9 недеља, 05 март 2017 16:03
Боле
@ветар промене

Што се тиче америчких избора анкете јесу омануле, али је и разлика у анкетама између Клинтонке и Трампа било много мања него између Вучића и првог иза њега. Клинтонка је у једном моменту по анкетама имала око 10-15% више од Трампа, а Вучић сада има 30% више од првог озбиљног противкандидата. Треба још рећи да су анкете у Америци спровођене на нивоу целе Америке, а не засебно у свакој савезној држави или барем не у оним неодлучним државама. Анкете нису омануле када се погледа укупан број гласова. Да су САД једна изборна јединица Клинтонка би победила.
Препоруке:
31
4
10 недеља, 05 март 2017 16:05
Слободан Српски херој
Председник Србије биће Александар Вучић. Гласачки листићи више се не броје.Унапред се зна ко ће бити на власт.Србија је колонија Вашингтона,Брисела и Лондона од 5 октобра и сада онај политичар који одговара Вашингтону тај ће и бити на власт.
Препоруке:
64
15
11 недеља, 05 март 2017 16:14
ivan3012
Mitar Tarabic je koliko se secam rekao.."Nas narod ce se dici iz nistavila kada ga povede covek na belom konju koji ce doci iz naroda.."Ovih dana Mladenovac je upalio baklju promena.Mladenovac,grad mladosti prvi je smogao snage da kaze ono sto svi mislimo.Pozivi stizu iz cele Srbije..Grad za gradom se javlja i daje podrsku.Nada je rodjena.Podrzimo je svi.
Препоруке:
75
5
12 недеља, 05 март 2017 16:27
Драган
@пензионер цвико
У тексту се спомиње поред излазности из 2000. и излазност из 2008. Иѕбори 2008 нису били тако давно, а тада је излазност била нешто мања од оне 2000. У Србији око 3,5 милиона увек гласа, а између 800 хиљада и милион људи излази само у ванредним околностима. Када они изађу онда се илаѕност диже на преко 4,5 милиона.
Препоруке:
32
2
13 недеља, 05 март 2017 16:34
zarobljena pinceza
Mog muža zvao kolega iz unutrašnjosti,kaže da bi mu žena dobila stalni posao mora da nađe nekoliko sigurnih birača.SNS.Ima li protiv da ga stavi na spisak,dade podatke,bez mog odobrenja dade i moje.Ne lezi vraže zove ga neko iz SNS-a da proveri.Pitaju i za mene.Nedam legitimitet više nikome,sve je vrzino kolo.Inače završavam prvi nivo nemačkog jezika,očekujem da ću do kraja godine,novembar put pod noge.Za godinu punim 50.Pa vidite dokle je došlo,da babe odlaze.Zašto?Volim Srbiju,ali ne mogu više.Pored ekonomskog faktora,polako u prvi plan dolazi potreba da se maknem od ovog ljudskog taloga,da ne osećam glad,bedu i ljudsko očajanje.Dete veliko,samostalno.Da me ne pita starost,gde mi odoše srednje godine,za mladost ne brinem tad je bilo lako,nisam znala šta me čeka.I još nešto,nit mi trebaju one godine i ova pamet,dobro mi je tek sad,snage volje i želje da menjam imam,ali to su ovde ćorava posla.Nije mi žao naroda,kad pristaneš da budeš bez mozga,onda je ovo na vlasti ono što smo.
Препоруке:
98
3
14 недеља, 05 март 2017 16:45
brzi
Sve lepo kazano ali iz teoretičkog gledišta. A suština je prilično drugačija. Kraktično gledano niko neče da detektuje pravi problem koji je u opoziciji a ne u AV-ju i SNS kamrili. AV i SNS kamarila su se organizovali kako treba da se organizuje da bi se postigao željeni rezultat na izborima. A šta je uradila opozicija? Veliko ništa! I tu je problem. Sve dok god če opozicija izlaziti na bilo kakve izbore u 5 ili više redova biče AV i SNS kamarila na vlasti. I to je glavni problem opozicije kod vas u Srbiji. Vašim opozicijskim liderima više je stalo do vlastitih funkcionerskih stolica u narodnoj skupštini nego do izbacivanja AV-ja i SNS kamarile sa vlasti. I to je sva suština vaših izbora. Slobo je pao kada se opozicija udružila i jedino na takav isti način može da se baci sa vlasti SNS kamarila, sve ostalo je mlačenje prazne slame i gubljenje vremena. Taj model je univerzalan jer se primenjuje bilo kde diljem sveta kde se vođe bira na izborima.
Препоруке:
29
6
15 недеља, 05 март 2017 16:54
Nista ne razumem
"Kad bih ziveo 1000 godina, citav bi mi zivot stao u jedan dan... jedan poziv menja sve"
Za situaciju oko izbora, moze se reci da "jedna LAZ menja sve". Nema u Srbiji ni jednog coveka kojeg Vucic nije slagao i prevario. Neke na istu foru, neke na razlicitu, ali svako je bio zrtva ovog vrhunskog prevaranta i bukaca. Jedna laz previse po glavi stanovnika ce odluciti izbore. Vecina ljudi ce glasati iz inata. Ne treba potcenjivati faktor inata. Lonac lazi koji se krckao na naprednom sporetu od 2008...2012. je prokljucao i kipi na sve strane.
Препоруке:
59
1
16 недеља, 05 март 2017 17:02
Nista ne razumem
Profesor Vukadinovic je "lazimetar" za SNS. Sve sto slazu, pokazuje se odmah na profesorovom radaru. Nije njih tesko ni uhvatiti u lazima, ali ima ljudi u Srbiji koji vole da ih lazu, to im je kao lek za zivce. Vecina ipak slusa, pamti i udara recke. U kaznenim poenima ubedljivo vodi mladi vodja. Sigurno pobedjuje u takmicenju za najgoreg.
Препоруке:
31
2
17 недеља, 05 март 2017 17:14
Југославија
Pola dosa, pola spsa, pola radikala i celi g17+.
Препоруке:
46
1
18 недеља, 05 март 2017 17:20
nikadsnobom
...Mozda je ovo sto G.Vukadinovic kaze tacno,...ali mislim da ovakvе prognoze samo idu na ruku Vucicu i pomaze da se njegovi protivnici dodatno demoralisu i ne izadju da glasaju protiv njega...
Препоруке:
33
2
19 недеља, 05 март 2017 17:51
Никита Панин
@zarobljena pinceza

Браво госпођо! Погодили сте у центар, одличан коментар!
По моје дете од 15 год. дошли странци и одвели га, игра тамо и школује се... Кад може тренира са њиховом репрезентацијом, изокола ми кажу да им је стало да игра за њихов национални тим. Нашалих се мало и поменух русе у малом фудбалу са 6 бразилаца. Саговорник се кисело насмеја и подсети да су они освојили у Рију бронзу а да се спремају за Токијо да освоје злато. Од прошлог септембра до лета 2020 све је испланирано и ради се...

Питам председника нашег савеза какав је план за Токијо?
Он ми каже "какав Токијо, имам изборе сад!"
Из дуже питах: "У савезу?"
а председника савеза ће: "У ком бре савезу - изборе за председника, ово, Вучић!

Помислих... а zarobljena pinceza рече.

П.С.
Само, ми (шесторо), нисмо мачији кашаљ - ваном одлазимо
Препоруке:
32
3
20 недеља, 05 март 2017 17:55
Немања@заробљена принцезо
Молим вас пре него што одете пут Немачке да због свих нас изађете на изборе 2.априла.

Хвала унапред.
Препоруке:
61
2
21 недеља, 05 март 2017 17:55
пензионер Цвико
@Драган,
Све је релативно. Можда је пад дошао после 2008 која је била задња нада у обећања шарене демократије. Неколико година уназад, у знатној мери померила се вредности на којима се заснива гласање. Не верујем да ће Вучић добити ове изборе са нпр. 5 милиона гласова за. Проблем је однос грађана према изборима. Сви избори до сада били фарса или неиспуњење обећаног, превара. Људи су сити свега. Да ли на изборе могу изаћи 6,7 милиона гласача? Не! Прво је питање колико нас стварно има. Кад је Републички завод за статистику објавио податак о старосној структури становништва Србије? Подаци из Википедије су непоуздани. На једној страни имамо велики број гласача а на другој мали број изабере председника. Ту нешто не штима и не може се исправити са великом излазношћу. На крају крајева, многи читаоци у својим коментарима истичу како је Србија ОКУПИРАНА земља. Нигде нисам прочитао деманти. Шта значи гласање у таквим условима? Легализацију окупације! Зашто то радимо?
Препоруке:
28
2
22 недеља, 05 март 2017 18:17
Никита Панин
Таман када сам одапео претходни коментар,
недеља 17.00 часова - неко звони...
СНС активисти анкета "да ли подржавамо Вучића?"
Уведох их у кућу да образложено одговорим.
После 15 мин образлагања, девојка са Умке и момак из Угриноваца ми обећаше да неће 2. априла заокружити АВ.
Да не буду постиђени поменух zaboravljenu princezu, допала им се на први поглед, стид неста растасмо се уз осмех лепе жеље и да се држимо начелног договора
Препоруке:
40
2
23 недеља, 05 март 2017 18:27
moram da pitam
Zar nismo pre prošlih izbora slušali da je sve osim toga da SNS sam ima većinu u Skupštini nemoguće? Kad ono SNS trideset mandata kratak za većinu.
Препоруке:
32
0
24 недеља, 05 март 2017 18:49
Ne klepeći nanulama
Možete da prognozirate , istražujete , ja tvrdim da bez izborne krađe Vučić ne može dobiti izbore, za izlaznost je ok , ali molim Vas npr. da na KiM on pobedi sa preko 65%, pa to nema ni u Tunguziji,to bi značilo da su svi Srbi sa KiM ludaci, dajte molim vas !
Препоруке:
43
5
25 недеља, 05 март 2017 19:10
bog dano vic
jadni Vucic, neprestano ga vredjaju navodeci tacne cinjenice o njemu...
Препоруке:
46
1
26 недеља, 05 март 2017 19:14
Rale
postoji nada da ce deo SNS doci k sebi i glasati za Vuka ili Sasu
Препоруке:
17
9
27 недеља, 05 март 2017 19:27
Александар
Реално је очекивати да ће изгледнији исход победе у евентуалном другом кругу и референдумска ситуација "или-или" мотивисати опозиционе бираче да изађу на председничке изборе и дају свој глас-допринос смени актуелног режима, који је ступио на власт победом на председничким изборима 2012. год. Николића, али уколико има више "опозивионих" кандидата за председника то не може да мотивише и доведе на биралишта опозиционе гласаче што повећава изгледе за победу Вучића у првом кругу, 2 априла.
Један заједнички јединствени опозициони кандидат диже излазност и шансе на успех. То је рецепт за победу и смену власти.
Није увек 2 + 2 = 4, јер се гласови не сабирају него расипају, а бирачи демотивишу и терају у пасиву, што отвара широм врата победи кандидата СНС у првом кругу и самим тим даје им се могућност да тријумфују због успеха.
Препоруке:
14
1
28 недеља, 05 март 2017 19:50
Apatinac
Ne klepeći sa nulama!
Препоруке:
4
13
29 недеља, 05 март 2017 20:11
punca/// Slobo lep veliki pozdrav.. ///
@Slobodan srpski heroj , Predsednik Srbije biće Aleksandar Vučić...
Da i Moje mišljenje ..
Ali ipak ...:))) znamo da AV i Toma SAMO menjaju funkcije -
Vučić je naslednji Predsednik SRBIJE !!!.......
Sve je unaprijed izplanirano!
Onog momenta kad politika uđe u sud na vrata, pravda izlazi kroz prozor.
Препоруке:
8
3
30 недеља, 05 март 2017 20:23
посрнула земља
И мени су били анкетари СНС-а на вратима с питањем у вези с изборима, откачио сам их одговором да је превише рано да се изјасним. Били су љубазни, скоро снисходљиви.

Иначе, уместо бављења само процентима, добро би било да се кандидати баве и Вучићевом мотивацијом за ове изборе.
Зашто се премијер који тврди да је толико успешан и посвећен, који жели да води Србију даље и боље, којему је то најважније, определио да конкурише за функцију која то, по Уставу, не омогућује? Истина, он се обезбедио, како год буде (остаје премијер ако пропадне на предс. изборима), али Председник не води земљу, није извршна власт, више је представничка и протоколарна.
Зашто, онда? Одговори на то питање дају могућност опозицији за деловање.

И, зар није боље да кандидати обећају гласачима, уместо онога што може само премијер да ради (па они, и ако победе, неће моћи) само пристојно, и одговорно вршење дужности Председника? Мало ли је то? И оно за шта могу да се залажу у јавности с тог места.
Препоруке:
18
0
31 недеља, 05 март 2017 20:33
други круг је наш,готов је!
Заинатимо се онако српски.
хејтер
Препоруке:
23
1
32 недеља, 05 март 2017 21:00
Jos jedan "Tribalac"
Jedan od razloga sto ovi izbori nece dovesti do ispunjenja nasih ocekivanja, a koji se retko spominje je i taj da Vucic i preko troje vidjenijih protivkandidata zastupaju potpuno istu politiku. Ima i onih koji makar deklarativno zastupaju nesto drugo ali nam je od pocetka sugerisano da oni "nemaju sanse". Ako veci deo "opozicionog" birackog tela izadje na glasanje sa idejom: "Necu vise da ovo radi Vucic, on je prost i bahat! Hocu da isto ovo radi Jankovic jer je obrazovan i pristojan", a upravo je to slucaj - onda je nasa situacija ipak malo jasnija.
Препоруке:
16
2
33 недеља, 05 март 2017 21:20
Не клепећи нанулама@Апатинац
Апатинац, ти си фосилни остатак, да имам моћ тебе и такве као што си ти ,искрен да будем сматрам неандерталцем, држао бих у музеју...али оригиналном музеју из тог доба, ви не само што не личите визуелно на данашњег човека него генетски ми смо раздвојени од те " врсте".Да homo sapiens није био савршеније биће, ви би данас владали светом.Један такав мутирани неандерталац појавио се 1933. године, створили су га у немачкој " лабараторији", додуше рекли су да та врста неће дуго егзистирати, јер не поседује цивилизацијско-социјална достигнућа али ипак могуће је да живи дуго као здрав пас...! Држава неандерталаца на Балкану у оснивању била је Карлобаг, Вировитица...ваше мање групе са "маскама" су отишле да "спашавате" Србе широм Балкана и гле чуда , тамо су Срби нестали а неандерталци ждеру у ресторану Скупштине Србије, идите у земунице у свој амбијент на који сте научени...
Препоруке:
19
5
34 недеља, 05 март 2017 22:43
Svaka čast
@pff i zarobljena princeza

Svako ko vam oponira, iz bližeg ili daljeg okruženja, ili na sajtu poput ovog, licemer je ili budala. Rijaliti Srbija je najgrozomornija zemlja. Ja volim realnu, istinsku Srbiju, a ne ovo smrdljivo ruglo.
Препоруке:
18
0
35 недеља, 05 март 2017 22:53
Драган, Катун
Цвико, у 5 до 17
Потпуно се слажем са Вашим ставом на крају коментара.
Зашто изласком на гласање да легализујемо лоповлук велеиздајничких протува?
-------
Ако се појави Про Србски домаћин, морам на гласање,а надам се и Ви, подстрек за државотворну идеју на скорим-у врх главе до краја године, јер нема резултата-парламентарним изборима.
Препоруке:
2
9
36 понедељак, 06 март 2017 02:35
Бошко
У питању елементарна логика доказива математиком.

Колико има гласача у Страдији

2011 године пописано 7.18 милиона грађана и 1.33 милиона малолетника до 18 година

а на "изборима" 2012 када је "победило" Николићево, Вучићево и Дачићево зло из 90тих "било" је 6.7 милиона "гласача" (док је теоретски могуће да их буде максимално ~5.8 милиона (- умрли и исељени + напунили 18 година)

2016те РСЗ "процењује" да има ~7 милиона грађана а Вучићев и Дачићев РИК да опет има 6.73 милиона "гласача" (1.3 милиона непостојећих "гласача")

за 2017ту када се узме попис од 2011 7.18милиона -660 хиљада умрлих ~200 хиљада исељених - 1.25 малолетника +360 постало пунолетно

могући максимални број гласача на изборима 2017те је 5.43 милиона гласача (од којих ~1.2 милиона није Српске националности (по изјашњавању на попису 2011те))
Препоруке:
7
0
37 понедељак, 06 март 2017 03:57
Боба
Ако и поред све досадашње издаје, уништавања привреде, задуживања нерођених, крађе пензија и будућности, крађе гласова, медијског мрака и тортуре Вучић намакне 50% гласова и прогласи се диктатором Србије а Срби то оћуте морам да кажем да као народ заслужујемо да нестанемо а за то ће се већ дотични побринути.
Препоруке:
11
0
38 понедељак, 06 март 2017 04:54
Neša (Glodur)
SNS i Vučić su istrošena priča. Višemesečno pumpanje "popularnosti" koja je uvek tesno iznad 50 odsto (čak jednom prilikom smešnih 50,1) je balon od sapunice koji će pući na izborima. SNS je sada u situaciji u kakvoj je bila DS 2012. godine. U svojoj najjačoj snazi, propagandnoj, pala je na izborima. Doduše, mnogo je pomogla sama EU koja je tri sata pre zatvranja biračkih mesta na svom Tviter nalogu "greškom" čestitala pobedu Nikoliću čime je dala vetar u leđa pobedi, a malo su pripomogli i nađeni džakovi glasačkih listića "bačenih" u kontejnere. Vučić realno sada stoji daleko slabije od "preko 50 odsto". U stranačkim odborima koalicije članovi otkazuju poslušnost naredbi vrha stranaka da se podrži zajednički kandidat, na mitinzima podrške su isključivo ljudi iznajmljeni za te potrebe koje prevoze autobusima od mesta do mesta... Kako god, očekuje nas veliko postizborno rasulo.
Препоруке:
15
0
39 понедељак, 06 март 2017 08:29
Дејан
Распитао сам се у званичном представништву Србије у месту где живим у Канади и речено ми је да се избори не организују. Може само до Торонта или Отаве (4.000км). А слободна процена је да нас има из Србије овде где живим између 10-15.000. Наравно, нисам још чуо овде да неко подржава Вучића. Дакле потпуна блокада гласања дијаспоре од стране режима. А сећам се времена после 2000 г. када смо гласали овде у нашем конзулату.
Желим вам у Србији да успете да подигнете народ и изведете га да гласа.
Препоруке:
12
0
40 понедељак, 06 март 2017 09:45
negi
@ Cviko,@Dragan,Katun....... A da sačekate malo da se vrate komunisti,sa sve drugom Brozom i drugom Staljinom,onda neće morati niko da izlazi na glasanje. Ako nećete da glasate nećete,to je vaše pravo ali nemojte da pametujete i da smrduckate.Svako ko ne izađe na izbore glasa za Vučića,tako ću se nadalje odnositi prema vašim komentarima i kao Vučićevim botovima.
Препоруке:
3
1
41 понедељак, 06 март 2017 12:04
Драган, Катун
за Неги-ја
Прочитао сам.
Поздрав.
Препоруке:
0
0
42 понедељак, 06 март 2017 12:38
DrJelaBisic
(I)u politici postoji trziste.Ne samo(I ne uvek.I ne uvek samo)trziste programa,ideja,polit programa I sl.Postoji I trziste usluga.Uostalom,politika I jeste neka vrsta usluge.Kao prodaja kafe,kao hrana u restotanu.Politika omogucava(ili ne omogucava-onda je neuspesna politika,neuspesna usluga)skolstvo,zdravstvo,infrastrukturu,povoljne uslove za privrednike,normalan minimalac...Nase polit partije(I nase polit licnosti,koje vode partije I ucetvuju u polit zivotu,i timovi koji okruzuju te licnosti,pre svega)treba da proucavaju tudja iskustva.Ne samo iskustva koja Im(nam)se namecu,ona sa Zapada,vec I druga,sirom sveta.ne samo iskustva pokreta,partija,civilizacija koje su nam bliske,ec posebno onih koji nisu.Nasi mladi nacionalisti(meni najblizi,ali,objektivno najslabija partija opozicije)treba da prouce tudja iskustva(pogotovo iz tzv Treceg sveta.Tu I mi spadamo,ako niste znali).Npr iskustva salafista ili Muslimanske brace,kibuca,kooperativa u Indiji...Cisto sumnjam da se iko...
Препоруке:
0
1
43 понедељак, 06 март 2017 13:24
DrJelaBisic 2
...time bavi.Mislimo da smo Evropljani(I jesmo-geografski.Ali nismo u(polit)kutur.)Gledamo kartu I divimo se sami sebi(bez razloga)Ukratko(koliko god je to moguce(izlozila bih vam slucaj Muslimanske brace u Jordanu.Osnovani jos pre 2.av.r.kao ogranak iste grupacije u Egiptu,imali su(I imaju)prednosti uporedjeni sa nasim nacionalistima,jer petstavljaju ideologiju vecine,koju vecina(makar deklarativno)podrzava.Poiticki procvat(I finansijsku stabiln9st)partije stekli su kada su osnvali svoje banke,zdravstvene ustanove skole,supermarkete,prodavnice.Kroz tu mrezu su istovremeno,pruzali usluge ne samo clanstvu,vec I potencijalnim,buducim clanovima.Napravili su ceo jedan paralelni sistem,iz koga gradjanin ne mora da izadje nikad,celog zivota.Time su ostvarili finansiranje svoje partije,pomogli gradjanima(a pre svega svojim biracima)I"isprobali se",kao poslovni I posteni.Probajte I vi tako pa se spremite ne za sledece,vec za one tamo izbore.
Препоруке:
0
0
44 уторак, 07 март 2017 12:08
DrJelaBisic
Cenjeni profesore,konstatacija iz naslova je tacna,ali...samo ako pretpostavimo da novoizasavsi glasaci glasaju za kandidate opozicije.Vecina gradjana koji ne izlaze na izbore nisu ni pasivn,ni apoliticni,vec su zgadjeni.Ponudom.Izmedju kndidata koji postoje ne mogu da nadju nikoga ko Im odgovara.I to nije zato sto su neki izbirjivi,vec sto je izbor katastrofalan.Programi nasih polit partija su sablonski,nisu konkretni,i kao da su ih jedni od drugih prepisivali.Kanidate da ne komentarisem.Imam utisak da su oni koji ne izlaze kod nas na izbore(i ne samo kod nas)najzreliji deo birackog tela.Ako takvi izadju nz izbore,oni ne moraju da umanje trijumf AV,vec moze da se desi da ih,iz raznih razloga privuce AV.Svih 10 kandidata nece skupiti ni polovim mjegovih glasova,svi zajedno.Zato sto je situaxija takva on I ide na izbore.Zamajava nas,a nista ne rizikuje.Naprotiv.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер