среда, 15. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Алексис Ципрас: Мере које су нам наметнуте нису рационалне, али оне нуде излаз из кризе, нећу поднети оставку

Kоментари (57) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 14 јул 2015 22:49
Јанис Варватис
А зашто си прогурао "ОХИ"? Чему је то служило? Уместо да сада поднесеш оставку и склониш се са власти - причаш да си изабрао једини путн да спречиш катастрофу... Ако ниси видео пре референдума и одбијања боље (мекше) понуде куда ће та твоја политика одвести - онда ни ти ни твоје Сириза-присталице нисте за владу. Идите у опозицију и одатле солите памет онима који вам још буду веровали.
Препоруке:
98
5
2 уторак, 14 јул 2015 22:59
ЦИПРАС КУПУЈЕ ВРЕМЕ КАПИТАЛИСТИЧКОЈ ДЕСТРУКЦИЈИ!
Штета! Велика штета! Јер, постојала је велика прилика да Грчка револуцијом, коренитом променом, отвори врата великој промени у Европи!
Склонимо Чедомира Вучија!!!
Препоруке:
87
6
3 уторак, 14 јул 2015 23:30
Rade Uzelac
Cipras = Vučić
Препоруке:
72
15
4 уторак, 14 јул 2015 23:45
Marko Gay
Ucenjen licno.

Grcku nije moguce uceniti, jer uvek moze da nastampa drahme.

Sve price o katastrofi koja bi za Grcku nastupila ako sporazum ne bude usvojen, samo su opravdanje pred grckom javnoscu.
Препоруке:
76
5
5 уторак, 14 јул 2015 23:57
uf
Pa, dobro jel' sad jasno da u Grčkoj (kao i svuda u malim državama, a tamo naročito),na vlast ne može da dođe niko kome prethodno nije "organizovana" pobeda na izborima ? I da li je jasno , da medijska "mašina" može da predstavi kako je crno, ustvari belo i da izazove reakcije naroda , koje su emotivne, a ne racionalne ? I , kad se sve uzme u obzir, Cipras i Siriza su "projekat", zar ne ? Čiji ? SAMO, nemojte molim vas , jugosloveni(karakterna osobina i to najcrnja po srpski narod), komunističke demokrate i mediokriteti koji Đokovića tretiraju kao velikog Srbina, da dajete bilo kakav odgovor, jer ste se pokazali u dosadašnje dve-tri godine (posebno)kao obični "pijačari"!
Препоруке:
50
19
6 среда, 15 јул 2015 00:00
френи и зуи
''Разбили'' су те у Бриселу. Деловао си више него ружно у интервјуу на ерт - у. Упао си, што би се рекло у Старој Србији - ''са голо ду.е међу пијани Турци''. Сад тражи савет од Вучића, он је непрекидно у тој ситуацији.
Препоруке:
61
4
7 среда, 15 јул 2015 00:03
Турас
Овде сам по доласку Сиризе изјавио сумњу у квалитет Алексиса . То се потврђује . Алексис данас пристаје на горе услове него пре референдума (!?) Није ли то Вучко бр. 2 ? Да ли ЕУ полако "једе" своју децу ? Пре тога испере мозак народу са политичко - економско -демократском филозофијом - ергеле- европског послаништва . Која је у истину проба мишића јачих над слабима .
Препоруке:
40
4
8 среда, 15 јул 2015 00:42
Омбудсман
А што ти вређаш пијачаре? Да нису они можда безвредни? Можда су пијачари баш највреднији међу нама?
Препоруке:
29
5
9 среда, 15 јул 2015 05:59
Reddy
Poslednjim činom Cipras je pokazao da je ideološki dezorijentisan. On iza sebe, u Sirizi, nema ideološki homogenu levicu, pokret ili partiju koji bi bili spremni na radikalne zahvate koji Grčku i jedino mgu izvući iz krize. Za to je potreban program koji oni nemaju već se oslanjaju na ad hoc intervencije. To nije ozbiljno jer iza takvih postupaka ne stoji argumentovana pozicija. Levica bez programa i sadržaja nije ništa, tek puki amalgam kratkoročnih raspoloženja koja se rastaču pri prvom ozbiljnijem srazu. No, ovakva situacija sigurno vodi ka revolucionisanju masa i radikalizaciji raspoloženja pa je to izvesna garancija daljem suprotstavljanju bezobzirnoj imperijalnoj politici zapadnih faktora moći. Ono u čemu su grci uspeli je snažna reakcija na strani jer se registruju talasi negodovanja, ocena i demonstracija protiv diktata kapitala. To je jedina snaga protivteže sa kojom Grci sada realno mogu računati.
Препоруке:
29
14
10 среда, 15 јул 2015 07:58
Драган
Мес'чини да си се ти малко укакио.
Препоруке:
39
5
11 среда, 15 јул 2015 08:26
луди скретничар
Не могу Грци сами ништа. Да су величине Немачке или Франциске, па можда. Али најважније од свега - ми Срби немамо права да их критикујемо, јер нисмо спремни да им се придружимо у отпору! Уместо тога ми гласамо преко 65% за демагога са психичким проблемима, који је постао стуб неолоберализма у Европи.

Узгред, овај Ципрас је од почетка деловао као превара...много ми је брате налицкан, ко неки италијански манекен. За такве лепотане никада не треба гласати!
Препоруке:
45
3
12 среда, 15 јул 2015 08:27
prakticar
za njega je av rekao da ce prihvatiti ove losije uslove; bio je u pravu; nije rekao sta ce biti kasnije; tehnologija zavitlavanja ljudi na ovaj nacin je sad vec dobro poznata; znanje plus plan plus oruzje jednako promena; medjutim, videcemo;
Препоруке:
23
5
13 среда, 15 јул 2015 09:04
DR POLITICKIH NAUKA
prva mogucnost(u koji verujem vise)je da je Cipras(sorosov pulen)po naredgenju ljudi iza MMF-a i NSP dobio naredgenje da sazove referendum za ne(koje je on podrzavao?)to ne bi se upotrebilo kao jak argument protiv nemacke i merekelove..cilj bi bio da zajedno njemu slicnima slome otpor nemacke i tako je nateraju da odresi kesu,investira,tj stimulira grcku privredu,koja ne postoji!!kad je blef propao,dobio novo naredgenje da prihvati jer MMF mora dobiti kamatu!!!kao druga opcija:moguce je da prosli'meksi'paket koji je cipras'odbacio'ustvari nije postojao,nego je bio iluzija i manevar da se referendumom a posle toga kapitulacijom oslabi otpor naroda,sto je i uspelo!svi trezveni ljudi su mogli predvideti da je Cipras FOLIRANT.usao u koaliciju sa ultra-desnicom,sproveo homo-brakove itd.jedno mi nije jasno:posto on i AV stalno trce i u RF.ZASTO PUTIN STALNO PRIMA OVOG'BALKANSKOG HEROJA'I AV!ONI MU SAMO KVARE UGLED ????????
Препоруке:
23
7
14 среда, 15 јул 2015 09:37
рб
За оне који би олако да пљују по свом народу: и нас сламају већ веома, веома дуго - четврт века (да тренутно оставимо по страни брозно време). А Грке, који су такође, ако не и више ку...вити, тек су почели. Према томе, полако, борба је тек почела и неће се брзо завршити. Мене лично не би изненадило да ускоро присуствујемо следећем референдуму- овог пута за излазак. Из свих гов...ских организација. А да би то спречила, империја ће морати да пређе на активније и суровије мере. Према томе, дабоме.
Препоруке:
28
2
15 среда, 15 јул 2015 10:18
DR POLITICKIH NAUKA
i pored jasne slike da Cipras(kao i mnogi drugi)je obocan lazov i prevarant,i dalje dominiraju zaneseni romanticari i uporno nalazae pozitivu u njegovom ponasanju iako je sve samo jad i beda..vecina sto pise i jos veca vecina sto daje ocenu tome drze se za Ciprasa i ostalih kao slepac za stap..naslov teksta:Алексис Ципрас: Мере које су нам наметнуте нису рационалне, али оне нуде излаз из кризе, нећу поднети оставку.ako se analizira,on sam protiv sebe prica.JEL ON TEK DANAS DOZNAO DA MERE'NUDE IZLAZ' IZ KRIZE.JEL TO NIE ZNAO RANIJE??AKO NIJE ONDA JE TO NESPOSOBAN POLITICAR!ILI JE ZNAO I ONDA KAD JE OBMANJIVAO GRCKI NAROD NA IZBORE??ILI MERE NE NUDE IZLAZ????PRE SVEGA:ZASTO NECE DA DA OSTAVKU???SVAKI CASNI COVEK BI TO URADIO,ALI NAS'BALKANSKI HEROJ'TO NECE!!PITANJE JE DALI ON SVE TO RADI SAM ILI PO NAREDGENJU.U TOM SLUCAJU CIJEM???IZGLEDA DA CASNI POLITICARI DANAS VISE NE POSTOJE!IZGLEDA DA SU SVI U SLUZBI NSP!!DO PRE NEKO VREME SAM VEROVAO DA RF I IRAN TO NISU ALI VISE NI TO NEMOGU !!!!
Препоруке:
25
11
16 среда, 15 јул 2015 11:04
nikadsnobom
...Grcku jedino moze da spase neki antiglobalista...Cipras je ipak samo "jedan mali globalista"...
Препоруке:
19
5
17 среда, 15 јул 2015 11:36
boki okac
slicno je i kostunica govorio kad je pobedio milosevica. za spas naroda . 15 godina posle narod nema nade a samim tim je mrtav. pod milosevicem smo imali nadu da moze biti bolje kad on ode. sad to ne postoji. jednostavno od sad pa nadalje grci su ubijeni u pojam i mogu samo da prodaju svoja ostrva kao mi kosmet
Препоруке:
21
8
18 среда, 15 јул 2015 11:52
Tурас
Жалосно , али тема је балканска само је сценаријо дотеран ; Вучић је имао сопствену , једнопартиску већину и пролаз да не одржи предизборна обећања - из корена примени потпуно другу политику . Алексис НЕМА у својој Сиризи већину , њему је свеједно , добија је од опозиције (која је знамо проевропска) Закон и промене пролазе - народ плаћа . А ове приче за медије , служе као чиста шминка за наивне .Ко беше оно пева: Све је исто само тебе нема ".
Препоруке:
12
2
19 среда, 15 јул 2015 12:11
Ујка Васа
Варуфакис је предлагао излазак из евро-зоне и повратак на драхму што значи могућност да се штампањем пара по кејнзијанском рецепту изађе из кризе.
Према интервјуу датом New Statesman-u, Варуфакис је сматрао да резултати референдума значе зелено светло за овај план. Међутим на састанку ужег руководства Сиризе у ноћи после референдума одлучено је са 4 гласа против два да се не узму у обзир резултати референдума. Варуфакис је сутрадан ујутро дао оставку.
Препоруке:
27
3
20 среда, 15 јул 2015 12:12
Djordje
Rekoh i ja,,,,,Cipras je mucak
Препоруке:
15
1
21 среда, 15 јул 2015 12:32
@ ујка Васа
Очигледно сте обавештени, односно пратите штампу и догађаје који следе. Можемо само да жалимо недостатак храбрости. Варуфакисово решење кипи од ризика, али је доследно.
А Ципрас се, без покрића, понаша као просвећени апсолутиста. Одакле му право да у демократији преузима одговорност. Није му народ дао мандат за преузимање одговорности за кукавичке одлуке.
Варуфакис реагује брзоч због тога га није могла поднети евроатлантска камарила.
Препоруке:
18
2
22 среда, 15 јул 2015 13:04
Saša
@ Dr političkih nauka Slažem se sa većinom Vaših navoda .Na pitanje zašto Putin gubi vrijeme sa očiglednim prevarantima ja imam sledeće mišljenje .Rusi kompletnu situaciju u Evropi doživljavaju kao EUTANAZIJU POLUSVJESNIH .Zbog toga ih ne košta ništa na naprave koji gest , simboličan , dobre volje i namjera . Naravno , znaju oni da od ovog društva nema ništa .Nije Rusija slučajno napravila ovako radikalan zaokret nakon puča u Kijevu .Tačno da je natjerana na reakciju ali niko na Zapadu nije vjerovao da će biti ovako radikalan i suštinski Sjetite se samo kako se iskreno Merkelova čudila nakon razgovora sa Putinom ... U kojem on svijetu živi .A očigledno je da Putin neće da živi u Diznilendu a vi gospodo koja to hoćete samo izvolite . ALi bez nas i naših para .I da , hvala vam na sankcijama . Ništa bolje niste mogli da nam uradite .Ponavljam , nema tzv. Grčke krize , ima agonije Diznilenda koji se prodaje pod imenom EU i Zapad .
Препоруке:
19
2
23 среда, 15 јул 2015 13:05
Jos jedan "Tribalac"
Ovaj brzo napreduje, prosle nedelje su bile "teske odluke" a sad vec ide "preuzimanje odgovornosti" :D
Препоруке:
17
1
24 среда, 15 јул 2015 13:14
Вилогорски
Господин Ципрас је крајње неодговорно поступио према народу грчке и референдумском НЕ јер је знао да та наива не може проћи. Фолирали су Европу неким тајним планом за грчку као да су ови луди. Е сад им се све обиуја о главу а народу ће бити теже. Грчка овим чином улази у ХАОС.
Препоруке:
16
1
25 среда, 15 јул 2015 13:22
Ујка Васа
П.С.
Између осталог у том интервјуу Варуфакис цитира Шојблеа који је изјавио да никакво изражавање воље народа у Грчкој њих не интересује и да референдум неће променити њихов став. На то му је Варифакис одговорио да у том случају треба укинути изборе у задуженим земљама.
Препоруке:
15
2
26 среда, 15 јул 2015 13:23
Saša
A što se tiče samih pregovora i referenduma ...Ovo društvo se toliko neozbiljno ponašalo da je to veleizdaja i naroda i razuma .Sama činjenica da su Grci pregovarali a da u rezervi nisu imali spremnu drahmu je tragikomična .To je kao da neko izazove Novaka Djokovića da mu uzme sve titule a na terenu se pojavi bez reketa , patika i ostale opreme .Ne znam ko ima tragičnije rukovodstvo Grčka ili Srbija .Mislim da bi na NSPM trebali da postave ovu anketu .
Препоруке:
13
1
27 среда, 15 јул 2015 13:26
Antiglobaliste
@Ujka Vasa - Slazem se sa vasim komentarom u potpunosti. Za mene su stvari veoma jednostavne - svi oni koje globalisticka neoliberalna kamarila kritikuje, sankcionise i sa kojima ne zeli da pregovara su ljudi koje treba birati za borbu protiv njih. U slucaju Grcke to je trenutno Verufakis.
Препоруке:
5
3
28 среда, 15 јул 2015 13:29
Вилогорски
@ Ујка Васа
"Варуфакис је предлагао излазак из евро-зоне и повратак на драхму што значи могућност да се штампањем пара по кејнзијанском рецепту изађе из кризе."
Тотално непознавање економских законитости.
Претпоставимо да Драхму могу брзо одштампати.
ПРЕ УВОЂЕЊА ДРАХМЕ КАО СРЕДСТВА ПЛАЋАЊА МОРА СЕ ОБЕЗБЕДИТИ ЧИТАВ СИСТЕМ ЗАШТИТНИХ МЕРА ДА БИ ПРОМЕТ ФУНКЦИОНИСАО.
ТРЕЋЕ ДРАХМА КОЈА НЕМА НИКАКВО РЕАЛНО ПОКРИЋЕ НЕМА ШАНСИ ДА ОПСТАНЕ ПРЕМА ЕВРУ, ДОЛАРУ, ФРАНКУ ЊУ БИ КОРИСТИЛИ САМО НАИВНИ ИДИОТИ.
Ткве јалове заблуде гурају нас и друге слабе у још већи глиб.
Кад ћемо прихватити реалност!?
Препоруке:
3
4
29 среда, 15 јул 2015 13:42
Saša
@ Svi vezano za VarufakisaSamo da podsjetim da je ovaj sada veliki kritičar do prije deset dana bio ministar finansija .I osim što je davao intervjue na tu temu pola godine nije uradio apsolutno ništa da pripremi rezervni teren za uvodjenje drahme .A spominjali su neki plan B . Kojeg očigledno nije bilo .Nije jednostavno uvesti drahmu ali to nije bio razlog da ne urade apsolutno ništa na tu temu .Mislim da ovo najbolje potvrdjuje da su ovo sve prevaranti koji su od početka dovedeni da se igraju sa narodom .Sada će vjerovatno da od Varufakisa prave heroja koji će da im posluži za neku drugu priliku .Da su Grci pratili sprdačinu na sprskoj političkoj sceni teže bi im uvalili ove folirante .
Препоруке:
14
2
30 среда, 15 јул 2015 13:43
Oliver Kromvel
Cipras nema harizmu,nema koncepciju,nema ništa jednostavno tipičan komunista.Grčkoj mogu pomoći samo iskreni pravi nacionalisti koji imaju cilj i koji su spremni da podnesu zrtvu zarad boljitka nacije i drzave,ovako će Grčki narod umirati na rate,ovaj sporazum je eutanazija Grčke i ovo se neće dobro završiti.Lično mislim s obzirom da su sve političke opcije u Grčkoj dobile svojih pet minuta i da se pokazalo da se svima njima upravlja iz jednog centra i da sudbina Grčkog naroda njima ne znači ništa u krajnjoj liniji usled predstojećeg haosa, koji bi mogao da izbije neka nova vojna hunta nije uopšte nemoguća opcija.Jedno znam Grčka je članica NATO pakta,od strateškog je značaja i Amerikanci se neće tako lako odreći nje,Nemci bi je mozda i pustili niz vodu ali Amerikanci ne,jel bi time oslabili drastično svoje pozicije u odnosu na Rusiju na Balkanu.
Препоруке:
13
5
31 среда, 15 јул 2015 13:49
Neša (Glodur)
- "Ципрас је оштро критиковао споразум са међународним кредиторима али је истакао да је то најбоље што је Грчка у овом тренутку могла да добије"Вучић: "...то најбоље што је Србија у овом тренутку могла да добије"- Ципрас: "Преузимам одговорност за све грешке које сам можда починио, преузимам одговорност за текст у који не верујем, али који сам потписао да би избегао катастрофу за Грчку"Вучић: "Преузимам одговорност за све грешке које сам можда починио, преузимам одговорност... али то је добро за Србију"-*-Понашање два премијера у политици вођења две државе нешто је много "случајно" истоветно!
Препоруке:
7
2
32 среда, 15 јул 2015 13:52
Saša
@ VilogorskiПРЕ УВОЂЕЊА ДРАХМЕ КАО СРЕДСТВА ПЛАЋАЊА МОРА СЕ ОБЕЗБЕДИТИ ЧИТАВ СИСТЕМ ЗАШТИТНИХ МЕРА ДА БИ ПРОМЕТ ФУНКЦИОНИСАО. ТРЕЋЕ ДРАХМА КОЈА НЕМА НИКАКВО РЕАЛНО ПОКРИЋЕ НЕМА ШАНСИ ДА ОПСТАНЕ ПРЕМА ЕВРУ, ДОЛАРУ, ФРАНКУ ЊУ БИ КОРИСТИЛИ САМО НАИВНИ.Vi ste potpuno u pravo gledajući aktuelnu monetarnu doktrinu neoliberalnog kapitalizma .Ponavljam još jednom Vaše riječi ...ЊУ БИ КОРИСТИЛИ САМО НАИВНИ.Medjutim , ovdje leži ključ problema .Zamislite sistem u kojem se nešto mora , dakle ...DRAHMU BI KORISTILI ONI KOJI MORAJU .Ovdje je rješenje grčke krize , ne globalne , a ponavljam postoji globalna a grčka je samo mali dio nje .U okviru postojećeg sistema nema rješenja za Grčku zbog toga ona ide sa goreg na još gore .Samo radikalan raskid sa postojećom ekonomskom praksom ali i teorijom može makar da da nade da ima spasa .
Препоруке:
6
4
33 среда, 15 јул 2015 13:58
Kostja
@Nesa(glodur):
...jer su obe drzave u zoni bankrota! Jedina razlika je sto u Grckoj to priznaju, a u Srbiji jos ne (Telekom i slicne prodaje, dok ne pocnemo da jedemo kamenje)...Pitacu tade ove iz uprave sto podrzavaju prvoga sta da radimo, a nazalost, penzioneri ce se tek tada prizvati pameti, ako po neki ostane...
Препоруке:
6
2
34 среда, 15 јул 2015 14:01
ТОПОЉ
Да би се могли критиковати Грчка(грчки народ)и ова садашња актуелна грчка власт,критичари требају бити толико љубазни да одговоре на само једно једино питање:гдје су се налазили петог октобарског дана двијехиљадите године?Ако је одговор на улицама,што подразумијева учешће у злочинима против рођене државе,онда такви немају морално право да никоме(никоме!!)на овом свијету држе моралне придике.Ако је одговор да нису учествовали у српској наранџастој револуцији онда могу да износе аргументе,без обзира какав став имају.
Препоруке:
15
5
35 среда, 15 јул 2015 14:15
Милосав
"Šef grčke diplomatije Nikolaos Kocijas i Hašim Tači dogovorili su otvaranje Kancelarije za vezu Kosova u Grčkoj."
Део пакета?
Препоруке:
9
2
36 среда, 15 јул 2015 14:23
пропала ствар
Помоћник министра финансија Надја Валанис пре непуна два сата поднела је оставку, јер не може да учествује у трећој рунди штедње, односно уништавања Грчке од стране кредитора.
Препоруке:
13
1
37 среда, 15 јул 2015 14:29
djoka
Vazno da ostro kritikuje paket mera i ako su te mere protiv suzivota svog naroda. I jos ne pada mu napamet da da ostavku. A zasto, pa zato sto su ga u Brisel potkupili i morace da do kraja sprovede ekonomsko unistenje Grcke kao drzave. A toliko je glumio i uspesno odglumio ovaj Cipras da smo mu se svi patriotski orijentisani srbi divili. Ipak on je sorosev covek i tu je kraj grcima. Pozorisna predstava je zavrsena, glumac Cipras dobio velike aplauze u Brisel.
Препоруке:
9
2
38 среда, 15 јул 2015 15:21
окупациони комесар
Зар је требало да вам овај"нациста"одређује услове и оквире демократије.
Сваки комесар уније представља малог нацисту,представника мафијашке организације"каза ностра"(заједничка кућа,или европска породица,еуфемистички).
Види пример Грчке
нико
Препоруке:
4
1
39 среда, 15 јул 2015 15:59
Вилогорски
@ Saša,
"Ovdje je rješenje grčke krize , ne globalne , a ponavljam postoji globalna a grčka je samo mali dio nje.Samo radikalan raskid sa postojećom ekonomskom praksom ali i teorijom može makar da da nade da ima spasa ."
IZUZETNO LEPO REČENO.
Ali nažalost samo rečeno.
Grčka, niti bilo ko ne može da proneđe ni teoretsko ni praktično rešenje za bolitak preko noći.
To nije revolucija to je EVOLUCIJA SVESTI.
Jedan pošten intelektualac je lepo i iskreno, na pitanje novinara, kada će biti bolje, odgovorio.
Kada narod shvati da je ovo REALNOST.
Bilo kakav novi potez da povičete javlja se sijaset novih.
Još gorih.
Препоруке:
2
1
40 среда, 15 јул 2015 16:26
Jasna@Topolj
Pa naravno da je vecina ucestvovala u 5.oktobru dragi Topolj,ali (sem par izuzetaka )nece to ovde nikad priznati.
Zato ih spominjanje te prelomne tacke u srskoj novijoj istoriji ,jako vredja i nervira ,jer znaju da nisu imali casnu ulogu u tom dogadjaju.Mnogi su se pokajali ,ali mnogi i nisu i dalje smatraju da su ispravno postupili ,ali to nece ovde reci(sem retkih).Sad ti isti imaju moralno pravo da kritikuju i Ciprasa i Vucica. Dobro ime je rekao "uf"obicni pijacari!
Препоруке:
4
3
41 среда, 15 јул 2015 16:34
Ујка Васа @Вилогорски
1.
„ТРЕЋЕ ДРАХМА КОЈА НЕМА НИКАКВО РЕАЛНО ПОКРИЋЕ НЕМА ШАНСИ ДА ОПСТАНЕ ПРЕМА ЕВРУ, ДОЛАРУ, ФРАНКУ ЊУ БИ КОРИСТИЛИ САМО НАИВНИ ИДИОТИ.“

Од 1971. када је Никсон прекинуо везу између долара и злата (35 долара за фину унцу злата), више ниједна валута у свету нема реално покриће.
Историјски гледано, после система златног стандарда када су валуте имале директно покриће у злату (систем су узгред речено први прекршили Енглези да би финансирали колонијалне ратове а потом Рузвелт у време Њу Дила), уведен је систем златно-доларског стандарда. У том систему валуте су везане за долар, а долар за злато. Дакле веза између валута и злата као реалног покрића је постала посредна. После 1971. године више не постоји ни та посредна веза, валуте се стварају буквално и према званичној формулацији „out of nothing“.
Препоруке:
4
2
42 среда, 15 јул 2015 16:44
Ујка Васа@ Вилогорски
2.
Трагедија Грчке и осталих земаља евро зоне је што више немају националну валуту коју би према сопственим потребама стварали „out of nothing“ већ зависе од ЕЦБ која ствара евре исто тако „out of nothing“ али према диктату нелегалне Еврогрупе у којој главну реч води, да не кажем коло води Немачка, тачније један Шојбле и једна Меркелка који су тиме постали господари судбина 400 милиона људи у Европској заједници.
Долар, који је постао светска резервна валута, се исто штампа „out of nothing“. Зато је 1971. и прекинута веза са златом да би могли да га штанцују до миле воље.
Препуштам вама да одредите ко је, или ко су, у целом савременом економско-финансијском галиматијасу наивни идиоти.
Препоруке:
4
3
43 среда, 15 јул 2015 16:50
Saša
@ VilogorskiPotpuno ste u pravo da su lijepe rijeći samo lijepe riječi.Zbog toga i ne treba vjerovati ovima sa šećernim jezikom.Ja sam ovo naveo samo kao dio ukupne promjene koja mora biti sveobuhvatna i beskompromisna.Zvuči grubo i sirovo?E pa zbog toga što su se ljudi zasitili teškoća sada i propadaju u ovom "najboljem od svih svjetova".Zbog čega sam ja tvrdio da je ovo sa referendumom prevara?Zbog toga što od čitavog seta krupnih odluka koje Grčka mora da donese oni narodu plasiraju nepostojeće pitanje.A kao i uvijek morate napraviti hijerarhiju problema pa vidjete što i kako.Kao prvo, Grčka se integrisala u zapadni svijet koji je u stvari samo paravan za jednu štampariju lažnog novca. Sve ostale prednosti tog svijeta već su konzumirane.Da li želite da ostanete tu? Što odmah znači i u NATO.EU i Eurozona tu dodju samo kao lajtmotiv, čista dekoracija.Što Vi kažete, za ovo zbilja treba EVOLUCIJA SVIJESTI ali treba da neko radi na tome.
Препоруке:
1
1
44 среда, 15 јул 2015 16:59
@окупациони комесар
Слажем се са вама уз једну малу принедбу. Није Casa nostra (Наша кућа) већ Cosa nostra (Наша ствар)("Our Thing").
Препоруке:
0
1
45 среда, 15 јул 2015 17:01
Gojko
Nema potrebe za iščuđavanjima, Vučiću i Ciprasu je izdaja u krvi, najvažnije im je bilo da u politici pređu 50% ama su izdajnici 100%
Препоруке:
3
3
46 среда, 15 јул 2015 17:18
Saša
@ Ujka VasjaSvaka Vam čast , nisam imao vremena da napišem nešto suštinski isto .Suština suvereniteta je u ostalom i u štampanju novca .ZBOG ČEGA NEKO NA VOL STRITU MOŽE DA PRAVI NOVAC IZ NIČEGA A NE MOŽE NEKO NA TOPČIDERU ?Sve dok ljudi vjeruju u Zlatno tele Zapada osudjeni su na propast .
Препоруке:
3
1
47 среда, 15 јул 2015 17:38
мићо
Дочекасмо и то да левица спашава банке.Још би им и опростио што су се претворили у заштитнике педера,али ово је дно,ниже не могу.Ко ће да спашава народ?
Препоруке:
2
2
48 среда, 15 јул 2015 17:44
Vilogorski
@ Ujka Vasa
U vezi zlatne podloge i dolara je jasno sve.
Da bi razvoj išao dalje kod najače razvijenih zamalja se javila potreba ukidanja zlatne podloge jer je sam resurs zlata bio ograničen
Štampanje novca bez pokrića je imao ideju kreditiranja i ubrzanog razvoja zamalja koje imaju resurse, ideje i naravno obavezu da te kredite vrate.
Zašto su se uslovi EU prema grcima pogoršali? Jednostavno jer su kreditori videli da će dat novac teško vratiti.
U grčkom slučaji su realna samo dva izbora trećeg nema.
Ropstvo (termin koji se ovde dosta koristi) ili sloboda (koja je ovde ružičasto objena).
Ja bih izabrao ropstvo?
Zašto?
Jednostavno!
Zato što bi još neko morao da preuzme odgovornost za moju sudbinu, jer sam slab, iscrpljen i bolestan.
Setimo se rači genijalnog, Dostojevskog:
"Mali je broj ljudi koji mogu na svojim plećima nosii breme slobode i samostradanja. Vaćinja nih voli ropstvo jer neko jači brine o njima."
Препоруке:
3
1
49 среда, 15 јул 2015 17:54
Вилогорски
Да ја овде не бих измишљао топлу воду ево преносим речи једног европског ауторитета чија реч одзвања кроз медије:
"По мишљењу Земана, финансијска ситуација Грчке, не иде наруку ступању Чешке у еврозону и чешки порески обвезници нису дужни да отплаћују грчке дугове. Председник сматра да не би требало тражити од чешких пореских обвезника да покривају дуговања државе са неизбалансираном економском политиком“, изјавио је Овчачек."
Препоруке:
3
1
50 среда, 15 јул 2015 17:55
Jasna@sasa
"Zbog cega neko moze da pravi novac ni iz cega na Wall streetu ,a ne moze na Topcideru"?
Zbog toga sto onaj na Wall streetu ima atomsku bombu i visoko razvijenu tehnologiju za ubijanje,dok ovi na Topcideru(tj mi)nemamo.
Препоруке:
5
1
51 среда, 15 јул 2015 17:58
Jasna@Mico
Ko ce da spasava narod?
Slamarica.
Препоруке:
2
1
52 среда, 15 јул 2015 18:45
Вилогорски
Jasna@sasa
Може се то рећи и простије кроз свеж пример.
У Милошевићево време топчидерска штампарије је радила у три смене.
И?
Направио највећу инфлацију у историји!
Додуше друго решење није имао.
Тако је куповао време.
У економији нема пречице.
Њени закони су неумољиви.
Препоруке:
3
3
53 среда, 15 јул 2015 21:03
Ујка Васа @ Вилогорски
1.
„Da bi razvoj išao dalje kod najače razvijenih zamalja se javila potreba ukidanja zlatne podloge jer je sam resurs zlata bio ograničen . Štampanje novca bez pokrića je imao ideju kreditiranja i ubrzanog razvoja zamalja koje imaju resurse, ideje i naravno obavezu da te kredite vrate.“

Амерички дуг износи 17.000 милијарди долара (седамнаест хиљада милијарди) а доларе без покрића штампа ФЕД, америчка централна банка у приватном власништву осам америчких породица које предводи породица Рокфелер. Захваљујући искључиво војној моћи САД тај безвредни папир, звани долар, данас представља светску резервну валуту уместо злата мада је јасно да тих 17 хиљада милијарди долара Американци никада неће вратити. Али пошто на овом свету ипак нису сви наивни идиоти, а пошто ни Америка више није оно што је била, то ова ситуација неће још дуго трајати.
Препоруке:
3
1
54 среда, 15 јул 2015 21:06
Ујка Васа@ Вилогорски
2.
Први удар на долар покушао је да изведе Садам Хусеин а потом је Гадафију пало на памет стварање заједничке афричке валуте иза које би стајала безмерна богатства у ресурсима Црног континента. Знамо како су прошли.
Елем, у последње време се Русија и Кина спремају да у међусобним трансакцијама заобиђу безвредне папириће зване долар. И ту сад настаје проблем јер иза овог двојца и њихове намере стоје огромне војне силе и респектабилан нуклеарни арсенал. Осим тога добијају све више присталица широм света – од Турске, преко Индије, Бразила и целе Јужне Америке.

Ако је већ до цитирања светскиx економских ауторитета, Karen Hads, бивши главни економиста Светске Банке тврди да долар мора пропасти и да ће бити замењен новом светском валутом која ће почивати на златном стандарду. Слично мисле бројни амерички економиста да наведем само Michael Snyder и Jim Willie према којима је пропаст долара и повратак на златни стандард једноставно незаустављив процес.
Препоруке:
3
1
55 среда, 15 јул 2015 21:08
Ујка Васа @ Вилогорски
3.
Било како било, централне банке неких богатијих земаља у последње време сумануто купују злато а Путин је недавно позвао руске олигархе да повуку свој новац са Запада. За само 15 месеци Руси су из Британије повукли невероватних 356 милијарди долара.
Препоруке:
1
1
56 среда, 15 јул 2015 22:02
Reddy
@Ујка Васа

Повратка на златни стандард неће бити не зато што га има мало и што су познате резерве мале већс тога што развој технологија које су друго име за кризу капитализма стоји у високој противречности са евентуалним златним важењем. С тим су покушали у Бретон вудсу и знамо како су прошли. Није тек тако Кејнс одвратио да смо на "дуг рок" сви мртви, свакако мислећи на доминантни систем капитализма. То време је неумитно стигло, свидело се то некоме или не....
Препоруке:
4
0
57 среда, 15 јул 2015 23:51
Ујка Васа@ Reddy
И златни стандард и све те регионалне комбинације све је то крпљење једног система осуђеног на смрт. Али у овој фази би то значило крај америчке хегемоније. Бар то.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер