Prema njegovim riječima, odlučnost ljudi, htijenje i uvjerenje da je Republika Srpska pravo mjesto njihovog života bilo je jače od mirovnih sporazuma koji nisu obećavali i nisu davali ravnopravnost koju je srpski narod čekao.
Svi oni koji u Miloševiću vide oca Srpske,neka ne žive više u zabludi.
Uz čašu viskija(Krajišnik)na poklon je ostavio celo Sarajevo sve sa Srbima,muslimanskoj džamahiriji.
Kao faktor stabilnosti na balkanu.
Srbi Sarajlije,izbeglice po Srpskoj i matici Srbiji,ali i svim kontinentima sveta,to znaju najbolje.
hejter
Preporuke:
33
31
2
nedelja, 13 mart 2016 10:50
Srbin obični
Pod utiskom činjenice da su ruralni Srbi i u Bosni i u Hrvatskoj bili glavni nosioci otpora tamošnjoj Ustašiji, zaboravlja se da su najveći stradalnici ustvari bili gradski Srbi. Živeći u Zagrebu, Rijeci, Zadru, Splitu, Mostaru, Tuzli, Sarajevu, Osjeku - Srbi su se našli u ustaškom okruženju ali su i nečijom "zaslugom" ostali prepušteni sami sebi. Danas su u tim sredinama gotovo desetkovani. Predratno Sarajevo imalo je oko 115 000 Srba u gradskom jezgru i oko 70 000 Srba u prigradskim opštinama. Danas 2016. u gradskom jezgru Sarajeva živi oko 5000 - 7000 Srba, dok je u prigradskim opštinama sada ima oko 58 000 Srba. Suma sumarum nedostaje oko 110 000 urbanih Srba i oko 12 000 prigradskih Srba (to je ovaj dio koji je pored tzv, Istočnog Sarajeva naselio i Bjeljinu, Janju). Dakle najveći ceh su platili sarajevski gradski Srbi ali se to iz nekog razloga stalno gura pod tepih. Biće da je neko nešto propustio da uradi u ratu pa sada zabašuruje stvarne gubitke.
Preporuke:
62
8
3
nedelja, 13 mart 2016 11:17
jovović zoran
A iz Srbije,baš niko!
Preporuke:
44
4
4
nedelja, 13 mart 2016 11:38
sizif
Prema popisu 1921. u gradu Sarajevu je živelo:
Srba - 16.000
Hrvata - 19.000
Bošnjaka - 22.000
A u Okrugu Sarajevo:
Srba - 97.000
Hrvata - 52.000
Bošnjaka - 128.000
Srbi iz Sarajeva na kraju krajeva opet su ostali na teritoriji Bosne ako ne direktno u Sarajevu onda bar Pala mogu gledati dole Sarajevo. Ali mi Srbi iz Krajine nemamo to to jest takvu privilegije da mozemo sa Velebita gledati Gracac ili sa Dinare Knin. Nas su proterali s ciljem da zauvek nestanemo iz Krajine. I zato niko nema pravo da kaze kako je neko drugi veca zrtva od nas Srba iz Krajine. Mi smo naj veca zrtva a tome su kuovali Milosevic Karadzic i Tudjman sve sa Mladicem koji je povuko vojsku sa Kupresa a kasnije i sa Glamoca i Grahova ostalo je sve istorija.
Preporuke:
37
17
6
nedelja, 13 mart 2016 11:55
Marko
Baš lepo što je godišnjica tragedije obeležena.
Preporuke:
19
6
7
nedelja, 13 mart 2016 11:58
sizif
@Srbin obični
Živeći u Zagrebu, Rijeci, Zadru, Splitu, Mostaru, Tuzli, Sarajevu, Osjeku - Srbi su se našli u ustaškom okruženju ali su i nečijom "zaslugom" ostali prepušteni sami sebi.
Nečijom "zaslugom" su se i naselili tamo umesto u svojim krajevima.
Preporuke:
11
38
8
nedelja, 13 mart 2016 12:06
Djuro-Radonjic
SRBIN OBICNI@ Da slazem se ali sta cemo sa izgonom iz Hrvatske preko 500.000 Srba sto iz Krajine 1995 i iz gradova pod Hrvatskom kontrolom. Sa nekadasnji 700.000 Srba u Hrvatskoj danas jedva da ima 120.000. Ovo se zove genocid kultorocid i sve ostalo. Sarajevski Srbi jesu stradali ali nisu stradali koliko su stradali Srbi iz Hrvatske. Ti Sarajevski Srbi sem Sarajeva nista drugo nisu izgubili. Oni su imali privilegiju da iz Sarajeva ostanu da zive recimo na Palama ili u Bjeljini. Nakon rata su svu svoju imovinu u Sarajevu zamenili za recimo stanove muslimana u Bjeljini ili Zvorniku ili Banja Luci. Mi Srbi iz Hrvatske nista od toga nemamo mi nemamo pravo ni na svoje pismo u Hrvatskoj a kamo li nesto drugo. Zato potencirati pricu o Sarajevskim Srbima a sa druge strane zaboraviti preko 500.000 proterani Srba iz Hrvatske je neozbiljno. Jer ako postoje prave zrtve to smo mi Krajisnici. Nasa zrtva nije samo egzodus iz Krajine nasa zrtva je i dobijanje entiteta zvanog RS na stetu Krajisnika
Preporuke:
27
15
9
nedelja, 13 mart 2016 12:12
Djuro-Radonjic
SIZIF@ Uz duzno postovanje svih ostalih komentatora na NSPM smatram da ste vi jedini ali zaista jedini komentator koji do tancina poznaje stanje stvari Srba sa leve strane Drine. I vi ste naj bolji poznavalac odnosa Srbije prema Srbima iz Hrvatske. Sa uzivanjem citam svaki vas komentar jer je svaki neverovatno tacan i potpun. Svaka vam cast
Preporuke:
13
22
10
nedelja, 13 mart 2016 12:56
Dokle više
Ne lažite više ovaj napaćeni narod, 150 hiljada ljudi bez razloga ste natjerali da napuste ognjište i odu u neke vukojebine,Sarajevo se moglo podijeliti nešta slično kao Mostar,ali kratkovida srpska politika uzrok egzodusa
Preporuke:
20
21
11
nedelja, 13 mart 2016 13:10
Srbi
Srbi iz danasnje RS branili su svoja ognjista do poslednjeg daha, za razliku od Srba iz RSK koji su na vreme zbrisali pred neprijateljskim hordama. Nas dicni premijer reci ce da je ovo deljenje Srba na ove i one, ali istina je neumitna!
Preporuke:
21
14
12
nedelja, 13 mart 2016 13:23
Srbin obični
---> Djuro-Radonjicu!
Prema popisu iz 1991. godine, u Hrvatskoj je bilo 581 663 Srba ili 12,15 odsto uz oko barem 50 000 Srba - Jugoslovena.
2001. Srba je 201.631 i čine 4,5% stanovništva Hrvatske. Znači u Hrvatskoj nema oko 430 000 Srba. Od toga broja je oko 200 000 gradskih Srba iz Zagreba, Šibenika, Rijeke, Splita, Osjeka, Vukovara... To je strahovit udar i na gradsku i na srpsku ruralnu populaciju - slažem se, ravno genocidu. Ali SVI govorimo o ruralnoj Krajini a zaboravljamo šta se desilo sa gradskim Srbima u Hrvatskoj.
U Sarajevu je situacija obratna - stradalo je cjelokupno GRADSKO stanovništvo; njih 110 000 nestalo je potpuno iz Sarajeva i BiH. Prigradski Srbi, oni sa Ilidže, Ilijaša, Hadžića, Vogošće pomjerlo se u tzv. Istočno Sarajevo ako je to uopšte neka privilegija.
P.S. Ako u Hrvatskoj i nisi htio/mogao pisati ćirilicom, ovde na NSPM možeš ali izgleda ti voliš da srbuješ na latinici.
Preporuke:
28
4
13
nedelja, 13 mart 2016 13:38
Djuro-Radonjic
SRBI@ Nisu Srbi iz RS stvorili i kako ti kazes odbranili RS. Tu RS je stvorila Amerika sve sa onim Klintonom na celu koji je 1999 uzeo Kosovo od Srbija prema tome nemoj da se igramo decijih igrica vec pricajmo argumentovano. Imamo dakle Hrvatsku akciju Oluja gde se proteruje 250.000 Srba iz Krajine pre toga Bljesak i proterivanje nekih 50.000 Srba ta Amerika tad cuti ne zaustavlja Tudjmana. Krajina pada Tudjman sa vojskom ulazi u BiH padaju sva ona mesta ispod Banja Luke i Tudjman stize na 15 km od Banja Luke. Tad Holbruk zaustavlja Tudjmana pazi HOLBRUK isti onaj koji je pravio pobunu Albanaca na Kosovu on sprecava tad pad Banja Luke i verovatno cele RS. Prema tome ta tvoja prica o hrabrosti vojske RS je tako mizerna da nemam reci. Ako ikome mozete da se zahvalite za stvaranje RS to je Amerika i licno onaj Klinton kojek 99,9% Srba u Srbiji ne moze da smisli zbog otimanja Kosova. Vidite li koja je to igra Amerika stvorila RS a Kosovo oduzela Srbiji MALO CUDNO I NELOGICNO jel tako????
Preporuke:
9
26
14
nedelja, 13 mart 2016 13:47
Djuro-Radonjic
SRBIN OBICNI@ Zaboravio si i kvazi Jugoslovene koji su u Hrvatskoj svi do jednog bili Srbi. Hrvat nije mogao biti Jugosloven vec iskljucivo samo Srbin. Bato moj 700.000 Srba ti je u Hrvatskoj bilo naravno vecinom su ziveli po vecim Hrvatskim gradovima. Nije logicno da najveci deo Srba u Hrvatskoj zivi izmedju Dinare i Velebita u tim zabitnim predelima. Ali to svakako ne daje nikom pravo da na bilo koji nacin velica stradanje Srba iz Sarajeva a da umanjuje progon NAPOMINJEM preko 500.000 Srba iz Hrvatske. Nije fer i nije zdravo za tu Srpsku slogu kojoj valjda svi tezimo
Preporuke:
9
15
15
nedelja, 13 mart 2016 14:09
Radgost
Djuro-Radonjic
Nije fer i nije zdravo za tu Srpsku slogu kojoj valjda svi tezimo
Srbi krajinci vekovima bili verni Istočnom carstvu a danas o srpskoj slozi!?
Preporuke:
13
2
16
nedelja, 13 mart 2016 14:13
istina
ne svađajte se bez veze: Srbi su stradali svuda i sada svuda stradaju, čak i u matičnoj zemlji!
Preporuke:
30
2
17
nedelja, 13 mart 2016 14:22
sizif
@Srbin obični
Ali SVI govorimo o ruralnoj Krajini a zaboravljamo šta se desilo sa gradskim Srbima u Hrvatskoj.
A odakle su ti "gradski Srbi u Hrvatskoj".
Srba u hrvatskim gradovima praktično nije ni bilo dok 1918. južnoslovenske zveri nisu zagospodarile ovim prostorima.
Posle "oslobođenja" okupatori nisu dozvoljavali čak ni pomisao da bi niža rasa mogla imati bilo kakva prava.
Đilas se istakao i za vreme Drugog zasedanja AVNOJ-a. Tada je, prema svedočenjima prisutnih, na jednom od sastanaka burno reagovao kada je Moša Pijade skrenuo pažnju da bi i Srbi u Hrvatskoj, na prostoru Krajine, trebalo da dobiju svoju autonomiju, da i Hrvatska ima jednu autonomnu pokrajinu. Đilas je Pijadu nazvao srpskim nacionalistom, našta ga je ovaj poslao u majčinu.
http://bit.ly/1U9vzVK
Kako su se na KiM ili u drugim delovima razvijali gradovi.
Preporuke:
5
6
18
nedelja, 13 mart 2016 15:17
Aleksa
za "sizif".
olako iznosiš neke stavove.
jugoslovenska ideja i vekovni proces asimilacije koji ide iz germansko-katoličke "iberkulture" su svakako među najvažnijim faktorima tragedije srpskog naroda u novijoj istoriji.
to kako se događalo sa obe strane Drine je sada pre svega izvor za tvorenje najnovije istorije Srba, utemeljenoj na principima koji su tesno povezani sa identitetom, istorijom i interesima srpskog naroda.
na tome se mora neprestano i neumorno u isto vreme sa događanjima raditi,
ali bez slobodnog nacionalnog centra,stvarna i svesna sebe istorija među ostalim i velikih srpskih pogrešaka i zabluda ne može da se učini osnovom za nacionalnu svest.
možemo mi da budemo ljuti na sebe koliko hoćemo,
ali to nas nimalo neće približiti cilju - životu slobodnih i svojih na svome.
pišeš kao da si potpuno izgubio veru da možemo jednom da se oslobodimo kao svesan sebe narod.
nije dovoljno da ukažemo na zaslužnog Karađorđevića Ujebinitelja,kao ni na titiće uveoke u rovovima Beograda.
Preporuke:
6
1
19
nedelja, 13 mart 2016 15:19
Aleksa
za "sizif"
zaista,potrebno je neprestano ukazivanje na zablude i nosioce procesa protivnih našem nacionalnom interesu,ali zar je moguće stati na ocenama?
nemoć?
beznađe jer nema nosioca interesa koji su utemeljeni na našem identitetu i istorijskom iskustvu?
tvoji komentari pobuđuju na razmišljanje,
ali kakav je smisao da se u komentaru prelazi preko uslova u kojima se nešto događalo. to je recept za ideologiju.
pišeš:
Nečijom "zaslugom" su se i naselili tamo umesto u svojim krajevima.
koji su to svoji krajevi?
ja na primer vidim veliku razliku između Zagreba i Sarajeva.
i gde je bio taj koji je mogao da promeni smer odlaska sa zapadnih srpskih etničkih zemalja u tuđe centre.
koliko tuđe za ljude koji su primili u sebe virus jugoslovenstva?
kretanje Srba prema ne svojim gradovima je starije od zidanja jugoslovenske utopije.
Srbi su se koliko toliko udaljili od sveg nasleđa života pod Turcima, ali takvog udaljavanja od života pod Austrijom nikad nije bilo.
Preporuke:
7
1
20
nedelja, 13 mart 2016 15:20
Aleksa
ko je više stradao Krajišnici iz davne Austrije i novije SR Hrvatske ili Sarajlije?
otkud vam uopšte misli da na taj način poredite stradanja?
mi smo stradali više od vas! - kažu jedni...
svaka čast!
znaju jako dobro oni koji su otkinuti od svojih podneblja i zavičaja šta je to.
postoje i ljudi koji nekako mogu da žive u drugim sredinama sa takvom ranom.
proba racionalizacije predaje Sarajeva je jedino potreba političara da zamažu žrtvama razlog zašto su ljudi izgubili to za šta su se borili.
sve je to lažan jezik političara,
takav anestetik.
Sarajevo za Srpsku objašnjavaju (iskreno?)apologete,
nije moglo više...
prve generacije izbeglica,
mnogi obogaljenih gubicima bliskih i podneblja iz kojeg u normalnim uslovima ne bi prešli u drugo,
slično kao i prve generacije emigranata u velikoj većini su rascepljeni do kraja života.
ko je više stradao - Krajišnici ili Sarajlije? ili bivši Zagrepčani, Splićani, Tuzlaci...?
krenite od pojedinaca, pitajte ih...
možda vam svane.
Preporuke:
13
1
21
nedelja, 13 mart 2016 15:36
Srbin obični
Da se vratim na temu a to je egzodus sarajevskih Srba u poslednjem ratu. Sve je počelo 1992, pred rat, kada je postalo jasno da su muslimani naoružani. Vozovima, autobusima, avionima (pa i "Kikašem"), kolima i pješke iz Sarajeva su odlazila srpska djeca, omladina i žene... Teško je reći tačno koliko ali radi se o desetinama hiljada koje su sklonjene pred nadolazećom Ustašijom. Desetine hiljada odraslih Srba ostale su blokirane u gradu, kao taoci, sa izuzetkom Grbavice. Ipak, miteći muslimane ili bježeći kroz breše, tokom rata grad su uspjele napustiti hiljade Srba. Neposredno nakon što je rat završen došlo je do seobe desetak hiljada Srba sa Grbavice i iz prigradskih naselja koja su pripala Federaciji BiH. Zatim je, mjereno ponovno desetinama hiljada, nestao i ostatak Srba u gradu koji su bili zgađeni Ustašijom svojih komšija tokom rata.Tako je u 3-4 talasa počev od 1992 Sarajevo ispražnjeno od oko 120 000 gradskih i 12 000 prigradskih Srba. Bilo ne ponovilo se! Nije bilo pameti!
Preporuke:
16
2
22
nedelja, 13 mart 2016 16:13
TOPOLj
Poslije tragedije Srba iz Hrvatske najveća tragedija na prostoru bivše Jugoslavije je tragedija sarajevskih Srba.U Sarajevu je prije tragičnih devedesetih živjelo oko 160.000 Srba,vjerovatno i više.Danas je Sarajevo grad u kome svaki Srbin smanjuje ton,bilo da se nađe u trolejbusu,taksiju,tramvaju ili nekom drugom vidu gradskog prevoza.Grad Neleta,Kuste,Ratka Radovanovića,novinarke Dubravke Kenić,kantautora Slobodana Samardžića i mnogih drugih srpskih velikana iz svih oblasti,taj grad se pretvorio u nezapamćeni jad i čemer.Dok je bilo Srba u broju u kojem ih je bilo Sarajevo je ličilo ne samo na grad nego na velegrad,na duhovni megalopolis.Prije zadnjeg rata po broju Srba koji su u njemu živjeli,odmah iza Beograda Sarajevo je bio drugi grad na prostoru bivše Jugoslavije.Srbi su Sarajevu davali ton.Srbi su bila i mozak,i srce i duša Sarajeva.Danas je Sarajevo zombi.Ne daj Bože nikome.Najveći genocid na prostoru takozvane BiH desio se nad sarajevskim Srbima.
Preporuke:
20
3
23
nedelja, 13 mart 2016 16:16
sizif
@Aleksa
ja na primer vidim veliku razliku između Zagreba i Sarajeva.
kretanje Srba prema ne svojim gradovima je starije od zidanja jugoslovenske utopije.
U Karlovačkom vladičanstvu (uglavnom Karlovačka i Banska Krajina) 1889. je živelo 321.000 Srba, od toga u Karlovcu 462, na Rijeci 170.
http://postimg.org/image/5o9vfg15f
Zagrebačka mitropolija je izmišljena tek 1931.
Preporuke:
4
1
24
nedelja, 13 mart 2016 16:48
sizif
@Aleksa
ko je više stradao - Krajišnici ili Sarajlije?
Krajišnici i Sarajlije se uopšte ne mogu porediti.
Skoro sve Sarajlije (Srbi) imaju svoj zavičaj iz koga su došli, generaciju ili dve unazad.
U Krajini su srpska sela, porodična imanja i kućišta vekovima stara, zavičaj. Kod mene u selu praktično sve iste porodice su bile još i na popisu imanja iz 1712.
Sasvim druga je stvar koliko je ljudi poginulo, ranjeno. Koliko su propatili i materijalno stradali.
Preporuke:
8
3
25
nedelja, 13 mart 2016 17:46
Aleksa
za "sizif"
razumem ja vaš pogled
i svestan sam da je masovnije kretanje Srba prema spomenutim gradovima rezultat dvadesetog veka,
ali smatram vaš argument u obliku mape jedino kao jedan aspekt tog problema.
pišete o podacima iz 19. veka za Karlovac i Rijeku, ali navodite apsolutne brojeve koji kontrastuju sa brojem Srba na terenima buduće Hrvatske,
samo ništa ne govore o broju, mestu i ulozi Srba u tim gradovima (naravno da to kretanje pomaže asimilaciju u ne srpske sredine).
ne govore ti brojevi o budućoj perspektivi Srba u tim gradovima.
etnička mapa iz 1940. pokazuje pre svega etničke teritorije u tom razdoblju, ali ne i "etničke gradove", a zar gradovi nisu bliži poredku u kojem se nalaze, više kulturni, manje prirodni.
iako su veoma inertne, etničke teritorije su ipak podložne promenama, kao rezultat većih sukoba.
koliko li je gradova samo u 20. veku promenilo svoju "pripadnost"? od Vilnusa, preko cele Slovačke, naših prostora, pa sve do Soluna i Smirne...
Preporuke:
3
0
26
nedelja, 13 mart 2016 17:52
Aleksa
za "sizif"
da vidimo mapu zemalja sa kraja 18.veka,koje su u 19. i na početku 20.veka skupljane u Srbiju.
čiji su tada gradovi?srpski?a zemlje?
želim da ukažem da su tendencije razvoja ne manje važne od "etničkog materijala",koji se organizuje u složenije strukture.
pokazuje se da su uticajniji od stvarnog stanja na terenu delovanja centara čije su to interesne sfere. a u našim uslovima susreta tri kulture posledice toga su više nego vidljive.
vaš pristup lako može da vodi prema omiljenoj tezi zapadnih kulturtregera (korištenoj i u poslednjem ratu) o Srbima kao ruralnom elementu, kojemu su gradovi - kao Sarajevo - tuđe sredine.
baš o tome Vi često kritički pišete,jer to i jeste u svojoj prirodi rasistička teza.
znate da situacija Srba u Zagrebu i Srba u Sarajevu u vreme Austro-Ugarske nije bila ista.ni posle. Sarajevo nije moglo da postane srpski grad ko u Srbiji,daleko bilo,ali je u 20. veku,baš u vezi toga šta se ne vidi na mapama,njim delom i postalo.
brojevi to potvrđuju.
Preporuke:
5
0
27
nedelja, 13 mart 2016 18:08
miki
u 03 15h grupa siptara je upala u prostorije diskoteke insomnije u gracanicu i napala je srbe posle zestoke tuce i posle reakcije rose tuca je prekinuta jedan srbin je teze povredjen sa vise ubodnih rana,posle hitne pomoci on je zbrinut a lekari se bore za njegov zivot niko ne objavljije nista
Preporuke:
12
0
28
nedelja, 13 mart 2016 18:13
ako je neko zaboravio
Manojlo Milovanović, ministar odbrane u Dodikovoj prvoj Vladi, koji je kao načelnik Generalštaba Vojske RS operativno rukovodio egzodusom Srba iz sarajevskih predgrađa, sa skupštinske govornice je optužio Momčila Krajišnika kao političkog inspiratora i naredbodavca "seobe naroda". I Dodik je tada postdejtonski stampedo Srba iz Sarajeva tretirao kao "izdaju u režiji Radovana Karadžića i SDS-a".
Dvadeset godina kasnije, jučer-prekjučer, Momčilo Krajišnik, koji je u međuvremenu "odvalio" deceniju i pol zatvora za ratne zločine, posipa se pepelom i kaže "da bi možda bilo bolje da Srbi nisu napuštali Sarajevo".
Dodik, opet, braneći Krajišnika, ne ovog današnjeg, nego onoga od prije dvije decenije, veli da Srbi nisu imali drugog izbora nego da bježe pred "Alijinom fašističkom vlašću"...
Preporuke:
11
7
29
nedelja, 13 mart 2016 18:34
Mirjana Niš
Ostavite se zlih komentara i preganjanja gde je više srba stradalo. Steadalo je svuda zbog naše naivnosti da su nam neprijatelji prijatelji, što smo verovali u multi kulti koga nema.
Konstatujmo imena, konstatujmo svakog čoveka, odajmo pomen, zahvalimo se na trudu. Sada bi mogli da budemo složni, ali vidi vraga.
Ponovo smo ovce za šišanje, Ponovo nas vode ujedinitelji i titovci.
Nedajmo se braćo i sestre. Ujedinimo se.Složimo se. Orodimo se.
Evo izbora pred nama. Nismo uspeli da naše jadne i čemerne nazovi srbe-političare, sve po redu, navedemo da govore o nacionalnom programu jedinstva srba.
Kada ćemo da pobedimo sebe, da postanemo svoji? Da svoje ne damo i ne prodajemo, nego da sabiramo?
Dosta pohlepe i posipanja pepelom.
Uradimo nešto jako za sve srbe na Balkanu. Težimo ka ujednjenju.
Ovi danas, usrani golubovi, boje se da o tome izuste ijednu reč.
Neda Evropska unija, a oni legli na rudu!
Preporuke:
17
0
30
nedelja, 13 mart 2016 18:46
sizif
@Aleksa
Da su Srbi imali svoju a ne jugoslovensku kulturnu i prosvetnu elitu od sredine 19. veka, ušli bi u 20. vek kao normalna evropska nacija i gradili svoju nacionalnu državu pretežno na svojim etničkim teritorijama, kao i sve ostale evropske nacije.
Živeli uglavnom u srpskim gradovima na svojim teritorijama, kao i svi ostali evropski narodi.
Još Vuk konstatuje koje su Srbi, bez obzira na nekakvu skolastiku (objavljeno 1849):
"Vuk dalje navodi da Srba ima pravoslavaca, muslimana i rimokatolika, i pritom napominje da samo Srbi „grčkog zakona“ (pravoslavne vjeroispovijesti) sebe zovu Srbima ili „Srbljima“, a ostali ovoga imena neće da prime.
https://sr.wikipedia.org/sr/Srbi_svi_i_svuda
Još Svetozar Marković sredinom 19. veka, idući u korak sa modernom Evropom, odbacuje istorijska prava rečima "princip nacionalnosti odriče se svih istorijskih prava".
Ostajalo je samo da se primeni normalan reciprocitet pri razganičenju sa Hrvatima i Bošnjacima.
Preporuke:
2
1
31
nedelja, 13 mart 2016 19:40
Aleksa
za "sizif"
imali smo koga smo imali.
da li je moglo da bude drugačije?
stekli smo iskustvo i znanje,
koje je preskupo plaćeno.
to smo se mi ulazili u postojeći poredak
i kretali od nule,
potcenjivali uticaje velikih
i kad su nam (Rusi) pomagali
i kad su (Zapad) stvarali prepreke ili nas prosto zatirali.
naivnost i mladost misli i struktura.
zar nije osnovno poznavati svet u kojemu se pokušava zauzeti svoje mesto?
ali poznanje dolazi sa vremenom
i nije bez uticaja sa strane.
zar nije karakteristična za takve narode određena doza vere u dobre namere i uzvišenost ideja koje glase veliki?
glase,a mlate se između sebe,
najbolje preko leđa ludih i zbunjenih.
živimo u vremenu,
kad samo onaj koji to neće ne vidi da smo na raskršću:
jedan put vodi u asimilaciju i uništenje,
drugi u opstanak i oporavak.
to je nova situacija jer je izbor Ruskog sveta prvi put za nas strateški i dugoročan.
naravno,
da bismo izabrali moramo se prvo osloboditi.
prvo duhovno, pa fizički.
Preporuke:
5
0
32
nedelja, 13 mart 2016 20:23
sizif
@Aleksa
Osnovno je da se razume podmuklost beogradske jugoslovenske elite koja oduvek zastupa hrvatske nacionalne interese.
Koliko ste puta čuli da Srbima treba Jugoslavija da bi svi Srbi živeli u jednoj državi, da su Srbi rasuti po čitavom Balkanu pa imaju nekakav poseban interes za Jugoslaviju?
Da li su Srbi išta više "rasuti" od Bošnjaka ili Hrvata?
Preporuke:
3
2
33
nedelja, 13 mart 2016 22:08
Iz Sarajeva
Sizife, podaci koje navodite iz 1921. god.su netačni. Ne znam koja vam je namjera da te podatke izvrćete, no dobronamjerna sigurno nije. Područje Sarajeva je sve do 2.Svjetskog rata imalo veći broj hrišćana, naročito pravoslavnih. Oni su desetkovani u ratu, narod je istrijebljen, činjenica koju naročito Bošnjaci zaboravljaju pa stanovništvo broje od 1945. nadalje i proglašavaju Srbe nepoželjnim.
Djuro-Radonjic, gospodine, ne pravimo ovdje izbor za najvećeg mučenika. Poštujmo muke jedni drugih. Očigledno niste upućeni u strašnu golgotu sarajevskih Srba. Većina njih nije imala mogućnost da se domogne Pala, završili su u 150 koncentracionih logora u samom gradu i okolini. Nakon toga, područje je bombardovano i naročito stanovnici Hadžića, koji su se poslije preselili u Istočnu Bosnu, umiru redom od raka.
Nemojte, molim vas, da se takmičite u tako bizarnoj trci. Pomažimo jedni druge, ne djelimo se i po ovoj osnovi!
Preporuke:
14
1
34
nedelja, 13 mart 2016 22:52
Aleksa
za "sizif"
pišete "Osnovno je da se razume podmuklost beogradske jugoslovenske elite koja oduvek zastupa hrvatske nacionalne interese".
to šta imamo sad je posledica okupacije Srbije od 1944. koliko je to podmuklost?
pre će da bude interes i ideologija.
ta hrvati i njihov nacionalni projekat su jedino posrednici Bliskog ili daljeg Zapada u ekspanziji ili kontroli Balkana. kad su oni to našli sami u sebi snagu da prodiru na srpske etničke prostore?
odlazak u Beogradu od srpskog nacionalnog interesa prema "srpsko"-jugoslovenskom koji prelazi preko granice u istorijsko područje nemerljivo silnijih centara - germanskih i rimskog (vatikanskog) bila je kombinacijom megalomanije i gluposti.
država Aleksandra Ujebinitelja (i onih koji su preko njega eksperimentisali) bila je plod idealizma, koji je zanemarivao realne uslove prilikom stvaranja političkih struktura, a preuveličao idealističke crpeći iz slovenske 19.-večne lingvističke! utopije...
Preporuke:
3
0
35
nedelja, 13 mart 2016 22:54
Aleksa
za "sizif"
Kraljevina SHS je napravljena protiv volje hrvata.Nasiljem.To nasilje je prirodno moralo da se okrene i protiv istorijskog razvoja srpske nacionalne ideje.
znamo šta je dalje bilo.
osvajanje vlasti od strane Broza je ljušturu jugoslovenske ideje ispunila "prozapadnim" sadržajem.
problem sa kojim su Srbi danas suočeni u Beogradu je posledica međuratnog raskola na Srbe jugoslovenske i Srbe srpske orijentacije. prevlast tih prvih u kulturi i politici je potpuna, naravno uz podršku drugova iz bratskih naroda koji su se slili u Beograd sa titinim osvajanjem vlasti. to je prvo polje na kojemu se treba izboriti sa postojećim stanjem - formiranje srpske nacionalne (daleko od nacionalističke) kulturne i političke elite, koja će doduše da primi u sebe i deo tih manje određenih koji se trenutno nalaze sa druge strane...
oni koji su vodili Srbe pokušali su da idu na Zapad, pokušali su i da stvore državu na Balkanu koja bi bila subjekat međunarodne politike.
i jedno i drugo je iluzija.
Preporuke:
3
1
36
nedelja, 13 mart 2016 23:00
sizif
@Iz Sarajeva
Sizife, podaci koje navodite iz 1921. god.su netačni. Ne znam koja vam je namjera da te podatke izvrćete, no dobronamjerna sigurno nije. Područje Sarajeva je sve do 2.Svjetskog rata imalo veći broj hrišćana, naročito pravoslavnih
Ono je isečak iz dokumenta koji sam davno skinuo sa interneta i koji bi trebalo da bude fotokopija orginalnog dokumenta (skenirano samo za BiH).
Ovo je naslovna strana:
http://postimg.org/image/vt4d5drqn
Ovde imaju samo podaci za Okrug Srajevo:
Srba - 97.716
Hrvata - 52.333
Bošnjaka - 128.318
Identično do u zadnju cifru, kao u prvom dokumentu.
Dugujem izvinjenje što sam podatak za Srbe za okrug pogrešno zaokružio u prvoj poruci.
Preporuke:
3
3
37
nedelja, 13 mart 2016 23:39
sizif
@Aleksa
to šta imamo sad je posledica okupacije Srbije od 1944. koliko je to podmuklost?
To je delimično tačno.
Ipak monstruozne avnojske granice usred Evrope 20. veka ne bi bile moguće da jugoslovenska elita nije prethodno čitav vek trovala srpsku decu rasističkim teorijama. Bez obzira na okupatore, komunističku ideologiju, Sovjete i Zapad. Čak i poraženi Srbi su se ipak nešto pitali.
U najkraćem, jugoslovenska elita je učila srpsku decu da preko Drine žive Hrvati i stoka.
Još Radičević 1844. u Đačkom rastanku "brže braćo, amo, amo" u kolo poziva čak i Hrvaćanina, Dalmatinca, Dubrovčanina, Slavonca, Crnogorca.
Krajišnika ne, nije kolo za stoku.
https://www.youtube.com/watch?v=7i40s_3l4Uk Otkad su jugoslovenski rasisti nametnuli ovo za lektiru srpskoj deci.
Deportacije Srba iz Krajine su počeli odmah 1918. da braći naprave prostora. Prema rezultatima popisa reklo bi se da je 1921-31. deportovano 80-100.000 Krajišnika.
Preporuke:
0
2
38
ponedeljak, 14 mart 2016 00:29
Srbin obični
Aleksa
ko je više stradao Krajišnici iz davne Austrije i novije SR Hrvatske ili Sarajlije?
otkud vam uopšte misli da na taj način poredite stradanja?
sizif
Krajišnici i Sarajlije se uopšte ne mogu porediti.
Skoro sve Sarajlije (Srbi) imaju svoj zavičaj iz koga su došli, generaciju ili dve unazad.
Vikipedija:
Po arheološkim podacima Stara srpska pravoslavna crkva Sv. Arhangela Mihaila u Sarajevu potiče iz srednjeg vijeka. Pisani podaci o tačnom vremenu gradnje nisu sačuvani. Crkva se prema arheološkim podacima datira u 15. vijek. U prvom turskom defteru iz 1468. godine kaže se da u Sarajevu imaju 42 muslimanske, 103 hrišćanske i osam dubrovačkih kuća. U drugom defteru iz 1489. godine pominje se Đuro, sin popovski, što ukazuje da je u Sarajevu u to vreme bio sveštenik i crkva. Prvi sačuvani spis koji pominje crkvu je iz 1539. godine. Odlikuje je stil srednjovjekovnih srpsko-vizantijskih građevina.
Preporuke:
5
0
39
ponedeljak, 14 mart 2016 01:17
sizif
@Srbin obični
To što ste izneli uopšte ne protivreči mom iskazu:
"Skoro sve Sarajlije (Srbi) imaju svoj zavičaj iz koga su došli, generaciju ili dve unazad."
Mada kad malo bolje razmislim, uzimajući u obzir i da je grad u svom širenju mislim zahvatio i neka srpska sela, izgleda mi primerenije:
"Velika većina Sarajlija (Srbi) imaju svoj zavičaj iz koga su došli, generaciju ili dve unazad."
Preporuke:
0
2
40
ponedeljak, 14 mart 2016 01:25
Aleksa
za "sizif"
pišete: Ipak monstruozne avnojske granice usred Evrope 20. veka ne bi bile moguće da jugoslovenska elita nije prethodno čitav vek trovala srpsku decu rasističkim teorijama... Još Radičević 1844. u Đačkom rastanku...
iz moje perspektive,vrlo slobodno i široko koristite pojam rasizma. često i tamo gde ne može da ga bude.
njime obuhvatate i nesvesna delovanja nekih od (posle sabranih u grupu) preteča oficijalnog jugoslavizma.
i kod Vuka i kod Branka i kod Dositeja ranije prisutne su zapadne ideje, šta nije teško objasniti.
zar je drugačije u Rusiji tog vremena?
gde smo se mogli okrenuti, mi seljački narod?
ta spomenuti daleko od toga da su bili geopolitičari.
delovali su u vreme kad su ideje slobode i bratstva naroda bile povezane sa nadom u njihovo ostvarenje - pre 1848. to je i vreme buđenja zapadnoslovenskih naroda (ne računajući Poljake, koji nisu bili "uspavani"). zar su mogli videti ideje i posledice koje su projektanti iz Beča i još uvek Rima namenili Balkanu?
Preporuke:
2
0
41
ponedeljak, 14 mart 2016 01:27
Aleksa
za "sizif"
Radičević zaista prihvata "ilirsku" podelu zemalja sa leve strane Drine.A iza Vuka konce vuče lija Kopitar.Samo to ih ne čini rasistima.
Uostalom u vreme kad Radičević umire, Gobino tek počinje da piše o svojoj koncepciji rasizma.
Što se tiče kulturnog imperijalizma u koji je ugrađena misao o višoj vrednosti katoličkih naroda ona je prisutna svo vreme, samo je retko ko tako kvalifikuje.
to je i vreme evropocentričnosti.
Garašaninu su Poljaci pokušali da ubace i Ilirce u Načertanije,ali nije im prošlo. Knez Mihajlo je bio okrenut može se to nazvati Balkanoslavija.
Ta znano je i da su Srbi najmanje bili zainteresovani slovenskim idejama u raznim varijantama.
Jednostavno nema te vaše jugoslovenske elite.Ili još jasnije - gde je ta srpska elita koja nas je prema vama trebala voditi srpskim putem u budućnost?
slažemo se u tome da je otvorenost prema zapadnim uticajima i oblik ideje bratstva kakav dosta Srba ima u sebi omekšao i otvorio prema jugoslovenskoj katastrofi.
Preporuke:
2
0
42
ponedeljak, 14 mart 2016 02:17
Aleksa
za "sizif"
pišete- Deportacije Srba iz Krajine su počeli odmah 1918. da braći naprave prostora...reklo bi se da je 1921-31. deportovano 80-100.000 Krajišnika.
vidite, teško mi je zamisliti da su "braća" tada imala takav uticaj na Kralja Ujebinitelja. osim toga dobro bi bilo da se navede ko je (i koliko) to došao na mesto "deportovanih".
naravno, trebalo bi spomenuti i to da su ti Krajišnici bili usmeravani na Kosovo i u Vojvodinu, gde je trebalo da se popravi odnos između Srba i prisutnog tamo nesrpskog stanovništva.
a usput treba spomenuti i projekte smanjenja šiptarskog življa na Kosovu i Metohiji u dogovoru sa Turskom...
stanje u gradovima zapadnih nesrpskih zemljama trojednog naroda se donekle menjalo sa dolaskom naših garnizona.
kad je crno-žuta monarhija zavladala zapadno od Drine, bavili su se kako kolonizacijom ruralnog stanovništva, tako i promenom proporcija (u korist katolika) po gradovima.
a znate li da su u vreme drugog rata ranije pridošli Česi proterivani iz Slovačke?
Preporuke:
2
0
43
ponedeljak, 14 mart 2016 07:27
Slaven
Vezano za komentar :
Krajišnici i Sarajlije se uopšte ne mogu porediti.
Skoro sve Sarajlije (Srbi) imaju svoj zavičaj iz koga su došli, generaciju ili dve unazad.
Olako barataš podacima. Naravno da je veliki dio stanovništva doselio u glavni grad. Ali ako nisi znao u gruntu je i Baš Ćaršija skoro sva srpska i jevrejska ! Da ne govorim za zemlju i stanovnike Ilijaša, Ilidže, Reljeva, Rajlovca, Poljina, Koševa, Nedžarića....
Čovječe, samo obiđi groblja i vidjeti ćeš koliko prezimena ima na starim kamenim spomenicim... Tu su moji živjeli zadnjih par stotina godina koliko mi znamo....
I da znaš '92-ge su Srbi protjerivani iz užeg centra (osim Grbavice), a '96 su napustila prigradska naselja (sa Grbavicom) u kojima su živjeli i mnogi "starosjedioci" i mnogi koji su doselili za poslom i školom.... Nije Sarajevo baš kao Beograd pa da kažeš da milion beograđana ima rezervni zavičaj. Sarajevo je po tome o čemu ti pišeš kao Niš, Zadar, Mostar... Ima dosta i onih bez rezervnog zavičaja.
Preporuke:
4
0
44
ponedeljak, 14 mart 2016 09:44
sizif
@Slaven
Prihvatam da sam u formulaciji preterao, ali i dalje mislim da poruka u osnovi stoji.
Preporuke:
1
3
45
ponedeljak, 14 mart 2016 10:17
sizif
@Aleksa
zar su mogli videti ideje i posledice koje su projektanti iz Beča i još uvek Rima namenili Balkanu?
Izvinite ali vi ste opsednuti.
Valjda posledica potpune dominacije jugoslovenskih rasista i sistematskog skretanja pažnje.
Zar je vama potpuno nezamislivo da su Hrvati, Slovenci, Bošnjaci ili Crnogorci subjekti istorije, da imaju svoje interese, sanalaze se, organizuju i bore za njih, kroje svoju sudbinu na način kako to rade i drugi mali evropski narodi?
Preporuke:
0
3
46
ponedeljak, 14 mart 2016 10:34
sizif
@Aleksa
Stvarno imam problema da razumem da je skoro svakom obrazovanom Srbinu strana pomisao da Hrvati koriste što su katolici. Isto kao što koriste to što su Sloveni. Ništa prirodnije.
Umesto toga svaki će reći da Vatikan koristi Hrvate.
Više od vek i po pod jugoslovenskim zverima je ostavilo katastrofalne posledice, gore nego vekovi pod Turcima.
Preporuke:
0
3
47
ponedeljak, 14 mart 2016 12:11
Aleksa
za "sizif"
šta vam je to zasmetalo?
kritika olakog baratanja pojmom rasizam?
čemu skretanje u nekakve egzorcističke vode?
ne bojte se, nisam opsednut.
čime? naukom?
šteta da ste izgubili tok,
jer u poslednjim komentarima mi očito pripisujete nešto čega nema
da bi ste to kritikovali.
ali bilo je zanimljivo,
pozdrav.
Preporuke:
1
1
48
ponedeljak, 14 mart 2016 13:10
Aleksa
za "sizif"
nisam imao ni najmanju nameru da vas uvredim.
moguće je da vam je zasmetalo nešto, šta sam napisao u velikom skraćenju, ali pomislio sam da je dosadašnja razmena misli dovoljna da se na takvim mestima zatraži objašnjenje:
...nema te vaše jugoslovenske elite.Ili još jasnije - gde je ta srpska elita koja nas je prema vama trebala voditi srpskim putem u budućnost?
mislio sam:
ta stogodišnja "jugoslovenska srpska elita" ne postoji kao težnja do toga šta nas je snašlo.kako je korištena posle 1918.to se odnosi na to vreme,a ne vremena delovanja npr. Vuka. Radičević elita?!
naravno da su postojali srpski naučnici srpskog smera,ali je i očito da su strani uticaji i politika bili jači od njih.a šta imamo danas?danas imamo rezultat jugoslavizma.
i nešto važno.
Crnogorci su Srbi!
To da su istorijski i nacija omogućilo je tamo komunistima i onima hrvatskog smera da otmu naziv.
ko nekad hrvati ilire ili galičani ukrajince (bečka kuhinja).
ne bi oni "akademiju" dukljanskom zvali.
Crnogorci su Srbi! Crna Gora je srpska Sparta! Kako to da ste protiv AVNOJ-a a podržavate njihovu izmišljotinu crnogorsku naciju?!
"Zato na oružje i na krvavo polje, mili vitezi - da pokažemo neprijatelju što su kadre junačke gore! Da pokažemo da u nama neugašeno srbsko srce kuca, srbska krvca vrije, da pokažemo kako gorskije junaka mišica junaštvom nadmašuje na bojnom polju svakog dušmanina!"
- Sveti Petar Cetinjski
"Srbin srpskom rodu svome ovo djelce posvećuje.
njegovo je sitno cv'jeće
po livadi pravoj Srpstva
i uzraslo i pobrato
i u v'jenac rodu dato."
- Petar II Petrović Njegoš
"Onamo, 'namo... za brda ona
Milošev, kažu, prebiva grob!
Onamo pokoj dobiću duši,
kad Srbin više ne bude rob."
- kralj Nikola Petrović
Preporuke:
0
0
51
ponedeljak, 14 mart 2016 14:16
sizif
@Aleksa
pišete- Deportacije Srba iz Krajine su počeli odmah 1918. da braći naprave prostora...reklo bi se da je 1921-31. deportovano 80-100.000 Krajišnika.
vidite, teško mi je zamisliti da su "braća" tada imala takav uticaj na Kralja Ujebinitelja. osim toga dobro bi bilo da se navede ko je (i koliko) to došao na mesto "deportovanih".
naravno, trebalo bi spomenuti i to da su ti Krajišnici bili usmeravani na Kosovo i u Vojvodinu, gde je trebalo da se popravi odnos između Srba i prisutnog tamo nesrpskog stanovništva.
Rasističke zveri već vek i po uče srpsku decu da su Hrvati viša rasa, da u Krajini živi stoka.
Kako je srpski narod otrpeo monstruozne avnojske granice?
Nije tačno da baš toliko nije zavisilo od njega.
Preporuke:
0
0
52
ponedeljak, 14 mart 2016 14:56
sizif
(2)
Prema popisu iz 1921. na KiM, okruzi Kosovo, Metohija, Prizren i Zvečane, živelo je oko 93.000 Srba i Crnogoraca od ukupno 428.000 stanovnika.
Dakle raseljavali su Srbe sa teritorija na kojima su bili vekovima ukorenjeni i činili 70-80% stanovništva i naseljavali ih na teritorije na kojima je bilo manje od 20% Srba i Crnogoraca zajedno.
Pa da li je iza toga stajao hrvatski ili srpski nacionalni interes?
Nisu li 1945. Hrvati posle trijumfa utrapili čitav KiM NR Srbiji iako je ta teritorija 1913. bila podeljena između Srbije i Crne Gore.
Preporuke:
0
0
53
ponedeljak, 14 mart 2016 15:00
Istočno rimsko carstvo
@sizif
Na popisu 1921. nije bilo Crnogoraca! Oni su se pojavili tek na popisu 1948. kada ih je Tito izmislio. A vi ste navodno protiv AVNOJ-a...
Svi oni koji u Miloševiću vide oca Srpske,neka ne žive više u zabludi.
Uz čašu viskija(Krajišnik)na poklon je ostavio celo Sarajevo sve sa Srbima,muslimanskoj džamahiriji.
Kao faktor stabilnosti na balkanu.
Srbi Sarajlije,izbeglice po Srpskoj i matici Srbiji,ali i svim kontinentima sveta,to znaju najbolje.
hejter
Srba - 16.000
Hrvata - 19.000
Bošnjaka - 22.000
A u Okrugu Sarajevo:
Srba - 97.000
Hrvata - 52.000
Bošnjaka - 128.000
http://postimg.org/image/xe4nxyofv
Nečijom "zaslugom" su se i naselili tamo umesto u svojim krajevima.
Prema popisu iz 1991. godine, u Hrvatskoj je bilo 581 663 Srba ili 12,15 odsto uz oko barem 50 000 Srba - Jugoslovena.
2001. Srba je 201.631 i čine 4,5% stanovništva Hrvatske. Znači u Hrvatskoj nema oko 430 000 Srba. Od toga broja je oko 200 000 gradskih Srba iz Zagreba, Šibenika, Rijeke, Splita, Osjeka, Vukovara... To je strahovit udar i na gradsku i na srpsku ruralnu populaciju - slažem se, ravno genocidu. Ali SVI govorimo o ruralnoj Krajini a zaboravljamo šta se desilo sa gradskim Srbima u Hrvatskoj.
U Sarajevu je situacija obratna - stradalo je cjelokupno GRADSKO stanovništvo; njih 110 000 nestalo je potpuno iz Sarajeva i BiH. Prigradski Srbi, oni sa Ilidže, Ilijaša, Hadžića, Vogošće pomjerlo se u tzv. Istočno Sarajevo ako je to uopšte neka privilegija.
P.S. Ako u Hrvatskoj i nisi htio/mogao pisati ćirilicom, ovde na NSPM možeš ali izgleda ti voliš da srbuješ na latinici.
Srbi krajinci vekovima bili verni Istočnom carstvu a danas o srpskoj slozi!?
A odakle su ti "gradski Srbi u Hrvatskoj".
Srba u hrvatskim gradovima praktično nije ni bilo dok 1918. južnoslovenske zveri nisu zagospodarile ovim prostorima.
Posle "oslobođenja" okupatori nisu dozvoljavali čak ni pomisao da bi niža rasa mogla imati bilo kakva prava.
http://bit.ly/1U9vzVK
Kako su se na KiM ili u drugim delovima razvijali gradovi.
olako iznosiš neke stavove.
jugoslovenska ideja i vekovni proces asimilacije koji ide iz germansko-katoličke "iberkulture" su svakako među najvažnijim faktorima tragedije srpskog naroda u novijoj istoriji.
to kako se događalo sa obe strane Drine je sada pre svega izvor za tvorenje najnovije istorije Srba, utemeljenoj na principima koji su tesno povezani sa identitetom, istorijom i interesima srpskog naroda.
na tome se mora neprestano i neumorno u isto vreme sa događanjima raditi,
ali bez slobodnog nacionalnog centra,stvarna i svesna sebe istorija među ostalim i velikih srpskih pogrešaka i zabluda ne može da se učini osnovom za nacionalnu svest.
možemo mi da budemo ljuti na sebe koliko hoćemo,
ali to nas nimalo neće približiti cilju - životu slobodnih i svojih na svome.
pišeš kao da si potpuno izgubio veru da možemo jednom da se oslobodimo kao svesan sebe narod.
nije dovoljno da ukažemo na zaslužnog Karađorđevića Ujebinitelja,kao ni na titiće uveoke u rovovima Beograda.
zaista,potrebno je neprestano ukazivanje na zablude i nosioce procesa protivnih našem nacionalnom interesu,ali zar je moguće stati na ocenama?
nemoć?
beznađe jer nema nosioca interesa koji su utemeljeni na našem identitetu i istorijskom iskustvu?
tvoji komentari pobuđuju na razmišljanje,
ali kakav je smisao da se u komentaru prelazi preko uslova u kojima se nešto događalo. to je recept za ideologiju.
pišeš:
Nečijom "zaslugom" su se i naselili tamo umesto u svojim krajevima.
koji su to svoji krajevi?
ja na primer vidim veliku razliku između Zagreba i Sarajeva.
i gde je bio taj koji je mogao da promeni smer odlaska sa zapadnih srpskih etničkih zemalja u tuđe centre.
koliko tuđe za ljude koji su primili u sebe virus jugoslovenstva?
kretanje Srba prema ne svojim gradovima je starije od zidanja jugoslovenske utopije.
Srbi su se koliko toliko udaljili od sveg nasleđa života pod Turcima, ali takvog udaljavanja od života pod Austrijom nikad nije bilo.
otkud vam uopšte misli da na taj način poredite stradanja?
mi smo stradali više od vas! - kažu jedni...
svaka čast!
znaju jako dobro oni koji su otkinuti od svojih podneblja i zavičaja šta je to.
postoje i ljudi koji nekako mogu da žive u drugim sredinama sa takvom ranom.
proba racionalizacije predaje Sarajeva je jedino potreba političara da zamažu žrtvama razlog zašto su ljudi izgubili to za šta su se borili.
sve je to lažan jezik političara,
takav anestetik.
Sarajevo za Srpsku objašnjavaju (iskreno?)apologete,
nije moglo više...
prve generacije izbeglica,
mnogi obogaljenih gubicima bliskih i podneblja iz kojeg u normalnim uslovima ne bi prešli u drugo,
slično kao i prve generacije emigranata u velikoj većini su rascepljeni do kraja života.
ko je više stradao - Krajišnici ili Sarajlije? ili bivši Zagrepčani, Splićani, Tuzlaci...?
krenite od pojedinaca, pitajte ih...
možda vam svane.
Ja ne vidim skoro nikakvu. Pogledajte ovu nemačku mapu iz 1940.
http://www.sotirovic.eu/wp-content/uploads/2014/01/2.-YUG-map-Nazi-1940.jpg
Gde su srpske, gde bošnjačke, gde hrvatske teritorije?
U Karlovačkom vladičanstvu (uglavnom Karlovačka i Banska Krajina) 1889. je živelo 321.000 Srba, od toga u Karlovcu 462, na Rijeci 170.
http://postimg.org/image/5o9vfg15f
Zagrebačka mitropolija je izmišljena tek 1931.
Krajišnici i Sarajlije se uopšte ne mogu porediti.
Skoro sve Sarajlije (Srbi) imaju svoj zavičaj iz koga su došli, generaciju ili dve unazad.
U Krajini su srpska sela, porodična imanja i kućišta vekovima stara, zavičaj. Kod mene u selu praktično sve iste porodice su bile još i na popisu imanja iz 1712.
U "Oluji", i to samo zapadno od Une, spaljeno je 380 srpskih sela.
http://www.nspm.rs/hronika/milojko-budimir-genocida-nije-bilo-u-srebrenici-vec-za-vreme-akcije-oluja.html
Sasvim druga je stvar koliko je ljudi poginulo, ranjeno. Koliko su propatili i materijalno stradali.
razumem ja vaš pogled
i svestan sam da je masovnije kretanje Srba prema spomenutim gradovima rezultat dvadesetog veka,
ali smatram vaš argument u obliku mape jedino kao jedan aspekt tog problema.
pišete o podacima iz 19. veka za Karlovac i Rijeku, ali navodite apsolutne brojeve koji kontrastuju sa brojem Srba na terenima buduće Hrvatske,
samo ništa ne govore o broju, mestu i ulozi Srba u tim gradovima (naravno da to kretanje pomaže asimilaciju u ne srpske sredine).
ne govore ti brojevi o budućoj perspektivi Srba u tim gradovima.
etnička mapa iz 1940. pokazuje pre svega etničke teritorije u tom razdoblju, ali ne i "etničke gradove", a zar gradovi nisu bliži poredku u kojem se nalaze, više kulturni, manje prirodni.
iako su veoma inertne, etničke teritorije su ipak podložne promenama, kao rezultat većih sukoba.
koliko li je gradova samo u 20. veku promenilo svoju "pripadnost"? od Vilnusa, preko cele Slovačke, naših prostora, pa sve do Soluna i Smirne...
da vidimo mapu zemalja sa kraja 18.veka,koje su u 19. i na početku 20.veka skupljane u Srbiju.
čiji su tada gradovi?srpski?a zemlje?
želim da ukažem da su tendencije razvoja ne manje važne od "etničkog materijala",koji se organizuje u složenije strukture.
pokazuje se da su uticajniji od stvarnog stanja na terenu delovanja centara čije su to interesne sfere. a u našim uslovima susreta tri kulture posledice toga su više nego vidljive.
vaš pristup lako može da vodi prema omiljenoj tezi zapadnih kulturtregera (korištenoj i u poslednjem ratu) o Srbima kao ruralnom elementu, kojemu su gradovi - kao Sarajevo - tuđe sredine.
baš o tome Vi često kritički pišete,jer to i jeste u svojoj prirodi rasistička teza.
znate da situacija Srba u Zagrebu i Srba u Sarajevu u vreme Austro-Ugarske nije bila ista.ni posle. Sarajevo nije moglo da postane srpski grad ko u Srbiji,daleko bilo,ali je u 20. veku,baš u vezi toga šta se ne vidi na mapama,njim delom i postalo.
brojevi to potvrđuju.
Dvadeset godina kasnije, jučer-prekjučer, Momčilo Krajišnik, koji je u međuvremenu "odvalio" deceniju i pol zatvora za ratne zločine, posipa se pepelom i kaže "da bi možda bilo bolje da Srbi nisu napuštali Sarajevo".
Dodik, opet, braneći Krajišnika, ne ovog današnjeg, nego onoga od prije dvije decenije, veli da Srbi nisu imali drugog izbora nego da bježe pred "Alijinom fašističkom vlašću"...
Konstatujmo imena, konstatujmo svakog čoveka, odajmo pomen, zahvalimo se na trudu. Sada bi mogli da budemo složni, ali vidi vraga.
Ponovo smo ovce za šišanje, Ponovo nas vode ujedinitelji i titovci.
Nedajmo se braćo i sestre. Ujedinimo se.Složimo se. Orodimo se.
Evo izbora pred nama. Nismo uspeli da naše jadne i čemerne nazovi srbe-političare, sve po redu, navedemo da govore o nacionalnom programu jedinstva srba.
Kada ćemo da pobedimo sebe, da postanemo svoji? Da svoje ne damo i ne prodajemo, nego da sabiramo?
Dosta pohlepe i posipanja pepelom.
Uradimo nešto jako za sve srbe na Balkanu. Težimo ka ujednjenju.
Ovi danas, usrani golubovi, boje se da o tome izuste ijednu reč.
Neda Evropska unija, a oni legli na rudu!
Da su Srbi imali svoju a ne jugoslovensku kulturnu i prosvetnu elitu od sredine 19. veka, ušli bi u 20. vek kao normalna evropska nacija i gradili svoju nacionalnu državu pretežno na svojim etničkim teritorijama, kao i sve ostale evropske nacije.
Živeli uglavnom u srpskim gradovima na svojim teritorijama, kao i svi ostali evropski narodi.
Još Vuk konstatuje koje su Srbi, bez obzira na nekakvu skolastiku (objavljeno 1849):
https://sr.wikipedia.org/sr/Srbi_svi_i_svuda
Još Svetozar Marković sredinom 19. veka, idući u korak sa modernom Evropom, odbacuje istorijska prava rečima "princip nacionalnosti odriče se svih istorijskih prava".
Ostajalo je samo da se primeni normalan reciprocitet pri razganičenju sa Hrvatima i Bošnjacima.
imali smo koga smo imali.
da li je moglo da bude drugačije?
stekli smo iskustvo i znanje,
koje je preskupo plaćeno.
to smo se mi ulazili u postojeći poredak
i kretali od nule,
potcenjivali uticaje velikih
i kad su nam (Rusi) pomagali
i kad su (Zapad) stvarali prepreke ili nas prosto zatirali.
naivnost i mladost misli i struktura.
zar nije osnovno poznavati svet u kojemu se pokušava zauzeti svoje mesto?
ali poznanje dolazi sa vremenom
i nije bez uticaja sa strane.
zar nije karakteristična za takve narode određena doza vere u dobre namere i uzvišenost ideja koje glase veliki?
glase,a mlate se između sebe,
najbolje preko leđa ludih i zbunjenih.
živimo u vremenu,
kad samo onaj koji to neće ne vidi da smo na raskršću:
jedan put vodi u asimilaciju i uništenje,
drugi u opstanak i oporavak.
to je nova situacija jer je izbor Ruskog sveta prvi put za nas strateški i dugoročan.
naravno,
da bismo izabrali moramo se prvo osloboditi.
prvo duhovno, pa fizički.
Osnovno je da se razume podmuklost beogradske jugoslovenske elite koja oduvek zastupa hrvatske nacionalne interese.
Koliko ste puta čuli da Srbima treba Jugoslavija da bi svi Srbi živeli u jednoj državi, da su Srbi rasuti po čitavom Balkanu pa imaju nekakav poseban interes za Jugoslaviju?
Pogledajte dobro ovu mapu.
http://www.sotirovic.eu/wp-content/uploads/2014/01/2.-YUG-map-Nazi-1940.jpg
Da li su Srbi išta više "rasuti" od Bošnjaka ili Hrvata?
Djuro-Radonjic, gospodine, ne pravimo ovdje izbor za najvećeg mučenika. Poštujmo muke jedni drugih. Očigledno niste upućeni u strašnu golgotu sarajevskih Srba. Većina njih nije imala mogućnost da se domogne Pala, završili su u 150 koncentracionih logora u samom gradu i okolini. Nakon toga, područje je bombardovano i naročito stanovnici Hadžića, koji su se poslije preselili u Istočnu Bosnu, umiru redom od raka.
Nemojte, molim vas, da se takmičite u tako bizarnoj trci. Pomažimo jedni druge, ne djelimo se i po ovoj osnovi!
pišete "Osnovno je da se razume podmuklost beogradske jugoslovenske elite koja oduvek zastupa hrvatske nacionalne interese".
to šta imamo sad je posledica okupacije Srbije od 1944. koliko je to podmuklost?
pre će da bude interes i ideologija.
ta hrvati i njihov nacionalni projekat su jedino posrednici Bliskog ili daljeg Zapada u ekspanziji ili kontroli Balkana. kad su oni to našli sami u sebi snagu da prodiru na srpske etničke prostore?
odlazak u Beogradu od srpskog nacionalnog interesa prema "srpsko"-jugoslovenskom koji prelazi preko granice u istorijsko područje nemerljivo silnijih centara - germanskih i rimskog (vatikanskog) bila je kombinacijom megalomanije i gluposti.
država Aleksandra Ujebinitelja (i onih koji su preko njega eksperimentisali) bila je plod idealizma, koji je zanemarivao realne uslove prilikom stvaranja političkih struktura, a preuveličao idealističke crpeći iz slovenske 19.-večne lingvističke! utopije...
Kraljevina SHS je napravljena protiv volje hrvata.Nasiljem.To nasilje je prirodno moralo da se okrene i protiv istorijskog razvoja srpske nacionalne ideje.
znamo šta je dalje bilo.
osvajanje vlasti od strane Broza je ljušturu jugoslovenske ideje ispunila "prozapadnim" sadržajem.
problem sa kojim su Srbi danas suočeni u Beogradu je posledica međuratnog raskola na Srbe jugoslovenske i Srbe srpske orijentacije. prevlast tih prvih u kulturi i politici je potpuna, naravno uz podršku drugova iz bratskih naroda koji su se slili u Beograd sa titinim osvajanjem vlasti. to je prvo polje na kojemu se treba izboriti sa postojećim stanjem - formiranje srpske nacionalne (daleko od nacionalističke) kulturne i političke elite, koja će doduše da primi u sebe i deo tih manje određenih koji se trenutno nalaze sa druge strane...
oni koji su vodili Srbe pokušali su da idu na Zapad, pokušali su i da stvore državu na Balkanu koja bi bila subjekat međunarodne politike.
i jedno i drugo je iluzija.
Ono je isečak iz dokumenta koji sam davno skinuo sa interneta i koji bi trebalo da bude fotokopija orginalnog dokumenta (skenirano samo za BiH).
Ovo je naslovna strana:
http://postimg.org/image/vt4d5drqn
Sa sajta Republičkog zavoda za statistiku (Republike Srbije).
http://stat.gov.rs
Dokument:
http://pod2.stat.gov.rs/ObjavljenePublikacije/G1921/Pdf/G19214001.pdf
Ovde imaju samo podaci za Okrug Srajevo:
Srba - 97.716
Hrvata - 52.333
Bošnjaka - 128.318
Identično do u zadnju cifru, kao u prvom dokumentu.
Dugujem izvinjenje što sam podatak za Srbe za okrug pogrešno zaokružio u prvoj poruci.
To je delimično tačno.
Ipak monstruozne avnojske granice usred Evrope 20. veka ne bi bile moguće da jugoslovenska elita nije prethodno čitav vek trovala srpsku decu rasističkim teorijama. Bez obzira na okupatore, komunističku ideologiju, Sovjete i Zapad. Čak i poraženi Srbi su se ipak nešto pitali.
U najkraćem, jugoslovenska elita je učila srpsku decu da preko Drine žive Hrvati i stoka.
Još Radičević 1844. u Đačkom rastanku "brže braćo, amo, amo" u kolo poziva čak i Hrvaćanina, Dalmatinca, Dubrovčanina, Slavonca, Crnogorca.
Krajišnika ne, nije kolo za stoku.
https://www.youtube.com/watch?v=7i40s_3l4Uk
Otkad su jugoslovenski rasisti nametnuli ovo za lektiru srpskoj deci.
Deportacije Srba iz Krajine su počeli odmah 1918. da braći naprave prostora. Prema rezultatima popisa reklo bi se da je 1921-31. deportovano 80-100.000 Krajišnika.
Aleksa
ko je više stradao Krajišnici iz davne Austrije i novije SR Hrvatske ili Sarajlije?
otkud vam uopšte misli da na taj način poredite stradanja?
sizif
Krajišnici i Sarajlije se uopšte ne mogu porediti.
Skoro sve Sarajlije (Srbi) imaju svoj zavičaj iz koga su došli, generaciju ili dve unazad.
Vikipedija:
Po arheološkim podacima Stara srpska pravoslavna crkva Sv. Arhangela Mihaila u Sarajevu potiče iz srednjeg vijeka. Pisani podaci o tačnom vremenu gradnje nisu sačuvani. Crkva se prema arheološkim podacima datira u 15. vijek. U prvom turskom defteru iz 1468. godine kaže se da u Sarajevu imaju 42 muslimanske, 103 hrišćanske i osam dubrovačkih kuća. U drugom defteru iz 1489. godine pominje se Đuro, sin popovski, što ukazuje da je u Sarajevu u to vreme bio sveštenik i crkva. Prvi sačuvani spis koji pominje crkvu je iz 1539. godine. Odlikuje je stil srednjovjekovnih srpsko-vizantijskih građevina.
To što ste izneli uopšte ne protivreči mom iskazu:
"Skoro sve Sarajlije (Srbi) imaju svoj zavičaj iz koga su došli, generaciju ili dve unazad."
Mada kad malo bolje razmislim, uzimajući u obzir i da je grad u svom širenju mislim zahvatio i neka srpska sela, izgleda mi primerenije:
"Velika većina Sarajlija (Srbi) imaju svoj zavičaj iz koga su došli, generaciju ili dve unazad."
pišete: Ipak monstruozne avnojske granice usred Evrope 20. veka ne bi bile moguće da jugoslovenska elita nije prethodno čitav vek trovala srpsku decu rasističkim teorijama... Još Radičević 1844. u Đačkom rastanku...
iz moje perspektive,vrlo slobodno i široko koristite pojam rasizma. često i tamo gde ne može da ga bude.
njime obuhvatate i nesvesna delovanja nekih od (posle sabranih u grupu) preteča oficijalnog jugoslavizma.
i kod Vuka i kod Branka i kod Dositeja ranije prisutne su zapadne ideje, šta nije teško objasniti.
zar je drugačije u Rusiji tog vremena?
gde smo se mogli okrenuti, mi seljački narod?
ta spomenuti daleko od toga da su bili geopolitičari.
delovali su u vreme kad su ideje slobode i bratstva naroda bile povezane sa nadom u njihovo ostvarenje - pre 1848. to je i vreme buđenja zapadnoslovenskih naroda (ne računajući Poljake, koji nisu bili "uspavani"). zar su mogli videti ideje i posledice koje su projektanti iz Beča i još uvek Rima namenili Balkanu?
Radičević zaista prihvata "ilirsku" podelu zemalja sa leve strane Drine.A iza Vuka konce vuče lija Kopitar.Samo to ih ne čini rasistima.
Uostalom u vreme kad Radičević umire, Gobino tek počinje da piše o svojoj koncepciji rasizma.
Što se tiče kulturnog imperijalizma u koji je ugrađena misao o višoj vrednosti katoličkih naroda ona je prisutna svo vreme, samo je retko ko tako kvalifikuje.
to je i vreme evropocentričnosti.
Garašaninu su Poljaci pokušali da ubace i Ilirce u Načertanije,ali nije im prošlo. Knez Mihajlo je bio okrenut može se to nazvati Balkanoslavija.
Ta znano je i da su Srbi najmanje bili zainteresovani slovenskim idejama u raznim varijantama.
Jednostavno nema te vaše jugoslovenske elite.Ili još jasnije - gde je ta srpska elita koja nas je prema vama trebala voditi srpskim putem u budućnost?
slažemo se u tome da je otvorenost prema zapadnim uticajima i oblik ideje bratstva kakav dosta Srba ima u sebi omekšao i otvorio prema jugoslovenskoj katastrofi.
pišete- Deportacije Srba iz Krajine su počeli odmah 1918. da braći naprave prostora...reklo bi se da je 1921-31. deportovano 80-100.000 Krajišnika.
vidite, teško mi je zamisliti da su "braća" tada imala takav uticaj na Kralja Ujebinitelja. osim toga dobro bi bilo da se navede ko je (i koliko) to došao na mesto "deportovanih".
naravno, trebalo bi spomenuti i to da su ti Krajišnici bili usmeravani na Kosovo i u Vojvodinu, gde je trebalo da se popravi odnos između Srba i prisutnog tamo nesrpskog stanovništva.
a usput treba spomenuti i projekte smanjenja šiptarskog življa na Kosovu i Metohiji u dogovoru sa Turskom...
stanje u gradovima zapadnih nesrpskih zemljama trojednog naroda se donekle menjalo sa dolaskom naših garnizona.
kad je crno-žuta monarhija zavladala zapadno od Drine, bavili su se kako kolonizacijom ruralnog stanovništva, tako i promenom proporcija (u korist katolika) po gradovima.
a znate li da su u vreme drugog rata ranije pridošli Česi proterivani iz Slovačke?
Krajišnici i Sarajlije se uopšte ne mogu porediti.
Skoro sve Sarajlije (Srbi) imaju svoj zavičaj iz koga su došli, generaciju ili dve unazad.
Olako barataš podacima. Naravno da je veliki dio stanovništva doselio u glavni grad. Ali ako nisi znao u gruntu je i Baš Ćaršija skoro sva srpska i jevrejska ! Da ne govorim za zemlju i stanovnike Ilijaša, Ilidže, Reljeva, Rajlovca, Poljina, Koševa, Nedžarića....
Čovječe, samo obiđi groblja i vidjeti ćeš koliko prezimena ima na starim kamenim spomenicim... Tu su moji živjeli zadnjih par stotina godina koliko mi znamo....
I da znaš '92-ge su Srbi protjerivani iz užeg centra (osim Grbavice), a '96 su napustila prigradska naselja (sa Grbavicom) u kojima su živjeli i mnogi "starosjedioci" i mnogi koji su doselili za poslom i školom.... Nije Sarajevo baš kao Beograd pa da kažeš da milion beograđana ima rezervni zavičaj. Sarajevo je po tome o čemu ti pišeš kao Niš, Zadar, Mostar... Ima dosta i onih bez rezervnog zavičaja.
Prihvatam da sam u formulaciji preterao, ali i dalje mislim da poruka u osnovi stoji.
Izvinite ali vi ste opsednuti.
Valjda posledica potpune dominacije jugoslovenskih rasista i sistematskog skretanja pažnje.
Zar je vama potpuno nezamislivo da su Hrvati, Slovenci, Bošnjaci ili Crnogorci subjekti istorije, da imaju svoje interese, sanalaze se, organizuju i bore za njih, kroje svoju sudbinu na način kako to rade i drugi mali evropski narodi?
Stvarno imam problema da razumem da je skoro svakom obrazovanom Srbinu strana pomisao da Hrvati koriste što su katolici. Isto kao što koriste to što su Sloveni. Ništa prirodnije.
Super Kartica, skoro sve ruske državne i hrvatske firme.
https://www.superkartica.rs
Umesto toga svaki će reći da Vatikan koristi Hrvate.
Više od vek i po pod jugoslovenskim zverima je ostavilo katastrofalne posledice, gore nego vekovi pod Turcima.
šta vam je to zasmetalo?
kritika olakog baratanja pojmom rasizam?
čemu skretanje u nekakve egzorcističke vode?
ne bojte se, nisam opsednut.
čime? naukom?
šteta da ste izgubili tok,
jer u poslednjim komentarima mi očito pripisujete nešto čega nema
da bi ste to kritikovali.
ali bilo je zanimljivo,
pozdrav.
nisam imao ni najmanju nameru da vas uvredim.
moguće je da vam je zasmetalo nešto, šta sam napisao u velikom skraćenju, ali pomislio sam da je dosadašnja razmena misli dovoljna da se na takvim mestima zatraži objašnjenje:
...nema te vaše jugoslovenske elite.Ili još jasnije - gde je ta srpska elita koja nas je prema vama trebala voditi srpskim putem u budućnost?
mislio sam:
ta stogodišnja "jugoslovenska srpska elita" ne postoji kao težnja do toga šta nas je snašlo.kako je korištena posle 1918.to se odnosi na to vreme,a ne vremena delovanja npr. Vuka. Radičević elita?!
naravno da su postojali srpski naučnici srpskog smera,ali je i očito da su strani uticaji i politika bili jači od njih.a šta imamo danas?danas imamo rezultat jugoslavizma.
i nešto važno.
Crnogorci su Srbi!
To da su istorijski i nacija omogućilo je tamo komunistima i onima hrvatskog smera da otmu naziv.
ko nekad hrvati ilire ili galičani ukrajince (bečka kuhinja).
ne bi oni "akademiju" dukljanskom zvali.
Super Kartica, drugi čin.
Izrada sajta - naravno hrvatska firma.
http://www.vipdata.hr/vip-data/O-nama.html
u gradu novih idea frikom na svakom koraku
Crnogorci su Srbi! Crna Gora je srpska Sparta! Kako to da ste protiv AVNOJ-a a podržavate njihovu izmišljotinu crnogorsku naciju?!
"Zato na oružje i na krvavo polje, mili vitezi - da pokažemo neprijatelju što su kadre junačke gore! Da pokažemo da u nama neugašeno srbsko srce kuca, srbska krvca vrije, da pokažemo kako gorskije junaka mišica junaštvom nadmašuje na bojnom polju svakog dušmanina!"
- Sveti Petar Cetinjski
"Srbin srpskom rodu svome
ovo djelce posvećuje.
njegovo je sitno cv'jeće
po livadi pravoj Srpstva
i uzraslo i pobrato
i u v'jenac rodu dato."
- Petar II Petrović Njegoš
"Onamo, 'namo... za brda ona
Milošev, kažu, prebiva grob!
Onamo pokoj dobiću duši,
kad Srbin više ne bude rob."
- kralj Nikola Petrović
vidite, teško mi je zamisliti da su "braća" tada imala takav uticaj na Kralja Ujebinitelja. osim toga dobro bi bilo da se navede ko je (i koliko) to došao na mesto "deportovanih".
naravno, trebalo bi spomenuti i to da su ti Krajišnici bili usmeravani na Kosovo i u Vojvodinu, gde je trebalo da se popravi odnos između Srba i prisutnog tamo nesrpskog stanovništva.
Prema rezultatima istih popisa, reklo bi se da tada još nije bilo deportacija iz BiH.
http://pod2.stat.gov.rs/ObjavljenePublikacije/G1921/Pdf/G19214001.pdf
http://pod2.stat.gov.rs/ObjavljenePublikacije/G1931/Pdf/G19314001.pdf
Rasističke zveri već vek i po uče srpsku decu da su Hrvati viša rasa, da u Krajini živi stoka.
Kako je srpski narod otrpeo monstruozne avnojske granice?
Nije tačno da baš toliko nije zavisilo od njega.
Prema popisu iz 1921. na KiM, okruzi Kosovo, Metohija, Prizren i Zvečane, živelo je oko 93.000 Srba i Crnogoraca od ukupno 428.000 stanovnika.
Dakle raseljavali su Srbe sa teritorija na kojima su bili vekovima ukorenjeni i činili 70-80% stanovništva i naseljavali ih na teritorije na kojima je bilo manje od 20% Srba i Crnogoraca zajedno.
Pa da li je iza toga stajao hrvatski ili srpski nacionalni interes?
Nisu li 1945. Hrvati posle trijumfa utrapili čitav KiM NR Srbiji iako je ta teritorija 1913. bila podeljena između Srbije i Crne Gore.
Na popisu 1921. nije bilo Crnogoraca! Oni su se pojavili tek na popisu 1948. kada ih je Tito izmislio. A vi ste navodno protiv AVNOJ-a...