четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Концепт смањења јавног сектора је нехуман, арапски кредит је један од најскупљих зајмова који смо узели

Kоментари (30) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 30 јануар 2016 13:48
Цвико
Концепт повећања или смањења је нехуман? У време Милошевића у републичкој администрацији имали смо око 7.000 запослених плус рачунари. Онда смо изабрали демократију и она је угасила производњу а повећала број запослених у реп. админ. на око 32.000 плус рачунари. Шта је ту хумано? Оправадње да у "ЕУ-таназији" ради 8 административаца а код нас само 7, је забадање прста у око читаоца. Када смо бирали "демонкратију", она нам је обећавала смањење броја запослених у админстрацији тврдећи да ће тај број свести на 1 админитративац на 1.000 становника плус рачунари. Сада је друга прича, 8 на 100. Ко овде кога прави лудим? не иде повећање броја запослених у адм., повећање броја рачунара и правна пренормираност. Све заједно води отуђењу и сукобљавању-То што смо од Арапа узели најскупљи кредит, није проблем јер га је народ "прогутао". Сада је само питање "желудца" и шта ће изаћи из њега? То ће нам казати вожд који прави питу од оног што се не једе....
Препоруке:
83
1
2 субота, 30 јануар 2016 13:50
Бојан, Приштина
Концепт смањења јавног сектора је нехуман
Свако ко је у скорије време одлазио у неку болницу, могао је да види у каквом смо расулу - да смо окупирани и у рату,окупатор би иао више милости за народ и његово лечење.

Медицинског особља и лекара је остало мало, они су преоптерећени, зато не могу да раде посао квалитетно, па су нервозни - сав тај неквалитет здравствених услуга се преноси на пацијенте који су још нервознији.

У комбинацији са старим и нефункционалним инструментима који су у квару а које све чешће купујемо донацијама преко смс порука , све то доводи до тога да пацијенти и медицинари само што не уједају једни друге, па и до тога да у новинама стално читамо о тучама чак и убиствима.

Јадан општи хаос. Тоје лице епропске Србије.
Добили смо "Београд је свет" са антимилошевићевских транспарента у Београду деведесетих.
Препоруке:
79
0
3 субота, 30 јануар 2016 17:03
marko
Kako to da su akcize porez na bogate ja ne mogu da verujem šta čitam? Ljudi što voze jugo, ili neki auto od 2000€ su po G.Nikoliću bogati. Nije auto jahta, avion luksuz većina Srba vozi krš, pa da uzimaš 70% od cene goriva kroz akcize i PDV.Još izjava da je u Srbiji benzin jeftin a ko god može sipa u Republici Srpskoj, CG, Bugarskoj i Rumuniji, kao ekonomista trebalo bi da zna šta je Laferova kriva. I što je država bahatija to su prihodi u budžetu manji jer se ljudi snalaze kako bi lakše preživeli. Previše opravdava vlast od subvencija, do sumanutih akciza, tu i tamo pomene nešto. Subvencije su promašaj jer je struktura istih uglavnom sklapačka i stranci samo dolaze zbog jeftine radne snage, zašto javnost nema uvid u ugovore sa Fijatom ili Etihadom ako je to dobro za nas? A plata robovska uglavnom 200€ i kako da se digne tražnja sa tako niskim platama? Fijat izveze, ali uveze repromaterijal koji niko ne spominje a u ukuonoj ceni je 90% delova koji su proizvedeni van Srbije.
Препоруке:
70
2
4 субота, 30 јануар 2016 17:05
DOSTA VIŠE
Zamolila bih privilegovane uposlenike javnog sektora da nam više ne prodaju maglu.
U Srbiji ima dva miliona nezaposlenih i pola miliona ljudi koji preživljava i muči se godinama unazad životareći u privatnom sektoru.
Baš ostatak Srbije briga što će državni uposlenici izgubiti privilegije,ostali ih odavno nemaju.
Dosta kuknjave, moraćete raditi u privatnom sektoru.
Nije lako , nije ni humano, ali nije lako ni ostalima.....koji za vas očigledno ne postoje, a ima ih preko TRI MILONA U SRBIJI.Priključite im se...
Препоруке:
53
12
5 субота, 30 јануар 2016 17:09
Gledajuci realno
Smanjenje javnog (drzavnog) sektora je neophodno. U drzavnom sektoru bi trebalo da ostanu samo najvitalnije i najvaznije funkcije kao na pr. Policija, pravosudje, porezi . . .

Bez konkurencije i bez motivacije drustvo bi stagniralo.
Препоруке:
37
12
6 субота, 30 јануар 2016 18:28
SUBVENCIJA
Ukinuti BESMISLENE BESPOVRATNE SUBVENCIJE koje dobijaju PRIVILEGOVANi , dok se ostali privatni sektor muči i zlopati-
Smanjite poreze i doprinose na plate koji su sada ogromnih 67% SVIMA, kako bi rad malih privrednika bio ISPLATIV.
Investotor je lice koje ulaže SOPSTVENE PARE u SOPSTVENI POSAO.
Besmisleno je da budžetske pare POKLANJAMO radi uvećanja TUDJE PRIVATNE IMOVINE i to nazivamo SUBVENCIJOM INVESTITORIMA .
Препоруке:
61
0
7 субота, 30 јануар 2016 18:41
neko
tacno, ali.... u odredjenim okolnostima, u okviru sire slike; mogao bih nabrajati i objasnjavati kad i kako; umesto toga, reci cu samo toliko, da zapravo ne postoje realni izvori prihoda ili, uglavnom osnovni uslovi za njihovo ostvarivanje za ma kakav javni sektor;
Препоруке:
19
3
8 субота, 30 јануар 2016 19:27
SREDNJI SLOJ
Može biti samo onaj koji ima SOPSTVENI PRIVATNI POSAO.
Državni činovnik mora zaradjivai manje, da bi bio motivisan da pokrene sopstveni privatni posao.
Poenta je da više gradjana radi u privatnom sektoru, a ne obrnuto...
Препоруке:
32
8
9 субота, 30 јануар 2016 19:37
NIJE SAMO JAVNI SEKTOR SRBIJA
Mnogo lošije žive NEVIDLJIVI OSTALI: nezaposleni, privatni sektor,neprijavljeni radnici.
Nemaju pojma šta je to bolovanje, regres, topli obrok, prevoz, minuli radni staž, radničke sportske igre, paketić za decu u visini prosečne plate, kasa uzajamne pomoći, otpremnina...
Nisu imali sreću da ih uposli država.
Препоруке:
39
4
10 субота, 30 јануар 2016 20:38
Божидар Маслаћ
Мене боли срце што је неко ко пише овакве ствари један од најпознатијих домаћих економиста.
Препоруке:
51
2
11 субота, 30 јануар 2016 20:52
Кнежевић Милан
Каква држава- такав и јавни сектор.
Да треба отпуштати- треба. Има вишка, онолико!
Но, да ли ће се то обавити поштено и сврсисходно?
Наравно да неће!
И то и јесте смисао захтева ММФ за отпуштања- да се јавни сектор додатно онеспособи, уназади и упропасти.
Окупационе зоне немају "право" на функционално здравство, школство и јавне службе; то не треба да функционише добро.
Зато ће се отпустити они најпотребнији, и биће направљено много "грешака"...
Препоруке:
40
0
12 субота, 30 јануар 2016 20:54
Не клепећи нанулама
Мађарска је 4,5 пута већа од Војводине, живели би они од пољопривреде да је то тако. Ниједна једина земља на свету није богата од пољопривреде, нити може бити.
------------------------------------------
Није господин информисан што се тиче пољопривреде, нпр. студија И. Мировића(статистички подаци су кориштени од државне статистике Мађарске), Мађари сију милион хектара мање 2015 године у односу на податке пре уласка у ЕУ, зашто, због фамозних квота и наравно субвенција које су ниже ц 50% у односу на " стару Европу).Пољопривреда ангажује и апсорбује велики број незапослених, смањује огроман увоз пољопривредних производа, слажем се да економија обима треба да буде адекватна али то је решиво, уз реалне субвенције компарирајући конкуренцију.
Наш јавни сектор је мањи у односу на европски просек а структура запослених ? Доминира чиста администрација , зато је квалитет услуга лош , то треба редуковати.
Препоруке:
41
2
13 субота, 30 јануар 2016 21:31
не слажем се
Проблем с нашом администрацијом је, само, у томе што она не ради оно што треба да ради, или је лоше распоређена. Закони и прописи су лоши, исто тако.

Негде је има пет пута више него што треба и прави само штету, што је двоструки трошак, а негде је има премало, што, парадоксално, због већег трошења људи и средстава опет изазива штету. Све то је више него очигледно.

Лако је упоређивати статистику, стварност је друкчија.
Препоруке:
30
1
14 субота, 30 јануар 2016 21:37
причам ти причу
Другде можда није било правне државе, али је било других услова који су омогућили развој.

Код нас нема тих других услова, па је неопходан развој државе, и то у сваком смислу.

Ако човек направи нешто ново и ефикасно, а не може с тим да изађе на тржиште и запосли тако и себе и друге, онда је то до државе. Не може јер то што производи (реч је о врсти меса) не постоји у прописима, није предвиђено! Тако да произвођач не може да дође до неопходних потврда да би могао да изађе на тржиште.

Што се тиче путева, не може се све стрпати у Срем. Ето Луковске бање, веома успешна и стратешки изузетно важна јер задржава становнике тамо, а пут је лош до тамо и одбија људе од одласка тамо, што отежава бржи развој. Неке ствари се саме зачну тамо где се зачну, и треба их ТАМО подржати, а не филозофирати упразно да ко хоће може да направи бању у Срему!
Препоруке:
30
0
15 субота, 30 јануар 2016 21:41
дугачак списак
О овоме је реч, на пример, кад је реч о субвенцијама странцима: имали смо успешан, самоникао прехрамбени бренд (Бакина тајна), а држава није нашла начина да помогне (кредитом који ће вратити!) произвођачу да се развија и постане већи, запосли више људи, а посредно још више ....
Зато је продао фирму странцима ...

Што се тиче правне државе и чему она служи. Галеника и Север, примера ради, никада не би били упропашћени да је правне државе. А овај тврди да нам она не треба ...
Препоруке:
32
0
16 субота, 30 јануар 2016 21:48
Србин
"Бивши министар Лазар Крстић је тада изјавио “да нисмо узели овај кредит, ми бисмо морали да се задужимо”"

Лазар Крстић је, практично, рекао да кредит НИЈЕ задуживање. ИЗУЗЕТНА ГЛУПОСТ. Како је Крстић постао "министар финасија" Србије? Ко је наредио Вучићу да га постави, и зашто је то Вучић урадио? Показало се да је Крстић толики промашај, а од самог почетка се видело да је шупљи демагог по америчком калупу и уз америчку подршку-наредбу.
Препоруке:
37
0
17 субота, 30 јануар 2016 22:03
boban
Nikolic je ceo zivot na drzavnim jaslama.Nikada nije radio u privredi ili je otvorio neko radno mesto.Kako on moze nekome da daje savete I misljenja?Umesto da pitaju za misljenje direktora Metalca ili nekog uspesnog privatnika, koji je od nule razvio veliku proizvodnju.Jos ga pitaju da proceni kinesku berzu.Smejurija.
Препоруке:
33
2
18 недеља, 31 јануар 2016 00:28
POBRKANI LONČIĆI
1. Pravna država je preduslov da bi bilo koja ozbiljna kompanija donela SVOJ KAPITAL u Srbiju. Ozbiljne kompanije hoće pravnu sigurnost što podrazumeva da se pravila poslovanja unapred znaju i mogu izračunati rizici.

2. Koja je to pravno uredjena zemlja privredno razvijena niste napisali? Ja nešto ne mogu da se setim.Divlji zapad je bio nekad u Americi, ali jako davno....

3.Tim nazovi investitorima kojima poklanjate besplatno NAŠE PARE, objasnite da i robovi imaju radno mesto.Naši radnici ne smeju biti robovi. Pogotovo ne na kapitalu koji je pravljen NAŠIM NOVCEM tzv subvencijama

4.A puteve i infrastrukturu treba praviti svuda u Srbiji, ne zbog takozvanih investitora, već zbog nas i naše dece....
Препоруке:
27
1
19 недеља, 31 јануар 2016 07:03
Gojira
Читам и не вјерујем својим очима. Позната је ствар да су све власти у задњих 15 година нагурали своје послушнике у јавни сектор на измишљена радна мјеста. Николићу је то у реду? Па онда каже да подржава акцизе јер не дотичу сиротињу? На којој планети? А тек ово "хебеш правну државу, боље платити некоме да отвори радно мјесто за 200 евра плату и 12 сати радног времена" је просто незамисливо да изађе из уста једног економисте, уз то и лијево оријентисаног. Шокантан чланак.
Препоруке:
33
1
20 недеља, 31 јануар 2016 11:51
Павле
"Мађарска је 4,5 пута већа од Војводине, живели би они од пољопривреде да је то тако. Ниједна једина земља на свету није богата од пољопривреде, нити може бити. "Па има једна земља - Холандија, по површини је дупло мања од Србије, а извози 80 милијарди евра пољопривредних производа:https://www.government.nl/latest/news/2015/01/16/dutch-agricultural-exports-top-80-billion-eurosСрбија када би извезла упола толико живело би се неупоредиво боље.
Препоруке:
23
1
21 недеља, 31 јануар 2016 11:57
Павле Аћимовић
Са сајта Управе за јавни дуг : Stanje duga opšte države na dan 31.12.2014. godine iznosi 23.197.492.981 EUR od čega javni dug Republike Srbije iznosi 22.761.553.228 EUR i negarantovani dug jedinica lokalne vlasti 435.939.753 EUR.

Preliminarno stanje duga opšte države na dan 31.12.2015. godine iznosi 25.239.778.440 evra od čega javni dug Republike Srbije iznosi 24.809.991.731 evra i negarantovani dug jedinica lokalne vlasti 429.786.709 evra.

Колико се ја разумем у математику, дуг државе Србије је у 2015. години, порастао за 2 милијарде евра. И Николић, као и Вучић ухватио се дефицита. И зашто Николић не коментарише раст јавног дуга Србије , за протеклих 3,5 године за 9,5 милијарди евра.
Препоруке:
15
0
22 недеља, 31 јануар 2016 11:58
Павле
@SREDNJI SLOJ, Gleadjući realno

Да ли ти водиш своју децу у приватну или државну школу? Да ли се лечиш код приватног или државног лекара? Маса људи којима су пуна уста приватног бизниса очекују да се јавни сектор малтене укине (a у то спада и школство и здравство), а деца им иду у државну школу (јер то не кошта ништа у поређењу са приватним школама) и очекују да у исто време учитељица њиховог детета буде лепо обучена, расположена, има све зубе, а да при томе буде нижа класа. Дај људи, сложите мало мисли.
Препоруке:
20
6
23 недеља, 31 јануар 2016 12:06
Јакша
Невероватно је како овај мој колега приказује живот на земљи.Не види човека, не види живот него долар и берзу.Берза је смрт, на берзи се све намешта. Вредносни папири могу да се измисле, да изе њих стоји нула вредности, а да се рекламом дижу неби под облаке. Уз велику рекламу продају маглу, инвестиционе фондове исл. А када продају ту маглу, дуне ветар и магле нема. Народ одн бедни преварени купци... шта да раде.Појела маца.Народе хватајте се оружја да отерамо црноберзијанце.Доле јавни сектор, половина нема посла, војска укинута, полиције нема. Све партијски кадрови, корупција, ништа не функционише.Срем је гладан, а он га диже у небо.Са је Динкић дао сваком запосленом 10.000 долара на руке, да му је дао мали пројекат да га изврши, где бисмо сада били. Мала привреда држи Јапан. Мала привреда држи гиганте.Код нас је нема. Све је уништено.Доле партијске незналице.
Препоруке:
20
1
24 недеља, 31 јануар 2016 13:41
Za Pavla
Dragi Pavle, meni nisu puna usta privatnog biznisa kako ste napisali, JA ŽIVIM OD MALOG PRIVATNOG BIZNISA, 27 godina u Srbiji.
Godinama plaćam poreze , kamate, mučim se sa naplatom potraživanja.
Nije mi prioritet da državni uposlenici uključujući učiteljicu i doktora, budu lepo obučeni, ako ja zbog nameta koje plaćam državi ne mogu PRE TOGA da obučem SEBE I DETE.
Školovanje u Srbiji u državnim školama NIJE BESPLATNO za roditelje.Pri tome mislim na cenu udžbenika i čitavu poplavu privatnih časova (neoporezovani rad na crno)koje roditelji plaćaju, ne za loše djake, već naprotiv za ODLIČNU decu.
Uzimajući sve u obzir, privatne srednje škole i fakulteti su čak jeftiniji od državnih, a diplome imaju jednaku vrednost.
Lečenje u Srbiji u državnim domovima zdravlja i bolnicama NIJE DOSTUPNO SVIMA U RAZUMNIM ROKOVIMA, pa se iz tog razloga pacijenti uglavnom leče O SVOM TROŠKU.
Ako imate ambicija da budete srednji sloj otvorite privatnu školu ili ordinaciju.I to postoji u Srbiji
Препоруке:
11
6
25 недеља, 31 јануар 2016 14:22
Павле
@SREDNJI SLOJ

Извините, али ваш коментар је небулозан. Средњи слој ни у једној земљи нису власници бизниса (они су виша класа, капиталисти), него баш супротно они који раде код некога. Ако је некоме приватни бизнис неуспешан, па не успева од њега дете ни да обуче, то не значи да треба одрати све остале до голе коже и да треба укинути све порезе, јер онда много шта неће функционисати. То је тако наиван поглед на државну организацију.

Међутим, пре уласка у било какву полемику молим Вас да докажете своје тврдње и да покажете како су трошкови у приватним школама мањи од трошкова које родитељи имају када им дете иде у државну. Кажите колико коштају уџбеници и прибор за годину дана, а погледајте колико кошта школарина и пронађите ми ту математику којом се добија да је школовање у приватним школама јефтиније:

http://osboskovic.edu.rs/dev/osnovna/uslovi-upisa-i-shkolarina

Одличним ђацима приватни часови не требају.
Препоруке:
9
5
26 недеља, 31 јануар 2016 15:41
Бошко
Број запослених у јавном сектору је такав да имамо један од најскромнијих јавних сектора у Европи. Погледајте бројке – имамо седморо запослених у јавном сектору на 100 становника.
Стара класична замена теза да се "запослени" изједначе са радницима.

Читав проблем крхке Српске привреде је и настао када је почело ООУРизацијом вештачко запошљавање бирократских партијских кадрова (који нису зарадили ни пензију, него уништили привреду), које траје и дан данас, јер Србија и даље има вишак запослених а мањак радника.

На примеру ЈАТа који је 1990те има 30 авиона и 13000 запослених + сезонски радници, сада са 20 авиона има 1500 запослених + сезонски радници па је и даље у губитку због напредњачко-арапске преваре са "продајом ЈАТа"

Колико стотина хиљада бирократских партијских кадрова је сада "запослено" који вуку Србију на дно као што су то радили од средине 70тих, са "београдом на води" као предводником комплетне бирократске пљачке Србије
Препоруке:
12
0
27 недеља, 31 јануар 2016 16:58
Za Pavla
Dragi Pavle, obaveštavam Vas da u Srbiji postoje i mali preduzetnici koji obavljaju samostalno posao i žive od svoga rada i nisu KAPITALISTI (frizeri, apotekari, taksisti, krijači, prevodioci, sudski veštaci, advokati, knjigovodje....)
Oni plaćaju poreze i doprinose na svoju zaradu po stopi od 67% , plus ostali troškovi poslovanja...
Tzv PAUŠALI su im ogromni, ne bih da Vas time opterećujem, jer Vi to NE ŽELITE da razumete.
Poreze ne treba ukinuti, već SMANJITI
Hvala što brinete o mom biznisu, nije neuspešan i uspevam da obučem svoje dete i sebe.
Molila bih Vas da u troškove državnog obrazovanja pored cene knjiga i svesaka i školskog ranca (preko 25.000 din) obračunate cenu opreme za fizičko, likovno, tehničko, muzičko, kupovinu kompjutera za prezentacije, školske ekskurzije, slikanje, školsko obezbedjenje, odlasci u pozorište i bioskop.
Usput, kad dajete privatne časove, obračunajte 67% na naplaćeni honorar.Toliko dugujete državi za porez...
Препоруке:
12
5
28 недеља, 31 јануар 2016 17:24
au mile
Маса ботова преплавила коментаре. Србија нема толики проблем са јавним сектором колико са приватним сектором који је непродуктиван и заснован на мануфактурно-израбљивачком моделу (кафићи, занатске радње и трговина) и колонијалном моделу (фабрике типа ФИАТ исл.). Најмногобројнији радници у приватном сектору су радници у трговини чије су плате на нивоу минималца,а ништа боља ситуација није ни у производњи, ФИАТ-и и разне ЈУРЕ, што нам се представља као идеал коме треба тежити.
Нико не може у Србији да живи од 25000 динара а да се не довија на другачији начин.
Драма у Србији је недостатак сопствених развојних банака и сопствене привреде која би била конкурентна на међународном тржишту. А то се може само уз сопствени развој и производњу, смањење увоза свега и свачега, стимулиосање рада.
Препоруке:
16
1
29 понедељак, 01 фебруар 2016 02:57
Мајстор Боб
Негде сам видео податак да је крајем 19. века Нови Зеланд био најбогатија земља на свету. Данас заостаје прилично за Аустралијом, јаче играче да не помињем. И то је дакле земља која је у светском врху по извозу хране.

И каква пољопривреда, један човек обрађује по 50 или 100 хектара? Како наше мале Ђокице замишљају чувени српски "повратак селу", да једна породица зависи од 3 или 5 хектара? Не хвала, таква беда није никоме потребна.

Уосталом, кад помињемо и субвенције, имају ли неки овде било какве идеје одакле оне долазе? Е то, одакле долазе, то чини једну земљу развијеном, не пољопривреда.
Препоруке:
4
4
30 петак, 05 фебруар 2016 10:32
Ника
И ја као и други затечен оваквим ставовима и тумацењима.
"Прича се стално о пољопривреди, па која се то земља обогатила од пољопривреде?"

Јапанци су осамдесетих изјавили "дајте нам Војводинј, хранићемо читаву Европу".
Холандија, погледајте на мапи њен географски положај, има извоз од 80так милијарди евра годишње.
Србија би са својим положајем и потенцијалом могла да живи сасвим пристојно, када би то западне хијен и домаћи издајници+тајкуни дозвољавали.
Руско тржиште може да прогута све оно што би Јапанци произвели, све и ако бисмо прво понудили Европи.
Русија је многим Тирским компанијама ускратила пословање. Само неко треба да ослушне, а не да по команди држи уши запушенима...
Наравно - не треба се свако вратити на село и мотиком обрађивати њиву.
Неко треба робу и да превози.
Неко треба и књиговодством да се бави.
Неко треба да извози/увози.
Неко треба да поправља машине.
Неко ће и да производи механизацију...
Једноставно.
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер