петак, 10. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ђорђе Вукадиновић: Шта год мислили о Октобарској револуцији, убиство цара Николаја и његове породице је апсолутни злочин

Kоментари (42) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 17 јул 2015 18:16
Иоанн Дубињин
Поздрављам гест ДСС-а, али имам и примедбе: “...Вукадиновић је оценио да је убиство цара Николаја и његове породице апсолутни злочин и шта год неко мислио о Октобарској револуцији нема никога ко може да оправда тај злочин....“. Потпуно се слажем да за тај злочин нема оправдања, а знам да има много њих који су га поздравили и још увек оправдавају. Али – не знам шта да мислим о “Октобарској револуцији“ – јер тога није ни било (револуције) – то је био класични војни пуч, после ког је уследио црвени терор, па грађански рат, па вишедеценијски терор и диктатура.
“...тај догађај се у Русији третира као угаони камен националног помирења...“. Правог помирења не може бити све док актуелна власт изјављује да је настављач традиције СССР-а, док се не уклоне црвене звезде са Кремља и Лењин са Црвеног трга, сва бољшевичка ономастика и топонимија у земљи, уз осуду и одлучно одрицање од бољшевичког наслеђа. Пошто садашњи властодршци то никада не могу прихватити – нема ни правог помирења.
Препоруке:
44
52
2 петак, 17 јул 2015 18:49
uf
Taj gnusni čin , bio je prvi korak ka uništenju pravoslavlja, a na nama je da "u glavu" ubacimo , najpre za sebe, pa za svoje potomke, rodbinu i prijatelje, istinu o tome , ko je krenuo u borbu protiv jedine Hristove vere. Kad to "raščivijamo" , biće nam bolje, pojedinačno i kao narodu srpskom. Dakle, pitanje glasi, kome je u intresu da "satre" pravoslavlje ? Rimo-katolicima, Jevrejima, Muslimanima , ili nekom četvrtom ? Da je slučajno , sve to sa Romanovim i "revolucijom", sigurno nije!
Препоруке:
73
18
3 петак, 17 јул 2015 18:53
драго_ца
@ Иоанн Дубињин

то је био класични војни пуч



Војни пуч или "Мајдан 00"?
Хајде да упоредимо ко је финансирао, ко је организовао, одакле су дошли егзекутори преврата, ко је преузео власт ...
Препоруке:
79
11
4 петак, 17 јул 2015 18:55
Бошко
Како мислити о Октобарској револуцији него рационално.

Пре "револуције" сви европски дворови су били дужни и ружни Цару Николају.

Е онда су се Енглеска, Француска и Немачка договориле да потуре "комунизам" Русији.

Зло "комунизма" и "интернационализма" одваја човека од нације и вере те постаје "интернационалиста" и "антихрист" и постаје највећи непријатељ сопственог народа.

Семе "комунизма" је намерно посејано међу Словенске народа да би се лакше покорили јер дугогодишње испирање мозга у току комунизма оставља генетске последице на потомство.

Србија је прави пример како људи којима је деценијама испиран мозак са "комунизмом" "социјализмом" "братством и јединством" и трећи пут после 100 година пружају руке пријатељства својим убицама у три рата.

Дегенерација нације је достигла највећи степен што се јасно види коме генетски измењени Срби пружају подршку на изборима против сваке логике и разумног мишљења, задњих 25 година
Препоруке:
77
58
5 петак, 17 јул 2015 18:58
ob4cl
Crvena zvezda u Rusiji vise nije znak komunizma i Lenjina vec znak pobede i deo istorije.
Препоруке:
59
19
6 петак, 17 јул 2015 19:02
слава им
Почаст светом цару Николају. Веома леп гест госпође Рашковић, Ђорђа и момака из Двери. Они су последња нада патриотске Србије. А нека се стиде сви који покушавају да оправдају или релативизују овај страхотни злочин и убиство ових невиних и добрих људи.
Препоруке:
84
4
7 петак, 17 јул 2015 19:13
Смилуј нам се Боже...
Ето, Бог се ипак смиловао на Русију па добише Путина. Шта ми згрешисмо па добисмо Вучића?
Препоруке:
104
3
8 петак, 17 јул 2015 19:13
драго_ца
@ Бошко

Е онда су се Енглеска, Француска и Немачка договориле да потуре "комунизам" Русији.



Седи.
ЈЕДАН!
Препоруке:
56
66
9 петак, 17 јул 2015 19:19
Djura
Svakako je dobro sto u ovoj zemlji ima jako dosta gradjana koji misle svojom glavom...
Препоруке:
47
4
10 петак, 17 јул 2015 19:38
Ivan Aleksić
Ruski car je mogao da se žrvtuje za pravdu, istinu i Srbiju, a domaća bagra žrtvuje Spravdu, istinu i Srbiju za svoje džepove.

Definitivno spomenik koji je Beograd trebalo ODAVNO da ima, jer je malo ko bio spreman za takvu vrstu žrtve zarad naše zemlje.
Препоруке:
67
4
11 петак, 17 јул 2015 19:54
Belogardejac
Odgovor Dubinjinu - ne, nije to bio puč, nego revolucija, jer je posle Oktobra promenjen drušrtveni sistem, srušen je kapitalizam a na scenu stupio "komunizam", to jest boljševizam. Ukinuta je privatna svojina, uveden jednopartijski sistem, umesto građanske države nastala je "proleterska", kako onda Oktobarska nije revolucija?
Препоруке:
46
7
12 петак, 17 јул 2015 20:37
Peter RV
@Смилуј нам се Боже...
Ето, Бог се ипак смиловао на Русију па добише Путина. Шта ми згрешисмо па добисмо Вучића?

Sto mi zgesismo?
Ne sjecaste li se 5og Oktobra, izrucenja i ubistva Slobodana Milosevica?
Препоруке:
84
7
13 петак, 17 јул 2015 21:49
Мирјана Ниш
Убише цараНиколаја - убише Русију.
Убише Слободана - убише Србију.
Убише Ђинђића - узеше Косово.
Протераше србе - велика хрватска и велика Албанија!
Шта нам раде Велики пријатељи - смрт фашизму
Препоруке:
40
21
14 петак, 17 јул 2015 21:59
Petar
Мирјана Ниш , Ђинђић је тражио бомбардовање Србије и он је плаћеник Вашингтона да подигне револуцију у Србији против Слободана Милошевића.
Препоруке:
66
6
15 петак, 17 јул 2015 22:17
Алекса
Бољшевизам и његове последице су највеће зло које је икада задесило Русију и Србе.
Код нас су увезени у Србију комунисти успели да готово униште природан развој и идентитет народа.
Плодове однарођења и хрваћења свести сада убиремо.
Њихови експерименти и антицивилизацијска дивљања у Руском Свету обогаљили су стотине милиона.
Да, на рукама страног агента Лењина је крв царске породице. Његовој мумији није место на Црвеном Тргу. Ускоро ће и то да се реши.
Препоруке:
28
21
16 петак, 17 јул 2015 22:28
Мирјана Ниш
Petru,
Yes, тражио је бомбардовање и смрт Слободану! Бомбардовали би они и без позива - не будите наивни.
И опет ће ако им се ћефне.
Али - пред смрт Ђинђа се покајао, опрао образ.
Био је млад, надобудан - али му се из срца отело да неда Косово и Метохију.
И Ми6 га уби. Неславно је завршио.
Зато има Булевар, али Косово оде, мада он није дао. Зато је изгубио живот.
Препоруке:
14
29
17 петак, 17 јул 2015 22:30
Обилић
Алекса,док је била комунистичка Југославија 1 DM = 13 динара .Југославија је војно била четврта у Европи после СССР,Британије и Француске.СССР као комунистичка држава је прва освојила Свемир и Војно је била најача на свету.Кина као комунистичка држава је исто освојила Свемир и Војно је међу најаче на свету.Није важно дали је у некој држави комунизам или капитализам већ је важно какав је газда те куће.САД,Немачка и Француска су капиталистичке државе а највише су дужне на свету да оне не пљачкају по свету одмах би банкротирале.
Препоруке:
35
10
18 петак, 17 јул 2015 22:43
Narod
Oni su svoga ubili pre skoro 100 godina a mi svoga praktično juče.
Препоруке:
16
4
19 петак, 17 јул 2015 22:49
"Učinili smo najmanje što smo mogli..."
Učinimo konačno svi zajeno najviše što možemo! Ili nas neće biti, a takvi posle malo šta čine.
Препоруке:
21
2
20 петак, 17 јул 2015 23:33
Турас
Вукадиновић је у праву што се Октобарске револуције тиче
Што се тиче цара Николаја треба гајити овај обичај и унети ове историске истине у обавезно школство Србије ,шта год мислили западњачки полтрони на власти .
Препоруке:
21
4
21 петак, 17 јул 2015 23:54
Causa Sprectandum
@ Мирјана Ниш
Убише цараНиколаја - убише Русију.
Убише Слободана - убише Србију.
Убише Ђинђића - узеше Косово.
Протераше србе - велика хрватска и велика Албанија!
Шта нам раде Велики пријатељи - смрт фашизму


Ne znam odakle Vam ideja da Svetog Cara i njegovu Svetu Obitelj i mucenika Slobodana Milosevica stavite u isi kontekst sa svabofilom koga su smaknuli njegovi mafiozo pajtasi??
Препоруке:
31
10
22 субота, 18 јул 2015 00:31
фристајло
Чињеница је да је ликвидација целе породице злочин за који је немогуће смислити било какво оправдање.
Но- треба разумети и доба, у којем се то догодило; атентата је било на све стране, и то је био "мофел" за промену власти и политичког система.
Смутна, сурова времена, која су највише коштале саму Русију и Русе. Срећа је, што данас Русију воде мудри и способни људи.
Препоруке:
18
6
23 субота, 18 јул 2015 01:02
nikadsnobom
...Na svetu se nista ne dogadja slucajno...Ako se gleda izdvojeno iz istoriskog konteksta,to jeste zlocin i to gnusan...Ali car nije obican covek...Ocigledno da je car sa svojom porodicom platio za nagomilanu nepravdu koju je ko zna ko sve zasluzio u zemlji gde se nisu postovala elementarna prava obicnog coveka...
Препоруке:
6
6
24 субота, 18 јул 2015 01:31
Алекса
за "Обилић"
спор се своди на систем вредности који се признаје.
пишете о економији,пишете о материјализму,
пишете са позиције великих бројева,са које се живот појединца мало или готово никако не рачуна.
пишете о дотигнућима чија је цена у СССР-у уништење огромног броја људи,уништење континуитета културе и духа.
да ли у име идеје,показало се противприродне, утопијске,експерименталне,да ли у то име могу да се жртвују постојећи животи,а то оправдава идејом прогреса и визијом будућег раја на земљи?ужасна лаж!рај за оне који су се докопали моћи-у садашњости и владају кроз страх и силу.
бирате ли човека као свесни живот,слободан и стваралачки,или човека као предмет деловања бездушног систем
тако је лако прећи преко туђих несрећа и жртава у име идеје?
што људи нису одбранили тај систем,кад је био тако добар?
какво је значење и практичне користи четврте армије у Европи?
какве је последице на идентитет и морал Срба оставила комунистичка идеологија?
шта је више-дух или материја?
Препоруке:
10
9
25 субота, 18 јул 2015 06:22
Ne samo Srbima
Car Nikolaj, nije samo pomogao Srbiji I Srbima, on je Fincima pomogao I DAO samostalnost. To mu Svedjani nisu nikada oprostili. Finska bi danas bila Svedska kolonija da on nije zahtevao samostalnost Finske. Pre oslobodjenja od Svedjana, u Finskoj je bio zabranjen finski jezik, sto je Car Nikolaj urgirao na upotrebi maternjeg jezika.
I kakvu zahvalnost danas imaju Rusi od Finaca, NIKAKVU!
Препоруке:
13
1
26 субота, 18 јул 2015 08:14
Predlazem
Da se prekine jalova rasprava oko belih i crvenih.Pitanje je ...sta nam je ciniti.Zapao nam vucic!,Epa braco i sestre...evo nam ove prefinjene obrazovane i inteligentne gospodje,pa...kome je do Srbije,neka glasa.Vec je pokazala da zeli da pruzi ruku svakom dobronamernom.Nije Dordje tek tako izabrao drustvo,s kojim ce poloziti cvece na spomenik Velikom Caru Nikolaju!
Препоруке:
12
2
27 субота, 18 јул 2015 08:44
гаврило
Живјела Бесмртна Русија и сав Руски Род.
Препоруке:
15
0
28 субота, 18 јул 2015 08:59
moma
U svetu u kome je najvrednija stvar zdrav razum jer ga je ostalo tako malo,moguce da je i meni malo toga ostalo.Ipak da probam
KAKO TO DA SE OKTOBARSKA REVOLUCIJA DESILA U JULU
DA LI SU SE CARSKE I KRALJEVSKE PORODICE TAKO DOBRO IZMESALE ,PA JE RUSKA CARICA UNUKA ENGLESKE KRALJICE ITD ,ZA DOBRO NARODA ILI DA BI NAPRAVILI NESTO POPUT SADASNJE GLOBALIZACIJE DA STOTINAK LJUDI VLADA CELIM SVETOM I PLACKA OSTALE.
Препоруке:
6
5
29 субота, 18 јул 2015 11:14
Јутутунац
Наравно.Што год мислили о Јасеновцу,то је почетак велике акције Хрвата за уништење Срба-Што год мислили о олуји то је наставак Јасеновца.Што год милсисли и Изетбеговићима , то је препознаваљње у њима Насера Олића а у Колинди Павелића.Ту двојбе нема.Онај ко мисли да ту може да буде мир ,ради против Срба
Препоруке:
13
0
30 субота, 18 јул 2015 12:01
Пуки
Пре неколико дана је Француска прославила свој државни празник 14. јул. Тог дана је освојена Бастиља.
Краљ Луј 16. је свргнут, а он и његова жена Марија Антоанета су интернирани и 1793. године гиљотинирани.
14. јули 1789. године се у свету слави као дан Франсуске буржоаске револуције, празник Француске. Како ми се чини, нико данас на белом свету нема ништа против те револуције. На против, она се узима као пример борбе народа и прославља.Очигледно, слави се и убиство краља ЛУја 16. и његове породице.
Али, када се говори о Октобарској револуцији, довољно је погледати само коментаре да се види колико је су вредносни судови идеологзирани. Буржоаска револуција да, социјалистичка револуције не! Убиство Луја и његове породице је чини се као "нормална последица" револуције. Убиство Романових је "апсолутни злочин"!!!
Препоруке:
6
4
31 субота, 18 јул 2015 13:25
Peter RV
@Мирјана Ниш
Srbi u istoriji nijesu imali takvog izdajnika kao Djindjica!
Препоруке:
10
0
32 субота, 18 јул 2015 13:47
Бели Орао
Слава Светом Цару Николају, човеку који је због Србије дао главо.

Ђорђе на правој си страни.
Препоруке:
9
1
33 субота, 18 јул 2015 14:06
moma
PUKI
to je ono sto sam i ja napisao.
Zdrav razum je danas vrlo retka i vredna stvar.
Potpuno se slazem sa vama.
Препоруке:
4
3
34 субота, 18 јул 2015 17:55
Бошко
Обилић
Алекса,док је била комунистичка Југославија .Југославија је војно била четврта у Европи

И тако славну војску најуре јанези, домобрани, шиптари, и турци.

А војска уместо да похапси корумпиране и сулуде политичаре (још се на 14 седници СКЈ могао предвидети исход а нарочито пљачкашке припреме словенаца, хрвата са пљачком девизних резерви НБЈ као и упад турака у платни систем земље) и позатвара терористе по републикама најурена ко кокошке. (Част изузетцима и херојима)

Јадна је та Југославија била па јој је и војска била јадна, што се по резултатима види.

Једини који то не виде су несретни људи којима је испран мозак и даље се буде свако јутро крстећи се са: "тито,партија,омладина,акција)
А одлаѕе на спавање уз "молитву": "Помози Слобо"
Препоруке:
3
1
35 субота, 18 јул 2015 20:03
Шумадија и брда
Слава Цару Николају, којега је братска љубав према Србији коштала главе, живота свих чланова породице и крваве бољшевичке окупације Русије. Ето, само тај херојско братски потез Русије, довољан је за бесконачну захвалност и поштовање српског народа према старијем брату. Нажалост, већински југословенско-комунистичко-титоистички народ који данас живи у Србији, а који своје порекло вуче из 1945. не осећа никакве емоције према према било чему што има везе са српским народом и његовом историјом пре Другог светског рата. Постали смо мањина у сопственој држави, понижени, стигматизовани и бедни. Овде више нема Србије...
Препоруке:
1
2
36 субота, 18 јул 2015 22:34
@пуки
Па ево, Пуки, и ја се слажем с вама. Изумитељи гиљотине и Терора су били као згрожени убиством царске породице Романов и Александра и Драге Машин. Заборавили су ломаче, вешања, одсецање глава по трговима својих градова.
Препоруке:
0
1
37 недеља, 19 јул 2015 05:04
onto
Srbi i dalje žive u mitovima, legendama. Mistifikacija kao rešenje svih problema. Narod koji nije u stanju da se suoči sa sopstvenim problemima.
Препоруке:
0
1
38 недеља, 19 јул 2015 12:27
ak
@ Puki
Niko u svetu nema nista protiv burzoaske revolucije,jer je(uprkos nesumnjivom uticaju tajnih i polutajnih organizacija)bila istorijski logican sled i jer je ostvarena,nege pre,negde kasnije svugda u svetu.Socijalisticka revolucija je nelogican,antiistorijski sled,tzv.dijalekticki skok i nije pratila,najpre u carskoj Rusiji,a zatim i dobrom delu sveta linearan istorijski sled drustveno-ekonomskih formacija(u Rusiji i Kini je preskocen vekovni red nastupanja i trajanja kapitalizma).Ergo bio je to dijalekticki kriminal i zato nije opsteprihvacen u vecem delu prosvecenog dela sveta.
Препоруке:
1
0
39 недеља, 19 јул 2015 15:21
moma
U skladu sa misljenjem koji sam izneo da je neophodno da se trudimo da zadrzimo zdrav razum i logliku pokusacu da postavim tri pitanja.
- zasto je istoriski nelogicno da ljudska i drustvena svest evoluira do tacke kada pozeli da stvori drustvo ravnopravnih ljudi /govorim o ideji ,a ne o praksi/socijalizam
-zasto je skok u razvoju ideja sa kapitalizma na socijalizam /drustva neravnopravnih u drustvo ravnopravnih ljudi -opet govorim o ideji/ kriminal
-po koji kriterijumima delimo ljudska drustva na prosvecena i neprosvecena /pretpostavljam da su prosvecena- zapadna koja su toliko zala u istoriji napravila a cine i dan danas /
Препоруке:
0
0
40 недеља, 19 јул 2015 18:16
ak
Dajem vam moj odgovor na pitanja(ne mora biti tacan,ali se nadam da je na pravom tragu).
-nije nelogicno da drustvena svest evoluira do te tacke,ali je nelogicno to sto u to vreme,pa cak ni danas ne postoje materijalni uslovi za realizaciju te ideje.Bolje je da se covecanstvo strpi na pojavu tih uslova i doceka pravo drustvo ravnopravnih(zbog toga smatram da su generacije pre nas,pa i mi danas zrtve dijalektike jer je nemoguce bilo do sada sprovesti takve egalitaristicke zamisli na prirodan,zakonit nacin)mada sam ja licno skeptik po tom pitanju.
-nije skok sa kapitalizma u socijalizam kriminal,vec je kriminal taj sto prethodno kapitalizam mora doci do svog potpunog razvoja da bi ga prirodno smenio komunizam(u prethodnom komentaru sam zaboravio da kazem i da kazem da socijalisticka revolucija nije bila ostvarena svugde u svetu za razliku od burzoaske i da je to jedan od razloga zasto je neuspela-dakle bilo je prerano).
-prosvecena drustva su ona gde duhovna klima omogucava prirodan,
Препоруке:
0
0
41 недеља, 19 јул 2015 18:26
ak
nenasilan sled drustveno-ekonomskih formacija(burzoaska je bila nasilna,ali i pravovremena jer se feudalizam u svom trajanju i razvoju iscrpeo,a ima i teorija da su i prve drzavne revolucije-prelazak iz prvobitne zajednice u robovlasnistvo pre 5-6 hiljada godina-desile nasilno,dakle nije nasilje presudno vec trajanje i razvoj)a na vasu,a da priznam i na moju zalost to jesu zapadna,ali pre svega jer imaju obrazovano stanovnistvo ili bar elitu koja prepoznaje navedene drustvene zakonitosti.
Препоруке:
0
0
42 недеља, 19 јул 2015 22:27
moma
drago mi je sto pokusamo da razmenimo misljenja.
Sa prva dva odgovora bih se mogao sloziti / slazem se da je prelazak u socijalizam moguce bio preuranjen - to jest da narod nije bio dorastao toj ideji.
Ipak obzirom da su te promene nastale u pravoslavnim zemljama i zemljama cije se religije u svojoj sustini imale i imaju sabornost smatram normalnim te skokovite promene.
U zemljama sa katolickim i protestanskim religijama slazem se ta promena moze doci samo onako kako ste napisali /po meni to znaci nikada.
Sa trecim odgovorom se u potpunosti ne slazem jer po mom misljenju prosvecenost je nesto sasvim drugo,a toga najmanje ima u nazovi zapadnim zemljama.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер