Prilikom rada na razvoju projekta za automobil „Pobeda” bilo je planirano da mu daju naziv „Otadžbina”. Kad je saznao za to, Staljin je ironično pitao: „I koliko će nam koštati Otadžbina?”
Stvorio je 1947. Informacioni biro komunističkih partija, pomoću kojeg je nastojao da obezbedi uticaj u komunističkom svetu. Godine 1948. pokušao je da se obračuna s rukovodstvom KPJ.
Trebalo bi da je očigledno da se "rukovodstvo KPJ" ne bi moglo odupreti ovome da je temelj vlasti bila komunistička ideologija, kako se to obično predstavlja.
Naprotiv, temelj je bio prozaični nacionalizam.
Ilustracija:
Đilas se istakao i za vreme Drugog zasedanja AVNOJ-a. Tada je, prema svedočenjima prisutnih, na jednom od sastanaka burno reagovao kada je Moša Pijade skrenuo pažnju da bi i Srbi u Hrvatskoj, na prostoru Krajine, trebalo da dobiju svoju autonomiju, da i Hrvatska ima jednu autonomnu pokrajinu. Đilas je Pijadu nazvao srpskim nacionalistom, našta ga je ovaj poslao u majčinu. Svejedno, Srbija je dobila dve pokrajine, Hrvatska nijednu.
http://www.intermagazin.rs/ratko-dmitrovic-hrvati-su-jedini-narod-na-svetu-koji-je-profitirao-od-komunizma
Preporuke:
13
3
3
subota, 05 mart 2016 11:20
Lena
Staljin 1922 godine nasledio SSSR sa drvenim plugom, ostavio ga je sa atomskim reaktorom kao super silu I kosmiscku velesilu.
Ako uporedimo sta se danas po svetu radi, kako velike I bogate zapadne zemlje upravljaju I guraju citave narode u bedu namestajuci naklonjene vlade, Staljinove ciste uvek ce da ostanu predmet velikih analiza, zasto se to sve desavalo?Koliko I kako delovanje Zapada protiv SSSR-a stvorilo tvrdog I neumoljivog vlastodrsca u liku Staljina.Jos dugo, dugo istoricari ce da se bave ovom temom.
Preporuke:
26
0
4
subota, 05 mart 2016 12:18
Dr
Staljin je bio ozbiljan državnik, spasao je Rusiju od antiruskog kursa Lenjina..
Preporuke:
31
3
5
subota, 05 mart 2016 12:23
Djuro-Radonjic
SIZIF@ Posto sam i sam poreklom i rodom iz Krajine moje misljenje da ta mrznja dolazi pre svega zbog uloge Srba Krajisnika tokom WW1. Naime tad je ogromna vecina Srba iz Krajine bila u Austrougarskoj armiji naspram Srbije. Dok recimo Srbi u Bosni nisu bili u tako visokom procentu prisutni u Austrougarskim formacijama ili su izbegavali tu armiju tako sto su prebegavali preko Drine. Srbi Krajisnici su uglavnom bili verni Austrougarskoj do kraja WW1 cak smo imali i nekoliko visoko pozicionirani generala u Austrougarskoj armiji. To je ocito ostavilo taj gorak ukus kod ljudi u Srbiji pre svega vlastodrzaca. Tako da je po mom misljenu to osnovni razlog te mrznje koji se tokom Komunizma pothranjivao da bi i dan danas bio vrlo prisutan u Srbiji. Dobro si to primetio da Beograd svakog u kolo poziva ali ne i Krajisnike. Beograd je verovatno ocekivao te 1914 -1918 da Krajisnici kolektivno odbiju poslusnost Austrougarskoj ali to nikom od Krajisnika nije padalo na pamet iz mnogo razloga
Preporuke:
8
6
6
subota, 05 mart 2016 12:25
Marko Gay
@ Lena
Nema tu nikakve misterije.
Staljin je, za razliku od danasnjeg ruskog rukovodstva, bio moderan a ne konzervativan, sto se ogledalo i u tome sto je odmah prigrlio tehnologiju: sve je ozvucio i zato je bio odlicno obavesten o svakoj bitnoj osobi u svojoj drzavi, kao Obama danas.
Zahvaljujuci prisluskivanju, kontroli poste i spijunima, Staljin je znao sta rukovodioci privatno pricaju, tj sta stvarno misle.
Cistke su bile zasnovane na tim podacima, ali se to nije moglo iznositi na sudu da se ne bi odala tehnologija kontrole. Pa su zato sudjenja cesto izgledala sumanuto. Ali to je bila samo spoljna predstava.
Staljin je drzavom upravljao racionalno a ne paranoicno, sto se vidi i po krajnjim rezultatima: transformaciji zaostale zemlje u modernu svetsku super silu za samo par decenija.
Preporuke:
17
1
7
subota, 05 mart 2016 12:42
Djuro-Radonjic
Milan Babic i Milan Martic su shvatili da su izdati od Srbije tek onda kad su im ledja okrenuli i Karadzic i Mladic. Tad je Martic trazio bilo kakvu pomoc od Srbije Milosevic mu je samo reko ubij se. Martic je prilicno cvrsto podneo tu izdaju od Srbije i generalno svoju ulogu koja je bila vise nego patriotska ma sta god ko mislio o Marticu. S druge strane ni Milan Babic nije nista manji patriota od Martica ali ocito da nije mogao podneti taj gorak ukus izdaje Srbije i zato je u Hagu svedocio i protiv Milosevica i Karadzica. Njegovo izvinjenje Hrvatima je protumaceno kao vid izdaje i slicno. Ali ne on je tim izvinjenjem rekao verovao sam u Srpsku stvar do kraja a onda kad smo ostavljeni na cedilu od Srbije ja i moj Krajiski narod ostalo mi je da se izvinem svim Hrvatima zbog tog sto sam bio naivan i verovao do kraja Srbiji ideji u koju sam cvrsto verovao a to je bila ideja Srpske Krajine i svih Srpski zemalja da se ujedine u jednu Srbiju. Moje misljenje je da je logicno postupio u Hagu
Preporuke:
4
14
8
subota, 05 mart 2016 13:06
Beli Orao
""Lena.
Na vuka povika, a lisice meso nose. Nije Brka bio tako loš, ali ne zaboravite da je u vreme Cara Nikolaja, najvećeg prijatelja nas Srba, Rusija imala najveći privredni rast, natalitet je premašio mortalitet. Stigla je Britaniju i za to je bila počašćena sa dve revolucije.
http://www.vestinet.rs/pogledi/rusija-je-1913-stigla-englesku-i-zato-je-dobila-dve-revolucije
Preporuke:
15
3
9
subota, 05 mart 2016 13:53
sizif
@Djuro-Radonjic
Posto sam i sam poreklom i rodom iz Krajine moje misljenje da ta mrznja dolazi pre svega zbog uloge Srba Krajisnika tokom WW1.
Srbi Krajisnici su uglavnom bili verni Austrougarskoj do kraja WW1
Moj predak, 20-godišnji lički seljak, 1914. se uredno odazvao na poziv za mobilizaciju, kao i koliko on zna svi njegovi preci. Kad su ga prebacili u Vukovar i kad je video da treba da ide na Srbiju, kao i mnogi njegovi drugovi, zatrovao je oko presnim krompirom.
To je izgleda bilo organizovano i prilično masovno.
U mom selu ostala je priča da je Beč kasnije naredio da se Srbi ne šalju na Srbiju.
Mada se Zeleni kadar pojavio tek 1916. posle careve smrti i uglavnom bez Srba.
Preporuke:
5
1
10
subota, 05 mart 2016 14:03
Aleksa
Napraviste ljudsku gromadu od Staljina.
Prvo na udarnom mestu idu zasluge velikog vođe,
kao da milioni hteli ne hteli nisu učestvovali u svemu tome šta je krvlju plaćeno.
A onda među drugim događajima na listi,
nekako stidljivo,nalazi se jedna rečenica o teroru i milionima koji su poslani u logore.
Koristi se formulacija slanja u logore,
niti jedne reči koja se odnosi na smrt tih miliona duša iščupanih iz staljinovske Arkadije.
E pa sad dragi moji,
"bogoslova" Staljina se na ikoni nikako ne može napisati.
Veliki su tada bili ljudi iz naroda tadašnjeg SSSR-a sa ruskim na prvom mestu
koji su se rukama i grudima sudarili sa sledećom u vekovnom nizu invazijom smrti sa Zapada.
Živela Rusija i ruski narod!
A Staljinu izbalansirano mesto u istoriji.
Niko ne poriče da je istaknuta ličnost,
ali sramno je poricati patnje i smrt miliona običnih ljudi, koji su stradali jer je boljševički eksperiment uklanjao "nedostojne" svetle budućnosti.
vučić se efikasnije uvlači penzionerima.
Preporuke:
3
15
11
subota, 05 mart 2016 14:14
saša r.
Staljin i Mihail Bulgakov-anegdote 1. Staljin je redovno dobijao kopije stranica tek pisanog Bulgakovljevog remek dela Majstor i Margarita. Mastilo na originalu se još nije ni osušilo, a kopija je već bila na Staljinovom stolu.
Staljin je bio toliko impresioniran ovim romanom, tako da je u jednom momentu, kada je dostava kasnila, rekao šefu tajne policije Jagodi:"I šta sad čeka ovaj Bulgakov?! Ili ste vi nesposobni!"
2. Staljin - Čujem da pišete roman o kome bruji cela Moskva.
Bulgakov - Da, druže Staljin.
Staljin - O čemu se tu radi?
Bulgakov - O Hristu i Pilatu.
Staljin - Pa dobro, možemo li ga pročitati?
Bulgakov - Ne može, spalio sam ga.
Staljin - Rukopisi nikad ne gore, ima ko brine o tome.
Zatim se obraća Jagodi:"De de Hajnrih, vidi tamo ima li nešto kod vas!"
Jagoda se vraća i spušta na sto kompletan roman Majstor i Margarita.
Staljin (smeška se) - Kažem ja da ne gore!
Preporuke:
11
0
12
subota, 05 mart 2016 14:52
koba
Konac delo krasi, kaže naš narod.
Svaki čovek je grešan, pa i Staljin. Ali od ruinirane Rusije, koju je stvorio Lenjin, Brka je stvorio supersilu. I to mu se ne može osporiti.
Bio je surov prema svima i prema sebi, ali pravičan.
Umro je, kažu, u poderanim čarapama.
Koji bi danas državnik poslao sinove u rat, a tek koji ne bi pristao da zarobljenog sina zameni za zarobljenog švapskog generala? Time ga je faktički osudio na smrt?
Sebe nije štedio, a nije ni druge.
Ne zamera njemu zapad gulag (boli ga uvo za to) već što je od pluga stvorio atomsku bombu.
Preporuke:
23
1
13
subota, 05 mart 2016 14:59
Ica
Ovaj japanski kralj rezanaca malo malo pa se rodio ili umro.
Preporuke:
5
1
14
subota, 05 mart 2016 15:31
Radgost
Djuro-Radonjic
rodom iz Krajine moje misljenje da ta mrznja dolazi pre svega zbog uloge Srba Krajisnika tokom WW1. Naime tad je ogromna vecina Srba iz Krajine bila u Austrougarskoj armiji naspram Srbije.
Srbi Krajinci-iz Krajine(krajišnici su pak iz krajišta)su oružjem,na komandu zlovenca Potjoreka upali u Srbiju;i ubijali Srbe i Srpkinje-osveta za smrt milog im,nikad prežaljenog dofena F.Ferdinanda.
(to je smrtni pohod a ne tamo neka uloga-k`o na filmu a?-Srba Krajinaca)
Srbi Krajisnici su uglavnom bili verni Austrougarskoj do kraja WW1 cak smo imali i nekoliko visoko pozicionirani generala u Austrougarskoj armiji.
Srbi Krajinci verni(i posle kraja) Istočnom carstvu napravili državu sa zlovencima i hrvatima(SHS)na njegovim ostacima.(jel` ovo ponovo čin osvete Srbijancima?)
Preporuke:
7
6
15
subota, 05 mart 2016 15:35
Radgost
Djuro-Radonjic
To je ocito ostavilo taj gorak ukus kod ljudi u Srbiji pre svega vlastodrzaca.
To je ostavilo "ukus" neprijateljstva,pre svega kod običnih Srbijanaca!
Tako da je po mom misljenu to osnovni razlog te mrznje koji se tokom Komunizma pothranjivao da bi i dan danas bio vrlo prisutan u Srbiji.
(ono:"da volite neprijatelja svog" se nije primilo kod Srbijanaca)
Oružani upad(pa i Srba Krajinaca) u Srbiju u 1SR jeste čin smrtnog neprijateljstva.
Dok je za Srbe Krajince to čin vernosti caru Istočnog carstva-sv.apostolskog rimskog!
Preporuke:
4
4
16
subota, 05 mart 2016 15:43
Bojan, Priština
STALjIN - Jedan od najvećih ljudi svih vremena. Večna mu pamjet.
Preporuke:
19
2
17
subota, 05 mart 2016 18:13
MR
Neosporno je da su u njegovo ime počinjeni mnogi zločini. Međutim, takođe je neosporno da je dva puta spasao Rusiju od potpunog uništenja. Sporazumom koji je ptpisao sa Hitlerovom Nemačkom dobio je u vremenu da prebaci vojnu industriju iza Urala i inače pripremi Rusiju za veliki rat za koji je znao da će doći. Pedesetih godina dao je nalog da se stvori nuklearno oružje za odbranu od SAD. Nedavno je otvoren arhiv u Vašigtonu gde se tačno vide planovi Amerike da uništi Rusiju i Kinu, čak i neke velike evropske gradove kao što je Berlin, i sve to atomskim bombama. Zato ga Rusi i dandanji cene.
Preporuke:
12
1
18
subota, 05 mart 2016 19:12
MV
Većina komentatora previđa u kakvom je privrednom i svakom drugom usponu bila Rusija, kada je ubijen predsenik Ruske Vlade Petar Stolipin 1910 godine. Naročito oni koji spominju drveni plug pre Staljina. Istina je da nije bio rusofob kao Lenjin, Trocki, i mnogi drugi. Njegove državničke zasluge nisu male, ali ne treba zaboraviti da je u SSSR harala glad tridesetih godina i da su milioni ljudi pomrli od gladi. Ne samo u Ukrajini. Ogroman broj ljudi je likvidiran i proteran u sibirske logore naročito za vreme prisilne kolektivizacije. Sam Staljin je pred svoju smrt izjavio da da su to bile četiri strašne godine kolektivizacije... Lično verujem da pod vladavinom Ruskog Cara nikada ne bi izgubilo život 27 miliona njudi da se Rusija odbrani od Njemačke u drugom svetskom ratu.
Preporuke:
7
9
19
subota, 05 mart 2016 20:04
Rasputin
Cuven je njegov govor iz 1933 kada je rekao;Zapadne drzave nalaze se 50 do 100 godina ispred nas u industrijskom razvoju.Mi imamo 10 godina da nadoknadimo taj zaostatak-Ili nas nece biti,jer ce nas pocistiti sa lica zemlje!
SSSR nije samo stigao zapad vec ga je i prestigao!Svjet nikad nije vidio tako dinamicnu stopu rasta necije ekonomije niti ce je ikad vidjeti!Tako je Staljin ogodio dolazak Novog Svjetskog poretka na 50 godina..
Pred smrt je kazao da ce poslje njegove smrti na njegovom grobu bacati svakojako smece ali da ce to smece razvejati "vjetar istorije"!
Nek ti je vjecna Slava Slavni Vodjo!
Preporuke:
14
1
20
subota, 05 mart 2016 22:48
Drug TITO 1
@Lena
Staljin 1922 godine nasledio SSSR sa drvenim plugom, ostavio ga je sa atomskim reaktorom kao super silu I kosmiscku velesilu.
Tako je!
@Dr
Staljin je bio ozbiljan državnik, spasao je Rusiju od antiruskog kursa Lenjina...
Ko je i kada utvrdio antiruski kurs Lenjina?
Molim da me počastite odgovorom. Proučavam istoriju SSSRa ali taj podatak nemam.
@Aleksa
...sramno je poricati patnje i smrt miliona običnih ljudi, koji su stradali jer je boljševički eksperiment uklanjao "nedostojne" svetle budućnosti.
Vi ste, poštovani Aleksa (ali niste Dundić) odmereni u svome dobronamernom pisanju. Lepo, ali bih da Vam skrenem pažnju da je bilo tvrdnji o fantastičnim zločinima u vreme vladavine Staljina. Ipak, na sreću, sve je ostalo samo na tvrdnjama koje nisu mogle biti potvrđene.
Ne, nije bilo milionskih žrtava. Staljin je vodio SSSR, a ne USA, gde je bio genocid nad Indijancima.
Nastaviću
Preporuke:
3
4
21
subota, 05 mart 2016 22:50
Drug TITO 2
Jeljcinova komisija je dokazala tek više od pola miliona i to represiranih, ne ubijenih, tu se je računalo i ono stanovništvo kao na primer sveštenici koji cu crkvene zvonike pretvarali u mitraljeska gnezda da bi podupirali belogardejce. Takvi su nemilosrtdno likvidirani, to je istina.
A procene, kome kako odgovara, kreću se i do 80 miliona žrtava. Ali ako bi to tako bilo, pa gde bi bila ta silna groblja. Možda ste pod propagandom Solženjicinista prihvatili bez traženja dokunmenata da su zločini bili masovni. Smatram da nisu, ali da su savkako postojali. Ne zaboravite i ovo da je u vreme konsolidacije vlasti SSSRa posle propasti intervencionista i Bele garde SSSR imao najveći porast stanovništva I 1941 Vermaht je ratovao sa Crvenom Armijom, najmlađom vojskom u Evropi uz partizansku jugoslovensku.
Zamerano mu je da je uništavao ruske manastire. To su gluposti. Pa on je bio student bogoslovije I osnovao je Patrijaršiju. ( Branko Kitanović)
Preporuke:
3
5
22
subota, 05 mart 2016 22:55
Drug TITO 3
@Beli Orao
""Lena ...da je u vreme Cara Nikolaja, ...Rusija imala najveći privredni rast, natalitet je premašio mortalitet.
NE! U vreme carizma mortalitet je bio užasan. Tek u vreme SSSRa natalitet je procvetao.
...Stigla je Britaniju.
( a zar nije stigla i u Britaniju)
i za to je bila počašćena sa dve revolucije.
Sic! A ko to častio? NE! Narod gladan kao i mi sada je pod vođstvom Lenjina i Staljina svrgnuo tiranina. RUSIJA NIJE BILA USTAVNA MONARHIJA!
Već TIRANIJA.
@ Koba
Druže, slažem se s Tobom.
Živeo SKOJ! Dole EU i NATO!
Slava Lenjinu i Staljinu! Živele marksističko-lenjinističke partije na svih 5 kontinenata i Svetska Revolucija!
Preporuke:
1
5
23
nedelja, 06 mart 2016 00:41
turas
Da nije likvidirao Trockog , i dobar deo svojih saradnika politbiroa , bio bi ubijen pre 1953 . Staljin je znao da je bio okružen engleskim špijunima . Uostalom pored Lenjina je bio i Tito i mnogi drugi koji su sarađivali sa zapadnim obaveštajnim službama . Njihovom likvidacijom obezbedio je svoju vladavinu do `53 kada su ga ubili .
Preporuke:
3
1
24
nedelja, 06 mart 2016 06:26
Gledajuci realno
Staljin i komunisti su unistili :
1) - Rusiju, koju su rasparcali na republike koje danas vode ratove za samostalnost
2) - Ruski narod kome je uteran strah u kosti i koji je anesteziran za vise decenija.
3) - Slobodnu rec i licnu inicijativu.
Vladavina komunista je ostavila dubok trag i kod nas i trebace vremena da promenimo svest.
Preporuke:
1
2
25
nedelja, 06 mart 2016 09:37
Priča za Beograđane
@sizif
Mada se Zeleni kadar pojavio tek 1916. posle careve smrti i uglavnom bez Srba.
Ja mislim da samo Beograđanin može poverovati da su Hrvati dezertirali da ne napadaju Srbiju pa su ih zato prebacili na drugi front.
Preporuke:
2
1
26
nedelja, 06 mart 2016 12:07
Djuro-Radonjic
SIZIF@ Nikakvi Hrvati nisu dezertirali iz jedinica Austrougarske prilikom rata sa Srbijom. A ni Srbi iz Krajine koliko znam moja oboica pradeda su bili na podrucju Srema i Macve iako su Srbi. Jer tesko je bilo zamisliti Srbina iz Krajine da odjednom bude protiv Austrougarske kad smo upravo najveci svoj napredak doziveli upravo u vreme Austrougarske. To bi bilo kao da seces granu na kojoj sedis. Druga su stvar Bosanski Srbi na njih je Srbija imala veliki uticaj i lako ih je preko Crne ruke navela da krenu u podrivanje Austrougarske u Bosni. Na Srbe iz Krajine Srbija nije mogla imati takav uticaj zbog sirokih narodni masa koje su Austrougarsku dozivljavali istinski.Zato je danas tesko objasniti bilo kome iz Srbije zasto su Srbi Krajisnici bili verni Austriji. Prosto istorija Srba Krajisnika onda Srba iz Bosne i Srba iz Srbije nije u potpunosti ista to jest konkretno Austrougarsku nismo dozivljavali jednako.
Preporuke:
3
2
27
nedelja, 06 mart 2016 12:17
Beli Orao
Drug Tito 3
Druže stari evo par interesantnih linkova, pa prouči. Čak je i u Carskoj Rusiji natalitet bio u blagom opadanju, ali je sa šestoro dece po ženi bio fenomenalan, tako da se banda uplašila. Rast je bio u svakom pogledu, a to da tako ne bi bilo i za vreme Cara ne znamo, ali verovatno nije tačno, jer je Car voleo svpoju zemlju. On je život dao za Srbiju.
Ako vidite šta sam napisao Leni biće Vam sve jasno. Inače porodično cenimo brku, ali i Cara.
Danas je malo podignut natalitet, ali sve je to još uvek malo.
S perioda 1859-1863 po period 1909-1913 gg roždaemostь v Rossii upala s 5,01 do 4,4%, t.e. na 12%, v Germanii s 3,69 do 2,9% (na 21,4%), v Anglii s 3,48 do 2,47% (na 29%), v Švecii s 3,39 do 2,43% (na 28,3%), vo Francii s 2,69 do 1,91 (na 29%). Roždaemostь v Rossii v tot period bыla na 130% vыše, čem vo Francii. Seйčas roždaemostь v Rossii sostavlяet vsego 0,66%.
http://akparov.ru/node/42
http://akparov.ru/node/283
Preporuke:
1
0
28
nedelja, 06 mart 2016 14:05
@Djuro-Radonjic
Jer tesko je bilo zamisliti Srbina iz Krajine da odjednom bude protiv Austrougarske kad smo upravo najveci svoj napredak doziveli upravo u vreme Austrougarske.
Ma nema veze sa istinom. Moji dedovi, takođe obojica iz Astrougarske, pričali su sasvim drugu priču. Obojica su tada služila u austrougarskoj vojsci ali nisu poslati na Srbiju, ni oni niti bilo ko iz njihovih mesta.
Zato je danas tesko objasniti bilo kome iz Srbije zasto su Srbi Krajisnici bili verni Austriji.
Ni to nije tačno. Služba Srba pre se može objasniti najamničkim, vojničkim mentalitetom iz vremena Vojne Krajine, pre nacionalnoh revolucija 1848. Ratovalo se za kralja ili cara a ne protiv ovog ili onog naroda. A kako se ta služba vršila kasnije, to je druga priča. Tako je i jedan od mojih didova, onaj koji je bio u Galiciji, pričao kako je uvek pucao iznad glava neprijatelja jer nije hteo da ubija Ruse.
Preporuke:
0
0
29
nedelja, 06 mart 2016 14:33
sizif
@Djuro-Radonjic
Zato je danas tesko objasniti bilo kome iz Srbije zasto su Srbi Krajisnici bili verni Austriji.
Ima tih velikih reči o vernosti, to je tačno.
A evi šta si nas učio i kako si vjerovao:
[odnosi se na vladiku Teofana Živkovića (1874-1890)]
...
"A dokle je takve za svoje i vjere i ljubavi u vas i dokle je nama naše nikada neokaljane, najpožrtvovanije podaničke vjernosti za našega najmilostivijega i cara i kralja Franca Josifa Prvog; i njegove najviše otačke milosti, i Njegovi zemaljski zakona krova nad nama; dotle ga nema, i nije ga rodila majka, ko bi bio kadar, da nas uznemiri ovdje, i potisne van iz ovoga najkrasnijeg raja božijega, vodio koga duh nečisti, koliko njemu drago, i spredao on zlatne žice i meden besjede, kako njemu drago"
Manojlo Grbić, 1891, Karlovačko Vladičanstvo knjiga 1 (str. V-VI)
http://www.scribd.com/doc/47278263/Manojlo-Grbic-Karlovacko-vladicanstvo-knjiga-1
Preporuke:
0
0
30
nedelja, 06 mart 2016 15:16
sizif
(2)
Mene ipak kopka ona "priča o prjesnim krumpjerima" :)
Onoliko koliko znam o svom pretku, teško da je on to iz svoje glave smislio i uradio. Znam i iz priče da nije i da ih je bilo dosta.
Sve mi se čini da su to smislili naši oficiri. Vrlo mudro, liči na partiju pokera otvorenih karata :)
S jedne strane krajiški seljak, časan i odgovoran koji neće dezertirati.
Ali koji je sada zbog upućivanja na Srbiju organizovan, truje sebi oko, čuva čast i porodicu, spašava se rata i rizika i još kao šlag na tortu postaje heroj :)
Nije trebalo previše da racionalni Austrijanac popusti i sačuva svoju vojsku.
Pada mi na pamet žena Dankovog Milutina (po sećanju): "Lakše je seljaku bez oka nego bez ruke". Moj predak je na to oko čak pomalo i video, mada je uvek ostalo crveno i jako upaljeno. Doživeo 96-tu.
Preporuke:
0
0
31
nedelja, 06 mart 2016 15:36
Drug TITO @Beli orao 1
Citat sa Vašeg linka
Vыsokaя smertnostь, osobenno detskaя smertnostь, privodila k tomu, čto do načala 20-go veka v Rossii bolьšinstvo roždennыh deteй umiralo, ne dostignuv reproduktivnogo vozrasta
prevod
Visok mortalitet, posebno smrtnost odojčadi , dovela je do toga da je pre početka 20. veka u Rusiji, većina dece koja su rođena umirala pre nego što dostigne reproduktivno doba…
Čak je i u Carskoj Rusiji
natalitet bio u blagom opadanju,
Zar je Carska Rusija Švajcarska
ali je sa šestoro dece po ženi bio fenomenalan,
tih 6oro dece, toliko ih je zbog toga što je mortalitet strašan.
Citiram NAŠA VELIKAЯ RODINA (SOVIJETSKA ZEMLjA) gosudarstvennoe izdatelьstvo političeskoi literaturьi KULTURA 1948, prevod Nešić, Aleksić
163. str. Za vreme Petra 3. ukazom o povlasticama plemstva Plemić-veleposednik imao je pravo da seljake liši zemlje, da im oduzme inventar, da ih prodaje na veliko i na malo, da ih trampi za konje ili pse ili bilo kakvu stvar.
Preporuke:
2
0
32
nedelja, 06 mart 2016 15:39
Drug TITO @Beli orao 2
Nije obraćao pažnju na to da on tom prodajom rastavlja članove porodice. Kmetovi nisu imali prava da se žene i udaju bez dozvole svoga gospodara. Podvrgavali su ih zbog toga čak i mučenjima...
O tome i ja govorim.
Nije idilična slika, tak veliki mortalitet... Pa veliki seljački ustanci kao onaj Pugačova. Ali zašto ustaju protiv carskog poretka kada ih car voli. Za preživljavanje porodice u to skotsko vreme cara seljak je mogao i sa 2-3 deteta. Ali 6 zbog toga jer je velika smrtnost. A i ono koje do reproduktivnog doba preživi, evo šta ga čeka kasnije
223. str.
Deca u Krenholskoj tekstilnoj maufakturi radila su od 4 ujutro do 8 naveče za rad od 16 sati dobijala su 4 rublje mesečno a na ruke im se isplaćivalo samo 8 kopejki za izdržavalje dečaka vlasnik je uzimao 6,5 rubalja i prema tome posle mesec dana rada dete je bilo dužno 2,58 rubalja koje je moralo koje je moralo da odradi kada postane samostalni radnik.
Kome je u to vreme rada od jutra do mraka bilo do seksa? pitam Vas.
Preporuke:
2
0
33
nedelja, 06 mart 2016 15:51
Drug TITO @Beli orao 3
U fabrici Hludova i smrdljivi klozeti za fabrikante bili su mesta za radnički odmor. Šestoro dece i nije bilo ništa fenomenalno
tako da se banda uplašila.
Koja banda, čija, čega se je uplašila
Rast je bio u svakom pogledu,
Rast uvoza mašina iz Evrope u zaostalu Rusiju povećao se 25 puta UVOZ,ne IZVOZ
... jer je Car voleo svpoju zemlju.
Koji to car nije voleo zemlju? Carevi vole zemlju. Ali državu-zemlju vole samo toliko da im osigura eksploataciju. Ako ne onda će deo države, ALjASKU prodati. Amerikancima. Na cara podanici su zato bacali bombe i pucali po njemu i konačno ga likvidirali. Onoga koji je prodao Aljasku.
On je život dao za Srbiju.
Ko? Da nije možda kazao
“Život dajem Srbiju ne dajem” Super!Nije car naš junak Hajduk Veljko.
Inače porodično cenimo brku.
I mi isto.
Poštovani brate Beli Orao. Hvala na kulturnom ophođenju. Želim Vam svako dobro! Razlike postoje, nismo neprijatelji.
Naziv automobila odmah je promenjen.
https://www.fsksrb.ru/fond-strateske-kulture/rusija/evo-20-anegdota-vezanih-za-staljina-i-njegovih-duhovitosti/
Trebalo bi da je očigledno da se "rukovodstvo KPJ" ne bi moglo odupreti ovome da je temelj vlasti bila komunistička ideologija, kako se to obično predstavlja.
Naprotiv, temelj je bio prozaični nacionalizam.
Ilustracija:
http://www.intermagazin.rs/ratko-dmitrovic-hrvati-su-jedini-narod-na-svetu-koji-je-profitirao-od-komunizma
Ako uporedimo sta se danas po svetu radi, kako velike I bogate zapadne zemlje upravljaju I guraju citave narode u bedu namestajuci naklonjene vlade, Staljinove ciste uvek ce da ostanu predmet velikih analiza, zasto se to sve desavalo?Koliko I kako delovanje Zapada protiv SSSR-a stvorilo tvrdog I neumoljivog vlastodrsca u liku Staljina.Jos dugo, dugo istoricari ce da se bave ovom temom.
Nema tu nikakve misterije.
Staljin je, za razliku od danasnjeg ruskog rukovodstva, bio moderan a ne konzervativan, sto se ogledalo i u tome sto je odmah prigrlio tehnologiju: sve je ozvucio i zato je bio odlicno obavesten o svakoj bitnoj osobi u svojoj drzavi, kao Obama danas.
Zahvaljujuci prisluskivanju, kontroli poste i spijunima, Staljin je znao sta rukovodioci privatno pricaju, tj sta stvarno misle.
Cistke su bile zasnovane na tim podacima, ali se to nije moglo iznositi na sudu da se ne bi odala tehnologija kontrole. Pa su zato sudjenja cesto izgledala sumanuto. Ali to je bila samo spoljna predstava.
Staljin je drzavom upravljao racionalno a ne paranoicno, sto se vidi i po krajnjim rezultatima: transformaciji zaostale zemlje u modernu svetsku super silu za samo par decenija.
Na vuka povika, a lisice meso nose. Nije Brka bio tako loš, ali ne zaboravite da je u vreme Cara Nikolaja, najvećeg prijatelja nas Srba, Rusija imala najveći privredni rast, natalitet je premašio mortalitet. Stigla je Britaniju i za to je bila počašćena sa dve revolucije.
http://www.vestinet.rs/pogledi/rusija-je-1913-stigla-englesku-i-zato-je-dobila-dve-revolucije
Srbi Krajisnici su uglavnom bili verni Austrougarskoj do kraja WW1
Moj predak, 20-godišnji lički seljak, 1914. se uredno odazvao na poziv za mobilizaciju, kao i koliko on zna svi njegovi preci. Kad su ga prebacili u Vukovar i kad je video da treba da ide na Srbiju, kao i mnogi njegovi drugovi, zatrovao je oko presnim krompirom.
To je izgleda bilo organizovano i prilično masovno.
U mom selu ostala je priča da je Beč kasnije naredio da se Srbi ne šalju na Srbiju.
Evo šta kaže Vikipedija:
https://sr.wikipedia.org/sr/Austrougarska_vojska_na_Balkanu_%281914—1918%29
Mada se Zeleni kadar pojavio tek 1916. posle careve smrti i uglavnom bez Srba.
Prvo na udarnom mestu idu zasluge velikog vođe,
kao da milioni hteli ne hteli nisu učestvovali u svemu tome šta je krvlju plaćeno.
A onda među drugim događajima na listi,
nekako stidljivo,nalazi se jedna rečenica o teroru i milionima koji su poslani u logore.
Koristi se formulacija slanja u logore,
niti jedne reči koja se odnosi na smrt tih miliona duša iščupanih iz staljinovske Arkadije.
E pa sad dragi moji,
"bogoslova" Staljina se na ikoni nikako ne može napisati.
Veliki su tada bili ljudi iz naroda tadašnjeg SSSR-a sa ruskim na prvom mestu
koji su se rukama i grudima sudarili sa sledećom u vekovnom nizu invazijom smrti sa Zapada.
Živela Rusija i ruski narod!
A Staljinu izbalansirano mesto u istoriji.
Niko ne poriče da je istaknuta ličnost,
ali sramno je poricati patnje i smrt miliona običnih ljudi, koji su stradali jer je boljševički eksperiment uklanjao "nedostojne" svetle budućnosti.
vučić se efikasnije uvlači penzionerima.
1. Staljin je redovno dobijao kopije stranica tek pisanog Bulgakovljevog remek dela Majstor i Margarita. Mastilo na originalu se još nije ni osušilo, a kopija je već bila na Staljinovom stolu.
Staljin je bio toliko impresioniran ovim romanom, tako da je u jednom momentu, kada je dostava kasnila, rekao šefu tajne policije Jagodi:"I šta sad čeka ovaj Bulgakov?! Ili ste vi nesposobni!"
2. Staljin - Čujem da pišete roman o kome bruji cela Moskva.
Bulgakov - Da, druže Staljin.
Staljin - O čemu se tu radi?
Bulgakov - O Hristu i Pilatu.
Staljin - Pa dobro, možemo li ga pročitati?
Bulgakov - Ne može, spalio sam ga.
Staljin - Rukopisi nikad ne gore, ima ko brine o tome.
Zatim se obraća Jagodi:"De de Hajnrih, vidi tamo ima li nešto kod vas!"
Jagoda se vraća i spušta na sto kompletan roman Majstor i Margarita.
Staljin (smeška se) - Kažem ja da ne gore!
Svaki čovek je grešan, pa i Staljin. Ali od ruinirane Rusije, koju je stvorio Lenjin, Brka je stvorio supersilu. I to mu se ne može osporiti.
Bio je surov prema svima i prema sebi, ali pravičan.
Umro je, kažu, u poderanim čarapama.
Koji bi danas državnik poslao sinove u rat, a tek koji ne bi pristao da zarobljenog sina zameni za zarobljenog švapskog generala? Time ga je faktički osudio na smrt?
Sebe nije štedio, a nije ni druge.
Ne zamera njemu zapad gulag (boli ga uvo za to) već što je od pluga stvorio atomsku bombu.
Srbi Krajinci-iz Krajine(krajišnici su pak iz krajišta)su oružjem,na komandu zlovenca Potjoreka upali u Srbiju;i ubijali Srbe i Srpkinje-osveta za smrt milog im,nikad prežaljenog dofena F.Ferdinanda.
(to je smrtni pohod a ne tamo neka uloga-k`o na filmu a?-Srba Krajinaca)
Srbi Krajinci verni(i posle kraja) Istočnom carstvu napravili državu sa zlovencima i hrvatima(SHS)na njegovim ostacima.(jel` ovo ponovo čin osvete Srbijancima?)
To je ostavilo "ukus" neprijateljstva,pre svega kod običnih Srbijanaca!
(ono:"da volite neprijatelja svog" se nije primilo kod Srbijanaca)
Oružani upad(pa i Srba Krajinaca) u Srbiju u 1SR jeste čin smrtnog neprijateljstva.
Dok je za Srbe Krajince to čin vernosti caru Istočnog carstva-sv.apostolskog rimskog!
SSSR nije samo stigao zapad vec ga je i prestigao!Svjet nikad nije vidio tako dinamicnu stopu rasta necije ekonomije niti ce je ikad vidjeti!Tako je Staljin ogodio dolazak Novog Svjetskog poretka na 50 godina..
Pred smrt je kazao da ce poslje njegove smrti na njegovom grobu bacati svakojako smece ali da ce to smece razvejati "vjetar istorije"!
Nek ti je vjecna Slava Slavni Vodjo!
Tako je!
@Dr
Ko je i kada utvrdio antiruski kurs Lenjina?
Molim da me počastite odgovorom. Proučavam istoriju SSSRa ali taj podatak nemam.
@Aleksa
Vi ste, poštovani Aleksa (ali niste Dundić) odmereni u svome dobronamernom pisanju. Lepo, ali bih da Vam skrenem pažnju da je bilo tvrdnji o fantastičnim zločinima u vreme vladavine Staljina. Ipak, na sreću, sve je ostalo samo na tvrdnjama koje nisu mogle biti potvrđene.
Ne, nije bilo milionskih žrtava. Staljin je vodio SSSR, a ne USA, gde je bio genocid nad Indijancima.
Nastaviću
A procene, kome kako odgovara, kreću se i do 80 miliona žrtava. Ali ako bi to tako bilo, pa gde bi bila ta silna groblja. Možda ste pod propagandom Solženjicinista prihvatili bez traženja dokunmenata da su zločini bili masovni. Smatram da nisu, ali da su savkako postojali. Ne zaboravite i ovo da je u vreme konsolidacije vlasti SSSRa posle propasti intervencionista i Bele garde SSSR imao najveći porast stanovništva I 1941 Vermaht je ratovao sa Crvenom Armijom, najmlađom vojskom u Evropi uz partizansku jugoslovensku.
Zamerano mu je da je uništavao ruske manastire. To su gluposti. Pa on je bio student bogoslovije I osnovao je Patrijaršiju. ( Branko Kitanović)
NE! U vreme carizma mortalitet je bio užasan. Tek u vreme SSSRa natalitet je procvetao.
( a zar nije stigla i u Britaniju)
Sic! A ko to častio?
NE! Narod gladan kao i mi sada je pod vođstvom Lenjina i Staljina svrgnuo tiranina. RUSIJA NIJE BILA USTAVNA MONARHIJA!
Već TIRANIJA.
@ Koba
Druže, slažem se s Tobom.
Živeo SKOJ! Dole EU i NATO!
Slava Lenjinu i Staljinu!
Živele marksističko-lenjinističke partije na svih 5 kontinenata i Svetska Revolucija!
1) - Rusiju, koju su rasparcali na republike koje danas vode ratove za samostalnost
2) - Ruski narod kome je uteran strah u kosti i koji je anesteziran za vise decenija.
3) - Slobodnu rec i licnu inicijativu.
Vladavina komunista je ostavila dubok trag i kod nas i trebace vremena da promenimo svest.
Ja mislim da samo Beograđanin može poverovati da su Hrvati dezertirali da ne napadaju Srbiju pa su ih zato prebacili na drugi front.
Druže stari evo par interesantnih linkova, pa prouči. Čak je i u Carskoj Rusiji natalitet bio u blagom opadanju, ali je sa šestoro dece po ženi bio fenomenalan, tako da se banda uplašila. Rast je bio u svakom pogledu, a to da tako ne bi bilo i za vreme Cara ne znamo, ali verovatno nije tačno, jer je Car voleo svpoju zemlju. On je život dao za Srbiju.
Ako vidite šta sam napisao Leni biće Vam sve jasno. Inače porodično cenimo brku, ali i Cara.
Danas je malo podignut natalitet, ali sve je to još uvek malo.
S perioda 1859-1863 po period 1909-1913 gg roždaemostь v Rossii upala s 5,01 do 4,4%, t.e. na 12%, v Germanii s 3,69 do 2,9% (na 21,4%), v Anglii s 3,48 do 2,47% (na 29%), v Švecii s 3,39 do 2,43% (na 28,3%), vo Francii s 2,69 do 1,91 (na 29%). Roždaemostь v Rossii v tot period bыla na 130% vыše, čem vo Francii. Seйčas roždaemostь v Rossii sostavlяet vsego 0,66%.
http://akparov.ru/node/42
http://akparov.ru/node/283
Ima tih velikih reči o vernosti, to je tačno.
[odnosi se na vladiku Teofana Živkovića (1874-1890)]
...
"A dokle je takve za svoje i vjere i ljubavi u vas i dokle je nama naše nikada neokaljane, najpožrtvovanije podaničke vjernosti za našega najmilostivijega i cara i kralja Franca Josifa Prvog; i njegove najviše otačke milosti, i Njegovi zemaljski zakona krova nad nama; dotle ga nema, i nije ga rodila majka, ko bi bio kadar, da nas uznemiri ovdje, i potisne van iz ovoga najkrasnijeg raja božijega, vodio koga duh nečisti, koliko njemu drago, i spredao on zlatne žice i meden besjede, kako njemu drago"
Manojlo Grbić, 1891, Karlovačko Vladičanstvo knjiga 1 (str. V-VI)
http://www.scribd.com/doc/47278263/Manojlo-Grbic-Karlovacko-vladicanstvo-knjiga-1
Mene ipak kopka ona "priča o prjesnim krumpjerima" :)
Onoliko koliko znam o svom pretku, teško da je on to iz svoje glave smislio i uradio. Znam i iz priče da nije i da ih je bilo dosta.
Sve mi se čini da su to smislili naši oficiri. Vrlo mudro, liči na partiju pokera otvorenih karata :)
S jedne strane krajiški seljak, časan i odgovoran koji neće dezertirati.
Ali koji je sada zbog upućivanja na Srbiju organizovan, truje sebi oko, čuva čast i porodicu, spašava se rata i rizika i još kao šlag na tortu postaje heroj :)
Nije trebalo previše da racionalni Austrijanac popusti i sačuva svoju vojsku.
Pada mi na pamet žena Dankovog Milutina (po sećanju): "Lakše je seljaku bez oka nego bez ruke". Moj predak je na to oko čak pomalo i video, mada je uvek ostalo crveno i jako upaljeno. Doživeo 96-tu.
Vыsokaя smertnostь, osobenno detskaя smertnostь, privodila k tomu, čto do načala 20-go veka v Rossii bolьšinstvo roždennыh deteй umiralo, ne dostignuv reproduktivnogo vozrasta
prevod
Visok mortalitet, posebno smrtnost odojčadi , dovela je do toga da je pre početka 20. veka u Rusiji, većina dece koja su rođena umirala pre nego što dostigne reproduktivno doba…
Zar je Carska Rusija Švajcarska
tih 6oro dece, toliko ih je zbog toga što je mortalitet strašan.
Citiram NAŠA VELIKAЯ RODINA (SOVIJETSKA ZEMLjA) gosudarstvennoe izdatelьstvo političeskoi literaturьi KULTURA 1948, prevod Nešić, Aleksić
163. str. Za vreme Petra 3. ukazom o povlasticama plemstva Plemić-veleposednik imao je pravo da seljake liši zemlje, da im oduzme inventar, da ih prodaje na veliko i na malo, da ih trampi za konje ili pse ili bilo kakvu stvar.
O tome i ja govorim.
Nije idilična slika, tak veliki mortalitet... Pa veliki seljački ustanci kao onaj Pugačova. Ali zašto ustaju protiv carskog poretka kada ih car voli. Za preživljavanje porodice u to skotsko vreme cara seljak je mogao i sa 2-3 deteta. Ali 6 zbog toga jer je velika smrtnost. A i ono koje do reproduktivnog doba preživi, evo šta ga čeka kasnije
223. str.
Deca u Krenholskoj tekstilnoj maufakturi radila su od 4 ujutro do 8 naveče za rad od 16 sati dobijala su 4 rublje mesečno a na ruke im se isplaćivalo samo 8 kopejki za izdržavalje dečaka vlasnik je uzimao 6,5 rubalja i prema tome posle mesec dana rada dete je bilo dužno 2,58 rubalja koje je moralo koje je moralo da odradi kada postane samostalni radnik.
Kome je u to vreme rada od jutra do mraka bilo do seksa? pitam Vas.
Koja banda, čija, čega se je uplašila
Rast uvoza mašina iz Evrope u zaostalu Rusiju povećao se 25 puta UVOZ,ne IZVOZ
Koji to car nije voleo zemlju? Carevi vole zemlju. Ali državu-zemlju vole samo toliko da im osigura eksploataciju. Ako ne onda će deo države, ALjASKU prodati. Amerikancima. Na cara podanici su zato bacali bombe i pucali po njemu i konačno ga likvidirali. Onoga koji je prodao Aljasku.
Ko? Da nije možda kazao
“Život dajem Srbiju ne dajem”
Super!Nije car naš junak Hajduk Veljko.
I mi isto.
Poštovani brate Beli Orao. Hvala na kulturnom ophođenju. Želim Vam svako dobro! Razlike postoje, nismo neprijatelji.