среда, 15. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Авион Милорада Додика се враћа за Бањалуку – Турске власти нису издале дозволу за прелет на путу за Јереван

Kоментари (48) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 22 април 2015 12:14
Mačak u vreći
Trebalo je tu činjenicu uputiti pred neki međunarodni sud da utvrdi genocid.Ovako političke deklaracije stvaraju pravnu neizvjesnost, jer politička deklaracija, nije i sudska presuda, s tim da pravni pojam genocid u vrijeme dešavanja pogroma Jermena u Turskoj nije ni postojao.Pravno nezgodna situacija, da se političkom deklaracijom nameće pojam koji pravno nije postojao u vrijeme učinjenja djela.Po načelu krivičnog prava, ukoliko nešto nije u vrijeme počinjenja krivičnog djela bilo predviđeno kao krivično djelo i nije krivično djelo.Žao mi je ljudi koji su stradali, samo vršim pravnu opservaciju "slučaja".
Препоруке:
9
68
2 среда, 22 април 2015 12:26
Mačak u vreći
Ne sporim da obim i sama suština masovnog zločina koji su počinilu Turci nad Jermenima tokom 1915 do 1917.godine, ima sve elemente kako se danas pravno kvalifikuje genocid, samo ponovo navodim da u tom vrijeme GENOCID KAO POJAM NIJE POSTOJAO U KRIVIČNOM ZAKONODAVSTVU KAKO NA MEĐUNARODNOM NIVOU, TAKO I NA NIVOU BILO KOJE DRŽAVE U SVIJETU.Ukoliko krivično zakonodavstvo nešto ne predviđa kao krivično djelo u vrijeme počinjenja, onda nema krivice za to konkretno djelo (GENOCID).Ima u odnosu na ono što je u to vrijeme bilo kvalifikovano kao nešto najbliže GENOCIDU (npr. RATNI ZLOČINI I SLIČNO), ali pravno GENOCID je unesen u krivična zakonodavstva tek nakon 1945.godine.
Препоруке:
29
14
3 среда, 22 април 2015 12:36
Mačak u vreći
Da je pravni pojam GENOCID uopšte postojao u međunaordnom ili državnom pravi bilo koje države u vrijeme 1915 do 1917.godine sigurno bi Jermenci pokrenuli sudske postupke da li pred međunaordnim, dali pred državnim sudom.Ovako, ostaje samo pravno neobavezujuća deklaracija, a što je stvarno žalosno i upućuje na istinu "DA PRAVO I PRAVDA NISU ISTO", već naprotiv "DA JE PRAVO NEKAD TOLIKO SUPROSTAVLJENO PRAVDI, DA POSTAJE NEPRAVDA".Tako i u ovom slučaju, ovo je OČIGLEDNA NEPRAVDA KADA PRAVNO NE MOŽEŠ DOKAZATI GENOCID.
Препоруке:
23
12
4 среда, 22 април 2015 12:37
Bravo
To je pravi predsednik. Ne zaboraviti stradanje.
Препоруке:
101
7
5 среда, 22 април 2015 12:39
Турас
- МИЛОРАДЕ СРБИНЕ ! Искрено поштовање СВИХ искрених Срба !
Препоруке:
115
9
6 среда, 22 април 2015 12:41
Mačak u vreći
Problem sa osnivanjem Međunarodnog krivičnog suda i njegovim aktivnim radom i jeste upravo PRAVNI POJAM GENOCID, koji je postojao u međunarodnom krivičnom zakonodavstvo i zakonodavstvima država, kada su Amerikanci vršili GENOCID u Vijetnamu, pa Amerikanci zbog toga ostruišu uspostavu i i rad tog suda, pa se hvataju i za mogućnost da sud može suditi za zločine GENOCIDA tek od njegove uspostave, a što ne bi trebao biti slućaj, jer GENOCID je uveden u krivična zakonodavstva kao pojam nakon 1945.godine.I OVO JE DOKAZ DA PRAVO I PRAVDA NE IDU ZAJEDNO.
Препоруке:
27
5
7 среда, 22 април 2015 13:22
Mačak u vreći
Dokaz da PRAVO I PRAVDA NE IDU ZAJEDNO, je i GENOCID NAD SRBIMA U TAKOZVANOJ NEZAVISNOJ DRŽAVI HRVATSKOJ do 1945.godine.Bez obzira što sve ima oblike GENOCIDA , masovnost zločina i namjere, ali OPET NEMA SUDSKE PRESUDE, jer u vrijeme počinjenja NIJE BILO U KRIVIČNOM ZAKONODAVSTVU GENOCIDA.Jer da jeste, već bi neko pokrenuo sudski postupak za uvrđenje GENOCIDA.
Zašto nema deklaracije o GENOCIDU nad Srebima u NDH?To međunarodni moćnici kao da ne znaju?
Препоруке:
28
5
8 среда, 22 април 2015 14:41
isti je izjavio i ovo
реалнија је идеја да се Косово споји са Албанијом него да се интегрише са Србијом. И ми морамо постати свјесни свега тога. Не можемо стално причати о имагинацијама: ”Косово је колијевка српског народа”

Ovaj vajni Srbin nam sugeriše da se odreknemo Kosova i prigrlimo njegovu Srpsku kao zamenu – NIKAD!
Realnije je da će Srpska uvek biti čardak ni na nebu ni na zemlji, a Kosovo kad-tad oslobođeno od arnauta!
Препоруке:
19
61
9 среда, 22 април 2015 18:14
Сарајлија
@ Мачак

Да ли је геноцид као правна категорија постојао за време Другог светског рата? Да ли то значи да није извршен геноцид над Јеврејима, Србима и Ромима? Други је проблем што се данас реч геноцид развлачи како се коме прохте и умањује се на тај начин страхота коју та реч изражава. Реч геноцид можете пронаћи у опису спортских манифестација у смислу резултата неког меча, када се описује страдања усева или страдања животиња услед неке природне катастрофе, а најчешће у пропагандне сврхе. Да се вратим на тему...моја пуна подршка Додику и његовој вештој спољњој политици.
Препоруке:
66
2
10 среда, 22 април 2015 18:43
Branko
Zar ne postoji neki zaobilazni put kad ova genocidna Turska ne dozvoljava da se prelece preko nje?Sad lepo odmah izglasati rezoluciju o jermenskom genocidu parlamentu RS i time im zacepiti usta!
Препоруке:
55
3
11 среда, 22 април 2015 18:44
Обсервантес
Додик је изрекао низ глупости у поменутом интервјуу „Искри“ а главна је она у вези с Метохијом и Косовом. Он за реализам сматра уједињење Албаније и „Косова“ али и уједињење Српске и Србије (јер то су геостратешки и геополитички планови на које Срби не могу да утичу!? Овај политички хиперминимализам није државништво! Нису Срби у Српској отели територије као што су Шиптари да би се остварио еквивалентни еквилибријум (ето, Срби су нешто добили за „изгубљено Косово“)! ...
Препоруке:
35
10
12 среда, 22 април 2015 18:46
Обсервантес
... Срби су, као корпус, на територији БиХ на своме и бранили су своје. Зашто би пристали на одрицање од колеквке, од оца и мајке, од светосавске суштине да би се стекла илузија равноправне размене територија. И раније се могло осетити на шта Додик циља и зашто је „толико велик “ и несмењив играч. Метохија и Косово јесу емоција али здрава цивилизацијска против отимања и за одбрану бића српског народа. Додикова је емоција политичка, прагматска и на погрешном терену јер прозиводи непријатеље и међу муслиманима а највише поделу у српском организму (да ли је некоме више стало до Српске или до Метохије и Косова?). Стално својим ставом муслимане враћа Алији Изетбеговићу и нерачуна на санџачке последице ( и у томе је подвала!). Одрицање од Метохије и Косова за рад уједињења Српске и Србије је покарен посао. Издајнички, преварантски!
Препоруке:
35
9
13 среда, 22 април 2015 19:31
Mačak u vreći
Сарајлија
@ Мачак

Да ли је геноцид као правна категорија постојао за време Другог светског рата?


Kao pravna kategorija nije postojao, ali djela koja su počinjena ili tačnije zločini nad Srbima, Jevrejima i drugim antifašistima i antinacistima imaju sve elemente onoga što se nakon 1945.godine u pravnoj nauci ili pozitivnom pravu nazvalo GENOCID.
Препоруке:
12
2
14 среда, 22 април 2015 19:37
Mačak u vreći
Сарајлија
@ Мачак

Да ли је геноцид као правна категорија постојао за време Другог светског рата? Да ли то значи да није извршен геноцид над Јеврејима, Србима и Ромима


Ukoliko misliš da lažem, podnesi pred bilo kojem sudu tužbu za genocid, za bilo koji ratni zločin ili uopšte zločin i navedni da želiš da sud utvrdi GENOCID, svaki će te sud odbiti sa tužbenim zahtjevom, jer genocid kao prvna kvalifikacija nije postojala prije 1948.godine.Međunarodna pravna definicija zločina genocida data u članu II i III Konvencije o spriječavanju i kažnjavanju genocida, iz 1948. godine, više na linku:

http://www.preventgenocide.org/ba/pravnadefinicijagenocida.htm


Ja pišem ono što je pravna nauka.
Препоруке:
4
5
15 среда, 22 април 2015 19:40
Mačak u vreći
Ujedinjene nacije po Međunarodnom zakonu iz 1951. godine, genocid smatraju zločinom.Tada je Kovnecija o genocidu stupila na snagu.Znači, čak i gore, sve prije 1951.godine ne može biti pravno tretirano kao GENOCID, iako ima sve suštinske elemente GENOCIDA.
Препоруке:
5
5
16 среда, 22 април 2015 20:11
Lady Gaga............a Ararat čeka Njegov povratak,i svoj u Armensku Zemlju........
Jermenijo,
ljubavi moja............

Između 1915. i 1917. godine nad Armenima,prvim hrišanskim narodom u istoriji, izvršen je dugo planiran masakr, koji se po surovosti može meriti jedino sa genocidom nad Srbima u NDH i holokaustom nad Jevrejima.
Ubijeno je 1.500.000 Armena, muškaraca, dece i starih ljudi.Oko 800.000 armenskih žena i devojaka je oterano u turske harema,a najveći broj njih je dat na iživljavanje glavnim izvođačima radova-Kurdima.
Mnogi Kurdi danas imaju armenske fizionomije.
U Jerevanu deset granitnih ploča se nadvija nad večitim plamenom koji simbolizuje iskru života,uprkos svemu.
Granitne ploče su položene tako da podsećaju na piramide, poput onih koji su Turci pravili od odsečenih armenskih glava.

Naš parlament je juče odbio da po hitnom postupku u dnevni red uvrsti zakon o proglašenju zločina nad Armenima genocidom.

Bilo me je sramota.

Nije bilo dovoljno suza da operem stid.

Jermenijo..........ljubavi moja.........
Препоруке:
64
1
17 среда, 22 април 2015 20:47
Србин
Треба Рамиз Салкић, као и сав бошњачки врх, да осуди геноцид Бошњака над Србима у Братунцу, око Братунца и око Сребренице где су многа Српска села избрисана.
Исто тако, Салкић прво треба да осуди ГЕНОЦИД над СРБИМА у Сарајеву који су Бошњаци извршили уз заглушујућу буку фашистичких медија на Западу са циљем да се геноцид сакрије. Зар око СЕДАМ ХИЉАДА убијених Срба у Сарајеву није геноцид или Салкић мисли да један Бошњак вриједи СТО Срба баш као што је Хитлер установио.? Или можда Салкић мисли о неком другом броју за однос у вредносто Бошњака и Срба, неком већем броју?????
Препоруке:
46
4
18 среда, 22 април 2015 20:48
Lady Gaga............a Ararat čeka Njegov povratak,i svoj u Armensku Zemlju........
.......a kada uđete u Memorijalni Centar posvećen genocidu nad Armenima,tamo, u Jerevenu, gde ste bliži Bogu nego bilo gde, proćićete hodnicima i sobama punim artefakata,od pisma mladog Armena, službenika na dvoru Otomanskom,koji se oprašta od svoje majke,jer je svestan da mu se bliži kraj, preko fotografija zaklane dečice i turskih zlotvora koji se smeju nad rasporenim telima armenskih seljaka,i stižete u ogromnu prostoriju nadsvođenu kupolom.Na sredini te prostorije gori samo jedna sveća, koja na svod od srebra baca 1.500.000 odsjaja, milion i po zvezda,za svakog Armena po jedna.

Kamenog srca da ste,puklo bi.

A znate li da ako Armenu kažete da ste Srbin, celiva vam ruku, i voli vas kao rod najrođeniji............

.......ne znam da li smo zaslužili, svojim mrtvima se nismo odužili, naše jame i naši Jasenovci čekaju da ih neko ureže u granit,da ih mi,ovakvi kakvi smo,ne zaboravimo.........
Препоруке:
59
2
19 среда, 22 април 2015 20:49
Србин црнац, атеиста
Mačak u vreći
Сарајлија
@ Мачак
Да ли је геноцид као правна категорија постојао за време Другог светског рата?

Kao pravna kategorija nije postojao, ali djela koja su počinjena ili tačnije zločini nad Srbima, Jevrejima i drugim antifašistima i antinacistima imaju sve elemente onoga što se nakon 1945.godine u pravnoj nauci ili pozitivnom pravu nazvalo GENOCID.

Што значи да непостојање правног појма није изговор да се геноцид призна и осуди и да се правно тј политички казни, онда када за то буду постојале повољне политичке околности.
Препоруке:
21
0
20 среда, 22 април 2015 20:52
Београђанин
Одлично. Ово ће само консолидовати позицију Републике Српске.

Одговор треба да буде реципрочан: када турски амбасадор крене у Сребрницу преко територије РС...
Препоруке:
43
0
21 среда, 22 април 2015 21:50
Сарајлија
@ Мачак

То што се не слажем са Вама, иако разумем Ваш след мисли, не значи да сам Вас назвао лажовом. На концу, ми који смо редовни посетиоци овог портала, уважавамо своје саговорнике. У случају Јермена се ради о политичкој или етичкој квалификацији догађаја. Не треба заборавити да поред Јермена сличну судбину су имали Грци из Понда (према проценама убијено је између 200 и 300 000 Грка) у истом периоду. Ми као народ бисмо могли да урадимо исто што се тиче Аустријанаца, Хрвата и Немаца јер постоји континуитет злочина у дужем временском периоду.

@Београђанин

Не може се говорити о реципроцитету јер Сребреница нема никакве везе са геноцидом над Јермениа ни Србима у НДХ.
Реципроцитет би био да се не дозволи авионима Турске да прелећу територију Републике Српске. То што се медији због пропаганде размећу тим појмом, никако се не може Сребреница класификовати као геноцид.
Препоруке:
28
1
22 среда, 22 април 2015 21:50
zauvek branilac
Treba zabraniti svim turčinskim zvaničnicima dolazak u Republiku Srpsku i prelet preko njene teritorije!
Препоруке:
29
1
23 среда, 22 април 2015 21:57
na brdovitom Kavkazu....
sledeci put Banja Luka-Moskva-Jerevan!
Препоруке:
33
1
24 среда, 22 април 2015 22:34
АНАЛИТИЧАР
Нека Вас ово браћо не чуди од Турака . Агресивне , бахате државе , државе без компаса и савезника која се замерила свим сусједним државама

Ово Русија све пише у тефтер , биће јако неугодно када руски конобар дође Ердогану и његовима да наплати рачун , довољно сам казао
Препоруке:
25
2
25 среда, 22 април 2015 22:52
@Сарајлија Београђанин
Наравно. Ја сам мислио на ДИПЛОМАТСКИ реципроцитет.

Турци не сматрају да је оно био геноцид, него маскр. Ни Срби не сматрају да је у Сребрници био геноцид, него масакр.
Препоруке:
17
3
26 среда, 22 април 2015 23:19
Mирослав Ђукић
Чомски је у праву. Ако се злочин који се догодио у Сребрници назива геноцидом, онда се за оно што се догодило Арменима, или Јеврејима, или Србима, или Индијанцима, треба пронаћи други назив.

Милораде, хвала ти, кренуо си, у име свих нас, да будеш у Еривану са нашом браћом у вери и страдању, нису те пустили, али пошао си, покушао си, други нису! Знају Армени ону Његошеву: "Да има брата на Свијету да пожали, ка да би помога"!
Препоруке:
27
1
27 среда, 22 април 2015 23:24
Mačak u vreći
Србин црнац, атеиста


Tačno, baš što velika većina GENOCIDA ostane nekaženjena i u pravilu nema ko da kazni počinioca genocida, jer je u pravilu dosta jači od onog ko je počinilac, i dešava se velika nepravda da se zbog nekažnjivosti GENOCID U PRAVILU ISPLATI,KAD BI SE KAŽNJAVALO A ISKUSTVO UČI DA SE NE KAŽNJAVA, MANJE BI TOGA ZLA BILO.
Препоруке:
9
2
28 среда, 22 април 2015 23:31
Mačak u vreći
Samo jaki narodi imaju po pravu jačeg, "pravo na pravdu", a na takvima se u pravilu i ne dešavaju genocidi.Slabi narodi, oni stradavaju, a stradavaju jer su slabi i njihove žrtve u pravilu nikada ne budu osvećene, pa ni kao žrtve genocida.
Препоруке:
9
2
29 среда, 22 април 2015 23:53
Сарајлија
@ Београђанин

Да, све зависи колико и које телевизијске програме гледате.
Препоруке:
6
1
30 среда, 22 април 2015 23:54
Турас
МАЧАК - САРАЈЛИЈА - Господо ако кречите онда кречите стварно .Немојте да нас фарбате .Масовни злочини у циљу истребљења једног народа су... и остају. Да ли су правни критеријуми тада били или не , то је тако мало важно да ви појма немате . Али ако неко као Турци и потурице измишљају и налазе (себи)одговарајуће законске "пропусте" то је онда игра подвале , а то признаћете са овим нема везе .
Препоруке:
18
2
31 четвртак, 23 април 2015 00:47
Lady Gaga............a Ararat čeka Njegov povratak,i svoj u Armensku Zemlju........
Kada je istina da je poklano 1.500.000 ljudi,dece i starih,a da je 800.000 žena i devojaka oterano u sudbinu goru od smrti, degutantne su rasprave da li ima pravnih osnova da se takav pakao na zemlji nazove genocidom,i da li je tog pojma bilo pre 1945.godine.
Ovakvi izlivi "pameti" čine mi se kao narcisodno kvazintelektualno lale@muda@anje nedostojno tragičnog povoda ovim pisanjima.
Porediti Srebrenicu, kao medijski produkt Zapada radi blasfemije nad Srbima i istrebljenje Armena,Srba,Jevreja i Grka je,pak,bezobrazluk.

Nije ovde reč o pravu,

nego o pravdi.
Препоруке:
14
1
32 четвртак, 23 април 2015 01:00
Impuls
Sam pojam reči genocid se pojavio 1943. godine, a sama kovanica je nastala na temelju ovog ratnog zločina, koji se dogodio neposredno posle Prvog svetskog rata. Dakle, sam termin je usko vezan za temu stradanja Jermena, vidimo čak tri godine ranije od samog ozvaničenja termina. Kada je poljski pravnik Rafael Lemkin te 1943. godine izjavio da nema puno razlike u onome što su tadašnji Nemci radili Jevrejima i onog što su Turci počinili dvadeset i kusur godina ranije. Baš kao i nacisti i Turci su počeli sa progonom i raseljavanjem Jermena još za vreme Mladoturske revolucije. Dakle, svi elementi po Međunarodnom krivičnom pravu su prisutni. Dok izvesni g. Salkić meša pojam genocida i ratnog zločina, posatvljajući pojam genocida iznad, a ne kao što je ispravno da je genocid najteži oblik ratnog zločina, jer kao svaki zločin ima svoje stepene. A druga posebno nebulozna stvar izjednačavati stradanje Jermena i stradanje ljudi u Srebrenici, ali to se dešava iz očigledne neinformisanosti.
Препоруке:
9
1
33 четвртак, 23 април 2015 01:09
Impuls
Nastavak...

Ili se dotični gospodin pokušava dodvoriti svom nacionalnom korpusu te spinuje javnost. Ali se postavlja pitanje zašto? Onda neka pokuša dokazati da se njegova nacionalnost turska, pa da ima puno pravo tako nešto tvrditi. Ili je možda on pripadnik turske nacionalne manjine u BiH.
Препоруке:
7
1
34 четвртак, 23 април 2015 02:15
Светислав Костић
@ Мачак у врећи, који већ пут само до сада избројао сам најмање осам мачора у осам врећа или чак свих осам мачора само у једној јединој врећи подавиће се. пусти мачоре да се не подаве, гдје ти је душ?
Препоруке:
3
2
35 четвртак, 23 април 2015 04:22
СР ЈУГОСЛАВИЈА
Било би интересантно да се на нспм објави последња изјава председника Додика о Косову, па да видимо реакције коментатора. Извињавам се ако је објављено, ја нисам приметио. Ево линка са Правде http://www.pravda.rs/2015/04/22/dodik-realnije-je-da-se-kosovo-spoji-sa-albanijom-nego-da-se-integrise-u-srbiju/
Препоруке:
4
1
36 четвртак, 23 април 2015 06:41
Милутин
Иде у Јерменију преко Турске???

Додик често у својим изјавама, па и јуче, прекључе рече да ће Космет како се њему чини бити део Албаније!

Није првипут да поклања Космет другима, и да се одриче Космета у корист других?????

А овамо јекао за независну Републику Српску, па није он створио Републику Српску!

И зашто ништа не ради на специјаним везама са Србијом, ту је нешто чудно?

Мало задрто и опречно реагује, није му први пут!

Догодине у царском Призрену!
Препоруке:
2
3
37 четвртак, 23 април 2015 06:51
Чивијаш
Да ли Мачак у врећии има мозак или они други магарећи?Туца буве у кошуљи топузином.Ајде болан олади.
Препоруке:
4
0
38 четвртак, 23 април 2015 07:39
petar
Jos samo da Salkic, u ovom slucaju advokat Sarajeva, precizira sta misli pod "citavim svetom". Postoje uticajne drzave ciji zvanican stav nije to da je u Srebrenici pocinjen genocid. Dalje, sto je jos vaznije, postoje naucnici koji osporavaju tezu o genocidu. Dakle, u pozadini Salkiceve izjave je propaganda. Dodik ne osporava zlocin ali osporava genocid. Ako je to genocid, onda je jos mnogo toga (sto su u ratu cinili ne samo Srbi nego i Bosnjaci) genocid.
Препоруке:
7
1
39 четвртак, 23 април 2015 08:10
гаврило
да ли је Миле могао и другим коридором да дође до Јеревана, који не покрива Турска него Русија???
Препоруке:
5
1
40 четвртак, 23 април 2015 08:22
љубомир јарић
Лејди Гага

Аух ! Шта то написасте !

Искрено Хвала !

Потпуно сте ме померили и упутили у други правац !
Препоруке:
11
1
41 четвртак, 23 април 2015 09:21
Бошко
Србин
Треба Рамиз Салкић, као и сав бошњачки врх, да осуди геноцид Бошњака
Класична превара коју турци на Балкану прво уз помоћ битанге Тита потурише Србима је да су "муслиманска нација" а сада да су "бошњаци" а не они турци који су починили небројена зверства над Српским народом

Ко не памти своју историју осуђен је да је понавља

Ћеле-кула је споменик из Првог српског устанка који је у знак одмазде тадашња Турска власт у Србији изградила од лобања, погинулих српских ратника, предвођених Стеваном Синђелићем, у бици на Чегру. Хуршид-паша наређује да се коже са глава погинулих Срба одеру, напуне сламом и памуком и затим пошаљу у Цариград. Хуршид-паша наређује да се на источној страни Ниша у знак опомене сазида кула од камена и да се у њене зидове узидају лобање погинулих војника
У њу су узидане 952 лобање


Геноцид?
Није! Јер ни тада као ни сада за "јевропу" Срби нису били "људи"...
Препоруке:
7
1
42 четвртак, 23 април 2015 09:35
Vuk
Jermenija se granici sa Turskom ,Azerbejdzanom, Gruzijom i Iranom tako da put preko Turske jeste bio najlogicniji.
Jermenija je interesantna zbog jos jedne cinjenice iako nema vezu ni sa jednom clanicom ODKB Jermenija je clanica ove organizacije.
Ovo navodim kao materijal za razmisljanje onima koji kad se pomene Srbija i ODKB odmah stave kao argument protiv to sto Srbija nema kopnenu vezu ni sa jednom clanicom ODKB.
Ko zeli nadje nacin,ko ne zeli nadje izgovor.
Препоруке:
10
0
43 четвртак, 23 април 2015 10:21
Mačak u vreći
Турас
МАЧАК - САРАЈЛИЈА - Господо ако кречите онда кречите стварно .Немојте да нас фарбате Али ако неко као Турци ... измишљају и налазе (себи)одговарајуће законске "пропусте" то је онда игра подвале , а то признаћете са овим нема везе .

Samo čovjek koji ne žali da shvati smisao komentara, može "pisati komentare kakve piše".Niko ne podvaljuje, prava činjanieca je da je zločin GENOCIDA u pravnu terminologiju kao krivičnoi djelo unesen 1948.godine konvencijom UN-a o sprječavanju GENOCIDA, a da je konvencija stupila na snagu 1951.godine.Koliko nedokazni ljudi, "ko june gad zapne u brdo", pa samo ono što ono misli da može "pa i brdo da rogovima razvali".Ukoliko ne vjeruješ zašto ne tužiš bilo koga pred međunarodnim sudom za ZLOČIN GENOCIDA koji se desio prije 1951.godine, kad je na snaguz stupila konvencija UN-a o spreječavanu GENOCIDA.tO ŠTO JE JEVREJSKI PRAVNIK SKOVAO POJAM genocid 1943.GODINE, NE ZNAČI DA SU GA UJEDINJENE NACIJE UNIJELE U KRIVIČNO ZAKONODAVSTVO.
Препоруке:
0
1
44 четвртак, 23 април 2015 10:25
иди док си млад
@Бошко
Класична превара коју турци на Балкану прво уз помоћ битанге Тита потурише Србима је да су "муслиманска нација" а сада да су "бошњаци" а не они турци који су починили небројена зверства над Српским народом

Напротив, користећи расистичке теорије београдских Словена које су и данас доминантне, Титове усташе су прикриле да су Бошњаци већ зрела нација да би могли да нацртају авнојске границе и доврше геноцид на територији НДХ.

БиХ је била и остала битан део пројекта Јасеновац-Авној.
Бошњаци су се разликовали од Срба и Хрвата и по томе што су је увек сматрали својом републиком, домовином. Наравно да су се Срби и Хрвати све време исељавали у своје републике, што је и довело до великих промена структуре становништва.

Да су Бошњаци 1945. третирни као нација, тешко би добили своју републику на територији на којој их је тада било мање од 30 %, а српска национална мањина чинила преко 45 %. При чему су Срби били махом сеоско становништво за разлику од Бошњака.
Препоруке:
1
2
45 четвртак, 23 април 2015 10:27
Mačak u vreći
Бошко


Kad su Turci, što govore srpskim jezikom?Gdje ej taj turski jezik, koji je presudan za određivanje nacije?Ukoliko su se poturčili opet bi bili Turci, sa turskim jezikom?Raščisti to sa srpskom nacionalnom ideologijom šta su jesu li islamizirani Srbi ili su Turci?
Препоруке:
2
1
46 четвртак, 23 април 2015 10:34
Mačak u vreći
Impuls
Sam pojam reči genocid se pojavio 1943. godine, a sama kovanica je nastala na temelju ovog ratnog zločina, koji se dogodio neposredno posle Prvog svetskog rata. Dakle, sam termin je usko vezan za temu stradanja Jermena, vidimo čak tri godine ranije od samog ozvaničenja termina. Kada je poljski pravnik Rafael Lemkin te 1943. godine izjavio da nema puno razlike u onome što su tadašnji Nemci radili Jevrejima i onog što su Turci počinili dvadeset i kusur godina ranije.


Navedi bilo koju međunarodno-pravnu konvenciju ili bilo koje krivično zakonodavstvo bilo koje države u svijetu koje je pojam GENOCID navodilo kao krivično djelo a prije 1948 ili 1951.godine kao godine stupanja na snagu UN-ove konvencije o sprječavanju GENOCIDA.Ja o pravnoj nauci, a vi o emocijama.
Препоруке:
2
0
47 четвртак, 23 април 2015 12:26
Impuls
@Mačak u vreći

Uopšte nemam nameru da polemišem sa tobom. Lepo sam napisao ako si prpočitao, da je termin u svom prostom obliku prvi put spomenut 1943. godine. Šta ti tu nije jasno? Samo Međunarodno krivično pravo se počelo razvijati neposredno posle Prvog svetskog rata. Kad već tako seješ znanje, reci mi zašto uopšte Jermeni imaju pravo da optužuju Turke za krivično delo Genocida? Da li ratni zločini zastarevaju? Možda te 1948. nisu imali dovoljno svedoka, pa nisu bili u stanju da dokumentuju. I Holokaust se desio pre donošenja famozne Rezolucije, pa po iznešenoj argumentaciji, ti to sporiš? Ili se možda varam? Toliko o pravnoj strani.Naravno da se radi o emocijama. Preporučio bi ti da odeš u muzej Holokausta u Jerusalimu. Bio sam tamo sa kolegama, slabo nam je palo na pamet MKP.
Препоруке:
2
0
48 четвртак, 23 април 2015 16:31
Душан Буковић
На дан 22. августа 1939 године Адолф Хитлер је на митингу у Оберсалцбергу цинично подсетио своје
специјалне једнице СС-а на геноцид над Јерменима, који и њима треба да служи као модел, дословно је рекао:
“Убијајте без сажаљења, мушкарце, жене и децу… На крају крајева, ко данас више говори о истребљењу Јермена…” – “Adolf Hitler cynically recalled the
genocide of the Armenians, wich was to serve as a model for those to come. At a rally with his special units of the S.S. at Obersalzberg on August 22, 1939, Hitler instructed them “to kill without pity, men, women and children… After all, he observed, who speaks any more today of the extermination of the Armenian…” - (Види: Transcript of The Nuremberg Trials as reported in the New York Times,
November 24, 1945, – Транскрипти Нирнбешког Суда према извештају “New York Times” od 24. новембра 1945).
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер