Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Zoran Milanović: Hrvati prvi započeli antifašističu borbu u ovom delu Evrope, ali bilo je tu i Srba

Komentari (62) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 22 jun 2015 14:28
Aleksa
Eee budale...
Preporuke:
118
2
2 ponedeljak, 22 jun 2015 14:30
Kiza robija
Gospodine Milanoviću Srbi su prvi započeli antifašističku borbu u ovom delu Evrope, ali bio je tu možda i po neki Hrvat
Preporuke:
156
2
3 ponedeljak, 22 jun 2015 14:37
Ombudsman
Hrvati prvi započeli antifašističu borbu u ovom delu Evrope, ali bilo je tu i Srba

...da, na čelu sa Ante Pavelićem.
Preporuke:
139
3
4 ponedeljak, 22 jun 2015 14:42
Dino Zoranić
Radoman Jović je u jednom svom osvrtu citirao japansku mudrost "Svevišnji, pomozi mi da ćutim dok ne budem znao šta da kažem".
Ova osoba lupeta!
Preporuke:
120
3
5 ponedeljak, 22 jun 2015 14:44
Marija
Je li ovo vest sa Njuz.neta?
Preporuke:
130
1
6 ponedeljak, 22 jun 2015 15:01
Sine causa
Zašto nije naveo u kojim su konkretno borbama učestvovali? Samo formiranje i nema neku važnost. Da nisu jurišali na Jasenovac?
Preporuke:
111
2
7 ponedeljak, 22 jun 2015 15:05
...
Budi još konkretniji. Ustaše su prve započele antifašističku borbu bacajući "ćetnike" u jame i odvodeći ih u koncentracione logore tadašnje "antifašističke EU". Europski Hrvati su se još u 2.sv. ratu borili za antifašističku ideju EU koja je ostvarena tek 1995. godine genocidom i etničkim čišćenjem starosedeleca (ćetnika) iz svojih kuća i sa svojih imanja.

Valjda je danas svakom Srbinu jasno da među Hrvatima ima, ne više od 1% antinacista i antifašista.

Koliko su ustaše jaki anttifašisti još i danas im "ćetnici" crtaju kukaste krstove na stadionima "antifašističkih gradova", ali ih nikako ne može pronaći policija NATO europske Kroacije.
Preporuke:
98
4
8 ponedeljak, 22 jun 2015 15:06
ljubomir jarić
Znam jednu arapsku izreku, možda ne tako dobru kao što ju je citirao g Radoman Jović, ali je u ovom slučaju vredi napomenuti :

Ne gađaj se kamenom ako ti je kuća od stakla.
Preporuke:
73
1
9 ponedeljak, 22 jun 2015 15:26
Istorijska zbrka
U ovom delu Evrope su komunisti, pod vođstvom KPJ, prvi započeli antifašističku borbu, a ustanak je mahom izbijao u srpskim krajevima. Jugoslovenski antifašizam lišen njegove klasne, revolucionarne, supranacionalne dimenzije na čije nasleđe polažu pravo socijaldemokrate u Hrvatskoj, građanske i četničke snage u Srbiji (koje ne znaju da se u reku istorije ne može dva puta ući, ali znaju da se to vreme može oživeti kao narativ na jednom drugom nivou) nije ništa drugo do običan građanski antihitlerizam. Dakle, antifašističku borbu su prvi započeli Partizani, a to sa sobom povlači konsekvence koje bi mnogi da izbegnu.
Preporuke:
19
54
10 ponedeljak, 22 jun 2015 15:27
Boško
Britanska tajna obaveštajna služba je prva počela "antifašističku borbu" na Balkanu organizujući vojni puč u Beogradu i demonstracije u Beogradu 27.marta 1941 da bi usmerili pažnju Hitlera na Srbe (koji su Nemcima "ostali dužni" još iz prvog svetskog rata) i sprečili nemačku invaziju na britaniju.

Još malo pa sto godina od završetka prvog svetskog rata, pa očekujem da britanci otvore arhive svoje tajne službe o organizovanju Sarajevskog atentata, kojim su pokušali sa skreu pažnju AustroUgarske i nemačke sa britanskih ostrva posle.
Preporuke:
69
5
11 ponedeljak, 22 jun 2015 15:27
ovaj laže a da ni ne trepne
Jeste bilo je tu Srba, sad ih više nema.
Preporuke:
77
2
12 ponedeljak, 22 jun 2015 16:00
Anka Krajina
Ooo, Milanoviću, bruko! Dobro ti je rekao Aleksa!
A dobro su rekli i oni Hrvati kad su upitali "šta uopće slavimo".

Jeste, tačno je da je tada osnovan Sisački partizanski odred.
Minirali prugu između Siskai Grede a onda ih ustaše razjurile.
Sledeću važniju akciju si izveli tek 13. septembra 1941!
A, za to vreme su ustaše u glinskoj crkvi poklale više od 1.200 Srba da bi 50 godine kasnije njihovi potomci srušili Spomen-dom poklanim žrtvama, koji je podignut na mestu nekadašnje crkve.
E, to je hrvatski prilog antifašizmu!

Svaka čast komandantu Vladi Janiću Capi, a kako se ponio njegov saborac Janko Bobetko znamo iz poslednjeg rata.
Preporuke:
80
3
13 ponedeljak, 22 jun 2015 16:34
Cviko
Milanoviću, pozdravljaju vas "braća po materi". Dokumentacija Instituta za istraživanje radničkog pokreta i NOB u Hrvatskoj puna je falsifikata tako da brojni podaci koji se tamo navode nisu relevantni.
Preporuke:
55
3
14 ponedeljak, 22 jun 2015 16:54
Mladi DŽedaj
Hrvati se zaista ničega ne stide.
Preporuke:
98
3
15 ponedeljak, 22 jun 2015 17:56
ZORAN
Da nije bilo onih iz nasših srpskih redova koji su stali iza Tita, a ne ''ZA KRALjA I OTADŽBINU'' ne bi ovaj ovako govorio.
Preporuke:
53
6
16 ponedeljak, 22 jun 2015 19:08
Marija
Iskreno se nadam da se šali, inače je potpuno skrenuo.
Preporuke:
38
1
17 ponedeljak, 22 jun 2015 19:09
frlj
.. i to protiv `Vlaha` ?
Preporuke:
33
1
18 ponedeljak, 22 jun 2015 19:10
Ej, alo, bre!
Kakvi Hrvati, kakvi li bakraci - ustanak u Hrvatskoj protiv naci-fasista podigli su Srbi iz Hrvatske i zahvaljujuci Srbima iz Hrvatske sada vi Hrvati i neo-hrvati mozete da se kitite tudjim perjem! Ovo strahovito prekrajanje istorije vodi, na zalost, novim sukobima, kojima nece da bude ni kraja ni konca sve dok bude na snazi planetarna laz, poput, na primer, hrvatskog antifasizma, pitanja Srebrenice, natovskog milosrdnog andjela....
Preporuke:
52
1
19 ponedeljak, 22 jun 2015 19:10
Top spin
''...a onda je došel djed Mraz i napravil ljetovališče u JasenovcuuuuuuuUUU. I toćka.''
Preporuke:
46
1
20 ponedeljak, 22 jun 2015 19:11
istina
Da, u Hrvatskoj je stvoren prvi antifašistički odred koji su sačinjavali Srbi pobegli od ustaškog noža.
Preporuke:
50
2
21 ponedeljak, 22 jun 2015 19:11
petar
Prvi antifasisticki pokret je Ravnogorski, djeneral i ministar Mihailovic je prvi poveo otpor protiv okupatora. U komunizmu je moglo da prodje iyjednacavanje cetnika i ustasa ali danas ne moze.
Preporuke:
50
7
22 ponedeljak, 22 jun 2015 19:11
Rusoljub Nenatović
Da sam Hrvat, rekao bih da je Milanović ubačeni srpski agent i da lupa gluposti kako bi izvrgao ruglu Hrvatsku. Ne znam kako bi drugačije moglo da se objasni ovo što dotični govori.
Preporuke:
51
3
23 ponedeljak, 22 jun 2015 19:12
Milos Stankovic
Kada bi poceo komunisticki ustanak (revolucija, bolje reci) da je napad na SSSR poceo 22.06.1943.? Mozda 07.07.1943.? Svako ko zna i trunku istorije II svetskog rata zna da Staljin ne bi ni po koju cenu dozvolio da se nacisticka Nemacka na bilo koji nacin isprovocira od strane SSSR ili komunistickih partija koje su bile pod kontrolom Moskve, sto je 100% slucaj sa KP Jugoslavije.
Preporuke:
14
14
24 ponedeljak, 22 jun 2015 20:00
jaran
Budimo realni, olos poput Josipa Broza, Kardelja, Bakarica Tudjmana i ostalih koje pominje doticni kao i reke krvi koje su Srbi prolili su nam veoma bitna pouka za buducnost!
Preporuke:
33
4
25 ponedeljak, 22 jun 2015 20:04
Zoran
Da, Milan Kupresanin, Milan Basta, Djoko Jovanic...sve Hrvat do Hrvata!
Preporuke:
42
1
26 ponedeljak, 22 jun 2015 20:10
sisački
Hm,sisački,hm odred!?
niko
Preporuke:
28
4
27 ponedeljak, 22 jun 2015 20:23
Darko
...
Valjda je danas svakom Srbinu jasno da među Hrvatima ima, ne više od 1% antinacista i antifašista.


Pa, ni Srbi se nešto ne pretrgoše od tog antinacizma i antifašizma...
Preporuke:
6
37
28 ponedeljak, 22 jun 2015 20:24
Pogrešan i površan pragmatizam
Milanović pokušava da se umije za onu svastiku na stadionu. Interesantno: najradikalniji fašisti u istoriji menjaju istoriju. Verovatno će na kraju tvrditi kako su se Srbi u Jasenovac sakrili od žege.

Inače, gospodin Zoran govori iskreno, jer je jedan od retkih Hrvata čiji su preci zaista bili antifašisti. Ali to sa Hrvatskom nema nikakve veze.

I još: Nemci i Italijani nisu okupirali ni Hrvatsku ni Sloveniju ni Srbiju, već Jugoslaviju. Negirajući jugoslovenstvo - bez kojeg je partizanstvo tada bilo neshvatljivo, Milanović umiva ustaše. A ta vojna formacija je bila mnogo gora od bilo koje nemačke postrojbe. Bar Jevrejima ove bajke ne može da priča.
Preporuke:
34
0
29 ponedeljak, 22 jun 2015 20:27
Deprimirani srpski rodoljub
"Hrvatski antifasisticki pokret"...sta je to...jel to naziv nekog sajns fiksn filma ili sta?
Preporuke:
35
2
30 ponedeljak, 22 jun 2015 20:30
Dragan
Koliko li je ustaških odreda formirano pre sisačkog...

Znamo svi kako su hrvati dočekali germanske fašiste a kako Srbi.
Preporuke:
41
2
31 ponedeljak, 22 jun 2015 20:32
sužanj od života
Kad su mogli da nam falsifikuju jezik i pravopis mogu i istoriju, zar ne!? Jedino je važno da izdajnik Vučić može i mora sve da proguta zarad zajedničkog "suživota" - sužnja od života!
Preporuke:
32
2
32 ponedeljak, 22 jun 2015 20:33
filbo
Jadnici i podli falsifikatori istorije...treba se samo setiti reci naseg J.Ducica da su Hrvati narod "..bez morala i zato opasni..jer njima nista n ije sveto.."..Spremni su sve da falsifikuju kroz istoriju
zarad sopsvenog uzdizanja i velicanja svoje uloge kroz istoriju..Uvek bili na pogresnoj strani u dva svetska rata,a nama Srbima da zahvale sto su spaseni nacionalnog sloma,kako to pametno rece nas D.Cosic u svojim beleskama o XX. veku..
Mali narod sa Balkana koji se vesto "ogrebao" o rezultate i ishode oba svetska rata..
Na sve njihove lazi o dizanju ustanka treba ih podsetiti na ustanicko mesto SRB u Lici,gde su Srbi prvi podigli ustanak protiv Nemaca i ustaske NDH..
Treba ih tuci samo neoborivim istorijskim cinjenica na sve njihove lazi i izvrtanja dogadjaja i cinjenica..
Preporuke:
24
1
33 ponedeljak, 22 jun 2015 20:36
Gojira
Ovo je jos ludje od one izjave od prije par mjeseci kad je rekao da je Hrvatska drzava zasnovana na antifasizmu.

I kako onda ti njih da uzmes za ozbiljno?
Preporuke:
27
1
34 ponedeljak, 22 jun 2015 20:40
kaca
Još jedan od falsifikata u hrvatskoj "tisućljetnoj povjesti"(pojavio se početkom 90 godina 20.veka).Toliko imaju falsifikata da ni sami više neznaju šta je istina a šta laž i odlično se uklapaju u orvelijanske trendove (laž je istina,istina je laž) koji danas vladaju u zapadnom "civilizacijskom krugu" za koji Hrvati misle da i sami pripadaju.Većinski antifašisti sa ustaškom ideologijom ,takav spoj mogu imati samo Hrvati.Jovan Dučić je poodavno jasno okarakterisao Hrvate ,izrečene konstante ostaju nepromenjene.
Preporuke:
22
1
35 ponedeljak, 22 jun 2015 21:09
siniša
Hrvati sigurno nisu počeli antifašističku borbu, ali antioslobodilačku su vodili duže od Hitlera lično. Berlin je pao 09. maja, a Zagreb 15.

Čitavu sedmicu dana nakon pada Berlina Zagreb se borio za nacizam. Doduše Tito je rekao da oni nisu žurili sa oslobađanjem Zagereba da bi izbegli razaranja, ali izbegavanja razarljnja je doveo do toga da su i Pavelić i Artuković i ostali se mirno i lagano povukli u Vatikan u zavod svetog Jeronima gde su ostali da sede nekoliko godina.
Preporuke:
23
1
36 ponedeljak, 22 jun 2015 21:09
Nebojša
... verovatno će mo uskoro saznati da su domobranske jedinice bile 100% etnički srpske nacionalnosti a u ustaškim jedinicama su bili prvenstveno Srbi a bilo je i malo hrvata ...
Preporuke:
19
0
37 ponedeljak, 22 jun 2015 21:12
Radgost
Pogrešan i površan pragmatizam
I još: Nemci i Italijani nisu okupirali ni Hrvatsku ni Sloveniju ni Srbiju, već Jugoslaviju. Negirajući jugoslovenstvo -
-
1.Današnja Slovenija tada nije bila okupirana;teritorije levo i desno od reke Save su priključene matičnim državama-Nemačkoj i Italiji.Većina teritorije u zemljišnim knjigama jeste vlasništvo germanskih i italijanskih veleposednika i RKC.Slovenija je izmišljena,glumi državu.
2.Današnja Hrvatska naslednica NDH takođe nije bila okupirana-bila saveznica Nemačka.Većina teritorije je vlasništvo veleposednika stranaca(vidi grb),RKC,vlasništvo Srba pojedinaca.Hrvatska je isto izmišljena,glumi državu.
3.Srbija i srpske zemlje su bile okupirane.Zemljoposednici su Srbi-po svim knjigama!

Srbija i Srpska su stvarne države-na svojoj teritoriji.
Dok Slovenija i Hrvatska ne mogu da budu države jer nemaju teritoriju.
Preporuke:
20
1
38 ponedeljak, 22 jun 2015 21:26
petar
Antifasisticka borba je etapa u domovinskom ratu za samostalnost Hrvatske - da li ja dobro procitah izjavu predsednice. Divota, na slici fali samo Franjo komunista i otac domovine, dokaz da je hrvatski antifasizam nacistickog karakteara.
Pa ovo je divno, imace Ratko Dmitrovic posla za tri teksta posle ovog skupa. Treba secirati sve ove protivrecnosti.
Preporuke:
13
0
39 ponedeljak, 22 jun 2015 21:39
mr Andreja Aleksandrov
Zorane,Zorane......g-dine Milanovicu svima u svetu poznati su partizanski odredi Ante Pavelica.Dok je Beograd bombardovan i cela Srbija Zagreb je pogacom i solju docekivao fasiste!To je bila cuvena hrvatska antifasisticka borba!!!
Preporuke:
17
1
40 ponedeljak, 22 jun 2015 21:44
Radgost
Hrvati prvi započeli antifašističku borbu u ovom delu Evrope, ali bilo je tu i Srba
-
Izraz antifašistička borba je nejasan,ali ajde.Nagađam
U Nemačkoj je tih godina postojao jak "antifašistički pokret i borba" upoređeno sa nepostojećim hrvatskim.Pa je direktor ministarstva spoljnih poslova Nemačke podneo ostavku zbog planiranog napada na SSSR,zatim pokušaj atentata na Hitlera(njegovo skrivanje po vučjim jamama),bežanje nemačkih vojnika itd.
Istovremeno Endehazijski poglavnik i doglavnici se nisu krili nego ostrašćeno Srbe istrebljivali; time ponosili i hvalili se Malaparteu-da zabeleži za povijest-ima u knjizi Berlin kaput!
Preporuke:
13
1
41 ponedeljak, 22 jun 2015 22:30
Aleksa
Apstrahujući od dimenzija i tadašnjeg značenja pojave da je šačica komunista hrvatske narodnosti otišlo u šumu 22.juna 1941 - Hablom da ih traže,ne bi ih našli - apstrahujući od pitanja da li je to iko tada primetio ili je ta pričica porasla sa vremenom (žanr lovačkih),nameće se prosto pitanje - da li su to sektaši-komunisti ili hrvati?
Izgleda da im uopšte nije smetala fašistička okupacija hrvatske 1941. i instalacija ustaša u Zagrebu,kao i početak njihovog konačnog obračuna sa Srbima,već su se uhvatili oružja nakon nemačkog napada na SSSR.Nameće se misao da im je tek tada domovina bila napadnuta...
I drugo,Milanović namerno koristi metodu koja iskrivljava stvarnost.
Kakvo značenje ima prvenstvo na koje se on poziva, tim više što je samo to prvenstvo neistina? I kakvo je to značenje i uticaj imalo u svojem času?
Gde su bili hrvati u to vreme i kakvo je bilo vodeće raspoloženje među njima može jedino da odgovori poređenje njihovih organizacija u to vreme: hrvatskih i komunistčkih.
Preporuke:
8
1
42 ponedeljak, 22 jun 2015 22:54
Zvonimir Bgd
Sta hoce ova gospoja Grabar Kitarovic???

Eno je gde roni suze nad blajburskom grobnicom zveri u ljudskom obliku zvanih - ustase! Tek, mediji je snimili i u Jasenovcu gde polaze cvece. A danas je videsmo na neiskrenom skupu odavanja pocasti partizanima koji su za sobom ostavili hekatombe leseva onih istih ustasa nad kojima je suze ronila! (!!!)

Sta hoce ta pokvarena zena i koja je uopste njena poruka???
Preporuke:
9
1
43 ponedeljak, 22 jun 2015 23:26
perkins
milovanovic je prevazisao naseg gaulajtera po biserima,prava istina izgleda ovako;skupilo se drustvo 22.6.1941 napravilo rostilj,zalilo se vinom,pivom uz obecanje da ce jednog dana poceti borbu,culi idu ustase i kud koji mili moji,najveci deo se povukao-citaj pobegao na Baniju medu Srbe te ih Rade Bulat Srbin razume se raspodeleo po svojim jedinicama gde ce i docekati kraj rata,rvacki Zoki je "zaboravio"da su Srbi oko Nevesinja krajem MAJA i pocetkom JUNA 1941 pregazili ustasku "vojnicu"i stvorili PRVU SLOBODNU TERITORIJU u porobljenoj evropi,a koliko je bilo SRBA,a koliko Hrvata antifasista u lijepoj njihovoj;Prema dokumentima nastalim u toku rata (izveštaji i brojnom i nacionalnoim sastavu partizana),a objavljenim nakon rata u Zborniku dokumenata ,tom V,knjiga 30 nacionalni sastav divizija nastalih na tlu Hrvatske je 1942 je bio:

-6.lička 96%Srba;
-7.banijska 92%Srba
-8.kordunaška 95%Srba
-12.slavonska 85%Srba
Preporuke:
24
1
44 ponedeljak, 22 jun 2015 23:30
perkins
U dalmatinskim brigadama sastav je bio mešovit mada uglavnom sa hrvatskom većinom od oko 70-80% osim u brigadama sa severa Dalmacije koje su imale veći procenat Srba.

Prema zapisniku u svom govoru na Drugom zasjedanju Avnoja hrvatski komunista i predstavnik NOP-a Hrvatske Vladimir Bakarić je između ostalog rekao:"Na prvom zasjedanju mi smo bili više predstavnici srpskog otpora u Hrvatskoj nego predstavnici NOP Hrvatske."(izvor-S.Nešović-Prvo i Drugo zasjedanje Avnoja,strana 281)
U Hrvatskoj će se Hrvati ,uglavnom iz Dalmacije, prvi put početi uključivati u partizane tek od druge polovine 1942 ;ta pojava će među Dalmatincima biti raširena uoči i nakon kapituacije Italije 1943.A 1944 kad je već bilo jasno pitanje pobednika prelazak Hrvata u partizane bio je masovan ,naročito posle Titovog obećanja da će amnestirati sve pripadnike kvislinških formacija ako do 1.septembra 1944 pređu u partizane.Tad u partizane prelazi veliki broj domobrana pa čak i neke bivše ustaše
Preporuke:
15
1
45 ponedeljak, 22 jun 2015 23:31
perkins
Veoma su indikativni podaci za jedinice sa teritorije Hrvatske u periodu 1943-1945.
Tako na primer 4. korpus NOVJ ( do 5. oktobra 1943. zvao se Prvi hrvatski korpus) 9. jula 1943. u svom sastavu je imao 6.307 boraca, od toga 320 Hrvata (5%) i 5.970 Srba ( 94,6%). 31. marta 1945. korpus je imao 17.349 boraca, od toga 6.907 Hrvata ( 39,8%) i 8.030 Srba ( 46,28%).
Podaci za Šesti korpus NOVJ ( do 5. oktobra 1943. zvao se Drugi hrvatski korpus) na dan 10. decembr 1943. su sledeći: u svom sastavu je imao 9.726 boraca, a od toga 2.708 Hrvata ( 27,8%) i 6.230 Srba ( 64%). 31. decembra 1944. taj isti korpus je imao 12.547 boraca, od toga 7.389 Hrvata (58,89%) i 2.771 Srba ( 22%).

I pored prihvatanja ustaša i domobrana , kao i begunaca iz legionarskih divizija Vermahta,u redove NOVJ-a, oružane snage NDH-a 1. aprila 1945, po nemačkim podacima, su brojale 182.861 boraca.
Preporuke:
14
1
46 utorak, 23 jun 2015 00:07
rvoje
Vi ste Titovi, Draža je vaš
Preporuke:
3
17
47 utorak, 23 jun 2015 04:15
Ova ujdurma neofašističke bagre
Je mobing-mafijaški pritisak SAD da narod zauzme antiruski stav.Nije njima problem ni Vučić ni "dvorska luda" Vulin,problem je narod Srbije. Njega treba zastrašiti,a naša vlast im samo pomaže u tome.
Preporuke:
9
0
48 utorak, 23 jun 2015 08:39
Beli Orao
""istorijska zbrka.
Komunisti su vešto iskoristili snagu naroda kao i akcije JVO koje kasnije nigde nisu spominjali. O tome smo ovde više puta pisali. Dizanje ustanka tipa ubio žandara je najgora izmiđljotina koju su nam kao klincima uvaljivali.Istina je jedna i jedina.

Partizanski odredi NDH su bili sastavljeni od srpskog stanovništva, koji su se branili,a oni drugi (neću ni ime da im spomenem, jer se ni srpsko ime tamo ne spoinje) su bili ustaše i domobrani.
Preporuke:
9
4
49 utorak, 23 jun 2015 08:59
b.
Pa ni Jasenovac I obelezavanje ne bi postojalo da tamo nisu stradali I Jevreji. Slusala sam Sonju Liht jednom o Srebrenici da je rekla ZLOCIN U SREBRENICI JE VELIKI ALI NE MOZEMO DA KAZEMO DA JE NAJVECI JER JASENOVAC JE MNOGO VECI! Znaci, I pored instrukcija nalogodavaca, uvek vode racuna o svojim zrtvama za razliku od nas.
Preporuke:
11
1
50 utorak, 23 jun 2015 09:06
Srbin crnac, ateista
Zanimljiva teza.
Preporuke:
7
0
51 utorak, 23 jun 2015 09:17
Cile
Sistematski ustaški pokolji bili su glavni razlog za odlazak srpskog stanovništva u zbegove, i bunu protiv vlasti NDH. Žarišta pobune su — kako je to Talijanima 1. juna tvrdio Momčilo Đujić — u zbjegovima srpskog, »obespravljenog, progonjenog i klanog naroda«. U komunističkom časopisu »Gerilac« je pojašnjeno:
»Istina je da je naš pokret nastao u prvom redu zbog ustaških zločina nad srpskim narodom. Istina je, međutim, i to da je njegov cilj širi, da se ne radi samo o zaštiti golih života i imovine nego o potpunom i konačnom narodnom oslobođenju od svih fašističkih okupatora i njihovih plaćenika.«
Koje falsifikovanje istorije od strane hrvatskih politicara.Kako su krenuli jos malo pa ce proglasiti da su Srbi isli u Ustase,a da je u Jasenovcu pocinjen genocid nad Hrvatima.
Preporuke:
9
2
52 utorak, 23 jun 2015 09:35
ANALITIČAR
Sjajni i čini mi se nikada bolji komentari dragih komentatora na NSPM . Srpski narod je slobodarski i baštinio je dva antifašistička pokreta od 1941. do 1945. godine - partizanski i ravnogorski . Naš brat PERKINS je divno pokazao svojim postovima da je ustanak u socijalističkoj Hrvatskoj krenuo u mjestu SRB u Lici a dobro se sjećamo buđenja srpstva 1990-te i 1991-ve kada je bio veliki srpski miting u Srbu sa 100 000 ljudi . Dakle nismo mi Srbi protiv hrvatskih antifašista , rado čitam hrvatske portale ljevičarske - podržavaju slobodarsku Rusiju protiv Amerike i NATO-a . Problem je nešto drugo , problem je što je klerofašistički pokret Ante Pavelića i etničko čišćenje Srba nastavila hrvatska partizanska linija Bakarić , Broz , Krajačić i njihov brat Kardelj . Prvi podaci o Srbima i Hrvatima u RSK tj. ovoj Hrvatskoj kažu sledeće - na tim prostorima Srbi se prvi put spominju 822-ge godine a Hrvati 855-te . Dakle Srbi su stariji na području današnje RSK tj. Hrvatske nego Hrvati
Preporuke:
11
3
53 utorak, 23 jun 2015 09:45
ANALITIČAR
Nastavak 2

Dakle srpski narod nema ništa protiv Hrvata . Gospodin Milanović kaže da je antifašista ali nikada nije osporio strašno etničko čišćenje Srba u operacijama Bljesak i Oluja kada je oko 250 000 Srba u kolonama protjerano a preko 2 000 ubijeno . To nije tema za haški tribunal 250 000 Srba ali jeste oko 1 500 do 2 000 umorenih Bošnjaka oko Srebrenice ( Srba umoreno 3 500 ) . Dakle planski u Hrvatskoj nakon 1945-te nije ulagano u srpske krajeve , bili su " pasivni " , Lika na primjer koja je opstajala najviše zahvaljujući čuvenim Plitvicama . Naš narod sada i to zahvaljujući velikom sinu srpstva Stanimiroviću iz SDS-a - tako i danas nas Srba ima u RSK preko 150 000 ali šta je to u poređenju sa nekada u Hrvatskoj ( RSK ) milion i po Srba pa i više . Samo od 1991-ve oko 50 000 Srba je pokatoličeno u Hrvatskoj . Zašto gospodin Z. Milanović ne osvjetli te faktore i činjenice , ogroman broj Srba živio je u velikim gradovima Hrvatske - gdje su ti ljudi danas . RSK moramo vratiti
Preporuke:
9
3
54 utorak, 23 jun 2015 09:53
evo ovako je bilo..
Dan ustanka naroda Hrvatske je bio republički praznik u Socijalističkoj Republici Hrvatskoj, koji se proslavljao 27. jula.
Dan ustanka, obeležavao je godišnjicu oružane akcije ličkih gerilskih odreda na Srb, 27. jula 1941. godine. Tog dana lički gerilski odredi i naroda iz okoline Donjeg Lapca, napali su i zauzeli ustaško-žandarmerijsku stanicu u Srbu, razrušili železničku prugu Knin-Drvar i uništili odred ustaša kod Srpskog klanca. Posle ove akcije ustanak se proširio na čitavu Liku i Kordun, a ubrzo je zahvatio i druge delove Hrvatske.
Odluku o određivanju 27. jula za Dan ustanka naroda Hrvatske donelo je Zemaljsko antifašističko veće narodnog oslobođenja Hrvatske, avgusta 1945. godine. Ovaj praznik proslavljao se na čitavoj teritoriji Hravtske, a posebno u ustaničkim krajevima - Lici, Baniji i Kordunu. Posle raspada SFRJ, 1991. godine, ovaj praznik je ukinut, a umesto njega u Hrvatskoj se 22. juna proslavlja Dan antifašističke borbe, u znak sećanja na 22. jun 1941. godine kada j
Preporuke:
11
2
55 utorak, 23 jun 2015 10:23
Podli Albion
@Boško Pitanje je da li će baš sve arhive da se otvore. Ne mogu da verujem da će Englezi da priznaju da su organizovali atentat u Sarajevu. Cilj je naravno bio da se izazove rat i time osujeti saradnja kontinentalnih sila, Francuske, Nemačke, Rusije i Austrougarske. To je oduvek, pa i danas, bilo njihovo najveće strahovanje.
Preporuke:
6
1
56 utorak, 23 jun 2015 10:49
ANALITIČAR
@ PODLI ALBION

Prijatelju mi jako dobro znamo da su Britanci podli a da je britanska obaveštajna služba MI6 tiha i inteligentna i podla . Sarajevski atentat 1914-te je djelo MLADE BOSNE a MLADA BOSNA je bila ogranak britanske agenture u Italiji Đuzepea Garibaldija i Macinija i njihove organizacije masonske MLADA ITALIJA . Ideolog MLADE BOSNE se sastajao u Švajcarskoj Gaćinović sa agentom masonerije iz Nju Jorka Rokefelerovim čovekom Lavom Trockim ( Bronštajnom ) . Cilj je bio ubiti nadvojvodu austrijskog i tako bijes švaba Austrije okrenuti ka Srbima i napad Germana ( Njemačke i Austrije ) okrenuti preko srpskih leđa a sačuvati Britaniju i istovremeno sprečiti prugu Berlin - Bagdad i izlazak švaba na bliski istok a pruga Berlin Bagdad trebalo je biti srušena srpskom krvlju a za račun Londona i MI6 . Danas u Italiji masonerija ( Nju Jork - London ) kontrolišu Italiju preko čuvene po zlu masonske lože P2 preko koje su srušili Berluskonija zbog bliskosti sa Rusijom - preko Napolitana P2
Preporuke:
6
1
57 utorak, 23 jun 2015 11:27
Jug Kovačević
Biće da su bili Srbi - ali i puno pohrvaćenih Srba.
(Ama stara mantra - sve što je u granicama Hrvatske je hrvatsko!)
Preporuke:
8
2
58 utorak, 23 jun 2015 12:06
Sima
Ko nema istoriju, izmišlja povijest.
Preporuke:
11
2
59 utorak, 23 jun 2015 13:09
Predrag
Neki Hrvati su partizani, ali su svi srbomrsci...
Preporuke:
8
1
60 utorak, 23 jun 2015 13:37
Omladinac
Meni nešto nije jasno! Jesu Srbi bili većinski u partizanima ili u četnicima? I ko je tu bio antifašista ako se zna da su međusobno ratovali!?
Preporuke:
2
4
61 utorak, 23 jun 2015 15:33
Anka Krajina
@ Omladinac od stotinu ljeta
Jesu li Srbi bili većinski u partizanima ili u četnicima?

I u jednim i u drugim!
Ako ne veruješ, prebroj.
A, što se tiče dileme ko je bio antifašista a ko ne, za mojega vakta te dileme nije bilo.
Znalo se ko je pobedio fašiste a ko je zajedno sa njima bežao od partizanske ruke.

A sad lijepo knjigu u šake pa na učenje dok si još "mlad" da ne bi s tim nejasnoćama dočekao starost.
Zlobu sačuvaj za Ujake.
Preporuke:
3
1
62 utorak, 23 jun 2015 20:49
Rina
E pa lepo, neka g. Milanović ode na Vis i poseti tamošnji muzej. Tamo je izložen originalni dokument Titove naredbe u kojoj kaže, parafraziram po sećanju , da nema nijedne značajne hrvatske formacije u NOB-u i da je potrebno pokrenuti agitaciju, ne znam tačno koji izraz je upotrebljen, ali je smisao tačan, da se Hrvati uključe u većem broju.

Ako koza laže, rog ne laže.
Preporuke:
3
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner