Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Prilozi iz izveštaja komisija o padu helikoptera: Lončar najavio dolazak na aerodrom; "Preneti Mehiću da je došlo do promene plana"; General Živak - "Izdaju se zadaci suprotno važećim procedurama"; Bolja vidljivost na Batajnici nego na "Tesli" u času pada

Komentari (57) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 07 april 2015 08:38
Drinko Končarević
Ima li objašnjenja za crteže? Zašto se helikopter spušta "nosom" prema sletnoj tački. Valjda kao i avion, pistu prvo dodiruje zadnjim delom tricikla, pa tek onda prednjim delom. Težište helikoptera je između prednjih i zadnjih točkova. Smer kretanja helikoptera je prema napred. Logično je da prvo ide zadnji kraj ako već helikopter pilot ne može da drži u horizontalnom položaju. Kada letelica ide "nosom", postoji mogućnost uzdužnog okretnja letelice oko ili preko prednjeg točka, što slike sugerišu. Šta su za to vreme radili kontrolori leta, koji na svom ekranu imaju poziciju helikoptera u tri projekcije (panoramski radar), brojčanu vrednost visine, kurs, plus brzina kretanja?
Preporuke:
48
10
2 utorak, 07 april 2015 08:45
sve gore
sletanje izvršiti na heliodrom VMA i da će na toj poziciji čekati medicinska ekipa i da će verovatno biti prisutni ministar zdravlja i ministar odbrane. Hitnost izvršenja zadatka je bila imperativ", naveo je Pavlović.
..
"Preneti Mehiću da je došlo do promene plana"
..
Posle konstatacije da Mehić traži da ide na VMA i pitanja "ko je njemu to dao", usledio je odgovor da treba da ide na Surčin zato što je medicinska ekipa prebačena na Surčin.
...
Niko ne može objasniti racionalnim razlozima činjenicu,da su dva ministra trebala da prisustvuju jednoj rutinskoj alciji prevoženja bolesnog deteta,izuzev istih onih koji su bili korišćeni dan ranije kada je ministar policije učestvovao u spašavanju deteta iz ruku otmičara.
Neko bi pomislio revnost,požrtvovanost?
Ne,isključivo samoreklamerstvo,propaganda najniže vrste,ovog puta sa tragičnim ishodom.
niko
Preporuke:
150
1
3 utorak, 07 april 2015 09:52
@Drinko Končarević
Ima li objašnjenja za crteže? Zašto se helikopter spušta "nosom" prema sletnoj tački

Ne spušta se. Bio je u horizontalnom letu i prelazio u penjanje. Za to mora "nos na dole". Udario je brzinom od oko 200km/h. Tek pred kontakt sa zemljom, bilo u avionskom sletanju bilo pred lebdenje, nos ide na gore. A sletna tačka je bila stotinama metara dalje.
Preporuke:
54
2
4 utorak, 07 april 2015 10:57
nenad
nemojmo da jedna nesreca ugrozi nase poverenje u vladu i nasu evropsku buducnost
Preporuke:
14
158
5 utorak, 07 april 2015 11:16
perkins
kakav Bandić,Gašić, Lončar i ostali,ova TRAGEDIJA je DIREKTNA posledica cirkuskih trikova popravljanja imidz vladajuce elite koja vuce poreklo iz slucaja""supermen u FEKETIĆU""te bljutavim i odvratnim snimcima kako gaulajter deli cebad i vodu na poplavljenim podrucjima,po toj matrici svaki jednostavni i rutinski zadaci se pretvaraju u napredni spektakal,eto mi smo jedina ""drzava""u svetu gde ministar unutrasnjih poslova DIREKTNO ucestvuje u poteri za otmicarima,zbog te napredne igre ljudi gube zivote,a koliko ih je tek za zivota vec sahranjeno?
Preporuke:
150
0
6 utorak, 07 april 2015 11:23
Apatinac
Polako ćemo konačno doći do najvažnijeg odgovora, zašto je pao helikopter.
Ovi prilozi su korak u tom pravcu,jer sad nedvosmisleno ukazuju da je letelica bila u režimu leta i penjanja, kad je udarila o zemlju.
Puni pravi odgovor, zašto je letelica udarila o zemlju,nema nikakve veze ko je ,kako i na koji način, izdavao naređenja, birao lokaciju sletanja itd.
Taj odgovor se uporno i namerno izbegava, jer je nekom u interesu da se priča usmerava na politički kolosek, pošto se tu izgleda lovi u mutnom.
Nisam siguran da većina komentatora to razume...
Preporuke:
9
154
7 utorak, 07 april 2015 11:26
Q
Inače, u objavljenoj dokumentaciji nedostaju tačke 4 i 5 i polovina tačke 6 Bandićeve izjave.
?!?
; )
Preporuke:
53
0
8 utorak, 07 april 2015 11:30
nečista savest
U izjavi generala Predraga Bandića navedeno je da smatra opravdanim usmeravanje sletanja helikoptera na „Nikolu Teslu“ jer je to „sasvim optimalno rešenje“.

Ovaj Bandić je jedan od glavnih krivaca, on je učesnik "herojskog" spašavanja iz smetova kod Feketića, on je čovek od poverenje Aleksandra Vučića, miljenik zapadnih ambasadora i natovaca, čovek koji je završio američku generalštabnu obuku, on je onaj koji je skoro plakao pred kamerama, i to s razlogom - nečiste savesti!
Zvali su ga mobilnim, Gašić ili već ko željan slikanja i on je potom izdao direktna naređenja gde i kako da se leti i sleti - kraj priče!
Preporuke:
122
0
9 utorak, 07 april 2015 11:33
mile
Zvučni zapis bi rekao više od hiljadu njihovih
papira.Neka postave audio iz crne kutije,ovako
samo manipulišu i zamagljuju činjenice,što im je i
prevashodni cilj.
Preporuke:
79
0
10 utorak, 07 april 2015 12:22
hohštapleri vode zemlju
oterali ljude u smrt i sada se peru od svake odgovornosti i još rekli dasu konzumirali akohol.premijer izjavljuje "ne dam gašića i lončara" govori da su oni krivci a pošto ih štiti i preuzima odgovornost mora da da ostavku ali pravi cirkus u vladi kao da narod okrivljuje pilote i on ih brani a narod je burno reagovao na lažni izveštajlhohštapleri.ne skidaju se sa tv samo da spasu svoje fotelje.marššš
Preporuke:
84
0
11 utorak, 07 april 2015 12:31
laži laži laži me
Šta reče premijer gde je bio ministar?
Preporuke:
80
0
12 utorak, 07 april 2015 12:36
@hohštapleri vode zemlju
A zamislite prkosnog Vučića da pred kamerama, u napadu histerije izjavi - ja sam oborio helikopter, šta hoćete, šta mi možete!
Pitam vas i sebe - šta mu stvarno možemo, toliko se osilio da, ili mu ne možemo ništa, ili ćemo još doživeti svašta!
Treba da padne ne danas, nego juče, ali "ružičasta srbijanska nacija" ne misli tako!
Preporuke:
85
0
13 utorak, 07 april 2015 13:08
Aleksa
Danas su u poljskim medijima, na 3 dana od petogodišnjice katastrofe predsedničkog aviona kod Smolenjska, pušteni "novo"-odčitani zapisi razgovora iz pilotske kabine. Na pilote je vršen strahoviti pritisak da slete, oni pokušavaju da se brane, ali uzalud. Karakteristične su reči šefa državnog protokola, koji je dolazio u kabinu - probaćemo da sletimo, sve dok ne uspemo.
a glava vojnog vazduhoplovstva, koji se nalazio u kabini, pritišće - slećite, smelo...
piloti tvrde da je sletanje nemoguće, utišavaju ih sedam puta u toku dvadeset posledljih minuta leta...
Ti zapisi odgovaraju verziji o kojoj je od početka govorila ruska komisija, koja je istraživala katastrofu. Navodna je to šta se prethodnih godina pojavljivalo u medijima "odčitivano" na neodgovarajućoj frekvenciji, što je dopuštalo veću ingerenciju u interpretaciji zapisa.
Za mene nema sumnje da je posada našeg helikoptera bila stručna i odgovorna. Za ovaj će zločin vučićevci, medijski nasilnici, kad-tad odgovarati.
Preporuke:
75
1
14 utorak, 07 april 2015 13:23
Drinko Končarević
@nepoznati,
Hvala na objašnjenju. Jasno mi je da zbog napadnog ugla mora da se nagne nosom prema dole ali helikopter je u tom položaju počeo da pada. Zašto? Da nisu u pitanju neke niskofrekventne struje, sa nekog kamiona? Ako pilot nije video mesto sletanja, zašto kontrolor leta nije reagovao i davao instrukcije? Možda mi je promaklo ali ako helikopter na nekoliko stotina metara leti brzinom oko 200 km/čas
Preporuke:
22
1
15 utorak, 07 april 2015 13:28
Drinko Končarević
nastavak,
(Slučajno sam kliknuo na "pošalji"). Hteo sam da kažem da je neverovatno da helikopter leti brzinom 55,5 m u sekundi na nekoliko stotina metara od sletne tačke. Da sam ja kojim slučajem pilot helikoptera, ne vidim sletno mesto, zaustavljam helikopter, pozovem kontrolora leta i tražim da me vodi. Nešto je drugo u pitanju.
Preporuke:
31
0
16 utorak, 07 april 2015 13:31
boban
Majora Mehica su bukvalno naveli u grotlo vulkana.Bukvalno je dirigovano navodjen u smrt.Kao u onoj video igrici:" kako prevariti iskusnog pilota".
Bas me zanima koliko puta je u poslednjih 5 godina vojni helicopter sletao na Surcin po mraku I teskoj magli uz zbunjujuca svetla reflektora,aviona I raznih vozila .Ja mislim da nije ni jednom.
Preporuke:
66
1
17 utorak, 07 april 2015 13:32
još gore
Kako se navodi u prilozima, u poslednja dva minuta leta došlo je do grešaka i nesporazuma koji su bili ključni za krajnji ishod leta.
Posada javlja visinu od 140m, misleći na visinu iznad piste na šta kontrolor letenja ne reaguje, jer očekuje da pilot govori o nadmorskoj visini, što je standardna procedura za civilne vazduhoplove", navodi se u prilogu...
"Kontrolor i posada nemaju isti način razmišljanja i nisu naviknuti na zajednički rad", navodi se..
..
Poslednji trenutci su bili krucijalni.
Zašto na civilni a ne na vojni?
n.
Preporuke:
58
0
18 utorak, 07 april 2015 13:42
@ @Drinko Končarević
"Ne spušta se. Bio je u horizontalnom letu i prelazio u penjanje. Za to mora "nos na dole". Udario je brzinom od oko 200km/h. Tek pred kontakt sa zemljom, bilo u avionskom sletanju bilo pred lebdenje, nos ide na gore. A sletna tačka je bila stotinama metara dalje."

Zanimljivo je ovo objašnjenje - za penjanje treba "nos na dole". Zar nije efikasnije penjanje ako je uzdužna osa u horizontali? "Nos na dole" mu obezbeđuje i horizontalno kretanje napred. A ako je on gubio visinu, možda je bilo bolje da je išao sa "nosem gore". Tako bi usporavao kretanje napred a imao bi nedostajuće vreme za odvajanje od bliskog tla. Izgleda da nisu imali tačnu predstavu koliko im je zemlja blizu, zbog vrlo slabe vidljivosti. A i bočni nagib je bio veći.
Preporuke:
10
13
19 utorak, 07 april 2015 13:48
stisak
Miroslav Lazanski: Anatomija jedne tragedije
ponedeljak, 06 april 2015 23:22 stisni Miroslave!
I zašto je kontrola letenja Aerodroma „Nikola Tesla” sugerisala posadi da sleti kod njih?
..
To onako uzgred.
A to je krucijalno kao što će pokazati istraga.
Ali pada sneg iz jednog razloga,a to je taština i strah,ako se razumemo.
Posle prozivke premijera,jednog od najboljih izveštača iz te oblasti(vojne),nek stisne petlju i nastavi da ćuti,ili opovrgne premijera ako ima m...
A to je stvarno teško,zna to i Vučić.
Preporuči komentar: 54 2
..
Još ako je Lazanski imao ove transkripte,a imao je onda je stvarno...
niko
Preporuke:
46
0
20 utorak, 07 april 2015 13:57
još jedan analitičar sns-a
Kako se navodi u prilozima, u poslednja dva minuta leta došlo je do grešaka i nesporazuma koji su bili ključni za krajnji ishod leta.

"Posada javlja visinu od 140m, misleći na visinu iznad piste na šta kontrolor letenja ne reaguje, jer očekuje da pilot govori o nadmorskoj visini, što je standardna procedura za civilne vazduhoplove", navodi se u prilogu.
...
I zašto je kontrola letenja Aerodroma „Nikola Tesla” sugerisala posadi da sleti kod njih?

Sve ostalo su spekulacije i besprizorna politizacija jedne nesreće, glad za tiražima, senzacijama. Krv i suze, to je naša javna scena(Miroslav Lazanski: Anatomija jedne tragedije
PDF Štampa El. pošta
ponedeljak, 06. april 2015.
...
Ako je najbolji vojni novinar imao transkripte,onda je to tužno.
Preporuke:
38
1
21 utorak, 07 april 2015 14:49
jasna***
Apatinac,
sačekaj me ispred skupštinu,da idemo po sendvič.
Preporuke:
76
8
22 utorak, 07 april 2015 15:10
@ jasna***
Samo pazite šta jedete. Ovo je "strasna" sedmica.
Preporuke:
36
2
23 utorak, 07 april 2015 15:29
Maki
...Posada javlja visinu od 140m, misleći na visinu iznad piste na šta kontrolor letenja ne reaguje, jer očekuje da pilot govori o nadmorskoj visini, što je standardna procedura za civilne vazduhoplove...

...ponovo izdaju zadaci suprotno važećim procedurama" i da se na taj način Vojska dovodi u nezgodnu situaciju...kao i da nije bezbedno sletati u noćnim uslovima na nepripremljene terene...

...ima izričito naređenje ministra odbrane za navedeni zadatak"...

...Posle konstatacije da Mehić traži da ide na VMA i pitanja "ko je njemu to dao", usledio je odgovor da treba da ide na Surčin zato što je medicinska ekipa prebačena na Surčin...


Mnogo babica, kilavo dete. Vojska nema snage da političarima kaže ODSTUPI. Krivi, po ovome ministri.
Preporuke:
34
0
24 utorak, 07 april 2015 15:32
Velizar M. @Drinko Končarević i kolega (1 od 2)
Izvinjavam se, slučajno nisam stavio svoj pseudonim u prvom postu. Još, upotrebio sam pogrešan termin, bolje je reći "imao je progresivnu brzinu" nego "bio je u horizontalnom letu".
Imajte na umu da on nije stajao na mestu već se sve vreme motao oko praga piste. Nemam sad vremena za duži post (možda večeras) a i bolje bi bilo da sve objasne puk. Đošić ili Beli Orao. A treba i preslušati audio snimke komunikacije sa tornjem.
Za sada, u drugom delu posta dajem jedan izvod iz uputstva za HT-40 (Mi-8), ne verujem da ima mnogo razlika u odnosu na Mi-17. O lebdenju je već sve rekao Đošić na drugim temama. Valjda će sve biti jasnije.
I da, imajte na umu da ga je prilazna kontrola posle neuspelog prilaza sa kursa 300° uputila desno na kurs 150° i da u izveštaju piše da je manevar izveden "oštrim tempom".
Preporuke:
10
0
25 utorak, 07 april 2015 15:34
Velizar M. @Drinko Končarević i kolega (2 od 2, uputstvo)
4.9. - Let u oblacima
4.9.1. - opšte
...
02) Letenje sa helikopterom HT-40 u oblacima treba izvoditi na sledećim režimima:
a) brzina u penjanju, prema pokazivaču 150 km/h, vertikalna brzina 3 - 4 m/s,
b) brzina snižavanja 120 - 200 km/h, vertikalna brzina 3 - 4 m/s,
c) brzina u horizontalnom letu kod zalaska za slepo sletanje, 160 - 180 km/h,
...
04) Minimalna brzina u horizontalnom letu u oblacima iznosi 100 km/h
05) Radi izbegavanja nagle promene položaja helikoptera i brzine leta, upravljanje po instrumentima treba vršiti laganim pokretanjem komandi helikoptera.
Preporuke:
11
0
26 utorak, 07 april 2015 16:17
Molder
Ključ leži u Feketiću 2, odnosno želji Lončara za političkim poenima, što se vidi i iz priloženog snimka Dnevnika na RTS-u. Kao što se na početku reklo, civilna kontrola letenja i vojni piloti imaju različit način razmišljanja. Zato je trebalo da se leti na Batajnicu. U prilog tezi da je helikopter pao zbog nečije promocije ide i to da su na Batajnici bili bolji vremenski uslovi.
Preporuke:
33
0
27 utorak, 07 april 2015 16:53
Umpalumpa
Oni će sve upropastiti da bi pravili svojemedijske cirkuse.

Vojsko spasi narod!
Preporuke:
28
0
28 utorak, 07 april 2015 17:40
S.Z.Ž.
I opet UPORNO ne objavljuju KO JE IZDAO NAREDJENJE DA SE SLETI NA AERODROM A NE NA VMA? Ovoliki tekst a nema odgovora na to pitanje, mada je kristalno jasno ko je to naredio , ako nije Zlatibor Lončar onda je Gašić ako ne Gašić onda jedino to može Vučić i niko četvrti. Njih troje uhapskiti pa onda saznati istinu .

Neposredni uzrok pada nije ni bitan i verovatno je loša komunikacija izmedju kontrole letenja i pilota. Razlika od 3 metra može biti kobna a ne razlika od 98 METARA. Ti u leži odgovor na pitanje zašto je na crtežima nos helikoptera nacrtan niže od repa, zato što je bio ili u poniranju ili u izravnavanju tih zadnjih 100 metara.
Preporuke:
36
1
29 utorak, 07 april 2015 18:59
dragon13
Odluka o tome da se sleti na aerodrom Nikola Tesla doneta je oko 20.30h.
Medutim posada je o promeni destinacije obavestena vise od sat kasnije.Pilot Omer Mehic sva do 21.37 govori o sletanju na VMA sto je u ovom slucaju prirodno mesto za spasavanje zivota deteta.
Ovo je kljucan momenat u celoj operaciji jer spas deteta vise nije primaranzadatak jer prvo mora da se odigra scenario FEKETIC 3
Jos nam samo nedostaje igra oko sanitetskog vozila.Znalo se da ce put biti prohodan za dva sata, a toliko najmanje je potrebno helikopteru za izvrsenje zadatka.
Sada ko je taj u Raskoj koji je sagledao priliku za jos jedan FEKETIC i pozvao ministra vojnog? Mozda i to saznamo pa da izvedemo zakljucak.
Preporuke:
37
0
30 utorak, 07 april 2015 21:23
mm
''Ovo'' na RTS-u u ''Upitniku'' je ministar odbrane Srbije?!?
On ne zna da sastavi smislenu prostoproširenu rečenicu.
Preporuke:
39
0
31 sreda, 08 april 2015 05:01
DAN
ZIVIM U CANADI. OVDJE JE NEZAMISLIVO DA IKO DOCEKUJE BOLESNIKE SEM HITNE POMOCI. DA SE POJAVI BILO KO SEM OBUCENIH DA SPASAVAJU ZIVOTE BIO BI ZAMOLJEN ODLUCNO I JASNO DA SE UDALJI. AKO TAJ NE BI FOLLOW DIRECTION ODMAH DOSLA BI MILICIJA,UHAPSILA GA I OPTUZILA ZA UGROZAVANJE LJUDSKI ZIVOTA I SLUZBENIH LICA U DAVANJU POMOCI....SLIJEDILA BI OPTUZBA ZA POKUSAJ UBISTVA.

MOJA PAMET NE MOZE DA DOKUCI STA CE MINISTAR-I NA P I S T I.

ALI DALEKO JE CANADA.... ALI JA SAM JEDNAKO TUZAN STA SE DESAVA U MOJO ZEMLJI I U RV I PVO KOJI SAM SLUZIO.

O TEMPORA O MORES.
Preporuke:
40
2
32 sreda, 08 april 2015 05:53
Dingo
Izgleda da je posle pritiska javnosti napustena prica o alkoholu u krvi Mehica.
Taj detalj se uopste vise ne spominje a akcenat je sad na losoj komunikaciji izmedju kontrole leta I posade?
Kako to da se preko noci menjaju zakljuci o uzroku pada helikoptera?
Ako alkohol nije glavni uzrok pada ko ce nadoknaditi porodici dusevnu bol zbog bacene ljage na ime pilota?
Preporuke:
30
1
33 sreda, 08 april 2015 10:08
Milutin
General-major Ranko Živak u svojoj izjavi navodi da je u razgovoru sa brigadnim generalom Bandićem konstatovao da se "ponovo izdaju zadaci suprotno važećim procedurama" i da se na taj način Vojska dovodi u nezgodnu situaciju.


Ovim je sve rečeno.

*Razočaran sam kako se vodi jedan službeni razgovor izmelju svih njih, to je jedno neodgovorno ponašanje,...šta veli onaj; "to je sigurica!!!", ...

Vojska se degradira, ne spolja već iznutra,od samih viših oficira, to je jasno, njimaje fotelja najpreča, izgleda..
Preporuke:
21
0
34 sreda, 08 april 2015 10:19
srpska sarma, a može i pasulj@ Aleksa, pa BOTaničari
Poštovani, za RAZLIKU od AV-AV-a, Gašića& bulumente, Kačinjski& So. su LIČNO RIZIKOVALI, a ostalo je stvar poljske rusofobije& njenog loženja od strane Amera. U NAŠEM slučaju odlučio je TUPSONSKI PI-AR AV-AV-ovskih KREDEBILSKIH UVLAKAČA i JOŠ GORE UVLAKAŠTVO nekih pripadnika V Srbije poput brigadira Bandića!? Sad BOTaničari! Ša da vam kažem dilberi, odrađujte taj vaš KUKAVNI "poso", al se NE PETLjAJTE mnogo sa nama patriotama, već tražite NOVI posao, pošto će uskoro biti UVEDENA "PRINUDNA UPRAVA" u "ZDRUŽENO PREDUZEĆE" SNS& Drugovi, sa HAPŠENjEM CELOKUPNOG "menadžmenta"!? Prema tome, ne samo da NEĆE VIŠE BITI "lake" love, već je BOLjE da se SKLANjATE od SKORE GUŽVE!
Preporuke:
24
1
35 sreda, 08 april 2015 10:36
mile
Eto ti objašnjenja,prvo uništiš vojsku,pa se ne bojiš da neko može da te hapsi za veleizdaju.Na miru možeš okupatoru da predaš zemlju deo po deo.Dosad su bili samo ekonomske ubice,a sad bukvalno ubijaju i rugaju nam se.
Preporuke:
22
0
36 sreda, 08 april 2015 10:37
Jututunac
E pa sad smo ih uhvatili.Nisu poštovali proceduru.Sad samo Vučića po turu.Ni on ne pošptuje proceduru.Prao Beograd na vodi.Nikog ne pita, samo se s finansijerima Crnim Arapima džlita.Šta će mu Beograd na vodi.Zar nije bolje Beograd pod vodom.Beše jednom poplava pa Karađorđeva puna vode.Čamcima do Manaka.To je bilo zabavno.Napravio onu kućerinu u toj ulici.A baš bila zgodna za beskućnike.Nema zime.Tu gde spavaš pojedeš koru hleba, tu se ispogani.Košava sve rastera. Hotel promaja, lek za dušu.Živeli ko bubrezi u loju.A mi hoćemo beli svet.I to sa Arapima,jadni naši beskućnici.E sada će ovaj helikopter da iskija.Neće mu pasti na pamet da nekoga spasava.Uh da je to bilo za vreme poplava.Padne helikopter sa poplavljenima , tragedija do guše.Kriv da gore ne mere bit.Pa kad ga skembamo, ima da kvekne.A ne da nam prodaje svilu.Čitavu litaniju smilsio.Gde god čačneš zna sto vraga.Monstrum jedan.Taj je opasniji oda Mila.Milo bar mažnjava lovu.Ovaj nikako da se upeca.Oni Milu ne mogu a mi bijemo
Preporuke:
11
4
37 sreda, 08 april 2015 10:41
Sinisa B.
Gorece vam duse zbog ovoga!!!
Preporuke:
17
1
38 sreda, 08 april 2015 10:59
Konobar
Pitanje 1.: ŠTA RADI JAVNI SERVIS, šta rade srpski mediji ...''IMATE PRAVO DA ZNATE SVE'', šta je dužnost NOVINARA - zašto primaju platu?

Vlada ima interes da SAKRIVA ISTINU.

Novinarima je zadatak da NAROD OBAVESTE da vlada skriva istinu.Ako to nije tako a očigledno u Srbiji nije, onda narod da sprema motke i to ofarbane.

Skinuti ČELIČNU KAPU koja pritiska srpske medije inače stradaćemo svi...

Pitanje 2. : Kako će sutra vojska u bilo kojoj situaciji da izvrši naređenje ako se MEŠETARI u komandovanju? Ej , nije ovo ničija PRĆIJA...Neznalice upropastiše sve...

Neznanje posla koji se vrši dolazi nam glave!
Preporuke:
22
2
39 sreda, 08 april 2015 11:17
S.Z.Ž
Naša vojska izgubila je obraz i čast kada dozvoljava ovakvim bilmezima da je vode. Vojni državni udar je legitimna stvar u zemlji koju su preuzeli izdajnici. Nema tu previše razmišljanja i kalkulacije.
Preporuke:
26
1
40 sreda, 08 april 2015 12:06
izem vojsku
kada naređenja izdaju keramičar i doktor smert
Preporuke:
25
1
41 sreda, 08 april 2015 12:10
lepo je Konuzin rekao
ima li ovde srba???
Preporuke:
25
1
42 sreda, 08 april 2015 12:33
Umpalumpa
General-major Ranko Živak u svojoj izjavi navodi da je u razgovoru sa brigadnim generalom Bandićem konstatovao da se "ponovo izdaju zadaci suprotno važećim procedurama" i da se na taj način Vojska dovodi u nezgodnu situaciju.


Na stranu to što "izgledamo neozbiljno pred svetom". Ovde je sve bilo potčinjeno marketingu vlade i to je sve odnelo živote jednog deteta, članova posade i medicinskog osoblja.

Vojsko spasi narod!
Preporuke:
19
1
43 sreda, 08 april 2015 13:31
Čast VS
Da naša vojska ima trunke časti zaštitila bi ustavni poredak Srbije!
Preporuke:
18
0
44 sreda, 08 april 2015 13:35
Prolaznik
Izgleda da je knjiga "spala na dva slova". Ostala je nejasna samo saradnja kontrolnog tornja sa posadom helikoptera. Nažalost i najvažnija, na kraju krajeva.
Preporuke:
16
0
45 sreda, 08 april 2015 14:30
nn
Juče na RTS-u imali smo prilike da čujemo ministra vojnog Gašića koji, već na samom početku razgovora, navodi da je dobio poziv od direktora bolnice u Novom Pazaru da treba spasti dete. Pitanje koje iz te rečenice sledi, a koje bi svaki novinar potom uputio sagovorniku, no koje voditeljka nije znala/htela da uputi, bilo bi: kako možete da izdajete direktive na jedan anoniman poziv o spasavanju (bez obzira što vam se neko predstavio kao direktor zdravlja? Ako ste već prihvatili poziv, znači bilo je na nečiju preporuku, iliti na protekciju. Na čiju? Ko odlučuje o važnosti predmeta hitne akcije, težini ugroženosti pacijenta? O medicinskom aspektu problema skoro da uopšte nije bilo reči - da li je u ovom slučaju poštovana procedura, ili su se vlastodršci u hodu dogovorali da jedan drugom učine "onako burazerski" kako to samo bratija na vlasti može(priča se da je taj molilac bio Ljajić, i moguće je, s obzirom iz koje sredine dolazi bolesnik), a onda, zgodno jest, pobrati i trenutak slave.
Preporuke:
20
1
46 sreda, 08 april 2015 14:35
Vladimir Đilas
Reflektori na stadionu Crvene zvezde su upaljeni u 00:30, ekipa sa bakljama (kažu da je za navigaciju, se popela na krov oko 00:40)
Reflektori na Partizanovim stadionu su upaljeni nekih 5-10 minuta kasnije. Stadion Čukaričkog odprilike u to neko vreme.

Kontakt sa letelicom je izgubljen oko 22:30

Svetla su pogašena oko 2:30

Šta reći o ovome?
Preporuke:
24
0
47 sreda, 08 april 2015 15:42
Lazarevac
Odmah sam rekao da nije bilo jasnih komandi, da se posada i zemlja uopšte nisu razumeli. Šta će ministar Lončar na pisti i na aerodromu. Gde je bio AVAv, čudo nije organizovao direktan prenos. Velika bruka i sramota svih učesnika u strašnoj tragediji i neorganizovanosti vojske, države. Umesto rutinske vojne akcije spasavanja umešali se gologuzani i kraj.....
Isto se dešava sa celokupnim državnim aparatom, sa privredom, Sertićima, privatizaciojom, MMFovim kreditima koji se TEŠKO dobijaju, Haškim saradnicima Vukčevićem i Vekarićem, svi nam hebu mater materinu. Ko će tu bagru da razjuri?
Neka neko kaže šta u ovoj jadu državi funcioniše?
Da imaju pameti Ohajci bi zbrisali u Brisel i Vašington.
Preporuke:
11
1
48 sreda, 08 april 2015 16:49
Drinko Končarević
@Velizar,
Hvala na objašnjenjima ali opet je zaključak isti: ne znamo zašto je pao. Radar je radar, doplerov efekat je efekat, itd. U jedinici u kojoj sam služio vojsku, rukovao sam sa protivpešadijskim radarom. Na probnim vožnjama broda, na radarskom ekranu, uočavao sam čamac od 3m, na udaljenosti od 1200m. Sve ovo pišem samo da bi rekao da mi pored, svaremenih radara i sve druge tenike za navođenje, nije jasno kako to da im je trebalo 3-4 časa da pronađu olupinu? Pravdaju se maglom. Kakva magla? Trućaju gluposti? Dok radar radi, pravi se snimak kretanja letelice. Na osnovu radarskog snimka koji automacki piše koordinate letelice, mogli su odmah pronaći pali helikopter. Možda se neko mogao spasiti? Nalazi autopsije. Alkohol. Neverovatno je da su po padu, momentalno svi poginuli.
Preporuke:
9
1
49 sreda, 08 april 2015 17:40
Lazarevac
Dinko bravo. Nisu svi poginuli odmah. Ekipa na zemlji, verovatno bez ikakve vojne škole i znanja, ne može biti kriva. Nisu vojnici, ne znaju da komanduju vojnicima. Helikopter pao, a oni ga vode na visini od 70tak metara. Čudo da su ga uopšte pronašli. Nije ga trebalo ni tražiti, jer su mu poznate koordinate. Možda su mislili da je odleteo na drugu destinaciju, da je vojska preuzela komandovanje. Da ima vojske i države, vrhovni di ODMAH izolovao sve učesnike, smenio i dao nalog da se utvrdi istina. Ovako - vojna mafija se dogovara šta ko da izjavi... Mrtvi ne govore, a publici serviraju totalnu nesposobnost za bilo kakvu ozbiljnu akciju. Da državu napadne par jakih momaka sa štapovima, ne bismo se odbranili. Propadosmo, nema nam spasa. Ohajo nas je naučio kako da nestanemo, jer smo im pružili neviđen otpor. Smrt NATO foteljašima, smrt fašizmu i okupaciji svih ljudskih resursa od strane kriminalne mafije.
Preporuke:
12
1
50 sreda, 08 april 2015 18:15
Brada
Ono što meni kao laiku nije jasno je to kako je moguće da je helikopter nestao sa svih radara. Čitajući transkripte, ako sam dobro razumio, u jednom trenutku niko ne vidi helikopter na radaru, a onda stižu vijesti da ga čuju iznad Ušća (ili Bogoslovije, ne sjećam se tačno).

Inače, izvještaj i prilozi su prepuni falinki, ni Poaro ne bi pohvatao šta se sve dešavalo i ko je kome i šta naređivao. Opšti haos. Tužno. Čemerno. Krajnje neprofesionalno.

Sve i da usvojimo da cilj nije bio marketing i slikanje (iako posle Feketića narod itekako ima pravo da vjeruje da je baš to bio cilj), i dalje ostaje pitanje u kakvom nam je to stanju vojska, država, narod... Smjena keramičara je najmanje što se može i treba uraditi, ali to ama baš ništa neće riješiti. Jer doći će neki drugi keramičar, stolar, menadžer, kazandžija... Problem je mnogo dublji, bojim se.
Preporuke:
6
0
51 sreda, 08 april 2015 19:48
lingvist
@Apatinac

Kad je reč o ovoj temi, možda nije umesno iznositi lingvističke napomene. Ali moram. I vama se potkrao (verovatno s naprednog ekrana, nenamerno) jedan čisti pleonazam koji naš vrli vožd često koristi:
"KAKO I NA KOJI NAČIN" - sintagma "na koji način" znači doslovno ISTO što i zamenica "kako", ali naš vrli vožd ih koristi jednu do druge svaki put, u svakom nastupu. Valjda dok ponamešta naočare. Valjda da dobije na vremenu dok izriče svoje besmislene, bedaste i lažljive izjave.
Preporuke:
3
0
52 sreda, 08 april 2015 20:06
Velizar M. @Drinko Končarević (opet 1 od 2 )
opet je zaključak isti: ne znamo zašto je pao.
Ako mislite na neposredni uzrok, iskreno, ja se ni ne usuđujem da pogađam. Gubitak uzgona (nepravilan položaj), gubitak orijentacije (naročito po visini), svašta je moglo biti. Toliko već ne znam, nije mi struka. Što se tih zadnjih trenutaka tiče, još uvek verujem komisiji koja je napravila preliminarni izveštaj. Ovo malo što imam među svojim knjigama, ovih par tehničkih detalja, navodim kako bismo stekli jasniju sliku šta se dešavalo i da bismo na osnovu toga tražili ko i koliko laže. A i lakše je ako znamo neke osnovne stvari. Da ne gubimo vreme u raspravi da li lebdi, ne lebdi, kako lebdi ili kako se penje i spušta. Recimo:
Radar je radar,...
Ne mora da znači. Ako su ga pratili samo po sekundarnom radaru onda podatke dobijaju od transpondera u samoj letelici. A ako su ga pratili primarnim radarom ili tako nečim, zaista bi morali da znaju poziciju. A ima još stvari koje me zbunjuju.
Preporuke:
5
0
53 sreda, 08 april 2015 20:10
Velizar M. @Drinko Končarević (2 od 2, i ne gnjavim više )
Prvo ona slika putanje izvučena iz GPS uređaja. Pa radarski plot, gde je? Zatim, u izveštaj je uključen opis trenaže za ILS i GCA sa kartama batajničkog aerodroma i tamošnjim procedurama. Možda kako bi se uočilo da se radi po QFE visini, zbog one zbrke sa 140m? Ali zašto nema istog za ANT? I ono što me najviše zbunjuje jeste komunikacija sa tornjem. Koliko se sećam (još od onog poljskog predsedničkog aviona), kada kontrola govori "na pravcu, na liniji" to je onda PAR/GCA procedura prilaza a ne ILS gde se pilot sam navodi pomoću instrumenta. I zašto nema obaveštenja da je VOR van funkcije? Možda će mi biti jasnije kad pročitam i drugi izveštaj. U ovoj nesreći baš sve deluje nekako pobrkano.
E sad, što se tiče "onog" osnovnog uzroka, time se ova stručna komisija nije bavila, time treba da se bavi tužilac. Imao bih ja poverenja i u tužilaštvo (jer bi neko morao u zatvor) ali nemam, jer vlastima ne verujem. Ne treba nam pilotska dozvola da tu prepoznamo muljanje.
Preporuke:
6
0
54 sreda, 08 april 2015 22:43
posetilac
Otkako su dosli na vlast, naprednjaci prave gresku za greskom, pakuju nam necuvene lazi i pricaju bajke! Seprtlja do seprtlje! Koliko im je obrazovanje-takvi su im i rezultati!
Preporuke:
3
2
55 četvrtak, 09 april 2015 02:20
@ jasna***
Veza (@ jasna***)

Izvinite, nisam znao da je toliko veliko društvo "Gregorijanaca" na sajtu.
Preporuke:
1
1
56 četvrtak, 09 april 2015 09:44
mardiskica
Ovakav javašluk ovi "napredni" su ustanovili na svim nivoima. Demontirali su sve sisteme koji su još i nekako funkcionisali i montirali neke jako čudne koji nigde niti mogu, niti znaju da funkcionišu. Sve neobrazovano, nestručno, neiskusno- NEZNALICE. Pri tome se svi ponašaju kao Vučić- bahato, bezobrazno, arogantno. Posmenjivali su sve što je znalo da radi svoj posao i to na svim nivoima, od portira do direktora( konačno na njih su mogli da se oslone u radu)i doveli po ugovoru o delu SVOJE. Jer tu i jeste najveći problem. Stručni bi ih svakodnevno podsećali koliko ništa ne znaju. Najbolje ih je skloniti. Tako je od dna do vrha, ili od vrha do dna.
Pošto vidimo da je tako i u vojsci, onda nema nikakve nade za nas. Ako jedan obrazovani oficir ne sme jednom zanatliji da odbije zahtev ( jer ovaj nema ustavno pravo da mu izdaje naređenja) onda je to kraj. Ako se svesna javnost ne suprotstavi takvom ponašanju, nema nam spasa. Pitanje je samo kolika će razmera sledećih nesreća da bude.
Preporuke:
1
2
57 četvrtak, 09 april 2015 10:24
Dragan
Samo cu da kazem da sam poslije ove informacije sa RTS-a siguran da je sve bilo organizovano i pripremljeno da se mediski "iskoristi" ova situacija radi podizanja rejtinga vlade Vucic Aleksandra, a samim time i njegovih ministara.
Ovu su im vjerovatno savjetovali saradnici i mediski eksperti koji rade za osumnjicenog za ratne zlocine Tonija Blera, sa kojima su imali "zatvorene"radne sastanke prije nekih mjesec ili dva.
Upravo ovako je bila i iskoristena i mediski popracena situacija sa djetetom koje je bilo oteto i gdje se slavodobitno pojavio ministar policije nakon uspijesno obavljene akcije.Ja vjerujem da su ih o tome obucavali kako da se iskoriste ovakve situacije u propagandne svrhe Vucic Aleksandra i njegove ministre mediski moguli koji rade za osumnjicenog za ratne zlocine Tonija Blera.
E na ove stvari bi se trebalo obratiti paznju i postaviti pitanja na pres konferenciji Vucic Aleksandra.
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner