четвртак, 22. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Прилози из извештаја комисија о паду хеликоптера: Лончар најавио долазак на аеродром; "Пренети Мехићу да је дошло до промене плана"; Генерал Живак - "Издају се задаци супротно важећим процедурама"; Боља видљивост на Батајници него на "Тесли" у часу пада

Kоментари (57) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 07 април 2015 08:38
Дринко Кончаревић
Има ли објашњења за цртеже? Зашто се хеликоптер спушта "носом" према слетној тачки. Ваљда као и авион, писту прво додирује задњим делом трицикла, па тек онда предњим делом. Тежиште хеликоптера је између предњих и задњих точкова. Смер кретања хеликоптера је према напред. Логично је да прво иде задњи крај ако већ хеликоптер пилот не може да држи у хоризонталном положају. Када летелица иде "носом", постоји могућност уздужног окретња летелице око или преко предњег точка, што слике сугеришу. Шта су за то време радили контролори лета, који на свом екрану имају позицију хеликоптера у три пројекције (панорамски радар), бројчану вредност висине, курс, плус брзина кретања?
Препоруке:
48
10
2 уторак, 07 април 2015 08:45
све горе
слетање извршити на хелиодром ВМА и да ће на тој позицији чекати медицинска екипа и да ће вероватно бити присутни министар здравља и министар одбране. Хитност извршења задатка је била императив", навео је Павловић.
..
"Пренети Мехићу да је дошло до промене плана"
..
После констатације да Мехић тражи да иде на ВМА и питања "ко је њему то дао", уследио је одговор да треба да иде на Сурчин зато што је медицинска екипа пребачена на Сурчин.
...
Нико не може објаснити рационалним разлозима чињеницу,да су два министра требала да присуствују једној рутинској алцији превожења болесног детета,изузев истих оних који су били коришћени дан раније када је министар полиције учествовао у спашавању детета из руку отмичара.
Неко би помислио ревност,пожртвованост?
Не,искључиво саморекламерство,пропаганда најниже врсте,овог пута са трагичним исходом.
нико
Препоруке:
150
1
3 уторак, 07 април 2015 09:52
@Дринко Кончаревић
Има ли објашњења за цртеже? Зашто се хеликоптер спушта "носом" према слетној тачки

Не спушта се. Био је у хоризонталном лету и прелазио у пењање. За то мора "нос на доле". Ударио је брзином од око 200km/h. Тек пред контакт са земљом, било у авионском слетању било пред лебдење, нос иде на горе. А слетна тачка је била стотинама метара даље.
Препоруке:
54
2
4 уторак, 07 април 2015 10:57
nenad
nemojmo da jedna nesreca ugrozi nase poverenje u vladu i nasu evropsku buducnost
Препоруке:
14
158
5 уторак, 07 април 2015 11:16
perkins
kakav Bandić,Gašić, Lončar i ostali,ova TRAGEDIJA je DIREKTNA posledica cirkuskih trikova popravljanja imidz vladajuce elite koja vuce poreklo iz slucaja""supermen u FEKETIĆU""te bljutavim i odvratnim snimcima kako gaulajter deli cebad i vodu na poplavljenim podrucjima,po toj matrici svaki jednostavni i rutinski zadaci se pretvaraju u napredni spektakal,eto mi smo jedina ""drzava""u svetu gde ministar unutrasnjih poslova DIREKTNO ucestvuje u poteri za otmicarima,zbog te napredne igre ljudi gube zivote,a koliko ih je tek za zivota vec sahranjeno?
Препоруке:
150
0
6 уторак, 07 април 2015 11:23
Apatinac
Polako ćemo konačno doći do najvažnijeg odgovora, zašto je pao helikopter.
Ovi prilozi su korak u tom pravcu,jer sad nedvosmisleno ukazuju da je letelica bila u režimu leta i penjanja, kad je udarila o zemlju.
Puni pravi odgovor, zašto je letelica udarila o zemlju,nema nikakve veze ko je ,kako i na koji način, izdavao naređenja, birao lokaciju sletanja itd.
Taj odgovor se uporno i namerno izbegava, jer je nekom u interesu da se priča usmerava na politički kolosek, pošto se tu izgleda lovi u mutnom.
Nisam siguran da većina komentatora to razume...
Препоруке:
9
154
7 уторак, 07 април 2015 11:26
Q
Иначе, у објављеној документацији недостају тачке 4 и 5 и половина тачке 6 Бандићеве изјаве.
?!?
; )
Препоруке:
53
0
8 уторак, 07 април 2015 11:30
nečista savest
У изјави генерала Предрага Бандића наведено је да сматра оправданим усмеравање слетања хеликоптера на „Николу Теслу“ јер је то „сасвим оптимално решење“.

Ovaj Bandić je jedan od glavnih krivaca, on je učesnik "herojskog" spašavanja iz smetova kod Feketića, on je čovek od poverenje Aleksandra Vučića, miljenik zapadnih ambasadora i natovaca, čovek koji je završio američku generalštabnu obuku, on je onaj koji je skoro plakao pred kamerama, i to s razlogom - nečiste savesti!
Zvali su ga mobilnim, Gašić ili već ko željan slikanja i on je potom izdao direktna naređenja gde i kako da se leti i sleti - kraj priče!
Препоруке:
122
0
9 уторак, 07 април 2015 11:33
миле
Звучни запис би рекао више од хиљаду њихових
папира.Нека поставе аудио из црне кутије,овако
само манипулишу и замагљују чињенице,што им је и
превасходни циљ.
Препоруке:
79
0
10 уторак, 07 април 2015 12:22
hohštapleri vode zemlju
oterali ljude u smrt i sada se peru od svake odgovornosti i još rekli dasu konzumirali akohol.premijer izjavljuje "ne dam gašića i lončara" govori da su oni krivci a pošto ih štiti i preuzima odgovornost mora da da ostavku ali pravi cirkus u vladi kao da narod okrivljuje pilote i on ih brani a narod je burno reagovao na lažni izveštajlhohštapleri.ne skidaju se sa tv samo da spasu svoje fotelje.marššš
Препоруке:
84
0
11 уторак, 07 април 2015 12:31
laži laži laži me
Šta reče premijer gde je bio ministar?
Препоруке:
80
0
12 уторак, 07 април 2015 12:36
@hohštapleri vode zemlju
A zamislite prkosnog Vučića da pred kamerama, u napadu histerije izjavi - ja sam oborio helikopter, šta hoćete, šta mi možete!
Pitam vas i sebe - šta mu stvarno možemo, toliko se osilio da, ili mu ne možemo ništa, ili ćemo još doživeti svašta!
Treba da padne ne danas, nego juče, ali "ružičasta srbijanska nacija" ne misli tako!
Препоруке:
85
0
13 уторак, 07 април 2015 13:08
Алекса
Данас су у пољским медијима, на 3 дана од петогодишњице катастрофе председничког авиона код Смолењска, пуштени "ново"-одчитани записи разговора из пилотске кабине. На пилоте је вршен страховити притисак да слете, они покушавају да се бране, али узалуд. Карактеристичне су речи шефа државног протокола, који је долазио у кабину - пробаћемо да слетимо, све док не успемо.
а глава војног ваздухопловства, који се налазио у кабини, притишће - слећите, смело...
пилоти тврде да је слетање немогуће, утишавају их седам пута у току двадесет последљих минута лета...
Ти записи одговарају верзији о којој је од почетка говорила руска комисија, која је истраживала катастрофу. Наводна је то шта се претходних година појављивало у медијима "одчитивано" на неодговарајућој фреквенцији, што је допуштало већу ингеренцију у интерпретацији записа.
За мене нема сумње да је посада нашег хеликоптера била стручна и одговорна. За овај ће злочин вучићевци, медијски насилници, кад-тад одговарати.
Препоруке:
75
1
14 уторак, 07 април 2015 13:23
Дринко Кончаревић
@непознати,
Хвала на објашњењу. Јасно ми је да због нападног угла мора да се нагне носом према доле али хеликоптер је у том положају почео да пада. Зашто? Да нису у питању неке нискофреквентне струје, са неког камиона? Ако пилот није видео место слетања, зашто контролор лета није реаговао и давао инструкције? Можда ми је промакло али ако хеликоптер на неколико стотина метара лети брзином око 200 км/час
Препоруке:
22
1
15 уторак, 07 април 2015 13:28
Дринко Кончаревић
наставак,
(Случајно сам кликнуо на "пошаљи"). Хтео сам да кажем да је невероватно да хеликоптер лети брзином 55,5 м у секунди на неколико стотина метара од слетне тачке. Да сам ја којим случајем пилот хеликоптера, не видим слетно место, заустављам хеликоптер, позовем контролора лета и тражим да ме води. Нешто је друго у питању.
Препоруке:
31
0
16 уторак, 07 април 2015 13:31
boban
Majora Mehica su bukvalno naveli u grotlo vulkana.Bukvalno je dirigovano navodjen u smrt.Kao u onoj video igrici:" kako prevariti iskusnog pilota".
Bas me zanima koliko puta je u poslednjih 5 godina vojni helicopter sletao na Surcin po mraku I teskoj magli uz zbunjujuca svetla reflektora,aviona I raznih vozila .Ja mislim da nije ni jednom.
Препоруке:
66
1
17 уторак, 07 април 2015 13:32
још горе
Како се наводи у прилозима, у последња два минута лета дошло је до грешака и неспоразума који су били кључни за крајњи исход лета.
Посада јавља висину од 140м, мислећи на висину изнад писте на шта контролор летења не реагује, јер очекује да пилот говори о надморској висини, што је стандардна процедура за цивилне ваздухоплове", наводи се у прилогу...
"Контролор и посада немају исти начин размишљања и нису навикнути на заједнички рад", наводи се..
..
Последњи тренутци су били круцијални.
Зашто на цивилни а не на војни?
н.
Препоруке:
58
0
18 уторак, 07 април 2015 13:42
@ @Дринко Кончаревић
"Не спушта се. Био је у хоризонталном лету и прелазио у пењање. За то мора "нос на доле". Ударио је брзином од око 200km/h. Тек пред контакт са земљом, било у авионском слетању било пред лебдење, нос иде на горе. А слетна тачка је била стотинама метара даље."

Занимљиво је ово објашњење - за пењање треба "нос на доле". Зар није ефикасније пењање ако је уздужна оса у хоризонтали? "Нос на доле" му обезбеђује и хоризонтално кретање напред. А ако је он губио висину, можда је било боље да је ишао са "носем горе". Тако би успоравао кретање напред а имао би недостајуће време за одвајање од блиског тла. Изгледа да нису имали тачну представу колико им је земља близу, због врло слабе видљивости. А и бочни нагиб је био већи.
Препоруке:
10
13
19 уторак, 07 април 2015 13:48
стисак
Мирослав Лазански: Анатомија једне трагедије
понедељак, 06 април 2015 23:22 стисни Мирославе!
И зашто је контрола летења Аеродрома „Никола Тесла” сугерисала посади да слети код њих?
..
То онако узгред.
А то је круцијално као што ће показати истрага.
Али пада снег из једног разлога,а то је таштина и страх,ако се разумемо.
После прозивке премијера,једног од најбољих извештача из те области(војне),нек стисне петљу и настави да ћути,или оповргне премијера ако има м...
А то је стварно тешко,зна то и Вучић.
Препоручи коментар: 54 2
..
Још ако је Лазански имао ове транскрипте,а имао је онда је стварно...
нико
Препоруке:
46
0
20 уторак, 07 април 2015 13:57
још један аналитичар снс-а
Како се наводи у прилозима, у последња два минута лета дошло је до грешака и неспоразума који су били кључни за крајњи исход лета.

"Посада јавља висину од 140м, мислећи на висину изнад писте на шта контролор летења не реагује, јер очекује да пилот говори о надморској висини, што је стандардна процедура за цивилне ваздухоплове", наводи се у прилогу.
...
И зашто је контрола летења Аеродрома „Никола Тесла” сугерисала посади да слети код њих?

Све остало су спекулације и беспризорна политизација једне несреће, глад за тиражима, сензацијама. Крв и сузе, то је наша јавна сцена(Мирослав Лазански: Анатомија једне трагедије
PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 06. април 2015.
...
Ако је најбољи војни новинар имао транскрипте,онда је то тужно.
Препоруке:
38
1
21 уторак, 07 април 2015 14:49
јасна***
Апатинац,
сачекај ме испред скупштину,да идемо по сендвич.
Препоруке:
76
8
22 уторак, 07 април 2015 15:10
@ јасна***
Само пазите шта једете. Ово је "страсна" седмица.
Препоруке:
36
2
23 уторак, 07 април 2015 15:29
Маки
...Посада јавља висину од 140м, мислећи на висину изнад писте на шта контролор летења не реагује, јер очекује да пилот говори о надморској висини, што је стандардна процедура за цивилне ваздухоплове...

...поново издају задаци супротно важећим процедурама" и да се на тај начин Војска доводи у незгодну ситуацију...као и да није безбедно слетати у ноћним условима на неприпремљене терене...

...има изричито наређење министра одбране за наведени задатак"...

...После констатације да Мехић тражи да иде на ВМА и питања "ко је њему то дао", уследио је одговор да треба да иде на Сурчин зато што је медицинска екипа пребачена на Сурчин...


Много бабица, килаво дете. Војска нема снаге да политичарима каже ОДСТУПИ. Криви, по овоме министри.
Препоруке:
34
0
24 уторак, 07 април 2015 15:32
Велизар М. @Дринко Кончаревић и колега (1 од 2)
Извињавам се, случајно нисам ставио свој псеудоним у првом посту. Још, употребио сам погрешан термин, боље је рећи "имао је прогресивну брзину" него "био је у хоризонталном лету".
Имајте на уму да он није стајао на месту већ се све време мотао око прага писте. Немам сад времена за дужи пост (можда вечерас) а и боље би било да све објасне пук. Ђошић или Бели Орао. А треба и преслушати аудио снимке комуникације са торњем.
За сада, у другом делу поста дајем један извод из упутства за ХТ-40 (Ми-8), не верујем да има много разлика у односу на Ми-17. О лебдењу је већ све рекао Ђошић на другим темама. Ваљда ће све бити јасније.
И да, имајте на уму да га је прилазна контрола после неуспелог прилаза са курса 300° упутила десно на курс 150° и да у извештају пише да је маневар изведен "оштрим темпом".
Препоруке:
10
0
25 уторак, 07 април 2015 15:34
Велизар М. @Дринко Кончаревић и колега (2 од 2, упутство)
4.9. - Let u oblacima
4.9.1. - opšte
...
02) Letenje sa helikopterom HT-40 u oblacima treba izvoditi na sledećim režimima:
a) brzina u penjanju, prema pokazivaču 150 km/h, vertikalna brzina 3 - 4 m/s,
b) brzina snižavanja 120 - 200 km/h, vertikalna brzina 3 - 4 m/s,
c) brzina u horizontalnom letu kod zalaska za slepo sletanje, 160 - 180 km/h,
...
04) Minimalna brzina u horizontalnom letu u oblacima iznosi 100 km/h
05) Radi izbegavanja nagle promene položaja helikoptera i brzine leta, upravljanje po instrumentima treba vršiti laganim pokretanjem komandi helikoptera.
Препоруке:
11
0
26 уторак, 07 април 2015 16:17
Molder
Ključ leži u Feketiću 2, odnosno želji Lončara za političkim poenima, što se vidi i iz priloženog snimka Dnevnika na RTS-u. Kao što se na početku reklo, civilna kontrola letenja i vojni piloti imaju različit način razmišljanja. Zato je trebalo da se leti na Batajnicu. U prilog tezi da je helikopter pao zbog nečije promocije ide i to da su na Batajnici bili bolji vremenski uslovi.
Препоруке:
33
0
27 уторак, 07 април 2015 16:53
Umpalumpa
Oni će sve upropastiti da bi pravili svojemedijske cirkuse.

Vojsko spasi narod!
Препоруке:
28
0
28 уторак, 07 април 2015 17:40
S.Z.Ž.
I opet UPORNO ne objavljuju KO JE IZDAO NAREDJENJE DA SE SLETI NA AERODROM A NE NA VMA? Ovoliki tekst a nema odgovora na to pitanje, mada je kristalno jasno ko je to naredio , ako nije Zlatibor Lončar onda je Gašić ako ne Gašić onda jedino to može Vučić i niko četvrti. Njih troje uhapskiti pa onda saznati istinu .

Neposredni uzrok pada nije ni bitan i verovatno je loša komunikacija izmedju kontrole letenja i pilota. Razlika od 3 metra može biti kobna a ne razlika od 98 METARA. Ti u leži odgovor na pitanje zašto je na crtežima nos helikoptera nacrtan niže od repa, zato što je bio ili u poniranju ili u izravnavanju tih zadnjih 100 metara.
Препоруке:
36
1
29 уторак, 07 април 2015 18:59
dragon13
Odluka o tome da se sleti na aerodrom Nikola Tesla doneta je oko 20.30h.
Medutim posada je o promeni destinacije obavestena vise od sat kasnije.Pilot Omer Mehic sva do 21.37 govori o sletanju na VMA sto je u ovom slucaju prirodno mesto za spasavanje zivota deteta.
Ovo je kljucan momenat u celoj operaciji jer spas deteta vise nije primaranzadatak jer prvo mora da se odigra scenario FEKETIC 3
Jos nam samo nedostaje igra oko sanitetskog vozila.Znalo se da ce put biti prohodan za dva sata, a toliko najmanje je potrebno helikopteru za izvrsenje zadatka.
Sada ko je taj u Raskoj koji je sagledao priliku za jos jedan FEKETIC i pozvao ministra vojnog? Mozda i to saznamo pa da izvedemo zakljucak.
Препоруке:
37
0
30 уторак, 07 април 2015 21:23
мм
''Ово'' на РТС-у у ''Упитнику'' је министар одбране Србије?!?
Он не зна да састави смислену простопроширену реченицу.
Препоруке:
39
0
31 среда, 08 април 2015 05:01
DAN
ZIVIM U CANADI. OVDJE JE NEZAMISLIVO DA IKO DOCEKUJE BOLESNIKE SEM HITNE POMOCI. DA SE POJAVI BILO KO SEM OBUCENIH DA SPASAVAJU ZIVOTE BIO BI ZAMOLJEN ODLUCNO I JASNO DA SE UDALJI. AKO TAJ NE BI FOLLOW DIRECTION ODMAH DOSLA BI MILICIJA,UHAPSILA GA I OPTUZILA ZA UGROZAVANJE LJUDSKI ZIVOTA I SLUZBENIH LICA U DAVANJU POMOCI....SLIJEDILA BI OPTUZBA ZA POKUSAJ UBISTVA.

MOJA PAMET NE MOZE DA DOKUCI STA CE MINISTAR-I NA P I S T I.

ALI DALEKO JE CANADA.... ALI JA SAM JEDNAKO TUZAN STA SE DESAVA U MOJO ZEMLJI I U RV I PVO KOJI SAM SLUZIO.

O TEMPORA O MORES.
Препоруке:
40
2
32 среда, 08 април 2015 05:53
Dingo
Izgleda da je posle pritiska javnosti napustena prica o alkoholu u krvi Mehica.
Taj detalj se uopste vise ne spominje a akcenat je sad na losoj komunikaciji izmedju kontrole leta I posade?
Kako to da se preko noci menjaju zakljuci o uzroku pada helikoptera?
Ako alkohol nije glavni uzrok pada ko ce nadoknaditi porodici dusevnu bol zbog bacene ljage na ime pilota?
Препоруке:
30
1
33 среда, 08 април 2015 10:08
Милутин
Генерал-мајор Ранко Живак у својој изјави наводи да је у разговору са бригадним генералом Бандићем констатовао да се "поново издају задаци супротно важећим процедурама" и да се на тај начин Војска доводи у незгодну ситуацију.


Овим је све речено.

*Разочаран сам како се води један службени разговор измељу свих њих, то је једно неодговорно понашање,...шта вели онај; "то је сигурица!!!", ...

Војска се деградира, не споља већ изнутра,од самих виших официра, то је јасно, њимаје фотеља најпреча, изгледа..
Препоруке:
21
0
34 среда, 08 април 2015 10:19
српска сарма, а може и пасуљ@ Алекса, па БОТаничари
Поштовани, за РАЗЛИКУ од АВ-АВ-а, Гашића& булументе, Качињски& Со. су ЛИЧНО РИЗИКОВАЛИ, а остало је ствар пољске русофобије& њеног ложења од стране Амера. У НАШЕМ случају одлучио је ТУПСОНСКИ ПИ-АР АВ-АВ-овских КРЕДЕБИЛСКИХ УВЛАКАЧА и ЈОШ ГОРЕ УВЛАКАШТВО неких припадника В Србије попут бригадира Бандића!? Сад БОТаничари! Ша да вам кажем дилбери, одрађујте тај ваш КУКАВНИ "посо", ал се НЕ ПЕТЉАЈТЕ много са нама патриотама, већ тражите НОВИ посао, пошто ће ускоро бити УВЕДЕНА "ПРИНУДНА УПРАВА" у "ЗДРУЖЕНО ПРЕДУЗЕЋЕ" СНС& Другови, са ХАПШЕЊЕМ ЦЕЛОКУПНОГ "менаџмента"!? Према томе, не само да НЕЋЕ ВИШЕ БИТИ "лаке" лове, већ је БОЉЕ да се СКЛАЊАТЕ од СКОРЕ ГУЖВЕ!
Препоруке:
24
1
35 среда, 08 април 2015 10:36
миле
Ето ти објашњења,прво уништиш војску,па се не бојиш да неко може да те хапси за велеиздају.На миру можеш окупатору да предаш земљу део по део.Досад су били само економске убице,а сад буквално убијају и ругају нам се.
Препоруке:
22
0
36 среда, 08 април 2015 10:37
Јутутунац
Е па сад смо их ухватили.Нису поштовали процедуру.Сад само Вучића по туру.Ни он не пошптује процедуру.Прао Београд на води.Никог не пита, само се с финансијерима Црним Арапима џлита.Шта ће му Београд на води.Зар није боље Београд под водом.Беше једном поплава па Карађорђева пуна воде.Чамцима до Манака.То је било забавно.Направио ону кућерину у тој улици.А баш била згодна за бескућнике.Нема зиме.Ту где спаваш поједеш кору хлеба, ту се испогани.Кошава све растера. Хотел промаја, лек за душу.Живели ко бубрези у лоју.А ми хоћемо бели свет.И то са Арапима,јадни наши бескућници.Е сада ће овај хеликоптер да искија.Неће му пасти на памет да некога спасава.Ух да је то било за време поплава.Падне хеликоптер са поплављенима , трагедија до гуше.Крив да горе не мере бит.Па кад га скембамо, има да квекне.А не да нам продаје свилу.Читаву литанију смилсио.Где год чачнеш зна сто врага.Монструм један.Тај је опаснији ода Мила.Мило бар мажњава лову.Овај никако да се упеца.Они Милу не могу а ми бијемо
Препоруке:
11
4
37 среда, 08 април 2015 10:41
Sinisa B.
Gorece vam duse zbog ovoga!!!
Препоруке:
17
1
38 среда, 08 април 2015 10:59
Конобар
Питање 1.: ШТА РАДИ ЈАВНИ СЕРВИС, шта раде српски медији ...''ИМАТЕ ПРАВО ДА ЗНАТЕ СВЕ'', шта је дужност НОВИНАРА - зашто примају плату?

Влада има интерес да САКРИВА ИСТИНУ.

Новинарима је задатак да НАРОД ОБАВЕСТЕ да влада скрива истину.Ако то није тако а очигледно у Србији није, онда народ да спрема мотке и то офарбане.

Скинути ЧЕЛИЧНУ КАПУ која притиска српске медије иначе страдаћемо сви...

Питање 2. : Како ће сутра војска у било којој ситуацији да изврши наређење ако се МЕШЕТАРИ у командовању? Еј , није ово ничија ПРЋИЈА...Незналице упропастише све...

Незнање посла који се врши долази нам главе!
Препоруке:
22
2
39 среда, 08 април 2015 11:17
S.Z.Ž
Naša vojska izgubila je obraz i čast kada dozvoljava ovakvim bilmezima da je vode. Vojni državni udar je legitimna stvar u zemlji koju su preuzeli izdajnici. Nema tu previše razmišljanja i kalkulacije.
Препоруке:
26
1
40 среда, 08 април 2015 12:06
izem vojsku
kada naređenja izdaju keramičar i doktor smert
Препоруке:
25
1
41 среда, 08 април 2015 12:10
lepo je Konuzin rekao
ima li ovde srba???
Препоруке:
25
1
42 среда, 08 април 2015 12:33
Umpalumpa
Генерал-мајор Ранко Живак у својој изјави наводи да је у разговору са бригадним генералом Бандићем констатовао да се "поново издају задаци супротно важећим процедурама" и да се на тај начин Војска доводи у незгодну ситуацију.


Na stranu to što "izgledamo neozbiljno pred svetom". Ovde je sve bilo potčinjeno marketingu vlade i to je sve odnelo živote jednog deteta, članova posade i medicinskog osoblja.

Vojsko spasi narod!
Препоруке:
19
1
43 среда, 08 април 2015 13:31
Част ВС
Да наша војска има трунке части заштитила би уставни поредак Србије!
Препоруке:
18
0
44 среда, 08 април 2015 13:35
Prolaznik
Izgleda da je knjiga "spala na dva slova". Ostala je nejasna samo saradnja kontrolnog tornja sa posadom helikoptera. Nažalost i najvažnija, na kraju krajeva.
Препоруке:
16
0
45 среда, 08 април 2015 14:30
нн
Јуче на РТС-у имали смо прилике да чујемо министра војног Гашића који, већ на самом почетку разговора, наводи да је добио позив од директора болнице у Новом Пазару да треба спасти дете. Питање које из те реченице следи, а које би сваки новинар потом упутио саговорнику, но које водитељка није знала/хтела да упути, било би: како можете да издајете директиве на један анониман позив о спасавању (без обзира што вам се неко представио као директор здравља? Ако сте већ прихватили позив, значи било је на нечију препоруку, илити на протекцију. На чију? Ко одлучује о важности предмета хитне акције, тежини угрожености пацијента? О медицинском аспекту проблема скоро да уопште није било речи - да ли је у овом случају поштована процедура, или су се властодршци у ходу договорали да један другом учине "онако буразерски" како то само братија на власти може(прича се да је тај молилац био Љајић, и могуће је, с обзиром из које средине долази болесник), а онда, згодно јест, побрати и тренутак славе.
Препоруке:
20
1
46 среда, 08 април 2015 14:35
Владимир Ђилас
Reflektori na stadiонu Crvene zvezde su upaljeni u 00:30, ekipa sa bakljama (kažu da je za navigaciju, se popela na krov oko 00:40)
Reflektori na Partizanovim stadionu su upaljeni nekih 5-10 minuta kasnije. Stadion Čukaričkog odprilike u to neko vreme.

Kontakt sa letelicom je izgubljen oko 22:30

Svetla su pogašena oko 2:30

Шта рећи о овоме?
Препоруке:
24
0
47 среда, 08 април 2015 15:42
Лазаревац
Одмах сам рекао да није било јасних команди, да се посада и земља уопште нису разумели. Шта ће министар Лончар на писти и на аеродрому. Где је био АВАв, чудо није организовао директан пренос. Велика брука и срамота свих учесника у страшној трагедији и неорганизованости војске, државе. Уместо рутинске војне акције спасавања умешали се гологузани и крај.....
Исто се дешава са целокупним државним апаратом, са привредом, Сертићима, приватизациојом, ММФовим кредитима који се ТЕШКО добијају, Хашким сарадницима Вукчевићем и Векарићем, сви нам хебу матер материну. Ко ће ту багру да разјури?
Нека неко каже шта у овој јаду држави фунционише?
Да имају памети Охајци би збрисали у Брисел и Вашингтон.
Препоруке:
11
1
48 среда, 08 април 2015 16:49
Дринко Кончаревић
@Velizar,
Хвала на објашњењима али опет је закључак исти: не знамо зашто је пао. Радар је радар, доплеров ефекат је ефекат, итд. У јединици у којој сам служио војску, руковао сам са противпешадијским радаром. На пробним вожњама брода, на радарском екрану, уочавао сам чамац од 3м, на удаљености од 1200м. Све ово пишем само да би рекао да ми поред, сваремених радара и све друге тенике за навођење, није јасно како то да им је требало 3-4 часа да пронађу олупину? Правдају се маглом. Каква магла? Трућају глупости? Док радар ради, прави се снимак кретања летелице. На основу радарског снимка који аутомацки пише координате летелице, могли су одмах пронаћи пали хеликоптер. Можда се неко могао спасити? Налази аутопсије. Алкохол. Невероватно је да су по паду, моментално сви погинули.
Препоруке:
9
1
49 среда, 08 април 2015 17:40
Лазаревац
Динко браво. Нису сви погинули одмах. Екипа на земљи, вероватно без икакве војне школе и знања, не може бити крива. Нису војници, не знају да командују војницима. Хеликоптер пао, а они га воде на висини од 70так метара. Чудо да су га уопште пронашли. Није га требало ни тражити, јер су му познате координате. Можда су мислили да је одлетео на другу дестинацију, да је војска преузела командовање. Да има војске и државе, врховни ди ОДМАХ изоловао све учеснике, сменио и дао налог да се утврди истина. Овако - војна мафија се договара шта ко да изјави... Мртви не говоре, а публици сервирају тоталну неспособност за било какву озбиљну акцију. Да државу нападне пар јаких момака са штаповима, не бисмо се одбранили. Пропадосмо, нема нам спаса. Охајо нас је научио како да нестанемо, јер смо им пружили невиђен отпор. Смрт НАТО фотељашима, смрт фашизму и окупацији свих људских ресурса од стране криминалне мафије.
Препоруке:
12
1
50 среда, 08 април 2015 18:15
Брада
Оно што мени као лаику није јасно је то како је могуће да је хеликоптер нестао са свих радара. Читајући транскрипте, ако сам добро разумио, у једном тренутку нико не види хеликоптер на радару, а онда стижу вијести да га чују изнад Ушћа (или Богословије, не сјећам се тачно).

Иначе, извјештај и прилози су препуни фалинки, ни Поаро не би похватао шта се све дешавало и ко је коме и шта наређивао. Општи хаос. Тужно. Чемерно. Крајње непрофесионално.

Све и да усвојимо да циљ није био маркетинг и сликање (иако после Фекетића народ итекако има право да вјерује да је баш то био циљ), и даље остаје питање у каквом нам је то стању војска, држава, народ... Смјена керамичара је најмање што се може и треба урадити, али то ама баш ништа неће ријешити. Јер доћи ће неки други керамичар, столар, менаџер, казанџија... Проблем је много дубљи, бојим се.
Препоруке:
6
0
51 среда, 08 април 2015 19:48
lingvist
@Apatinac

Kad je reč o ovoj temi, možda nije umesno iznositi lingvističke napomene. Ali moram. I vama se potkrao (verovatno s naprednog ekrana, nenamerno) jedan čisti pleonazam koji naš vrli vožd često koristi:
"KAKO I NA KOJI NAČIN" - sintagma "na koji način" znači doslovno ISTO što i zamenica "kako", ali naš vrli vožd ih koristi jednu do druge svaki put, u svakom nastupu. Valjda dok ponamešta naočare. Valjda da dobije na vremenu dok izriče svoje besmislene, bedaste i lažljive izjave.
Препоруке:
3
0
52 среда, 08 април 2015 20:06
Велизар М. @Дринко Кончаревић (опет 1 од 2 )
опет је закључак исти: не знамо зашто је пао.
Ако мислите на непосредни узрок, искрено, ја се ни не усуђујем да погађам. Губитак узгона (неправилан положај), губитак оријентације (нарочито по висини), свашта је могло бити. Толико већ не знам, није ми струка. Што се тих задњих тренутака тиче, још увек верујем комисији која је направила прелиминарни извештај. Ово мало што имам међу својим књигама, ових пар техничких детаља, наводим како бисмо стекли јаснију слику шта се дешавало и да бисмо на основу тога тражили ко и колико лаже. А и лакше је ако знамо неке основне ствари. Да не губимо време у расправи да ли лебди, не лебди, како лебди или како се пење и спушта. Рецимо:
Радар је радар,...
Не мора да значи. Ако су га пратили само по секундарном радару онда податке добијају од транспондера у самој летелици. А ако су га пратили примарним радаром или тако нечим, заиста би морали да знају позицију. А има још ствари које ме збуњују.
Препоруке:
5
0
53 среда, 08 април 2015 20:10
Велизар М. @Дринко Кончаревић (2 од 2, и не гњавим више )
Прво она слика путање извучена из GPS уређаја. Па радарски плот, где је? Затим, у извештај је укључен опис тренаже за ILS i GCA са картама батајничког аеродрома и тамошњим процедурама. Можда како би се уочило да се ради по QFE висини, због оне збрке са 140м? Али зашто нема истог за АНТ? И оно што ме највише збуњује јесте комуникација са торњем. Колико се сећам (још од оног пољског председничког авиона), када контрола говори "на правцу, на линији" то је онда PAR/GCA процедура прилаза а не ILS где се пилот сам наводи помоћу инструмента. И зашто нема обавештења да је VOR ван функције? Можда ће ми бити јасније кад прочитам и други извештај. У овој несрећи баш све делује некако побркано.
Е сад, што се тиче "оног" основног узрока, тиме се ова стручна комисија није бавила, тиме треба да се бави тужилац. Имао бих ја поверења и у тужилаштво (јер би неко морао у затвор) али немам, јер властима не верујем. Не треба нам пилотска дозвола да ту препознамо муљање.
Препоруке:
6
0
54 среда, 08 април 2015 22:43
posetilac
Otkako su dosli na vlast, naprednjaci prave gresku za greskom, pakuju nam necuvene lazi i pricaju bajke! Seprtlja do seprtlje! Koliko im je obrazovanje-takvi su im i rezultati!
Препоруке:
3
2
55 четвртак, 09 април 2015 02:20
@ јасна***
Веза (@ јасна***)

Извините, нисам знао да је толико велико друштво "Грегоријанаца" на сајту.
Препоруке:
1
1
56 четвртак, 09 април 2015 09:44
mardiskica
Ovakav javašluk ovi "napredni" su ustanovili na svim nivoima. Demontirali su sve sisteme koji su još i nekako funkcionisali i montirali neke jako čudne koji nigde niti mogu, niti znaju da funkcionišu. Sve neobrazovano, nestručno, neiskusno- NEZNALICE. Pri tome se svi ponašaju kao Vučić- bahato, bezobrazno, arogantno. Posmenjivali su sve što je znalo da radi svoj posao i to na svim nivoima, od portira do direktora( konačno na njih su mogli da se oslone u radu)i doveli po ugovoru o delu SVOJE. Jer tu i jeste najveći problem. Stručni bi ih svakodnevno podsećali koliko ništa ne znaju. Najbolje ih je skloniti. Tako je od dna do vrha, ili od vrha do dna.
Pošto vidimo da je tako i u vojsci, onda nema nikakve nade za nas. Ako jedan obrazovani oficir ne sme jednom zanatliji da odbije zahtev ( jer ovaj nema ustavno pravo da mu izdaje naređenja) onda je to kraj. Ako se svesna javnost ne suprotstavi takvom ponašanju, nema nam spasa. Pitanje je samo kolika će razmera sledećih nesreća da bude.
Препоруке:
1
2
57 четвртак, 09 април 2015 10:24
Dragan
Samo cu da kazem da sam poslije ove informacije sa RTS-a siguran da je sve bilo organizovano i pripremljeno da se mediski "iskoristi" ova situacija radi podizanja rejtinga vlade Vucic Aleksandra, a samim time i njegovih ministara.
Ovu su im vjerovatno savjetovali saradnici i mediski eksperti koji rade za osumnjicenog za ratne zlocine Tonija Blera, sa kojima su imali "zatvorene"radne sastanke prije nekih mjesec ili dva.
Upravo ovako je bila i iskoristena i mediski popracena situacija sa djetetom koje je bilo oteto i gdje se slavodobitno pojavio ministar policije nakon uspijesno obavljene akcije.Ja vjerujem da su ih o tome obucavali kako da se iskoriste ovakve situacije u propagandne svrhe Vucic Aleksandra i njegove ministre mediski moguli koji rade za osumnjicenog za ratne zlocine Tonija Blera.
E na ove stvari bi se trebalo obratiti paznju i postaviti pitanja na pres konferenciji Vucic Aleksandra.
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер