уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Србија пред распадом

Kоментари (100) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 16 фебруар 2016 00:08
Огољена ИСТИНА !!!
Господине Влајки, свака Вам част на храбрости да кажете ИСТИНУ !!!
Препоруке:
225
3
2 уторак, 16 фебруар 2016 00:21
Цвико
Распад Србије биће неминован, болан и ја то стално причам, па се са Господниом Емилом слажем. Али људи ме не слушају. А и не морају. Кад настане потпуни распад, можда ће бол који осетимо дати снагу да се процес распада не само заустави, већ да Србија, крене у прави опоравак. Ако бола не буде, нисмо ни постојали. Нестали су и многи пре нас и нико их ни не спомиње осим доконих Историчара и новинара који пишу о Историји на забаван начин.
Препоруке:
158
5
3 уторак, 16 фебруар 2016 00:37
цмок Торонто
Све то знамо још од 2000-те али се плашимо да питамо па шта онда...ако се и распаднемо невољно?
Европом влада техно кратија што се и нама већ догађа..Није лакше једном французу или данцу али имају бољи стандард него ми а нас желе толико да осироше да сами дигнемо руку на себе да би ОНИ имали изговор..Ево луди Срби.
Ништа више није до нас..овако разједињени..ни бојкот избора ни гласање...ама баш ништа.
Чувајте живце сада јер ни пензију нећете дочекати..Неће је бити.
Препоруке:
104
2
4 уторак, 16 фебруар 2016 00:40
Читалац НСПМ
Господин Влајки је у праву када каже да Србија не треба да у Европску унију улази са поглављима у којима се захтева признавање самопрокламоване "Републике Косова". Покрајине која је отета силом од своје матице. Чак и ако не буде нових претензија и захтева за одвајањем других "кризних" делова од државе Србије. Зашто би Србија прихватала такве захтеве, једина од земаља примљених у ЕУ? Као чланица УН, она по резолуцији 1244 СБ УН има у свом саставу и Косово и Метохију. И на томе треба да буде доследна, да без лажне скромности и снисходљивости то наводи у свим преговорима са Европском унијом.
Препоруке:
128
5
5 уторак, 16 фебруар 2016 00:45
Светислав Костић
За све што се са Србијом догодило одговоран је искључиво неодговорни и до зла Бога блентави антисрпско србијански бирач који на власт довео Вучића једну политикантску ништарију
Препоруке:
160
14
6 уторак, 16 фебруар 2016 00:45
veca vestica
Za Srbiju bi bilo dobro da udje u EU.Ako se to desi evropski narodi bi slavili raspad EU,jer je Srbija sposobna za tako velike "podvige".Tu kamen na kamenu nebi ostao.Ako Brisel misli da ukroti Srbiju,nije u stanju da shvati kakva opasnost preti EU.Srbija je razorila veca carstva od gejovanske EU.
Препоруке:
65
17
7 уторак, 16 фебруар 2016 00:59
dragan
I bez ulaska u NATO, Srbiju na putu u EU čeka komadanje: Nemačka, Mađarska, Rumunija, Bugarska, Albanija i predstavnici Handžar divizije spremili su u USA Senatu i Kongresu i EU parlamentu i nekim drugim, tzv. međunarodnim institucijama tzv. rezolucije koje će biti uskoro aktivirane. Situacija je ista kao 1941. godine, na početku agresije Hitlerove nemačke i njenih satelita - Hortija i dr. na Jugoslaviju. Dakle, dakle, iza III Hitlerovog nastupio je IV USA Rajh sa filijalama u Londonu, Berlinu, Parizu, ali u obliku nametanja globalnog totalitarizma, koji se u Evropi ostvaruje korz Briselske direktive....Iza svake posete delagacija EU parlamentaraca i delagacija tzv. OEBS-a, Srbiji, u institucije ove dve filijale IV Rajha, stizali su izveštaji o kršenju ljudskih, manjinskih i dr. tzv. prava ... izveštaji koje su im ovde pripremili Čanak i njemu slični Čanci iz drugih delova Srbije, a parlamentarci ih samo potvrdili i prosledili u centrale globalnog totalitarizma...itd.
Препоруке:
101
4
8 уторак, 16 фебруар 2016 01:03
Кнежевић Милан
Тешко је наћи, а немогуће доказати да Влајки негде греши у тексту; јер, све је логично, очигледно и потврђено толико пута, да само будала може да се спори са његовим тезама.
Опет, остаје та мука, што је Влајки, као и ја, у осталом- у мањини; нема нас још увек довољно да се покрене ово море страха и лењости, које "дави" народ. И даље- већи део Срба мисли да нешто може да се уради "изборима", политичким деловањем у овом, "мејнстрим" смислу- као, ми имамо посланике, па формирамо "Владу", па изаберемо "председника"...
Не бирамо ми ништа.
Само одлажемо суочавање са истином, и чинимо стање тежим и скупљим за решавање.
Избори су фарса; политика је фарса; демократија је фарса.
Јер, Србију воде људи из сенке, и тихо и безочно вуку канапе, на крају којих смо сви ми, од "Владе", до последњег бедника.
Треба прво исећи канапе.
Пре него што нас удаве њима.
Препоруке:
106
2
9 уторак, 16 фебруар 2016 01:09
телетабис
Почињем стварно да верујем у Тарабиће као пророке.
Препоруке:
52
4
10 уторак, 16 фебруар 2016 01:16
steva
Nasi prijatelji bez alternative su nam sve ovo najavili jos pocetkom devedesetih. Nazalost, Srbi su nastavili putem samounistenja na koji su se zakleli bravaru a potom nastavili da se zaklinju njegovim reikarnacijama. Ne znam sta treba da se desi da se otreznimo i uzmemo u pamet.
Препоруке:
53
6
11 уторак, 16 фебруар 2016 01:18
dragan
...Uslov za članstvo Srbije u EU nisu najviši pravni, sudski, ekonomski i dr. standardi, već tzv. decentralizacija i građenje novih tzv. autonomija i republika u Srbji, tj. komadanje Srbije. Ono što III Rajh i njegovi sateliti nisu ostvarili u II agresiji Nemačke na evropske države, koja se eufemistički zove Drugi svetski rat, kada su raskomadali Jugoslaviju i, posebno, Srbiju, nastojaće da osvare sada kroz specijalne uslove tzv. EU koje će tražiti od Beograda. Ali, koje vajde od pisanja. Ili što bi rekao Njegoš - "Pleme moje snom mrtvijem spava", a tek poneko, kao E. Vlajki dovikne - Srbi, pale vam kuću! Svi smo svedoci da su ugarci ubačeni i da krvnici i dušmani vatre raspiruju, a niko se ne pomiče s mesta. Pada mi na um pitanje onog ruskog ambasadora uspred Beograda - Ima li ovde Srba? Ima, ali nema organizovanih i za rizik i delo spremnih građana.
Препоруке:
73
1
12 уторак, 16 фебруар 2016 01:41
Gordana
Hvala gospodine Vlajki na ozbiljnom, iskrenom , upozorenju i objasnjenju situacije u Srbiji, ali sta da se ucini sa ucenjenim izdajnicima na vlasti, sa dekorativnom "opozicijom", sa nezainteresovanom "elitom", od rezima, potkupljenom, sa mediima koji nisu nasi i koji zavrsavaju posla propagandom svojih vlasnika,...
Stanje je tragicno , narod je ocajan i slomljen, polu smo pristali na kolonijalni tretman i, kao da verujemo, da ce se stvari popraviti kada se potpuno predamo.
Neko drugacije misljenje, neki spasonosni glasic ili poziv na akciju nemoze i nema gde da se cuje dovoljno glasno.Rusija se zabavila svoim jadom.
Sva je prilika da cemo se , jednom, ponovo oslobadjati od okupacije, a znamo kolko je to skupo po, i onako, malo Srba.
Препоруке:
55
2
13 уторак, 16 фебруар 2016 01:56
Decko iz B.
"Када неке НВО, малтене свакодневно, блате и издају своју земљу, то је перверзно нормално; оне су, на концу конца, за то плаћене, „пуним шакама долара“."

Ne slazem se 100 posto sa gosp. Vlajkijem! Ta vremena kada su te "NVO" placane sa dolarima je posle 5. Oktobra 2000 prestalo. Danas oni se finansiraju iz budzeta, zato sto su masoni infiltrirali Skupstinu. To nikakva tajna nije.
Препоруке:
76
3
14 уторак, 16 фебруар 2016 02:16
Decko iz B.
Gosp. Vlajki je odlicnu analizu napisao. Skoro isto vidi ja rusilacki put u EU. Samo sto bi Srbija primila i zahteve iz Komsiluka Bugarske i Rumunije. Jer da budemo iskreni, ko nebi kidao parce iz stecene mase ako moze? A Srbija, do sada daje odlicnu zrtvu.
Препоруке:
51
3
15 уторак, 16 фебруар 2016 06:58
ekstremno tolerantan
I am just observe it!
Препоруке:
6
17
16 уторак, 16 фебруар 2016 07:03
布尔什维克
Takvi kakvi smo i nema potrebe da postojimo. Niko nas ne mrzi. Mrzimo sami sebe! Zavist i zloba caruju u Srbiji.
Препоруке:
45
10
17 уторак, 16 фебруар 2016 09:27
Sumadijski opanak
A sta ce biti sa Vama -R.Srpskom, to niste predvideli. Ne brinite,Vlajki, Srbija je prolazila i kroz gore stvari pa je opstala.
Препоруке:
17
82
18 уторак, 16 фебруар 2016 09:28
ел србињо
Посебно ће се отворити питање Рашке (Санџака). Сада тамо постоје двије главне бошњачке/муслиманске партије које се играју лошег и доброг полицајца. Тко је још толико наиван да вјерује да садашња „просрпска“ бошњачка партија, када „Велики брат“ буде дао миг, да се неће прикључити својој браћи по вјери, односно овој другој партији и да неће тражити одцјепљење тог српског територија?
Препоруке:
41
0
19 уторак, 16 фебруар 2016 10:14
Bice kasno
Kada Srbi shvate, da Srbi kao narod Zapadnim silama nisu potrebni, potreban im je ovaj prostor, bice kasno za sve. Nase mlade, talentovane, uzimaju I preobradjuju, dok oostali narod, koji smatraju primitivcima I divljacima dovode do samounistenja.
Vlast u Srbiji, od prokletog 5 Okt. 2000-te, osecajuci se privilegovanim, rade sve protiv Srba I Srbije.
Препоруке:
65
2
20 уторак, 16 фебруар 2016 10:35
мајор
@Sumadijski opanak

Не би се могло речи да је пролазила кроз горе ствари. Ово траје деценијама и не види се излаз,а РС неће бити ако остане без своје матице,а матица иде ка самоуништењу. РС ће увек да опстане, тамо је народ свеснији и не бира људе попут александра вучића.
Препоруке:
60
2
21 уторак, 16 фебруар 2016 10:42
Opanku iz Sumadije...
...zasto takvo zlurado pitanje, covek ti je i to rekao u komentaru, ali tvoja zloba je veca od pazljivijeg citanja.
Sta ce biti sa Sumadijom je pravo pitanje, pogledaj kako smo kaznjeni, nema savremenih puteva, nista se ne preduzima decenijama.
Препоруке:
57
2
22 уторак, 16 фебруар 2016 10:44
Laza
Ima li ovde Srba? Vlajki ispade veci Srbi i od samih Srba. Kako strasno odzvanjaju reci ruskog ambasadora.
Препоруке:
56
3
23 уторак, 16 фебруар 2016 10:48
Reddy
@Кнежевић Милан

Потпуно ми је свеједно да ли се слажете с мојим ставовима или ме /не/уважавате, но, морам изразити висок степен сагласности с оним што сте јасно и бескомпромисно саопштили! Потребно је прекинути судбински вез на коме беспомоћно висимо. Једноставно, потребно је форсирано срушити и одбацити садашњицу!
Препоруке:
52
1
24 уторак, 16 фебруар 2016 11:23
сизиф
@dragan
Ono što III Rajh i njegovi sateliti nisu ostvarili u II agresiji Nemačke na evropske države, koja se eufemistički zove Drugi svetski rat, kada su raskomadali Jugoslaviju i, posebno, Srbiju

Нацистичка Немачка се прилично трудила да избегла ангажовање својих трупа на територији Југославије, што им је био превасходни циљ.
Гарантовали су не само "да ће увек поштовати суверенитет и територијални интегритет Југославије" већ и "да владе сила осовина за време рата неће упућивати Југославији захтев да дозволи пролаз или превоз трупа преко југословенске државне територије".
https://sr.wikisource.org/sr/Протокол_о_приступању_Југославије_Тројном_пакту_%281941%29

27.3.1944. београдска југословенска елита фактички им је објавила рат и небројене србе отерала у смрт.
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=99927

Касније су наравно "raskomadali Jugoslaviju", па и српски етнички простор, не би ли макар смањили ангажман немачке војске.
Препоруке:
7
22
25 уторак, 16 фебруар 2016 11:35
Спиридон
@ Кнежевић Милан

Одличан коментар сте написали, али дајте да коначно прецизирамо и схватимо зашто су демократија и избори фарса и које то конце морамо пресећи да нас не задаве.
Дакле такозвана демократија је само манифестација превласти новца и грађанског духа а прва пра-партија је партија новца и либералног духа великог града. Прича о томе како народ бира своје представнике је шарена лажа и пука теорија која треба да заклони истину да новац влада медијима а да су медији ти који формирају мишљење појединца о партијама.
Е сад долазимо до оног најбитнијег јер су конци које треба сећи конци диктатуре новца и докле год не будемо појмили да је капитализам срце зла, да он уништава нације јер му треба само анационални грађанчић алијас Велики потрошач, дроби државе зато што за новац не познаје границе и форсира преко медија примитивизам у виду у се, на се и пода се светоназора, где је живот новац и где нема правог живота без новца.
Тек и ако те конце будемо секли бићемо на правом путу
Препоруке:
37
2
26 уторак, 16 фебруар 2016 11:41
Спиридон
@ сизиф

Да ли можемо коначно за промену да изађемо из Другог светског рата и да престанемо цео универзум и комплетну историју Србије да објашњавамо са те четири године...?!
Препоруке:
28
2
27 уторак, 16 фебруар 2016 12:18
Кнежевић Милан
Reddy
@Кнежевић Милан

Потпуно ми је свеједно да ли се слажете с мојим ставовима или ме /не/уважавате

Веома поштујем Ваше образовање и левичарско и класно одређење, али сам става да грешите у занемаривању националног момента у политичкој борби; то би, укратко, био мој став по питању Ваших уписа.
Поштујем већину коментатора овде, јер сматрам да се од сваког нешто паметно може чути, али да сви и грешимо у понечем; у томе и јесте смисао ових уписа- више се из њих да научити, него из свих текстова које овде читамо.
Јер- то је жива материја политике- политички ставови свих нас понаособ, а од тога се креира политика једног народа.
Идеологије треба да служе народу, а не народи идеологијама; у супротном- то је диктатура, а то у Срба никад не успева.
"Штос" је у томе што само овако можемо да нађемо начин да сарађујемо- кроз ове "свађе". Код Срба је то тако- тек после свађа научимо да се поштујемо.
Рече, ономад, Рашковић- Срби су луд народ...
Поздрав.
Препоруке:
22
5
28 уторак, 16 фебруар 2016 12:27
Sandzak
Mi cemo kopirati vas iz RS
Препоруке:
2
30
29 уторак, 16 фебруар 2016 12:28
Кнежевић Милан
Спиридон
@ Кнежевић Милан

докле год не будемо појмили да је капитализам срце зла, да он уништава нације јер му треба само анационални грађанчић алијас Велики потрошач

Потпуно сагласан, али- како да то објаснимо масама?
Ево, ја овде иступих зубе годинама, било је и мојих текстова на овом сајту раније, на ту тему- резултат је- да сам често изложен "топлом зецу" у коментарима.
Видите и сами да је овде и даље већина оних који инсистирају на десној опцији, и да суза све лоше у Србији криви- "комунисти" (мада не знам- где их виде, али, добро...).
Износио сам овде моју тезу- "грађанин" није Србин, он је изгубљен за своју нацију, и ради за запад и у корист српске штете.
Национална левица је мој политички "кредо", и не видим други пут за избављење овог народа. Социјална правда и поштена расподела једина политика коју могу да подржим- а тога ни у каквом капитализму, по природи ствари- не може бити.
Поздрав.
Препоруке:
31
2
30 уторак, 16 фебруар 2016 13:04
Цвико
Народе, где су пиштаљке, шерпе...?
Препоруке:
37
0
31 уторак, 16 фебруар 2016 13:32
Радгост
@Sumadijski opanak
5+
Нема распада Србије
Злогуки и злуради нек пукну од муке.
Препоруке:
10
13
32 уторак, 16 фебруар 2016 14:05
eto vam sad
Дилема није да ли и под којим увјетима ући у Европу. Јер то је сигурна смрт Србије. .....не може очувати текућим евроатлантским интеграцијама које су у овом часу политички доминантне, и које једино имају за („тајни“) циљ, задатак, „демократско и хуманитарно“ уништење свега што је српско.


Mislite da ovo bajcetinac i ovaj iz bugojna to ne znaju? Oni su tim od dva monstruma kojima je zadatak da uniste srbiju i sve sto je srpsko! Kako gde....piate, pa zar nije pocelo pre neki dan kad je nato-u dozvoljeno da uzimaju sta im je volja i da ulaze gde im je volja!
Препоруке:
30
1
33 уторак, 16 фебруар 2016 14:07
brzi
Veoma pesimističan tekst. Prorok Emilj Vlajki proročava povratak Srbije u granice berlinskog kongresa 1878. godine. Ali to je još uvek nolje nego Srbioja u granicana sanstefanskog sporazuma kde je bila i de jure i de facto Beogradski pašaluk.
Препоруке:
7
21
34 уторак, 16 фебруар 2016 14:33
Gledajuci realno
Srbija nije pred raspadom

Nijedna zemlja koja je usla u EU se nije raspala
Evropska Unija je vecini zemalja donela blagostanje.
U njoj zivi i radi verovatno vise od milion Srba.
I jos toliko bi rado otislo.
Препоруке:
7
48
35 уторак, 16 фебруар 2016 15:03
сизиф
@Спиридон
Да ли можемо коначно за промену да изађемо из Другог светског рата и да престанемо цео универзум и комплетну историју Србије да објашњавамо са те четири године...?!

Тада је "решавано националног питања у Југославији на бази равноправности народа" и успостављене монструозне авнојске границе. Границе које и данас остављају небројене Србе без завичаја и отаџбине. Колико их је већ побегло из авнојског пакла?

Тада је направљена република чак и за 330.000 Црногораца, а два милиона Срба преко Дрине предвиђено је за елиминацију. Ко је видео право на самоопредељење за стоку, коју су ионако претходно већ масовно депортовали и клали.

Немачка мапа из 1940:
http://www.sotirovic.eu/wp-content/uploads/2014/01/2.-YUG-map-Nazi-1940.jpg

У каквом је кошмару морао бити српски народ кад је дозволио и трпео те границе, а од њега је доста зависило? Југословенска расистичка елита која га кретенизују већ више од век и по и данас држи буквално све у Београду.
Препоруке:
28
2
36 уторак, 16 фебруар 2016 15:23
Урбана Герила
Г. Влајки је у праву, не знам да ли може неко разложно да га оповргне, осим... ако се погледају коментари, и уопште узме у обзир начин размишљања савремених ,,Срба", где већина мисли о бољитку као о материјалном побољшању. Јер, још нисам у силним анализама нашао јасан програм народног препорода, дакле васпостављање српског етоса, самосвести и свега што је основа за међусобно препознавање и могуће заједничко деловање. Осећај припадности је скоро ишчезао, а родољубље свако посматра на неки свој, не баш уобличен начин. Јер како другачије разумети да се промишљање о свему овоме не црпи скоро никад из искуства нашег рода, великана, духа и етоса? Нигде стварног познавања темељних вредности и уопште онога што чини посебност нашег рода. А ту су у првом реду вера (као етичко, вредносно мерило), језик (ћелава латиница, туђице које преовлађују и главно: неусклађен појмовник- стварно значење речи), и историја (све претходно у примени и одговорност пред прецима и потомцима).
Зато све може...
Препоруке:
26
2
37 уторак, 16 фебруар 2016 15:24
***
Ови "комунисти" упорно тврде да су они нешто посебно. У ствари су титоисти, лево усташко крило.

Ево како се звала партија вашег фашистичког противника:
Националсоцијалистичка немачка радничка партија (њем. Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, NSDAP), познатија као Нацистичка партија, била је политичка странка у Немачкој од 1919. до 1945. године.

Шта, сад хоћете то да уводите у Србију?

Оно што је за Лењина неки дан рекао Путин, то за Тита можемо рећи ми Срби. Тај је заједно с слепим следбеницима који су јурили да дођу до туђих станова и привилегија подметнули "нуклерану бомбу" под цео српски народ.

И сад нам још овде држе предавња о комунизму (интернационализму) као мађионичарском решењу српског питања.

Лепо вам човек напише: 330000 црногораца добије државу, а 2.000.000 Срба разбију територијално са својим дојучерашњим кољачима.
Препоруке:
31
11
38 уторак, 16 фебруар 2016 15:49
Треба
@steva

Да се уместо пробисветима и уопште људима, окренемо Богу. Тада неће бити дилеме шта уопште значи ,,отрезнити се и узети у памет" (пâмет- памћење на старосрпском). Тад се зна шта је црно а шта бело, шта је добро, а шта зло. Имамо на кога и да се угледамо: толики светитељи, јунаци витештва и мудрости.
А то се неће десити док не одбацимо туђинска мудровања, туђинску поквареност, идолопоклонство туђину и његово виђење живота. И док се не окренемо себи, својој вери, свом искуству, своме смислу, својој земљи и своме писму.
Препоруке:
20
4
39 уторак, 16 фебруар 2016 15:56
Reddy
@Кнежевић Милан

Poštujem vaš stav i drago mi je da ste mi se obratili! Voleo bih, međutim, da razjasnim "nesporazume" oko kategorije "nacionalnog". Smatram da grešite kada od socijalnog i nacionalnog kreirate sintagmu nacional-socijalizma. U najboljem slučaju nacional-socijalizam, pre ili kasnije, vodi ka etatizmu i dirižizmu a tu već nema nikakvog socijalizma. To smo imali prilike ustanoviti i na jugoslovenskom primeru, doduše, na nivou republika koje su se, pak, uz pomoć nacional-socijalističkih ustrojstvara, transformisale, konačno u samostalne a zapravo podvlašćene državice, presudno zavisne od stranog faktora. Taj faktor je strani kapital! Upravo ono na čemu insistira Spiridon. On je po meni izvrsno poentirao ono čemu ste vi, opravdano, dali inicijaciju. Problem naše opozicije je što nije u stanju prevladati, iz sasvim različitih okolnosti, predrasude i prema kapitalizmu i prema socijalizmu. Tu je potrebna ideologija jer ona je vodilja političkog delovanja.
Препоруке:
18
3
40 уторак, 16 фебруар 2016 16:54
Sta ce dokusuriti Srbe?
zemlja srancima,max 30 litara rakije, stop svinjama a uvoziti GMO, stop mleku a uvoziti beli prah, 200 evra plata kao alternativa,inteligencija bezi,devojke prostitutke, momci neozenjeni,a parovi neplodni...EU je okupaciona birokratija koja radi za multinacionalne korporacije.
Препоруке:
32
1
41 уторак, 16 фебруар 2016 17:03
Као
sto Ruso smatra da opste, kao opsta volja, ne samo da nije suprotno pojedinacnom, nego se moze ostvariti samo preko apsolutne pojedinacnosti volje, koja, podrazumeva neposrednu demokratiju i zabranu partijskog organizovanja, anticipirajuci tako "dijalektiku" opsteg i posebnog.Za Marksa, ovo postaje dijalektika drzave i drustva, zapravo ekonomije i drzave, tako da Marks, suprotno od Rusoa, u opstosti coveka, koja je prikrivena u njegovoj suprotstavljenosti Drzavi, zbog koje se pojedinac pokazuje kao pojedinacnost, suprotstavljena opstosti u vidu Drzave-prava, a koja, suprotstavljenost-pojedinacnost, izvire iz klasnog,a ovaj iz rascepa Drzave i Ekonomije, koji Drzavu pretvara u sredstvo ukidajuceg-prevazilazenja same sebe, u svetskom sirenju Ekonomije-kapitala, zbog cega Marks i hvali kapitalizam, videci u njemu nagovestaj ukidanja Drzave.Dakle,Marks vidi mogucnost spoja opsteg i pojedinacnog u ukidanje Drzave i tako ukidanju ove suprotnosti, kao suprotnosti drzava-pojedinac.
Препоруке:
2
10
42 уторак, 16 фебруар 2016 17:25
Kao
Ali ovo ukidanje Drzave podrazumeva prevazilazenje Drzave, ne u svetskom sirenju kapitala, vec revolucije, u kojoj Drzava postaje sredstvo revolucionarnog ukidanja same sebe, ali ne kao Drzave, vec Drzava, tj pluralita Drzava.Tako se za komunizam svet javlja kao njegov uslov, tj komunizam, kao i kapitalizam je moguc samo u svetskim okvirima, a to znaci ukidajucim-poopstavanjem svake razlike-drugosti u coveku kao coveku.Ova univerzalizacija svakog pojedinca i kulture (mada je sam pojam kulture vec kontaminiran ovim nasiljem univerzalizacije i zato je Marks i ne vidi kao nesto fundamentalno, a savremeni levicari svode na "ocuvanje", kao "ocuvanje" prirode) u coveka kao coveka, bastina je hriscanstva, koje u objavi, nalazi univerzalnost coveka kao hriscanina, koja prevazilazi svaku Drzavu, pretvarajuci Drzavu u svetsku ekumenu.Nije cudo sto su se i hriscanstvo i kapitalizam i komunizam sirili, poopstavali-univerzalizovali, nasiljem, jer je ono onaj posrednik izmedju opsteg i pojedinacno.
Препоруке:
3
9
43 уторак, 16 фебруар 2016 17:50
Спиридон
@ сизиф & ***Тешко ми је заиста да водим иоле смислену расправу са толиким незнањем код људи који живе замрзнути у четири године рата коме има већ ево 75 пуних година. Бесмислено је вама ишта објашњавати зато што је код вас и даље негде зима 1942 године, све се увек објашњава зликовцем Титом, Хитлером или " великомучеником " Недићем. Такви као ви који не умеју чак ни појам расизма да исправно имплементирају у смислену реченицу, који на сам помен политичке групације која у себи обједињава приврженост етносу са појмом социјалне правде долазе до ингениозних компарација са Хитлером, само могу да унизе сваку полемику.
Препоруке:
14
2
44 уторак, 16 фебруар 2016 17:51
Sumadijski opanak
Sumadija je bila i bice....Udarali su s ledja i iz Brankovicevih zaklona,pa opet opanak je stigao da im umakne i doceka ih tamo gde su morali biti zaustavljeni.
Sve srpske duse volimo i dalje cemo stititi,ali umesto pljuvanja,sto nije redak slucaj,postovanje trazimo....
Srbija je najplemenitija majka koja je stigla svuda gde je cula srpski jauk.....
Nisu nas uplasile ni sankcije,ni bombe,jer mi uzivamo pomoc i blagodet neba....
Dve Srbije,jedna na nebu a ova na zemlji....Priznacete,sila je to koju niko ne moze unistiti.
Sve dokle se drzimo mudrosti Sv.Save,Nikolaja Velimirovica , Justina Popovica ,N.Tesle,Milutina Milankovica....Desanke Maksimovic i onih koji ne mogu stati u ovom komentaru,mogu nas uhvatiti za ....sramota me da kazem,jer sam patrijarhalno vaspitan.
Препоруке:
11
11
45 уторак, 16 фебруар 2016 18:43
El_Komandante
Imperija je dosla na Balkan i sasvim ocekivano se mora razracunati sa onima koji su sve imperije rusili, oslobodjajuci tako i sebe i druge. Varaju se svi oni koji misle da se zapad moze zavarati slatkim recima i tako zaraditi milost. Znaju oni nas odlicno, ma kako se pretvarali da veruju nasim EU fanaticima. Zato spas i nije u pretvaranju, nego u otvorenoj konfrotaciji. Videcemo sta donosi vreme, licno sam misljenja da treba da budemo ono sto jesmo, jer svaki je narod Bozji i sa odredjenom namerom stvoren. Ako nam je Bog namenio da budemo ovakvi, zasto se bojimo svoje sudbine? Spoljna politika su uvek vodu u skladu sa narodnim osecajem, a on je velikom vecinom proruski. Cak su i nasi preci znali da saradnja sa zapadom moze samo da bude pod ruskim kisobranom. Na zalost, mi te pameti danas nemamo.
Препоруке:
18
0
46 уторак, 16 фебруар 2016 19:23
***
Marks vidi mogucnost spoja opsteg i pojedinacnog u ukidanje Drzave i tako ukidanju ove suprotnosti, kao suprotnosti drzava-pojedinac.Дивно си објаснио како је пропала СФРЈ, једина "успешна" комунистичка "држава-појединац".
Препоруке:
4
13
47 уторак, 16 фебруар 2016 19:25
Спиридон
@ Sumadijski opanak

Ништа горе од тог ускогрудог менталитета који је себи и свом завичају доделио неке наднаравне способности које само они ту рођени могу поседовати и тако бити бољи, бити изнад оних других. Да ли су то Београђани, Војвођани или Шумадинци потпуно небитно, исти је принцип размишљања. Оно што је најцрње ви у свом Шумадија uber alles коментару наводите неке велике људе чијих мисли треба да се држимо, што је лепо само онда сте мало са тим списком у колизији са самим собом. Да видимо Тесла Србин из Крајине, Миланковић Србин из Славоније, Свети Сава од Немањића пореклом из данашње Црне Горе, Николај Велимировић из засеока Бошњаци у Лелићима старином из околине Сребренице а ако ћемо баш да терамо мак на конац и Врање Јустина Поповића није у опанак Шумадији, нити је икада било. Све у свему остала вам је Десанка Максимовић из Рабровице односно Бранковине то јест крај Србије који је комплетно досељен из Босне са све Протом Матејом и Ненадовићима или Илијом Бирчанином...
Препоруке:
27
3
48 уторак, 16 фебруар 2016 20:11
***
Спиридон

Само се ти држи Маркса и Тита. Сви остали су "експлоататори" и "фашисти".

Где су нас њихове "генијалне идеје" и "генијална решења" довеле, видимо. Не само да смо упропастили своје животе, већ и своје деце и унука. Али многи су стекли докторате на празним причама, што није безначјано.

Ја сам сигуран да су за то криви Срби, нарочито брадати четници. Да они нису били фашисти данас би сви Срби лепо живели са Хрватима и другим братским балканским народима који су проливали крв у борби против нациста и фашиста.

Боже,опрости им, нису знали и не знају шта раде!
Препоруке:
5
17
49 уторак, 16 фебруар 2016 20:43
Спиридон
@ ***

Да поновим још једном, немам потребе да данас 2016 године будем четник зато што је цела моја породица била тамо када је то требало а ви се ту играте данас 75 година после интернет четника, ваљда зато што су ваши породично више волели Јорган планину од свих других брда. Иначе све оно горе што сам ја написао о диктатури новца и капитализму није Маркс већ десничар Освалд Шпенглер али превише је знам за ваше надасве штуро образовање да знате више од тог квинтета у саставу Тито, Маркс, Дража, Недић и Хитлер. Најпријатељскији савет, ако не разумете о чему се расправља а ви не губите време да пишете коментаре. Својим коментарима и константним понављањем једног те истог само спуштате ниво целе расправе, како ви тако и ваш интернет брат близанац сизиф...
Препоруке:
14
3
50 уторак, 16 фебруар 2016 21:21
***
И сад си нашао Немца, историчара, да нам овде тупиш о његовој "диктатури новца", а ни сам немаш појма о новцу? И још кажеш да си образован? Па видим, чим, као потомак четника пропагираш комунизам, Тита и сличне "српске вредности".

Једино што сам у твојим коментарима уочио то је да си макар 100 пута поновио "Јорган планина". То је,ваљда, у Вучићевом духу, доказ како ти радиш 25 сати дневно на решавању "државних проблема", а други леже. Е, да вам је још друг Тито, па да нас потрпате на Голи оток, где би вам био крај.

Тако твој један "друг" налупета овде глупости, користећи изанђале комунистичке фразе, а онда од мене тражи доказе да није тако како је он рекао. И још се позива на логику. Шта сте, бре, завршили од школа? Ко вас је тако накарадно научио?

Ја теби лепо указујем да ти немаш појма ни о чему, да си једино чуо да у некој цркви звони, али не знаш у којој. Зато прво поправи "слух".
Препоруке:
4
14
51 уторак, 16 фебруар 2016 22:02
Кнежевић Милан
Reddy

Smatram da grešite kada od socijalnog i nacionalnog kreirate sintagmu nacional-socijalizma. U najboljem slučaju nacional-socijalizam, pre ili kasnije, vodi ka etatizmu i dirižizmu a tu već nema nikakvog socijalizma.

Свакако да постоји опасност од девијација, но- то је посао идеологије и идеолога да на то пазе. Нема савршеног система, код којег нема опасности да се, после добрих почетних резултата не- забрља.
Ја не видим ни један бољи начин да се државе, мале и слабе као данашња Србија заштите од агресије каквој смо изложени од национал- социјализма; национализмом се чувамо од страног фактора, социјализмом од унутрашњег.
Без левих и десних скретања, без идеолошких афектација и перманентна едукација васпитно упуштеног становништва. У овај народ запад је посејао свој коров; то се мора ишчупати из корена, да би ишта плодоносно могло да никне...
Погледајте само какав идеолошки хаос имамо само на овом сајту- биће Вам јасно.
Препоруке:
13
0
52 уторак, 16 фебруар 2016 22:20
Жика
Лако вам је било писати 2000. шта ће бити када је деда Милоје то лепо прорекао још раније. У његовом пророчанству пише да ће распад СРЈ тећи следећим редоследон.
1.Отцепљење Ц.Горе
2.Отцепљење Косова
3.Отцепљење Војводине
Истина, не сећам се да је нешто писао о Рашкој, али није тешко извући Емилов закључак о њој. Одавно је то на мапама ЗЕТРА. Но тај пројекат не зависи само од шаке Санџаклија који ће лако у њ ускочити, него и о способности Турске да подржи тај пројекат. Резултати међународног,,турнира'' у Сирији ће имати значајну рефлексију не само на Рашку и Србију него и на Европу. По пророчанству ће Станбол поново бити у православним рукама, а то могу само да постигну Руси. И сад не треба бити неки стратег па видети да је Босфор уско грло приступу руске морнарице средоземљу. Логично је да цео тај регион контролишу Руси. У том случају Турци неће имати снаге за неки значајнији утисај у Рашкој, Тако ће се ипак сачекати на уједињење Санџашких партија.Вучића свакао треба зауставити.
Препоруке:
13
2
53 уторак, 16 фебруар 2016 23:59
Обсервантес
Овај катастрофички Влајкијев сценарио уопште није ексклузивитет. 5. октобра се то видело поштеном душом. И овде (на НСПМ-у) смо о томе писали целу претходну деценију. Нису сви поштено! Ни тада, ни сада! Много тога се од тада десило и померило. Константа је да је српски народ планетарно жртвован уз невиђену антисрпску пропаганду глобалних светских медија! Света ми није жао. То је заслужио! Извињење српском народу касни, време истиче. Пакао тек следи. Порука Србима (немилосрдна) је одавно послата, па Влајкијева делује као апел не знам коме? Куцање на одавно отворена врата? Остаће, да Србима нико на овом свету није помогао да попију онолики уранијум. Сам Слободан Милошевић убијен као пас и убијање српског народа као стоке која се делом радује паљењу зграде сопствене Скупштине! Овај текст Влајкија мени није потребан, данас!
Препоруке:
13
2
54 среда, 17 фебруар 2016 10:01
Поштовалац НСПМ
Суштина и истина свих наших мука крајњи исход приче о Србији и Србима. Живела Србија.
Препоруке:
4
3
55 среда, 17 фебруар 2016 10:33
Спиридон
@ ***

Докле год се ви данас 75 година после тог рата будете играли интернет четника што нашиљеном тастатуром четују по интернету, ја ћу да помињем Јорган планину, чисто да вас подсетим ко сте, шта сте и од које је кладе коме од нас дошао ивер. Иначе Шпенглер није историчар већ политички мислилац и филозоф историје са својом теоријом цикличног понављања историјских периода, читајте више књиге а мање своје ионако врло оскудно знање допуњавајте на Википедији.
Препоруке:
13
3
56 среда, 17 фебруар 2016 10:35
Reddy
@Кнежевић Милан

U toj vaseljeni svakakvih čuda ima a ponajviše kojekakvih patuljaka duha. E, takvi Srbiji zagorčavaju život i egzistenciju od samog njenog nastanka. To su oni inhibirani urođenim nedostacima, društvenim ambijentom, političkim ćudoređima, spoljnim okolnostima. Nema prilježnog, sistematskog i analitičkog rada i napora. A zašto nema? Zato jer nema podsticaja. U modernom i razvijenom svetu to je kapital, akumulisano bogatstvo. Iz raznoraznih razloga Srbija to nije uspela ostvariti. I na to je F. Engels ciljao kada je za Južne Slovene odslikao tako pesimističku perspektivu. Sve to bez ikakve mržnje, svakako, s devetnaestovekovnim dogledom. I naravno, da je jedva domašio. Ali, dotakao je onaj "nervus" koji čini istoriju smislenom i opstojnom. To Srbima nikada nije bilo jasno. I zato danas ispaštaju, i odviše. Srbija je stvarana na drugim osnovama. U njeno stvaranje utkani su hrabrost, legenda, lukavost i, pre svega, velika ZABLUDA.
Препоруке:
11
2
57 среда, 17 фебруар 2016 10:48
Reddy
@Кнежевић Милан

Zabluda da se država može podići ali i još više, organizovati i održati na istim takvim temeljima!?!?!? To je srž zablude! Istorijski dokaz je da ne može. Tačka! Toj zabludi smo prineli ogromnu žrtvu u Prvom svetskom naporu, ogromnim i nesrazmernim žrtvama koje nijedan narod nije podneo. I jedva da je proteklo koje dve decenije kad nas zadesi novo zlo, uz staru zabludu, da se može zemlja braniti, ne samo topuzom i sabljom već i uz pomoć lukavstva i lukavštine. Bila je to besprimerna naivnost! Za takve budalaštine se krivac traži u ideologiji!? Uviđajući svu besmislenost ranijih državnih koncepata i zamisli, prionulo se na upravo najneophodniji zadatak, primarnu akumulaciju. I to u kakvim uslovima!?!?!? Krajnje opskurnim po državu i narod, s obiljem neprijatelja, unutar i spolja. A ponajviše s predrasudama koje istrajavaju sve do današnjeg dana! Nikada se nije shvatilo šta je KAPITAL, državno-civilizacijski demijurg! I tako kružimo od jutra do sutra tražeći panaceju..
Препоруке:
12
2
58 среда, 17 фебруар 2016 10:59
meteo prognoza
Sinkopirana pamet trotačkastog!
Препоруке:
9
1
59 среда, 17 фебруар 2016 11:19
Спиридон
@ Reddy

Тужно је што људи заслепљени мржњом са својим малим, уским и крајње статичким погледом на историју у коме је време стало и никако да крене из 1942 године, одбијају да виде значај Капитала и његово непогрешиво сецирање главног од свих проблема од којег креће и који се улива све зло. Није проблем лево или десно, проблем је у либералном шићарџијском центру, где се све купује и где је све на продају, где је новац онај који свему даје крајњу вредност. Али не, ми ћемо уместо фокусирања на правог непријатеља идућих сто година да расправљамо шта је радио Дража, Недић, Тито, четници и партизани као да је то најбитнија ствар на свету и као да ће та прича било шта променити...
Препоруке:
12
3
60 среда, 17 фебруар 2016 13:28
Кнежевић Милан
Уместо одговора Редију и Спиридону- са којима се слажем- скрећем пажњу на начин комуникације, који је овде кључан; ето, и поред неслагања у неким ставовима, могуће је комуницирати нормално, не због неког "грађанског" морала, јер то не постоји- већ због могућности хладнокрвне анализе стања, које нам је неопходно, ако желимо да схватимо шта нам је чинити.
Реди много зна о комунизму, и превиђа само једно- други не знају; нарочито они, којима је најпотребнији. Занет племенитошћу те идеје (јер, ма шта ко причао и мислио о њој- то јесте племенита идеја) он упорно покушава да је "реанимира" у политичкој понуди.
Одавно ми је јасно и тврдим- нема од тога, за сада, ништа; јер, реализација те идеје захтева много боље и поштеније људе, него што су данашњи; треба да буду суромашни, а поштени; образовани, а не декадентни; скромни, а не похлепни; да разликују "треба ми" од "хоћу"...
Спиридон, пак- говори исто што и ја; манимо се јалових расправа о историји, док нас има...
Препоруке:
11
3
61 среда, 17 фебруар 2016 19:52
Reddy
@Кнежевић Милан

Прво о тзв. грађанском моралу. Овај постоји али у својој фарсичној варијанти. "Савремено грађанство" у глобалу јесте продукт ултравиолентног стања капиталистичке економије што значи да сте тек делимично у праву, мислећи, ваљда, на увелико превазиђен профил "оновременог" грађанина када капиталистичке противречности нису биле у тој мери као данас изражене. Савремено грађанство је изгубило грађански компас и пре би се могло сматрати лумпенграђанством јер је и само у високој мери експроприсано и од капитала и од већине форми утицаја на јавну власт чија се осмоза обавља тек кроз пар једва видљивих пора. Српско грађанство је, пак, тешка фарса и апсолутни фалсификат чак и оног које назвах "оновременим". Друго, о комунизму је уопште неразложно зборити јер нам пракса није доступна а то што којекакви "излетници" о њему певуцкају може можда једино врапце и осталу градску птичад интригирати. И треће, Reddy овде не пропагира никакву идеју већ предлаже и тражи путеве спасења из
Препоруке:
11
1
62 среда, 17 фебруар 2016 20:16
Reddy
@Кнежевић Милан

....јазбине у коју нас утурише српски патријотски усрећитељи исто као претходно и њихово друго Јанусово лице, неолиберална капитал братија. Та оба ружна образа на лицу Србије доведоше нас до свакодневне фашизације и пренапрегнутог осећаја изгубљености у простору и времену обичног грађанина Србије.
Препоруке:
10
2
63 среда, 17 фебруар 2016 20:17
Кнежевић Милан
Reddy
@Кнежевић Милан
Српско грађанство је, пак, тешка фарса и апсолутни фалсификат

Слажем се; невероватна комбинација псеудо-религијских и малограђанских вредности, са "нотом" западних; мени- комична комбинација. "Грађанско" код мене не може да изазове ниште, сем- подсмеха и сажаљења, када није злобно.
Друго, о комунизму је уопште неразложно зборити јер нам пракса није доступна


Далеко нам Северна Кореја...
Reddy овде не пропагира никакву идеју

Имате свако право да је пропагирате, зашто да не?
На други проблем ја указујем- Ваша објашњења су јасна тек неколицини, која је теоријски "поткована", а чак и неки од њих(Кукуруз) реагују на то као на шамар, јер је у директној супротности са оним, што и сами пропагирају.
Овде је већини мука од теорије, и њу криве за лошу праксу. Нису у стању да схвате да није комунизам упропастио Србију, већ лажни комунисти. Њима не могу ништа, па лају на идеју...
Препоруке:
8
1
64 среда, 17 фебруар 2016 20:32
Reddy
@Кнежевић Милан

As to communism такав није могућ у изолованој земљи, поготово таквој каква је она коју помињете. О њој могу писати али на други начин и другим поводом. Овај није тај!
Препоруке:
9
3
65 среда, 17 фебруар 2016 23:36
Banditski brlog
@Reddy
Ne isključujem vaše dobre namere ali glava zaboli od vaših teorija.Kružile je anegdota kako je Pašić nadmudrio nekog austrijskog diplomatu. Navodno mu je taj pokazao dresiranog mačka koji je kao konobar nosio posluženje na tacni. Ali je Pašić izvadio iz džepa miša i pustio ga na pod. Na to je mačak ispustio poslužavnik, jurnuo za mišem, a čaše otišle u tandariju. Naravoučenije: "priroda je uvek jača nego škola"!
Komunizam je propao eksperimenat iz prostog razloga jer se kosi sa ljudskom prorodom! Marks je naivno tvrdio da se ona tj. ljudska proroda može izmeniti uticajem na svest, što se to naravno nije desilo. Isto kao što i danas Veliki Šibicar hoće na silu da promeni svest srpskom pučanstvu , ali ni to se naravno - neće desiti! Nema dileme oko izbora političkog sistema.Preferiram socijaldemokratiju ali ne Tadićevu već Švedsku, a to je najkraće:razvijeni kapitalizam sa elementima socijalne solidarnosti! Tačka.
Препоруке:
9
5
66 четвртак, 18 фебруар 2016 09:16
Reddy
@Banditski brlog

Neoprostivo grešite kada pišete da ne isključujete dobre namere a da od moje teorije glava boli! Sasvim suprotno, uopšte nemam dobre namere, naravno, ne i zle, a od ne moje već od svake teorije glava može i da zaboli. pa, tome teorija i služi, da razdrma ustajalo mišljenje od čega glavu ponekada spopadnu i bolovi. I ne vidim šta je u tome rđavo!? Već sam pristup vam nije dobar! No, lako će/mo za to! nego, ono oko mačka i miša!?!?!? Izvodite pogrešan zaključak da je "priroda jača od škole". Vi, kanda, mislite da škola nije priroda pa ovu poslednju opredeljujete van prirode. Valjda s toga što je čovekovo delo. Shvatite da sve što je čovekovo delo jeste i prirodno delo budući i da je sam čovek prirodno stvorenje i delo!!! Drugo, "communism" nije nikakav eksperiment već "dinamična pojmovna praksa" no, da ne komplikujem, "društvena aktivnost podignuta na visok stepen zajedništva"! A društvena aktivnost se ne kosi sa "ljudskom prirodom" jer je ona sama njegova priroda!!!
Препоруке:
10
2
67 четвртак, 18 фебруар 2016 09:58
Reddy
@Banditski brlog

A u tom društvenom/prirodnom/ delovanju čoveka vrši se fundamentalan preobražaj, oprirođenje čoveka i humanizovanje prirode. Zato je praksa centralna Marksova filosofska kategorija. Odatle sve kreće, od proizvodnje, čoveka od strane čoveka i proizvodnje za njegove životne, materijalne i duhovne potrebe. Ništa novo ne pišem jer je sve to marks još davno izneo u njegovim Filosofsko-ekonomskim manuskriptima iz 1844. godine. Zato marksa napadaju tako žestoko i osvetnički jer je dirnuo samu suštinu manipulacije kojom se služi građansko društvo. Oni sasvim namerno podmeću nekakvu "ljudsku prirodu", izolovanu i bogomdanu individuu koja navodno iz svoje nepatvorene glave smišlja i konstruiše svet i odnose u njemu! Potpuno pogrešno i krajnje zlonamerno a sve sa ciljem još lakšeg, bržeg i podmuklijeg eksploatisanja rada baš tog izolovanog pojedinca kome, navodno, pripisuju tzv. "ljudsku prirodu". Ona se formira samo u odnosima povodom proizvodnje, nikada i nikako izvan toga.
Препоруке:
9
3
68 четвртак, 18 фебруар 2016 10:55
Talkin' John Birch Paranoid Blues
I woos looking high and low for them Reds everywhere
I woos looking in the sink and underneath the chair
I looked way up my chimney hole
I even looked deep down inside my toilet bowl
They got away :)
Препоруке:
2
7
69 четвртак, 18 фебруар 2016 12:24
Banditski brlog
@Reddy
I Isus hrist je propovedao jednakost, što je u osnovi komunističke ideje, ali se to nažalost ni posle dve hiljade godina nije primilo.
Zato jer se ljudska priroda ne može izmeniti. Pogledajte decu u obdaništu: iako ih uče da ne budu sebični ništa od svega toga, svak grabi igračke samo za sebe.
Sopstvenu svest je uspeo da promeni jedino Veliki Šibicar i politička bulumenta oko njega. Ali iz utilitarističkih razloga, dakle lažno.
Svest se istinski može izmeniti jedino lobotomijom, ali to već spada u domen naučne fantastike.
Препоруке:
6
5
70 четвртак, 18 фебруар 2016 12:56
Кнежевић Милан
Banditski brlog
@Reddy
I Isus hrist je propovedao jednakost, što je u osnovi komunističke ideje

Е, па, истини за вољу- није...
Исус је рекао- "Богу божје, цару царево"; ту нема никаквог комунизма, по логици ствари.
Још дубље- сваки монотеизам је суштински везан за доктрину владања масама путем ирационалног страха од "владаоца", који је "од Бога"...
Не наседајте на ту "жваку" о комунизму, који је Исус пропагирао. Исус је био велики "лаф",али свакако није био никакав комуниста. Далеко, далееееко од тога; био је поштен и праведан, мудар човек, али, као и многи други људи- са заблудама о политичком устројству које је по људе најбоље...
Препоруке:
9
0
71 четвртак, 18 фебруар 2016 13:51
Talkin' John Birch Paranoid Blues
@Кнежевић Милан
мудар човек, али, као и многи други људи- са заблудама о политичком устројству које је по људе најбоље...

Чини ми се да би Маркс рекао да то устројство, по људе најбоље, помало зависи и од средстава за производњу.
Препоруке:
3
4
72 четвртак, 18 фебруар 2016 14:22
Talkin' John Birch Paranoid Blues
А надолазећа роботизација производње отвара питања о којима Маркс тешко да је могао и да слути.
Препоруке:
1
5
73 четвртак, 18 фебруар 2016 15:21
Reddy
@Talkin' John Birch Paranoid Blues

Do not mention Marx, please. It's unsolvable puzzle for you!!! You've only got him scared.
Препоруке:
7
0
74 четвртак, 18 фебруар 2016 16:19
Talkin' John Birch Paranoid Blues
@Reddy

Само посматрам како су наши Црвени еволуирали од "пролетери немају домовину" до "капитал нема нацију" :)
Препоруке:
4
6
75 четвртак, 18 фебруар 2016 16:35
Reddy
@Talkin' John Birch Paranoid Blues

I jedno i drugo je tačno. mislim za domovinu i kapital! Marx hat alle ausgesetzt und ruiniert!
Препоруке:
7
1
76 четвртак, 18 фебруар 2016 16:45
Reddy
@Talkin' John Birch Paranoid Blues

Ako se uopšte razumeš u političku ekonomiju, u šta, uostalom, sumnjam, onda bi morao shvatiti da bi upravo robotika i sistemi automatskog upravljanja/CAD/CAM/ trebalo da potvrde genijalne Marksove anticipacije. Kada ne bude bilo potrebe za živim radom legitimno će se postaviti pitanje svojinskog odnosa a tu privatna svojina postaje apsolutno suvišna i bespotrebna. Ona pripada celokupnom društvu a potreba za istiskivanjem viška vrednosti nestaje niti je više moguća. To stanje se nominuje komunizmom. Takav proces je uveliko u toku, na žalost onih koji malo šta shvataju šta se zbiva all over the world!!!
Препоруке:
7
1
77 четвртак, 18 фебруар 2016 17:39
Talkin' John Birch Paranoid Blues
@Reddy
I jedno i drugo je tačno. mislim za domovinu i kapital!

Па то би онда ваљда морало да важи и за "наше" Црвене, на било ком степенику еволуције :)
Препоруке:
4
4
78 четвртак, 18 фебруар 2016 22:24
Bojan Todorović
Pitam se veruje li ovaj čovek u bilo šta ovde nabacano?
Setih se Miloševićeve jadne pojave i one njegove sumanute, zlurade, bedničke kletve.

I on je "predviđao" momentalni raspad, gubljenje teritorija, rat, osvajače, gubljenje imena i ko zna šta ne.

Baš je iskreno i od srca želeo sve najgore sopstvenom narodu koji više nije mogao da izdrži njegovo zatiranje i samoubilačku politiku.

Valjda se u agoniji ponadao da će to nekog uplašiti pa ga možda ga spasti zaslužene kazne.

Nije, naravno, ali ni on nije ni približno odgovarao za svoja zlodela.

Kad vidim ovu, meni malo poznatu personu, kako sa nemalim elanom prežvakava gluposti koje su toliko bajate, trule i promašene da su davno, davno na deponiji sa svojim autorom, pitam se – šta li mu je na pameti?
Препоруке:
4
13
79 петак, 19 фебруар 2016 07:59
Reddy
@Bojan Todorović

Pitaj se, pitaj, nije to rđavo za jutarnji mamurluk!
Препоруке:
12
1
80 петак, 19 фебруар 2016 09:34
negi
Podsetio bi sve komentatore da raspravljamo o jednom,bar ja tako mislim,dobronamernom upozorenju g.E.Vlajkija,koje nije ni prvo, a nadam se,ni poslednje.Njegov scenario je veoma realan i umesto istorijskih i teorijskih teza moramo se okrenuti praktičnom delovanju.Da bi to uradili moramo da znamo šta nam se to događa.Problem je što je današnja Srbija neželjena država.Ona nije nastala delovanjem i promišljanjem političke elite(i političkih stranaka) Srbije već odlukom C.Gore o nezavisnosti.Srbija je ostala u vakumu i prinuđena da prihvati ono što je ostalo od raspada Jugoslavije,sanjajući i misleći da joj pripada mnogo više.Drugi problem je apsolutno nedorasla "politička elita"koja u neokrnjenom sastavu na političkoj sceni deluje već 26.godina.Samo smrt dovodi do ispadanja iz ove igre(čast Koštunici koji se sam povukao).Ta "stranačka elita" koja se vrti u krug je umislila da je stvarno nekakva elita i čini sve,ali bukvalno sve da ostane u igri.Kada njima dodamo i ekonomsku elitu nastavk
Препоруке:
3
0
81 петак, 19 фебруар 2016 09:52
negi
politička i ekonomska"elita" čine sve da zaštite svoj ničim zasluženi status.Tako je moguće da zapenušani radikali i socijalisti postanu vatreni zagovornici EU i NATO.Oni samo traže zaštitnika svog privilegovanog statusa i vide ga u EU i NATO.Uostalom pročitajte izjavu američkog generala koji je upozorio Đukanovića da ulazak u NATO ne amnestira od kriminalne prošlosti.Naš problem nisu ni EU, ni NATO,ni Rusi.Naš problem su nekompetentne stranačke strukture koje bi i rođenu decu prodale za parčence vlasti i privilegije koje idu uz to.Tu više nisu važni ni levi ni desni,ni nekakvi centri to ionako služi za birače a ne za njih.Pod hitno moramo.bar ja tako mislim,da se otarasimo sadašnje političke strukture koja je sve izgubila što se moglo izgubiti.Sa njima na čelu,scenario g.Vlajkija je izvestan.Samo novi ljudi mogu da preokrenu situaciju i da okrenu Srbiju sebi i samo sebi.Velike ideje i velike svetske probleme ostavimo velikima.
Препоруке:
5
0
82 петак, 19 фебруар 2016 13:42
Мајстор Боб
Са оволико комунаца међу нама, Србија нема ни теоретске шансе.

@Talkin'
Гледе чиче Маркса и робота, писао је он и на ту тему, нешто око савршене машине и краја људског рада, ако се не варам, небитно, наравно, чим је од Маркса, али занимљиво: чича М.&SF. Доста незапажено је то прошло, питај Редудуја можда он зна више, он је увек плус.
Препоруке:
3
6
83 петак, 19 фебруар 2016 14:33
Читалац НСПМ
@ Мајстор Боб

Читао сам са знатижељом расправу између познаваоца дела К. Маркса. Мислим да би требало додати да је за стварање бескласног друштва, осим материјалног развоја потребан и духовни развој људи. Без тога ће се тешко остварити Марксова предвиђања. Људи мора да промене своја гледања на материјално. Да не стреме богаћењу гледајући сиромаштво око себе. Сећам се да сам некад прочитао: - "Друштво ће на својим заставама написати - Свако према својим способностима, свакоме према његовим потребама". И још нешто: "У комунизму људи ће се кажњавати НЕРАДОМ." То ће бити драстична казна, јер ће сви око њих радити и УЖИВАТИ у раду.
Препоруке:
9
2
84 петак, 19 фебруар 2016 16:48
Reddy
@Читалац НСПМ

Материјално и духовно је код Маркса нераздвојно. За тим просто нема ни потребе. У питању је један или исти принцип. Дух је материја и обрнуто! Људска пракса је решена загонетка историје. Недијалектичко раздвајање је, пак, условило да се овај свет не може објаснити на такав начин.
Препоруке:
8
1
85 петак, 19 фебруар 2016 17:25
Читалац НСПМ
@ Reddy

Захваљујем на коментару. Али та једнакост материјалног и духовног је прилично спорна. Можда ту леже проблеми преласка у бескласно друштво. Друштвена свест појединаца, нажалост, не прати материјални развој. Класици марксизма су су зато претпоставили један "прелазни период" у коме би дошло до подизања и развоја те свести. Али, не слободном вољом, него силом "диктатуре пролетеријата". Невоље су настале када су пролетеријат почели да заступају недовољно свесни и савесни појединци, партијски руководиоци на свим нивоима друштвених заједница. То су они које је Лењин назвао "мангупима у редовима комуниста". И, од изградње друштвене свести није остало готово ништа. А ни од наставка прелазног периода - социјализма.
Препоруке:
7
4
86 петак, 19 фебруар 2016 18:09
Talkin' John Birch Paranoid Blues
@Читалац НСПМ
И, од изградње друштвене свести није остало готово ништа. А ни од наставка прелазног периода - социјализма.

Али је зато настала већ зрела меритократија у Кини.
Растерећена многих предрасуда, гради друштво отвореније према променама.
Препоруке:
4
6
87 петак, 19 фебруар 2016 18:35
Читалац НСПМ
@ Talkin' John Birch Paranoid Blues

Слажем се да је Меритократија најбоља за сваку земљу. Али ни Социјализам ни бескласно друштво - Комунизам немају ништа против такве поделе рада и одговорности. На њиховим заставама пише: "Свако ради према својим способностима, свако добија према својим потребама". Само се треба на време ослободити утицаја "мангупа". И кажњавати их НЕРАДОМ.
Препоруке:
5
2
88 петак, 19 фебруар 2016 19:39
Reddy
@Читалац НСПМ

Терате ме на елаборацију за коју овде нема ни времена ни простора а понекада ни разумевања. Елем, рад и нерад су категорије класног друштва и у бескласној комунистичкој заједници оне су непознати појмови. Исто тако баш као и појам савести! несклад о коме зборите између достигнутог нивоа материјалних производних снага и духовне надградње такође неће бити перципиран јер тај несклад, у историјском смислу, креира класни друштвени однос, однос где се користи туђа радна снага при емисији вишка рада. Оно о чему је Лењин приповедао се односило на прелазни период који је условљен околностима зачињања новог друштва а он ће трајати онолико времена колико је потребно да се консолидују нови односи. Ништа није изгубљено и све је привремено докле год трају односи власничке неравноправности. Заправо, они и "обезбеђују" помаке у смеру борбе за ново друштво. Па зар не опажате да то већ данас имате у виду релативно независних технолошко-пословних језгара која успешно конкуришу
Препоруке:
5
1
89 петак, 19 фебруар 2016 19:52
Reddy
@Читалац НСПМ

...па и сметају не ретко и транснационалним корпорацијама и уопште великим системима, свакако, не на последњем месту и самим државама!?!?!? То су прапорци новог, комунистичког доба!!! Е. сада нешто о меритократији. У питању је владавина најспособнијих и најмеродавнијих. Таквима означених неће бити у новом друштву јер ће и функција управљања бити суштински трансформисана, промењена у оном смеру који ће трасирати потребе целокупне људске заједнице. Једноставно, затећи ће их "перестројка" друштвених односа а она ће испостављати битно и суштински нове потребе. Овде је "квака" у новим, друштвеним потребама које ће, тако, постулирати и преображене функције! Све ово ће се збити као епилог, у међувремену, грандиозно нараслих продуктивних капацитета који ће незамисливо надрастати потребе индивидуа а свој "raison d'etre" друштвено ситуирати. Па, већ данас улицама Јерусалима, на пример, саобраћају "driverless buses", сутра ће/мо канцер лечити психотерапијом, итд, итд....
Препоруке:
6
1
90 петак, 19 фебруар 2016 20:00
Reddy
@Talkin' John Birch Paranoid Blues

...."zrela meritokratija u Kini"!?!?!? Opet strašan promašaj! Meritokratija ne može biti partijski određena, tada nije ono za šta se izdaje a to je "contradictio in adjecto". Kina je pred velikim društvenim izazovima jer je navezana, a tako je promovisala i svoju privredu, na preglomaznosti kapitalističkog duga koji je svoj unosan plasman našao baš tamo gde je najamnina najjeftinija. To "zbrdazdola ekonomija" i samo je pitanje vremena pa i trenutka kada će se taj povekliki šangajsko-šenženski berzanski mehur rasplinuti i u veliku brigu baciti celu Kinu!!!
Препоруке:
6
0
91 петак, 19 фебруар 2016 21:04
Talkin' John Birch Paranoid Blues
@Reddy
Meritokratija ne može biti partijski određena, tada nije ono za šta se izdaje a to je "contradictio in adjecto".

Па мора ваљда да постоји нека форма :)

Можда то и није најважније, ни нама не би фалило мало :) више компетентности, искуства и одговорности на руководећим местима. Оволики број партија нас сахрани.

Колико ја разумем сваки Кинез може да конкурише за чланство у партији и да добије право да бира и да буде биран. Прочитах сад да су прошле године имали 88 милона чланова.
Препоруке:
3
4
92 петак, 19 фебруар 2016 21:30
Читалац НСПМ
@ Reddy
(...Ништа није изгубљено и све је привремено докле год трају односи власничке неравноправности....)

Како није изгубљено, кад су све земље са социјалистичким уређењем на брзину, готово са одушевљењем, "претрчале" у капитализам? Зар не запажате како се велики стручњаци из економије и права ругају бившем друштвеном систему? И то они који су некад били ватрени поборници социјализма. Питајте било којег економисту и правника са наших факултета и института шта ће вам казати о томе. Неки иду толико далеко да су наш прошли друштвени систем погрешно назвали "самоуправни комунизам". А овамо се хвале својим бриљантним успехом на студијама. Поново сматрам да без развијене друштвене свести нема напредка у друштвеном систему. Не постоје идејно водеће снаге које би васпитавале у том духу. Садашња светска цивилизација, тј. стање колективног духа, није спремно за такве крупне кораке напред.
Препоруке:
5
3
93 субота, 20 фебруар 2016 09:31
Reddy
@Читалац НСПМ

Мислим да обрнуто/наопако/ разумете процесе. Ништа није изгубљено у смислу борбе за нове односе. Но, та борба се не одвија само на свесном плану како ви то схватате. Много су важнији они подводни и подземни брзаци, наоко неприметни а суштински одређујући за ток матице. Ја о њима пишем и на њих указујем. Ти брзаци /технолошко-процедурална решења/ који су све присутнији у свакодневној лабораторијско-индустријско-пословној пракси све брже одређују токове главне водене масе и тако преовлађујуће утичу на основни смер друштвеног кретања. Оно о чему ви водите више рачуна је политичко-правна архитектура, која јесте важна и у крајњој линији најважнија, али која, па опет, суштински не може променити вектор кретања. Те, према томе, упућујем вас да пратите промене и трансформације у самом језгру продукционих снага где се заправо и иницира будући друштвени ток. Зато сам га илустровао са два маргинална примера. У питању је дијалектика, никаква линеарност кретања збивања.
Препоруке:
6
1
94 субота, 20 фебруар 2016 09:42
Reddy
@Читалац НСПМ

Зато, будите опрезни и не придајте одвише значаја правно-политичким збивањима која и пречесто понесу чак и пажљиве обсервере а камоли случајног посматрача! Уочавајте у назначеним променама оне покрете и снаге које собом носе истинско семе трансформација и свеже те нове идеје усмерене у правцу радикалних пробоја, пре свега на, од мене, поменутом плану. Само то револуционише и из корена мења устајала друштва и његове институционалне носаче. Као што је микроелектроника поцепала дојучерашњу друштвено-технолошку матрицу тако ће већ, колико сутра, аутоматизација и роботизација ослободити запретени рад и одбацити потребу за радном снагом као пуком робом из које се цеди вишак рада односно вишак вредности а на чему још увелико седи и лежи сва досадашња капитал грађевина и њени уставни и правно-политички обрасци.

Поздрав!
Препоруке:
7
1
95 субота, 20 фебруар 2016 15:40
Читалац НСПМ
@ Reddy

Захваљујем се на опширном указивању и тумачењу промена које су већини невидљиве а указују на кретање друштвених односа према жељеном циљу. Тај циљ многи сматрају за утопију, али ће сваком, и скептицима, у будућности донети много више него што су мислили или чак могли да замисле.
Поздрав!
Препоруке:
6
2
96 субота, 20 фебруар 2016 18:22
Reddy
@Читалац НСПМ

I ono što je, možda, i najpotrebnije napisati pri ovakvim eskapadama a da bi se stvari i okolnosti razjasnile i razbistrile jeste činjenica da se taj privid "neuspeha" u nastojanjima da se sve popravi i ubrza oslanja na kontinuirano naduvavanje monetarno-kreditnog i berzanskog balona do neslućenih razmera koje kreiraju neminovno katastrofalan ishod, propast biblijskih razmera, apsolutnu Apokalipsu!!! Da bi se održao, čak ustalio taj provizorijum ugrožene su i same prepostavke datog kapital sistema! To je dijalektički razvoj razrešenja velike, naoko planetarne zagonetke, zapravo orbite u koju nas je ubacio ovaj ultra i supra megalomanski mehanizam kapital-odnosa.
Препоруке:
6
2
97 понедељак, 22 фебруар 2016 02:41
Мајстор Боб
Ево, за другаре и неозбиљне филозофе:

Место је Кентиш Таун у Лондону, фебруара 1858, негде око четири ујутро. Маркс је одавно морао да напусти Немачку. У Лондону је окупиран извођењем мисаоних експеримената и прављењем белешки. Када су шездесетих година најзад добили прилику да виде шта је Маркс те ноћи написао, интелектуалци са левице су признали да то „доводи у питање сва досадашња тумачења Маркса“. У питању је „Фрагмент о машинама“.

У „Фрагменту“ Маркс замишља економију у којој је задатак машина да производе, а задатак људи да их надзиру. Дошао је до закључка да би у таквој економији главна производна снага биле информације. Производни капацитет машина као што су механичка предилица, телеграф и парна локомотива не зависи од количине рада потребног да се машина произведе већ од стања друштвеног знања. Другим речима, организација и знање дају већи допринос производном капацитету него рад уложен у производњу и управљање машинама.
Препоруке:
2
1
98 понедељак, 22 фебруар 2016 02:43
Мајстор Боб
Имајући у виду оно што ће марксизам постати – теорија експлоатације која се остварује крађом туђег радног времена – то је револуционаран исказ. То значи да када знање једном постане производна снага за себе, која премашује стварни рад уложен у производњу машина, кључно питање више није „однос наднице и профита“ већ ко контролише оно што Маркс описује као „моћ знања“.

У економији у којој највећи део посла обављају машине, природа знања које је затворено у машине мора, пише он, бити „друштвена“. На крају ноћног мисаоног експеримента Маркс је покушао да замисли коначно одредиште нове путање: стварање „идеалне машине“ која траје вечно и ништа не кошта. Машина која се може произвести без трошка, закључио је, не би додавала никакву вредност производном процесу и убрзо би, за неколико обрачунских периода, оборила цене, профит и радне трошкове свега што дотакне.
Препоруке:
2
1
99 понедељак, 22 фебруар 2016 02:44
Мајстор Боб
Када схватите да инфомације поседују физичку природу и да је софтвер машина, да цене меморије, пропусног опсега и процесорске снаге експоненцијално опадају, вредност Марксових увида је очевидна. Окружени смо машинама које не траже никакав трошак и које, ако то желимо, могу вечно трајати.

У белешкама објављеним тек средином двадесетог века Маркс је замислио прилив и складиштење информација у нечему што назива „општим интелектом“ – који чине умови свих људи на планети повезани друштвеним знањем, у којем сваки нови пробој доноси корист свима. Укратко, замислио је нешто слично информационој економији у којој живимо. А њено рађање, записао је, „подићи ће капитализам у ваздух“.
Препоруке:
2
1
100 понедељак, 22 фебруар 2016 10:16
Reddy
Poenta na mestu! "Društveno znanje" versus "privilegovano znanje" ili znanje osnovano na akumuliranom kapitalu nije ništa drugo nego društvena /socijalizovana/ moć nasuprot privatnoj /kapitalističkoj/ moći. Vi, izgleda, ne razumete kako je Marks tretirao proizvodnju i proizvodni rad u kapitalizmu. Svaki rad koji isteruje profit ili rad koji kreira novi kapital jeste proizvodni rad. Društveni ili strogo socijalizovani /komunizovani/ rad je negacija toga i nema takvo obeležje. Naprosto, jer ne proizvodi kapital. Schluß!!!
Препоруке:
6
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер