Od nemalog broja školovanih i visokoškolovanih intelektualaca koje sam sretao u Evropi, među njima naučnici i filozofi, neke sam se čak usudio da pitam malo smelo, pa i neučtivo: Da li verujete u Boga? Tu nekolicinu koju sam pitao, među njima i moje profesore psihijatrije, svi su rekli: ne znam. Tad sam počeo da proučavam agnosticizam.
..
U emisiji na studiu B,posvećenoj preminulom Jovanu Ćirilovu,repriziran je njihov razgovor i tom prilikom je izrekao ovu,malu"pikanteriju".
Ćirilov,postojani ateista,srpski intelektualac i teatralog,obrazlagao je svoj principijelni stav.
A profesor Jerotić,kao da se zadržao na nivou preispitivanja.
Ali "voleti"autora provokativnog dela"Pisma Nori" i biti nepokolebljiv vernik koji teži"kritičkom stupnju"objektivnog,pokazuje da gnosticizam možda i nije prolazna faza Profesora.
Preporuke:
66
4
2
nedelja, 12 april 2015 16:04
MR
Kaže da ima malo moralnih ateista. Ja sam u mojem dugom životu sreo mnogo nemoralnih hrišćana. Hej, zar nisu katolici i luterani ubili 27 miliona Rusa, mahom civila. Većina religija su ideoligije sile i zverstva, pogledajmo na istoriju. U komunizmu crkva nije patila. Bila je odvojena od države kao što i treba. Zar nisu sveštenici imali socijalno (državno) osiguranje. Problem je bio što su se mnogi hteli baviti politikom, naročito ovde u Americi i Kanadi.
Preporuke:
32
60
3
nedelja, 12 april 2015 16:23
Milentije
"Simfonija države i crkve":
A) kod Nemanjica kakofonija za Bogumile
B) kod Pavelica kakofonija za nekatolike.
Preporuke:
25
46
4
nedelja, 12 april 2015 16:28
s.p.Lajkovic
Redak genije medju Srbima.
Preporuke:
48
76
5
nedelja, 12 april 2015 19:45
Dragan
Niko nije do kraja hrišćanin, istinski vernik treba najpre da bude moralan čovek
Vladeta slabo vlada pitanjima vere i trancendentnosti. Moral je visoka, pa i skoro najviša kategorija (od morala viša je samo nesebična ljubav) u okvirima društvenim. A duhovno i transcendentno je iznad društvenog, zato se i zove transcendentno!
Nije li Avram bio na Božiju zapoved spreman na društveno i moralno najgnusniji čin - da u žrtvovanju zakolje svog sina Isaka?
Ne stoji li u Bibliji:
"Ako ko dođe k meni, a ne mrzi na svog oca, i na mater, i na ženu, i na decu, i na braću, i na sestre i na samu dušu svoju, ne može biti moj učenik." Luk. 14.26
Hrišćanin je onaj koji služi Boga svim srcem i dušom, a ako je neophodno radi duhovnosti može počiniti i čin koji je samo prividno nemoralan, gledano sa društvenog nivoa, ali ima duboku duhovnu svrhu i vodi krajnjoj i večnoj dobrobiti, koja nadilazi sve i društveno i materijalno.
Preporuke:
40
16
6
nedelja, 12 april 2015 21:32
Peđa
Dan je najveće radosti naše: Hristos Vaskrse!
U prazničnom broju "Politike", izborom sagovornika - profesora Jerotića, i vladike Grigorija, i sadržajem njihovih intervjua, upadno i nedvosmisleno poslata je poruka u kojem pravcu ide aktivnost daljeg "preumljenja" naše vere pravoslavne i svete SPC.
Preporuke:
76
8
7
ponedeljak, 13 april 2015 01:17
Banditski brlog
Insert iz filma "Sjećaš li se Doli Bel": Teča Besim (P. Vuisić) peva uz šargiju i u pauzi se obraća Daidži Mahiru (Aligrudić) i konstatuje: "Ideologijom i religijom se bavi samo sirotinja moj Mahire"!
Mali broj ljudi nažalost čita knjige uvaženog profesora Jerotića, pa zato verovatno o religiji razmišlja baš kao i Besim. Pa se bojim da čovek džaba kreči
Preporuke:
18
30
8
ponedeljak, 13 april 2015 08:03
Don Quixote
Prof. Jerotic ima (naravno) svako pravo na sopstveno misljenje o bilo kojoj temi, ali o "obozenju" (theosis) daje proizvoljno i nepravoslavno poredjenje i tumacenje. Moral nije duhovna kategorija -- primetimo, najveci moralisti pre dva milenijuma (fariseji) su pocinili deicid. (Pravoslavno) hriscanstvo nije (samo) moralni kodeks nego put u zivot bez smrti kroz krstonosnu zrtvu i vaskrsenje Spasovo. Hristos sebe iznova prinosi na zrtvu na svakoj Liturgiji, za svakog od nas, da bi u pricasnicima Njegove preciste Krvi i Tela ozivela trulezna priroda satrvena grehom. Theosis je obozenje covekove prirode po meri sopstvenih duhovnih napora i sadejstva bozanske blagodati. To je abeceda koju svaki opitni pravoslavni vernik nauci iz molitvenika u kome je tajna Spasenja detaljno izrazena kroz molitve svetitelja. A to sa Jungom ili Kantom nema nikakve veze.
Preporuke:
28
7
9
ponedeljak, 13 april 2015 12:22
Stanić Milan
Intrigantan tekst poštovanog akademika.Sam intervju ponovo, i teiste i ateiste stavlja pred dilemu.Šta je religija?Da li je to skup predodžbi ,pojmova,obreda, shvaćanja koje se zasnivaju na fantastičnom interpretiranju života i sveta u celini, ili je to fundamentalni oblik društvene svesti,na osnovu kog se temeljilo ljudsko saznanje - korjen ljudske egzistencije od njegovog postanka.Danas je obelodanjeno cca 260 definicija religije.Činjenica. Što se više ulazi u problem,to se čovek više gubi u shvatanju zadanog pojma i njegovim pravim značenjem.
Moj lični svetonazor - rešenje religiozne enigme nalazi se u društvenom životu čoveka,jer se menjanjem društvene prakse menjala i religija "per se".Analogno tome, mora se konstatovati da religija nije zabluda,već istorijska činjenica-ona nije izmišljotina već društvena pojava sa realnom osnovom.U momentu svesnosti sebe religija pruža mogućnost lične spoznaje,kao jedno od rešenja složenih zagonetki.Zbog toga Fojerbah definiše religiju(nast)
Preporuke:
4
9
10
ponedeljak, 13 april 2015 12:50
Stanić Milan 2
(nast)
"da je ljudski grob kolevka religije"Slabost vernika - je MOĆ BOGA,dakle njegova ovisnost i božija neovisnost.Postoje(najmanje) dva jaka egzistencijalna razloga zbog čega čovek veruje.Prvi je smrtni strah - strah od smrti i drugi, ako je to neminovnost - produžetak života u nekoj od različiti formi,zavisnosti od pripadnosti nekoj od objavljeni religija.Dakle, u svojoj suštini religija je i borba za egzistenciju."Što više starimo - sve uspešnije i detaljnije sanjamo o smrti.Čovekova želja da živi produžava mu egzistenciju izvan zemaljski granica i stvara mu snove o varljivom raju čija će mu vrata smrt otvoriti."(R. Anri).Kjerkegor u svom "Dnevniku" razmišlja slično..." Ali za hrišćanina smrt nije nikako kraj svega,ona podrazumeva beskrajno više nade nego što poseduje sam život,čak kad je on u preobilju ispunjen zdravljem i snagom."Ostavljam svakom čoveku ponaosob da definiše - ko je čiji Tvorac.Meni je dan ulepšalo Kantovo i akademikovo "vedro nebo i moralni zakon u meni!"
Preporuke:
4
10
11
ponedeljak, 13 april 2015 14:37
Kole
Žalosno je da jedan profesor bivšeg Bogoslovskog fakulteta SPC racionalističku sumnju i kritičko mišljenje stavlja iznad vere i poverenja, kao da jevanđelska reč - ”ne boj se, samo veruj”, ”vera tvoja spasla te je...”, ”vera naša pobedi svet”, ”uzmite štit vere...”, ”hodimo verom a ne viđenjem”, ”vera bez dela je mrtva...” - do njega nije doprla. I da nikada u suštini nije čuo u srcu svome reči duhovnika sa kojima je toliko razgovarao - kova Starca Tadeja, i koji su svedočili:Duhovno objašnjenje mnogih tajni za ljude ovoga sveta izgleda kao neka fantazija, oni to niti mogu da shavte niti žele da prime..Ono što je duhovno može razumeti samo onaj ko živi duhovnim životom, umnim, mislenim i delatnim životom po Bogu...
Preporuke:
34
7
12
ponedeljak, 13 april 2015 15:41
Banditski brlog
@Stanić Milan
Kjerkegor u svom "Dnevniku" razmišlja slično..." Ali za hrišćanina smrt nije nikako kraj svega,ona podrazumeva beskrajno više nade nego što poseduje sam život,čak kad je on u preobilju ispunjen zdravljem i snagom.
Kjerkegor se ovde ograničava samo na hrišćane. A činjenica je da sve religije sveta veruju u postojanje duše i neki oblik života posle smrti.
Rejmond Mudi je o tome pisao u knjizi "Život posle života". Toplo preporučujem.
Preporuke:
4
1
13
ponedeljak, 13 april 2015 15:42
petar
@Kole
Ne, uopste nije zalosno. Zalosno je kada je neko iz racionalisticke tradicije ravnodusan prema Bogu i religiji. Jerotic je sjajan, mnogi ga ne vole jer je suvise racionalan, i kako vi rekoste afirmise kriticko misljenje. Iako ga afirmise, ne znaci da ga stavlja iznad vere. Pa sta iako ga stavlja...Razni su putevi do Boga, a Bog, koliko znam nije protiv racionalizma. Kod nas ljudi cesto isticu kako su racionalizam, nauka, liberalizam, i sl. nesto lose, a da zapravo ne znaju ni sta su te stvari. Za njih je dijalog isto sto i ekumenizam. Nauka je danas dosta napredovala, a religija mora da uhvati korak sa njom. Ako vam jedan evolucionista kaze da je covek stvoren kroz selekciju, vi mu morate racionalno odgovoriti, dati nekakve argumente, ne mozete se okrenuti i reci "gle jeretika". Mene odusevljava teolog Aleksandar Smeman, koga takodje mnogi napadaju, jer ima znanja i hrabrosti da kritikuje negativne stvari u crkvi. Mnogo nezdravih stvari se radja i tolerise u crkvi danas...
Preporuke:
9
18
14
ponedeljak, 13 april 2015 17:28
MR
Dualnost duše i tela ne postoji. Duša je proizvod mozga, tj. čula, pamćenja, osećanja i sposobnosti za razmišljanje. Kad mozak prestane da funkcioniše i duša umire sa njim. Drugim rečima, bez tela nema duše. Ako je duša besmrtna, gde je bila pre nego što smo se rodili? Kad umremo vraćamo su u stanje u kom smo bili pre rođenja - u ništa. Stoga uživajmo u životu, u prirodi, prijateljima, ljubavi i drugom. Svi smo smrtni, to treba da znamo i tu se ne može ništa izmeniti. Ono što je najgore kod religije, ljudi stalno misle o smrti. Zašto? Sveštenici plaše narod sa biblijskim pričama. Kažu da Bog zna svaku našu misao i tako nas primoravaju da mislimo samo kako nam oni kažu (kontrola misli i rada). Religija je obično sujeverje. Ne mogu da verujem u ono što niti opažam čulima niti može da se utvrdi naučnim metodama da postoji. Drugim rečima ludom radovanje. Verovaću u Boga kad me potapše po ramenu i zapita: Hej, Milovane, kako si? A to se dosad još nikad nije desilo. Religije su ljudska izmišljotina.
Preporuke:
2
9
15
ponedeljak, 13 april 2015 17:37
Ivan Aleksić
@MP
Nemate pojma. Pa sama fizika kaže (to ste trebali da učite u školi) da su energija, sila i materija neuništivi, te da se niti mogu uništiti, niti ni iz čega stvoriti. Isto važi i za dušu.
Gde je bila duša pre rođenja - pa ne znam, možda kao takva nije ni postojala, ali to je kao da pitate gde je bila struja pre no što vam je ušla u televizor/kablove, pa kad vidite da je nije bilo, onda da odgovorite da ona u stvari i ne postoji, već sam kabl/televizor je nekad sam proizvede.
Preporuke:
10
4
16
ponedeljak, 13 april 2015 18:40
Vladeta Jerotić je guru srpskih ekumenista...
jer on, sa blagoslovom klira, drži predavanja pri crkvama, propagirajući ekumenizam i svojevrsno „ezoterno“ hrišćanstvo.
Preporuke:
12
2
17
ponedeljak, 13 april 2015 18:58
Dragan, Katun
za MR
Gospodine Radojeviću potpuno se slažem sa Vašim komentarima.
Pozdrav.
Preporuke:
2
9
18
ponedeljak, 13 april 2015 19:22
...
Da, nema duše...Zato je savremena biološka psihijatrija toliko " uspešna" u lečenju duševnih( " moždanih") bolesti lekovima koji deluju na neurotransmitere u mozgu i sinaptičke puteve i koji od ljudi prave zombije a ne leče.
Ljudi koji veruju daleko su srećniji i vedriji od onih koji nemaju nade. Dovoljno je pogledati samo jednu epizodu " Duhovnika" ili otići pod Ostrog i videti kako monasi tamo kao da " lebde" nekoliko metara iznad zemlje. Dovoljno je pročitati jednu besedu starca Tadeja koji je završio samo četiri razreda škole a dostigao je mudrost koju malo ko ima. Odakle mu? Iz knjiga svakako ne. On je npr. govorio da je " depresija kombinacija loših misli" mnogo pre nego što su do toga došli kognitivni-bihejvioristi.
I ne brini kada bi se Gospod Bog i ukazao( a neće, jer zato postoji slobodna volja) teško da bi tebe potražio, da ti pruža dokaze.
Neonatologija uči da dete poseduje ličnost i mnogo pre nego što mu je formiran mozak.
Preporuke:
9
2
19
ponedeljak, 13 april 2015 20:06
smrt
ponedeljak, 13 april 2015 17:28
MR
...Kad umremo vraćamo su u stanje u kom smo bili pre rođenja - u ništa
After your death you will be what you were before your birth. Arthur Schopenhauer
brainyquote.com
Preporuke:
1
4
20
ponedeljak, 13 april 2015 20:31
@smrt
After your death-you will be.
Sada je izreka u redu.
Preporuke:
0
0
21
ponedeljak, 13 april 2015 20:41
....
No pošto voliš quotes:
"It is impossible that our rational part should be other than spiritual; and if any one maintain that we are simply corporeal, this would far more exclude us from the knowledge of things, there being nothing so inconceivable as to say that matter knows itself. It is impossible to imagine how it should know itself."( Pascal)
"Spirit is the original basis of all matter, reality, true existence.( Planck Max)
As a man who has devoted his whole life to the most clear headed science, to the study of matter, I can tell you as a result of my research about atoms this much: There is no matter as such. All matter originates and exists only by virtue of a force which brings the particle of an atom to vibration and holds this most minute solar system of the atom together. We must assume behind this force the existence of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter.( Planck)
I sta ce nam citati? Nicemu
Preporuke:
2
4
22
ponedeljak, 13 april 2015 23:40
Milan V.
Dakle, neverovatni smo, neprevaziđeni u neznanju, blaćenju, suđenju i kamenovanju! Popljuvasmo i čestitog Jerotića, velikana srpskog, ne zna on šta je Hrišćanstvo i vera Pravoslavna pa ga ovde kojekakvi uče i optužuju! Čovek je svojim delima i knjigama u poslednjih tridesetak godina razgoreo utuljeni plamen vere u srcima nebrojenih i učinio za našu crkvu, usuđujem se reći, više nego svi popovi zajedno (izuzimajući blaženopočivšeg patrijarha Pavla i još ponekog). Sramota!
Preporuke:
3
14
23
utorak, 14 april 2015 15:36
Pavle
Nije sramota nego istinoljublje ono što nije ni studeno ni vruќe nazvati mlakim
Preporuke:
16
0
24
sreda, 15 april 2015 20:20
Srboljub
Poštujem Jerotića i volim da slušam njegova predavanja.
Ali oprezno, kritički.
Malo je preučio. Na jednom predavanju je sam priznao da je gnostik.
Moralni zakoni su pre svega ljudska tvorevina a hrišćanstvo sa svojim zakonima Božija tvorevina.
Stavljati ljudsko pre Božijeg je u najmanju ruku sablazan, mislim da ovo prvi put čujem od uvaženog profesora.
Problem nastaje kod toga šta je moralno.
Od nikoga, posebno od svetovnjaka, netreba praviti kult ličnosti, pa ni od poštovanog Profesora.
..
U emisiji na studiu B,posvećenoj preminulom Jovanu Ćirilovu,repriziran je njihov razgovor i tom prilikom je izrekao ovu,malu"pikanteriju".
Ćirilov,postojani ateista,srpski intelektualac i teatralog,obrazlagao je svoj principijelni stav.
A profesor Jerotić,kao da se zadržao na nivou preispitivanja.
Ali "voleti"autora provokativnog dela"Pisma Nori" i biti nepokolebljiv vernik koji teži"kritičkom stupnju"objektivnog,pokazuje da gnosticizam možda i nije prolazna faza Profesora.
A) kod Nemanjica kakofonija za Bogumile
B) kod Pavelica kakofonija za nekatolike.
Vladeta slabo vlada pitanjima vere i trancendentnosti. Moral je visoka, pa i skoro najviša kategorija (od morala viša je samo nesebična ljubav) u okvirima društvenim. A duhovno i transcendentno je iznad društvenog, zato se i zove transcendentno!
Nije li Avram bio na Božiju zapoved spreman na društveno i moralno najgnusniji čin - da u žrtvovanju zakolje svog sina Isaka?
Ne stoji li u Bibliji:
"Ako ko dođe k meni, a ne mrzi na svog oca, i na mater, i na ženu, i na decu, i na braću, i na sestre i na samu dušu svoju, ne može biti moj učenik." Luk. 14.26
Hrišćanin je onaj koji služi Boga svim srcem i dušom, a ako je neophodno radi duhovnosti može počiniti i čin koji je samo prividno nemoralan, gledano sa društvenog nivoa, ali ima duboku duhovnu svrhu i vodi krajnjoj i večnoj dobrobiti, koja nadilazi sve i društveno i materijalno.
U prazničnom broju "Politike", izborom sagovornika - profesora Jerotića, i vladike Grigorija, i sadržajem njihovih intervjua, upadno i nedvosmisleno poslata je poruka u kojem pravcu ide aktivnost daljeg "preumljenja" naše vere pravoslavne i svete SPC.
Mali broj ljudi nažalost čita knjige uvaženog profesora Jerotića, pa zato verovatno o religiji razmišlja baš kao i Besim. Pa se bojim da čovek džaba kreči
Moj lični svetonazor - rešenje religiozne enigme nalazi se u društvenom životu čoveka,jer se menjanjem društvene prakse menjala i religija "per se".Analogno tome, mora se konstatovati da religija nije zabluda,već istorijska činjenica-ona nije izmišljotina već društvena pojava sa realnom osnovom.U momentu svesnosti sebe religija pruža mogućnost lične spoznaje,kao jedno od rešenja složenih zagonetki.Zbog toga Fojerbah definiše religiju(nast)
"da je ljudski grob kolevka religije"Slabost vernika - je MOĆ BOGA,dakle njegova ovisnost i božija neovisnost.Postoje(najmanje) dva jaka egzistencijalna razloga zbog čega čovek veruje.Prvi je smrtni strah - strah od smrti i drugi, ako je to neminovnost - produžetak života u nekoj od različiti formi,zavisnosti od pripadnosti nekoj od objavljeni religija.Dakle, u svojoj suštini religija je i borba za egzistenciju."Što više starimo - sve uspešnije i detaljnije sanjamo o smrti.Čovekova želja da živi produžava mu egzistenciju izvan zemaljski granica i stvara mu snove o varljivom raju čija će mu vrata smrt otvoriti."(R. Anri).Kjerkegor u svom "Dnevniku" razmišlja slično..." Ali za hrišćanina smrt nije nikako kraj svega,ona podrazumeva beskrajno više nade nego što poseduje sam život,čak kad je on u preobilju ispunjen zdravljem i snagom."Ostavljam svakom čoveku ponaosob da definiše - ko je čiji Tvorac.Meni je dan ulepšalo Kantovo i akademikovo "vedro nebo i moralni zakon u meni!"
Kjerkegor se ovde ograničava samo na hrišćane. A činjenica je da sve religije sveta veruju u postojanje duše i neki oblik života posle smrti.
Rejmond Mudi je o tome pisao u knjizi "Život posle života". Toplo preporučujem.
Ne, uopste nije zalosno. Zalosno je kada je neko iz racionalisticke tradicije ravnodusan prema Bogu i religiji. Jerotic je sjajan, mnogi ga ne vole jer je suvise racionalan, i kako vi rekoste afirmise kriticko misljenje. Iako ga afirmise, ne znaci da ga stavlja iznad vere. Pa sta iako ga stavlja...Razni su putevi do Boga, a Bog, koliko znam nije protiv racionalizma. Kod nas ljudi cesto isticu kako su racionalizam, nauka, liberalizam, i sl. nesto lose, a da zapravo ne znaju ni sta su te stvari. Za njih je dijalog isto sto i ekumenizam. Nauka je danas dosta napredovala, a religija mora da uhvati korak sa njom. Ako vam jedan evolucionista kaze da je covek stvoren kroz selekciju, vi mu morate racionalno odgovoriti, dati nekakve argumente, ne mozete se okrenuti i reci "gle jeretika". Mene odusevljava teolog Aleksandar Smeman, koga takodje mnogi napadaju, jer ima znanja i hrabrosti da kritikuje negativne stvari u crkvi. Mnogo nezdravih stvari se radja i tolerise u crkvi danas...
Nemate pojma. Pa sama fizika kaže (to ste trebali da učite u školi) da su energija, sila i materija neuništivi, te da se niti mogu uništiti, niti ni iz čega stvoriti. Isto važi i za dušu.
Gde je bila duša pre rođenja - pa ne znam, možda kao takva nije ni postojala, ali to je kao da pitate gde je bila struja pre no što vam je ušla u televizor/kablove, pa kad vidite da je nije bilo, onda da odgovorite da ona u stvari i ne postoji, već sam kabl/televizor je nekad sam proizvede.
Gospodine Radojeviću potpuno se slažem sa Vašim komentarima.
Pozdrav.
Ljudi koji veruju daleko su srećniji i vedriji od onih koji nemaju nade. Dovoljno je pogledati samo jednu epizodu " Duhovnika" ili otići pod Ostrog i videti kako monasi tamo kao da " lebde" nekoliko metara iznad zemlje. Dovoljno je pročitati jednu besedu starca Tadeja koji je završio samo četiri razreda škole a dostigao je mudrost koju malo ko ima. Odakle mu? Iz knjiga svakako ne. On je npr. govorio da je " depresija kombinacija loših misli" mnogo pre nego što su do toga došli kognitivni-bihejvioristi.
I ne brini kada bi se Gospod Bog i ukazao( a neće, jer zato postoji slobodna volja) teško da bi tebe potražio, da ti pruža dokaze.
Neonatologija uči da dete poseduje ličnost i mnogo pre nego što mu je formiran mozak.
MR
...Kad umremo vraćamo su u stanje u kom smo bili pre rođenja - u ništa
After your death you will be what you were before your birth.
Arthur Schopenhauer
brainyquote.com
Sada je izreka u redu.
"It is impossible that our rational part should be other than spiritual; and if any one maintain that we are simply corporeal, this would far more exclude us from the knowledge of things, there being nothing so inconceivable as to say that matter knows itself. It is impossible to imagine how it should know itself."( Pascal)
"Spirit is the original basis of all matter, reality, true existence.( Planck Max)
As a man who has devoted his whole life to the most clear headed science, to the study of matter, I can tell you as a result of my research about atoms this much: There is no matter as such. All matter originates and exists only by virtue of a force which brings the particle of an atom to vibration and holds this most minute solar system of the atom together. We must assume behind this force the existence of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter.( Planck)
I sta ce nam citati? Nicemu
Ali oprezno, kritički.
Malo je preučio. Na jednom predavanju je sam priznao da je gnostik.
Moralni zakoni su pre svega ljudska tvorevina a hrišćanstvo sa svojim zakonima Božija tvorevina.
Stavljati ljudsko pre Božijeg je u najmanju ruku sablazan, mislim da ovo prvi put čujem od uvaženog profesora.
Problem nastaje kod toga šta je moralno.
Od nikoga, posebno od svetovnjaka, netreba praviti kult ličnosti, pa ni od poštovanog Profesora.