Svaka čast za tekst, gospodine Miloševiću. Sve rečeno što treba, a opet mirno i odmereno.
Preporuke:
59
1
2
nedelja, 22 mart 2015 13:12
Putinov oštar pogled
Kada je on bio kod Nikolića na paradi,Nikolić nije odoleo pritiscima i manipulacijama oko nekakve "ukrajinske armije" od strane američkog ambasadora.Čak je to kao na brzaka i pomenuo u svom govoru. Putin ga je samo prostrelio pogledom...Pa nije on budala da ne primeti takav ponižavajući signal. Rusija u Srbiji ne vidi nikakvog ozbiljnog saveznika izuzev nas malo tvrdokornih Srba koje će ubrzo početi da šikaniraju.
Preporuke:
59
2
3
nedelja, 22 mart 2015 13:19
Srbinović
Staljin i SSSR oslobodili su Evropu od Hitlerovog fašizma.
Staljin je sačuvao Ruski narod od nestajanja koje je započelo oktobarskom revolucijom, odnosno "ekipom" koja je tu revoluciju vodila uz podršku Zapada. Amerika (SŠA, SAD, USA) je PRVA PRIZNALA REVOLUCIONARNU VLADU KERENSKOG 1917. GODINE. Amerika je uvek bila protiv Rusije, nekada sa maskom, a danas potpuno bez maske.
Staljin je nedostžna ličnost za zapadne vladajuće "demokrate" - hedoniste, pljačkaše,ubice, cinike,sadiste, lažove, prevarante.
SLAVA STALjINU!
SLAVA SSSR-u!
SLAVA RUSIJI!!!
Preporuke:
57
12
4
nedelja, 22 mart 2015 14:36
sokrat
Alfred Koh je Rus kao i Henri Kisindžer.
Preporuke:
51
1
5
nedelja, 22 mart 2015 15:52
Čika Paja
U Berlinu - odlična ideja! I da u performansu ruski vojnik skine nacističku zastavu sa Rajhstaga!
Preporuke:
51
1
6
nedelja, 22 mart 2015 15:56
Oni su spletke pravili a bog ih otklanjao
Pa Srbi moji, ukoliko neko poznaje istoriju u pogledu uspona Adolfa Hitlera i njegova nacizma treba da se sjeti da je isti došao na vlast podrškom "krupnog kapitala na Zapadu" a koji je imao za cilj da uništi "socijalističku opasnot u Evropi", te da Hitlera usmjeri na tadašnji "prvu i jedinu zemlju socijalizma SSSR".Neprijateljstvo prema Rusiji je konstantno na Zapadu, bilo da je Rusija socijalistička, ili pravoslavna ili ko zna šta, neprijateljstvo je tu, baš kao što su neprijateljski nastrojeni i prema islasmkom svijetu.Oni su namjerno pustili da SSSR iskrvari do maksimuma i radovali su se sovjetsko-ruskim žrtvama, očekujući da se Rusija slomi, baš kao što se i sada raduju "slomu muslimanskih zemalja".Samo "oni spletke prave a bog ih otklanja i okreće protiv njih".Umjesto da SSSR slome, učinili su ga supersilom, tako i danas ovi napadi na muslimanske zemlje i Rusiji, neko će dobro donijeti, kao što je donijeo i 9.maja 1945.godine, kada je Rusija došlo do Berlina.
Preporuke:
46
2
7
nedelja, 22 mart 2015 16:00
Demonstracija
Čika Paja
U Berlinu - odlična ideja! I da u performansu ruski vojnik skine nacističku zastavu sa Rajhstaga!
Svaka čast na komentaru! I ne samo to, već da se demonstrativno kao podsjedntnik ispali nekoliko stotina hiljada ruskih projektila da se "bolje dočara" Dan pobjede?
Preporuke:
28
1
8
nedelja, 22 mart 2015 16:18
fristajlo
,,Zatekao je zemlju sa drvenom ralicom, a otišao je stvoreći atomsku bombu’’, rekao je za Staljina njegov ljuti politički protivnik, britanski premijer Vinston Čerčil.
To je ono što je Čerčila uvrstilo u najveće državnike svih vremena.
Imao je poštovanja i za one sa kojima se ni u čemu ne slaže, a ovom rečenicom sve kritike na Staljina zbrisao kao prašinu.
**
Zapad ima strah od Rusije; izvorno, samo SAD, no oni su tu svoju histeriju raširili po svim svojim "dominionima"- u šta su pretvorili sve svoje "saveznike".
Jer, to je postalo jedino mesto u svetu, na koje ne mogu da uđu i pljačkaju, da nametnu svoje pseudokulturne matrice sistem "vrednosti".
Nikad nisu ukapirali Slovene.
Jer, sa Slovenima moraš fer i pošteno, i bićeš savršeno bezbedan.
Kreneš li na "kvarno"- izgubiš.
Slabo znaju istoriju.
Preporuke:
52
5
9
nedelja, 22 mart 2015 16:37
@sokrat
RazlikE međ ruskim, istočno evropskim "izabranim" i Dr.Kisindžerom se mere svetlosnim godinama.
Kompletan rusofobni kabal đavolje imperije vodi poreklo iz majke Rusije il istočne evrope.
Preporuke:
13
0
10
nedelja, 22 mart 2015 16:58
namcor
Fristajlo, u principu se savrseno slazem sa tim sto si napisao. Anglo-germanski blok (mada ih ne bi tako trebali zvati jer su anglosaksonci samo ogranak germanskog naroda) vodi civilizacijski rat protiv Slovena, kao naroda. Bez obzira na ideoloske predznake. Kutluroloske, socioloske, zivotne vrednosti Slovena i Germana nisu iste. Upornim nametanjem svog nacina zivota i svojih vrednosti ("American way") pokusavaju da Slovenima nametnu njima strane vrednosti (i ne samo Slovenima, vec svim narodima sveta). Vidis i sam da su samo njihove "vrednosti" navisa dostignuca civilizacije. To sve nece izaci na dobro. Pre ili kasnije. Necu u dubinu da razradjujem temu vere (mada zasluzuje).
Inace, ne slazem se sa ovim: "Zapad ima strah od Rusije; izvorno, samo SAD". Ne zaboravi, da tajnim aneksom Ustava SAD, svi Predsednici polazu zakletvu i Kraljici! Mozak zla je u UK. Misici su u SAD!
Preporuke:
24
4
11
nedelja, 22 mart 2015 17:41
fristajlo
namcor Fristajlo
Ne zaboravi, da tajnim aneksom Ustava SAD, svi Predsednici polazu zakletvu i Kraljici! Mozak zla je u UK. Misici su u SAD
To su finese, kojima se ne bavim, jer ne raspolažem nepobitnim informacijama. Suština je da su oni isto.
Osovina zla, kako oni vole da zakite druge, u svojim varvarskim pohodima na tuđe.
Preporuke:
21
6
12
nedelja, 22 mart 2015 18:47
MR
U razgovoru sa Amerikancima izazivam njihovo zaprepašćenje kad im kažem da daleko više cenim Staljina nego, recimo, Klintona pa i druge američke pretsednike. Njihovo pitanje: Kako mogu da kažem tako nešto? Vidite, kažem ja, Staljin je poslao svoje mladiće da oslobode moj grad Beograd od kojih je tu hiljadu njih ostavilo svoje živote. Amerikanci su u 20om veku dvaput bombardovali Beograd i ubili veliki broj civila. I bez srama i stida oni to zovu "kolateralna šteta". Osim toga još dvaput su bombardovali moje zemljake i u drugim krajevima Jugoslavije gde su bila njihova ognjišta. Onda dolazi moje pitanje za njih: kako mogu da takve ljude, takav narod i takvu zemlju prihvatim kao prijatlje?
Preporuke:
36
2
13
nedelja, 22 mart 2015 19:00
sokrat
@sokrat
Alfred Koh je ruski a Henri Kisindžer američki Jevrejin samo ne znam po čemu se razlikuju.
Preporuke:
20
1
14
nedelja, 22 mart 2015 19:27
namcor
Fristajlo, potrudicu se da ti, ovih dana, pokazem dokaz za moju tvrdnju (da Predsednici USA polazu zakletvu i Kraljici). Obzirom da je tema odnosa Germana i Slovena vrlo kompleksna, potrudicu se, bar do sledeceg vikenda da napisem malo opsirniji tekst (Nadam se da ce mi ga NSPM odobriti). Jer, treba mi vremena da pohvatam sve izvore. I vec sada znam naslov: "Rat svetova". Ne volim da pisem samo na osnovu licnih utisaka. Citajuci tvoje komentara, znam da smo na istoj talasnoj duzini (kao i Topolj), a opet, znajuci da je najveci problem nas koji drugacije mislimo to da se udruzimo, onda, bar. da razmenimo misljenja...
Preporuke:
7
2
15
nedelja, 22 mart 2015 20:12
TOPOLj
"Definitivno,dakle,Angela Merkel ne dolazi u Moskvu na vojnu paradu 9.maja.Stići će dan kasnije.A kako bi drugačije i moglo da bude".Ne bi je trebalo pustiti u Moskvu ni dan poslije.Angela Merkel baštini ideje trećeg rajha.Šta će Merkelova u Moskvi desetog maja?Ili će doći devetog ili je nepoželjna u Rusiji definitivno.Treće ne postoji.Dolazak Merkelove desetog u Moskvu,to je uvreda za sve žrtve koje je podnio onomad SSSR a najviše Rusija.Zapad strašno zaudara na fašizam.Ovo je nemoguće osporiti.Devetog maja 1945.g fašizam je samo djelimično poražen.Sadašnja Rusija ima šansu da ga porazi zauvjek.Ima sve što joj je potrebno da zada odlučujući udarac Zapadu.Današnji Zapad nije dostojan nikakvog poštovanja.Ovakav kakav jeste,dakle nikakav,definitivno ne zaslužuje opstanak.Treba prestati živjeti u zabludi da Zapad nečem vrijedi.Ako ima razumnih nekih 30 do 35 procenata onih 70 ili 65 procenata je zombirano i operisano od ispravnog pogleda na događaje u svijetu.
Preporuke:
22
0
16
nedelja, 22 mart 2015 20:44
fristajlo
namcor
Fristajlo, potrudicu se da ti, ovih dana, pokazem dokaz za moju tvrdnju (da Predsednici USA polazu zakletvu i Kraljici). Obzirom da je tema odnosa Germana i Slovena vrlo kompleksna
Bilo bi interesantno, makar i kao spekulacija.
Postoje ozbiljne, utemeljene tvrdnje da je preko 40% američke proizvodnje oružja u rukama britanske aristokratije; o kakvim se iznosima radi- možemo samo da se zapitamo- ko vodi SAD?
Pozdrav, sačekaću na tekst...
Preporuke:
12
5
17
nedelja, 22 mart 2015 21:43
Reddy
Anonimni kapital je stariji od jednog veka a ovde se dva neupućena komentatora dovijaju u čijim je rukama odbrambeni sektor jedne od država. Koliko će samo vekova morati da prođe da i u Srbiji shvate da je XIX vek odavno izvetreo!
Preporuke:
10
15
18
nedelja, 22 mart 2015 22:08
primer ndh
On je izjavio da su pokušaji da se istorija prekroji usmereni na to da se podriju snaga i moralni integritet savremene Rusije, da se ona liši statusa zemlje-pobednice, sa svim međunarodno-pravnim posledicama koje iz toga proističu.
..
Ako je Tito mogao da jednu fašističku tvorevinu ndh,izdigne iz pepela i obezbedi joj status države pobednice pripojivši je Demokratskoj federativnoj jugoslaviji,još je pri tom časti,oslobodivši je balasta srpskih pokrajina..sve je moguće.
A da jeste,pratimo dalji razvoj ove tvorevine na čijoj teritoriji su Srbi u mestu Srb digli antifašistički ustanak,kasnije izbačeni iz ustava kao konstitutivni narod R.Hrvatske.
A,poenta je,da bi od strane pomenute Nemačke,bila nagrađena prijemom u Uniju!?
Toliko o poštovanju rezultata antifašističke borbe u svetu.
Da zabiberimo još činjenicom,da srpske vlasti obezbeđujući pomirenje,bez okajanja greha Hrvatske,i gajeći i dalje kult Tita,navlače na sebe sramotu za više generacija Srba stradalih po jamama i stratištima.
Preporuke:
18
4
19
nedelja, 22 mart 2015 22:12
brzi
Suviše subjektivan tekst da bi vredilo polemisati o njegovoj suštini jer radi avtor isto kao što rade neki novodobni istoričari na zapadu sa redefinicijom događaja u drugom ratu. Ali ima zato nekoliko istoriskih činjenica koje su neispodbitive a to su
1. Stalinovi sovieti nikada nebi izdržali Hitlerovog pritiska da nisu bili materialno podržani sa strane zapada.
2. Oslobađanje Europe počelo tek 43. posle Teheranske konferencije kde su velika trojica dogovorila kde, kada i kako ide ko. Ta činjenica je veoma bitan i za tadašnjiu Jugoslaviju i sva daljnja zbivanja u njoj.
3. Stalinu niko ne očitava da nije oslobađao u Teheranu dogovorenog dela Europe ali mu se zamera to što se posle rata od tritorije koju je osvobodio stvorio uslove koji su najviše odgovarali opisu nekadašnjih hitlerovih radnih logora. To je i glavni razlog zašto su se svim narodima nekadašnjeg istočnog bloka zagadila Rusija i rusi raid posleratne torture i neomogučavanja prosperiteta pojedinaca i naroda.
Preporuke:
4
30
20
nedelja, 22 mart 2015 22:17
Nikola
@MR
Ne treba mrzeti narode nego vlade. Ne simpatišem Nemce, Francuze, ni Engleze, ali ih ni ne osuđujem. Šta je neki tamo obični mali Nemac koji se bori za svoje dnevno parče hleba uradio mojim žrtvama i mojoj zemlji? Posebna priča su Amerikanci, za koje se ne sme zaboraviti da nisu jedinstven narod, već mešavina različitih naroda, dosta je Amerikanaca delimično slovenskog, pa i srpskog porekla.
Naravno, njihovo keženje meni u facu pri pomenu stradanja Srbije od strane njihovih vojnih sila bi izazvalo odgovarajuću reakciju. I tada bi ih stavio u isti koš sa njihovim zemljacima koji su nas ubijali.
Preporuke:
10
2
21
nedelja, 22 mart 2015 22:34
namcor
Reddy, izvini, ali o kakvom ti to "anonimnom kapitalu" pricas? I o kakvom "odbrambenom sektoru"? Prvo, ne postoji nikakav "anoniman kapital"! Svaki kapital, po definiciji ima svog vlasnika, nosioca. Dakle, nekad je teze a nekad lakse utvrditi cije je nesto, ali uvek postoji vlasnik. Drugo, mozes me nazvati Kinezom, ali ja nemam kose oci. Isto tako nesto mozes nazvati "odbrambenim sektorom", ali se u sustini radi o veoma ofanzivnoj strukturi (I Hitlerova vojska se zvala Wehrmacht (Wehr = odbrana, macht = snaga. Dakle "snage odbrane"), a znamo odlicno da je bila osvajacka vojska. I jos jednu sitnicu da dodam: " ovde se dva neupućena komentatora dovijaju" lici mi na to da ti znas o cemu se radi. I da, naravno, imas svoje teorije za nas koji smo jos uvek u XIX veku. Pa prosvetli nas (pod uslovom da ne koristis neoliberalne floskule o demokratiji i razlicitim slobodama i "ljudskim pravima")
Preporuke:
14
5
22
nedelja, 22 mart 2015 23:27
Stanić Milan 2
Pripremajući se za napad na SSSR Hitler sa zapadnog fronta prebacuje na Istok sve raspoložive snage,i sa oko 300 divizija sa ogromnom logistikom ideološkom i moralnom pripremom počinje napad na SSSR. Od 1939 -41.nemački Vermaht na taktičkom operativnom i strategijskom nivou organizuje preko 250 komandno štabni vežbi, gde je do detalja razrađen plan "Barbarosa."
Primenjujući novu taktiku i operatiku "blickriga" u početku rata protiv SSSR-a Hitlerova armija postiže ogromne uspehe dolazeći nadomak Moskve.
Slom Nemačke u 2. sv. ratu učinile su tri ključne bitke "C.A. -Odbrana Moskve, Staljingradska i Kurdska bitka."Iskrcavanje saveznika u Normandiji 6.6.1944 nisu uticali na ishod rata.Samo u Staljingradskoj bitki Hitler je izgubio 75 divizija sa čime je izgubio stratešku inicijativu na istočnom frontu.Poraz fašizma u čemu SSSR nosi ključnu ulogu nije imao samo nacionalni, nego i svetski značaj i u svetu nema većeg događaja moguće od Francuske revolucije 1789.do danas.
Preporuke:
15
0
23
nedelja, 22 mart 2015 23:38
fristajlo
namcor
ovde se dva neupućena komentatora dovijaju" lici mi na to da ti znas o cemu se radi.
Opterećen je nadgornjavanjem sa mnom, i više je "pucao" na mene, nego na Vas.
Izluđuje ga moja verzija leve ideje, čvrsto povezana sa nacionalizmom, a on preferira klasnu.
A ne ume da gubi.
:-)
Preporuke:
11
7
24
ponedeljak, 23 mart 2015 00:22
Reddy
@namcor
Znate, da bi/ste nešto ili nekoga prosvetlili trebalo bi imati ne samo reflektor već i objekat prosvetljenja. Bojim se da to kod vas oboje nije slučaj. Te i vraćanje u XIX vek ne bi trebalo za vas baš predstavljati neku avanturu. pre bi bilo da je to nečije prirodno stanje. A kako i ne bi bilo kada neko u XXI veku postavlja pitanje i čak izražava čuđenje pred pojmom "anonimnog kapitala". I još diskutuje pa se i pita u čijem je vlasništvu ova ili ona aktiva. Fascinantno! Da vas Reddy ne bi poučavao prolistajte bar bogatu i prebogatu polit-ekonomsku literaturu, anglosaksonskog ili kog drugog izvora. Čak i Marksov Kapital iz vama tako nedragog XIX veka. A mogli bi i da se zapitate šta je taj "hot money" i kakva čuda sve čini po kugli zemaljskoj a da mu se ne zna identitet! Naravno, vi verujete u dogmu privatnog vlasništva i pravne regulative gde je, valjda, sve "prepoznatljivo" i bistro ko na izvoru! Možda ste čuli a možda i niste za "hedge funds"...e pa to su ti "anonimci"...
Preporuke:
10
11
25
ponedeljak, 23 mart 2015 02:07
MR
Nikola, "keženje" je blaga reč za ono što sam ja video i iskusio od mnogih Amerikanaca. Čak i neki nekadašnji prijatelji bili su potpuno opojeni propagandom da im moje prijateljstvo nije mnogo značilo. Tako misli i prosečan Amerikanac. Znaš šta kažu: Svi su loši ljudi u svetu izuzev Amerikanaca i možda nekih njihovih saveznika. Zašto bih branio neiformisan narod, narod koji podleže propagandi bez razmišljanja? Od njih i dolazi najveće zlo. A Nemci? Zar nisu više od 90% procenata trčali za onim ludakom i derali se: Hajl Hitler?
Preporuke:
13
0
26
ponedeljak, 23 mart 2015 06:15
Neanonimni anonimci
Možda ste sada upućeniji u anonimni kapital pošto ste utvrdili da sam opterećen "njegovom verzijom". Neznanje prikriveno sujetom!
Preporuke:
9
2
27
ponedeljak, 23 mart 2015 16:42
Levičarske zamlate
Levičari koji ne poznaju značenje anonimnog kapitala!?!?!? "Namćor" i njegov amico "Fristajlo"! Šta da se radi u Srbiji sa ovakvim levičarima i levacima? Nema drugog, nego u kantu za đubre pa pravo na deponiju i odmah u spalionicu. Makar da bi oslobodili prostor, pa i za desnicu, jer ovi, za razliku od pređašnjih, bar znaju da razlikuju levake od levičara!
Preporuke:
7
11
28
utorak, 24 mart 2015 08:40
@Levičarske zamlate
da razlikuju levake od levičara!"
Gosn Jaki, a gde vi spadate?
Preporuke:
4
4
29
utorak, 24 mart 2015 11:59
Reddy
Ni u jedne ni u druge! Mene samo pleni Marksova humanistička vizija.
Preporuke:
7
4
30
sreda, 25 mart 2015 21:22
Bob
Marks i humanizam, baba i žaba. Malo je takvih neljudskih sistema kao što je marksistički. Kako je i moglo drugačije, kad ga je stvarao homunkulus?
Preporuke:
6
6
31
sreda, 25 mart 2015 21:23
Bob
Naravno, mislim na humanizam u izvornom značenju reči, ne na ono francusko revolucionarno glupiranje.
Preporuke:
3
7
32
sreda, 25 mart 2015 23:47
Primorac
Koh,Jeljcin(Elc),Kozirjev(Fridman),Čubais,Berezovski,Hodorkovski,Kasparov,Gajdar,... Sve"Rus do Rusa"!Poznato je da u prvom Politbirou KPSS nakon zločinačke Oktobarske revolucije koja je uvezena sa strane nije bilo gotovo nijednog Rusa! Takođe,poznato je da nijedan od krvožednih ubica carske porodice Romanov nije bio Rus po nacionalnosti!Kad se to ima u vidu,mnoge stvari su i tada i danas jasnije!
Preporuke:
2
2
33
četvrtak, 26 mart 2015 01:50
Reddy
@Bob
Da bi se uopšte o bilo čemu mislilo mora se za takav akt imati instrument koji u dotičnom slučaju manjka! Žalim slučaj, možda kad nađeš adekvatniji instrument. Pokušaj na buvljaku, možda upali!
Preporuke:
5
1
34
četvrtak, 26 mart 2015 09:20
@Reddy
adekvatniji instrument. na buvljaku,"
Gosn Redi, jeste li i vi svoj "instrument" dobili od Kineza, kada ste šezdesetih godina, kao što jednom rekoste, posećivali njihovu ambasadu u Beogradu? I još vas služi... Otkud znate da ima na buvljaku (dvesta dinala, kina moze sve)
Preporuke:
2
5
35
četvrtak, 26 mart 2015 14:03
Reddy
@Primorac
Šta je tebi, neznalico, uopšte, nešto jasno? Romanovi, kao prvo, uopšte nisu bili čisti Rusi! Ako ne znaš onda se raspitaj sa kakvom darmštatskom princezom se oženio Nikolaj II! A i sa kojim sve evropskim dvorovima je bio u vezi. Valjda ti posle toga više neće pasti na pamet da lupetaš svašta. Danas je jedva naći "čistog Rusa u samoj Rusiji. A tek da ne pričam o Srbiji, pogotovo serbijancima.
Preporuke:
4
1
36
četvrtak, 26 mart 2015 16:15
Nikola
@Reddy
Kao da je bitno šta su Romanovi bili po poreklu (ili šta je bilo koji Rus)? Bili su Rusi nemačkog porekla (koji su preko svoje pretkinje, Ane Petrove, kćerke Petra Velikog, vodili poreklo od ruske linije Romanovih). Pokojni francuski književnik Vladimir Volkov (1932-2005) rođen je u Francuskoj od ruskih roditelja, ali se izjašnjavao kao Francuz. Da li je neki Srbin iz Vojvodine koji u sebi ima srpskih, vlaških, mađarskih, hrvatskih, rumunskih, austrijskih, francusko hugenotskih i kojih već gena manje Srbin od "nemešanog" (ako je nemešan) Srbina iz Pomoravlja?
Preporuke:
1
5
37
četvrtak, 26 mart 2015 19:21
Reddy
@Nikola
"Takođe,poznato je da nijedan od krvožednih ubica carske porodice Romanov nije bio Rus po nacionalnosti!Kad se to ima u vidu,mnoge stvari su i tada i danas jasnije!". Vi kao pijan nalazite za shodno da se meni obraćate povodom već i ne znam čega!?!?!? A gornji citat sagovornika me je pokrenuo i na ono što sam napisao! Otkuda se onda meni obraćate. pravite zbrku da bi/ste valjda lovili u mutnom. I šta ste meni sada dokazali? Svašta! Ovo samo u Srbiji postoji! proziva vas čovek iz čista mira a da mu se niste ni obratili! Serbijanska papazjanija!
Preporuke:
5
2
38
petak, 27 mart 2015 00:21
Nikola
@Reddy
Nisam od ljudi koji uživaju u svađama, i neću trošiti svoje vreme na Vas, samo sam mislio da relativizujem pojam nacionalnosti oko kog ste se Primorac i Vi gložili. Razumeo sam da Primorac za rasparčavanje ruske carske državne strukture pripisuje krivicu uticaju uvoznog hazarskog lobija, a da mu Vi odgovarate da to nije bitno jer "Romanovi ionako nisu Rusi", u prevodu Rusija je i kao carevina bila zapadnjački derivat. Ja sam se na kraju ubacio sa skromnom primedbom da nikog, makar na Zapadu, ne zabole da aranžira pučeve i smenjuje vladare zbog njihovog etniciteta/ nacionalnosti. Austrougarska nije napala Srbiju 1914 zbog osvete za ubijenog Ferdinanda, niti jer nas je smatrala "nižom rasom" (kao što, u istom smislu, nije poštedela Italijane nakon Lukenijevog ubistva carice iz velike ljubavi Švaba prema Italijanima), već jer je to bio jedini preostali metod za otvaranje trgovinskog puta ka Sredozemlju. Samo se u tom smislu može sagledavati smisao spletkarenja između nacija.
Preporuke:
1
5
39
petak, 27 mart 2015 03:34
Bob
Govoriti o etničkom poreklu monarha je besmislica. Romanovi su minimalno Rusi, a koliko su Vindzori Englezi? Još manje. Izračunajte koliko su danas Karađorđevići Srbi, iznenadićete se. Ipak, prvi su 100% Rusi, drugi 100% Englezi, a i ovi naši - onako:)
Tu se radi o nečem drugom, ali treba održati jedno duže predavanje...
Preporuke:
3
6
40
nedelja, 29 mart 2015 12:15
Prečanin
Trebalo bi u pomoć pozvati mlađe i pretraživanju vičnije komentatore, kako bih dokumentovao ovo što ću reći. Poodavno, dok je postojao Sovjetski Savez, radila je jedna komisija na visokom državnom nivou, koja se bavila istraživanjem broja žrtava koje je SSSR pretrpeo u Otadžbinskom ratu. Sastav komisije se menjao, ali je vrlo dugo na njenom čelu bio isti čovek. U NIN-u sam, osamdesetih čitao intervju s tim Rusom, koji i dan-danas pamtim jer je na mene ostavio dubok utisak i naveo me da se zamislim. Suština je ova: komisija je radila pod političkim pritiskom, tako da se broj žrtava menjao povremeno, zavisno od zahteva političkog vrha. Ako je iz nekih razloga trebalo prikazati ionako napaćenu matušku još više ojađenom, broj žrtava se uvećavao. Ako je trebalo prikazati manji broj, onda je to i činjeno. Na kraju, čovek je rekao: neka mi oproste moji sunarodnici, njih ...(ne smem da pomenem broj) što sam pod pritiskom lagao. Da li se može trgovati? Očigledno da može. Svi mogu.
Preporuke:
4
2
41
ponedeljak, 30 mart 2015 20:04
zlatan
Jedno je jasno. Po planu Barbarossa, napad na SSSR trebao je trajati 60, najviše 100 dana i SSSR je trebao kapitulirati. Njemačke snage su trebale doći do Bijelog mora na sjeveru i Kaspija na jugu, u sredini iza Volge, nadomak Urala. Da se to dogodilo rat bi dobio Hitler i nikada se ne bi otvorio Drugi front i Britanija bi također pala.
Ali upravo je snaga SSSR-a zaustavila hitlerovce, i okrenula ratnu sreću i prešla u protuofanzivu. Pa i mojoj mački je jasno tko je dobio rat, odnosno tko je najviše zaslužan za pobjedu. Plus cifre: SSSR 27 mil.žrtava, SAD 400 tisuća, pa sad brojke su jedina egzaktna istina pa računajmo.
Zašto je Putin državnik? Na svakoj proslavi pobjede on uvijek govori o pobjedi SSSR-a kojeg više nema i vrednuje sve narode nekadašnjeg Saveza. Nije zasluge pripisao samo današnjoj Rusiji, kao najvećoj državi nekadašnjeg SSSR-a. Pažljivo pratite govor Putina i ove godine 9.5., opet će slaviti uspjeh svih naroda bivšeg Saveza. E to je državnik, ne političar.
Preporuke:
3
0
42
ponedeljak, 30 mart 2015 20:11
zlatan
Koliko je Pobjeda bila zasluga svih naroda nekadašnjeg SSSR-a najbolje se ogleda u onoj trojici koji su 1.5.rano ujutro postavili zastavu SSSR-a na vrhu očerupanog Reichstaga. Jedan je po nacionalnosti bio: Bjelorus, jedan Tatarin (vjerojatno povolški Tatarin) jedan Osetinac. Zato me ne čudi kada Putin svake godine glorificira sve narode bivšeg SSSR-a. Za moj pojam tako postupa državnik, a ne kratkovidni i kratkotrajni političar.
Čitam da se neki ruski komentatori čude kako u ex yu ima budala koje negiraju partizanski pokret. Kada svi znamo da je NOVJ pod vodstvom KPJ i Tita sama oslobodila tadašnju Jugoslaviju, kada smo 1944/45 sami držali dio fronta prema silama Trojnog pakta.
Nagradno pitanje glasi: a tko je oslobađao veliku Francusku ili isto veliku Poljsku? Oni sami? Ma možeš mislit!
a levo je i stranica na ruskom. Možda je u pitanju Krivošejev?
Inače, ta stvar sa naduvavanjem broja mrtvih je prilično odvratna. Ja bih voleo da su uvek tačne najminimalnije procene.
Kao što Tanasić gore piše, treba biti heroj a ne žrtva, a ruku na srce, ima i neke sramote u tome kad se gine bespomoćno i ni za šta.
A veliki broj mrtvih u SSSR-u je samo i jedino posledica idiotizma i nesposobnosti druga Staljina, dakle, velika je sramota.
Preporuke:
3
5
44
ponedeljak, 30 mart 2015 23:20
zlatan
Gospon BOB, šta to pišete? Da je broj mrtvih u SSSR-u posljedica ludosti sovjetskih vođa. To me podsjeća na ciničnu i pokvarenu deklaraciju EU parlamenta o jednakoj krivnji za rat, između Staljina i Hitlera.
Dragi gospon BOB broj žrtava isključivo je posljedica Hitlerovog nauma o istrijebljenju istočnoevropskih naroda, dakle Slavena.
Pravo pitanje glasi: dajte mi odgovor šta bi bilo da je Hitler dobio rat? Ja znam toliko, da je njegova životna želja bila da taj prostor bude slobodan za novu rasu gospodara. Jedan bizaran detalj, po Hitlerovoj želji Moskvu je trebalo uništiti i na njenom mjestu izraditi umjetno jezero. Sovjetske trupe ušle su u Berlin, ali Staljin nije naredio da se iskopa rupa i izgradi umjetno jezero.
Molim Vas ne griješite dušu i ne sprdajte se sa desecima milijuna mrtvih, kojih je moglo biti i daleko više da je hitlerizam dobio rat.
Stvarno ne znam koje je crnilo ušlo u današnje ljude kada takve stvari mogu kazati.
Preporuke:
3
2
45
sreda, 01 april 2015 00:27
Bob
Nešto niste dobro razumeli u mom komentaru. Ispada da sam ja izjednačio Staljina i Hitlera, još da mi je žao što Hitler nije pobedio???
Malo mi je već muka od razjašnjavanja i objašnjavanja; ovde je, izgleda, svaki drugi komentar pogrešno protumačen? Previše.
-Možda je vama teško da to prihvatite, ali ostaje istorijska činjenica da je Staljin pridoneo katastrofalno velikom broju mrtvih. Bilo bi mnogo bolje da je Sovjeta poginulo 10 puta manje i da je rat bio 2 godine kraći. O nesposobnosti komunaca dovoljno govori i masovna glad u SSSR-u pred rat.
Ali nema veze, vi se ponosite drugom Staljinom, samo izvolite. Neki su se i u Gulagu kleli na vernost svojim krvnicima.
Preporuke:
1
3
46
petak, 03 april 2015 17:36
zlatan
Gosp.BOB, već mi je muka objašnjavati o gubicima SSSR-a, a posebno o kako kažete gladi pred rat. Ta glad je posljedica ubrzane kolektivizacije, ali i diverzija početkom tridesetih. Glad se dogodila 1932/33, i odnijela je oko pet mil.života u cijelom SSSR. Kako objašnjavate da je br.stan.SSSR od 1926 do 1939, porastao sa 147 na 171mil.stan? Ako je bilo tako strašno! A gladi već nije bilo 1934,35god.
Zaboravljate da je ubrzana industrijalizacija od 1928 stvorila moć SSSR-a, da je industr.narasla u samo 13god.mnogostruko. Neki kažu da je SSSR dobio rat 1928, baš zbog Staljinove industrijalizacije.
Na početku rata 1941 iz Ukr.Bjelor.evrop.dijela Rusije prebacuju 1500 tvornica iza Urala i sa njima odlazi 11 mil.radnika! Ta moć je dobila rat, a ne otvaranje Drugog fronta i slične laži.
Po njemačkoj vrhovnoj komandi SSSR je trebao propasti za 60 ili najviše 100 dana, ali nije. Zato svi znamo tko je zaslužan za Pobjedu, vijeti će se i ove godine na proslavi u Moskvi.
Preporuke:
1
0
47
petak, 03 april 2015 17:49
zlatan
Gosp.BOB ne može se lagati da Hitler nije želio rat. Istina je da je izazivanje osvajačkog rata bio smisao njegovog života i kako je umislio, njegove misije. Nitko ga nije mogao zaustaviti u tome. Ja sam pročitao njegov Mein Kampf, tamo o tome piše.
Strašni gubici SSSR-a nemaju veze sa sovjetskim vodstvom, već sa hitlerovskom idejom uništavanja Slavena i sa nametanjem totalnog rata do istrijebljenja. Prvi put u povijesti rat je bio jasno planiran i fizičko istrijeblj.čitavih naroda.
Tome zlu na kraj je stao SSSR jer je postao grobnica hitlerizma. Vječna hvala svim narodima SSSR-a, Rusima najviše, jer su izdržali i spasili svjetsku civilizaciju.
Zaista je vrhunski cinizam kriviti Staljina za rat i tadašnje vodstvo SSSR-a. Pa tu gadost je izglasao EU Parlament kada je 2009 za rat izjednačio Staljina i Hitlera. To je bila pljuska za desetine mil.sovjetskih i svih evropskih žrtava, plus za strašna razaranja.
Ne možemo ići tako daleko u svojoj mržnji, molim Vas.
Staljin je sačuvao Ruski narod od nestajanja koje je započelo oktobarskom revolucijom, odnosno "ekipom" koja je tu revoluciju vodila uz podršku Zapada. Amerika (SŠA, SAD, USA) je PRVA PRIZNALA REVOLUCIONARNU VLADU KERENSKOG 1917. GODINE. Amerika je uvek bila protiv Rusije, nekada sa maskom, a danas potpuno bez maske.
Staljin je nedostžna ličnost za zapadne vladajuće "demokrate" - hedoniste, pljačkaše,ubice, cinike,sadiste, lažove, prevarante.
SLAVA STALjINU!
SLAVA SSSR-u!
SLAVA RUSIJI!!!
U Berlinu - odlična ideja! I da u performansu ruski vojnik skine nacističku zastavu sa Rajhstaga!
Svaka čast na komentaru! I ne samo to, već da se demonstrativno kao podsjedntnik ispali nekoliko stotina hiljada ruskih projektila da se "bolje dočara" Dan pobjede?
To je ono što je Čerčila uvrstilo u najveće državnike svih vremena.
Imao je poštovanja i za one sa kojima se ni u čemu ne slaže, a ovom rečenicom sve kritike na Staljina zbrisao kao prašinu.
**
Zapad ima strah od Rusije; izvorno, samo SAD, no oni su tu svoju histeriju raširili po svim svojim "dominionima"- u šta su pretvorili sve svoje "saveznike".
Jer, to je postalo jedino mesto u svetu, na koje ne mogu da uđu i pljačkaju, da nametnu svoje pseudokulturne matrice sistem "vrednosti".
Nikad nisu ukapirali Slovene.
Jer, sa Slovenima moraš fer i pošteno, i bićeš savršeno bezbedan.
Kreneš li na "kvarno"- izgubiš.
Slabo znaju istoriju.
Kompletan rusofobni kabal đavolje imperije vodi poreklo iz majke Rusije il istočne evrope.
Inace, ne slazem se sa ovim: "Zapad ima strah od Rusije; izvorno, samo SAD". Ne zaboravi, da tajnim aneksom Ustava SAD, svi Predsednici polazu zakletvu i Kraljici! Mozak zla je u UK. Misici su u SAD!
Fristajlo
To su finese, kojima se ne bavim, jer ne raspolažem nepobitnim informacijama. Suština je da su oni isto.
Osovina zla, kako oni vole da zakite druge, u svojim varvarskim pohodima na tuđe.
Alfred Koh je ruski a Henri Kisindžer američki Jevrejin samo ne znam po čemu se razlikuju.
Bilo bi interesantno, makar i kao spekulacija.
Postoje ozbiljne, utemeljene tvrdnje da je preko 40% američke proizvodnje oružja u rukama britanske aristokratije; o kakvim se iznosima radi- možemo samo da se zapitamo- ko vodi SAD?
Pozdrav, sačekaću na tekst...
..
Ako je Tito mogao da jednu fašističku tvorevinu ndh,izdigne iz pepela i obezbedi joj status države pobednice pripojivši je Demokratskoj federativnoj jugoslaviji,još je pri tom časti,oslobodivši je balasta srpskih pokrajina..sve je moguće.
A da jeste,pratimo dalji razvoj ove tvorevine na čijoj teritoriji su Srbi u mestu Srb digli antifašistički ustanak,kasnije izbačeni iz ustava kao konstitutivni narod R.Hrvatske.
A,poenta je,da bi od strane pomenute Nemačke,bila nagrađena prijemom u Uniju!?
Toliko o poštovanju rezultata antifašističke borbe u svetu.
Da zabiberimo još činjenicom,da srpske vlasti obezbeđujući pomirenje,bez okajanja greha Hrvatske,i gajeći i dalje kult Tita,navlače na sebe sramotu za više generacija Srba stradalih po jamama i stratištima.
1. Stalinovi sovieti nikada nebi izdržali Hitlerovog pritiska da nisu bili materialno podržani sa strane zapada.
2. Oslobađanje Europe počelo tek 43. posle Teheranske konferencije kde su velika trojica dogovorila kde, kada i kako ide ko. Ta činjenica je veoma bitan i za tadašnjiu Jugoslaviju i sva daljnja zbivanja u njoj.
3. Stalinu niko ne očitava da nije oslobađao u Teheranu dogovorenog dela Europe ali mu se zamera to što se posle rata od tritorije koju je osvobodio stvorio uslove koji su najviše odgovarali opisu nekadašnjih hitlerovih radnih logora. To je i glavni razlog zašto su se svim narodima nekadašnjeg istočnog bloka zagadila Rusija i rusi raid posleratne torture i neomogučavanja prosperiteta pojedinaca i naroda.
Ne treba mrzeti narode nego vlade. Ne simpatišem Nemce, Francuze, ni Engleze, ali ih ni ne osuđujem. Šta je neki tamo obični mali Nemac koji se bori za svoje dnevno parče hleba uradio mojim žrtvama i mojoj zemlji? Posebna priča su Amerikanci, za koje se ne sme zaboraviti da nisu jedinstven narod, već mešavina različitih naroda, dosta je Amerikanaca delimično slovenskog, pa i srpskog porekla.
Naravno, njihovo keženje meni u facu pri pomenu stradanja Srbije od strane njihovih vojnih sila bi izazvalo odgovarajuću reakciju. I tada bi ih stavio u isti koš sa njihovim zemljacima koji su nas ubijali.
Primenjujući novu taktiku i operatiku "blickriga" u početku rata protiv SSSR-a Hitlerova armija postiže ogromne uspehe dolazeći nadomak Moskve.
Slom Nemačke u 2. sv. ratu učinile su tri ključne bitke "C.A. -Odbrana Moskve, Staljingradska i Kurdska bitka."Iskrcavanje saveznika u Normandiji 6.6.1944 nisu uticali na ishod rata.Samo u Staljingradskoj bitki Hitler je izgubio 75 divizija sa čime je izgubio stratešku inicijativu na istočnom frontu.Poraz fašizma u čemu SSSR nosi ključnu ulogu nije imao samo nacionalni, nego i svetski značaj i u svetu nema većeg događaja moguće od Francuske revolucije 1789.do danas.
Opterećen je nadgornjavanjem sa mnom, i više je "pucao" na mene, nego na Vas.
Izluđuje ga moja verzija leve ideje, čvrsto povezana sa nacionalizmom, a on preferira klasnu.
A ne ume da gubi.
:-)
Znate, da bi/ste nešto ili nekoga prosvetlili trebalo bi imati ne samo reflektor već i objekat prosvetljenja. Bojim se da to kod vas oboje nije slučaj. Te i vraćanje u XIX vek ne bi trebalo za vas baš predstavljati neku avanturu. pre bi bilo da je to nečije prirodno stanje. A kako i ne bi bilo kada neko u XXI veku postavlja pitanje i čak izražava čuđenje pred pojmom "anonimnog kapitala". I još diskutuje pa se i pita u čijem je vlasništvu ova ili ona aktiva. Fascinantno! Da vas Reddy ne bi poučavao prolistajte bar bogatu i prebogatu polit-ekonomsku literaturu, anglosaksonskog ili kog drugog izvora. Čak i Marksov Kapital iz vama tako nedragog XIX veka. A mogli bi i da se zapitate šta je taj "hot money" i kakva čuda sve čini po kugli zemaljskoj a da mu se ne zna identitet! Naravno, vi verujete u dogmu privatnog vlasništva i pravne regulative gde je, valjda, sve "prepoznatljivo" i bistro ko na izvoru! Možda ste čuli a možda i niste za "hedge funds"...e pa to su ti "anonimci"...
Gosn Jaki, a gde vi spadate?
Da bi se uopšte o bilo čemu mislilo mora se za takav akt imati instrument koji u dotičnom slučaju manjka! Žalim slučaj, možda kad nađeš adekvatniji instrument. Pokušaj na buvljaku, možda upali!
Gosn Redi, jeste li i vi svoj "instrument" dobili od Kineza, kada ste šezdesetih godina, kao što jednom rekoste, posećivali njihovu ambasadu u Beogradu? I još vas služi... Otkud znate da ima na buvljaku (dvesta dinala, kina moze sve)
Šta je tebi, neznalico, uopšte, nešto jasno? Romanovi, kao prvo, uopšte nisu bili čisti Rusi! Ako ne znaš onda se raspitaj sa kakvom darmštatskom princezom se oženio Nikolaj II! A i sa kojim sve evropskim dvorovima je bio u vezi. Valjda ti posle toga više neće pasti na pamet da lupetaš svašta. Danas je jedva naći "čistog Rusa u samoj Rusiji. A tek da ne pričam o Srbiji, pogotovo serbijancima.
Kao da je bitno šta su Romanovi bili po poreklu (ili šta je bilo koji Rus)? Bili su Rusi nemačkog porekla (koji su preko svoje pretkinje, Ane Petrove, kćerke Petra Velikog, vodili poreklo od ruske linije Romanovih). Pokojni francuski književnik Vladimir Volkov (1932-2005) rođen je u Francuskoj od ruskih roditelja, ali se izjašnjavao kao Francuz. Da li je neki Srbin iz Vojvodine koji u sebi ima srpskih, vlaških, mađarskih, hrvatskih, rumunskih, austrijskih, francusko hugenotskih i kojih već gena manje Srbin od "nemešanog" (ako je nemešan) Srbina iz Pomoravlja?
"Takođe,poznato je da nijedan od krvožednih ubica carske porodice Romanov nije bio Rus po nacionalnosti!Kad se to ima u vidu,mnoge stvari su i tada i danas jasnije!". Vi kao pijan nalazite za shodno da se meni obraćate povodom već i ne znam čega!?!?!? A gornji citat sagovornika me je pokrenuo i na ono što sam napisao! Otkuda se onda meni obraćate. pravite zbrku da bi/ste valjda lovili u mutnom. I šta ste meni sada dokazali? Svašta! Ovo samo u Srbiji postoji! proziva vas čovek iz čista mira a da mu se niste ni obratili! Serbijanska papazjanija!
Nisam od ljudi koji uživaju u svađama, i neću trošiti svoje vreme na Vas, samo sam mislio da relativizujem pojam nacionalnosti oko kog ste se Primorac i Vi gložili. Razumeo sam da Primorac za rasparčavanje ruske carske državne strukture pripisuje krivicu uticaju uvoznog hazarskog lobija, a da mu Vi odgovarate da to nije bitno jer "Romanovi ionako nisu Rusi", u prevodu Rusija je i kao carevina bila zapadnjački derivat. Ja sam se na kraju ubacio sa skromnom primedbom da nikog, makar na Zapadu, ne zabole da aranžira pučeve i smenjuje vladare zbog njihovog etniciteta/ nacionalnosti. Austrougarska nije napala Srbiju 1914 zbog osvete za ubijenog Ferdinanda, niti jer nas je smatrala "nižom rasom" (kao što, u istom smislu, nije poštedela Italijane nakon Lukenijevog ubistva carice iz velike ljubavi Švaba prema Italijanima), već jer je to bio jedini preostali metod za otvaranje trgovinskog puta ka Sredozemlju. Samo se u tom smislu može sagledavati smisao spletkarenja između nacija.
Tu se radi o nečem drugom, ali treba održati jedno duže predavanje...
Ali upravo je snaga SSSR-a zaustavila hitlerovce, i okrenula ratnu sreću i prešla u protuofanzivu. Pa i mojoj mački je jasno tko je dobio rat, odnosno tko je najviše zaslužan za pobjedu. Plus cifre: SSSR 27 mil.žrtava, SAD 400 tisuća, pa sad brojke su jedina egzaktna istina pa računajmo.
Zašto je Putin državnik? Na svakoj proslavi pobjede on uvijek govori o pobjedi SSSR-a kojeg više nema i vrednuje sve narode nekadašnjeg Saveza. Nije zasluge pripisao samo današnjoj Rusiji, kao najvećoj državi nekadašnjeg SSSR-a. Pažljivo pratite govor Putina i ove godine 9.5., opet će slaviti uspjeh svih naroda bivšeg Saveza. E to je državnik, ne političar.
Čitam da se neki ruski komentatori čude kako u ex yu ima budala koje negiraju partizanski pokret. Kada svi znamo da je NOVJ pod vodstvom KPJ i Tita sama oslobodila tadašnju Jugoslaviju, kada smo 1944/45 sami držali dio fronta prema silama Trojnog pakta.
Nagradno pitanje glasi: a tko je oslobađao veliku Francusku ili isto veliku Poljsku? Oni sami? Ma možeš mislit!
Ovde ima dosta podataka:
https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties_of_the_Soviet_Union
a levo je i stranica na ruskom. Možda je u pitanju Krivošejev?
Inače, ta stvar sa naduvavanjem broja mrtvih je prilično odvratna. Ja bih voleo da su uvek tačne najminimalnije procene.
Kao što Tanasić gore piše, treba biti heroj a ne žrtva, a ruku na srce, ima i neke sramote u tome kad se gine bespomoćno i ni za šta.
A veliki broj mrtvih u SSSR-u je samo i jedino posledica idiotizma i nesposobnosti druga Staljina, dakle, velika je sramota.
Dragi gospon BOB broj žrtava isključivo je posljedica Hitlerovog nauma o istrijebljenju istočnoevropskih naroda, dakle Slavena.
Pravo pitanje glasi: dajte mi odgovor šta bi bilo da je Hitler dobio rat? Ja znam toliko, da je njegova životna želja bila da taj prostor bude slobodan za novu rasu gospodara. Jedan bizaran detalj, po Hitlerovoj želji Moskvu je trebalo uništiti i na njenom mjestu izraditi umjetno jezero. Sovjetske trupe ušle su u Berlin, ali Staljin nije naredio da se iskopa rupa i izgradi umjetno jezero.
Molim Vas ne griješite dušu i ne sprdajte se sa desecima milijuna mrtvih, kojih je moglo biti i daleko više da je hitlerizam dobio rat.
Stvarno ne znam koje je crnilo ušlo u današnje ljude kada takve stvari mogu kazati.
Malo mi je već muka od razjašnjavanja i objašnjavanja; ovde je, izgleda, svaki drugi komentar pogrešno protumačen? Previše.
-Možda je vama teško da to prihvatite, ali ostaje istorijska činjenica da je Staljin pridoneo katastrofalno velikom broju mrtvih. Bilo bi mnogo bolje da je Sovjeta poginulo 10 puta manje i da je rat bio 2 godine kraći. O nesposobnosti komunaca dovoljno govori i masovna glad u SSSR-u pred rat.
Ali nema veze, vi se ponosite drugom Staljinom, samo izvolite. Neki su se i u Gulagu kleli na vernost svojim krvnicima.
Zaboravljate da je ubrzana industrijalizacija od 1928 stvorila moć SSSR-a, da je industr.narasla u samo 13god.mnogostruko. Neki kažu da je SSSR dobio rat 1928, baš zbog Staljinove industrijalizacije.
Na početku rata 1941 iz Ukr.Bjelor.evrop.dijela Rusije prebacuju 1500 tvornica iza Urala i sa njima odlazi 11 mil.radnika! Ta moć je dobila rat, a ne otvaranje Drugog fronta i slične laži.
Po njemačkoj vrhovnoj komandi SSSR je trebao propasti za 60 ili najviše 100 dana, ali nije. Zato svi znamo tko je zaslužan za Pobjedu, vijeti će se i ove godine na proslavi u Moskvi.
Strašni gubici SSSR-a nemaju veze sa sovjetskim vodstvom, već sa hitlerovskom idejom uništavanja Slavena i sa nametanjem totalnog rata do istrijebljenja. Prvi put u povijesti rat je bio jasno planiran i fizičko istrijeblj.čitavih naroda.
Tome zlu na kraj je stao SSSR jer je postao grobnica hitlerizma. Vječna hvala svim narodima SSSR-a, Rusima najviše, jer su izdržali i spasili svjetsku civilizaciju.
Zaista je vrhunski cinizam kriviti Staljina za rat i tadašnje vodstvo SSSR-a. Pa tu gadost je izglasao EU Parlament kada je 2009 za rat izjednačio Staljina i Hitlera. To je bila pljuska za desetine mil.sovjetskih i svih evropskih žrtava, plus za strašna razaranja.
Ne možemo ići tako daleko u svojoj mržnji, molim Vas.