субота, 27. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Идеолошки напади на веронауку под маском бриге за васпитну улогу школе

Kоментари (67) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 30 децембар 2015 15:25
Цвико
Мене Вербић и вербићи не брину. То су ликови који дођу, направе то што направе и оду а Вера у Бога остаје, ма шта да ураде. Патријарх Павле гледајући богате свештенике, казао је шта би ти имали да се нису заклели на скромност? У овоме, донекле лежи проблем одржавања Вере у Бога. (Верници избегавају такве свештенике). Кад Вербић негативно говори о религији онда је то напад а кад свештеници згреше онда је то разлог за кајање после ког следи праштање. Па опростите онда и Вербићу. И он се вози у "бесним колима". Нема разлике. А Вера у Господа остаје, други свет.
Препоруке:
37
20
2 среда, 30 децембар 2015 15:40
Pravdoljub
Da razjasnimo, pre svega, neke cinjenice.

Tzv. "veronauka" nije nikakva nauka, nema veze sa naukom,
nije nikada imala, niti ce ikada imati.

Tzv. "veronauka" je stoprocentna ideologija
i oduvek je sluzila zatiranju racionalnog misljenja.

Ako zelimo da nam skole sluze za zatiranje racionalnog misljenja,
onda treba da povecamo kolicinu tzv. "veronauke".

A ako kojim cudom (za Srbiju bi to zaista bilo cudo)
zelimo da razvijamo kriticko i racionalno misljenje,
onda tzv. "veronauka" nema sta da trazi u skolama,
bas kao ni drugi vidovi ispiranja mozga koji su sada zastupljeni.
Препоруке:
56
74
3 среда, 30 децембар 2015 15:57
Вера vs. идеологија
Наравно да у либералним школама није место веронауци, као што није било места за њу ни у комунизму. Уопште, доба идеологија донело је са собом материјални поглед на друштву, тојест бесцињно стремљење ка стварању раја на земљи. Идеологије су у последњих 200 година успеле само да изазову милионска страдања. Али задатак наших управљача, је да од Србије начине пост-хришћанско друштво. Комунисти су то радили голом силом и није се показало као успешно. Либерали су много мудрији, они разарају традиционалне идентитете постепено. Образовни систем је само један делић слагалице у томе, а наравно да се веронаука и религија никако не уклапају у такав систем.
Препоруке:
48
15
4 среда, 30 децембар 2015 16:10
ZEMUNAC
Uloga religije je da ljudi postuju moral i druge osobe i njihova prava,ali i da puste BOGA da im pomogne u drugom zivotu.OVDE Svet kontrolise DJAVO,ali BOG samo sto nije dosao da nas oslobodi!Nisam protiv da SVAKO IZABERE da li veruje u BOGA ili ne,ali nema razloga da nas NIKO INDOKTRINIRA raznim neosnovanim predpostavkama u skoli.Lepo je Marks to nazvao opijumom za mase!Nije to provereno znanje,da bi se u SKOLI NAMETALO ucenicima,a ima i raznih religija.Vise sluze da zavade,nego da pomire ljude na planeti!
Препоруке:
15
68
5 среда, 30 децембар 2015 16:29
Мићко
Има је превише! Не брани неодбрањиво. Питаје те вајне синдкилаисте из просвете, а међу њима има нарочити агилних вероучитеља, зашто никоме мимо њих - већ запослених, а са мањком часова - не дају да се у просвети запосли. Некоме младом ко би хтео да живи и ради, и ко је поштено стекао своју диплому. Најгори лицемери. Коа стало им је до деце, потомства, младих, културе, оптег друштвеног добра. Јесте - ако се то мери бројем црвених које ће да им се сложе у џеп. Ништа дуто њих не занима.
Препоруке:
31
16
6 среда, 30 децембар 2015 16:42
ел србињо
jасан и прецизан, одличан текст. ови што веронауку тумаче догматски и са идеолошких позиција нису меродавни.
Препоруке:
37
23
7 среда, 30 децембар 2015 16:45
о памети
Деца су преоптерећена, имају превише предмета, превише градива, и превише часова.
Грађанско је потпуно сувишно, мало ко га схвата озбиљно, не држи се често, наставници су свакојаки рестлови свега и свачега.
И у настави веронауке има свега и свачега, разних филозофски и демократски настројених вероучитеља који, са становишта Цркве, слушају и гледају сатанистичке материјале и преносе их деци.

Решење: ученици треба да имају мањи број националних предмета, који би били обавезна основа образовања (српски, математика, информатика, наука, страни језик, друштво, уметност), а све друго према избору, па ко шта и колико хоће, и шта и како положи тако му се унесе у сведочанство.

Разлози г. Вербића су чиста глупост, социјалистичка идеологија.
Препоруке:
28
22
8 среда, 30 децембар 2015 17:07
Милован 141
Како људи постају религиозни? Док су још деца,родитељи и свештеници им као левком сипају у главу разноразне бајке. А деца верују све одраслима. Вера у одрасле, нарочито родитељима, је програмирана у нашим генима. Вера у одрасле их спасава од несрећних случајева, нпр. да се не би опекли. Нажалост, вера у библиске догађаје их неће спречити од насиља, као што се може видети кроз читаву историју религиозних покрета. Кад деца одрасту, она и даље верују у већину ствари које су им одрасли садили у главу. Закључак: веронаука је индоктринација младих.
Препоруке:
22
45
9 среда, 30 децембар 2015 17:14
Тошиба
Браво Миловане овако ми програмирамо и своје роботе. Одлична мисао људи су роботи, раде све што им неко каже кад су деца!
А да ли су Вама родитељи говорили да нема Бога па сте се опаметили, или сте сами дошли до закључака? Само пазите, ако су Вам родитељи то рекли, значи да су Вас индоктринирали атеизмом. С друге стране, ако сте биће које слободно мисли и закључује, онда Ваша првобитна теза отпада.
Препоруке:
42
18
10 среда, 30 децембар 2015 17:18
цмок Торонто
И неверници иду у Рај..ако су савестни..Рече Папа.
Црква је трула као и све друго у трулом систему и народу..
Све је до *индивидуалних* мисли и деловања..
Ако је за утеху...и *чопор* је труо.
Ако је за *страх*..Све знамо а не можемо ништа.
Срећна Страшна 2016.
Препоруке:
16
27
11 среда, 30 децембар 2015 17:27
Пепељуга
Не знам да је неког веронаука искварила. Неке друге ствари јесу, укључујући и кућно
(не)васпитање. У сваком случају могућности избора веронаука/грађанско васпитање треба да постоји, и нема оправданих аргумената против, а било би најбоље када би деца могла да слушају и једно и друго, и кад би наставници оба предмета били мање захтевни, а више посвећени деци и начину како да веронауку или грађанско васпитање приближе деци и да их заинтересују за материју како би деца то што лакше савладала. Тада дискриминације сигурно не би било. Могуће је да су наши наставници недовољно мотивисани - превише оптерећени егзистенцијалним проблемима, али то не може бити изговор када су деца у питању.
Размишљање о укидању веронауке је вид иделошке нетрепељивости која је константно присутна и поред свега што се чини да се разлике превазиђу. Свако има право на образовање и право на слободу мисли и вероисповести, а то подразумева и право избора васпитног садржаја у школама. То није назадовање, напротив.
Препоруке:
32
15
12 среда, 30 децембар 2015 17:29
Пера
У Немачкој и Аустрији, веронаука не само што није избачена из школа, него је ОБАВЕЗАН предмет, за све! Мислите о томе "реформатори".
Препоруке:
50
16
13 среда, 30 децембар 2015 17:41
Форевер Јанг
Свака част господине Стевановићу. Честитке и за избор теме, и за начин како сте је обрадили.
Напад на веронауку не чини Вербић, већ он извршава налоге британске обавештајне сужбе преко Блеровог Диливери Јунит, који делује унутар владе Србије. Уосталом и комунисти су забранили веронауку по наредби британске обавештајне службе, 1945.
Запањује непознавање (уколико није реч о злој намери) које коментатори испољавају о овом проблему. Не може веронука никога да натера да буде религиозан. То је индивидуална ствар човека. Слободну вољу је Бог оставио човеку. Оно што веронаука има за циљ је да децу учи врлинама, као што су: љубав, праштање, пожртвовање, родољубље, породичне вредности... То су управо оне особине које треба из Срба истиснути, како би постали проста маса за манипулацију у надирућем глобализму.
Позивам СПЦ да нас заштити од овог насиља, да нам омогући да децу васпитавамо у хришћанском (или исламском) духу , а не да нам децу васпиитава улица, ријалити, медији,Вербићи, Вучићи...
Препоруке:
52
9
14 среда, 30 децембар 2015 17:47
Зоран Ђорђевић
Pravdoljub
Tzv. "veronauka" nije nikakva nauka, nema veze sa naukom,
nije nikada imala, niti ce ikada imati.
Ово и све остало као да сам ја писао. Потписујем двапут.
Препоруке:
20
40
15 среда, 30 децембар 2015 17:49
Закључак
Из већине коментара намеће се закључак да је вера у ствари идеологија, а да је идологија непобитна истина. Сјајно!
Препоруке:
17
11
16 среда, 30 децембар 2015 18:08
свето празнословље
среда, 30 децембар 2015 Форевер Јанг
Позивам СПЦ да нас заштити ...,


На жалост, све чешће се дешава да СПЦ не може ни сама себе да заштити. Од себе.
Последњи пример је давање благослова за преименовање једне београдске средње школе, како чујем, у условима када је директор веома смутна личност, склона разним врстама злоупотреба.
Препоруке:
29
7
17 среда, 30 децембар 2015 18:13
O
Празнословни потпуно си у праву. Треба бранити број 15 у 15. Београдској гимназији и по цену живота! Хеј, тај број нас је водио кроз главне недаће нашег народа, како сад одједанпут да га заборавимо због неког тамо патријарха Павла. Само да се Власи не досете и замене 15 са 16, онда смо пукли сигурно!
Препоруке:
10
17
18 среда, 30 децембар 2015 20:49
Бошко
Највећи противници веронауке су идолопоклоници, који су из секте комунистичког бандита тита, постали идолопоклоници Милошевића, да би завршили као идолопоклоници Вучића.

Идолопоклоници су "верници" до последњег опљачканог динара, тотално су аморални и анационални и свеједно им је шта ће да буде и са државом, народом и децом док су њима пуни џепови и "пуно срце" свог идола који им омогућава оно што они сматрају "бољим животом".

Пројекат Комунистичке партије Југославији из Дрездена 1928 је уродио плодом, јер бивши атеисти и "интернационалисти" се само декларативно изјашњавају на пописима, као Срби и православци, иако ни једно ни друго одавно то нису...
Препоруке:
39
12
19 среда, 30 децембар 2015 20:56
јоко
oдговор "О":

Није све тако једноставно; нико не пориче име и светост Патријархову, већ, насупрот, злоупотребу његовог имена и светости у лоше сврхе, из лоше намере, из личне потребе лоших појединаца да покрију своја лоша дела.
Препоруке:
19
12
20 среда, 30 децембар 2015 21:46
слађана видић
Оно, што ја читам између редова је да Срби подсвесно криве Бога за све своје недаће, јер на који начин објаснити да апсолутно сви имају одговоре по питању религије али већина не зна да ли ће имати сутра шта да једе и од чега ће да живи, а нарочито им не пада на памет да позову своју власт на одговорност рецимо за проневере, малверзације, сарадњу са окупатором и сл.када већ верујемо њима више него себи.Теоријски гледано, узмимо за пример следећу ситуацију избацили смо Бога из просвете, живота и из Србије.И, шта после? Да ли ће срећа и просперитет да закуцају на наша врата и кога ћемо следећег да окривимо за несрећу? Избацимо попове, позатварамо Цркве, растуримо Манастире, престанемо да се крстимо и да се молимо и славимо.Ко ће да да одговор шта после? Да ли неко поуздано може да тврди како је свет настао?Да ли може да тврди да је човек свемогућ и да има право да експлоатише све и свакога?И коначно наш пут без алтернативе је у Унију, а њу воде католици који бомбардују пре него питају
Препоруке:
30
6
21 среда, 30 децембар 2015 22:12
Zoran
Ja nisam vernik, a nisam ni pobozan. Medjutim ja ne tvrdim da bog ne postoji.

I ja verujem da postoje neke univerzalne moralne vrednosti koje su bas definisane u onih 10 zapovesti, a i druge religije imaju slicne vrednosti.

Tako da je lepo toga se drzati. I pametno.

Gradjansko vaspitanje ne nudi nista priblizno tome. To je vise bezanje od takvih vrednosti i zalazenje u vrednosti koje nisu za sva vremena.

Tako da sam ja svoje dete dao da slusa i uci pola godine bibliju ovde u Americi i nije mi zao. Vrlo sam srecan zbog toga, posebno kada sam cuo sta su ucili, jer ja to nisam imao priliku.

Recimo: Ko je vise pogresio, onaj koji je obecao i nije uradio ili onaj koji nije obecao a uradio?

Po meni je bilo da onaj koji je obecao a nije uradio. Ipostavilo se da je isto. Sto i nije da nije.
Препоруке:
24
8
22 среда, 30 децембар 2015 22:58
Његошево упозорење
"Криву клетву на дом не понеси,
јер је мука с Богом ратовати"!
Препоруке:
23
3
23 среда, 30 децембар 2015 23:00
Causa Spectandum
@ Pravdoljub
Da razjasnimo, pre svega, neke cinjenice.

Tzv. "veronauka" nije nikakva nauka, nema veze sa naukom,
nije nikada imala, niti ce ikada imati.

Vidite, Vi se pojmovno lako gubite.
Pokusajmo sa recju veroucenje, pa potrazimo sinonime za rec ucenje, kao sto su nakukvanje, nauk, nauka. Ako malo dublje podjemo, videcemo da se rec naucnik upotrebljava kao sinonim za segrt.
Skoknemo li kod komsija hrvata zapazicemo da oni imaju vjeronauk, a ne vjeroznanost.

Porazmislite, koliko je Vasa teza leksicki ne utemeljna i veoma ne jasna.

Mi veoma mnogo koristimo razna "logije" kao sinonim za nauku (znanost), mada nauka i znanost nemaju ni isti koren, ni isto znacenje.
"Logije" poticu iz veoma kompleksne grcke reci, Logos, koja se u krajnjoj instanci poistovecuje sa Bogom, ali ima jos mnozinu znacenja, koja uglavnom zavise od konteksta.

Zelim reci da su veronauka i, uslovno, verologija, a na sta ste vi mislili, dve razlicite stvari.
Препоруке:
18
4
24 среда, 30 децембар 2015 23:11
НАПОСЛЕТКУ
Уместо коментара:
https://pletenijesloves.wordpress.com/2015/12/14/%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BC-%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%98%D0%B0%D0%BC%D0%B0-%D0%BD%D0%B5%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%BE%D0%B3-%D1%83/
Препоруке:
6
1
25 среда, 30 децембар 2015 23:34
Хризостом
Ни веронаука ни грађанско немају шта да траже у школи!

Ниједно дете није постало боље због та два "предмета", тј. догме и индоктринације. Само она која суимала родитеље кући да им објасне шта и како су НАУЧИЛА шта и како.

Попови и неолиберали неће помоћи никоме. Нису ни пре стопедесет година, како је Нушић сведочио. Напротив.
Препоруке:
15
21
26 среда, 30 децембар 2015 23:38
без журбе!
среда, 30 децембар 2015 О
15. Београдској гимназији!!


Ствар је у томе да треба начелно бити против промене сталних имена. Зашто мењати утврђено име одређене установе кад се предложено име може дати новој, од почетка? Практичније, цивилизованије, јефтиније је. Сетите се одвратног примера с Бул. З. Ђинђића на Н. Бгд., чије име стоји уз Теслу, Пупина и Миланковића!

Имамо лоше искуство с мењањем имена свему, отуда и конфузију између генерација. Једна генерација пола живота живи у једној улици и иде у једну школу, а другу половину у другој улици иако се нису мрднули с места. А њихова деца иду у исту школу која се сада друкчије зове! Да не говоримо о именима градова и других бројних установа, па и предузећа. Општа конфузија и дисконтинуитет.
Што се тиче Патријарха Павла, треба се плашити скоројевића који ће сада, само кад лавина крене, давати његово име свему и свачему.
Могао је лепо Мост преко Аде да носи његово име и то би било довољно.
Препоруке:
15
7
27 среда, 30 децембар 2015 23:42
Њујорчанин
Господине "О", шта мислите како би реаговали грађани Њујорка да неко предложи да се Пета авенија не зове тако, већ некако друкчије?
Препоруке:
15
9
28 четвртак, 31 децембар 2015 01:06
Zoran
Kazu evolucisjko objasnjenje je da se homoseksualizam razvio kao polsedica brige da dete opstane jer nije imalo roditelje.

To je toliko glupo da nijedna religija ne moze prici ovoj logici. Religija je mozda nesto kao bajka, ali ovoliko glupo nije sigurno.

Kakve veze ima homoseksualizam sa zeljom da se detetu pomogne?
I kakve veze ima heteroseksualizam sa zeljom da se detetu pomogne? Nikakve. I jedno i drugo je definisano samim rodjenjem.

Niko ne vodi ljubav zbog deteta, ni pederi ni normalni. A dete moze i jedan roditelj/staratelj da ocuva nije neophodno da ih bude dvojica/dve. Neophodno je samo dvoje da se rodi dete, a posle i jedan moze da ocuva.

Strasno, ali strasno, prosto neverovatno.
Препоруке:
18
4
29 четвртак, 31 децембар 2015 01:17
Zoran
"Tzv. "veronauka" nije nikakva nauka, nema veze sa naukom,
nije nikada imala, niti ce ikada imati."

Veronauka nudi neke vecite vrednosti kojih bi ljudi trebaolo da se drze. Nauka ili ne to je pozitivno. Pa nije ni nauka uvek pozitivna i ne donosi uvek pozitivne stvari.
Препоруке:
17
7
30 четвртак, 31 децембар 2015 01:24
Zoran
Ima jos jedna zakonitost. Najveca carstva su propala tacno kada su razvrat i nemoral bili na vrhuncu. Egipat, Rim, Grcka,...Vavilon,...svi.

Dakle, postoji neki nepisani zakon, nedokaziv: ako radis nenormalno, nemoralno, neposteno, neprirodno, ti onda nestajes.

Ali to je toliko jak zakon, kao 2+2=4.

Samo se sklonite dok prodje oluja. Ona bude i prodje. Posle idemo normalnim putem.
Препоруке:
18
5
31 четвртак, 31 децембар 2015 01:32
Zoran
"Ako zelimo da nam skole sluze za zatiranje racionalnog misljenja,
onda treba da povecamo kolicinu tzv. "veronauke". "

Da li si cuo za Ojlera, Kosija, Lobacevskog, Pupina, Teslu, Galoa,...

Mnogi od njih su ziveli u 17. 18. veku,...

To su naucnici koji se nece ponoviti nikad. Ali NIKAD.

U vremenu u kom su ziveli religija bila ekstremno uticajna i svi su odgajani da veruju u boga. SVI. Znas i sam kakva je religija bila u 17., 18., 19. veku.

I oni su pronalazili genijalna resenja u matematici, elektrotehnici, ...?

Pa kako oni ne izgubise racionalno misljenje?

Imas li objasnjenje?

Nemas, naravno.
Препоруке:
21
9
32 четвртак, 31 децембар 2015 01:40
Zoran
"Ako zelimo da nam skole sluze za zatiranje racionalnog misljenja,
onda treba da povecamo kolicinu tzv. "veronauke". "

I kad smo imali komunizam, pod Titom, gde nestadose ti sa racionalnim misljenjem? A tada se nije verovalo u boga.

Pa trebalo je vise biti onih sa racionalnim misljenjem.

Ali mi tada nismo dobili ni Teslu, ni Pupina ni Milankovica ni Pancica.... Nista slicno njima.


Gde nestadose racionalisti?
Препоруке:
15
7
33 четвртак, 31 децембар 2015 01:54
Zoran
"Ako zelimo da nam skole sluze za zatiranje racionalnog misljenja,
onda treba da povecamo kolicinu tzv. "veronauke". "

Slusaj sledece: Jel znas kada su ziveli Arhimed, Pitagora, Euklid...?

Znas da su oni tada prinosili zrtve bogovima, imali na desetine bogova.

Pa se Pitagora, Euklid, Arhimed pamte kao najveci genuijalci svih vremena. I posle 2000 godina.

Znas li da 2000 godina ljudi nisu mogli da da dokazu Euklidov postulat. DVE HILJADE godina se mucili jednobosci zbog tog koji je veorvao u vise bogova.

Procitaj malo o Euklidovom postulatu. 2000 godina su ljudi dokazivali taj njegov postulat i NISTA. Tek Lobacevski resio problem(opet verovao u boga).

I kakve veze ima religija sa racionalnim misljenjem?

Jel ti Aleksandar Makedonski verovao u boga? I jedan najgenijalnijih vojskovodja svih vremena. Cezar mu plakao na grobu jer nije uradio ono sto on u njegovim godinama.

I kakve veze ima religija sa racionalnim isljenjem?
Препоруке:
13
7
34 четвртак, 31 децембар 2015 02:04
Zoran
Њујорчанин
Господине "О", шта мислите како би реаговали грађани Њујорка да неко предложи да се Пета авенија не зове тако, већ некако друкчије?

---------

Ja mislim kad bi svakom iz pete Avenije dali po 20.000 dolara niko ne bi pravio problem. Sta ti mislis?
Препоруке:
11
5
35 четвртак, 31 децембар 2015 02:25
Zoran
Znas li da upadni i odbojni ugao svetlosti nisu otkrili Zapadnjaci, nego Arapi?

Znas li otkud rec alkohol? Nije zapadnjacki, arapska rec.

Otac hemije? Abu Musa Džabir ibn Hajan. Rodjen u vreme islama.

Znas li otkud rec Algebra? Nije zapdnjacka. Al-Dzabr, arapska. Oni su kreirali osnove algebre.

Znas li zasto se spaljen Djordan Bruno? Crkva nije prihvatila da neko misli drugacije. Ali on nije poricao Boga i verovao je u njega, pa je ipak otkrio sve i svasta.

Njutn isto verovao u boga.

I ljudi ne shvataju da je sustinu nemoguce dostici. Tako da ce uvek biti: Tamo gde prestaje znaje, neka pocne verovanje.

Postoji tu jos jedan problem: Znanje zna da pogresi, pa se u istoriji stvari ispravljale cak i u egzaktnim naukama.

Sve u svemu, samo budala veruje u dostizanje apsolutne istine. Ja znam da ljudski rod to nece moci nikad. Zato ti ostaje da verujes i u nauku, na isti nacin kao i u boga.
Препоруке:
16
6
36 четвртак, 31 децембар 2015 10:40
DrJelaBisic
Nas,savremeni,srpski pogled na religiju(bolje-religije(?)kontaminiran je komunizmom,koji je tu ostavio veliki uticaj,i"legao"na jednu solidnu antiteisticku osnovu.I pre 2.sv.r. Srbi su bili ne samo manje verski fanaticni-vec po dubini svoje religioznosti nisu nikada mogli da se porede sa Rusima ili Grcima,kao posldica opste neobrazovanosti i nedostatka svoje,sopstvene drzave.Srbima je,od gubitka srednjevekovne drzave,religija sluzila za odrzavaje nacionalnog identiteta.Time su zgubili i crkva(religija)i nacionalni idenitet.Smatram da zbog znacaja religije,njenog prisustva,njenog istorijskog znacaja,cak i deca roditelja koji vaspitavaju u ateistickom duhu treba da istu dobro poznavaju.Neozbiljno je da negirate nesto zato sto vam to tata kaze.Treba da poznajete religiju,da bi mogli u diskusiji sa vernicma da je negirate.Naravno da bi pravo meto za sistematsko obrazvanje,ucenje bilo cega trebala da bude skola,ali to je posebno pitanje.Mislim da kod nas veronauka treba da se uci van skole
Препоруке:
6
3
37 четвртак, 31 децембар 2015 10:58
Пера ложач
четвртак, 31 децембар 2015 01:04 Zoran
Ja mislim kad bi svakom iz pete Avenije dali po 20.000 dolara niko ne bi pravio problem. Sta ti mislis?


Не знам, нисам сигуран да би већина пристала, као и да би то допустило јавно мнење, и градске власти.

Зато сам сигуран да у Србији по правилу нити шта нуде, нити питају грађане, нити уважавају јавно мнење. Види под "Бул. Зорана Ђинђића". Или, под та гимназија о којој се прича.
Препоруке:
10
2
38 четвртак, 31 децембар 2015 11:01
pedjauae
@Zoran

Hvala puno, ustedili ste mi grdno pisanije, potpisujem sve sto ste napisali.
Препоруке:
5
3
39 четвртак, 31 децембар 2015 11:06
кљукање
среда, 30 децембар 2015 Хризостом
Ни веронаука ни грађанско немају шта да траже у школи!
Ниједно дете није постало боље због та два "предмета", тј. догме и индоктринације. Само она која суимала родитеље кући да им објасне шта и како су НАУЧИЛА шта и како.


Ствар и јесте у томе да се деца одвоје од родитеља и шире породице, и од њиховог утицаја. Зато се деца данас измештају у државне установе малтене одмах по рођењу. Баш ради индоктринације, отуђена држава ствара грађане по својој мери, да јој служе, буду "прилагођени", и да буду мање мислећи, морални, другим речима - проблематични.
Препоруке:
16
6
40 четвртак, 31 децембар 2015 21:46
DrJelaBisic
...a i da sve ostalo treba da se uci van onoga sto su nase skole.Ne bih iznosila detalje pada nase skole,od 44. do danas.Ni pre 2.sv.r.nismo bili nesto posebno,i ni ne mozmo da budemo,jer je skola nadgradnja,a nasa baza bas nije niti moze biti.Ta razgradnja skole nije bila slucajna,iz neznanja ili siromastva-ona je bila(i ostala)ideoloski motivisana,sa parolama borbe protiv elitizma,i sl.U toku decenija,od 44.do 90.,nivo je sve vise padao,kvalitet se osipao,dok se nije stiglo do shuvarica,koje su,takodje,.bile ideoloski motivisane.I onda,sa povratkom u kapitalizam,potpuno smo izlozni vetrovima koji duvaju svetom,i unistavaju i skostva ozbiljnih zemalja,kao sto su Francuska ili Britanija.Amerikanizacija skolstva kod nas pada na plodn tlo i donosi ovo sto vidimo-potpunu propast,haksljevsko-orvelovsku negaciju samog pojma skole,koja prestaje da bude ustanova u kojoj se vaspitavaju i obrazuju buduci gradjani,i postaje institucija predvidjena za upropascavanje novih generacija,
Препоруке:
6
3
41 четвртак, 31 децембар 2015 21:55
DrJelaBisic
...i njihovo udaljavanje od znanja i zelje za njim.Ne razumem srpske roditelje,vernike i ateiste,koji fatalisticki("Pa sta da se radi?")dozvojavaju i posmatraju sunovrat svoje dece,manipulacije sa njihovim mentalnim zdravljem,stalno smanjenje programa i zahteva(pa danas,bez inicijative retkih roditej,vise nemamo ni inelektualce za izvoz).Privatne skole su dozvoljene,procedura verovatno nije probem,mogu da budu nezvanicne,i ima ih u neposrednom okruzenju(u Hrvatskoj,npr).Zasto niko ne cini nista da svoju decu izvuce iz moralne kaljuge,u koju ih gura skola,da ih zastiti od droge(i drugih neprimerenih,nepozeljnih uticja,da ih sto vise obrazuje....
Препоруке:
6
2
42 петак, 01 јануар 2016 05:03
DrJelaBisic
Vera u postojanje Boga j osnova svake religioznosti.Sve sto sledi u religijama je ljudsko delo:svi rituali,stil gradjjevina,hijerarhje versjh rganizcija,"svete knjige'i Sl stvorio je covek,i po tome se religij medjusobno razlikuju.Nisu sve religije iste,jer neke od velikih savremenih religija imaju u svoje sisteme ugradjene stavove koji,nesporno,nisu tacni.Posto su to apsolutni sistemi-ako jedan deo nije moguc i tacan ceo sistem pada.Do danas ni vernici(teist)ni ateisti nemaju DOKAZ o postojanju Boga,jer takav dokaz,sa tacke logike,nije ni moguc i nikada nece ni biti moguc.Dokazi tipa prisustva odredjene hemjske marije ili vrste energije u vazduhu,ili prisustva odredjene vrste mikroorganizama u nekom mt=aterijalu nisu odgvarajuci za dokazivanje postojanja Boga,ne mogu da se primenjuju.To je kao kad bi ste rucali viljusskarom ili bagerom.Savremena nauka daje jake indicije da je ateisticki pristup neosnovan,i da stvari nisu mogle i ne mogu da se odigravaju onako kako ateisti tvrde.
Препоруке:
4
6
43 петак, 01 јануар 2016 05:12
DrJelaBisic
...Na pr toliko obozavana od strane ateista(a i nekih teista)teorija evolucije je danas potpuno obesmisljena napretkom savremene genetike(od koje se,naprotiv,ocekivalo da ovu teoriju potvrdi)i teorijom verovatnoce,kao i geoloskim,paleontooskim dokazima.
Препоруке:
3
4
44 петак, 01 јануар 2016 10:43
DrJelaBisic
Konstatacija u naslovu da je ovde u pitanju "briga za vaspitnu ulogu skole"je tacna,a netacno je da je u pitanju"maska".Nema tu nikakve maske i maskiranja-nasa vlast se slaze sa zahtevima stranog faktora(ko svaka odana okupatorska vlast)kako treba da izgledaju,kako treba da misle nasui buduci gradjani,nasa deca.Uotlom,okupatori su nesporno dosledni,jer isto ocekuju i od svoje populacije,od svojih gradjana.Opijanje i drogiranje vikendom,polne "slobode";poged na svet koji velica vecitu mladost i zdavlje;uzivanja,koja su cilj sama sebi,Niski moralni profil,gde je sve dozvojeno ako kompanja/karijera/drzava to traze ili ocekuju.Uostalom,proctajte Vrli novi svet Oldosa Hakslija-i tamo postoji seksualno
"vsspitanje"dece pretshkolskog uzrasta.Upravo ovo sto danas gledamo.(Svaka cast kako je predvideo!)Nije logicno od sadasnje vlasti ocekivati nista drugo-ona radi ono sto joj je u programu.Pa zato oni,koji se tom programu protive moraju da imaju svoju inicijativu,svoje skole,svoje programe,..
Препоруке:
4
4
45 петак, 01 јануар 2016 10:52
KOMUNISTA
Odmah da kazem da sam agnostik.Verujem kako osecam i u nauku i u religiju.Ponasam se u skladu onih 10 zapovesti koje smatram kosmickim vrednostima i koje sadrze u izvesnim varijacijama i druge vece religije.I ako sam komunista,vaspitavan sam po njima i u skoli i u kuci.To su moralne vrednosti(duhovne).Sto se teksta tice potpuno sam saglasan sa svim rcenim,osim sto mislim da nije mesto veronauke u skolama vec pri verskim zajednicama pa svako neka uci po svome ako zeli.Religija i drzava su bar deklarativno odvojene,zar ne?Zalazem se za povracaj autoriteta skole i profesora-vaspitaca,discipline u skolama,vise ucenja osnovnih nauka i vise vremena za kreativno-vaspitni rad s decom kroz razne sekcije.Sve prilagodjeno uzrastu i mentalnoj zrelosti.Vecu i jacu saradnju skole i roditelja a manje kukanja o opterecenosti bilo cijoj.Sexom ne indoktrinirati decu predskolskog i nizeg skolskog uzrasta.Sami ce pronaci svoj put u tome i interesovanja.Mnogo ih je vaznije uciti korektnim medjupolnim odno
Препоруке:
5
2
46 петак, 01 јануар 2016 11:48
DrJelaBisic
...svoje predavace,svoje skole.To postoji svuda.Za komunistu:Potpuno se slazem.Inace smatram sebe vernikom,a u prethodnoj fazi sam bila(ubedjeni)ateista.Ne bih o licnim stvarima-nije ovo(auto)biografski blog.Medjutim,zamislite da smo mi ocekivali od Otomanske imperije da nam obrazuje decu.Naravno da je to bilo potpuno nemoguce,niko to nije ni ocekivao.U AU imperiji,medjutim,mogli smo da se uklapamo,jer je razlika bila manja(drzava je bila hriscanska)a pored toga Srbi su imali crkvenu autonomiju i svoje,srpske skole.Sada od Svojih okupatora ocekujemo da vode brigu o nasoj deci,da ih moralno ne deformisu,da ih siroko obrazuju i sl.To je apsurd.Okupator radi svoj posao,tako mora da bude,a mi moramo da vodimo racuna o sebi.
Препоруке:
8
2
47 петак, 01 јануар 2016 14:20
primitivna ideologija primitivnih spodoba
Najpročišćenija ideologija je religija koja u glave ljudi vekovima sipa otrov i podstiče ih na međusobnka klanja i istrebljenja.
Препоруке:
3
10
48 петак, 01 јануар 2016 18:23
IP
Da vi znate kakve kadrove SPC šalje za veroučitelje, i vi bi tražili njeno ukidanje. Bar ove SPC veronauke.
Препоруке:
2
5
49 петак, 01 јануар 2016 23:08
шкљ
.... радикални нео-либерализам је `комунизам` 21. века; сав лажан, не само као `левица`... Истину не могу да поднесу, отуда је и ова кампања против веронауке, у овом `провереном` опитном казану... Јадно... А у какав `пројекат` улазе, као непријатељи Божји, ни сами не знају....
Препоруке:
6
2
50 петак, 01 јануар 2016 23:39
џ
то што не могу у неким земљама ЕУ, сатанисти покушавају, овде, на `периферији` - сметлишту ЕУ... ? Треба увести руски `прецендент` и `декларацију` за сваки такав пројекат - све да се види одакле то иде, ко и са колико то финансира, ко је задужен за `промоцију`, баш као што се тражи за робу у продавницама...
Препоруке:
7
0
51 субота, 02 јануар 2016 04:49
DrJelaBisic
Ne daj Boze dA su pretstavnici bilo koje verske zajednic,bilo koje religije dosLi u Osnovnu skOlu "Moma StanojlOvic"u Kragujevcu(ili bio koju drugu nasu skolu)i propovedali deci svoju religiju.Medjutim,posto JAZAS propoveda religju nasih okupatora,koja se nama namece(da bi promenili svest),koja je religija nasih vlasti i vladara-onda ce takvih dogadjaja biti sve vise i vise,a vi,dragi roditelji,saljite decu u takve skole,i verujte da je sve negativno sto se u tim skolama dogadja slucajo,i da ce se ukloniti vasim mlakim protestima.Ovakvi postupci,po svim kriterijumima,spdaju u verbalno seksualno iskoriscavanje dece.Ceo(Zapadni)svet kritikuje(sa pravom)muslimane zbog ranih(decjih)brakova,a u Spaniji je ono sto se zove"age of consent"(godine kada dete moze da pristane na polni odns)12g.Kod nas je to 14 g,a brak ne moze da sklopi osoba mladja od 16.Znaci da dete moze da pristane na polne odnose,a ne moze da sklopi brak(da se zakonski zstiti brakom).
Препоруке:
4
0
52 субота, 02 јануар 2016 09:34
Milentije
Najbolje je kad zagovornici veronauke u drzavnim skolama, inace do jednog antizapadnjaci i protivnici evropskih integracija, posegnu za argumentima tipa "u Nemackoj veronauka obavezna", " u civilizovanom (zapadnom) svetu veronauka je oduvek u skolama" i sl...
Препоруке:
1
5
53 субота, 02 јануар 2016 10:37
Милентије у праву сте
Као што видите по истраживању НСПМ број оних за ЕУ и оних против се скоро изједначио.
За ЕУ су две групе људи: прва и већа група су они који сматрају да ће уласком у ЕУ постати богати као Немци, а друга мањинска група људи је насела на пропаганду у којој су Срби део западне цивилизације и мисле ако уђемо у ЕУ постаћемо Немци.
Ова прва група се смањује протоком времена и док се она смањује, ова друга постаје све милитантнија. Док на прву групу делују рационални аргументи, друга група служи својим господарима "свом душом, срцем и телом".
Слажем се с вама да онима који су прихватили норме и мерила туђе цивилизације (западне) не треба ништа доказивати аргументима, јер они на њих не делују.
Препоруке:
6
0
54 субота, 02 јануар 2016 19:22
Umpalumpa
Igore, mora da se ukine veronauka. Kako drugačije da se Srbi preobrate u protestantizam. Pa da im neko predaje protestantsku veronauku, shvatili bi da naš premijer nije nikakav protestant i da nema pojma o protestantizmu. Drugo, shvatili bi da Maks Veber nije teolog, već sociolog. Treće, shvatili bi da je naš premijer prekršio zakletvu Šešeljevoj stranci, ali i da se jedan protestant uopšte ne zaklinje.
Препоруке:
8
0
55 понедељак, 04 јануар 2016 15:51
Гордон Јончић
Ко предаје веронауку у школама широм света. Да ли то морају да буду свештеници. Могу ли студенти учитељских факултета да изучавају тај предмет па да га касније као учитељи предају ученицима. Ово би приближило свештенике народу. Како. Скинуло би их са државне јаслице. На тај начин би народ директно утицао на свештенике а индиректно на владике.
Препоруке:
1
0
56 понедељак, 04 јануар 2016 18:27
DrJelaBisic
Razmislite iskreno,svako za sebe,i vi koji ste vernici(bilo koje religije)i vi koji ste atisti:Sta bi vise voleli,da Vase dete od 10 ili 12g uci u skoli veronauku ili kako da namesti kondom svom partneru?Mnogi,koji su ucili veronauku odbacili su to ucenje,postali ateisti,i nikakvih stetnih posledica od ucenja price o Adamu i Evi ili drugih slicnih,nisu imali.Odbacili su ih,i smejali im se.Ili postali vernici.Oni koje u tim godinama uce da namestaju kondom-mogu da budu pobednici skolskog takmicenja u toj vestini.Donese vam dete nagradnu medalju u namestanju kondoma,i vi se sa tim hvalite po komsiluku.Bas lepo.
Препоруке:
5
0
57 уторак, 05 јануар 2016 02:32
ZEMUNAC
Samo da dodam komentar,jer me bas nisu RAZUMELI,jer sam citirao Marksa.Nisam ateista,ali je vazno da SPIRITUALNOST,koja je smisao zivota,ne prenose priuceni profesori,nego pravi spiritualni lideri,KAO ZIVO I HUMANO ZNANJE.Primer Vatikana,gde je jedan od proslih PAPA,narucio masinu za ekspreso kafu,koja vredi 30 000 dolara,govori o farisejima cak i na celu crkvene organizacije.Zar riznica i agenti i politika imaju veze sa bozanskim u coveku?Covek,kada sazri,moze I TREBA SAM da trazi duhovna znanja,ali je vazno da izvori budu KOREKTNI.BAS ovi trenutni verski ratovi govore koliko se ideja o nenasilju i ljubavi medju ljudima,pretvorila u mrznju,sto je suprotno cilju dobrote i nenasilja.KO je zaista spiritualan i human,NE MOZE DA UBIJA u ime svoje vere!
Препоруке:
4
0
58 уторак, 05 јануар 2016 19:47
DrJelaBisic
"I pop je covek"-srpska narodna poslovica
Препоруке:
1
0
59 среда, 06 јануар 2016 01:16
Bob
@Pravdoljub

Naravno, ti si primer kako se razvija i neguje kritičko mišljenje, šta li već napisa. Takvi kritički mislioci kao ti i redudu poslaše milione u konclogore, e ne bi li zatvorenici razvili kritičko mišljenje. Jade ljudski i kritički. Sramota je s tobom biti na istom mestu.
Препоруке:
2
0
60 среда, 06 јануар 2016 08:24
radomir
Svaka časta na tekstu.Ali pored ministra prosvete koji urušava i Srpsku pravoslavnu crkvu je i patrijarh irinej(namerno pisano malim slovima).
Препоруке:
1
0
61 четвртак, 07 јануар 2016 05:38
Младен Барбуловић 1
Драги г. Стевановићу

Слажем се ја са Вама у вези тога да је српско школство деградирано и да је циљ оних који доносе такве "либералне" законе дегенеризација становиштва. Разлог томе је једноставан, а то је чињеница да српским земљама не владају Срби, већ агенти господара света, коме није у интересу напредак било ког народа, већ дегенеризација човечанства. Међутим не слажем се са Вама када кажете да је исправан образовни систем који се заснива на традиционалним вредностима српског народа, где је вреонаука стожер. А то из простог разлога, јер под традиционалним вредностима српским подразумевате православље и тзв. светосавље са својим традицијама, исто као што су католичанство и култ Алојзија Степинца, интегрални део хрватских вредности.

Да би веронаука, као обавезан предмет, била у складу са уставом, штиво, те наставнички кадар би морали бити прихватљиви сваком грађанину, без обзира на верску и етничку припадност, те идеолошку опредељеност родитеља.
Препоруке:
0
0
62 четвртак, 07 јануар 2016 05:42
Младен Барбуловић 2
Да ли мислите да је тако нешто могуће у Србији?
Или сте мишљења да Католици, Муслимани, Адвентисти, Јеховини сведоци, атеисти, Будисти, Хиндуисти, требају бити приморавани да у школи обавезно похађају "светосавску" веронауку, која ће их учити да обожавају крст (идолопоклонство), да је Исус Христ рођен 25. децембра одн. 7. јануара (што није тачно; датум исусовог ређења није познат и божић је паганска светковина), да је Св. Сава на небу код Бога и да чува Србе?
Ја потичем из српског народа, хришћанин сам убеђени, што значи да верујем у Бога Творца, очекујем поновни долазак његовог сина Христа, који ће завладати земљом и у ускрсење мртвих. За мене је Свето писмо Божја реч и једени релевантан изворник информација о Богу Оцу. Све што крши библијске прописе, је за мене антихришћанско. Из тог разлога сам напустио православну цркву још пре неких 8 година. Не припадам ни једној верској организацији, кажем само је Библија релевантна, али је мој хришћански начин најсличнији Јеховиним сведоцима.
Препоруке:
0
2
63 четвртак, 07 јануар 2016 05:44
Младен Барбуловић 3
Ја као родитељ имам права да своју децу васпитавам у складу са својим начелима, то значи да им могу забранити присније дружење са децом коју не сматрам хришћанском (нрп. православци, католици), могу им забранити да учествују на светосавској приредби, или забранити одлазак на екскурзију у неки манастир.
Али како бих ја могао своју децу истерати на прави пут, уколико би мојој деци држава наредила похађање неке "светосавске или екуменистичке веронауке"? Како да моје дете на контролном тесту одговори на питање -када је рођен Исус Христ-, а да притом не слаже?
Чак је и ова ђачка заклетва којом сте обогатили свој текст, антихришћанска, јер је Исус Христ својим следбеницима изричито забранио да се куну и заклињу (погледати Библију Матеј:5, 33-37).
Да ли бисте ми могли одговорити на та моја питања?

Чисто сумњам, па ћу Вам ја рећи како сам решио тај проблем: немам деце нити их планирам. Јер је лоше време.
Препоруке:
0
2
64 четвртак, 07 јануар 2016 18:01
Flavije Galerije
vjeronauka djecu uci i o postovanju, medjuljudskim odnosima, lijepom ponasanju i mnogim drugim stvarima koje mladima nedostaju...
Препоруке:
3
0
65 петак, 08 јануар 2016 02:55
Аутор
Поштовани господине Барбуловићу,

Пре свега да вам драго ми је да сте текст прочитали, и да имате одређена питања, на која ћу ја покушати да одговорим. Замолио бих вас само, пошто ми је јако незгодно да водим конверзацију преко коментара на сајту, јер постоје ограничења колико карактера могу да откуцам, да ми оставите овде ваш мејл, или неки други контакт, како бих могао да вам одговорим на питања.

С поштовањем Игор Стевановић Орељ
Препоруке:
1
0
66 субота, 09 јануар 2016 15:17
DrJelaBisic
Srbi moraju da odluce:da li je u njihovoj(gradjanskoj)drzavi religija privatna stvar,do kraja,i u tom slucaju drzava,pa i drzavne skole i skolski programi nemaju nista ni sa kakvom religijm.Ili je religija priatna stvar,ali gradjani-poreski obveznici imaju pravo da u okviru skolstva koje su platili traze i uceje o religiji,kojoj pripadaju.(i nadam se da se u Srbiji ne izucava u skolama samo veronauka SPC,vec sih priznatih(tzv tradicionalnih)religija)(U sta ne spadaju(jos uvek)Budisti i Hinduisti)Kada se odgovori na ovo pitanje-sledi finansijska konstrukcija,koliko ucenje religije u skolama kosta,i da li su gradjani u vecini,spremni to da placaju,ili misle da ce njihove religijske zajednice moci to bolje da izvedu.
Препоруке:
0
1
67 субота, 09 јануар 2016 19:07
Младен Барбуловић
Уколико желите, можете ми послати маил на
Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

Унапред хвала на интересовању.

М. Барбуловић
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер