субота, 11. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Зоран Милановић: Хрвати први започели антифашистичу борбу у овом делу Европе, али било је ту и Срба

Kоментари (62) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 22 јун 2015 14:28
Алекса
Еее будале...
Препоруке:
118
2
2 понедељак, 22 јун 2015 14:30
Киза робија
Господине Милановићу Срби су први започели антифашистичку борбу у овом делу Европе, али био је ту можда и по неки Хрват
Препоруке:
156
2
3 понедељак, 22 јун 2015 14:37
Омбудсман
Хрвати први започели антифашистичу борбу у овом делу Европе, али било је ту и Срба

...да, на челу са Анте Павелићем.
Препоруке:
139
3
4 понедељак, 22 јун 2015 14:42
Дино Зоранић
Радоман Јовић је у једном свом осврту цитирао јапанску мудрост "Свевишњи, помози ми да ћутим док не будем знао шта да кажем".
Ова особа лупета!
Препоруке:
120
3
5 понедељак, 22 јун 2015 14:44
Марија
Је ли ово вест са Њуз.нета?
Препоруке:
130
1
6 понедељак, 22 јун 2015 15:01
Sine causa
Zašto nije naveo u kojim su konkretno borbama učestvovali? Samo formiranje i nema neku važnost. Da nisu jurišali na Jasenovac?
Препоруке:
111
2
7 понедељак, 22 јун 2015 15:05
...
Буди још конкретнији. Усташе су прве започеле антифашистичку борбу бацајући "ћетнике" у јаме и одводећи их у концентрационе логоре тадашње "антифашистичке ЕУ". Еуропски Хрвати су се још у 2.св. рату борили за антифашистичку идеју ЕУ која је остварена тек 1995. године геноцидом и етничким чишћењем староседелеца (ћетника) из својих кућа и са својих имања.

Ваљда је данас сваком Србину јасно да међу Хрватима има, не више од 1% антинациста и антифашиста.

Колико су усташе јаки анттифашисти још и данас им "ћетници" цртају кукасте крстове на стадионима "антифашистичких градова", али их никако не може пронаћи полиција НАТО еуропске Кроације.
Препоруке:
98
4
8 понедељак, 22 јун 2015 15:06
љубомир јарић
Знам једну арапску изреку, можда не тако добру као што ју је цитирао г Радоман Јовић, али је у овом случају вреди напоменути :

Не гађај се каменом ако ти је кућа од стакла.
Препоруке:
73
1
9 понедељак, 22 јун 2015 15:26
Istorijska zbrka
U ovom delu Evrope su komunisti, pod vođstvom KPJ, prvi započeli antifašističku borbu, a ustanak je mahom izbijao u srpskim krajevima. Jugoslovenski antifašizam lišen njegove klasne, revolucionarne, supranacionalne dimenzije na čije nasleđe polažu pravo socijaldemokrate u Hrvatskoj, građanske i četničke snage u Srbiji (koje ne znaju da se u reku istorije ne može dva puta ući, ali znaju da se to vreme može oživeti kao narativ na jednom drugom nivou) nije ništa drugo do običan građanski antihitlerizam. Dakle, antifašističku borbu su prvi započeli Partizani, a to sa sobom povlači konsekvence koje bi mnogi da izbegnu.
Препоруке:
19
54
10 понедељак, 22 јун 2015 15:27
Бошко
Британска тајна обавештајна служба је прва почела "антифашистичку борбу" на Балкану организујући војни пуч у Београду и демонстрације у Београду 27.марта 1941 да би усмерили пажњу Хитлера на Србе (који су Немцима "остали дужни" још из првог светског рата) и спречили немачку инвазију на британију.

Још мало па сто година од завршетка првог светског рата, па очекујем да британци отворе архиве своје тајне службе о организовању Сарајевског атентата, којим су покушали са скреу пажњу АустроУгарске и немачке са британских острва после.
Препоруке:
69
5
11 понедељак, 22 јун 2015 15:27
ovaj laže a da ni ne trepne
Jeste bilo je tu Srba, sad ih više nema.
Препоруке:
77
2
12 понедељак, 22 јун 2015 16:00
Anka Krajina
Ooo, Milanoviću, bruko! Dobro ti je rekao Aleksa!
A dobro su rekli i oni Hrvati kad su upitali "šta uopće slavimo".

Jeste, tačno je da je tada osnovan Sisački partizanski odred.
Minirali prugu između Siskai Grede a onda ih ustaše razjurile.
Sledeću važniju akciju si izveli tek 13. septembra 1941!
A, za to vreme su ustaše u glinskoj crkvi poklale više od 1.200 Srba da bi 50 godine kasnije njihovi potomci srušili Spomen-dom poklanim žrtvama, koji je podignut na mestu nekadašnje crkve.
E, to je hrvatski prilog antifašizmu!

Svaka čast komandantu Vladi Janiću Capi, a kako se ponio njegov saborac Janko Bobetko znamo iz poslednjeg rata.
Препоруке:
80
3
13 понедељак, 22 јун 2015 16:34
Цвико
Милановићу, поздрављају вас "браћа по матери". Документација Института за истраживање радничког покрета и НОБ у Хрватској пуна је фалсификата тако да бројни подаци који се тамо наводе нису релевантни.
Препоруке:
55
3
14 понедељак, 22 јун 2015 16:54
Млади Џедај
Хрвати се заиста ничега не стиде.
Препоруке:
98
3
15 понедељак, 22 јун 2015 17:56
ЗОРАН
Да није било оних из насших српских редова који су стали иза Тита, а не ''ЗА КРАЉА И ОТАЏБИНУ'' не би овај овако говорио.
Препоруке:
53
6
16 понедељак, 22 јун 2015 19:08
Марија
Искрено се надам да се шали, иначе је потпуно скренуо.
Препоруке:
38
1
17 понедељак, 22 јун 2015 19:09
фрљ
.. и то против `Влаха` ?
Препоруке:
33
1
18 понедељак, 22 јун 2015 19:10
Ej, alo, bre!
Kakvi Hrvati, kakvi li bakraci - ustanak u Hrvatskoj protiv naci-fasista podigli su Srbi iz Hrvatske i zahvaljujuci Srbima iz Hrvatske sada vi Hrvati i neo-hrvati mozete da se kitite tudjim perjem! Ovo strahovito prekrajanje istorije vodi, na zalost, novim sukobima, kojima nece da bude ni kraja ni konca sve dok bude na snazi planetarna laz, poput, na primer, hrvatskog antifasizma, pitanja Srebrenice, natovskog milosrdnog andjela....
Препоруке:
52
1
19 понедељак, 22 јун 2015 19:10
Топ спин
''...а онда је дошел дјед Мраз и направил љетовалишче у ЈасеновцуууuuuuUUU. И тоћка.''
Препоруке:
46
1
20 понедељак, 22 јун 2015 19:11
istina
Da, u Hrvatskoj je stvoren prvi antifašistički odred koji su sačinjavali Srbi pobegli od ustaškog noža.
Препоруке:
50
2
21 понедељак, 22 јун 2015 19:11
petar
Prvi antifasisticki pokret je Ravnogorski, djeneral i ministar Mihailovic je prvi poveo otpor protiv okupatora. U komunizmu je moglo da prodje iyjednacavanje cetnika i ustasa ali danas ne moze.
Препоруке:
50
7
22 понедељак, 22 јун 2015 19:11
Русољуб Ненатовић
Да сам Хрват, рекао бих да је Милановић убачени српски агент и да лупа глупости како би извргао руглу Хрватску. Не знам како би другачије могло да се објасни ово што дотични говори.
Препоруке:
51
3
23 понедељак, 22 јун 2015 19:12
Milos Stankovic
Kada bi poceo komunisticki ustanak (revolucija, bolje reci) da je napad na SSSR poceo 22.06.1943.? Mozda 07.07.1943.? Svako ko zna i trunku istorije II svetskog rata zna da Staljin ne bi ni po koju cenu dozvolio da se nacisticka Nemacka na bilo koji nacin isprovocira od strane SSSR ili komunistickih partija koje su bile pod kontrolom Moskve, sto je 100% slucaj sa KP Jugoslavije.
Препоруке:
14
14
24 понедељак, 22 јун 2015 20:00
jaran
Budimo realni, olos poput Josipa Broza, Kardelja, Bakarica Tudjmana i ostalih koje pominje doticni kao i reke krvi koje su Srbi prolili su nam veoma bitna pouka za buducnost!
Препоруке:
33
4
25 понедељак, 22 јун 2015 20:04
Zoran
Da, Milan Kupresanin, Milan Basta, Djoko Jovanic...sve Hrvat do Hrvata!
Препоруке:
42
1
26 понедељак, 22 јун 2015 20:10
сисачки
Хм,сисачки,хм одред!?
нико
Препоруке:
28
4
27 понедељак, 22 јун 2015 20:23
Дарко
...
Ваљда је данас сваком Србину јасно да међу Хрватима има, не више од 1% антинациста и антифашиста.


Па, ни Срби се нешто не претргоше од тог антинацизма и антифашизма...
Препоруке:
6
37
28 понедељак, 22 јун 2015 20:24
Pogrešan i površan pragmatizam
Milanović pokušava da se umije za onu svastiku na stadionu. Interesantno: najradikalniji fašisti u istoriji menjaju istoriju. Verovatno će na kraju tvrditi kako su se Srbi u Jasenovac sakrili od žege.

Inače, gospodin Zoran govori iskreno, jer je jedan od retkih Hrvata čiji su preci zaista bili antifašisti. Ali to sa Hrvatskom nema nikakve veze.

I još: Nemci i Italijani nisu okupirali ni Hrvatsku ni Sloveniju ni Srbiju, već Jugoslaviju. Negirajući jugoslovenstvo - bez kojeg je partizanstvo tada bilo neshvatljivo, Milanović umiva ustaše. A ta vojna formacija je bila mnogo gora od bilo koje nemačke postrojbe. Bar Jevrejima ove bajke ne može da priča.
Препоруке:
34
0
29 понедељак, 22 јун 2015 20:27
Deprimirani srpski rodoljub
"Hrvatski antifasisticki pokret"...sta je to...jel to naziv nekog sajns fiksn filma ili sta?
Препоруке:
35
2
30 понедељак, 22 јун 2015 20:30
Dragan
Koliko li je ustaških odreda formirano pre sisačkog...

Znamo svi kako su hrvati dočekali germanske fašiste a kako Srbi.
Препоруке:
41
2
31 понедељак, 22 јун 2015 20:32
sužanj od života
Kad su mogli da nam falsifikuju jezik i pravopis mogu i istoriju, zar ne!? Jedino je važno da izdajnik Vučić može i mora sve da proguta zarad zajedničkog "suživota" - sužnja od života!
Препоруке:
32
2
32 понедељак, 22 јун 2015 20:33
filbo
Jadnici i podli falsifikatori istorije...treba se samo setiti reci naseg J.Ducica da su Hrvati narod "..bez morala i zato opasni..jer njima nista n ije sveto.."..Spremni su sve da falsifikuju kroz istoriju
zarad sopsvenog uzdizanja i velicanja svoje uloge kroz istoriju..Uvek bili na pogresnoj strani u dva svetska rata,a nama Srbima da zahvale sto su spaseni nacionalnog sloma,kako to pametno rece nas D.Cosic u svojim beleskama o XX. veku..
Mali narod sa Balkana koji se vesto "ogrebao" o rezultate i ishode oba svetska rata..
Na sve njihove lazi o dizanju ustanka treba ih podsetiti na ustanicko mesto SRB u Lici,gde su Srbi prvi podigli ustanak protiv Nemaca i ustaske NDH..
Treba ih tuci samo neoborivim istorijskim cinjenica na sve njihove lazi i izvrtanja dogadjaja i cinjenica..
Препоруке:
24
1
33 понедељак, 22 јун 2015 20:36
Gojira
Ovo je jos ludje od one izjave od prije par mjeseci kad je rekao da je Hrvatska drzava zasnovana na antifasizmu.

I kako onda ti njih da uzmes za ozbiljno?
Препоруке:
27
1
34 понедељак, 22 јун 2015 20:40
kaca
Još jedan od falsifikata u hrvatskoj "tisućljetnoj povjesti"(pojavio se početkom 90 godina 20.veka).Toliko imaju falsifikata da ni sami više neznaju šta je istina a šta laž i odlično se uklapaju u orvelijanske trendove (laž je istina,istina je laž) koji danas vladaju u zapadnom "civilizacijskom krugu" za koji Hrvati misle da i sami pripadaju.Većinski antifašisti sa ustaškom ideologijom ,takav spoj mogu imati samo Hrvati.Jovan Dučić je poodavno jasno okarakterisao Hrvate ,izrečene konstante ostaju nepromenjene.
Препоруке:
22
1
35 понедељак, 22 јун 2015 21:09
синиша
Хрвати сигурно нису почели антифашистичку борбу, али антиослободилачку су водили дуже од Хитлера лично. Берлин је пао 09. маја, а Загреб 15.

Читаву седмицу дана након пада Берлина Загреб се борио за нацизам. Додуше Тито је рекао да они нису журили са ослобађањем Загереба да би избегли разарања, али избегавања разарљња је довео до тога да су и Павелић и Артуковић и остали се мирно и лагано повукли у Ватикан у завод светог Јеронима где су остали да седе неколико година.
Препоруке:
23
1
36 понедељак, 22 јун 2015 21:09
Небојша
... вероватно ће мо ускоро сазнати да су домобранске јединице биле 100% етнички српске националности а у усташким јединицама су били првенствено Срби а било је и мало хрвата ...
Препоруке:
19
0
37 понедељак, 22 јун 2015 21:12
Радгост
Pogrešan i površan pragmatizam
I još: Nemci i Italijani nisu okupirali ni Hrvatsku ni Sloveniju ni Srbiju, već Jugoslaviju. Negirajući jugoslovenstvo -
-
1.Данашња Словенија тада није била окупирана;територије лево и десно од реке Саве су прикључене матичним државама-Немачкој и Италији.Већина територије у земљишним књигама јесте власништво германских и италијанских велепоседника и РКЦ.Словенија је измишљена,глуми државу.
2.Данашња Хрватска наследница НДХ такође није била окупирана-била савезница Немачка.Већина територије је власништво велепоседника странаца(види грб),РКЦ,власништво Срба појединаца.Хрватска је исто измишљена,глуми државу.
3.Србија и српске земље су биле окупиране.Земљопоседници су Срби-по свим књигама!

Србија и Српска су стварне државе-на својој територији.
Док Словенија и Хрватска не могу да буду државе јер немају територију.
Препоруке:
20
1
38 понедељак, 22 јун 2015 21:26
petar
Antifasisticka borba je etapa u domovinskom ratu za samostalnost Hrvatske - da li ja dobro procitah izjavu predsednice. Divota, na slici fali samo Franjo komunista i otac domovine, dokaz da je hrvatski antifasizam nacistickog karakteara.
Pa ovo je divno, imace Ratko Dmitrovic posla za tri teksta posle ovog skupa. Treba secirati sve ove protivrecnosti.
Препоруке:
13
0
39 понедељак, 22 јун 2015 21:39
mr Andreja Aleksandrov
Zorane,Zorane......g-dine Milanovicu svima u svetu poznati su partizanski odredi Ante Pavelica.Dok je Beograd bombardovan i cela Srbija Zagreb je pogacom i solju docekivao fasiste!To je bila cuvena hrvatska antifasisticka borba!!!
Препоруке:
17
1
40 понедељак, 22 јун 2015 21:44
Радгост
Хрвати први започели антифашистичку борбу у овом делу Европе, али било је ту и Срба
-
Израз антифашистичка борба је нејасан,али ајде.Нагађам
У Немачкој је тих година постојао јак "антифашистички покрет и борба" упоређено са непостојећим хрватским.Па је директор министарства спољних послова Немачке поднео оставку због планираног напада на СССР,затим покушај атентата на Хитлера(његово скривање по вучјим јамама),бежање немачких војника итд.
Истовремено Ендехазијски поглавник и доглавници се нису крили него острашћено Србе истребљивали; тиме поносили и хвалили се Малапартеу-да забележи за повијест-има у књизи Берлин капут!
Препоруке:
13
1
41 понедељак, 22 јун 2015 22:30
Алекса
Апстрахујући од димензија и тадашњег значења појаве да је шачица комуниста хрватске народности отишло у шуму 22.јуна 1941 - Хаблом да их траже,не би их нашли - апстрахујући од питања да ли је то ико тада приметио или је та причица порасла са временом (жанр ловачких),намеће се просто питање - да ли су то секташи-комунисти или хрвати?
Изгледа да им уопште није сметала фашистичка окупација хрватске 1941. и инсталација усташа у Загребу,као и почетак њиховог коначног обрачуна са Србима,већ су се ухватили оружја након немачког напада на СССР.Намеће се мисао да им је тек тада домовина била нападнута...
И друго,Милановић намерно користи методу која искривљава стварност.
Какво значење има првенство на које се он позива, тим више што је само то првенство неистина? И какво је то значење и утицај имало у својем часу?
Где су били хрвати у то време и какво је било водеће расположење међу њима може једино да одговори поређење њихових организација у то време: хрватских и комунистчких.
Препоруке:
8
1
42 понедељак, 22 јун 2015 22:54
Zvonimir Bgd
Sta hoce ova gospoja Grаbar Kitarovic???

Eno je gde roni suze nad blajburskom grobnicom zveri u ljudskom obliku zvanih - ustase! Tek, mediji je snimili i u Jasenovcu gde polaze cvece. A danas je videsmo na neiskrenom skupu odavanja pocasti partizanima koji su za sobom ostavili hekatombe leseva onih istih ustasa nad kojima je suze ronila! (!!!)

Sta hoce ta pokvarena zena i koja je uopste njena poruka???
Препоруке:
9
1
43 понедељак, 22 јун 2015 23:26
perkins
milovanovic je prevazisao naseg gaulajtera po biserima,prava istina izgleda ovako;skupilo se drustvo 22.6.1941 napravilo rostilj,zalilo se vinom,pivom uz obecanje da ce jednog dana poceti borbu,culi idu ustase i kud koji mili moji,najveci deo se povukao-citaj pobegao na Baniju medu Srbe te ih Rade Bulat Srbin razume se raspodeleo po svojim jedinicama gde ce i docekati kraj rata,rvacki Zoki je "zaboravio"da su Srbi oko Nevesinja krajem MAJA i pocetkom JUNA 1941 pregazili ustasku "vojnicu"i stvorili PRVU SLOBODNU TERITORIJU u porobljenoj evropi,a koliko je bilo SRBA,a koliko Hrvata antifasista u lijepoj njihovoj;Prema dokumentima nastalim u toku rata (izveštaji i brojnom i nacionalnoim sastavu partizana),a objavljenim nakon rata u Zborniku dokumenata ,tom V,knjiga 30 nacionalni sastav divizija nastalih na tlu Hrvatske je 1942 je bio:

-6.lička 96%Srba;
-7.banijska 92%Srba
-8.kordunaška 95%Srba
-12.slavonska 85%Srba
Препоруке:
24
1
44 понедељак, 22 јун 2015 23:30
perkins
U dalmatinskim brigadama sastav je bio mešovit mada uglavnom sa hrvatskom većinom od oko 70-80% osim u brigadama sa severa Dalmacije koje su imale veći procenat Srba.

Prema zapisniku u svom govoru na Drugom zasjedanju Avnoja hrvatski komunista i predstavnik NOP-a Hrvatske Vladimir Bakarić je između ostalog rekao:"Na prvom zasjedanju mi smo bili više predstavnici srpskog otpora u Hrvatskoj nego predstavnici NOP Hrvatske."(izvor-S.Nešović-Prvo i Drugo zasjedanje Avnoja,strana 281)
U Hrvatskoj će se Hrvati ,uglavnom iz Dalmacije, prvi put početi uključivati u partizane tek od druge polovine 1942 ;ta pojava će među Dalmatincima biti raširena uoči i nakon kapituacije Italije 1943.A 1944 kad je već bilo jasno pitanje pobednika prelazak Hrvata u partizane bio je masovan ,naročito posle Titovog obećanja da će amnestirati sve pripadnike kvislinških formacija ako do 1.septembra 1944 pređu u partizane.Tad u partizane prelazi veliki broj domobrana pa čak i neke bivše ustaše
Препоруке:
15
1
45 понедељак, 22 јун 2015 23:31
perkins
Веома су индикативни подаци за јединице са територије Хрватске у периоду 1943-1945.
Тако на пример 4. корпус НОВЈ ( до 5. октобра 1943. звао се Први хрватски корпус) 9. јула 1943. у свом саставу је имао 6.307 бораца, од тога 320 Хрвата (5%) и 5.970 Срба ( 94,6%). 31. марта 1945. корпус је имао 17.349 бораца, од тога 6.907 Хрвата ( 39,8%) и 8.030 Срба ( 46,28%).
Подаци за Шести корпус НОВЈ ( до 5. октобра 1943. звао се Други хрватски корпус) на дан 10. децембр 1943. су следећи: у свом саставу је имао 9.726 бораца, а од тога 2.708 Хрвата ( 27,8%) и 6.230 Срба ( 64%). 31. децембра 1944. тај исти корпус је имао 12.547 бораца, од тога 7.389 Хрвата (58,89%) и 2.771 Срба ( 22%).

И поред прихватања усташа и домобрана , као и бегунаца из легионарских дивизија Вермахта,у редове НОВЈ-а, оружане снаге НДХ-а 1. априла 1945, по немачким подацима, су бројале 182.861 бораца.
Препоруке:
14
1
46 уторак, 23 јун 2015 00:07
rvoje
Vi ste Titovi, Draža je vaš
Препоруке:
3
17
47 уторак, 23 јун 2015 04:15
Ova ujdurma neofašističke bagre
Je mobing-mafijaški pritisak SAD da narod zauzme antiruski stav.Nije njima problem ni Vučić ni "dvorska luda" Vulin,problem je narod Srbije. Njega treba zastrašiti,a naša vlast im samo pomaže u tome.
Препоруке:
9
0
48 уторак, 23 јун 2015 08:39
Бели Орао
""историјска збрка.
Комунисти су вешто искористили снагу народа као и акције ЈВО које касније нигде нису спомињали. О томе смо овде више пута писали. Дизање устанка типа убио жандара је најгора измиђљотина коју су нам као клинцима уваљивали.Истина је једна и једина.

Партизански одреди НДХ су били састављени од српског становништва, који су се бранили,а они други (нећу ни име да им споменем, јер се ни српско име тамо не споиње) су били усташе и домобрани.
Препоруке:
9
4
49 уторак, 23 јун 2015 08:59
b.
Pa ni Jasenovac I obelezavanje ne bi postojalo da tamo nisu stradali I Jevreji. Slusala sam Sonju Liht jednom o Srebrenici da je rekla ZLOCIN U SREBRENICI JE VELIKI ALI NE MOZEMO DA KAZEMO DA JE NAJVECI JER JASENOVAC JE MNOGO VECI! Znaci, I pored instrukcija nalogodavaca, uvek vode racuna o svojim zrtvama za razliku od nas.
Препоруке:
11
1
50 уторак, 23 јун 2015 09:06
Србин црнац, атеиста
Занимљива теза.
Препоруке:
7
0
51 уторак, 23 јун 2015 09:17
Cile
Sistematski ustaški pokolji bili su glavni razlog za odlazak srpskog stanovništva u zbegove, i bunu protiv vlasti NDH. Žarišta pobune su — kako je to Talijanima 1. juna tvrdio Momčilo Đujić — u zbjegovima srpskog, »obespravljenog, progonjenog i klanog naroda«. U komunističkom časopisu »Gerilac« je pojašnjeno:
»Istina je da je naš pokret nastao u prvom redu zbog ustaških zločina nad srpskim narodom. Istina je, međutim, i to da je njegov cilj širi, da se ne radi samo o zaštiti golih života i imovine nego o potpunom i konačnom narodnom oslobođenju od svih fašističkih okupatora i njihovih plaćenika.«
Koje falsifikovanje istorije od strane hrvatskih politicara.Kako su krenuli jos malo pa ce proglasiti da su Srbi isli u Ustase,a da je u Jasenovcu pocinjen genocid nad Hrvatima.
Препоруке:
9
2
52 уторак, 23 јун 2015 09:35
АНАЛИТИЧАР
Сјајни и чини ми се никада бољи коментари драгих коментатора на НСПМ . Српски народ је слободарски и баштинио је два антифашистичка покрета од 1941. до 1945. године - партизански и равногорски . Наш брат ПЕРКИНС је дивно показао својим постовима да је устанак у социјалистичкој Хрватској кренуо у мјесту СРБ у Лици а добро се сјећамо буђења српства 1990-те и 1991-ве када је био велики српски митинг у Србу са 100 000 људи . Дакле нисмо ми Срби против хрватских антифашиста , радо читам хрватске портале љевичарске - подржавају слободарску Русију против Америке и НАТО-а . Проблем је нешто друго , проблем је што је клерофашистички покрет Анте Павелића и етничко чишћење Срба наставила хрватска партизанска линија Бакарић , Броз , Крајачић и њихов брат Кардељ . Први подаци о Србима и Хрватима у РСК тј. овој Хрватској кажу следеће - на тим просторима Срби се први пут спомињу 822-ге године а Хрвати 855-те . Дакле Срби су старији на подручју данашње РСК тј. Хрватске него Хрвати
Препоруке:
11
3
53 уторак, 23 јун 2015 09:45
АНАЛИТИЧАР
Наставак 2

Дакле српски народ нема ништа против Хрвата . Господин Милановић каже да је антифашиста али никада није оспорио страшно етничко чишћење Срба у операцијама Бљесак и Олуја када је око 250 000 Срба у колонама протјерано а преко 2 000 убијено . То није тема за хашки трибунал 250 000 Срба али јесте око 1 500 до 2 000 уморених Бошњака око Сребренице ( Срба уморено 3 500 ) . Дакле плански у Хрватској након 1945-те није улагано у српске крајеве , били су " пасивни " , Лика на примјер која је опстајала највише захваљујући чувеним Плитвицама . Наш народ сада и то захваљујући великом сину српства Станимировићу из СДС-а - тако и данас нас Срба има у РСК преко 150 000 али шта је то у поређењу са некада у Хрватској ( РСК ) милион и по Срба па и више . Само од 1991-ве око 50 000 Срба је покатоличено у Хрватској . Зашто господин З. Милановић не освјетли те факторе и чињенице , огроман број Срба живио је у великим градовима Хрватске - гдје су ти људи данас . РСК морамо вратити
Препоруке:
9
3
54 уторак, 23 јун 2015 09:53
evo ovako je bilo..
Dan ustanka naroda Hrvatske je bio republički praznik u Socijalističkoj Republici Hrvatskoj, koji se proslavljao 27. jula.
Dan ustanka, obeležavao je godišnjicu oružane akcije ličkih gerilskih odreda na Srb, 27. jula 1941. godine. Tog dana lički gerilski odredi i naroda iz okoline Donjeg Lapca, napali su i zauzeli ustaško-žandarmerijsku stanicu u Srbu, razrušili železničku prugu Knin-Drvar i uništili odred ustaša kod Srpskog klanca. Posle ove akcije ustanak se proširio na čitavu Liku i Kordun, a ubrzo je zahvatio i druge delove Hrvatske.
Odluku o određivanju 27. jula za Dan ustanka naroda Hrvatske donelo je Zemaljsko antifašističko veće narodnog oslobođenja Hrvatske, avgusta 1945. godine. Ovaj praznik proslavljao se na čitavoj teritoriji Hravtske, a posebno u ustaničkim krajevima - Lici, Baniji i Kordunu. Posle raspada SFRJ, 1991. godine, ovaj praznik je ukinut, a umesto njega u Hrvatskoj se 22. juna proslavlja Dan antifašističke borbe, u znak sećanja na 22. jun 1941. godine kada j
Препоруке:
11
2
55 уторак, 23 јун 2015 10:23
Подли Албион
@Бошко Питање је да ли ће баш све архиве да се отворе. Не могу да верујем да ће Енглези да признају да су организовали атентат у Сарајеву. Циљ је наравно био да се изазове рат и тиме осујети сарадња континенталних сила, Француске, Немачке, Русије и Аустроугарске. То је одувек, па и данас, било њихово највеће страховање.
Препоруке:
6
1
56 уторак, 23 јун 2015 10:49
АНАЛИТИЧАР
@ PODLI ALBION

Пријатељу ми јако добро знамо да су Британци подли а да је британска обавештајна служба МИ6 тиха и интелигентна и подла . Сарајевски атентат 1914-те је дјело МЛАДЕ БОСНЕ а МЛАДА БОСНА је била огранак британске агентуре у Италији Ђузепеа Гарибалдија и Мацинија и њихове организације масонске МЛАДА ИТАЛИЈА . Идеолог МЛАДЕ БОСНЕ се састајао у Швајцарској Гаћиновић са агентом масонерије из Њу Јорка Рокефелеровим човеком Лавом Троцким ( Бронштајном ) . Циљ је био убити надвојводу аустријског и тако бијес шваба Аустрије окренути ка Србима и напад Германа ( Њемачке и Аустрије ) окренути преко српских леђа а сачувати Британију и истовремено спречити пругу Берлин - Багдад и излазак шваба на блиски исток а пруга Берлин Багдад требало је бити срушена српском крвљу а за рачун Лондона и МИ6 . Данас у Италији масонерија ( Њу Јорк - Лондон ) контролишу Италију преко чувене по злу масонске ложе П2 преко које су срушили Берлусконија због блискости са Русијом - преко Наполитана П2
Препоруке:
6
1
57 уторак, 23 јун 2015 11:27
Југ Ковачевић
Биће да су били Срби - али и пуно похрваћених Срба.
(Ама стара мантра - све што је у границама Хрватске је хрватско!)
Препоруке:
8
2
58 уторак, 23 јун 2015 12:06
Сима
Ко нема историју, измишља повијест.
Препоруке:
11
2
59 уторак, 23 јун 2015 13:09
Предраг
Неки Хрвати су партизани, али су сви србомрсци...
Препоруке:
8
1
60 уторак, 23 јун 2015 13:37
Omladinac
Meni nešto nije jasno! Jesu Srbi bili većinski u partizanima ili u četnicima? I ko je tu bio antifašista ako se zna da su međusobno ratovali!?
Препоруке:
2
4
61 уторак, 23 јун 2015 15:33
Anka Krajina
@ Omladinac od stotinu ljeta
Jesu li Srbi bili većinski u partizanima ili u četnicima?

I u jednim i u drugim!
Ako ne veruješ, prebroj.
A, što se tiče dileme ko je bio antifašista a ko ne, za mojega vakta te dileme nije bilo.
Znalo se ko je pobedio fašiste a ko je zajedno sa njima bežao od partizanske ruke.

A sad lijepo knjigu u šake pa na učenje dok si još "mlad" da ne bi s tim nejasnoćama dočekao starost.
Zlobu sačuvaj za Ujake.
Препоруке:
3
1
62 уторак, 23 јун 2015 20:49
Рина
Е па лепо, нека г. Милановић оде на Вис и посети тамошњи музеј. Тамо је изложен оригинални документ Титове наредбе у којој каже, парафразирам по сећању , да нема ниједне значајне хрватске формације у НОБ-у и да је потребно покренути агитацију, не знам тачно који израз је употребљен, али је смисао тачан, да се Хрвати укључе у већем броју.

Ако коза лаже, рог не лаже.
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер